Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747

Heb niet meer de tijd om dit allemaal te testen. Maar ik ben nu wel tevreden, af en toe wat problemen maar het is te doen, gezien de kosten en de tijd dat ik de telefoon al gebruik.
Als ik echt iets supers tegen kom, wil ik nog wel een flash wagen. Maar ben er nu niet meer naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

Anoniem: 247747 schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:56:
[...]

Heb niet meer de tijd om dit allemaal te testen. Maar ik ben nu wel tevreden, af en toe wat problemen maar het is te doen, gezien de kosten en de tijd dat ik de telefoon al gebruik.
Als ik echt iets supers tegen kom, wil ik nog wel een flash wagen. Maar ben er nu niet meer naar op zoek.
Kortom. Zal deze thread binnenkort ook stoppen. Er zijn er sowiezo nog weinig gebruikers aktief als je dat vergelijkt met 1 jaar terug.Vanwege het softwareaanboed ben ik ook wel verplicht om weer over te stappen op Android middels een LG Optimus P500 waar ik vorige week goedkoop kon aankomen.

Ondanks een paar nadelen draait de 5800 nu goed en vooral stabiel op die Camelsystems ROM. Als ik dat vergelijk met die "NoCrap....."ROM is dat een wereld van verschil. Heel instabiel was die bij mij. Ik ga eens lezen hoe ik het een en andere zelf kan veranderen in rofs3 Ik zal er nog weleens een ROM opflashen, al is het maar voor de "leut";)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140896

Topicstarter
ik ben sinds ongeveer 1,5 maand ook overgestapt op android. Dat had ik al een tijdje gezien bij mensen in mijn omgeving en ik moet zeggen dat het wel lekker werkt.
Het gekke was wel dat ik mijn nokia 5800 heel erg zat was geworden en echt snakte naar iets anders rond mijn overstap. Na een tijdje wilde ik hem klaar maken voor verkoop en had de originele firmware weer geflasht en heel kort even door wat menuutjes gelopen. Ik moet zeggen dat de 5800 (en symbian) toch wel heel vertrouwd aanvoelden. Al met al kijk ik nu dus niet terug op een vreselijke symbian periode, waar ik dat eerst wel deed. Het is wel echt een goed apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:18

BrammT

The one and only!

Klopt, ik ben sinds kort ook overgestapt naar een ander toestel. In mijn geval de HD2, met WinMobile 6.5.
Ik snakte net als jij naar een ander toestel, maar was altijd wel tevreden met mijn 5800.
-Goede batterijduur,
-Overzichtelijk menu,
-Goede geluidskwaliteit,
-Speelt alles af

Kortom: een geweldige telefoon, voor z'n kostprijs.

Het was ook vooral door het kleine scherm en z'n dikte (hij heeft al 2 broeken compleet uitgeschuurd) dat ik besloot om over te stappen naar een HD2.

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar wat is er, als ik jullie vragen mag, dan lekkerder aan 'android'? Ik denk ook dat het beter is, maar dacht vooral dat het met layout etc. te maken had. Maar als je android op SE Xperia bekijkt (bijv. de X10), ziet het er toch allemaal anders uit dan Samsung Galaxy. Waar zit het hem precies in, wat zo'geweldig' is aan android?
Moet zeggen dat ik wat dat betreft niet zoveel gewend ben, na bijna 2 jaar symbian en daarvoor wel wat andere toestellen waarvan ik niet eens echt weet waar die op draaiden (SE K800 i, Samsung X640 oid, Motorola SLVR 7i)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 10:21
Anoniem: 119722 schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:28:
[...]

Werkgeheugen bedoel je. 123,2MB om precies te zijn. Daar gaat vanaf wat het systeem verbruikt. Ik draai nu alleen device-info en heb nog 44MB van de 79MB over.Ok RAMSTAT gefet diezelfde waarden. De rest gebruikt het systeem dus.
Bij het maken van een custom ROM moet je keuzen maken, veel programma's, kost RAM Of snelheid (minder programmas en dus veel werkgeheugen over)

Blaze heeft ook 77MB vrij ipv 63 van die Quicken.
In de Nokia FW heb ik max 45 MB vrij (35MB met met 2 aps draaiend), de volgende ochtend echter is dit gedaald tot 15 MB ... WTF ? En het is niet een van de aps, want die gebruiken volgens ramblow nog steeds even veel (alhoewel er meer dan dat vrij komt als ik ze afsluit). Misschien moet ik mijn telefoon iedere avond maar uitzetten... Het lijkt windows wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij de introductie van de Nokia 5800 heb ik deze telefoon weten te bemachtigen. Vanwege de gebrekkige camera ben ik toen overgestapt op een WM 6.1 toestel, de Samsung i900. De foto's hiervan waren zeker beter, maar ongelooflijk wat een enorm bagger os was dat. Al met al weer teruggegaan naar de Nokia 5800. Toch begonnen er wat dingen te kriebelen die beter konden, met name qua mogelijkheden in apps en fotokwaliteit. Ik heb toen besloten een adroid toestel aan te schaffen, de x10 mini. Dit toestel voldeed out of the box volkomen niet aan de eisen om er een bruikbaar toestel van te maken (toetsenbord, wekker etc). Daarnaast ontbrak een instelling om email en contacten slechts af en toe te synchroniseren in plaats van continu. Dit resulteerde in een totale accuduur van 8 uur! Ik ben nu inmiddels nogmaals teruggekomen bij mijn x5800. De voornaamste voordelen van dit toestel zijn in mijn ogen:
- lange accuduur (zelfs met gps navigatie)
- robuust
- de lock-schuif aan de zijkant. Prachtige vinding die ik mis bij elke andere telefoon (kan gewoon op de tast)
- alles werkt gewoon out of the box, iets wat bij WM of Android zeker niet het geval is
- gebruikersvriendelijkheid (met name in vergelijking met WM)
- hardware knoppen in plaats van knoppen op een touchscreen (ophangen, bellen, locken => deze waren allemaal niet aanwezig op een gemiddelde android phone)
- redelijk lichtgewicht en niet te groot
Nadelen:
- kwaliteit camera
- touchscreen is in vergelijking met andere toestellen lichterlijk achterhaald (capacitief is echt wel beter)
- hoeveelheid aan apps
Waarom deze post: ik blijf in zoektocht naar een vergelijkbare telefoon die de nadelen van deze telefoon niet heeft, maar wel alle voordelen. Heeft iemand een suggestie?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:42
wcduck schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:05:
Nadelen:
- kwaliteit camera
- touchscreen is in vergelijking met andere toestellen lichterlijk achterhaald (capacitief is echt wel beter)
- hoeveelheid aan apps
Waarom deze post: ik blijf in zoektocht naar een vergelijkbare telefoon die de nadelen van deze telefoon niet heeft, maar wel alle voordelen. Heeft iemand een suggestie?
Wat betreft kwaliteit camera en touchscreen: ik heb naast de 5800 een Samsung i8910. Super toestel met een 8 MP camera en een capacitief scherm. Koop je op marktplaats voor rond 125 euro. Ook het geluid is, net als bij de 5800 super. Ken weinig toestellen die zulk mooi geluid uit de luidsprekers produceren. En als je voor nieuw gaat, is straks de Nokia X7 interessant. Beide toestellen halen waarschijnlijk wel 1 voordeel weg: batterijduur. Die is bij de Samsung zeker een stuk minder.

De hoeveelheid apps is een apart verhaal. Ik heb nu een Palm Pre met WebOS. Ook een prima toestel met mooie multitasking mogelijkheden. Maar de hoeveelheid apps is bedroevend. Van die kant bekeken is het aantal apps voor de 5800 best goed. Ik mis vooral 'Whatsapp', dit is er wel voor de 5800. Ik heb ook een iPhone 3 GS. Maar ik merk daar toch dat die schermen op een gegeven moment vol staan met apps die ik niet gebruik. Voor alles komt wel een app uit, maar of het daar nu echt beter van wordt?

Kortom als je het aantal apps relativeert, zijn er denk ik genoeg toestellen die de ervaring van de 5800 kunnen ervaren. Mijn 5800 is reserve 'gooi-en-smijt' toestel, bijvoorbeeld als ik ga kamperen. Lange batterijduur en ik heb het idee dat het toestel wel wat kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@speurder:
Ik ben overgestapt op een x10 mini pro (sony ericsson). De voordelen van deze telefoon zijn voor mij:
- qwerty toetsenbordje - miste ik op de 5800.
- kleiner dan 5800 - hoewel het een smartphone moet zijn, houd ik van kleine apparaten
- veel apps in de android market - voor symbian waren er weinig uitblinkers en veel apps werkten niet fijn
- capacitief touchscreen - mn vriendin wilde nog wel eens op m'n schoot komen zitten met mijn telefoon in mijn broekzak heeft dat het touchscreen gemold.
- handige menuus - ik vond het mateloos irritant dat alles in symbian achter menuutjes zit. je hebt altijd touch knopjes onderin je scherm die enorme menuus uitklapten waar je niet even snel kon kiezen voor het juiste (vaak stond exit helemaal onderaan en moest je daar eerst nog voor scrollen, omdat de optie 'help' ook erbij stond, die je in de praktijk dus nooit gebruikt) - in android vind ik dat veel fijner werken.
- fatsoenlijke e-mail interface - gmail werkt super en is geïntegreerd, waar dat bij symbian een apart programma was (net als voor een groot deel geldt voor mail-for-exchange overigens)

verschillende dingen heb ik geprobeerd op te lossen met custom firmwares. hoewel het wel beter (en sneller) werd, was dat ook niet alles.

maar er zijn ook nadelen aan mijn huidige telefoon:
- batterijduur (is nu extreem kort. bij veel gebruik redt hij nog geen dag (!))
- geen out-of-de-box profielen ('vergadering', 'stil' etc. wel met app btw.)
- scherm is iets aan de kleine kant

wat ik vertrouwd vond:
de focus op telefoneren / sms-en. bij android is dat veel meer op de achtergrond komen te staan.

grappig trouwens dat wcduck ook een x10 mini had genomen (maar dan zonder toetsenbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm... tja alles heeft wel weer voor - en nadelen.
De Arc lijkt me nu wel interessant, maar of ik dat er nu zo mooi uit vind zien, heb ik nog niet kunnen zien in het echt. Van de Xperia X10 ben ik nog niet volledig overtuigd. Allemaal tegeltjes die schuiven, is dat bij al die Xperia's en vinden jullie dit handig? (dit heet wsch. Timescape)

Zie ook mijn zoektocht op Welke (nieuwe) smartphones hebben beste camera? naar de 'ideale' telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TImescape heb ik met een app van mn telefoon kunnen verwijderen. Hij gebruikt stroom, data en overzichtelijk is het niet. In dat opzicht is combi van de facebook app en sms app e.d. wel weer een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wazzup105 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:25:
[...]

In de Nokia FW heb ik max 45 MB vrij (35MB met met 2 aps draaiend), de volgende ochtend echter is dit gedaald tot 15 MB ... WTF ? En het is niet een van de aps, want die gebruiken volgens ramblow nog steeds even veel (alhoewel er meer dan dat vrij komt als ik ze afsluit). Misschien moet ik mijn telefoon iedere avond maar uitzetten... Het lijkt windows wel.
Het lijkt eerder op een "memory leak" Ik heb er geen last van.Kan/zal veroorzaakt worden door de ROM die je gebruikt.Of in andere software.
Ik heb nog steeds 3.04 in gebruik.
http://betalabs.nokia.com...ory-leak-in-ovi-maps-3-06

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 14-04-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ik al jaren naar op zoek. Maar nog niet gevonden. En ik heb al heel wat devices gehad.
Zal ook niet gaan gebeuren denk ik. Iedere telefoon heeft nu eenmaal z'n pro's en contra's

Ik heb geen Timescape op m'n LG P500 alleen in de gallery, a sort of...
YouTube: LG Optimus One P500 user interface demo

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 14-04-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 10:21
Anoniem: 119722 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:02:
[...]

Het lijkt eerder op een "memory leak" Ik heb er geen last van.Kan/zal veroorzaakt worden door de ROM die je gebruikt.Of in andere software.
Ik heb nog steeds 3.04 in gebruik.
http://betalabs.nokia.com...ory-leak-in-ovi-maps-3-06
Speaking of which... 3.0.7 is vandaag uit gekomen. ( http://betalabs.nokia.com...or-mobile-v3-07/more_info )

Anyways, ik heb ovi maps al in tijden niet meer gebruikt, dus dat kan het probleem niet zijn lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door wazzup105 op 14-04-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De ideale telefoon bestaad idd niet. MAar wel het streven ernaar... daarom ook elke 2 jaar of zo een nieuwe... ;)

@TimothyW: tevreden met de N8 of toch ook alweer langzamerhand aan het kijken naar een ander OS?
Tja je camera, daar zal geen enkel ander toestel overheen kunnen denk ik.

Er komt misschien nog een grote update voor S60V5, maar lees hier verder nog niks over. Zou nokia dit nog doen, of steken ze hun energie liever in de nieuwere software. Dat laatste denk ik in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387657

Anoniem: 247747 schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:42:
De ideale telefoon bestaad idd niet. MAar wel het streven ernaar... daarom ook elke 2 jaar of zo een nieuwe... ;)

@TimothyW: tevreden met de N8 of toch ook alweer langzamerhand aan het kijken naar een ander OS?
Tja je camera, daar zal geen enkel ander toestel overheen kunnen denk ik.

Er komt misschien nog een grote update voor S60V5, maar lees hier verder nog niks over. Zou nokia dit nog doen, of steken ze hun energie liever in de nieuwere software. Dat laatste denk ik in elk geval.
wat zou jij nog eigenlijk in een grote update willen zien ?
zelf zou ik graag de homescreen van de c6/n97 op de de 5800/x6 willen zien zo hard kan het neit zijn om widgets op je toestel te hebben (te voorbeeld de samsung star met 3 homescreens) verder zou ik nog meer willen maar ik denk dat symbian s60v5 op zijn limiet zit.
ohh ja en angry birds porten naar s60v5, raar bij een üpdate maar tog zou ik het graag willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387657 schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:23:
[...]

wat zou jij nog eigenlijk in een grote update willen zien ?
zelf zou ik graag de homescreen van de c6/n97 op de de 5800/x6 willen zien zo hard kan het neit zijn om widgets op je toestel te hebben (te voorbeeld de samsung star met 3 homescreens) verder zou ik nog meer willen maar ik denk dat symbian s60v5 op zijn limiet zit.
ohh ja en angry birds porten naar s60v5, raar bij een üpdate maar tog zou ik het graag willen
-een homescreen als c6/n97 en dat kan makkelijk gezien de vele cfw's
-evt een normalere browser met een simpele back-button, een exit-button, en zo
Dat vind ik al zeker de moeite waard en vele non-flashers zullen versteld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747 schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:42:
[...]

-een homescreen als c6/n97 en dat kan makkelijk gezien de vele cfw's
-evt een normalere browser met een simpele back-button, een exit-button, en zo
Dat vind ik al zeker de moeite waard en vele non-flashers zullen versteld staan.
xD grappig en waar maar ik ben daar nog een grote noob mee.
en ik riskeer liever niet de garantie van mijn x6, niet dat ik de cfw niet vertrouw. alleen dat mijn x6 nu al in reperatie is vanwege een kapotte luidspeaker :P.
dus ik zou graag van nokia zelf willen dat ze dat in de update stoppen.
de browser kan altijd verbeterd worden, maar dan kan je net zo goed nu al opera mobile 11 downloaden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:20

Woembah

YNWA

Anoniem: 387657 schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:01:
[...]

xD grappig en waar maar ik ben daar nog een grote noob mee.
en ik riskeer liever niet de garantie van mijn x6, niet dat ik de cfw niet vertrouw. alleen dat mijn x6 nu al in reperatie is vanwege een kapotte luidspeaker :P.
dus ik zou graag van nokia zelf willen dat ze dat in de update stoppen.
de browser kan altijd verbeterd worden, maar dan kan je net zo goed nu al opera mobile 11 downloaden :P.
Mijn 5800, geflashed met CFW viel laatst zomaar uit en ging met geen mogelijkheid meer aan. Ik kon echter nog wel de originele firmware erop terugflashen. Daarna naar een care point gebracht en hij werd gewoon gerepareerd, geen probleem. Dus je kan in de meeste gevallen altijd nog terug naar de originele firmware als er iets stuk is.

Gewoon flashen die hap :Y)

disclaimer: ik kan niet uitsluiten dat Nokia in andere reparatiegevallen minder coulant is

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woembah schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 00:42:
[...]

Mijn 5800, geflashed met CFW viel laatst zomaar uit en ging met geen mogelijkheid meer aan. Ik kon echter nog wel de originele firmware erop terugflashen. Daarna naar een care point gebracht en hij werd gewoon gerepareerd, geen probleem. Dus je kan in de meeste gevallen altijd nog terug naar de originele firmware als er iets stuk is.

Gewoon flashen die hap :Y)

disclaimer: ik kan niet uitsluiten dat Nokia in andere reparatiegevallen minder coulant is
xD als hij terug komt zal ik het een gok wagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-06 21:07
Na een half jaar naar volle tevredenheid de CFW van Timothy gebruikt te hebben werd het wel eens tijd iets nieuws te proberen. De telefoon begon nu toch wel langzamer te worden en ik miste enkele nieuwe verbeteringen. Ik heb gekozen voor Blade V40. Deze heeft de dingen die ik zocht:
  • V52.0.007 en C6v20
  • 4x4 menu
  • Maps 3.06 Beta4
  • Mara's lights mods v2 behaves like original 5800 v52,with dimming effects and green light on while charging.
  • auto rotate QWERY keyboard 2011 Mod.
  • Restart button added to shutdown menu
Hier heb ik dan zelf de Nederlandse taal aan toegevoegd. Maps werkt dan helaas niet dus gebruik de telefoon nu met Engels menu, en Nederlands als schrijftaal.

Werkt echt lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387657 schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:23:
[...]

Wat is je probleem?
http://free-mobile-messen...ry-birds-1-0-s60v3-s60v5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:O wat dammed net nu ik mijn toestel te reperatie heb gestuurd, dit is trouwens tog niet zo een angry birds ripp of van monty pythons cow throw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387657 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:35:
[...]

:O wat dammed net nu ik mijn toestel te reperatie heb gestuurd, dit is trouwens tog niet zo een angry birds ripp of van monty pythons cow throw ?
Don't worry. Ik heb een van die versies uitgeprobeerd. En je raad het al, werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:12:
[...]

Werkt bij de meeste telefoons met radio zo: headset eraan doen als antenne, dan op luidspreker zetten. Heb het niet met de CFW van TimothyW geprobeerd, gebruik nooit meer radio, maar zou raar zijn als de optie met deze CFW verwijderd is.
Vanmiddag in de trein kwam ik erachter dat de hele bediening Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2ekkcd4.jpg van m'n HS45 headset het niet meer doet.
Laatst deed ie het nog wel. Toen had ik niet die Camelrom erop gezet,de NoCrap stond er nog op. Ik vrees dus dat er wel iets uit die CF gesloopt is waar ik niet blij mee ben.

Hmm, nadat ik dit uitprobeerde deed ie het wel weer. Ook nadat ik de speler afgesloten had, en weer gestart had 8)7
http://discussions.europe...63/highlight/true#M234010

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 22-04-2011 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291016

Wat is een goeie manier om het C:/ station van de 5800 vrij te maken? Ik heb slechts 5mb over, en kreeg bij het installeren van de nieuwe Ovi Maps een foutmelding : insufficient memory.

En ook: is het mogelijk om kaarten te downloaden voor die nieuwe Ovi Maps, zonder het installeren van de volledige Ovi Suite? Ik gebruik nog altijd PC Suite en ben daar heel tevreden mee. Ik zou liever niet overschakelen naar Ovi Suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

Anoniem: 291016 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:46:
Wat is een goeie manier om het C:/ station van de 5800 vrij te maken? Ik heb slechts 5mb over, en kreeg bij het installeren van de nieuwe Ovi Maps een foutmelding : insufficient memory.

En ook: is het mogelijk om kaarten te downloaden voor die nieuwe Ovi Maps, zonder het installeren van de volledige Ovi Suite? Ik gebruik nog altijd PC Suite en ben daar heel tevreden mee. Ik zou liever niet overschakelen naar Ovi Suite.
Met de nieuwe Ovi Maps kun je nieuwe kaarten direct op je telefoon downloaden, zonder dat daar enige verbinding met je PC voor nodig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291016

bedankt voor je antwoord! ik kan dus mijn kaarten downloaden via wifi, dat is geen probleem, maar eerst moet ik Ovi Maps op mijn telefoon krijgen natuurlijk :) mijn C: schijf is te vol zegt de installer. Enig idee wat ik zonder probleem kan wegdoen? Foto's, video's, muziek,... staat allemaal op de SD-kaart, daar ligt het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:59
Ik heb een paar kaarten gedownload maar hoe wissel ik van kaart? En kan ik met die kaarten ook een route plannen? Van NL naar BG bijvoorbeeld. Ik heb alle benodigde kaarten gedownload en geinstalleerd maar hoe "plak" ik ze aan elkaar zeg maar? Want als ik een straat in BG wil zoeken, zoekt ie alleen in NL omdat ie daarop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
chim0 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 16:30:
Ik heb een paar kaarten gedownload maar hoe wissel ik van kaart? En kan ik met die kaarten ook een route plannen? Van NL naar BG bijvoorbeeld. Ik heb alle benodigde kaarten gedownload en geinstalleerd maar hoe "plak" ik ze aan elkaar zeg maar? Want als ik een straat in BG wil zoeken, zoekt ie alleen in NL omdat ie daarop staat.
alles is aan elkaar geplakt.BG of belgie? als zoekterm meenemen
dus: straat nr, plaats, land

[ Voor 6% gewijzigd door Driek op 22-04-2011 16:55 ]

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Driek schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 16:54:
[...]

alles is aan elkaar geplakt.BG of belgie? als zoekterm meenemen
dus: straat nr, plaats, land
Bulgarije.

Ik wil gewoon een route plannen net als bij Google Maps. Kan dat met dit? Want ik zie dat ie wacht op GPS signaal dus volgens mij moet je ook echt bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan de nieuwe OVI Maps helaas niet op mijn telefoon krijgen. HEb de CFW van TimothyW erop staan. Laat geen nieuwere versies OVI Maps toe. Misschien wel als ik andere taal in cfw instel, maar ik wil NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks! Deze is wel goed. Degene die ik vond, waren niet goed...
Doet het dus ook met timothy's cfw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Is er een manier om je hele C: te formatteren en opnieuw te installeren, net als Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Zoek eens op "harde reset" :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Of lees de topicstart door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 19:20:
Ik kan de nieuwe OVI Maps helaas niet op mijn telefoon krijgen. HEb de CFW van TimothyW erop staan. Laat geen nieuwere versies OVI Maps toe. Misschien wel als ik andere taal in cfw instel, maar ik wil NL
Ik had ook al problemen met de nieuwe kaarten.
Anoniem: 247747 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:08:
[...]

Thanks! Deze is wel goed. Degene die ik vond, waren niet goed...
Doet het dus ook met timothy's cfw :P
Ze doen het wel? Ik heb er eentje geprobeerd, nr 3 die deed het niet using Timothy's cfw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja hoor, angry birds werkt nu! Je moet die 'finally' versie, .jar., nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747 schreef op maandag 25 april 2011 @ 08:33:
ja hoor, angry birds werkt nu! Je moet die 'finally' versie, .jar., nemen.
Ik speel geen spelletjes. Wilde alleen uitproberen.

Over die OVI maps. Die kun je niet installeren wanneer deze is ingebouwd zoals bij Timothy's cfw "component is ingebouwd" is de melding. Ik wilde net naar 3.06 gaan.

Kaarten voor 3.04 moet je installeren met de maploader. Nou die nieuwe versie 3.033 heeft geen .exe (installer) Dus hoe dat te installeren is mij onbekend.Behalve de oude versie opzoeken.Updaten vanuit de oude versie ging wel, maar dat bleef de oude versie, heel vreemd.
http://europe.nokia.com/s...&faqId=FA128574_en_US#013
Vanaf 3.06 download je de kaarten vanuit OVI maps via wifi. Dat kost het minst. Dus als ik wil updaten zal ik een andere firmware moeten flashen zonder OVI maps erin. Voorlopig ga ik eerst maar weer een de kaarten proberen te installeren in 3.04

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 25-04-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:33
Ik heb afgelopen weekend mijn 5800 aan mijn dochter gegeven, maar nu heeft zij het probleem dat het mail/sms enveloppe icoontje altijd blijft knipperen. Melding gehad dat de sim vol was, die is geleegd maar hij blijft knipperen.
Iemand dit ooit bij de hand gehad?

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dynax schreef op woensdag 27 april 2011 @ 06:02:
Ik heb afgelopen weekend mijn 5800 aan mijn dochter gegeven, maar nu heeft zij het probleem dat het mail/sms enveloppe icoontje altijd blijft knipperen. Melding gehad dat de sim vol was, die is geleegd maar hij blijft knipperen.
ja aan uit doen werkte bij mij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Ja heb ik ook al gedaan, zonder resultaat :|

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453

dynax schreef op woensdag 27 april 2011 @ 06:02:
Was dat niet iets met de sim ff in een andere telefoon doen, of een andere sim ff in de nokia. Soms: ook zonder sms aanwezig, toch in opties "sms naar telefoongeheugen verplaatsen" kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Anoniem: 154453 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:36:
[...]

Was dat niet iets met de sim ff in een andere telefoon doen, of een andere sim ff in de nokia. Soms: ook zonder sms aanwezig, toch in opties "sms naar telefoongeheugen verplaatsen" kiezen.
Oke bedankt, er waren idd ook geen smsjes meer aanwezig in de telefoon, deze optie zou mogelijk werken...ik ga dat proberen, tnx!

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Angry birds: ik vind er eigenlijk niet veel aan. beetje saai, elke keer hetzelfde liedje: varkens schieten. Waarom het dan zo populair is? Geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:01:
Angry birds: ik vind er eigenlijk niet veel aan. beetje saai, elke keer hetzelfde liedje: varkens schieten. Waarom het dan zo populair is? Geen idee...
maar het werkt goed op de 5800 dus geen lag
en het is de orginele zoals op de ipod ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 12:26
Zo mijn Nokia 5800 weer springlevend gekregen, had een scherm probleempje verticale knipperende/trippende streepjes willekeurig (oud film effect) en als hij koud was werden de eerste paar verticale lijnen over de hele breedte uitgesmeerd, compleet onleesbaar dus.

Bij DealExtreme 5800 schermpje en body voor nog geen 32 euro en hij is weer als nieuw, kwaliteit body is niet helemaal exact hetzelfde maar wel gewoon goed, scherm is gewoon top en niet te onderscheiden van orgineel, dus lijkt echt genuine part. Binnen een halfuurtje gefixed met Wise808Productions youtube begeleiding disassembly youtube en reassembly youtube videotje.

Conclusie, kapot scherm en/of body is niet het einde van je 5800! Sterker nog je moet gewoon een intiem onderonsje met je telefoon maken en dan is ie weer als nieuw!

DealExtreme onderdelen:
Nokia 5800 scherm
Nokia 5800 body

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GewoonWatSpulle schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:48:
Zo mijn Nokia 5800 weer springlevend gekregen, had een scherm probleempje verticale knipperende/trippende streepjes willekeurig (oud film effect) en als hij koud was werden de eerste paar verticale lijnen over de hele breedte uitgesmeerd, compleet onleesbaar dus.

Bij DealExtreme 5800 schermpje en body voor nog geen 32 euro en hij is weer als nieuw, kwaliteit body is niet helemaal exact hetzelfde maar wel gewoon goed, scherm is gewoon top en niet te onderscheiden van orgineel, dus lijkt echt genuine part. Binnen een halfuurtje gefixed met Wise808Productions youtube begeleiding disassembly youtube en reassembly youtube videotje.

Conclusie, kapot scherm en/of body is niet het einde van je 5800! Sterker nog je moet gewoon een intiem onderonsje met je telefoon maken en dan is ie weer als nieuw!

DealExtreme onderdelen:
Nokia 5800 scherm
Nokia 5800 body
en hoeveel kreeg jij betaald om dat te zeggen of nee w8 jij bent een van hen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

Anoniem: 387657 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:51:
[...]

en hoeveel kreeg jij betaald om dat te zeggen of nee w8 jij bent een van hen
Ik denk niet dat DealExtreme op GoT reclame gaat maken. Hij is gewoon blij dat z'n telefoon weer werkt. Ik en een aantal anderen hebben hier ook al eens de onderdelen en accesoires van DealExtreme aangeprezen.

Dus doe er gewoon je voordeel mee en laat het anders met rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122462

Weet iemand waar je goedkoop, maar met een toch snelle levering een nieuwe touchscreen module kan kopen voor de 5800? Op ebay zijn ze vrij goedkoop, maar leveringstermijn van 20 dagen vind ik te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 12:56
Woembah schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 18:55:
[...]

Ik denk niet dat DealExtreme op GoT reclame gaat maken. Hij is gewoon blij dat z'n telefoon weer werkt. Ik en een aantal anderen hebben hier ook al eens de onderdelen en accesoires van DealExtreme aangeprezen.

Dus doe er gewoon je voordeel mee en laat het anders met rust.
Zal ik er dan ook maar 1 ingooien....
Vorige week heb ik de Japod batterijen van DealExtreme gekocht (2 stuks á € 5,40). Na de eerste keer opladen heb ik er één ingedaan. Geloof het of niet van zondag 24 april 16:15 tot en met vandaag 30 april 18:35 heeft de batterij het gedaan. 6 dagen en 4 uur.... Okee ik bel weinig, maar zelfs met de originele batterij haalde ik dit nooit.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
LessRam schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 19:25:
[...]

Vorige week heb ik de Japod batterijen van DealExtreme gekocht (2 stuks á € 5,40). Na de eerste keer opladen heb ik er één ingedaan. Geloof het of niet van zondag 24 april 16:15 tot en met vandaag 30 april 18:35 heeft de batterij het gedaan. 6 dagen en 4 uur.... Okee ik bel weinig, maar zelfs met de originele batterij haalde ik dit nooit.
Ja zeg! Ik ben al dagen aan het wisselen tussen mijn Palm Pre en mijn Samsung i8910. Beide prima toestellen, om verschillende redenen. Maar de batterijduur is belachelijk kort. Ik neig er nu naar om mijn Nokia 5800 (begin dit jaar door Nokia nieuw display opgezet) weer uit de kast te pakken. Moet dan alleen een ander CFW op. Die van Tomothy doet geen media sharing. En dus werkt ook pixelpipe niet.

Voor mij is de Nokia 5800 een klassieker in het rijtje 6310i en E71 hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

[...]

Wow, dat is wel écht heel lang! Ik heb het hier ook al eens over die Japod batterij gehad, echt een superding. Zat nog te twijfelen tussen de Japod en de originele batterij, die ze daar ook verkopen. Uiteindelijk voor de Japod gedaan en dat is echt een goede beslissing geweest. Ik gebruik mijn telefoon vrij hevig (paar uur per dag muziek, whatsapp, maps en wat internet), maar sinds ik deze batterij heb haalt mijn telefoon hoe dan ook het einde van de dag. Dat was daarvoor met mijn oude versleten batterij wel anders. Ik gebruik trouwens ook een C6 cfw, en die verbruiken altijd al wat meer energie dan de standaard fw.

@coenox ik gebruik zelf Quicken, die heeft vrij veel weg van Tim's cfw, maar deze heeft wel Share Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Weet iemand toevallig hoe je die nare Nokia tip SMS'jes uit kan zetten? Ik gebruik de 5800 inmiddels al een tijdje niet meer, maar blijf de berichtjes krijgen...

En een standaard 6262 stopcode kan ik ook niet vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 21:17
bij menu --> toepassingen --> my nokia --> abbo opzeggen

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
...op de 5800 die ik dus niet meer heb? Chill :X

edit: ik vind nu dit: "Mynokia stop" (case sensitive), met uiteenlopende resultaten. Eens kijken of het werkt.

[ Voor 54% gewijzigd door TheZeroorez op 30-04-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387657 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:55:
[...]

maar het werkt goed op de 5800 dus geen lag
en het is de orginele zoals op de ipod ?
Geen idee, ik heb geen ipod. ff googlen op youtube voor je....
Je bedoelt zoiets? YouTube: Angry Birds for iPhone & iPod Touch zo ziet het er niet helemaal uit op de 5800, al is het ook van Rovio. Misschien is er toch wat aan geprutst.
Misschien weet je zo voldoende?
Ik heb geen blokjes naast elkaar waaruit je kan kiezen bijvoorbeeld. En niet al die vliegende vogels in het scherm voordat het spelletje begint.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 247747 op 30-04-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 21:17
TheZeroorez schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:16:
ja, idd 8)7
ik heb verder (nog) geen andere manier gevonden...

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:00
TheZeroorez schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:16:

edit: ik vind nu dit: "Mynokia stop" (case sensitive), met uiteenlopende resultaten. Eens kijken of het werkt.
Even een mailtje richting nokia eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:32
Zit toch nog rond te kijken naar een andere CFW dan die van Timothy, vind het jammer dat er niet meer zoveel aan gewerkt wordt, nog andere tips voor op dit moment als beste CFW met de C6-fw? :9

Wil nog minimaal een jaartje er mee willen doen, daarna ga ik toch maar eens kijken voor een andere eventueel... En het gaat uiteraard om de v52.

[ Voor 5% gewijzigd door gerbenp op 03-05-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Het is inderdaad jammer dat de CFW van Tim een beetje verouderd begint te raken. Enkele grote CFW's van dit moment zijn:Ze hebben allemaal hun eigen voor en nadelen. Sommigen kunnen namelijk veel vrij RAM bereiken maar zijn dan ook behoorlijk uitgekleed. Zelf gebruik in sinds een tijdje naar volle tevredenheid de bovengenoemde Blade V40 FW. Het is net wat je zelf zoekt in een CFW. Op bovenstaand forum zijn nog tientallen andere varianten te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Michel5128 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:24:
Het is inderdaad jammer dat de CFW van Tim een beetje verouderd begint te raken. Enkele grote CFW's van dit moment zijn:Ze hebben allemaal hun eigen voor en nadelen. Sommigen kunnen namelijk veel vrij RAM bereiken maar zijn dan ook behoorlijk uitgekleed. Zelf gebruik in sinds een tijdje naar volle tevredenheid de bovengenoemde Blade V40 FW. Het is net wat je zelf zoekt in een CFW. Op bovenstaand forum zijn nog tientallen andere varianten te vinden.
Hoe zit het met de menutaal? Die van Timothy is in het Nederlands. Moet ik daarvoor bij bovemstaande CFWs allerlei toeren uithalen of kan ik gewoon Nederlands kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
De taal is helaas een nadeel inderdaad. Ze zullen allemaal waarschijnlijk geen Nederlandse taal hebben. Er bestaan wel manuals hoe je met een aantal programma's NL toe kunt voegen.

Ik heb dit geprobeerd te doen bij de Blade, is ook gelukt, maar omdat de taal uit een C6 komt zijn sommige namen niet gedefinieerd. Zo kreeg ik bijvoorbeeld bij de nieuwe navigatie een naam in de trant van &*(%$. Ook als in het menu 'toetsenblokkering' vervangen is door 'restart' zal dit niet kloppen in het Nederlands.

T9 woordenboek werkt echter uitstekend op die manier, dus ik gebruik nu de Engelse taal met NL T9. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik overweeg om terug te gaan naar de originele Nokia firmware. Heb v52 eigenlijk nooit echt gebruikt. Of zeg ik nu iets geks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Ik zal overwegen om wat tijd vrij te maken voor een update voor m'n firmware.
Zelf zit ik nu aan de N8, dus het is dan puur een tegemoetkoming, pin me er niet op vast, maar ik zal een dot nodige updates toevoegen en share terugbrengen in de nieuwe cfw.
Wanneer? weet ik nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
coenox schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:58:
Ik overweeg om terug te gaan naar de originele Nokia firmware. Heb v52 eigenlijk nooit echt gebruikt. Of zeg ik nu iets geks?
Tuurlijk kan je naar de originele V52.
Bevalt het dan niet en mis je de extras van een custom, dan zet je die er gewoon weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:32
Ik heb uiteindelijk gekozen voor Quicken, ziet er lekker strak uit met dat Pure-font, alleen valt het klokje half weg, op landscape...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

gerbenp schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:14:
Ik heb uiteindelijk gekozen voor Quicken, ziet er lekker strak uit met dat Pure-font, alleen valt het klokje half weg, op landscape...
kijk hier eens:

http://forum.dailymobile....29853.msg568397#msg568397

Ik stuitte ook op dat probleem, dus zocht ik de font-files op en modificeerde ik die zodat de font iets minder breed is. De Pure-font is standaard namelijk iets te breed om in het 'klokvakje' te passen. Ik vind dat de font er nog mooier op is geworden ook :) .

Je hoeft niet opnieuw te flashen om dit te fixen, je kan de font-files zelfs op de geheugenkaart zetten in
E:\Resource\Fonts . Dan leest hij hem in wanneer je hem reboot.

Ik zal denk ik even aan oreo27 vragen of hij die font-files misschien in de OP wil zetten, zodat mensen het vanzelf zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
TimothyW schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:46:
Zelf zit ik nu aan de N8, dus het is dan puur een tegemoetkoming, pin me er niet op vast, maar ik zal een dot nodige updates toevoegen en share terugbrengen in de nieuwe cfw.
Dat zou heel aardig van je zijn en pin je er zeker niet op vast. Ben je dankbaar voor de huidige versie maar mis share online.

Wat is toch het geheim van die 5800? Heb nu al van alles in huis, inclusief iPhone en Palm Pre, maar grijp ook steeds weer naar die 5800. Heeft toch met degelijkheid (jawel, het is plastic maar goed plastic) te maken van hardware en software. En vooral de batterijduur. Geen smartphone die het zo lang uithoudt. Nokia N8 schijnt het goed te doen, maar ik wil toch de batterij kunnen wisselen als ik aan het kamperen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja zou heel leuk zijn!! Ik mis inderdaad ook erg share-online. En dat dat met OVI maps niet werkt. (de nieuwste). Maar goed, share online mis ik wel meer. Verder erg tevreden hoor. Als je het niet meer redt, is voor mij ook niet zo'n probleem. Binnen een paar maanden hoop ik iets nieuws te kopen. Weet alleen nog niet wat...
coenox schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:13:
[...]

Dat zou heel aardig van je zijn en pin je er zeker niet op vast. Ben je dankbaar voor de huidige versie maar mis share online.

Wat is toch het geheim van die 5800? Heb nu al van alles in huis, inclusief iPhone en Palm Pre, maar grijp ook steeds weer naar die 5800. Heeft toch met degelijkheid (jawel, het is plastic maar goed plastic) te maken van hardware en software. En vooral de batterijduur. Geen smartphone die het zo lang uithoudt. Nokia N8 schijnt het goed te doen, maar ik wil toch de batterij kunnen wisselen als ik aan het kamperen ben.
Ik zou wel willen weten van je waarom je steeds weer naar de 5800 grijpt als je ook de iPhone bij je hebt liggen. Die wint het toch op de meeste punten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Anoniem: 247747 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:56:
[...]

[...]

[...]

Ik zou wel willen weten van je waarom je steeds weer naar de 5800 grijpt als je ook de iPhone bij je hebt liggen. Die wint het toch op de meeste punten...?
Ik lees net dat 'ie z'n accu wil kunnen wisselen ... Da's lastig met zo'n stuk fruit :)

[ Voor 0% gewijzigd door PinokkioTV op 03-05-2011 21:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PinokkioTV schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:13:
[...]

Ik lees net dat 'ie z'n accu wil kunnen wisselen ... Da's lastig met zo'n stuk fruit :)
aha, dat verklaart het misschien. Maar als dat het enige is...gewoon elke nacht en onderweg aan de lader hangen, dan moet die toch ook best een tijdje mee kunnen dacht ik. of is een appel eerder leeg dan een 5800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
PinokkioTV schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:13:
[...]

Zo'n stuk fruit is geweldig. Mijn vrouw heeft de iPhone 4 en dat ding is nagenoeg perfect. Geweldig in gebruik, mooi scherm, prima camera en heel veel - vaak ook nog nuttige - apps. Toch verkies ik onder meer de Nokia 5800, want:
- Robuust. Ondanks alle voorzichtigheid heb ik mijn iPhone al twee keer van een halve meter hoogte laten vallen. Gebroken glas. Dat doet pijn. Dat ding is sowieso te duur voor in je broekzak.
- Als ik ga kamperen wil een extra opgeladen batterij mee kunnen nemen. Ik heb dan niet altijd een mogelijkheid op op te laden.
- Het is sowieso fijn als je accu langer dan een dag mee gaat.
- Ik ben dol op radio. Op de motor en in het buitenland is internetradio geen optie. Ik wil FM.
- Ik wil er met mijn Linux laptop muziek en apps op kunnen zetten. De Nokia heeft massaopslag, de iPhone niet.
- Nokia heeft gratis navigatie.
- Ik kan tweaken wat ik wil. Bij Apple ben je na iedere update je jailbreak kwijt.

Voldoende redenen?

[ Voor 4% gewijzigd door coenox op 03-05-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
De N8 gaat wat mij betreft langer mee qua accu.
Ik had bij de 5800 ook een tweede accu, al heb ik dat maar weinig gewisseld.

Ik had in het begin erg veel moeite met het touchscherm van de N8, daar kan je niet met een nagel of styles mee werken en dat zuigt enorm. Het touchscreen van de 5800 vind ik fijner.

De N8 heeft dan weer glas i.p.v. plastic, het beeld is duidelijk beter. Ook voelt het veel robuuster aan, het ding is dan ook niet van plastic.

De 5800 heeft, als je een tijdje de N8 hebt gebruikt, een vreselijk hoge rand rondom. Dat is echt vervelend ineens. Daar had ik toen ik de 5800 gebruikte nooit erg in.

Het besturingssysteem is een stuk netter, het fijne vond ik dat de overstap makkelijk was, omdat het toch symbian is en ook zo werkt.

De camera is natuurlijk bagger van de 5800, de N8 kan mooie foto's maken, de xenon flitser is ideaal. Daardoor mis je wel de mogelijkheid om de telefoon als zaklampje te gebruiken, dat deed ik vaak met de 5800.

In vergelijking met de N8, is de 5800 een traag ding. Beide telefoons heb ik redelijk getweaked, de 5800 meer dan de N8. Grotendeels zal het te maken hebben met de grafische chip welke wel in de N8 zit maar niet in de 5800.

Wél kan ik met grote zekerheid stellen dat de 5800 met cfw sneller is dan een stock N97.

Ik kan me voorstellen dat, als je geen N8 hebt genomen na de 5800, je steevast teruggrijpt naar de 5800. Het blijft een hoog tweakbaar apparaat en vervult vrijwel alle taken.

Ik heb ook mogen spelen met een Samsung Galaxy geval, snel weer terug gegeven.
Ik zie werkelijk door de bomen het bos niet, wat een wirwar van nutteloze structuren...

Symbian blijft voor mij duidelijk en ik snap het hele ding.
Soms laat iemand me iets leuks zien, of een handig iets met een android, of wat dan ook... Meestal is het een functie welke de 5800 ook al kon.. Als ik dan laat zien dat de N8 zo met hdmi, danwel composiet aan een televisie gehangen kan worden, verbleken ze een beetje. Of ik laat even zien dat ik een hardeschijf aan de N8 kan hangen, of een toetsenbord, of muis, of cardreader...

Ik was zeer blij met de 5800, vanaf aanschaf tot aan de dag dat ik mijn N8 kreeg en de 5800 naar mijn (stief)dochter ging. Die snapt het trouwens minder dan ik, misschien is dat dan toch een android kind?

Maarja, ik bedoel eigenlijk te zeggen dat een 5800 duidelijk wat aan het verouderen is, schermgrootte, snelheid, camera en optie's welke we op een N8 zien... Maar er zijn erg veel punten welke gewoon van vandaag zijn. Het is jammer dat er geen officiële FW is welke alle positieve eigenschappen van de nieuwe toestellen heeft, danwel een CFW welke zonder gebreken werkt. (maps/Voice commands/etc.)

...Wat een verhaal weer... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
TimothyW schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 00:13:
Ik kan me voorstellen dat, als je geen N8 hebt genomen na de 5800, je steevast teruggrijpt naar de 5800. Het blijft een hoog tweakbaar apparaat en vervult vrijwel alle taken.
Naast de 5800 en de iPhone 3Gs, heb ik ook nog een Samsung i8910 (ook geweldig te tweaken en met 8 MP camera al meer richting N8) en een Palm Pre. Maar ik heb inderdaad overwogen de hele boel te verkopen en een N8 aan te schaffen. Ik sluit niet uit dat het nog gaat gebeuren.
TimothyW schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 00:13:
Ik was zeer blij met de 5800, vanaf aanschaf tot aan de dag dat ik mijn N8 kreeg en de 5800 naar mijn (stief)dochter ging. Die snapt het trouwens minder dan ik, misschien is dat dan toch een android kind?
Mijn jongste (stief)dochter van de 12 gebruikt de Nokia wel eens en is helemaal verrukt van het geluid en de batterijduur. Ze heeft overigens weinig moeite met het besturingssysteem (wel met jouw CFW natuurlijk ;) ). De andere (stief)dochter (15) heeft naast haar Samsung Galaxy S mijn tweedehands Nokia E71. Ze vindt de laatste een gemakkelijk apparaat en vindt het fijn dat de accu niet zo snel leeg loopt als bij de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122462

Weet iemand waar je goedkoop, maar met een toch snelle levering een nieuwe touchscreen module kan kopen voor de 5800? Op Ebay zijn ze vrij goedkoop, maar leveringstermijn van 20 dagen vind ik te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Goedkoop is het niet, maar:

https://www.telecomteleco...c/2_onderdelen-tools.html

Of via een Nokia Care Point, dan schroeven ze hem er gelijk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Anoniem: 122462 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 08:50:
Weet iemand waar je goedkoop, maar met een toch snelle levering een nieuwe touchscreen module kan kopen voor de 5800? Op Ebay zijn ze vrij goedkoop, maar leveringstermijn van 20 dagen vind ik te lang.
Als je zoekt op marktplaats vind je bijvoorbeeld http://www.brapa.com/Webw...kia-5800-xpressmusic.html. Ik heb geen ervaring met het bedrijf, weet dus niet wat de kwaliteit is. Volgens de website verzenden ze twee keer per week.

Ik heb overigens zelf gratis een nieuwe gehad eerder dit jaar. Toestel vorig jaar gekocht op marktplaats, zonder bon. Scherm deed begin dit jaar niets meer, helemaal zwart. Nokia care point heeft er onder garantie een nieuw scherm opgezet. Leve Nokia!

[ Voor 22% gewijzigd door coenox op 04-05-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PinokkioTV schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:31:
Goedkoop is het niet, maar:

https://www.telecomteleco...c/2_onderdelen-tools.html

Of via een Nokia Care Point, dan schroeven ze hem er gelijk in :)
Neem dan wel een NCP waar ze hem niet opsturen maar ter plekke mensen aanwezig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Michel5128 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:24:
Het is inderdaad jammer dat de CFW van Tim een beetje verouderd begint te raken. Enkele grote CFW's van dit moment zijn:
Ik weet niet wat jij "verouderd" vind. Maar alle cfw's die je noemt gebruiken als basis de C6v20 fw van PHNT icm Nokia v52.0.007 fw net zoals die CFW van Timothy.Grafisch ziet het er wat anders uit. Maar daar moet je het niet van hebben.

Ik ben eigenlijk niet zo weg van dat home screen omdat het moeilijk aanpasbaar is. En die blokken bevallen mij eigenlijk helemaal niet.
[...]

Vorige week heb ik de Japod batterijen van DealExtreme gekocht (2 stuks á € 5,40).
Ik heb ooit (jan. 2010) bij DX een originele gekocht voor minder!:)
http://www.dealextreme.co...attery-3-7v-1320mah-22691

Graag want die maps 3.04 mag er van mij uit en niet meer in. Dan kan ik een nieuwere versie installeren op mSD!

Enne,
3,2" is een gangbare schermmaat bij bijv. Android maar ook Windows Mobile.Ook mijn LG O1 P500 heeft 3,2"

Ondanks m'n LG O1 P500 gebruik ik ook nog steeds graag de 5800. Je grijpt er steeds naar terug, nostalgie?;)
Laatst wel weer een houder besteld om hem in te plaatsen want van de oude was een hoekje afgebroken. Maar ook die zijn slechts $5,30 bij DX.
http://www.dealextreme.co...ount-for-nokia-5800-22814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Anoniem: 119722 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 02:07:
[...]
Ik weet niet wat jij "verouderd" vind. Maar alle cfw's die je noemt gebruiken als basis de C6v20 fw van PHNT icm Nokia v52.0.007 fw net zoals die CFW van Timothy.Grafisch ziet het er wat anders uit. Maar daar moet je het niet van hebben.
Ik bedoel zoals jij al aangeeft het missen van de nieuwste maps en bijvoorbeeld het landscape toetsenbord en restart knop in het shutdown menu..
[...]

Ik heb ooit (jan. 2010) bij DX een originele gekocht voor minder!:)
http://www.dealextreme.co...attery-3-7v-1320mah-22691
Dat is geen originele, er staat 'compatible'. De reviews zijn van deze overigens erg slecht. De originele is deze en is duurder dan de Japod die goedkoper is en erg goede beoordelingen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 02:07:
[...]
Laatst wel weer een houder besteld om hem in te plaatsen want van de oude was een hoekje afgebroken. Maar ook die zijn slechts $5,30 bij DX.
http://www.dealextreme.co...ount-for-nokia-5800-22814
Deze is wel wat duurder, maar veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat is er minder goed aan de houder van dx? Ik ben er heel tevreden over, gebruik hem weer veel. Zit er verder niet aan als'ie er in zit. Maar als de zuignap niet meer plakt, ben je de pineut. Gelukkig hielp een simpele tip, beetje afwasmiddel erop en hij plakt weer super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:28:
[...]

Deze is wel wat duurder, maar veel fijner.
Past niet op m'n bevestinging. Die van DX werkte prima.Is al onderweg ook.
Michel5128 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:45:
[...]

Dat is geen originele, er staat 'compatible'. De originele is deze en is duurder dan de Japod die goedkoper is en erg goede beoordelingen krijgt.
Dat staat erbij. Toch is het een orginele.Je moet nooit alles geloven wat je leest :)
Je krijgt niet die van de plaatjes links(made in China). Maar die in de org. Nokia verpakking zit. Dat is de org. die ik ook kreeg destijds.

Ik heb hem voor me en er zit ook een holografisch zegel op.Die links op de plaatjes heeft die zegel niet. Hij verschilt in niets met de org. die ik bij m'n 5800 kreeg!Zelfs de verpakking was org. Nokia.
Ik heb hem al een meer jaar (jan. 2010) en werkt nog perfect.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 06-05-2011 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:21:
wat is er minder goed aan de houder van dx? Ik ben er heel tevreden over, gebruik hem weer veel. Zit er verder niet aan als'ie er in zit. Maar als de zuignap niet meer plakt, ben je de pineut. Gelukkig hielp een simpele tip, beetje afwasmiddel erop en hij plakt weer super.
Niet veel mis mee, behalve dat hij te lang voor me is met die zwanehals. Dat andere ding is een kort stompie, ideaal en geen last meer van draaiend scherm bij enige beweging, en minder plek in mijn tas nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:12:
[...]

Niet veel mis mee, behalve dat hij te lang voor me is met die zwanehals. Dat andere ding is een kort stompie, ideaal en geen last meer van draaiend scherm bij enige beweging, en minder plek in mijn tas nodig.
Ik kreeg hem vanmiddag binnen. Verstuurd op 29-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb trouwens gemerkt dat lang niet alle software, de meeste niet, voor ^3 niet werkt ook al heb je C6 fw in je 5800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:49:
Ik heb trouwens gemerkt dat lang niet alle software, de meeste niet, voor ^3 niet werkt ook al heb je C6 fw in je 5800
Ik begrijp je zin niet helemaal. Je bedoelt dat de meeste software voor ^3 niet past op een 5800 met of zonder C6 roms? Dat klopt wel. heeft toch met de hardware te maken denk ik.

android wil, als ik het goed gelezen heb, toestellen standaard 1 1/2 jaar lang van nieuwe updates voorzien. Vind ik vrij kort. Dan vind ik het wel klasse van nokia als ze nog een tijdje langer doorgaan. Ik heb het toestel nu bijna 2 jaar, sommigen hier waarschijnlijk al 2 1/2 jaar. Overigens, ik hoor hier niet veel meer van nieuwe updates. Zijn die er nog wel. ik heb c6 rom erop zitten dus krijg die meldingen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:21:
[...]

Ik begrijp je zin niet helemaal. Je bedoelt dat de meeste software voor ^3 niet past op een 5800 met of zonder C6 roms? Dat klopt wel. heeft toch met de hardware te maken denk ik.
Ja inderdaad. Regelmatig zie ik echter staan dat het geschikt is voor beide dus v5 en ^3
android wil, als ik het goed gelezen heb, toestellen standaard 1 1/2 jaar lang van nieuwe updates voorzien. Vind ik vrij kort.
HTC deed dat ook korter nog, 1/2 jaar. Uitsluitend om lelijke bugs uit de fw te halen. Maar daar zat ik niet mee want dat ging er gewoon een andere ROM op. Dat geldt ook voor Android.De software blijft gewoon werken.
Dan vind ik het wel klasse van nokia als ze nog een tijdje langer doorgaan. Ik heb het toestel nu bijna 2 jaar, sommigen hier waarschijnlijk al 2 1/2 jaar. Overigens, ik hoor hier niet veel meer van nieuwe updates. Zijn die er nog wel. ik heb c6 rom erop zitten dus krijg die meldingen niet...
Inderdaad.Ik ga er niet vanuit dat er nog Nokia updates voor de 5800 komen. Ze hebben lang genoeg ondersteund, Ik denk er zelf om om een VIVAZ of I8910 aan te schaffen. Groter scherm. Betere camera, HD filmen(Vivaz) En misschien nog wat meer handigheidjes die je niet op de 5800 hebt. Met of zonder cfw.

Het home screen van ^3 bevalt mij overigens helemaal niet. Niet flexibel genoeg.Misschien zet ik die fw 52 wel weer terug of een gewone custom roms gebaserd op die fw 52 als dat nog gaat.
Want als C6/^3 software niet draait kun je net zogoed deze flashen.
http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=47512.0

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 13-05-2011 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Er gaat iets mis...
5800 = V5
C6 = V5
N97 = V5
C6.01 = ^3

De CFW's zijn meestal gebasseerd op C6.
Een ^3 rom op een 5800 gaat niet werken en niet komen.

De 'dan kan je net zo goed deze flashen' gaat wel en niet op.
Het is vrijwel dezelfde rom, echter heeft de C6 de ^3 achtige bellen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TimothyW schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:33:
Er gaat iets mis...
5800 = V5
C6 = V5
N97 = V5
C6.01 = ^3

De CFW's zijn meestal gebasseerd op C6.
Een ^3 rom op een 5800 gaat niet werken en niet komen.

De 'dan kan je net zo goed deze flashen' gaat wel en niet op.
Het is vrijwel dezelfde rom, echter heeft de C6 de ^3 achtige bellen optie.
Hmm, ja oke. Foutje van mij.Echter.Er is gewoon software die niet werkt. Zo kwam ik gisteravond tegen "My Ringtone 2" start niet op na installatie. Youtube, waarvan ik niet meer weet of die standaard in jouw cfw zat bleek ineens beschadigd.Nokiamaps is niet te upgraden.
Zoals al gevraagd. Vraag ik me nog steeds af of ik terug kan naar de 52.0.007 fw om vandaaruit een cfw op diezelfde basis wel non-C6 te flashen.

Widgets werken over het algemeen wel. Ook van andere systemen zoals "Meminfo"
http://www.symbianzone.us...-widget-v24-symbian3.html

Overigens. Deze widget is ook geinig
http://www.symbianzone.us...es-pack-v10-symbian3.html

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 15-05-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mede tweakers we weten allemaal dat portrait keyboard op de 5800 een ramp is, toen kwam ik op de semi qwerty keyboard.
maar toen ik begon te zoeken naar een semi qwerty keyboard kwam ik niks tegen.
broeders kunnen jullie een mede tweaker helpen om een semi virtuele keyboard portrait style op zijn nokia te krijgen.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Ik snap niet helemaal wat je nu bedoeld. Op de standaard firmware zit toch gewoon een mini querty die in landscape mode werkt? Of vind je deze juist onhandig en zoek je iets anders? Een iets beter omschrijving is voor mij gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Anoniem: 119722 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 12:11:
[...]

Hmm, ja oke. Foutje van mij.Echter.Er is gewoon software die niet werkt. Zo kwam ik gisteravond tegen "My Ringtone 2" start niet op na installatie. Youtube, waarvan ik niet meer weet of die standaard in jouw cfw zat bleek ineens beschadigd.Nokiamaps is niet te upgraden.
Zoals al gevraagd. Vraag ik me nog steeds af of ik terug kan naar de 52.0.007 fw om vandaaruit een cfw op diezelfde basis wel non-C6 te flashen.

Widgets werken over het algemeen wel. Ook van andere systemen zoals "Meminfo"
http://www.symbianzone.us...-widget-v24-symbian3.html

Overigens. Deze widget is ook geinig
http://www.symbianzone.us...es-pack-v10-symbian3.html
Ik weet enkel van Nokia Maps dat het updaten niet werkt. Niet zozeer een specifiek probleem met mijn cfw, maar eerder met zowat alle cfw's.
Youtube moet gewoon werken, werkt in ieder geval op de mijne wel.
Ringtone 2 werkt wellicht niet op een C6 dan ofzo om een of andere reden...

Over het flashen:
je kan altijd vanuit een cfw naar een ofw en andersom, als je maar in de gaten houd dat je hetzelfde versienummer te pakken hebt, of hoger.

hier even wat mogelijkheden:
van: OFW 52.0.007 naar: CFW 52.0.007 (of hoger, bestaat niet maar oke..)
van CFW 52.0.007 naar: OFW 52.0.007 (of hoger, bestaat niet maar oke...)

van ofw 51.0.006 naar cfw 51.0.006 of direct naar 52.0.007 (of hoger....)
van CFW 51.0.006 naar OFW 51.0.006 if direct naar 52.0.007 (of hoger...)

Wat NIET kan zonder dure apparatuur:
van OFW of CFW 52.0.007 naar OFW of CFW 51.0.006 (of lager)

Om het nog duidelijker te houden:
Je kan altijd naar gelijke versie's of hoger.
Maar na hoger gegaan te zijn, kan je niet meer lager.
Of het dan om een CFW of een OFW gaat, dat maakt niet uit.

Sommige welke een CFW hebben, gaan eerst naar OFW, om vervolgens een andere CFW te flashen....
Beetje zonde van de tijd en de kans dat tijdens flashen wat fout gaat bestaat altijd, dus waarom die tussenstap? Niet nodig dus.

Is dat duidelijk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Michel5128 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:33:
Ik snap niet helemaal wat je nu bedoeld. Op de standaard firmware zit toch gewoon een mini querty die in landscape mode werkt? Of vind je deze juist onhandig en zoek je iets anders? Een iets beter omschrijving is voor mij gewenst.
lol ben wel wat vaag geweest.
ikzelf gebruik de x6 zelfde als de 5800 maar dan capacatief en heb er geen portrait qwerty op, zou ook erg onhandig zijn.
maar nu zag ik de nokia e55 met een semi qwerty toestenbord. dat zou wel eens handig werken op een touch screen die niet erg breed is daarom zoek ik nu een toetsten bord net zoals de e55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb nog een houder met zuignap, accu, plectrum met koordje en headsetje liggen. (alles origineel en alleen de accu is gebruikt)

Mag weg voor 25 eurootjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mijn cfw (timothy's) werkt you tube app ook goed. Er zijn wel meerdere apps ervan, dat scheelt misschien nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TimothyW schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:39:
[...]

Ik weet enkel van Nokia Maps dat het updaten niet werkt. Niet zozeer een specifiek probleem met mijn cfw, maar eerder met zowat alle cfw's.
Youtube moet gewoon werken, werkt in ieder geval op de mijne wel.
Ringtone 2 werkt wellicht niet op een C6 dan ofzo om een of andere reden...
Het updaten werkt niet, inderdaad. Je kan niet ff een andere versie eroverheen zetten. Daarom ben ik voorstander van geen Nokiamaps in cfw's, wel bijv QT. QT moet volgens mij in het main memory en dat is zo'n 10MB. Nokiamaps kan gewoon op kaart.

Ik weet niet of YOUTUBE in je cfw zat. Inieder geval deed ie het niet meer. Foutmelding dat het bestand beschadigd zou zijn. Toevallig gisteravond heb ik een versie 2.4.4 geinstalleerd. Geen probleem.
MyRingtone 2 is gewoon s60v5
Over het flashen:
je kan altijd vanuit een cfw naar een ofw en andersom, als je maar in de gaten houd dat je hetzelfde versienummer te pakken hebt, of hoger.

Om het nog duidelijker te houden:
Je kan altijd naar gelijke versie's of hoger.
Maar na hoger gegaan te zijn, kan je niet meer lager.
Of het dan om een CFW of een OFW gaat, dat maakt niet uit.

Sommige welke een CFW hebben, gaan eerst naar OFW, om vervolgens een andere CFW te flashen....
Beetje zonde van de tijd en de kans dat tijdens flashen wat fout gaat bestaat altijd, dus waarom die tussenstap? Niet nodig dus.

Is dat duidelijk! :P
Ja, dat is duidelijk.Downgraden kan niet. Maar dat wil ik ook niet.
Ik blijf gewoon op 52.0.007 flashen, OFW of CFW.Ik flash zelf ook CFW > CFW zonder tussenkomst van een OFW.Zo ging ik van 50.x (org) > 50.x(dcr-nl) naar 51.x (Camelcfw) en toen diezelfde Camel cfw (2.81)maar nu op 52.x

Nog even aanvullend op dit GPX verhaal Voor de fietser of wandelaar die gebruik wil maken van gpx.
http://callmelocalhost.co...fietsnavigatie-met-de-n97

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 21-05-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Houder auto van dealextreme laat toch weer los. Misschien door warmte?

Nu weer erop gezet. Maar voor hoe lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bisonkit? ;)

Overigens. Nu heb ik toch "ComingNext" op m'n home screen.

Installeer "Comingnext" voor zover je dat nog niet gedaan hebt.
Dan op je home screen klikken en vasthouden, "inhoud toevoegen"
Nu blijkt "Comingnext"ook in die lijst te staan.
Je selecteert hem en hij staat dan uiteindelijk toch op je home screen.

Hier de mijne onder de klok. Ik moet alleen de font kleur nog even aanpassen.Zo te zien kunnen er min. 4 a 5 afspraken in dat blokje staan.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/w70586.jpg
Pagina: 1 ... 64 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic