Afgelopen zaterdag heb ik uiteindelijk die cover van ebay ontvangen. Mijn aanvankelijke blijdschap maakte echter plaats voor teleurstelling, toen ik merkte dat het pinnetje dat je onderin de telefoon ´vastklikt´ deels was afgebroken onderweg naar mijn brievenbus. Hierdoor is hij dus niet echt bruikbaar, helaas. Voor de rest lijkt hij bijna exact op de originele achterkant. Zelfs de sticker die aan de binnenkant zit en aangeeft hoe je de simkaart eruit kan duwen is identiek. Alleen het 'Nokia-reliëf' is bij de ebay-cover iets minder diep, en minder afgerond. Ook lijkt de ebay-cover een stuk blauwer te zijn dan mijn originele, maar dat kan komen doordat alle kleur er bij mijn originele cover misschien al vanaf gesleten is.
De stylus is inderdaad erg buigzaam, maar ik had al meer dan een half jaar zonder stylus gezeten, dus ik wist niet meer of de originele misschien stijver was. Heb 'm nu in mijn oude cover geschoven en hij blijft aardig goed zitten, dus voorlopig doe ik het maar zo. Nu nog even een mailtje sturen naar de verkoper, en hopelijk krijg ik nog een keer een heel exemplaar.
Aan de andere kant heb ik wel een positieve ervaring met de
'JAPOD' batterij voor de 5800 die op DX te koop is. Mijn originele batterij was compleet versleten, en haalde met Tim's cfw nog maar net het avondeten (met gmeiddeld gebruik: 2 uur muziek, whatsapp, wifi en 3g aan. uurtje internet). Deze batterij haalt echter makkelijk het einde van de dag en heeft dan zelfs nog 30% over. Een flinke verbetering dus

. Op DX is ook een originele Nokia-batterij voor de 5800 te koop, maar wat mij betreft is die de 2x zo hoge prijs absoluut niet waard. Ik heb ook nog zo'n usb-oplaadkabel voor de 5800 gekocht daar, zodat ik 'm nog aan mijn laptop, die ik vaak bij me heb rondom de universiteit, kan hangen als het nodig is. En die bevalt ook uitstekend
Als laatste punt in deze toch wel lange post wil ik even zeggen dat ik Tim's cfw (met een aantal eigen modificaties, zoal 4x5 menu, kinetic scrolling mod, qwerty to numeric autorotate mod, en nog een paar dingetjes), al een paar maanden naar volle tevredenheid gebruik. Vind het heerlijk dat hij lekker 'kaal' is zonder allemaal gekke thema's en splashscreens en zo. De laatste tijd merk ik echter wel dat het geheugen wel erg vaak vol loopt. Na een reboot heeft mijn telefoon zo'n 40MB RAM beschikbaar. Die hoeveelheid neemt echter al snel af tot 25-30mb, ook al heb je niks aan staan. Op forum.dailymobile.se zie ik steeds meer firmwares die rond de 70mb beschikbare ram kunnen bereiken, en vooral de
Photon C6-03 , die een dezer dagen uit moet komen, lijkt me erg interessant. 20-30mb extra RAM-geheugen is echt een wereld van verschil denk ik, want op dit moment kan ik niet eens Opera Mobile en de music player tegelijk gebruiken: de music player wordt dan geforceerd gesloten omdat Opera meer ram nodig heeft. Ook Ovi Maps en muziek tegelijk resulteert vaak in een crash van één of beide programma's. Ik ga dus binnenkort ook maar weer eens aan de slag met flashen

.