Newsservers met binaries [deel 9] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste
Acties:
  • 214.212 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ik heb de laatste tijd problemen met usenetserver, kan totaal niet connecten... ook laadt:

https://monitor.usenetserver.com/cgi-bin/routeselect

niet voor mij. laadt dit voor jullie wel en hebben jullie (die ook usenetserver hebben) nergens last van?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:49

g0tanks

Moderator CSA
Voor mij doet die pagina het ook niet.

http://downforeveryoneorj...r.com/cgi-bin/routeselect

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
heh das wel een coole site:)
thanks

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
FireFoz schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 17:12:
Ik heb de laatste tijd problemen met usenetserver, kan totaal niet connecten... ook laadt:

https://monitor.usenetserver.com/cgi-bin/routeselect

niet voor mij. laadt dit voor jullie wel en hebben jullie (die ook usenetserver hebben) nergens last van?
Ik gok dat je op poort 8000 probeert te connecten, probeer het eens op poort 119.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Vandaag is mijn Giganews abbo afgelopen, en ben overgestapt naat Astraweb. Tenminste, dat was ik van plan.

Netjes betaald, alle stappen doorlopen..tot "choose your username". Daar connecte die niet meer tot de site en nu heb ik dus wel betaald maar geen login...

Opnieuw wachtwoord aanvragen werkt ook niet, dan zegt ie "emailadress not in database". Tot nu toe nog niet echt overtuigd dus.

Ondertussen maar een mail gestuurd naar support en hopelijk kunnen ze dit goed en snel oplossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Meer mensen met Giganews dat het opeens niet vooruit te branden is (200 KB/s gemiddels, UPC)?
Testpagina van giganews geeft wel 20+ Mb aan, trace is ook goed.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
LWaS schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:08:
[...]

Ondertussen maar een mail gestuurd naar support en hopelijk kunnen ze dit goed en snel oplossen ;)
Ik heb iets soortgelijks bij ze gehad, lang geleden. Dat werd toen snel en keurig opgelost. :Y)

Heb je overigens gebruikt gemaakt van de kleverige deal? Zo niet, dan kan je je bestelling alsnog aanpassen door contact met ze op te nemen. (Zie hier voor details; is 11 USD per maand.)

[ Voor 29% gewijzigd door pven op 09-05-2009 16:40 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Vandaag is mijn Giganews abbo afgelopen, en ben overgestapt naat Astraweb. Tenminste, dat was ik van plan.

Netjes betaald, alle stappen doorlopen..tot "choose your username". Daar connecte die niet meer tot de site en nu heb ik dus wel betaald maar geen login...

Opnieuw wachtwoord aanvragen werkt ook niet, dan zegt ie "emailadress not in database". Tot nu toe nog niet echt overtuigd dus.

Zelfde gehad, bij mij kapte ie ook op de username-keuzepagina.

toen gemaild, en binnen een dag ofzo was t geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Pfff... zowel gisteren als vandaag is Astraweb supertraag (max 300 kbs)
UPC is weer lekker aan het afkapen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:59

rally

Deyterra Consultancy

Dennis Lammers schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:31:
Pfff... zowel gisteren als vandaag is Astraweb supertraag (max 300 kbs)
UPC is weer lekker aan het afkapen.. :(
Ook als je SSL gebruikt?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Jep :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

En heb je ook een andere poort geprobeerd?

119, 23, 1818 of 8080?

Kijk ook even wat je snelheid is bij www.speedtest.net

Als die ook langzaam is, dan is UPC niet aan het knijpen, maar dan zit de bottleneck in je wijkverdeelpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

rally schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:47:
En heb je ook een andere poort geprobeerd?

119, 23, 1818 of 8080?

Kijk ook even wat je snelheid is bij www.speedtest.net

Als die ook langzaam is, dan is UPC niet aan het knijpen, maar dan zit de bottleneck in je wijkverdeelpunt.
Ik hou dat UPC nu gewoon op ip adres aan het knijpen is, met ssl aan 10 connecties haal ik nu net 1 MB/s waar ik voorheen met SSL op 4 connecties op 1,5 MB/s zat, speedtest is snel, speedtest op giganews is snel zowel naar de US als de EU server.
Zonder SSL is het helemaal om te janken.

En blijkbaar is dit opeens op 2 usenet servers (giganews en astraweb), giganews tot vanmiddag nergens last van, hopelijk voor UPC een storing.

[edit]
Volgens Chelloo is het overal (http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=29662.80)
42,50 voor 50/50 Mb in de buurt hier, denk dat UPC zijn eigen glazen in gooit, ik zet nu de max connecties open om maar een beetje snelheid te krijgen, dus die trafficshaper krijgt het alleen maar drukker als iedereen dit doet.
Een WoW update binnen halen duurt door dit idiote gedoe ook al erg lang.

[edit2] Zijn er mensen die ook zo veel spam krijgen op hun chello account? Het rare is dat ik dat account nooit gebruik (gebruik altijd mijn catchall van Demon) en het dus me verbaast dat ik zelfs op nieuw aangemaakte accounts binnen 24 uur spam krijg.

[ Voor 35% gewijzigd door MeNTaL_TO op 09-05-2009 20:31 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:41

Nakebod

Nope.

Toevallig iemand die kan bevestigen dat Eweka via IPv6 momenteel redelijk onbereikbaar is?
Normale servers zover ik kan checken zijn wel online.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

pven schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 16:39:
[...]

Ik heb iets soortgelijks bij ze gehad, lang geleden. Dat werd toen snel en keurig opgelost. :Y)

Heb je overigens gebruikt gemaakt van de kleverige deal? Zo niet, dan kan je je bestelling alsnog aanpassen door contact met ze op te nemen. (Zie hier voor details; is 11 USD per maand.)
Ik heb gebruikt van die kleverige deal ja ;) IK heb ze ook gemaild over mijn probleem, maar ze werken niet op zaterdag en zondag..dus ff wachten tot maandag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Nakebod schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 18:39:
Toevallig iemand die kan bevestigen dat Eweka via IPv6 momenteel redelijk onbereikbaar is?
Normale servers zover ik kan checken zijn wel online.
# newszilla6.xs4all.nl:119: 4

# reader.ipv6.xsnews.nl:119: 0

# news.ipv6.eweka.nl:119: 6

Op Eweka kom ik wel, middels toledo kan ik momenteel xsnews niet bereiken.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:09

Creesch

bla bla!

Hier ook problemen met UPC en usenet.
Gister was eweka niet vooruit te branden (250 KB/s met ssl) maar later wel weer.
Net even gekeken via een andere usenet provider (proefaccount van yabnews) en daarbij hetzelfde verhaal.

Als ik gewoon iets download via ftp of via de browser haal ik wel 20mbit dus het probleem lijkt 'm te zitten in de combinatie met usenet...

Lijkt er dus op dat UPC nu ook usenet aan het knijpen is met SSL aan ? Ik ben benieuwd of het dan wel weer sneller gaat naar 23:00 uur (waar ze traditioneel de snelheid weer vrijgeven )

[ Voor 21% gewijzigd door Creesch op 09-05-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 12-09 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Yep, hier ook problemen met UPC en Eweka. Dus er zit iets niet erg lekker bij UPC... Los glasvezelkabeltje? :P

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
'K zit hier met een 10mbit lijntje van upc, USP is hitnews.eu, snelheid is atm ( met 8 ssl lijntjes ) zo'n 800 KB/s / 900 KB/s

Maar om eerlijk te zijn is dat normale speed voor deze snelheid met de standaard upc gestapo ssl knijptechnieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb exact hetzelfde gehad. Mailtje gestuurd, kreeg reactie maar moest alleen een betaal nummer erbij zetten. Heb ik gedaan (Betaald via iDeal trouwens). Een maand(!) later is uiteindelijk mijn account aangemaakt. Met de excuus voor het lange wachten. 8)7 Dus hopelijk gaat het bij jouw wel sneller.

Als je trouwens bij Astraweb via iDeal betaald, word je abbo niet vanzelf verlengt. Ik wilde na een maan n.l. m'n abbo opzeggen. Maar ik kreeg keurig een mailtje terug dat dit niet nodig was omdat ik via iDeal betaald heb. Dus dan stopt het ook vanzelf.

Verder (buiten het wachten voor m'n account om) hebben ze wel goede service gelevert! Altijd online, alles kompleet, lekkere retentie etc. Verder geen problemen mee gehad! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Fatal Mind schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:30:
Maar om eerlijk te zijn is dat normale speed voor deze snelheid met de standaard upc gestapo ssl knijptechnieken.
appart tot nu toe kon ik met een UPC 20mbit verbinding eweka en ssl toch altijd de volledige snelheid halen, tot gisteren dus hoewel ik er toen vanuit ging dat er een storing was bij eweka aangezien het later wel beter ging. Na wat rondneuzen en uitproberen (zie hierboven) kwam ik inderdaad op de conclusie dat UPC wel de snelheid zal dichtknijpen tot een bepaald tijdstip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Alternativ schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:13:
[...]

# newszilla6.xs4all.nl:119: 4

# reader.ipv6.xsnews.nl:119: 0

# news.ipv6.eweka.nl:119: 6

Op Eweka kom ik wel, middels toledo kan ik momenteel xsnews niet bereiken.
Hmm, xsnews had ik nog niet erbij staan, die doet het hier inmiddels juist wel :P
Eweka geeft soms een ping reply, maar meestal niet. (Vanavond dan)
En newszilla heb ik al via ipv4, maar die wil je niet voor de retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
Hier is Tweaknews icm UPC ook bijna tot het nulpunt ingezakt. Misschien een storing, maar aangezien overig verkeer wel normaal gaat verdenk ik ze weer van het knijpen. Schijnbaar mogen we alleen nog alleen maar wat emailen en browsen..

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

MrData schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:27:
Hier is Tweaknews icm UPC ook bijna tot het nulpunt ingezakt. Misschien een storing, maar aangezien overig verkeer wel normaal gaat verdenk ik ze weer van het knijpen. Schijnbaar mogen we alleen nog alleen maar wat emailen en browsen..
Ik hoop nog steeds op een probleem met de packetshaper, maar mocht dit knijpen blijven dan raken ze een hoop mensen kwijt (die ze denk ik ook graag kwijt zijn), blijf het raar vinden, wel 120 Mb aanbieden maar dan gaan knijpen als mensen het daadwerkelijk gaan gebruiken., dan klopt je kosten/baten plaatje gewoon niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
< 100 Kb/s hier met Eweka SSL via UPC (Powerrr). Het is echt alleen Usenet want normaal HTTP verkeer en een torrent liep gewoon max. 10 Mbit.

Zal wel een storing zijn, hopelijk normaal is de Usenet snelheid wel redelijk snel (nou ja heb maar 10 Mbit dus echt snel is dat niet). Als de snelheid na 00:00 of 1:00 middernacht ineens wonderbaarlijk omhoog schiet zal het wel knijpen zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Ik denk (hoop ;) ) dat er een storing is. Ik krijg of geen connectie, of ik download momenteel met max 400 Kb/s. Normaal zit ik rond de 1800 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Op Chelloo.com regent het ook klachten. Een storing is het niet, aangezien alle andere verkeer wel goed loopt. Op Chelloo.com staat een reactie van de helpdesk van een newsserver dat ze tegenwoordig knijpen op de ip ranges van de newsservers, dus dan helpt SSL en andere poorten niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
Tsja, wat valt er nog te doen dan. Weggaan, wat de klant een berg ellende oplevert en UPC zelf een hoop voordeel..

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ach, nog een jaartje, dan ligt hier lekker een fibertje en dan deze nep-fiber van UPC de deur uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Ik ben benieuwd of zo om 23:00 uur de snelheid weer omhoog gaat, dat is/was wel het geval met een verbinding die niet ssl encrypted was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Haal nu maar liefst 65 kb/s. :) -> :(
Te gek voor woorden uiteraard met Fiber 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

23:00 en de snelheid gaat weer omhoog, precies zoals gisteren
stelletje %#%^@#!@

ik vraag me af of de usenetproviders hier nog iets mee gaan doen ? als UPC aan het knijpen is op IP range mischien de ip adressen vaker verwisselen ? (geen idee of dit makkelijk uit te voeren is)

[ Voor 54% gewijzigd door Creesch op 09-05-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Precies, hier ook... Klokslag 23:00 weer maximale snelheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Zomaar even ip adressen wisselen, en al helemaal naar een hele andere IP range, is niet te doen.
In dezelfde range blijven kan vaak wel, maar een andere range betekend bijna ook altijd fysiek van locatie wisselen.
En dan nog, UPC heeft daar maar een paar seconde de tijd voor nodig om dat allemaal weer te blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik haalde daarstraks niet boven 20kb/s, en nu haal ik 320 kb/s ongeveer. Ik heb 10 Mbit bij Chello. En gisteravond na 12 uur (half 1 ongeveer) had ik volle snelheid. Even controleren over een uurtje ongeveer

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Hier nog geen normale snelheden, met 4 connecties nog steeds "maar"800 KB/s, met 8 connecties wel weer 1.5 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 23:06:
Zomaar even ip adressen wisselen, en al helemaal naar een hele andere IP range, is niet te doen.
In dezelfde range blijven kan vaak wel, maar een andere range betekend bijna ook altijd fysiek van locatie wisselen.
En dan nog, UPC heeft daar maar een paar seconde de tijd voor nodig om dat allemaal weer te blokken.
IP-range wisselen is op zich niet zoveel werk (vorige week als wijze van test nog gedaan). Verkeer naar UPC schoot omhoog, maar sinds dit weekend is het echt k*t met peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wizard schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 23:03:
Precies, hier ook... Klokslag 23:00 weer maximale snelheid....
Dat is exact wat wij ook zien op onze link naar UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Haal nu 720 KB/s, max is 1150 dat ik kan halen

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
The Wizard schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 22:14:
Op Chelloo.com regent het ook klachten. Een storing is het niet, aangezien alle andere verkeer wel goed loopt. Op Chelloo.com staat een reactie van de helpdesk van een newsserver dat ze tegenwoordig knijpen op de ip ranges van de newsservers, dus dan helpt SSL en andere poorten niet :(.
das gewoon aso!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Update: Download nu met 1000 kb/s (onstabiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 17:42
Nogmeer mensen problemen met het verbinden met de ip6 server van XSNews? Teredo werkt, ik kan gewoon surfen, maar verbinden met de reader ho maar. Pingen komt ook geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
Bagger verbinding hier sinds vrijdag richting giganews, ik heb zelf upc 120 mbit. Een maat van mij ook en bij hem is het ook rete traag :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Ok ik kan er geen patroon meer in ontdekken...vanaf 11 uur 's avonds lijkt de snelheid weer beschikbaar te zijn, maar op het moment dat ze de snelheid knijpen verschilt het per dagdeel ook nog eens.

Zo kon ik gister tegen het einde van de middag net isdn snelheden halen en halen ik op het moment 1MB/s (dus nog relatief te doen maar nog steeds te langzaam)

Erg appart allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

PacinoAllstars schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:43:
Bagger verbinding hier sinds vrijdag richting giganews, ik heb zelf upc 120 mbit. Een maat van mij ook en bij hem is het ook rete traag :'(
Ik haal met mijn Ziggo account 2382KB/s, dus de enige conclussie is dat het probleem inderdaad bij UPC ligt :(

Volgens mij kan je bij GigaNews ook op poort 80 downloaden (maar niet via SSL)... probeer dat eens.

Edit: Yup: dat kan. Zie hier

[ Voor 8% gewijzigd door rally op 10-05-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

rally schreef op zondag 10 mei 2009 @ 13:05:
[...]

Ik haal met mijn Ziggo account 2382KB/s, dus de enige conclussie is dat het probleem inderdaad bij UPC ligt :(

Volgens mij kan je bij GigaNews ook op poort 80 downloaden (maar niet via SSL)... probeer dat eens.

Edit: Yup: dat kan. Zie hier
Alleen maakt dat voor een trafficshaper niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Als ik Eweka op de Non-SSL zet, krijg ik helemaal niets meer binnen. (..) UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Is bij iedereen het internet van UPC nu kut, bij mij ligt het bij hetm inst geringste eruit, en heb al router/modem opnieuw opgestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Hebben anderen ook problemen met het downloaden van oude posts met Eweka? Twee oude posts (146 en 174 dagen) worden zeer traag en moeizaam gedownload: Ik krijg geen '430 No such article', maar de draadjes blijven geregeld "hangen", waarna mijn usenet client (AltBinz) weer opnieuw probeert te connecten, wat niet altijd gaat. Een "nieuwe" post van 26 dagen wordt zonder problemen gedownload. Die twee oude posts zijn trouwens voorbeelden, want het lijkt zo traag te gaan met alle oude posts (> ~130 dagen?).

Als ik van mijn normale newsreader83 overschakel naar de SSL-reader, gaat het iets beter maar krijg ik veel vaker 430's, terwijl ik die nog wél (hetzij met moeite) kan downloaden van de non-SSL newsreader83. Ik heb al aan de helpdesk van Eweka gevraagd of de retentie van de SSL-server anders (korter) is dan die van de non-SSL readers, maar zij zeggen van niet, maar mijn ervaring is dus anders.

Ik heb trouwens ADSL van Telfort (20mbit, netto zo'n 1100kB/s).

[ Voor 10% gewijzigd door SiHiDa op 10-05-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
SiHiDa schreef op zondag 10 mei 2009 @ 18:15:
Hebben anderen ook problemen met het downloaden van oude posts met Eweka? Twee oude posts (146 en 174 dagen) worden zeer traag en moeizaam gedownload: Ik krijg geen '430 No such article', maar de draadjes blijven geregeld "hangen", waarna mijn usenet client (AltBinz) weer opnieuw probeert te connecten, wat niet altijd gaat. Een "nieuwe" post van 26 dagen wordt zonder problemen gedownload. Die twee oude posts zijn trouwens voorbeelden, want het lijkt zo traag te gaan met alle oude posts (> ~130 dagen?).

Als ik van mijn normale newsreader83 overschakel naar de SSL-reader, gaat het iets beter maar krijg ik veel vaker 430's, terwijl ik die nog wél (hetzij met moeite) kan downloaden van de non-SSL newsreader83. Ik heb al aan de helpdesk van Eweka gevraagd of de retentie van de SSL-server anders (korter) is dan die van de non-SSL readers, maar zij zeggen van niet, maar mijn ervaring is dus anders.

Ik heb trouwens ADSL van Telfort (20mbit, netto zo'n 1100kB/s).
Dit is een bekend probleem en we zijn hier ook mee bezig. Excuus voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Punica- schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:01:
[...]

Dit is een bekend probleem en we zijn hier ook mee bezig. Excuus voor het ongemak.
Bedankt voor je bericht :) Ik ben nog wel benieuwd of het eerste probleem ("hangende" connecties bij oude posts), het tweede "probleem" ((meer) 430's bij SSL) of beide problemen bekend bij jullie zijn. (Misschien hebben de twee problemen ook wel met elkaar te maken?)

[ Voor 7% gewijzigd door SiHiDa op 10-05-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24

ThaHandy

Discovery Channel

Is giganews aan het klooien of is mijn client gaar?

Laatste tijd heeft het moeite met het ophalen van de laatste"parts" waardoor de bestanden blijven "hangen" totdat ze compleet binnen zijn
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/usenet_download.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door ThaHandy op 11-05-2009 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
SiHiDa schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:13:
[...]

Bedankt voor je bericht :) Ik ben nog wel benieuwd of het eerste probleem ("hangende" connecties bij oude posts), het tweede "probleem" ((meer) 430's bij SSL) of beide problemen bekend bij jullie zijn. (Misschien hebben de twee problemen ook wel met elkaar te maken?)
Heb je goed gezien, die 2 staan in relatie tot elkaar. Al moet je opzich net zoveel 430's krijgen bij SSL als zonder SSL, SSL maakt daarin namelijk niet uit. Het kan toeval zijn dat je meer 430's gezien hebt bij SSL gebruik. Overigens kan je soms een post wel binnen halen als je het gewoonweg nog een keer probeert.

Zoals je op t.net misschien een paar weken geleden hebt gelezen komt er een enorme uitbreiding naar ons toe. Die gaat al deze problemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-09 08:40

Jan20

CMJJKFE

Klopt het dat retentie Tweaknews omhoog aan het gaan is? Haal bestanden binnen die 180 dagen oud zijn :)

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Jan20 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:30:
Klopt het dat retentie Tweaknews omhoog aan het gaan is? Haal bestanden binnen die 180 dagen oud zijn :)
Volgens de site zitten ze op 130 dagen. Is het een populaire groep waar je uit download? Bij wat minder bekende groepen zie je wel eens vaker dat de retentie wat hoger is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Heb met eweka net een post van 134 dagen en een van 194 dagen opgehaald, ging beiden vlekkeloos (wel pars nodig).

Het probleem van gisteren lijkt dus opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Hier lijkt het ook beter te gaan. Ik heb nog wel af en toe last van hangende draadjes op newsreader83 (non-SSL), maar veel minder dan anders. Bij SSL geen hangende draadjes zo te zien, en ook geen 430's (tenminste, niet meer 430's dan bij de niet-SSL newsreader83).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Na de voornoemde problemen met het aanmelden bij Astraweb heb ik netjes twee followup mails gehad en kan ik heerlijk fullspeed downloaden bij hen vandaan ;)

Tot nu toe niet ontevreden, ondanks een valse start dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
O-)

[ Voor 100% gewijzigd door wimpie op 13-05-2009 20:54 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Mag dat hier wel?

Uit de OP:
Let wel op dat het bespreken van FTD-achtige onderwerpen niet de bedoeling is. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing). Géén index-sites of services dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
rally schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 06:58:
Mag dat hier wel?

Uit de OP:
Let wel op dat het bespreken van FTD-achtige onderwerpen niet de bedoeling is. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing). Géén index-sites of services dus !
Overheen gelezen, dus vraag is overbodig.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Dankje rally O+

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Jan20 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:30:
Ik merkte inderdaad ook al dat ik veel oudere posts kon downloaden. Welke groepen dat waren zou ik niet meer precies weten. Erg mooie ontwikkeling natuurlijk als de retentie omhoog gaat. Onder de facturen van TweakNews staat sinds ~2 weken trouwens de volgende aanbieding, maar iemand die hier al meer informatie over heeft kunnen vinden op de TweakNews website?
AANBIEDING: WD500 Harddisk voor slechts € 30,-
Speciaal voor TweakNews jaar-abonnee's, een 500Gb harddisk voor slechts € 30,- . Check www.tweaknews.nl voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
PowerSp00n schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:26:
[...]

Ik merkte inderdaad ook al dat ik veel oudere posts kon downloaden. Welke groepen dat waren zou ik niet meer precies weten. Erg mooie ontwikkeling natuurlijk als de retentie omhoog gaat. Onder de facturen van TweakNews staat sinds ~2 weken trouwens de volgende aanbieding, maar iemand die hier al meer informatie over heeft kunnen vinden op de TweakNews website?

[...]
http://www.tweaknews.nl/?page=news/home

Daar zag ik een banner staan, die linked naar http://www.tweaknews.nl/?page=news/wd500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ook wel wat voor eweka?? met jullie (mega)upgrade in de toekomst...
:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:57:
[...]

Misschien ook wel wat voor eweka?? met jullie (mega)upgrade in de toekomst...
:) :)
In de toekomst, het word as we speak geinstalleerd :) (ben ik blij dat ik een dagje Alkmaar / Office doe :)).

Maar helaas, ook hierdoor hebben we niet 'ineens' drives over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Deze staat dus niet op de TweakNews website gericht op Tele2 klanten :X. Maar het gaat dus om gebruikte harddisks. Fabrieksgarantie of niet, dan ga ik tegen de tijd dat het nodig is wel voor een grotere harddisk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punica- schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:18:
[...]

In de toekomst, het word as we speak geinstalleerd :) (ben ik blij dat ik een dagje Alkmaar / Office doe :)).

Maar helaas, ook hierdoor hebben we niet 'ineens' drives over.
Balen!! :)
Heb je toevallig al een planning wanneer we wat moeten merken van de upgrade?
Persoonlijk heb ik soms bij oudere bestanden >150 dagen ongeveer dat het trager is en soms helemaal niet binnen te trekken is, dat is soms vervelend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:52
pven schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:41:
[...]

Volgens de site zitten ze op 130 dagen. Is het een populaire groep waar je uit download? Bij wat minder bekende groepen zie je wel eens vaker dat de retentie wat hoger is.
Nu zie ik op de site 170 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:03:
[...]

Balen!! :)
Heb je toevallig al een planning wanneer we wat moeten merken van de upgrade?
Persoonlijk heb ik soms bij oudere bestanden >150 dagen ongeveer dat het trager is en soms helemaal niet binnen te trekken is, dat is soms vervelend..
Dat is mogelijk en daar is dus ook deze upgrade voor, half / eind juni moet het verschil merkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Helaas heb ik weer een probleem bij Eweka: Ik krijg heel veel 430's, ook bij posts <130 dagen. Soms zoveel dat het niet meer te repareren valt. Heeft dat te maken met de upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
SiHiDa schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 21:50:
Helaas heb ik weer een probleem bij Eweka: Ik krijg heel veel 430's, ook bij posts <130 dagen. Soms zoveel dat het niet meer te repareren valt. Heeft dat te maken met de upgrade?
Nee, dat moet gewoon goed gaan, ik vermoed dat er bij jou echt iets anders aan de hand is, misschien een virusscanner of firewall die roet in het eten kan gooien (denk vooral aan Panda / Norton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik heb weer probs met giganews/UPC (denk laatste weer). Nog meer mensen met UPC last van rare transfers (klappert tussen 5 en 600 KB/s ipv normaal 1.5 MB/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Punica- schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:30:
[...]

Nee, dat moet gewoon goed gaan, ik vermoed dat er bij jou echt iets anders aan de hand is, misschien een virusscanner of firewall die roet in het eten kan gooien (denk vooral aan Panda / Norton)
Dat lijkt me eerlijk gezegd sterk. Ik heb geen Panda, en ook geen Norton. Ik lees op het officiele Eweka-forum meer klachten hierover, het zal waarschijnlijk dus niet een lokaal probleem zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
SiHiDa schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 23:40:
[...]

Dat lijkt me eerlijk gezegd sterk. Ik heb geen Panda, en ook geen Norton. Ik lees op het officiele Eweka-forum meer klachten hierover, het zal waarschijnlijk dus niet een lokaal probleem zijn,
Ik denk dat je gelijk hebt, nog meer getweaked, als het goed is gaat het nu nog beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 23:27:
Ik heb weer probs met giganews/UPC (denk laatste weer). Nog meer mensen met UPC last van rare transfers (klappert tussen 5 en 600 KB/s ipv normaal 1.5 MB/s).
Hier nog steeds hetzelfde probleem als afgelopen week, in de avonduren schommelt het tussen de 100 en 500 KB/s, waar ik net als jou normaal over de 1MB/s moet halen. UPC icm Tweaknews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:44
MrData schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:35:
[...]

Hier nog steeds hetzelfde probleem als afgelopen week, in de avonduren schommelt het tussen de 100 en 500 KB/s, waar ik net als jou normaal over de 1MB/s moet halen. UPC icm Tweaknews.
Zelfde probleem hier. UPC in combinatie met Eweka. Verbindingen die uberhaupt niet kunnen worden gelegd of downloadsnelheden tot maximaal 600kb/s waar ik normaalgesproken 1200kb/s haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Schijnt inderdaad een probleem bij Eweka, ook hier haal ik een snelheid die veel op en neer schiet (ziggo, terwijl ik bij andere usenet providers gewoon volledige snelheid haal) en een verbinding die vaak op files blijft hangen waar deze vervolgens incompleet zijn (2 parts van de 60 missende oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
UTwizard schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:44:
[...]

Zelfde probleem hier. UPC in combinatie met Eweka. Verbindingen die uberhaupt niet kunnen worden gelegd of downloadsnelheden tot maximaal 600kb/s waar ik normaalgesproken 1200kb/s haal.
idem

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Sinds vorige week ook snelheids problemen met UPC en Tweaknews, snelheid tussen de 70 en 700KB/sec.. NIet vooruit te branden dus. Meer mensen sinds een week deze problemen?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik haal gewoon volle snelheid bij Eweka icm Ziggo (1200kb/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica