Leef lekker in het nu, er is niks anders
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
thanks
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Ik gok dat je op poort 8000 probeert te connecten, probeer het eens op poort 119.FireFoz schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 17:12:
Ik heb de laatste tijd problemen met usenetserver, kan totaal niet connecten... ook laadt:
https://monitor.usenetserver.com/cgi-bin/routeselect
niet voor mij. laadt dit voor jullie wel en hebben jullie (die ook usenetserver hebben) nergens last van?
Netjes betaald, alle stappen doorlopen..tot "choose your username". Daar connecte die niet meer tot de site en nu heb ik dus wel betaald maar geen login...
Opnieuw wachtwoord aanvragen werkt ook niet, dan zegt ie "emailadress not in database". Tot nu toe nog niet echt overtuigd dus.
Ondertussen maar een mail gestuurd naar support en hopelijk kunnen ze dit goed en snel oplossen
Testpagina van giganews geeft wel 20+ Mb aan, trace is ook goed.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik heb iets soortgelijks bij ze gehad, lang geleden. Dat werd toen snel en keurig opgelost.LWaS schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:08:
[...]
Ondertussen maar een mail gestuurd naar support en hopelijk kunnen ze dit goed en snel oplossen
Heb je overigens gebruikt gemaakt van de kleverige deal? Zo niet, dan kan je je bestelling alsnog aanpassen door contact met ze op te nemen. (Zie hier voor details; is 11 USD per maand.)
[ Voor 29% gewijzigd door pven op 09-05-2009 16:40 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Zelfde gehad, bij mij kapte ie ook op de username-keuzepagina.LWaS schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:08:
Vandaag is mijn Giganews abbo afgelopen, en ben overgestapt naat Astraweb. Tenminste, dat was ik van plan.
Netjes betaald, alle stappen doorlopen..tot "choose your username". Daar connecte die niet meer tot de site en nu heb ik dus wel betaald maar geen login...
Opnieuw wachtwoord aanvragen werkt ook niet, dan zegt ie "emailadress not in database". Tot nu toe nog niet echt overtuigd dus.
toen gemaild, en binnen een dag ofzo was t geregeld.
UPC is weer lekker aan het afkapen..
Ook als je SSL gebruikt?Dennis Lammers schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:31:
Pfff... zowel gisteren als vandaag is Astraweb supertraag (max 300 kbs)
UPC is weer lekker aan het afkapen..
http://www.deyterra.com
119, 23, 1818 of 8080?
Kijk ook even wat je snelheid is bij www.speedtest.net
Als die ook langzaam is, dan is UPC niet aan het knijpen, maar dan zit de bottleneck in je wijkverdeelpunt.
Ik hou dat UPC nu gewoon op ip adres aan het knijpen is, met ssl aan 10 connecties haal ik nu net 1 MB/s waar ik voorheen met SSL op 4 connecties op 1,5 MB/s zat, speedtest is snel, speedtest op giganews is snel zowel naar de US als de EU server.rally schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:47:
En heb je ook een andere poort geprobeerd?
119, 23, 1818 of 8080?
Kijk ook even wat je snelheid is bij www.speedtest.net
Als die ook langzaam is, dan is UPC niet aan het knijpen, maar dan zit de bottleneck in je wijkverdeelpunt.
Zonder SSL is het helemaal om te janken.
En blijkbaar is dit opeens op 2 usenet servers (giganews en astraweb), giganews tot vanmiddag nergens last van, hopelijk voor UPC een storing.
[edit]
Volgens Chelloo is het overal (http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=29662.80)
42,50 voor 50/50 Mb in de buurt hier, denk dat UPC zijn eigen glazen in gooit, ik zet nu de max connecties open om maar een beetje snelheid te krijgen, dus die trafficshaper krijgt het alleen maar drukker als iedereen dit doet.
Een WoW update binnen halen duurt door dit idiote gedoe ook al erg lang.
[edit2] Zijn er mensen die ook zo veel spam krijgen op hun chello account? Het rare is dat ik dat account nooit gebruik (gebruik altijd mijn catchall van Demon) en het dus me verbaast dat ik zelfs op nieuw aangemaakte accounts binnen 24 uur spam krijg.
[ Voor 35% gewijzigd door MeNTaL_TO op 09-05-2009 20:31 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Normale servers zover ik kan checken zijn wel online.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik heb gebruikt van die kleverige deal japven schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 16:39:
[...]
Ik heb iets soortgelijks bij ze gehad, lang geleden. Dat werd toen snel en keurig opgelost.
Heb je overigens gebruikt gemaakt van de kleverige deal? Zo niet, dan kan je je bestelling alsnog aanpassen door contact met ze op te nemen. (Zie hier voor details; is 11 USD per maand.)
# newszilla6.xs4all.nl:119: 4Nakebod schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 18:39:
Toevallig iemand die kan bevestigen dat Eweka via IPv6 momenteel redelijk onbereikbaar is?
Normale servers zover ik kan checken zijn wel online.
# reader.ipv6.xsnews.nl:119: 0
# news.ipv6.eweka.nl:119: 6
Op Eweka kom ik wel, middels toledo kan ik momenteel xsnews niet bereiken.
alternativ
Gister was eweka niet vooruit te branden (250 KB/s met ssl) maar later wel weer.
Net even gekeken via een andere usenet provider (proefaccount van yabnews) en daarbij hetzelfde verhaal.
Als ik gewoon iets download via ftp of via de browser haal ik wel 20mbit dus het probleem lijkt 'm te zitten in de combinatie met usenet...
Lijkt er dus op dat UPC nu ook usenet aan het knijpen is met SSL aan ? Ik ben benieuwd of het dan wel weer sneller gaat naar 23:00 uur (waar ze traditioneel de snelheid weer vrijgeven )
[ Voor 21% gewijzigd door Creesch op 09-05-2009 19:27 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Maar om eerlijk te zijn is dat normale speed voor deze snelheid met de standaard upc gestapo ssl knijptechnieken.
Verwijderd
Heb exact hetzelfde gehad. Mailtje gestuurd, kreeg reactie maar moest alleen een betaal nummer erbij zetten. Heb ik gedaan (Betaald via iDeal trouwens). Een maand(!) later is uiteindelijk mijn account aangemaakt. Met de excuus voor het lange wachten.LWaS schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:08:
Vandaag is mijn Giganews abbo afgelopen, en ben overgestapt naat Astraweb. Tenminste, dat was ik van plan.

Als je trouwens bij Astraweb via iDeal betaald, word je abbo niet vanzelf verlengt. Ik wilde na een maan n.l. m'n abbo opzeggen. Maar ik kreeg keurig een mailtje terug dat dit niet nodig was omdat ik via iDeal betaald heb. Dus dan stopt het ook vanzelf.
Verder (buiten het wachten voor m'n account om) hebben ze wel goede service gelevert! Altijd online, alles kompleet, lekkere retentie etc. Verder geen problemen mee gehad!
appart tot nu toe kon ik met een UPC 20mbit verbinding eweka en ssl toch altijd de volledige snelheid halen, tot gisteren dus hoewel ik er toen vanuit ging dat er een storing was bij eweka aangezien het later wel beter ging. Na wat rondneuzen en uitproberen (zie hierboven) kwam ik inderdaad op de conclusie dat UPC wel de snelheid zal dichtknijpen tot een bepaald tijdstip...Fatal Mind schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:30:
Maar om eerlijk te zijn is dat normale speed voor deze snelheid met de standaard upc gestapo ssl knijptechnieken.
Hmm, xsnews had ik nog niet erbij staan, die doet het hier inmiddels juist welAlternativ schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:13:
[...]
# newszilla6.xs4all.nl:119: 4
# reader.ipv6.xsnews.nl:119: 0
# news.ipv6.eweka.nl:119: 6
Op Eweka kom ik wel, middels toledo kan ik momenteel xsnews niet bereiken.
Eweka geeft soms een ping reply, maar meestal niet. (Vanavond dan)
En newszilla heb ik al via ipv4, maar die wil je niet voor de retentie.
"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque
Ik hoop nog steeds op een probleem met de packetshaper, maar mocht dit knijpen blijven dan raken ze een hoop mensen kwijt (die ze denk ik ook graag kwijt zijn), blijf het raar vinden, wel 120 Mb aanbieden maar dan gaan knijpen als mensen het daadwerkelijk gaan gebruiken., dan klopt je kosten/baten plaatje gewoon niet helemaal.MrData schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:27:
Hier is Tweaknews icm UPC ook bijna tot het nulpunt ingezakt. Misschien een storing, maar aangezien overig verkeer wel normaal gaat verdenk ik ze weer van het knijpen. Schijnbaar mogen we alleen nog alleen maar wat emailen en browsen..
Zal wel een storing zijn, hopelijk normaal is de Usenet snelheid wel redelijk snel (nou ja heb maar 10 Mbit dus echt snel is dat niet). Als de snelheid na 00:00 of 1:00 middernacht ineens wonderbaarlijk omhoog schiet zal het wel knijpen zijn geweest.
"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque
stelletje %#%^@#!@
ik vraag me af of de usenetproviders hier nog iets mee gaan doen ? als UPC aan het knijpen is op IP range mischien de ip adressen vaker verwisselen ? (geen idee of dit makkelijk uit te voeren is)
[ Voor 54% gewijzigd door Creesch op 09-05-2009 23:02 ]
In dezelfde range blijven kan vaak wel, maar een andere range betekend bijna ook altijd fysiek van locatie wisselen.
En dan nog, UPC heeft daar maar een paar seconde de tijd voor nodig om dat allemaal weer te blokken.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Verwijderd
IP-range wisselen is op zich niet zoveel werk (vorige week als wijze van test nog gedaan). Verkeer naar UPC schoot omhoog, maar sinds dit weekend is het echt k*t met peren.Nakebod schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 23:06:
Zomaar even ip adressen wisselen, en al helemaal naar een hele andere IP range, is niet te doen.
In dezelfde range blijven kan vaak wel, maar een andere range betekend bijna ook altijd fysiek van locatie wisselen.
En dan nog, UPC heeft daar maar een paar seconde de tijd voor nodig om dat allemaal weer te blokken.
Verwijderd
Dat is exact wat wij ook zien op onze link naar UPC.The Wizard schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 23:03:
Precies, hier ook... Klokslag 23:00 weer maximale snelheid....
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
das gewoon aso!The Wizard schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 22:14:
Op Chelloo.com regent het ook klachten. Een storing is het niet, aangezien alle andere verkeer wel goed loopt. Op Chelloo.com staat een reactie van de helpdesk van een newsserver dat ze tegenwoordig knijpen op de ip ranges van de newsservers, dus dan helpt SSL en andere poorten niet.
Zo kon ik gister tegen het einde van de middag net isdn snelheden halen en halen ik op het moment 1MB/s (dus nog relatief te doen maar nog steeds te langzaam)
Erg appart allemaal
Ik haal met mijn Ziggo account 2382KB/s, dus de enige conclussie is dat het probleem inderdaad bij UPC ligtPacinoAllstars schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:43:
Bagger verbinding hier sinds vrijdag richting giganews, ik heb zelf upc 120 mbit. Een maat van mij ook en bij hem is het ook rete traag
Volgens mij kan je bij GigaNews ook op poort 80 downloaden (maar niet via SSL)... probeer dat eens.
Edit: Yup: dat kan. Zie hier
[ Voor 8% gewijzigd door rally op 10-05-2009 13:06 ]
Alleen maakt dat voor een trafficshaper niet uit.rally schreef op zondag 10 mei 2009 @ 13:05:
[...]
Ik haal met mijn Ziggo account 2382KB/s, dus de enige conclussie is dat het probleem inderdaad bij UPC ligt
Volgens mij kan je bij GigaNews ook op poort 80 downloaden (maar niet via SSL)... probeer dat eens.
Edit: Yup: dat kan. Zie hier
Als ik van mijn normale newsreader83 overschakel naar de SSL-reader, gaat het iets beter maar krijg ik veel vaker 430's, terwijl ik die nog wél (hetzij met moeite) kan downloaden van de non-SSL newsreader83. Ik heb al aan de helpdesk van Eweka gevraagd of de retentie van de SSL-server anders (korter) is dan die van de non-SSL readers, maar zij zeggen van niet, maar mijn ervaring is dus anders.
Ik heb trouwens ADSL van Telfort (20mbit, netto zo'n 1100kB/s).
[ Voor 10% gewijzigd door SiHiDa op 10-05-2009 18:25 ]
Dit is een bekend probleem en we zijn hier ook mee bezig. Excuus voor het ongemak.SiHiDa schreef op zondag 10 mei 2009 @ 18:15:
Hebben anderen ook problemen met het downloaden van oude posts met Eweka? Twee oude posts (146 en 174 dagen) worden zeer traag en moeizaam gedownload: Ik krijg geen '430 No such article', maar de draadjes blijven geregeld "hangen", waarna mijn usenet client (AltBinz) weer opnieuw probeert te connecten, wat niet altijd gaat. Een "nieuwe" post van 26 dagen wordt zonder problemen gedownload. Die twee oude posts zijn trouwens voorbeelden, want het lijkt zo traag te gaan met alle oude posts (> ~130 dagen?).
Als ik van mijn normale newsreader83 overschakel naar de SSL-reader, gaat het iets beter maar krijg ik veel vaker 430's, terwijl ik die nog wél (hetzij met moeite) kan downloaden van de non-SSL newsreader83. Ik heb al aan de helpdesk van Eweka gevraagd of de retentie van de SSL-server anders (korter) is dan die van de non-SSL readers, maar zij zeggen van niet, maar mijn ervaring is dus anders.
Ik heb trouwens ADSL van Telfort (20mbit, netto zo'n 1100kB/s).
Bedankt voor je berichtPunica- schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:01:
[...]
Dit is een bekend probleem en we zijn hier ook mee bezig. Excuus voor het ongemak.
[ Voor 7% gewijzigd door SiHiDa op 10-05-2009 22:14 ]
Laatste tijd heeft het moeite met het ophalen van de laatste"parts" waardoor de bestanden blijven "hangen" totdat ze compleet binnen zijn

[ Voor 4% gewijzigd door ThaHandy op 11-05-2009 05:59 ]
Heb je goed gezien, die 2 staan in relatie tot elkaar. Al moet je opzich net zoveel 430's krijgen bij SSL als zonder SSL, SSL maakt daarin namelijk niet uit. Het kan toeval zijn dat je meer 430's gezien hebt bij SSL gebruik. Overigens kan je soms een post wel binnen halen als je het gewoonweg nog een keer probeert.SiHiDa schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:13:
[...]
Bedankt voor je berichtIk ben nog wel benieuwd of het eerste probleem ("hangende" connecties bij oude posts), het tweede "probleem" ((meer) 430's bij SSL) of beide problemen bekend bij jullie zijn. (Misschien hebben de twee problemen ook wel met elkaar te maken?)
Zoals je op t.net misschien een paar weken geleden hebt gelezen komt er een enorme uitbreiding naar ons toe. Die gaat al deze problemen oplossen.
CMJJKFE
Volgens de site zitten ze op 130 dagen. Is het een populaire groep waar je uit download? Bij wat minder bekende groepen zie je wel eens vaker dat de retentie wat hoger is.Jan20 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:30:
Klopt het dat retentie Tweaknews omhoog aan het gaan is? Haal bestanden binnen die 180 dagen oud zijn
Het probleem van gisteren lijkt dus opgelost...
Tot nu toe niet ontevreden, ondanks een valse start dus

[ Voor 100% gewijzigd door wimpie op 13-05-2009 20:54 ]
Divide and conquer.
Uit de OP:
Let wel op dat het bespreken van FTD-achtige onderwerpen niet de bedoeling is. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing). Géén index-sites of services dus !
Overheen gelezen, dus vraag is overbodig.rally schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 06:58:
Mag dat hier wel?
Uit de OP:
Let wel op dat het bespreken van FTD-achtige onderwerpen niet de bedoeling is. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing). Géén index-sites of services dus !
Divide and conquer.
Ik merkte inderdaad ook al dat ik veel oudere posts kon downloaden. Welke groepen dat waren zou ik niet meer precies weten. Erg mooie ontwikkeling natuurlijk als de retentie omhoog gaat. Onder de facturen van TweakNews staat sinds ~2 weken trouwens de volgende aanbieding, maar iemand die hier al meer informatie over heeft kunnen vinden op de TweakNews website?Jan20 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:30:
Klopt het dat retentie Tweaknews omhoog aan het gaan is? Haal bestanden binnen die 180 dagen oud zijn
AANBIEDING: WD500 Harddisk voor slechts € 30,-
Speciaal voor TweakNews jaar-abonnee's, een 500Gb harddisk voor slechts € 30,- . Check www.tweaknews.nl voor meer informatie.
http://www.tweaknews.nl/?page=news/homePowerSp00n schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:26:
[...]
Ik merkte inderdaad ook al dat ik veel oudere posts kon downloaden. Welke groepen dat waren zou ik niet meer precies weten. Erg mooie ontwikkeling natuurlijk als de retentie omhoog gaat. Onder de facturen van TweakNews staat sinds ~2 weken trouwens de volgende aanbieding, maar iemand die hier al meer informatie over heeft kunnen vinden op de TweakNews website?
[...]
Daar zag ik een banner staan, die linked naar http://www.tweaknews.nl/?page=news/wd500
Verwijderd
Misschien ook wel wat voor eweka?? met jullie (mega)upgrade in de toekomst...Punica- schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:42:
[...]
http://www.tweaknews.nl/?page=news/home
Daar zag ik een banner staan, die linked naar http://www.tweaknews.nl/?page=news/wd500
In de toekomst, het word as we speak geinstalleerdVerwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:57:
[...]
Misschien ook wel wat voor eweka?? met jullie (mega)upgrade in de toekomst...
![]()
Maar helaas, ook hierdoor hebben we niet 'ineens' drives over.
Deze staat dus niet op de TweakNews website gericht op Tele2 klantenPunica- schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:42:
http://www.tweaknews.nl/?page=news/home

Verwijderd
Balen!!Punica- schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:18:
[...]
In de toekomst, het word as we speak geinstalleerd(ben ik blij dat ik een dagje Alkmaar / Office doe
).
Maar helaas, ook hierdoor hebben we niet 'ineens' drives over.
Heb je toevallig al een planning wanneer we wat moeten merken van de upgrade?
Persoonlijk heb ik soms bij oudere bestanden >150 dagen ongeveer dat het trager is en soms helemaal niet binnen te trekken is, dat is soms vervelend..
Nu zie ik op de site 170 dagenpven schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:41:
[...]
Volgens de site zitten ze op 130 dagen. Is het een populaire groep waar je uit download? Bij wat minder bekende groepen zie je wel eens vaker dat de retentie wat hoger is.
Dat is mogelijk en daar is dus ook deze upgrade voor, half / eind juni moet het verschil merkbaar zijn.Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:03:
[...]
Balen!!
Heb je toevallig al een planning wanneer we wat moeten merken van de upgrade?
Persoonlijk heb ik soms bij oudere bestanden >150 dagen ongeveer dat het trager is en soms helemaal niet binnen te trekken is, dat is soms vervelend..
Nee, dat moet gewoon goed gaan, ik vermoed dat er bij jou echt iets anders aan de hand is, misschien een virusscanner of firewall die roet in het eten kan gooien (denk vooral aan Panda / Norton)SiHiDa schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 21:50:
Helaas heb ik weer een probleem bij Eweka: Ik krijg heel veel 430's, ook bij posts <130 dagen. Soms zoveel dat het niet meer te repareren valt. Heeft dat te maken met de upgrade?
Dat lijkt me eerlijk gezegd sterk. Ik heb geen Panda, en ook geen Norton. Ik lees op het officiele Eweka-forum meer klachten hierover, het zal waarschijnlijk dus niet een lokaal probleem zijn,Punica- schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:30:
[...]
Nee, dat moet gewoon goed gaan, ik vermoed dat er bij jou echt iets anders aan de hand is, misschien een virusscanner of firewall die roet in het eten kan gooien (denk vooral aan Panda / Norton)
Ik denk dat je gelijk hebt, nog meer getweaked, als het goed is gaat het nu nog beter...SiHiDa schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 23:40:
[...]
Dat lijkt me eerlijk gezegd sterk. Ik heb geen Panda, en ook geen Norton. Ik lees op het officiele Eweka-forum meer klachten hierover, het zal waarschijnlijk dus niet een lokaal probleem zijn,
Hier nog steeds hetzelfde probleem als afgelopen week, in de avonduren schommelt het tussen de 100 en 500 KB/s, waar ik net als jou normaal over de 1MB/s moet halen. UPC icm Tweaknews.MeNTaL_TO schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 23:27:
Ik heb weer probs met giganews/UPC (denk laatste weer). Nog meer mensen met UPC last van rare transfers (klappert tussen 5 en 600 KB/s ipv normaal 1.5 MB/s).
Zelfde probleem hier. UPC in combinatie met Eweka. Verbindingen die uberhaupt niet kunnen worden gelegd of downloadsnelheden tot maximaal 600kb/s waar ik normaalgesproken 1200kb/s haal.MrData schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:35:
[...]
Hier nog steeds hetzelfde probleem als afgelopen week, in de avonduren schommelt het tussen de 100 en 500 KB/s, waar ik net als jou normaal over de 1MB/s moet halen. UPC icm Tweaknews.
idemUTwizard schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:44:
[...]
Zelfde probleem hier. UPC in combinatie met Eweka. Verbindingen die uberhaupt niet kunnen worden gelegd of downloadsnelheden tot maximaal 600kb/s waar ik normaalgesproken 1200kb/s haal.
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Op afwisselende tijdstippen is het raak. De ene keer is het niet vooruit te branden met 600KB/s, het andere moment komt het met 2.8MB/s binnen. En aan de reacties te zien, ligt het dus aan UPC.
Meest vreemde is nog wel dat ik met XL Ned nergens last van heb

Daar waar ik normaal 1,6 MB/sec haal, schommelt het nu tussen de 100 en 1000 kb/sec, met diepe dalen en hoge pieken.
Is er een insider die hier misschien een verklaring of meer info voor heeft? (ik verdenk Punica- hiervan
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
ik heb een 20 mb/1 mb lijn, ik haal een down van 1600 kilobyte en dat kost me dus 60 kilobyte aan download, dat vind ik erg veel.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Daar heb ik nooit last van gehad bij Astraweb. Met welk programma download je? Kan je eventueel via een andere provider proberen wat het doet?thefxr schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:30:
Is het normaal dat er een upload van 60 kilobyte is, als je van astraweb download?
ik heb een 20 mb/1 mb lijn, ik haal een down van 1600 kilobyte en dat kost me dus 60 kilobyte aan download, dat vind ik erg veel.
Dit klopt, we doen wel ons best om momenteel een workaround te maken om de performance te verbeteren.The_Worst schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:17:
@BackSlash, ze zijn op de hoogte van de problemen met de performance maar dit moet beter zijn dan voorheen. Halverwege juni moet er een uitbreiding geïnstalleerd zijn waardoor deze problemen niet meer spelen.
Wat ik dan binnenhaal is ook vrij compleet, af en toe is er een rar beschadigd maar dat valt te verwachten met zo'n oud bestand. Kortom, dit begint er weer op te lijken
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Yep, bij mij hetzelfde verhaal.BackSlash schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:16:
Ik moet zeggen dat de performance sinds vanmiddag alweer een stuk beter is geworden vergeleken met gisterEen post van 201 dagen kon ik bijna op fullspeed binnenhalen, ongeveer op 1,3 a 1,5 mb/sec ipv 1,6 mb/sec. Af en toe lijkt er een slotje uit te vallen wat de vertraging veroorzaakt.
Wat ik dan binnenhaal is ook vrij compleet, af en toe is er een rar beschadigd maar dat valt te verwachten met zo'n oud bestand. Kortom, dit begint er weer op te lijken
Het binnenhalen van oude bestanden gaat wel goed maar wederom met een lage(ere) snelheid.
[ Voor 26% gewijzigd door serayo op 20-05-2009 09:09 ]
Dat is helaas het UPC probleem, kunnen wij als usenet providers niets aan doen.Shark16 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:03:
Sinds een aantal weken heb ik ook veelvuldig last van extreem lage snelheden <200 Kb/s terwijl dit normaal een stabiele 1,73 Mb/s was. Zo af en toe gaat hij wel even omhoog maar hij is structueel laag. Ik maak gebruik van UPC (regio Zuid-Holland) i.c.m. Eweka (SSL).
Het binnenhalen van oude bestanden gaat wel goed maar wederom met een lage(ere) snelheid.
Je zal zien dat het tussen 16:00 en 23:00 helemaal klote gaat, en buiten die tijden een stuk beter.
Ze capten eerst op protocol maar omdat iedereen SSL ging gebruiken had dat niet veel nut meer.
Er was een NL USP die haar IP range even had veranderd en tada full speed.
Duurde helaas maar 2 dagen, toen had UPC die IP range ook alweer toegevoegt aan hun capper.
UPC zegt zelf dat 3 tot 5% van de gebruikers 50% van al het netwerkverkeer genereren op hun netwerk.
En dat ze cappen om realtime diensten zoals MSN en e-mail voorang te geven.
Dat die 3 tot 5% van de gebruikers dit verkeer ook dik betalen (25Mb abbbo's en hoger) wordt even vergeten en niet over gesproken.
Had gisteren nog een monteur ingehuurd door UPC op de stoep staan i.v.m. mijn problemen met inet, TV en telefoon.
Hij zij dat na de UPC werkzaamheden van vorige maand geleden het hele netwerk brak is en dat er heel veel problemen zijn.
UPC zal dit uiteraard NOOIT zelf toegeven...
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Interessant artikel. Ik ben van plan op korte termijn over te stappen naar desnoods een lager abonnement bij bijv. XS4ALL als UPC niet positief reageert op mijn klachtenbrief (als er uberhaubt al wordt gereageerd). Ik weet alleen niet of en wat de problemen zijn bij XS4ALL m.b.t. nieuwsgroepen. Dat moet ik nog uitzoeken. Een beter alternatief is er niet ben ik bang. Ziggo is in ieder geval geen optie want daar heb ik nog geen positief verhaal over gelezen...

Edit @ 19:17
Ik ben nu thuis en Eweka draait weer op volle toeren i.c.m. ssl via UPC. Heb nu drie lijntjes openstaan die een gemiddelde snelheid halen van ongeveer 1,00 MB/s. Met meer lijntjes gaat ook gewoon omhoog. Voorlopig dus niet gecapped maar alleen langzamer wegens drukte.
Edit @ 21:17
Heb even een tijdje niet gekeken maar de snelheid is nu weer gecapped tot 150 kb/s
[ Voor 22% gewijzigd door serayo op 20-05-2009 21:18 ]
En ZO slecht is Ziggo trouwens ook weer niet. Er zijn ook veel tevreden gebruikers, maar als iets werkt hoor je mensen over het algemeen daar niet over.
[ Voor 45% gewijzigd door rally op 20-05-2009 15:29 . Reden: Ziggo feedback toegevoegd ]
Ziggo heb ik thuis ook, nooit probleem qua internet en ze cappen nietrally schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:28:
Ziggo is voor jou dan ZEKER geen optie omdat Ziggo niet in UPC gebied levert (en omgekeerd)
En ZO slecht is Ziggo trouwens ook weer niet. Er zijn ook veel tevreden gebruikers, maar als iets werkt hoor je mensen over het algemeen daar niet over.
(alleen de administratie....
Verwijderd
Ik heb alleen de nieuwste beta versie van newsleechter erop (legale versie, ik koop dat programma) en verder de gratis AVG virusscanner, daar zal het beide wel niet aan liggen. Heb een internetverbinding van Telfort. Als eweka langzaam is doe ik weleens een speedtest op www.speedtest.nl en die geeft aan dat het niet aan mijn internetverbinding ligt (bij de test haal ik gewoon de maximale resultaten).
Wat te doen? Contact opnemen met Eweka? Het is al 4 dagen zo namelijk.
Dit geeft iets betere info over de snelheid van je lijn.
Verander in de instellingen eens newsreader55.eweka.nl in sslreader.eweka.nl. Vervolgens ook de port veranderen van 119 naar 563 en dan kijken of dat verbetering oplevert.
Dit topic is gesloten.
Graag on-topic blijven, dus over aanbieders gaat dit topic. Niet over programma's en geen invites verdelen van sites.