Ik heb mijn Nokia nu ook een weekje en vind het echt een leuk toestel. Toch zijn er een paar dingen die ik me afvraag:
1. Als ik een sms wil sturen, dan vind ik het wat een rompslomp om een contact te selecteren. (ik gebruik als startscherm niet de contacten maar de snelkoppelingen). Als ik een bericht wil sturen, moet ik eerst op contacten drukken, dan het begin van de naam ingeven (wel tof dat de telefoon zelf de letters schrapt die niet in die combinatie voorkomen in contacten), dan selecteren of ik een mobiel of email bericht wil sturen (kan je wss nog uitschakelen via vaste nummers, moet ik nog eens bekijken) en dan moet ik nog eens klikken in het tekstveld om mijn toetsenbord op te roepen. Is er geen mogelijkheid om een lijstje van recente contacten te openen? Indien ik de contactpersonen op het startscherm zou zetten kan het via daar wel, maar ik wil liever de snelkoppelingen naar toepassingen en zo gebruiken...
2. Ik gebruik opera mini (met occasioneel inderdaad een crash), al vind ik die nog steeds beter dan de standaard nokia browser. Nu vind ik het wel vervelend dat, telkens ik een andere pagina wil laden, ik op OK moet drukken om Opera de toestemming te geven om contact te leggen met internet om de inhoud op te halen. Kan je dat niet laten onthouden zoals bij de PC, zodat je slechts 1 keer die toestemming moet geven?
3. De verschillende toetsenborden vind ik handig, al heb ik 1 probleem. Ik woon in België en hier gebruiken we AZERTY toetsenborden... De nokia gebruikt echter een QUERTY toetsenbord. Dat wil zeggen dat ik op mijn laptop in AZERTY typ en op mijn gsm in QUERTY. Dat maakt dat ik in de full QUERTY nauwelijks snelheid kan halen. Het snelste kan ik typen via alfanumeriek toetsenbord met woordvoorspelling op. Zou er een mogelijkheid bestaan om het toetsenbord om te zetten naar AZERTY?
4. Ik ben klant van Mobistar en kan nog altijd niet updaten naar de 20.XXX firmware. Hij staat nu nog altijd op 11.XXX Ik heb al geprobeerd via Nokia PC Suite en via OTA. Geen succes... Geen van beiden kan een update vinden. Zijn er al mensen in Belgie die klant zijn bij Mobistar en die al kunnen updaten hebben?
5. Ik heb een probleem met de lader. Bij de eerste keer opladen klikte de lader mooi in de socket van het toestel en zat die goed vast. Nu zit die al van de tweede oplaadbeurt aardig los en kan ik met moeite nog contact maken om te laden. Ik moet de gsm op een kast leggen en dan voorzichtig wat prutsen tot de lader contact maakt. Van zodra hij begint te laden mag ik de kabel niet meer aanraken of er komt op het scherm "haal de lader uit het stopcontact om stroom te besparen" en stopt ie met laden. De 2mm jack (waarom zo klein???) ziet er niet gebogen of vuil uit. In de socket van de XM zie ik ook geen stof en het kleine pinnetje ziet er ook niet verbogen uit. Is er nog iemand met dit probleem? Zou het helpen als ik een nieuwe lader zou kopen?
6. Heeft iemand al de "lightsaber" app en de "Doom" app aan de praat gekregen? Die eerste wil ik gewoon eens zien omdat ik een Star Wars fan ben

Als ik het echter installeer en op de knop duw in het menu doet ie niets... De Doom app (pure nostalgie van vroeger) geeft mij het "certificaat verlopen" gezanik...
Zo, dat zijn mijn bedenkingen. Voor de rest is het wel een top toestel