Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
nope helemaal niet en ik vind het gewoon een geweldig apparaat :)

Ik vond trouwens laatst een lijst met 170+ S60 V5 apps nu niet meer zeuren dat er te weinig is :P

[ Voor 58% gewijzigd door haakjesluiten op 15-04-2009 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Crazyanz schreef op woensdag 15 april 2009 @ 00:11:
nope helemaal niet en ik vind het gewoon een geweldig apparaat :)

Ik vond trouwens laatst een lijst met 170+ S60 V5 apps nu niet meer zeuren dat er te weinig is :P
Met Warez kan ik het ook ja |:(
Oke, daar gaan we:
Opera Mini crashed.
Realplayer zuigt, Coreplayer komt pas in de zomer |:(
Waar is de stopwatch---> add ons nodig dus.
De flashplayer werkt voor geen meter.
Muziekplayer werkt erg langzaam, waardoor ik dus alweer afhankelijk ben van andere software.
Hoe kan ik zorgen dat er NOOIT muziek uit de speaker komt als ik muziek aan het spelen ben, en de 3.5mm jack eruit haal 8)7
Waarom kan ik het startmenu niet aanpassen zoals IK dat wil ---> Alweer afhankelijk van betaalde software --> Epocware Handyshell

[ Voor 8% gewijzigd door niels88 op 15-04-2009 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
hmmz oh had de warez niet gezien ik zla de link even weghalen.

die muziek player en real player vind ik anders prima dus dat is puur persoonlijk.

Opera mini is de fout van opera niet van nokia
stopwatch that erg basic functie maar die heb op wel meer nokia toestellen gemist
flash player werkt hier prima dumpert/youtube etc

Tja die handyshell ik weet niet hoor ik word daar niet opgewonden van had je een telefoon met windows mobile moeten kopen wat ik wel zou kunnen waarderen is dat er 2e rij met 4 shortcuts zou bij komen

[ Voor 92% gewijzigd door haakjesluiten op 15-04-2009 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Zoiezo, er is gewoon een nieuw besturingssysteem... Dan duurt het even tot alles up-to-date is,
en dat de basics app die erop zitten naar jou smaakt niet goed zijn dat is iets anders.
En het hoofdmenu kan je aanpassen...

Trouwens ik weet niet waar en wanneer je hem gekocht hebt, maar er is ook nog de wet koop-op-afstand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:50
Crazyanz schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:17:
eh dat is het zelfde als branded wat dus verboden is in belgie....
Volgens mij is koppelverkoop verboden in België. Dus de telefoon in combinatie met een abbonnement verkopen. Dit lijkt niet meteen branding in de weg te staan.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik heb mijn probleem met de opera browser op gelost. Met het programma memoryup het is een s60 v3 progamma maar het werkt prima. Programma maakt ruimte vrij op je geheugen waardoor programma's beter lijken te draaien en opera is sinds ik het gebruik niet meer gecrashed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@niels88

die dingen die jij opnoemt... nee o nee o nee.. wat ben jij een miereneuker zeg

opera mini crashed bij mij nooit trouwens, ik heb mn nokia nooit geupdate misschien daardoor.
vind het updaten ook niet nodig aangezien ie perfect draait.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• footoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2021
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:37:
@niels88

die dingen die jij opnoemt... nee o nee o nee.. wat ben jij een miereneuker zeg

opera mini crashed bij mij nooit trouwens, ik heb mn nokia nooit geupdate misschien daardoor.
vind het updaten ook niet nodig aangezien ie perfect draait.
Helemaal mee eens! Wist je dat je er ook mee kan bellen? 8)7 Stopwatch?!?
Voor dat soort mensen is de iPhone ontworpen. Kan je lekker aan "zuigen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:43
footoo schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:48:
[...]

Helemaal mee eens! Wist je dat je er ook mee kan bellen? 8)7 Stopwatch?!?
Voor dat soort mensen is de iPhone ontworpen. Kan je lekker aan "zuigen".
Nou een stopwatch is dan toch wel iets wat naar mijn mening niet mag ontbreken in een mobiele telefoon, ook niet in de simpele 'bel en sms' telefoons. Hoe moeilijk is zoiets nou te integreren en hoe handig kan het (soms) zijn?

Wat dat betreft is het op de iPhone wel beter geregeld; ontzettend veel apps beschikbaar op een centrale plaats. Het is mooi dat die Nokia App Store (o.i.d.) er binnenkort aan komt.

Maar ik denk ook wel dat we binnen nu en een kleine periode ook wel een stuk meer Symbian S60 v5 applicaties kunnen verwachten. De 5800 XpressMusic is volgens mij goed verkocht en binnenkort komt dan ook de N97 er aan, daar willen softwaremakers heus wel op inspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ik zou niet weten welke app ik op dit moment mis eigenlijk ik heb er al een berg apps opstaan... krijg je van die kansloze apps als een diamant backgroudn van 1000€ zodat mensen kunnen zien dat je geld over heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Ik ben er tot nu toe wel tevreden van, maar als ik de gsm laat liggen en niet op toetsblok blijft de verlichting branden, is dat normaal?

Plus dat ik geen html mails deftig kan lezen. Anders super toestel, nu nog ff een brodit houder scoren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de tijd, dat de verlichting blijft branden instellen. Kan bij vrijwel elke wat duurdere Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F_demon schreef op maandag 13 april 2009 @ 22:35:
Ik ben nu even een weekendje weg geweest naar luxemburg en heb lekker Nokia Sports tracker Beta gebruikt.
Ik gebruik het programma vooral om mijn fietstochten en wandelingen bij te houden.
(lekker even 30 km gelopen in de afgelopen twee dagen. :P)

Werkt erg fijn, maar je moet even uitkijken dat ie niet als kaartmateriaal zowel de telefoon als het netwerk gebruikt wanneer je in het buitenland bent. Als je Live tracking uit zet, dan upload hij niet alles synchroon naar de site toe. Ook leuk is dat ie foto's, video's en muziek gelijk registreert en upload waneer je dat wilt.

Mijn profiel
(even geduld met het openen van foto's daari is de site wat traag in)
Maakt deze Sportstracker dan ook gebruik van het internet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:16:
[...]

Maakt deze Sportstracker dan ook gebruik van het internet ??
Kijk eens in Nokia Sports Tracker Beta, daar staat veel informatie in. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
jakob schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:36:
[...]
Plus dat ik geen html mails deftig kan lezen. Anders super toestel, nu nog ff een brodit houder scoren:)
Bij mijn mail (IMAP vanaf een Exchange server) zit dan een attachment genaamd attachment.html. Als ik deze ophaal en open zie ik de opgemaakte HTML inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
een mooie aanvulling voor de startpost mss:

ik heb via via een oplossing gevonden voor het probleem met certificaten die niet meer geldig zijn:
de geheugenkaart verwijderen als de tel. uit staat, dan de reset met *#7370#, volledig opstart doorlopen en dan als tel uitstaat de geheugenkaart terugplaatsen.

dat heeft het hem gedaan om het certificatenprobleem op te lossen, ikke heel blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Volgende keer eerst even googlen bijv alvorens je vraag neer te plempen ;)

[ Voor 82% gewijzigd door DaannO op 16-04-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icyzer schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:05:
vraagje, hoe de-istalleer je applicaties op je 5800. En dan gewoon op de telefoon, niet pc-suite...
Ik kan het maar niet vinden :(
instellingen >> toepassingsbeheer >> geinst. toepassingen programma selecteren en dan bij opties >> verwijderen

Mmm handleiding 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door pven op 16-04-2009 13:24 . Reden: schreeuw eens niet zo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09-2019
Crazyanz schreef op woensdag 15 april 2009 @ 00:36:
Opera mini is de fout van opera niet van nokia
Misschien...

Maar het is mij ook al gelukt om (naast de Nokia Browser) ook Bestandsbeheer,
Fring, Google Maps en de musicplayer te laten crashen...

Deze ander app. komen echter niet zovaak voor. De Nokia Browser is bij mij gewoon
onbruikbaar!

de iPhone sluit programma's af als de accu leeg raakt, ik weet niet of deze tel dat
ook doet, maar de accu zat op deze momenten goed vol...
Met het programma memoryup het is een s60 v3 progamma maar het werkt prima.
Nou, dat zal ik eens gaan proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
gisteren een brodit houder besteld en al in de bus, de 5800 past perfect. Het probleem met de verlichting is ook van de baan, na een reboot blijkbaar. Tot nu toe heel tevreden van dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stay1ed
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-08 15:56
niels88 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 00:23:
[...]
Waar is de stopwatch---> add ons nodig dus.
En die addon (of applicatie) is al te vinden, namelijk hier.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3317/3428768530_877bef6541.jpg?v=0
De interface is een beetje raar met die knoppen bovenin het scherm, maar verder werkt 'ie wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:57
iemand ook volgend probleem ?

Als ik als startschermthema de snelkoppelingsbalk selecteer krijg ik sinds enkele
dagen geen snelkoppelingsbalk meer, ook werken dan de 2 onderste iconen voor nummerinvoer
en contacten niet meer, die 2 iconen werken wel als ik de contactenbalk kies.

Wat trouwens helemaal niet meer werkt is als je bovenaan op de datum tikt krijg je een dropdown menu
met de verschillende profielen en bovenaan "agenda openen", wisselen tussen profielen werkt wel nog, de agenda openen echter niet meer ...

Een soft reset werkt niet, een hard reset weet ik niet hoe dit moet (geheugenkaart al uitgehaald, batterij eruit ...)

iemand dit probleem of een manier voor harde reset ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Harde reset: uitzetten en vervolgens "groen", "rood" en de cameratoets ingedrukt houden en aanzetten. Leuke vingeroefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2022
Als ik een .swf bestand afspeel via Bestandsbeheer, kan ik niet in volledig scherm gaan. Het kan wel, alleen dan staan er nog touch-pijltjes ter vervanging van een toetsenbord. Dit is sinds ik de nieuwe update heb gedaan. Weet iemand hier een oplossing voor? Of moeten we wachten tot de nieuwe update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
  • Laatst online: 01:41
Als ik mijn 3Gverbinding deel via JoikuSpot, wordt de batterij echt gloeiend heet en dan bedoel ik echt heel erg heet. Zou dat heel veel kwaad kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ja dit klinkt zeer ongewoon ik heb bij mijn 5800 nog nooit gemerkt dat er verschil zat in temperatuur zelfs niet na 2 uur film kijken....

Zowieso is hitte voor ellectronica nooit goed en al helemaal niet voor batterijen/accu's en heeft vaak een negatief effect op de levensduur.

Weet iemand trouwens of er al een oplossing is voor die opening rechts boven van dat voor frontje?

[ Voor 15% gewijzigd door haakjesluiten op 16-04-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiVAL schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:15:
[...]

Misschien...

Maar het is mij ook al gelukt om (naast de Nokia Browser) ook Bestandsbeheer,
Fring, Google Maps en de musicplayer te laten crashen...

Deze ander app. komen echter niet zovaak voor. De Nokia Browser is bij mij gewoon
onbruikbaar!

de iPhone sluit programma's af als de accu leeg raakt, ik weet niet of deze tel dat
ook doet, maar de accu zat op deze momenten goed vol...

[...]

Nou, dat zal ik eens gaan proberen!
Dan weet ik niet wat jij allemaal met je phone uitspookt, maar ik heb daar helemaal geen last van. Op Fring na, maar dat komt omdat ik dat niet gebruik :p Nokia Browser sluit alleen bij mij als ik een bepaalde site van school wil openen.. Maar dat komt denk ik door de site zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Crazyanz schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:10:

Weet iemand trouwens of er al een oplossing is voor die opening rechts boven van dat voor frontje?
Volgens mij hoorde ik iemand zeggen dat je langs een nokia service point moet gaan en dan kijken die of je recht hebt op reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dropsen schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:34:
Als ik mijn 3Gverbinding deel via JoikuSpot, wordt de batterij echt gloeiend heet en dan bedoel ik echt heel erg heet. Zou dat heel veel kwaad kunnen?
Met mijn N95 heb ik dat ook, die wordt zo warm dat hij niet meer handwarm is. Hij is er niet kapot van gegaan, maar goed kan het niet zijn. Ik vermoed dat JoikuSpot erg veel van de CPU van de telefoon vraagt, waardoor deze veel te warm wordt.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las laatst al iemand die vroeg om radio als wekker, maar er werd wat vaags gezegt maar heb zelf nog niks kunnen vinden. Weet iemand hoe je inplaats van een piep of mp3tje je een radio zender kan configureren?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 13:06
Dropsen schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:34:
Dat heb ik bij mij nokia 6233 ook. Bij de 5800 heb ik dat nog niet gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet nederland.fm het al bij iemand via de nokia web browser ?
En heeft er al iemand een navigatie erop gekregen dan gewoon goed werkt ?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:00:
Doet nederland.fm het al bij iemand via de nokia web browser ?
En heeft er al iemand een navigatie erop gekregen dan gewoon goed werkt ?
Sygic McGuider navigatie werkt bij mij goed (wel pas vanaf v7.71, daarvoor werkt het niet). Nederland.fm pas één keer geprobeerd en dat was zo'n twee weken geleden, toen werkte het niet.

Ik zit trouwens zwaar te hopen op Fennec (Firefox mobiel) of Opera Mobile (dus niet Mini), want wat je nu voor keuze hebt op de 5800 is niet echt veel soeps. Hoe krijg je flash fatsoenlijk aan de praat? Op veel websites krijg ik te zien dat ik een te oude versie van flash geinstalleerd heb staan, valt dat dan te updaten (firmware v20.0.012)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Icyzer schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:16:
[...]

Volgens mij hoorde ik iemand zeggen dat je langs een nokia service point moet gaan en dan kijken die of je recht hebt op reparatie
Hmmz zal eens langs gaan dan tis niet echt heel storend ofzo maar als ik die snelknop gebruikt rechts boven kraakt en veert ei een beetje in dat voelt natuurlijk nogal goedkoop aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn 5800 en ik weet eigenlijk niet zeker welke stappen moet ondernemen, en of het bij de bekende speaker probleem hoort. Ik heb het toestel in December vanuit Hong Kong geimporteerd en toen waren dus de faulty speakers nog verkocht. Nu is het zo dat bij mij, tijdens het telefoneren, ik hem op speaker moet zetten om normaal te telefoneren, want anders hoort ik hem niet en hij mij ook niet. Nou lijkt mij dit verdacht veel op het probleem, maar ik zit dus met de grijze import probleem. Want ik heb in principe geen europese garantierecht. Dus wat te doen?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
tja risico van importeren... maar je kan natuurlijk altijd proberen gewoon aanspraak te maken op garantie via nokia lukt het niet dan heb je pech lijkt me. Misschien via ebay verkopen aan iemand in China :P

:edit:

Je kan natuurlijk ook die speaker zelf vervangen de montage is iig dodelijk simpel(kan je gewoon erop schuiven) en via ebay kan je vast wel voor een paar euro zoon speakertje kopen.

[ Voor 32% gewijzigd door haakjesluiten op 17-04-2009 08:34 . Reden: tip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik heb een foto gemaakt van de crack in mijn 5800 moest een flits gebruiken anders zag je het niet goed en ja hijs vies :P

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3626/3449806884_0cc249cdb1.jpg?v=0

kan je duidelijk zien dat er nu allemaal stof zo je telefoon in komt en dat de crack begint bij de vollume knoppen mijn in ziens is het gewoon een ontwerp fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 11:59
Ik heb een vraag over de nokia 5800. Als ik op mijn 6300 'Mijn act. standby' aanzet kan ik de agenda afspraken laten zien op het hoofdscherm (dus zonder te unlocken), maar hier kan ik maximaal 2 items weergeven (ook al staan er bijvoorbeeld 5 afspraken voor die dag).

Hoeveel agenda afspraken zijn er zichbaar op het hoofdscherm van de 5800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Nokia nu ook een weekje en vind het echt een leuk toestel. Toch zijn er een paar dingen die ik me afvraag:

1. Als ik een sms wil sturen, dan vind ik het wat een rompslomp om een contact te selecteren. (ik gebruik als startscherm niet de contacten maar de snelkoppelingen). Als ik een bericht wil sturen, moet ik eerst op contacten drukken, dan het begin van de naam ingeven (wel tof dat de telefoon zelf de letters schrapt die niet in die combinatie voorkomen in contacten), dan selecteren of ik een mobiel of email bericht wil sturen (kan je wss nog uitschakelen via vaste nummers, moet ik nog eens bekijken) en dan moet ik nog eens klikken in het tekstveld om mijn toetsenbord op te roepen. Is er geen mogelijkheid om een lijstje van recente contacten te openen? Indien ik de contactpersonen op het startscherm zou zetten kan het via daar wel, maar ik wil liever de snelkoppelingen naar toepassingen en zo gebruiken...

2. Ik gebruik opera mini (met occasioneel inderdaad een crash), al vind ik die nog steeds beter dan de standaard nokia browser. Nu vind ik het wel vervelend dat, telkens ik een andere pagina wil laden, ik op OK moet drukken om Opera de toestemming te geven om contact te leggen met internet om de inhoud op te halen. Kan je dat niet laten onthouden zoals bij de PC, zodat je slechts 1 keer die toestemming moet geven?

3. De verschillende toetsenborden vind ik handig, al heb ik 1 probleem. Ik woon in België en hier gebruiken we AZERTY toetsenborden... De nokia gebruikt echter een QUERTY toetsenbord. Dat wil zeggen dat ik op mijn laptop in AZERTY typ en op mijn gsm in QUERTY. Dat maakt dat ik in de full QUERTY nauwelijks snelheid kan halen. Het snelste kan ik typen via alfanumeriek toetsenbord met woordvoorspelling op. Zou er een mogelijkheid bestaan om het toetsenbord om te zetten naar AZERTY?

4. Ik ben klant van Mobistar en kan nog altijd niet updaten naar de 20.XXX firmware. Hij staat nu nog altijd op 11.XXX Ik heb al geprobeerd via Nokia PC Suite en via OTA. Geen succes... Geen van beiden kan een update vinden. Zijn er al mensen in Belgie die klant zijn bij Mobistar en die al kunnen updaten hebben?

5. Ik heb een probleem met de lader. Bij de eerste keer opladen klikte de lader mooi in de socket van het toestel en zat die goed vast. Nu zit die al van de tweede oplaadbeurt aardig los en kan ik met moeite nog contact maken om te laden. Ik moet de gsm op een kast leggen en dan voorzichtig wat prutsen tot de lader contact maakt. Van zodra hij begint te laden mag ik de kabel niet meer aanraken of er komt op het scherm "haal de lader uit het stopcontact om stroom te besparen" en stopt ie met laden. De 2mm jack (waarom zo klein???) ziet er niet gebogen of vuil uit. In de socket van de XM zie ik ook geen stof en het kleine pinnetje ziet er ook niet verbogen uit. Is er nog iemand met dit probleem? Zou het helpen als ik een nieuwe lader zou kopen?

6. Heeft iemand al de "lightsaber" app en de "Doom" app aan de praat gekregen? Die eerste wil ik gewoon eens zien omdat ik een Star Wars fan ben :D Als ik het echter installeer en op de knop duw in het menu doet ie niets... De Doom app (pure nostalgie van vroeger) geeft mij het "certificaat verlopen" gezanik... :'(

Zo, dat zijn mijn bedenkingen. Voor de rest is het wel een top toestel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
lightsaber werkt perfect hier, dat probleem kan je oplossen door de geheugenkaart eruit te halen, dan reset door *#7370#, volledige instellingen na opstart doorlopen, foon terug uit en dan kaartje er terug in, en dan zou alles moeten werken. deed het toch voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jakob schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:42:
lightsaber werkt perfect hier, dat probleem kan je oplossen door de geheugenkaart eruit te halen, dan reset door *#7370#, volledige instellingen na opstart doorlopen, foon terug uit en dan kaartje er terug in, en dan zou alles moeten werken. deed het toch voor mij :)
Is dat de oplossing voor Lightsaber of voor Doom? Of voor beide :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 09:55

vDR

Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:43:
Ik heb mijn Nokia nu ook een weekje en vind het echt een leuk toestel. Toch zijn er een paar dingen die ik me afvraag:

1. Als ik een sms wil sturen, dan vind ik het wat een rompslomp om een contact te selecteren. (ik gebruik als startscherm niet de contacten maar de snelkoppelingen). Als ik een bericht wil sturen, moet ik eerst op contacten drukken, dan het begin van de naam ingeven (wel tof dat de telefoon zelf de letters schrapt die niet in die combinatie voorkomen in contacten), dan selecteren of ik een mobiel of email bericht wil sturen (kan je wss nog uitschakelen via vaste nummers, moet ik nog eens bekijken) en dan moet ik nog eens klikken in het tekstveld om mijn toetsenbord op te roepen. Is er geen mogelijkheid om een lijstje van recente contacten te openen? Indien ik de contactpersonen op het startscherm zou zetten kan het via daar wel, maar ik wil liever de snelkoppelingen naar toepassingen en zo gebruiken...

2. Ik gebruik opera mini (met occasioneel inderdaad een crash), al vind ik die nog steeds beter dan de standaard nokia browser. Nu vind ik het wel vervelend dat, telkens ik een andere pagina wil laden, ik op OK moet drukken om Opera de toestemming te geven om contact te leggen met internet om de inhoud op te halen. Kan je dat niet laten onthouden zoals bij de PC, zodat je slechts 1 keer die toestemming moet geven?

3. De verschillende toetsenborden vind ik handig, al heb ik 1 probleem. Ik woon in België en hier gebruiken we AZERTY toetsenborden... De nokia gebruikt echter een QUERTY toetsenbord. Dat wil zeggen dat ik op mijn laptop in AZERTY typ en op mijn gsm in QUERTY. Dat maakt dat ik in de full QUERTY nauwelijks snelheid kan halen. Het snelste kan ik typen via alfanumeriek toetsenbord met woordvoorspelling op. Zou er een mogelijkheid bestaan om het toetsenbord om te zetten naar AZERTY?

.......
AZERTY bekom je door je sms taal op Frans te zetten, ik vind de leestekens dan wel niet zo goed gepositioneerd als qwerty maarja.

Manueel updaten zal er ik denk ik nooit inzitten voor mobistar. Ze hebben nog steeds geen firmware uitgebracht, ik ben zelfs langs een mobistar winkel geweest en de persoon die me daar helpte "stampte" me figuurlijk de winkel uit, hij kwam af met: " tja daar hebben wij niets mee te maken, of wij de firmware gaan uitbrengen kan wel zijn maar daar heb ik nog nooit iets van geweten" en toen ben ik er maar vandoor gegaan.

Je kan best met je gsm naar een nokia service point, er is al zeker een in Antwerpen en in Hasselt die voor jouw de laatste nieuwe firmware erop zetten.

Ik hoop dat dit deze problemen al oplost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Rmg

Sinds een paar dagen iets raars, smsjes van mijn vriendin krijg ik niet binnen. Stop ik de sim in een andere telefoon krijg ik ze allemaal binnen. Smsjes van anderen krijg ik wel zelf kan ik ook wel smsen

Dual/gsm modus geprobeerd
Reset uitgevoerd met schone memory kaart en tot nu toe nog niet opgelost. kan ook nergens vergelijkbare problemen vinden.

:( geen idee waar ik het moet zoeken verder als het aanhoud maar ff naar de winkel denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
mrpink83 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:55:
Harde reset: uitzetten en vervolgens "groen", "rood" en de cameratoets ingedrukt houden en aanzetten. Leuke vingeroefening.
bedankt ! is na een paar keer proberen gelukt, en alles werkt terug zoals het moet.

Als anderen dit willen doen, best eerst een backup nemen met PC Suite, zodat je achteraf alles kunt terugplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
vDR schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:42:
[...]

Manueel updaten zal er ik denk ik nooit inzitten voor mobistar. Ze hebben nog steeds geen firmware uitgebracht, ik ben zelfs langs een mobistar winkel geweest en de persoon die me daar helpte "stampte" me figuurlijk de winkel uit, hij kwam af met: " tja daar hebben wij niets mee te maken, of wij de firmware gaan uitbrengen kan wel zijn maar daar heb ik nog nooit iets van geweten" en toen ben ik er maar vandoor gegaan.
Ik heb ook mijn 5800xm in een mobistar winkel gekocht (daar ik al een mobistar abbo had), en ik heb zelf kunnen updaten via nokia software updater ... Of is dat een 'speciale' mobistar versie die jullie hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

1. Als ik een sms wil sturen, dan vind ik het wat een rompslomp om een contact te selecteren. ...(knip) ...
5. Ik heb een probleem met de lader.
6. Heeft iemand al de "lightsaber" app en de "Doom" app aan de praat gekregen? Die eerste wil ik gewoon eens zien omdat ik een Star Wars fan ben :D Als ik het echter installeer en op de knop duw in het menu doet ie niets... De Doom app (pure nostalgie van vroeger) geeft mij het "certificaat verlopen" gezanik... :'(

1. Bij handyshell (google het maar even) kan je de combinatie contacten+applicatie wel op je home scherm zetten
2. Ga langs een nokia service point zou ik zeggen
6. Lightsaber doet het prima bij mij, advies; deinstalleren en opnieuw proberen, hielp bij mij met sportstracker

@crazy: Heb ongeveer een zelfde spleet (miss iets kleiner), zou je me up-to-date kunnen houden als je een oplossing vind? Heb er zelf niet zoon last van... En wat doe jij in godsnaam met je 5800, in een vat met vaseline laten vallen :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee kleine vraagjes:

1. Is er geen sneltoets om meteen naar "sms opstellen" te gaan?
2. Is het mogelijk om wallpapers zelf bij te snijden naar de resolutie van de telefoon met bijv. Photoshop en deze vervolgens full-screen als wallpaper te gebruiken?

First post, yay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish

1. Als je toch het snelkoppelingenstartscherm gebruikt kun je toch gewoon een snelkoppeling plaatsen naar 'nieuw bericht'? Kun je gelijk een contact selecteren en beginnen met typen.

2. Opera Mini vraagt bij mij als ik verbinding wil maken toestemming voor één pagina, of voor de gehele sessie. Als ik voor het tweede kies hoef ik dus nooit meer toestemming te geven zolang Opera Mini opgestart blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:00
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:02:
Twee kleine vraagjes:

1. Is er geen sneltoets om meteen naar "sms opstellen" te gaan?
2. Is het mogelijk om wallpapers zelf bij te snijden naar de resolutie van de telefoon met bijv. Photoshop en deze vervolgens full-screen als wallpaper te gebruiken?

First post, yay
1. Ja via de snelkoppelingen op het hoofdscherm

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Laatst online: 09:43
ik heb nog een forum gevonden met wat aplicaties voor s60v5 misschien dat er wat tussen zit voor sommigen
http://dailymobile.se/forum/index.php/board,54.0.html

als de link niet geplaats mag worden,, mijn excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-07 10:27
Mijn 5800 word hartstikke warm als ik loop te bellen ( gesprekken +15 min )
heeft iemand dit ook ?

ben bang dat hij ontploft ofzo tijdens het bellen (-_-'') ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee of er voor 5800 een programmatje is dat beurskoersen realtime kan weergeven via wifi of wat dan ook?ik heb de verschillende lijsten op de eerste pagina van deze thread al afgeschuimd,maar niks gevonden wat erop lijkt..bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weust
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-09 20:35

Weust

I Are Pant!

Light saber werkt enkel met de nieuwe firmware

ik heb een Proximus gsm met een Base kaart in en updaten ging.

enkel kan ik nu geen video ringtones meer gebruiken
ik kan ze nog wel instellen maar de default nokia tune speelt dan af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Icyzer schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:32:
[...]

1. Bij handyshell (google het maar even) kan je de combinatie contacten+applicatie wel op je home scherm zetten
2. Ga langs een nokia service point zou ik zeggen
6. Lightsaber doet het prima bij mij, advies; deinstalleren en opnieuw proberen, hielp bij mij met sportstracker

@crazy: Heb ongeveer een zelfde spleet (miss iets kleiner), zou je me up-to-date kunnen houden als je een oplossing vind? Heb er zelf niet zoon last van... En wat doe jij in godsnaam met je 5800, in een vat met vaseline laten vallen :P?
niet bijzonders maar die krengen vlekken nogal makkelijk :+ ik ga volgende week even langs een service point heb nu even geen tijd ivm tentames. Ik heb al wel meerdere keren gelezen dat mensen zonder gedoe een nieuwe telefoon kregen aangeboden (die vaak ook gewoon weer een spleet had >.<) enige diy oplossing die ik heb kunnen vinden is seconde lijm 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door haakjesluiten op 17-04-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Jaja, alleen vlekken ;) (brillendoekje/laptop doekje werkt perfect btw)
Misschien dat ik dan ook maar even langs hop, straks ff checken of er een in de buurt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:02:
Dit kan zelfs heel gemakkelijk op de telefoon zelf! In de galerij de foto selecteren, opties, bewerken, effecten, dan het tekentje van bijsnijden, dan 'voor achtergrond' of iets dergelijks, dan kan je nog even bewerken welk deel je van de wallpaper je wilt hebben, en het is klaar! Werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hansvd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:56:
[...]

Dit kan zelfs heel gemakkelijk op de telefoon zelf! In de galerij de foto selecteren, opties, bewerken, effecten, dan het tekentje van bijsnijden, dan 'voor achtergrond' of iets dergelijks, dan kan je nog even bewerken welk deel je van de wallpaper je wilt hebben, en het is klaar! Werkt erg goed.
Geweldig hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treggats
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01-2024

Treggats

Koe'tje

Ik weet niet of andere dit probleem ook hebben, maar ik laat mn 5800 zon 24 uur per dag aanstaan, nu had ik gister dat wel reageerde op unlock/lock en daarna ook op aanraking van het scherm maar voor de rest helemaal niks. Beeld werdt ook zwart/wit, had toen de accu eruit gehaald en er weer in en dat had het toen verholpen, maar nu heb ik dit vanmorgen weer gehad en dat terwijl mn alarm afging :P

Iemand enig idee wat dit veroorzaakt?

Toestel is van KPN en heeft de laatste firmware (V 20.0.012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat garmin nu ook een fiets-versie (OnRout.nl) heeft en in de toekomst zelfs een wandelversie. Weet iemand of dat ook werkt op de Garmin op de Nokia 5800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 22:27
Crazyanz schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:49:
Ik heb een foto gemaakt van de crack in mijn 5800 moest een flits gebruiken anders zag je het niet goed en ja hijs vies :P

[afbeelding]

kan je duidelijk zien dat er nu allemaal stof zo je telefoon in komt en dat de crack begint bij de vollume knoppen mijn in ziens is het gewoon een ontwerp fout...
Mijn Nokia 5800 ligt nu al 3 weken bij het Nokia service center. Ze hebben een nieuwe cover besteld en die gaan ze erop zetten. Ik hoop dat deze dan wel netjes sluit... anders zie ik het somber in, dan is het waarschijnlijk gewoon niet te verhelpen.

Trouwens ik las op internet dat Nokia waarschijnlijk vanaf mij de 5800 gaat leveren met een capacitive in plaats van een resistive scherm. Ik weet niet wat ik daar nou van moet denken.
Bron: http://dailymobile.se/200...tive-touch-panel-version/

[ Voor 16% gewijzigd door Schmoove op 18-04-2009 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Schmoove schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:02:
[...]

Trouwens ik las op internet dat Nokia waarschijnlijk vanaf mij de 5800 gaat leveren met een capacitive in plaats van een resistive scherm. Ik weet niet wat ik daar nou van moet denken.
'Rumor' betekent 'gerucht' ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 22:27
PinokkioTV schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:14:
[...]

'Rumor' betekent 'gerucht' ...
Jawel, maar toch... zou vreemd zijn, zomaar de specs van de telefoon aanpassen.
Ik denk dat wanneer ze dit type schermen gaan gebruiken dat het een ander type (telefoon) zal worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Schmoove op 18-04-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dokter schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:32:
Mijn 5800 word hartstikke warm als ik loop te bellen ( gesprekken +15 min )
heeft iemand dit ook ?

ben bang dat hij ontploft ofzo tijdens het bellen (-_-'') ....
Ik heb ook al een behoorlijk aantal lange gesprekken gevoerd (>20 min) maar ik heb daar geen last van.
Treggats schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 07:19:
Ik weet niet of andere dit probleem ook hebben, maar ik laat mn 5800 zon 24 uur per dag aanstaan, nu had ik gister dat wel reageerde op unlock/lock en daarna ook op aanraking van het scherm maar voor de rest helemaal niks. Beeld werdt ook zwart/wit, had toen de accu eruit gehaald en er weer in en dat had het toen verholpen, maar nu heb ik dit vanmorgen weer gehad en dat terwijl mn alarm afging :P

Ik heb mijn 5800 ook 24/7 aanstaan (alleen uit tijdens tentamens) maar ik heb nergens last van.

Enige waar ik wel "last" van heb is het spleetje. Echter vind ik dit nog wel acceptabel en heb ik nog geen zin om hier wat aan te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

als ze een captive gaan leveren word ik chagerijnig, wil ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Schmoove schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:02:
[...]

Dat zou betekenen dat je geen stylus meer nodig hebt en dat MULTITOUCH tot de mogelijkheden gaat behoren :9~

Vraag me wel af of ze die schermen dan misschien alleen voor de N97 willen gaan gebruiken omdat die veel duurder zijn dan de resistive schermen.
Of zou er een duurdere uitvoering van de 5800 komen met een capacitive scherm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Laatst online: 10:04
Heb hem sinds vandaag binnen, eindelijk! :D eigenlijk 1 puntje wat mij meteen opviel. Ik heb het toestel via T-
Mobile, hoort hierbij niet de case te zitten? Dat hoesje wat zo strak zit zegmaar?

Zou iemand dit kunnen bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AgoNitE schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 14:19:
Heb hem sinds vandaag binnen, eindelijk! :D eigenlijk 1 puntje wat mij meteen opviel. Ik heb het toestel via T-
Mobile, hoort hierbij niet de case te zitten? Dat hoesje wat zo strak zit zegmaar?

Zou iemand dit kunnen bevestigen?
Via nokia.nl:

Inhoud van het verkooppakket
  • 5800 XpressMusic met stylus (aanwijspennetje)
  • Batterij (BL-5J)
  • High Efficiency Lader (AC-8)
  • Music Hoofdtelefoon (HS-45, AD-54)
  • Videokabel (CA-75U)
  • Datakabel (CA-101)
  • 8 GB microSDHC-kaart (MU-43)
  • Draagtas (CP-305)
  • Houder (DT-29)
  • Plectrum in polsriem (CP-306)
  • Extra stylus (aanwijspennetje)
  • Gebruikershandleiding en Beknopte handleiding
  • Mini DVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
de 8GB kaart zit trouwens al in het toetsel en het hoesje zit er ook gewoon bij ik heb um ook via tmobile en heb gewoon dat hoesje erbij gekregen. Inmiddels toch wel het nut van ingezien door de vrij belabberde bouwkwaliteit van de 5800 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 14:26:
[...]

Via nokia.nl:

Inhoud van het verkooppakket
  • 5800 XpressMusic met stylus (aanwijspennetje)
  • Batterij (BL-5J)
  • High Efficiency Lader (AC-8)
  • Music Hoofdtelefoon (HS-45, AD-54)
  • Videokabel (CA-75U)
  • Datakabel (CA-101)
  • 8 GB microSDHC-kaart (MU-43)
  • Draagtas (CP-305)
  • Houder (DT-29)
  • Plectrum in polsriem (CP-306)
  • Extra stylus (aanwijspennetje)
  • Gebruikershandleiding en Beknopte handleiding
  • Mini DVD
Thanks, dat wordt weer een belletje richting T-Mobile dus :(
Crazyanz schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 14:52:
de 8GB kaart zit trouwens al in het toetsel en het hoesje zit er ook gewoon bij ik heb um ook via tmobile en heb gewoon dat hoesje erbij gekregen. Inmiddels toch wel het nut van ingezien door de vrij belabberde bouwkwaliteit van de 5800 :P
Dat had ik al gelezen inderdaad :P Toch bedankt dat je me er ff op wijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Mmm het xpress knopje doet het bij mij niet meer...
Als ik er op druk "trilt" hij nog wel, maar er komt geen menu... Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Icyzer schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 16:41:
Mmm het xpress knopje doet het bij mij niet meer...
Als ik er op druk "trilt" hij nog wel, maar er komt geen menu... Weet iemand hier een oplossing voor?
"Have you tried turning it off and on again?"

;)

Eerst wat je moet proberen bij problemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Graham op 18-04-2009 16:52 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .PhoeniX
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 20:55
catt4u schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 13:38:
[...]
Dat zou betekenen dat je geen stylus meer nodig hebt en dat MULTITOUCH tot de mogelijkheden gaat behoren :9~

Vraag me wel af of ze die schermen dan misschien alleen voor de N97 willen gaan gebruiken omdat die veel duurder zijn dan de resistive schermen.
Of zou er een duurdere uitvoering van de 5800 komen met een capacitive scherm :?
Ten eerste denk ik niet dat er een versie komt met een capacitive scherm. Je moet hierbij niet alleen het scherm aanpassen, maar ook de hele chipset lijkt me, want je moet de input op een andere manier registreren.

Wat betreft die multitouch, dat is allang mogelijk. Probeer maar eens op een webpagina in je browser met twee vingers te scrollen. 1 vinger omhoog bewegen en de andere omlaag. Je zult dan zien dat de pagina nagenoeg stil blijft staan omdat hij twee verschillende inputs krijgt, omhoog en omlaag, resulterend in stilstand.
Ook is er al een spelletje (lame imho) genaamd SpaceDancer. Google er maar eens op, het is gratis.
De reden dat Nokia nog geen echte multitouch-functionaliteit heeft is dat Apple een patent op multitouch heeft. (lees: monopoliepositie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
waarschijnlijk kom er over een maandje of zes+ gewoon een geupdate 5800 uit met capacitive screen en die noemen ze dan de 5900XM oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Graham schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 16:52:
[...]

"Have you tried turning it off and on again?"

;)

Eerst wat je moet proberen bij problemen.
"I did, no succes lad..."
Leek me wel een logische stap vóórdat ik de vraag ging stellen...

edit: heb handyshell geuninstalled en hij werkt weer!

[ Voor 8% gewijzigd door Icyzer op 18-04-2009 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TIP: Lonely Cat Games Jukebox.v2.41 Is vlgs mij voor S60V3 maar werkt ook op de Nokia 5800
Speelte MP3, AAC af en ook internetradio (heel veel voorgedefinieerde stations, ik ben er nog niet achter of je zelf ook stations kan toevoegen).

Ik maak natuurlijk gebruik van een betaalde versie O-) maar ze bestaan ook waar je wat minder voor betaald ;) ... ff Googelen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-08 02:01
Heb Handy Shell geïnstalleerd en daarna gedeinstalleerd , omdat ik het niets vond. Nu staat er een lege map in mijn menu. Hoe kan ik deze weghalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .PhoeniX
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 20:55
mastamasta schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:56:
Heb Handy Shell geïnstalleerd en daarna gedeinstalleerd , omdat ik het niets vond. Nu staat er een lege map in mijn menu. Hoe kan ik deze weghalen?
Options>Organise
dan klik je op de map en kies je Options>Remove. Die optie staat er alleen als de map echt leeg is (wat in jou geval wel zo is denk ik).
In het nederlands zal het ongetwijfeld iets als opties, organiseren en verwijderen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Sinds een dag ben ik nu ook trotse eigenaar van een 5800 icm met hi en onbeperkt online. Alleen heb ik een probleem om www.dumpert.nl aan de praat te krijgen.. De filmpjes laden wel gewoon maar ik kan ze niet afspelen.. toevallig iemand ervaring hiermee?
Ik heb het nog bij youtube geprobeerd maar dat werkt wel gewoon prima....

Voor de rest vind ik het egt een super telefoon met erg mooi geluid (niet voor niks musicphone). Daarnaast is het ook fijn om al die kleine dingetjes bij je te hebben in 1 apparaat: mp3 speler, internet, radio, mail, redelijke camera (voor een telefoon), navigatie (wel klein schermpje).

Wel vind ik het erg merkwaardig dat het meegeleverde handsfree setje een misplaatste microfoon heeft. Als ik de oortjes normaal in me oren doe en kan ik er voor kiezen om het tussen stuk te klimmen aan me riem (ben niet al te groot), maar met een paar bewegingen is die dan weer los... wel kan ik me kabeltje voor de rest dan wegwerken in me broekzak.
Een andere optie is dan om het midden stukje te klemmen aan de bovenkant van me t-shirt, maar dan heb je zn zooitje aan kabels hangen wat ik zelf niet erg prettig vind. Als het kabeltje van telefoon naar tussen stuk wat langer hadden gemaakt en het stuk van oordopjes naar midden stuk korter dan was ik nog meer tevreden geweest.. De microfoon zit in het middenstuk dus het is eigenlijk wel nodig om tijdens het telefoneren je mic dichter bij je mond als je middel te houden :P

Daarnaast voor de gene die het willen weten.. of de navigatie internet gebruikt ligt aan de navigatie software.. Bij bijv Garmin kan je dit uitzetten, maar bij bijv Nokia Maps is het volgens mij niet mogelijk.

//tevreden klant :)

[ Voor 6% gewijzigd door Deveon op 19-04-2009 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Het kan aan mij liggen maar na anderhalf week gebruik kraakt echt alles aan mijn telefoon en lijkt die kier rechts boven steeds groter te worden ook word ik een beetje moe van de crashende apps. Vanavond was ik aan het filmen en na 5 min crasht de video app en was ik mijn opname kwijt, zulke dingen mogen gewoon niet gebeuren! Was in het begin vrij optimistisch over de telfoon maar er blijven maar gebreken aan het licht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Crazyanz schreef op zondag 19 april 2009 @ 01:57:
Het kan aan mij liggen maar na anderhalf week gebruik kraakt echt alles aan mijn telefoon en lijkt die kier rechts boven steeds groter te worden ook word ik een beetje moe van de crashende apps. Vanavond was ik aan het filmen en na 5 min crasht de video app en was ik mijn opname kwijt, zulke dingen mogen gewoon niet gebeuren! Was in het begin vrij optimistisch over de telfoon maar er blijven maar gebreken aan het licht komen.
Toch apart...die kier heb ik helemaal niet?! geen crashende apps gehad nog, alleen Lightsaber werkt niet (maar dat is meer een fun app..dus niet erg voor mij)
Enige wat ik merkte is dat Nokia Music meteen vastloopt op mn PC, maar dat zal meer een OS probleem zijn ;)
Ben er zeer tevreden mee, alleen jammer dat Nokia bij dit toestel niet hun in-ear dopjes heeft geleverd!

(ps, als ik iemand nog gelukkig kan maken met die Nokia Music Store Waardebon van 25 euro, doe me ff een DM!)

[ Voor 5% gewijzigd door agoNITE op 19-04-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:42
Wie wil mijn Nokia Music Store waardebon a 25,- hebben?
Stuur mij dan een persoonlijk bericht.
De eerste die reageert krijgt hem.

Ik heb geen flauw idee hoeveel mensen er gaan reageren: Als je geen antwoord krijgt, dan was je niet de eerste!

EDIT: Bon is al vergeven aan de eerste...

[ Voor 10% gewijzigd door waits op 19-04-2009 10:45 . Reden: "Verkocht" ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:55
Treggats schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 07:19:

Ik heb dit meerdere malen gehad.. ik weet niet waarom. Gisteren heb ik hem netjes uitgedaan, moest ik 's morgens plotseling datum en tjid invoeren.. Misschien is het een kwestie van software opnieuw installeren, maar ik weet niet of ik dat ga doen. Ik wil weten wat ik kwijt raak en behoud kwa software wat er al op zit.

---

Music store bon. Wat kan je daarmee doen? Gewoon naar de lokale music store winkel gaan en iets kopen? En als je muziek via internet kan kopen, dat behoud je 1 jaar?

[ Voor 28% gewijzigd door turkeyhakan op 19-04-2009 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Oh die bonnen moggen jullie best aan mij geven als niemand ze wil! Dat vond ik persoonlijk eindelijk eens een goodie waar ik wat aan had :p.

Maarja na me tentame van morgen ik maares langs een nokia store en dan gelijk eens kijken of ik een unbranded nokia kan regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
Heeft iemand nog leuke apps die goed werken op de Nokia 5800? Ik heb wel al een paar leuke uit die lijstjes gehaald maar er moeten er toch meer zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nou al mogelijk om op een t-mobile 5800 een update te doen? En klopt het dat mijn telefoon niet gevonden wordt bij software update omdat hij van t-mobile is?

Ik vind dit telefoontje echt helemaal niks eigenlijk, ik kan er geen dingen op zetten omdat de certificaten niet kloppen, degene die erop kunnen werken niet ook al druk ik erop, batterij binnen 2 seconden leeg, gezeur met serverprofielen. En volgens mij valt dit ding echt na 2 weken uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:42:
Is het nou al mogelijk om op een t-mobile 5800 een update te doen? En klopt het dat mijn telefoon niet gevonden wordt bij software update omdat hij van t-mobile is?
Nee, ook T-Mobile toestellen worden gewoon gezien door de Nokia Software Updater. Alleen de updates voor de operator varianten moeten ook door de betreffende operator worden goedgekeurd en dat kan soms maanden duren (of in bepaalde gevallen gebeurd dat nooit). Dat is helaas toch een belangrijk nadeel aan de goedkopere operator varianten...

Heb je het toestel wel direct op een USB poort hangen? Dus niet aan een hub op dockingstation. Soms wil bepaalde beveiligingssoftware er ook wel eens voor zorgen dat het toestel gezien wordt, misschien hier eens mee spelen.

Sommige winkels (BelCompany en TPH) bieden een soort van toestel tevredenheids garantie, dan kun je hem binnen 14 dagen ruilen als je niet tevreden bent. Wellicht heb je hem daar gekocht en kun je een voor jouw beter model uitzoeken.

[ Voor 27% gewijzigd door robertwebbe op 19-04-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:42:

Ik vind dit telefoontje echt helemaal niks eigenlijk, ik kan er geen dingen op zetten omdat de certificaten niet kloppen, degene die erop kunnen werken niet ook al druk ik erop, batterij binnen 2 seconden leeg, gezeur met serverprofielen. En volgens mij valt dit ding echt na 2 weken uit elkaar.
Lees het topic even door :)

Ik heb het toestel nu bijna 3 maanden en ik ervaar niet de poblemen die jij hebt.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh dat probleem met die USB-poort is verholpen door hem aan de laptop te hangen ipv deze computer.

@PinokkioTV: Dat topic met die certificaten snap ik niet, moet je een mailtje sturen zodat degene een certificaat maakt die dan werkt? En over serverprofielen kan ik helemaal niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dobbytc
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:30
De telefoon van mijn moeder heeft een probleem met de koptelefoon. Ze heeft regelmatig dat als ze de koptelefoon al verwijderd heeft het symbooltje nog blijft staan, vervolgens als ze hem weer aansluit kan ze niet handsfree bellen. kennen julie dit probleem en hebben jullie er misschien een oplossing voor.
De firmwareversie is 20.0.012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds eergister de 5800.

Nu vraag ik me af hoe ik een code kan zetten op me berichten. Want als ik de telefoon aan mensen laat zien is het eerste wat ze doen de berichten lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus van plan om een 5800 te kopen maar hebben hier veel 5800 gebruikers last van???????
Crazyanz schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:49:

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankhorst
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2024
Nouw volgens mij is die van mij wel schoon,
Kwaliteit valt me erg mee,
alleen komt er beetje stof in de randjes,
en ik heb volgens mij vette vingers,
mijn beeldscherm is altijd helemaal vet,
moet het om de 5 min weghalen,
maargoed Super mobiel,
beter dan alle touche mobieltjes van de concurrenten,
concurrenten = Samsung,
De renoir, binnen 1 week kapot, mocht nieuwe mobiel kopen,
heb ik er een bak geld bij gedaan en toen kon ik de Nokia 5800 halen Helemaal blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:47:
Ik ben dus van plan om een 5800 te kopen maar hebben hier veel 5800 gebruikers last van???????
[...]
yup vrij voorkomend probleem als je beetje rond neus @ inet. En niet om de telefoon af te branden maar de bouw kwaliteit over het algemeen is nogal beroerd eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-08 02:01
Deveon schreef op zondag 19 april 2009 @ 01:00:
Sinds een dag ben ik nu ook trotse eigenaar van een 5800 icm met hi en onbeperkt online. Alleen heb ik een probleem om www.dumpert.nl aan de praat te krijgen.. De filmpjes laden wel gewoon maar ik kan ze niet afspelen.. toevallig iemand ervaring hiermee?
Ik heb het nog bij youtube geprobeerd maar dat werkt wel gewoon prima....

Voor de rest vind ik het egt een super telefoon met erg mooi geluid (niet voor niks musicphone). Daarnaast is het ook fijn om al die kleine dingetjes bij je te hebben in 1 apparaat: mp3 speler, internet, radio, mail, redelijke camera (voor een telefoon), navigatie (wel klein schermpje).

Wel vind ik het erg merkwaardig dat het meegeleverde handsfree setje een misplaatste microfoon heeft. Als ik de oortjes normaal in me oren doe en kan ik er voor kiezen om het tussen stuk te klimmen aan me riem (ben niet al te groot), maar met een paar bewegingen is die dan weer los... wel kan ik me kabeltje voor de rest dan wegwerken in me broekzak.
Een andere optie is dan om het midden stukje te klemmen aan de bovenkant van me t-shirt, maar dan heb je zn zooitje aan kabels hangen wat ik zelf niet erg prettig vind. Als het kabeltje van telefoon naar tussen stuk wat langer hadden gemaakt en het stuk van oordopjes naar midden stuk korter dan was ik nog meer tevreden geweest.. De microfoon zit in het middenstuk dus het is eigenlijk wel nodig om tijdens het telefoneren je mic dichter bij je mond als je middel te houden :P

Daarnaast voor de gene die het willen weten.. of de navigatie internet gebruikt ligt aan de navigatie software.. Bij bijv Garmin kan je dit uitzetten, maar bij bijv Nokia Maps is het volgens mij niet mogelijk.

//tevreden klant :)
Bedankt werkt helemaal en map is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de E66 en E71 gewend en deze zijn wel stevig.
Crazyanz schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:55:
[...]

yup vrij voorkomend probleem als je beetje rond neus @ inet. En niet om de telefoon af te branden maar de bouw kwaliteit over het algemeen is nogal beroerd eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Heb ook sinds 2 weken een nieuwe 5800, mijn vorige vertoonde ook een "kier" deze werd meteen omgeruild door de Phonehouse (ik had m in Tilburg gekocht en omgeruild in Veldhoven ivm mijn werk).
Ik kreeg een rode mee ipv de zwarte welke ik inleverde, men zei dat dit een DOA was.
Wat mij opviel is dat deze versie veel beter reageert op het touchscreen en veel sneller reageert...
Nu ik er over nadenk bleek mijn 1e versie bij aankoop geen folie op het display had zitten, men zei in de winkel dat dit was omdat de klanten anders het scherm niet goed konden beoordelen (ik zag ook geen beschadigingen op de telefoon omdat ik dacht dat deze al eens teruggebracht was)
In veldhoven ze men dat de periode voor een DOA 5 dagen was, toen ik hun er op attendeerde dat ze een omruilgarantie hadden van 14 dagen zeiden ze dat dit alleen was als je niet tevreden was over je aankoop en een ander toestel wilde hebben dus niet dezelfde. (maw ik kon wel altijd een ander toestel uitzoeken binnen 14 dagen maar niet hetzelfde type)
Nu vraag ik me dus af wat er gebeurt met een telefoon als ik deze binnen 14 dagen omruil voor een ander toestel, wordt mij telefoon dan weer gewoon verkocht ?
Al met al ben ik nu zeer tevreden met mijn 5800, wat ik wel mis is de internetradio welke wel op mijn N85 zit.
Weet iemand of er al een toepassing is voor de 5800 om internetradiostations te ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

ik zie net bij contacten de mogelijkheid een sip nummer als detail toe te voegen, ik gebruik nu voipbuster icm fring maar raak wel een beetje in de war nu. Elders in de telefoon is het ook al mogelijk gegevens voor een voipaccount in te stellen, alleen de front-end ontbreekt om het ook te gebruiken. Zou nokia nog hiermee komen? Nu is het een beetje van beiden niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjan571 schreef op maandag 20 april 2009 @ 00:14:
Nu vraag ik me dus af wat er gebeurt met een telefoon als ik deze binnen 14 dagen omruil voor een ander toestel, wordt mij telefoon dan weer gewoon verkocht ?
Antwoord: Ja, dit toestel wordt gewoon weer in de verkoop gedaan. De eis bij het inruilen is, dat het toestel onbeschadigd is anders mag het niet eens ingeruild worden. Dat ding krijgt vervolgens een harde reset, wordt opgepoetst en gewoon weer als nieuw toestel verkocht. Wat eigenlijk logisch is, want het toestel is, als het goed is, nog splinternieuw. Het idee dat je een "gebruikt" toestel kan krijgen is inderdaad wat minder, want je verwacht een ongebruikt exemplaar.

Leuk voorbeeld: Ik heb de 5800 ook even gehad maar was niet tevreden (vond het gewoon niks en heb nu een N85, en die voldoet wel 100%). Ik heb 'm ingeruild en tot mijn stomme verbazing had mijn buurman dat toestel een week later! Waarom ik dat wist? Omdat er op de achterkant een miniscuul krasje (wat er al zat) te zien was. Dus misschien was de mijne ook al ingeruild. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
hehe tuurlijk wordt ie verkocht wat denk je dat dat kost ze kunnen moeilijk alle ingeruilde telefoons de kliko in doen. De prijs die je betaald voor de mogelijkheid om te ruilen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09-2019
Nou kom ik voor 'onze' telefoon een hele leuke free app tegen:

Free-iSMS v1.01 S60v5 [Freeware]
http://dailymobile.se/forum/index.php/topic,4074.0.html

Afbeeldingslocatie: http://gerrymoth.files.wordpress.com/2009/03/screenshot0061-0015.jpg

Echter, deze app is unsigned en ik begrijp er niks van hoe ik deze
nu moet Signen. Of dat ik mijn tel moet hacken? Ofzo?

Iemand hier ervaring mee?

Thx
Pagina: 1 ... 7 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic