Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen aanbieding, wel mooie specificaties voor 't geld:

pricewatch: Packard Bell Easynote TJ61-SB-004

Packard Bell Easynote TJ61

Schermformaat : 15,6 inch
Type processor : AMD Athlon X2 QL 64 2,10 GHz
Intern geheugen : 4096 MB
Harde schijf : 320 GB
Grafische kaart : ATI Mobility Radeon HD4570 512 MB
Garantieduur : 12 maanden, pick-up & return

Concurrentie voor de Dell studio 1555?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:18:
Concurrentie voor de Dell studio 1555?
Niet echt. T4200 van Intel presteert aanmerkelijk beter en die heb je al voor 499,-

En dan heb ik nog niet eens over battery life. Verder weet ik van Dell dat er DDR3 geheugen inzit, wat ik van PB niet zeker weet.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 11-06-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js.meijer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 09:20
Beste laptopexperts:

Ik ben voor mijn broer op zoek naar een goedkope, maar toch complete, laptop. Ofwel een budget gamelaptop.

De eisen:
- Prijs: maximaal €500,-
- Spelletjes: Liefst ook de nieuwste command&conquer: Red Alert 3. Hoeft allemaal niet op mooiste en hoogste resolutie.
- Internetten en af en toe wat tekstverwerken.
- Filmpje op z'n tijd.

Ik ben een aanbieding tegen gekomen van Dell(Dell Studio 15, voor €549,-). Dankzij 15" scherm makkelijk mee te nemen en volgens mij nog groot genoeg voor internetten, gamen en een filmpje.
Kan iemand me vertellen:
- of dit een goede aanbieding is?
- of dit wel het ideale systeem voor deze wensen en dit geld is?
- of de videokaart(ATI Mobility RADEON HD 4570) wel echt een aanwinst is?
- of Dell betrouwbare producten levert(degelijkheid en gebruiksvriendelijkheid en kwaliteit)

SPECS Dell Studio 15:
* Intel® Pentium® Dual Core-processor T4200 (2,00 GHz, 800 MHz, 1 MB cache)
* 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
* 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
* 15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™
* 320 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
* Accu 6-cells

Andere/betere suggesties van harte welkom.

[ Voor 15% gewijzigd door js.meijer op 11-06-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat ik 1 ding vooropstellen:
Een gamenotebook voor 500 euro is gewoon onmogelijk. Punt.

Voor 500 euro heb je een budgetnotebook, de minimale basis. Een notebook waar je op kan internetten en wat officedocumenten kan typen.

Red Alert is daarentegen ook weer niet zo zwaar, maar met een integrated kom je er niet.

Ik heb even in de pricewatch een filter opgesteld met videokaarten die dedicated zijn, ook al is dit het minimimale vanhet minimale om games zoals RA te kunnen spelem
Pricewatch

Daarbij filter ik tot 600 euro. De deal van Dell is niet slecht. De HD4570 is in dit segment verreweg de beste videokaart. Bedenk wel dat je bij de Dell nog verzendkosten moet betalen.

Met maximaal 500 euro kom je er iig niet. Pas met een euro of 600 krijg je een beetje waar voor je geld en een laptop waar de term gamen nog net van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js.meijer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 09:20
Hoi Genetx,

bedankt voor je reactie. Ik heb je linkje even bekeken, maar heb zelf niet verstand van laptops. Dus niet echt duidelijk waar ik precies op moet letten(goede/slechte merken,allerlei verschillende cpu types, etc).
Ik snap dat je voor €500,- geen echte gamelaptop krijgt, maar dat is ook niet de bedoeling. M'n broer wil er gewoon af en toe wat eenvoudige spelletjes op spelen, is zelf aardig fan van C&C-serie. De laatste Red Alert kunnen spelen zou fijn zijn.
Belangrijkste is een laptop waarop je gewoon leuk af en toe een spelletje kunt spelen en waarmee je ook af en toe 1 á 1,5 uur mee in de trein kunt vermaken.
Deze dell heeft in elk geval een dedicated videokaart, daar had ik al op gelet. En volgens mij was de CPU ook lang niet slecht. Moet toegeven dat ie met €29,- verzendkosten toch wel heel veel duurder uitvalt dan de geplande €500,-.
Vraag die dus overblijft:
Is dit dé laptop die je voor dat geld dan zou moeten kopen. In de zin van maximale prestaties en kwaliteit in deze prijsklasse, en voor voorgenoemd gebruik?

Alvast bedankt voor je tijd. Hoop dat ik de wensen zo een beetje duidelijk overbreng.

[ Voor 14% gewijzigd door js.meijer op 11-06-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jup, die Dell geeft je verreweg de beste prijs/performance. 1-1,5 uur in de trein werken wil ook wel goed. Dell maakt verder prima notebooks. Eigenlijk zit er niet veel slechts tussen en heb je ook weinig te kiezen. Acer en Packard Bell waren altijd wat minder, maar die klimmen wel. Asus, HP en dergelijke zijn qua service wel weer beter, maar die zijn dan al weer snel te duur.

In ieder geval kun je de videokaart met http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html vergelijken. Voor processoren is er ook zo'n lijst: http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

Verder geeft de CSL Notebook Buy Guide je in een notendop ook behoorlijk wat basisinfo en is speciaal voor de leek geschreven om de basis een beetje te snappen :)

Overigens heb ik nog naar de minimale eisen voor RA3 gezocht, maar een X1800 of 6800 videokaart is niet niks in ieder geval. Dan is de HD4570 wel nodig wil je het kunnen draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 11-06-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 18:21
Is er veel verschil tussen de T4200 van Intel en de Intel Pentium Dual Core T3400 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De FSB is iets hoger (667MHz voor de T3200 vs 800MHz voor de T4200) en ook het verbruik zal iets lager liggen bij de T4200. In prestatie zit er niet heel veel verschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
En tot welke kwaliteit behoord deze, vindt er nergens iets van terug ?
AMD Athlon64 TF-20.

Mijn laatste vraag, is er dan zoveel snelheidsverschil tussen een dual core en een 2core duo processor ,

[ Voor 109% gewijzigd door karine1 op 11-06-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

karine1 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:56:
En tot welke kwaliteit behoord deze, vindt er nergens iets van terug ?
AMD Athlon64 TF-20.
Je vragen worden hier beantwoord: http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php
Ik vind Passmark een van de betere CPU benchmarks.
karine1 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:56:
Mijn laatste vraag, is er dan zoveel snelheidsverschil tussen een dual core en een 2core duo processor ,
Nee. Sommige Dual Cores presteren zelfs beter dan Core 2 Duos.

[ Voor 49% gewijzigd door Philflow op 12-06-2009 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De TF-20 zag ik laatst opduiken. Maar dat zijn echt prut dingen: Single core, 1,6GHz en nog steeds een TDP van 25W ipv dat het een zuinige processor is zoals de AMD Athlon Neo. Ter vergelijking: Een vergelijkbare processor kon je 4 jaar geleden ook al kopen in je laptop, de AMD Turion 64 MT-28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi tweakers _/-\o_ ,

Ik heb de BBG gelezen en de HP sprak mij zeer zeker aan, goede specificaties. Besloten om deze te bestellen; wat blijkt hijs nergens in voorraad, waar hij wel in voorraad is kost hij boven de 750 a 800 euro terwijl ik een max. budget heb van 650 euro.

Wat kunnen jullie aanraden als goed alternatief tegenover de HP? Geen acer of dell, slechte ervaringen mee |:(.

graag:
een 15.4-15.6 inch scherm, een degelijke/sterke behuizing, leuke specs waar je af en toe een spelletje op kan spelen. Ben ook fervent cod4 gamer, hoeft niet perse op laptop maar zou leuk zijn als hij het aankan.

zelf leek me http://www.alternate.nl/h...ARE&l1=Geluid&l2=Headsets wel leuk.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:16:
graag:
een 15.4-15.6 inch scherm, een degelijke/sterke behuizing, leuke specs waar je af en toe een spelletje op kan spelen. Ben ook fervent cod4 gamer, hoeft niet perse op laptop maar zou leuk zijn als hij het aankan.
Wat dacht je van deze: pricewatch: MSI EX620X-204EU
Ook met Bluray beschikbaar voor 599,-

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 12-06-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:16:
Hoi tweakers _/-\o_ ,

Ik heb de BBG gelezen en de HP sprak mij zeer zeker aan, goede specificaties. Besloten om deze te bestellen; wat blijkt hijs nergens in voorraad, waar hij wel in voorraad is kost hij boven de 750 a 800 euro terwijl ik een max. budget heb van 650 euro.

Wat kunnen jullie aanraden als goed alternatief tegenover de HP? Geen acer of dell, slechte ervaringen mee |:(.

graag:

zelf leek me http://www.alternate.nl/h...ARE&l1=Geluid&l2=Headsets wel leuk.
Met jou budget en je eisen zou ik een Dell Studio 15 aanraden en deze met een T6400 processor configureren. Met de HD 4570 die in die laptop zit kun je nog aardig gamen en daamee steekt deze dell dan ook uit boven de rest. Die kaart is toch een stukje beter als de 3470 die in de MSI zit die philflow hierboven aangeeft. De MSI is verder wel een mooie notebook.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 12-06-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

GENETX schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:09:
[...]
Met jou budget en je eisen zou ik een Dell Studio 15 aanraden en deze met een T6400 processor configureren.
Ik ben het helemaal met je eens, alleen zei hij dat ie geen Dell wilde, vandaar. Anders zou ik ook Dell zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:15:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens, alleen zei hij dat ie geen Dell wilde, vandaar. Anders zou ik ook Dell zeggen.
|:(

My bad, zal even kijken want er is nog een filtertje die ik bij de hand heb :+

Hmppf, aanbod valt weer tegen:
pricewatch: HP Pavilion dv6-1160ed (NX854EA)
Dat is nog een HP die goed is en wel leverbaar voor zover ik kan zien.

Blijf er wel bij dat de Dell de beste optie is. Maar slechte ervaringen doen idd niet goed.

[ Voor 34% gewijzigd door GENETX op 12-06-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben inmiddels voorzien van een HP, heb de Hewlett-Packard Probook 4515s NX460EA, welke ik ook had aangegeven wat ik dacht als alternatief bij lokale pcboer gekocht voor vrienden prijsje van 550 euro :).

Bedankt voor julle hulp anyways :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de HP Probook 4515s ook zeer interessand. Alleen een vraag: Heeft de laptop een glossy lid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

(jarig!)
Het was ook iets teveel gevraagd om op de site van HP te kijken? :+

HP Probook 4515s specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lonedroid, ik raad je die notebook zeer zeker aan net nog getest en hij kan cod4 op lage instellingen aardig aan. Ook is het een no-nonsense strak design, ook zijn de scharnieren bijzonder stevig vergeleken met m'n 2 jaar oude acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u voor uw reactie. Ik heb trouwens ook op de hp site gekeken, maar had nog niets gevonden over de bovenkap. Na een beetje zoeken heb ik het gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel een Dell Vostro 1000 en die gaat véél te traag, zelf als je wat firefox vensters open hebt met Fireworks en Dreamweaver begint hij al te haperen.

Ik zou dus een nieuwe willen aanschaffen, maar heb een beperkt budget. Waarvoor zou ik hem gebruiken ?

- Opslag van wat mp3's en foto's, harde schijf van meer dan 150gb is toch wenselijk
- Adobe Dreamweaver, Fireworks, en gewoon surfen, maar het is één van mijn gewoonte's om alle programma's open te laten staan
- Football Manager Het enige spel dat ik speel op mijn laptop. Zéér belangrijk dat dit vlot kan draaien, dus had ik graag genoeg RAM geheugen en een goede processor, zodat je in dit spel met een grote database en verschillende competities kan spelen, en ondertussen nog gemakkelijk kan surfen.

Dat is het dus vooral, volgens mij is dan allen genoeg ram geheugen (4gb met mogelijkheid tot uitbreiding) en een krachtige duo processor nodig ? Of zie ik nog dingen over het hoofd die belangrijk kunnen zijn ?

Dan kwam ik bv. bij deze terecht:
http://notebooks-laptops....ire-5738z-422g16mn/?ref=1 (Acer - nog niet veel goeds over gehoord)

of deze:
http://www.4launch.nl/sho...6---t5850--250gb/tweakers (ASUS)

http://www.computerland.n...spx?en=NS00671161&src=TWK

http://www.computerland.n...spx?en=NS00671161&src=TWK (MSI - nog nooit van gehoord ?)

Zitten die goed qua specificaties (of zie ik nog dingen over het hoofd die belangrijk zijn voor het gebruik dat ik plan) ? Zijn die merken betrouwbaar ? Zijn er andere, betere prijzen te verkrijgbaar ?

Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acer blinkt nou niet bepaald uit in betrouwbaarheid in mijn opinie. Asus is wel beter. Beide notebooks komen met een integrated gpu en dat lijkt me niet een aanbeveling echter. Wat wil je maximaal kwijt zijn, je hebt een beperkt budget,maar wat is beperkt? Harde cijfers dus graag ;)

De Dell Studio 15 is op dit moment wel de beste koop eigenlijk, zeker met een dedicated videokaart kun je veel beter gamen en de prijs is gelijk aan de Asus en de specificaties zijn verder ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:59:
Acer blinkt nou niet bepaald uit in betrouwbaarheid in mijn opinie. Asus is wel beter. Beide notebooks komen met een integrated gpu en dat lijkt me niet een aanbeveling echter. Wat wil je maximaal kwijt zijn, je hebt een beperkt budget,maar wat is beperkt? Harde cijfers dus graag ;)

De Dell Studio 15 is op dit moment wel de beste koop eigenlijk, zeker met een dedicated videokaart kun je veel beter gamen en de prijs is gelijk aan de Asus en de specificaties zijn verder ook goed.
De Acer zal ik inderdaad overslaan, al veel te veel slechte reviews over gelezen. Maar die Dell Studio 15, als je die bestelt komt je ook op meer dan 600 euro indien je er 4GB Ram van maakt en een harde schijf van 250 gb

Is deze dan niet krachtiger ?

http://www.computerland.n...spx?en=NS00671161&src=TWK

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een goede, enkel niet leverbaar ;) . Dergelijke MSI's zijn hier al voorbij gekomen maar ze lijken er uit te gaan. Je zou even kunnen informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, dat is wel spijtig natuurlijk.

Nu ja, die Dell komt op 550 heb ik gezien, met 160 GB Harde Schijf (genoeg) en 4 GB Ram. Is dat volgens jou de beste deal van het moment ?

Ik heb trouwens een Vostro 1000 in perfecte staat. 1,5 jaar oud en nog 1,5 jaar all in garantie (dus als je bijvoorbeeld met je stoel op je accu gaat zitten en hij is kapot, heb je de dag erna en nieuwe in de bus). Zou ik dat nog kwijtgeraken en aan welke prijs ?

Geeft Dell trouwens geen bepaalde kortingen als je student bent ? Dat zou ook wel meegenomen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van studentenkortingen weet ik niets af. Volgens mij adverteren ze altijd wel met back to school, amar dat zijn dan ook vaak kortignen die gewoon voor iedereen gelden. Maar de Dell is wel de beste deal van het moment ja. Overigens kun je altijd nog het geheugen naar 4GB upgraden als je dat wilt, dat is zelf te doen en een stukje goedkoper als bij Dell.

Van die Vostro kom je vast wel af. In Overige Hardware is een taxatietopic, maar zonder de specs kan ik niets zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De specificaties:

V1000 Turion T56 1,8 Ghz 1M Dual Core
Vostro 1000 LCD, WXGA 15,4"
Memory Dual Channel 2048mb (2x1024) 533MhZ DDR2 SDRAM
80 GB Serial Ata Hard drive (5400 RPM)
Ati Radeon express 1150 Hypermemory (Integrated)
6 Cell battery
Windows vista business
3 year hardwarde support (next business day on site)
3 year complete care (accidental damage)

---------------

Bij die studio 15: 4gb ram is daar blijkbaar echt wel het maximum (dus niet uitbreidbaar naar 8b). Zou dat in de nabije toekomst geen problemen kunnen geven ?

Je kan trouwens kiezen tussen 2 schermen aan dezelfde prijs:
15,4-inch WXGA WLED (1.280 x 800) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™

Wat is het verschil ?

En wat is de verwachte levertijd bij deze modellen ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:06:
[...]
De Acer zal ik inderdaad overslaan, al veel te veel slechte reviews over gelezen.
De slechte reputatie van Acer is gebaseerd op verhalen van het verleden. Tegenwoordig scoort Acer qua betrouwbaarheid niet slechter dan het gemiddelde (diverse onderzoeken VS en UK).

De meeste modellen van Acer worden gemaakt door Quanta, die ook modellen maken voor Dell en Apple.
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:06:
[...]
Maar die Dell Studio 15, als je die bestelt komt je ook op meer dan 600 euro indien je er 4GB Ram van maakt en een harde schijf van 250 gb
Dell Studio 15/T4200/4GB/320GB 549,-
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:53:
Bij die studio 15: 4gb ram is daar blijkbaar echt wel het maximum (dus niet uitbreidbaar naar 8b). Zou dat in de nabije toekomst geen problemen kunnen geven ?
Nee. Tenzij jij ongelofelijk zwaar gaat photoshoppen of virtuele machines gaat draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 14-06-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:06:
[...]

De slechte reputatie van Acer is gebaseerd op verhalen van het verleden. Tegenwoordig scoort Acer qua betrouwbaarheid niet slechter dan het gemiddelde (diverse onderzoeken VS en UK).

De meeste modellen van Acer worden gemaakt door Quanta, die ook modellen maken voor Dell en Apple.

[...]

Dell Studio 15/T4200/4GB/320GB 549,-

[...]

Nee. Tenzij jij ongelofelijk zwaar gaat photoshoppen of virtuele machines gaat draaien.
Hmm, telt die aanbieding ook voor België ?

Op de Belgische site vind ik dit: http://www1.euro.dell.com...c=be&cs=bedhs1&l=nl&s=dhs

Maar nergens een Studio 15 met 4GB Ram aan die voorwaarden zoals op de NL site. Dan zou ik 60 moeten bijbetalen wat op 610 komt...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit (dubbelpost)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:53:
Je kan trouwens kiezen tussen 2 schermen aan dezelfde prijs:
15,4-inch WXGA WLED (1.280 x 800) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™

Wat is het verschil ?
Tsja het verschil is hetgeen er staat he ;)
De eerste is iets hoger en iets minder breed en heeft een resolutie van 1280*800 (conventioneel laptopbreedbeeld 16:10 verhouding).
De tweede is iets minder hoog en iets breder en heeft een resultie van 1366*768 (16:9 verhouding).

Eigenlijk is het puur persoonlijk wat je liever hebt (ik zou voor mezelf eerder 16:10 kiezen denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell lijkt de beste deal zeiden jullie, maar dit is toch een betere laptop voor mijn doeleinden ?

http://azerty.nl/producte...dvd-rw-r-dl-dvd-ram-.html

De grafische kaart is minder, maar bij Football Manager is dat niet van belang, net zoals bij Dreamweaver, Fireworks of als je gewoon een film bekijkt via BS Player...

Maar de processor is krachter, en het geheugen is uitbreidbaar tot 8GB RAM?

Of deze, die is al 4GB Ram: maar is die uitbreidbaar tot 8GB RAM ? Want er staat "uitbreidbaar tot: 4096 Mb" betekent dit dat er nog is 4096mb bijkan, of dat hij maar tot 4096MB geraakt ?

http://www.vandenborre.be...aOqqaQitbbe9nS6qaL6NnOytm Inclusief levering en 2 jaar garantie...

Of is Toshiba ook een niet aan te raden merk ?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:16:
Dell lijkt de beste deal zeiden jullie, maar dit is toch een betere laptop voor mijn doeleinden ?

http://azerty.nl/producte...dvd-rw-r-dl-dvd-ram-.html
Prima laptop, maar ik denk dat je ook wel beter kan vinden voor dat geld. Die MSI schijnt over 8 dagen weer leverbaar te zijn. Dat is wel HEEL veel meer laptop voor je geld. (GPU, CPU, HDD, memory etc.)
De grafische kaart is minder, maar bij Football Manager is dat niet van belang, net zoals bij Dreamweaver, Fireworks of als je gewoon een film bekijkt via BS Player...
Oh, ik had geen idee van dat spel. Dan is Intel 4500 wel genoeg.
Maar de processor is krachter, en het geheugen is uitbreidbaar tot 8GB RAM?
Ik zou die 8GB maar vergeten, dat heb je volgens mij helemaal niet nodig. En grote kans dat de de Studio 15 het ook gewoon ondersteunt.

Edit: dit is nog een alternatief: http://www.paradigit.nl/i...tm_campaign=313&src=wm313 maar is ook geen super aanbieding.

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 14-06-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:16:
Of deze, die is al 4GB Ram: maar is die uitbreidbaar tot 8GB RAM ? Want er staat "uitbreidbaar tot: 4096 Mb" betekent dit dat er nog is 4096mb bijkan, of dat hij maar tot 4096MB geraakt ?
Nee, uitbreidbaar tot maximaal 4GB totaal, dus niet nog eens 4GB bij het huidige op tellen. Sowieso zijn er maar weinig laptops die meer dan 4GB doen, of iig waar men dat garandeert. Zoals Philflow aangeeft, het kan misschien wel. Maar men test het niet en wil dan ook geen garantie geven op die werking inclusief alle mogelijke claims ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:26:
[...]

Prima laptop, maar ik denk dat je ook wel beter kan vinden voor dat geld. Die MSI schijnt over 8 dagen weer leverbaar te zijn. Dat is wel HEEL veel meer laptop voor je geld. (GPU, CPU, HDD, memory etc.)

[...]

Oh, ik had geen idee van dat spel. Dan is Intel 4500 wel genoeg.

[...]

Ik zou die 8GB maar vergeten, dat heb je volgens mij helemaal niet nodig. En grote kans dat de de Studio 15 het ook gewoon ondersteunt.

Edit: dit is nog een alternatief: http://www.paradigit.nl/i...tm_campaign=313&src=wm313 maar is ook geen super aanbieding.
Ok, die MSI lijkt mij echt wel het beste qua prijs/kwaliteit.

Waar las je dat deze binnen 8 dagen weer binnenkomt ? En is dat op een Nederlandse site die ook in België levert, want in België vind je precies nergens verkopers van deze MSI Laptop...

EDIT: Is deze niet vergelijkbaar ?

http://www.pcwarehouse.be...words=&PHPSESSID=ppenfujr

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Zie de link in het woord 'schijnt' en dan met de muis over het gele vrachtwagentje zweven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar is computerland zogoed als de enige leverancier. Weet iemand of die ook in België leveren, want hun site is zo onduidelijk als iets.

Heb in ieder geval een mail gestuurd naar de winkel in Den Bosch, desnoods ga ik hem daar wel halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die MSI EX620X-204EU heeft geen OS en is 525,-. De MSI EX620X-041NL heeft exact dezelfde inhoud (P7350, HD3470, 4GB RAM, 320GB) maar heeft ook een blu-ray (tja gebruik het niet echt) maar ook een OS (Windows Vista HP). Deze is 599,- (beide computerland.nl). Nu is mijn vraag: welke kan ik het beste kopen?

Ik leun nu nog naar de -041NL omdat wanneer ik die na 26 juni koop ik die voucher erbij krijg van gratis Windows 7. (Als ik nu Vista/trial Windows 7 op die -204EU moet doen moet ik nu/volgend jaar nog eens dik 100 euro extra neertellen wat duurder uitkomt)

Ik hoop dat iemand hier een goed oordeel over weet.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ Stoicka, als je ook aan gamen doet is de Dell Studio 15 een betere keus. Goedkoop ook incl. OS.

Lijkt me nogal wiedes dat die tweede MSI (voor jou) een betere keus is, maar volgens mij wist je dat ook al :)
Er zijn ook mensen die hun Windows illegaal van internet downloaden maar foei dat mag niet :P

[ Voor 52% gewijzigd door Philflow op 14-06-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, deze laptops (mijn ouders kopen eerst 1 daarna als hij bevalt nog 1) worden puur voor school gebruikt.

Ja, maar je krijgt vanaf 26 juni toch zo'n voucher erbij voor Windows 7?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Als je toch geen grafische kaart nodig hebt zou je ook voor deze kunnen gaan. Bespaar je mooi wel even 200 euro per systeem.
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:13:
Ja, maar je krijgt vanaf 26 juni toch zo'n voucher erbij voor Windows 7?
Ik weet het niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 14-06-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, als het goed is krijg je zo goed als gratis Win 7 vanaf de 26e, enkel wat verzand/handlingskosten van zo'n 10 euro, aldus de ervaring met XP -> Vista.

De MSI heeft wel een mooie uitrusting. De Dell Studio 15 is wel een mooie optie als je wat wilt gamen zoals hierboven al wordt aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamen heb ik een Wii/PS3/desktop voor, deze laptops (koop 2, voor mij en mijn 2 zusjes) worden uitsluitend voor schoolwerk als Word/Powerpoint/Excel en MSN/Firefox enzo gebruikt. Meer niet. Zo goedkoop mogelijk is dus wel de planning, en een dure videokaart is dan een beetje onnozel.

EDIT: wat is het verschil tussen de Dell die hiervoor genoemd wordt en de Toshiba Satellite L300-203.
http://www.bol.com/nl/p/notebooks-pc-accessoires/toshiba-satellite-l300-203-3072-mb-160-gb/9000000006489780/index.html
http://www1.euro.dell.com/content/topics/segtopic.aspx/as_seen_on_tv?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=anavml

Even duur. Specs kan ik niet over oordelen, iemand die ze kan vergelijken?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij geen verschil, of in ieder geval niet noemenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:04:
wat is het verschil tussen de Dell die hiervoor genoemd wordt en de Toshiba Satellite L300-203.
Even duur. Specs kan ik niet over oordelen, iemand die ze kan vergelijken?
Toshiba heeft T6400, Dell T4200. Het verschil is 1MB cache. Toshiba is daardoor enkele procenten sneller.
Is het 89,- euro waard? nee imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke van deze laptops heeft de beste kwaliteit/prijs verhouding?

http://www1.euro.dell.com...nldhs1&dgc=IR&lid=NHP_BB1

Ik twijfel nu nog tussen:

- Toshiba (499,-)
- MSI (599,-)
- Dell (1 van de 4, uiteenlopende prijzen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:39:
Welke van deze laptops heeft de beste kwaliteit/prijs verhouding?
De beste value for money is het Dell systeem van 399,- omdat je voor jouw gebruik geen grafische kaart nodig hebt. 3GB is meer dan genoeg voor Vista 32 bit. Verder is de T4200 een rappe CPU die genoeg power heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 14-06-2009 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is deze HP PAVILION DV7-2050 wat om te gamen?

http://www.modern.nl/Comp..._Laptop-PAVILION_DV7-2050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

(jarig!)
Al gok ik er op dat er DDR2-geheugen aanwezig is voor de GPU, deze zal wel capabel genoeg zijn om hedendaagse games redelijk smooth te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:10
De dell heeft wel een 4 cell accu de andere 6 cell. upgrade naar 6 cell kost 20 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die MSI EX 620X 204 EU zal niet meer binnenkomen zeggen ze bij Computerland. Nu hebben ze wel deze:

http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00680194

Volledig dezelfde, alleen een Blu-Rayspeler bij en aan 550 euro. Ik denk dat ik deze ga gaan halen, of heeft er iemand alsnog bezwaren ? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen bezwaar. Wel een kanttekening: Er zit geen Windows op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kan ik elders wel goedkoper aan een legale versie geraken.

Wel een vraagje hieromtrent: Hoe zit dat met die verschillende versies --> 64x 84x ... ? Kan iemand mij dit kort uitleggen en zeggen wat het beste voor dit systeem zou zijn ?

Kan ik bijvoorbeeld die freeware van Windows 7 er opzetten, of wacht ik daarmee best tot die in september uitkomt, en dan opnieuw: is dit met verschillende versies en hoe kies je de beste voor je laptop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt 32-bit (x86) en 64-bit (x86-64). In een notendop zit het zo: x86-64 (ook wel, onterecht, x64 genoemd) is een aanvulling op de x-86 instructieset. Deze maakt het mogelijk om meer dan 4GB aan geheugen te gebruiken. Dit is meer dan enkel het werkgeheugen, maar bv ook registeradressen. Daardoor kun je met een 32-bit OS enkel zo'n 3,5GB of minder aanspreken. Verder haalt x86-64 ook de 2GB limiet voor applicaties weg.

Aangezien x86-64 een uitbreiding op x86 is kun je ook 32-bit programma's draaien (wat de meesten nog zijn) zonder dat dit geemuleerd moet worden en dus ook zonder snelheidsverlies.

Dus, neem 64-bit. Klaar voor de toekomst en kent zelfs betere prestaties, ook met 32-bit applicaties zo bleek uit tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dan moet ik zien bij freeware dat ik dan steeds de 64bit versie download, anders is dat ook nadelig voor de snelheid van het systeem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon 64-bit nemen ja. Je kan gewoon de Windows 7 RC downloaden bij Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 21:56
Ik wil graag een laptop kopen maar door het ruime aanbod aan laptops vind ik het lastig om te kiezen, dus ik zou graag hulp willen van jullie.

Na lang zoeken en de "CSL Notebook Buy Guide" doorgespit te hebben ben ik uitgekomen op 2 modellen:

- MSI EX620-041NL

- HP Pavilion dv6-1160ed

De eerste ben ik tegengekomen door dit forum, maar de tweede is nu bij de Media Markt in de aanbieding en qwa design ben ik daar helemaal verliefd op!

Ik heb weinig eisen aan de Laptop, maar wil uiteraard wel een goeie kopen. Ik wil hem gebruiken voor internet, word, dvd's kijken, ect.... niets bijzonders dus, maar wil gewoon in de middelste categorie vallen van de criteria in de "CSL Notebook Buy Guide"!

Over bovengenoemde HP kan ik weinig reacties vinden op dit forum, daarom graag jullie mening hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Superkneus, de 41 is niet meer leverbaar. Deze wel: pricewatch: MSI EX620X-043EU

Kijk ook even naar de Dell Studio 15. Met 10% kortingsbon heb je daar mooie aanbiedingen van.

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 16-06-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je niet gaat gamen dan zou ik iig voor de HP dv6 deze pakken: Iets betere CPU en meer schijfruimte
pricewatch: HP Pavilion dv6-1040ed (NG748EA)

Uiterlijk is voor sommigen belangrijk. De HP is wat dat betreft wel duurder, maar wel een mooie en degelijke notebook. De MSI is een echte prijs/prestatie killer. De Dell Studio 15 waar Philflow mee aankomt is ook een hele goede notebook.

Gezien je verhaal doe je met geen van de 3 notebooks een miskoop. Het hangt er puur van af waar je het zwaartepunt legt: Design of bang/buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop. Voornamelijk voor: internetten, office en als het even kan wat grafische programma's als Photoshop. Gamen is niet persé noodzakelijk maar als Sims 3 erop kan draaien dan is dat mooi meegenomen. Mijn budget is zo'n €700,-.

Een vriend kwam als suggestie met de ASUS F5SR-AP025E
http://www.mycom.nl/Produ...%20F5SRAP025E/212345.aspx

Is dat iets of is er iets beters beschikbaar voor deze prijs?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:01:
Is dat iets of is er iets beters beschikbaar voor deze prijs?
Hint: kijk eens twee posts boven je ;) Staan er 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een budget notebook tot 550 euro all in, voor met name internet en mail, en om via de laptop HD films op mijn TV af te spelen.

Ik zag de suggesties over Dell Studio 15 en de MSI, ik kwam ook bjigaande 2 opties tegen. Ik heb zelf er geen enkel verstand van, zijn dit goede alternatieven voor mijn doel, of adviseren jullie iets anders?

Acer Travelmate 7530G-603G25Mn - 531 euro
pricewatch: Acer Travelmate 7530G-603G25Mn"]pricewatch: Acer Travelmate 7530G-603G25Mn

Compaq Presario CQ60-310ED - 465 euro

niet op Tweakers, wel via kieskeurig:
http://www.kieskeurig.nl/...q60-310ed_np791ea/331346/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:20:
Ik ben op zoek naar een budget notebook tot 550 euro all in, voor met name internet en mail, en om via de laptop HD films op mijn TV af te spelen.

Ik zag de suggesties over Dell Studio 15 en de MSI, ik kwam ook bjigaande 2 opties tegen. Ik heb zelf er geen enkel verstand van, zijn dit goede alternatieven voor mijn doel, of adviseren jullie iets anders?

Acer Travelmate 7530G-603G25Mn - 531 euro
pricewatch: Acer Travelmate 7530G-603G25Mn"]pricewatch: Acer Travelmate 7530G-603G25Mn
Groot 17" bakbeest, neem gewoon lekker een 15,4"/15,6" inch ding dat iets compacter is
Compaq Presario CQ60-310ED - 465 euro

niet op Tweakers, wel via kieskeurig:
http://www.kieskeurig.nl/...q60-310ed_np791ea/331346/
Dat is wel een goed alternatief, al heeft de Dell Studio of de MSI toch mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ HJW, ik neem aan dat je TV een HDMI aansluiting heeft. Dan zou de Compaq 15,6" CQ60-310ED met QL64 Dual Core een goede en voordelige keuze zijn. Die kost 444,- bij Computerland. (pagina 2 van de folder)
http://www.computerland.nl/Information.aspx?pid=1338

Voor jouw gebruik is dat meer dan genoeg. Wil je een wat betere machine die ook wat games aankan dan kom je bij de suggesties van Genetx.

[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 18-06-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^^ Die dus. Dat lijkt me inderdaad verreweg de beste deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor jullie input.

Echter de Compaq bij Computerland heeft volgens mij 3 GB intern geheugen ipv de 4 GB bij anderen, klopt dat?

En de Dell Studio 15, heeft die een vergelijkbare videokaart, en een HDMI aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:28:
Dank voor jullie input.

Echter de Compaq bij Computerland heeft volgens mij 3 GB intern geheugen ipv de 4 GB bij anderen, klopt dat?
Klopt, maar meer dan 3GB heb jij niet nodig voor wat internet. Hence, 2 is al meer dan genoeg :)
En de Dell Studio 15, heeft die een vergelijkbare videokaart, en een HDMI aansluiting?
Nee, die is veel beter. Beide hebben ze HDMI. Maar voor internet heb je genoeg aan elke videokaart, dus de Dell loont enkel als je wat gaat gamen of met grafische toepassingen gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Sack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 12:01
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:56:
Die MSI EX 620X 204 EU zal niet meer binnenkomen zeggen ze bij Computerland. Nu hebben ze wel deze:

http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00680194

Volledig dezelfde, alleen een Blu-Rayspeler bij en aan 550 euro. Ik denk dat ik deze ga gaan halen, of heeft er iemand alsnog bezwaren ? :-)
De X achter 620 betekent dat je de uitgeklede versie hebt, dwz geen bluerayspeler en geen windows.
Paradoxaal genoeg werkt de laptop wel slechts volledig onder windows vista. Zoek je een linuxlaptop of iets voor een hackintoshexperiment, dan zou ik even verder kijken. Voor de rest is het een prima apparaat waar je gegarandeerd veel plezier aan hebt.

edit: ik heb nog even gekeken, ik heb de 204 versie. Misschien zou je er goed aan doen om te vragen hoe dat zit met die blue-rayspeler in de 043 versie. Wie weet heb je geluk.

[ Voor 9% gewijzigd door Harry_Sack op 18-06-2009 18:26 ]

GA-P35-DS3R, C2D E8400 @ 3,6 Ghz, 2 GB OCZ Platinum rev 2 800 5-5-5-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even een paar opties die ik jullie wil voorleggen als mogelijk alternatief van de Dell Studio 15:

HP Pavilion G70 111-EM 449 euro*
http://www.electrocorner.nl/detail.aspx?artcode=SYSNB0803

HP Pavilion DV5-1130ED 479 euro*
pricewatch: HP Pavilion dv5-1130ed (FY481EA)

HP Pavilion DV6-1010ed 499 euro*
pricewatch: HP Pavilion dv6-1010ed (NJ398EA)

(* Ik zie dat de bovenste 3 prijzen zijn obv het HP Renew programma, is dit betrouwbaar, of ouwe meuk die retour is gegaan?)

HP Compaq Presario CQ71-110ED 565 euro
pricewatch: HP Compaq Presario CQ71-110ED (NL946EA)

Nogmaals: belangrijk is voor mij een voordelig notebook die een paar jaar mee kan, goed voor internet/e-mail en een HDMI uitgang voor het afspelen van HD films op mijn plasma

Of heeft de Dell Studio 15 (ca 550 euro) nog steeds de beste specs?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Weet iemand of er veel verschil is in snelheid tussen de Athlon 64 X2 QL-62 en de Intel Core 2 Duo P7350 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:04:
nog even een paar opties die ik jullie wil voorleggen als mogelijk alternatief van de Dell Studio 15:

HP Pavilion G70 111-EM 449 euro*
http://www.electrocorner.nl/detail.aspx?artcode=SYSNB0803

HP Pavilion DV5-1130ED 479 euro*
pricewatch: HP Pavilion dv5-1130ed (FY481EA)

HP Pavilion DV6-1010ed 499 euro*
pricewatch: HP Pavilion dv6-1010ed (NJ398EA)

(* Ik zie dat de bovenste 3 prijzen zijn obv het HP Renew programma, is dit betrouwbaar, of ouwe meuk die retour is gegaan?)

HP Compaq Presario CQ71-110ED 565 euro
pricewatch: HP Compaq Presario CQ71-110ED (NL946EA)

Nogmaals: belangrijk is voor mij een voordelig notebook die een paar jaar mee kan, goed voor internet/e-mail en een HDMI uitgang voor het afspelen van HD films op mijn plasma

Of heeft de Dell Studio 15 (ca 550 euro) nog steeds de beste specs?
Zoals we al aangtaven is http://www.computerland.nl/Information.aspx?pid=1338 de beste optie voor jou voor 444 euro.

Sowieso kom je nu ook met een paar 17"-ers, het eerste wat je bij een notebook naast de doeleinden zou moeten vaststellen is wel de grootte van het ding....
karine1 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 23:53:
Weet iemand of er veel verschil is in snelheid tussen de Athlon 64 X2 QL-62 en de Intel Core 2 Duo P7350 ?
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
De Intel maakt gehakt van de AMD.

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 20-06-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 1 vraagje dan:
als je wel HD films wil kijken met je computer (via HDMI op je TV) maar gamen geen prioriteit heeft, is de geïntegreerde Intel GMA 4500MHD videokaart dan voldoende, of is het aan te raden om te upgraden naar een 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650 videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Integrated Intel is niet een geweldige jongen, maar een dikke Radeon heeft ook geen nut. Iedere NVIDIA of ATI kaart heeft goede hardwarematige versnelling voor HD content, zoals de 444 euro kostende http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00671207 die ik al aanhaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft een Intel duo core processor dan niet de voorkeur boven een AMD Athlon X2 QL64 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beide zijn budgetprocessoren in jou geval. De Intel's zijn wel iets beter, maar voor wat officewerk maakt het echt helemaal niets uit, beide processoren lopen dan uit hun neus te eten. Echter, een AMD wordt doorgaans gekoppeld met een betere videokaart en dat scheelt wel in HD content aangezien een goede videochip de processor kan aflossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde van de week de pricewatch: asus-x61gx-6x026c gaan bestellen, maar nu blijkt hij net uitverkocht te zijn bij laptopshop.nl (de enige winkel die hem aanbiedt). Dat komt vrij ongelukkig uit aangezien ik hem echt van de week moet bestellen.

Nu zat ik te denken aan de volgende: pricewatch: asus-x61sl-6x129c. Op de pricewatch staat deze met een P8400 aangegeven, maar alle webwinkels geven aan dat de processor een T6500 is.

Nu geloof ik dat deze x61sl (onderste) op alle gebieden gelijk zoniet beter is dan de x61gx (bovenste), Maar ik heb niet veel over de T6500 kunnen vinden (en ik vroeg mij af of het nou de T6500 is of de P8400 die erin zit), weet iemand of die beter is de dan t5850 die in de gx zou zitten? En de ati videocard in de sl is een stukje beter dan de 9400m nvidia kaart in de gx toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jup, de videokaart is stukken beter en de processor is ook iets beter. De kloksnelheid ligt iets hoger (100MHz) en het betreft een nieuwere revisie. Prima notebook.

Overigens kun je productinfo verbeteren in de pricewatch (heb ik nu al doorgegeven). De T6500 klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals eerder vermeld wil ik een laptop aanschaffen, voornamelijk voor internetten, office, wat grafische programma's en een klein beetje gamen.

Onder andere vanwege de goede verhalen hier over de Dell Studio en omdat ik bij Dell kan kiezen voor 3 jaar garantie zit ik eraan te denken om een Dell Studio 15 (N0653503) te bestellen.

In grote lijnen heeft hij de volgende specificaties:
Intel® Core™2 Duo-processor T6400 (2,00 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache)
3 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
320 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570

Inclusief verzendkosten en kortingen kom ik op een bedrag van €711,19.

Prima deal, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima deal met die garantie ja. Wellicht dat je er achteraan kan bellen en nog een extra dealtje kunt sluiten ivm het nemen van extra garantie. Heb wel veel verhalen gehoord over Dell waar men echt leuke deals maakt aan de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Vergelijk het even met de deals in de het Studio 15 topic. Ik geloof dat het goedkoper kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een nieuwe laptop ik heb altijd een desktop gehad het wordt dus ook mijn eerste laptop,
ik game niet meer maar hou toch van een snel draaiend systeem op XP met af en toe wat grafisch ontwerpen. Nu weet ik niet wat ik moet kopen, ik zit te denken aan een

xxodd model XNi760wun

15,6” HD TFT scherm, 1366x768
Intel Core 2 Duo P8700 (2,53GHz, 1066Mhz, 3Mb)
GeForce G 105M 512MB GDDR2
4GB DDR2 800MHz geheugen (2x 2GB)
320GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache)
Intel 5300AGN 450Mbps WLAN (3 antennes)
DVD-CD +/- brander
2 jaar carry-in garantie
QWERTY (US, internationaal)
Li-Ion batterij 6 cells 4400mAH (tot 130 minuten batterijlevensduur) Is dit niet erg kort?

prijs Iclusief BTW: € 863,-

Is dit slim om toe doen of is het beter om voor iets anders te gaan? een kant en klare hp bijv die jullie als beste uitgeven?

Alvat vriendelijke bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:01:
Is dit slim om toe doen of is het beter om voor iets anders te gaan?
Dat kan beter. Kijk even naar deze Dell Studio 15. Zoek er nog een kortingsbonnetje bij en je hebt een mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hebben inmiddels ook alweer een tijd de [NBBG] Multimedianotebook mei 2009

Maar wat is je budget? Aangezien je wilt gaan ontwerpen lijkt me een hogere resolutie geen slecht idee zo te lezen... Ik wil je eerst aanraden om eens wat dingen voor je zelf vast te stellen:

1. Grootte van de laptop
2. Budget
3. Schermresolutie voor het ontwerpen
4. Accuduur, belangrijk of niet?

Die 2 uur van de Xxodd is niet erg veel nee, maar er zijn heel veel laptops die maar 2 tot 2 en een half uur mee gaan. Verder is er binnen je budget wel het een en ander mogelijk.

Afgaande op de huidige informatie zou ik je ook de Studio 15 aanraden. Bel dan wel even met Dell, want dan kun je een Full HD scherm regelen (ie kun je niet selecteren namelijk). Dna krijg je meer voor je geld in ieder geval.

[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 22-06-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Weet er iemand van wanneer de MSI ex 625 te koop is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

karine1 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:25:
Weet er iemand van wanneer de MSI ex 625 te koop is ??
In Nederland nog niet gezien. Wel in de UK: http://www.google.co.uk/p...en&q=msi+ex+625&scoring=r
Garantie is volgens mij wereldwijd dus dat hoeft geen probleem te zijn. De vraag is alleen of ie echt goedkoper is dan de FW41E.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 23-06-2009 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
Heren,

Algemeen:
Ik heb een tijdje geleden een desktop gekocht (i7 systeem). Nu is het voor school behoorlijk handig om een laptop te hebben. Ik ga hier niet op renderen en echt ontwerpen maar ik wil op de laptop een basis autocad tekeningetje kunnen maken met eventueel wat verduidelijking in Sketch-up of Rhinoceros. Verder ga ik het zware werk op de desktop doen(<---wel zo logisch ;)). Ik heb totaal geen idee wat ik nu nodig heb om dit soepel te draaien.

Doel:
Basis autocad tekening maken.
Verduidelingstekening* in sketch-up/Rhinoceros maken.
Word, excel, powerpoint... je kent dat wel...

Budget:
Student, zegt wel genoeg + dat ik mijn eigen desktop heb gekocht = maar weinig geld. Ik wil dus met zo min mogelijk geld een beetje kunnen werken.

Eissen:
Niet te groot (ivm makkelijk vervoeren)
Goed scherm (dwz dat er meer mensen achter de laptop zitten en die moeten het allemaal kunnen zien)
Comfortabel (ik wil er eventueel een toetsenbord aan kunnen zetten en hem in zoon standaard zetten, zowiezo komt er een muis aan en een printer).

De Vraag:
In welke prijsklasse moet ik gaan zitten voor dit werk?
Waar moet ik op letten? (specs: goede grafische kaart of veel geheugen of een snelle processor)

*met een verduidelijkings tekening bedoel ik een snelle tekening waarin ik mijn idee snel in 3D kan weergeven om anderen indien nodig een verduidelijking te geven.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus