Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 08:32
Vorige week mijn 5800xpress music ( t-mobile ) maar eens aan nokia ovi suite gehangen. Nu was er een nieuwe software update beschikbaar voor dat ding , dus maar gedaan.

Wat een ellende ! Ik heb er wat animaties bijgekregen en een nieuwe versie van ovi maps , maar de stabiliteit van de gsm is helemaal waardeloos. Loopt regelmatig vast als ik wordt gebeld. Accu is ineens na 1.5 dag leeg , was voorheen 3 dagen. Er staat nu versie V.52.0.007 op. Meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:53
Toen ik nog een 5800 had had ik dat ook een keer. Heb het toen opgelost door een reset te doen en vanaf clean weer te gebruiken. Ik vermoed dat sommige config files oid roet in het eten gooien bij een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

Caelorum schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:29:
Toen ik nog een 5800 had had ik dat ook een keer. Heb het toen opgelost door een reset te doen en vanaf clean weer te gebruiken. Ik vermoed dat sommige config files oid roet in het eten gooien bij een update.
Een HARDreset moet je altijd doen na een upgrade van de OFW of een CFW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-06 03:25
Er is een nieuwe versie van de Ovi store 1.10(9)
waar bij je weer voor 30 dagen een premium apps kunt downloaden.
Een interessante thema is Nokia Evolve, daarmee krijg je die iconen van Symbian Anna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747

bladestar5314 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:53:
Een interessante thema is Nokia Evolve, daarmee krijg je die iconen van Symbian Anna
zou die ook op timoth's cfw werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Anoniem: 247747 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 21:27:
[...]

denk het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bladestar5314 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:53:
Vorige week kreeg ik die melding al.Overigens heeft de store een nieuwe look.
http://www.ovi.com/services/
Anoniem: 247747 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 21:27:
[...]

Ik heb dat theme net geinstalleerd. Maar niet alle iconen in " menu" zijn "Anna"-like.Zit ook een heel irritante lijn over m'n keyboard icoon. Niet mooi.

Wat een heel handig progje is, is PocketLock van SBSH. Die locked de Nokia als je hem in je zak stopt.Ik heb hem vaak in m'n zak.Is gratis.
http://store.ovi.com/content/35377?clickSource=search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 119722 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 23:01:

Ik heb dat theme net geinstalleerd. Maar niet alle iconen in " menu" zijn "Anna"-like.Zit ook een heel irritante lijn over m'n keyboard icoon. Niet mooi.
Ik heb hem zojuist ook geïnstalleerd, ik vind het wel een net thema.
Maar die lijn waar jij het over hebt... ik zie hem niet (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387657

ikzelf heb ook de anna theme geinstalleerd en wow.
de clear black technologie zie je echt duidelijk.

ander onderwerp: iedere keer als ik de facebook app open krijg ik eerst een veiligheids waarschuwing en daarna vraagt het of het wilt verbinden. ik wil niet twee keer op ja hoeven te drukken .
ik wil gewoon dat de facebook app start zonder moeite.
weet iemand hoe ik automatisch verbinding maak, met web and walk lukt het wel zonder te vragen.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

helaas nieuwe ovistore werkt niet bij timothys cfw. Krijg een melding over secure widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Anoniem: 387657 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:25:
ikzelf heb ook de anna theme geinstalleerd en wow.
de clear black technologie zie je echt duidelijk.
Clear black is geen thema, maar een bepaald type beeldscherm-technologie, hoe kun je dat nou zien op een telefoon, die geen clear black display heeft ? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ElisabethM schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:10:
[...]

Ik heb hem zojuist ook geïnstalleerd, ik vind het wel een net thema.
Maar die lijn waar jij het over hebt... ik zie hem niet (?)
Ik heb even een screen shot gemaakt. Nu duidelijk? Lelijk heh? Bokeh v2 is mooier

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/260zq5h.jpg
Anoniem: 247747 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:20:
helaas nieuwe ovistore werkt niet bij timothys cfw. Krijg een melding over secure widget.
Dat herken ik dan weer niet. :) Stomme vraag misschien. Maar je hebt de S60v5 versie gedownload. En niet de ^3?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 08-06-2011 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122462

Hier een leuke app die ik tijdje geleden tegen kwam: http://store.ovi.com/content/132535
Je kunt er volledige videoclips op youtube mee bekijken van de iTunes Top 100.
Dit zowel voor Belgie als Nederland.
Helaas is het wel niet gratis, maar ik vond het zijn geld meer dan waard...
Afbeeldingslocatie: http://p.d.ovi.com/p/g/store/4071598/Scr000008-192x192.jpg?q=LR01-gULFiRFtgAn9suXRmIj5UEr-smP&c=ovi_store

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 122462 op 08-06-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122462 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:23:
Hier een leuke app die ik tijdje geleden tegen kwam: http://store.ovi.com/content/132535
Je kunt er volledige videoclips op youtube mee bekijken van de iTunes Top 100.
Dit zowel voor Belgie als Nederland.
Helaas is het wel niet gratis, maar ik vond het zijn geld meer dan waard...
[afbeelding]
Zie ik dan " halve" videos met bijv: Zenozu ?
http://symbian-freeware.w...nozu-youtube-player-1-0-5

Wil je een WP7 look-a-like home screen zie dit:
http://forum.dailymobile....587.0;attach=129938;image
Download:
http://forum.dailymobile....41587.msg614407#msg614407

Overigens. Draait iemand nu al volledig met die OVI Suite? Of gebruiken we allemaal nog PC-Suite, de oude dus?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 10-06-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 119722 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 00:08:
[...]

Ik heb even een screen shot gemaakt. Nu duidelijk? Lelijk heh?
Dat is inderdaad lelijk, maar ik zie nu dat jij een cfw gebruikt en ik de standaard, dat had ik eerder niet door. Maar dat zal verklaren waarom ik hier geen last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ElisabethM schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:23:
[...]

Dat is inderdaad lelijk, maar ik zie nu dat jij een cfw gebruikt en ik de standaard, dat had ik eerder niet door. Maar dat zal verklaren waarom ik hier geen last van heb.
Ik kan er geen verklaring voor vinden.
Diegene die ik gebruikte heb ik er alweer afgegooid. Was te groot en daardoor duurde de refresh van het home screen te lang.

Maar hieronder een 2-in-1 wallpaper ;)
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/290u6nb.jpg

Overigens. Wat zou een goede opvolger kunnen zijn voor de Nokia 5800?
Betere camera, groter scherm meer geheugen. Ik zat zelf al te kijken naar een I8910, X6 oid. Software is niet zo belangrijk want er is genoeg CFW

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 11-06-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:39:
[...]

Ik kan er geen verklaring voor vinden.
Diegene die ik gebruikte heb ik er alweer afgegooid. Was te groot en daardoor duurde de refresh van het home screen te lang.

Maar hieronder een 2-in-1 wallpaper ;)
[afbeelding]

Overigens. Wat zou een goede opvolger kunnen zijn voor de Nokia 5800?
Betere camera, groter scherm meer geheugen. Ik zat zelf al te kijken naar een I8910, X6 oid. Software is niet zo belangrijk want er is genoeg CFW
samsung omnia hd heeft een hd camera en een amoled capacative scherm, heeft ook een grotere scherm 3.7 inch en een grotere processor, alleen de batterij duur van samsung is best wel kort heb ik gehoord..
de x6 is vrijwel identiek alleen 5 mp camera, betere speaker en een capacative screen. maar voor de rest is er nix anders aan dan de 5800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:42
Ik heb de i8910 naast de 5800 ( en nog wat andere toestellen). Ik heb nu de 5800 in gebruik omdat alleen die een fatsoenlijke batterijduur heeft. Hangt natuurlijk van gebruik af. Ik ga soms kamperen en dan zet ik alles wat stroom gebruikt (3g, wifi, e-mail ophalen, etc) uit. Dan haal ik een paar dagen op een lading. Ik lees soms verhalen over mensen die dat met de Samsung halen. Die van mij haalt het eind van de dag net. Supertoestel hoor, die Samsung. Zeker met een CFW. Maar de batterijduur haalt het niet bij de 5800. Ik ken uberhaupt geen touchscreen toestel die het wat dat betreft bij de 5800 haalt. Zal dan in ieder geval een Nokia zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

coenox schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:08:
Ik heb de i8910 naast de 5800 ( en nog wat andere toestellen). Ik heb nu de 5800 omdat alleen die eem fatsoenlijke batterijduur heeft. Hangt natuurlijk van gebruik af. Ik ga soms kamperen en dan zet ik alles wat stroom gebruikt (3g, wifi, e-mail ophalen, etc) uit. Dan haal ik een paar dagen op een lading. Ik lees soms verhalen over mensen die dat met de Samsung halen. Die van mij haalt het eind van de dag net. Supertoestel hoor, die Samsung. Zeker met een CFW. Maar de batterijduur haalt het niet bij de 5800. Ik ken uberhaupt geen touchscreen toestel die het wat dat betreft bij de 5800 haalt. Zal dan in ieder geval een Nokia zijn.
xD dat zal dan wel de x6 zijn die houd het ook behoorlijk lang vol als je alles uit zet. ik heb zelf de x6 en heb in de winkels met de nokia 5230 gespeeld, en zie echt verandering in de reactie/snelheid van de touch. nou zal de samsung dat ook wel hebben omdat de x6 en de omnia hd beidden een capactive hebben.

maar als je egt een opvolger wilt hoezo haal je geen symbian^3 anna toestel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387657 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:34:
[...]

maar als je egt een opvolger wilt hoezo haal je geen symbian^3 anna toestel ?
Anna ken me wat en Truus ook ;)
De C6-01 heeft maar een 3.2 inch
De C7-00 is me nog te duur, 349,-

Zoals ik al schreef. En toestel gelijk aan de 5800 met een betere camera, meer geheugen en een groter scherm. Dan kom ik uit op de al wat oudere i8910 Inderdaad S60v5. Maar daar kan ik niet mee zitten.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 12-06-2011 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-06 21:16

Snippertje

Light up your life

De 5800 xpress music van mijn vriendin proberen te updaten, maar er ging iets mis met updaten. Nu start hij dus niet meer op. Je voelt een trilling en dan gebeurt er niks. Ze zat op de allereerste firmware dus de hard reset (groen/rood/camera) werkt ook niet. Als ik hem aansluit op de pc en dan aanzet hoor ik een geluide dat hij aangesloten is van windows, daarna echter meteen het geluidje dat je hoort als hij afsluit.

Iemand enig idee hoe ik dat ding weer aan de praat krijg? Backup heb ik wel nog kunnen maken gelukkig. Memorycard heb ik er al uitgehaald en ook de sim eruit mocht niet baten.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je themes wilt bekijken downloaden en installeren, is dit een handig programma.
http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=19708.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Volslagen nutteloos bericht, maar wil het toch even kwijt: heb de originele firmware weer op het toestel gezet. Mijn originele headset met bediening was kapot. Via marktplaats weer gekocht. En na Palm Pre en iPhone denk ik opnieuw: wat geeft die 5800 toch waar voor zijn geld. Accuduur, gratis maps en muziek/geluid blijven geweldige selling points voor dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Laatst online: 29-05-2021
Helemaal niet nutteloos, veel mensen posten alleen maar, wanneer ze iets te klagen hebben, een positief geluid is ook weleens leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Dat is waar. Als je dingen over welk toestel ook zoekt, kom je veel negatieve verhalen tegen en krijg je misschien de verkeerde indruk. Ik vind dat overigens voor deze Nokia wel meevallen.

Maar ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe anderen hier tegen aankijken: Er is in het begin veel geklaagd over de bouwkwaliteit van dit toestel. Piepen en kraken van het plastic. Problemen met luidspreker. Ruimte waar geen ruimte moet zitten. Maar uiteindelijk vind ik hem steviger dan veel moderne smartphones. Gorilla glass is leuk tegen krassen, maar barst als je het toestel laat vallen. Ik heb het idee dat dit toestel juist door al het plastic veel kan hebben. Ik ben nog al eens aan het klussen, onder andere sleutelelen aan een motor. Tja, en als dan de telefoon gaat. Dat toestel wordt dan nog wel eens greasy. Maar kwestie van daarna even schoonmaken en geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:34
Om even in de positieve sfeer te blijven dan: OVI maps blijft gewoon geweldig, ik gebruik het bijna nooit, maar afgelopen vrijdag moest ik naar Delft in de spits en ik werd keurig over de snelste route geleid (je kon een korte route, maar daar stond file). En de mensen met zo'n TomTom allemaal in de file :+ .

offtopic:
ja je hebt zo'n tomtom met file info, maar ik heb nog nooit iemand gezien die hem had

[ Voor 15% gewijzigd door Bartske op 16-06-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Yes! Kom maar met die positieve berichten. Ik wordt steeds blijer met mijn 5800XM.

[ Voor 4% gewijzigd door coenox op 16-06-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bartske schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:14:
Om even in de positieve sfeer te blijven dan: OVI maps blijft gewoon geweldig, ik gebruik het bijna nooit, maar afgelopen vrijdag moest ik naar Delft in de spits en ik werd keurig over de snelste route geleid (je kon een korte route, maar daar stond file). En de mensen met zo'n TomTom allemaal in de file :+ .

offtopic:
ja je hebt zo'n tomtom met file info, maar ik heb nog nooit iemand gezien die hem had
Ik ben van een Samsung i900 en een X10 mini elke keer weer terug gegaan naar de Nokia 5800. Ik deel echter je mening over Ovi Maps niet. Het zoeken van een locatie is werkelijk dramatisch wanneer je het met andere navigatiesoftware vergelijkt. Een simpel plaats/postcode/huisnummer systeem is vele malen makkelijker. Ik heb erg vaak dat de locatie niet gevonden kan worden. Daarnaast heb ik erg veel ervaring met het rijden in de file met Ovi Maps en met Tomtom HD traffic. De laatste is enorm veel beter.

Mijn oplossing voor het vinden van een locatie met Ovi Maps is het online op de website opzoeken, en vervolgens de locatie bij de favorieten zetten. Daarna sync in Ovi maps op de telefoon.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

An zich vindt ik Ovi Maps wel geslaagd alleen zijn de Kleuren van de kaart na de update vreselijk.
Het is maar een kleurloze overzicht waar je jou lijn soms maar moeilijk kunt zien.

Dat over locaties niet kunnen vinden en file problemen, dat herken ik dan weer niet.
Ik kan eigenlijk altijd alles vinden (nu zelfs in London) en ik krijg vaak zat een omleiding aangegeven omdat er een file is. Gebruik je de online opties of niet? Of de kaarten updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
In Nederland gebruik ik de online opties. Deze heb ik goed kunnen vergelijken met TomTom, Google Maps en Sygic. Ovi Maps is dan veruit de slechtste. De traffic info is bij Ovi Maps niet slecht, maar die van TomTom is aanzienlijk beter.

Wat betreft de kleuren van de kaart vind ik Ovi Maps juist beter dan TomTom. Het contrast is veel hoger. Bij mijn weten heb ik de laatste maps. Grappig dat onze meningen zo verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453

Snippertje schreef op zondag 12 juni 2011 @ 15:07:
De 5800 xpress music van mijn vriendin proberen te updaten, maar er ging iets mis met updaten. Nu start hij dus niet meer op. Je voelt een trilling en dan gebeurt er niks. Ze zat op de allereerste firmware dus de hard reset (groen/rood/camera) werkt ook niet. Als ik hem aansluit op de pc en dan aanzet hoor ik een geluide dat hij aangesloten is van windows, daarna echter meteen het geluidje dat je hoort als hij afsluit.

Iemand enig idee hoe ik dat ding weer aan de praat krijg? Backup heb ik wel nog kunnen maken gelukkig. Memorycard heb ik er al uitgehaald en ook de sim eruit mocht niet baten.
Googelen helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wcduck schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:56:
[...]

Ik ben van een Samsung i900 en een X10 mini elke keer weer terug gegaan naar de Nokia 5800. Ik deel echter je mening over Ovi Maps niet. Het zoeken van een locatie is werkelijk dramatisch wanneer je het met andere navigatiesoftware vergelijkt. Een simpel plaats/postcode/huisnummer systeem is vele malen makkelijker. Ik heb erg vaak dat de locatie niet gevonden kan worden. Daarnaast heb ik erg veel ervaring met het rijden in de file met Ovi Maps en met Tomtom HD traffic. De laatste is enorm veel beter.

Mijn oplossing voor het vinden van een locatie met Ovi Maps is het online op de website opzoeken, en vervolgens de locatie bij de favorieten zetten. Daarna sync in Ovi maps op de telefoon.
als je bij zoeken gwn de postcode intypt krijg je ook de plaats hoor, geloof me ik was bezorger en heb ovi maps vaak genoeg gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Anoniem: 387657 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:08:
[...]

als je bij zoeken gwn de postcode intypt krijg je ook de plaats hoor, geloof me ik was bezorger en heb ovi maps vaak genoeg gebruikt ;)
Bij mijn weten werkt postcode navigatie niet bij Ovi Maps in Nederland. Dit werkt alleen in buitenland. De laatste twee letters pakt hij niet, waardoor het feitelijk onbruikbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een vraag die vast wel eens iemand gesteld heeft, maar het is teveel om zo'n heel forum door te spitten:

Kun je op één of andere manier notities uit je telefoon vinden in je bestandsbeheer?? Ik kan het echt nergens vinden, zelfs al heb ik vanwege mijn custom rom toegang tot alle directories. Ik kan wel notities synchroniseren naar de PC, maar ben daarmee gestopt vanwege de vele problemen die ik altijd heb. Nu vind ik het erg handig om notities toch in mijn telefoon te kunnen vinden, zodat ik die via de USB toch snel in mijn PC kan zetten waar ik maar wil. Moet toch haast kunnen lijkt me. Iemand een idee??
Bartske schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:14:

offtopic:
Maar dat betekent dat je online bent onderweg, anders kun je niet die file zien lijkt me, van tevoren. En mensen met een tomtom, kunnen die niet instellen dat ze file kunnen opvragen? Lijkt me wel met die geavanceerde spullen.
coenox schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:23:
Yes! Kom maar met die positieve berichten. Ik wordt steeds blijer met mijn 5800XM.
Ik ben er ook nog heel blij mee, naar bijna 2 jaar. Zoek al een jaar wat nieuws, maar vind overal wel iets negatiefs aan. Voordeel vind ik vooral prijs-kwaliteit-mogelijkheden. Super!! De volgende foon gaat dus vele malen duurder worden... dan gaat deze naar mijn man, die er ook nog lang plezier van gaat hebben. Alleen de garantie vervalt dan, als de 2 jaar om zijn. Maar software opnieuw erin zetten, heb ik inmiddels aardig goed onder de knie :+
Anoniem: 119722 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 21:54:
[...]

Overigens. Draait iemand nu al volledig met die OVI Suite? Of gebruiken we allemaal nog PC-Suite, de oude dus?
Ik gebruik nooit anders dan OVI Suite.

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 247747 op 16-06-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:55:
Een vraag die vast wel eens iemand gesteld heeft, maar het is teveel om zo'n heel forum door te spitten:

Kun je op één of andere manier notities uit je telefoon vinden in je bestandsbeheer?? Nu vind ik het erg handig om notities toch in mijn telefoon te kunnen vinden, zodat ik die via de USB toch snel in mijn PC kan zetten waar ik maar wil. Moet toch haast kunnen lijkt me. Iemand een idee??
Google is yer friend!
http://forum.dailymobile....p?topic=31243.0#msg367500
Overigens kun je ze ook even overseinen met BT filetransfer
Ik gebruik nooit anders dan OVI Suite.
Ik ook (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Hier ook een tevreden gebruiker :)

Ik heb de Nokia 5800 sinds januari 2009. Voor navigatie gebruik ik overigens Sygic, dat vind ik prettiger dan OVI-maps. OVI is wel acceptabel als je online bent. Qua contrast heb ik geen problemen met OVI-maps.

Een maand of twee terug is mijn 5800 gepromoveerd tot telefoon van mijn zoon (10). Dit pleit voor de bouwkwaliteit, het toestel werkt nog goed en er is nauwelijks schade waarneembaar. Hij is er natuurlijk wel voorzichtig mee, maar een 10 jarige heeft daar toch een ander beeld bij :+

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PinokkioTV schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 07:55:
Hier ook een tevreden gebruiker :)

Ik heb de Nokia 5800 sinds januari 2009. Voor navigatie gebruik ik overigens Sygic, dat vind ik prettiger dan OVI-maps. OVI is wel acceptabel als je online bent. Qua contrast heb ik geen problemen met OVI-maps.
Grote verschil. Sygic is niet gratis.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 17-06-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Klopt. Maar ik ben een trage reviewer O-)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarvoor een apart bt progje als je ook gewoon de bestanden kunt verzenden en dan kun je toch ook altijd uit je bt apparaat (PC) kiezen? Ik heb het progje erin gezet, maar kan nog niet ontdekken hoe je snel notities kunt vinden. In dit progr. kan ik nl niet bij mijn private drive :( dus ben ik beter af met nokia file browser??
In elk geval bedankt voor de link van dailymobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Yes! Sinds gisteren in het bezit van een N8. Tweedehands, maar ziet er top uit en werkt top. Was eigenlijk niet de bedoelling omdat de 5800 nog prima is, maar dit was een buitenkans. Verhuis dus even naar een ander forum. 5800 hou ik er zeker naast.

[ Voor 37% gewijzigd door coenox op 19-06-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:27:
[...]

Waarvoor een apart bt progje als je ook gewoon de bestanden kunt verzenden en dan kun je toch ook altijd uit je bt apparaat (PC) kiezen? Ik heb het progje erin gezet, maar kan nog niet ontdekken hoe je snel notities kunt vinden. In dit progr. kan ik nl niet bij mijn private drive :( dus ben ik beter af met nokia file browser??
In elk geval bedankt voor de link van dailymobile.
Dat was een extraatje. Don't look a given horse in the mouth!;)
Niettemin zal het extra mogelijkheden hebben. Anders had ie beter niet de tijd van het maken erin moeten stoppen. my 2cts.

Je eerst vraag is ook opgelost, van die notities.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 20-06-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand ervarinv met thema s die weinig kracht gebruiken ?
is zwart nou beter
of wit om het mobile sneller te laten lopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Anoniem: 387657 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:37:
is zwart nou beter
Volgens mij maakt het kwa snelheid niet uit. Een wit schermt vraagt wel meer van de accu, dus in dat geval is zwart beter. Hoe groot dat verschil in de praktijk is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 10:21
Geez.. is ineens mijn gallery leeg zodat ik mijn gemaakte foto's niet meer kan zien. De foto's staan nog wel op de de MMC (e:\images\camera\... ), maar ik ben bang dat er iets mee mis is en dat ik hem moet (her)formatteren (met alle mogelijke consequenties voor alle geïnstalleerde software *zucht*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wazzup105 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:00:
Geez.. is ineens mijn gallery leeg zodat ik mijn gemaakte foto's niet meer kan zien. De foto's staan nog wel op de de MMC (e:\images\camera\... ), maar ik ben bang dat er iets mee mis is en dat ik hem moet (her)formatteren (met alle mogelijke consequenties voor alle geïnstalleerde software *zucht*.
Aan je pc hangen in mass storage mode en dan scandisk draaien wil nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
Anoniem: 154453 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:53:
[...]

Aan je pc hangen in mass stoorage mode en dan scandisk draaien wil nog wel eens helpen.
Ja, die ingeving kreeg ik gisteravond ook ineens en inderdaad, problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ja dat is heel leuk, maar windows herkent de hele telefoon niet. Dus ik kan niet flashen. Overigens bij nokia care geweest en de garantie is ook al verlopen... Dus telefoon is waardeloos geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snippertje schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:15:
[...]

Ja dat is heel leuk, maar windows herkent de hele telefoon niet. Dus ik kan niet flashen. Overigens bij nokia care geweest en de garantie is ook al verlopen... Dus telefoon is waardeloos geworden.
Maar herkent dat flashprogramma de telefoon, daar gaat het om, gewoon die flash draaien.
Flashing a dead phone with JAF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Nee, USB not found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je laat je telefoon toch wel uit als je 'm aansluit, zonder mmc erin, en pas inschakelen als het flashprogramma daarom vraagt? Heb er zo al 3 gered, probeer anders deze methode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Anoniem: 154453 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:24:
[...]

Je laat je telefoon toch wel uit als je 'm aansluit, zonder mmc erin, en pas inschakelen als het flashprogramma daarom vraagt? Heb er zo al 3 gered, probeer anders deze methode
Ja die heb ik geprobeerd. Alleen die phoenix werkt niet. Als ik het start komt er te staan: install a Nokia dongle and try again.

Ook al een andere geprobeerd, maar die blijft hangen bij installing phoenix.

[ Voor 7% gewijzigd door Snippertje op 22-06-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snippertje schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:51:
[...]

Ja die heb ik geprobeerd. Alleen die phoenix werkt niet. Als ik het start komt er te staan: install a Nokia dongle and try again.

Ook al een andere geprobeerd, maar die blijft hangen bij installing phoenix.
Vraag om die dongle had dacht ik met een patch te maken die phoenix moet meenemen.
Heb je deze geprobeerd?
ps staat me bij dat er ook een dos box voorbijflitst bij phoenix, niet negeren als je 'm ziet. Anders gewoon weer naar een servicepunt en vragen wat het kost. Had je 'm soms naar een lagere fw versie geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Nee naar een hogere, telefoon had stock firmware. Service punt kostte het 100euro... Dus niet echt de moeite.

Die phoenix die je daar noemt werkt ook niet, weer een dongle nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snippertje schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:54:
Nee naar een hogere, telefoon had stock firmware. Service punt kostte het 100euro... Dus niet echt de moeite.

Die phoenix die je daar noemt werkt ook niet, weer een dongle nodig.
nog ff checken:

--Jaf flash program opgestart via JAF PKEY Emulator v5.0, niet via jaf zelf?
--"Dead usb", "Normal Mode" , "Factory Settings" aangevinkt,
--MCU, PPM en CNT "handmatig" toegewezen,
--flash klikken
--powerknop telefoon ingedrukt houden (redelijk gevulde batterij vereist naar het schijnt}

Geen enkel teken van leven, ook niet bij aan de lader hangen?
Andere pc geprobeert? (wil echt wel eens het verschil maken, iets met comport adressering oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Laatst online: 19-06 20:21

switchboy

-ruimte te huur-

Probeer eens via ini te flashen met dezelfde settings en dan op de aan knop drukken wanneer JAF erom vraagt.

Er is trouwens een nieuwe CFW met C6v40
Nieuwe browser, smilies in sms en beter geheugen management

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-06 22:05
is zwart nou beter
Ik heb vorige week toevallig de theme Nokia Evolve erop gezet (gratis in OVI shop), daarmee krijg je die iconen van Symbian Anna. Het viel me op dat de phone daarna sneller reageert. Daarvoor had ik MySymbian3 Rugge erop, maar ik had destijds niet het gevoel dat ie toen langzaam was.
Maar met Evolve duidelijk verschil, worth a try...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik kom nu al een stuk verder, blijf nu hangen op pooling phone.

Dit geeft hij aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Finishing CMT session...
Restarting CMT...
Pooling phone...
Phone not found...
Second try...
MCUSW: (null)
APESW: (null)
VariantSW: (null)
Prodcode: 
Setting test mode...
Failed! Aborting!
Done!

Enig idee wat hiervoor de reden kan zijn?

Andere firmware werkte, dacht ik. Dit is de log, maar ik krijg de telefoon niet aangezet. Kreeg ook keurig nokia logo, waarbij stond: "Local Mode" en "Test mode" tijdens flashen. Maar toen hij klaar was deed hij niets meer. Nu nog maar een keer proberen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Finishing CMT session...
Restarting CMT...
Pooling phone...
MCUSW: V ICPR72_10w25.3
11-10-10
RM-356
(c) Nokia
APESW: V 52.0.007
VariantSW: V 52.0.007
Prodcode: 0559372
Setting test mode...
Setting FULL FACTORY...
Operation took 0 minutes 6 seconds...
Done!
Done!

[ Voor 45% gewijzigd door Snippertje op 23-06-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

Klinkt alsof je een rom flashed die niet geschikt/corrupt is. Probeer eens een stock rom te flashen. Let op dat je een core pakt van dezelfde versie of hoger dan die je nu gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

switchboy schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 18:41:
Klinkt alsof je een rom flashed die niet geschikt/corrupt is. Probeer eens een stock rom te flashen. Let op dat je een core pakt van dezelfde versie of hoger dan die je nu gebruikt.
Enig idee welke stock is? Ik dacht namelijk dat deze dat was. Heb er nu ook meerdere geprobeerd en dit is eigenlijk de enige waarbij hij ook de local mode en test mode doet. De rest blijft hangen in poolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dowwnload de Nokia Software Updater van de nokia site zelf, misschien dat die nog iets kan, quote van de site:

"Gebruik Nokia Software Updater om de meest recente software-updates te downloaden. Nokia Software Updater is een basistoepassing die bedoeld is om apparaatsoftware bij te werken en te herstellen." Tenminste, als NSU de phone nog ziet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

Gebruik navifirm om de orginele firmware te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:05:
[...]

Maar herkent dat flashprogramma de telefoon, daar gaat het om, gewoon die flash draaien.
Flashing a dead phone with JAF
of
SOLUTION for "Phone dead after flash and doesn't turn on, only vibrates once"

Ik gebruik altijd de standaard methode met JAF Heb ik al een x of 5 gedaan zonder problemen.
is zwart nou beter
Ik denk het wel. Over het algemeen zijn ze zo'n 1MB. De snelheid van laden afhankelijk is van de plaats waar je het hebt opgeslagen. In het main C:\ zal het theme sneller laden dan vanaf E:\
Ik heb themes gebruikt die er lang over deden voordat ze klaar waren.
Zelf zoek ik een dag en avond/nacht theme zodat je iets ziet overdags cq avond/nacht, of beter ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

switchboy schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:02:
Gebruik navifirm om de orginele firmware te krijgen
Ja dat heb ik dus gedaan. Daarmee kom ik dus in die local en test mode maar daarna doet de telefoon niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snippertje schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:16:
[...]

Ja dat heb ik dus gedaan. Daarmee kom ik dus in die local en test mode maar daarna doet de telefoon niets.
http://forum.gsmhosting.c...l-problem-solved-1268059/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik word er niet veel wijzer uit. De opties die ze daar bespreken vind ik niet terug in JAF. Welk programma gebruiken ze daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snippertje schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:02:
[...]

Ik word er niet veel wijzer uit. De opties die ze daar bespreken vind ik niet terug in JAF. Welk programma gebruiken ze daar?
ÀdvanceBox Turbo Flasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 12:56
Voor mij al een tijdje geleden dat ik JAF e.d. gebruikte. Maar herinner me we gelijksoortige problemen. Na lang puzzelen kwam ik erachter dat bij mij de oplossing was om ALLE toepassingen te starten als Administrator.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:58
En iemand al een C6v40 rom draaiende? En zoja, welke kan ik dan het beste nemen :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:18
Volg dit topic al eventjes niet meer (ben nu meer in het N8 topic aan het lezen), maar op Allaboutsymbian: zag ik dat er een update komt die zorgt voor een nieuwe browser en maps: http://www.allaboutsymbia...3rd_Edition_and_S60_5.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch weer nieuwe updates?
http://discussions.europe...-5-0-devices/td-p/1065407

WTF is 3.2 en 5.0(S60v3 en v5?)?
Symbian 5.0

* Nokia C6-00
* Nokia C5-03
* Nokia 5230
* Nokia 5235
* Nokia 5250
* Nokia X6
* Nokia N97 mini
* Nokia 5800 XpressMusic
* Nokia 5530 XpressMusic

Nieuw:
One of the key updates is the Nokia browser v7.3, the same that will be available for newer Symbian phone in the coming months with Symbian Anna. It provides faster browsing, supports International Domain Names (IDNs) and also supports non-ASCII letters such as Arabic or Chinese. Ultimately, you’ll get a better browsing experience.

Ovi Maps is another updated feature in these handsets, but there are two different versions to take into consideration. Ovi Maps 3 SR4 will feature on Symbian 3.2 devices, bringing indoor positioning through WiFi, as well as travel and recommendation services such as those through Lonely Planet. For users of Symbian 5.0 devices, you’ll get Ovi Maps 3 SR6, adding public transport lines and check-in services to social networking sites.

And finally, a set of emoticons will be added into all listed devices, giving you a fun way of expressing your feelings when writing text messages or sending MMSs to your friends and family.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:34
Zo dat is wel echt heel netjes van Nokia! Het is dat ik bijna aan een nieuwe mobiel toe ben (lees abbo verloopt) maar hulde voor Nokia die toch nog even zo'n update uitrolt (hoelang is dat toestel al wel niet op de markt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bartske schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:48:
Zo dat is wel echt heel netjes van Nokia! Het is dat ik bijna aan een nieuwe mobiel toe ben (lees abbo verloopt) maar hulde voor Nokia die toch nog even zo'n update uitrolt (hoelang is dat toestel al wel niet op de markt).
2008

Ik vind het ook goed van Nokia. Vandaar dat ik het meldde voor op de FP.
nieuws: Nokia geeft verscheidene Symbian-toestellen een update
Anderen zijn natuurlijk weer niet tevreden. Zullen ze ook nooit worden.

Dit, "Qt" op E:\ is natuurlijk ook handig. Want op C: neem dat zo'n 10MB in beslag.
http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=45708.0

"Rays Symbian Anna " (Theme) Zie er goed uit. Net geinstalleerd.
http://store.ovi.com/content/141982

Afbeeldingslocatie: http://p.d.ovi.com/p/g/store/4314204/ovi_256_256_3-192x192.jpg?q=aQR4CprEYk7cGWq-qH2OIhn5tZipWcuk&c=ovi_store

Hmm,ook leuk.
WhatsApp voor Nokia, v3/v5/^3
http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=49780.0
Afbeeldingslocatie: http://i851.photobucket.com/albums/ab71/jaiswallko/WhatAPPS.gif

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 02-07-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 16:40
Zijn der mensen die deze telefoon wel eens geflasht hebben naar een costum rom??
En vervolgens het volgende probleem hebben:

Flashen is goed gegaan maar daarna wil ik hem aanzetten en hij geeft een tril dat hij aangaat maar blijft hangen op zwart scherm....
Kan hem niet benaderen via de pc dus wat moet ik nu????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff opstarten zonder geheugenkaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 16:40
Anoniem: 154453 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 02:09:
ff opstarten zonder geheugenkaartje.
Probleem al opgelost door de orginele firmware erin te knallen :) Alleen wil nu weer naar custom ;)
Trouwens nog mensen die hier met costum zitten voor N97?
(het is off topic maar vraag het maar ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chris89 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 02:40:
[...]

Probleem al opgelost door de orginele firmware erin te knallen :) Alleen wil nu weer naar custom ;)
Trouwens nog mensen die hier met costum zitten voor N97?
(het is off topic maar vraag het maar ;))
We gebruiken veel C6 firmware.
Zelf gebruik ik:
http://camelsystem.nl/cfw/

Voor de N97 kun je hier terecht:
Nokia N97 - Deel 3

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 04-07-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 21:26
Ik krijg de nieuwste firmware er niet op via de PC.

Volgens de website van Nokia zou 52.0.007 de nieuwste versie moeten zijn en ik heb nog steeds 51.0.006 maar als ik probeer te updaten, krijg ik dat ik al de nieuwste firmware heb.

Ik heb m'n telefoon gewoon in Nederland gekocht bij een 2-jarig Vodafone abonnement. Kan het zijn dat het alleen voor Engelse telefoons is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarschijnlijk heb je een branded firmware en is deze nog niet geupdate naar de nieuwe versie.
Je zou de serial kunnen aanpassen en de standaard firmware erop kunnen zetten.

Maar volgens mij was deze update maar erg klein met maar een paar kleine veranderingen.

Op dit moment is er alweer een andere update onder weg volgens bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubn
  • Niet online
gerbenp schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:40:
En iemand al een C6v40 rom draaiende? En zoja, welke kan ik dan het beste nemen :D?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar aangezien de (custom) firmware die ik er nu op heb staan er voor zorgt dat de batterij nogal snel leeg is (hij houdt het max 24 uur uit ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Voor mij was het snel leeg raken van de accu en het gemist aan NL - Voice Recognition in C6 genoeg reden weer terug te gaan naar de originele firmware. Batterij houdt het nu weer meer dan 4 dagen vol (en dan zeg ik het nog voorzichtig, want 6 dagen is niet vreemd, zelfs met BT aan)
Is mij die iets mindere "eye-candy" wel waard.

Zit dan ook met smart te wachten op de nieuwe firmware, heb hem nog niet vorbij zien komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LessRam schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:43:
Voor mij was het snel leeg raken van de accu en het gemist aan NL - Voice Recognition in C6 genoeg reden weer terug te gaan naar de originele firmware. Batterij houdt het nu weer meer dan 4 dagen vol (en dan zeg ik het nog voorzichtig, want 6 dagen is niet vreemd, zelfs met BT aan)
Is mij die iets mindere "eye-candy" wel waard.

Zit dan ook met smart te wachten op de nieuwe firmware, heb hem nog niet voorbij zien komen
Hoe heb jij die OFW er weer opgezet? Op de standaard manier, via de Nokia zelf of met JAF?
Ik wil dat widget gedoe wel houden. Dan werkt "ComingNext" tenminste.
Die laatste C6 cfw is nogal buggy. Die van Timothy werkt goed. Maar heeft ook z'n eigenaardigheden.Maar is wel Dutch.

Ik weet niet of het batterijverbruik altijd aan de cfw ligt. Bij mij was het verbruik goed te noemen ook zo'n 4-dagen met Camelsystems CFW. Nu is het wat minder geworden. Het kan dus zijn dat ik een progje gebruik dat de batterij sneller leegtrekt. PocketLock misschien. Omdat dat resident blijft.

Overigens. Op mijn eMac wordt de Nokia nog steeds gezien als een C6-00 en waarschijnlijk daardoor kan ik hem niet syncen met iSync. Hij wordt nog niet eens gevonden.
Hoe kom ik af van "C6-00"?
Ik heb al eea in de configuratiebestand van de driver aangepast. Maar helaas. Het werkt nog niet.Een driver voor de C6-00 voor iSync is er nog niet, helaas.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 06-07-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Anoniem: 119722 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:46:
[...]

Hoe heb jij die OFW er weer opgezet? Op de standaard manier, via de Nokia zelf of met JAF?
....
Overigens. Op mijn eMac wordt de Nokia nog steeds gezien als een C6-00 en waarschijnlijk daardoor kan ik hem niet syncen met iSync. Hij wordt nog niet eens gevonden.
Hoe kom ik af van "C6-00"?
Ik heb al eea in de configuratiebestand van de driver aangepast. Maar helaas. Het werkt nog niet.Een driver voor de C6-00 voor iSync is er nog niet, helaas.
Via JAF. Maar is me te lang geleden om precies te weten hoe dat ging

Dat de computer C6-00 bleef aangeven heb ik al die tijd ook gehad, zal wel ergens in een .inf bestand of register key staan. Pas na een herinstallatie van Win7 (om een andere reden natuurlijk) kwam er weer gewoon 5800XM in beeld te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
nubn schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:25:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar aangezien de (custom) firmware die ik er nu op heb staan er voor zorgt dat de batterij nogal snel leeg is (hij houdt het max 24 uur uit ).
De makers van Photon C6 zijn bezig met de opvolger van C6-03, C6-04, hier zal de C6v40 ook inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LessRam schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:40:
[...]

Via JAF. Maar is me te lang geleden om precies te weten hoe dat ging
Zal niet anders zijn dan met een CFW.
Dat de computer C6-00 bleef aangeven heb ik al die tijd ook gehad, zal wel ergens in een .inf bestand of register key staan. Pas na een herinstallatie van Win7 (om een andere reden natuurlijk) kwam er weer gewoon 5800XM in beeld te staan.
In dit geval gaat het om een Mac, een eMac (MacOsx 10.4.11)
Op de PC heb ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
Als ik op de deblokkeer code in"toets" of de headset aansluit, dan krijg ik daarvan een bevestiging op het scherm die maar liefst 3 volle seconden blijft staan. Kan ik die tijd inkorten ? 1 seconde lijkt me meer dan voldoende (minder mag ook).

tijd is geld
W :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
Er is nou nog geen degelijke CFW voor de 5800 met C6v40, alles wat ik geprobeerd hebt resulteert in geen QWERTY toetsenbord, toch maar eens overwegen om een eigen CFW te gaan cooken..

[ Voor 15% gewijzigd door gerbenp op 10-07-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gerbenp schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:16:
Er is nou nog geen degelijke CFW voor de 5800 met C6v40, alles wat ik geprobeerd hebt resulteert in geen QWERTY toetsenbord, toch maar eens overwegen om een eigen CFW te gaan cooken..
Ik neem aan dat je ook hier hebt gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
Anoniem: 119722 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:23:
[...]

Ik neem aan dat je ook hier hebt gekeken?
Ja, heb er al een paar geflasht, maar als de nederlandse taal erin gaat gaat hij over zijn nek, dan pakt hij het toetsenbord niet, lijkt dus dat die keyboard mod nog geen NL support heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik overweeg nu toch echt een andere telefoon. Ben tot op de dag van vandaag nog steeds erg blij met de 5800. Velen vinden het een moderne telefoon. Helemaal toucscreen, met bescheiden formaat.
Mijn man krijgt die van mij dan, met een custom rom erop... alles doet het nu wel, dus ik laat het zo zitten en stop ook met flashen. Garantie is nu ook vervallen, ik heb het toestel nu 2 jaar.
Ik denk dat ik overga op de SE Xperia Arc, mn vanwege de goede camera dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:29:

Ik denk dat ik overga op de SE Xperia Arc, mn vanwege de goede camera dus.
Android is wel web-based. Maakt dus meer gebruik van het web. Het hebben van een 1GB data-abo is handig.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 15-07-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
Photon C6-04 uitgekomen, draai hem inmiddels en werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:45:
[...]

Android is wel web-based. Maakt dus meer gebruik van het web. Het hebben van een 1GB data-abo is handig.
Vandaag de knoop doorgehakt (na een jaar ofzo!) en een SE Xperia Arc gekocht, met abo (1 GB internet per maand erbij!). Is geen goedkoop telefoontje alles bij elkaar, maar nu heb ik ook wel wat.
Ben er erg blij mee, het lijkt mij een mooie opvolger (persoonlijk dan) voor de nokia 5800.
Camera was voor mij het belangrijkste minpunt, of wel pluspunt van de nieuwe telefoon.
16 GB kaartje erin is ook niet verkeerd, mijn nokia 5800 had standaard 8 GB (was ook zeer aangenaam).
Geluid lijkt me niet zo super als op de 5800, die maakte goed lawaai. Maar ja dat is een muziektelefoon...
De 5800 gaat nu misschien naar mijn man, met custom rom en al erop :D
Ik zal hier dan langzaamaan verdwijnen uit dit topic.
Dank voor al jullie ideeen en meedenken en tips, wie weet zie ik een enkeling wel op het topic van de Arc terug? ;)
Zit er ook nog aan te denken om de 5800 te verkopen (met alle toebehoren erbij, ook nog extra achterkancover en stylus, en autolader en navigatiehouder auto erbij) maar ligt er nog aan of het nog wat oplevert. Mensen van dit topic krijgen wat mij betreft voorrang :> Het is overigens een blauwe. O ja er zit ook nog een screenprotector op.
Voordat ik van de moderator op mijn kop krijg (off topic) wil ik ook nog aangeven erg blij te zijn met alle tips rondom cfw's. Hierdoor heb ik het laatste jaar veel gehad aan nieuwe toepassingen/indelingen op mijn telefoon. Er zit dus de firmware van de n97 of c6 op, dat werkt goed en ziet er mooi uit.
Hierdoor was het goed te doen om ruim 2 jaar plezier aan deze telefoon te hebben.
;w :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na een paar dagen Arc nog hartstikke blij. Wel wennen aan de grootte in de hand. De 5800 voelde echt veel steviger aan. De Arc is heel plat en breed. Wil je die goed vasthouden, dan moet je met je hand eigenlijk over het scherm gaan, wat gevoelig is voor aanraking. Maar het is wel genieten zo'n scherm. En dat merk je wel als je dan weer terug gaat naar de 5800. Het geluid van de 5800 is wel STUKKEN beter, da's heel zeker!! Het mag echt de naam muziektelefoon dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:39:
Na een paar dagen Arc nog hartstikke blij. Wel wennen aan de grootte in de hand. De 5800 voelde echt veel steviger aan. De Arc is heel plat en breed. Wil je die goed vasthouden, dan moet je met je hand eigenlijk over het scherm gaan, wat gevoelig is voor aanraking.
De ARC is ook groot met z'n 4'2 scherm
Maar het is wel genieten zo'n scherm. En dat merk je wel als je dan weer terug gaat naar de 5800.
Het geluid van de 5800 is wel STUKKEN beter, da's heel zeker!! Het mag echt de naam muziektelefoon dragen.
In muziek heeft hij nog geen waardige opvolger van een ander merk

Nou, succes met de SE Arc en in dat deel van het forum. Ik zal er hooguit even kijken.Want ik heb geen ARC
Vreemd genoeg kan ik maar geen afscheid nemen van de 5800
Ik heb er wel eens overna gedacht, maar toch. Ik denk nog dat ik TE emotioneel gebonden ben aan de 5800 _/-\o_

Ondanks dat ik al maanden een LG Optimus One P500 met Android v2.3 hier heb liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 19-07-2011 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 18:44
he hoe zit het nou met die update??? Op de nokia 5230 is er al een update gekomen, met wel handige verbeteringen

• nitroke
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 16:36
Niemand meer info over de update voor deze telefoon? Het is voor de telefoon van mijn vriendin, zou leuk zijn moest deze toch nog iets vlotter gaan werken :)

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:48
Update komt deze maand helaas niet meer :@.
Ben bang dat er uit eindelijk niks meer van terecht komt.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wortelsky schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:30:
he hoe zit het nou met die update??? Op de nokia 5230 is er al een update gekomen, met wel handige verbeteringen
Welke upate?
De laatste OFW is nog steeds 52.0.007
http://europe.nokia.com/s...rt/device-software-update
Of bedoel je deze
http://discussions.europe...vices/td-p/1065407/page/9

Je kan er ook een custom rom op "gooien"
Werkt ook goed, en in 't nederlands.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 23-08-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:01:
[...]
Welke upate?
De laatste OFW is nog steeds 52.0.007
http://europe.nokia.com/s...rt/device-software-update
Of bedoel je deze
http://discussions.europe...vices/td-p/1065407/page/9

Je kan er ook een custom rom op "gooien"
Werkt ook goed, en in 't nederlands.
Deze update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Ik kijk ook een paar keer per week of die al te vinden is, maar ben hem ook nogsteeds niet tegen gekomen.

Pagina: 1 ... 65 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic