Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1N00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:08
Omdat ik geslaagd ben krijg ik een laptop van mijn ouders voor volgend jaar. Ik ga een economische studie doen dus de laptop is voornamelijk voor tekstverwerken, beetje internetten en voor thuis soms films downloaden en branden.
Het zou leuk als ik ook af en toe een (oud) spelletje erop zou kunnen spelen:
Call of duty 2 (ook al is alles low en res.800x600, als de fps maar >30 of 40 is.)
Het budget is max. 500 euro.
Ik zoek een laptop 15,4" of 15,6".

Deze had ik gevonden, maar deze vind ik eigenlijk lelijk en het is acer :N
pricewatch: Acer Aspire 5520G-504G25Mi

En deze:
HP Compaq Presario CQ60-300(=CQ60-310ED) met AMD athlon X2 proc en 8200M graka.
pricewatch: HP Compaq Presario CQ60-300 (NP791EA)
Maar die is nergens op voorraad

En deze aanbieding vond ik wel een mooie
PB 15.4" T4200/4GB/250GB pricewatch: Packard Bell Easynote MH36-U-020
Voor 377,- bij Dixons in de winkel.

Maar die PB heeft een 4500M van intel als igp, kan ik hiermee Cod2 spelen? (ook al is het op low)

Iemand anders nog suggesties voor een laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die PB heeft een 4500M van intel als igp, kan ik hiermee Cod2 spelen? (ook al is het op low)
nee, dat is een onboard kaart :|

http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

lager dan de HD 3450 zou ik niet gaan als je "af en toe een spelletje wil spelen"
op dit moment loopt er wel een hele aantrekkelijke dell aanbieding :*)

P8600 en HD4570 (dacht ik?) zonder OS (maar daar kan je goedkoop aan komen als je student bent), hij kost ongeveer 550, zie het dell studio 15 topic voor details 8)

oh, en neem geen PB :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
seven37 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 00:17:
Ik heb een vraagje over de Dell Studio 1555.
Ik ben op zoek naar een upgrade voor mijn huidige laptop (4 jaar oud), hij doet het nog wel en ik kan best wachten tot september maar deze aanbieding lijkt echt perfect. Nu is mijn vraag dus, zal ik toeslaan of een paar maandjes wachten? Komen zulke aanbiedingen vaak voor?

Ik zal het vooral gebruiken voor photoshop, lightroom en af en toe (licht) gamen, mijn budget is maximaal 1000 euro, dus die MSI is wel interesant maar dan moet die het ook 4 jaar uit kunnen houden.

€ 610,23 voor die dell laptop is erg aantrekkelijk :)
Ik denk niet dat er veel betere deals komen. De Core i3 is er nog lang niet en ook AMD Tigris komt pas nadat jij je notebook wilt kopen. Daarnaast bevat die Dell een hele goede CPU en goede videokaart. Er komt maar weinig nieuws en al helemaal niet voor die prijs/spec verhouding. Aanbiedingen blijven er altijd wel, maar of er nog zo'n deal komt. Daarbij krijg je nu ook al een upgrade naar Windows 7, dus dat is ook al geen deal breaker.

Mijn advies: Doe jezelf een plezier en bestel hem. Dan kun je er de hele zomer van genieten. Veel betere deals komen er niet, en als ze al komen dan gaat het maar om een paar euro.
P1N00 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 10:39:
Omdat ik geslaagd ben krijg ik een laptop van mijn ouders voor volgend jaar. Ik ga een economische studie doen dus de laptop is voornamelijk voor tekstverwerken, beetje internetten en voor thuis soms films downloaden en branden.
Het zou leuk als ik ook af en toe een (oud) spelletje erop zou kunnen spelen:
Call of duty 2 (ook al is alles low en res.800x600, als de fps maar >30 of 40 is.)
Het budget is max. 500 euro.
Ik zoek een laptop 15,4" of 15,6".
Doe jezelf een lol en besteeds 100 euro meer:
Philflow in "[Aanbiedingen] Complete Systemen & Lapto..."

Dan kun je Call of Duty voluit aan het knallen zetten :) . Als je het OS inlevert achteraf dan ben je zelfs maar 10 euro over je budget. Via surfspot kun je later nog wel goedkoop een Windows 7 licentie bemachtigen (al gaat het wel om een upgrade versie).

Alternatieven met een beetje videokaart zijn namelijk beperkt. Een budget van 500 euro is dan ook wel aan de krappe kant. Of je moet CoD loslaten. Maar mijn advies is om even met je ouders te overleggen en eventueel wat bijleggen. Je gaat studeren en een laptop is je belangrijkste gereedschap. Daar mag je best wat in investeren. Die 100 euro extra voor de Dell geven je in ieder geval een notebook die je normaal 300 euro meer zou kosten dan die 500 euro.

Let wel op, die aanbieding is t/m vandaag. Als het echt niet meer dan 500 euro mag zijn dan kijken we wel verder.

[ Voor 48% gewijzigd door GENETX op 27-06-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1N00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:08
Waarom niet? Mijn ouders hebben er eentje al 2 jaar en totaal geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

P1N00 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:05:
[...]
Waarom niet? Mijn ouders hebben er eentje al 2 jaar en totaal geen problemen mee gehad.
Mee eens, een PB komt uit dezelfde fabrieken als bijv. een Dell Inspiron. Kwaliteit is gewone consumenten kwaliteit. Verschillen kom je vooral tegen in support en service.

Hoe de service en support van PB is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Voor 510 (of 410) kun je hem ook pakken door Vista te weigeren en zelf Win & RC te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 18:21
Ken iemand die onder andere PB verkoopt en de service zou enorm slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acer en Packard Bell waren altijd de mindere jongen. Nog steeds heb ik ze niet hoog, maar de kwaliteit is er de afgelopen 2 jaren zeker op vooruit gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01
Beste Tweakers,

Ik zit te twijfelen tussen deze opties.
  1. HP Pavilion dv5-1120 (mijn voorkeur
  2. HP Pavilion dv5-1220
Ik ben op deze serie gekomen omdat HP gewoon hele goede notebooks maakt, goede bouwkwaliteit en ze zien er gelikt uit!
Nou de problemen: aller eerst vraag ik me af of de AMD processoren het lang uit houden wat betreft de batterij. Ten tweede vraag ik me af of ik nou echt veel verschil ga merken tussen deze twee. De processoren zijn verwaarloosbaar, de verschillen zal ik niet gaan merken. De videokaart kan me gestolen worden, ik ben geen echte gamen. Maar die 4096MB RAM, daar twijfel ik eigenlijk over. Ga ik het verschil van die één GB merken en is het die pak 'm beet €50+ waard? Ik ga vrij 'normaal' werken met de laptop. Wel heb ik Kaspersky/A-Squared Anti Malware en Online Armor standaard actief. misschien dat daar SAS bij komt (als de laptop het aan kan). Verder geen zware programma's ofzo. Veelal Firefox, Thunderbird, WLM, Winamp en dat soort programma's actief. Ik zit nu op een 256 MB met 1,67 GHz pc, en traagheid is mijn enorme afknapper. Dus hij moet wel snel reageren op dingen. Ik zal sowieso de services gaan 'tweaken', dus het opstarten moet op zich geen problemen opleveren.

Ik hoop dat ik hiermee voldoende informatie heb gegeven en dat uiteraard de goedkopere 1120-versie voor mij zal volstaan. Deze vraag mede gesteld omdat ik geen idee heb van de prestaties van de laptops, aangezien het mijn eerste laptop zal zijn.

Met vriendelijke groet,

RHPJS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

RHPJS schreef op zondag 28 juni 2009 @ 10:16:
Maar die 4096MB RAM, daar twijfel ik eigenlijk over. Ga ik het verschil van die één GB merken en is het die pak 'm beet €50+ waard?
Dat ga je niet merken. Om het te kunnen merken zou je sowieso een 64 bit OS moeten installeren, ik neem aan dat die HPs met gewone 32 bits OS komen.

Terzijde, als je een goede aanbieding uitzoekt van een Dell Studio 15 kom je voor een lager bedrag op veel betere specs uit. Gisteren kon je voor 610 euro P8400, HD4570, 4GB, 500GB bestellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 28-06-2009 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij HP betaal je gewoon wel voor de naam. Ze zijn degelijker, maar aan de andere kant kun je wel snellere laptops voor 100 euro minder scoren. Vooral de 1 jaar garantie vind ik daarbij ook slecht bij HP. Denk daar wel om als je echt voor een HP wilt gaan.

Intel is verder ook al lang niet meer heilig voor wat betreft de accuduur. AMD's zullen het wellicht iets minder lang volhouden, maar ze hebben grote stappen gemaakt. Belangrijker is echter: Hoe lang moet de notebook het volgens jou uithouden. Je kan wel een laptop met accuduur hebben, zeg 5 uur, maar zolang je toch nooit langer dan 2 uur op een accu gaat werken heeft dat ook weinig nut ;)

Het verschil is het zeker niet waard. 3GB is genoeg en mocht het wel te weinig zijn dan heb je voor minder dan 50 euro ook wel een extra reepje geheugen om alsnog 4GB in je laptop te zetten. De vraag is echter of de 1120 nog wel leverbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Bedankt voor de reacties.
Ik ben me er van bewust dat ik betere laptops kan krijgen voor minder, dan wel hetzelfde geld.
Echter ben ik echt iemand die van uiterlijk houdt. Ik wil bijvoorbeeld shiny-stuff, als Samsung S3500 en Sandisk Sansa Fuze, etc...
Maar ik woon richting Doetinchem, en vlakbij daar is in 's Heerenberg de Hardware Discount, waar ik hem voor €618,80 kan krijgen, zie hier.
Ook bij de Scheer & Foppen (Doetinchem) is hij nog te krijgen: http://www.scheerenfoppen..._56_213&products_id=20677

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

RHPJS schreef op zondag 28 juni 2009 @ 15:17:
Ik wil bijvoorbeeld shiny-stuff
Ok dan begrijp ik het. Maar hou er wel rekening mee dat de AMD processoren toch voor wat meer warmte en fangeluid zorgen dan de Intel CPUs. Op Notebookreview zijn beide (soortgelijke) modellen getest.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 28-06-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Maar de HP Pavilion dv5-1130 is gewoon nergens bijna meer te krijgen. En ik wil het echt in de winkel halen, en niet op internet kopen. Fijn dat je meedenkt, trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Ik heb nog even gekeken. Ik heb de HP Pavilion dv6-1010 nog gevonden voor wat betreft de processor.
Ik heb hier de processor ervan bekeken, nou zeggen de cijfertjes (het verschil) me niet zo heel veel. Is dit nou echt een winst of niet? En op zuinigheid en stilte?
Tevens vroeg ik me af hoe het kan dat de Intel Core Duo T4200 beter presteert dan, bijvoorbeeld, de Intel Core 2 Duo T5850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Maar de DV6 glimt volgens mij niet. Die is grijs/zwart dacht ik.

Over de CPUs:
RHPJS schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:32:
Ik heb nog even gekeken. Ik heb de HP Pavilion dv6-1010 nog gevonden voor wat betreft de processor.
Ik heb hier de processor ervan bekeken, nou zeggen de cijfertjes (het verschil) me niet zo heel veel. Is dit nou echt een winst of niet?
De prestatie verschillen ga je alleen merken als je bijvoorbeeld DVD's gaat decoden grote bestanden gaat unzippen. (ik vind deze lijst trouwens handiger)
En op zuinigheid en stilte?
Intel doet het momenteel beter dan AMD in de notebook CPU markt qua zuinigheid, warmte en stilte.
Tevens vroeg ik me af hoe het kan dat de Intel Core Duo T4200 beter presteert dan, bijvoorbeeld, de Intel Core 2 Duo T5850.
Voornamelijk door de hogere FSB. Maar de Passmark benchmark kan ook onnauwkeurigheden bevatten. Ik heb dat al vaker mee gemaakt. Bij NBC is de T5850 1 seconde sneller dan de T4200 in SuperPI (de enige relevante benchmark uit hun lijst).

Verder zijn namen als Dual Core en Core 2 Duo vooral marketing. Sommige Dual Cores zijn sneller dan C2Ds.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 28-06-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Ik ben de laatste tijd ook weer aan het rondkijken voor een laptop. Ik ben in principe op zoek naar een simpele laptop. Hij moet niet te lomp zijn dus 15,4'' t/m 16''. Hij wordt voornamelijk gebruikt voor internet, ms office en af en toe gamen. Het belangrijkste is dat hij World of Warcraft vloeiend draait op medium/high settings. Ik wil ook graag de optie hebben om draadloos op het internet te kunnen, waar moet ik hierbij naar kijken? Ik wil er niet te veel geld aan uitgeven aangezien ik in de toekomst eventueel nog een dekstop wil samenstellen en laptops eenmaal niet voor gamen zijn gemaakt, en ik geen zware applicaties uitvoer. Dus mijn budget ligt rond de € 500 - € 700. Des te goedkoper des te beter. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een aantal laptops:

MSI EX623-0W6NL
http://tweakers.net/pricewatch/241721/msi-ex623-0w6nl.html#tab:info

MSI EX620-041NL
http://tweakers.net/price...ex620-041nl.html#tab:info

Toshiba Satellite A300-1SR
http://tweakers.net/price...te-a300-1sr.html#tab:info

Asus X61SL-6X024C
http://tweakers.net/price...61sl-6x024c.html#tab:info

De bovenste en de onderste optie hebben op dit moment mijn voorkeur. Aangezien die twee de sterkste videokaart hebben met 512 mb geheugen. De Asus heeft een krachtige processor maar dit komt met een meerprijs. Wat raden jullie aan? Heb ik nog een optie over het hoofd gezien? Is 16'' een stuk lomper dan 15,4''. Of is het te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Kereltje88 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 18:38:
Heb ik nog een optie over het hoofd gezien?
:Y Dell Studio 15. Met 10% korting, 3% EPP en 100 of 200 euro Vista weigering kun je daar een hele goedkope laptop meer in huis halen. Alle details staan in het Studio 15 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Philflow schreef op zondag 28 juni 2009 @ 17:30:
Maar de DV6 glimt volgens mij niet. Die is grijs/zwart dacht ik.
Over de CPUs:
[...]
De prestatie verschillen ga je alleen merken als je bijvoorbeeld DVD's gaat decoden grote bestanden gaat unzippen. (ik vind deze lijst trouwens handiger)
[...]
Intel doet het momenteel beter dan AMD in de notebook CPU markt qua zuinigheid, warmte en stilte.
[...]
Voornamelijk door de hogere FSB. Maar de Passmark benchmark kan ook onnauwkeurigheden bevatten. Ik heb dat al vaker mee gemaakt. Bij NBC is de T5850 1 seconde sneller dan de T4200 in SuperPI (de enige relevante benchmark uit hun lijst).

Verder zijn namen als Dual Core en Core 2 Duo vooral marketing. Sommige Dual Cores zijn sneller dan C2Ds.
Philflow, allereerst bedankt voor je support.
Ja, ik dacht ook al zoiets van de DV6-serie, maar wist het niet zeker. Misschien dat je het volgende nog wat nadrukkelijker kunt uitleggen.
Ik snap dat de AMD-processoren wat minder zijn op de gebieden die jij hierboven noemde. Maar is dat met bijvoorbeeld de stilte echt merkbaar? Want op zich is het niet zo erg, maar als de fan heeltijd bezig is met geluid maken, is het nou niet echt ideaal voor iemand als ik die meestal in stillere ruimtes is. Maar over het algemeen maken laptops toch vrijwel weinig geluid? Neem aan dat het bij deze laptop niet anders zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.modern.nl/Comp...top-ASPIRE_6530G-624G32MN

Zit een aardige videokaart in. Maar is die processor wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat ie pas de 17de juli bestelbaar is.

Ze zullen wel de komende weken met die 4650 / 4670 kaarten gaan rommelen ook bij de andere merken (dell etc). Beste om maar even te wachten zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

RHPJS schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:07:
[...]
Maar over het algemeen maken laptops toch vrijwel weinig geluid? Neem aan dat het bij deze laptop niet anders zal zijn?
Hoe aanwezig het geluid is weet ik niet. Dit soort informatie kun je uit reviews halen, bijvoorbeeld Notebookreview.com, Notebookcheck.com, Notebookjournal.de die soortgelijke modellen hebben getest, of hier van Tweakers.

Sommige laptops maken best veel geluid, bij sommigen gaat de fan zelfs zelden uit.
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 05:23:
[...]
Ze zullen wel de komende weken met die 4650 / 4670 kaarten gaan rommelen ook bij de andere merken (dell etc). Beste om maar even te wachten zeker?
Als ie pas over >2 weken leverbaar is heeft het inderdaad geen nut om nu al te bestellen.

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 29-06-2009 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RHPJS schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:07:
Ik snap dat de AMD-processoren wat minder zijn op de gebieden die jij hierboven noemde. Maar is dat met bijvoorbeeld de stilte echt merkbaar? Want op zich is het niet zo erg, maar als de fan heeltijd bezig is met geluid maken, is het nou niet echt ideaal voor iemand als ik die meestal in stillere ruimtes is. Maar over het algemeen maken laptops toch vrijwel weinig geluid? Neem aan dat het bij deze laptop niet anders zal zijn?
Aangezien we hem voor de NBBG in huis hadden gehaald:
De dv5 maakt weinig lawaai, maar het is ook weer niet zo dat deze muisstil is. De notebook wordt niet heel erg warm, dus de fans doen in ieder geval goed hun werk. Al met al zijn de geluids- en warmteproductie zeker binnen de grenzen van het acceptabele.
reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: april 2009

Aldus onze Olaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Aha, ik dank u voor de opmerking.
Die NBBG had ik al doorgelezen ja. Nou, in de wetenschap dat ze niet veel verschillen, zal het vast wel goed zijn. Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb nog even teruggelezen of ik me dan vergist heb: inderdaad, hitte en geluid zijn geprobleem, het was meer een klacht over de battery life. Wellicht een andere AMD CPU die ze getest hebben. Review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Ziet er goed uit. Ach, 2,5 uur op Balanced in Vista en beeldscherm op 50% is toch ruim voldoende vind ik. Nogmaals hartelijk dank.
Ik ben eruit. Deze wordt het gewoon (HP Pavilion dv5-1120).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Het worst waarschijnlijk de HP Pavilion dv5-1220, de 1120 kon niet meer geleverd worden bij Hardware Discount, net te laat. Voor €670,- toch ook een goede laptop dacht ik zo. :) Dan komt de review van NBBG wel érg goed van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

RHPJS schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:11:
Het worst waarschijnlijk de HP Pavilion dv5-1220, de 1120 kon niet meer geleverd worden bij Hardware Discount, net te laat. Voor €670,- toch ook een goede laptop dacht ik zo. :)
Ik probeer het nog 1 keer :) En je weet zeker dat je die liever hebt dan een Dell Studio 15, P8600 2.4GHz, 4GB, 500GB, HD4570 512MB van 700 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Ja, weet ik zeker. Tot ik net contact heb gehad met de winkel. De laatste ging vrijdag de deur uit. Nou kunnen ze het model niet meer leveren. Ook de dv5-1220 kan niet meer geleverd worden.
Nou sta ik voor deze keus:
- HP Pavilion dv5-1120 €678,95 bij Scheer & Foppen
- HP Pavilion dv5-1210 €594,94 bij Hardware Discount
Gezien de verschillen wilde ik toch even checken of ik daar ook mee vooruit kan (de dv5-1210).
[url=http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product[]=DF4E602BAC82462FC12574F7003AC668&product[]=11E1EAD38E369F99C12575350042CC49]Hier[/url] de verschillen op een rij.

Als het dan echt niet bevalt, dacht ik dat ik gewoon 1GB RAM erbij kon plaatsen. Moet nog wel even kijken of er 1x2 of 2x1 in zit.

Hopend op (nogmaals) goed advies, post ik hierbij dit bericht.

EDIT: Zie net dat het toch 2x1 is. Ik zou niet weten welk geheugen merk en type ik bij zou kunnen laten plaatsen, laat staan dat ik kan uitzoeken hoeveel het dan kost. De kosten hiervan met mij delen zou geweldig zijn als iemand daar veel verstand van heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door RHPJS op 29-06-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik hoop dat ik het hier goed post.
Ik wil een laptop gaan afschaffen in de prijsrange € 500,- tot €650,-
Ben geen gamer en ben vooral op zoek naar een snelle pc. Regelmatige downloader en internetter. Draai verder geen zware applicaties ofzo. Het wordt een vervanger van mijn desktop en zoek daarom naar een 16 of 17 inch beeldscherm. Zal er weinig mee op pad gaan dus als ie iets zwaarder is is dat niet zo'n bezwaar.

Nu heb ik me al verdiept in de Dell pc's. De studio 15 of 17 zijn wel interessant.
Ik zag nu een aanbieding bij Saturn in Utrecht: http://www.saturn.nl/aanbiedingen/store_flash/185/index.php3

Gaat om de Toshiba Satellite A350-13D. Kost nu bij Saturn €599,-

Specs:
Processor
Core 2 Duo T6400
Chipset Intel PM45
Schijf
Totale opslagcapaciteit 400 GB 5400 RPM
Beeldscherm
Beeldschermdiagonaal 16 "
Beeldscherm TruBrite WXGA TFT
Resolutie 1366 x 768 pixels
Geheugen
Intern geheugen 4096 MB
Intern geheugentype DDR2 RAM
Geheugenlayout 2 x 2048 MB
Video
Grafische adapter ATI Mobility Radeon HD3470
Maximum geheugen grafische adapter 1024 MB
Optische drive
Soort optische drive DVD Super-Multi (DL)
Ondersteuning draadloos netwerk 802.11a/g/n
Draadloze standaard Wi-Fi®
Netwerksnelheid 10/100 Mbps Base-TX
Besturingssysteem/software
Inclusief besturingssysteem Windows Vista Home Premium Edition
Aantal cellen in de batterij 6 pcs

Mooie aanbieding voor €599,-? Zaken die minder goed zijn bij deze pc?

[ Voor 44% gewijzigd door een moderator op 01-07-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:40:
Mooie aanbieding voor €599,-? Zaken die minder goed zijn bij deze pc?
Niet heel slecht maar ook niet heel goed.

Vorige week was Dell Studio 15/ P8400/500GB/ATI470 verkrijgbaar voor 610. Betere CPU, GPU, HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is wel beter te krijgen. De Dell Studio lijkt me nog steeds een betere deal. Ook zijn er zat leuke MSI's waarbij je meer garantie krijgt.

Volgende keer mag je best enkel de hoofdpunten van de specs benoemen. Niemand heeft zin om door zo'n lap tekst te scrollen. Heb hem zelf even ingekort nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genetics, sorry voor de inderdaad wel erg lange lijst.
Morgen dan nog eens bekijken of Dell opnieuw met een interessante actie komt. Maar ben wel eerder geneigd om voor de studio 17 te gaan vanwege grotere scherm. Is daar ook die 10% (EPP?) korting op mogelijk?
De truc met terugsturen software voor €200,- retour is nu volgens mij ook niet meer mogelijk. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 17:10:
Is daar ook die 10% (EPP?) korting op mogelijk?
Jazeker. Hier staan al aardige aanbiedingen:
http://www1.euro.dell.com...hs1&l=nl&s=dhs&~ck=anavml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
Mijn vriendin begint volgende jaar met haar opleiding Industrieel Product Ontwerp, daarvoor gaat ze een laptop aanschaffen. De laptop wordt voor de studie voor ontwerpen gebruikt en ze heeft er geen desktop naast. De kans is groot dat ze er de volgende 4 jaar op gaat werken. Budget: ~600 euro.

De hp dv7 2040 lijkt qua specs en prijs in de buurt te komen, met voor 598 euro:

Specs:

Processor: 2,1 GHz AMD Athlon X2 Dual Core-processor QL-64, 1 MB cache,
Werkgeheugen: 4 GB
Harde schijf: 320 GB
Beeldscherm: 17,3 inch met 1600 x 900 resolutie en LED-verlichting
Grafische kaart: ATI Mobility Radeon HD 4530 met 512 MB videogeheugen
Besturingssysteem: Microsoft Windows Vista Home Premium

Een alternatief is (afaik) de studio 15 voor 660 euro, het grootste verschil is de betere processor, de T6500 (2.1GHz, 800MHz, 2MB), en een iets snellere graka, de HD 4570. Verder is hij een kilo lichter en is het een 15,6 inch.

Is de snellere cpu/gpu van de studio 15 die 60 euro waard of zit er niet veel verschil tussen? Er is niet een sterke voorkeur voor een 15,6" of een 17,3", maar als het cpu/gpu verschil niet groot is dan liever een 17,3" (ook nog voor een lagere prijs). Qua benchmarks haalt de 4570 in Crysis 26 fps en de 4530 22. Dus dat scheel niet zoveel.

Is er nog een laptop die we over het hoofd hebben gezien met meer value for money?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De videokaart maakt het verschil niet nee. Echter, de processor wel, de T6500 is _veel_ sneller als die AMD. Echter, de Dell is 15,6" en inderdaad lichter. Juist dat is wat je wilt. Zo'n laptop past nog mooi in je tas itt de dv7 van HP. Ik raad studenten aan om echt maximaal 16" te nemen. Ik vind mijn 15,4" eigenlijk al te groot, maar goed. In dit geval gaat het ook om een DTR.

Als je voor Dell gaat, check dan wel de aanbiedingen en trucjes in de diverse topics hier in de CSL. Je kan namelijk nog wel wat besparen soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 13:54
Tijdens het rondneuzen in de pricewatch voor een nieuwe laptop is mijn keuze gevallen op de nieuwe probook-line van HP:
http://tweakers.net/price...ok&fuzzyterms=0&M

(vooral de looks vind ik geweldig)

alleen twijfel ik tussen de processors, in de vele benchmarks op internet kan ik geen info vinden over de processors van amd die in deze probooks zitten.

ik heb de keuze tussen:
Turion x64 x2 rm-76 (559,00, 250gb, 2gb, ATI Radeon HD 3200, vista home premium)
AMD Athlon X2 Dual Core-processor QL-66 (499, 160gb, 2gb, ATI Radeon HD 3200 , vista home basic) (staat niet pricewatch, maar wordt verkocht via Laptopshop.nl)
Intel Core 2 Duo mobile T6570 ( 582,00 160gb, 2gb, Intel GMA 4500MHD, vista home premium)

hetgeen wat ik er mee wil doen is:
- beetje multitasking
- internet
- office
- films bekijken
- foto's bewerken
gewoon de basic stuff

graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Intel variant for shure. AMD presteert niet echt goed en het wachten is nog altijd op 45nm voor de laptops. Zoek maar eens op google naar "Notebookcheck cpu" en je vind een hele lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
GENETX schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:59:
De Intel variant for shure. AMD presteert niet echt goed en het wachten is nog altijd op 45nm voor de laptops. Zoek maar eens op google naar "Notebookcheck cpu" en je vind een hele lijst.
heb ik ook gedaan alleen deze varianten kon ik er niet in terug vinden, dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Sjors81 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:50:
ik heb de keuze tussen:
Turion x64 x2 rm-76 (559,00, 250gb, 2gb, ATI Radeon HD 3200, vista home premium)
AMD Athlon X2 Dual Core-processor QL-66 (499, 160gb, 2gb, ATI Radeon HD 3200 , vista home basic) (staat niet pricewatch, maar wordt verkocht via Laptopshop.nl)
Intel Core 2 Duo mobile T6570 ( 582,00 160gb, 2gb, Intel GMA 4500MHD, vista home premium)
De Intel is het snelste in normaal gebruik en heeft de langste accu duur.
De AMD's zijn beter met gamen/3D omdat de HD3200 flink sneller is dan de Intel X4500.

CPU benchmarks: http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

Net als GENETX zou ik dus zeker voor Intel gaan tenzij ik zou gamen.

Edit: Hoewel, je kunt wel 83 euro besparen met die QL66. Ook niet slecht.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 05-07-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
Philflow schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:23:
[...]

De Intel is het snelste in normaal gebruik en heeft de langste accu duur.
De AMD's zijn beter met gamen/3D omdat de HD3200 flink sneller is dan de Intel X4500.

CPU benchmarks: http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

Net als GENETX zou ik dus zeker voor Intel gaan tenzij ik zou gamen.

Edit: Hoewel, je kunt wel 83 euro besparen met die QL66. Ook niet slecht.
zit er dan veel verschil tussen de ql66 en rm-76?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Sjors81 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:27:
[...]
zit er dan veel verschil tussen de ql66 en rm-76?
Qua prestaties zitten ze op hetzelfde niveau volgens Passmark. Qua verbruik en TDP weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij zijn ze, als ik het zo zie, op de naam na identiek. Misschien at de Athlon net iets minder goede energiebesparende features kent. De Turion-lijn is namelijk wel AMD's paradepaardje wat dat betreft. TDP is in ieder geval wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
GENETX schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:39:
Volgens mij zijn ze, als ik het zo zie, op de naam na identiek. Misschien at de Athlon net iets minder goede energiebesparende features kent. De Turion-lijn is namelijk wel AMD's paradepaardje wat dat betreft. TDP is in ieder geval wel gelijk.
thanks voor de info, denk dat ik er nu wel uit ben, aangezien de ql-66 variant een mat scherm heeft (kom ik net achter) en ik op zoek ben naar een glanzende, is mij het prijsverschil tussen de andere amd en intel te klein. dus waarschijnlijk wordt het dan de intel-variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Bij de Mediamarkt hebben ze momenteel de Asus K50IN in de aanbieding voor 599:
15.6" (1368*768), C2D T6500 (2.1GHz), 4GB, 320GB HDD, Nvidea Geforce G102 512MB, 802.11n, 1.3MP webcam, Vista Home Premium, 24mnd garantie.

Ik kan bar weinig over dit ding vinden, iemand ervaring met dit ding? Of zijn er legio betere alternatieven in deze price-range?
(mijn gebruik is: surfen, mailen, office, fotobewerking (elements7, cs4))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

catchingfire schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:30:
Bij de Mediamarkt hebben ze momenteel de Asus K50IN in de aanbieding voor 599:
15.6" (1368*768), C2D T6500 (2.1GHz), 4GB, 320GB HDD, Nvidea Geforce G102 512MB, 802.11n, 1.3MP webcam, Vista Home Premium, 24mnd garantie.

Ik kan bar weinig over dit ding vinden, iemand ervaring met dit ding? Of zijn er legio betere alternatieven in deze price-range?
(mijn gebruik is: surfen, mailen, office, fotobewerking (elements7, cs4))
Ik zou even het Dell Studio 15 topic lezen. Vorige week was er een aanbieding P8600, HD4570, 500GB voor 610.

Op dit moment zijn de aanbiedingen niet denderend maar daar kan as. donderdag weer verandering in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChemischeBroer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-02-2024
Binnenkort is mijn moeder jarig. Ze is al een tijd bezig met het wel of niet kopen van een laptop. Daarom heeft mijn vader besloten om haar een cadeau te geven. De laptop zal gebruikt worden voor internet, e-mail en een paar documenten te typen. Zelf dacht ik aan een mini-laptop, maar dat vinden allebei mijn ouders niet prettig. Na een tijdje zoeken heb ik de keuze tot twee mogelijkheden beperkt:

Asus F52Q-SX027C
Processor: Intel Core 2 Duo Mobile T5850 2160 MHz
Werkgeheugen: 4GB
Harde Schijf: 250 GB
Beeldscherm: 15.6 "
Grafische Kaart: Intel GMA 4500
Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium Edition

€545 inc. verzendkosten.

of

Toshiba Satellite L300D-14T
Processor: AMD Turion™ X2 Dual-Core Mobile RM-70 2000 MHz
Werkgeheugen: 4GB
Harde Schijf: 320 GB
Beeldscherm: 15.4 "
Grafische Kaart: ATI Radeon™ 3100 Graphics
Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium Edition

€499

De voordelen van de Toshiba zijn natuurlijk de prijs en 70 GB extra. Daarnaast is de laptop op dit moment in de aanbieding bij de BCC, waardoor ik hem niet online hoef te kopen. Alleen ben ik niet bekend met kwaliteit van Toshiba en ook het verschil tussen de AMD en Intel kan ik niet echt. Daarom wil ik jullie vragen of er iets op te merken is aan een of beide laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso volstaat elke notebook voor het werk in principe. Verder zijn Toshiba en Asus prima merken. Echter komt de naam van Toshiba met name uit het verleden en ik vind ze de laatste jaren toch echt een stuk minder geworden helaas. Het voelt wat meer plastic aan. Dus gezien dat punt en mijn eigen ervaringen met Asus, zou ik Asus net het voordeel geven. Maar dat is eerder een onderbuik gevoel.

Daarbij wint de processor in de Asus hands down. Maar is daarnaast ook zuiniger en koeler. Dat scheelt ook als je hem op schoot hebt, maar ook in accuduur. Last but not least: Asus geeft 2 jaar garantie. Wel zijn er meer Toshiba's die ook 2 jaar geven. Let daar wel op! Notebooks zijn echt de elektronische dingen die het meest van alles kapot gaan uit ervaring.

Beide prima notebooks en beide zijn ze hun geld waard. Persoonlijk zou ik de Asus nemen, meer geen van beide is een slechte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Ik heb hiervoor gelezen dat er rond deze periode nieuwe notebookmodellen beginnen uit te komen, en dat de back-to-school acties plaatsvinden. Is dit reeds aan de gang?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hangt er van af wat voor modellen. In de basisnotebook categorie komt weinig nieuws, tenminste niet qua specs. In het multimedia-segment is het nog wel in volle gang/komt het er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb me van de week ingeschreven voor een HBO informatica opleiding waar ik een hoop ga programmeren. Nu wordt er vanuit de school aangeraden om een laptop te kopen en te gebruiken.
Klinkt heel leuk maar er is nu zo veel aanbod van verschillende laptopjes dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Via een vriend van mij kan ik een demo laptop kopen waarbij ik alleen het werk geheugen kan uitbreiden.
maar is deze snel genoeg om mee te ontwikkelen?
Scherm
15,4" TFT-scherm ClearView

Processor
Intel Pentium Dual-Core T4200 (2,00GHz, 800Mhz FSB, 1Mb cache) of:

Chipset
Intel Chipset PM45 + ICM9M

Werkgeheugen
2GB DDR2 800MHz (1x 2GB)
(Uitbreidbaar tot 4gb)

Video
nVidia Geforce 9300M GS met 256Mb DDR2 geheugen

Hardeschijf
320GB 5400RPM Serial-ATA (8Mb cache)

Optische Schijf
DVD +/- dual layer (her)schrijver (SATA)
Of kan ik beter een andere laptop kiezen zie hier onder tegen een duurdere prijs dan de bovenstaande
Scherm
15,4" TFT-scherm ClearView

Processor
Intel Core 2 Duo T6400 (2,00GHz, 800Mhz FSB, 2Mb cache)

Chipset
SiS M671DX + SiS968

Video
nVIDIA GeForce G105M met 512MB DDR2 videogeheugen
DirectX 10.0 compatible

Geheugen
4GB DDR2 667MHz geheugen (2x 2GB)

hardeschijf
320GB 5400RPM Serial-ATA (8Mb cache)
Waar dien ik rekening mee te houden als ik dus een laptop wil kopen? Ik weet dat ik veel met java zal werken (programmeren) zodra ik met de opleiding begin. Verder had ik begrepen dat we dan met JBuilder gaan ontwikkelen. Is dit een applicatie dat veel geheugen en processor vreet?

Hieronder het overzicht van system requirements voor Codegear JBuilder 2008....
System Requirements
1 GB RAM minimum (1.5 GB RAM recommended) for JBuilder 2008 Enterprise
512 MB RAM minimum (768 MB RAM recommended) for JBuilder 2008 Professional
700 MB to 1.2 GB hard disk space minimum (depending on edition)
Intel Pentium 4/2.4 MHz or higher (or compatible) for JBuilder 2008 Enterprise
DVD-ROM drive (to install product from DVD)
High-resolution monitor (1024x768)
Microsoft Windows XP SP3, Microsoft Windows Vista Update 1,
Mac OS X (10.5), Red Hat Enterprise Linux 5, Red Hat Enterprise Linux 4
for BES and InterBase 2009 only.
Windows XP or Windows 2003 Server required for ProjectAssist installation and administration
EDIT

beide laptopjes zijn overigens van xxodd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 18:02:
Hieronder het overzicht van system requirements voor Codegear JBuilder 2008....
Beide laptops zijn ruim voldoende, maar de eerste zou wel baat hebben bij een geheugen uitbreiding.

Ik zou zelf eerder de eerste nemen, want die heeft een Intel chipset. Die zijn meestal betrouwbaarder en efficienter dan een Sis chipset.

Wat moet je er voor betalen? Misschien kun je wel beter krijgen voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 18:17:
[...]

Beide laptops zijn ruim voldoende, maar de eerste zou wel baat hebben bij een geheugen uitbreiding.

Ik zou zelf eerder de eerste nemen, want die heeft een Intel chipset. Die zijn meestal betrouwbaarder en efficienter dan een Sis chipset.

Wat moet je er voor betalen? Misschien kun je wel beter krijgen voor het geld.
voor de demo laptop betaal ik ongeveer 360 zonder geheugen utibreiding ik geloof dat ik op iets van 380 a 390 zit incl met geheugen utibreiding

de andere betaal ik 600 nog wat voor uit mijn hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Absoluut de eerste. Het verschil in processorkracht is te verwaarlozen. Beide zijn vrijwel gelijk, al zal de T4200 iets langzamer zijn, maar veel is dat nooit en beter krijg je ook niet voor dat geld. Voor het geld zou ik er gewoon 4GB in rammen en je hebt voor nog geen 400 euro een prima notebook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 18:35:
[...]
voor de demo laptop betaal ik ongeveer 360 zonder geheugen utibreiding ik geloof dat ik op iets van 380 a 390 zit incl met geheugen utibreiding

de andere betaal ik 600 nog wat voor uit mijn hoofd
De eerste is een goede prijs, de tweede niet.

Ter vergelijking bij Dell krijg je
Intel® Pentium® Dual Core Processor T4200 (2,00 GHz, 800 MHz, 1 MB cache)
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 (64 BIT) - Nederlands
3.072 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 1.024]
160 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Voor 399,- Link.
(mindere videokaart maar zo lang je niet gaat gamen is het genoeg)

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 07-07-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-02 10:17
hoi,

ik ben op zoek naar een redelijke laptop, maar een goedkope!
Deze dient eigenlijk alleen maar om mee te nemen op reis (en eventueel naar mijn werk) en heb ik enkel nodig voor het bezoeken van websites, emails checken, Word en Nero.
Op reis gebruiken wil niet zeggen dat ik die constant meesleur, we doen nl aan huisruil en huisoppas, dus die zal het meest gebruikt worden met netstroom (eigenlijk dienst doen als 2e pc), of in de tuin.
Eventueel het kunnen gebruiken van Photoshop Elements 6 is een pluspunt, maar niet echt noodzakelijk; een ander basic fotoprogramma kan ook.
Ik heb aan een prijs(je) van €400 gedacht (omdat dit maar een aanvulling van mijn pc zou zijn, en dus eigenlijk enkel om op reis te gebruiken)
Eerst dacht ik aan een Emachine E525 (in MM Oostende aan € 399)
maar nu zag ik op Forcom:
Samsung NP-P560-AA02BE (15,4"/T5800/ 2GB/160GB/VBu) aan € 449
deze laptop vind ik overal anders aan € 900 - 1000!!

En aangezien hier bijna niemand te spreken is over Acer...
maar wel over Samsung...
hij heeft geen numeriek toetsenbord en daar ben ik een beetje bang voor: een collega van het werk heeft me het gebrek aan numeriek toetsenbord absoluut afgeraden.
Nu, zoveel heb ik dat nu ook niet nodig,
maar ik twijfel
een beetje raad graag, ik zie door de bomen echt het bos niet meer, en aangezien we binnenkort op reis vertrekken...

bedankt
Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noenkelMi schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:41:
hij heeft geen numeriek toetsenbord en daar ben ik een beetje bang voor: een collega van het werk heeft me het gebrek aan numeriek toetsenbord absoluut afgeraden.
Nu, zoveel heb ik dat nu ook niet nodig,
maar ik twijfel
met een numeriek toetsenbord heb je 2 mogelijkheden

17" bakbeest van 3.5 kg: zeer onhandig om mee te nemen
15.4" notebook, met een smal toetsenbord wat, waarschijnlijk, onhandig typt

beide mogelijkheden zijn niet ideaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:11:
[...]

Ik dacht dat je tegenwoordig ook 16" notebooks hebt waar het wel goed past. MSI EX620 wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:11:
[...]

met een numeriek toetsenbord heb je 2 mogelijkheden

17" bakbeest van 3.5 kg: zeer onhandig om mee te nemen

bedankt beide,
nu dacht ik aan een USB keypad; misschien is dat wat?
en anders: de mensen hier die zonder numeriek toetsenbord werken en die dat missen?

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 07:03:
[...]

Ik dacht dat je tegenwoordig ook 16" notebooks hebt waar het wel goed past. MSI EX620 wellicht?
Inderdaad. In 15,4" notebooks van MSI en Asus zit een fullsize toetsenbord. In een 15,6"/16" 16:9 notebook heb je nog meer ruimte. Mijn zus heeft in ieder geval zo'n MSI-kloon met Targa stikker er op. Ik kan bevestigen dat het toetsenbord qua toetsen gewoon evengroot is. Enkel de toetsen aan de zijkant zijn volgens mij net iets smaller (capslock ed en ook de enter). Maar de letters zijn normale grootte, dus een probleem zal het niet opleveren.

Ik zou ook absoluut voor de Samsung gaan. Hij is overigens goedkoop omdat het een iets ouder model is. Nu is dat hier geen ramp want de specs zijn goed. Let wel op dat hij EOL is en als hij is uitverkocht ook echt uitverkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
GENETX schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 08:54:
[...]

Ik zou ook absoluut voor de Samsung gaan. Hij is overigens goedkoop omdat het een iets ouder model is. Nu is dat hier geen ramp want de specs zijn goed. Let wel op dat hij EOL is en als hij is uitverkocht ook echt uitverkocht is.
merci, zal ik dan bestellen,
heb je idee over het al dan niet gemis van een keypad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die mis je niet snel tenzij je echt heel veel berekeningen moet doen. Maar volgens mij ga je dat niet doen. Ik heb het ook niet en zo erg mis ik het ook niet. Dat terwijl ik wel elektro studeer en er nogal vaak getallen ingevoerd moeten worden. maar goed, dat is ook persoonlijk. Bedenk hoe vaak je hem nu nuttig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
OK, nog eens bedankt
eventueel kan ik die later nog bijkopen, hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja hoor, gewoon een USB dingetje er naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChemischeBroer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-02-2024
Hartstikke bedank voor je snelle reactie. Gister besteld, alleen hopen dat hij op tijd aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is op het moment de goedkoopste laptop die ik nieuw kan vinden?
Een kennis van mij heeft er eentje nodig om eens per week op te surfen. Afgezien van marktplaats kunnen bezoeken draaien heeft hij verder geen eisen. Hij wil het liefst een nieuwe laptop wegens slechte ervaring met 2e hands apparatuur. In de pricewatch vind ik deze: pricewatch: Acer eMachines D620-261G16Mi

Is er ergens iets goedkopers te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:15:
Is er ergens iets goedkopers te vinden?
Die Acer heeft een erg trage CPU. Voor een tientje meer heb je een HP met Celeron.
pricewatch: HP 550 (NA948EA)

Edit: en voor 399,- heb je een goede laptop:
Inspiron 15
Een veelzijdige, voor multimedia geoptimaliseerde allround laptop met Intel Pentium Dual Core-technologie
Inspiron 15
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 (64 BIT) - Nederlands
3.072 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 1.024]
160 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
http://www1.euro.dell.com...hs1&l=nl&s=dhs&~ck=anavml

Vista terug sturen en je hebt hem voor 320.

[ Voor 46% gewijzigd door Philflow op 10-07-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem de keuze voorgelegd, hij neemt liever de acer met mindere cpu omdat deze webcam heeft dan de dell/hp. Zijn hotmail/msn bekijken zal niet echt een cpu intensieve taak zijn, dus echt verschil zal hij waarschijnlijk nooit merken. Terwijl een webcam wel een feature waar hij wat aan heeft.

Ik heb de dell inderdaad gezien, wellicht dat ik hem zelf ook neem voor mijn partner. Ik heb echter wat meer geduld met het aanschaffen van een laptop. Zou het lonen om een tijdje te wachten ivm de back 2 school acties? Ik zag verdeelde meningen daarover op GOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:44:
Zou het lonen om een tijdje te wachten ivm de back 2 school acties? Ik zag verdeelde meningen daarover op GOT.
In dit prijssegement zul je weinig betere deals vinden dan die Dell voor 399,-. Het is vrij bijzonder om een goede Dual Core Intel met 3GB voor minder dan 400 te krijgen. Windows 7 is nog steeds gratis down te loaden dus dan heb je hem voor 320. Back to school gaat echt niet beter worden, denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 10-07-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is voor die prijs inderdaad een erg goede laptop. Ik dacht alleen bij mijzelf wellicht dat de verzendkosten o.i.d er nog af gaan, dat zou nooit kwaad kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Heb inmiddels de HP Pavilion dv5-1120 besteld bij de SenF. Zal waarschijnlijk ook een review schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dell Inspiron 15 ziet er een beter uit dan op de plaatjes van Dell vind ik.
Afbeeldingslocatie: http://www.laptopmag.com/uploadedImages/review/laptops/2009/dell/dell_inspiron15_h.jpg
Volledige laptopmag review: http://www.laptopmag.com/review/laptop/dell-inspiron-15.aspx
Is nog steeds 399,- voor T4200, 3GB, 160GB, Windows Vista Home Premium 64 BIT. Helaas heeft ie geen HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:44:
Ik heb hem de keuze voorgelegd, hij neemt liever de acer met mindere cpu omdat deze webcam heeft dan de dell/hp. Zijn hotmail/msn bekijken zal niet echt een cpu intensieve taak zijn, dus echt verschil zal hij waarschijnlijk nooit merken. Terwijl een webcam wel een feature waar hij wat aan heeft.

Ik heb de dell inderdaad gezien, wellicht dat ik hem zelf ook neem voor mijn partner. Ik heb echter wat meer geduld met het aanschaffen van een laptop. Zou het lonen om een tijdje te wachten ivm de back 2 school acties? Ik zag verdeelde meningen daarover op GOT.
Er kan gewoon een webcam bij de configuratie ingesteld worden, hoor. De prijs komt dan €39,- hoger te liggen, wat een totaal oplevert van €438,-. Zie de link, dar kun je hem configureren.

[ Voor 3% gewijzigd door RHPJS op 14-07-2009 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

misschien een stomme vraag, maar is het aangeraden om een nieuwe laptop (een dell bv zoals beschreven hierboven) te runnen met Vista, windows 7 of gaat het ook goed met XP ( heb een legale versie, dus goedkoop).

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:10
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:02:
Hoi,

misschien een stomme vraag, maar is het aangeraden om een nieuwe laptop (een dell bv zoals beschreven hierboven) te runnen met Vista, windows 7 of gaat het ook goed met XP ( heb een legale versie, dus goedkoop).

thanks
Het probleem is vaak dat er geen XP-drivers meer worden geschreven voor nieuwe notebooks. Dit probleem had ik vaak toen ik nog in een computershop werkte een half jaar geleden en Vista overal "pre-installed" was. Ik zou gewoon Vista installeren en lekker wachten totdat Windows 7 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:02:
Gaat allemaal goed. Kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik raad Vista + Gratis upgrade naar Windows 7 aan. Windows XP is namelijk gewoon verouderd en als straks ook patches wegblijven is het een prooi voor virussen en dergelijke. Daarnaast is XP vaak niet optimaal op nieuwere notebooks.

Het lukt meestal wel hoor, maar toch zou ik overgaan op nieuwere besturingssystemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je bij aankoop van een systeem wel een CD erbij? of is het een pre-installed version?
Dus als ik een keertje alles leeg wil gooien, kan ik dan wel alles op nieuw installeren...

Ik heb nml nog nooit een kant en klaar systeem gekocht, enkel onderdelen, en studenten software versies. maar das bij een laptop iets anders natuurlijk. plus het moet een budget laptop zijn die ik zoek, liefst onder de 400-450 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je krijgt het wel pre-installed en wss moet je zelf je recoverydisc branden. Een normale Windows DVD krijg je dus helaas niet. Echter, je kunt gewoon een willekeurige Windows Vista / 7 DVD gebruiken en gewoon de code onderop je laptop gebruiken. Dat werkt perfect.

Voor jou budget zou ik naar de Dell Inspiron 15 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het aan te raden om bij die Dell, dan een paar updates te doen..
Zoals voor
- geheugen, 3 naar 4 GB
- processor van celeron 1.8 naar: 2 Ghz
- HD van 160 naar 250.

voor 100 euro... (dus 500 in totaal)

Of kom je dan weer bij andere (betere) laptops uit??

thanks voor alle replys

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan gewoon het basismodel van 400 euro nemen, die biedt veel voor zijn geld. Voor 500 euro zijn er wel andere notebooks. Maar elke config zie jij dan? Of kom je uit België? Hoe dan ook krijg ik voor 399 euro een Inspiron 15 met T4200 op 2GHz, 3GB ram en 160GB HDD. Misschien dat een grotere harde schijf of meer ram nut heeft, maar dat moet je zelf bepalen. Voor standaardtaken is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ben geen Belg.. woon wel in het buitenland maar bestel hem in NL..

Het moet een standaard laptop worden voor mijn vriendin. Die gaat studeren en heeft hem enkel nodig voor rapporten enzo, beetje internetten, dus niets byzonders.

Dit heb ik bij de 400 euro versie:
Intel® Celeron Dual Core T3000 (1.80 GHz, 800 MHz FSB, 1 MB L2 Cache)

En dit bij de 500 euro versie:
en dan extra geheugen 3 naar 4
en grotere HD.

geheugen denk ik geen verschil te zien tussen 3 en 4, en een groeter HD is niet echt nodig. heb al een externe nml. Dus het zou enkel voor de processor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 400 euro config kun je beter kijken. Scroll eens op de Inspiron 15 pagina naar beneden naar de andere kant en klare configs. Die van 500 klopt volgens mij wel aardig. Maar ik zie dat het geheugen er asociaal duur is. Voor dat bedrag kun je beter nog zelf een 2GB latje kopen, dan ben je goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gevonden, bedankt.. Ik keek bij de aanbiedingen.
Dan is het beter niet een celeron te nemen en een gewone..

Weet je toevallig of het veel uitmaakt een 4cell of 6cell batterij te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hier heb je de Dell Studio met T4200/3GB/160GB voor € 416 thuis bezorgd. Als je vervolgens Vista en Works terug stuurt krijg je waarschijnlijk zo'n 90 euro retour.

Upgraden kun je beter zelf doen want zo maakt Dell z'n winst. 3GB Geheugen is genoeg.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:33:
Gevonden, bedankt.. Ik keek bij de aanbiedingen.
Dan is het beter niet een celeron te nemen en een gewone..
Intel heeft het ons heel makkelijk gemaakt. Zodra je het woord Celeron ziet weet je al dat je beter wat anders kunt nemen :)

En Genetx heeft gelijk over dat je voor 500 euro wel betere laptops kunt vinden.

[ Voor 37% gewijzigd door Philflow op 14-07-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:33:
Weet je toevallig of het veel uitmaakt een 4cell of 6cell batterij te nemen?
Hangt van de capaciteit af, maar ik denk dat de accuduur daarmee 50% hoger ligt. Volgens mij kost het ook haast niets extra als ik me vergis, dus die zou ik nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik het mis of is deze laptop op dit moment echt een van de bang for buck laptops? Zoek namelijk een school laptop voor rond de 600 euro.

http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-dv6-1215sd.html

Hij is nog niet uit in Nederland, maar ik heb op dit moment nog niks beters gevonden van deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:58:
Heb ik het mis of is deze laptop op dit moment echt een van de bang for buck laptops? Zoek namelijk een school laptop voor rond de 600 euro.
Hou even de aanbiedingen bij Dell in de gaten. Vorige week was de laptop in mij signature te krijgen voor 610. (of minder :P).

Die HP is een AMD CPU, niet slecht maar een straat lengte minder dan een P7350 of P8400. Ook de GPU is veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de hulp.

Ik heb nu voor 420 euro een dell met 6cell battery.

Als ik nu 80 euro meer kan besteden (mocht ik mijn GF een kadotje geven), wat kan ik dan het beste doen?
Hoger dan 500 red ik niet.

En hoe zit dat met het terug sturen van software?? waar kan ik daar meer over lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:32:
Als ik nu 80 euro meer kan besteden (mocht ik mijn GF een kadotje geven), wat kan ik dan het beste doen?
Hoger dan 500 red ik niet.
Dan kun je beter een mooie sleeve kopen ofzo. Tenminste ik neem aan dat je vriending niet gamet en geen HDMI nodig heeft. Ze heeft dan echt genoeg aan de Dell Inspiron van 399,- met T4200. Of wellicht dat ze liever zo'n Studio 15 met designer deksel heeft.

Terug sturen zie Dell Studio 15 topic of hier: [Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 14-07-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Voor dat ik de laptop ga gebruiken, heb ik alvast deze pagina doorgelezen. Nou wil ik ff checken of ik het goed snap (van een Li-ion accu uitgaande): Vóór eerste gebruik volledig opladen. Vervolgens op accu werken (stekker eruit), totdat de accu nog zo'n 3% vol is. Vervolgens weer opladen.
Bij verder gebruik dien ik (voor optimale prestaties): De accu te verwijderen als ik op 'stekker' verder wil werken. Als ik echter op accu verder wil werken, ontkoppel ik de oplader, en ga door met werken op de accu totdat deze nog zon 15% van de capaciteit aan energie kan leveren (er stond 20%, maar wil wel zo lang mogelijk doorwerken, kan 10% eventueel ook)?

Alvast bedankt (alweer ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

RHPJS schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:52:
Voor dat ik de laptop ga gebruiken, heb ik alvast deze pagina doorgelezen. Nou wil ik ff checken of ik het goed snap (van een Li-ion accu uitgaande): Vóór eerste gebruik volledig opladen. Vervolgens op accu werken (stekker eruit), totdat de accu nog zo'n 3% vol is. Vervolgens weer opladen.
Hier helemaal mee eens. Ik zou zelf tot 0% doorgaan, ze zijn toch beveiligd.
Bij verder gebruik dien ik (voor optimale prestaties): De accu te verwijderen als ik op 'stekker' verder wil werken.
Verwijderen, opgeladen op 40% in een afgesloten plastic zak in de koelkast leggen.
Als ik echter op accu verder wil werken, ontkoppel ik de oplader, en ga door met werken op de accu totdat deze nog zon 15% van de capaciteit aan energie kan leveren (er stond 20%, maar wil wel zo lang mogelijk doorwerken, kan 10% eventueel ook)?
Achja zo nauwkeurig komt het allemaal niet. Als je het helemaal optimaal wil doen laat je je accu niet verder op dan 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of je gebruikt je laptop gewoon zonder allemaal poespas... Misschien iets slechter voor de accu, maar een heel stuk minder gedonder en je laptopped relaxter omdat je je niet om een verbruiksartikel gaat stressen.

* GENETX doet niets van bovenstaande en kan na 1,5 jaar nog altijd 2 uur op de accu (nb: dat kon ik ook bij aanschaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 17:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica