Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01
Heb net even gekeken, ziet er toch naar uit dat de Nederlandse versie die niet heeft. Jammer.
Waarschijnlijk de laatste vraag: ontvingen jullie ook een soort van stoffen doekje om vingerafdrukken te kunnen verwijderen.

[ Voor 40% gewijzigd door RHPJS op 15-07-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basjuuh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-07 16:40
Via mijn CIOS opleiding ben ik in de verleiding gekomen een laptop te bestellen via een leuke deal...

Het gaat hier om een Samsung r522:

Omschrijving
High-end Laptop:SAMSUNG R522 15.6/T6400/4G/500G/VST HP, incl. 2 jaar Zorgeloos Leren en Werken garantie

SAMSUNG R522: Mobiliteit ten top

Garantie

2 jaar Zorgeloos Leren en Werken onsite garantie:
Mits voor 15:00 uur gemeld worden defecten binnen een werkdag op een locatie naar uw keuze (in Nederland) gerepareerd of
er wordt een vervangend notebook geleverd, zodat je gegarandeerd binnen 1 werkdag weer verder kunt werken.

Specificaties
Main Specifications
Processor Intel Core 2 Duo T6400
Gewicht ongeveer 2.5 kg
Stroom Via 60 Watt AC Adapter
Harde schijf 500 GB (5400 rpm S-ATA)
Optische opslag Super Multi Dual layer (S-ATA) DVD - CD speler / brander
Display 15,6" LED HD (1366x768) 16:9 Gloss
Ingebouwde apparaten 3 W Stereo Speakers (1,5 W 2 X)
Graphics controller ATI Radeon HD4330, 512 MB DDR3
Kaartlezer 3 in 1 ( SD, SDHC, MMC)
Netwerk 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T LAN
Intel 802,11 b/g
Audio Output Stereo Speaker
Input Device Toetsenbord ( 87 key (Silver Nano Anti-Bacteria Keyboard)
Touch Pad
Notebook Camera 1,3 MP Web Camera
Afmetingen (BxDxH)/Gewicht 376.0 mm x 255,8 mm x 31.3 (Max 37.2) mm
Geheugen 4 GB (DDR2 / 2GBx2)

Processor
Chipsettype Intel GM45 + ICH9M

Uitbreiding / Aansluiting
Interfaces 1x VGA - 15-pens HD D-Sub
1x PC CardBus Slot t.b.v. Express Card
(Chargable USB included), (eSATA + USB included), 4x USB 2.0
10Base-T/100Base-TX/1000Base-T - RJ-45
1x Headphone-out / 1x Mic in / 1x Internal Mic
1x HDMI.

Diversen
Voorzieningen BIOS Boot Up Password
HDD Password
Veiligheidsslot (kabelslot wordt afzonderlijk verkocht)
Samsung Recovery Solution III

Batterij
Technologie 6-cels Lithiumion

Besturingssysteem / Software
Inclusief OS Windows Vista Home Premium
Software Adobe Acrobate Reader
Easy Battery Manager
Easy Display Manager
Easy Network Manager
Easy SpeedUp Manager
Microsoft Office Professional 2007 ( free 60 days trail)
Samsung Magic Doctor
Samsung Update Plus

Ik moet voor dit grapje 688 E weg gaan leggen en aangezien ik een leek ben op het gebied van dit soort dingen hoop ik dat er medeforumgebruikers zijn die ervaring met dit aparaatje hebben of me dit af of aan kunnen raden...
Alle reacties zijn i i g welkom, alvast bedankt daarvoor..

http://www.notebookprojec...etails.aspx?en=NS00679629

( Ik maak momenteel gebruik van een Dell 1521 met 2GB werkgeheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Basjuuh schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:19:
Ik moet voor dit grapje 688 E weg gaan leggen
Is niet goedkoop. Vergelijk het morgen of overmorgen even met de aanbiedingen van Dell Studio 15. Die zijn een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:01

jdh009

FP ProMod
Ik ben me op dit moment aan het oriënteren voor een laptop die ik ter vervanging van mijn desktop wil aanschaffen. Het zal worden gebruikt voor school(ontwerp programma's zowel 2d als 3d) en thuis(games). Het hoeft qua gamen niet een high end laptop te zijn, zolang hij maar een beetje mee komt, speel namelijk toch niet het nieuwste van het nieuwste... Er moet ook Bluetooth in ivm dat ik dan mijn telefoon kan gebruiken om te internetten.

Budget maximaal: 1500 euro
Ik had nu dit gevonden voor:

Prijs € 1.306,00
Korting € 255,00
Subtotaal € 1.051,00
Exclusief btw en verzendkosten

Base:
Latitude E6500 - Intel® Core™ 2 Duo
P8600(2.40,1066MHz,3MB)

Besturingssysteem:
Legitieme Windows Vista® Home Basic SP1
(32-bits) - Nederlands, incl. media

Kleurkeuze:
Brushed Metal Black

LCD:
15.4in Wide Screen WXGA (1280x800) LED

Base Options:
NVIDIA Quadro NVS 160M, 256MB

Camera:
Integrated 0.3MP camera with microphone for
LED LCD

Colour Choice:
LCD Back Cover Black Finish LED for camera
and microphone

Geheugen:
2048MB (1x2GB) 800MHz DDR2 Dual Channel

Harde schijf:
250GB serial ATA HDD 7200RPM (Free Fall
Sensor)

Optische stations:
8x DVD+/RW Drive (with Software)

Primaire Batterij:
6 Cell 54WHr LI-ION Primary Battery

Draagtassen:
No Carry Case

Toetsenbord:
US/Int - Internal Qwerty Standard Keyboard

Gedis Bundle Reference:
L0565001

Bestelgegevens:
Latitude Order - Netherlands

Systems Management:
No Intel vPro™ Technology’s advanced
management features

Verzendingsdocumenten:
Dutch Shipping Documents

Basisgarantie:
3 jaar basisgarantie - Next Business Day

Voeding:
Euro Power Cord with 90W AC Adaptor 3 pin

Windows Live:
Windows Live

Draadloze connectiviteit:
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/g/n 1X2) 1/2
MiniCard with Centrino label

Bluetooth:
Internal Dell 370 Bluetooth™ Card

PalmRest:
Standard Touchpad

Support Services:
3 jaar basisgarantie - Next Business Day (NBD)
inbegrepen - Geen upgrade geselecteerd

Systeemmedia:
No Resource DVD Selected

Beveiligingssoftware:
No Anti-Virus Software required

Mobiliteit:
Declined CompleteCare

Nu had ik ook nog de
Toshiba Qosmio-G50-13J gevonden. Is dit een beetje vergelijkbaar of kan ik beter iets anders zoeken?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

jdh009 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:50:
Budget maximaal: 1500 euro
Ik had nu dit gevonden voor:

Prijs € 1.306,00
Korting € 255,00
Subtotaal € 1.051,00
Exclusief btw en verzendkosten
Ik vind hem eigenlijk veel te duur. Hier is ie € 800 http://www.ndc.co.uk/Dell...Onsite_Warranty-6553.html

PS de dell Latitude is een echte zakelijke laptop, terwijl de Toshiba een echte consumer laptop is.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 16-07-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Basjuuh schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:19:
SAMSUNG R522: Mobiliteit ten top
...
Op zich een prima notebook. Er zijn in die zin, zoals Philflow aangeeft, wel betere notebooks voor het geld, zeker wat betreft videoperformance.

Echter, je krijgt wel 2 jaar garantie waar men de notebook zsm maakt. En dat maakt deze notebook wél interessant. Zo'n Samsung is een prima notebook, in de ervaringen topics is men zeer te spreken en ik ook voor zo ver ik hem in de media markt heb gezien.

Absoluut geen slechte deal vanwege de garantie, maar als je niet zoveel garantie hoeft kun je 100 euro of meer besparen. Dan heb je je laptop wellicht niet direct gerepareerd, maar je hebt zo te zien nog een backup notebook in die gevallen.
Is dat in- of exclusief BTW? Sowieso is het te duur. Windows Home Basic zou ik sowieso niet nemen (dan mis je de Windows 7 upgrade volgens mij). Daarnaast is 1280x800 _veel_ te laag... Ik zou vooral letten op de hogere resoluties zoals bijvoorbeeld de Sony Vaio FW41M/H heeft.

Verder, waar ga je studeren? De TU's bieden iig hele scherpe deals op notebookgebied.

[ Voor 23% gewijzigd door GENETX op 16-07-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:01

jdh009

FP ProMod
GENETX schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:26:
[...]

Is dat in- of exclusief BTW? Sowieso is het te duur. Windows Home Basic zou ik sowieso niet nemen (dan mis je de Windows 7 upgrade volgens mij). Daarnaast is 1280x800 _veel_ te laag... Ik zou vooral letten op de hogere resoluties zoals bijvoorbeeld de Sony Vaio FW41M/H heeft.

Verder, waar ga je studeren? De TU's bieden iig hele scherpe deals op notebookgebied.
Er is een regeling waarbij ik eventueel de windows kan weigeren, via mijn studie kan ik hem dan goedkoper krijgen en bespaar zo nog een paar euro uit. Helaas heeft de opleiding geen regeling voor laptops.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dan moet je gewoon je fabrikant bellen en de EULA van Windows niet accepteren, zie ook [Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

Overigens betreft de licentie via surfspot wel een upgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaja.... heb je gelezen wat eronder staat...
Please Note Unless Stated Otherwise, This Is A Refurbished Item
In goed Nederlands... 2e hands.... :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:43:
[...]
In goed Nederlands... 2e hands.... :(
Nee tweedehands zou zijn 'used' of 'second hand' ;)

"Refurbished," in reference to computers or laptops, means that the equipment was returned to the manufacturer either because the customer simply didn't want it or a minor problem was found. Before re-selling the equipment, manufacturers fix and certify the unit and sell it at a discount."
Vaak zijn het dus retour gekomen modellen. Het is natuurlijk niet hetzelfde als nieuw dat is waar.

Los daarvan vind ik de prijzen die Dell vraagt voor de Laititudes veel te hoog in Europa. Je kunt wel beter krijgen. De prijzen zijn eigenlijk alleen interessant als je een bedrijfsaccount hebt en de Dell Accountmanager geeft je 20% korting (wat veel gebeurt op deze modellen).

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 17-07-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een laptop voor max. 700 die i.i.g. voldoet aan de volgende eisen:
- Min. 3gb werkgeheugen
- A-kwaliteit
- Min. 15.4 schermgrootte
- Redelijke videokaart voor af en toe een spelletje
- Genoeg processorkracht om met bijv. met office en 10 schermen tegelijk in Firefox naadloos te werken.
- Aansluiting op HDTV mogelijk (HDMI aansluiting als ik het goed heb)

Nu ben ik tot nu toe uitgekomen op de volgende modellen:
- Samsung NB E252-Aura Sandino 15,6 Zoll Notebook (Intel Core 2 Duo T6400 2GHz, 4GB RAM, 320GB HDD, ATI Radeon HD4330, DVD+- DL RW, Vista Home Premium) voor 599 bij Amazon.de
- Dell Studio 15, Dual Core-processor T4200, 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM, Wireless 1510 halve minikaart (802.11n), 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570, 320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf en verder standaard voor 669 bij Dell
- Tweakers best buy april 2009: HP Pavilion dv5-1220ed 15,4, AMD Athlon X2 QL-64, 4GB ddr2, ATI Mobility Radeon HD 3450 512MB, 320 GB voor 664 euro bij Central Point

Welke hiervan (of misschien een ander model) raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij dell kreeg je p8600 (2.4 ghz?) 4 gig, hd 4570 512 mb, voor 600

nu niet meer, maar rond de 700 euro moet kunnen, zie het studio 15 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pricewatch: Asus X61SL-6X024C
Dat is een, met die Dell, vergelijkbare notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

GENETX schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:38:
pricewatch: Asus X61SL-6X024C
Dat is een, met die Dell, vergelijkbare notebook.
Op de chipset na, die is van Sis. De Dell gebruikt Intel PM 45, de basis van Centrino 2. Dat maakt veel uit imo.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:15:
Even goed uitzoeken hoe je met Dell de beste deal kunt scoren en dan afwachten op een goede deal.

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 17-07-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:50:
[...]

Op de chipset na, die is van Sis. De Dell gebruikt Intel PM 45, de basis van Centrino 2. Dat maakt veel uit imo.
True, maar ik zie hem nu vaker terugkomen. Niet enkel in die Asus, maar ook in MSI-notebooks. Alhoewel ik ook liever een Intel zou zien krijg ik toch het idee dat deze SiS chipset zo slecht nog niet is. Het is namelijk lange tijd geleden dat we daar wat van hebben gezien eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb van deze chipset nog geen test gezien, maar als het verleden enige indicatie is de Intel sneller, zuiniger en stabieler.

De reden dat merken als Asus en MSI de Sis chipset gebruiken is puur een financiele. En de meeste mensen kijken toch niet naar de chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:15:
Ik zoek een laptop voor max. 700 die i.i.g. voldoet aan de volgende eisen:
- Min. 3gb werkgeheugen
- A-kwaliteit
- Min. 15.4 schermgrootte
- Redelijke videokaart voor af en toe een spelletje
- Genoeg processorkracht om met bijv. met office en 10 schermen tegelijk in Firefox naadloos te werken.
- Aansluiting op HDTV mogelijk (HDMI aansluiting als ik het goed heb)

Nu ben ik tot nu toe uitgekomen op de volgende modellen:
- Samsung NB E252-Aura Sandino 15,6 Zoll Notebook (Intel Core 2 Duo T6400 2GHz, 4GB RAM, 320GB HDD, ATI Radeon HD4330, DVD+- DL RW, Vista Home Premium) voor 599 bij Amazon.de
- Dell Studio 15, Dual Core-processor T4200, 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM, Wireless 1510 halve minikaart (802.11n), 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570, 320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf en verder standaard voor 669 bij Dell
- Tweakers best buy april 2009: HP Pavilion dv5-1220ed 15,4, AMD Athlon X2 QL-64, 4GB ddr2, ATI Mobility Radeon HD 3450 512MB, 320 GB voor 664 euro bij Central Point

Ik ben net bij Mycom geweest, daar hadden ze nog 1, naar mijn mening, erg mooie laptop voor erg scherpe prijs:
ASUS PRO76SL-TY053C, 17" Core2Duo T5850 4GB 320Gb Nvidia 9300 WL CCD Vista premium BLU RAY, HD scherm voor 699 euro. Dus maar gelijk meegenomen (ik krijg m 8 dagen op proef, niet goed geld terug).

Tot nu toe voelt de asus prima aan, en zijn het HD 17.4" scherm, de Bluray speler en Altec speakers erg relaxt. Al is het keyboard en het grote scherm wel wat wennen. Ook jammer dat een HDMI poort mist, maar verder ziet ie er goed uit en krijg je erg veel features voor relatief weinig. Wat vinden jullie? Zal ik m houden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een GeForce 9300M is een low-end videokaart, dat is absoluut geen kaart om af en toe een spelletje te spelen zoals je zegt. Dat ding performed ongeveer gelijk aan de Go 7600 die ik had, die kaart is 3 jaar oud fyi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Voor die specs en prijs zijn betere laptops te koop. Maar die prijs van de winkel zal hoger liggen, simpel vanwege het feit dat het een winkel is, en geen webshop.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de Toshiba Satellite L350-17T.

[ Voor 16% gewijzigd door RHPJS op 17-07-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

(jarig!)
Of kijk anders hier even: [NBBG] Special: Budget gamenotebook - juli 2009

Notebooks die < 750,- zijn en waar je ook nog eens fatsoenlijk mee kan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hij heeft wel een Bluray en HD scherm, op zich geen slechte deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:01:
Hij heeft wel een Bluray en HD scherm, op zich geen slechte deal.
1280x720 is ook HD ;) . Ga er, Asus kennende, maar niet vanuit dat het full HD is, dus gewoon notebook standaard 1600x900 of zelfs 1440x900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja ligt eraan hoe je het definieert. Ik noem dat HD Ready.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMarcus schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:59:
Of kijk anders hier even: [NBBG] Special: Budget gamenotebook - juli 2009

Notebooks die < 750,- zijn en waar je ook nog eens fatsoenlijk mee kan gamen.
Bedankt voor de tip, al ben ik het overzicht wel even kwijt nu ;)
Ik ga even bij de Dynabyte langs om de Acer Aspire 8930G-644G32MN te checken. Met HDMI, en een 18.3 scherm.

Valt trouwens op dat de asus waar ik nu op typ, wat instabiel overkomt; zodra ik linksonder wat druk geef, wiebelt hij. Verder vind ik het keyboard ook wat groot en grijp regelmatig mis bij de juiste letters (vooral de punten worden '/'). Maar misschien is dat bij de Acer met een nog groter scherm wel heftiger ;S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De laptop hoort niet te wankelen, check of alles recht is aan de onderkant. Mijn ervaring met Asus is juist dat de behuizing prima is en zeer stabiel. Misschien een productie fout ofzo.

Het toetsenbord wordt bij de Acer echt niet groter, en ik denk dat het puur gewenning is. Sowieso tikt een Asus toetsenbordje heerlijk in mijn opinie. In mijn A6T en F3Sc ligt het er stevig in en is, zeker voor consumentennotebook, het beste notebooktoetsenbord waar ik ooit op heb mogen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genetx dit klopt, de pro72 e.d. die voorzien zijn van 16" of 17" typen een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Had zojuist even een discussie met iemand. Wordt de AMD Turion 64 X2 minder heet dan de Intel Core 2 Duo? Ik dacht dat Intel ook hier een streep voor had, maar mijn 'tegenspeler' beweerde het tegendeel. Na even zoeken op het web heb ik eigenlijk nog niet echt een antwoord gevonden (als ik tegenstrijdige antwoorden niet mee tel). Ik hoop dat een deskundige dit even goed kan uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

RHPJS schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 20:01:
Had zojuist even een discussie met iemand. Wordt de AMD Turion 64 X2 minder het dan de Intel Coer 2 Duo?
Als je het op TDP zou willen baseren heeft die AMD een TDP van 35 watt, Intel T heeft 35 watt en P heeft 25 watt. In de praktijk is Intel meestal (vrijwel altijd) koeler dan AMD. Wat er aan bijdraagt dat Intel ook beter scoort qua accu duur.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 18-07-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:00:
[...]

Nee tweedehands zou zijn 'used' of 'second hand' ;)

"Refurbished," in reference to computers or laptops, means that the equipment was returned to the manufacturer either because the customer simply didn't want it or a minor problem was found. Before re-selling the equipment, manufacturers fix and certify the unit and sell it at a discount."
Vaak zijn het dus retour gekomen modellen. Het is natuurlijk niet hetzelfde als nieuw dat is waar.
maw een eufemisme voor 2e hands...... immers hij was van iemand, maar ging retour... een minor problem zou mi toch ook opgelost kunnen worden... het is een teken aan de wand als een minor problem al een weigering zou betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nee het is iets anders als tweedehands. Refurbished betekent opgeknapt. Je krijgt er ook drie jaar garantie op bij die reseller. Sommige machines zijn zelfs totaal ongebruikt. Denk aan geannuleerde orders, klanten die hun laptop terugsturen omdat ze zich bedacht hebben of DOA's die door de fabrikant zijn gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic doorgespit en het heeft me in ieder geval geholpen om iets duidelijker te krijgen wat ik wel en niet wil. Geen Acer, geen sis moederbordchip, geen Dell (zeer slechte persoonlijke ervaringen: netstroomsnoer in de fik en loslatende toetsen), geen PB en...
Wat ik zoek is een 15.4"laptop, die echt niet te warm mag worden omdat ik er altijd mee op mijn lap werk (daarom core 2 duo?). Veel spannende dingen ga ik er niet mee doen (office, surfen, foto's en af en toe een spelletje op Zylom), maar hij moet wel snel zijn (ik word erg sacherijnig van wachten) en niet zo vaak vastlopen als mijn huidige HP als ik meerdere programma's heb lopen.
Maar het allerbelangrijkst is dat -ie betrouwbaar is, snelle service, goede garantie en dat het toetsenbord prima is, ik verdien mijn brood met schrijven.
MSI had ik niet eerder als optie omdat ik de rode accenten lelijk vind, maar hier waren jullie juist lovend over dat merk, dus toch maar eens verder gekeken.
Ik zag deze:

MSI PR621-006NL 639,=

Intel Core 2 Duo Mobile P8400
Intel Mobile GM45
4GB
DDR2 (SODIMM)
Intel GMA 4500M
250GB
Bijzonderheden Port Raplicator meegeleverd (Geen idee wat dat precies is)

En deze:
MSI VX600-044NL 661,20

Intel Core 2 Duo Mobile T6400
3GB
DDR2 (SODIMM)
Radeon Mobility HD3410
D-Sub (VGA)
500GB

Ze hebben allebei:
15.4", 1280x800 (WXGA), DVD+/-RW DL, USB 2.0, 802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n, LAN 1Gbps Bluetooth 2.0, webcam

De verschillen zijn op zich duidelijk, ik heb alleen geen idee welke laptop in mijn geval beter zou passen. Kunnen jullie me adviseren? En hebben jullie enig idee hoe de service van MSI is? Of is er een andere laptop in die prijsklasse die jullie aanraden?
Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 2e zit in de wat goedkopere, budget, serie van MSI, dus die zou ik niet snel nemen. De eerste is wel een leuke notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat apart, hij is wel duurder.

Volgens de site van MSI komen beide laptops niet in aanmerking voor de upgrade naar windows 7. In hoeverre is dat iets waar ik bij de beslissing rekening mee moet houden? Als ik via surfspot aan w7 kan komen, werkt dat neem ik aan toch ook op die laptops?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 23:11:
het allerbelangrijkst is dat -ie betrouwbaar is, snelle service, goede garantie en dat het toetsenbord prima is, ik verdien mijn brood met schrijven.
Ik zou dan niet naar MSI kijken maar naar Lenovo (of eventueel Dell Latitude modellen, ik neem aan dat jouw slechte ervaring met Dell met een consumenten model is). Ik heb zelf geen ervaring met Lenovo maar ik hoor alleen maar goede dingen over hun service. De meeste MSI's hebben doorverende toestenborden en de service is misschien prima, maar op een andere niveau dan Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aah, daar las ik overheen. Overigens, hoeveel mag het kosten? Mijn ervaring met Asus is iig ook erg goed en het toetsenbord dat daar in zit vind ik persoonlijk het beste notebooktoetsenbord dat ik ooit heb gezien. Stevig, geen speling (vering) en tikt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:42
Ik ben op zoek naar een laptop voor m'n mams. De eisen zijn: "Ze wilt ermee op internet".

Naja om iets specifieker te zijn:
- Goede prijs!! (liefst max 500 euri)
- Genoeg geheugen (2 GB+)
- Scherm 15.4 / 16.1
- Videokaart boeit niet
- Acer vind ikzelf fijn, maar is geen must
- Inclusief Windows licentie (XP / Vista maakt me niet uit)
- Gewicht speelt ook mee, sommige zijn gewoon veels te zwaar

Ik kijk even op kieskeurig welke er zijn met ongeveer deze eisen (uitgaand van een acer) maar dan nog veel opties: kieskeurig Acer 14-16 inch, min 2GB geheugen.

Ze zien er qua specs bijna allemaal wel ok uit (de dual cores onder de 500 euri).
Ik zit te denken aan de Acer Aspire 5520G-504G25Mi.

Iemand die wat zou kunnen helpen met een keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou persoonlijk geen Acer nemen. In [NBBG] Studentennotebook - juli 2009 zijn we ook op zoek gegeana naar laptops tot 500 euro. pricewatch: Asus K50IJ-SX051C lijkt op dit moment de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

reddevil schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:46:
Iemand die wat zou kunnen helpen met een keuze?
Dell Inspiron van 399,- op deze pagina:
http://www1.euro.dell.com...hs1&l=nl&s=dhs&~ck=anavml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:54:
Aah, daar las ik overheen. Overigens, hoeveel mag het kosten? Mijn ervaring met Asus is iig ook erg goed en het toetsenbord dat daar in zit vind ik persoonlijk het beste notebooktoetsenbord dat ik ooit heb gezien. Stevig, geen speling (vering) en tikt goed.
Ik ben al de hele ochtend aan het surfen, er is gewoon te veel keuze :9
Lenovo gaat al snel boven het budget (max 700 euro) en ik kwam ook steeds vaker Asus tegen als goed merk. Bovendien geeft Asus twee jaar garantie en Lenovo één, is natuurlijk ook iets om mee te nemen.

Twee laptops die ik nu als goede optie zie, zijn deze:
569 euro: Lenovo ThinkPad SL500 2746 ( NRJ4EMH ) Core 2 Duo T5870 / 2 GHz 2 MB 250GB
565 euro: ASUS PRO55GL-AP235E - Core 2 Duo T3400 2,16 GHz 3GB 640GB

Hebben jullie voldoende aan deze gegevens om er iets zinnigs over te kunnen zeggen? Is er een type dat net iets duurder uitvalt waar ik een veel betere koop aan zou doen of zitten daar voornamelijk capaciteiten in die ik niet nodig heb?

Edit: nog even verder surfende lijkt het erop dat de Asus geen core 2 duo heeft maar dual core. Op verschillende sites staan verschillende specificaties. Handig, maar niet heus ;( Wie weet wat klopt?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:14:
[...]
Ik ben al de hele ochtend aan het surfen, er is gewoon te veel keuze :9
Lenovo gaat al snel boven het budget (max 700 euro) en ik kwam ook steeds vaker Asus tegen als goed merk. Bovendien geeft Asus twee jaar garantie en Lenovo één, is natuurlijk ook iets om mee te nemen.
Ik weet niet precies wat je verwacht van garantie maar als bij Asus bijvoorbeeld de DVD drive kapot gaat kan het goed zijn dat je je laptop 7-10 dagen kwijt bent. Als je een Dell Latitude neemt met onsite garantie, komt er een dag later iemand een nieuwe DVD speler in je laptop zetten. Hoe het bij Lenovo is geregeld weet ik niet.
Edit: nog even verder surfende lijkt het erop dat de Asus geen core 2 duo heeft maar dual core. Op verschillende sites staan verschillende specificaties. Handig, maar niet heus ;( Wie weet wat klopt?
Dat maakt erg weinig uit. T3400 is een Dual Core, T5870 is Core 2 Duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Asus is op zich wel een mooie notebook ja. Core 2 Duo is enkel een merknaam en ook een dualcore processor, net als de T3400. De Core 2 Duo is misschien net iets beter, maar veel verschil zit er niet tussen.

Wat betreft garantie: Voor 700 heb je nu eenmaal maar een consumentennotebook. Daar kun je hoe dan ook niet een dik servicepakket bij verwachten zoals Philflow ook aangeeft. Je zult bij een RMA je laptop 1 of 2 weken moeten missen. Als je echt je brood er mee moet verdienen is het absoluut aan te raden een backup te hebben, desnoods in de vorm van een oude desktop ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ter info: voor 516 eur heb je een Dell Inspiron met 2 jaar garantie aan huis.
http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
Ook Vostro's kun je goedkoop krijgen met aan huis garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg eigenwijs waarschijnlijk, maar ik heb zulke baggerervaringen met Dell, daar begin ik echt niet meer aan.
En het brood dat ik verdien met werken, is nog meer een broodje, vandaar dat ik voor nu toch aangewezen ben op consumentennotebooks. Ik besef dat het servicepakket minder zal zijn, maar het is niet anders.
Die back up is inderdaad heel verstandig, dat zal ik zeker doen!

Wat vinden jullie van deze? Hij kost 533,50 en 102,50 garantie 3 jaar pick up &return incluis onderdelen en arbeidsloon

Asus F52Q-SX027C/ 533

Intel Core 2 Duo T5850
4096MB
250 GB 800Mhz
Intel GMA 4500
Mobile Intel GL40 Express

(geen idee of dit de specificaties zijn waar jullie iets mee kunnen, ik heb wat van internet afgeplukt)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Redelijk goede deal. Als alternatief zou je nog naar deze kunnen kijken:
pricewatch: Toshiba Satellite L300-203

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:25:
Heel erg eigenwijs waarschijnlijk, maar ik heb zulke baggerervaringen met Dell, daar begin ik echt niet meer aan.
En het brood dat ik verdien met werken, is nog meer een broodje, vandaar dat ik voor nu toch aangewezen ben op consumentennotebooks. Ik besef dat het servicepakket minder zal zijn, maar het is niet anders.
Die back up is inderdaad heel verstandig, dat zal ik zeker doen!

Wat vinden jullie van deze? Hij kost 533,50 en 102,50 garantie 3 jaar pick up &return incluis onderdelen en arbeidsloon

Asus F52Q-SX027C/ 533

Intel Core 2 Duo T5850
4096MB
250 GB 800Mhz
Intel GMA 4500
Mobile Intel GL40 Express

(geen idee of dit de specificaties zijn waar jullie iets mee kunnen, ik heb wat van internet afgeplukt)
Idd goede deal. Ik bedenk me nog wat: Mycom levert tegenwoordig standaard 3 jaar garantie. MyCom is wat duurder als de stunters in de PW, maar volgens mij zijn de laptops daar dan wel weer goedkoper icm de 3 jaar die ze leveren (lees als: Laptop + garantie is doorgaans duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas hebben ze bij Mycom alleen 16" en groter (en duurder) van Asus, ik ben daar al geweest. En de andere die ik daar had gezien, vielen om de een of andere reden ook af, maar vraag me niet meer waarom precies. Ik heb een overdosis informatie over laptops geloof ik :) Ik ga bovenstaande Asus bestellen.
Heel hartelijk bedankt voor jullie input, ik ga toch met iets heel anders weg dan waarmee ik kwam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
@ GENETX; Voordat ik de laptop binnen heb (HP Pavilion dv5), zitten de ventilatiegaten aan de onderkant of zij-, bovenkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:58:
Helaas hebben ze bij Mycom alleen 16" en groter (en duurder) van Asus, ik ben daar al geweest.
Volgens mij heb ik nieuwe 15.6" Asus modellen gezien bij Mycom A'dam Centuurbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hem niet in handen gehad, dus dat kan ik je niet vertellen en ik ben benieuwd of Olaf dat na een paar maanden nog wel weet, of daar echt op heeft gelet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:50:
[...]

Volgens mij heb ik nieuwe 15.6" Asus modellen gezien bij Mycom A'dam Centuurbaan.
Hm, in Nijmegen hebben ze die dus niet en ook op de site stond er geen. Je zou toch denken dat ze een gelijk assortiment hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

(jarig!)
De ventilatiegaten van een DV5 zitten zover ik weet aan de onderkant gezien aan de zijkanten de aansluitingen zitten en aan de achterkant zou de air outtake worden belemmerd door het scherm zoals dat bij de Dell Studio-serie het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Kwam er ook al achter bij de foto van de NBBG (Tweakers review) met de accu. Daar is iets van te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovr
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 18:18
Geachte,

Ik ga straks beginnen aan hbo informatica, en lijkt me praktisch om hier een laptop voor aan te schaffen.
Zeker nu mijn eigen desktop absoluut gaar is.
Het doel van mijn laptop is dus thuis mijn desktop vervangen, maar ook enigsinds portable zijn om mee te nemen naar school.

Voor mij is het de eerste keer in mijn leven dat ik een laptop koop, ik heb altijd desktops gehad.
Gezien de keuze op de markt vind ik het ongelooflijk moeilijk om hier uberhaupt iets in te selecteren, vandaar dat ik een beroep op jullie wil doen.

Graag wil ik de laptop voorzien met vista, met sowieso wifi aansluiting

Laptop:
Mijn budget ligt rond de 800/900 euro

Eissen, op volgorde van prioriteit:
1) Fantastisch toetsenbord, vooral stevig, ik ben nogal hard op een toetsenbord.
Ik heb enkele toetsenborden geprobeerd, en ben tot de conclusie gekomen dat wanneer je de "H" stevig indrukt en het toetsenbord geeft iets mee dat ik het niet lekker vind typen, deze voelen veels te fragiel.
Ben bij de media markt langs geweest en deze type laptops vond ik goed typen:
- Sony VGN-CS11S/Q
- SamsungR710 A505NL
- Asus X 58L
Een numpad rechts zou leuk zijn maar geen eis.

2) Goede CPU
- Er is niets irritanter dan lang moeten te wachten op het compileren van de programmatuur, met een fatsoenlijke cpu lijkt me dit zo kort mogelijk te duren
Daarbij wil ik enkele zwaardere programma's draaien, zoals de adobe suite en microsoft visual studio .net.
Helaas heb ik totaal geen verstand van CPU's en wat snel is, hierin zou ik graag advies ontvangen!

3) 16,4 / 17 inch?
- Hij moet mijn desktop gaan vervangen, dus een redelijk scherm lijkt me wel lekker.
Of zeggen jullie neem een 15,x inch en koop thuis een 22 inch scherm, zodat hij wel portable is en thuis toch redelijk goed kan kijken op je scherm?
Daarbij is met programmeren het heerlijk om een groot scherm en redelijke resolutie te hebben!
Het liefst moet hij wel net passen in een rugtas die ik nog ga kopen, maar ik dacht dat 17inch laptops vaak net passen in een rugtas.
Ik heb geen ervaring met spiegel of een mat scherm, dit hou ik open voor advies.

4) 3 a 4gb geheugen? Lijkt me ook redelijk essentieel gezien de programmas die ik wil draaien.

5) 2 Jaar garantie, ik heb vernomen in dit forum dat dit toch erg handig is.

6) Redelijke battery, thuis aan het infuus, maar misschien zou ik dan de school dag kunnen doorkomen op de battery, Toch handig niet?

7) Redelijke Videokaart? al die merken zeggen me niet zoveel, maar ik ga wat 3d werk doen, hierbij lijkt het me handig om toch een videokaart te hebben die wel iets kan

8) Fatsoenlijk geluid voor muziek, ik luister altijd muziek achter mijn pc! als hierdoor de kosten flink onnodig stijgen kan ik ook desnoods boxjes kopen.

9) Gewicht, elke keer 5 kilo meeslepen in mijn rugtas lijkt me ook niet geweldig.

10) Hardeschijf, naja beetje fatsoenlijk ~250gb lijkt me wel redelijk.
wat zijn de mogelijkheden tot SSD disks? gezien deze niet mechanisch zijn, en voor vervoer hierdoor minder gevoelig zijn voor stuk gaan.

11) Leuk als ik wat games erop kan spelen, daarbij doel ik op vooral op RTS games zoals de total war series, of Command & Conquer.
En als het systeem het toevallig toch aankan ook wat schietspellen.
Maar dit is toch verre weg het minst belangrijke

Optionele Aansluitingen
- Bluetooth, handig voor een draadloze muis, en connectie met mijn telefoon, maar ze hebben hier ook hele kleine losse usb dongles voor toch?
- HDMI, lijkt me handig als ik een keer mijn tv scherm wil aansluiten

Op basis van de pricewatch is mijn oog gevallen op de "Sony Vaio VGN-FW31J" ik vond de andere sony vaio die bij mediamarkt stond namelijk het beste toetsenbord hebben.
Daarbij voldoet hij wat ik zo kan zien aan punt 1, 3, 4, 5, 9, 10, optioneleaansluitingen, en hij past binnen budget, de rest kan ik niet oordelen.

Ook is mijn oog gevallen op een "HP Pavilion dv7-2140ed", deze lijkt iets betere specs te hebben, maar wel misschien een iets te groot scherm, en maar 1 jaar garantie.

Ik vind het ongelooflijk moeilijk om een conclusie uit de onwaarschijnlijke partijen van laptops met kleine versie verschillen een oordeel uit te trekken.
Maak ik bij de sony of HP een goede keuze of zien jullie andere opties als een betere keuze.
Graag verzoek ik jullie hulp! bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik vind die Sony wel een mooie keuze. Zoals je zelf al aangeeft een goed toetsenbord, toch nog draagbaar en 2 jaar garantie.

Zelf hou ik overigens veel meer van 13"/2kg formaat als je hem vaak wil meenemen. En dan een groot scherm eraan thuis. Best of both worlds.

Edit: pricewatch: Sony Vaio VGN-FW41E/H heeft trouwens een paar leuke extra's: betere videokaart, snellere HD.

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 24-07-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnovr schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:00:
2) Goede CPU
- Er is niets irritanter dan lang moeten te wachten op het compileren van de programmatuur, met een fatsoenlijke cpu lijkt me dit zo kort mogelijk te duren
Daarbij wil ik enkele zwaardere programma's draaien, zoals de adobe suite en microsoft visual studio .net.
Helaas heb ik totaal geen verstand van CPU's en wat snel is, hierin zou ik graag advies ontvangen!
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

Veel notebooks zijn helaas met de T6400 CPU uitgerust en die heeft helaas geen Virtualisation voor virtuele PC's. Dat vind ik persoonlijk echt jammer voor jouw opleiding.
3) 16,4 / 17 inch?
- Hij moet mijn desktop gaan vervangen, dus een redelijk scherm lijkt me wel lekker.
Of zeggen jullie neem een 15,x inch en koop thuis een 22 inch scherm, zodat hij wel portable is en thuis toch redelijk goed kan kijken op je scherm?
Daarbij is met programmeren het heerlijk om een groot scherm en redelijke resolutie te hebben!
Het liefst moet hij wel net passen in een rugtas die ik nog ga kopen, maar ik dacht dat 17inch laptops vaak net passen in een rugtas.
Nou, mijn 15,4" Asus past nog maar net in mijn eastpak tas. Daarnaast zijn 17"-ers lomp. Alleen de 16,4" Vaio heeft nog goede afmetingen ivm een dunne rand. Maar een 17" voor studenten is m.i. een no-go.
4) 3 a 4gb geheugen? Lijkt me ook redelijk essentieel gezien de programmas die ik wil draaien.
Vrij standaard :)
5) 2 Jaar garantie, ik heb vernomen in dit forum dat dit toch erg handig is.
Absoluut aan te raden ja.
6) Redelijke battery, thuis aan het infuus, maar misschien zou ik dan de school dag kunnen doorkomen op de battery, Toch handig niet?
Maak van die schooldag maar een college. Zeker de krachtigere notebooks gaan het echt geen dag op de accu redden. Dan mag je blij zijn met 4 uur, maar 2-3 uur is reëler voor bv de FW31J waar je het al over had.
7) Redelijke Videokaart? al die merken zeggen me niet zoveel, maar ik ga wat 3d werk doen, hierbij lijkt het me handig om toch een videokaart te hebben die wel iets kan
http://www.notebookcheck....-Graphic-Cards.130.0.html :Y)
8) Fatsoenlijk geluid voor muziek, ik luister altijd muziek achter mijn pc! als hierdoor de kosten flink onnodig stijgen kan ik ook desnoods boxjes kopen.
Koop maar losse speakers. Geluid uit een notebook is doorgaans om te janken. Als het al wat voorstelt is het niet beter dan een setje dat je voor 2 tientjes kunt scoren.
9) Gewicht, elke keer 5 kilo meeslepen in mijn rugtas lijkt me ook niet geweldig.
3kg is eigenlijk wel de max.. Zelf vind ik mijn 2,8kg 15,4" Asus F3 al zwaar. Hierna koop ik zelf een kleine notebook, maar goed, ik heb dan ook een desktop.
10) Hardeschijf, naja beetje fatsoenlijk ~250gb lijkt me wel redelijk.
wat zijn de mogelijkheden tot SSD disks? gezien deze niet mechanisch zijn, en voor vervoer hierdoor minder gevoelig zijn voor stuk gaan.
Maar een SSD is nog zo duur. Daarbij valt het wel mee als je de notebook gewoon uitzet of laat slapen voor je hem beweegt. En zelfs dat is niet altijd nodig. Verder verwacht ik dat je wel wat VM's gaat opzetten, dus wat schijfruimte is echt wel aan te raden: Gewoon HDD nemen dus.
11) Leuk als ik wat games erop kan spelen, daarbij doel ik op vooral op RTS games zoals de total war series, of Command & Conquer.
En als het systeem het toevallig toch aankan ook wat schietspellen.
Maar dit is toch verre weg het minst belangrijke
NVIDIA GeForce 9650<, GeForce GT 130M, GT 240M, ATI HD 36xx-serie, HD 45xx-serie, HD 46xx-serie. Daarop valt aardig te gamen.
Optionele Aansluitingen
- Bluetooth, handig voor een draadloze muis, en connectie met mijn telefoon, maar ze hebben hier ook hele kleine losse usb dongles voor toch?
- HDMI, lijkt me handig als ik een keer mijn tv scherm wil aansluiten
Bluetooth is op de betere notebooks wel standaard. Daarna zijn dat eisen waar je zelf op zult moeten letten. "Heb ik het nodig?".

Op zich is de FW41E/H waar Philflow het al over had een hele goede optie. Heeft met 1600x900 pixels een leuk scherm, maar is tegelijkertijd ook nog portable. Een 15,4"-er heb ik zelf als DTR gehad en dat wilde ook prima hoor. Daar heb je echt geen 17"-er voor nodig.

Alleen de T6400 CPU vindt ik jammer. Toch ietwat zwakjes voor een DTR en daarnaast mist hij ook nog virtualization, iets dat jij wel kan gebruiken gok ik zo. Jammer dat men niet meer de P8400 ed gebruikt, die is toch even net een stapje hoger en beter voor dit segment.

pricewatch: Lenovo Thinkpad SL500 (NRJAQmh)
is ook een oiptie met 1680x1050 opties en een CPU met VT. Zelf 4GB er in zetten and you're ready to go. Wel een mindere videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Kijk eens naar deze Asus X61SL-6X024C. Prijzen schommelen rond de €720,-. Goede prijs/kwaliteit verhouding, echter geen Bluetooth. Verder komt de laptop nagenoeg overeen, afgezien van o.a. de videokaart. Verder ook 2 jaar garantie. Kijk er eens naar.

[ Voor 14% gewijzigd door RHPJS op 24-07-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Asus SL is wel Sis chipset. Geen ramp maar toch liever een Intel chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovr
Verschil tussen vaio 31 en 41 is wel ongeveer 50 euro, verschil zit hem wat ik zo zie in de 100gb extra HD ( schijnbaar ook snellere hd volgens Philflow ), en de video kaart is iets aantrekkelijker. Is dit het echt waard?

Die lenovo ziet er ook goed uit moet ik zeggen, alhoewel ik eigenlijk toch wel meer neig naar 16inch, gezien ik wel gewend ben om op redelijke schermen te werken.
Maar ik ben het met jullie eens, 17inch is misschien teveel van het goede.
Daarbij moet ik dan wel de kosten van de 2gb extra meerekenen, waarin het dan al redelijk stijgt in de prijs, plus zien jullie dan snel een nieuwe post met wat ik moet kopen. ;)

Gezien de verhalen over de sis chipset, had ik daar eerder ook al mijn twijfels over.
Daarbij ben ik over het algemeen minder gecharmeerd van de Asus laptops die ik in winkels zie staan. Natuurlijk kan je niet alle asus laptops over 1 kam scheren, maar toch :P

Wat is trouwens het verschil tussen:
2 jaar pickup & return
en 2 jaar carry in

In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Philflow schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:28:
Asus SL is wel Sis chipset. Geen ramp maar toch liever een Intel chipset.
Voor die prijs is het zeker de moeite waard om er naar te kijken. En wat je zegt, nou niet bepaald een kritiek punt die chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

RHPJS schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:24:
[...]
Voor die prijs is het zeker de moeite waard om er naar te kijken. En wat je zegt, nou niet bepaald een kritiek punt die chipset.
Ik denk eerlijk gezegd dat je met wat puzzelen voor het zelfde geld een Studio 15 kunt regelen. En imo is de chipset wel een kritiek punt. Niet dat je met een Sis chipset niet kunt werken, dat niet. Maar het heeft implicaties voor hitte, accuduur en stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Voor mij niet zulke kritieke punten, maar inderdaad, misschien voor een ander wel.

Even iets anders: Op dit forum heb ik ergens een topic gezien met tips waar op te letten bij het kopen van een notebook. Daarbij stond dat je vooral reviews moest lezen, met enkele goede websites voor reviews erbij vermeld. Die websites kan ik niet meer vinden. Iemand een idee waar ik het over heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Waarschijnlijk Notebookcheck.com (of .net) en Notebookjournal.de

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 24-07-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Dank je. Notebookreview.com ook al gevonden, heeft ook een verzameling van andere websites met reviews, goed website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

arnovr schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:26:
Verschil tussen vaio 31 en 41 is wel ongeveer 50 euro, verschil zit hem wat ik zo zie in de 100gb extra HD ( schijnbaar ook snellere hd volgens Philflow ), en de video kaart is iets aantrekkelijker. Is dit het echt waard?
Ik vind van wel. Een 4200rpm schijf is te traag. De betere video kaart is ook wat waard.
2 jaar pickup & return
en 2 jaar carry in
Die mag je zelf bedenken ;)

Edit: ik zie dat de 31J ook een 5400rpm schijf heeft... dan maakt het niet zoveel uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 24-07-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnovr schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:26:
Ja.
Die lenovo ziet er ook goed uit moet ik zeggen, alhoewel ik eigenlijk toch wel meer neig naar 16inch, gezien ik wel gewend ben om op redelijke schermen te werken.
Maar ik ben het met jullie eens, 17inch is misschien teveel van het goede.
Daarbij moet ik dan wel de kosten van de 2gb extra meerekenen, waarin het dan al redelijk stijgt in de prijs, plus zien jullie dan snel een nieuwe post met wat ik moet kopen. ;)
Die extra 2GB kost je hooguit 40 euro. Maar goed, ik begrijp je punt wel.
Gezien de verhalen over de sis chipset, had ik daar eerder ook al mijn twijfels over.
Daarbij ben ik over het algemeen minder gecharmeerd van de Asus laptops die ik in winkels zie staan. Natuurlijk kan je niet alle asus laptops over 1 kam scheren, maar toch :P
* GENETX Asus fan is _/-\o_
Juist vanwege de simpele, strakke look. Maar ook de goede service en prima prijs/prestatie-verhouding. Maar goed :)
2 jaar pickup & return
en 2 jaar carry in
De naam zegt het al. Bij de eerste halen ze de laptop op bij een RMA, bij het tweede mag je naar de shop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte tweakers,

Ik ben van plan een laptop te gaan kopen o.a. voor mijn studie.
Nu is mijn oog gevallen op de volgende 2 laptops

Laptop 1: HP Pavilion dv5 1150ed (link)

&

Laptop 2: HP Pavilion dv5 1220ed (link)

De prijs van laptop 1 = 699.-
De prijs van laptop 2 = 599.-

De laptops zijn zo ongeveer hetzelfde, het verschil zit hem in de videokaart/processor.
Wat het verschil is tussen de processor/videokaart is mij niet helemaal duidelijk misschien dat hier iemand een toelichting op kan geven?

Als jullie zouden kunnen kiezen uit de bovenstaande laptop's welke zouden jullie nemen?

Bijvoorbaat dank voor de moeite,
Student~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ Kevin, volgens mij kloppen de specs van die bovenste niet. Verder vind ik het allebei geen interessante deals. Je kunt wel beter krijgen voor het geld. Bijv. Een Studio 15 met 5% kortingsbon en 6% EPP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovr
Ik wil jullie (genetx, philflow, RHPJS) graag bedanken voor jullie hulp en advies, ik heb alles overwogen, en heb besloten om te gaan voor de "Sony Vaio vgn-fw41E/H", deze sluit naar mijn idee erg goed aan op mijn wensen. Daarbij ben ik heel erg gecharmeerd van het toetsenbord wat deze vaio te bieden heeft.

In ieder geval erg bedankt dat jullie mij geholpen hebben met het maken van deze lastige keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 26 juli 2009 @ 12:32:
@ Kevin, volgens mij kloppen de specs van die bovenste niet. Verder vind ik het allebei geen interessante deals. Je kunt wel beter krijgen voor het geld. Bijv. Een Studio 15 met 5% kortingsbon en 6% EPP.
Hoe bedoel je de specs kloppen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat de pricewatch er nog wel eens naast zit. Zo zit er geen GF 8400M in, maar een NVIDIA GeForce 9200M GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:49:
Omdat de pricewatch er nog wel eens naast zit. Zo zit er geen GF 8400M in, maar een NVIDIA GeForce 9200M GS
http://www.neck.nl/produk...l=fh_secondid%3D152040171

Er zit wel een GF 8400M in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, ik zie toch echt 9200M staan...

Ja ik weer :>

[ Voor 34% gewijzigd door GENETX op 26-07-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus