iklucas schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:29:
Timothy, mijn ringtone wil het nogsteeds niet doen:( en mijn nokia ovi store, ondanks een paar herinstallaties doet het niet meer nadat mijn C schijf op de computer "per ongeluk" was geformateerd-.-
nu herkent ovi suite mijn mobiel niet meer(misschien iets te maken dat ik van ovi site alleen versie 3 kan downloaden?
Vaag, vaag, vaag en vaag.
Ringtone probleem heb ik nooit gehad, ik zet de ringtones altijd in music map op E.
Geen probleem mee. Ik kan het probleem dus niet herleiden.
Ovi store is gewoon te installeren, als er al een halve gare versie op staat, eerst verwijderen. Daarna naar de Nokia site met je telefoon, daar Ovi store downloaden en installeren gaat vanzelf. Geen probleem. Kan het dus niet herleiden.
Je kan ook een .sis bestand downloaden met de computer en deze op de telefoon zetten, daarna handmatig installeren. Werkt ook.
De telefoon word als het goed is door Ovi herkend als Nokia 5800, dat is het ook. Moet dan ook gewoon werken. Dat werkt op mijn telefoon ook. Zelfs het knopje om de 5800 als modem te gebruiken om te internetten werkt met deze cfw, iets wat niet alle cfw's kunnen. Dus ook dat probleem kan ik niet herleiden.
Het beste wat je kan doen is in mijn optiek het volgende:
geheugenkaartje volledig formateren.
Maak eventueel een backup van hetgeen je wilt houden.
Daarna telefoon opnieuw flashen met alles erop en eraan, dus CORE, ROFS2 en UDA file.
Daarna direct Ovi store installeren, als dat lukt, problemen waarschijnlijk allemaal ook weg. ;-)
Daarna ringtones in de map Music op E zetten.
Het maakt dan ook niet uit hoe je een ringtone insteld, dat kan dan via bestandsbeheer, of via de musicplayer, of via profielen... Werkt allemaal.
Over de ovi suite, moet ook gewoon werken.
Snap werkelijk niet waarom dat bij jou anders zou zijn dan op mijn 5800...