[NBBG] Studentennotebook - juli 2009

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024

[NBBG] Studentennotebook - juli 2009

Bij de 'normale' BBG zat al een bak voor feuten die, eenmaal onder moeders vleugels vandaan, op een houtje zullen moeten bijten. Nu is de NBBG aan bod met een studentennotebook.

Wat zoeken we? Een laptop van maximaal 500 euro die studenten op hun kamertje en tijdens colleges gaan gebruiken. Gebruik zal vooral bestaan uit tekstverwerking en websurfen, met muziek en films afspelen als secundaire toepassingen. We gaan ervan uit dat de notebooks veel en langdurig gebruikt zullen worden, maar niet zozeer onderweg. Wel zullen ze portable moeten zijn ivm gebruik in de bieb, collegezaal enz. Netbooks vallen wat mij betreft af aangezien de schermen te klein zijn en ook de rest van de specs te mager zijn. Voor 500 euro moet er wel iets bruikbaars te vinden zijn vandaag de dag.
Voorselectie
Lenovo G530
Niet heel veel spectaculairs hier, maar met de Intel Pentium Dual Core T3400, die op 2,16GHz loopt, heeft de Lenovo een aardige cpu in huis voor dit geld. De hoeveelheid geheugen is 3GB en de resolutie van het 15,4"-scherm is 1280x800.

Toshiba Satellite L300-26L
De Toshiba verschilt wat specs betreft niet veel van de Lenovo maar de hdd is kleiner en ook moeten we een usb-poort opofferen. De bouwkwaliteit van Toshiba is echter prima en dat is ook wat waard.

Asus K50IJ-SX051C
Kijk eens wat we hier hebben: een Asus met de mobiele Pentium T3000 in combi met 4GB, een 1366x768-15,6"-scherm en ondersteuning voor wifi-n. Verder is de hdd 250GB en zijn er 4 usb-poorten present. Nadeel is het gewicht: die is met 2,6KG aan de forse kant.

Acer Travelmate 7530-622G25MN
Een Acer mag natuurlijk niet ontbreken in dit rijtje: het merk is al jaren geliefd bij studenten met zijn betaalbare modellen. Dit model heeft een AMD Athlon X2 QL-62 -kloksnelheid 2Ghz -, 2GB en een 5400rpm-hdd van 250GB. Interessant wordt het pas bij de videochip: dit is een Radeon Mobility HD3200 die voor dvi en hdmi zorgt. De resolutie van het 17"-scherm is ook niet mis: 1440x900 pixels.

Samsung NC20
Wat specs betreft de zwakste broeder maar wel met een laag gewicht: 1,5KG. De NC20 ziet er goed uit en kan de meeste applicaties die studenten nodig hebben prima draaien. Grootste voordeel is echter toch de draagbaarheid, terwijl ook de accuduur boven die van de overige notebooks uit zou moeten komen.

Dell Inspiron 15
De Dell Inspiron 15 heeft standaard een prima cpu aan boord, nl de Pentium T4200. Ook over de resolutie van het 15,6"-scherm hebben we niets te klagen: 1366 x 768 pixels. De schijf is met 160GB wel aan de kleine kant maar we denken toch dat de Inspiron goede papieren in huis heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Olaf schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 00:21:
Lenovo G530
Niet heel veel spectaculairs hier, maar met de Intel Pentium Dual Core T3400, die op 2,16GHz loopt, heeft de Lenovo een aardige cpu in huis voor dit geld. De hoeveelheid geheugen is 3GB en de resolutie van het 15,4"-scherm is 1280x800.
Ziet er leuk uit!
Toshiba Satellite L300-26L
De Toshiba verschilt wat specs betreft niet veel van de Lenovo maar de hdd is kleiner en ook moeten we een usb-poort opofferen. De bouwkwaliteit van Toshiba is echter prima en dat is ook wat waard.
Beetje jammer...
Asus K50IJ-SX051C
Kijk eens wat we hier hebben: een Asus met de mobiele Pentium T3000 in combi met 4GB, een 1366x768-15,6"-scherm en ondersteuning voor wifi-n. Verder is de hdd 250GB en zijn er 4 usb-poorten present. Nadeel is het gewicht: die is met 2,6KG aan de forse kant.
Als trouwe Asus gebruiker: Prima en met name degelijke notebook. Standaard 2 jaar garantie. Dat zijn zeker, ondanks de mindere CPU, dikke pluspunten voor studenten. Mijn F3Sc is iig 1 van de weinig notebooks die ik in mijn klas zie waarvan ik kan zeggen: Hij is degelijk en je kunt er van op aan dat hij werkt.
Acer Travelmate 7530-622G25MN
Een Acer mag natuurlijk niet ontbreken in dit rijtje: het merk is al jaren geliefd bij studenten met zijn betaalbare modellen. Dit model heeft een AMD Athlon X2 QL-62 -kloksnelheid 2Ghz -, 2GB en een 5400rpm-hdd van 250GB. Interessant wordt het pas bij de videochip: dit is een Radeon Mobility HD3200 die voor dvi en hdmi zorgt. De resolutie van het 17"-scherm is ook niet mis: 1440x900 pixels.
Die resolutie is vrij standaard voor 17". Maar 17" zou ik geen enkele student aan willen doen :X . 15,6" en kleiner past nog mooi in een rugzak en gaat een stuk makkelijker mee dus.
Samsung NC20
Wat specs betreft de zwakste broeder maar wel met een laag gewicht: 1,5KG. De NC20 ziet er goed uit en kan de meeste applicaties die studenten nodig hebben prima draaien. Grootste voordeel is echter toch de draagbaarheid, terwijl ook de accuduur boven die van de overige notebooks uit zou moeten komen.
Een netbookje is zeker geen verkeerd alternatief. Hadden we vorig jaar ook. Al zou ik een goedkoper alternatief nemen. Ze zijn behoorlijk overpriced wat dat betreft.
Dell Inspiron 15
De Dell Inspiron 15 heeft standaard een prima cpu aan boord, nl de Pentium T4200. Ook over de resolutie van het 15,6"-scherm hebben we niets te klagen: 1366 x 768 pixels. De schijf is met 160GB wel aan de kleine kant maar we denken toch dat de Inspiron goede papieren in huis heeft.
Zeer leuek bang/buck idd.

Overigens lijkt pricewatch: Asus X58LE-EP044C me een beter alternatief voor de Asus.

Als student kan ik overigens niet zeggen dat Acer zo geliefd is. Ze mogen goedkoop zijn, de rest is dat ook wel. De service en kwaliteit laten echter te wensen over. Wat dat betreft zou ik een Acer niet met een gerust gevoel mee naar school nemen. Specs zijn leuk, maar voor studenten is stabiliteit, degelijkheid en service nog vele malen belangrijker. 2 jaar garantie ipv 1 jaar is echt een huge voordeel voor een Asus bijvoorbeeld.

Let daar dus ook goed op en de degelijkheid. Heb het al een aantal malen gezegd in de topics: de beste hufterprooftest voor notebooks is 4 jaar lang studeren*.

*) Na 3 jaar heeft 50% van de notebooks minimaal 1 RMA gehad. Ik denk dat onderhand 20% ook al eens een 2e of 3e RMA heeft gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 09-07-2009 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
Die Toshiba kan er wel uit idd en de Asus die je voorstelt is een mooie: snellere proc en grotere hdd tegenover minder geheugen is een prima trade off.

Acer staat met zijn bouwkwaliteit bepaald niet hoog aangeschreven nee, maar ik dacht dat het de laatste tijd wat beter was en door zijn prijzen is het merk wel populair onder studenten. Of het dan ook meteen een plek in de NBBG verdiend is een andere zaak natuurlijk :P

Persoonlijk noem ik de NC20 met zijn 12"-scherm en Via-cpu geen netbook overigens (maar ik lijk redelijk alleen te staan) en netbooks met hun kleinere schermen zou ik ook niet aanraden aan studenten. Houd je over de Asus Eee PC 1101HA Wit en de Acer Aspire One D751h (en nog een Packard Bell Dot) maar die hebben de Atom Z520 die op 1,33GHz loopt aan boord. Zou ik toch voor de NC20 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Olaf schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:18:
Die Toshiba kan er wel uit idd en de Asus die je voorstelt is een mooie: snellere proc en grotere hdd tegenover minder geheugen is een prima trade off.

Acer staat met zijn bouwkwaliteit bepaald niet hoog aangeschreven nee, maar ik dacht dat het de laatste tijd wat beter was en door zijn prijzen is het merk wel populair onder studenten. Of het dan ook meteen een plek in de NBBG verdiend is een andere zaak natuurlijk :P
En toch, vallen die prijzen nog best tegen eigenlijk. Zeker in dit segment. Bouwkwaliteit is wel verbeterd, dat zeker. Helaas zijn ze imho aan de lompe kant. Zo geweldig geprijsd zijn ze overigens ook weer niet, tenminste niet in dit segment. Het is wel de naam die ze hebben, maar als ik de pricewatch zo zie... :N
Persoonlijk noem ik de NC20 met zijn 12"-scherm en Via-cpu geen netbook overigens (maar ik lijk redelijk alleen te staan) en netbooks met hun kleinere schermen zou ik ook niet aanraden aan studenten. Houd je over de Asus Eee PC 1101HA Wit en de Acer Aspire One D751h (en nog een Packard Bell Dot) maar die hebben de Atom Z520 die op 1,33GHz loopt aan boord. Zou ik toch voor de NC20 kiezen.
Heb je ook een punt inderdaad. De Acer Aspire Timeline is helaas te duur wat dat betreft en de HP dv2 is met 520 euro wel te overwegen, maar is wat dat betreft minder als de NC20. Tenminste: Biedt weinig meerwaarde.

Ik zou eerder kijken om naast de NC20, de Asus/lenovo/dell nog een goedkope ~400 euro notebook mee:
pricewatch: HP Compaq 6730s (NA829ET)
pricewatch: Asus PRO59L-EP069A
pricewatch: Acer eMachines E720-343G16Mi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Even een heel ander uitstapje: pricewatch: Asus Eee PC T91 Zwart

Zelf net, inclusief 2GB en 16GB SDHC (48GB totaal aan SSD opslagcapaciteit :P ), besteld. Een heus tablet netbook that is. Weer eens wat anders en dan kunnen de studenten die geen orde kunnen houden in hun collegeblok, incluis me, hun aantekeningen mooi digitaal oppennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
Die Eee PC gaat er zeker inkomen, de tablet-functionaliteit maakt het kleine formaat meer dan goed. Windows 7!

Verder zit ik er toch over te denken om de Asus K50IJ-SX051C op te nemen in plaats van de Asus X58LE-EP044C en wel vanwege de igp: de 4500MHD presteert aanzienlijk beter dan de X3100. Dit in combinatie met 4GB ipv 3GB geheugen maakt de iets langzamere cpu wel weer goed imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Idd, lijkt me zeker de betere van de 2. Daarnaast kent hij ook een leuke nieuwe feature: IceCool waarmee de temps op de palmrest onder de lichaamstemperatur blijven. http://notebookspot.nl/ni...met-ijskoude-k-serie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Ik mis een goede notebook van HP in dit rijtje. Verder zou ik altijd proberen in het vervolg voor mijzelf dan om een notebook te kopen met een sterkere processor dan een Celeron en in dat verlegde ook ook een Atom. Behalve als je echt voor het gewicht, de accuduur en het formaat gaat.

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 20-07-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik zoek ook een notebook voor simpele werkzaamheden zoals ook in de topicstart staan vermeld. Ik heb een limiet van 500 euro en ben al een tijdje aan het zoeken. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een Toshiba.
Satellite A300-23U Dit vanwege de redelijk goede processor en de vrij goede videokaart.

Een paar vereisten: goede processor, goede grafische kaart >=15 inch.

De specificaties zijn:
Processor:
Intel® Pentium® dual-core processor T4200 | snelheid : 2.00 GHz | Front Side Bus : 800 MHz | 2nd level cache : 1 MB
Systeemgeheugen:
3,072 (2,048 + 1,024) MB | maximale uitbreiding tot : 8,192 MB | technologie : DDR2 RAM (800 MHz)
320Gb hd 5400rpm
Grafische controller:
ATI | ATI Mobility Radeon HD 3470 ondersteuning voor HyperMemory technologie

Ik zat te kijken naar de volgende laptops:
studio 15
hp dv6 1220 sd
hp 6730s
acer aspire 57382 g

Maar ik heb ook veel negatiefs over de studio 15 gelezen zoals niet goed functionerende toetsenborden enz.

Heeft iemand nog mooie laptops die worden aangeraden ivm prijs prestatie verhouding? I kil graag zoveel mogelijk specificaties voor 500euro.

[ Voor 3% gewijzigd door kaasaanfiets op 29-07-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 16:41

florholvoet

aka F0x.be

Ik geef iets meer uit voor mijn studentennotebook en ga volgende week de Acer TimeLine 4810TG halen (de single-core CPU variant)

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05 20:21
Ik heb voor een vriendin van me de lenovo besteld. en wat een heerlijk ding is dat. redelijke specs voor die prijs. en erg stevig. ook imo een mooi scherm.

heb hem zelf bij takeitnow gehaald, met vista home premium. bij alternate krijg je echter vista business erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

waarom een singlecore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

die laptops uit de TS zijn echt allemaal belabberd, geen 1 met een goede video chip...
In hoeverre is daar gekeken naar prestaties die je voor 500euro kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:54

R-B

Blokkert

pfew, zit ook te kijken naar een leuke studenten laptop.. Wat een keuze 8)7..

Maargoed..

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:29

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik neem aan dat onder "studenten", het type student dat de laptop een hele week in een studentenkamer laat staan. 1x per week de laptop naar een practicum meenemen en 1x per week de laptop naar huis verplaatsen. In totaal heb je 4x (kamer=>school, school=>kamer, kamer=>thuis, thuis=>kamer) de laptop versleept, schermen open/dicht gedaan,...

Ondertussen ben ik ook dit type student geworden. In een "laptopgekke" IT-opleiding bestond een gemiddelde dag uit: kamer=>eerste lesuur, eerste lesuur=>tweede lesuur, tweede lesuur=> springuur, springuur => 4de lesuur, 5de lesuur => kantine, kantine => "waar je kan gamen, downloaden,... of waarom niet in het park?", ... => nog wat lessen, => kamer. 8 verplaatsingen! In een dag werden onze laptops even hard getrasht, dat een andere student 14 dagen tijd nodig heeft. Woon-werk bestaat uit thuis=>kantoor en kantoor=>thuis, slechts 2 verplaatsingen per dag. Om in de buurt van trashing te komen moet je al continue op de laptop meesleuren en bij veel klanten per dag bovenhalen.
R-B schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 23:24:
pfew, zit ook te kijken naar een leuke studenten laptop.. Wat een keuze 8)7..

Maargoed..
Ik heb nog gewerkt met een laptop die 0,1fps deed in het "renderen" van Java-code in Netbeans. Zo traag is blijkbaar mogelijk. Ook Autocad van tegenwoordig vraagt naar graphics.

500 euro zit op de grens tussen netbook en een laptop. Een Dell Studio 15 begint vanaf 599 euro. 100 euro boven budget gaan is het verschil tussen een fiets en een brommer. Een brommer heeft weinig last van tegenwind, maar je blijft in de regen rijden. Een snellere laptop maakt het niet plotseling steviger en geschikter voor de "laptopgekke" opleidingen. Een brommer gaat elke 4000km naar de garage voor onderhoud, terwijl bv een Clio elke 30000km op onderhoud gaat. Een "laptopgekke" opleiding icm een laptop dat weinig kan verdragen, levert veel RMA's op. Aan de andere kant is een auto of een volledige Thinkpad-pakket (garantie uitbreiden, verzekering tegen beschadigingen,...) astronomisch duurder.

Ik had 9 RMA's met een Toshiba Satellite Pro M10, een RMA koste 3 weken tot 3 maanden per stuk en een slechte herstelling kan een RMA-reeks doen ontstaan. Van 3 weken + 3 maanden + 3 maanden wordt je niet blij, daarmee heb je een semester zonder laptop gestudeerd en welkom bij het praktijkexamen Visual Basic, Java,... Uiteraard hebben ze geen desktops in de klassen. Zolang je geen RMA's nodig hebt, is er weinig mis bij Toshiba. Vanaf het moment dat je aan RMA's begint, dan moet je al zeker zijn dat het echt dringend op RMA moet. Anders bleven we verder doormodderen met een halfdode Toshiba, uit angst voor de RMA-reeksen. 40% op RMA in het eerste jaar is dan nog vrij optimistisch, dankzij de angst kregen we de echte RMA-cijfers niet te zien.
Intel Pentium Dual Core T4200 (2,00 GHz, 800 MHz, 1 MB cache)
15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
320 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
Over het aantal jaren garantie uitbreiden (levensduur van een laptop staat gelijk aan het aantal dagen dat het met RMA's opgelapt wordt) ga ik met 500 euro budget niet beginnen.

Ik zoek als student ook naar een laptop. Studio 15,6 inch (15,4 inch is verouderd) ziet als minimale specs eruit. Dan garantie uitbreiden richting 3 jaar. De stevigheidseisen wordt naar beneden gesteld omdat ik niet meer zoveel met laptops moet rondsleuren. Maar klachten over de betrouwbaarheid van het toetsenbord doet mij verder twijfelen.

Als je aan een "laptopgekke" opleiding begint, dan kan je beter ergens anders kijken. Het materiaal dat in deze topic aangeprijst wordt, is na 1,5 à 2 jaar volledig gesloopt. Zoals een auto die 400000km gereden heeft en de garagist schroeft een nieuwe motor erin (op RMA zodat ze driekwart van de onderdelen mogen vervangen). Dell's, Mac's, Acers, Asus'en, Toshiba's,... werden even hard gesloopt, gesloopt als in laten we moederbordjes omplooien en haarscheurtjes in de printbanen introduceren. Specs voor betrouwbaarheid inleveren is hier nodig, nog liever een werkende Intel onboard, dan een RMA-happy laptop met specs. Wanneer de laptop een half jaar op RMA is, heb je weinig aan de hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Helemaal mee eens, maar vergeet niet dat studenten vaak ook arm zijn. Niet iedereen heeft het geld liggen voor een stevige businessmodel van HP, Dell of Lenovo.

Ja, veel gaat RMA, veel gaat kapot. Maar soms kun je niet beter betalen. Sterker, de goedkoopste Acer notebook die een klasgenoot heeft op de opleiding is 1 van de weinigen die nog wel leeft. Je moet er ook een beetje netjes mee om gaan. Niet het scherm opeens vol openklappen. Dat deed ik met mijn Asus A6, dat scharnier was na een jaar behoorlijk afgeragt. Op dit moment staat mijn Asus F3Sc op mijn schoot.

Goedkoop plastic? Nee. Asus is behoorlijk gul met plastic. Het voelt degelijk aan. Het toetsenbord veert niet. Deze keer ben ik wel netjes omgegaan met mijn scharnier. Resultaat? Na 20 maanden dienst zit het scherm er nog zo stevig op als het maar kan. Op een paar gebruikersspoortjes (krasjes) na is de notebook na een jaar studentenleven, en dat is dus de hele dag meeslepen, iedere dag weer, en dan ook nog een busreis iedere dag. En de garantie? Prima wat mij betreft. De Asus A6 had na een jaar dorst en ik heb hem naar een half glas ranja gegeven.... Daarna heeft hij nog 4 maanden dienst gedaan en dat zonder spillproof tobo :+ . Toch maar een RMA ingediend. Na 4 weken, standaardperiode, hielden ze ook bij mij, buiten de garantie, hun service hoog. Ik werd opgebeld dat ze geen nieuw mobo konden krijgen in de 4 weken termijn die ze hanteren. Afijn, ze wilden wel gratis en voor niets een nieuwe Asus F3Sc opsturen. Hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Wat als het maximale budget rond de 700-750 ligt? Nieuw schooljaar komt eraan, we moeten dus iets kopen. Voorkeur gaat uit naar Asus aangezien ik hier continu lees over hun degelijke service. Wat raadt men hier aan?

edit: 15.6" zou perfect zijn qua schermgrootte.

[ Voor 10% gewijzigd door BobbyDgtl op 19-08-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 19:34

Saven

Administrator

Dell Studio 15 ;)

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
PROCESSOR Intel® Core™2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - Nederlands bewerken
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return bewerken
BLUETOOTH Geen Bluetooth-upgrade bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart bewerken
VERZENDINGSDOCUMENTEN Dutch - Documentation Studio 1545 bewerken
LCD-SCHERM 15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™ bewerken
WEBCAM Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera bewerken
GEHEUGEN 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048] bewerken
HARDE SCHIJF 500 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf bewerken
GRAFISCHE KAART 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570 bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software bewerken
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh) bewerken

Subtotaal
Incl. BTW € 729,99

Goeie marchandise?
Hoe zit het met levertijd?

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik kies er idd ook voor om meer geld uit te geven, voor een Dell Vostro 1320, voor m'n studenten-laptop (vrijwel elke dag nodig op de studie).
Die kost me 900,- (950,- met 4 jaar garantie ipv 3, twijfel ik nog over) terwijl ik eerst max. 700,- in gedachten had.
Maar ja, als hij het de volle 4 jaar uithoudt, lijkt me dat het geld meer dan waard.
Goedkoop is toch vaak duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:27
Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een laptop waarmee ze komende jaren uit de voeten kunnen. Het zijn echt nog absolute beginners en moeten windows, internet, e-mail etc. nog ontdekken. Ze zoeken dus een laptop voor die doeleinden en hebben verder absoluut geen zware eisen/wensen. Enige wat gewenst is, is dat het scherm min. 15,6inch is omdat ze beide een bril dragen en natuurlijk ook een dagje ouder worden.

Ze willen er eigenljik niet meer dan €400,-- voor uitgeven. Iemand een leuke laptop? Ik had zelf een Toshiba gezien die ongeveer 320 zou kosten, maar daar zat maar 1GB aan geheugen in met Vista.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Pagina: 1