Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:08

page404

Website says no

crazylegs schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:58:
Binnenkort van plan een macbook te kopen, momenteel nog in het bezig van een windows laptop, maar zou graag een keer een mac proberen. Nu een kopen een goed plan? of nog even wachten ivm opvolger?
beetje grijsgedraaid verhaal aan het worden hoor! Nu nodig? Nu kopen. Nog niet nodig? Wachten. Wil je er gewoon één? Nu kopen, je gaat er echt geen spijt van krijgen. de ontwikkelingen blijven toch wel doorgaan, dus daar hoef je niet op te wachten.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-06 22:13
crazylegs schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:58:
Binnenkort van plan een macbook te kopen, momenteel nog in het bezig van een windows laptop, maar zou graag een keer een mac proberen. Nu een kopen een goed plan? of nog even wachten ivm opvolger?
Zo kan je constant blijven wachten op de opvolger, want er komt om de zoveel tijd een nieuwe. De MBP is net vernieuwd, dus als je die wil kopen zou ik dat nu doen. Als je de witte MB wilt dan kan je misschien beter even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-06 10:36
het gaat me idd om de witte MB, de MBP wordt me te duur...

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
page404 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:08:
[...]

beetje grijsgedraaid verhaal aan het worden hoor! Nu nodig? Nu kopen. Nog niet nodig? Wachten. Wil je er gewoon één? Nu kopen, je gaat er echt geen spijt van krijgen. de ontwikkelingen blijven toch wel doorgaan, dus daar hoef je niet op te wachten.
so true... maar waar het mij om gaat, dat wanneer ik straks (mei is het plan) me MB heb, ik het wel erg zuur zou vinden als er kort daarna weer een nieuwe is.. de prijzen van de huidige MB bijvoorbeeld, zijn die de laatste tijd gedaald? Of net zo als bij introductie..(schijnt een indicatie te zijn voor opkomende introductie van nieuwe modellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
  • Laatst online: 14-04 22:50
Ik zelf heb lang gewacht op de nieuwe MBpro omdat het prijsverschil niet in proportie was met het verschil tussen de mb en mbpro. Na de update is dit prijsverschil wel gerechtvaardigd. Dus ik denk niet dat de macbook rap zal upgedate worden. De MBpro heeft er bijna 10 maanden over gedaan voor een update, en denk dat de macbook ook wel nog een tijdje zal doorgaan.
Bovendien zijn er vaak acties in mediamarkt bijvoorbeeld, waar je voor 900€ nog extra harde schijf krijgt en ram.
Als je geinteresseerd bent, niet twijfelen ,doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 20:27

DancePlaza

ninja

Jizzaa schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:44:
Ik zelf heb lang gewacht op de nieuwe MBpro omdat het prijsverschil niet in proportie was met het verschil tussen de mb en mbpro. Na de update is dit prijsverschil wel gerechtvaardigd. Dus ik denk niet dat de macbook rap zal upgedate worden. De MBpro heeft er bijna 10 maanden over gedaan voor een update, en denk dat de macbook ook wel nog een tijdje zal doorgaan.
Bovendien zijn er vaak acties in mediamarkt bijvoorbeeld, waar je voor 900€ nog extra harde schijf krijgt en ram.
Als je geinteresseerd bent, niet twijfelen ,doen!
kijk anders even deze week bij de mediamarkt staat er 1 voor 898 euro standaard model met 320 gb hd en 4 gb ram :P

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 17:00
Ik ben in principe ook aan wachten op de volgende update, ik heb geen haast.
Verwacht er ook niet veel van waarschijnlijk een processor speedbump, en ik hoop het standaard geheugen naar 4gb.
En heel misschien de nvidia 320m, maar dat verwacht ik niet.

Bij www.macrumors.com kan je in de buyersguide precies kijken hoelang een gemiddelde update op zich laat wachten en hoelang het is geleden, en hij staat nu op buy only if needed.

We zullen zien....misschien tijdens de aankondiging van de nieuwe iphone, in ieder geval geen aparte keynote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346384

Aangezien ik lang niet altijd alles snap van specificaties heb ik een vraag
omdat ik mijn oude macbook wil vervangen:

Ik zag in het krantje van de mediamarkt:

Afbeeldingslocatie: http://img684.yfrog.com/img684/8084/schermafbeelding2010042m.png
Aanbieding voor 889 met dubbele hoeveelheid standaard werkgeheugen.

en op apple's website deze specs: 2.26GHz Intel Core 2 Duo processor with 3MB on-chip shared L2 cache
(waarbij ik de keuze neem om 2 extra GB werkgeheugen te nemen)
En dan zit ik inclusief korting rond de 940

Wat is de beste deal qua processor, en zit er veel verschil in?

Ik gebruik mijn macbook voornamelijk voor grafische doeleinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 346384 op 24-04-2010 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
hmmm volgens mij staat dr een foutje in de advertentie.. overal staat dat de huidige macbook DDR3 werkgeheugen bevat, in de advertentie hierboven, staat DDR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346384

Of is het dan een ouder model/versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:07
Ik kan misschien een Macbook Late 2007 overnemen. Nu las ik heel wat gebreken op Wikipedia, maar het schijnt dat deze er geen last van heeft.
Case is vervangen eind 2009 wegens een scheurtje en de laptop heeft geen last van de meest voorkomende gebreken die ik op Wikipedia heb gelezen (gele vlekken op case, falende harddrives, falende accu's).

Zijn er verder nog punten om op te letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:13
Gister mijn eerste Macbook aangeschaft, wel een 2e handsje maar doet het nog prima.
Het is een witte Macbook 1.1 , geen idee wel bouwjaar het is eigenlijk.
Ga hem gebruiken om te programmeren (websites) en voor het kleine Photoshop werk en dan vooral onderweg (trein)
Het hoeft dus geen krachtpatser te zijn omdat ik ook nog een desktop computer heb die dat werk wel weer kan.

Heb de handleiding nog niet gelezen maar kom overal wel uit wat ik tot nu toe heb gedaan, werkt net zo lekker als de Iphone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Ik heb het probleem dat als ik een bepaald type lege DVD+R in de drive doe, dat die dan na 30 seconden automatisch uitgespuugd wordt, echter heb ik een aantal weken geleden wel iets gebrand op hetzelfde soort schijfje! iemand een suggestie voor dit probleem?
Ik heb een MacBook 6.1 (late 2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317160

Rhndy schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:38:
Ik heb het probleem dat als ik een bepaald type lege DVD+R in de drive doe, dat die dan na 30 seconden automatisch uitgespuugd wordt, echter heb ik een aantal weken geleden wel iets gebrand op hetzelfde soort schijfje! iemand een suggestie voor dit probleem?
Ik heb een MacBook 6.1 (late 2009)
Neus even rond in Systeemvoorkeuren > Cd's en Dvd's. Staat daar iets geks? Anders wordt het ingewikkelder.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 317160 op 03-05-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Anoniem: 317160 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:56:
[...]

Neus even rond in Systeemvoorkeuren > Cd's en Dvd's. Staat daar iets geks? Anders wordt het ingewikkelder.
Staat nog op de standaardinstellingen:
Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/2503/schermafbeelding2010050f.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Harde schijf van de niet unibody MB van mijn broertje is kapot, nu wil ik hem vervangen, maar voor de zekerheid:

Gaat deze 7200rpm schijf van Seagate werken?
pricewatch: Seagate Momentus 7200.4 ST9320423AS

En is het een grote aanslag op de batterijduur ipv de 5400rpm schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniBSD
  • Laatst online: 20-12-2023
StephaN900 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:30:
Harde schijf van de niet unibody MB van mijn broertje is kapot, nu wil ik hem vervangen, maar voor de zekerheid:

Gaat deze 7200rpm schijf van Seagate werken?
pricewatch: Seagate Momentus 7200.4 ST9320423AS

En is het een grote aanslag op de batterijduur ipv de 5400rpm schijf?
Heb je misschien hier iets aan: [Macbook] Harde schijf vervangen - Deel 2

Batterijduur lijkt nauwelijk aangetast te zijn met een nieuwe schijf.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Binnenkort heb ik dan ook mn eerste macbook late 2009 unibody met 4gb geheugen :*) nu vroeg ik mij af....
Wat voor een sleeve/tas gebruiken jullie wanneer ie mee op pad gaat?
Je wil natuurlijk niet dat je macbook beschadigt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffannnn
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
thnx! dat was van mij een typisch staaltje... iets met neus en niet verder kijken ofzo.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik zit na te denken om een Macbook te kopen. Nu werk ik met Windows, maar sommige dingen erger ik me nogal aan, waardoor ik misschien een Mac wil.
Ik ben geen proffesionele/veel gebruiker, de meeste huis-tuin-en-keukenzaken, en kleine foto/videobewerking (geen grote films of foto's tot in de puntjes bewerken). De vraag is of ik daarvoor een Macbook moet aanschaffen, of dat dat te weinig is om deze prijs ervoor te betalen. Is het echt zo geweldig dat hij die bijna €1000 waard is?

Hier staat dat er spoedig een nieuwe Macbook gaat komen, ik denk dat ik daar wel op wacht. Ik heb hem nu niet nodig, ik heb geen haast, ik zou makkelijk wat maandjes kunnen wachten.

Ik reis best veel, alleen niet met een laptop. Alleen binnenshuis wil ik wel een portable computer hebben ^^

En ja, ik ga het eerst uitproberen, ik heb nog weinig gewerkt op een Mac, dus dat zal ik ook wel gaan doen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Beroemdheid op 07-05-2010 16:00 ]

Fractal Design Core 1100 review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01 02:08
Sinds vandaag ben ik de eigenaar van een Macbook White 5,2 (mid-2009), gekocht voor €400. Best een goede deal! De batterij heeft nog maar 14 cycles gehad zelfs.
Mijn vraag: is er ergens een goede startplek waar je 'tweaks' kunt vinden voor Mac OS X? Of is dit gewoon echt niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 19:50
crazylegs schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:05:
hmmm volgens mij staat dr een foutje in de advertentie.. overal staat dat de huidige macbook DDR3 werkgeheugen bevat, in de advertentie hierboven, staat DDR2
Als processor snelheid staat er 1.06 GHz... Ook een drukfout? Of echt een ouder model?

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-06 18:24
schaap2005 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 18:33:
Sinds vandaag ben ik de eigenaar van een Macbook White 5,2 (mid-2009), gekocht voor €400. Best een goede deal! De batterij heeft nog maar 14 cycles gehad zelfs.
Mijn vraag: is er ergens een goede startplek waar je 'tweaks' kunt vinden voor Mac OS X? Of is dit gewoon echt niet nodig?
Sjow, waar heb je die deal gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01 02:08
B.A.L. schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:24:
[...]

Sjow, waar heb je die deal gesloten?
Marktplaats en veel haast ;). Echt te gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

schaap2005 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 18:33:
http://www.macosxhints.com/

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
Een Mac is echt te gek, daar hoef je niet aan te twijfelen. En als ik zie wat jij er allemaal mee wilt doen dan is hij zeker geschikt. Foto/video bewerking en overige zaken als mail en internet zijn gemakkelijk te gebruiken op een Mac.

Mijn ma wilt een MacBook, maar ik regel hem voor haar en wacht denk ik ook tot de update.

En de prijs, tja je krijgt er ook wat voor terug. Daarbij blijft hij het jaren goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leftdevil
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-01 07:54
ik wil graag een nieuwe 13" pro kopen, nu kwam ik op internet deze winkel/webshop tegen met nogal een behoorlijk prijs verschil.
http://www.buy4me.nl/

heeft iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-06 18:24
*snip* verkeerde topic

[ Voor 97% gewijzigd door B.A.L. op 10-05-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

De Macbook schijnt opgewaardeerd te worden naar 2.4 en de 320M.

http://www.macrumors.com/...ed-to-2-4ghz-nvidia-320m/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
Ik vrees alleen ook dat de prijs opgewaardeerd gaat worden i.v.m. onze Griekse vrienden en de uitwerking daarvan op de euro - dollar wisselkoers.

Maar denk dat ik hem eindelijk ga halen, hoewel er komt natuurlijk ook weer het back-to-school kortingsseizoen aan, dus misschien toch nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Laatst online: 16:59
Heb scheuren in de topcase van m'n late 2009 MacBook :( Aan beide kanten bij de schanieren (haakse hoeken). Morgen maar even langs de APR, hopelijk is het snel te fixen.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://piccer.nl/dpl.php?t=2&file=d5371/1274038972.png

Andere kant is soortgelijk maar nog in 'ontwikkeling'. Hij is nu denk ik ongeveer 3 maanden oud en eigenlijk alleen in huis gebruikt, erg jammer.

[ Voor 41% gewijzigd door rnark op 16-05-2010 21:44 . Reden: Foto erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Roynaldinho schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:16:
[...]

Ik vrees alleen ook dat de prijs opgewaardeerd gaat worden i.v.m. onze Griekse vrienden en de uitwerking daarvan op de euro - dollar wisselkoers.

Maar denk dat ik hem eindelijk ga halen, hoewel er komt natuurlijk ook weer het back-to-school kortingsseizoen aan, dus misschien toch nog even wachten.
Das pas in september ofzo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
MarkTkraam schreef op zondag 16 mei 2010 @ 20:27:
Heb scheuren in de topcase van m'n late 2009 MacBook :( Aan beide kanten bij de schanieren (haakse hoeken). Morgen maar even langs de APR, hopelijk is het snel te fixen.

Andere kant is soortgelijk maar nog in 'ontwikkeling'. Hij is nu denk ik ongeveer 3 maanden oud en eigenlijk alleen in huis gebruikt, erg jammer.
Lees even onderstaande van mij van paar pagina's eerder hier ;)
Jizzaa schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:38:
Toch ook even hier mijn (uiteindelijk positieve) ervaring met problemen bij de macbook.

De nieuwe macbook vertoonde 2 hele kleine barstjes aan de achterkant van het scherm. Toen binnengebrach in switch in gent (waar ik hem kocht) maar het was zogezegd accidentiële schade. (Schade die bij normaal gebruik niet voorkomt) Nochtans is er altijd maximaal zorg voor gedragen. Enkel wat druk van de boekentas kon de oorzaak zijn. En 400€ voor scherm te vervangen was me wat te veel...

Nu ging ik terug naar de switch om mij een nieuwe macbook pro te bestellen. En terwijl ik daar was vroeg ik om wat info of er niets zelf aan te doen was, want ik merkte dat die barstjes al verder geschuurd waren.
Toen zij die hersteller dat hij ook al 5 tal identiek hetzelfde probleem had gezien, maar dat apple het niet onder de garantie liet vallen. Enige tip die de hersteller kon geven was eens proberen te bellen en een klacht in te dienen.

Ik direct bellen, en maar liefst 40 minuten aan de telefoon gegangen.
Eerst kon ik gewoon een klacht neerleggen, want het was geen schade die ik zelf had veroorzaakt.
Dan heb ik blijven zagen en argumenten aanbrengen, (altijd vriendelijk gebleven weliswaar) Oa aangebracht dat die hersteller zelf al veel zo'n gevallen had, dat het 2 identieke barstjes waren. Dat ik er nog kende met het probleem.
Na veel blabla kreeg ik plots iemand anders aan de lijn, en kreeg een hele uitleg over hoe apple het had onderzocht en dat het wel degelijk aan mij lag en niet aan het product. Toen kon ik bijna mijn gsm al afleggen, maar plots zei die man: 'maar voor u maken we een uitzondering' we zullen aanduiden dat het scherm onder garantie mag vervangen worden. Plots stond ik daar met een spreekwoordelijke mond vol tanden. Had totaal niet meer verwacht. Hij vroeg bovendien nog of ik kosten gemaakt had om hem binnen te brengen in de switch, want zelfs dat gingen ze vergoeden.

Conclusie: Ik ben heel tevreden over de hulp bij apple. Heel vriendelijke mensen die me bijstonden, en uiteindelijk komen ze toch uit voor het probleem.
Ze zeggen wel een 'uitzondering' , maar ze weten maar al te goed dat dit een zwakke plek/ constructiefout in de/sommige macbook.
Nu apple dit voor mij doet, moeten ze dit ook doen voor mensen die hetzelfde probleem hebben. Indien er mensen met hetzelfde barstjes probleem zitten, bel naar de apple care lijn (ook al heb je geen apple care, zoals ik) en breng het argument aan dat ze het bij iemand al hebben vervangen. Indien dat niet volstaat kan ik het dossiernummer doorgeven waarmee je kan bewijzen dat ze het bij mij hebben vervangen, en u dus gelijk moeten behandelen ;)
Conclusie, dit zeker aanhalen moest je moeten bellen of naar je winkel teruggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
Jizzaa schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:26:
[...]

Lees even onderstaande van mij van paar pagina's eerder hier ;)

[...]

Conclusie, dit zeker aanhalen moest je moeten bellen of naar je winkel teruggaan.
Ben vanmiddag langs geweest bij de APR. Ze gaven aan het nog nooit gezien te hebben maar wilden het graag voor me oplossen. Moet nu zo'n 1,5 week wachten tot hij weer terug is. Er wordt ook gelijk naar mijn magsafe poort gekeken die soms problemen gaf.

Al met al nog niets negatiefs, behalve dat ik de MacBook (gemiddeld) 1,5 week kwijt ben :( Laat nog wel weten hoe het afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Nieuw MacBook uit:

http://www.apple.com/nl/macbook/

Hij lijkt qua specs nu op de 13" MBP... Ook 2.4 Ghz, ook de 320M, 10 uur batterij... Alleen 2 gb natuurlijk...

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-06 23:44
http://www.onemorething.n...-meer-snelheid-meer-geld/
Nieuwe MacBook: meer batterij, meer snelheid, meer geld
Koen van Tongeren 20 minuten geleden 6 reacties
De geruchten bleken op waarheid berust. Apple heeft vandaag een nieuw model MacBook uitgebracht. De meest opvallende vernieuwingen zijn een snellere processor, langere batterijduur én hogere prijs.
De verbeteringen aan de nieuwe MacBook zitten allemaal aan de binnenkant. Allereerst is de heeft de Core 2 Duo processor een bescheiden upgrade gekregen van 2,26 naar 2,4 Ghz en de NVIDIA 9400M grafische chip is vervangen voor de nieuwe GeForce 320M. Het grootste nieuws van de MacBook update is echter z’n batterij. Die gaat nu, net als bij z’n grote broers nu tot 10 uur mee op één lading.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/k3m1au.png
Helaas komt al dit moois wel met een prijs, een hogere prijs welteverstaan. Was de MacBook tot vandaag nog €899,-, de nieuwe MacBook kost €999,-, binnen 24 uur uit voorraad leverbaar, dat dan weer wel.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
LOL en 100 euro duurder...van 899 naar 999...
Nvm, wel erg jammer dat ie duurder is geworden en 2GB in 2010...Apple wat doe je? Van de andere kant: 899 maakt de MB wel érg aanlokkelijk: voor wat euries meer 4GB erin hangen, die 2GB verkopen.

Edit: van de andere kant, toen de euro nog goed stond (1.46 ofzo) heeft Apple er alleen bij de MB een redelijke exchange voor gevraagd: (999 dollar naar 899 euro), terwijl bij de duurdere MBP er maar 50 units vanaf gingen: 1199 dollar naar 1149.

Euhm maar die rekensom in de post van Wouwout klopt niet echt: laten we zeggen een prijs van 949 was chiquer geweest.

[ Voor 112% gewijzigd door vogelaarke135 op 18-05-2010 11:29 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElNillus
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10-2023

ElNillus

Verwarde internetmiljonair

Tsja, wat moest Apple anders doen met die MacBook? Ze konden er moeilijk 4 GB RAM in plempen en die 9400M houden... het verschil tussen de 13" MB en de MBP gaat nu om de buitenkant en de extras van de Pro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
ElNillus schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:26:
Tsja, wat moest Apple anders doen met die MacBook? Ze konden er moeilijk 4 GB RAM in plempen en die 9400M houden... het verschil tussen de 13" MB en de MBP gaat nu om de buitenkant en de extras van de Pro. :)
Wat heeft 4GB en 9400M houden met elkaar te maken? Maar ja, Apple is geen charity organization natuurlijk. 10 uur werken op een batteryload is dan wel erg lekker natuurlijk. Met een prijsverschil (150 euro) zullen wel meer mensen de entry MBP nemen ipv MB.

Verbaas me dan helemaal over de hi end 13" MBP: 300 euro meer voor een iets grotere harde schijf (entry level upgrade is 45 euro :p) en measly CPU upgrade.

MB nu met verlicht toetsenbord??
http://www.apple.com/nl/macbook/specs.html

En dan invoer:
"Verlicht toetsenbord van volledig formaat met 79 toetsen, waaronder 12 functietoetsen en 4 pijltoetsen ('omgekeerde 'T'')"
Edit: typefout van Apple NL waarschijnlijk, US store rept met geen woord over verlicht toetsenbord.

[ Voor 21% gewijzigd door vogelaarke135 op 18-05-2010 11:40 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 20:27

DancePlaza

ninja

tjsa 100 euro meer voor een upgrade :P die batterij is wel een hele verbetering

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
vogelaarke135 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:33:
[...]

En dan invoer:
"Verlicht toetsenbord van volledig formaat met 79 toetsen, waaronder 12 functietoetsen en 4 pijltoetsen ('omgekeerde 'T'')"
Edit: typefout van Apple NL waarschijnlijk, US store rept met geen woord over verlicht toetsenbord.
Dat staat ook bij de MBP, dus het zal zo wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Voor 150 euro meer dan toch liever de MBP 13 inch. Los van de looks en het SD(HC) slot, bij de MBP kun je van die 4GB tzt nog een keer 8GB maken. De Macbook ondersteunt max. 4 GB.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 18-05-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben verder erg benieuwd wanneer de MacMini wordt geupdate. Of ook binnenkort (sinds half oktober 2009) of toch samen met de iMac ergens rond de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

vogelaarke135 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:33:
En dan invoer:
Poeh, ik WIST wel dat ik niet gek aan het worden was. Ik ververste de pagina en opeens werd er niet meer gesproken over een verlicht toetsenbord :P

Slechte deal IMHO, aangezien je voor €250, €150,-- meer al een MBP hebt met alles erop en eraan. Dom dat ze de Macbook duurder hebben gemaakt :)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 111703 op 18-05-2010 16:06 . Reden: Stomme typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:06:
[...]

Poeh, ik WIST wel dat ik niet gek aan het worden was. Ik ververste de pagina en opeens werd er niet meer gesproken over een verlicht toetsenbord :P

Slechte deal IMHO, aangezien je voor €250,- meer al een MBP hebt met alles erop en eraan. Dom dat ze de Macbook duurder hebben gemaakt :)
Staat nog steeds verlicht toetsenbord: http://www.apple.com/nl/macbook/specs.html

PS: het is slechts 150 euro meer en geen 250 euro. Dus ja, ik denk dat veel mensen dan liever de MBP kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Niet als je de specs bekijkt in de shop:

http://store.apple.com/nl...y/macbook?mco=MTAyNTQzMzg (klik op tech specs)
:>

[ Voor 3% gewijzigd door Wilf op 18-05-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
MarkTkraam schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:43:
[...]

Ben vanmiddag langs geweest bij de APR. Ze gaven aan het nog nooit gezien te hebben maar wilden het graag voor me oplossen. Moet nu zo'n 1,5 week wachten tot hij weer terug is. Er wordt ook gelijk naar mijn magsafe poort gekeken die soms problemen gaf.

Al met al nog niets negatiefs, behalve dat ik de MacBook (gemiddeld) 1,5 week kwijt ben :( Laat nog wel weten hoe het afgelopen is.
Dam das echt wel lang, hier max 2 dagen fzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:25
Anoniem: 111703 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:06:
[...]
Slechte deal IMHO, aangezien je voor €250, €150,-- meer al een MBP hebt met alles erop en eraan. Dom dat ze de Macbook duurder hebben gemaakt :)
Prijsverhoging is logisch, als je de huidige dollarkoers en belastingen e.d. meetelt:

999 dollar = 786 euro + 20% BTW = ~935 euro, en aangezien er bij die 999 dollar nog niet de amerikaanse saletax zitten en Apple alles naar boven afrond lijkt mij de prijs van 999 vrij logisch. Het is dat de nieuwe MBP's gelukkig op tijd zijn uitgebracht, anders had ik deze ook wel duurder verwacht.
Jizzaa schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:11:
[...]

Dam das echt wel lang, hier max 2 dagen fzo.
2 dagen? ben ik benieuwd waar dat is. APR's die geen in-house reparatie hebben moeten hem eerst versturen naar een reparatie centrum, dit gebeurt vaak 1/2x p/week, voor de terugweg geldt precies hetzelfde, dus je zit al snel op 2 weken reparatie tijd.

[ Voor 24% gewijzigd door RobbieB op 18-05-2010 17:02 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Kun je het geheugen later zelf uitbreiden?

Mijn moeder wil een MacBook bestellen. Maar ik weet niet of ik haar 4GB moet aanraden. Ze mailt, surft, bekijkt foto's en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:01
FerdiV schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:37:
Kun je het geheugen later zelf uitbreiden?

Mijn moeder wil een MacBook bestellen. Maar ik weet niet of ik haar 4GB moet aanraden. Ze mailt, surft, bekijkt foto's en dat soort dingen.
Ja, hoor. Zie http://www.ifixit.com/Gui...dy-Model-A1342-RAM/1666/1

Ik zou het lekker bij 2GB houden voorlopig, meer dan zat voor haar.

[ Voor 8% gewijzigd door heuker op 18-05-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
heuker schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:41:
[...]

Ja, hoor. Zie http://www.ifixit.com/Gui...dy-Model-A1342-RAM/1666/1

Ik zou het lekker bij 2GB houden voorlopig, meer dan zat voor haar.
Ok bedankt voor je antwoord :) Ik bedoelde eigenlijk meer of hij open kon, ik weet dat er geen accuklep is.

Trouwens nog een vraag. Op de Apple site kan je korting op een printer krijgen, maar ik kan er maar 4 kiezen terwijl op de pagina van de actie opgevuld is met anderen. Kan ik gewoon elke printer toevoegen aan de bestelling of zijn het alleen deze 4 voor de MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

FerdiV schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:24:
[...]

Ok bedankt voor je antwoord :) Ik bedoelde eigenlijk meer of hij open kon, ik weet dat er geen accuklep is.
Jahoor. Dat is een kwestie van de acht schroefjes onderop losschroeven, en dan kom je direct uit bij 't geheugen en de harde schijf. Zie onderaan deze pagina: http://www.apple.com/macbook/design.html.
Trouwens nog een vraag. Op de Apple site kan je korting op een printer krijgen, maar ik kan er maar 4 kiezen terwijl op de pagina van de actie opgevuld is met anderen. Kan ik gewoon elke printer toevoegen aan de bestelling of zijn het alleen deze 4 voor de MacBook?
Volgens mij (maar vraag 't bij apple) kan dat ook met andere printers. De korting is op basis van een refund.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
RobbieB schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:01:
[...]

2 dagen? ben ik benieuwd waar dat is. APR's die geen in-house reparatie hebben moeten hem eerst versturen naar een reparatie centrum, dit gebeurt vaak 1/2x p/week, voor de terugweg geldt precies hetzelfde, dus je zit al snel op 2 weken reparatie tijd.
Gaat over een switch winkel in gent met eigen reparatie center. Echt wel luxe om te kiezen voor een apr met in house reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339794

Sinds een week een macbook juist gekocht voor de update. Ik heb opgemerkt dat mijn bt muis van het merk thrust of mijn asus gaming muis af en toe slecht reageren, zelf sloom werkend effect op de reactiviteit van het os hebben. Terwijl de touchpad heel lekker werkt. Heeft dit iets te maken me drivers ?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roynaldinho
Anoniem: 339794 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:10:
Sinds een week een macbook juist gekocht voor de update. Ik heb opgemerkt dat mijn bt muis van het merk thrust of mijn asus gaming muis af en toe slecht reageren, zelf sloom werkend effect op de reactiviteit van het os hebben. Terwijl de touchpad heel lekker werkt. Heeft dit iets te maken me drivers ?

Mvg,
Zou misschien nog proberen hem om te ruilen voor de nieuwe, ligt er een beetje aan waar je hem hebt gekocht en hoeveel dagen geleden denk ik, maar niet geschoten is altijd mis.

Zojuist de nieuwe besteld bij de applestore, gezamenlijk met printer, die me na korting 20 euro kost, er daar kan ik voor me huidige printer de cartridges niet eens van vervangen.

Wel nog even 2 weken wachten volgens de bestelstatus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat de nieuwe juist uit is stoort me niet zo.

Maar bestaat dat drivers voor muizen onder mac os x ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339794 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:17:
Dat de nieuwe juist uit is stoort me niet zo.

Maar bestaat dat drivers voor muizen onder mac os x ?
Iedere USB muis zou het zo moeten doen zonder driver. Echter bijvoorbeeld Trust heeft wel drivers voor sommige muizen, maar dan alleen als op de verpakking ook staat dat de muis speciaal geschikt is voor Mac. Bijvoorbeeld deze muis: http://www.trust.com/prod...tdrivers.aspx?artnr=15904

Zo'n driver zal vermoedelijk nodig zijn voor het activeren of gebruiken van bepaalde knoppen op de muis die niet standaard ondersteund worden door het OS.

Het traag reageren van de muis lijkt mij echter meer te maken met bluetooth dan met een driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik nog niet geprobeerd heb is om eens die batteries te vervangen, mischien gaat die muis effe aan en dan terug uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Anoniem: 339794 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:30:
Wat ik nog niet geprobeerd heb is om eens die batteries te vervangen, mischien gaat die muis effe aan en dan terug uit.
Ik heb ook een tijd problemen gehad met mijn Mighty Mouse. Maar toen ik mijn Wi-Fi naar N-only zette had ik geen problemen meer. Het wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een Wi-Fi/Bluetooth storing.

Probeer eens je Wi-Fi uit te zetten en bekijk dan hoe hij het doet.

[ Voor 7% gewijzigd door FerdiV op 20-05-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed idee, zal ik deze avond testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
MarkTkraam schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:43:
[...]

Hij is gerepareerd :D Ze hebben volledig nieuw scherm erin gezet. Perfecte service :9

Was weer wennen, een paar dagen op een Windows laptop. Vooral qua shortcuts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163039

Heb mijn macbook net geformatteerd, heb nu een paar keer opnieuw mijn iphone eraan gehangen en gesynchroniseerd. Maar de agenda, het adresboek en de notities op mijn macbook daten niet up.

Hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
@jweettoch

Heb je bij itunes --> iPhone van xxxxx --> info, alle vinkjes wel aan staan voor agenda, adresboek en notities?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
Zeg kinders van een vadert en een moedert, ik zie nergens een MacBook Pro topic (misschien moet mijn vier-oog vervangen worden) dus ik zet mijn dilemma maar even hier. Wat is het probleem? Ik zoek een zeer draagbare notebook, ik ga hem gebruiken voor school (goh, je bent niet de enige) wat inhoud dat hij zonder moeite moet kunnen Photoshoppen, tekst editten, internetten, e.d. (allemaal tegelijk) en ik speel wel eens een spelletje. Het gewicht is voor mij het grootste probleem om niet voor een grotere notebook te kunnen gaan, zwaarder dan 2 kilo gaat niet. Vooral door mijn voorliefde voor games twijfel ik dus of ik voor een MacBook Pro moet gaan (13-inch) of voor de Alienware M11X (Ik weet het, dit is geen Apple!). Gamen is niet het hoofddoel, hoeft niet op max. settings maar moet wel een beetje mogelijk zijn. Hij moet natuurlijk vooral geschikt zijn voor mijn studie (nu nog MediaTechnologie, veel te technisch :O , volgend jaar Communicatie & Multimedia Design).

Dus..., wat zouden jullie doen?

Sorry als ik dit topic vervuil met mijn geblaat, vertel me dan waar ik dit wel moet posten :) .

Overigens ben ik al een half jaar zoet met het zoeken naar een geschikte notebook, sjouw al zowat twee jaar met een veel te grote en zware Acer, en wil nou wel eens de knoop doorhakken :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Ik heb hier een oude MacBook (CoreDuo) en mijn top-case is gescheurd enzo en krijg geen nieuwe meer van Apple..

Nu heb ik allemaal leuke topcases gezien op ebay, maar zou je een US lay-out topcase ook op een nederlandse/europese MacBook kunnen plaatsen? Ik zou zelf zeggen dat dat prima moet kunnen, maar lees hier en daar dat er aan de binnenkant wat kabeltjes anders zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
peddro schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:40:
Ik heb hier een oude MacBook (CoreDuo) en mijn top-case is gescheurd enzo en krijg geen nieuwe meer van Apple..

Nu heb ik allemaal leuke topcases gezien op ebay, maar zou je een US lay-out topcase ook op een nederlandse/europese MacBook kunnen plaatsen? Ik zou zelf zeggen dat dat prima moet kunnen, maar lees hier en daar dat er aan de binnenkant wat kabeltjes anders zitten..
Dit kan, let echter op dat het model MacBook klopt met de topcase die je bestelt. Volgens mij hebben de core2duo versies een net iets andere connector dan de core duo versies (ik weet het niet helemaal zeker).

Ik weet wel zeker dat het kan omdat mijn vorige MacBook de vergeling had van de topcase en die na vervanging opeens een US ipv NL topcase had 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361254

Ik heb mijn macbook een maand of 7 en onderaan het scherm, aan de bovenkant heb ik 2 haarscheuren. Als hij toe is zie je ze aan de 2 kanten waar het scherm aan de computer vastgaat. Dit zou toch wel garantie zijn zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i371.photobucket.com/albums/oo156/ikke3000/IMG_5073.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i371.photobucket.com/albums/oo156/ikke3000/IMG_5074.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06 15:11

EgoPro

Time is an illusion.

Yup zelfde probleem hier, tot nu toe nog niet aan toe gekomen om er wat aan te laten doen (ben bang dat het een paar maandjes later ook weer terugkomt)

Is gewoon een garantie (of Applecare) issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hopelijk. en hopelijk kunnen ze het in een dag of 2 fixen. Ik zit met eindwerken en foto jury's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Staat er nu zoveel spanning op die punten dat daar in sommige gevallen barstjes ontstaan?

Overigens heb ik die van mij nu een klein half jaar en heb ik tot nu toe nergens last van, hopen dat dit ook zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik heb ook zo'n scheurtje in mijn MacBook unibody, zelfde plek. Bij mij alleen aan 1 kant, niet aan beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257404

Ik ga mijn MacBook 4,1 straks ook binnengooien bij de Apple winkel hier in mijn buurt door een scheurtje in de topcase (magneetstrip-verhaal). Dit ging zonder protest gerepareerd worden. (2 jaar oud, 1 jaar garantie)

Nu heb ik echter op mijn scherm vrij vaak dat ik zo rare veldjes pixels opmerk? Via google kom ik alleen uit op dead pixel verhalen maar dat is het niet, want soms zitten ze boven aan mijn scherm, soms vanonder aan het dock.. Weet iemand wat dat is of aan wat dit ligt?

Afbeeldingslocatie: http://grab.by/4R6o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:28
Lijkt me een hardwarematig probleem aan je videokaart, omdat het probleem zich ook voordoet als je een screenshot maakt. Dus misschien is je videokaart kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Fuwor schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 07:53:
Lijkt me een hardwarematig probleem aan je videokaart, omdat het probleem zich ook voordoet als je een screenshot maakt. Dus misschien is je videokaart kapot?
Lijkt me eerder iets anders, omdat het juist in de screenshot ook aanwezig is, is het iets software matig. Doet hij het ook tijdens het opstarten???

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:55

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica