Gezien de overige opties die je in Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] Basisnotebook april 2009" aangeeft geen slechte deal nee. Het enige wat ik me altijd weer afvraag: wil je een 17"-er. Prijs/spec verhouding is zeer goed en als je niet echt mobiel hoeft te zijn een prima deal.
Verwijderd
@Genetx Mobiel zal ik er toch niet echt mee zijn aangezien het een desktopvervanger zal moeten zijn....Wat me opvalt is dat sinds vorige week de dv7-2050 wordt aangeboden. Ik kan op het moment niet een betere vinden (gezien de grafische kaart o.a.)
Mmm de dv5 1220ed is haast niet(meer) leverbaar. Zal ik dan maar voor een van de optie gaan die in de begin post staan of is er ondertussen al een beter alternatief beschikbaar?
Hallo Allen,
Ik overweeg een notebook als controller om draadloos audio en video te streamen vanaf een NAS (bedraad) naar een mediaplayer welke ik aan mn plasma en mn audioinstallatie wil koppelen.
Dit zal dus geen spectalulaire notebook hoeven te zijn aangezien ik er alleen een soort mediaplayer-achtige software op zal draaien waar je netjes alle muziek en films in albums of iets dergelijk kan ordenen.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of iemand die mij in de richting van een goed en voordelige notebook
kan wijzen?
en iemand ideeen over welke software hiervoor geschikt zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Ik overweeg een notebook als controller om draadloos audio en video te streamen vanaf een NAS (bedraad) naar een mediaplayer welke ik aan mn plasma en mn audioinstallatie wil koppelen.
Dit zal dus geen spectalulaire notebook hoeven te zijn aangezien ik er alleen een soort mediaplayer-achtige software op zal draaien waar je netjes alle muziek en films in albums of iets dergelijk kan ordenen.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of iemand die mij in de richting van een goed en voordelige notebook
kan wijzen?
Alvast bedankt.
Je kan ook de 1210 nemen en dan zelf meer geheugen en een grotere harde schijf nemen mocht dat nodig zijn. Verder zijn die notebooks identiek. Andere opties zijn verderop genoemd zoals de Asus X61. Speur het topic eens door, er zijn namelijk andere opties genoemd naast de alternatieven uit de TS.SuperKneus schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:11:
Mmm de dv5 1220ed is haast niet(meer) leverbaar. Zal ik dan maar voor een van de optie gaan die in de begin post staan of is er ondertussen al een beter alternatief beschikbaar?
De eerste vraag: Wat wil je dan met het notebookdeel doen? Wil je hem gewoon als notebook gebruiken en zo nu en dan aan je plasma + stereo hangen, of staat hij 24/7 op die laatste locatie. In het 2e geval zou ik geen notebook nemen, maar kijken naar een HTPC of voor minder eisende taken een nettop.noteboeki schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:33:
Hallo Allen,
kan wijzen?
Alvast bedankt.
[ Voor 47% gewijzigd door GENETX op 23-04-2009 12:42 ]
Mischien ben ik niet helemaal duidelijk geweest, ik bedoelde eigenlijk zo een minilaptop.GENETX schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:40:
[...]
De eerste vraag: Wat wil je dan met het notebookdeel doen? Wil je hem gewoon als notebook gebruiken en zo nu en dan aan je plasma + stereo hangen, of staat hij 24/7 op die laatste locatie. In het 2e geval zou ik geen notebook nemen, maar kijken naar een HTPC of voor minder eisende taken een nettop.
De bedoeling is dat ik deze netbook (minilaptop) alleen ga gebruiken voor de draadloze besturing van audio/video streamen vanaf een NAS.
Dus zeg maar een soort van veredelde afstandsbediening om door je mediabibliotheek te gaan welke dan op harde schijf in de NAS staat,
dit aangezien je een mediaplayer (popcornhour of iets dergelijks) wel kan aansluiten op je TV maar dan voor het geval je alleen muziek wil
spelen je altijd je TV aan zal moeten hebben om door mn bibliotheek te kunnen bladeren.
Op deze minilatop zal dus dan alleen een besturingssysteem moeten staan en wat software om draadloos toegang tot mn NAS te verkrijgen
en software van een of andere mediaplayer waarmee je bv netjes je muziekalbums kan orderen en selecteren(zie bv het Sonos systeem) en
dus je muziek kan afspelen.
Vraag me af of iemand ervaring/ideeen heeft voor een dergelijke situatie.
Ok, dus als ik het goed begrijp wil je je TV uit hebben bij het afspelen van muziek en dit via de netbook bedienen? Dus het verhaal is dan NAS <-> Netbook <-> Mediaplayer <-> TV?
Je hebt ook nettops zoals de EeeBox. Dat zijn eigenlijk netbooks, maar dan zonder scherm. De betere versies kunnen zelfs HD content afspelen met gemak (kijk ook eens bij: [Ervaringen] FIT-PC2, maar ook de EeeBox met ATI Radoen kaart (meende de B206, anders type B208) kan dit makkelijk aan. Lijkt me een leuke aanvulling op je HDTV.
Het lijkt me mooier om hier dan een 7" touchscreen op aan te sluiten. Verder nog een Windows Media Center Remote erbij en dan ben je volgens mij klaar
. Lijkt me persoonlijk een mooiere optie als ik het verhaal zo lees. Een andere optie zou een netbook met touchscreen zijn en die ophangen ofzo. Daarmee bereik je hetzelfde.
NAS <-> Mini HTPC <-> TV
Maar ik weet verder niet wat je kwijt wilt zijn en hoe je het echt voor ogen hebt. Dit is in ieder geval waar ik zelf eerder aan zou denken.
Je hebt ook nettops zoals de EeeBox. Dat zijn eigenlijk netbooks, maar dan zonder scherm. De betere versies kunnen zelfs HD content afspelen met gemak (kijk ook eens bij: [Ervaringen] FIT-PC2, maar ook de EeeBox met ATI Radoen kaart (meende de B206, anders type B208) kan dit makkelijk aan. Lijkt me een leuke aanvulling op je HDTV.
Het lijkt me mooier om hier dan een 7" touchscreen op aan te sluiten. Verder nog een Windows Media Center Remote erbij en dan ben je volgens mij klaar
NAS <-> Mini HTPC <-> TV
Maar ik weet verder niet wat je kwijt wilt zijn en hoe je het echt voor ogen hebt. Dit is in ieder geval waar ik zelf eerder aan zou denken.
Belangrijkste punt voor mij is toch wel dat er een hdmi aansluiting op zit, dan kan ik de laptop makkelijk aansluiten op mijn tv.
ik Vraag me af waar het prijs verschil tussen de samsung R510 FS08 en FS09 vandaan komt. Verder heeft de X61 hetzelfde "probleem" als de dv5 1220ed bijna nergens op voorraad
ik Vraag me af waar het prijs verschil tussen de samsung R510 FS08 en FS09 vandaan komt. Verder heeft de X61 hetzelfde "probleem" als de dv5 1220ed bijna nergens op voorraad
Hartelijk dank voor je hulp input, inderdaad is dat het idee.
Besturing dus dmv minilaptop (draadloos) Nas (bedraad) Mediaplayer voor Muziek Surround/Audioinstallatie (Coax)
voor Video HDMI (Surround/Audioinstallatie) Plasma
In principe moet alles nog worden aangeschaft (behalve surroundset en Plasma) dus ben me volop aan het orienteren op welke NAS en
Mediaplayer een goede keuze zijn voor nu en ook voor nog de komende paar jaar…en de keuze is reuze en zie haast door de bomen het bos niet meer, ditzelfde geldt voor mediaplayers.
Aangezien ik toch wel enigszins audiofiel ben ingesteld is de kwaliteit van de audioweergave van de mediaplayer van een groot belang en wil dus digitaal (liefst coax) uit de mediaplayer om direct de DAC van mn surroundset te kunnen gebruiken.
Het touchscreen idee vindt ik een hele goede en lijkt me dan ook zeker interessant, voorwaarde hierbij moet wel zijn dat het een draadloos
geheel moet zijn zodat je het overal in huis mee kan slepen, op de bank, in de tuin enz.
Ik zal eens gaan kijken naar de Eeebox, dit kende ik nog niet.
Verdere voorstellen of ideeen zijn altijd welkom, ook natuurlijk betreffende welke NAS en Mediaplayer tot aan welke software te gebruiken als mediabibliotheek op de minilaptop of wat dan ook.
Het hele streaming verhaal is nieuw voor mij en moet blijkbaar nog een heleboel leren.
Nogmaals iedereen alvast bedankt voor de hulp.
Besturing dus dmv minilaptop (draadloos) Nas (bedraad) Mediaplayer voor Muziek Surround/Audioinstallatie (Coax)
voor Video HDMI (Surround/Audioinstallatie) Plasma
In principe moet alles nog worden aangeschaft (behalve surroundset en Plasma) dus ben me volop aan het orienteren op welke NAS en
Mediaplayer een goede keuze zijn voor nu en ook voor nog de komende paar jaar…en de keuze is reuze en zie haast door de bomen het bos niet meer, ditzelfde geldt voor mediaplayers.
Aangezien ik toch wel enigszins audiofiel ben ingesteld is de kwaliteit van de audioweergave van de mediaplayer van een groot belang en wil dus digitaal (liefst coax) uit de mediaplayer om direct de DAC van mn surroundset te kunnen gebruiken.
Het touchscreen idee vindt ik een hele goede en lijkt me dan ook zeker interessant, voorwaarde hierbij moet wel zijn dat het een draadloos
geheel moet zijn zodat je het overal in huis mee kan slepen, op de bank, in de tuin enz.
Ik zal eens gaan kijken naar de Eeebox, dit kende ik nog niet.
Verdere voorstellen of ideeen zijn altijd welkom, ook natuurlijk betreffende welke NAS en Mediaplayer tot aan welke software te gebruiken als mediabibliotheek op de minilaptop of wat dan ook.
Het hele streaming verhaal is nieuw voor mij en moet blijkbaar nog een heleboel leren.
Nogmaals iedereen alvast bedankt voor de hulp.
[ Voor 4% gewijzigd door noteboeki op 23-04-2009 16:37 ]
Waarom neem jij de Toshiba Satellite A350-10A dan niet als ik vragen mag?SuperKneus schreef op donderdag 23 april 2009 @ 15:33:
Belangrijkste punt voor mij is toch wel dat er een hdmi aansluiting op zit, dan kan ik de laptop makkelijk aansluiten op mijn tv.
Ze zeggen in dit draadje dat deze beter is dan de Asus X61SL-6x024C.
Ik zit alleen nog te twijfelen welke te nemen, omdat ik een numeriek toetsenbord die op de Asus zit wel fijn vind.
De X61SL kent een SiS chipset, dat zou ik persoonlijk afraden.
Welke zou je dan wel aan mij aanraden?GENETX schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:56:
De X61SL kent een SiS chipset, dat zou ik persoonlijk afraden.
17 producten gevonden:# Product CPU Mem. HDD Gr. ø OS +/- Prijs
2 Asus X61SL-6X047C P4 T3200 3,98GB 500GB 16" Vista HP Beoordeling: geen € 669,-
19 Asus B50A-AP020E C2D P7350 3GB 250GB 15,4" Vista Bus. Beoordeling: geen € 771,25
4 Asus B50A-AP088E C2D T4200 3GB 250GB 15,4" Vista Bus. Beoordeling: geen € 757,51
1 Asus F3Ka-AP013C T64 X2 TL-60 2GB 200GB 15,4" Vista HP Beoordeling: geen € 699,-
1 Asus F5SL-AP128E C2D T5750 2GB 160GB 15,4" Vista Bus. Beoordeling: geen € 715,-
10 Asus F5SR-AP024C C2D T5800 4GB 320GB 15,4" Vista HP Beoordeling: geen € 654,74
13 Asus F5SR-AP025E C2D T5800 4GB 320GB 15,4" Vista HB Beoordeling: geen € 666,-
19 Asus F5SR-AP144C C2D T5850 4GB 320GB 15,4" Vista HP Beoordeling: geen € 698,32
19 Asus F5SR-AP145E C2D T5850 3GB 320GB 15,4" Vista Bus. Beoordeling: geen € 699,06
1 Asus M51TR-AP033C T64 X2 ZM-80 4GB 320GB 15,4" Vista HP Beoordeling: geen € 809,-
12 Asus M51VR-AP011C C2D P8400 3GB 250GB 15,4" Vista HP Beoordeling: geen € 750,-
2 Asus N50VC-FP015C C2D T7350 3GB 320GB 15,4" Vista HP Beoordeling: geen € 799,-
3 Asus X56VR-AP178C C2D P5850 4GB 15,4" Vista HP Beoordeling: geen € 712,38
4 Asus X59SL-AP263C C2D P7350 4GB 320GB 15,4" Vista HP Beoordeling: geen € 669,-
4 Asus X59SL-AP418C C2D T5800 3GB 320GB 15,4" Vista HP Beoordeling: geen € 689,95
1 Asus Z92RP-AP148A Cel-M 440 512MB 80GB 15,4" Vista HB Beoordeling: geen € 698,99
Of toch een HP?
Aangezien je 700 euro kwijt wilt zijn (tenminste uit eerdere posts) dan zou ik zeggen: geen. De laptops t/m 700 euro zijn of verouderd, of kennen een SiS chipset (SR en SL achtervoegsels). De -VR achtervoegsels zijn wel interessant, maar eigenlijk te duur voor wat je krijgt.
Ik zou eerder een HP Pavillion dv5 1100ed-serie of 1200ed serie nemen, of een Samsung R510.
Ik zou eerder een HP Pavillion dv5 1100ed-serie of 1200ed serie nemen, of een Samsung R510.
FS09 kent een nieuwere CPU. Beide hebben ook niet veel shops overigens, maar ik denk dat de FS08 er uit gaat en de FS09 de opvolger is. Ze zijn gelijkwaardig, maar de FS09 heeft wel een zuinigere CPU als het goed is. Verder dezelfde notebooks, maar dat wil wel snel gaan. Als 1 onderdeel niet meer leverbaar is dan wordt er snel een nieuw typenummer opgezet. Dat kan al wanneer men bijvoorbeeld een Seagate HDD moet nemen omdat een Samsung niet meer wordt geproduceerd oid, waarbij het beide 320GB 5400rpm schijven zijn.ik Vraag me af waar het prijs verschil tussen de Samsung R510 FS08 en FS09 vandaan komt
[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 24-04-2009 08:32 ]
Ik zou zelf gaan voor 1 zonder een numeriek toetsenbord. Je zit dan namelijk altijd scheef voor je laptopscherm. Dan kan je beter los een USB numeriekbordje halen.kakels schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:49:
[...]
Ik zit alleen nog te twijfelen welke te nemen, omdat ik een numeriek toetsenbord die op de Asus zit wel fijn vind.
Living the American Dream
[ Voor 99% gewijzigd door Het Fantoom op 24-04-2009 09:09 ]
Het verhaal van de samsungs is duidelijk.
Je verhaal over de asus's laptops is niet helemaal duidelijk. Eerst geef je aan dat de X61 een goed idee is maar later geef je aan dat je hem zou afraden omdat er een SIS chipset wordt gebruikt.
Je verhaal over de asus's laptops is niet helemaal duidelijk. Eerst geef je aan dat de X61 een goed idee is maar later geef je aan dat je hem zou afraden omdat er een SIS chipset wordt gebruikt.
Nee, de Asus-notebooks die eindigen op 'SL' hebben een SiS-chipset aan boord, Samsung maakt geen gebruik van chipsets van SiS.
Er is ook een X61GX: pricewatch: Asus X61GX-6X026CSuperKneus schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:59:
Het verhaal van de samsungs is duidelijk.
En dat lijkt me wel een goede notebook. Wist toen ik dat zei nog neit dat de X61 serie ook al -SL uitvoeringen hebben.
Asus is zo opgedeeld:
X61 -> Chasis, net als A6, F3 M50 etc etc
GX -> Inhoud: Moederbord, videokaart etc.
Een X59SL en X61SL hebben dan ook dezelfde interne hardware, maar de behuizing is anders. De X61SL en X61GX lijken dan weer op elkaar, maar zijn intern anders
Oke ik dacht al dat het zo zou zitten. Maar goed blijf ik nog wel met het probleem zitten dat deze laptop ook al niet op voorraad is.
Ik denk dat het beter is dat men stopt met de NBBG want op deze manier raken alle leuke notebooks uitverkocht 
Ik denk dat ik toch maar voor je eerder tip ga en de dv5-1210ed kies. Deze is bij verschillende winkels op voorraad en verschilt eigenlijk niets van de 1220ed.
Ik denk dat ik toch maar voor je eerder tip ga en de dv5-1210ed kies. Deze is bij verschillende winkels op voorraad en verschilt eigenlijk niets van de 1220ed.
[ Voor 24% gewijzigd door SuperKneus op 24-04-2009 16:43 ]
Daar heb je ook wel een punt eigenlijk....Stampertje schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 08:59:
[...]
Ik zou zelf gaan voor 1 zonder een numeriek toetsenbord. Je zit dan namelijk altijd scheef voor je laptopscherm. Dan kan je beter los een USB numeriekbordje halen.
Ok dan, deze is nog goedkoper ook dan de andere Asus met Sis-kaart.GENETX schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:03:
[...]
Er is ook een X61GX: pricewatch: Asus X61GX-6X026C
En dat lijkt me wel een goede notebook. Wist toen ik dat zei nog neit dat de X61 serie ook al -SL uitvoeringen hebben.
Asus is zo opgedeeld:
X61 -> Chasis, net als A6, F3 M50 etc etc
GX -> Inhoud: Moederbord, videokaart etc.
Een X59SL en X61SL hebben dan ook dezelfde interne hardware, maar de behuizing is anders. De X61SL en X61GX lijken dan weer op elkaar, maar zijn intern anders
Waarom niet de MSI EX620-041NL, die nu op de voorpagina staat van Tweakers.
Intel Core 2 Duo P7350 met Blu-Ray enz. € 600
Beste mannen van het NBBG topic,
Ik heb een beetje zitten lezen in dit topic in de hoop dat ik de ideale laptop voor mijzelf zou vinden. Helaas wordt er zoveel aangeboden en besproken dat ik niet echt een keuze kan maken. Hopelijk kunnen jullie mij hier bij helpen.
Mijn main issue is het gamen op een laptop. Dit zou ik toch graag doen omdat ik deze als desktop vervanger ga gebruiken. Geen spellen zoals Crysis maar hij moet toch wel een aardige RTS als bijv. RA3 kunnen draaien aangezien ik dit genre het liefst speel. Ook ben ik een fanatiek photoshopper dus dit zou die ook wel moeten trekken. Verder hoef ik geen bijzonderheden zoals blueray of HDMI uitgangen etc. En ik zou toch het liefst bij de rond de 15" willen zitten qua grote.
Mijn budget ligt zo tussen de 600 en 700 euro. Is dit mogelijk? En zo ja wat raden jullie me dan aan?
Ik heb een beetje zitten lezen in dit topic in de hoop dat ik de ideale laptop voor mijzelf zou vinden. Helaas wordt er zoveel aangeboden en besproken dat ik niet echt een keuze kan maken. Hopelijk kunnen jullie mij hier bij helpen.
Mijn main issue is het gamen op een laptop. Dit zou ik toch graag doen omdat ik deze als desktop vervanger ga gebruiken. Geen spellen zoals Crysis maar hij moet toch wel een aardige RTS als bijv. RA3 kunnen draaien aangezien ik dit genre het liefst speel. Ook ben ik een fanatiek photoshopper dus dit zou die ook wel moeten trekken. Verder hoef ik geen bijzonderheden zoals blueray of HDMI uitgangen etc. En ik zou toch het liefst bij de rond de 15" willen zitten qua grote.
Mijn budget ligt zo tussen de 600 en 700 euro. Is dit mogelijk? En zo ja wat raden jullie me dan aan?
Red Alert 3 vereist toch wel enige GPU-kracht (GeForce 6800 / Radeon X1800 is een minimum) en voor een bedrag van max. 700,- moet je op notebookgebied natuurlijk niet teveel verwachten.
Verder ken ik je smaak niet qua design, daar heb ik een filter op de Pricewatch voor je die alle notebooks laat zien die tussen de 600,- en 700,- kosten. De snelste GPU die ik kan vinden is een Radeon HD3470, deze presteert ondermaats aan de GeForce 6800 en Radeon X1800. Dat houdt niet in dat je het spel niet kan runnen, maar je moet wel genoegen nemen met Low Detail om het enigzins speelbaar te houden. De HD3470 kwam ik overigens tegen in de Toshiba Satellite A300D.
Voor het Photoshoppen raad ik je een notebook met een hoge schermresolutie aan. Een resolutie van 1280x800 vind ik no-go als je bezig bent met het serieuzere Photoshoppen. In de Pricewatch kwam ik de Lenovo SL500 tegen. De GPU presteert minder krachtig dan een HD3470, maar de schermresolutie is 1680x1050 wat multitasking veraangenaamt ten opzichte van lagere schermresoluties.
Om je wensen samen te voegen, raad ik je de MSI GX620 aan. Een 15.4"-notebook met een schermresolutie van 1680x1050 en een 9600M GT aan boord. Voor het bedrag van 850,- heb je daarmee een ultieme prijs- / prestatieverhouding.
Verder ken ik je smaak niet qua design, daar heb ik een filter op de Pricewatch voor je die alle notebooks laat zien die tussen de 600,- en 700,- kosten. De snelste GPU die ik kan vinden is een Radeon HD3470, deze presteert ondermaats aan de GeForce 6800 en Radeon X1800. Dat houdt niet in dat je het spel niet kan runnen, maar je moet wel genoegen nemen met Low Detail om het enigzins speelbaar te houden. De HD3470 kwam ik overigens tegen in de Toshiba Satellite A300D.
Voor het Photoshoppen raad ik je een notebook met een hoge schermresolutie aan. Een resolutie van 1280x800 vind ik no-go als je bezig bent met het serieuzere Photoshoppen. In de Pricewatch kwam ik de Lenovo SL500 tegen. De GPU presteert minder krachtig dan een HD3470, maar de schermresolutie is 1680x1050 wat multitasking veraangenaamt ten opzichte van lagere schermresoluties.
Om je wensen samen te voegen, raad ik je de MSI GX620 aan. Een 15.4"-notebook met een schermresolutie van 1680x1050 en een 9600M GT aan boord. Voor het bedrag van 850,- heb je daarmee een ultieme prijs- / prestatieverhouding.
Ik ben opzoek naar een laptop voor mijn zus. Ze is student aan het conservatorium en heeft nogal lastige eisen gesteld, waar ik dit keer zelf niet uit kom.
Budget: 500 euro (al is dit misschien nog wat rekbaar)
Kwalitatief goede ingebouwde boxjes en geluidskaart
Programma's: Word / internetten etc.. daarnaast het muzieknotatieprogramma Sibelius
Voor de rest zijn er geen eisen aan de mobiliteit, al is een 15 inch scherm wel prettig.
Het lastige is dat in 500 euro laptopjes geen bijzonder geluid zit over het algemeen. Kunnen jullie mij advies geven over iets wat ook (redelijk) voldoet?
Programma's: Word / internetten etc.. daarnaast het muzieknotatieprogramma Sibelius
Voor de rest zijn er geen eisen aan de mobiliteit, al is een 15 inch scherm wel prettig.
Het lastige is dat in 500 euro laptopjes geen bijzonder geluid zit over het algemeen. Kunnen jullie mij advies geven over iets wat ook (redelijk) voldoet?
Het photoshoppen is meer een hobby. Ik ben het wel eens met je dat het lekkerder werkt op een hoge resolutie maar dit is niet persé een vereiste. Voor de MSI GX serie heb ik ook al een beetje zitten kijken maar die zijn toch wel wat aan de dure kant. Aan de andere kant heb ik dan wel een laptop die idd aan al mijn wensen voldoet.DaMarcus schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:43:
Red Alert 3 vereist toch wel enige GPU-kracht (GeForce 6800 / Radeon X1800 is een minimum) en voor een bedrag van max. 700,- moet je op notebookgebied natuurlijk niet teveel verwachten.
Nou kwam ik net de HP Pavilion dv6-1030 tegen op de veiling site van Mycom. Ik weet dat dit iets afwijkt van mijn wensen maar tot nu toe is hij wel scherp geprijsd en hij heeft volgens mij nog wel aardige specs. Als ik deze voor minder dan 600 euro op de kop kan tikken is dit dan de moeite waard?
[ Voor 60% gewijzigd door sc0pe op 05-05-2009 12:07 ]
Een goede koptelefoon geef ik als advies mee. Van speakers in een notebook moet je niet teveel verwachten.WoBoW schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:06:
Ik ben opzoek naar een laptop voor mijn zus. Ze is student aan het conservatorium en heeft nogal lastige eisen gesteld, waar ik dit keer zelf niet uit kom.
Ik ben er bijna uit, dat dit hem gaat worden inderdaad (al is ie inmiddels € 650). Het enige wat jammer is lijkt me dat de videokaart (ATi Mobility Radeon HD3470) bijna geen game aankan.Kloos schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 23:24:
Waarom niet de MSI EX620-041NL, die nu op de voorpagina staat van Tweakers.
Ik vraag me dan alleen nog af of deze wel gewoon goed (meerdere) pokersites aankan. Weten jullie dat?
De HP dv6 is niet echt een optie, een trage videokaart waarmee RA3 niet echt lekker gaat lopen. Dat je het jezelf lastig maakt is wel duidelijk. Als ik de filters toepas die passen bij jou eisen dan blijven er 2 resultaten over in de pricewatch, waarbij dat ook nog eens 2x hetzelfde type betreft, 1 laptop dus:sc0pe schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:06:
[...]
Het photoshoppen is meer een hobby. Ik ben het wel eens met je dat het lekkerder werkt op een hoge resolutie maar dit is niet persé een vereiste. Voor de MSI GX serie heb ik ook al een beetje zitten kijken maar die zijn toch wel wat aan de dure kant. Aan de andere kant heb ik dan wel een laptop die idd aan al mijn wensen voldoet.
Nou kwam ik net de HP Pavilion dv6-1030 tegen op de veiling site van Mycom. Ik weet dat dit iets afwijkt van mijn wensen maar tot nu toe is hij wel scherp geprijsd en hij heeft volgens mij nog wel aardige specs. Als ik deze voor minder dan 600 euro op de kop kan tikken is dit dan de moeite waard?
Pricewatch filter
pricewatch: Toshiba Satellite Pro A300D-161
En dat is geen rare laptop. Hij is van een wat oudere generatie, maar heeft bijvoorbeeld wel PowerXpress en een goede videokaart. Daarnaast is de laptop niet duur en kun je hem nog voorzien van wat extra geheugen (beveel ik je aan) en misschien een grotere harde schijf mocht je dat willen.
Een andere optie is een Dell Studio 15 met HD 4570. Deze kost 649 euro, maar dat is wel exclusief verzendkosten. Echter kun je misschien nog goede Dell kortingsbonnen (coupons) van het web plukken, of bellen met Dell. Er is vaak wat te regelen en op GoT moet met de zoekfunctie wel het een en ander te vinden zijn. Ook dat lijkt me een prima deal voor jou. Een andere optie is om even de kat uit de boom te kijken. De korting op die laptop is niet zo sterk op dit moment. Er zijn wel betere acties.
Dell Studio 15
(ik hoop dat de link werkt, anders zelf naar dell.nl surfen en zoeken)
[ Voor 43% gewijzigd door GENETX op 05-05-2009 13:43 ]
Hij oogt idd wat aan de oude kant. Wat zijn een beetje de snellere video kaarten op het gebied van laptops?GENETX schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:34:
[...]
De HP dv6 is niet echt een optie, een trage videokaart waarmee RA3 niet echt lekker gaat lopen. Dat je het jezelf lastig maakt is wel duidelijk. Als ik de filters toepas die passen bij jou eisen dan blijven er 2 resultaten over in de pricewatch, waarbij dat ook nog eens 2x hetzelfde type betreft, 1 laptop dus:
Pricewatch filter
pricewatch: Toshiba Satellite Pro A300D-161
En dat is geen rare laptop. Hij is van een wat oudere generatie, maar heeft bijvoorbeeld wel PowerXpress en een goede videokaart. Daarnaast is de laptop niet duur en kun je hem nog voorzien van wat extra geheugen (beveel ik je aan) en misschien een grotere harde schijf mocht je dat willen.
Een andere optie is een Dell Studio 15 met HD 4570. Deze kost 649 euro, maar dat is wel exclusief verzendkosten. Echter kun je misschien nog goede Dell kortingsbonnen (coupons) van het web plukken, of bellen met Dell. Er is vaak wat te regelen en op GoT moet met de zoekfunctie wel het een en ander te vinden zijn. Ook dat lijkt me een prima deal voor jou. Een andere optie is om even de kat uit de boom te kijken. De korting op die laptop is niet zo sterk op dit moment. Er zijn wel betere acties.
Dell Studio 15
(ik hoop dat de link werkt, anders zelf naar dell.nl surfen en zoeken)
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik wil graag een laptop kopen, maar net als velen voor me zie ik ook inmiddels door de bomen het bos niet meer. Mijn budget is 600 - 700 euro (maar als het even kan koop ik hier ook graag de tas en muis etc. van dus hoe goedkoper hoe beter).
Ik ben Java (web) programmeur en zou ik graag willen dat Eclipse er soepel op draait, maar verder ga ik hem vooral gebruiken voor wat tekstverwerking en browsen. Qua schermgrootte vind ik 15.4" prima, maar ik wil wel graag een HDMI uitgang om een groter scherm aan te sluiten als ik er echt behoefte aan heb. Verder heb ik liever een goede processor dan een grotere HD. De grafische kaart hoeft niet optimaal te presteren voor spelletjes want daarvoor heb ik een console.
Inmiddels heb ik de merken waaruit ik wil kiezen beperkt tot Asus, Samsung en Toshiba omdat ik goede ervaringen met deze merken heb. Eigenlijk wil ik daarvan de meest degelijke laptop voor het minste geld
Misschien een beetje rare voorwaarde is dat het mogelijk moet zijn om in te stellen dat de touchpad vanzelf uit gaat als het toetsenbord gebruikt wordt. Bij mijn oude Toshiba satellite was dat mogelijk en dat scheelde me veel frustraties. Misschien weet iemand bij welke merken/types dat wel of niet mogelijk is?
Deze laptop http://tweakers.net/price...e-l300d-14t.html#tab:info leek me interessant maar wat nog ontbreekt is informatie over de accu-prestaties en aangezien deze nog wel wat onder mijn maximale budget zijn er misschien nog wel betere laptops te vinden.
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik wil graag een laptop kopen, maar net als velen voor me zie ik ook inmiddels door de bomen het bos niet meer. Mijn budget is 600 - 700 euro (maar als het even kan koop ik hier ook graag de tas en muis etc. van dus hoe goedkoper hoe beter).
Ik ben Java (web) programmeur en zou ik graag willen dat Eclipse er soepel op draait, maar verder ga ik hem vooral gebruiken voor wat tekstverwerking en browsen. Qua schermgrootte vind ik 15.4" prima, maar ik wil wel graag een HDMI uitgang om een groter scherm aan te sluiten als ik er echt behoefte aan heb. Verder heb ik liever een goede processor dan een grotere HD. De grafische kaart hoeft niet optimaal te presteren voor spelletjes want daarvoor heb ik een console.
Inmiddels heb ik de merken waaruit ik wil kiezen beperkt tot Asus, Samsung en Toshiba omdat ik goede ervaringen met deze merken heb. Eigenlijk wil ik daarvan de meest degelijke laptop voor het minste geld
Misschien een beetje rare voorwaarde is dat het mogelijk moet zijn om in te stellen dat de touchpad vanzelf uit gaat als het toetsenbord gebruikt wordt. Bij mijn oude Toshiba satellite was dat mogelijk en dat scheelde me veel frustraties. Misschien weet iemand bij welke merken/types dat wel of niet mogelijk is?
Deze laptop http://tweakers.net/price...e-l300d-14t.html#tab:info leek me interessant maar wat nog ontbreekt is informatie over de accu-prestaties en aangezien deze nog wel wat onder mijn maximale budget zijn er misschien nog wel betere laptops te vinden.
@ Scope:
De nieuwe generatie is NVIDIA GeForce 9600M en 9650M/GT 130M en de Radeon HD 4500 en 4600-serie. De 4550/4570 zijn min of meer gelijk aan de 3600-serie kwa prestaties en nog betaalbaar. De andere genoemde chips vallen hoe dan ook ruim buiten je budget. De genoemde GX620 van 850 is de goedkoopste goede optie wat betreft die vidoekaarten en dat is een uitzondering. De rest start rond 1000 euro
Hier kun je overigens videokaarten vergelijken (let op de 3Dmark06 score, laatste kolom):
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
Onderstaande notebook is ook nog het overwegen waard. De afmetingen zijn iets breder als mijn 15,4"-er, maar verder wel minder diep (16:10 vs 16:9). Mijn zusje heeft zoals ik hieronder aangeef een Targa kloon met dezelfde behuizing. De CPU is wel iets minder als de al genoemde opties.
Verder met DaMarcus, neem een koptelefoon, speakers in notebooks zijn ruk. Mijn zus heeft een Targa kloon van de bovenstaande laptop en die klinken best leuk, beter als mijn laptop, maar zelfs de oude 20 euro kostende Trust speakers zijn nog beter
. Over de geluidskaart, als die dingen hebben een simpel realtek chipje. Als het niet goed genoeg is doet ze er goed aan om een externe geluidskaart aan te schaffen.
Werken op zo'n notebook gaat prima en voor 500 euro heb je best leuk speelgoed tegenwoordig. Maar echt goed spul met goed geluid kun je hoe dan ook schudden. De basis blijft toch een internet laptopje, geen audiobewerkingslaptop.
Verder ben ik zelf een beetje teleurgesteld in Toshiba. De laptop van mijn opa voelt echt goedkoop aan vergeleken met mijn eigen Asus en dat terwijl ik de naam ook hoog had gezien de oude notebooks. Desondanks geen slecht merk, maar Samsung en Asus vind ik toch even net iets minder plastic en iets robuuster aanvoelen.
Over de gekozen toshiba: De HD 3100 doet me een M780V chipset vermoeden. Ik ben bang dat deze daardoor geavanceerde UVD mist en minder geschikt is voor het verwerken van HD beelden. Gezien je wens voor hdmi lijkt me dit een gemis bij het gebruik als mediaplayer aan je TV.
Verder voldoet in ieder geval elke Samsung R505 en R510 laptop wel voldoen. Er zijn zoveel types dat ik niet meer weet welke wel en niet leverbaar zijn... Houd gewoon de pricewatch er bij en de Notebookcheck CPU list en vergelijken maar op prijs/prestatie verhouding.
pricewatch: Samsung R510-FS0A is volgens mij wel een goede. en pricewatch: Samsung R510 AS02 heeft een betere CPU.
pricewatch: Asus X61GX-6X026C
Dat is een interessante Asus. Wel "16"", maar ik verwacht eigenlijk 15,6" zoals al die notebooks. Het verschil is niet groot in afmetingen. Zie ook de MSI van hierboven welke iets breder is, maar minder diep als mijn eigen 15,4" Asus.
pricewatch: MSI EX620-041NL
Afgezien van je wens voor een van de genoemde 3 merken een MSI. Goede prijs/kwaliteit en ook net als Asus en Samsung 2 jaar garantie. Deze notebook heeft wel een blu-ray speler en hele goede specs. Zeker het overwegen waard!
Wat betreft toshiba:
pricewatch: Toshiba Satellite A300-204
Waarom wil iedereen opeens een notebook
De nieuwe generatie is NVIDIA GeForce 9600M en 9650M/GT 130M en de Radeon HD 4500 en 4600-serie. De 4550/4570 zijn min of meer gelijk aan de 3600-serie kwa prestaties en nog betaalbaar. De andere genoemde chips vallen hoe dan ook ruim buiten je budget. De genoemde GX620 van 850 is de goedkoopste goede optie wat betreft die vidoekaarten en dat is een uitzondering. De rest start rond 1000 euro
Hier kun je overigens videokaarten vergelijken (let op de 3Dmark06 score, laatste kolom):
Onderstaande notebook is ook nog het overwegen waard. De afmetingen zijn iets breder als mijn 15,4"-er, maar verder wel minder diep (16:10 vs 16:9). Mijn zusje heeft zoals ik hieronder aangeef een Targa kloon met dezelfde behuizing. De CPU is wel iets minder als de al genoemde opties.
Als ik een aanbeveling <500 moet doen dan zou ik pricewatch: MSI EX623-070NL nemen. Een leuke MSI met 4GB Ram en zelfs een videokaart waar je u tegen zegt in dit budget: 9500M GS (had ik niet verwacht). Verder zit er als het goed is een subwoofertje in. Verder 2 jaar garantie wat ook fijn is en een vrij degelijke notebook.WoBoW schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:06:
Verder met DaMarcus, neem een koptelefoon, speakers in notebooks zijn ruk. Mijn zus heeft een Targa kloon van de bovenstaande laptop en die klinken best leuk, beter als mijn laptop, maar zelfs de oude 20 euro kostende Trust speakers zijn nog beter
Werken op zo'n notebook gaat prima en voor 500 euro heb je best leuk speelgoed tegenwoordig. Maar echt goed spul met goed geluid kun je hoe dan ook schudden. De basis blijft toch een internet laptopje, geen audiobewerkingslaptop.
Over de touchpads: Geen flauw idee. De meesten kun je handmatig uitzetten, maar voor de rest zou ik het niet weten. Al hebben de meeste synaptics touchpads (waarmee de meeste notebooks zijn uitgerust) wel de optie om het touchpad uit te schakelen als je er een muis in plugt. Mijn eigen Asus incluis.Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:58:
Hallo allemaal,
Verder ben ik zelf een beetje teleurgesteld in Toshiba. De laptop van mijn opa voelt echt goedkoop aan vergeleken met mijn eigen Asus en dat terwijl ik de naam ook hoog had gezien de oude notebooks. Desondanks geen slecht merk, maar Samsung en Asus vind ik toch even net iets minder plastic en iets robuuster aanvoelen.
Over de gekozen toshiba: De HD 3100 doet me een M780V chipset vermoeden. Ik ben bang dat deze daardoor geavanceerde UVD mist en minder geschikt is voor het verwerken van HD beelden. Gezien je wens voor hdmi lijkt me dit een gemis bij het gebruik als mediaplayer aan je TV.
Verder voldoet in ieder geval elke Samsung R505 en R510 laptop wel voldoen. Er zijn zoveel types dat ik niet meer weet welke wel en niet leverbaar zijn... Houd gewoon de pricewatch er bij en de Notebookcheck CPU list en vergelijken maar op prijs/prestatie verhouding.
pricewatch: Samsung R510-FS0A is volgens mij wel een goede. en pricewatch: Samsung R510 AS02 heeft een betere CPU.
pricewatch: Asus X61GX-6X026C
Dat is een interessante Asus. Wel "16"", maar ik verwacht eigenlijk 15,6" zoals al die notebooks. Het verschil is niet groot in afmetingen. Zie ook de MSI van hierboven welke iets breder is, maar minder diep als mijn eigen 15,4" Asus.
Afgezien van je wens voor een van de genoemde 3 merken een MSI. Goede prijs/kwaliteit en ook net als Asus en Samsung 2 jaar garantie. Deze notebook heeft wel een blu-ray speler en hele goede specs. Zeker het overwegen waard!
Wat betreft toshiba:
pricewatch: Toshiba Satellite A300-204
Waarom wil iedereen opeens een notebook

[ Voor 43% gewijzigd door GENETX op 05-05-2009 14:30 ]
Ik denk dat ik dan toch iets dieper in mn zak moet graven en voor de GX620 moet gaan van MSI. Nou nog wachten op een leuke aanbieding ergens. Ik ben iig weer iets wijzer geworden mbt. laptops. BedanktGENETX schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:05:
@ Scope:
Mogelijk dat de GX620 nog iets goedkoper wordt (kan het me overigen niet voorstellen maar goed) om plaats te maken voor de GX623: nieuws: MSI komt met dunne 14"-X-Slim en 15,4"-gaminglaptopssc0pe schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:42:
[...]
Ik denk dat ik dan toch iets dieper in mn zak moet graven en voor de GX620 moet gaan van MSI. Nou nog wachten op een leuke aanbieding ergens. Ik ben iig weer iets wijzer geworden mbt. laptops. Bedankt
Die laatste zal overigens wel duurder worden dan de GX620. Misschien dat de GX620 er toch nog iets door gaat zakken. Mocht je toch nog even moeten wachten en sparen dan is het het wachten misschien waard. Maar wanneer de GX623 komt is mij ook niet duidelijk. Je zou het MSI topic kunnen opgraven in de CSL voor meer info. Daar speculeert men er rustig op los
[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 05-05-2009 14:48 ]
Verwijderd
Ah, ik zie dat ik niet helemaal duidelijk was, ik bedoelde mijn 22" LCD monitor eigenlijk waar ik erg aan gehecht ben, niet mijn TV. Ik ben qua blu-ray en full HD devices voorzien dus daar heb ik de notebook niet bij nodig.
Die MSI klinkt ook wel erg aantrekkelijk en die Samsung AS02 ook! Dank je wel voor je suggesties! Ik ga deze opties gewoon even naast elkaar zetten en dan een keuze maken.
Die MSI klinkt ook wel erg aantrekkelijk en die Samsung AS02 ook! Dank je wel voor je suggesties! Ik ga deze opties gewoon even naast elkaar zetten en dan een keuze maken.
Op de MSI-notebooks zit al weinig marge, de kans dat je hem in de aanbieding tegenkomt acht ik dan ook vrij klein.sc0pe schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:42:
[...]
Ik denk dat ik dan toch iets dieper in mn zak moet graven en voor de GX620 moet gaan van MSI. Nou nog wachten op een leuke aanbieding ergens. Ik ben iig weer iets wijzer geworden mbt. laptops. Bedankt
Ik heb zelf ook een vraag over laptops: Ik wou namelijk een budget gamelaptop kopen (ben een student) waarmee ik ook films kan kijken en ook allerlei basic-stuff. Ik ga toch niet op max instellingen spellen spelen wss ,maar wil toch wel degelijk mooi spelen op mn laptop
. Ik d8 aan de MSI EX623-070NL € 549,-
- intel T3400 Kloksnelheid 2160 MHz
Level 2 cache-geheugen 1 MB
Front side bus 667 MHz
-4096 MB ram
-250gb HDD 5400rpm
-16inch 1366x768 16:9ratio
- nvidea 9500M GS
-High Definition Audio met een geintregeerde subwoofer
de Asus PRO61SL-6X040C € 679,-
-Core 2 Duo t5850 Kloksnelheid 2160 MHz
Level 2 cache-geheugen 2 MB
Front side bus 667 MHz
- 3GB RAM
-250GB HDD 5400rpm
-Ati Radeon HD 4570
-3D Sound Blaster Pro compatibel (16-bits audio) Geïntegreerde subwoofer n.v.t. (dus ik neem aan van niet
)
-HDMI
En mijn vraag luidt: is de ASUS die 130 euro extra wel waard. Want ik ga gamen en films kijken. Helaas is de msi is nog niet binnen en alleen de ASUS wel beschikbaar dus ik d8 is het het w8en wel waard of is het die 130 euro voor een iets betere graka en een betere processor met 2mb L2cache wel waard?
http://www.notebookcheck.net/AMD-ATI-Mobility-Radeon-HD-4570.13885.0.html
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-9500M-GS.8167.0.html
Front side bus 667 MHz
-4096 MB ram
-250gb HDD 5400rpm
- nvidea 9500M GS
Front side bus 667 MHz
- 3GB RAM
-250GB HDD 5400rpm
-Ati Radeon HD 4570
-3D Sound Blaster Pro compatibel (16-bits audio) Geïntegreerde subwoofer n.v.t. (dus ik neem aan van niet
-HDMI
En mijn vraag luidt: is de ASUS die 130 euro extra wel waard. Want ik ga gamen en films kijken. Helaas is de msi is nog niet binnen en alleen de ASUS wel beschikbaar dus ik d8 is het het w8en wel waard of is het die 130 euro voor een iets betere graka en een betere processor met 2mb L2cache wel waard?
[ Voor 13% gewijzigd door Simyager op 05-05-2009 22:41 ]
Dan zou ik voor de MSI gaan. Het prestatieverschil tussen de T3400 en T5850 is te verwaarlozen ondanks het grote verschil in typenummers.
Het verschil tussen de 9500M GS en Mobility HD4570 is ook te verwaarlozen, de 9500M GS wint nipt. De specificaties zijn verder toch wel haast zo goed als gelijk. De Asus heeft een SiS-chipset, dat is niet je van het.
Kortom, neem de MSI
Het verschil tussen de 9500M GS en Mobility HD4570 is ook te verwaarlozen, de 9500M GS wint nipt. De specificaties zijn verder toch wel haast zo goed als gelijk. De Asus heeft een SiS-chipset, dat is niet je van het.
Kortom, neem de MSI
Ervaring daarmee?
Moet je geloof ik met je rechtermuisknop richting het Realtek-logo in je taakbalk en daar kun je de output van je geluid aanpassen om zodoende via HDMI het geluid aan te sturen.

Moet je geloof ik met je rechtermuisknop richting het Realtek-logo in je taakbalk en daar kun je de output van je geluid aanpassen om zodoende via HDMI het geluid aan te sturen.
"Door een hardwarebeperking is de HDMI-aansluiting alleen geschikt voor video. Audio is beschikbaar op de S/PDIF-aansluiting."
Aldus de handleiding
Aldus de handleiding
Hey Simyager,Simyager schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:30:
Ik heb zelf ook een vraag over laptops: Ik wou namelijk een budget gamelaptop kopen (ben een student) waarmee ik ook films kan kijken en ook allerlei basic-stuff. Ik ga toch niet op max instellingen spellen spelen wss ,maar wil toch wel degelijk mooi spelen op mn laptop. Ik d8 aan de MSI EX623-070NL € 549,-
Front side bus 667 MHz
-4096 MB ram
-250gb HDD 5400rpm
- nvidea 9500M GS
Front side bus 667 MHz
- 3GB RAM
-250GB HDD 5400rpm
-Ati Radeon HD 4570
-3D Sound Blaster Pro compatibel (16-bits audio) Geïntegreerde subwoofer n.v.t. (dus ik neem aan van niet)
-HDMI
Ik zoek ongeveer hetzelfde als jij denk ik. Nou ziet die MSI er ook er aantrekkelijk uit moet ik zeggen. Nou vergelijk jij de MSI met een ASUS van € 679,-. Als we deze nou eens vervangen door een Dell Studio 15 en dan de experts erop los laten
Wat zeggen jullie? Is deze 150 euro meer de moeite voor dat beetje meer vermogen dat de DELL bied?
Nope.
Ik voeg me bij DaMarcus. De Asus heeft een SiS chipset en dat is een minpunt. De Dell is nog exclusief verzendkosten. Ik kom op 678 euro inclusief. Het verschil is dus slechts een dikke 100 euro (120 ofzo als je de verzendkosten van de MSI meeneemt). Dit is te veel geld voor de Dell ten opzichte van de MSI. De CPU is net iets beter,maar daar houdt het ook op.
Echter, bij de Dell hebben we nog niet gezocht naar kortingsbonnen. Ik weet niet wat er op dit moment is aan bonnen. Maar het kan best de moeite waard zijn hier nog naar te zoeken. Als je meer garantie kan krijgen, of nog eens 100 euro korting dan is de Dell zeker een goede keuze. Zonder (interessante) kortingen wint de MSI het overduidelijk.
Ik voeg me bij DaMarcus. De Asus heeft een SiS chipset en dat is een minpunt. De Dell is nog exclusief verzendkosten. Ik kom op 678 euro inclusief. Het verschil is dus slechts een dikke 100 euro (120 ofzo als je de verzendkosten van de MSI meeneemt). Dit is te veel geld voor de Dell ten opzichte van de MSI. De CPU is net iets beter,maar daar houdt het ook op.
Echter, bij de Dell hebben we nog niet gezocht naar kortingsbonnen. Ik weet niet wat er op dit moment is aan bonnen. Maar het kan best de moeite waard zijn hier nog naar te zoeken. Als je meer garantie kan krijgen, of nog eens 100 euro korting dan is de Dell zeker een goede keuze. Zonder (interessante) kortingen wint de MSI het overduidelijk.
Bij die Studio 15 voor 649,- ex verzendkosten is er al 100,- korting vanafGENETX schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:18:
Nope.
Heeft er iemand een link naar een test met die SiS chipset (sis 671dx +968)?DaMarcus schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:42:
Dan zou ik voor de MSI gaan. Het prestatieverschil tussen de T3400 en T5850 is te verwaarlozen ondanks het grote verschil in typenummers.
Kortom, neem de MSI
Want iedereen zegt wel dat die slecht is, ik kan alleen nergens op GoT/Tweakers en google een review vinden (waarschijnlijk kijk ik gewoon verkeerd).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Algemene kennis
De chipset hoeft niet verkeerd te zijn, maar in het verleden hebben ze prut geleverd. Hetzelfde met Acer bij mij in het algemeen: Er zitten best leuke notebooks tussen die op het eerste gezicht echt niet onder doen, maar door de ervaringen in het verleden mijd ik ze liever.
Verwijderd
Ik sluit me ook even aan bij de discussie. Mijn Asus F3Sr is onlangs gestolen en ben nu op zoek naar een goedkope maar waardige vervanger. Wat betreft specificaties ben ik niet zo veeleisend, hij moet een aantal jaren meegaan en ik moet er probleemloos films op kunnen spelen. Games spelen op mijn vorige laptop ging ook al niet echt maar dat is geen probleem.
Nu is mijn oog (net als velen met mij zo te zien) gevallen op de MSI-ex623:
http://tweakers.net/pricewatch/230556/msi-ex623-070nl.html
Verder vind ik de Asus Pro55GL-AP235E een erg mooie en degelijk ogende laptop:
http://tweakers.net/price.../asus-pro55gl-ap235e.html
Qua prijs en specificaties lijkt de MSI het te winnen. Beiden hebben een 2-jarige garantie wat ik erg belangrijk vind. Voordeel van de Asus is dat ik daar vooraf al een goed gevoel bij heb, omdat de vorige laptop me goed is bevallen. Ik ben ook wel benieuwd hoe erg het is dat de Asus een SiS chipset heeft (deze ook toch??). Iemand nog goede tips voor mij?
Qua prijs en specificaties lijkt de MSI het te winnen. Beiden hebben een 2-jarige garantie wat ik erg belangrijk vind. Voordeel van de Asus is dat ik daar vooraf al een goed gevoel bij heb, omdat de vorige laptop me goed is bevallen. Ik ben ook wel benieuwd hoe erg het is dat de Asus een SiS chipset heeft (deze ook toch??). Iemand nog goede tips voor mij?
Omdat je wellicht toch games wilt spelen zou ik je de MSI aanraden. De Asus heeft overigens geen SiS chipset, maar 1 van NVIDIA (8200M GeForce igp) waar niets mis mee is.Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:19:
Ik sluit me ook even aan bij de discussie. Mijn Asus F3Sr is onlangs gestolen en ben nu op zoek naar een goedkope maar waardige vervanger. Wat betreft specificaties ben ik niet zo veeleisend, hij moet een aantal jaren meegaan en ik moet er probleemloos films op kunnen spelen. Games spelen op mijn vorige laptop ging ook al niet echt maar dat is geen probleem.
Qua prijs en specificaties lijkt de MSI het te winnen. Beiden hebben een 2-jarige garantie wat ik erg belangrijk vind. Voordeel van de Asus is dat ik daar vooraf al een goed gevoel bij heb, omdat de vorige laptop me goed is gevallen. Ik ben ook wel benieuwd hoe erg het is dat de Asus een SiS chipset heeft (deze ook toch??). Iemand nog goede tips voor mij?
------------------------------
Ander nieuws
nieuws: Intel en AMD: niet alle cpu's geschikt voor XP-modus Windows 7 en dan ook met name mijn post met compatibility list: GENETX in 'nieuws: Intel en AMD: niet alle cpu's geschikt voor XP-modus Windows 7'
Eigenlijk alle notebooks die met Intel CPU uitgerust in deze klasse hebben geen Intel VT. De goedkoopste modellen zitten nu in de 8000-series en die zijn aan de prijzige kant. Voor de mensen die XPM willen gaan gebruiken en zo'n 700 euro max willen besteden raad ik aan naar AMD te kijken. Al deze CPU's hebben namelijk wel de benodigde Hardware Virtualisatie
Niet zo blij mee. Was ik er net helemaal uit om de MSI EX620-041NL te nemen blijkt deze geen XPM aan te kunnen....GENETX schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:43:
------------------------------
Ander nieuws
nieuws: Intel en AMD: niet alle cpu's geschikt voor XP-modus Windows 7 en dan ook met name mijn post met compatibility list: GENETX in 'nieuws: Intel en AMD: niet alle cpu's geschikt voor XP-modus Windows 7'
Eigenlijk alle notebooks die met Intel CPU uitgerust in deze klasse hebben geen Intel VT. De goedkoopste modellen zitten nu in de 8000-series en die zijn aan de prijzige kant. Voor de mensen die XPM willen gaan gebruiken en zo'n 700 euro max willen besteden raad ik aan naar AMD te kijken. Al deze CPU's hebben namelijk wel de benodigde Hardware Virtualisatie
Maar het is wel de vraag hoe belangrijk XPM voor jou is. Het is een leuke feature, maar met Vista x64 ken ik weinig compatibileitsproblemen. Voor mij zou het ideaal zijn daar ik nog wel wat oude software voor de studie nodig heb.
Kijk dus eerst of je het echt nodig hebt. Een virtual machine met Windows XP is nog altijd mogelijk zonder VT. Mocht je XPM echt willen hebben om wat voor reden dan ook, dan is binnen je budget van 700 euro (als ik terug ga in de geschiedenis) pricewatch: HP Pavilion dv6-1150ed (NW664EA) op het eerste gezicht de beste optie uit kamp AMD.
Kijk dus eerst of je het echt nodig hebt. Een virtual machine met Windows XP is nog altijd mogelijk zonder VT. Mocht je XPM echt willen hebben om wat voor reden dan ook, dan is binnen je budget van 700 euro (als ik terug ga in de geschiedenis) pricewatch: HP Pavilion dv6-1150ed (NW664EA) op het eerste gezicht de beste optie uit kamp AMD.
Ik heb gisteren de MSI-ex623 besteld
nou maar hopen dat het wat is. Dat verhaal over die XPM compatibiliteit houd niet in dat Win7 niet op deze laptops draait toch?
Neuh hoor, Windows 7 gaat prima draaien mits MSI de drivers levert en anders kun je daar vaak ook wel via andere wegen aan komen. Enkel XPM zal dienst weigeren, maar de meeste mensen zullen dit toch niet nodig hebben.sc0pe schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:17:
Ik heb gisteren de MSI-ex623 besteldnou maar hopen dat het wat is. Dat verhaal over die XPM compatibiliteit houd niet in dat Win7 niet op deze laptops draait toch?
Hmm, heb je ook wel weer gelijk in. Ik ga er even goed over nadenken. Die HP ziet er ook goed uit, maar heeft alleen geen Blu-Ray. Beetje afwegen...ik heb toch ook al een Playstation 3 met Blu-Ray.GENETX schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:11:
Maar het is wel de vraag hoe belangrijk XPM voor jou is. Het is een leuke feature, maar met Vista x64 ken ik weinig compatibileitsproblemen. Voor mij zou het ideaal zijn daar ik nog wel wat oude software voor de studie nodig heb.
Over 2,5 week ga ik ook voor 3 weken op vakantie. Misschien kan ik beter daarna ook pas een laptop aanschaffen, hoe moeilijk ik ook eigenlijk kan wachten...
Das dus over 6 weken pas kopen. Dat zou eind juni zijn. Als je nog even zonder kan zou ik dat wel overwegen. Als je in juli je laptop zou kopen krijg je Windows 7 gratis als het goed is: nieuws: Gratis upgrade naar Windows 7 voor Vista-kopers tot 31 januari 2010
Daarnaast zal dan de ATI Radeon HD4000-serie wat meer ingeburgerd zijn. Verder is het dan wel tijd dat fabrikanten nieuwere modellen in de markt zetten voor de back2school acties. Rond juli begint dat allemaal te spelen.
Dus, mocht je nog even zonder kunnen, en 3 weken lijken me te overleven, kun je mooi voordeel halen met een gratis W7 upgrade, wellicht leuke kortingen en/of nieuwe modellen.
Daarnaast zal dan de ATI Radeon HD4000-serie wat meer ingeburgerd zijn. Verder is het dan wel tijd dat fabrikanten nieuwere modellen in de markt zetten voor de back2school acties. Rond juli begint dat allemaal te spelen.
Dus, mocht je nog even zonder kunnen, en 3 weken lijken me te overleven, kun je mooi voordeel halen met een gratis W7 upgrade, wellicht leuke kortingen en/of nieuwe modellen.
Damn waarom pas vanaf 1 Juli?GENETX schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:37:
Das dus over 6 weken pas kopen. Dat zou eind juni zijn. Als je nog even zonder kan zou ik dat wel overwegen. Als je in juli je laptop zou kopen krijg je Windows 7 gratis als het goed is: nieuws: Gratis upgrade naar Windows 7 voor Vista-kopers tot 31 januari 2010
Waarom niet? Het is uberhaupt al een wonder dat men nieuwe software gratis weggeeft. Met Vista deed men het nog omdat dat uitgesteld was en men de kerstverkopen anders dik zou missen. Maar voor Windows 7 zie ik geen reden waarom men dit zou doen bij Microsoft.
Daar heb je wel een paar punten die wel het wachten waard zijn. Hoe moeilijk dat ook is. Als ik het volhou kom ik rond die tijd wel weer met een hoop vragen waarschijnlijkGENETX schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:37:
Hoi mensen, ik wil een laptop aanschaffen. Voornamelijk voor kantoorwerk en surfen, alleen op z'n tijd speel ik ook weleens een game, kortom hij moet de vervanger worden van mijn pc. Portable is niet echt noodzakelijk, hooguit af en toe op de bank, daarom wil ik graag een 17 inch beeldscherm. Ik heb de onderstaande selectie gemaakt:
Samsung R 710-AS03NL SamsungR710-AS02NL ASUSX71A-7S003 HP Paviliondv7-2070
Specs
Int geheugen 4096 MB 3072 MB 3072 MB 4096 MB
Processor Intel Core 2 Duo P7350 P8400 P 7350 T 4200
Kloksnelheid 2000 MHZ 2260 MHZ 2000MHZ 2000 MHZ
Harde schijf 250 GB 250 GB 250 GB 500 GB
Grafische krt GeForce 9300M GS idem IntelGMA X4500 HD ATI Radeon HD 4650
Grafisch geh 256 MB idem 128 MB 1024 MB
USB poorten 4 4 4 4
HDMI out ja ja ja ja
e-SATA nee nee nee ja
Firewire nee nee nee ja
Bluetooth ja ja ja ja
Scherm 17 inch 17 inch 17 inch 17 inch
Resolutie 1440 x 900 1440 x 900 1440 x 900 1600 x 900
Garantie 2 jr pick-up and return idem idem 1 jaar
prijs € 879 € 841 € 800 € 859
Wie heeft er een aankoopadvies voor mij
Specs
USB poorten 4 4 4 4
HDMI out ja ja ja ja
e-SATA nee nee nee ja
Firewire nee nee nee ja
Bluetooth ja ja ja ja
* GENETX pakt zijn agenda en noteert "schuilkelder induiken" op 22 junikakels schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:29:
[...]
Daar heb je wel een paar punten die wel het wachten waard zijn. Hoe moeilijk dat ook is. Als ik het volhou kom ik rond die tijd wel weer met een hoop vragen waarschijnlijk
Als eerste, zet die dingen liever onder elkaarverwt01 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:45:
Hoi mensen, ik wil een laptop aanschaffen. Voornamelijk voor kantoorwerk en surfen, alleen op z'n tijd speel ik ook weleens een game, kortom hij moet de vervanger worden van mijn pc. Portable is niet echt noodzakelijk, hooguit af en toe op de bank, daarom wil ik graag een 17 inch beeldscherm. Ik heb de onderstaande selectie gemaakt:
Specs
USB poorten 4 4 4 4
HDMI out ja ja ja ja
e-SATA nee nee nee ja
Firewire nee nee nee ja
Bluetooth ja ja ja ja

Punt twee, hoeveel wil je maximaal uitgeven? Wellicht dat we betere notebooks kunnen vinden. Hoe dan ook is de laatste in dit rijtje de beste van allemaal wat betreft graphics, maar de processor staat in schril contrast met de rekenkracht van de videokaart. Verder, welke games wil je spelen.
Pricewatch filter
Dit is iig een lijst van >16" notebooks onder de 1000 euro met een mid-range videokaart, toch wel de minimale vereiste als je de nieuwste games wilt spelen.
Zie verder ook CSL Notebook Buy Guide voor meer info omtrent de verschillende componenten. Zo'n midrange videokaart en een 7000 of betere Core 2 Duo zijn eigenlijk wel de minimale eisen.
[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 08-05-2009 18:40 ]
Sorry vwb de onduidelijke lay-out maar ik heb op diverse manieren geprobeerd het onder elkaar te krijgen (d.m.v. tabellen en werken met de space-balk), maar bij het verzenden kwam alles weer vrolijk achter elkaar te staan. Maar i.i.g. bedankt voor je reactie. Ik speel nog wel eens voetbalmanager (CPU 2.0 GHz) en Fifa 09.
Recommended system requirements:
* Processor: AMD or Intel Dual Core Processor
* Memory: 2 GB
* Graphics: 7800 Nvidia graphics card or ATI equivalent
* DirectX Version: DirectX 9.0c
* Sound: DirectX Compatible
* Hard Drive: 4 GB
Ik had iets van € 850 à € 900 in gedachten. Ik zal dat wat moeten verhogen vrees ik.
(Gezien de opmerkingen over Acer lijkt me dit merk niet zo'n veilige keuze).
Een Toshiba p300 1gi is misschien nog de beste keus, al hik ik nog wel tegen die € 950 aan.
Recommended system requirements:
* Processor: AMD or Intel Dual Core Processor
* Memory: 2 GB
* Graphics: 7800 Nvidia graphics card or ATI equivalent
* DirectX Version: DirectX 9.0c
* Sound: DirectX Compatible
* Hard Drive: 4 GB
Ik had iets van € 850 à € 900 in gedachten. Ik zal dat wat moeten verhogen vrees ik.
(Gezien de opmerkingen over Acer lijkt me dit merk niet zo'n veilige keuze).
Een Toshiba p300 1gi is misschien nog de beste keus, al hik ik nog wel tegen die € 950 aan.
pricewatch: Toshiba Satellite P300-24T is ook niet verkeerd. Zeker die videokaart is wat beter.
Ik weet niet of ik het hier mag vragen maar ik doe het toch ff stiekem
Heeft iemand nog een tip voor me voor een goede 16" laptop (schouder) tas?
Verwijderd
Ben vandaag begonnen met mn zoektocht naar een goede laptop voor thuis op de bank:
De eisen verder: schijf van min. 250gb, dvd brander, minimaal 15,4" scherm, niet te zwaar, budget max 1000,= (maar dat is aan de hoge kant schat ik zo in voor mijn specs).
De laptops die zijn geadviseerd zijn:
Samsung R510-AS05NL (629,=)
Acer Aspire 5738G-644G32MN (666,=)
De Siemens is wel de duurste maar heeft het mooiste design, de blu-ray speler.
Ik neig zelf gezien de reviews die ik heb gelezen naar de Samsung. De goedkoopste en de lichtste met best ok specs. Zijn er mensen die een goed alternatief hebben voor deze laptops? Of zie ik bij mijn vergelijking dingen over het hoofd? Ik kan over alle 3 de laptops niet heel erg veel reviews vinden en vind het altijd een beetje tricky om af te gaan op 1 of 2 reviews.
- Gamen (eigenlijk alleen football manager 2009)
- Draadloos Internet/Office
- Verzenden muziek en spelen films op home cinema
- Office
De eisen verder: schijf van min. 250gb, dvd brander, minimaal 15,4" scherm, niet te zwaar, budget max 1000,= (maar dat is aan de hoge kant schat ik zo in voor mijn specs).
De laptops die zijn geadviseerd zijn:
Samsung R510-AS05NL (629,=)
- Intel Core 2 Duo Mobile P8400
- 4GB
- DDR2 (SODIMM)
- GeForce 9200M GS
- Verbinding (Video Uit) D-Sub (VGA), HDMI
- 15.4" scherm
- Schermresolutie 1280x800 (WXGA)
- Hardeschijf Grootte 320GB
- Optische Drive Type DVD+/-RW DL
- Verbinding (USB/FW) 3x USB 2.0
- Verbinding (wlan) 802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n
- Verbinding (LAN) LAN 1Gbps
- Verbinding (Bluetooth) Bluetooth 2.0
- Card Interface (laptop) Expresscard 54
- Verbinding (overige) Modem
- Laptop extra's Cardreader, Webcam
- Gewicht 2.7kg
- Bijzonderheden Antibacteriele SilverNano™-Toetsenbord
- Intel Core 2 Duo Mobile P8400
- 4GB
- DDR2 (SODIMM)
- GeForce 9300M G
- Verbinding (Video Uit) D-Sub (VGA), HDMI
- 15.4" scherm
- Schermresolutie 1280x800 (WXGA)
- Hardeschijf 320GB
- Optische Drive Type Blu-Ray / DVD+/-RW Combo
- Verbinding (USB/FW) 3x USB 2.0
- Verbinding (wlan) 802.11a, 802.11g, 802.11n
- Verbinding (LAN) LAN 100Mbps
- Card Interface (laptop) Expresscard 34, Expresscard 54
- Verbinding (overige) eSATA
- Laptop extra's Webcam
- Gewicht 3.2kg
Acer Aspire 5738G-644G32MN (666,=)
- Intel Core 2 Duo Mobile T6400
- 4GB
- DDR2 (SODIMM)
- GeForce G105M
- Verbinding (Video Uit) 4x USB 2.0
- 15.6" scherm
- 320GB hardeschijf
- Optische Drive Type DVD+/-RW DL
- Verbinding (USB/FW) 4x USB 2.0
- Verbinding (wlan) 802.11n
- Verbinding (overige) Modem, Parallel
- Laptop extra's Cardreader, Webcam
- Gewicht 2.8kg
De Siemens is wel de duurste maar heeft het mooiste design, de blu-ray speler.
Ik neig zelf gezien de reviews die ik heb gelezen naar de Samsung. De goedkoopste en de lichtste met best ok specs. Zijn er mensen die een goed alternatief hebben voor deze laptops? Of zie ik bij mijn vergelijking dingen over het hoofd? Ik kan over alle 3 de laptops niet heel erg veel reviews vinden en vind het altijd een beetje tricky om af te gaan op 1 of 2 reviews.
Minimaal of juist maximaal? Zeker omdat de notebook ook niet te zwaar moet zijn. Verder blinken de genoemde notebooks niet uit in de videoprestaties. Ben je in de toekomst van plan nog meer te gamen?Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:47:
Ben vandaag begonnen met mn zoektocht naar een goede laptop voor thuis op de bank:De eisen verder: schijf van min. 250gb, dvd brander, minimaal 15,4" scherm, niet te zwaar, budget max 1000,= (maar dat is aan de hoge kant schat ik zo in voor mijn specs).
- Gamen (eigenlijk alleen football manager 2009)
- Draadloos Internet/Office
- Verzenden muziek en spelen films op home cinema
- Office
In principe heb je een ruim budget en er zijn nog wel wat andere opties:
pricewatch: MSI GX620-057NL (850 euro)
Deze is zeer interessant daar het een mid-range videokaart betreft (2x+ sneller als de kaarten in de notebooks in jou lijstje). Verder een scherm met veel hogere resolutie en verder kent deze notebook ook een blu-ray lezer. Deze MSI is op dit moment eigenlijk de notebook die de meeste bang+features/buck geeft.
pricewatch: MSI EX620-041NL Is met 630 euro ook goed geprijst. Een vergelijkbare videokaart vergeleken met de modellen die jij hebt gekozen. Maar ook een blu-ray lezer.
Daarnaast heeft MSI net als Samsung 2 jaar garantie.
En verder ga je nooit veel reviews vinden. Als je van een notebook 2 goede reviews kan vinden is dat al veel weet ik uit ervaring.
[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 12-05-2009 18:35 ]
Verwijderd
Het budget is maximaal 1000 euro, maar het hoeft niet op ofzo... Als ik een goede laptop die aan mijn eisen voldoet kan kopen voor 600 euro zal ik dat niet nalaten. Verder is msi ook een goede optie. Wil alleen een laptop ook even kunnen vasthouden voor ik hem koop. Ben langs een aantal zaken geweest, maar zie hem nergens staan.... suggesties?
Ik wil graag een laptop gaan kopen voor een budget van 850 euro.
mijn eisen zijn:
CPU: intel core 2 duo p8600 of hoger
Geheugen: 4 GB.
videokaart: een losse videokaart
Schermdiagonaal: minimaal 13 inch en maximaal 16 inch
Hardeschijf grootte: minimaal 250 GB
verbinding: liefst draft-n en bluetooth
gewicht: liever niet boven de 3 kg
batterij: minimaal 2,5 uur
Ik wil hier mee gaan photoshoppen, internetten, films kijken, soms een lichte game spelen en enz...
ik had in gedacht de Sony Vaio VGN-NS21Z, Toshiba Satellite A350-12D (wel een korte batterijtijd), Samsung R510 AS08, Dell inspiron 1545 (N0554505) of de Dell Studio 15 (N0553503).
Wat is de beste keus? of zijn er andere suggesties.
mijn eisen zijn:
Ik wil hier mee gaan photoshoppen, internetten, films kijken, soms een lichte game spelen en enz...
ik had in gedacht de Sony Vaio VGN-NS21Z, Toshiba Satellite A350-12D (wel een korte batterijtijd), Samsung R510 AS08, Dell inspiron 1545 (N0554505) of de Dell Studio 15 (N0553503).
Kijk hoe de notebook er uit ziet en zoek naar vergelijkbare MSI notebooks. Typenummers hoeven niet overeen te komen. Doorgaans gebruikt men gewoon dezelfde behuizing over een hele reeks. Mijn zusje heeft een Targa kloon. Op zich een vrij degelijk notebook, toetsenbord zit er ook goed in. Wel iets meer zwakkere punten in de behuizing als mijn Asus F3, maar toch goed te noemen. Ook een goed scharnier.Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:45:
Het budget is maximaal 1000 euro, maar het hoeft niet op ofzo... Als ik een goede laptop die aan mijn eisen voldoet kan kopen voor 600 euro zal ik dat niet nalaten. Verder is msi ook een goede optie. Wil alleen een laptop ook even kunnen vasthouden voor ik hem koop. Ben langs een aantal zaken geweest, maar zie hem nergens staan.... suggesties?
Wat wil je er mee? Een losse videokaart is wel mooi, maar de een is de ander niet. De genoemde MSI GX620 heeft dan een P8400, maar wel een betere videokaart als hetgeen dat jij noemt zo op het eerste gezicht. En daar heb je als je gaat gamen veel meer aan.lemnis schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:18:
Ik wil graag een laptop gaan kopen voor een budget van 850 euro.
mijn eisen zijn:
Ik heb het topic even doorgenomen, maar ik kom er nog steeds niet helemaal uit.
Ik zoek een aardige basis-laptop, die aan de volgende "eisen" voldoen
- 15" (15,4 of whtever) scherm
- Minimaal 3Gb geheugen
- beetje gerenomeerd merk. (Liefst HP/compaq)
- Niet te zwaar (lees; boven de 3kg)
- €600,- (bij "normale" (web)winkels, niet van die gasten die altijd de allerlaagste prijs hebben, en geen service)
Gewoon om te kunnen internetten op de bank. Wifi zit overal op tegenwoordig. Liever geen Acer, omdat die IMO wel erg Plastic aanvoelt. Qua specs/prijs zijn ze vaak goed, maar ik wil liever een laptop die fysiek wat prettiger aanvoelt (en lichter is) dan een iets snellere CPU.
Zo zat ik bijvoorbeeld te denken aan:
- HP Pavilon DV5-1120, €599 bij bv. Mycom
Heeft iemand misschien andere suggesties voor een laptop uit deze categorie? Zit ook nog ff te twijfelen aan Asus.... (bijvoorbeeld de X58LE €549,- bij Mycom)
- Minimaal 3Gb geheugen
- €600,- (bij "normale" (web)winkels, niet van die gasten die altijd de allerlaagste prijs hebben, en geen service)
Gewoon om te kunnen internetten op de bank. Wifi zit overal op tegenwoordig. Liever geen Acer, omdat die IMO wel erg Plastic aanvoelt. Qua specs/prijs zijn ze vaak goed, maar ik wil liever een laptop die fysiek wat prettiger aanvoelt (en lichter is) dan een iets snellere CPU.
Heeft iemand misschien andere suggesties voor een laptop uit deze categorie? Zit ook nog ff te twijfelen aan Asus.... (bijvoorbeeld de X58LE €549,- bij Mycom)
Kijk vooral ook naar garantie. Hier, MSI, 2 jaar:Aeon schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:40:
Ik heb het topic even doorgenomen, maar ik kom er nog steeds niet helemaal uit.
- Minimaal 3Gb geheugen
http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00670338
Of deze:
http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00670339
Of:
http://www.paradigit.nl/info.php?group=15&art=10019596
Ga zelf denk ik een MSI halen, Asus is kapot gegaan
Haters everywhere but I don’t really care
Dan voldoen alle laptops eigenlijk wel. Je stelt zulke hoge eisen dat ze prima photoshop draaien. Overigens zou ik nog steeds de MSI aanbevelen. Dat omdat deze een scherm met 1680x1080 pixels heeft. Daarmee heb je veel meer werkruimte. Van de door jou gekozen notebooks zou ik de Samsung kiezen wegens de 2 jaar garantie. Maar zonder de specificaties en prijzen kan ik het niet goed beoordelen. Je kan CSL Notebook Buy Guide er ook bij pakken om de notebooks onderling te vergelijken.lemnis schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:35:
maar gamen is ook echt niet de hoofdzaak, meer photoshop
Want? Je kan je laptop gewoon naar HP, Asus, Dell, Whatever opsturen en zij zorgen voor de garantie. In principe heb je niets meer met de shop van doen na de aanschaf. Daarnaast zijn er ook goede en goedkope shops. Kijk gewoon in onze pricewatch naar de beoordelingen en je weet of je goed zit of niet. Er zitten maar enkele rotte appels tussen.Aeon schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:40:
In principe een prima notebook, maar er zijn betere opties- HP Pavilon DV5-1120, €599 bij bv. Mycom
Achterhaald platform. Zou ik niet nemenHeeft iemand misschien andere suggesties voor een laptop uit deze categorie? Zit ook nog ff te twijfelen aan Asus.... (bijvoorbeeld de X58LE €549,- bij Mycom)
Als ik de Pricewatch (met filter) er bij pak zit er niet veel bijzonders tussen. De gekozen HP is een goede optie in principe. Een andere serie om naar uit te kijken is de Samsung R510 serie. Ook goede notebooks en met 2 jaar garantie. Check zelf even welke er nog leverbaar zijn omdat de pricewatch uitpuilt van die dingen. Ook voor jou geld dat je ze met behulp van CSL Notebook Buy Guide de notebooks kan ondeerscheiden in prestaties.
De knaller is echter de MSI EX620. Ook deze komt met 2 jaar garantie. Hij is echter wel 30 euro boven je budget (bij een goede shop dan). Daarentegen steekt deze notebook er ook met kop en schouders bovenuit. Een flink betere mid-range processor. Belangrijker is echter de blu-ray lezer en de verder ook uitstekende specs in deze klasse.
[ Voor 61% gewijzigd door GENETX op 14-05-2009 19:24 ]
Misschien is dit wat voor je:Aeon schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:40:
- Minimaal 3Gb geheugen
Heeft iemand misschien andere suggesties voor een laptop uit deze categorie?
Compaq Presario CQ60-310ED
- AMD Athlon X2 QL-64 2,10 GHz 1 MB L2
- 4096MB DDR2
- 250GB 5400rpm
- Lightscribe Multi dvd-writer
- NVIDIA GeForce 8200M (met HDMI)
- 15,6" 1366*768 BrightView
Gaarne uw advies.
Ik zit te twijfelen, Dynabyte heeft best een aardige aanbieding voor de komende 2 dagen, het gaat om een Compaq Presario CQ60-310ED met best aardige specs, een Amd x2 QL-64 2.10 ghz, 4 Gb Ram, 250 harddisk, 15" beeldscherm. Voor de prijs van 400 euries, lijkt het me een best redelijke deal, of niet?
De CPU zit in het middenklassespectrum met een cpumark score van 1033 (benchmark)
(ter vergelijking, een intel desktopprocessor e8400 zit op 2145)
Is er voor dit geld iets beters te krijgen, of heeft het zin om nog te wachten tot er bijvoorbeeld iets met blueray voor dat geld langskomt?
Ik zit te twijfelen, Dynabyte heeft best een aardige aanbieding voor de komende 2 dagen, het gaat om een Compaq Presario CQ60-310ED met best aardige specs, een Amd x2 QL-64 2.10 ghz, 4 Gb Ram, 250 harddisk, 15" beeldscherm. Voor de prijs van 400 euries, lijkt het me een best redelijke deal, of niet?
De CPU zit in het middenklassespectrum met een cpumark score van 1033 (benchmark)
(ter vergelijking, een intel desktopprocessor e8400 zit op 2145)
Is er voor dit geld iets beters te krijgen, of heeft het zin om nog te wachten tot er bijvoorbeeld iets met blueray voor dat geld langskomt?
GA-P35-DS3R, C2D E8400 @ 3,6 Ghz, 2 GB OCZ Platinum rev 2 800 5-5-5-15
Sorry, ik las je bericht pas na mijn berichtNielson schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:58:
[...]
Misschien is dit wat voor je:
Compaq Presario CQ60-310EDT/m 16 Mei voor €399,99 bij Dynabyte
- 4096MB DDR2
- 250GB 5400rpm
Nope, beter ga je niet vinden voor die prijs tenzij er nog ergens een lokale lidl wordt geopend ofzo.
Dat ziet er erg netjes uit, zeker voor die prijs. Ik zal eens kijken.Nielson schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:58:
[...]
Misschien is dit wat voor je:
Compaq Presario CQ60-310EDT/m 16 Mei voor €399,99 bij Dynabyte
- 4096MB DDR2
- 250GB 5400rpm
Ook Genetx bedankt voor advies.
en nu istie uitverkocht. We zoeken lekker verder
Ik twijfel tussen een Acer Aspire 8930 en een Fujitsu Amilio XI3650.
Acer specs: http://www.acer.be/acer/p...600100215#wrAjaxHistory=0
Fujitsu specs: http://www.ibood.com/nl/nl/product_specs.php
Of is een ander notebook een beter alternatief?
Acer specs: http://www.acer.be/acer/p...600100215#wrAjaxHistory=0
Fujitsu specs: http://www.ibood.com/nl/nl/product_specs.php
Of is een ander notebook een beter alternatief?
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Verwijderd
Heb de eisen nogmaals op een rijtje gezet en krijg deze laptop onder ogen: Sony Vaio VGN-FW31J.
(Eisen 4gb werkgeheugen, redelijke grafische kaart, liefst blu-ray speler, makkelijk in gebruik)
Doel: Internet, Office, Football Manager 2009 (en opvolgers), muziek en films afspelen (ook naar TV en home cinemaset).
Daarnaast wil ik er even mee vooruit kunnen.....
Goede keus of zijn er betere alternatieven tot 900 euro? Aangezien er slechts weinige reviews beschikbaar zijn.
(Eisen 4gb werkgeheugen, redelijke grafische kaart, liefst blu-ray speler, makkelijk in gebruik)
Doel: Internet, Office, Football Manager 2009 (en opvolgers), muziek en films afspelen (ook naar TV en home cinemaset).
Daarnaast wil ik er even mee vooruit kunnen.....
Goede keus of zijn er betere alternatieven tot 900 euro? Aangezien er slechts weinige reviews beschikbaar zijn.
^ Die grafische kaart stelt natuurlijk niet zoveel voor. Hier een alternatief:
Acer Aspire 7730G-844G100BN, P8400, 4GB, Geforce 9600M GT, Bluray
pricewatch: Acer Aspire 7730G-844G100BN
Wel vind ik de Sony mooier, en hij is ook beter draagbaar.
Acer Aspire 7730G-844G100BN, P8400, 4GB, Geforce 9600M GT, Bluray
pricewatch: Acer Aspire 7730G-844G100BN
Wel vind ik de Sony mooier, en hij is ook beter draagbaar.
[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 18-05-2009 13:52 ]
Verwijderd
ik hoor eigenlijk alleen maar mindere verhalen over de Acer... vooral wat betreft robuustheid en kwaliteit van de behuizing.....
Acer heeft een zeer slechte reputatie door de oudere producten. De huidige Gemstone lijn krijgt juist goede beoordeleingen als het gaat om stevigheid. Kijk anders hier of op notebookcheck.
Verwijderd
Ik heb momenteel zelf een Travelmate 5520 G met een Turion TL-58, 2GB DDR2, 160 GB HD en een Ati HD2400XT. Mijn vrouw heeft een Aspirtje van 512 mb geheugen en een celeron cpu. Echter het Acer Aspirtje van mijn vrouw begint het een beetje te begeven. Ik zat er dus aan te denken om een nieuwe laptop te kopen. Mijn budget is maximaal 500 euro.
Aangezien zij haar laptop toch alleen gebruikt voor Word en rond surfen, is het idee dat als ik voor deze prijs een wat snellere laptop dan de huidige kan krijgen dat ik hem dan zelf gebruik en de huidige aan mijn vrouw geef. Ik lees wat berichten op de frontpage dat AMD rond juni een nieuw platform gaat introduceren. Lijkt het jullie verstandig om af te wachten tot dan, zou het dan mogelijk zijn dat ik een notebook met wat hogere specs kan krijgen?
Aangezien zij haar laptop toch alleen gebruikt voor Word en rond surfen, is het idee dat als ik voor deze prijs een wat snellere laptop dan de huidige kan krijgen dat ik hem dan zelf gebruik en de huidige aan mijn vrouw geef. Ik lees wat berichten op de frontpage dat AMD rond juni een nieuw platform gaat introduceren. Lijkt het jullie verstandig om af te wachten tot dan, zou het dan mogelijk zijn dat ik een notebook met wat hogere specs kan krijgen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 14:59 ]
Daar ga ik niet van uit. Niet in deze klasse daar eerst de nieuw modellen wat duurder zullen zijn. Maar waar gebruik jij je laptop dan voor? Dat is wel handig als jij dan een nieuwe koopt en jou laptop aan je vrouw geeft
. Er zitten wel wat leuke laptops tussen op het moment namelijk.
Een andere optie is wel om even te wachten, maar dan ivm back2school acties waarbij oude modellen mogelijk worden gedumpt voor scherpe prijzen. Niet enkel arme studenen als ik hoeven daarvan te profiteren
Een andere optie is wel om even te wachten, maar dan ivm back2school acties waarbij oude modellen mogelijk worden gedumpt voor scherpe prijzen. Niet enkel arme studenen als ik hoeven daarvan te profiteren
Verwijderd
Ik gebruik het voornamelijk voor school (ben ook een student : ) ) dus voornamelijk Office toepassingen. Echter draai ik er af een toe een game op als CS: Source (die overigens prima draait op mijn huidige laptop) en kijk een 720 p filmpje. Ik zou graag willen dat ik er wat zwaardere games als Crysis op zou kunnen draaien. Die draait op mijn huidige laptop nauwelijks op lage settings. Daarnaast zou het erg leuk zijn als ik er een HDMI aansluiting bij heb, voor het geval ik in de toekomst een HDTV aanschaf.GENETX schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:12:
Daar ga ik niet van uit. Niet in deze klasse daar eerst de nieuw modellen wat duurder zullen zijn. Maar waar gebruik jij je laptop dan voor? Dat is wel handig als jij dan een nieuwe koopt en jou laptop aan je vrouw geeft. Er zitten wel wat leuke laptops tussen op het moment namelijk.
Wat zijn de leuke laptops die je op het moment zou aanraden?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 15:20 ]
Crysis gaat misschien lukken. Veel CPU kracht zul je niet winnen, wel veel videokaart performance en de hdmi.
pricewatch: MSI EX623-070NL is wel 30 euro duurder, maar met de GeForce 9500M GS zeker zijn geld waard in games. pricewatch: Toshiba Satellite Pro A300D-161 schijnt er ook nog altijd uit te moeten en heeft ook een goede videokaart aan boord.
Ter vergelijking, de videokaarten uit deze notebooks halen zo;n 3500-4000 3Dmark06 punten, je huidige zo'n 1400. Andere notebooks in deze prijsklasse zullen ongeveer hetzelfde presteren als je huidige.
De andere notebooks zullen weinig toevoegen aan hetgeen je nu hebt wat betreft de videokaart.
pricewatch: MSI EX623-070NL is wel 30 euro duurder, maar met de GeForce 9500M GS zeker zijn geld waard in games. pricewatch: Toshiba Satellite Pro A300D-161 schijnt er ook nog altijd uit te moeten en heeft ook een goede videokaart aan boord.
Ter vergelijking, de videokaarten uit deze notebooks halen zo;n 3500-4000 3Dmark06 punten, je huidige zo'n 1400. Andere notebooks in deze prijsklasse zullen ongeveer hetzelfde presteren als je huidige.
De andere notebooks zullen weinig toevoegen aan hetgeen je nu hebt wat betreft de videokaart.
[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 18-05-2009 15:27 ]
Verwijderd
zoals gezegd... De Sony Vaio is echt super mooi. Ook een fantastisch toetsenbord. Bij de Mediamarkt kwam echter een advies van een van de verkopers (zeldzaam maar het gebeurt blijkbaar soms wel eens)
http://tweakers.net/pricewatch/237243/asus-x61gx-6x026c.html#tab:info
ben toch weer aan het twijfelen geraakt. Betere videokaart, maar geen blu-ray, bluetooth en firewire.
Wat is een betere processor? de T5850 (2.16ghz) of de t6400(2ghz)? Bij MyCom had een verkoper het erover dat hoe hoger (dus 6400) hoe beter. Maar de ghz snelheid spreekt dit tegen...
ben toch weer aan het twijfelen geraakt. Betere videokaart, maar geen blu-ray, bluetooth en firewire.
Wat is een betere processor? de T5850 (2.16ghz) of de t6400(2ghz)? Bij MyCom had een verkoper het erover dat hoe hoger (dus 6400) hoe beter. Maar de ghz snelheid spreekt dit tegen...
De 9400 en de HD3470 zijn wel vergelijkbaar. Die van de Sony is zowaar nog beter waar deze als ik me niet vergis GDDR3 heeft.Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 19:42:
zoals gezegd... De Sony Vaio is echt super mooi. Ook een fantastisch toetsenbord. Bij de Mediamarkt kwam echter een advies van een van de verkopers (zeldzaam maar het gebeurt blijkbaar soms wel eens)
En weer een verkoper die verdwaald is in het Processoren bosWat is een betere processor? de T5850 (2.16ghz) of de t6400(2ghz)? Bij MyCom had een verkoper het erover dat hoe hoger (dus 6400) hoe beter. Maar de ghz snelheid spreekt dit tegen...
De T5850 is toch echt iets beter al scheelt het niet veel.
Maar hoe dan ook, ik wil je aanraden om eerst eens alles op een rijtje te zetten. De Asus is flink goedkoper. Maar wat wil je nou, wat vind jij belangrijk... Je hebt compleet verschillende notebooks geselecteerd... Van een 15,6" (Asus) tot een lompe 18,4" laptop. Dat verschil is groot. De eerste stop je nog in een rugzak, de 2e kun je gebruiken als fundament voor een huis
Stel eerst eens vast wat je nou exact wilt. Hoe belangrijk is draagbaarheid, hoe belangrijk is accuduur. Heb je nog eisen mbt de resolutie, blu-ray aansluitingen etc etc. Je raapt wat bij elkaar zo van: Die ziet er wel leuk uit, toch? Maar dat werkt zoals je kunt begrijpen niet echt. Je notebooks uitzoeken die er niet enkel leuk uitzien, maar ook aan je eisen voldoen.
Start eens met de CSL Notebook Buy Guide en loop deze eens door. Daar staan oa ook de videokaarten en processoren genoemd. Let ook op de links naar notebookcheck bij die 2. Daar hebben onze oosterburen een mooie lijst waarin je alles 1 op 1 kan vergelijken. Misschien dat je die lijst ook aan de Mycom kan geven, wellicht dat we hem dan ooit terug zien

Die videokaart is niet beter. Zie ook http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
De CPUs zijn qua prestatie vergelijkbaar, maar de T6400 is 45nm, is dus moderner en zal koeler blijven.
Edit: Oops Genetx was me te snel af
De CPUs zijn qua prestatie vergelijkbaar, maar de T6400 is 45nm, is dus moderner en zal koeler blijven.
Edit: Oops Genetx was me te snel af
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 18-05-2009 19:57 ]
Verwijderd
Sony is m.i. 16,4" en de Asus is 16" redelijk vergelijkbaar dus. Mijn zorg is dat ik belangrijke specs mis als ik iets meer ga betalen voor de Sony, maar uit jullie reacties (processor verschil is minimaal, videokaart is zelfs ietsje beter van de Sony) begrijp ik dat het redelijk vergelijkbare laptops zijn. dan moet ik mezelf afvragen of ik 150 euro extra wil betalen voor een flitsende laptop met blu-ray.... toch bedankt (ondanks dat ik een lichte irritatie bespeur :-) )
Nouja, de Asus is volgens mij 15,6". Veel zeggen nu 16", maar daar klopt doorgaans niet veel van. De Sony heeft overigens wel dunne randen en dat maakt hem niet zo groot, maar geeft wel een groot oppervlak. Ik zou overigens ook naar de MSI GX620 kijken. Die heeft een veel betere processor en videokaart voor 850 euro. Ook de resolutie is hoog op dat scherm.Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:15:
Sony is m.i. 16,4" en de Asus is 16" redelijk vergelijkbaar dus. Mijn zorg is dat ik belangrijke specs mis als ik iets meer ga betalen voor de Sony, maar uit jullie reacties (processor verschil is minimaal, videokaart is zelfs ietsje beter van de Sony) begrijp ik dat het redelijk vergelijkbare laptops zijn. dan moet ik mezelf afvragen of ik 150 euro extra wil betalen voor een flitsende laptop met blu-ray.... toch bedankt (ondanks dat ik een lichte irritatie bespeur :-) )
Ooh, geen irritatie verder. Ik mag enkel graag verkoop snotapen van de grote ketens belachelijk maken
MSI heeft op dit moment de beste prijs/prestatie verhouding. Zelf ben ik verder altijd te spreken geweest over Asus. Verder is de Sony wel lichtelijk overpriced, maar aan de andere kant zijn ze wel mooi en hebben ook wel hun voordelen zoals blu-ray en oa de dunne rand om het scherm. Ik denk dat jij niet snel een verkeerde keuze maakt met één van de notebooks. Maar het hangt er van af waar je zelf de meeste waarde aan hecht.
[ Voor 34% gewijzigd door GENETX op 18-05-2009 20:28 ]
Volgens mij is de T6400 juist beter: 45nm en 800MHz FSB vs. 65nm en 667 Mhz van de T5850.
En hij is ook nog eens sneller: http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php
Verwijderd
nadeel van msi (ondanks de goede specs) is dat ik hem nog nergens in een winkel heb gezien. En dus niet heb kunnen vasthouden en kijken of hij een beetje lekker werkt.....
I see, Notebookcheck heeft geen scores. Het ligt zo dicht bij elkaar allemaalPhilflow schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:29:
Volgens mij is de T6400 juist beter: 45nm en 800MHz FSB vs. 65nm en 667 Mhz van de T5850.

Mja, zal ook wel weer per applicatie verschillen. Simpelweg zeggen dat een hoger nummer beter is is iig bs, dat hoeft al lang niets meer te zeggen.
Verwijderd
Dit was voor mij ook een reden tot twijfel. Ik heb vorige week toch de beslissing genomen de MSI EX623 te bestellen en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben!Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:36:
nadeel van msi (ondanks de goede specs) is dat ik hem nog nergens in een winkel heb gezien. En dus niet heb kunnen vasthouden en kijken of hij een beetje lekker werkt.....
Ondanks de 15.6'' is de laptop niet groter dan een gemiddelde 15.4''. Verder oogt de behuizing stevig. Er zijn softtoetsen voor multimedia en dingen zoals bluetooth en wireless. Ziet er leuk uit, maar soms druk er wat te gemakkelijk per ongeluk op.
De kleine subwoofer aan de onderkant vond ik in eerste instantie een beetje sneu aan doen, maar ik moet zeggen dat het geluid beter is dan alle laptops die ik hiervoor heb gehad.
Al met al een meer dan prima laptop met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Hierbij nog dank voor alle mensen die me van kundig advies hebben voorzien
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 10:44 ]
Met ^^. Mijn zusje heeft een Targa kloon met dezelfde behuizing. Uitstekende notebook. Ik weet stevigere notebooks, maar scharnieren en onderkant zijn zeer goed en de degelijkheid is gewoon vergelijkbaar met de rest in deze klasse, dus niet iets om je druk over te maken.Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:43:
[...]
Dit was voor mij ook een reden tot twijfel. Ik heb vorige week toch de beslissing genomen de MSI EX623 te bestellen en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben!
Ondanks de 15.6'' is de laptop niet groter dan een gemiddelde 15.4''. Verder oogt de behuizing stevig. Er zijn softtoetsen voor multimedia en dingen zoals bluetooth en wireless. Ziet er leuk uit, maar soms druk er wat te gemakkelijk per ongeluk op.
De kleine subwoofer aan de onderkant vond ik in eerste instantie een beetje sneu aan doen, maar ik moet zeggen dat het geluid beter is dan alle laptops die ik hiervoor heb gehad.
Al met al een meer dan prima laptop met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Verwijderd
Hallo allemaal,
ik ga voor het eerst een laptop kopen, en zou graag wat advies van julie willen, want er zijn zoveel mogelijkheden. Ik kon geen echte topic vinden over de MSI waar ik vragen over heb, dus ben maar een nieuwe gestart.
Ik zoek een laptop van rond de 600 euro. ik was van plan om deze laptop bij de media markt voor 599 te kopen:
pricewatch: HP Pavilion dv6-1010ed (NJ398EA)
maar kwam via tweakers ook uit op deze, die volgens mij veel meer biedt. Alleen ben ik niet bekend met het merk MSI, en heb daarom een beetje twijfels hier over of het wel goede kwaliteit is (bijv de housing van de laptop, in een winkel heb ik ze nog nooit gezien om even te "voelen"). Voordeel is wel 2 jaar garantie, is deze garantie goed te noemen ? Het gaat om deze van MSI:
bedankt voor jullie reacties.
ik ga voor het eerst een laptop kopen, en zou graag wat advies van julie willen, want er zijn zoveel mogelijkheden. Ik kon geen echte topic vinden over de MSI waar ik vragen over heb, dus ben maar een nieuwe gestart.
Ik zoek een laptop van rond de 600 euro. ik was van plan om deze laptop bij de media markt voor 599 te kopen:
pricewatch: HP Pavilion dv6-1010ed (NJ398EA)
maar kwam via tweakers ook uit op deze, die volgens mij veel meer biedt. Alleen ben ik niet bekend met het merk MSI, en heb daarom een beetje twijfels hier over of het wel goede kwaliteit is (bijv de housing van de laptop, in een winkel heb ik ze nog nooit gezien om even te "voelen"). Voordeel is wel 2 jaar garantie, is deze garantie goed te noemen ? Het gaat om deze van MSI:
bedankt voor jullie reacties.
Mijn Ex623 is toch 16" hoorVerwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:43:
[...]
Dit was voor mij ook een reden tot twijfel. Ik heb vorige week toch de beslissing genomen de MSI EX623 te bestellen en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben!
Ik vind het een fijne notebook