Ik kwam de volgende Hyves tegen waar ik me eigenlijk wel in kan vinden:
http://dienstplichtnu.hyves.nl/
http://dienstplichtnu.hyves.nl/
Wat vinden jullie ervan? Ik vind het op wat kleine dingen na best goed klinkenVoetbalvandalisme, agressie in het verkeer, overvallen, aanrandingen, beledigingen, ambulance personeel dat klappen krijgt,etc, ect. Volgens een groot deel van de Nederlandse bevolking valt dat allemaal nog wel mee. Maar wie een beetje realistisch is, zal toe moeten geven dat het onderhand een grote bende in Nederland aan het worden is.
Uiteraard komt crimineel gedrag voor in alle bevolkings- en leeftijdsgroepen. We zien echter wel dat vooral jongeren (en ja, helaas vooral ook veel allochtone jongeren)veel vaker de fout in gaan dan de rest van de bevolking. Zijn ze daarom minder? Absoluut niet. Het is alleen wel een probleem wat hard aangepakt moet worden. Als ik op straat een oud mannetje te lang aankijk, hoef ik niet bang te zijn dat hij me in elkaar rost. Bij 'bepaalde' jongeren ligt dat net even anders
Discriminatie? Dacht het niet. Het is de waarheid en dat wordt vaak niet echt gewaardeerd. (Neem anders eens een kijkje in de verschillende gevangenissen in Nederland, Frankrijk, Duitsland, etc.)
Maar daarom heeft het ook geen zin om met oplossingen te komen als: het land uit, de cel in, etc. Onze criminele jeugd is wel een deel van de toekomstige beroepsbevolking.
Ik denk dat een herinvoering van de dienstplicht een groot deel van het probleem oplost. Heb je 's ochtends geen zin om je nest uit te komen? Nou, dan helpen we je even. Heb je een grote bek tegen je meerdere? Goed, ook dan helpen we je even. Marokkaantje of Lonsdale? Jammer, je krijgt hetzelfde pakje, hetzelfde kapsel en je hebt elkaar nodig om de 'eventuele' eindoefening te halen, of iets dergelijks. Een stukje fatsoen en respect zeg maar. En dan heb ik het niet over het 'respect' waar die drukke mannetjes met capuchons en petjes het tegenwoordig over hebben...
Lost dit alle problemen op? Nee. Een goede opvoeding blijft het belangrijkst. De echte probleemgevallen zullen ook door het leger niet worden veranderd. Maar als de politie bijvoorbeeld wat meer bevoegdheden krijgt dan bonnetjes schrijven en flitsen, (lees: iemand gewoon in elkaar meppen of neerschieten als dat nodig is) zullen er steeds minder lastige personen overblijven. Het is dan ook geen schande meer om agent te zijn.
"Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht."
Dus Ministere van Defensie: Jongens 2 jaar in dienst, dames 1,5.