Is het mogelijk om een wachtwoord op berichten te zetten?
Neej, tenminste niet met de standaard Nokia 5800.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:34:
Misschien wel met externe software.
Echter... Je kunt wel op je hele telefoon een wachtwoord zetten,
MAAAR dan werkt je wekker ('s morgens) NIET meer!!!
(ja, dat vonden ze hier op kantoor een slap excuus...)
Verwijderd
Zelf me vorige goedkope kut motorola kon t, En deze niet. Raar voor zo'n telefoon met allemaal functiesFiVAL schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:37:
[...]
Neej, tenminste niet met de standaard Nokia 5800.
Misschien wel met externe software.
Echter... Je kunt wel op je hele telefoon een wachtwoord zetten,
MAAAR dan werkt je wekker ('s morgens) NIET meer!!!
(ja, dat vonden ze hier op kantoor een slap excuus...)
Ik proef hier een ontevreden eigenaar van de 5800Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:50:
[...]
Zelf me vorige goedkope kut motorola kon t, En deze niet. Raar voor zo'n telefoon met allemaal functies
Ik heb trouwens handy shell geprobeerd en ik vond het niks. Zoals eerder al gezegd, het neemt je hele telefoon over (ja zelfs het lang indrukken van de menu-knop) en hij wordt er langzaam van. Vandaag heb ik 'm weer verwijderd en wat een resultaat!
Wat vind je standaard dingen? Ik heb nog nooit de nood gevoeld om een wachtwoord op een SMS te zetten.... Iets te verbergen voor je vriend/vriendin?Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:23:
[...]
Ik proef hier een ontevreden eigenaar van de 5800Het is wat he, potentieel kan je alles met deze telefoon, maar een hoop standaard dingen zitten er niet op. Wist je dat je er ook geen soep mee kan koken? (Wat betreft het wachtwoord op je sms-jes: dit heeft volgens mij nog nooit op een nokia gezeten, in elk geval niet op mijn 3100.)
Ik heb trouwens handy shell geprobeerd en ik vond het niks. Zoals eerder al gezegd, het neemt je hele telefoon over (ja zelfs het lang indrukken van de menu-knop) en hij wordt er langzaam van. Vandaag heb ik 'm weer verwijderd en wat een resultaat!Dat apparaat is snelll!!
En een stopwatch? Ik zie het nut niet... Als kookwekker misschien? Dat komt echt niet op de seconde.
En alarm/wekker functie die niet aanspringt als je je telefoon beveiligt met een wachtwoord klinkt imho logisch. Iemand kan je foon stelen terwijl je slaapt en hem dan ook nog gaan gebruiken zodra de wekker afgegaan is.... Nee bedankt. Laat je foon gewoon lekker aan staan en zet hem op stil. Dan gaat de wekker wel maar oproepen hoor je niet. (misschien dat je het profiel stil nog even moet bijwerken daar voor, maargoed)
Nee, ik mis he-le-maal niets op de 5800XM. Het enige wat ik echt nodig vond om te installeren was Fring om de MSN functionaliteit. Eigenlijk had ik daar een overzichtelijker programma voor willen hebben, maar ach, het werkt.
[ Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 20-04-2009 12:02 ]
mss kan je hem signen op https://www.symbiansigned.com/FiVAL schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:31:
Echter, deze app is unsigned en ik begrijp er niks van hoe ik deze
nu moet Signen. Of dat ik mijn tel moet hacken? Ofzo?
Iemand hier ervaring mee?
Thx
deze site is legaal ( maar of het werkt , ik weet het niet)
Verwijderd
Ik heb de 5800 nu ook 3 weekjes en het bevalt Super! ik heb alleen een klein probleempje. bij het spel Resco Bubbles (een musthave game voor je 5800) voor de mensen die het niet kennen http://www.resco.net/pocketpc/bubbles/ demo kan je zo downloaden. als je bij opties kijkt kan je hem calibreren alleen nu komt het, die van mij staat niet stil! hij trilt continu alle kanten op, ik weet niet of meer mensen hier last van hebben maar als ik nu een level start blijft mijn balletje niet stil liggen maar beweegt hij dus zelf heel lichtjes hierdoor is het zeer irritant om het spel normaal te kunnen spelen... en zit nu dus vast bij level 28
iemand die dit probleem ook heeft of weet hoe ik dit op kan lossen
als het onduidelijk is maak ik er wel een filmpje van
Ik kwam dit een keer tegen. Dit is een S60v3 programma en ik heb het zelf nooit nodig gehad. Weet dus niet of het werkt met de nokia 5800.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:34:
http://www.symbian-freewa...load-active-sms-lock.html
Ik probeer te connecteren met het wifi bij ons op het werk. De connectie is geslaagd want interne sites kan ik raadplegen. Echter als ik externe sites probeer te benaderen lukt dit niet.
Nu heb ik ook al de proxy server ingesteld maar als ik dit gedaan heb en dan naar een site ga werkt het nog niet. Als ik dan ga zien naar de proxy instellingen zie ik daar ineens geen server en poort meer ingevuld staan.
Is er nog iemand met dit probleem?
PS. Normaal moet je inloggen op die proxy server. Echter zie ik ook nergens waar je dit kunt doen.
Nu heb ik ook al de proxy server ingesteld maar als ik dit gedaan heb en dan naar een site ga werkt het nog niet. Als ik dan ga zien naar de proxy instellingen zie ik daar ineens geen server en poort meer ingevuld staan.
Is er nog iemand met dit probleem?
PS. Normaal moet je inloggen op die proxy server. Echter zie ik ook nergens waar je dit kunt doen.
[ Voor 10% gewijzigd door Yoki1985 op 20-04-2009 13:36 ]
Dit werkte op de Nokia E60 wel zeer goed. Ik heb mijn tel beveiligd omdat ik een hoop nummers in mijn telboek heb staan die niet zomaar door iedereen gezien hoeven worden. Op de E60 had ik keurig een wachtwoord op mijn tel (ook makkelijk dat dan NOOIT de toetsvergrendeling er per ongeluk af gaat) en als mijn wekker ging kon ik enkel voor Snooze op Stop kiezen...McKaamos schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:00:
[...]
En alarm/wekker functie die niet aanspringt als je je telefoon beveiligt met een wachtwoord klinkt imho logisch. Iemand kan je foon stelen terwijl je slaapt en hem dan ook nog gaan gebruiken zodra de wekker afgegaan is.... Nee bedankt. Laat je foon gewoon lekker aan staan en zet hem op stil. Dan gaat de wekker wel maar oproepen hoor je niet. (misschien dat je het profiel stil nog even moet bijwerken daar voor, maargoed)
Maar verder (op het crachen na) bevalt de 5800 goed...
Thx, die was ik ook al tegen gekomen, maar in dit geval geen oplossing.vDR schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:02:
[...]
mss kan je hem signen op https://www.symbiansigned.com/
deze site is legaal ( maar of het werkt , ik weet het niet)
Ondertussen ben ik deze thread tegengekomen:
http://www.ipmart-forum.com/showthread.php?p=2614855
Maar ik kan nog niet vertellen of dit de oplossing is...
(mijn request is pending)
Tentames zitten erop ik ga zo eens even langs een een tmobile shop kijken wat ze kunnen doen aan die kier.
Je kunt diep in je connectivity instellingen graven en daar kun je een SIP account aanmaken.TrJ schreef op maandag 20 april 2009 @ 02:12:
ik zie net bij contacten de mogelijkheid een sip nummer als detail toe te voegen, ik gebruik nu voipbuster icm fring maar raak wel een beetje in de war nu. Elders in de telefoon is het ook al mogelijk gegevens voor een voipaccount in te stellen, alleen de front-end ontbreekt om het ook te gebruiken. Zou nokia nog hiermee komen? Nu is het een beetje van beiden niks...
Verwijderd
Deze manier werkt, ik kreeg na 24 uur mijn cert bestand en key file, mischien iets voor de opening post?FiVAL schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:42:
[...]
Thx, die was ik ook al tegen gekomen, maar in dit geval geen oplossing.
zo diep is dat niet hoor, daar heb ik idd een sip account ingesteld. Kan het alleen niet gebruiken...
Ben langs tmobile geweest met die kier maar had me factuur niet bij me dus moet nog een keer terug. Wel gaar schijnbaar had ik als ik binnen 8 dagen was terug gegaan gelijk een nieuw toestel gekregen nu wordt ie opgestuurd ter reparatie maar dat zou geen probleem zijn volgens hun.... wel mooi kut ben ik straks waarschijnlijk me telefoon paar weken kwijt.
[ Voor 10% gewijzigd door haakjesluiten op 20-04-2009 14:49 ]
Verwijderd
Hoe zit het met de 5800 users die hem ook echt "power-usen" voor muziek? Ik ben zelf van plan de N97 te halen, deze zal dus dezelfde Symbian 60v5 hebben als de 5800. Ik heb nu een N95 en dat is een -10 als het gaat om multimedia, dus ik heb niet erg veel hoop dat het veel beter gaat worden met de N97 aangezien het ook symbian betreft. . .
Maar ja, anyway, mijn N95 8GB heeft op dit moment ~1100 berichten en ~3400 liedjes (AAC+). Berichten openen, lezen, navigeren gaat met 1 seconden per actie. Muziekbibliotheek voor het eerst openen na een reset gaat in 10 seconden. Terug naar lijst, lijst/artiest kiezen, navigeren en liedjes kiezen door speciale lijsten (genre, artiest) gaat allemaal met 2-3 seconden per actie. Liedjes veranderen etc. gaat ook langzaam.
Ik wil met mijn volgende telefoon vooral SMSen (20-50 bericthen per dag), liedjes afspelen (minstens 5000 liedjes erop), af en toe bellen, af en toe WiFi gebruiken (goede browser is dus ook een plus - itt mijn zwaar baggere N95 8GB browser zal alles wel goed zijn tho), en als deze een goede agenda functie heeft ben ik van plan daar veel gebruik van te maken (nu gaat dat niet echt. . .). Is de Symbian S60V5 geschikt hiervoor?
Maar ja, anyway, mijn N95 8GB heeft op dit moment ~1100 berichten en ~3400 liedjes (AAC+). Berichten openen, lezen, navigeren gaat met 1 seconden per actie. Muziekbibliotheek voor het eerst openen na een reset gaat in 10 seconden. Terug naar lijst, lijst/artiest kiezen, navigeren en liedjes kiezen door speciale lijsten (genre, artiest) gaat allemaal met 2-3 seconden per actie. Liedjes veranderen etc. gaat ook langzaam.
Ik wil met mijn volgende telefoon vooral SMSen (20-50 bericthen per dag), liedjes afspelen (minstens 5000 liedjes erop), af en toe bellen, af en toe WiFi gebruiken (goede browser is dus ook een plus - itt mijn zwaar baggere N95 8GB browser zal alles wel goed zijn tho), en als deze een goede agenda functie heeft ben ik van plan daar veel gebruik van te maken (nu gaat dat niet echt. . .). Is de Symbian S60V5 geschikt hiervoor?
Ik was zelf een beetje huiverig om het te proberen... Het blijft een chinese site natuurlijk..Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:42:
[...]
Deze manier werkt, ik kreeg na 24 uur mijn cert bestand en key file, mischien iets voor de opening post?
tja ben benieuwd hoe je die 5000 liedjes erop gaat zetten mag je een aardig grote geheugenkaart gaan zoeken a 32GB en die zijn er volgens mij nog niet in micro
Maarja ik gebruik de muziek functie regelmatig en heb mijn ipod er mee vervangen. Ik vind het systeem lekker vlot reageren vaak open ik muziek die ik dan op de achter grond zet om vervolgens te gaan inetten en mail te checken enzo.
Verwijderd
Hmm. Is inderdaad misschien minder slim om te vragen of je 5000 liedjes erop hebt terwijl de 5800 nog geen 32GB ondersteunt haha
Hoeveel liedjes heb jij erop? Ik heb gemerkt dat mijn vriend die ook een N95 8GB heeft met 700 liedjes niet zo sloom is als die van mij, misschien dat dat scheelt.
Trouwens, het markeren en deleten van liedjes gaat ook ECHT langzaam met de n95 8GB. Als in, als ik 100 liedjes markeer en dan druk op verwijderen is hij 5 minuten bezig per liedje ofzo. Hoe zit dat met de Tube?
Trouwens, het markeren en deleten van liedjes gaat ook ECHT langzaam met de n95 8GB. Als in, als ik 100 liedjes markeer en dan druk op verwijderen is hij 5 minuten bezig per liedje ofzo. Hoe zit dat met de Tube?
tja ik gooi um gewoon @ me pc als ik zulke hoeveelheden muziek ga bewerken... Verder klinkt het ook vrij logisch dat ie even bezig is om 500mb te verwijderen trouwens....
ikzelf heb een certificate en key van opda , geen problemen mee gehad en kan al mijn bestanden signen zonder problemenVerwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:04:
[...]
Ik was zelf een beetje huiverig om het te proberen... Het blijft een chinese site natuurlijk..Zijn er meer positieve ervaringen mee?
Verwijderd
Ik lees dat de 5800 binnenkort met een nieuw type beeldscherm wordt geleverd.
Nu heeft mijn vrouw sinds afgelopen week een 5800, wordt hiervan tzt het beeldscherm vervangen?
Het is namelijk wel lekker lullig, als je 'm net gekocht hebt een bericht verschijnt met de melding van het toekomstige nieuwe scherm.
Nu heeft mijn vrouw sinds afgelopen week een 5800, wordt hiervan tzt het beeldscherm vervangen?
Het is namelijk wel lekker lullig, als je 'm net gekocht hebt een bericht verschijnt met de melding van het toekomstige nieuwe scherm.
wel leuk hoe een gerucht klakkeloos word overgenomen en gelijk voor waarheid wordt aangezien @ tweakers. Het oorspronkelijke bericht van een paar dagen terug is dat er wat onderdelen besteld zijn door nokia die er mogelijk op wijzen dat er een geupdate 5800 uit komt.
Waarschijnlijk komt die telefoon als die al komt echt pas over dik een half jaar uit en zal dan ook geen 5800 gaan heten maar 5900 ofzo net als de N95->N96. Maar voor het zelfde geld zijn ze bezig met een hele andere telefoon ^^
Waarschijnlijk komt die telefoon als die al komt echt pas over dik een half jaar uit en zal dan ook geen 5800 gaan heten maar 5900 ofzo net als de N95->N96. Maar voor het zelfde geld zijn ze bezig met een hele andere telefoon ^^
Verwijderd
Heeft dit gevolgen voor je garantie enzo?vDR schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:35:
[...]
ikzelf heb een certificate en key van opda , geen problemen mee gehad en kan al mijn bestanden signen zonder problemen
Ik denk dat je beter voor een telefoon met een normaal toetsenbord kan gaan, typt in mijn geval toch iets beter!Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:59:
Ik wil met mijn volgende telefoon vooral SMSen (20-50 bericthen per dag)
eh.... dit is wle heel persoolijk ik typ namenlijk echt veel sneller met die full screen qwerty....Icyzer schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:36:
[...]
Ik denk dat je beter voor een telefoon met een normaal toetsenbord kan gaan, typt in mijn geval toch iets beter!
Ik denk dat Icyzer een hardware full qwerty toetsenbor bedoeld met gewoon toetsenbord. Dus niet het numerieke toetsenbord van 'ouderwetse' telefoons.Crazyanz schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:42:
[...]
eh.... dit is wle heel persoolijk ik typ namenlijk echt veel sneller met die full screen qwerty....
Ik heb op die manier een cert en key file ontvangen, ongeveer al twee uur na mijn aanvraag, dus lekker snel!Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:04:
[...]
Ik was zelf een beetje huiverig om het te proberen... Het blijft een chinese site natuurlijk..Zijn er meer positieve ervaringen mee?
Ik heb tussen de vijf- en zeshonderd muziekbestanden op mijn 5800XM staan en de mediaspeler werkt bij mij gewoon snel zat. Nummers verwijderen heb ik niet geprobeerd, maar wisselen tussen nummers gaat snel en het programma opent ook snel, wat valt er verder nog over te zeggen?Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:59:
Hoe zit het met de 5800 users die hem ook echt "power-usen" voor muziek? Ik ben zelf van plan de N97 te halen, deze zal dus dezelfde Symbian 60v5 hebben als de 5800. Ik heb nu een N95 en dat is een -10 als het gaat om multimedia, dus ik heb niet erg veel hoop dat het veel beter gaat worden met de N97 aangezien het ook symbian betreft. . .
Browser crasht bij mij zo af en toe, dus dat is een verbeterpuntje. Ik heb eerder in dit topic gelezen dat problemen met crashes bij één gebruiker opgelost waren na het installeren van een 'geheugenboost-programma'. Ik weet zo de naam niet maar dat kun je vast wel terugvinden.
Ik weet niet hoe agenda's bij andere telefoons in elkaar steken (had hiervoor een Sony Ericsson W810i waarvan ik de agenda nooit gebruikte), maar voor mij voldoet deze agenda wel. Je krijgt komende afspraken en notities die je in de agenda hebt gevoerd, ook te zien op het standby-scherm dus dat is wel handig. Overigens worden er volgens mij maximaal twee komende afspraken op het standby-scherm getoond, dus als je op een dag meer dan twee afspraken hebt komt niet alles op het standby-scherm. BoerBosgoed merkte op dat er een stuk meer afspraken getoond kunnen worden, excuses.
Daar is niet echt een eenduidig antwoord over te vinden op internet, lijkt het. Ik denk persoonlijk dat je je garantie wel behoudt, maar echte onderbouwing heb ik daar niet bij.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:25:
[...]
Heeft dit gevolgen voor je garantie enzo?
Bedoel ik inderdaadThe_Fes schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:48:
[...]
Ik denk dat Icyzer een hardware full qwerty toetsenbor bedoeld met gewoon toetsenbord. Dus niet het numerieke toetsenbord van 'ouderwetse' telefoons.
maarja ik heb ook redelijk dikke duimen
Verwijderd
Er komen er wel degelijk meer dan 2 te staan.FreddyFish schreef op maandag 20 april 2009 @ 17:03:
Ik weet niet hoe agenda's bij andere telefoons in elkaar steken (had hiervoor een Sony Ericsson W810i waarvan ik de agenda nooit gebruikte), maar voor mij voldoet deze agenda wel. Je krijgt komende afspraken en notities die je in de agenda hebt gevoerd, ook te zien op het standby-scherm dus dat is wel handig. Overigens worden er volgens mij maximaal twee komende afspraken op het standby-scherm getoond, dus als je op een dag meer dan twee afspraken hebt komt niet alles op het standby-scherm.
Ik heb er nu namelijk 5 op mijn standby schem staan, maar heb er ook al 8/9 op gehad.
Verwijderd
Weet iemand ook of het mogelijk is om de 'automatische vergrendelingstijd' per profiel in te stellen?
Ik heb namelijk een universele telefoonhouder in de auto, maar deze blokkeert de schuifknop aan de rechterkant.. dus ik dacht dan maak ik een apart profiel voor in de auto, maar kan hieronder niet de vergrendelingstijd deactiveren?
Ik heb namelijk een universele telefoonhouder in de auto, maar deze blokkeert de schuifknop aan de rechterkant.. dus ik dacht dan maak ik een apart profiel voor in de auto, maar kan hieronder niet de vergrendelingstijd deactiveren?
Beetje vreemd dat je je niet kan inleven in de gebruikerswereld van een ander. Wachtwoorden op SMS en dergelijke vind ik ook prettig voor het geval dat familie en vrienden de telefoon gebruiken of bekijken (veel mensen gebruiken hun telefoon elders dan naast hun vriend/vriendin). Mijn privecorrespondentie en bestanden hoeven zij niet te zien of horen.McKaamos schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:00:
[...]
Wat vind je standaard dingen? Ik heb nog nooit de nood gevoeld om een wachtwoord op een SMS te zetten.... Iets te verbergen voor je vriend/vriendin?
En een stopwatch? Ik zie het nut niet...
Nee, ik mis he-le-maal niets op de 5800XM. Het enige wat ik echt nodig vond om te installeren was Fring om de MSN functionaliteit. Eigenlijk had ik daar een overzichtelijker programma voor willen hebben, maar ach, het werkt.
De stopwatch komt regelmatig van pas bij sport-achtige evenementen, spelletjes of waar dan ook waar je een tijdsopname bij nodig hebt. En ja, daar zijn ook stopwatches voor...maarja, een van de voornaamste redenen om een 5800 te kopen is omdat hij zoveel functies integreert.
ga naar toepassingen ---> instellingen----> telefoon --->telefoonbeheer ---> automatische toetsblokkering---> vul een tijdsduur inVerwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:11:
Weet iemand ook of het mogelijk is om de 'automatische vergrendelingstijd' per profiel in te stellen?
[ Voor 19% gewijzigd door Soepster op 20-04-2009 18:57 ]
Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB
volgens mij bedoelde hij per profiel, e.g. als hij op profiel Auto staat dat hij dan niet automatisch blokkeertSoepster schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:55:
ga naar toepassingen ---> instellingen----> telefoon --->telefoonbeheer ---> automatische toetsblokkering---> vul een tijdsduur in
Volgens mij kan het niet, misschien wel met handy profiles
[ Voor 8% gewijzigd door Icyzer op 20-04-2009 19:23 ]
Op welke wijze krijg ik op het standby scherm mijn komende afspraken te zien in de 5800? Is dit automatisch of moet ik dit instellen? ik heb gezocht in de handleiding en op internet maar helaas niet gevonden... Kan ik op het startscherm de agenda items laten zien?Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 17:42:
[...]
Er komen er wel degelijk meer dan 2 te staan.
Ik heb er nu namelijk 5 op mijn standby schem staan, maar heb er ook al 8/9 op gehad.
Ja, bij "persoonlijk" in je instellingen kan je je startscherm wijzigen. Je moet dan de snelkoppelingsbalk nemen en dan kan je weer vinkjes neerzetten bij wat je wilt laten zien.kielkiel schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:38:
[...]
Op welke wijze krijg ik op het standby scherm mijn komende afspraken te zien in de 5800? Is dit automatisch of moet ik dit instellen? ik heb gezocht in de handleiding en op internet maar helaas niet gevonden... Kan ik op het startscherm de agenda items laten zien?
tja...dat is simpel...Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:40:
[...]
Ja, bij "persoonlijk" in je instellingen kan je je startscherm wijzigen. Je moet dan de snelkoppelingsbalk nemen en dan kan je weer vinkjes neerzetten bij wat je wilt laten zien.
nog een vraag: ik zie nu maar 1 afspraak staan, kan ik ook meerdere laten zien op die dag in het startscherm)
heb je er wel meerdere in je agenda staan? bij mij laat ie er soms wel 5 zien, ook van volgende of vorige dagen geloof ik... of dat zijn dan weer taken ofzo...kielkiel schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:48:
[...]
tja...dat is simpel...
nog een vraag: ik zie nu maar 1 afspraak staan, kan ik ook meerdere laten zien op die dag in het startscherm)
Ja, ik heb op de genoemde dag 2 afspraken staan en laat alleen de eerste zienVerwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:02:
[...]
heb je er wel meerdere in je agenda staan? bij mij laat ie er soms wel 5 zien, ook van volgende of vorige dagen geloof ik... of dat zijn dan weer taken ofzo...
Verwijderd
Ik heb er nu 5 staan, allemaal voor morgen. Daarboven staat op een regel dat de afspraken ook pas voor morgen zijn. Afspraken van "vroeger" laat ie niet zien. Taken die nog niet als voltooid zijn gemarkeerd wel.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:02:
[...]
heb je er wel meerdere in je agenda staan? bij mij laat ie er soms wel 5 zien, ook van volgende of vorige dagen geloof ik... of dat zijn dan weer taken ofzo...
hmm ik weet niet of het gevolgen heeft voor je garantie.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:25:
[...]
Maar aangezien je nix aan het OS zelf aanpast, toevoegdt, verwijderdt denk ik dat ze er niets van merken.
Het enige wat je doet is de "unsigned" applicatie signen met je eigen certificate en key.
Meer wordt er niet gedaan.
Ik heb Handy Profiles geinstalleerd staan en even gezocht of het daarmee wel mogelijk was per profiel de vergrendeltijd in te stellen, maar heb het niet gevonden. Het is gewoon (nog?) niet mogelijk, helaas.Icyzer schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:22:
[...]
volgens mij bedoelde hij per profiel, e.g. als hij op profiel Auto staat dat hij dan niet automatisch blokkeert
Volgens mij kan het niet, misschien wel met handy profiles
Verwijderd
Dit is echt een super thema
http://dailymobile.se/2009/04/20/nokia-5800-theme-iphone-ui/
zit er super strak uit .
zit er super strak uit .
Er worden geen afspraken uit het verleden getoond, ook geen afspraken die op dit moment gaande zijn. Dus als je "vergadering" hebt staan van 09.00 tot 10.00 uur dan wordt die afspraak om 09.05 uur niet meer op het standby-scherm getoond.kielkiel schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:17:
[...]
Ja, ik heb op de genoemde dag 2 afspraken staan en laat alleen de eerste zien
Verwijderd
Zeer lovende reacties in dat topic van dat iPhone-thema! Heb m'n 5800 nog niet, maar ben alvast wat rommel aan het verzamelen om erop te kwakken overmorgen!
Verwijderd
Ik gebruik dit thema en ben er tevreden over. Het is volgens sommigen wel "lame" om een iPhone skin te gebruiken op de Tube, maar ik vind de symbolen écht wel beter dan de orginele van Nokia. En de XM is toch beter dan de iPhone, dus waarom je schamenVerwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:38:
Dit is echt een super thema
zit er super strak uit .
Verwijderd
Kan je vertellen dat na een werk dag gebruik van de mp3 functie er bij mij nog geen streepje af is volgende de power grafiek.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:59:
Vind het toch raar .
Bij mij staat 3g aan en ik draai mp3 na 4 dagen nog niet leeg (9uur mp3 en 24uur 3g)
Zet het dan wel op de lader maar is niet nodig .
Internet doe ik niet ( is nog niet online pas 1mei)
Verwijderd
4 dagen vind ik persoonlijk wel wat lang, maar als ik mijn XM op werkdagen gebruik gaat ie ook langer mee (zo'n 3 dagen max, zonder uitschakelen 's nachts). In het weekend is dat heel wat minder, maar dan is het gebruik ook intensiever. Ik vind wel dat de het eerste streepje het langst duurt om te verdwijnen, maar eens die weg is gaat het wel snel achteruit. Ik probeer mijn XM aan de lader te leggen van zodra er nog 2 streepjes over zijn. Hem helemaal laten leeglopen is niet gezond voor de batterij las ik hier eerder.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:17:
[...]
Kan je vertellen dat na een werk dag gebruik van de mp3 functie er bij mij nog geen streepje af is volgende de power grafiek.
Vind het toch raar .
Bij mij staat 3g aan en ik draai mp3 na 4 dagen nog niet leeg (9uur mp3 en 24uur 3g)
Verwijderd
De myphone zuigt maak je mobiel traag en werkt niet vloeiend ,Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:16:
[...]
Ik gebruik dit thema en ben er tevreden over. Het is volgens sommigen wel "lame" om een iPhone skin te gebruiken op de Tube, maar ik vind de symbolen écht wel beter dan de orginele van Nokia. En de XM is toch beter dan de iPhone, dus waarom je schamenIn tegenstelling tot de "MyPhone" (een betalende applicatie) waar je ook de "slide to unlock" schuiver hebt van de iPhone, is dit enkel een thema. Hier moet je dus niet telkens een app openen om van de typische iPhone iconen te genieten. De "unlock" zit hier echter niet bij.
Sommige zullen er tegenstander van zijn en vragen zich dan waarom een nokia kopen dan ? simpel weg omdat het kan
Volgens mij begint hij pas streepjes weg te halen als hij op 60% is ofzo
want via pc suite zegt hij altijd dat men 5800 nog maar 80% batterij heeft terwijl hij "vol"zou moeten zijn
want via pc suite zegt hij altijd dat men 5800 nog maar 80% batterij heeft terwijl hij "vol"zou moeten zijn
sorry maar ik moet dit sterk in twijfel trekken. Ik heb 3G 24H aan staan mail wordt 1x per uur opgehaald met mss 15min bellen en 2 uur inet en 2 uur muziek dan haal ik NET de 2 dagen.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:17:
[...]
Kan je vertellen dat na een werk dag gebruik van de mp3 functie er bij mij nog geen streepje af is volgende de power grafiek.
Vind het toch raar .
Internet doe ik niet ( is nog niet online pas 1mei)
OOk klopt er geen hol van die streepjes eerste streepje staat er dik een dag en als die eenmaal weg is kan die soms binnen een uur leeg zijn....
[ Voor 10% gewijzigd door haakjesluiten op 21-04-2009 00:02 ]
Verwijderd
Ik vraag me toch echt wel af wat de er komt in de nieuwe firmware , kinetic scrolling zou super zijn
En als de toestel sneller word net als van v11>v20 dan ben ik helemaal blij
En als de toestel sneller word net als van v11>v20 dan ben ik helemaal blij
Ja. Duurt een paar dagen, maar dan ontvang je een werkend certificaat voor juow IMEI. Je kunt dan alle programma's signen en eventueel een van de hacks uitvoeren. Ik heb het zelf gedaan voor de E71 en het werkt prima.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:04:
[...]
Lijkt me niet. Als je toestel nog leeft en hij moet terug op garantie (bv toetsenbord of beeldscherm kaduuk) dan flash je gewoon de officiele firmware er even weer op. Is je toestel helemaal dood, dan gaan ze echt niet kijken wat voor hacks je erop draaide ofzo. Sowieso, als je alleen maar software signed (al dan niet gecracked) dan doe je helemaal niks wat gevaarlijk zou kunnen zijn.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:25:
[...]
weet iemand misschien waar ik een request kan doen om de 5800 geschikt te maken voor links handigen?
Verwijderd
Bij mij blijven de afspraken net zolang staan totdat ze afgelopen zijn hoor.AGR schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:06:
[...]
Er worden geen afspraken uit het verleden getoond, ook geen afspraken die op dit moment gaande zijn. Dus als je "vergadering" hebt staan van 09.00 tot 10.00 uur dan wordt die afspraak om 09.05 uur niet meer op het standby-scherm getoond.
Nog even samen vatten:
Het duurde bij mij een nacht, maar ik heb keurig het certificaat en de key ontvangen.
Hierna (via Torrent) het gratis programma Xsign.net 1.3 gedownload en de sisx bestanden gesigned!
Dus inderdaad misschien iets voor de start-post...
FiVAL - Geplaatst op maandag 20 april 2009 13:42
Thx, die was ik ook al tegen gekomen, maar in dit geval geen oplossing.
meme1000 - Geplaatst op maandag 20 april 2009 14:42
Deze manier werkt, ik kreeg na 24 uur mijn cert bestand en key file, mischien iets voor de opening post?
geejeej - Geplaatst op maandag 20 april 2009 15:04
vDR - Geplaatst op maandag 20 april 2009 15:35
ikzelf heb een certificate en key van opda , geen problemen mee gehad en kan al mijn bestanden signen zonder problemen
Nou, ik kan me bij de positieve ervaring scharen...FreddyFish - Geplaatst op maandag 20 april 2009 17:03
Ik heb op die manier een cert en key file ontvangen, ongeveer al twee uur na mijn aanvraag, dus lekker snel!
Het duurde bij mij een nacht, maar ik heb keurig het certificaat en de key ontvangen.
Hierna (via Torrent) het gratis programma Xsign.net 1.3 gedownload en de sisx bestanden gesigned!
Dus inderdaad misschien iets voor de start-post...
De accu geeft bij mij ook vreemde indicaties aan... Hij blijft inderdaad erg lang op vol staan en dan daalt die opeens heel snel.Icyzer schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:47:
Volgens mij begint hij pas streepjes weg te halen als hij op 60% is ofzo
Gisteravond heb ik ook me telefoon opgeladen (in de nacht niet) en hij heeft nu ook 5 streepjes en in PC suite staat zelfs dat de accu op 100% is. Of deze telefoon heeft een egt geweldig standby gebruik of er klopt iets niet aan het metertje. Ik heb de telefoon niet egt actief gebruikt vanochtend (10 min i-net over umts, wekker, 10m aan op usb aangesloten). Wel heb ik alle extra's uitstaan zoals UMTS, bluetooth, wifi, ect.
Is er trouwens een programma/mogelijkheid om je accu in procenten te zien vanaf de telefoon zelf? want ik heb meer aan een indicatie van 1 tot 100 als van 1 tot 5. Helemaal aangezien dit soort telefoons nog wel is binnen een half dag leeg te trekken zijn...
Ook valt het me op dat het niet mogelijk is om op te laden via usb, een gemiste kans van Nokia als je het mij vraagt...
Ben er nog steeds erg blij mee maar je loopt wel tegen kleine dingetjes aan die toch jammer zijn
Verwijderd
Even een vraagje (zal wel een domme zijn) maar ik kan er niks over terugvinden in de beide topics. Kan ik de agenda van mn 5800 laten syncen met de calendar van google? ik kan niks terugvinden in de agenda opties op mn 5800. Of moet ik dan die exchange mail app instellen?
probeer eens gcalsyncVerwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:24:
Even een vraagje (zal wel een domme zijn) maar ik kan er niks over terugvinden in de beide topics. Kan ik de agenda van mn 5800 laten syncen met de calendar van google? ik kan niks terugvinden in de agenda opties op mn 5800. Of moet ik dan die exchange mail app instellen?
@FiVAL: mooie post, ik zet 'm in de startpost! Het staat in de startpost
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 11:44 . Reden: Done.... ]
Verwijderd
Bedankt!!
Verder ben ik wel tevreden met mn 5800, wel een beetje wennen en de musicplayer blijft soms nog wel eens hangen. Touchscreen bevalt ook goed. Vind het wel jammer dat alle foto's in de gallery bij elkaar staan, echt een onoverzichtelijke rotzooi. Dit zal wel te ordenen zijn via de nokia suite?
En verder, besteld via Hi (KPN) maar ik heb geen extra stylus en beschermhoesje gekregen, meer mensen?
Verder ben ik wel tevreden met mn 5800, wel een beetje wennen en de musicplayer blijft soms nog wel eens hangen. Touchscreen bevalt ook goed. Vind het wel jammer dat alle foto's in de gallery bij elkaar staan, echt een onoverzichtelijke rotzooi. Dit zal wel te ordenen zijn via de nokia suite?
En verder, besteld via Hi (KPN) maar ik heb geen extra stylus en beschermhoesje gekregen, meer mensen?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 11:50 ]
Ik moet zeggen, was vrij bang voor het volledige afhankelijk zijn van een touchscreen maar het valt mij enorm mee! Top toestel!
Verwijderd
Sinds gisteren ook in het bezit van een 5800 blue. Erg fijn toestel.
Alleen ik heb een paar probleempjes.
Ik wil niet via UMTS/3G/3.5G of wat dan ook. Ik heb een sim-only abo van 5,- per maand en zelfs dat maak ik soms niet op. Dus ik wil dat hij alleen op internet ga als ik wifi verbinding kan hebben (thuis en op werk).
GPS moet ook gewoon gratis. Maar ik zie niet hoe ik dit kan instellen. Nu vond ik in dit topic onderstaande oplossing. Maar ik zie niet hoe ik dit moet instellen.
[edit]
Ik heb btw firmware 11.0.008 dus die ga ik vanavond maar eens updaten als ik dat zelf kan iig.
Ik wil niet via UMTS/3G/3.5G of wat dan ook. Ik heb een sim-only abo van 5,- per maand en zelfs dat maak ik soms niet op. Dus ik wil dat hij alleen op internet ga als ik wifi verbinding kan hebben (thuis en op werk).
GPS moet ook gewoon gratis. Maar ik zie niet hoe ik dit kan instellen. Nu vond ik in dit topic onderstaande oplossing. Maar ik zie niet hoe ik dit moet instellen.
Daarnaast met het wifi vraagt hij een pre-shared key. Terwijl die op beide netwerken (wifi en thuis) niet zijn. Hoe omzeil ik dit?thealterego1 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 07:24:
Je kan de toegangspunten voor internet via je provider verwijderen, dan kan je ook niet meer per ongeluk internet op gaan.
[edit]
Ik heb btw firmware 11.0.008 dus die ga ik vanavond maar eens updaten als ik dat zelf kan iig.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 13:29 ]
instellingen
connectiviteit
netwerk
netwerkmodus op GSM zetten
connectiviteit
netwerk
Je moet dan ook A-GPS uitschakelen als je geen data wilt verbruikern, zie:
Flipke84 schreef op maandag 13 april 2009 @ 17:14:
A-GPS kun je instelling via: Menu > Toepassngn > Locatie en Positiebepaling > Positiebepalingsserver
Er zijn meerdere mensen, ook met vodafone/t-mobile, met dat probleem. Waaronder ik (vodafone)Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:46:
je kan even bellen/langs een winkel gaan...
Verwijderd
Heb online besteld, kan ik dan gewoon naar een KPN winkel gaan? En hoe ziet die beschermhoes er eigenlijk uit? een laagje voor op je display of zo'n stoffen zak.
Gcalsync is trouwens gelukt, thx. Via de WAP site van gcalsync.com werkten beide versies niet (signed en unsigned), maar als ik direct naar de website ga (www.gcalsync.com en niet wap.gcalsync) kan ik die unsigned jar wel gewoon installeren. werkt prima.
Gcalsync is trouwens gelukt, thx. Via de WAP site van gcalsync.com werkten beide versies niet (signed en unsigned), maar als ik direct naar de website ga (www.gcalsync.com en niet wap.gcalsync) kan ik die unsigned jar wel gewoon installeren. werkt prima.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 14:19 ]
Verwijderd
migeye schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:45:
instellingen
connectiviteit
netwerk
Super beide bedankt!Icyzer schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:14:
[...]
Er zijn meerdere mensen, ook met vodafone/t-mobile, met dat probleem. Waaronder ik (vodafone)
je kan even bellen/langs een winkel gaan...
Nu alleen mijn wifi nog werkend krijgen. Iemand een idee wat ik met die pre-shared key aanmoet?
Ik heb zelf onbeperkt internet, maar hij vraagt bij mij alsnog altijd of die op het internet mag... stond standaard zo ingesteld, maar als je het niet gebruikt zal ik UMTS wel uitzetten.. maar hoe dat moet staat iets naar boven al beschreven. scheelt weer wat op je accuVerwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:27:
Hou wel rekening dat je ook met het GSM nog op het internet kan...
Het is een hard rubber hoesje wat heel strak om de mobiel heen klemt. Beschermt zeer goed wordt alleen snel vervelend dat je als je gebeld word eerst je telefoon uit dat hoesje moet frunniken.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:17:
Heb online besteld, kan ik dan gewoon naar een KPN winkel gaan? En hoe ziet die beschermhoes er eigenlijk uit? een laagje voor op je display of zo'n stoffen zak.
trouwens ik zie die ads boven dit topic met de 5800 echt met de dag goedkoper worden
[ Voor 5% gewijzigd door haakjesluiten op 21-04-2009 15:08 ]
Bij mij duurde het ook heel lang voordat het eerste streepje weg was, daarna ging het een stuk sneller. Nu ik de telefoon wat vaker heb opgeladen is de verhouding van accuduur-streepjes wat beter geworden en kan ik er beter van op aan.Deveon schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:13:
[...]
De accu geeft bij mij ook vreemde indicaties aan... Hij blijft inderdaad erg lang op vol staan en dan daalt die opeens heel snel.
Gisteravond heb ik ook me telefoon opgeladen (in de nacht niet) en hij heeft nu ook 5 streepjes en in PC suite staat zelfs dat de accu op 100% is. Of deze telefoon heeft een egt geweldig standby gebruik of er klopt iets niet aan het metertje. Ik heb de telefoon niet egt actief gebruikt vanochtend (10 min i-net over umts, wekker, 10m aan op usb aangesloten). Wel heb ik alle extra's uitstaan zoals UMTS, bluetooth, wifi, ect.
Is er trouwens een programma/mogelijkheid om je accu in procenten te zien vanaf de telefoon zelf? want ik heb meer aan een indicatie van 1 tot 100 als van 1 tot 5. Helemaal aangezien dit soort telefoons nog wel is binnen een half dag leeg te trekken zijn...
Ook valt het me op dat het niet mogelijk is om op te laden via usb, een gemiste kans van Nokia als je het mij vraagt...
Ben er nog steeds erg blij mee maar je loopt wel tegen kleine dingetjes aan die toch jammer zijn
Mmm, had zondag een mailtje naar vodafone gestuurd.
Betreffende de missende onderdelen. Antwoord: Een koerier neemt contact op en komt hem wisselen
Jay, ben men telefoon niet kwijt en men kiertje is hopelijk ook meteen "solved"
Betreffende de missende onderdelen. Antwoord: Een koerier neemt contact op en komt hem wisselen
Jay, ben men telefoon niet kwijt en men kiertje is hopelijk ook meteen "solved"
Verwijderd
hallo,
ik heb mijn blokkeringscode van 12345 veranderd naar 6374, en toen even later heb ik hem geupdate. en nu kom ik erachter dat de blokkeringscode na de update dan veranderd is naar een willekeurige code. hebben jullie misschien al een oplossing gevonden, anders moet ik naar een nokia service point toe:P mja hoop dat jullie me kunnen helpen!
ik heb mijn blokkeringscode van 12345 veranderd naar 6374, en toen even later heb ik hem geupdate. en nu kom ik erachter dat de blokkeringscode na de update dan veranderd is naar een willekeurige code. hebben jullie misschien al een oplossing gevonden, anders moet ik naar een nokia service point toe:P mja hoop dat jullie me kunnen helpen!
Ook moet je de toegangsputnen verwijderen. Dit doe je doormiddel van instellingen --> connectiviteit --> bestemmingen --> Internet --> je provider toegangspunt verwijderenVerwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:27:
Sinds gisteren ook in het bezit van een 5800 blue. Erg fijn toestel.
[...]
Daarnaast met het wifi vraagt hij een pre-shared key. Terwijl die op beide netwerken (wifi en thuis) niet zijn. Hoe omzeil ik dit?
[edit]
Bij mij staat daar 1 toegangspunt bij internet, mijn eigen wifi netwerk.
Bij multim. bericht staat een mms toegangspunt, die mag blijven volgens mij.
Ik heb 9 euro aan extra kosten (sim only 6 euro) door dat 3.5G connectie, ook moet je even op GSM zetten inplaats van DUAL MODE. Ik zou maar snel kijken hoeveel exra kosten je hebt gemaakt.
verbeteringen van V21(door gebruiker gegeven)
1. Quicker booting up - It seems to let you ‘take control’ a lot quicker than before.
2. As mentioned before you can make the menu button ‘breathe’ when the phone is in standby. It will flash twice if there is a missed call, message or email.
3. Music Player is showing BIG cover art - something that annoyed me in V20 was the fact the cover art was shrunk.
4. No longer switches predictive text off after you’ve used the Full Screen QWERTY keyboard and gone back to the regular keypad.
5. ‘Applications’ has been renamed ‘Apps’ - ‘Music Player’ is now ‘Music plyr.’ (These could be due to it using HK firmware?!)
6. Still no Widgety goodness on the home screen - it’s as it was in V20.
7. Web Browser isn’t working!!! I will try doing a hard reset I think.
8. Camera wise, there doesn’t seem to be any image improvements IMO - but it seems to work a little bit quicker.
9. Not had chance to test sound through a headset yet - I have personally had issues in V20 with a Stereo Bluetooth Headset so will be interested to check this out.
10. I think the handwriting recognition is improved - I’ve not used this much, but it seems better.
11. During text entry pressing ‘*’ key brings up a fullscreen selection of characters.
Yep - the web browser WAS broken - a hard reset (undoing all of the UDP) - fixed it though.
I must say the phone is noticeably ’snappier’, the Theme Effects seem quicker, as does the screen rotate.
bron: http://www.fonearena.com/...sic-new-firmware-v21.html
1. Quicker booting up - It seems to let you ‘take control’ a lot quicker than before.
2. As mentioned before you can make the menu button ‘breathe’ when the phone is in standby. It will flash twice if there is a missed call, message or email.
3. Music Player is showing BIG cover art - something that annoyed me in V20 was the fact the cover art was shrunk.
4. No longer switches predictive text off after you’ve used the Full Screen QWERTY keyboard and gone back to the regular keypad.
5. ‘Applications’ has been renamed ‘Apps’ - ‘Music Player’ is now ‘Music plyr.’ (These could be due to it using HK firmware?!)
6. Still no Widgety goodness on the home screen - it’s as it was in V20.
7. Web Browser isn’t working!!! I will try doing a hard reset I think.
8. Camera wise, there doesn’t seem to be any image improvements IMO - but it seems to work a little bit quicker.
9. Not had chance to test sound through a headset yet - I have personally had issues in V20 with a Stereo Bluetooth Headset so will be interested to check this out.
10. I think the handwriting recognition is improved - I’ve not used this much, but it seems better.
11. During text entry pressing ‘*’ key brings up a fullscreen selection of characters.
Yep - the web browser WAS broken - a hard reset (undoing all of the UDP) - fixed it though.
I must say the phone is noticeably ’snappier’, the Theme Effects seem quicker, as does the screen rotate.
bron: http://www.fonearena.com/...sic-new-firmware-v21.html
Ik heb een klein probleempje met mijn 5800.
Het logboek doet helemaal niks. Als ik een oproep heb gemist kan ik niet zien van wie en als ik iemand bel komt er ook niks bij gekozen nummers te staan.
Hebben hier meer mensen last van?
Het logboek doet helemaal niks. Als ik een oproep heb gemist kan ik niet zien van wie en als ik iemand bel komt er ook niks bij gekozen nummers te staan.
Hebben hier meer mensen last van?
Ben benieuwd hoelang het toetsenvergrendelingsknopje (wat een woord?
) het doet.. de mijne wordt al wat losser en krijgt meer speling.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Voor de mijne is nog steeds geen update. Via Nokia PC Suite probeer ik hem te updaten maar hij geeft weer dat de oude firmware beschikbaar is en niet die nieuwe.
Watvoor toestel heb je? Branded vodafone/t-mobile - grijze import? Dat is wel fijn om te weten voor de mede-tweakers die vast ook op de update zitten te wachtenturkeyhakan schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:18:
Voor de mijne is nog steeds geen update. Via Nokia PC Suite probeer ik hem te updaten maar hij geeft weer dat de oude firmware beschikbaar is en niet die nieuwe.
Meer gebruikerservaring met V21.0.0xx die sinds vandaag ook in Finland uit is:
-Overall speed of the phone improved evrything is much faster.All menus
opens faster,
-Camera working faster (no improvment in poor light as faar as i see) maby a BIT better in avrage light but no major improvments. video recording slightly improved
-Browsing experience is much Smoother. Not perfect but improved.
-Scrolling still requiers the scrolling bar. its a bit bigger toh
-no uppdate on the home screen
-the download section got a face lift as well now programs are sorted after..
Entertament,buissnes, social networks, tools and so on...
-the menu button "Flashes" if u get a new messege every 30 mins 5 mins and so on..
I think their main focus was in improving the speed and "smoothnes" of the phone wich they did well in. works way faster in all areas, sadly i think thats pretty much it a bit tweaking here and there but no major things as faar i see.
Only uppdated it abaut 1½ H ago so i will Edit if i find More uppdates.(probobly will)
aangezien ik een tmobile telefoon heb zal ik deze update wss pas over een maandje of 3-4 kunnen gebruiken >.< Binnekort even snel die kier laten repareren en daarna hack ik um wel
[ Voor 24% gewijzigd door haakjesluiten op 21-04-2009 20:33 ]
Verwijderd
Woon jij misschien in landgraaf????Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 18:07:
hallo,
hier even gechecked, maar nog geen update voor mij. niet gebranded normaal, en afkomstig van belgie
Vodafone nederland telefoon ook nog geen update, we horen het wel als europa uberhaupt aan de beurt is denk ik.
BUH
Ik heb zojuist mijn vader een nokia 5800 kado gedaan. Nou wil mijn vader zijn email box graag op het beginscherm hebben (zoals de 'actieve standby modus' op een nokia e51 toestel). Ik krijg dit echter niet voor elkaar. Ik heb de mailbox toegevoegd, en kan succesvol mailen/ontvangen. Tevens is er een wlan punt toegevoegd. Ik krijg de emailbox echter niet tevoorschijn op het beginscherm. Er staan alleen 4 snelkoppelingen naar programma's en de zoekmachine. Weet iemand hoe ik dit toch voor elkaar krijg?
Naast het bovenstaande vroeg ik mij ook af of het mogelijk is een wlan punt als standaard internetpunt in te stellen. Dit zodat mijn vader niet tegen hoge kosten aanloopt als hij perongeluk op internet gaat o.i.d.
Bij voorbaat dank,
Groet,
Erik.
Naast het bovenstaande vroeg ik mij ook af of het mogelijk is een wlan punt als standaard internetpunt in te stellen. Dit zodat mijn vader niet tegen hoge kosten aanloopt als hij perongeluk op internet gaat o.i.d.
Bij voorbaat dank,
Groet,
Erik.
[quote]erikjannemann schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:45:
Ik heb zojuist mijn vader een nokia 5800 kado gedaan. Nou wil mijn vader zijn email box graag op het beginscherm hebben (zoals de 'actieve standby modus' op een nokia e51 toestel). Ik krijg dit echter niet voor elkaar. Ik heb de mailbox toegevoegd, en kan succesvol mailen/ontvangen. Tevens is er een wlan punt toegevoegd. Ik krijg de emailbox echter niet tevoorschijn op het beginscherm. Er staan alleen 4 snelkoppelingen naar programma's en de zoekmachine. Weet iemand hoe ik dit toch voor elkaar krijg?
[QUOTE]
niet,
mischien later met nieuwe firmware
[QUOTE]
niet,
bij je connecties kan je de priority regelen voor verschillende acces points/verbindingenNaast het bovenstaande vroeg ik mij ook af of het mogelijk is een wlan punt als standaard internetpunt in te stellen. Dit zodat mijn vader niet tegen hoge kosten aanloopt als hij perongeluk op internet gaat o.i.d.
Bij voorbaat dank,
Groet,
Erik.
Dit heb ik gezien ja. Maar wat betekent dit precies. Als hij niet rondom huis is (en dus niet in de buurt van zijn standaard accespoint), gaat hij dan automatisch over op de volgende bron? (priority 2 staat kpninternet ofzo, maar volgens mij gebruikt hij dat bij het mms'en, dus die wil ik eigenlijk niet verwijderen). Of vraagt hij het eerst. En is het ook in te stellen dat hij altijd sowieso eerst vraagt met welke bron je verbinding moet maken?[...]
bij je connecties kan je de priority regelen voor verschillende acces points/verbindingen
Overigens realiseer ik me wel dat dit dingen zijn die ik zou kunnen uitproberen, maar ik put liever uit jullie kennis waar mogelijk. Dus nogmaals, bij voorbaat dank voor jullie antwoord(en).
Groet,
Erik.
als een punt als standaard staat ingevoerd vraagt ie niets zo niet vraagt ie altijd via welk punt je verbinding wil leggen.
Brander phone is toch dat het merk van je provider op je telefoon staat? Nee dat heb ik niet.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:24:
[...]
Watvoor toestel heb je? Branded vodafone/t-mobile - grijze import? Dat is wel fijn om te weten voor de mede-tweakers die vast ook op de update zitten te wachten
Telefoon is besteld icm abbnoment van Vodafone, maar ik gebruik een T-mobile Sim-only. (vodafone abb aan moeder gegeven)
Verwijderd
Wifi heb ik ondertussen thuis aan de praat gekregen. Ik werd een beetje misleid door de term "pre-shared key" Waarom noemen ze dat niet gewoon je WPA/WEP key ofzo....
Maareuh als ik thuis ben heeft hij netjes verbinding met mijn wifi en ik kan mijn mail ophalen.
Is het ook mogelijk dat hij het zeg maar pushed? Of dat hij het elke 5min checked?
Ik heb een gmail en xs4all account.
Maareuh als ik thuis ben heeft hij netjes verbinding met mijn wifi en ik kan mijn mail ophalen.
Is het ook mogelijk dat hij het zeg maar pushed? Of dat hij het elke 5min checked?
Ik heb een gmail en xs4all account.
Probeer voor de grap eens mdpg ipv 6374...Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 18:07:
hallo,
Verwijderd
heeft iemand voor mij een goede link naar officesuite doe wel op touchscreen werkt????
liefst met keygen natuurlijk
heb al verschillende binnen gehaald maar niets schijnt te werken op touchscreen
Voor je email box: Menu->Instellingen->Persoonlijk->Startscherm->Snelkoppelingen.erikjannemann schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:45:
Nou wil mijn vader zijn email box graag op het beginscherm hebben (zoals de 'actieve standby modus' op een nokia e51 toestel). ...... Er staan alleen 4 snelkoppelingen naar programma's en de zoekmachine. Weet iemand hoe ik dit toch voor elkaar krijg?
Bij voorbaat dank,
Groet,
Erik.
Wat betreft standaard internetpunt:Menu->Instellingen->Connectiviteit->Bestemmingen->Internet, en dan de prioriteiten instellen. Als je het toegangspunt opent (dubbelklik) kan je onderaan instellen om altijd bevestiging te vragen. Dat is bij internet een handeling meer (toestemming geven) maar voorkomt ongemerkt internet toegang.
Zat er geen gebruiksaanwijzing bij jouw telefoon?
Ook met GSM kan je verbinding met internet maken en dus kosten.turkeyhakan schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 18:22:
[...]
Ik heb 9 euro aan extra kosten (sim only 6 euro) door dat 3.5G connectie, ook moet je even op GSM zetten inplaats van DUAL MODE. Ik zou maar snel kijken hoeveel exra kosten je hebt gemaakt.
Maar wel echt extreem traag zodat je nooit hoge kosten zult krijgenfootoo schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:18:
Ook met GSM kan je verbinding met internet maken en dus kosten.
Verwijderd
op mobilepocketinfo.nl staat dat er een nieuwe versie komt van de 5800, met een resistief touchscreen. Of is dat hier al lang bekend. De upgrade zou in mei en juni middels 2 miljoen aangepaste toestellen op de markt komen.
Weet iemand waar meer informatie is te vinden over
de mappen structuur van Symbian 5th ??
Ik heb nu bijvoorbeeld een aantal swf (flash) spelletjes
op mijn geheugenkaart staan, maar ik wil hiervan
snelkoppelingen in het menu zetten...
Het schijnt dat dit vrij makkelijk kan, maar ja, das dan
ook de enige info die ik op het net vond...
de mappen structuur van Symbian 5th ??
Ik heb nu bijvoorbeeld een aantal swf (flash) spelletjes
op mijn geheugenkaart staan, maar ik wil hiervan
snelkoppelingen in het menu zetten...
Het schijnt dat dit vrij makkelijk kan, maar ja, das dan
ook de enige info die ik op het net vond...
keygens doen we hier niet aan he.Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 08:45:
heeft iemand voor mij een goede link naar officesuite doe wel op touchscreen werkt????
wat betreft je office suite... ik kan je nog niet helpen. heb zelf quickoffice geprobeerd en die doet inderdaad niks, omdat ie blijkbaar nog niet snapt dat ie een schermtoetsenbord moet openen. is vast een kwestie van tijd. Wat trouwens wel werkt is lightnotepad. maarja, die ondersteunt dan weer niet veel meer dan txt bestandjes.
Wat wel weer helpt, is als je Opera Mini gebruikt. Doordat deze browser een proxyserver gebruikt om pagina's te optimaliseren voor telefoons krijg je kleinere bestanden binnen die weer snel ingeladen zijn, dus dan kan 10 kb/s weer 'snel' zijnDeveon schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:37:
[...]
Maar wel echt extreem traag zodat je nooit hoge kosten zult krijgenik ben via gsm niet boven de 10 kb/s uit gekomen terwijl ik op UMTS gemiddeld 150kb/s haal.. Ook slurpt UMTS je telefoon leeg, dus ik zou t gwn uitzetten.. als je t nodig hebt kan je t altijd aan zetten.
Terug op het accu onderwerp... Ik heb me telefoon ondertussen niet opgeladen, maar in pc suite geeft die nog steeds 100% aan en ik mis ook geen streepjes. Ondetussen heb ik em niet erg veel gebruikt, nog beetje internet, paar telefoontjes en nog beetje navigatie...aicaramba schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:24:
[...]
Bij mij duurde het ook heel lang voordat het eerste streepje weg was, daarna ging het een stuk sneller. Nu ik de telefoon wat vaker heb opgeladen is de verhouding van accuduur-streepjes wat beter geworden en kan ik er beter van op aan.
ik denk dat er een stiekem een kernreactor in die van mij is verstopt!
Thx!Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:39:
[...]
@FiVAL: mooie post, ik zet 'm in de startpost! Het staat in de startpost
Ik heb (en weet niet meer van wie) nog een hele mooie app. link voor de Nokia 5800.
Misschien ook wat voor de startpost:
http://dailymobile.se/forum/index.php/board,54.0.html
Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.
[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.
[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic