Vakgarage in mijn oude woonplaats fixt auto's voor 42,50 per uur, en die heeft dan een grote garage met stuk of 5-6 bruggen en het nodige personeel rondstappen. Garage waar ik gewerkt heb fixt auto's voor 40 euro per uur. Het gaat er bij die garages niet om om zoveel mogelijk geld te verdienen, maar om zoveel mogelijk klanten binnen te slepen, zodat je aan elke klant genoeg verdient. Als je als garage 100 euro per uur rekent en dan hoopt op afgesleepte auto's met kapotte koppelingskabel, doe je de rest van de dag niet veel, terwijl een garage met fatsoenlijk tarief en eerlijke eigenaar de hele dag werk heeft.
Doet me trouwens ook meteen denken aan de leuke "vanaf" prijzen. Heb een keer een APK bij een bekende garage laten doen die dagelijks op de radio adverteert met banden. Ze zaten om de hoek bij mijn werk, dus dat was lekker makkelijk. Duur waren ze ook niet, APK vanaf 25 euro, kon niet tegenvallen denk je...
- keuring: 37,50
- diesel roetmeting: 37,50
- herkeuringskosten: 10,-
- afmeldkosten: 10,-
- kleine ongevraagde reparatie waarbij ze mijn achterwiellager niet weer goed vastgezet hebben: 15,-
Dan krijg je de rekening, betaal je het maar, en het "tot de volgende keer" neem je niet meer serieus. 37,50 voor een roetmeting... heb 2 maand geleden mijn huidige dieselauto all-in voor 42,50 bij bovengenoemde vakgarage gekeurd. Ze hebben er een nieuw kentekenlampje ingezet en vervolgens afgemeld, lampje hoefde ik niet te betalen, kreeg zelfs nog een mok en een USB warmhoudplaatje kado.
Doet me trouwens ook meteen denken aan de leuke "vanaf" prijzen. Heb een keer een APK bij een bekende garage laten doen die dagelijks op de radio adverteert met banden. Ze zaten om de hoek bij mijn werk, dus dat was lekker makkelijk. Duur waren ze ook niet, APK vanaf 25 euro, kon niet tegenvallen denk je...
- keuring: 37,50
- diesel roetmeting: 37,50
- herkeuringskosten: 10,-
- afmeldkosten: 10,-
- kleine ongevraagde reparatie waarbij ze mijn achterwiellager niet weer goed vastgezet hebben: 15,-
Dan krijg je de rekening, betaal je het maar, en het "tot de volgende keer" neem je niet meer serieus. 37,50 voor een roetmeting... heb 2 maand geleden mijn huidige dieselauto all-in voor 42,50 bij bovengenoemde vakgarage gekeurd. Ze hebben er een nieuw kentekenlampje ingezet en vervolgens afgemeld, lampje hoefde ik niet te betalen, kreeg zelfs nog een mok en een USB warmhoudplaatje kado.