Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
zou het niet weten weten lijkt me tegelijk met nederland als je een unbranded nokia heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 23:12:
zou het niet weten weten lijkt me tegelijk met nederland als je een unbranded nokia heb?
Dat dacht ik dus ook.
Mijn gsm is unbranded, gewoon losse verkoop..

Ik heb zowel proberen updaten via de nokia pc updater als via de gsm zelf, en beiden zeggen ze dat er geen update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:37
Is trouwens het roteren van het scherm (bij kantelen van de telefoon) ook uit of vast te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al de hele handleiding gelezen en het internet afgezocht...echter kan ik het volgende maar niet vinden:

Hoe verander ik mijn sms toon? :)

Ik wil graag een eigen sms toon gebruiken...dus hoe kan ik deze wijzigen? Hulp is zeer welkom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Stylus schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 23:35:
Is trouwens het roteren van het scherm (bij kantelen van de telefoon) ook uit of vast te zetten?
Jup bij sensor settings.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 23:38:
Ik heb al de hele handleiding gelezen en het internet afgezocht...echter kan ik het volgende maar niet vinden:

Hoe verander ik mijn sms toon? :)

Ik wil graag een eigen sms toon gebruiken...dus hoe kan ik deze wijzigen? Hulp is zeer welkom :D
Uhmmm hoe ver heb je dan gezocht?

Settings > Personal > Profiles > General (als voorbeeld pakken we deze) > Options > Personalise > Message alert tone (instellen naar gewenst geluid).

[ Voor 17% gewijzigd door Graham op 10-04-2009 23:43 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Om nog even terug te komen op mijn vraag wat is nu het beste mail programma voor de 5800 want ik heb nog steeds gezeik met het standaard programma instellen is geen probleem maar vervolgens probeert ie me complete gmail van 4 jaar binnen te halen en loopt ie steeds vast. Zijn er betere apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Crazyanz schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 23:56:
Om nog even terug te komen op mijn vraag wat is nu het beste mail programma voor de 5800 want ik heb nog steeds gezeik met het standaard programma instellen is geen probleem maar vervolgens probeert ie me complete gmail van 4 jaar binnen te halen en loopt ie steeds vast. Zijn er betere apps?
Je zou ook alleen je nieuwe mail kunnen binnen halen. Je krijgt 3 opties als je Retrieve kiest (New, Selected, All).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
die optie skipt ie bij mij dus mooi :P

Ik heb zelfs me gmail ingesteld dat pop alleen geld voor emails vanaf vandaag maar scheinbaar vraagt die email aplicatie de headers en mails op via een andere weg want hij halat nog steeds vrolijk alles binnen

[ Voor 73% gewijzigd door haakjesluiten op 11-04-2009 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treggats
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01-2024

Treggats

Koe'tje

Hoe kan je eigenlijk zien of je toestel branded is, heb zelf de laatste firmware volgens mij (V 20.0.012)
Er staat ook nog een aangepaste versie bij, maar wat ik daar van moet denken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
bij tmobile is het zo dat je na de firmware update 20.0.012 bij op starten en afsluiten een tussen schermpje van tmobile ziet en het inet icoon is een WnW icoon, voor andere providers zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 01:40:
bij tmobile is het zo dat je na de firmware update 20.0.012 bij op starten en afsluiten een tussen schermpje van tmobile ziet en het inet icoon is een WnW icoon, voor andere providers zou ik het niet weten.
Bij vodafone heb je onder menu - toepassingen nog een vodafone menuutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treggats
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01-2024

Treggats

Koe'tje

Dan zou dat betekenen dat ik een unbranded toestel heb, want ik heb geen van beide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Crazyanz schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 00:13:
die optie skipt ie bij mij dus mooi :P

Ik heb zelfs me gmail ingesteld dat pop alleen geld voor emails vanaf vandaag maar scheinbaar vraagt die email aplicatie de headers en mails op via een andere weg want hij halat nog steeds vrolijk alles binnen
Zet het allemaal eens naar imap anders (Gmail en vervolgens je telefoon instellingen). Gok dat je dan wel die optie krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 11-04-2009 09:30 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Treggats schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 00:14:
Hoe kan je eigenlijk zien of je toestel branded is, heb zelf de laatste firmware volgens mij (V 20.0.012)
Er staat ook nog een aangepaste versie bij, maar wat ik daar van moet denken 8)7
Je kan het zien aan je productcode, deze staat onder je accu :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Vraag: Kan op een andere manier (vanuit het beginscherm) uitvinden wat er nog op de achtergrond draait? Want nu moet ik steeds naar menu>opties>Open Toepassingen>App X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 09:55

vDR

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 22:30:
hey,

Heeft iemand een idee wanneer de laatste firmware update (v 20.0.0.12) in België beschikbaar is?
Of ligt dit eerder aan de provider (lijkt me niet, geen koppelverkoop.., kan ook fout zijn)? :P Mobistar in dit geval.
Ik kan op beiden hun website onvoldoende info vinden. en aangezien ik erg graag zou updaten , vraag ik het maar even.
:)
info:
huidige versie: v 11.0.008
type gsm: RM-356
hier staat ergens al een antwoord op je vraag,

Ik heb ook een mobistar toestel , er staat niets van mobistar in maar kan ook niet updaten.
waarschijnlijk komt er geen ofwel zeer laat een nieuwe firmware wat ik eigenlijk niet vind kunnen maarja,

je kan met je toestel naar een nokia service point gaan en daar kunnen ze de firmware er opzetten zonder je garantie te verliezen

er is een servicepoint in antwerpen en in hasselt heb je er ook een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• footoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2021
Icyzer schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 10:22:
Vraag: Kan op een andere manier (vanuit het beginscherm) uitvinden wat er nog op de achtergrond draait? Want nu moet ik steeds naar menu>opties>Open Toepassingen>App X
Menu knop (wit) ingedrukt houden, eventueel lopend programma selecteren en dan de rode knop (ophangen) indrukken om app. te beeindigen. Scheelt ook een hoop verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

footoo schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 11:08:
[...]

Menu knop (wit) ingedrukt houden, eventueel lopend programma selecteren en dan de rode knop (ophangen) indrukken om app. te beeindigen. Scheelt ook een hoop verbruik.
Bedankt :P Precies wat ik zocht!

Weet iemand trouwens een applicatie om je gebruik mee te meten, ik kon het op men nokia niet vinden(eerste nokia, even wennen dat menu) en ook niet op de app-sites in de startpost
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort naar familie en die wonen randje Nederland/Duitsland. Nu ben ik bang dat er ms over wordt gegaan op Vodafone Duitsland en ik dus flink moet betalen.
* Kan ik ergens aangeven dat ik alleen maar GPRS etc van NL wil en niet van D
* Ik wil daar gaan wandelen, hoe moet ik de GPS zetten zodat deze ook niet Voda-Duitsland gaat gebruiken. Want aGPS maak je vlgs mij toch gebruik van LIVE! of GPRS maw er is dataverkeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Je kan G3 wel gewoon uitzetten. Rechtsboven in het scherm drukken op je batterij status zeg maar. Dan krijg je een vakje met de tijd en zoon connectie teken druk op dat connectie teken en ga dan naar netwerk->netwerk modus->gsm.

Oh en gps gaat gewoon aan als je google maps oid opent en is altijd gratis agps is een functie die je ook uit kan zetten. Is alelen de vraag in hoe verre het werk bij mij heeft ie nog nooit een goed signaal gehad :P

Ik heb nog steeds mail niet werkend als ik um alle headers laat ophalen dan werkt alles wel automatisch ontvangen enzo maar dan is die zo traag als dikke stront en moet je zelfs een paar seconden wachten voor ie naar beneden scrolled of iets selecteerd.... Kan iemand uitleggen hoe ik er voor zorg dat ie gewoon alleen emails van laatste dagen download...

[ Voor 60% gewijzigd door haakjesluiten op 11-04-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 11:35:
Ik ga binnenkort naar familie en die wonen randje Nederland/Duitsland. Nu ben ik bang dat er ms over wordt gegaan op Vodafone Duitsland en ik dus flink moet betalen.
* Kan ik ergens aangeven dat ik alleen maar GPRS etc van NL wil en niet van D
* Ik wil daar gaan wandelen, hoe moet ik de GPS zetten zodat deze ook niet Voda-Duitsland gaat gebruiken. Want aGPS maak je vlgs mij toch gebruik van LIVE! of GPRS maw er is dataverkeer
Je kunt kiezen bij netwerken voor handmatig, toestel schakelt dan niet automatisch over naar een ander netwerk. A-GPS heb je niet nodig, als je assisted GPS uit zet, kan je nog steeds je plaats bepalen. Het maken van een fix duurt aleen wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

People.

Heb inmiddels ook een 5800 Xpressmusic.

Vanochtend opgehaald bij Tmobile, een unbranded versie voorzover ik zie als telefoon n00b.

OK, ik suite installeren op mijn laptop (heb niks anders) en wil connecten....

Krijg de volgende melding :(

Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w292/siegerdehaan89/foutmelding5800nokia.jpg

Bij geen enkel programma werkt het connecten. Heb 4 USB poorten en geen van alle werkt.

Wat doe ik fout? Word nu al bijna moedeloos van dit gedoe 8)7 :X .......

Verder vind ik hem niet bijzonder fijn, maar wel leuk ding. Iig een betere dan mijn oude K850i die nu ter reparatie wordt aangeboden bij Tmobile. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
heb je op je telefoon pc suite geselecteerd als je de usb kabel er in plugd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 12:52:
heb je op je telefoon pc suite geselecteerd als je de usb kabel er in plugd ?
zekerweten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

heb je de juiste versie van PC suite, anders probeer hem te connecten met bluetooth als je dat op je laptop hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 12:45:
People.
OK, ik suite installeren op mijn laptop (heb niks anders) en wil connecten....
Wat doe ik fout? Word nu al bijna moedeloos van dit gedoe 8)7 :X .......
Gebruik je pc suite of ovi suite?
Nokia PC Suite is de voorganger en die werkt niet met de 5800.
Nokia Ovi Suite is met een dvdrom meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weust
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-09 20:35

Weust

I Are Pant!

Ik heb een losse telefoon uit een Proximus doos.
en deze kon ik van de eerste keer updaten naar v20.
maar nu kan geen filmpjes meer instellen als beltoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoeiWoei
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 13:32:
[...]

Het maakt niet uit, beide werken bij mij...
Al vindt ik ovi suite wel fijner werken :)

wordt je telefoon wel herkent als MTP device door windows ? (dat je via verkenner kan browsen op je telefoon en dat in windows media player je nokia wordt gezien als media device)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 13:32:
[...]

Ik heb alleen PC suite gebruikt, werd perfect...
Is ovi suite beter dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Icyzer schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 13:58:
[...]

Ik heb alleen PC suite gebruikt, werd perfect...
Is ovi suite beter dan?
Ik gebruik ook PC Suite, werkt gewoon hoor. Ook Nokia Software Updater doet het gewoon.
Ben ook wel benieuwd wat het verschil met OVI Suite is, en wat er beter aan zou zijn.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Weet er iemand een paar applicaties voor deze functies?
Rooster invoeren, wekelijks school rooster op je telefoon.
Wekker planner, op mijn oude telefoon w850i kon ik per wekker aan geven op welke dagen die af moest gaan. Kan dat op de nokia ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik kan gewoon meerdere alarmen invoeren in mijn 5800... gewoon bij het kopje alarmen.
Rooster tja geen idee eigenlijk mss in de vorm van een notitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Crazyanz schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 17:50:
Ik kan gewoon meerdere alarmen invoeren in mijn 5800... gewoon bij het kopje alarmen.
Rooster tja geen idee eigenlijk mss in de vorm van een notitie?
Bedankt zal er even naar kijken :)
Nog 2, begin er steeds meer te ontdekken :P
Gps doet het eigenlijk gewoon niet, in nokia maps geeft ie met geluk nederland aan als land verder niks... en in google maps geeft hij wel de stad aan waar ik woon maar that's all... Edit: eindelijk een fix na een minuut of tien bij men raam (zolder) gelegen te hebben. Raar dat hij het buiten niet pakt

En is het mogelijk in de agenda een event van meerdere dagen in te geven (vakantie) bij mij lukt het niet...

[ Voor 8% gewijzigd door Icyzer op 11-04-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icyzer schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 16:54:
Weet er iemand een paar applicaties voor deze functies?
Rooster invoeren, wekelijks school rooster op je telefoon.
Wekker planner, op mijn oude telefoon w850i kon ik per wekker aan geven op welke dagen die af moest gaan. Kan dat op de nokia ook?
Ik gebruik HANDY PROFILES. Hier geef ik aan dat mijn Nokia van half 9 - 15 op stilstand moet. 's avonds vanaf 11 tot 7:30 op offline (scheelt energie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens ik snap er echt de ballen niet meer van.

Toennet nog maar een tevergeefse poging gedaan om hem te synchen met PC suite, WERKTIE NU?! :|

Nouja, zo zie je maar, ik en computers.. :lol: hahaha

Iig bedankt voor de hulp, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 16:25:
[...]
Ik gebruik ook PC Suite, werkt gewoon hoor. Ook Nokia Software Updater doet het gewoon.
Ben ook wel benieuwd wat het verschil met OVI Suite is, en wat er beter aan zou zijn.
PC Suite werkt bij mij ook, behalve dat ik niet kon syncen met Outlook. Vandaar dat ik Ovi Suite heb geinstalleerd. Weinig verschil in functionaliteit tussen beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Icyzer schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 18:28:
[...]

Bedankt zal er even naar kijken :)
Nog 2, begin er steeds meer te ontdekken :P
Gps doet het eigenlijk gewoon niet, in nokia maps geeft ie met geluk nederland aan als land verder niks... en in google maps geeft hij wel de stad aan waar ik woon maar that's all... Edit: eindelijk een fix na een minuut of tien bij men raam (zolder) gelegen te hebben. Raar dat hij het buiten niet pakt

En is het mogelijk in de agenda een event van meerdere dagen in te geven (vakantie) bij mij lukt het niet...
Wat voor entry type probeer je te maken dan? Alleen bij Todo Notes kan ik geen start en eind opgeven, alleen Due Date.

En vaag dat je GPS zo slecht fixt. Ik heb hier binnen 30 seconden een redelijke fix. Dat is dan binnenshuis, benedenverdieping.
Hooguit dat een aangrenzende straat wordt gezien ipv deze, maar hij heeft hier snel een fix en accuraat genoeg.

Edit: ff op zolder getest, nog betere fix dan in de huiskamer.

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 11-04-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

McKaamos schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 22:14:
[...]

Wat voor entry type probeer je te maken dan? Alleen bij Todo Notes kan ik geen start en eind opgeven, alleen Due Date.

En vaag dat je GPS zo slecht fixt. Ik heb hier binnen 30 seconden een redelijke fix. Dat is dan binnenshuis, benedenverdieping.
Hooguit dat een aangrenzende straat wordt gezien ipv deze, maar hij heeft hier snel een fix en accuraat genoeg.

Edit: ff op zolder getest, nog betere fix dan in de huiskamer.
Oh dat is het, ik deed gewoon nieuwe taak :P Maar als je vergadering doet dan doet het wel, ja sorry, ik en nokias... Even wennen

De GPS begint het steeds beter te doen, misschien ook een kwestie van gewenning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Icyzer schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 22:32:
[...]

Oh dat is het, ik deed gewoon nieuwe taak :P Maar als je vergadering doet dan doet het wel, ja sorry, ik en nokias... Even wennen

De GPS begint het steeds beter te doen, misschien ook een kwestie van gewenning?
Ahh, taken, das to do note ja :P Nederlandse vertalingen vind ik over het algemeen klote, op welke telefoon dan ook ;) mijne zijn altijd engels, dat veel duidelijker op een of andere manier.
Maargoed, de invulmogelijkheden zijn afhankelijk van het gekozen type.

En ja, als je vanaf een ander merk telefoon komt is het altijd even wennen. Dat heb je van Nokia naar iets anders netzogoed natuurlijk ;) Das niet jij en Nokia's oid ;)
Het was voor mij ook knap wennen om van een 7710 (Symbian Series 90) over te gaan naar de 5800XM. Wees zich verder wel snel gelukkig :)

Van je GPS snap ik nogsteeds niet.... hier heb ik vanaf het eerste uur al goede fix gehad.... misschien dat jouw regio niet lekker op de kaart staat oid? nieuwbouw? of gewoon slechte ontvangst door weersomstandigheden? (hoewel, het was lekker weer vandaag, lijkt me sterk dus)

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 11-04-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de certificaten, verlopen, niet 'signed'?
Dat zit zo
En toch lukt het me voor geen meter :P Ik krijg het niet voor elkaar een cert te krijgen om dingen te signen. Iemand die kan helpen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Laatst online: 09-09 15:48
QuiCk01 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 19:14:
Hallo!

Heb dus ook een 5800 en heb gelijk een update gedaan. Nu heb ik de t-mobile theme al weggekregen maar ik ben de prachtige beltoon kwijt! Weet iemand waar ik deze kan vinden?

Hij stond er standaard op en was een soort moderne/ouderwetse vorm van de standaard melodie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Heeft iemand enig idee of de T-Mobile branded versie simlockvrij is? Gisteren had ik toevallig een T-Mobile Nokia N79 in m'n handen, deze was simlockvrij. Wellicht heeft dit iets te maken met de vele migranten vanaf Orange die men momenteel heeft O-)

Dat zou gelijk verklaren waarom sommige users hier klagen over het verschijnen van T-Mobile crap na het updaten van hun toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stay1ed
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-08 15:56
Hallo!

Heb dus ook een 5800 en heb gelijk een update gedaan. Nu heb ik de t-mobile theme al weggekregen maar ik ben de prachtige beltoon kwijt! Weet iemand waar ik deze kan vinden?

Hij stond er standaard op en was een soort moderne/ouderwetse vorm van de standaard melodie.
De standaard tonen zijn geloof ik niet te vinden in de file-browser. Dus die moet je instellen bij het thema. Menu > Instellingen > Persoonlijk > Profielen > (Kies je profiel) > Opties > Aanpassen > Beltoon > Nokia tune.aac. Ik denk dat je die bedoelt. Maar in die lijst staan alle standaard tonen samen met wat jij erop hebt gezet. Hopen dat dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op zondag 12 april 2009 @ 13:38:
Heeft iemand enig idee of de T-Mobile branded versie simlockvrij is? Gisteren had ik toevallig een T-Mobile Nokia N79 in m'n handen, deze was simlockvrij. Wellicht heeft dit iets te maken met de vele migranten vanaf Orange die men momenteel heeft O-)

Dat zou gelijk verklaren waarom sommige users hier klagen over het verschijnen van T-Mobile crap na het updaten van hun toestel :)
De KS heeft mij herhaaldelijk verteld dat er een simlock op deze toestellen zit, maar de T-Mobile branded versie die ze mij verstuurd hebben is gewoon simlock vrij. Je krijgt er ook een voucher bij voor een gratis Nokia BH-604 stereo BT headset ter waarde van +/- 100 euro 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 18:40:
[...]

Ik gebruik HANDY PROFILES. Hier geef ik aan dat mijn Nokia van half 9 - 15 op stilstand moet. 's avonds vanaf 11 tot 7:30 op offline (scheelt energie)
http://nokia-5800-xpress-...e.com/Handy_Profiles.html ziet er wel cool uit, maar om daar nou 15 dollar voor neer te leggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* dit voegt niets toe.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 13-04-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

*weg* Warez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Laatst online: 09-09 15:48
@Stay1ed

Thanks, dat was hem inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
*weg* Warez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

*weg* Hinten naar warez is not done.

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 13-04-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
McKaamos schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 23:27:
[...]

Ahh, taken, das to do note ja :P Nederlandse vertalingen vind ik over het algemeen klote, op welke telefoon dan ook ;) mijne zijn altijd engels, dat veel duidelijker op een of andere manier.
Maargoed, de invulmogelijkheden zijn afhankelijk van het gekozen type.

En ja, als je vanaf een ander merk telefoon komt is het altijd even wennen. Dat heb je van Nokia naar iets anders netzogoed natuurlijk ;) Das niet jij en Nokia's oid ;)
Het was voor mij ook knap wennen om van een 7710 (Symbian Series 90) over te gaan naar de 5800XM. Wees zich verder wel snel gelukkig :)

Van je GPS snap ik nogsteeds niet.... hier heb ik vanaf het eerste uur al goede fix gehad.... misschien dat jouw regio niet lekker op de kaart staat oid? nieuwbouw? of gewoon slechte ontvangst door weersomstandigheden? (hoewel, het was lekker weer vandaag, lijkt me sterk dus)
Met AGPS heb ik ook zo een fix te pakken, echter met GPS krijg ik totaal geen fix. Zeer irritant.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg deze ook binnen .
Ik heb t-mobile versie met blauwtand koptelefoon . (nieuwe abbo)
Ik ga deze gebruiken als media player tijdens het sporten.
Telefoon start ook op zonder sim kaart ??
Anders moet ik een extra sim kaart van t-mobile bij nemen .

Aan gezien ik de ouwe telefoon blijf gebruiken ( t-mobile mda pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 13:06
Op mijn nokia 6233 had ik de mogelijkheid om in mijn 'favorieten' naast programma's ook Internet Bookmarks te plaatsen. Is dit ook mogelijk bij de de 5800, zodat ik een map kan maken met bookmarks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdnes
  • Laatst online: 12-09 11:04
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:56:
Ik krijg deze ook binnen .
Ik heb t-mobile versie met blauwtand koptelefoon . (nieuwe abbo)
Ik ga deze gebruiken als media player tijdens het sporten.
Telefoon start ook op zonder sim kaart ??
Anders moet ik een extra sim kaart van t-mobile bij nemen .

Aan gezien ik de ouwe telefoon blijf gebruiken ( t-mobile mda pro)
Heb het even uitgeprobeerd, en kon inderdaad gewoon de telefoon gebruiken zonder simkaart (alles waar geen gsm/umts netwerk voor nodig was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
kan dat ook bevestigen, zo geven wij demo's in de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs heb ik mijn 5800 ook geupdate naaar V20.0.012, nu zie ik dat ik bij mijn contacten/telefoonboek niet meer kan 'snelzoeken' voorheen kreeg ik de letters A t/m Z in beeld (in 2 tabbladen) en als ik dan zocht naar 'Frank' drukte ik op 'F' dan bleven de (2e) letters in m'n telefoonlijst open in dit geval 'R' en kwam ik zo bij 'Frank' terecht.

Nu doet hij dat niet meer en als ik klik op 'zoek' moet ik via m'n numerieke toetsenbord de letters intypen.
*hopelijk begrijpt iemand, wat ik bedoel...*
Heeft iemand ook dit probleem?
Wie kan me hiermee helpen?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 03:06:
Onlangs heb ik mijn 5800 ook geupdate naaar V20.0.012, nu zie ik dat ik bij mijn contacten/telefoonboek niet meer kan 'snelzoeken' voorheen kreeg ik de letters A t/m Z in beeld (in 2 tabbladen) en als ik dan zocht naar 'Frank' drukte ik op 'F' dan bleven de (2e) letters in m'n telefoonlijst open in dit geval 'R' en kwam ik zo bij 'Frank' terecht.

Nu doet hij dat niet meer en als ik klik op 'zoek' moet ik via m'n numerieke toetsenbord de letters intypen.
Dat is raar, die van mij doet dat nog wel. Ook na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoeiWoei
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08-2023
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 03:06:

heb je misschien "Zkopdr.: Ineternet en Mijn inhoud" gebruikt ? :) Want daar moet het inderdaad via normale invoer (weet niet of het eerst anders was , ik gebruik het nooit) . Maar als ik op telefoonboek icoontje druk (rechts onder) dan heb ik gewoon snelinvoer nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoeiWoei schreef op maandag 13 april 2009 @ 10:58:
[...]

heb je misschien "Zkopdr.: Ineternet en Mijn inhoud" gebruikt ? :) Want daar moet het inderdaad via normale invoer (weet niet of het eerst anders was , ik gebruik het nooit) . Maar als ik op telefoonboek icoontje druk (rechts onder) dan heb ik gewoon snelinvoer nog :)
Heb inmiddels de oplossing al,, heb een Hard Reset gedaan... en inmiddels is de functie weer terug gekomen...!!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
jakob schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 21:47:
over een paar dagen ga ik de mijne halen, kan al niet wachten :)
bestaat er voor de 5800 ook een spelletje zoals op iphone, met een knikker in een doolhof :P ?
Via de download pagina heb ik wel zoiets gezien, marble maze o.i.d.. Vond het zelf niet erg leuk, je zat te dicht op het balletje gezoomed..maar misschien heb ik me gewoon niet genoeg in de controls verdiept.

Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik telefoongesprekken op kan nemen, kent iemand er eentje?

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ik kan hierbij trouwens bevestigen dat garmin xt 5.00.30 op de nokia5800 werkt om 1 of andere vage reeden heeft de gps in garmin ook super snel een fix in google en nokia maps kreeg ik amper tot geen fix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

TweakerNummer schreef op zondag 12 april 2009 @ 20:51:
[...]

Met AGPS heb ik ook zo een fix te pakken, echter met GPS krijg ik totaal geen fix. Zeer irritant.....
Hoe kan je zien of ie met AGPS/GPS een fix maakt, en hoe zet je AGPS aan/uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb meestal een fix binnen 3 seconden. Meestal is het zo dat de eerste keer dat de gsm verbinding maakt met de satelieten het wat langer duurt.

Wat bij mij dan niet zo heel lekker werkt, is garmin zelf (5.00.40). Loopt regelmatig vast. Meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Icyzer schreef op maandag 13 april 2009 @ 13:34:
[...]

Hoe kan je zien of ie met AGPS/GPS een fix maakt, en hoe zet je AGPS aan/uit?
In Nokia Maps zie je rechts onder iig een 3G icon met een streepje erdoor. Dat betekent dat er geen internetconnectie wordt gemaakt voor je lokatiebepaling.
Zodra dat icoontje actief wordt, werktie op AGPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 13:06
Als ik via de nokia 5800 en mail for exchange mijn mail van mijn werk ophaal, krijg ik elke keer de melding dat de blokkeringscode gewijzigd moet worden, blokkeringscode wijzigen (j/n) als ik dan op J druk wordt de mail opgehaald. Als ik N doe, wordt de mail niet opgehaald. Ik krijg verder geen venster waarin ik een code moet invoeren.

Hoe kan ik deze melding voor eens en altijd voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
A-GPS kun je instelling via: Menu > Toepassngn > Locatie en Positiebepaling > Positiebepalingsserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

@ flipke bedankt,

Ik heb trouwens vanmiddag geprobeert wat southpark aflevering op mijn nokia te zetten met Free video to ipod converter.

http://nokia5800.net/foru...-xvid-videos-to-your-5800

If you guys want AH-MAZING!! quality of video on your 5800XM

here's a sure-fire way to make it happen. I have witnessed my office colleagues jaws on the floor once I showed them Wall-E and VickyCristinaBarcelona done with this software.

Use the following software (called- free video to ipod & psp converter)
http://www.dvdvideosoft.c...deo-to-iPod-Converter.htm

And then go open the folder where the program is installed. Add the following lines in the mp4.xml file inside the 'Profiles' folder(use notepad to edit).

<Profile>
<Name>5800xm Highest Quality (MPEG4, 29.97fps, 640x360; AAC - 96KBit)</Name>
<Description></Description>
<Comment></Comment>
<VideoType></VideoType>
<FrameWidth>640</FrameWidth>
<FrameHeight>360</FrameHeight>
<FrameRate>29.97</FrameRate>
<VideoBitrate>2000000</VideoBitrate>
<AudioFormat>96000</AudioFormat>
<AudioChannels>2</AudioChannels>
<AudioFrequency>44000</AudioFrequency>
</Profile>

And viola, open the video software, choose 5800 from drop down list, easy as 1,2,3. You output Brilliant looking videos. Then Thank me later [:)]

Here's a sample video from one of my conversions,
http://www.mediafire.com/?3zo0mkzzmya

transfer it to your VIDEO folder in your memory card, play with Real player, then feel your eyes pop [:)]

PS: Your videos will looks 10X better than the Batman video inside every 5800XM shipped to date.

en het ziet er echt geweldig uit, alleen blijft het filmpje soms haperen/haken...
Ik heb de bitrate al omlaag gehaald naar 800000 en de fps op 25, maar het is er nog steeds...
Zeker icm handyshell lagt het erg.

Weet iemand een oplossing, of misschien een beter convert manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weust
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-09 20:35

Weust

I Are Pant!

ik gebruik deze converter
http://www.erightsoft.com/SUPER.html
resolutie wat lager en bitrate op +-800 en je hebt nog perfecte films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Die bitrate van 2Mbps is echt belachelijk hoog. Daar heb je niets aan op je telefoon. Fps zou ik overigens zoveel mogelijk gelijk houden aan het bronbestand, om sync-issues met geluid te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mailen blijft bij mij beroerd gaan.
* Mailen via Wifi (draadloze router) werkt perfect
* Mailen via GPRS en/of Vodafone live werkt soms wel maar soms ook niet.

Het kan dus niet aan de instellingen liggen want dan zou het nooit moeten werken. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:42
Nokia 5800XM: gebruikerservaringen na twee weken gebruik.

Samenvattend: Zeer tevreden. Wel dien je -als je alle mogelijkheden wilt gebruiken, of op zijn minst wilt proberen- je te verdiepen in de handleiding en diverse forums, waaronder deze. Klachten / wensen: geen (op het postcode zoeken in Maps 2.0 na).

Email: Ik gebruik Outlook. Outlook bevat (lokaal op mijn PC) al mijn ontvangen email. Daarnaast gebruik ik -op locatie- webmail. Wat ik wilde was mijn 5800XM als een soort webmail te gebruiken. Het kostte nogal wat moeite om een en dezelfde mailbox zo in te stellen dat zowel inkomende als uitgaande email via mijn provider (UPC) liep. Toch gelukt.

WLAN: Dat doet het nu perfect, maar dat duurde even. Zeker omdat ik dezelfde instelling wilde als met mijn laptop, zodat mijn router-instellingen hetzelfde konden blijven (static IP address; MAC address filtering; WPA2).

Internet (zowel WLAN als G3): Geen problemen. Niet met standaard browser, ook niet met Opera Mini. De standaard browser (in full screen mode) bevalt mij tot nu toe het best.

TV kijken: Vodafone biedt (tijdelijk) via Vodafone Live! de zender Nederland 1 gratis aan (gratis = geen extra kosten, ik denk niet dat data verbruik gratis is). Beeld en geluid zijn acceptabel . Wel jammer dat het beeld niet full screen is. Geen buffering problemen, bandbreedte is voldoende. Een abonnement op 10 zenders kost 5,- per maand, in dat licht bezien is de beeldkwaliteit wel onder de maat!

MP3: Tja, waarom zag ik met afspelen via 5800XM niet de hoes (Albumart). Ik rip mijn -eigen- CD's met Windows Media Speler (op 192 Kbps), en ik krijg daar in de bestemmings map een keurige JPG te zien.
Maar niet als ik de MP3's overzet naar mijn 5800XM (met PC suite; Music manager). Goed, dat schijnt met incompatibele ID3-tags te maken te hebben.
Een tag editor als MP3tag verhelpt dat (http://www.mp3tag.de/en/)

GPS: In het begin duurde het steeds erg lang voordat er voldoende satellieten gevonden waren, zeker 10 minuten. Opgelost door een firmware upgrade (van 11.0.0.8 naar 20.0.012). Nu een snelle fix, zeer ruim binnen de minuut. Ontvangst is OK, ook in auto, tram of trein.

Nokia Maps 2.0: Mooi gedetailleerde kaarten. Ik heb geheel Europa geïnstalleerd. Zeer prettige wandel mode (en betaalbaar: 24,99 per jaar). Auto navigatie is met 99,- per jaar! wel erg prijzig. Voor autonavigatie is Garmin XT dan een goedkoper alternatief. Garmin XT is m.i. veel minder geschikt voor wandelen.
Zoeken: Helaas niet op volledige postcode + huisnummer. Wat wel goed werkt is zoeken op straatnaam (spatie) huisnummer (spatie) plaats.
O ja: Binnen Nokia Maps zet je de achtergrondverlichting tijdens navigeren zo altijd aan: Opties → Instrumenten → Instellingen → Navigatie → Achtergrondverlichting: 'Altijd aan'

Video's: Ik heb een paar muziek DVD's geconverteerd naar mp4 (of eigenlijk 3gp). Geen last met asynchroon geluid. Tools: SUPER (http://www.erightsoft.com/SUPER.html) of Quick Media Converter (http://www.cocoonsoftware.com). Eerst DVD Shrink gebruiken.

Email bijlagen: Beetje raar dat QuickOffice (of iets vergelijkbaars) niet standaard geïnstalleerd is. En Adobe reader is NIET gratis!

Schakelen van en naar 'stil'. Daar moest ik even naar zoeken. Er zijn drie varianten:
. Kort de aan/uit knop indrukken
. Tappen op de datum
. In het bel-scherm: # toets een paar seconden ingedrukt houden

Bluetooth hoofdtelefoon: Ik heb de Nokia BH-503 aangeschaft. Zit prettig. Goed geluid. Werkt als een zonnetje. Geleverd met lader die ook te gebruiken is voor je 5800XM.

Ik heb een Nederlandse (Vodafone) versie. Geen problemen met speaker; spleetje rechtsboven heb ik niet; resetten is nog nooit nodig geweest. Firmware update 2... van Vodafone was redelijk snel beschikbaar.

Geen klachten dus.

Wensen? Eigenlijk alleen voor Nokia Maps:
- Zoeken op volledige postcode + huisnummer;
- Groot toetsenbord bij zoeken (nu alleen mini QUERTY)
- Horizontale modus ontbreekt.

Ik ben benieuwd naar Nokia Maps 3.0 voor de 5800XM, nu nog niet beschikbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door waits op 13-04-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:18
Mijn ervaring na een week gebruik zijn iets minder dan hierboven. Applicaties crashen bij mij geregeld, zo is Fring een aantal keer gecrashed en de internetbrowser ook (de meegeleverde, maar ook Opera Mini). Ineens kom je dan in het home screen en de applicaties draaien dan niet meer op de achtergrond. Ik heb geen idee hoe dat komt, ik vind het wel ontzettend irritant. Ik heb gisteren voor het eerst de telefoon uit- en weer ingeschakeld. Misschien is dat de oplossing voor het probleem, daar kan ik nog weinig over zeggen. Vandaag weinig met de telefoon aan de gang geweest en niet gecrasht, maar dat zegt dus niet veel. Ik draai overigens de v20.0.012 firmware.

Niet alleen applicaties crashen, ook is bij mij een paar keer het hele menu vastgelopen. Dit is echt een probleem van Symbian volgens mij. Hij reageert dan alleen nog op de aan/uitknop, maar daarmee kun je alleen de telefoon uitschakelen of van profiel wisselen, dus daar heb je vrij weinig aan. Na zo'n anderhalve minuut wachten pakt 'ie ineens de draad weer op. Echt heel irritant als dat gebeurt.

Wat ik verder echt heel vervelend vind is dat het schakelen tussen portret- en landschapview relatief lang duurt. Je zit zo twee seconden zonder beeld. Twee seconden is niet veel tijd natuurlijk, maar het is toch erg irritant als je per ongeluk je telefoon iets te schuin houdt en dat 'ie dan omschakelt of wanneer je een sms'je wilt typen en hij doet er lang over om naar het full screen qwertytoetsenbord te schakelen (landschapview).

Daarnaast heb ik ineens een rekening van vijf euro voor internetgebruik op mijn telefoon, terwijl ik altijd op WLAN zit. Ik heb alle overige access points gelijk in het begin al verwijderd. Ik verdenk de GPS-software Sygic McGuider ervan ongevraagd via A-GPS te werken. Maar als dat zo is valt het niet zozeer aan de Nokia 5800 te wijten, maar aan de software.

[ Voor 12% gewijzigd door FreddyFish op 13-04-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGR
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-03 09:02

AGR

Over het algemeen ben ik na bijna drie weken een tevreden gebruiker. Met de meest recente firmware draaide dit toestel tot vandaag vrij stabiel. Vandaag zijn een aantal apps gecrashed en de browser, die mij vrij goed beviel, blijft ook na de telefoon herhaaldelijk uit- en weer aanzetten telkens crashen. Ik heb al wat apps die in de achtergrond draaien van het toestel verwijderd en ook met F-secure op virussen gescand, maar ik kom er maar niet achter wat dit vreemde gedrag veroorzaakt. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik heb mijn 5800 nog geen week maar ik ben er zeer tevreden mee enige wat mij in het begin irriteerde was dat ik mijn mail niet werkend kreeg doordat ie al mijn headers probeerde op te halen van gmail nadat ik al mijn oude mails in gmail had gearchiveerd was dit echter opgelost. Ook handig dat je kan aangeven tussen welke tijden hij mail mag ophalen eerste nacht werd ik 2x wakker doordat ie aan het piepen was voor mails die binnenkwamen :P

Het probleem dat de standaard browser en opera soms crashen heb ik ook geen idee waar dat vandaan komt maar het is inderdaad niet erg handig eerste keren dacht ik nog zelf iets verkeerd gedaan te hebben maar het is toch echt softwarematig. Ik maak erg veel gebruik van internet (WnW plus) en alles werkt prima van streamen van muziek op last.fm tot het kijken van filmpjes gaat allemaal vlekkeloos. Fring werkt trouwens ook zonder problemen. Verder verwacht ik geheel in nokia traditie nog wel wat updates met leuke nieuwtjes en verbeteringen die deze telefoon alleen nog maar beter maken.

Wat ik ook merk is dat de batterij steeds langer mee gaat, presteerde ik het eerst nog om hem 4x op te laden(oke wel veel mee gespeeld natuurlijk:P) in de eerste 2 dagen gaat ie nu makkelijk 2 dagen mee met redelijk wat surfen,muziek en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoVaRaGnA
  • Laatst online: 11-09 13:27
Ik ben ook zeer tevreden over de 5800.
het enige waar naar ik opzoek ben is een "tooltje" om de scrollbalk naar de linker kant te verplaatsen, ik ben linkshandig, en als ik nu wil scrollen zit ik met me hand voor het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik ben nu even een weekendje weg geweest naar luxemburg en heb lekker Nokia Sports tracker Beta gebruikt.
Ik gebruik het programma vooral om mijn fietstochten en wandelingen bij te houden.
(lekker even 30 km gelopen in de afgelopen twee dagen. :P)

Werkt erg fijn, maar je moet even uitkijken dat ie niet als kaartmateriaal zowel de telefoon als het netwerk gebruikt wanneer je in het buitenland bent. Als je Live tracking uit zet, dan upload hij niet alles synchroon naar de site toe. Ook leuk is dat ie foto's, video's en muziek gelijk registreert en upload waneer je dat wilt.

Mijn profiel
(even geduld met het openen van foto's daari is de site wat traag in)

[ Voor 8% gewijzigd door JaccoW op 13-04-2009 22:37 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 22:33
Laatste weekend kon ik me telefoon niet opladen omdat ik in een tentje lag en me 5800 heeft het gewoon 3 dagen lang uitgehouden terwijl me accumeter nog op vol stond! :P
Truukje was GSM modus en MfE uit ;)

Eigenlijk maar is een keer proberen hoe lang hij het no helemaal uithoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
dat is al een keer getest als je hem zou laten liggen van vol tot leeg kan je 13 dagen halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormblade32
  • Laatst online: 09-07-2014

stormblade32

_-"Stormblade"-_

FiVAL schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:37:
Vastlopers...

'k Ben nu een maand de eigenaar van een 5800 en deze bevalt
erg goed... Echter heeft de standaard browser nu last van vastlopers!
Echt aan 1 stuk door... Ik kan ca. tussen de 30 sec en 2min het
internet op (WLan, 3G, maakt niet uit) en dan loopt de browser vast.

De enige manier om dan weer verder te gaan is de menu knop ingedrukt
houden, dan het wereldbolletje aanklikken (lang) en op afsluiten drukken.
Dit 4x en dan afwachten...

Ik ben helemaal up2date met 20.0.012 en heb alleen Fring geïnstalleerd...

Niemand heeft hier wat gepost (geloof ik) maar ben ik nu echt de enige??
En heeft iemand dan misschien toch een idee?
(of een idee hoe te debuggen of de systeemlog in te zien?)

Verder heb ik ook naar Opra Mini gezien zoals hier genoemd wordt,
maar ik zie geen versie voor deze nokia ?!?
Ik heb nu hetzelfde probleem, ik weet niet wat het is, maar mijn telefoon heeft denk ik moeite met de tmobile theme. Soms veranderd het internet incoontje naar een web en walk icoon en 1 shortcut op mijn homescreen veranderd soms na het opnieuw opstarten van mijn tel naar een web en walk icoon.

Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGR
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-03 09:02

AGR

Opera mini vind je op mini.opera.com (met je phonebrowser heen gaan) dacht ik. Ik vind hem in principe niet zo prettig als de standaardbrowser, maar ik heb nu ook het probleem met continue vastlopen dus ben toch genoodzaakt opera te gebruiken. Hopen op een snelle firmware update uit Finland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
  • Laatst online: 16-09-2019
Ook Opera Mini loopt bij mij wel vast.
En wat ik wel lastig vind aan deze browser,
is dat hij niet is gemaakt voor een touchscreen...
Je hebt eigenlijk ten alle tijden de pen nodig...

EDIT: Mijn toestel is overigens unbranded...

[ Voor 11% gewijzigd door FiVAL op 14-04-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:27
Ik heb mijn 5800 tweedehands gekocht, was twee dagen gebruikt door de eerste eigenaar die niet met het touch screen om kon gaan.

De batterijduur was erg slecht. Ik laadde keurig op tot de indicator aangaf dat de accu vol was. Maar dan nog redde ik geen 24 uur, ook nadat ik 3G had uitgezet en vrij weinig met het toestel deed. Werd er een beetje wanhopig van omdat ik las dat anderen 2 tot 3 dagen met batterij kunnen doen.

Afgelopen vrijdagavond heb ik hem weer aan de lader gezet en daar de hele nacht aangehangen (ook al gaf de indicator aan dat het genoeg was). Het resultaat is verbluffend. Ik heb het toestel zaterdagochtend om half zes (ik moest vroeg op) van de lader gehaald. Sindsdien niet meer opgeladen en sta nu - met beperkt gebruik - op 4 streepjes. Dat is dus nu al meer dan 3 dagen (24 uur), en waarschijnlijk kom ik vandaag ook nog wel door.

Waarschijnlijk heeft de eerste eigenaar verzuimd om de batterij goed op te laden. Ik ben weer helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

coenox schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:01:
Ik heb mijn 5800 tweedehands gekocht, was twee dagen gebruikt door de eerste eigenaar die niet met het touch screen om kon gaan.

De batterijduur was erg slecht. Ik laadde keurig op tot de indicator aangaf dat de accu vol was. Maar dan nog redde ik geen 24 uur, ook nadat ik 3G had uitgezet en vrij weinig met het toestel deed. Werd er een beetje wanhopig van omdat ik las dat anderen 2 tot 3 dagen met batterij kunnen doen.

Afgelopen vrijdagavond heb ik hem weer aan de lader gezet en daar de hele nacht aangehangen (ook al gaf de indicator aan dat het genoeg was). Het resultaat is verbluffend. Ik heb het toestel zaterdagochtend om half zes (ik moest vroeg op) van de lader gehaald. Sindsdien niet meer opgeladen en sta nu - met beperkt gebruik - op 4 streepjes. Dat is dus nu al meer dan 3 dagen (24 uur), en waarschijnlijk kom ik vandaag ook nog wel door.

Waarschijnlijk heeft de eerste eigenaar verzuimd om de batterij goed op te laden. Ik ben weer helemaal tevreden.
Sowieso moet je bij elk nieuw batterijgebruikend apparaat eerst een keer helemaal opladen en ontladen. Opladen ook liefst met een wat tragere lader. (eentje die er 24 uur over doet is beter dan een die er 2,4 uur over doet)
Zodra je die cyclus hebt gehad, gaat de accu heel lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
Ik had/heb ook problemen met de batterij.
Ik heb al een nieuwe batterij gekregen maar het is nog niet echt super. :S Alles staat nog opstandaard en heb alleen mail for exchange geinstalleerd en ik doe er nog net een dag mee.
Als ik de bijgeleverde oplader gebruik stopt hij als hij klaar is en als ik een "oude oplader" gebruik dan blijft op opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
Nog even iets anders...

Vroeger, op mijn iPaq (pda), had ik van Microsoft zelf een
heel simpel proggie om op mijn computer remote
desktop mijn iPaq te bedienen.
(handig als je op kantoor aan het werk bent :-)

Ik heb eens zitten surfen op het net, maar ik kan
eigenlijk niet iets soort gelijks vinden. Een hele
simpele VNC server voor 5800 zou al genoeg zijn.

Heeft iemand hier dit wel al wel voorelkaar?

[ Voor 2% gewijzigd door pven op 14-04-2009 11:22 . Reden: Trollen is nergens voor nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Opera mini crashed nu zoveel dat het gewoon niet leuk meer is. Ben ik daarin de enige of hebben meer mensen hier last van? Lijkt ook vooral dat als ik onderaan het scherm iets wil doen dat hij dan ineens afsluit/crashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
Crazyanz schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:49:
Opera mini crashed nu zoveel dat het gewoon niet leuk meer is. Ben ik daarin de enige of hebben meer mensen hier last van? Lijkt ook vooral dat als ik onderaan het scherm iets wil doen dat hij dan ineens afsluit/crashed.
Jep! Ik ook... (maar das dan ook alles wat ik je kan vertellen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• footoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2021
Als ik via "download!" probeer QuickOffice te installeren staat er onder 'gedownload' en als je het toch aanklikt krijg je de melding 'bestand beschadigd'.
Weet iemand welk(e) bestand(en) er bij QuickOffice hoort en of het mogelijk is iets nogmaals te downloaden, dus dat de status op 'gratis' ipv 'gedownload' komt te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb nu ook een week de nokia 5800 en hij bevalt me tot nu toe super.
Het is even wennen, maar reageert overal super op.

Heb alleen een klein probleempje, misschien dat iemand een tip heeft.
De menu structuur kun je aanpassen in lijst of raster.
Ik vind zelf raster makkelijker, dit had ik eerst ook alleen nu mis ik onder de pictogrammen de tekst, wat ik eerst niet had, iemand die kan zeggen wat ik fout doe, of wat er aangevinkt dient te worden? _/-\o_

Wie heeft er verder nog handige software, waarvan je zegt, dat is echt handig.
Heb namelijk nog geen goeie navigatie, msn (krijg je nog een foutmelding, alternatief Fring vind ik dus niets) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
Als alternatief voor MSN gebruik ik Slick wat perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:48:
Hallo,

Ik heb nu ook een week de nokia 5800 en hij bevalt me tot nu toe super.
Het is even wennen, maar reageert overal super op.

Heb alleen een klein probleempje, misschien dat iemand een tip heeft.
De menu structuur kun je aanpassen in lijst of raster.
Ik vind zelf raster makkelijker, dit had ik eerst ook alleen nu mis ik onder de pictogrammen de tekst, wat ik eerst niet had, iemand die kan zeggen wat ik fout doe, of wat er aangevinkt dient te worden? _/-\o_

Wie heeft er verder nog handige software, waarvan je zegt, dat is echt handig.
Heb namelijk nog geen goeie navigatie, msn (krijg je nog een foutmelding, alternatief Fring vind ik dus niets) 8)7
Da's omdat je lettergrootte op klein staat. Vanaf medium zie je de tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemen1987
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-07 18:25
Ik heb nu ook een nokia 5800 bevalt verder perfect,
alleen had ik op mijn vorige nokia ttsm draaien (www.ttsm.com)
nu is er geen versie voor de 5800 dus probeer ik die van symbian v3 te instaleren,
dit gaat verder goed, echter krijg ik het d-pad te zien.
Maar daarmee kan ik mijn accountgegevens niet invullen.
Hoe krijg ik hier een toetsenbord met alle toetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Niet aangezien V3 geen touchscreen ondersteuning heeft.

Overweeg anders de sportracker van nokia zelfde principe van wat ik zo kan zien

[ Voor 16% gewijzigd door haakjesluiten op 14-04-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
vDR schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 10:49:
[...]

hier staat ergens al een antwoord op je vraag,

Ik heb ook een mobistar toestel , er staat niets van mobistar in maar kan ook niet updaten.
waarschijnlijk komt er geen ofwel zeer laat een nieuwe firmware wat ik eigenlijk niet vind kunnen maarja,

je kan met je toestel naar een nokia service point gaan en daar kunnen ze de firmware er opzetten zonder je garantie te verliezen

er is een servicepoint in antwerpen en in hasselt heb je er ook een.
Bij het aankopen van mijn 5800 (belgie/mobistar) had ik er ook meteen naar gevraagd of deze 'branded' was.
Ze vertelde mij dat dat tegen de wetgeving is in Belgie. Dus een GSM dat je koopt bij eender welke provider in belgie is hetzelfde toestel dat je los zou kopen bij de elektronica zaak!

Mits je niet kan updaten denk ik dat er iets anders mis is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 09:55

vDR

Wouter06 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:49:
[...]

Bij het aankopen van mijn 5800 (belgie/mobistar) had ik er ook meteen naar gevraagd of deze 'branded' was.
Ze vertelde mij dat dat tegen de wetgeving is in Belgie. Dus een GSM dat je koopt bij eender welke provider in belgie is hetzelfde toestel dat je los zou kopen bij de elektronica zaak!

Mits je niet kan updaten denk ik dat er iets anders mis is :)
Het toestel is inderdaad hetzelfde als eender welk toestel van een random electronica zaak. Het enige probleem is: mobistar, proximus zetten vaak tot bijna altijd eigen firmware op het toestel en dit is vaak niet zichtbaar op het toestel en zorgt ook niet voor een simlock of andere beperkingen. Maar dit heeft wel als gevolg dat er geen(?) of zeer laat een firmware update wordt uitgebracht. In mijn geval ( mobistar ) is er nog steeds geen uitgebracht en ga ik binnekort als ik tijd heb even langs een NSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
eh dat is het zelfde als branded wat dus verboden is in belgie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
voila, de eerste post van mijn grijze 5800. Toch super, tikken gaat beter dan verwacht! Leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn 5800 nu bijna 3 maanden, maar ik ben domweg het harde hoesje kwijt dat in de originele verpakking zat. alleen daardoor is de telefoon nog steeds helemaal krasvrij, dus ik wil graag een nieuw hoesje.
heeft iemand een idee of je dat via nokia kan kopen? ik woon in België, dus als het kan bij fnac, phone house, wat dan ook, is dat perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 13:56
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:40:
ik heb mijn 5800 nu bijna 3 maanden, maar ik ben domweg het harde hoesje kwijt dat in de originele verpakking zat. alleen daardoor is de telefoon nog steeds helemaal krasvrij, dus ik wil graag een nieuw hoesje.
heeft iemand een idee of je dat via nokia kan kopen? ik woon in België, dus als het kan bij fnac, phone house, wat dan ook, is dat perfect!
Ik was 'm dus ook kwijt .. heb er een via ebay vanuit Hong Kong .. kostte ongeveer 8 euro incl. verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
FiVAL schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:56:
[...]

Jep! Ik ook... (maar das dan ook alles wat ik je kan vertellen...)
Yep, hier ook, zwaar irritant. Vooral omdat de Nokia browser gewoon zuigt. De crash vind ik nog niet eens zo heel erg, maar het vervelende is dat Opera Mini de geschiedenis pas opslaat als de browser normaal wordt afgesloten.
Dan maar hopen op Opera Mobile 9.7 die ook voor Symbian komt _/-\o_
http://my.opera.com/operamobile/blog/show.dml/3110847
With regards to Symbian S60, I can only tell you that we're working on it.. but I'll also add that it's really awesome, and we can't wait to let you guys play with it
Af en toe heb ik zelfs een beetje spijt van de Nokia 5800. Vooral omdat het een nieuwe Symbian versie is, waar zeer weinig apps op werken. Zijn mensen het met me eens dat een "stock" Nokia 5800 gewoon zuigt?

Oja, nog even mijn frustratie uiten op Realplayer. WTF heb ik aan dat shit programma. Ik kan nog niet eens terug naar het menu zonder de stream/film te stoppen. Ik kan me herinneren dat de Nokia N70 dit ook al had. Wie bedenkt zoiets? Ik ben dus weer afhankelijk van 3rd party software. :X

[ Voor 13% gewijzigd door niels88 op 15-04-2009 00:14 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic