Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300540

Wilde een software update doen via Nokia Ovi Suite en ik kreeg dit te zien: "Internal Error: Downloading of the variant package failed. Most probably there is non-commercial software in your device."

Ligt dit aan een application die ik heb geïnstalleerd of waar ligt dit aan en hoe los ik dit probleem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toab
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 14:45
Heb sinds het begin een ergernis. Als ik gebeld wordt wordt in de regel keurig de naam uit het adresboek getoond als de beller daar in voorkomt. Er is echter éen uitzondering, mijn vaste lijn. Van alles geprobeerd, maar er staat alleen maar het telefoonnummer in het scherm. }:O Ook in de lijsten van gebelde nummers et cetera. Kent iemand het probleem, en beter, wie heeft de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-06 10:59
toab schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:19:
Heb sinds het begin een ergernis. Als ik gebeld wordt wordt in de regel keurig de naam uit het adresboek getoond als de beller daar in voorkomt. Er is echter éen uitzondering, mijn vaste lijn. Van alles geprobeerd, maar er staat alleen maar het telefoonnummer in het scherm. }:O Ook in de lijsten van gebelde nummers et cetera. Kent iemand het probleem, en beter, wie heeft de oplossing?
Staat ie wel opgeslagen onder een naam en staat die naam dan ook in het goede vakje? Als mijn ouders bellen, zie ik gewoon "Thuis" staan dus moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453

Anoniem: 300540 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:16:
Wilde een software update doen via Nokia Ovi Suite en ik kreeg dit te zien: "Internal Error: Downloading of the variant package failed. Most probably there is non-commercial software in your device."

Ligt dit aan een application die ik heb geïnstalleerd of waar ligt dit aan en hoe los ik dit probleem op?
Probeer software opdates met NSU (nokia software updater programma) te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300540

Anoniem: 154453 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:58:
[...]

Probeer software opdates met NSU (nokia software updater programma) te doen.
Juist, vergeten om eens via NSU te doen. Ik heb natuurlijk mijn kabeltje niet bij. Zal het morgen proberen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:37
toab schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:19:
je hebt het nummer dan opgeslagen onder 2 contacten (misschien zowel bij je vader als je moeder)

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nu word ik toch wel even heel gek van Nokia en z'n dingetjes.

Buiten dat ik de 'handige tips' smsjes steeds vaker en op steeds vervelendere tijdstippen lijk te krijgen... Waren m'n oordopjes stuk. Dus ik nieuwe gekocht (Meelec M9P).. heerlijke dingen. Blijkt een microfoon in te zitten ook, bonus!

Maar de pret was snel over toen ze het vreemd deden op m'n telefoon. Wat blijkt na een korte google-actie: Samsung en Nokia draaien bij veel modellen de ground en mic poles om op de jack plug. En dan werken je oortjes niet goed :( Als ik ze er half in stop doen ze het wel goed, eens kijken of ik een houtje-touwtje oplossing kan klussen om de boel werkend te krijgen. Of zouden er verloopjes zijn? edit: zijn er blijkbaar, onder de naam 'nokia headphone jack adapter' oid.

Maar: Waarom doen ze dit? Zodat je lekker Nokia oortjes mag kopen? Altijd fijn als fabrikanten met standaarden rommelen...

edit2: brr, tot 7 februari is er een of andere holiday in China. Half ebay is afwezig.

[ Voor 12% gewijzigd door TheZeroorez op 01-02-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toab
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 14:45
chim0 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:26:
[...]

Staat ie wel opgeslagen onder een naam en staat die naam dan ook in het goede vakje? Als mijn ouders bellen, zie ik gewoon "Thuis" staan dus moet werken.
Zo simpel was het idd

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 10:21
Grrr.. ovi maps crasht steeds. Ik heb de cities dir op de sd-kaart al weggegooid, maar dat hielp niet. Alles is up-to-date en de/herinstalleren is me niet gelukt (ovi maps zit in de firmware ? )

Misschien anders toch maar een C6-firmware eroverheen gooien ? ... wat is het ergste dat er kan gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747

wazzup105 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:17:
Grrr.. ovi maps crasht steeds. Ik heb de cities dir op de sd-kaart al weggegooid, maar dat hielp niet. Alles is up-to-date en de/herinstalleren is me niet gelukt (ovi maps zit in de firmware ? )

Misschien anders toch maar een C6-firmware eroverheen gooien ? ... wat is het ergste dat er kan gebeuren :)
dat'ie het niet meer doet als je verkeerd flasht. maar dan flash je hem gewoon opnieuw, of gewoon terug.
zie hiervoor de uitgebreidere handleidingen van mij en van timotyw wat pagina's verder terug. Daar staan ook allerlei links. Je moet je er even in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TheZeroorez schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:33:

Maar de pret was snel over toen ze het vreemd deden op m'n telefoon. Wat blijkt na een korte google-actie: Samsung en Nokia draaien bij veel modellen de ground en mic poles om op de jack plug. En dan werken je oortjes niet goed :( Als ik ze er half in stop doen ze het wel goed, eens kijken of ik een houtje-touwtje oplossing kan klussen om de boel werkend te krijgen. Of zouden er verloopjes zijn? edit: zijn er blijkbaar, onder de naam 'nokia headphone jack adapter' oid.

Maar: Waarom doen ze dit? Zodat je lekker Nokia oortjes mag kopen? Altijd fijn als fabrikanten met standaarden rommelen...
Bijzonder... Mijn niet bepaald dure Creative in-ears doen het echt prima in mijn 5800. Ik heb dit probleem absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar je hebt dam wsl ook geen 4 polen aan je plug, waarbij ground en mic polen verwisseld zijn.

@TheZeroorez, ik gebruik de Nokia oortjes niet, maar wel het gedeelte t/m de remote/mic, met daaraan oude maar qua sound superieure oortjes van mijn minidisk.
Desalniettemin heb ik die combi op een chiphone aangesloten (Lefono L007) welk ook een 4 polige plug heeft, en diens oortjes op de 5800, en beiden zijn iig hetzelfde qua indeling polen.

Enne, wat die Chinezen op dit moment allemaal doen, cultuurbarbaar die je bent, is Chinese nieuwjaarsvakantie vieren natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 154453 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:29:
Maar je hebt dam wsl ook geen 4 polen aan je plug, waarbij ground en mic polen verwisseld zijn.
Ik vermoed dat dit probleem zich alleen voordoet met een geintegreerde microfoon, want ook andere oordopjes die ik erop aangesloten heb doen het prima.

[ Voor 30% gewijzigd door ElisabethM op 04-02-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:19
Ik heb sinds enkele weken ook de C6 firmware op m'n Nokia 5800 draaien, echter als ik terug flash naar de originele firmware (bestanden van Navifirm gehaald) dan is het thema niet meer zoals eerst (een of ander licht thema i.p.v. XpressMusic) en je kunt thema's ook niet wijzigen, want die knop werk niet :@.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Na het flashen een harde reset gedaan :?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Ja, na het flashen een harde reset gedaan (*#7370#).
Hierbij een screenshot van mijn Nokia 5800, de bestanden gedownload d.m.v. Navifirm (productcode: 0570026).
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/20kwia.jpg
Ook kan niet zien welk thema er is ingesteld.
Wanneer ik naar ga naar Persoonlijk > Thema's krijg ik even snel het nieuwe menu te zien (Algemeen, Menu, Startsch. schema etc.) om vervolgens direct weer terug te keren naar het vorige menu (Persoonlijk).
Is dit wel de originele firmware, of?

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Laatst online: 21:12

switchboy

-ruimte te huur-

Wietsee. schreef op zondag 06 februari 2011 @ 09:52:
Ja, na het flashen een harde reset gedaan (*#7370#).
Hierbij een screenshot van mijn Nokia 5800, de bestanden gedownload d.m.v. Navifirm (productcode: 0570026).
[afbeelding]
Ook kan niet zien welk thema er is ingesteld.
Wanneer ik naar ga naar Persoonlijk > Thema's krijg ik even snel het nieuwe menu te zien (Algemeen, Menu, Startsch. schema etc.) om vervolgens direct weer terug te keren naar het vorige menu (Persoonlijk).
Is dit wel de originele firmware, of?
Je weet zeker dat je via navifirm de goed regio/toestelcode hebt gebruikt om je eriginele firmware terug te krijgen? Want dit is zeker niet de default theme voor de 5800XM die is namelijk zwart met rood of blauw. Afhankelijk van de kleuruitvoering.

Misschien is het een idee om de C6 tutorials aan de start post te hangen?

[ Voor 4% gewijzigd door switchboy op 06-02-2011 14:38 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
ElisabethM schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:23:
[...]

Bijzonder... Mijn niet bepaald dure Creative in-ears doen het echt prima in mijn 5800. Ik heb dit probleem absoluut niet.
Dat is het punt.. Die hebben maar twee ringetjes op de jack in plaats van 3, daarom doen ze het gewoon. Die heb ik ook gehad :)

Dat het Chinees nieuwjaar is weet ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoenie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09-2024
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb in Duitsland een Aldi-talk simkaart met internet en wil gebruik maken van Whatsapp. Maar ik krijg het niet voor elkaar. De installatie gaat prima, vervolgens vraagt hij om mijn telefoonnummer en stuurt een sms om te verifieren en dat gaat ook nog prima. Maar dan gaat hij initialiseren en gaat het fout. Ik zie dat hij internet op gaat, maar vervolgens komt de opmerking dat het maximum aantal verbindingen wordt gebruikt en ik een verbinding moet sluiten, maar er is er maar 1 actief. :?, nou die sluit ik dan maar vervolgens vraagt hij opnieuw verbinding te maken met internet en herhaalt het hele liedje zich.
Probeer ik het met een andere Nokia, de 6710, ongeveer hetzelfde maar dan niet de opmerking over de verbindingen.
Tevens kan ik ook niet in de OVI-store en MSN messenger gebruiken.

Nou heb ik ook een Nederlandse Vodafone sim en als die er in zit werkt het allemaal prima op beide toestellen. Dus ik vermoed dat het probleem zit in de sim of het netwerk, dus met de helpdesk gebeld.

Bij de helpdesk doorverbonden met E-plus. Daar kreeg ik te horen gekregen dat alles in orde is en ik ergens in mijn internetinstellingen moet ingeven dat hij moet bellen met *99#. Nou ben ik geen expert, maar volgens mij heeft dit meer met tethering te maken. Ik kan ook nergens een veld vinden bij de internetinstellingen waar ik dit zou kunnen invoeren.

Iemand misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil graag, zolang ik deze telefoon nog heb, 2 simkaarten erin stoppen. Voor zover ik kan vinden op internet, lukt dit alleen met een dualsim cutting. Maar ik wil een noncutting dualsim, want ik wil niet mijn werk-sim verknippen... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-06 23:05
wie weet komt er binnenkort ook nog een windows mobilephone 7 custom rom voor de 5800 :P

[ Voor 8% gewijzigd door iklucas op 12-02-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Hmm, wel jammer dat je afbeeldingen niet kan swipen via bestandsbeheer, alleen via de gallerij. Ik heb een aparte map met bepaalde afbeeldingen erin en ik wil alleen die zien dus ga ik naar bestandsbeheer want anders krijg je alles via gallerij maar dan kan je dus niet swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Volgens mij kan CoolIris ook per map en met effectjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
TheZeroorez schreef op zondag 13 februari 2011 @ 10:15:
Volgens mij kan CoolIris ook per map en met effectjes.
Is er een versie van cooliris voor symbian ? (waar dan ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 13:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Het heet idd Nokia Photo Browser maar ook dit is niet wat ik zoek want ook hiermee laat ie alles zien en het is nog traag ook. Ik zie nergens opties of wat dan ook of ik moet verkeerd kijken.

Maar goed, blijkbaar kan wat ik wil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 11:16
Heren en damens (zag een vrouw voorbij komen),

Ik wil me er aan gaan wagen om een CFW er op te zetten. Alleen ik zit met een paar vragen, op het inet vind
ik wel wat antwoorden maar ik vertrouw jullie meer dan sommige sites...

Ik wil deze cfw installeren:
http://forum.dailymobile....oa8ubehd8d7&topic=22786.0

Maar ik heb alleen een rofs2 file en geen rofs3 file is dat een probleem? Of moet ik nu de Rof3 gebruiken
van een orginele versie? (en welke versie moet ik dan hebben van uit Navifirm... ik weet rm-356 maar daar zijn weer veel versies onder.....)
Anoniem: 247747 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:45:
[...]

Behalve de RS08^5, dat is de Rofs2, moet je ook de core + uda files hebben. Dan heb je alles om te kunnen flashen. Rofs3 heb je dan niet, maar dat hoeft niet meer bij C6 firmware.
Maar download via Navifirm wel eerst de originele firmware 5800 voor het geval dat....

Als je eens een andere CFW wilt proberen, kun je dus de UDA en Core files laten staan in de map phoenix/RM-356 etc. en hoef je alleen de nieuwe CFW (rofs 2) te wijzigen. Zorg er altijd voor dat de bestandsnaam gewijzigd wordt in de oorspronkelijke naam die er staat in de rofs2. Vaak bevat de gedownloade CFW al die naam ,maar niet altijd.
En daarnaast zit ik op een vmware @ mac, is dat gevaarlijk of gaat dat goed?

alvast bedankt!

[ Voor 43% gewijzigd door xppn op 16-02-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xppn schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:56:

alvast bedankt!
Ziet er naar uit dat je lang op een antwoord moet wachten, zoveel mac gebruikers hier! :+
Vraag het anders eens in een mac-forum, hoe veilig dit soort akties zijn onder die omstandigheden? Ik raad je iig aan alles wat je gaat gebruiken op een cd te branden, zodat je het elders op een windows pc nog eens kan proberen mocht het fout gaan.

ps Gelukkig heb je een deel van de info die je zocht zelf al gevonden, want dat doen we hier op tweakers niet graag, wat al gepost was nog eens vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xppn schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:56:
Heren en damens (zag een vrouw voorbij komen),

Ik wil me er aan gaan wagen om een CFW er op te zetten. Alleen ik zit met een paar vragen, op het inet vind
ik wel wat antwoorden maar ik vertrouw jullie meer dan sommige sites...

Ik wil deze cfw installeren:
http://forum.dailymobile....oa8ubehd8d7&topic=22786.0

Maar ik heb alleen een rofs2 file en geen rofs3 file is dat een probleem? Of moet ik nu de Rof3 gebruiken
van een orginele versie? (en welke versie moet ik dan hebben van uit Navifirm... ik weet rm-356 maar daar zijn weer veel versies onder.....)

[...]

alvast bedankt!
Je genoemde FW heb ik (volgens mij) niet zelf getest, maar ik heb wel andere gedaan van Upakul en dat is zeker een goede cfw-maker. Het enige op die site daar is dat iedereen er van allerlei dingen in stopt die hij persoonlijk mooi vindt, maar ik niet altijd en het wordt er allemaal soms iets trager van. Maar om te beginnen en uit te proberen leuk. De afgelopen maanden heb ik steeds de laatste versie van timothyW hier er op staan, die heeft ook verschillende keren links gepost naar zijn site. Die is vrij kaal, maar supersnel en er valt genoeg aan te personaliseren.
Wat betreft dat MAC, daar heb ik echt geen idee van...zelf nooit gehad.

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
vmware op mac, geen ervaring mee maar gebruik het wel op windows...

Gezien het feit dat er tijdens het flashen eerst het een en ander voorbereid wordt, lijkt het me, dat als dat al lukt, het flashen zelf ook gaat werken.

Het enige punt is: hoe stabiel is je windows in vmware op een mac, als het nooit vastslaat tijdens het werken ermee, dan zou dus enkel het volgende van kracht zijn:

1. het werkt niet
2. het werkt wel

een 3e, optie zie ik zo niet.

Als je in je virtuele omgeving ovi suite installeerd en je daarmee een verbinding kan maken met je telefoon, zal het flashen waarschijnlijk werken.

Ik denk dat het met vmware op een mac net zo spannend is als op een windows computer in het algemeen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122462

Ik heb nu ook de firmware van timothyW erop staan, maar heb er wel een aantal problemen mee. Het toetsenbord wordt niet meer groter bij het naar links kantelen van het toestel. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Zijn er nog andere CFW die in het nederlands beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Anoniem: 122462 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:38:
Ik heb nu ook de firmware van timothyW erop staan, maar heb er wel een aantal problemen mee. Het toetsenbord wordt niet meer groter bij het naar links kantelen van het toestel. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Zijn er nog andere CFW die in het nederlands beschikbaar zijn?
Dat is niet een probleem van de firmware. Het zit hem in de telefoon eigenlijk. De 5800 heeft geen fysiek toetsenbord waar de C6 dat wel heeft. De C6 heeft die modus dus eigenlijk niet nodig omdat je dan het fysieke toetsenbord zou gebruiken.

Wat ik zelf wel vervelend vind aan de firmware is dat de batterymonitor niet werkt en dat ik geen contacten aan mijn contacten balk kan toevoegen. De fixes die te vinden zijn op google werken niet :( Hard reset ook al geprobeerd en mocht ook niet baten.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de originele firmware kan het nogtands wel. Zijn er firmwares die wel de full qwerty hebben bij het naar links draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122462 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:37:
In de originele firmware kan het nogtands wel. Zijn er firmwares die wel de full qwerty hebben bij het naar links draaien?
Kan je dat niet instellen dan via het toetsenbord-icoontje als je een bericht gaat typen, door daar "qwerty op volledig scherm" te kiezen? Of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Anoniem: 122462 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:37:
Ja, in de originele kan het wel.... maar als je las wat ik zei is de firmware die je geflashed van een C6 ipv een 5800. Een C6 heeft een fysiek toetsenbord.

En nee, die zijn er nog niet voor zo ver ik weet.
Anoniem: 154453 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:09:
[...]

Kan je dat niet instellen dan via het toetsenbord-icoontje als je een bericht gaat typen, door daar "qwerty op volledig scherm" te kiezen? Of bedoel je dat niet?
Mjah, dat kan ook wel. Zo was het iig wel eerst bij de oudere originele fw versies. Het draait nu niet automatisch terug, wat ik zelf wel fijn vind eigenlijk.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Rye schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:26:
[...]

Dat is niet een probleem van de firmware. Het zit hem in de telefoon eigenlijk. De 5800 heeft geen fysiek toetsenbord waar de C6 dat wel heeft. De C6 heeft die modus dus eigenlijk niet nodig omdat je dan het fysieke toetsenbord zou gebruiken.

Wat ik zelf wel vervelend vind aan de firmware is dat de batterymonitor niet werkt en dat ik geen contacten aan mijn contacten balk kan toevoegen. De fixes die te vinden zijn op google werken niet :( Hard reset ook al geprobeerd en mocht ook niet baten.
batterymonitor werkt volgens mij wel op de firmware, aan de andere kant, wat moet je er mee?
Contactbalk werkt ook prima, ligt niet aan de firmware, maar je hebt zoals ik daaruit op kan maken de backup van de contacten van je 5800 firmware terug gezet op je C6 firmware. Zat over te lezen hoe je dat wél moet doen.

Syncen met ovi.com (dus niet Ovi suite) werkt prima, of sla al je nummers op als visitekaartjes en importeer die. Er zijn meer mogelijkheden.

Antwoord op auto rotatie qwerty:
zit er niet in, zit in geen enkele CFW, vanwege eerder genoemde reden.
Installeer in dat geval SWYPE. Dan werkt het weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Vergeten te melden, m'n probleem met het terug flashen naar de originele firmware is opgelost.
Ik dacht dat het flashen op dezelfde manier ging als het flashen van een custom firmware, echter heb je bij het terugflashen ook het ROFS3 bestand nodig, en een paar andere instellingen in JAF :).

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu swype geinstalleerd staan, maar hoe laat je die terugkeren naar alfanumeriek toetsenbord bij rechtopstaande gsm? Die knoppen zijn anders veel te klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Anoniem: 122462 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:22:
Ik heb nu swype geinstalleerd staan, maar hoe laat je die terugkeren naar alfanumeriek toetsenbord bij rechtopstaande gsm? Die knoppen zijn anders veel te klein
meningen verschillen daarin, ik swype graag in portet, omdat de afstand van de letters dan niet zo ver uit elkaar liggen juist. Met de stylus prima te doen, zeker omdat je niet zo secuur hoeft te zijn.

Swypen in landscape moet ik veel te veel van links naar rechts, van boven naar beneden... Daarnaast hou ik er van dat het portet toetsenbordje er overheen ligt en niet heel het scherm gebruikt, dus zie je wat je aan het doen bent. snap ik het ook nog? whoaaa..

Maargoed, er zit gewoon een knop met een aantal strepen onder elkaar, 3 geloof ik. Daarmee zou je terug kunnen gaan naar alfa. Kan ook een andere knop zijn, maar zoveel zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-06 15:32
Timothy, ga je nog iets doen aan je rom of laat je het zo hierbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
gerbenp schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 09:41:
Timothy, ga je nog iets doen aan je rom of laat je het zo hierbij?
Er zal misschien nog wel een update komen, maar alleen als er bijvoorbeeld een oplossing is voor onder andere: "auto rotation qwerty" en "Text to speech".

Verder had ik het idee om een update te doen zodra Maps uit beta is.

Er zijn verder niet veel nuttige aanpassingen te doen aan de firmware, zeker omdat ik voorstander ben om het wel een beetje origineel te houden i.p.v. vage achtergronden, rare lettertypen en dat soort meuk. Het blijft een Nokia 5800 en dan moet het ding niet ineens "5800 High power version by TimothyW" worden.

Momenteel is mijn 5800 in het bezit van m'n dochter, zelf speel ik met de N8.
Het leuke is dat er pluspunten aan m'n CFW zitten welke niet op de N8 zitten...
Het zal dus tijd worden om een CFW voor de N8 te bouwen.

Mocht er dus een echte fijne aanpassing zijn voor de 5800, maak ik natuurlijk een nieuwe CFW.
Maar voorlopig werkt deze versie erg goed, erg fijn om telkens te moeten updaten is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TimothyW schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:30:
[...]

Momenteel is mijn 5800 in het bezit van m'n dochter, zelf speel ik met de N8.
Het leuke is dat er pluspunten aan m'n CFW zitten welke niet op de N8 zitten...
Het zal dus tijd worden om een CFW voor de N8 te bouwen.

Mocht er dus een echte fijne aanpassing zijn voor de 5800, maak ik natuurlijk een nieuwe CFW.
Maar voorlopig werkt deze versie erg goed, erg fijn om telkens te moeten updaten is het ook niet.
Nu je ook met de N8 ervaring hebt: denk je dat het ooit mogelijk is om ^3 op de 5800 te zetten als cfw?? Of is dat genetisch tever uit elkaar geraakt en dus onmogelijk...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
N8 firmware op 5800 is niet handig, al zou het kunnen...
Dan zou het enkel gaan om de opgepoetste ^3 interface, welke eigenlijk weinig nieuws in huis heeft wat mij betreft. Hardware is dusndanig anders dat het de moeite het niet waard maakt om er ook maar aan te beginnen. Daarnaast heeft een N8 naast een iets krachtigere processor, ook een grafische processor welke veel taken op zich neemt.

Wist je dat de N8 niet eens een portet qwerty heeft?
Er zijn veel dingen aan de CFW (C6) erg goed, het is een aardige basis, maar ook met wat problemen welke bekend zijn. (qwerty auto rotate, TTS, en nog wat andere zaken)

Een N8 firmware voor de 5800 zou de problemen nog veel groter maken, gezien de grote verschillen in hardware. Een C6, N97 en 5800 hebben allen (bijna) identieke hardware, dat is dan ook logischer om als firmware te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-06 08:42
TimothyW schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:04:
[...]

Over online delen kan ik kort zijn, het zit er niet in.
Is dat iets wat veel gebruikt wordt dan?
Anders zal ik het er in laten voor een volgende versie...
Ik vind het ontbreken van online delen wel een gemis. Ik heb geprobeerd http://pixelpipe.com/ te installeren, maar dat lukt niet. Waarschijnlijk omdat het gepatched is in online delen. Pixelpipe is wel handig omdat je dan foto's naar heel veel online diensten kan oploaden.

Is geen acuut probleem, maar zou ik wil het in mijn volgende cfw wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

coenox schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:09:
[...]

Ik vind het ontbreken van online delen wel een gemis. Ik heb geprobeerd http://pixelpipe.com/ te installeren, maar dat lukt niet. Waarschijnlijk omdat het gepatched is in online delen. Pixelpipe is wel handig omdat je dan foto's naar heel veel online diensten kan oploaden.

Is geen acuut probleem, maar zou ik wil het in mijn volgende cfw wel hebben.
Ik vind het ook wel handig, voor facebook en twitter. Is gewoon supersnel, na het maken van een foto bijv. kun je het meteen doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Heb ik dat niet hersteld met versie 2.8.1? Ik dacht dat online delen er weer in zat, kan iemand dat bevestigen dat het wel of niet zo is? Heb even geen 5800 in de buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-06 08:42
In weet even niet welke versie (zonder share online) ik heb. In het toestel staat aangepaste versie: 51.0.006.C01.01 (obv V 52.0.007)

Ik heb versie 8 of 8.2 als laatste, daarna volgens mij geen nieuwe download meer gezien op je site.
En online delen zit er niet op, of werkt in ieder geval niet.
Verder behoorlijk tevreden, dus nog ff geen zin meer in al dat geflash. Ik hou hem maar zo denk ik, tot ik een ander toestel koop. Zag net dat SE een paar nieuwe Xperia's laat komen dit jaar met bijzondere sensors. Misschien komt dat dichtbij wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:23

Kryziek

bb || !bb

Anoniem: 247747 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:47:
[...]

Nu je ook met de N8 ervaring hebt: denk je dat het ooit mogelijk is om ^3 op de 5800 te zetten als cfw?? Of is dat genetisch tever uit elkaar geraakt en dus onmogelijk...?
Ik heb er 1 draaien die heel erg lijkt op ^3.
http://www.blogfornoob.co...ia-5800-5230-5530-and-x6/
Hij is wel engels maar werkt perfect en snel.
Hij heeft een 4x4 menu wat ik zelf heel fijn vind, niet te groot, niet te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Online delen werkt inderdaad niet.
Misschien is het een idee om full querty uit de firmware van vorige post ook te integreren in de nederlandstalige firmware?
Wat mij ook interesseert is het volgende:
- uitschakelen van groene led bij het opladen (hele slaapkamer is verlicht als je 's nachts oplaad)
- 4x4 menu
- standaard ovi maps 3.06 geinstalleerd

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 122462 op 26-02-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122462 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 13:29:
Online delen werkt inderdaad niet.
Misschien is het een idee om full querty uit de firmware van vorige post ook te integreren in de nederlandstalige firmware?
Wat mij ook interesseert is het volgende:
- uitschakelen van groene led bij het opladen (hele slaapkamer is verlicht als je 's nachts oplaad)
- 4x4 menu
- standaard ovi maps 3.06 geinstalleerd
Groene led vond ik eerst vervelend, nu toch ook wel handig. Niet onze hele kamer verlicht. je kunt de mobiel ook omdraaien. Handig al richtpunt 's nachts als je in de kamer loopt. En je weet wanneer'ie opgeladen is, dan gaat het lampje uit.
Ovi maps 3.06 zou wel handig zijn, nu lukt dat helaas niet, dat is toch vaak wel gedonder bij die cfw's.
Dan heb je eindelijk, wat omslachtig, een goed werkende versie gevonden, maar als er dan een nieuwere versie komt, lukt dat weer niet en moet je weer overal zoeken totdat 'ie wel in je cfw past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 12:56
Met alle plezier de afgelopen maanden verschillende CFW's gebruikt, waarvan die van Timothy toch wel mijn favoriete was. Maar het gemis aan auto-dial door Nederlandse stem herkenning (via BlueTooth in de auto), toch maar weer terug naar de originele firmware.
Als iemand een CFW weet die op de 5800 werkt inclusief Nederlandse stem herkenning + autodial hoor ik het graag.

Om je CFW daarop te testen; houdt de Groene knop ingedrukt voor ongeveer 2 a 3 seconden, dan hoor je een toon. Spreek een naam in uit je contacten. En als het goed is gaat de GSM die bellen.
Bij alle CFW's, wordt er geprobeerd allerlei programma's op te starten ipv dat hij automatisch gaat bellen.....
(Wel natuurlijk eerst stemherkenning inschakelen; wat gebeurd wanneer je voor het eerst deze optie gebruikt)

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
LessRam schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:43:
Met alle plezier de afgelopen maanden verschillende CFW's gebruikt, waarvan die van Timothy toch wel mijn favoriete was. Maar het gemis aan auto-dial door Nederlandse stem herkenning (via BlueTooth in de auto), toch maar weer terug naar de originele firmware.
Als iemand een CFW weet die op de 5800 werkt inclusief Nederlandse stem herkenning + autodial hoor ik het graag.

Om je CFW daarop te testen; houdt de Groene knop ingedrukt voor ongeveer 2 a 3 seconden, dan hoor je een toon. Spreek een naam in uit je contacten. En als het goed is gaat de GSM die bellen.
Bij alle CFW's, wordt er geprobeerd allerlei programma's op te starten ipv dat hij automatisch gaat bellen.....
(Wel natuurlijk eerst stemherkenning inschakelen; wat gebeurd wanneer je voor het eerst deze optie gebruikt)
Ik heb veel tijd en moeite gestopt in het repareren van dit probleem inderdaad.
Het is me echter niet gelukt om het werkend te krijgen. Ik heb daarvoor uit de originele firmware bestanden gebruikt onder andere. Het resultaat is altijd hetzelfde. Alles lijkt in orde, maar bij het gebruiken krijg je een melding dat er een verkeerd taalbestand aanwezig is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kryziek schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:53:
[...]

Ik heb er 1 draaien die heel erg lijkt op ^3.
http://www.blogfornoob.co...ia-5800-5230-5530-and-x6/
Hij is wel engels maar werkt perfect en snel.
Hij heeft een 4x4 menu wat ik zelf heel fijn vind, niet te groot, niet te klein.
Het belangrijkste wat ik wil weten: heeft deze 3 homescreens, zoals de N8?
Ik denk eigenlijk dat dit niet kan, als dit wel kan, is het super. Verder vind ik de C6 CFW's al zoveel beter dat het dan volgens mij nog maar weinig uitmaakt met ^3 (of vergis ik mij??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Anoniem: 247747 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:13:
[...]

Het belangrijkste wat ik wil weten: heeft deze 3 homescreens, zoals de N8?
Ik denk eigenlijk dat dit niet kan, als dit wel kan, is het super. Verder vind ik de C6 CFW's al zoveel beter dat het dan volgens mij nog maar weinig uitmaakt met ^3 (of vergis ik mij??)
Ook deze komt van een C6 firmware af, dus 3 homescreens zit er niet in.
Het enige waar ik wel naar wil kijken is het eerste puntje wat er staat, automatic rotation qwerty... Dat wil ik wel eens zien.

Je vergist je een beetje als het gaat om het verschil tussen s60v5 en ^3, het ziet er op het eerste oog redelijk hetzelfde uit, maar er zijn genoeg verschillen en verbeteringen te zien. Op tweakers heb ik ooit een stuk (review) gelezen erover, waar redelijk goed gekeken werd naar de zaken welke aangepast zijn ten opzichte van v5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@timothyw, heb jij enig idee hoe ik ovi maps 3.06 erop kan zetten met jouw firmware? Ik heb hem gedownloaded, hij kan geinstalleerd worden maar halverwege krijg ik een foutmelding dat hij niet geinstalleerd kan worden.
Ik kom toch steeds terug op ovi maps want Sygic blijft nog wel eens hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Sygic heb ik nooit last van, maar volgens mij kan je maps 3.06 wel toevoegen alvorens te flashen...
Als, of misschien is dat al, 3.06 of een andere uit beta komt, zal ik die versie toevoegen in de firmware.

Waarom 3.06 niet wil installeren op de standaard wijze is mij niet duidelijk, aangezien ik de standaard er gewoon in heb zitten zonder aanpassingen ofzo.

Dat zal dus wel een bug zijn in phnt's originele firmware ergens ofzo...

Kan er weinig aan doen momenteel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TimothyW schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 20:45:
Sygic heb ik nooit last van, maar volgens mij kan je maps 3.06 wel toevoegen alvorens te flashen...
Als, of misschien is dat al, 3.06 of een andere uit beta komt, zal ik die versie toevoegen in de firmware.

Waarom 3.06 niet wil installeren op de standaard wijze is mij niet duidelijk, aangezien ik de standaard er gewoon in heb zitten zonder aanpassingen ofzo.

Dat zal dus wel een bug zijn in phnt's originele firmware ergens ofzo...

Kan er weinig aan doen momenteel...
Ik heb nog eens 3.06 (beta, ik heb er diverse hiervan) proberen te installeren, duurt nogal een tijd. Na installatie, die dus wél lukt, gaat hij vervolgens nokia maps installeren. Dan krijg ik een tijdje een wazig scherm (alsof hij gaat vastlopen) en dan de melding 'component is ingebouwd.' Toch geeft hij bij ovi maps zelf aan dat ik versie 3.04 heb... (beta)
Ik weet ook niet meer of ik wel of geen ovi maps in de laatste cfw had zitten/eruit gehaald.
In elk geval, wat ik handig zou vinden, is dat je via je mobiel kaarten kunt toevoegen, dat schijnt te kunnen zonder tussenkomst pc. Dat lukt nu nog niet.

Ik hou deze telefoon in elk geval nog tot de zomer.
Ik ben in afwachting van de SE Xperia nieuwe telefoons en vestig mijn hoop daar voorlopig op. Er komen er een aantal aan dit jaar, met exmor sensor. Die zouden goede camera's moeten hebben, als dat zo is, zit er alles op wat ik wil (android, gps, wifi, etc.) dus dat betekent dan geen Nokia meer.
Tenzij die nog iets gaan doen dit jaar maar of ik Windows mobile zie zitten...?? Moet ik eerst overtuigd worden van de voordelen. Nokia vind ik verder prima, behalve het symbian (qua look).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 247747 op 05-03-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

Camelsystem's C6 CFW voor Nokia 5800 (RM-356)

Welke Flash guide moet ik gebruiken?
zelf de oplossing als gevonden
TimothyW in "Nokia 5800 Tube - Deel 2"

Werkt de voice dial (middels BT headset) in bovenstaande versie nog?

Ik wil meerdere agenda items op het homescreen hebben, desnoods middels andere firmware dan hierboven.

Ik draai nu de "No-Crap" die vaak nogal wat problemen veroorzaakt
Of beter een C6/C7 of N97 ofzo kopen?;)

Hoe staat het eigenlijk met "alles"backuppen? Ik bedoel wat backup je dan allemaal? Ik ben gewend met HTC's om alleen data te backuppen. Aangezien alles backuppen daar betekent dat er bij gebruik van andere firmware systeembestanden van vorige versies meekomen.En dat kan doorgaans roet in het eten gooien. En dat willen we niet.Is dat bij Nokia ook zo?

Nog andere fw die aan te raden is?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 10-03-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:58:
Camelsystem's C6 CFW voor Nokia 5800 (RM-356)

Welke Flash guide moet ik gebruiken?
zelf de oplossing als gevonden
TimothyW in "Nokia 5800 Tube - Deel 2"

Werkt de voice dial (middels BT headset) in bovenstaande versie nog?

Ik wil meerdere agenda items op het homescreen hebben, desnoods middels andere firmware dan hierboven.

Ik draai nu de "No-Crap" die vaak nogal wat problemen veroorzaakt
Of beter een C6/C7 of N97 ofzo kopen?;)

Hoe staat het eigenlijk met "alles"backuppen? Ik bedoel wat backup je dan allemaal? Ik ben gewend met HTC's om alleen data te backuppen. Aangezien alles backuppen daar betekent dat er bij gebruik van andere firmware systeembestanden van vorige versies meekomen.En dat kan doorgaans roet in het eten gooien. En dat willen we niet.Is dat bij Nokia ook zo?

Nog andere fw die aan te raden is?
Nee Voice dial werkt volgens mij in geen enkele c6 cfw.

Wat bedoel je met meerdere agenda items op het homescreen? Meer regels? HEb ik tot nu toe ook niet kunnen vinden.
C6 of N97 kopen, ik zie daar het nut niet zo van in als je op de 5800 C6 firmware kan draaien. Het uitschuifbaar toetsenbord misschien, een iets betere camera, digitaal kompas? Allemaal leuk, maar ik vind het niet de moeite waard om daar meer geld aan te besteden. Kun je beter deze houden, is mijn mening. Dan koop ik liever echt iets veel beters zoals een N8 of een heel andere smartphone.

Als je backupt, ik ga nu even uit van backuppen op je telefoon? Kun je wel alles selecteren voor backup

Herstellen backup, moet je NIET contacten selecteren en ook niet instellingen. Dat gaat nl. mis in een C6 CFW bij de contactenlijst/homescreen.

Bij een C6 cfw moet je je contacten backuppen door in het telefoonboek zelf alle contacten te markeren, en alles dan te kopieren naar het andere geheugen. Later kun je deze weer terugzetten uit het andere (is geheugenkaart) geheugen.

VErder geen idee wat je bedoelt met die andere versies/anders dan Nokia. Ik heb alleen deze ervaring en dit werkt.Helaas backup't ie bij mij niet automatisch, al heb ik dit wel ingesteld. Een bug, die had ik ook al voordat ik er cfw op had. Handmatig maar doen af en toe dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:16:
[...]

Nee Voice dial werkt volgens mij in geen enkele c6 cfw.
Dat vrees ik dat er op mijn 5800 geen C6 fw komt, en geen C6 aangeschaft zal worden. Ik gebruik nl. BT Voice Dialing
Wat bedoel je met meerdere agenda items op het homescreen? Meer regels?
Meerdere agenda items.
C6 of N97 kopen, ik zie daar het nut niet zo van in als je op de 5800 C6 firmware kan draaien. Het uitschuifbaar toetsenbord misschien, een iets betere camera, digitaal kompas? Allemaal leuk, maar ik vind het niet de moeite waard om daar meer geld aan te besteden. Kun je beter deze houden, is mijn mening. Dan koop ik liever echt iets veel beters zoals een N8 of een heel andere smartphone.
Het zou dan een N97 worden. Die kan wat ik wil vwb die agenda items op het homescreen. Daarbij is de camera ook nog beter. De oudere I8910 lijkt mij ook wel wat.
Als je backupt, ik ga nu even uit van backuppen op je telefoon? Kun je wel alles selecteren voor backup
Inderdaad.
VErder geen idee wat je bedoelt met die andere versies/anders dan Nokia. Ik heb alleen deze ervaring en dit werkt.Helaas backup't ie bij mij niet automatisch, al heb ik dit wel ingesteld. Een bug, die had ik ook al voordat ik er cfw op had. Handmatig maar doen af en toe dus...
Fw op andere telefoons zoals Wm powered. Daar moet je alleen data backuppen.Ik vroeg me dus af of dat ook zo was bij de 5800.

Dan ga ik weer een een hardreset uitvoeren en/of een andere fw erop zetten die gebaseerd is op de laatste org. v51/52 5800 fw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06 09:12
Een afscheid! Na twee jaar een Nokia 5800XM gebruikt te hebben, werd het tijd voor een ander toestel. Er is nog steeds niets mis met mijn 5800XM (zelfs geen krassen). Maar toch: iets anders, iets nieuwers, voor de komende twee jaar. Maar wat dan?

Apple (IPhone4): Nee, want Apple
Nokia: Nee, want Symbian blijkt voor smartphones eindig te zijn.
Windows: Nee (in ieder geval voorlopig nog niet)
Android: Ja, dat blijft dan over, maar welke dan?

Ik heb gekozen voor een HTC Desire HD. Android; groot scherm; ook actieve specifieke HTC HD communities. Dat geeft vertrouwen in support voor de komende twee jaar. Net zoals ik de 5800XM communities, waaronder deze, zeer op prijs gesteld heb.
De HTC bevalt (sinds een paar dagen pas!) uitstekend.

Paar minpuntjes t.o.v. de 5800XM:
- Geen Ovi Maps (supersnelle GPS fix; gratis; voice guidance met text to speech, ook bij lopen)
- Slechtere batterij duur.
- Slechtere geluidskwaliteit over interne luidspreker(s)
Daar staan echter veel meer voordelen tegenover. Niet zo gek, we zijn twee jaar verder.

Goed, het gaat er nu niet om Android e/o de HTC Desire HD aan te prijzen, maar om mijn tevredenheid over de 5800XM te melden. De enige tweak die ik in die twee jaar heb toegepast, is het wijzigen van de product code. Dit alleen omdat Vodafone was veel te traag was met FW updates.
Jammer dat de Nokia N8 niet op Android draait, anders was die het misschien geworden!

(En mijn Nokia bh-503 bluetooth stereo headset blijf ik nog steeds gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waits schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:22:
Een afscheid! Jammer dat de Nokia N8 niet op Android draait, anders was die het misschien geworden!

(En mijn Nokia bh-503 bluetooth stereo headset blijf ik nog steeds gebruiken)
Ja dat mag ook wel gezegd worden: 5800 XM is prima toestel voor zijn geld. Nog steeds wordt deze verkocht voor het geld wat ik ervoor betaald heb inclusief abo. En dat is ruim 1 1/2 jaar geleden.
Ik ben het wel met je eens dat als de N8 op Android draaide, dan had ik hem zeker al gehad! Want de camera daarvan.... :9~ hoe is dat met de HTC HD in vergelijking met de 5800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:20:
[...]

Ja dat mag ook wel gezegd worden: 5800 XM is prima toestel voor zijn geld. Nog steeds wordt deze verkocht voor het geld wat ik ervoor betaald heb inclusief abo. En dat is ruim 1 1/2 jaar geleden.
prima ding behalve de camera. Ik heb hem langer, 14 maanden dan eerdere devices
Ik ben het wel met je eens dat als de N8 op Android draaide, dan had ik hem zeker al gehad! Want de camera daarvan.... :9~ hoe is dat met de HTC HD in vergelijking met de 5800?
Het is wel een HTC Desire HD (Android) de HTC HD (WM) is een andere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 00:10:
[...]

[...]

Het is wel een HTC Desire HD (Android) de HTC HD (WM) is een andere ;)
Excuses, dat is idd ook al verschillend. Een behoorlijk verschil.
Hoe is de camera dan van de HTC Desire HD vegeleken met Nokia 5800 en dan met name in schemering/kamerlicht/donker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387657

ff terug over de langere agenda dat wou ik ook maar daarvoor heb je idd een 4X4 scherm voor nodig.
voor de c6 /n97 is er een app dat toelaat 2widgets of meer toelaat zodat je meer van je agenda kan zien.
het heet comming next wil het op mijn x6 maar het ondersteunt het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:23:
[...]

Excuses, dat is idd ook al verschillend. Een behoorlijk verschil.
Hoe is de camera dan van de HTC Desire HD vegeleken met Nokia 5800 en dan met name in schemering/kamerlicht/donker?
Ik heb zelf (nog) geen Desire HD
Maar veel is beter dan de camera in de Nokia 5800

Meer met voorbeelden vwb de Desire HD
http://crave.cnet.co.uk/m...-hd-camera-test-50001240/

Overigens voor de liefhebbers vond ik laatst nog een goede TVGids voor S60v5 van "Appstrakt"

Afbeeldingslocatie: http://www.appstrakt.be/publisher/uploads/2011/01/dashboard_1294905392.jpg

Meer info. Geschikt voor Nederland en Belgie.
http://www.appstrakt.be/n...s-cross-platform-tv-guide

@W302

ComingNext werkt vooralsnog alleen maar op de N97
http://www.symbian-freak.com/forum/viewtopic.php?t=38045

Calendar Outlook kun je wel op je N8 gebruiken.
http://sourceforge.net/projects/calendaroutlook/

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 18-03-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:56:
[...]

@W302

ComingNext werkt vooralsnog alleen maar op de N97
http://www.symbian-freak.com/forum/viewtopic.php?t=38045

Calendar Outlook kun je wel op je N8 gebruiken.
http://sourceforge.net/projects/calendaroutlook/
coming next misschien wel op cfw c6/n97 op 5800? ga ik ff testen misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 22:08:
[...]

coming next misschien wel op cfw c6/n97 op 5800? ga ik ff testen misschien...
Enne, werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk wel dat het werkt, weet niet waarom het niet zo kunnen.
maar het is best crappy om je hele startscherm (4 widgets dus) alleen aan de agenda te besteden.
Ik zou het doen maar dan met 2widgets voor agenda :P
Weet iemand btw of er nog een echte update voor de x6/5800 komt met de widgets hopelijk :D
want de laatste update was geen GROTe update en daar deden ze 6 maanden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 387657 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:31:
Je weet wel waarom het wel kan?:P
maar het is best crappy om je hele startscherm (4 widgets dus) alleen aan de agenda te besteden.
Ik zou het doen maar dan met 2widgets voor agenda :P
Ik vind het een te grote tekortkoming.
Weet iemand btw of er nog een echte update voor de x6/5800 komt met de widgets hopelijk :D
want de laatste update was geen GROTe update en daar deden ze 6 maanden over
Men blijft niet aan de gang. HTC stopt al na een half jaar tenzij het echt nodig is om bugs weg te werken.

"Backup specifiek telefoonmodel" Die optie duurt lang, zeg!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 23-03-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had al gereageerd, maar berichtje is kennelijk kwijt...
Nee, ik krijg de donwload niet eens, de link werkte niet. Heb de zoektocht toen meteen maar gestaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:57:
[quote]Anoniem: 387657 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:31:
Je weet wel waarom het wel kan?:P

Men blijft niet aan de gang. HTC stopt al na een half jaar tenzij het echt nodig is om bugs weg te werken.

"Backup specifiek telefoonmodel" Die optie duurt lang, zeg!
wow : nee ik denk wel dat het kan, en ik zou niet weten waarom het niet kan.

btw misschien update htc zijn telefoons maar voor een half jaar, maar nokia support de 5800 2 jaar.
dus niet appels met peren gaan vergelijken. Ik heb zelf de x6 dus die moet zeker nog een update krijgen. Hoop wel dat ze de 4x4 menu installeren maakt het voor iedereen wel gemakkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:16:
[...]

Ik had al gereageerd, maar berichtje is kennelijk kwijt...
Nee, ik krijg de donwload niet eens, de link werkte niet. Heb de zoektocht toen meteen maar gestaakt...
Klopt. De SourceForce link is dead. Tenminste die download link(groene button)
Maar.Je kan hem gewoon hier ophalen
http://store.ovi.com/content/61774

Ik zie trouwens net dat als je op "Browse all files" klikt je ineens v1.31(26-3) te zien krijgt die ook te downloaden is
http://sourceforge.net/pr...xt/files/ComingNext/1.31/
OVI Store geeft je nog 1.30 Maar dan krijg je een installer. En bij die 1.31 moet je alles met de hand installeren.
Anoniem: 387657 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:01:
[...]
wow : nee ik denk wel dat het kan, en ik zou niet weten waarom het niet kan.
Ik wel. Omdat de X6 ook S60v5 gebruikt net zoals de 5800 En Coming Next draait daar niet onder. Alhoewel dat wel als zodanig gespecificeerd is.
ComingNext has been tested on the following devices:
Nokia N97, N97 mini, C6, C7, E7, N8

The fullscreen version of this widget also works on the following devices:
Nokia 5800 XpressMusic, 5530 XpressMusic, 5230, 5250, 5228, 5230 Nuron,
5235 Ovi Music Unlimited, X6
Ik moet me corrigeren. Het werkt in zoverre dat alles in te stellen is maar een doodeenvoudig geen afspraken op het home screen verschjnen. Ik heb hem net weer eens geinstalleerd. Maar alles werkt behalve het weergaven van de afspraken op het home screen dus niet.En dat is wel essentieel.
Ik heb zelf de x6 dus die moet zeker nog een update krijgen. Hoop wel dat ze de 4x4 menu installeren maakt het voor iedereen wel gemakkelijk :P
Die is ook al uit 2009.Ik denk het wel. Hmm, ik hoop het voor je ;) Of gebruik een custom ROM doe ik nu ook.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 28-03-2011 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu pas na bijna 2 jaar het probleem dat het lipje kapot is gegaan waar de stylus in klikt aan de binnenkant. Echt een iniminie lipje. De pen zat al los, dus ik ging het eens bestuderen. Het lipje was al erg slap, en ging toen kapot (was anders vast ook wel gebeurd). Ik heb het er met plakband aan vastgemaakt, mochten ze het van nokia willen zien.
Maar zou hier nog garantie op zitten, op zoiets?? Nokia geeft standaard 2 jaar, maar dit probleem is hier volgens mij vaker genoemd. Na wat zoekwerk op internet kan ik niet vinden dat er mensen zijn die dit zomaar gerepareerd kregen bij nokia servicepoint.
Of zou dit moeten lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:10

Woembah

YNWA

Bij mij is dat lipje ook stuk gegaan, waadoor mijn stylus op een onbewaakt moment uit mijn telefoon is gegleden en niet meer teruggevonden is. Maar eigenlijk heb ik hem sindsdien nooit echt gemist: met de huidige firmwares is de gevoeligheid van het scherm voldoende om altijd met de vingers te worden bediend.

Garantie erop claimen heb ik dus nooit geprobeerd, maar ik heb toch maar laatst via eBay een nieuwe achterkant+stylus besteld. Voor die 1 euro 80 (incl. verzending) hoef je het ook niet te laten. Moet hem na 3 weken trouwens nog wel ontvangen...

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:52:
Ik heb nu pas na bijna 2 jaar het probleem dat het lipje kapot is gegaan waar de stylus in klikt aan de binnenkant. Echt een iniminie lipje. De pen zat al los, dus ik ging het eens bestuderen. Het lipje was al erg slap, en ging toen kapot (was anders vast ook wel gebeurd). Ik heb het er met plakband aan vastgemaakt, mochten ze het van nokia willen zien.
Maar zou hier nog garantie op zitten, op zoiets?? Nokia geeft standaard 2 jaar, maar dit probleem is hier volgens mij vaker genoemd. Na wat zoekwerk op internet kan ik niet vinden dat er mensen zijn die dit zomaar gerepareerd kregen bij nokia servicepoint.
Of zou dit moeten lukken?
Heb wel gelezen dat mensen met dat probleem een nieuw achterkantje kregen bij een service point, dus proberen kan altijd. Zo niet, of wanneer teveel moeite, via ebay en dealextreme zijn die achterkantjes idd zeer goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de tips! Ga ik zeker proberen. 1,80 bij EBay is wel heel weinig. namaakspul, van NOKLA zeker of zoiets?

Edit: gaat het om aanbiedingen als http://cgi.ebay.com/Facep...ories&hash=item415825879f ? Daar zijn er heel veel van. Geen idee of het betrouwbaar is en of je je product echt ontvangt voor die prijs.

Ik ga eerst ff bij NSP navragen.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 247747 op 30-03-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

Anoniem: 247747 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:47:
Bedankt voor de tips! Ga ik zeker proberen. 1,80 bij EBay is wel heel weinig. namaakspul, van NOKLA zeker of zoiets?

Edit: gaat het om aanbiedingen als http://cgi.ebay.com/Facep...ories&hash=item415825879f ? Daar zijn er heel veel van. Geen idee of het betrouwbaar is en of je je product echt ontvangt voor die prijs.

Ik ga eerst ff bij NSP navragen.
Ik had zelf deze, omdat hier de verzending duidelijk gratis was. In ieder geval ziet hij er wel uit als een originele cover. Maar zoals gezegd, ik moet nog maar afwachten of hij daadwerkelijk aankomt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nokia service point gebeld. Er zit helaas maar een half jaar garantie op de cover. Een nieuwe kost een tientje, inclusief stylus. Heb ik dus maar besteld. Dan is het toch origineel in elk geval...
Op de link, hier boven, lijkt het ook een echt exemplaar te zijn. Maar ja ik hoop voor je dat het nog komt. Hoe doen ze dat zo goedkoop? Kan toch nooit van NOkia zelf zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:42:
Ik heb nokia service point gebeld. Er zit helaas maar een half jaar garantie op de cover. Een nieuwe kost een tientje, inclusief stylus. Heb ik dus maar besteld. Dan is het toch origineel in elk geval...
Op de link, hier boven, lijkt het ook een echt exemplaar te zijn. Maar ja ik hoop voor je dat het nog komt. Hoe doen ze dat zo goedkoop? Kan toch nooit van NOkia zelf zijn?
Och, jammer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pff, Ik ben er een poosje uitgeweest met dat flashen.
Downloaden van de systeembestanden(50,51 of 52) met Navifirm en dan met JAF flashen, right.
1. Download original v50.0.005 firmware using NAVIFIRM.
2. Rename RM-356_50.0.005_prd.core.C00 to RM-356_50.0.005_prd.core.C0r
3. Connect your 5800 with the USB cable and select the PC Suite mode (close the Nokia Suite app if running).
Even kijken. Ik gebruik nog steeds NoCrap gebaseerd op fw 50
Nu wil ik naar Camel CFW o.i.d Ik zit erover te denken om eerst terug te gaan naar fw 50 standaard, org ROM dus.Moet ik nog bestanden renamen zoals het geval was bij NOCrap?
Dan org. upgraden naar fw 52 en dan naar Camel sys 52 C6?
Is dat handig om alleen maar omslachtig?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 02-04-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Anoniem: 119722 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:11:
Pff, Ik ben er een poosje uitgeweest met dat flashen.
Downloaden van de systeembestanden(50,51 of 52) met Navifirm en dan met JAF flashen, right.

[...]

Even kijken. Ik gebruik nog steeds NoCrap gebaseerd op fw 50
Nu wil ik naar Camel CFW o.i.d Ik zit erover te denken om eerst terug te gaan naar fw 50 standaard, org ROM dus.Moet ik nog bestanden renamen zoals het geval was bij NOCrap?
Dan org. upgraden naar fw 52 en dan naar Camel sys 52 C6?
Is dat handig om alleen maar omslachtig?
Gewoon direct CFW C6 flashen, het heeft geen nut om eerst al die stappen te nemen.
Als je handmatig gaat flashen met jaf, dan hoef je niks te hernoemen.

Let wel op, je kan nooit meer terug naar een eerdere firmare versie, dus vanaf dat punt kan je enkel firmware versie's welke op V52 gemaakt zijn gebruiken, origineel, danwel cfw en natuurlijk eventuele toekomstige firmware versie's met een hoger nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TimothyW schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 22:00:
[...]

Gewoon direct CFW C6 flashen, het heeft geen nut om eerst al die stappen te nemen.
Als je handmatig gaat flashen met jaf, dan hoef je niks te hernoemen.

Let wel op, je kan nooit meer terug naar een eerdere firmare versie, dus vanaf dat punt kan je enkel firmware versie's welke op V52 gemaakt zijn gebruiken, origineel, danwel cfw en natuurlijk eventuele toekomstige firmware versie's met een hoger nummer.
Oke dat had ik inmiddels al begrepen. Hij is nu geflashed. Ik heb eerst zoals je eerder schreef de fw 51 versie gedaan. Kan ik nu gelijk die fw 52 versie eroverheen zetten? Ik neem aan van wel.

M'n eerst ervaringen met deze cfw. De snelheid is beter, sowiezo. Maar:

Geen ROMpatcher. Extra te installeren.
Weinig, helemaal geen extras in "coolstuff"
wifi bereik lijkt slechter.
Batterij gebruik lijkt hoger
Camera patch, geen.
Themes niet te verwijderen(toepassing beheer) Blokken blijven gewoon staan bij verandering van theme.Ik schijn maar niet van dat standaard theme af te komen, wat ik ook doe en waar ik het theme ook installeer.

Voorlopige conclusie, JAMMER!

Inmiddels de fw 52 versie geflashed. Zelfde laken een pak. Deze versie loopt zelfs regelmatig vast.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 03-04-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Anoniem: 247747 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:42:
nee die zijn niet origineel. Ik gebruik er zo één van 1,80
De cover zelf is prima, niet van echt te onderscheiden, het rubberachtige gevoel is hetzelfde, het reliëf woord Nokia klopt exact, lens is hetzelfde, ribbels gelijkwaardig, en ook de tekst "Carl Zeiss, Tessar 2.8/3.7, 3.2 megapixel / AF" staat er exact op bij die van mij. Alleen..... nu net de stylus is een wegwerp geval. Dat plastic is zo slap, dat je er bijvoorbeeld de Simkaart niet mee kunt uitdrukken. Dus voor de stylus zoek ik eigenlijk nog een vervanger die wel stevig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

Afgelopen zaterdag heb ik uiteindelijk die cover van ebay ontvangen. Mijn aanvankelijke blijdschap maakte echter plaats voor teleurstelling, toen ik merkte dat het pinnetje dat je onderin de telefoon ´vastklikt´ deels was afgebroken onderweg naar mijn brievenbus. Hierdoor is hij dus niet echt bruikbaar, helaas. Voor de rest lijkt hij bijna exact op de originele achterkant. Zelfs de sticker die aan de binnenkant zit en aangeeft hoe je de simkaart eruit kan duwen is identiek. Alleen het 'Nokia-reliëf' is bij de ebay-cover iets minder diep, en minder afgerond. Ook lijkt de ebay-cover een stuk blauwer te zijn dan mijn originele, maar dat kan komen doordat alle kleur er bij mijn originele cover misschien al vanaf gesleten is.

De stylus is inderdaad erg buigzaam, maar ik had al meer dan een half jaar zonder stylus gezeten, dus ik wist niet meer of de originele misschien stijver was. Heb 'm nu in mijn oude cover geschoven en hij blijft aardig goed zitten, dus voorlopig doe ik het maar zo. Nu nog even een mailtje sturen naar de verkoper, en hopelijk krijg ik nog een keer een heel exemplaar. :)

Aan de andere kant heb ik wel een positieve ervaring met de 'JAPOD' batterij voor de 5800 die op DX te koop is. Mijn originele batterij was compleet versleten, en haalde met Tim's cfw nog maar net het avondeten (met gmeiddeld gebruik: 2 uur muziek, whatsapp, wifi en 3g aan. uurtje internet). Deze batterij haalt echter makkelijk het einde van de dag en heeft dan zelfs nog 30% over. Een flinke verbetering dus :). Op DX is ook een originele Nokia-batterij voor de 5800 te koop, maar wat mij betreft is die de 2x zo hoge prijs absoluut niet waard. Ik heb ook nog zo'n usb-oplaadkabel voor de 5800 gekocht daar, zodat ik 'm nog aan mijn laptop, die ik vaak bij me heb rondom de universiteit, kan hangen als het nodig is. En die bevalt ook uitstekend :)

Als laatste punt in deze toch wel lange post wil ik even zeggen dat ik Tim's cfw (met een aantal eigen modificaties, zoal 4x5 menu, kinetic scrolling mod, qwerty to numeric autorotate mod, en nog een paar dingetjes), al een paar maanden naar volle tevredenheid gebruik. Vind het heerlijk dat hij lekker 'kaal' is zonder allemaal gekke thema's en splashscreens en zo. De laatste tijd merk ik echter wel dat het geheugen wel erg vaak vol loopt. Na een reboot heeft mijn telefoon zo'n 40MB RAM beschikbaar. Die hoeveelheid neemt echter al snel af tot 25-30mb, ook al heb je niks aan staan. Op forum.dailymobile.se zie ik steeds meer firmwares die rond de 70mb beschikbare ram kunnen bereiken, en vooral de Photon C6-03 , die een dezer dagen uit moet komen, lijkt me erg interessant. 20-30mb extra RAM-geheugen is echt een wereld van verschil denk ik, want op dit moment kan ik niet eens Opera Mobile en de music player tegelijk gebruiken: de music player wordt dan geforceerd gesloten omdat Opera meer ram nodig heeft. Ook Ovi Maps en muziek tegelijk resulteert vaak in een crash van één of beide programma's. Ik ga dus binnenkort ook maar weer eens aan de slag met flashen 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Woembah: Zou je het zien zitten om je gemodificeerde firmware van Tim met ons te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

Anoniem: 122462 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:04:
@Woembah: Zou je het zien zitten om je gemodificeerde firmware van Tim met ons te delen?
Is op zich geen probleem, maar mijn gemodificeerde versie is wel gebaseerd op v51. Je kan 'm dus niet flashen als je al een firmware met v52 gebruikt. En ik zou niet weten hoe ik alles naar v52 kan updaten :). Dus als dat geen probleem is, zet ik 'm wel even online.

Met alle credits naar TimothyW natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
Woembah schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:53:
De laatste tijd merk ik echter wel dat het geheugen wel erg vaak vol loopt. Na een reboot heeft mijn telefoon zo'n 40MB RAM beschikbaar. Die hoeveelheid neemt echter al snel af tot 25-30mb, ook al heb je niks aan staan.
Hmmm... daar heb ik sinds kort ook last van. Geen benul waar het door komt, maar waar eerst 3 aps open geen probleem was is dat het nu ineens wel, zelfs 2 is nu al een probleem (niet direct na een reboot, maar wel later op de dag). Weet iemand wat er de oorzaak van is dat het geheugen steeds sneller "op" lijkt te raken (of een app om dat zelf te kunnen vaststellen) ? En nog beter of er iets aan te doen is (anders dan een CFW te installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn cover is gisteren verstuurd, komt hopelijk vandaag aan... :) Netjes dat ze me op de hoogte houden.

Ik overweeg de overstap naar Xperia Arc, gezien de goede reviews en ook een goede camera. Dit laatste wil ik nog even zeker weten. Of toch nog eventjes de 5800 houden... Mijn man wil deze dan overnemen, vandaar het nieuwe cover met stylus. Ik heb gelukkig nog wel de originele stylus, heb deze vastgeplakt aan de binnenkant met plakband. Ik gebruik hem nu toch niet. Ben benieuwd of de nieuwe slapper is, ik denk het niet want het is origineel nokia.

@Lessram, misschien wil je anders die nieuwe van mij overkopen...??

Ik gebruik ook nog steeds naar tevredenheid de laatste cfw van Timothyw. Wordt allemaal wel steeds trager en zo, misschien ligt dat aan mijzelf. Hoewel ik ook niet veel nieuwe apps er meer op zet. Maar gebruik alles wel intensief.

Heb steeds de spiegelprotector van dealextreme erop zitten tegen krassen, helpt goed, al wordt het scherm erg vettig en moeilijk te lezen en in zonlicht al helemaal niet... Nog maar eens voor een euro wat extra bijbestellen. Kan mijn man er straks ook nog een paar jaar van genieten. Al die poespas erbij wil hij helemaal niet, maar ik denk dat hij toch wel de CFW erop zal willen houden, omdat ik anders weer terug moet flashen en nu werkt het toch zoals het hoort en hoef je niks te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanochtend dus de cover gekregen, was netjes verzonden vanuit een NSP.
UIteraard origineel allemaal (blauw heb ik), stylus lijkt zelfs nog sterker dan die ik had! Het uiteinde is ietsje matter (dat stukje wat uitsteekt uit de telefoon), terwijl bij mij oude, dit wat meer glimmend (maar door gebruik wat dof) is. Klein verschilletje, maar dat matte past ook wel weer beter bij de achterkant zelf. Voor de rest nauwelijks verschil.
Dus als iemand mijn nieuwe of oude stylus wil overkopen...

Wel was het even spannend toen ik de nieuwe stylus er uit wilde halen, hij zat er nu wel heel strak in. Het lipje voorzichtig opengeduwd en toen lukt het wel. Lipje niet kapot gegaan, en nu gaat de stylus er weer goed in en uit en niet te makkelijk. Ik ben van plan hem toch niet meer of nauwelijks te gebruiken. Hoe minder hoe beter. Het is dus vooral voor het design...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:37
Anoniem: 247747 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:15:

Dus als iemand mijn nieuwe of oude stylus wil overkopen...

.
Daar heb ik best een euro voor over?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn man wil de stylus hebben, voor als hij hem kwijtraakt. Hij zal hem veel gaan gebruiken, dus die kans is groter.
Hoorde ik pas na mijn vorige bericht dus helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wazzup105 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:03:
[...]

Hmmm... daar heb ik sinds kort ook last van. Geen benul waar het door komt, maar waar eerst 3 aps open geen probleem was is dat het nu ineens wel, zelfs 2 is nu al een probleem (niet direct na een reboot, maar wel later op de dag). Weet iemand wat er de oorzaak van is dat het geheugen steeds sneller "op" lijkt te raken (of een app om dat zelf te kunnen vaststellen) ? En nog beter of er iets aan te doen is (anders dan een CFW te installeren).
Ik had 81MB bij Tim's fw 52 ROM, kaal. Nu een paar zaken geinstalleerd heb ik nog 74.2MB
Ik probeer nu installatie van Qt te vermijden omdat die ruim 20MB wegslikt.

Ik heb diverse roms nagekeken op het beschibare geheugen. En er zijn er genoeg die 70-75MB vrij geven met veel extras erin.Niet alleen Photon geef veel vrij. Maar ook Xtension Legacy met 78MB+

Wat ik minder vind is dat in die PNHTC6v2, die voor bijna al die rom's het homescreen standaard ingebakken zit. En dat is niet "zomaar" te veranderen.

Ik heb ook ComingNext uitgeprobeerd en dat werkt dus niet onder Tim's ROM.
Ik heb intussen ook nog een LG Optimus P500 (met Android 2.2) erbij gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

Anoniem: 119722 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 00:47:
[...]

Ik had 81MB bij Tim's fw 52 ROM, kaal. Nu een paar zaken geinstalleerd heb ik nog 74.2MB
Ik probeer nu installatie van Qt te vermijden omdat die ruim 20MB wegslikt.

Ik heb diverse roms nagekeken op het beschibare geheugen. En er zijn er genoeg die 70-75MB vrij geven met veel extras erin.Niet alleen Photon geef veel vrij. Maar ook Xtension Legacy met 78MB+
Wazzup (en ik ook) hadden het niet over de vrije hoeveelheid schijfruimte op C, maar de beschikbare hoeveelheid RAM die nog overblijft zodra je telefoon is opgestart: in de 5800 zit zo'n 120MB aan RAM ingebouwd, maar het besturingssysteem alleen al gebruikt daarvan constant zo'n 80MB, waardoor de overige apps/widgets die je tegelijk wilt draaien maximaal bij elkaar 40MB mogen innemen, anders geeft hij de bekende 'geheugen vol' foutmelding en sluit hij vanzelf dingen af. Wat erg vervelend is.

Daarom is het prettig als je een CFW hebt die zuiniger met het RAM om kan gaaan, zodat je veel meer 'ademruimte' hebt bij het draaien van je eigen apps. En bij Tim's CFW kreeg ik die 'geheugen vol' melding op een gegeven moment wel heel vaak.

Overigens ben ik inmiddels overgestapt op de nieuwste versie van een cfw die ik vroeger ook gebruikte: Quicken 2.31, en die is inmiddels echt top _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Anoniem: 247747 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:51:

@Lessram, misschien wil je anders die nieuwe van mij overkopen...??
Dank je, maar ik kan leven met deze slappe stylus. (Heb zelf nog de originele reserve in de doos zitten, maar de moeite nog niet genomen die te pakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woembah schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 18:45:
[...]

Wazzup (en ik ook) hadden het niet over de vrije hoeveelheid schijfruimte op C, maar de beschikbare hoeveelheid RAM die nog overblijft zodra je telefoon is opgestart: in de 5800 zit zo'n 120MB aan RAM ingebouwd, maar het besturingssysteem alleen al gebruikt daarvan constant zo'n 80MB, waardoor de overige apps/widgets die je tegelijk wilt draaien maximaal bij elkaar 40MB mogen innemen, anders geeft hij de bekende 'geheugen vol' foutmelding en sluit hij vanzelf dingen af. Wat erg vervelend is.

Overigens ben ik inmiddels overgestapt op de nieuwste versie van een cfw die ik vroeger ook gebruikte: Quicken 2.31, en die is inmiddels echt top _/-\o_ .
Werkgeheugen bedoel je. 123,2MB om precies te zijn. Daar gaat vanaf wat het systeem verbruikt. Ik draai nu alleen device-info en heb nog 44MB van de 79MB over.Ok RAMSTAT gefet diezelfde waarden. De rest gebruikt het systeem dus.
Bij het maken van een custom ROM moet je keuzen maken, veel programma's, kost RAM Of snelheid (minder programmas en dus veel werkgeheugen over)

Blaze heeft ook 77MB vrij ipv 63 van die Quicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
Anoniem: 119722 schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:28:
[...]

Blaze heeft ook 77MB vrij ipv 63 van die Quicken.
Ja, maar ....

" No app will stay in background at all! "

Dat hoeft nu ook weer niet, dat vind ik nou juist zo leuk van mijn 5800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LessRam schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:16:
[...]

Dank je, maar ik kan leven met deze slappe stylus. (Heb zelf nog de originele reserve in de doos zitten, maar de moeite nog niet genomen die te pakken)
Gemakzucht... dan had ik er zeker wel meer dan een eurootje voor gevraagd :P
In elk geval is het geheel weer terug naar NSP want nu zit het nieuwe lenskapje wat los, wat ik bij de oude nooit heb gehad. Weer wachten dus...
Verder zit ik nog erg in dubio wat hierna te doen. Het gaat dit jaar zeker nog een ander toestel worden. Als ik voor de camera ga, ga ik voor de SE Xperia Arc want die heeft een Xmor Sensor. Niet te vergelijken met een Xenonflitser, maar ja die zijn er nu eenmaal niet meer (behalve de Nokia N8 maar die wil ik niet). Of misschien toch nog eens een Iphone (de 5 krijgt misschien ook een Xmor sensor want Sony gaat hun camera's misschien maken, dat betekent een veel beter camera). Of Samsung Galaxy of zoiets maar misschien zijn ze populairder en zien ze er beter uit dan ze in werkelijkheid zijn... maar is misschien mijn gevoel.... ben vaak nog heel blij met mijn Nokia 5800. Begin me wel te irriteren aan het spiegel-schermprotector. Heb er in Hong Kong nu 2 besteld voor samen ca. 1.60 en gratis verzending, zonder gespiegeldheid. Als ik in de zon ga zitten zie ik nu echt niks meer. Hoewel dat so wie so wel is denk ik, ook zonder protector.

Die problemen met RAM bij CFW's, helpt het niet als je de telefoon reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 247747 schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:14:
[...]
Of Samsung Galaxy of zoiets maar misschien zijn ze populairder en zien ze er beter uit dan ze in werkelijkheid zijn... maar is misschien mijn gevoel.... ben vaak nog heel blij met mijn Nokia 5800.
Ik ook. Het is een leuke telefoon
Die problemen met RAM bij CFW's, helpt het niet als je de telefoon reboot?
Tijdelijk.
Dit helpt wel iets, bij mij 5MB met menu en startscherm. Met het cleanen (defragmenteren) van het RAM komt er nog wat bij.
Op je theme kun je ok bezuinigen. Geen animatie (theme) helpt ook.
http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=17299.0
YouTube: RAMblow v1.30 on Nokia 5800

Kortom. Veel valt er niet te behalen.

Misschien kun je hier ook nog iets tegen

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 10-04-2011 23:56 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic