Acties:
  • 0 Henk 'm!

[NBBG Aanschaf] Basisnotebook april 2009

De NBBG's zijn, na een tijdje discussieren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een NBBG notebook als uitgangspunt genomen maar wil je toch een een andere notebook en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen NBBG-notebook en vermeld waarom je de keuze hebt gemaakt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :). Voor een wat uitgebreidere uitleg lees je dit topic door.
Notebook
pricewatch: HP Pavilion dv5-1220ed Entertainment notebook pc (NF729EA)

Alternatieven
pricewatch: Samsung R510 FS08
pricewatch: Acer Aspire 2930-584G32Mn
pricewatch: HP Compaq 6735S Notebook PC (FU555EA)

reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: editie april 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Mijn reactie op de frontpage is eigenlijk geheel gebasseerd op de CPU & GPU resultaten van notebookcheck.net, wat op Internet als een zeer goede bron word genoemd en zo komt hij ook op mij over. Dus mag ik zo vrij zijn aan te raden ook is daar naar te kijken (zal vast al wel gebeuren) want eigenlijk alle cpu's en gpu's staan erop.

OK ik zie al dat hij verwijderd is... mijn bericht is bewaard gebleven mocht je misschien daarvan gebruik willen maken, hier is de link naar betere cpu's en gpu's

[ Voor 43% gewijzigd door Malarky op 01-04-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is even een probleempje met het artikel. Ik ben nog een noob met de publiceer tool wat dat betreft. Update van het bericht omtrent het niet leverbaarzijn van de businessnotebook is het probleem...

Hoe dan ook, die lijst zit zo ongeveer in mijn kop. Ik ken de lijst en gebruik hem ook heel vaak. Het is eigenlijk de tomshardware chart voor notebooks. Ik heb al een reply op je bericht overigens. Wegens andere zaken is de keuze al een tijd geleden gemaakt waardoor er ondertussen alweer nieuwe notebooks uitzijn, of in prijs gedaald. Destijds was de keuze beperkt en was HP de enige die nog een beetje notebook in het assortiment had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Voor een basis-laptop zat ik persoonlijk aan eentje uit de HP CQ60-2xx serie te denken, dan zit je in de ~500 euro regionen. Wat zouden beweegredenen kunnen zijn om ~150 euro extra uit te geven voor een model uit de dv5-serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 12:09
Ik zelf kwam de Acer Aspire 6530G-703G32MN tegen. Deze bied voor €600 een ati Radeon Mobility HD3650 en een 16' scherm. Maar deze heeft wel een iets tragere cpu (2ghz i.p.v. 2.1ghz) en 1gb minder ram (3gb). Welke zal er beter presteren in games? Zelf denk ik dat de acer sneller is bij games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catchingfire schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:22:
Voor een basis-laptop zat ik persoonlijk aan eentje uit de HP CQ60-2xx serie te denken, dan zit je in de ~500 euro regionen. Wat zouden beweegredenen kunnen zijn om ~150 euro extra uit te geven voor een model uit de dv5-serie?
Het alternatief, de pricewatch: HP Compaq 6735S Notebook PC (FU555EA) vangt dat op. De notebooks die jij noemt zijn idd goed voor hun geld. Echter, de 2 modellen die dan in aanmerking komen zijn beiden bij slechts 1 shop leverbaar. Daar kan ik geen NBBG op baseren. De dv5 serie biedt wel wat meerwaarde door de betere videokaart, maar ik denk dat de door jou genoemde notebooks een hele goede kans hadden gemaakt waren ze bij meer shops leverbaar geweest.
michiel_hc schreef op woensdag 01 april 2009 @ 18:05:
Ik zelf kwam de Acer Aspire 6530G-703G32MN tegen. Deze bied voor €600 een ati Radeon Mobility HD3650 en een 16' scherm. Maar deze heeft wel een iets tragere cpu (2ghz i.p.v. 2.1ghz) en 1gb minder ram (3gb). Welke zal er beter presteren in games? Zelf denk ik dat de acer sneller is bij games.
De Acer is zonder meer de betere. pricewatch: Toshiba Satellite A350-A10 is ook een goede optie. Zelf ben ik, al zijn ze wel op de goede weg met de gemstone, nog altijd minder te spreken over Acer. Ik weet niet hoeveel je budget is. De Acer kwam niet in aanmerking voor een plek in de NBBG wegens zijn geweicht, meer dan 3kg past niet bij de basisnotebook die ook zomer's makkelijk op schoot te gebruiken moet zijn en draagbaar is.

De CPU is overigens niet minder, de AMD Athlon X2 is dan 100MHz sneller geklokt, maar de Core 2 Duo voert meer per kloktik uit.

[ Voor 48% gewijzigd door GENETX op 01-04-2009 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe laptop. En mijn oog is gevallen op deze laptop:

http://tweakers.net/price...0g-644g64mn.html#tab:info
Deze laptop is nu bij de Makro in de aanbieding voor 772,- (iets boven het basisnotebook budget dus)

Nou valt mij op dat de schermresolutie 1920x1080 is. Is dat niet een beetje hoog? Ik zal de laptop veel gaan gebruiken voor grafisch ontwerpen en webdesign. Daar is een hoge resolutie opzich wel handig.

Maar ik zal er ook regelmatig mee gamen. Daarom heb ik er ook een met een 9600M GT uitgezocht. Maar lijkt me niet dat ie dan die hoge resolutie gaat trekken. En ik heb gelezen bij een review van een andere acer aspire met een 9600M GS die ook een native resolutie van 1920x1080 had, dat het beeld wazig werd als je op een lage resolutie ging gamen. Klopt dit? Iemand er ervaring mee?

Las in andere topics dat OP niet zo'n grote acer fan is, maar had toch graag je mening :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acer = veel specs voor een lage prijs. Je kunt verwachten dat ze ergens op moeten bezuinigen. In mijn ogen dus goedkoop = duurkoop bij notebooks. Hoe dan ook, check eens de notebooks in een mediamarkt ofzo en vergelijk alle merken eens op degelijkheid en trek daaruit je eigen conclusies.

Verder zijn de specs idd goed, een full HD scherm is idd handig voor het designen, dat klopt. Maar ook wordt het beeld idd wazig op een lagere resolutie en die kaart kan geen full hd aan in games, ook dat klopt. Dat komt omdat een tft altijd op de native resolutie moet. Zie het als een tabel waar je iedere cel 1 kleur kan geven. Een CRT kon de resolutie (tabel) nog aanpassen zodat het scherp bleef. Bij een tft staan de pixels (cellen) vast en zodra je dus pixels probeert te delen gaat dat niet werken. Elke pixel kan maar 1 kleur hebben en dus levert dat wazig beeld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Rpol schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:52:
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe laptop. En mijn oog is gevallen op deze laptop:

http://tweakers.net/price...0g-644g64mn.html#tab:info
Deze laptop is nu bij de Makro in de aanbieding voor 772,- (iets boven het basisnotebook budget dus)

Nou valt mij op dat de schermresolutie 1920x1080 is. Is dat niet een beetje hoog? Ik zal de laptop veel gaan gebruiken voor grafisch ontwerpen en webdesign. Daar is een hoge resolutie opzich wel handig.

Maar ik zal er ook regelmatig mee gamen. Daarom heb ik er ook een met een 9600M GT uitgezocht. Maar lijkt me niet dat ie dan die hoge resolutie gaat trekken. En ik heb gelezen bij een review van een andere acer aspire met een 9600M GS die ook een native resolutie van 1920x1080 had, dat het beeld wazig werd als je op een lage resolutie ging gamen. Klopt dit? Iemand er ervaring mee?

Las in andere topics dat OP niet zo'n grote acer fan is, maar had toch graag je mening :D
Ik heb deze gisteren bij de Makro in mijn handen gehad. Bouwkwaliteit viel mij vies tegen. Hoog glimmend plastic gehalte. Laptop voelde niet echt stevig aan. Ik ga zelf waarschijnlijk voor de HP, die voelt toch steviger aan IMHO

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 14:35
Mijn verhaal. Ik ben onlangs begonnen met de studie Bedrijskundig Informatica[LOI]. Nu is er een Notebookactie gaande, die inhoudt dat wanneer je een notebook koopt bij Dixons, met een maximale waarde van €1000, dit vergoed wordt door de LOI, afhankelijk van het aantal behaalde studiepunten.
Nu ga ik de notebook uiteraard gebruiken voor mijn studie, maar ik heb geen idee welke te kiezen. Hebben jullie tips?
Nog wat vragen:
Is een Apple handig, ondanks het andere besturingssysteem las ik dat DualBooth een oplossing kan zijn, dus het beste van beide werelden?:P
Mijn eerste gevoel was, hoe duurder hoe beter.
Bij de HP's zie ik overigens al verschillen, wat betreft de processor.

Alvast bedankt voor de hulp.

[ Voor 4% gewijzigd door Cum Grano Salis op 06-04-2009 13:01 ]

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer eerst eens zelf wat laptops te zoeken op de site van Dixons en geef aan waarom je denkt dat ze goed voor je zijn. Geef verder aan wat je er mee wilt gaan doen. Wil je ook gamen, welke applicaties ga je gebruiken. Een Macbook lijkt leuk, maar je betaald veel meer voor minder. Apple is niet heilig en als nog nooit eerder met een Mac hebt gewerkt zou ik niet inzien waarom je opeens mee zou moeten met de hype...

Met het stappenplan kun je in ieder geval al snel zelf wat keuzes gaan maken: CSL Notebook Buy Guide

Daarna kunnen we je helpen met het doorhakken van de knoop en nalopen of al je wensen+eisen overeenkomen met de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Gamen ben ik niet van plan. Puur voor het gebruik van schoolopdrachten, waarschijnlijk zal ik ook wel wat filmpjes/muziek erop afspelen, maar dat kan op iedere notebook. Een artikel over Apple in de consumentenbond heeft mij Apple van het lijstje doen strepen.
Mogelijkheden:
- ACER Aspire 7730G-644G100MN 17"
- HP Pavilion dv7-2070ed 17,3"
- HP Pavilion dv7-2080ed 17,3"
- HP Pavilion dv6-1030ed 16"

Waarvan de Acer het meeste interesse van mij geniet, en de HP dv6 het minst. Over Acer hoor ik veel goede geluiden.
Misschien dat de HP dv6 zelfs wel van het lijstje geschrapt kan worden.
Mensen hier die positieve ervaringen hebben met deze merken/types, laat je horen. ;)

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt nu 17"-ers, weet je zeker dat je zo'n grote notebook wil hebben? Niet liever een 15,4"-er (de Apple macbook is zelfs slechts 13,3"). 15,4" is een mooi formaat notebook om makkelijk mee te nemen, lekker op te werken, er bij te pakken in de tuin. Met een 17"-er doe je, in mijn ogen, alle voordelen van een laptop weg.

En goede verhalen over Acer? Onlangs is er weer een horrorverhaal op GoT langsgekomen over de slechte service :X . Dat merk klom in mijn opinie wat uit het dal als B-merk (zo klasificeer ik ze) en zijn nu genadeloos teruggetrapt. Veel specs voor weinig geld. Echter zul je bij Acer inboeten op garantie, service en vooral ook bouwkwaliteit. Ik heb zoveel gare serviceverhalen gezien, zoveel ellende gezien en als ik er naar kijk vallen ze al uitelkaar. Nee, een laptop is veel meer dan alleen de processor. Ze gaan 10x zo snel kapot als een desktop en je bent altijd aangewezen op de fabtikant. Goedkoop = duurkoop.

Bij mij komt Acer er niet in wat betreft laptops. Maar that's my € 0,02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ok, dat is waar. Mobiliteit is natuurlijk wel handig. Wat zie jij als de A-merken? Ik zie dat Samsung en Packard Bell ook wel leuke notebooks maken.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

thefabiman88 schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:37:
Ok, dat is waar. Mobiliteit is natuurlijk wel handig. Wat zie jij als de A-merken? Ik zie dat Samsung en Packard Bell ook wel leuke notebooks maken.
Omg Packard Bell? Je hebt het nu over echte consumentennotebooks, met een discutabele reputatie. Behalve Samsung wellicht. Voor school zou ik een business notebook pakken met dito garantie 3 jaar Next Business Day. Je kan zo'n ding niet echt missen. Dus vallen de HP Pavilion dv-series ook af. Laat staan Acer, eens met GENETX.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, in principe kan een HP Pavillion dv serie ook prima, maar je zit in principe in het verkeerde topic. Ik move ze maar even. Packard Bell en Acer zijn hoe dan ook geen A-merken. Dat zijn de 13-in-een-dozijn notebooks die elke consument koopt bij een gemiddelde Dixons... Ik heb er geen hoge pet van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Bij Dixons kom je dan op Toshiba en Samsung uit, of een HP eventueel. Aangezien een 15,4'' nu toch wel de voorkeur heeft, word de keuzelijst al minder.
Resterende:
-TOSHIBA Satellite L300D-14T 15,4"
-SAMSUNG R510-FS09NL 15,4"

Ik denk dat ik voor de Samsung ga. Kijkend naar de weinige alternatieven.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De HP dv5 is in ieder geval wel zeer degelijk, maar over de Samsungs hoor ik in ieder geval hele goede verhalen en hebben standaard 2 jaar garantie en dat lijkt me ook een pré. Een samsung is absoluut een goede keuze waar je plezier aan gaat beleven. De behuizingen vind ik zelf ook zeer goed in het segment waar jij naar zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:26
Die HP Compaq 6735S Notebook PC (FU555EA) heeft momenteel mijn interesse,
Zeker na het zien van enkele filmpjes op youtube (op low res kun je er cod4 op spelen wat dus betekend dat de games die ik erop zal gaan spelen geen probleem zullen zijn)
Verder zal de laptop worden gebruikt voor internet, msn en office taken.
Prima laptop dus voor mij (En zeer mooi geprijsd)

Enigste minpunt vind ik de 2 gb ram. (Zeker omdat de gpu daar ook gebruik van maakt)
Is dit gemakkelijk te upgraden naar 4gb en zo ja, Moet ik dan 1 of 2 repen van 2gb kopen ? (En maakt het verder uit welk merk/type ik koop?)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
GENETX schreef op maandag 06 april 2009 @ 15:38:
De HP dv5 is in ieder geval wel zeer degelijk, ....
Ben vanmiddag effe naar de mediamarkt gereden om wat notebooks te bekijken. Wat me zeer ten negatieve opviel van de HP dv5 was de touchpad. Verschrikkelijk! De pad is "verchroomd", als je heeeeeel zachtjes eroverheen swiped dan doet ie het prima, maar als je ook maar enige druk uitoefend gaat 't ontzettend stroef. Lijkt me zeer RSI-opwekkend. Voor de rest wel een mooie notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Upgraden is bij de meeste notebooks gewoon een klepje. Ik denk dat er nu 2x 1GB in zit dus dan zul je inderdaad 2x2GB aan moeten schaffen. Kingston heeft in ieder geval wel lijsten met laptops waar hun geheugen mee werkt en dat hebben wel meer fabrikanten. Doorgaans werkt DDR2 KVR gewoon en ben je voor ~ 30 euro klaar.

Over de dv5, het touchpad en de toetsen hebben ook niet mijn voorkeur nee. Een touchpad hoor je overigens wel te "aaien". Maar zo heeft iedere laptop wel weer pro's en con's. De ideale laptop bestaat niet.

[ Voor 24% gewijzigd door GENETX op 06-04-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
De keuze is dus gevallen op een Samsung. Nu is het kiezen tussen de R710 en R510. De 15'' en de 17'' versie.
Op Notebookcheck.net komt de R710 beter uit de bus.

[ Voor 45% gewijzigd door Cum Grano Salis op 06-04-2009 19:52 ]

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat hoeft niet altijd iets te zeggen, het kunnen ook andere reviewers zijn geweest met andere meningen. Zoalang de specs op de grootte gelijk zijn kun je ervanuitgaan dat de kwaliteit ook gelijk is. Check de notebooks dus gewoon uit en bekijk wat je van de grootte en gewicht vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecave1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2021
Ik vind de HP Pavilion dv5-1210ed Entertainment notebook pc (NF726EA) wel wat. Niet heel veel verschil tussen de dv5-1210ed en de dv5-1220ed, maar toch wel wat beter dan de HP Compaq 6735S Notebook PC (FU555EA) of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In principe is de 6735s zo goed als gelijk aan de dv5-1210ed. Het grootste verschil zit in de prijs, maar ook in de media features. De dv5 heeft bijvoorbeeld nog een afstandsbediening en HDMI poort. Daardoor is de dv5 meer een multimedianotebook. Ook is de videokaart van de laatste een stuk beter. Dus als je hem aan een HDTV wilt aansluiten en zo nu en dan een oude game wilt spelen, of een nieuwe net op low, dan is de dv5 de betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecave1
En de HP Pavillion dv6-1010, deze staat bij de mediamarkt voor 599, hier zit dan wel een hele andere processor in, maar ligt deze qua prestaties niet tussen de dv51210/1220 in? Het lijkt er een beetje op dat deze laptops niet veel van elkaar verschillen en moeilijk om een juiste keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De T4200 is wel een budget laptop processor en mist features zoals Virtualization. Moeilijk te zeggen of dta in de toekomst nog invloed heeft. In principe is de CPU wel iets sneller, maar AMD heeft ook wel weer voordelen. Ze doen niet voor elkaar onder in ieder geval. Helaas mis ik op notebookcheck benchmarks van die CPU, al denk ik dat de Intel iets sneller is, daar waar de AMD meer features kent.

De videokaart van de dv6 is in ieder geval weer iets minder als de ATI Radeon. Het ontloopt elkaar echt heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

(jarig!)
In hoeverre heb je Virtualization nodig? Natuurlijk, in de toekomst kan er van alles veranderen, maar ik ben in ieder geval niet van plan meerdere OS'en tegelijk op een notebook uit deze prijsklasse te runnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je gelijk in, ik zit echter eerder te denken aan in OS virtualization zoals al met Internet Explorer gebeurt om dit los te koppelen van de rest van je systeem om zo virussen te voorkomen. Hier zit denk ik voor thuisgebruikers wel toekomst in, maar in hoeverre weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

(jarig!)
Windows 7 heeft dit nog niet under the hood en Windows Cloud staat er los van.

Al weet ik niet wanneer het volgende OS komt van Microsoft, maat het feit dan Windows 7 op Vista is gebaseerd als 'tussenoplossing' duurt dat nog even ;)

Virtualization kun je natuurlijk meenemen als meewegende factor, al zou ik er geen grote prioriteit aan besteden gezien het niet zozeer voor de doeleinden van een basisnotebook is bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar geef ik je ook helemaal gelijk in hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:26
Zag zojuist dat de HP Compaq 6735S Notebook PC (FU555EA) niet meer leverbaar is bij laptopshop.nl (en dus ook niet meer voor 469,- te krijgen is)

Blijkbaar heb ik dus één van de laatste besteld.

Ze hebben er nog wel een van 479,- met dezelfde spec's maar dan met vista bisness in plaats van home premium.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Al geruime tijd ben ik aan het kijken naar een laptop en kom er niet echt uit.

Ik wil 'm gebruiken als tweede pc hier in huis (voor op de bank) en om 'm mee te nemen naar college (al ben ik niet zo lang student meer). Draagbaarheid blijft echter wel belangrijk. Daarnaast ben ik vrij veeleisend wat betreft de snelheid en hij moet ook heel wat jaartjes meegaan. Spellen ga ik er waarschijnlijk niet op spelen, maar dat wil ik ook niet uitsluiten. Daarnaast heb ik een draadloos-n netwerkje hier thuis met NAS, daar wil ik graag goed gebruik van maken. (HD is daarbij dus niet zo belangrijk).
Qua budget en eisen zit het een beetje tussen basis en business, zeg maar de bovenkant van wat hier basis genoemd wordt.

De eisen op een rijtje:
  • Budget tot 700-800 euro
  • 14" 1280x800
  • Min 2ghz dual core (Intel Penryn core snelheid)
  • Min 2gig geheugen
  • Min 2 jaar pickup and return (bijkopen geen probleem, maar wel binnen budget)
  • Draadloos-n (los kopen is optie)
  • Redelijke accuduur (2-3 uur moet toch minimaal mogelijk zijn in zuinige modus)
  • Lichtgewicht is een pre
  • Goede bouw kwaliteit en 'normaal' toetsenbord (zo veel mogelijk gelijk aan desktop, zonder keypad)
  • 'iets' meer videokaart dan onboard (intel 4500) is een (sterke) pre
  • Aansluitingen, uitbreidingspoorten e.d. onbelangrijk (2x usb zit overal op en bluetooth is een pre)
Budget is rekbaar mocht zich een duurdere, maar ideale laptop voordoen. Ook 15,4" is ook wel een optie, maar dat vind ik eigenlijk al aan de grote/zware kant (maar de strakkere/lichtere zouden nog kunnen al zijn die vaak duurder)

In de pricewatch kom ik met deze eisen op dit Lijstje

Niet zo'n ruime lijst en met elke laptop is wel iets mis:

HP Compaq 6530b notebook pc (GB975ET): Vrijwel niet meer goedkoop te krijgen, bovendien vrij minimaal
HP Compaq 6530b notebook pc (NB010ET): Lekker snel en goede bouw, maar zeer beperkte garantie en niet heel ruim in features (en dan weer vrij duur als je garantie bijkoopt)
MSI EX400-006NL: Lichtgewicht, voldoet qua specs aan de eisen (TB indeling niet ideaal)
Sony Vaio VGN-CR41S/P: Hoort volgens mij niet in het rijtje thuis, de prijs van 780 euro is niet terug te vinden.
Sony Vaio VGNCR31S/W: Weinig videokaart, geen draadloos-n, slecht verkrijgbaar en weinig informatie over te vinden.

Eigenlijk komt dan alleen de MSI er uit als kandidaat, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Ik kan er ook niet heel veel informatie over vinden. De toetsenbord indeling is niet zo ideaal (TN en linker-Ctrl knop zitten naar mijn mening verkeerd om en kleine enter & backspace), maar daar wen ik wellicht wel aan. De accuduur is ook niet zo enorm, volgende deze review maar iets maar dan 2 uur in zuinigste stand. Maar ik vraag me af of die EX400 hetzelfde is als de NL versie. De processor lijkt in ieder geval anders, maar verder lijkt 'ie hetzelfde (Die ULV processor is nog zuiniger, dus dat zou kunnen betekenen dat de accuduur bij de NL versie nog minder is)

Heeft iemand nog tips voor bepaalde laptops of heeft iemand ervaring met de MSI EX400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, de MSI lijkt me de enige optie, vind het eigenlijk al een wonder dat er nog een laptop is die aan je eisen voldoet...

Laptops is een en al compromissen sluiten en je zult echt een aantal eisen moeten doorhalen wanneer je je aanbod wilt verbreden mocht je de MSI ook niets vinden. Je wilt gewoon te veel met een te klein budget. Een 15,4" laptop is nog wel te vinden, maar dan ben je je lichtgewicht kwijt, een 14" of 13"-er is ook wel ahalbaar, maar dan kun je de wens van de videokaart beter laten vallen.

Een andere optie is de processorsnelheid laten vallen, voor hedendaagse taken heb je niet meer zoveel nodig en zoveel zwaarder zullen officeprogramma's ook niet worden. Een AMD Turion met AMD 780G chipset is dan geen vreemde optie namelijk.

Je stelt eisen die bij de laptops horen met zo'n 1000 euro als prijskaartje: Alle extra's eraan in een compacte laptop, een videokaartje en een goede, snelle maar ook zuinige processor. Misschien kun je nog bij dell een XPS 1330 krijgen met wat kortingsbonnen en door dell te bellen. Daarmee kun je vaak heel wat extra's krijgen, of nog wat extra korting regelen. Maar voor de rest zie ik voor jou weinig andere opties.

[ Voor 71% gewijzigd door GENETX op 07-04-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Niet online
Videokaart is niet perse nodig, het gaat meer om een vlotte laptop qua processor kracht. Een iets langzamere processor kan inderdaad, maar veel opties komen er niet bij als ik daar naar kijk. Ook 13,3" geeft bijna geen extra opties (kleiner wil ik niet gaan)

Ergens vind ik 14" wel ideaal, dus daar wil ik wel als eerste naar kijken.

Als ik het budget opschroef naar 1000 euro, dan komen er vooral een hoop sony's en toshiba's bij, maar die niet direct een voordeel boven de MSI lijken te hebben, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In ieder geval zijn de Dell XPS 1330 en Dell Studio 13 dan opties als 13"-ers. Ook de Apple Macbook (al heb je dan toch maar 1 jaar garantie). Via Surfspot kun je overigens daar wel nog wat korting op krijgen zolang je student bent. Verder de MSI EX300. Of een degelijek Lenovo Thinkpad (wel weer integrated videokaart)

14,1" lijkt er wat uit te gaan. Zo had ik wel verwacht dat bijvoorbeeld Asus nog wat aanbod zou hebben, maar dat lijkt ook verleden tijd, daar waar voorheen het Asus A8 aanbod vrij groot was. Ook HP heeft geen 14"-ers meer.

Over 14"-ers, ik vind ze ook niet zoveel kleiner als een 15,4"-er en mijn Asus F3 is ook niet heel lomp voor een 15,4". Tsja, wel iets zwaarder en iets groter. Je krijgt wel meer voor minder.

Waar heb je je 14" eis op gebasseerd eigenlijk? Natte vingerwerk "dat lijkt me wel wat", of heb je ze ook in het echt aanschouwd en bekeken wat je van het gewicht van een 15,4"-er vind tegenover 14" en 13"?

[ Voor 30% gewijzigd door GENETX op 07-04-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Niet online
De Dell XPS wordt al best wel duur met de opties die ik wil (ook met 10% korting).

De keuze voor 14" heb ik wel goed overwogen ja, ik ken veel mensen op me heen met een 15,4" en die vind ik al aardig aan de grote kant. Het zijn dan meestal budget modellen van b.v. Acer, die ook nog dik een zwaar zijn. Dat vind ik geen optie, maar wel een wat de wat strakkere (minder rand en dunner algemeen).
Een studiegenoot van mij heeft de Dell XPS 13" en die vind ik nog wel kunnen qua grootte, voor thuis gebruik wordt die al wel wat klein.

Eerlijk gezegd ken ik niemand met een 14", maar dat zit dus gewoon tussen 13 en 15 in, al zit het dichter bij de 13.

Als ik moet kiezen tussen 13,3" en 15,4" zou ik denk ik voor de laatste gaan, maar dan wel een wat lichtere en dunnere. Ik merk in ieder geval wel het verschil tussen 2,5 en 3kg, 3kg vind ik al aardig zwaar worden.

Edit:
De Asus X59SL-AP263C had ik al eerder gezien en is wel een goede optie, alleen vind ik het raar bij veel Asus'en dat ze niet terug te vinden zijn op de site van Asus zelf.

[ Voor 12% gewijzigd door floduR op 07-04-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07 00:31
Ik wil een laptop aanschaffen en heb er zo'n 700 euro voor over.

We hebben al een desktop, maar ik ben er zoveel op aan het pokeren dat mijn vriendin het ook wel fijn vind als ik een laptop neem.

Ik wil een laptop waar je goed op kan pokeren en dit moet dan ook goed te doen zijn buiten in het zonlicht.

Ook moet er HDMI op zitten en wil ik een beeldscherm rond de 15,4" en niet al te zwaar, want hij gaat ook vaak mee in de trein en op reis.

Gamen zal ik wel een beetje doen, maar niet veel aangezien hier toch een PS 3 en een Wii staan.

Nu zie ik in de review de HP Pavilion DV5-1220 ED goed uit de bus komen. Deze ziet er mooi uit, maar ik vraag me af of hij lekker typt. Ik had het gevoel dat de spatiebalk wat ongelukkig zit zo laag als je blind typt.

Ook de Samsung R 510-FS09 NL en de MSI EX400-006NL worden aangeraden.

Maar welke van de 3 zou het beste voor mijn eisen zijn of kan ik beter een hele andere nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
floduR schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:37:
Edit:
De Asus X59SL-AP263C had ik al eerder gezien en is wel een goede optie, alleen vind ik het raar bij veel Asus'en dat ze niet terug te vinden zijn op de site van Asus zelf.
Acer, dan heb je het ook ergens over. Die zijn inderdaad lomp en groot en zwaar. Een Asus, HP of Samsung is al direct een stuk degelijker en dunner. Zo lopen alle Asus laptops ook nog eens schuin af, wat echt heerlijk werkt. Mijn eigen F3 is daarmee aan de voorkant niet veel dikker als een USB stickje.

De X- en Z- en Pro- series van Asus staan niet op de site, dat zijn aparte modellen, maar ik weet niet exact hoe dat zit. De F en M series zijn de hoofdlijn en krijgen vaak wat betere specs, tas en muis en standaard bluetooth. De X-serie en dergelijke zijn daar op gebasseerd, maar wat meer "budget" om te kunnen concurreren.
kakels schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:39:
Ik wil een laptop aanschaffen en heb er zo'n 700 euro voor over.

We hebben al een desktop, maar ik ben er zoveel op aan het pokeren dat mijn vriendin het ook wel fijn vind als ik een laptop neem.

Ik wil een laptop waar je goed op kan pokeren en dit moet dan ook goed te doen zijn buiten in het zonlicht.

Ook moet er HDMI op zitten en wil ik een beeldscherm rond de 15,4" en niet al te zwaar, want hij gaat ook vaak mee in de trein en op reis.

Gamen zal ik wel een beetje doen, maar niet veel aangezien hier toch een PS 3 en een Wii staan.

Nu zie ik in de review de HP Pavilion DV5-1220 ED goed uit de bus komen. Deze ziet er mooi uit, maar ik vraag me af of hij lekker typt. Ik had het gevoel dat de spatiebalk wat ongelukkig zit zo laag als je blind typt.

Ook de Samsung R 510-FS09 NL en de MSI EX400-006NL worden aangeraden.

Maar welke van de 3 zou het beste voor mijn eisen zijn of kan ik beter een hele andere nemen?
Ik zou zeggen bekijk de laptops in het echt in een winkel. De mediamarkt heeft wel samsungs en hp's staan met dezelfde behuizing (de hp dv5 1220 is er niet, mediamarkt verkoopt geen AMD ;) ). Zelf vond ik de HP minder prettig typen, niet vanwege de spatie, maar vanwege de coating er op. De toetsen waren stroever en moeilijker te vinden dan de plastic cheap ass toetsen van mijn Asus welke ik echt veel en veel beter vind tikken. Daarentegen vond mijn zusje, voor wie we op laptopjacht waren, de toetsen juist weer lekker.

Buiten in de zon, ik wil je aanraden om er schaduw van te maken. In de volle zon zie je niets en dan maakt het echt niet uit of je spiegelscherm of mat hebt, maar enkel of je backlight sterk genoeg is en dat is deze nooit tegen de zon. Zoek dus vooral in de reviews hoe veel cd/m2 (candela per vierkante meter) de schermen aan licht opbrengen. Je zult moeite moeten doen om het scherm te kunnen zien, maar in de schaduw en met een goede backlight is het te doen, ook met een spiegelscherm (mat of spiegel maakt weinig uit uit ervaring). Dat mat beter is is vaak ook gebakken lucht, het gaat juist om je backlight dus. Mijn Asus F3Sc heeft een behoorlijk stevige (dat zie ik vaak genoeg vergeleken met andere laptops uit de klas) en daarmee werk ik, met een spiegelscherm, heerlijk in de schaduw.

[ Voor 54% gewijzigd door GENETX op 08-04-2009 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ik twijfel tussen deze 3. Ik las wel dat de voorganger van de R510 FS09 kampte met een probleem rond de 'esc' knop.
Wat is volgens jullie de beste keuze.
V.l.n.r: Samsung R510, Samsung R710, HP dv6 1030ed.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/fzchuh.jpg

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1 van de 2 Samsungs for sure. De HP, die ik naast de 15,4" (de HP is 15,6") zetten en dan is 160 euro veel voor 1GB meer (20 euro) en wat meer schijfruimte, terwijl je minder garantie krijgt. Vooral de 2 jaar garantie zou me ook over de streep trekken.

Welke van de 2 samsungs? Dat ga ik niet voor je uitzoeken. Dat is puur je eigen keuze. Zelf zou ik absoluut voor 15,4" gaan omdat ik 17" als te lomp beschouw waarmee je alle voordelen van een laptop overboord gooit en dat vind ik persoonlijk doodzonde, je koopt een laptop, geen verplaatsbare desktop ;) . Maar dat is dus puur persoonlijk en daar kan ik niet over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Niet online
Ik hoop dat het nog een beetje overzichtelijk blijft met al die vragen door elkaar... ik heb m'n 14" eis laten vallen, de lichtere 15,4" laptops zijn net zo goed en goedkoper (of beter en even duur).

Ik twijfel dan tussen 3 modellen (prijzen incl verzending):

Asus X59SL-AP263C 670 euro

Samsung R510 AS02 640 euro

Dell Studio 15 - 3e optie (699 euro) met 4 jaar garantie + 10% extra korting 800 euro

In principe voldoen ze allemaal, maar welke zou het prettigst werken?

De Dell is het duurst, maar wel verreweg het meest compleet. Echter wel het zwaarst. Bepaalde korting is tot vandaag geldig, zou er vanaf morgen weer net zo'n goede te krijgen zijn voor die prijs?
De Asus is de minst complete (ook qua garantie), maar is wel weer wat kleiner. Met extra garantie (3 jaar pickup) 100 euro extra.
De Samsung lijkt te goed voor die prijs, zit daar iets achter? Is die geforce geen heethoofd?

Over accuduur e.d. kan ik weinig vinden helaas. En je krijgt zeker bij geen van alle een tas of iets erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ik ben genoeg geholpen, daarvoor bedankt. Het overzicht zal wel terugkeren. Best netjes gedaan met paint.:P
Ik ga ze eerdaags wel even van dichtbij bekijken en zal dan mijn keuze maken.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asus heeft ook 2 jaar garantie, net als de Samsung. Let op dat heel veel mensen bij Dell Studio 15 last hebben van de media bar (zie het ervaringen topic). Ik zou eerst uitzoeken of dat al verholpen is, anders heb je straks veel ellende met het terugsturen ben ik bang... De GeForce is geen heethoofd in ieder geval, Samsungs zijn gewoon goed geprijsd en van goede kwaliteit. Ik hoor veel lovende woorden in het samsung topic.

pricewatch: Asus M51VR-AP011C zou ook het overwegen waard zijn. Die heeft ook een tas en muis erbij en verder een wat betere videokaart als de Samsung. Daarentegen wel weer een stukje duurder met 750 euro excl. verzending. De M51 case is een paintjob van mijn F3 behuizing. Nieuw likje lak en een numpad integreren en men was klaar. Ook niet vreemd, ik ben namelijk zeer te spreken over de bouwkwaliteit van mijn Asus F3.

Of wellicht een echte Thinkpad: pricewatch: Lenovo Thinkpad SL500 (2746AFG)

Bij de Asus die jij noemt, de X59Sl zou ik de chipset nazoeken. Ik zou niet snel een SiS chipset aanraden. Alhouwel de S-codering mij een Intel 965PM chipset doet vermoeden geeft de pricewatch een SiS aan, net als 1 webshop. Ik zou dat hoe dan ook even nagaan, een SiS chipset is gewoon minder qua stabiliteit en geniet absoluut niet mijn voorkeur.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 08-04-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Niet online
Die asus M51VR-AP011C is wel interessant ja, alleen heeft die genoeg meerwaarde boven de Samsung R510 AS02?
Ok, de videokaart is beter, maar van wat ik lees ook minder zuinig. De accuduur van de Samsung is heel redelijk, van de Asus weet ik het niet, maar ik gok minder. De Asus is wel 125 euro duurder (aangenomen dat de muis en tas prettig zijn, dan nog 100 euro duurder). Is dat het waard?

Ik zag de problemen met de Dell inderdaad, maar als het loskoppelen van de mediakeys een (voorlopige) oplossing is, vind ik dat prima, die keys hadden ze van mij ook weg mogen laten. Daarnaast vind ik de Dell toch wel vrij duur, 4 jaar garantie is leuk, maar voor 150 euro extra misschien niet de moeite (of wel?). Bovendien zit er geen bluetooth op (wanneer wordt dat eens standaard... 30 euro heb ik er niet voor over), wat wel handig is.
Ik ben toch niet van plan vandaag te bestellen, dus wacht even af wat ze na vandaag voor aanbiedingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk inderdaad niet dat de Asus het voor jou waard is. De 4 jaar garantie overigens wel. Het percentage laptops dat kapot gaat is echt heel groot, zeker consumentenlaptops in deze prijsklasse zijn gewoon een stuk vatbaarder. 50% van de laptops bij mij in de klas heeft al een RMA nodig gehad in ieder geval. Ik ga persoonlijk absoluut een goede garantieplan, ook tegen schade, aanschaffen bij mijn volgende laptop.

1 keer ranja er over gehad en met geluk een nieuwe gratis ter vervanging gekregen. Tig keer bijna gestruikeld over de kabel van de adapter. Wat mij betreft zit een ongeluk in een klein hoekje en daarnaast zijn laptops al vatbaarder voor problemen, laat staan wat je moet betalen bij eventueel kapotte onderdelen buiten de garantie. Nee, wat mij betreft kan extra garantie uit. "Oh, maar dat gebeurt mij nooit", tsja ik zou ook nooit ranja over die van mij gooien wat dat betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Niet online
Bedankt voor de suggesties! Garantie is wel handig inderdaad. Ik wacht sowieso nog even en dan zit er misschien wel een betere Dell optie bij. 50 euro goedkoper (b.v. met een p8400 en 3 gig geheugen) en ik neem 'm zo. (tis niet veel, maar toch de grens).

De Samsung blijft een uitstekende optie voor die prijs, alleen qua service een stuk minder dan Dell, als ik de ervaringen lees. Veel defecten worden afgedaan als 'hoort zo' of 'waterschade' (onterecht), bij Dell hoor ik daar niks over.

Ik weet even genoeg. Voor nu zijn bovenstaande de beste opties voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door floduR op 08-04-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oja, de tas en muis bij de Asus zijn absoluut goed te noemen. De muis is dan wel simpel met een draadje, maar het voordeel is dat je nooit lege batterijen hebt. Ik gebruik hem dagelijks. Ook de tas is gewoon goed en degelijk. De prut die je bij de Action of zoiets haalt is echt van veel mindere kwaliteit. Dus mocht je dat soort dingen nog nodig hebben, bij de Asus kun je dat van de aanschafprijs halen want het is prima spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Niet online
Je zei eerder dat het een optie is om Dell te bellen voor extra korting, hoe moet je dan te werk gaan?

De nieuwe studio 15 opties zijn heel interessant, vooral op de duurste krijg je veel korting. Die is maar 20 euro duurder dan de 1-na-duurste, maar je krijgt er wel een 2x zo grote HD, een bluray speler en 2 jaar in Home garantie bij. Als ik zou kunnen onderhandelen dat de blu-ray speler eruit gaat en de HD kleiner, in ruil voor korting of tas+muis, zou dat ideaal zijn. Kan dat, of werkt het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet je even zoeken in de CSL, er zijn wel wat topics geweest en onder andere posts in het levertijden en in de ervaringen-topics. Daarnaast is er ook een topic met de zogenaamde Dell kortingsbonnen (coupons) die je kan invoeren.

Bij Dell kun je zo doorgaans heel veel regelen. Wat ik weet is dat men eerst de coupons uitzoekt en vervolgens een laptop samenstelt op de site. Of men dan al bestelt weet ik niet, meende van wel en vervolgens een telefoontje naar Dell omtrent de bestelling en er dan nog over onderhandelen. Sommigen weten wel voor 100 euro aan waarde er bij te krijgen of korting te regelen.

Je moet denk ik echter niet naar beneden toe willen, eerder omhoog. Als je geen blu-ray wilt kunnen ze gewoon zeggen dat je het model zonder moet nemen. Lees je dus eerst in en kijk wat de opties bij dell zijn. Eenmaal goed voorbereid pas over gaan tot bestellen en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Vanmiddag heb ik staan twijfelen tussen de

HP DV7 1220ED
of de
HP Dv7 1230ED

Het enige verschil wat ik zie bij deze is dat de 1220 intel is en de 1230 AMD.
Ook qua grafische kaart zit er verschil tussen, namelijk voor de 1220 een GEForce 9200M GS en voor de 1230 een RADEON MOB HD3650

Prijsverschil tussen beiden is ongeveer 30 euro in het voordeel van de 1230.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een, of beide laptops? ;)

Mijn voorkeur gaat uit naar de 1230

[ Voor 4% gewijzigd door Semper Fight op 09-04-2009 14:24 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren (en wellicht Dames),

Binnenkort heb ik ongeveer aan € 300 aan vvv-irischeque's te besteden en wil max. € 725,00 aan een laptop besteden.

Nu kom ik uit op het volgende. de eis die ik heb is, ik wil een beetje gamen en moet wat sneller zijn ( dit is ook geen probleem omdat het een oud baggel van 8 jaar dus ga er i.i.g. op vooruit :P)

HP Pav. dv7-2040ed Samsung R510-FS09NL HP Pav. dv6-1150ed Samsung R710FA01

Merk processor : AMD Intel AMD Intel
Type processor : Athlon X2 QL-64 Core 2 Duo T6400 Turion X2 RM-75 Core 2 Duo T3400
Kloksnelheid : 2,10 GHz 2,00 GHz 2,2 GHz 2,2 GHz
Intern geheugen : 4096 MB 3072 MB 4096 MB 3072 mb
Harde schijf : 320 GB 320 GB 320 GB 160GB
Grafische kaart : ATI RadeonHD 4530 GeForce Go 9200MGS ATi Radeon HD 4530 Intel GMA X4500
Grafisch geheugen tot :1790 MB 256 MB 1790 MB 256 MB
USB-poorten : 4x USB 2.0 3x USB 2.0 4x USB 2.0 4x USB 2.0
TV-out : HDMI, VGA HDMI, VGA HDMI, VGA HDMI, VGA
Touchpad : ja ja ja ja
Accu : Li-ion Li-ion Li-ion Li-ion
PCMCIA : ExpressCard/54 ExpressCard/54 ExpressCard/54 ExpressCard/54
Schermformaat : 17,3 inch 15,4 inch 15,6 inch 17 inch
Garantie : pick-up & return pick-up & return pick-up & return pick-up & return
Garantieduur : 12 maanden 24 maanden 12 maanden 24 maanden

Prijs Winkel € 699,98 € 699,98 € 649,99 € 720,00

Wie o wie helpt mij welke ik zou moeten kiezen of weet een (iets) betere alternatief ( wel bij een bedrijf waarbij ik de irischeque ik kan leveren).

Mijn dank ik zeer groot :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry voor de lastige overzicht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Electra:
Tsja, vertel eens wat meer, wat zijn de specs van beide laptops en wat wil je er mee gaan doen?

@ Gips1983
De 3e is het beste voor gaming van die 4. Ik wil je aanraden om te googlen op "notebookcheck gpu" (zonder de haakjes) en dan de eerste hit. Bovenaan die pagina staat een link naar de benchmark list. Daar heb je een overzicht van alle videokaarten en hun prestaties. Dat is wel makkelijk er bij de houden.

In CSL Notebook Buy Guide heb ik ook het een en ander beschreven, ook dit is handig om er bij te houden bij het selecteren van notebooks.

En volgende keer mag je Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif gebruiken om een post te wijzigen ;)

Dit is even snel tussendoor, vanavond heb ik meer tijd om mee te denken :)

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 09-04-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@genetx
Wellicht heb je nog iets voor mij in petto m.b.t. alternatieven?
en wat is het verschil met die andere 3? Sorry dat ik hier een leek in ben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
[...]

Ik zou zeggen bekijk de laptops in het echt in een winkel. De mediamarkt heeft wel samsungs en hp's staan met dezelfde behuizing (de hp dv5 1220 is er niet, mediamarkt verkoopt geen AMD ;) ). Zelf vond ik de HP minder prettig typen, niet vanwege de spatie, maar vanwege de coating er op. De toetsen waren stroever en moeilijker te vinden dan de plastic cheap ass toetsen van mijn Asus welke ik echt veel en veel beter vind tikken. Daarentegen vond mijn zusje, voor wie we op laptopjacht waren, de toetsen juist weer lekker.

Buiten in de zon, ik wil je aanraden om er schaduw van te maken. In de volle zon zie je niets en dan maakt het echt niet uit of je spiegelscherm of mat hebt, maar enkel of je backlight sterk genoeg is en dat is deze nooit tegen de zon. Zoek dus vooral in de reviews hoe veel cd/m2 (candela per vierkante meter) de schermen aan licht opbrengen. Je zult moeite moeten doen om het scherm te kunnen zien, maar in de schaduw en met een goede backlight is het te doen, ook met een spiegelscherm (mat of spiegel maakt weinig uit uit ervaring). Dat mat beter is is vaak ook gebakken lucht, het gaat juist om je backlight dus. Mijn Asus F3Sc heeft een behoorlijk stevige (dat zie ik vaak genoeg vergeleken met andere laptops uit de klas) en daarmee werk ik, met een spiegelscherm, heerlijk in de schaduw.
[/quote]

Ik ben net in de Media-markt geweest en heb mijn eisen aan een verkoper kenbaar gemaakt. Hij raadde me uiteindelijk deze aan: Asus x61sl-6x024c

Is dit inderdaad een aanrader voor mij of kan ik beter een andere nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* GENETX geeft de pricewatch een opdracht

.... pruttel pruttel ....

pricewatch: Asus X61SL-6X024C

Aangezien je eerder aangaf 700 euro te willen besteden, hoe duur is die laptop daar dan? De ~750 euro in de pricewatch is in ieder geval geen rare prijs voor die specs, snelle high-end 45nm Core 2 Duo, nieuwe lichting ATI Radeon videokaarten die nog net bij het middensegment horen (iig zo'n 2x zo snel als de HD 3400-series). Verder Asus, goede ervaringen, 2 jaar garantie, waarschijnlijk net zoals mijn laptop een uitstekende backlight.

Afhankelijk van waar je hem wilt kopen en de prijs is het zeker geen slechte keuze. Ik weet zo 123 geen andere laptop die deze prijs/prestatie/kwaliteit heeft rond de 700-800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Hij staat voor € 869,- in de Media-Markt. Ik had al verwacht dat ik daar wel zo'n 100 euro bij een web-winkel er vanaf zou kunnen trekken.

Hoe snel gaat het eigenlijk meestal met de prijsdalingen voor laptops. Maakt het uit om een maandje te wachten bijvoorbeeld?

Mooi dat je het ook eens bent met de verkoper. Met 16" is ie wel weer iets groter, maar hij lijkt me toch niet veel zwaarder met 2,85 kg. Hij typte ook lekker en heeft een alphanumeriek toetsenbord.

Dan lijkt me deze Asus inderdaad beter boven de HP Pavilion DV5-1220 ED, de Samsung R 510-FS09 NL en de MSI EX400-006NL.

[ Voor 11% gewijzigd door kakels op 09-04-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt helemaal. Daarnaast is het volgens mij geen 16" scherm, al worden ze vaak zo geadverteerd, maar 15,6". Tenzij HP afwijkt van de standaard, de dv6 was namelijk wel 15,6". En dan is de laptop hoe dan ook niet veel groter ;)

Een maand wachten heeft niet heel veel invloed, die Asus heeft al veel nieuwe technieken dus is niet het model dat snel wordt vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic zelf ook al een hele tijd met interesse,...had eigenlijk de keuze gemaakt voor de Toshiba Satellite A350-A10....als ik de specs zo vergelijk met de Asus X61SL-6X024C vind ik toch wel dat de Toshiba met zijn iets lagere prijs er zeker tegenop kan.

of maakt de chipset ( Intel 840) van de Asus dat verschil goed t.o.v. die van de Toshiba ( Intel Mobile PM45)?
samen met de 2 jaar pick-up & return garantie die de Asus bied.
De videokaart van de Toshiba (3650) is toch ook weer iets beter?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De videokaart is beter inderdaad. Ik denk verder niet dat de chipset klopt :X . De 2 jaar garantie maakt bij Asus veel goed inderdaad, verder vind ik persoonlijk naast mijn bevindingen laatst Asus ook net iets degelijker. De Toshiba is idd ook een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx voor het antwoord,....hou het toch maar op de Toshiba A350. als ik beetje bijleg is die ook met 2 jaar pick-up & return. Dan net zo duur als die Asus, maar wel een betere videokaart.

en over de chipset,...dan moet het niet goed aangegeven staan bij de specs die ik via de pricewatch krijg te zien. Staat bij de Asus als moederbord chipset intel 840 aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^^ I know, de pw heeft wel meer fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

GENETX schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:29:
^^ I know, de pw heeft wel meer fouten.
Hoe kan dat nou? Alles gaat via PW-crew, maar er staan zo vaak fouten in, dat ik er moe van wordt het te melden.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste heren. Ik ben nu al zo'n 3weken aan het rond neuzen op de markt wat laptops betreft. Maar ik kom door de bomen het bos niet meer door. Ik heb een budget tot 900eu en heb ondertussen een besluit genomen om te kijken naar de Sony Vaio serie. De laptop is in eerst instantie nodig om zakelijk te gebruiken zoals word, exel. mail ect.ect. Maar ...en daar zittum de moeilijkheidsgraad... het is ook de bedoeling om hem thuis te gebruiken. Ook in ogenschouw nemend dat ik als chauffeur 100.000km p.j. op de weg zit en zo nu en dan wat C&C (iets van dien aard) wil spelen. Dus dacht ik ook mini. aan een 256mb videokaart Ook een lange accutijd is geen overbodig luxe, omdat een treinreis van 2u regelmatig voorkomt.

Wat zijn de ervaringen met Sony ?
Iemand nog andere tips gezien de info ?

En dan, welke zou het best zijn aan te schaffen ?

MvGr,
Dhr. Soeters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
GENETX schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:18:
De videokaart is beter inderdaad. Ik denk verder niet dat de chipset klopt :X . De 2 jaar garantie maakt bij Asus veel goed inderdaad, verder vind ik persoonlijk naast mijn bevindingen laatst Asus ook net iets degelijker. De Toshiba is idd ook een goede optie.
Op een andere site zie ik bij de specificaties voor de Asus X61SL-6X024C een chipset van Intel PM45 Express staan. Is dit wel prima of is dan inderdaad de Toshiba A350-A10 beter?

Ik heb de Toshiba trouwens wel zien staan bij de Mediamarkt, maar vond het toch ietsje minder qua uiterlijk en typen. Ook zit hier geen numeriek toetsenbord op. De meeste games zal ik toch op de PS3 of Wii spelen denk ik....

[ Voor 4% gewijzigd door kakels op 10-04-2009 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben opzoek voor een laptop voor op school. (omdat ik dyslectisch ben mag ik daar me repetities op maken.)

Hij word dus vooral gebruikt voor office.
Nu zat ik dus voor een goedkope laptop te zoeken.

Had zelf al de HP Compaq 6735S 480€ op het oog.
Een betere was de de HP Compaq 6530b 565€ helaas is deze niet meer leverbaar.

Hebben jullie misschien nog andere alternatieven. (geen acer, dat is troep)

Of zijn er bedrijven die veel kortingen geven als je zegt dat het speciaal voor school is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kakels schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:07:
[...]

Op een andere site zie ik bij de specificaties voor de Asus X61SL-6X024C een chipset van Intel PM45 Express staan. Is dit wel prima of is dan inderdaad de Toshiba A350-A10 beter?

Ik heb de Toshiba trouwens wel zien staan bij de Mediamarkt, maar vond het toch ietsje minder qua uiterlijk en typen. Ook zit hier geen numeriek toetsenbord op. De meeste games zal ik toch op de PS3 of Wii spelen denk ik....
Beide hebben hun pro's en con's. De Toshiba is idd iets sneller wat betreft de videokaart, maar in jou geval iets minder van belang dus. Daarentegen heeft Asus 1 jaar meer garantie, een numpad en de Asus is dus ook mooier.

Beide geen slechte keuzes dus. De perfecte laptop bestaat niet dus kom je altijd uit op een paar interessante notebooks. Als ik je verhaal hoor past de Asus beter bij je, al was de Asus met de vidookaar tuit de Toishiba natuurlijk het beste van de 2 werelden geweest.

Chipset maakt weinig uit. Die geeft niet extreem veel invloed op prestaties en alle Intel chipsets zijn wel stabiel. Pas als je een Intel chipset tegenover een SiS zou zetten zou het uitmaken ;) . Beide laptops hebben gewoon dezelfde, goede, chipset dus daar hoef je niet op te vergelijken. Ik neem zo aan dat de PM45 klopt namelijk. De Intel 810 hoort in het museum te staan als ik me niet vergis :+
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:27:
Ben opzoek voor een laptop voor op school. (omdat ik dyslectisch ben mag ik daar me repetities op maken.)

Hij word dus vooral gebruikt voor office.
Nu zat ik dus voor een goedkope laptop te zoeken.

Had zelf al de HP Compaq 6735S 480€ op het oog.
Een betere was de de HP Compaq 6530b 565€ helaas is deze niet meer leverbaar.

Hebben jullie misschien nog andere alternatieven. (geen acer, dat is troep)

Of zijn er bedrijven die veel kortingen geven als je zegt dat het speciaal voor school is.
De HP Compaq 6735S geeft veel voor zijn geld. Als je budget iets van 500 euro is dan zou ik zeggen: doen. Maar geef eens aan hoeveel je uit wilt geven.
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 23:55:
Beste heren. Ik ben nu al zo'n 3weken aan het rond neuzen op de markt wat laptops betreft. Maar ik kom door de bomen het bos niet meer door. Ik heb een budget tot 900eu en heb ondertussen een besluit genomen om te kijken naar de Sony Vaio serie. De laptop is in eerst instantie nodig om zakelijk te gebruiken zoals word, exel. mail ect.ect. Maar ...en daar zittum de moeilijkheidsgraad... het is ook de bedoeling om hem thuis te gebruiken. Ook in ogenschouw nemend dat ik als chauffeur 100.000km p.j. op de weg zit en zo nu en dan wat C&C (iets van dien aard) wil spelen. Dus dacht ik ook mini. aan een 256mb videokaart Ook een lange accutijd is geen overbodig luxe, omdat een treinreis van 2u regelmatig voorkomt.

Wat zijn de ervaringen met Sony ?
Iemand nog andere tips gezien de info ?

En dan, welke zou het best zijn aan te schaffen ?

MvGr,
Dhr. Soeters
Oké, ten eerste: 256MB zegt niets. Je moet letten op de chip die er in zit. Deze lijst geeft aan hoe videokaarten zicht ten opzichte van elkaar verhouden.

Ten tweede, waarom een Sony? Sony is duur en zijn echt niet de degelijkste (heb wel wat mindere ervaringen gehoord onlangs). Je betaald zo 100 tot 200 euro meer, puur omdat er Sony Vaio op staat en dat is zonde.

[ Voor 45% gewijzigd door GENETX op 10-04-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Ik zie de bomen door het bos niet meer :-(

Ben op zoek naar een laptop max +/- € 700,00 bij een winkelketen waar ik iris cheques (vvv) bonnen kan uitgeven ( b.v. dixons/vobis/norrod/expert).

De eisen zijn: een redelijk goeie grafische kaartje voor gaming wat ik weleens deed (maar niet meer doe i.v.m. oude desktopbaggel van 7 jaar).

Ik weet het niet meer....:-(
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De winkelketens maken het lastig, in de pricewatch kan ik moeilijk op enkel grote ketens filtreren. Je hebt al een lijstje neergezet. Voor 700 euro hoef je niet veel te verwachten in de grote ketens. Het lijstje dat je hebt neergezet, die HP daarvan lijkt me het hoogst haalbare eigenlijk.

Pak gewoon CSL Notebook Buy Guide er bij en ga dingen vergelijken als je nog een goede denkt gevonden te hebben. Advies over die laptops kun je altijd vragen. Ik heb echter ook meer te doen dan voor iedereen notebooks te zoeken. Als ik tijd kan vinden wil ik dat best doen, maar nu: druk druk druk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ik heb vandaag de Samsung R510 aangeschaft en ik moet zeggen, ik ben er blij mee. Goed touchpad, soepele toetsen. Ik zal over een weekje of wat er nog wat dieper erop in gaan, aangezien hij net uit de doos komt.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecave1
Ik zat nog eens wat hp laptops te vergelijken en kwam uit via de veiling bij mycom op de HP Pavilion dv5-1120ed (FP725EA) pricewatch: HP Pavilion dv5-1120ed (FP725EA). Deze doet toch ook niet veel onder aan de dv5 - 1210 of 1220?
Heb de veilig gewonnen voor € 555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Tomasi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 21:33
Mijn laptop begint het te begeven. Ik kijk dus uit naar een andere laptop. Ik gebruik hem ongeveer 90% voor internet, en resterende voor Office. Gezien ik helemaal niet game, stel ik ook geen hoge eisen aan de grafische kaart. Om deze reden wil ik eigenlijk ook niet meer dan 500 euro uitgeven. Echter sluit ik niet uit dat ik ook filmpjes wil kunnen streamen naar mn PS3 (al dan niet HD).

Ik zit te twijfelen tussen de volgende 4 laptops. Ik heb net dat stukje advies nodig om mijn keuze te kunnen maken:

Asus Pro55GL-AP252A € 458
MSI VR630-052NL € 464
Fujitsu Siemens Amilo Pa 3553 € 488
Fujitsu Siemens Amilo Pi 3525 € 499

Acer heb ik uitgesloten. Heeft er toevallig ook iemand ervaring met 1 van de 4 laptops, en hoe bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fujitsu Siemens vindt ik ook niet uitblinken. De Asus en MSI genieten mijn voorkeur van deze 2 modellen. De VR-serie van MSI wordt wel eens als budget bestempeld. Asus geniet mijn voorkeur van de twee. Beide fabrikanten geven 2 jaar garantie wat een mooie bonus is.

Omdat ik zelf ook even zocht kwam ik 2 absurde dingen tegen
http://www.obcs.nl/go.php...W21E&art=Sony%20VGN-FW21E
pricewatch: Sony Vaio VGN-FW21E

Zo te zien maakt OBCS een "klein foutje" :+ (eerlijk gezegd denk ik niet dat je die voor die prijs kan krijgen, maar je kan altijd even schieten ;) ) <500 euro voor een echte Vaio die normaal 850 moet kosten :X

pricewatch: Toshiba Satellite Pro A300D-161 heeft een gruwlijke videokaart (HD 3650) en kost echt niet duur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Tomasi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 21:33
Zo te zien maakt OBCS een "klein foutje" :+ (eerlijk gezegd denk ik niet dat je die voor die prijs kan krijgen, maar je kan altijd even schieten ;) ) <500 euro voor een echte Vaio die normaal 850 moet kosten
Geschoten!

Nu even afwachten of ik iets geraakt hebt!
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
GENETX schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 10:54:
Omdat ik zelf ook even zocht kwam ik 2 absurde dingen tegen
http://www.obcs.nl/go.php...W21E&art=Sony%20VGN-FW21E
pricewatch: Sony Vaio VGN-FW21E

Zo te zien maakt OBCS een "klein foutje" :+ (eerlijk gezegd denk ik niet dat je die voor die prijs kan krijgen, maar je kan altijd even schieten ;) ) <500 euro voor een echte Vaio die normaal 850 moet kosten :X
Die zit opeens bij een stuk of 4 shops <480 euri :?

edit: heb 'm maar besteld bij 4launch voor 470€. Betalen bij afhalen... ben benieuwd. Als er daadwerkelijk geleverd gaat worden is het wel een toppertje voor een prijs die bij een budgetnotebook hoort.

[ Voor 13% gewijzigd door catchingfire op 11-04-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bestel er ook maar 1
die dingen zijn wel erg goedkoop:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 21:56
Net verhuisd en nu heb ik besloten dat de pc de deur uitgaat en een notebook in de plaats komt. De games die ik heel af en toe speel ga ik dan wel op een console spelen. Waar ga ik hem voor gebruiken. Voornamelijk internet, office en photoshop. Downloaden moet via de popcorn lukken.
Ik weet niet of het photoshoppen een probleem gaat worden. Het mooiste zou een apple zijn maar die liggen te ver boven mijn budget(700 euro). En groot scherm is wel makkelijk maar 17inch is te veel van het goede.

Is de HP dv5 nu de juiste keuze voor mij of zijn er ondertussen nog goede alternatieve. Een goede garantie voor eventuele ongelukjes is wel makkelijk als ik dit topis zo doorlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
SuperKneus schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:58:
Net verhuisd en nu heb ik besloten dat de pc de deur uitgaat en een notebook in de plaats komt. De games die ik heel af en toe speel ga ik dan wel op een console spelen. Waar ga ik hem voor gebruiken. Voornamelijk internet, office en photoshop. Downloaden moet via de popcorn lukken.
Ik weet niet of het photoshoppen een probleem gaat worden. Het mooiste zou een apple zijn maar die liggen te ver boven mijn budget(700 euro). En groot scherm is wel makkelijk maar 17inch is te veel van het goede.

Is de HP dv5 nu de juiste keuze voor mij of zijn er ondertussen nog goede alternatieve. Een goede garantie voor eventuele ongelukjes is wel makkelijk als ik dit topis zo doorlees.
Hoe ik dit topic beleeft heb zijn we erop uitgekomen dat de Toshiba Satellite A350-10A en de Asus X61SL-6X024C beter zijn. Nu werd er ook gezegd dat de videokaart van de Toshiba beter zou zijn dan die van de Asus. Dit heb ik net nagevraagd bij de Media-markt maar daar zeiden ze dat videokaart van de Asus juist beter is....

Voor mij wordt het dus waarschijnlijk de Asus, omdat die ook de eerder genoemde voordelen nog eens had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik twijfel momenteel tussen 2 laptops.

Wat ik er op doe; dagelijks internetten/office en dergelijke,
ik heb vaak wel veel naast elkaar open staan,
verder doe ik de sims 2 en over een aantal maanden de sims 3.. wat nog redelijk wat vraagt voor zo'n spel.
Verder sluit ik m'n laptop af en toe aan op TV, en binnenkort is er een FullHD tv in huis, dus hdmi zou niet verkeerd zijn.

Nou is mn twijfel:

MSI EX623-070NL voor €608,-:
http://www.laptopshop.nl/product/66300/msi-ex623-070nl.html
HDMI aansluiting maar zónder geluid, dus alleen het beeld werkt (is een foutje, ze verkopen deze laptops dan ook niet als zijnde met HDMI, maar van MSI heb ik dit dus vernomen)
Nvidia 9500M videokaart 512 MB (klasse 2 op notebookcheck.nl)
Intel Dual Core T3400 2,16Ghz processor
3 GB geheugen (of 4, nja, dat maakt niet zoveel uit)
VGA-aansluiting
Bluetooth
2 jaar garantie

Compaq CQ60-206ed voor €533,-:
http://h10010.www1.hp.com...9318-3837670-3869816.html
HDMI aansluiting
VGA aansluiting
Nvidia 9200M videokaart 256 MB geheugen (klasse 3 op notebookcheck.nl)
Géén bluetooth
DVD brander met Lightscribe (vind ik wel leuk haha)
Intel Dual Core T3400 2,15 Ghz processor
4 GB geheugen
1 jaar garantie

Ik weet dat het lastig is om iets voor iemand aan te raden, omdat het natuurlijk echt persoonsafhankelijk is.. maar als jullie naar het prijsverschil kijken en verschil in specificaties, waar zou dan jullie voorkeur naar uitgaan? Ik zoek dus minimaal een klasse 3 videokaart, en een redelijke processor (notebookcheck heeft een benchmarks list en wil m op max 50e plek hebben van notebookprocessors), het liefst HDMI en ook het liefst bluetooth dat gebruik ik wel regelmatig, en s-video of VGA is handig om op mn oudere TV aan te sluiten die geen HDMI heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
kakels schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:43:
[...]

Hoe ik dit topic beleeft heb zijn we erop uitgekomen dat de Toshiba Satellite A350-10A en de Asus X61SL-6X024C beter zijn. Nu werd er ook gezegd dat de videokaart van de Toshiba beter zou zijn dan die van de Asus. Dit heb ik net nagevraagd bij de Media-markt maar daar zeiden ze dat videokaart van de Asus juist beter is....

Voor mij wordt het dus waarschijnlijk de Asus, omdat die ook de eerder genoemde voordelen nog eens had.
kijk uit, vele goedkope asus laptops hebben een SiS chipkaart wat je prestaties dus aanzienlijk vermindert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Florine schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:26:
[...]

kijk uit, vele goedkope asus laptops hebben een SiS chipkaart wat je prestaties dus aanzienlijk vermindert
Ja, maar ik heb het opgezocht en deze heeft een chipset van Intel PM45 Express (is een aantal posts terug besproken).

Genetx reageerde daarop met: "Chipset maakt weinig uit. Die geeft niet extreem veel invloed op prestaties en alle Intel chipsets zijn wel stabiel. Pas als je een Intel chipset tegenover een SiS zou zetten zou het uitmaken . Beide laptops hebben gewoon dezelfde, goede, chipset dus daar hoef je niet op te vergelijken. Ik neem zo aan dat de PM45 klopt namelijk. De Intel 810 hoort in het museum te staan als ik me niet vergis"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kakels schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:43:
Dit heb ik net nagevraagd bij de Media-markt maar daar zeiden ze dat videokaart van de Asus juist beter is....
Hoger cijfer != beter... Tsja, kwa cijfers is 3650 lager dan 4570, maar qua score is het net andersom ;)

Een HD 3870 maakt ook gehakt van een HD 4350 ;)

Verder willen er nog wel wat foutjes in de pricewatch staan in ieder geval. Maar Florine, wat wil je maximaal uitgeven, is dat, gezien je keuze ~600 euro?

2 opties van Samsung, vergelijkbaar met de HP, maar dan 1 jaar extra garantie en betere CPU:
pricewatch: Samsung R510 AS02
pricewatch: Samsung R510 FS09

En van Asus, met een wat betere videokaart en verder vergelijkbaar, enkel 20 euro meer:
pricewatch: Asus X61GX-6X026C

[ Voor 32% gewijzigd door GENETX op 15-04-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
GENETX schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:53:
[...]

Hoger cijfer != beter... Tsja, kwa cijfers is 3650 lager dan 4570, maar qua score is het net andersom ;)

Een HD 3870 maakt ook gehakt van een HD 4350 ;)

Verder willen er nog wel wat foutjes in de pricewatch staan in ieder geval. Maar Florine, wat wil je maximaal uitgeven, is dat, gezien je keuze ~600 euro?

2 opties van Samsung, vergelijkbaar met de HP, maar dan 1 jaar extra garantie en betere CPU:
pricewatch: Samsung R510 AS02
pricewatch: Samsung R510 FS09

En van Asus, met een wat betere videokaart en verder vergelijkbaar, enkel 20 euro meer:
pricewatch: Asus X61GX-6X026C
Ik heb al je links bekeken, maar t liefst heb ik een 2e klasse videokaart (volgens klassificatie van notebookcheck.nl), de videokaarten die in de laptops zitten die jij noemde zijn 3e klasse. De CPU's zijn daarentegen inderdaad wel beter..

Ik ben vandaag langs computerland gelopen, en heb daar nu een Medion gezien ook. 17 inch alleen (vind ik vrij groot, geef voorkeur aan 16 inch), en verder vrijwel dezelfde specs als de MSI. Mocht hem voor 580 hebben... maar ik twijfel nog omdat er geen bluetooth op zit, en ik niet zeker weet of er VGA of S-video op zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
kakels schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:11:
[...]

Ja, maar ik heb het opgezocht en deze heeft een chipset van Intel PM45 Express (is een aantal posts terug besproken).

Genetx reageerde daarop met: "Chipset maakt weinig uit. Die geeft niet extreem veel invloed op prestaties en alle Intel chipsets zijn wel stabiel. Pas als je een Intel chipset tegenover een SiS zou zetten zou het uitmaken . Beide laptops hebben gewoon dezelfde, goede, chipset dus daar hoef je niet op te vergelijken. Ik neem zo aan dat de PM45 klopt namelijk. De Intel 810 hoort in het museum te staan als ik me niet vergis"
Oke excuus, ik dacht namelijk dezelfde asus laptop te hebben gezien, ik had een PRO61SL en nog één gezien ook iets dat eindigde op 'SL' die dus goed geprijst waren qua specs, en na opbellen van asus bleken ze een sis chipset te hebben.. erg jammer was dat dus haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Florine schreef op woensdag 15 april 2009 @ 22:13:
[...]

Oke excuus, ik dacht namelijk dezelfde asus laptop te hebben gezien, ik had een PRO61SL en nog één gezien ook iets dat eindigde op 'SL' die dus goed geprijst waren qua specs, en na opbellen van asus bleken ze een sis chipset te hebben.. erg jammer was dat dus haha
Hmm, misschien moet ik het toch voor de zekerheid ook maar even navragen bij Asus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus