Naar ik weet is het een zeer sterk doorontwikkelde versie van de quake III arena engine, althans, daar ligt de basis. Ondertussen hebben ze al zoveel aan die engine gesleuteld en verbeterd dat het zo'n beetje een in-house engine is geworden.TKing schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 08:36:
[...]
Serieus? Dat verklaart misschien ook waarom het zo'n 'licht' spel is. Ik vond de feeling inderdaad wel aardig hetzelfde als in CoD2. Ik vind wel dat ze alles dan flink mooier hebben weten te maken
Het mooie daarvan is natuurlijk ook dat je in de loop der tijd (mind you, de eerste call of duty stamt al uit 2003) die engine van buiten naar binnen leert kennen, wat de kwaliteit van de games alleen maar ten goede komt.
Overigens @ Neejoh: op het IW-forum kwam ik laatst een berichtje tegen van 402 dat alle oproepen om iets van de MP-kant van MW2 te laten zien, waren gehoord. 402 vertelde dat hij filmpjes wil maken in dezelfde geest als de perk-filmpjes van toentertijd. Ze zijn (of waren, ten tijde van de post) op dit moment bezig om te plannen wat ze willen laten zien en wanneer ze dat willen gaan doen. Het kan dus best zijn dat we binnenkort al wat gaan zien, al verwacht ik echter dat IW die filmpjes nu aan het maken is en pas laat zien wanneer de hele marketingmolen van Activision begint te draaien in augustus.
offtopic:
Als je een bron nodig hebt: check het forum van IW eens en zoek daar op alle posts die FourZeroTwo heeft gemaakt. Hij post niet zoveel, dus dit bericht moet makkelijk terug te vinden zijn.
Als je een bron nodig hebt: check het forum van IW eens en zoek daar op alle posts die FourZeroTwo heeft gemaakt. Hij post niet zoveel, dus dit bericht moet makkelijk terug te vinden zijn.
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits