Jizzaa schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:38:
Toch ook even hier mijn (uiteindelijk positieve) ervaring met problemen bij de macbook.
De nieuwe macbook vertoonde 2 hele kleine barstjes aan de achterkant van het scherm. Toen binnengebrach in switch in gent (waar ik hem kocht) maar het was zogezegd accidentiële schade. (Schade die bij normaal gebruik niet voorkomt) Nochtans is er altijd maximaal zorg voor gedragen. Enkel wat druk van de boekentas kon de oorzaak zijn. En 400€ voor scherm te vervangen was me wat te veel...
Nu ging ik terug naar de switch om mij een nieuwe macbook pro te bestellen. En terwijl ik daar was vroeg ik om wat info of er niets zelf aan te doen was, want ik merkte dat die barstjes al verder geschuurd waren.
Toen zij die hersteller dat hij ook al 5 tal identiek hetzelfde probleem had gezien, maar dat apple het niet onder de garantie liet vallen. Enige tip die de hersteller kon geven was eens proberen te bellen en een klacht in te dienen.
Ik direct bellen, en maar liefst 40 minuten aan de telefoon gegangen.
Eerst kon ik gewoon een klacht neerleggen, want het was geen schade die ik zelf had veroorzaakt.
Dan heb ik blijven zagen en argumenten aanbrengen, (altijd vriendelijk gebleven weliswaar) Oa aangebracht dat die hersteller zelf al veel zo'n gevallen had, dat het 2 identieke barstjes waren. Dat ik er nog kende met het probleem.
Na veel blabla kreeg ik plots iemand anders aan de lijn, en kreeg een hele uitleg over hoe apple het had onderzocht en dat het wel degelijk aan mij lag en niet aan het product. Toen kon ik bijna mijn gsm al afleggen, maar plots zei die man: 'maar voor u maken we een uitzondering' we zullen aanduiden dat het scherm onder garantie mag vervangen worden. Plots stond ik daar met een spreekwoordelijke mond vol tanden. Had totaal niet meer verwacht. Hij vroeg bovendien nog of ik kosten gemaakt had om hem binnen te brengen in de switch, want zelfs dat gingen ze vergoeden.
Conclusie: Ik ben heel tevreden over de hulp bij apple. Heel vriendelijke mensen die me bijstonden, en uiteindelijk komen ze toch uit voor het probleem.
Ze zeggen wel een 'uitzondering' , maar ze weten maar al te goed dat dit een zwakke plek/ constructiefout in de/sommige macbook.
Nu apple dit voor mij doet, moeten ze dit ook doen voor mensen die hetzelfde probleem hebben. Indien er mensen met hetzelfde barstjes probleem zitten, bel naar de apple care lijn (ook al heb je geen apple care, zoals ik) en breng het argument aan dat ze het bij iemand al hebben vervangen. Indien dat niet volstaat kan ik het dossiernummer doorgeven waarmee je kan bewijzen dat ze het bij mij hebben vervangen, en u dus gelijk moeten behandelen