Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

men neme de link dell.nl/epp
ge klikt op "laptops", en kiest daarna het dell studio 15 model
kies het 3e model van links, of het 2e model van rechts, en klikt op "aanpassen"
behou het basismodel, en upgrade de pro van p7350 naar p8600 voor $10

voila, niet vergeten de 5% kortingsbon eroverheen te gooien :9

(overigens had je vorige week dezelfde setup, 4gb hd4570 500gb p8600, met 4 jaar garantie voor net geen 700 euro)

verdere vragen kan je beter stellen in het dell studio 15 ervaringen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Nog een mooie review over de Dell Studio 15
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2350903,00.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js.meijer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 09:20
Beste experts,

ik ben wederom op zoek naar een betaalbare allround laptop. De vorige keer ben ik uitgekomen op een Dell Studio 15, die op dat moment dankzij allemaal acties lekker compleet en betaalbaar was. Mijn broer is er dan ook erg blij mee. Hiervoor ook GeneTX bedankt.
Nu ben ik op zoek naar een vergelijkbaar iets voor mijn vriendin.
De eisen;
- Prijs: liefst maximaal €550,-
- Spelletje op z'n tijd, graag Sims 3 kunnen spelen.
- Vlot tekstverwerken en internetten
- Fatsoenlijke accuduur(min 2 uur) om tijdens college mee te kunnen werken en ook treinen is handig.
- Degelijk product(niet gammel dus en prettig mee te werken)
- Moet een tijdje mee gaan(voor dit bedrag worden dat geen jaren, maar graag een beetje mee komen)

Ben nu, iets boven budget het volgende tegen gekomen(Ik gebruik deze query):

Asus X61SL-6X129C €630,-
- Intel Core 2 Duo Mobile T6500
- Intel 840 Chipset (lees op internet ook wel over een SiS chipset, weet dus niet zeker)
- 4GB DDR2 geheugen
- Radeon Mobility HD4570
- 16" scherm;1366x768 (WXGA Wide) (Geen LED-backlight, maakt dit veel uit voor accu?)
- 320 GB HDD

Dit leek mij uiteindelijk een goede keus omdat je met dit systeem uit de trage slakken vandaan bent en je met Asus volgens mij ook een stuk kwaliteit koopt.

Is dit een goede overweging gezien de eisen? En is Asus daadwerkelijk het extra geld waard? Is deze laptop een goede deal, of niet echt goedkoop?

Alvast bedankt.

[ Voor 21% gewijzigd door js.meijer op 10-08-2009 17:40 . Reden: andere query toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ js.meijer, de Asus SL heeft een sis chipset volgens mij. Persoonlijk ga ik liever voor de betrouwbare Intel chipset, die de markt domineert en niet voor niets imo. Waarom ga je niet weer voor een Dell Studio 15? T4200 is zeker genoeg voor je vriendin. Voor € 579,- heb je deze en dan gaat er nog EPP vanaf.

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 10-08-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js.meijer
@Philflow, het leek mij handig om net wat extra geld uit te geven aan een degelijk merk, waarbij het systeem ook mooi compleet is(4x usb, e-sata, onboard wireless ipv insteekkaart) en net wat meer processorkracht. Dat laatste blijkt inderdaad niet zoveel uit te maken, zijn allebei van 45nm, dus even zuinig.

Klinkt als prima voorstel, ook bedankt voor de EPP-link. Heb je eventueel nog ander voorstel als ze dan toch eventueel een beetje extra uit zou willen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik zou zelf bij Dell Studio blijven. Voor iets meer geld heb je een betere CPU. Je moet wel even wat puzzelen met aanbiedingen en EPP etc.

PS. Dell Studio heeft toch ook eSATA en de wifi lijkt me niets mis mee. kun je ook nog upgraden.
PS2. er is trouwens ook een vergelijkbare Toshiba, misschien is dat nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js.meijer
@Philflow, hartstikke bedankt. Ben even lekker aan het puzzelen geslagen.
Eindresultaat:
- T6500
- 4GB DDR2 geheugen
- Radeon Mobility HD4570
- 500 GB HDD
- Ze mag nu wel een kleurtje kiezen(krijgt er zo gratis iets snellere CPU bij)
- EPP eraf en kortingsbon a 5% en gratis verzenden

totaal: €598,03

Lijkt je dit een goeie deal? Mij in elk geval wel. Of laat ik nog dingen liggen. Maakt het nog uit om een centrino-netwerkkaartje te nemen(bijbetalen dus)? Geen idee wat het nut ervan is.

Nogmaals hartstikke bedankt. Had de Dell even buiten beschouwing gelaten omdat ik de deals nog niet direct zag. Maar zo wordt ie al heel leuk betaalbaar!

[ Voor 8% gewijzigd door js.meijer op 10-08-2009 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js.meijer
Hoi GENETX zou je me misschien makkelijk uit kunnen leggen, desnoods met een privebericht, hoe ik normaal gesproken bij die EPP-korting kom? Want daar snap ik geen bal van.
Worden je na het bestellen geen moeilijke vragen meer gesteld?

Btw.
GENETX en Philflow zouden winstpremie moeten gaan vragen aan DELL ;)
Dit wordt al de tweede DELL die ik iemand ga laten kopen op basis van eigen speurwerk en expertadvies hier.

[ Voor 20% gewijzigd door js.meijer op 10-08-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
js.meijer schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:27:
[...]

Hoi GENETX zou je me misschien makkelijk uit kunnen leggen, desnoods met een privebericht, hoe ik normaal gesproken bij die EPP-korting kom? Want daar snap ik geen bal van.
Worden je na het bestellen geen moeilijke vragen meer gesteld?
Ik heb geen idee tbh, dat weet Philflow allemaal wat beter.
Btw.
GENETX en Philflow zouden winstpremie moeten gaan vragen aan DELL ;)
Dit wordt al de tweede DELL die ik iemand ga laten kopen op basis van eigen speurwerk en expertadvies hier.
En van Asus, HP, Acer, MSI etc etc :) Ik wil iig niet worden "omgekocht". Ik geef liever onafhankelijk deskundig advies dan dat ik een reclamepraatje houd om iemand over te halen ;) . Tenzij alle fabrikanten me betalen, dan prefereer ik dat natuurlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

js.meijer schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:27:
[...]
Hoi GENETX zou je me misschien makkelijk uit kunnen leggen, desnoods met een privebericht, hoe ik normaal gesproken bij die EPP-korting kom?
Heel simpel. Je kiest een aanbieding. Je kopieert de link die in het groene vakje 'aanpassen' zit, plakt die in je browser en vervangt 'nldhs' door 'nlepp'. Credits: iemand uit de Dell Studio thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js.meijer
@Philflow en GENETX, de bestelling is de deur uit. Jullie worden weer heel hartelijk bedankt voor een goed advies! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik ben opzoek naar 2 eenvoudige laptops, waar tekstverwerken, excell, powerpoint e.d. de hoofdfunctie is. Verder moet videobewerken, foto's en video's afspelen zonder problemen gaan, en de laptop moet de komende paar jaren er mee door kunnen gaan.De kwaliteit van het scherm vind ik wel belangrijk. Deze moet goed afleesbaar zijn. Daarom geef ik de voorkeur aan een high-gloss scherm

Ik wil graag 1x een docking station hebben, maar ik zag dat alleen de duurdere laptops deze hebben. Een USB docking station lijkt mij dan de beste oplossing. De laptops die ik op het moment op het ook heb zijn:

Toshiba Satellite L300D-21M – AMD T64 – 4GB mem – 320GB HD– ATI Radeon 3100 grafische kaart 474,--

Compaq CQ61-220ED laptop – Intel t4200 – 4GB mem– 320 GB HD– intel (on board) graf. Kaart, numeriek toetsenboard – 444,--

Acer Aspire 5520G-504G25Mi – AMD T64 – 4GB mem – 250 GB HD – Geforce graf. kaart, firewire aansluiting – 470,--e

Voordeel van de Acer is de Firewire, van de compaq is het voordeel de prijs, numpad gedeelte op het toetsenboard maar echter geen 64bit.

Ik zoek graag advies over welke laptop voor mij de beste keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ burlap, ook interessant: Dell Inspiron 15, T4200, 3GB, 250GB, € 399,-
http://www1.euro.dell.com...45&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn

Die Compaq is ook wel leuk, die heeft tenminste HDMI.

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 11-08-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit jou lijstje de Compaq for sure. AMD CPU's zijn trager en dat merk je met name met videobewekren. Ondanks dat er geen "64" in de naam staat (wat gewoon AMD marketing is omdat ze als eerste waren, is hij wel gewoon 64-bit hoor. Performance kun je vergelijken op http://notebookspot.nl/charts/cpu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
hmm, inderdaad, het was mij nog niet opgevallen dat die HDMI aansluiting niet aanwezig was op de andere laptops. Ik heb het idee dat de Dell toch iets minder is qua prijs/kwaliteit. Webcam mist hij, en volgens mij kom je met de verzendkosten toch weer hoger uit.

Twijfel nog erg tussen of HDMI of firewire aansluiting ivm. het overzetten van home-video's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:21
Ik vind de inspiron op een paar punten minden:
-geen webcam - meerprijs 40
-4 cell accu - meerprijs 6 cell 20 euro
-geen wled lcd - meerprijs 20 euro

Als je het helemaal compleet wil maken ben je weer 80 euro kwijt + 30 euro verzendkosten.

Na epp korting zit je op 492 euro.

Nog steeds een goede prijs voor deze laptop. Vooral omdat de service van dell goed te noemen is. Bij een hardware probleem wordt er een monteur gestuurd en is je probleem binnen een dag opgelost. Bij andere merken ben je meestal een week verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

karakedi schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:55:
Ik vind de inspiron op een paar punten minden:
-geen webcam - meerprijs 40
-4 cell accu - meerprijs 6 cell 20 euro
-geen wled lcd - meerprijs 20 euro
maar heeft die Compaq dan wel een 6 cel en een WLED scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
WLED volgens mij niet, met de accu trekt hij 2,5 uur geloof ik. In principe is dat wel genoeg. WLED verlengt toch alleen de accu duur? Of is de kleur echtheid ook beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:21
@Philflow: Ik zeg niet dat de anderen dat wel hebben, vind alleen die volgende punten minder aan de laptop.

Voor die prijs kun je net zo goed de basis studio 15 kopen voor 515

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Op zich wel maar ik denk niet dat de gemiddelde thuisgebruiker een 6 cell accu of een WLedscherm nodig heeft. Wled is echt niet mooier dan CCFL. Het is wel zuiniger.
karakedi schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:13:
Voor die prijs kun je net zo goed de basis studio 15 kopen voor 515
Als je meer geld wil uitgeven wel ja.

Het leuke van die Inspiron aanbieding is dat je een complete Intel Dual Core laptop hebt voor 399,- (met EPP nog goedkoper). Voor dat geld kun je niets beters krijgen volgens mij. Wil je meer geld uitgeven dan zijn er inderdaad betere opties.

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 11-08-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
Hebben die Dell schermen een high-gloss finish? Of zit daar een matte coating op? Bij de laatste zie je in de zon vaak helemaal niks meer, en heeft voor mij daarom geen voorkeur. (niet dat ik in de zon computer, maar invallend licht moet wel een werkbare situatie zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dell en ook Compaq hebben een glossy scherm.
burlapp schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:26:
Daarom geef ik de voorkeur aan een high-gloss scherm
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet goed in welke topic ik dit moest posten, dus probeer ik deze maar even. Ik kocht vorig jaar in maart een basislaptopje van Packard Bell. Na enkele maanden kon ik het toestel al 7 weken niet meer gebruiken omdat de adapter stuk was gegaan en ik deze dus had binnengedaan voor herstelling. Dan ging het een tijdje goed. Tot iets meer dan een half jaar geleden, dan kreeg ik problemen met de koeling.

De enige fan die het toestel bevat, deed het niet meer. Student zijnde, kon ik mijn laptop kort voor de examenperiode moeilijk missen, dus werkte ik een hele tijd met een laptop die vaak oververhit uitviel. Na mijn examens gaf ik de laptop onmiddellijk binnen voor herstelling. Tot mijn verbazing duurde dit maar 5 weken, terwijl men ongeveer 8 weken had gezegd. De herstelbon zei: stof verwijderd van CPU. Blijkbaar had men niet eens de koeling aangeraakt.

Maar de koeling werkte opnieuw. Ze maakte wel veel lawaai, maar dat kan mij niet zoveel schelen. Jammergenoeg was de koeling na 3 dagen opnieuw kapot. Ten einde raad heb ik dan maar besloten om het toestel zelf eens open te vijzen. Ik vees de ventilator los en verwijderde het stof uit de fan (hoewel dit niet veel was) en tot mijn verbazing werkte het opnieuw als ik de laptop opnieuw opstartte. Jammergenoeg was het na 2 dagen opnieuw gedaan met koelen. Dan heb ik hem nogmaals opengevezen, eens goed gekeken naar alles en enkele foto's gemaakt. Jammergenoeg werkte het "openvijzen-trucje" maar 1 keer.

Dus nu zit ik met een laptop waarvan de fan het niet meer doet om een onbekende reden. Door herexamens, zou ik liefst mijn laptop niet opnieuw enkele weken kwijt zijn voor herstellingen. Vandaar dat ik op zoek ben naar een andere oplossing. Misschien weet er iemand wat er fout is met de fan?

Anders ben ik van plan om externe koeling te kopen zoals deze Targus Chill Mat of Chill Hub. Ik twijfel tussen beide producten en ik vraag me af of het echt veel zou helpen. Heeft iemand ervaring met deze producten of gelijkaardige producten? Raadt iemand mij een bepaald product aan? Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:35
Is de ATI HD 4570 in staat om via een HDMI poort 1080p veilloos af te spelen op een extreen scherm (plasma)?
En kun je hiermee uit de voeten met foto en videobewerking ?

Wil graag de Toshiba L500-128 aanschaffen maar dan zou hij aan bovenstaande wel moeten voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, Ja en Ja. HD video kan de videochip hardwarematig versnellen. De andere 2 gaan eigenlijk zo goed als enkel via de CPU, maar met 2,1GHz moet dat ook prima te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Oke, bedankt. Dan wordt het wederom een Toshiba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Crawl NL schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:12:
Is de ATI HD 4570 in staat om via een HDMI poort 1080p veilloos af te spelen op een extreen scherm (plasma)?
En kun je hiermee uit de voeten met foto en videobewerking ?
Een volmondig ja op beide vragen.
Edit: oops was al beantwoord zo te zien.

Je zou ook nog wat kunnen knutselen met Dell aanbiedingen en kortingen om te zien of de studio 15 goedkoper kan.

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 23-08-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
De Toshiba is bij BCC 599. Zou ik er bij Dell nog onder kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Crawl NL schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:24:
De Toshiba is bij BCC 599. Zou ik er bij Dell nog onder kunnen ?
Een paar weken geleden had ik een Studio 15 met P8600 en 500GB voor minder dan 600. Of het op dit moment ook kan kun je checken in de Studio 15 thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Hou het maar bij Toshiba, heeft voor mij een streepje voor. Bedankt voor jullie bijdrage....

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Ik zoek ook een basisnotebook mijn studie.

Daarbij zit ik te twijfelen tussen twee opties:

De MSI VX600-048
De HP Probook 4510s

Van de HP Probook weet ik dat de resolutie met 1366 x 768 wel erg breed/laag is, dat lijkt me niet fijn. Daarintegen is de processor sneller vergeleken met de MSI VX600-048, en de accuduur is 7 uur. Het is niet zo fijn vergelijken omdat HP van die 4510s ook nog twintig verschillende edities heeft die steeds net wat afwijken, als de shop dan niet goed aangeeft welke editie het precies is, wordt het helemaal lastig.

Van de MSI weet ik dat de resolutie fijn is, 1280*800, de processor iets minder, dat maakt me niet veel uit. 4gb ram, ipv 3 van de probook. Wat me echt interesseert is de kwaliteit van het merk, ik ken MSI niet goed. Verder kan ik nergens de accuduur vinden.

Kan iemand me adviseren, of meer informatie geven over die MSI notebook?

[ Voor 5% gewijzigd door Fawn op 19-09-2009 14:59 ]

• Philflow

Philflow

Fawn schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:55:
Kan iemand me adviseren, of meer informatie geven over die MSI notebook?
Je vergelijkt een notebook met T6400 van 640 euro met een notebook met een Celeron van 440 euro. Volgens mij klopt dat niet helemaal. Verder geef je eigenlijk helemaal niet aan wat belangrijk is voor je. In dit topic kun je tips vinden over hoe je hier advies kunt vragen:
GENETX in "*LET OP* - Wat moet ik kopen"

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Philflow schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:00:
[...]

Je vergelijkt een notebook met T6400 van 640 euro met een notebook met een Celeron van 440 euro. Volgens mij klopt dat niet helemaal. Verder geef je eigenlijk helemaal niet aan wat belangrijk is voor je. In dit topic kun je tips vinden over hoe je hier advies kunt vragen:
GENETX in "*LET OP* - Wat moet ik kopen"
Als het goed is, is de link nu aagepast naar de goede versie van de 4510s.
Ik wil de laptop graag mee kunnen nemen naar school, dus hij moet redelijk mobiel zijn. Vooral een fatsoenlijk beeldscherm en accuduur en bouwkwaliteit zijn van belang. De snelheid verschilt niet extreem veel, 3 of meer GB RAM vind ik genoeg.

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01
Fawn schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:04:
[...]

Als het goed is, is de link nu aagepast naar de goede versie van de 4510s.
Ik wil de laptop graag mee kunnen nemen naar school, dus hij moet redelijk mobiel zijn. Vooral een fatsoenlijk beeldscherm en accuduur en bouwkwaliteit zijn van belang. De snelheid verschilt niet extreem veel, 3 of meer GB RAM vind ik genoeg.
De resolutie van de HP Probook hoef je niet op die resolutie te laten staan hoor. Je kunt hem lager zetten als je wilt.

Verwijderd

RHPJS schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:50:
[...]

De resolutie van de HP Probook hoef je niet op die resolutie te laten staan hoor. Je kunt hem lager zetten als je wilt.
dan zou ik dus niet dan, dan ziet het er ECHT lelijk uit
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste