Verwijderd

Hey
iemand tips waar je zo'n stylus kan kopen ?
Op dealextreme vindt ik deze niet meer terug .
Vriendelijk bedankt op voorhand !

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:19:
Hey
iemand tips waar je zo'n stylus kan kopen ?
Op dealextreme vindt ik deze niet meer terug .
Vriendelijk bedankt op voorhand !
ebay?

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 17:58
kan iemand me een beetje helpen door het flash proces? Ik zou graag eens nederlandse c6 rom willen draaien op mijn 5800. Wat wil ik behouden: muziek, notities en contactgegevens, hoe kan ik die 3 backuppen en niet al die applicaties en andere zooi?

dan, waar moet ik beginnen bij de flash, had ergens gelezen dat ik verschillende programma's nodig had.

heb de nieuwste 5800 firmware draaien, welke nederlandse rom raden jullie daar voor aan?

en hoe moet ik die rom er precies opzetten, mijn nokia suite hem laten herkennen en zoals ik ergens las geen probleem krijgen met lampjes, knopjes of missend uitschuiftoetsenbord

(heb niet zo'n zin om 250 pagina's te lezen. misschien handig om 1 x een duidelijke nederlandse tutorial te hebben)

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Mijn versie is Nederands en heeft de minste bugs, zover ik hoor van diverse gebruikers.
Gezien je de nieuwste firmware hebt, dus de 52.0.007 versie, moet je ook de versie hebben welke daarvoor gemaakt is. Staat op m'n webpage vermeld. http://camelsystem.nl/cfw

Je kan/moet alles van je geheugenkaartje gooien, behalve wat je wilt houden. Dus muziek, video en dergelijke.
Een andere oplossing is om eerst alles wat je wilt behouden te kopiëren naar je computer, daarna de kaart formateren.

Maargoed, backuppen is backuppen, daar moet het probleem niet liggen.
Maak ook een backup van je contacten natuurlijk.

Flashen gaat met JAF, haal die ergens vandaan.
Firmware haal je van mijn site.

beknopte wijze staat hier:
TimothyW in "Nokia 5800 Tube - Deel 2"

Ik ga even eten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
contacten moet ik gewoon met ovi suite backuppen? en waar staan notities? ook nog een manier om met ovi suite muziek te backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iklucas schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:42:
contacten moet ik gewoon met ovi suite backuppen? en waar staan notities? ook nog een manier om met ovi suite muziek te backuppen?
Alle contacten markeren, en als visitekaart naar extern geheugen kopieëren, na flashen via contacten weer importeren van geheugenkaart. Beter dat je de laatste 10 - 15 pagina's ff doorleest, want je vraagt dingen die al vele malen gevraagd en beantwoord zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
dank je, alleen met zoekfunctie kon ik niet 1 2 3 vinden hoe je de SD kunt formateren, hoe doe je dat?

edit, laat maar gevonden voor mensen in het vervolg met zelfde vraag,

SD kaart kun je formateren door naar menu>toepassingen>bestandenbeheer>E>opties>formateren

Kan iemand me aan JAF helpen?

een oude link hier op het forum werkte niet en een versie die ik had gedownload zat een leuke trojan in

okeej, toch even firewall uitgezet, hij is nu aan het flashen, maar is wel al langer dan 5 minuten bezig, blijft op dit staan:
...........Phone prepared OK!
Waiting for the phone to boot...
Searching for phone...
Phone rebooted but not in flash mode...

edit, mobiel eruit getrokken, starte nog gewoon.

opnieuw alles gedaan en nu werkt het! ziet er nice uit, thnx

[ Voor 96% gewijzigd door iklucas op 03-01-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb regelmatig het probleem dat ovi suite niet synchroniseert zoals ik dat het liefste zou willen. Het gaat mij met name om contacten en agendapunten. Ik wil ze alleen van de telefoon naar de PC (outlook) synchen en het aangevinkt dat apparaat de voorkeur heeft bij conflict. Maar als ik bijvoorbeeld een agenda item verander, staan er na het synchen 2 agendapunten op mijn telefoon, de oude die nog in outlook stond, en de aangepaste vanuit de telefoon. Erg onhandig. Ik heb versie 3.00.284 (beta) maar dat maakt niet uit want met de versies 2.xx had ik dit probleem ook al. Het is geen doen om in outlook eerst steeds alles te wissen.
Heeft iemand dezelfde problemen? Zie ik een optie over het hoofd? Ik weet zeker dat in een veel eerdere versie (een jaar geleden ongeveer of langer geleden) dit wel goed ging, je kon echt aangeven naar welke richting je wilde synchen, dus eenzijdig. Nu is het 'dubbelzijdig' of hoe zeg je dat. Maar dat wil ik niet...

Ik zou ook best op een hele andere manier willen synchen, maar heb me hier nog totaal niet in verdiept. Misschien heeft iemand nog een idee. Ik wil foto's, video's, notities, agenda, contacten synchen, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Ik sync 'gewoon', dus zeg maar twee kanten uit. Als ik iets in m'n telefoonagenda verander, is dat na het synchroniseren ook in de agenda van outlook veranderd. En andersom. Misschien moet je gewoon dat eenzijdige eruit gooien :)

Overigens vond ik synchroniserehn met PC Suite een stuk beter en heb dat gedaan tot m'n C7 kwam, deze wordt niet door PC Suite ondersteund :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:12:
Ondertussen houd ik de stand van zaken bij omtrent nieuwe camphones. De Altek Leo, 14 MP Xenon flits, Android, GPS, WIFI, etc. smartphone van een voor mij onbekend merk lijkt mij op vele, zoniet alle punten een goede opvolger van de nokia 5800. Hij komt nu in februari 2011 naar Europa duurt dus niet lang meer. Nog geen reviews erover, maar ik ben erg benieuwd. Heb het in elk geval tot eind van dit jaar volgehouden met deze telefoon dankzij de CFW's :D
Edit: zie bijv. http://www.gsminfo.nl/mobiele-telefoons/Altek/Leo
wowie 14mp's.. Heb je geen fatsoenlijke lens nodig om dat tot zijn recht te laten komen? Persoonlijk denk ik aan de Google Nexus S voor de opvolger van mijn 5800..

Firmware versie 52 is nog steeds niet beschikbaar voor mn 5800 :(

Bij nader inzien, laat ik hem maar niet upgraden naar 52 maar op de plaats daarvan een 51->C6 doen..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs heb ik mijn firmware geupdate naar v52.0.007. Voorheen had ik een Chinees taalpakket laten installeren door een NSP. Maar na de firmware update is de Chinese taal ondersteuning verdwenen. (Niet zo heel gek)
Ik vraag me nu dit af:
Als ik nu weer naar een NSP ga en een Chinees taalpakket laat installeren wat gebeurt er dan met de firmware? Blijft het de v52.0.007 maar dan in het Chinees of wordt het een andere versie?

Hoe hangt zo'n taalpakket en firmware update met elkaar samen:
1. Een taalpakket is een aanvulling op de firmware?
2. Staat het los van de firmware?
3. Of is een taalpakket dé complete firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 17:21

Kryziek

bb || !bb

Hallo,

Ik ben eigenlijk de firmware op mijn 5800 wel een beetje zat. Een nieuwe mobiel kopen zat er niet in dus dacht ik aan een custom firmware. Nu heb ik op google en youtube zat gezien, maar omdat ik een complete leek ben op dit gebied zou ik graag hulp willen hebben over welke cfw nou goed is en weinig lijkt op wat de 5800 nu heeft.
Ik heb er nu SPB Mobile Shell op draaien en dat werkt aardig goed. Ik zoek dus een betrouwbaar cfw. Ik gebruik mijn mobiel dagelijks dus heb ik liever niet dat hij om de 3 uur vast loopt ofzow.

Mvg. Kryziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:46:
[...]

wowie 14mp's.. Heb je geen fatsoenlijke lens nodig om dat tot zijn recht te laten komen? Persoonlijk denk ik aan de Google Nexus S voor de opvolger van mijn 5800..

Firmware versie 52 is nog steeds niet beschikbaar voor mn 5800 :(

Bij nader inzien, laat ik hem maar niet upgraden naar 52 maar op de plaats daarvan een 51->C6 doen..
Camera schijnt echt goed te zijn, maar ik ben niet echt een superkenner. Zie ook nog geen reviews o.i.d. dus maar afwachten.

Goede keuze om voor cfw c6 te gaan, krijg je geen spijt van!
PinokkioTV schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:59:
Ik sync 'gewoon', dus zeg maar twee kanten uit. Als ik iets in m'n telefoonagenda verander, is dat na het synchroniseren ook in de agenda van outlook veranderd. En andersom. Misschien moet je gewoon dat eenzijdige eruit gooien :)

Overigens vond ik synchroniserehn met PC Suite een stuk beter en heb dat gedaan tot m'n C7 kwam, deze wordt niet door PC Suite ondersteund :(
Ik wil wel 1 kant uit synchen, maar die optie zit er niet in ook al heb ik er tig keer naar gezocht. Misschien ben ik iets duidelijker als ik als voorbeeld neem dat als ik een agenda item op mijn telefoon verwijder, hij er na het synchen met outlook er toch weer op komt te staan. Dat wil ik dus niet.
Is dit duidelijker t.a.v. mijn probleem?

Ik weet niet wat het verschil is met PC suite en waarom deze telefoon met ovi suite geleverd wordt. Wat is de meerwaarde van het een of het ander? (EN kun je ook met PC suite synchen als je c6 cfw erop hebt zitten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:34:
Onlangs heb ik mijn firmware geupdate naar v52.0.007. Voorheen had ik een Chinees taalpakket laten installeren door een NSP. Maar na de firmware update is de Chinese taal ondersteuning verdwenen. (Niet zo heel gek)
Ik vraag me nu dit af:
Als ik nu weer naar een NSP ga en een Chinees taalpakket laat installeren wat gebeurt er dan met de firmware? Blijft het de v52.0.007 maar dan in het Chinees of wordt het een andere versie?

Hoe hangt zo'n taalpakket en firmware update met elkaar samen:
1. Een taalpakket is een aanvulling op de firmware?
2. Staat het los van de firmware?
3. Of is een taalpakket dé complete firmware?
Een taal is deel van een firmware, je kan met het proggie NFE een taal, en nog veel meer, toevoegen aan een firmware voor je 'm flashed. Je kan ook een firmware die kant-en-klaar is gebruiken, custom of origineel, Zoek eens op dailymobile of PNHT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:20
Nog iemand die sinds de upgrade naar firmware v52 last heeft van het niet meer kunnen downloaden van 538 podcasts? Voorheen werkte dit perfect en gebruikte ik het elke dag (Evers staat op!) Andere podcasts werken wel nog gewoon, alleen bij de 538 podcasts lukt het niet meer, er staat "onbekende podcastindeling". De feed is verder niet veranderd zover ik weet. Ik heb 538 ook gevraagd of er iets veranderd was aan hun kant maar nog geen reactie. Hier iemand die hetzelfde heeft? Of iemand die zou willen uitproberen of het bij hem/haar wel werkt? Bv feed http://radio538.nl/538/xml/rss/eversstaatop.jsp Andere feeds naar Evers staat op werken ook niet.

Ik heb inmiddels een hard reset gedaan, maar dat loste het probleem niet op. Verder heb ik hier niets over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:27:
[...]

[...]

[...]

Ik wil wel 1 kant uit synchen, maar die optie zit er niet in ook al heb ik er tig keer naar gezocht. Misschien ben ik iets duidelijker als ik als voorbeeld neem dat als ik een agenda item op mijn telefoon verwijder, hij er na het synchen met outlook er toch weer op komt te staan. Dat wil ik dus niet.
Is dit duidelijker t.a.v. mijn probleem?

Ik weet niet wat het verschil is met PC suite en waarom deze telefoon met ovi suite geleverd wordt. Wat is de meerwaarde van het een of het ander? (EN kun je ook met PC suite synchen als je c6 cfw erop hebt zitten?)
Ik zou zeggen: probeer het gewoon. Installeer PC Suite en ga synchroniseren. Je kunt meer instellen. Tot nog toe kon ik alle toestellen nog met PC Suite benaderen, m'n C7-00 is het eerste toestel dat niet meer wordt ondersteund. Ik heb geen C6-00 en ook geen CFW op m'n 5800, maar heb het idee dat dit gewoon moet werken met PC Suite.

Ik synchroniseer overigens twee kanten uit, als ik op m'n telefoon iets wijzig, is dit na het syncen ook in Outlook gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:00:
[...]

Ik zou zeggen: probeer het gewoon. Installeer PC Suite en ga synchroniseren. Je kunt meer instellen. Tot nog toe kon ik alle toestellen nog met PC Suite benaderen, m'n C7-00 is het eerste toestel dat niet meer wordt ondersteund. Ik heb geen C6-00 en ook geen CFW op m'n 5800, maar heb het idee dat dit gewoon moet werken met PC Suite.

Ik synchroniseer overigens twee kanten uit, als ik op m'n telefoon iets wijzig, is dit na het syncen ook in Outlook gewijzigd.
Ik ga het proberen met PC Suite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
Het opnieuw installeren van Skype lukt niet. Ik had het voor de harde reset gewoon werkend, maar nu krijg ik 'm niet meer geinstalleerd. Via Ovi store niet (installatie mislukt) en via Skype site niet (telefoon niet ondersteund?! En update niet mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
heeft iemand anders ook last dat nokia tune steeds de ringtone is?

ik heb nu tymothy's cfw erop staan, maar hoe vaak ik ook de ringtone naar een liedje heb moeten veranderen, hij blijft tegen de instellingen in hardnekkig de nokia tune als ringtone gebruiken.

Ook weigert mijn mobiel te trillen in stil stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
iklucas schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 14:27:
heeft iemand anders ook last dat nokia tune steeds de ringtone is?

ik heb nu tymothy's cfw erop staan, maar hoe vaak ik ook de ringtone naar een liedje heb moeten veranderen, hij blijft tegen de instellingen in hardnekkig de nokia tune als ringtone gebruiken.

Ook weigert mijn mobiel te trillen in stil stand
chim0 in "Nokia 5800 Tube - Deel 2"

Advies was geloof ik om je ringtone op het telefoongeheugen te zetten. Dit werkt tot nu toe goed bij mij.

Trillen in stilstand kun je gewoon aanpassen bij Instellingen > Persoonlijk > Profielen > Stil > Trilsignaal "Aan"

[ Voor 8% gewijzigd door chim0 op 08-01-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@timothyw: ik heb nu de 4x4 menu mod erin zitten die je de laatste keer linkte hier. Hij is prima, nu geen last van half afgedekte ikonen of namen. Wel even wennen, want ik had nu weer een tijdje 3x4 en was daar toch aan gewend.
Dit is wat drukker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier of het mogelijk is om afbeeldingen van facebook contacten te kopieren naar contacten op een 5800? Ik zit hier al lang voor te zoeken, maar tot nu toe heb ik nog niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:37:
@timothyw: ik heb nu de 4x4 menu mod erin zitten die je de laatste keer linkte hier. Hij is prima, nu geen last van half afgedekte ikonen of namen. Wel even wennen, want ik had nu weer een tijdje 3x4 en was daar toch aan gewend.
Dit is wat drukker.
Ja, ik kan persoonlijk in het geheel niet wennen aan een andere indeling dan de standaard. 4x4 is wat mij betreft te krap voor een Nokia5800 (resolutie is er gewoon te laag voor). Persoonlijke keuze wellicht... Ik houd het op de standaard indeling... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De resolutie is wel oké, het scherm is er alleen wat te klein voor ;)

Ik heb overigens wel het idee dat het fulltime gebruik (wifi, AAC muziek, sms'jes, soms bellen, whatsapp) sinds volgens mij augustus 2009 de batterij langzaam maar zeker de das om aan het doen is. Maar dat mag op zich wel na zo'n tijd :)

Ik heb nog een donor-toestel liggen, maar volgens mij is de batterij daarvan niet veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
TheZeroorez schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:54:
De resolutie is wel oké, het scherm is er alleen wat te klein voor ;)

Ik heb overigens wel het idee dat het fulltime gebruik (wifi, AAC muziek, sms'jes, soms bellen, whatsapp) sinds volgens mij augustus 2009 de batterij langzaam maar zeker de das om aan het doen is. Maar dat mag op zich wel na zo'n tijd :)

Ik heb nog een donor-toestel liggen, maar volgens mij is de batterij daarvan niet veel beter.
Dan koop je toch gewoon een nieuwe via DealExtreme. Die krengen kosten geen bal. Voor 2-3 Euro heb je een flut batterij die hooguit 1 dag mee gaat. Voor 9 euro heb je een batterij die het langer volhoud dan de originele Nokia batterij. Koop er 2 en een oplader en je zit nooit meer met een lege phone.
(Zelf heb ik 3 batterijen; 1 in de 5800, 1 in de lader en 1 in mij jaszak voor het geval de phone bijna leeg is)

Risico bij DealExtreme.... tergend lange verzendtijd. Soms wel 3-4 weken. Heb er zelf al zo'n 70 pakketjes besteld, altijd waar na zijn prijs. Toevallig net het laatste pakketje is het eerste pakketje dat verdwenen is denk ik. Zit nu al 6 weken te wachten op "ARRIVAL"

[ Voor 12% gewijzigd door LessRam op 08-01-2011 23:07 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
chim0 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 14:44:
[...]

chim0 in "Nokia 5800 Tube - Deel 2"

Advies was geloof ik om je ringtone op het telefoongeheugen te zetten. Dit werkt tot nu toe goed bij mij.

Trillen in stilstand kun je gewoon aanpassen bij Instellingen > Persoonlijk > Profielen > Stil > Trilsignaal "Aan"
hij wil niet:(

blijft die irritante nokia tune geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Hmm die van 9 euro is echt beter dan de originele? Da's wel erg cheap, ik weet dat DX niks kost, maar ik had niet verwacht er een batterij te vinden die beter is dan de originele :)

Bnnenkort zal ik eens even kijken met die andere batterij wat hij doet, indien nodig even een ander erin schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
iklucas schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:29:
[...]

hij wil niet:(

blijft die irritante nokia tune geven
Wat voor soort ringtone gebruik je dan? En heb je de laatste firmware erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
chim0 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 09:40:
[...]

Wat voor soort ringtone gebruik je dan? En heb je de laatste firmware erop staan?
Bananaphone.mp3

hij vind ook niet het liedje dat op mijn tel geheugen staat(terwijl wel bij mijn muziek player hij wordt gevonden, dus daarlangs wijs ik hem aan als ringtone)

mp3 tjes dus, kinderliedje;)

en ja, 52 staat erop met de cfw van tymothy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
iklucas schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:29:
[...]

Bananaphone.mp3

hij vind ook niet het liedje dat op mijn tel geheugen staat(terwijl wel bij mijn muziek player hij wordt gevonden, dus daarlangs wijs ik hem aan als ringtone)

Deze? Doet het hier prima. Heb je hem wel in de map Music gekopieerd? De specificaties van die mp3 zien er ook standaard uit dus hij zou hem gewoon moeten kunnen afspelen.

Ik heb trouwens de standaard Nokia firmware, versie 51 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
TheZeroorez schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:36:
Hmm die van 9 euro is echt beter dan de originele? Da's wel erg cheap, ik weet dat DX niks kost, maar ik had niet verwacht er een batterij te vinden die beter is dan de originele :)

Bnnenkort zal ik eens even kijken met die andere batterij wat hij doet, indien nodig even een ander erin schuiven.
Originele batterij (??) $16,52
Flut batterij $2,70
betere batterij $8,71

Die flut batterijen doen het in principe ook prima, alleen moet je ze vaker wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
iklucas schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:29:
[...]

Bananaphone.mp3

mp3's op c worden niet door de player gezien.
Enkel op E in de map Music.
Gooi je mp3 daarin, dan instellen als ringtone.
Zet hem niet in de map ringtones dus.

Misschien is dan je probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
TimothyW schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:12:
[...]

mp3's op c worden niet door de player gezien.
Enkel op E in de map Music.
Gooi je mp3 daarin, dan instellen als ringtone.
Zet hem niet in de map ringtones dus.

Misschien is dan je probleem weg.
helaas, daar begon ik mee, zonder succes, daarna ook gekopieert naar C/music die vond de player dan wel, maar de instellingen>thema>standaard>track daar vond hij niet die van de C

Dus tot nu toe zonder succes alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:36:

Koop er dan meteen screenprotectors bij. Itt tot mijn eerdere berichten ben ik er toch heel tevreden over. Een paar soorten, ca. een euro per stuk. Heb nu een spiegelende er al een half jaar op zitten. Wel een paar krasjes, maar is nog goed te doen. De reserves liggen nog in de kast. Voor een euro niet verkeerd.

Ik heb drie kwart jaar geleden daar ook een houder gekocht in de auto, voor een euro of 5 geloof ik. Heb deze er een tijdje regelmatig uit gehaald op advies ivm autoinbraak (schijnt dat ze dan je auto eerder openhalen omdat veel mensen kennelijk toch een telefoon of navigatieapparaat ergen in het dashboardkastje of zo hebben zitten).
Nu plakt de zuignap dus niet meer goed. Spiritus, terpentine geprobeerd, glassex. Helpt niet.
Ik kan wel weer een nieuwe kopen, maar gebruik navi toch niet superveel op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Had ik al op m'n scherm zitten. En het vervangende schermpje zit al onder de krassen dus dat boeit ook niet meer :P

Meteen erbij kopen maakt overigens niet veel uit bij DX, voor zover ik me herinner kost het allemaal niks om te verzenden/betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zondag 09 januari 2011 @ 19:26:
Had ik al op m'n scherm zitten. En het vervangende schermpje zit al onder de krassen dus dat boeit ook niet meer :P

Meteen erbij kopen maakt overigens niet veel uit bij DX, voor zover ik me herinner kost het allemaal niks om te verzenden/betalen.
Nee geen verzendkosten. Al bestel je maar voor een euro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:32:
[...]

Ik ga het proberen met PC Suite
Helpt niet , probleem blijft. Ga weer terug naar Ovi Suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
iklucas schreef op zondag 09 januari 2011 @ 15:19:
[...]

helaas, daar begon ik mee, zonder succes, daarna ook gekopieert naar C/music die vond de player dan wel, maar de instellingen>thema>standaard>track daar vond hij niet die van de C

Dus tot nu toe zonder succes alles
Ga gewoon naar die mp3 via bestandbeheer en speel hem daar vandaan af en kies dan bij opties Toon gebruiken als..

Moet werken! Ik heb zelf een ringtone geknipt uit een stukje mp3 en gewoon op C:\Music gezet en die als standaard ringtone voor alle profielen ingesteld. Wel daarna bij profiel "Inschakelen" doen, misschien dat dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke versie van JAF ik moet hebben (om c6 cfw erop te zetten) en waar ik het kan downloaden? Ik heb ernaar gezocht maar kon niet echt iets concreets vinden.. alleen fora enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu c6 erop gezet. Mooie firmware! Contacten en berichten synchroniseren lukt wel met Ovi Suite, maar Agenda en notities niet :S . Ook kan ik niet de software updaten zoals Nokia maps enzo, Scribble, Ovi Store etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
Is er een mogelijkheid om symbian ^3 apps op de nokia 5800 te installeren? Bijvoorbeeld de app Angry Birds, die is nu voor symbian ^3 uitgekomen..

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:12:
Ik heb nu c6 erop gezet. Mooie firmware! Contacten en berichten synchroniseren lukt wel met Ovi Suite, maar Agenda en notities niet :S . Ook kan ik niet de software updaten zoals Nokia maps enzo, Scribble, Ovi Store etc.
Geen probleem hoor met c6 om agenda en notities te synchen, gaat bij mij prima. Heb je de opties echt goed ingesteld in ovi suite?
Wel noemde ik al dat ik soms agendaitems dubbel heb als ik op 1 plek iets wijzig. Maar hij syncht dus wel. Ook notities. Het menu van Ovi Suite vind ik hierin niet overal even duidelijk, je moet wel even zoeken naar waar je dat instelt.

OVI store is uit de cfw gehaald ik denk vanwege het extra geheugen en snelheid telefoon. Je kunt (als je die van timothyW hebt) wel de link gebruiken die in de bookmarks staat, dan kom je ook in de store.

Software updater zelf (nu begrijp ik dat je die bedoelde...) is om dezelfde reden er ook uit gehaald. Ik dacht dat je die er wel weer op kan zetten, maar weet niet zeker.
Tha Ertenal schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:42:
Is er een mogelijkheid om symbian ^3 apps op de nokia 5800 te installeren? Bijvoorbeeld de app Angry Birds, die is nu voor symbian ^3 uitgekomen..
Wat ik begrepen heb, is dat het niet kan, maar wel andersom van s60v5 naar s^3. Ik heb wel via googlen een versie van angry birds gedownloaded voor s60v5, maar dat werkt ook voor geen meter. Als je wilt, wil ik die wel voor je uploaden. Maar als'ie goed had gewerkt, had waarschijnlijk iedereen het wel geweten verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
De ovi store is eruit gehaald, omdat de versie welke er standaard op stond niet 'out of the box' werkt. Er komen steeds nieuwe versie's van namelijk. Buiten dat is het niet eens een app welke op de telefoon staat na de firmware erop gezet te hebben, maar meer een installer welke ovi alsnog installeerd ten tijde van het aanklikken ervan. (je kan met een beetje googlen de laatste Ovi Store downloaden, zoek naar "Ovi store sis" bijvoorbeeld...)

Aangezien je met een paar klikjes via de link welke in de favorieten staan je gewoon de laatste Ovi store kan installeren, heb ik gekozen de Ovi store niet standaard in de firmware te zetten.

Overigens is het toevoegen van de laatste Ovi store geen succes geweest, dus ook daar heb ik me niet meer druk over gemaakt.

Syncen moet gewoon werken, ikzelf gebruik die optie totaal niet en mis het ook niet. Het zit erin in ieder geval.

Software updater is eruit gehaald om de eenvoudige reden dat het niet werkt met een custom firmware.
Updaten van software kan natuurlijk handmatig als het nodig is. Als iemand mij kan aantonen dat de updater wél werkt op een CFW, vertel het dan, ik ben het nog niet tegen gekomen... ;)

Ovi maps updaten naar de laatste beta gaat niet, wat wel kan is de laatste versie toevoegen aan de firmware voor het flashen. Als Ovi Maps een stable release uitbrengt, zal deze toegevoegd worden in m'n firmware.

Gezien het feit dat er weinig nieuwe verbeteringen zijn te vinden en te maken, is het al een tijdje stil rondom de CFW, het is een beetje uitgebakken lijkt het.. ;-)

En zoals het niet hoort, doe ik toch even de groetjes aan iedereen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De groetjes? Ga je weg?? ;)

Geen andere CFW voorlopig, ga er nu niet meer zoveel tijd aan spenderen. Bevalt nu goed, ben voorlopig tevreden. Houd de markt wel in de gaten. Misschien een tablet, of toch nog een smartphone? Ik denk het laatste. Camera moet wel veel beter zijn, en liefst iets van android. Maar misschien wordt het 'gewoon' een N8. Altek Leo schiet ook niet op. Als de Galaxy S nu eens met een Xenonflitser kwam, wist ik het ook wel. Mag ook op de tablet van Galaxy zitten. Verder kun je daar ook alles mee doen volgens mij.

Als er toch nog eens een hele nieuwe cfw komt, lijkt mij dat ook zeker wel wat (voor de 5800). Ben benieuwd of ze nog iets kunnen maken voor ons van symbian^3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:12:
De groetjes? Ga je weg?? ;)

Geen andere CFW voorlopig, ga er nu niet meer zoveel tijd aan spenderen. Bevalt nu goed, ben voorlopig tevreden. Houd de markt wel in de gaten. Misschien een tablet, of toch nog een smartphone? Ik denk het laatste. Camera moet wel veel beter zijn, en liefst iets van android. Maar misschien wordt het 'gewoon' een N8. Altek Leo schiet ook niet op. Als de Galaxy S nu eens met een Xenonflitser kwam, wist ik het ook wel. Mag ook op de tablet van Galaxy zitten. Verder kun je daar ook alles mee doen volgens mij.

Als er toch nog eens een hele nieuwe cfw komt, lijkt mij dat ook zeker wel wat (voor de 5800). Ben benieuwd of ze nog iets kunnen maken voor ons van symbian^3.
Welnee, ga niet weg hoor ;-)
Wat ik wel net gedaan heb, is een N8 besteld... :9
Maandag of dinsdag komt het ding binnen, kan ik weer leuk spelen. :)
Nou maar hopen dat niet iemand het lef heeft me te bellen als ik hem heb, want daar heb ik hem niet voor. whoaaaa... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:07:
[...]

Welnee, ga niet weg hoor ;-)
Wat ik wel net gedaan heb, is een N8 besteld... :9
Maandag of dinsdag komt het ding binnen, kan ik weer leuk spelen. :)
Nou maar hopen dat niet iemand het lef heeft me te bellen als ik hem heb, want daar heb ik hem niet voor. whoaaaa... 8)7
Heb je een leuke aanbieding ergens gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Nee, contract verlengd bij Vodafone, daar zit ik al bij sinds Libertel in 1997 kwam met de eerste prepaid toestellen. Dat was een Philips Diga... (Libertel Izi) Daar kon je niet eens mee sms-en, zat er gewoon niet op nog. Later werd Libertel Vodafone, maar dat zal geen nieuws zijn.

De specs van dat toestel liegen er niet om:
Afbeeldingslocatie: http://www.telportal.ro/imagini_telefon/Philips_Diga_1.jpg
netwerk: GSM 900
afmeting: 147 x 56 x 19 mm
gewicht: 179 g
Display: 1 regel met 12 karakters
geluid: Bliep! Monophonic ringtones
speaker(s): neen
opslag van telefoonnummers enkel op sim
Card slot: neen
Data: neen
EDGE: neen
3G: neen
WLAN: neen
Bluetooth : neen
Infrarood: neen
USB: neen
Camera: neen
SMS: neen
Browser: neen
Radio: neen
Klok: neen
Alarm: neen
spelletjes: neen
kleuren: neen, monochroom
GPS: neen
Java: neen
Batterij: ja, 600 mAh NiMH
Stand-by tijd: 85 uur
spreektijd: 130 min
touch: neen

Nou, dat voor 399 gulden met 50 gulden beltegoed en bellen voor 1,35 per minuut, koopje toch?

[ Voor 3% gewijzigd door TimothyW op 14-01-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:48:
Nee, contract verlengd bij Vodafone, daar zit ik al bij sinds Libertel in 1997 kwam met de eerste prepaid toestellen. Dat was een Philips Diga... (Libertel Izi) Daar kon je niet eens mee sms-en, zat er gewoon niet op nog. Later werd Libertel Vodafone, maar dat zal geen nieuws zijn.

De specs van dat toestel liegen er niet om:
[afbeelding]
netwerk: GSM 900
afmeting: 147 x 56 x 19 mm
gewicht: 179 g
Display: 1 regel met 12 karakters
geluid: Bliep! Monophonic ringtones
speaker(s): neen
opslag van telefoonnummers enkel op sim
Card slot: neen
Data: neen
EDGE: neen
3G: neen
WLAN: neen
Bluetooth : neen
Infrarood: neen
USB: neen
Camera: neen
SMS: neen
Browser: neen
Radio: neen
Klok: neen
Alarm: neen
spelletjes: neen
kleuren: neen, monochroom
GPS: neen
Java: neen
Batterij: ja, 600 mAh NiMH
Stand-by tijd: 85 uur
spreektijd: 130 min
touch: neen

Nou, dat voor 399 gulden met 50 gulden beltegoed en bellen voor 1,35 per minuut, koopje toch?
Wat bijzonder dat daar uberhaupt nog specs en foto van te vinden zijn op internet... toestel lijkt erg veel op mijn eerste mobiel siemens nog wat... voor ik denk iets van 65 gulden of zo met wat beltegoed. Puur gekocht omdat ik toen mijn eerste auto had. Ook van libertel, evenals mijn man die nooit meer wat anders wilde dan libertel (nu vodafone) omdat het altijd goed bevalt... heeft hij wel gelijk in.... heb de nokia 5800 met t-mobile gekocht maar weet niet of ik nog eens met t-mobile in zee wil gaan... Ik heb altijd wat problemen met providers als ik een abo neem. Misschien moet ik minder op de prijs gaan letten en gaan voor meer kwaliteit...? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
  • Laatst online: 31-05-2022
na een software update een tijdje terug kon ik ineens geen urls meer typen met t9 ondersteuning op het alfanummerieke nummerbord. Iemand enig idee hoe ik dit weer kan terug zetten? Een vriend van mij heeft precies hetzelfde probleem, dus het ligt aan de nokia update zelf..

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:57
Even een kort vraagje:

Hoe riskant is het flashen met JAF? Of anders hoe groot is de kans dat het toestel niet meer aangaat? Heb nu alle bestanden binnen (firmware van TimothyW en JAF geïnstalleerd maar durf nog niet op "flash" te klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Ik kan het me voorstellen, ik had dat ook in het begin...
Ik heb nu ongeveer 30× een firmware op m'n toestel gezet met jaf, zonder probleem.

Als je in ieder geval de stappen juist doorgelopen hebt en het even nakijkt voor de zekerheid, moet je op een gegeven moment gewoon maar drukken op flash. Loop daarna weg bij je toestel en ga koffie zetten ofzo.. Het duurt maar 2 a 3 minuten, maar dat wachten maakt je niet minder angstig ;-)

Zorg voor een volle batterij, zorg voor een stabiele computer welke niet bij voorbaat al eens de neiging heeft vast te slaan ofzo... Dan is het allemaal al een stuk minder spannend.

Mocht je toch wat verkeerd gedaan hebben, is het inderdaad mogelijk een dode telefoon te hebben. Dan kan je hem als het echt niet wil lukken brengen bij een Nokia point. Hun zetten er dan weer de standaard firmware op. Koste mij in ieder geval niks, want JA... de eerste keer deed ik het ontzettend verkeerd. (had een mix gemaakt van de originele firmware bestanden en die van pnht, dat gaat dus niet)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Misschien is dit al voorbij gekomen maar hebben jullie ook dat als je ergens bent geweest in een menu, dat er dan zo'n rondje rechtsboven het icoontje blijft staan? Als soort van herinnering dat je daar bent geweest. Pas als je op Opties > Afsluiten drukt, gaat het weg. Bij contacten is het ook zo. Als je dan naar contacten gaat en je kiest iemand en je gaat eruit en komt weer in contacten, staat ie weer op die persoon i.p.v. bovenaan, tenzij je dus op Afsluiten hebt gedrukt. Is op zich niet het einde van de wereld maar je ziet elke keer weer die rondjes als je naar menu gaat en het valt gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
@TimothyW

bedankt, ik sta op het punt om verder te gaan. Nog een klein vraagje. Als ik jou bestanden toevoeg aan JAF dan heeft JAF het over: Vietnam Black^0573800^52.0.007^002 ?

en status and results ziet er zo uit:

Checking path: C:\Program Files (x86)\Nokia\Phoenix\Products\RM-356\
Scanning ini files...
Searching for default location of ini...
Checking path: \Products\RM-356\
Checking path: C:\Program Files (x86)\Nokia\Phoenix\Products\RM-356\
FILES SET FOR FLASHING:
MCU Flash file: C:\Program Files (x86)\Nokia\Phoenix\Products\RM-356\RM-356_52.0.007_prd.core.C00
PPM Flash file: C:\Program Files (x86)\Nokia\Phoenix\Products\RM-356\RM-356_52.0.007_prd.rofs2.V20
CNT Flash file: C:\Program Files (x86)\Nokia\Phoenix\Products\RM-356\RM-356_52.0.007_C03_prd.rofs3.fpsx
APE Variant file: C:\Program Files (x86)\Nokia\Phoenix\Products\RM-356\RM-356_52.0.007_026_000_U01.uda.fpsx
Languages in ppm: English,Vietnamese,Tagalog,Chinese Simpl,Chinese Trad

klopt dit? Dat CNT Flash file zit er volgens mij niet bij firmware?

[ Voor 4% gewijzigd door Maite op 17-01-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Ik doe het anders dan jij zo te zien, je gebruikt dus een .ini file begrijp ik...
Ik kies echter altijd handmatig de bestanden, zoals ergens in deze thread, paar blz. terug beschreven.

Ik heb geen idee wat er gebeurd als je dit doorzet, lees even mijn aanpak en als je dat stap voor stap doet, gaat het goed. mits het mis gaat... kleine kans heb je altijd, maar wie niet waagt zal nooit over de brug komen. ;-)

Ik ga nu eten, dus vandaar deze korte uiteenzetting...
Hoop dat je er al een stuk verder mee komt. Vietnam is niet echt de bedoeling denk ik... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:41
chim0 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:20:
Misschien is dit al voorbij gekomen maar hebben jullie ook dat als je ergens bent geweest in een menu, dat er dan zo'n rondje rechtsboven het icoontje blijft staan? Als soort van herinnering dat je daar bent geweest. Pas als je op Opties > Afsluiten drukt, gaat het weg. Bij contacten is het ook zo. Als je dan naar contacten gaat en je kiest iemand en je gaat eruit en komt weer in contacten, staat ie weer op die persoon i.p.v. bovenaan, tenzij je dus op Afsluiten hebt gedrukt. Is op zich niet het einde van de wereld maar je ziet elke keer weer die rondjes als je naar menu gaat en het valt gewoon op.
Dit is normaal. Het betekent namelijk niet dat je er bent geweest, maar dat het desbetreffende programma nog open staat. Dit is ook te zien als je naar de 'open toepassingen' kijkt (menuknop inhouden). Ook al heb je de homescreen voor je dan kan alsnog zo'n toepassing open staan.

Het is eigenlijk net als bij je computer. Als jij met je internetbrowser naar een webpagina gaat en dan op de taakbalk op 'bureaublad weergeven' klikt, verdwijnt dat scherm ook. Als je vervolgens je browser weer opent is de website ook niet weg tenzij je hem eerst afsluit. (net als je contactpersoon) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:08
chim0 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:20:
dat zijn je programmas die open staan. je hebt dus het programma niet afgesloten.
menu knop lang indrukken geeft ze ook.
vooral bij contacten inderdaad onhandig.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Het lijkt idd op bureaublad weergeven.

Het zou handiger zijn dat ie alles afsluit wanneer je op de rode knop drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
TimothyW schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:56:
Ik doe het anders dan jij zo te zien, je gebruikt dus een .ini file begrijp ik...
Ik kies echter altijd handmatig de bestanden, zoals ergens in deze thread, paar blz. terug beschreven.

Ik heb geen idee wat er gebeurd als je dit doorzet, lees even mijn aanpak en als je dat stap voor stap doet, gaat het goed. mits het mis gaat... kleine kans heb je altijd, maar wie niet waagt zal nooit over de brug komen. ;-)

Ik ga nu eten, dus vandaar deze korte uiteenzetting...
Hoop dat je er al een stuk verder mee komt. Vietnam is niet echt de bedoeling denk ik... ;-)
oke bedankt, ik ga even alles nog eens nalezen en het dan handmatig proberen! Eet smakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:08
chim0 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:20:
Het lijkt idd op bureaublad weergeven.

Het zou handiger zijn dat ie alles afsluit wanneer je op de rode knop drukt.
daar zullen de meningen over verdeeld zijn.

voorbeeld:
als ik gebeld wordt tijdens navigeren en ik hang op (rode knop)
dan wil ik niet dat hij de navigatie stopt.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Driek schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:53:
[...]

daar zullen de meningen over verdeeld zijn.

voorbeeld:
als ik gebeld wordt tijdens navigeren en ik hang op (rode knop)
dan wil ik niet dat hij de navigatie stopt.
Ja ok, maar dan ben je echt bezig met iets (navigatie), maar dingen als contactpersonen en de muziekspeler hoeven van mij niet aan te blijven als ik eruit ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

Sluiten via de "sluiten" knop op je scherm zelf.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Een mooie zou zijn: kort rood indrukken, blijft op de achtergrond lopen en lang indrukken, afsluiten van programma. (mischien met vervelende melding: "weet u het zeker?" en als ze dat dan toch doen, zet er gelijk een optie bij: "Deze melding nooit meer tonen" welke je kan aanvinken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
Timothy, mijn ringtone wil het nogsteeds niet doen:( en mijn nokia ovi store, ondanks een paar herinstallaties doet het niet meer nadat mijn C schijf op de computer "per ongeluk" was geformateerd-.-

nu herkent ovi suite mijn mobiel niet meer(misschien iets te maken dat ik van ovi site alleen versie 3 kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
iklucas schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:29:
Timothy, mijn ringtone wil het nogsteeds niet doen:( en mijn nokia ovi store, ondanks een paar herinstallaties doet het niet meer nadat mijn C schijf op de computer "per ongeluk" was geformateerd-.-

nu herkent ovi suite mijn mobiel niet meer(misschien iets te maken dat ik van ovi site alleen versie 3 kan downloaden?
Vaag, vaag, vaag en vaag.

Ringtone probleem heb ik nooit gehad, ik zet de ringtones altijd in music map op E.
Geen probleem mee. Ik kan het probleem dus niet herleiden.

Ovi store is gewoon te installeren, als er al een halve gare versie op staat, eerst verwijderen. Daarna naar de Nokia site met je telefoon, daar Ovi store downloaden en installeren gaat vanzelf. Geen probleem. Kan het dus niet herleiden.

Je kan ook een .sis bestand downloaden met de computer en deze op de telefoon zetten, daarna handmatig installeren. Werkt ook.

De telefoon word als het goed is door Ovi herkend als Nokia 5800, dat is het ook. Moet dan ook gewoon werken. Dat werkt op mijn telefoon ook. Zelfs het knopje om de 5800 als modem te gebruiken om te internetten werkt met deze cfw, iets wat niet alle cfw's kunnen. Dus ook dat probleem kan ik niet herleiden.

Het beste wat je kan doen is in mijn optiek het volgende:

geheugenkaartje volledig formateren.
Maak eventueel een backup van hetgeen je wilt houden.

Daarna telefoon opnieuw flashen met alles erop en eraan, dus CORE, ROFS2 en UDA file.
Daarna direct Ovi store installeren, als dat lukt, problemen waarschijnlijk allemaal ook weg. ;-)

Daarna ringtones in de map Music op E zetten.
Het maakt dan ook niet uit hoe je een ringtone insteld, dat kan dan via bestandsbeheer, of via de musicplayer, of via profielen... Werkt allemaal.

Over de ovi suite, moet ook gewoon werken.

Snap werkelijk niet waarom dat bij jou anders zou zijn dan op mijn 5800...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
oops, twee woorden door elkaar gehaald bedoelde dat alleen ovi suite het niet doet, alleen is mijn probleem, ik kan ook geen back up maken in case of. MAakt het weer wat enger om mijn mobiel te flashen:(

over die ringtone is gewoon vaag, misschien dat ik inderdaad maar gewoon opnieuw moet flashen

ovi suite herkent als geheel gewoon geen mobiel, windows wel, maar ovi suite geeft gewoon een standaard plaatje van een mobiel en kan er geen naam bij verzinnen:S ook na verschillende keren opnieuw op pc instaleren.

Naja, misschien toch binnenkort eens opnieuw flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
backup maken van contacten en dergelijke kan je beter doen met bestandsbeheer welke op je telefoon staat. Werkt een stuk sneller ook...

Dan moet je dus de volgende volgorde aanhouden, anders gaat het mis:
backup maken van zut welke op geheugenkaartje (E) staat op je computer. (cardreader gebruiken)
geheugenkaartje formateren als FAT32 (snel als het kan, boeit niet)
geheugenkaartje terug in telefoon doen
via bestandsbeheer backup maken van contacten, notities etc. Heel de meuk, sla eventueel instellingen en bestanden even over. Hoeft niet, want je kan tijdens het herstellen ook kiezen welke delen je wilt herstellen...
Daarna telefoon flashen met heel de ratteplan, CORE, ROFS2 en UDA.
Daarna backup herstellen via bestandsbeheer

Nou, dan ben je al een heel eind. ;-)

Ovi suite op je computer eens helemaal verwijderen via software verwijderen in config scherm...
Daarna laatste versie opnieuw installeren, herstart de computer dan eens even...
Sluit daarna je telefoon eens aan, kijken wat er gebeurd. ;-)

edit: kijk ook eens even bij hardware of er geen nodige zaken zijn welke aangeduid zijn met een vraagteken, uitroepteken of wat voor vaag tegen daar dan ook voor is... :P

heb wel eens gehad dat delen welke benodigd zijn niet goed worden geïnstalleerd, of een nog mooier woord geïnitialiseerd.

Ik ga ff slapen, heb ik zin in... ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door TimothyW op 18-01-2011 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
kan ik het geheugenkaartje ook gewoon gebruiken door mobiel inpluggen > pc suite > geheugenkaartje, control+A > control+C > ergens opslaan > en dan doorgaan met alles? en later alles weer op het kaartje kopieren(ik heb namelijk geen cardreader:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
iklucas schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:34:
kan ik het geheugenkaartje ook gewoon gebruiken door mobiel inpluggen > pc suite > geheugenkaartje, control+A > control+C > ergens opslaan > en dan doorgaan met alles? en later alles weer op het kaartje kopieren(ik heb namelijk geen cardreader:P
kopieer dan enkel de mappen video / music / images en wat je nog meer nodig denkt te hebben.
Als je mail en sms op E worden opgeslagen, is backuppen lastig zonder cardreader.
Dan moet je even gebruik maken van open4all patch in rompatcher, daarna staat mail en sms ergens in een private map. Even zoeken op google daarvoor dan. Makkelijker is het gewoon vergeten en na alles gekopieerd te hebben, formateren die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb ik weer het probleem dat tijdens het afspelen van muziek op een gegeven moment wordt weergegeven: algemeen: systeemfout. Het afspelen stopt, ik kan alleen het programma beeindigen. Opnieuw iets afspelen lukt niet meer. Alleen telefoon opnieuw aanzetten helpt.
Ben bang dat ik opnieuw moet flashen. Maar toch rare foutmelding. Eerst maar eens opnieuw eens resetten, misschien is dit voldoende.
Iemand anders dit probleem gehad?

@Timothyw, heb je je nieuwe mobieltje al? Ben erg benieuwd naar je ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
@speurder, heb ik geen last van!

Wat wel handig zou zijn imo is als de muziekspeler stopt als je oortjes worden losgekoppeld(heb zo nu en dan dat ze somehow los gaan en dat ik dan lekker in het openbaar opeens hardop mijn muziek op heb staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:06:
Nou heb ik weer het probleem dat tijdens het afspelen van muziek op een gegeven moment wordt weergegeven: algemeen: systeemfout. Het afspelen stopt, ik kan alleen het programma beeindigen. Opnieuw iets afspelen lukt niet meer. Alleen telefoon opnieuw aanzetten helpt.
Ben bang dat ik opnieuw moet flashen. Maar toch rare foutmelding. Eerst maar eens opnieuw eens resetten, misschien is dit voldoende.
Iemand anders dit probleem gehad?

@Timothyw, heb je je nieuwe mobieltje al? Ben erg benieuwd naar je ervaring.
Nog nooit gehad, ja een systeemfout wel ooit, maar nooit tijdens het afspelen van muziek. Systeemfout krijg ik als ik een of andere Nokia telefoontest programma installeer, verder nooit gezien.

Rare melding, gezien het ineens gekomen is, lijkt me resetten voldoende.
Er kan weinig veranderen als je opnieuw flashed, dat kan eigenlijk niet wijzigen.

Telefoon zal onderweg zijn, maar nog niet in mijn handen... Zal morgen of overmorgen wel worden dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iklucas schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:30:
@speurder, heb ik geen last van!

Wat wel handig zou zijn imo is als de muziekspeler stopt als je oortjes worden losgekoppeld(heb zo nu en dan dat ze somehow los gaan en dat ik dan lekker in het openbaar opeens hardop mijn muziek op heb staan!
Het is vooral erg vervelend als je gebeld wordt tijdens het muziek draaien. Dan doe je de oortjes uit (want het is HELAAS geen bel-headsetje) en gaat normaal een telefoongesprek aan. Is dat afgelopen, begint de muziek weer heel hard en dan vergeet je die dingen er weer in te pluggen. Is me paar keer overkomen toen ze in het ziekenhuis met me bezig waren, niet echt handig... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:11:
[...]

Nog nooit gehad, ja een systeemfout wel ooit, maar nooit tijdens het afspelen van muziek. Systeemfout krijg ik als ik een of andere Nokia telefoontest programma installeer, verder nooit gezien.
Een heleboel flash-sessies terug heb ik dit ook gehad, ook tijdens het afspelen van muziek. Het gebeurde toen bij steeds hetzelfde punt op een bepaald muzieknummer. Heel vreemd.
Op dit moment luister ik iets minder vaak muziek dus weet niet of het nu ook op hetzelfde punt gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocodeluxe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-07 16:50
Jaaa hij staat er op hoor tim! ziet er gelikt uit! mooie bruine achtergrond! Thanks mate!

[ Voor 152% gewijzigd door chocodeluxe op 21-01-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit toch wel te twijfelen... niet om over te stappen op Samsung Galaxy S of Noki N8 of zo, maar meer of ik misschien een tablet overweeg ipv een smartphone. Maar dan moet zo'n tablet wel een meerwaarde hebben tov de smartphone, maw. je moet er goed office mee kunnen doen, beter internet bekijken (flash), etc. En natuurlijk wel bellen en (goede) foto's maken.
Maar ik zie mezelf nog niet in het openbaar met zo'n tablet bellen.
Ik wacht nog af wat de markt gaat doen, maar 't kriebelt wel om iets nieuws te gaan uitproberen. Wel weet ik zeker dat ik een tablet als vervanging van een mobiel zou willen en niet erbij. Net zoals ik een mobiel als vervanging van een digi.camera zou willen. Alles in één.
Een tablet met een Xenon flits, en mogelijkheid om Sim kaart in te doen, dan zijn we er denk ik. Prijskaartje.....? :P Nog even sparen vrees ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:59:
Zit toch wel te twijfelen......of ik misschien een tablet overweeg ipv een smartphone. Maar dan moet zo'n tablet wel een meerwaarde hebben tov de smartphone, maw. je moet er goed office mee kunnen doen, beter internet bekijken (flash), etc. En natuurlijk wel bellen en (goede) foto's maken.
Maar ik zie mezelf nog niet in het openbaar met zo'n tablet bellen.
....... Nog even sparen vrees ik....
Je zoekt een tablet, waar je ook mee kunt bellen. Maar wilt niet in het openbaar met zo'n tablet bellen.....
Ik denk dat je nog heeeeeeel lang zult wachten. Beste oplossing; koop een lichtgewicht koepeltentje en de tablet naar wens. Kun je in alle privacy bellen. ;)

(Eerlijk gezegd ik zit met dezelfde onmogelijke overweging "opvouwbare" iPad met WiFi, 3G, GSM, BT, USB, Java, Internet Abbo en een prijsje onder de 400 Euro O-) )
Vermoedelijk wordt het toch eerst maar een tijdje de Nokia N9. Komt over een paar maand, ziet er ook wel erg gelikt uit.

[ Voor 14% gewijzigd door LessRam op 24-01-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:59:
[...]

Je zoekt een tablet, waar je ook mee kunt bellen. Maar wilt niet in het openbaar met zo'n tablet bellen.....
Ik denk dat je nog heeeeeeel lang zult wachten. Beste oplossing; koop een lichtgewicht koepeltentje en de tablet naar wens. Kun je in alle privacy bellen. ;)

(Eerlijk gezegd ik zit met dezelfde onmogelijke overweging "opvouwbare" iPad met WiFi, 3G, GSM, BT, USB, Java, Internet Abbo en een prijsje onder de 400 Euro O-) )
Vermoedelijk wordt het toch eerst maar een tijdje de Nokia N9. Komt over een paar maand, ziet er ook wel erg gelikt uit.
http://www.jouwmobiel.nl/nieuws/1757-Nokia-N9-geannuleerd Ik hoop voor je dat 'ie nog komt. Of het onder de 400 euro gaat worden met ook een 12 MP Xenon flitser, betwijfel ik...
Hoef je er overigens geen gps bij? Die staat niet in je rijtje :P

Ik denk dat het nog een smartphone wordt, maar als ik eens iemand zie bellen met een tablet, volgens mij is dat eigenlijk geen gezicht... tenzij met headsetje of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 12:01

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik heb de laatste tijd vaker het probleem dat het toestel spontaan uitvalt. Dit eigenlijk alleen als ik hem in mijn broekzak heb. Misschien dat hij samengedrukt wordt of zoiets, waar het toestel dus niet tegen kan.

Weet iemand wat het kan zijn, en of het de moeite is het voor reparatie aan te bieden? De garantietermijn (aanschaf oktober 2009), zal wel verlopen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Getver.... ondanks dat die info van een betrouwbare bron blijkt te zijn. Hoop ik toch dat hij dit keer ongelijk heeft. Heel die N9 was al zo goed als uitontwikkeld, lijkt me dom om die R&D kosten kwijt te zijn terwijl na fabricage alleen de winst nog maar binnen geharkt hoeft te worden......
Naar het nu schijnt is de N9 komen te vervallen t.b.v. een nieuw aan te kondigen Nokia tablet.
meer info

Tja dan misschien daar op wachten of toch de E7, maar ja die draait "nog" symbian, en hoe lekker ik dat ook vind, denk toch dat symbian zijn tijd heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik ben er klaar mee! Nadat ik me vorige week de tandjes zocht om een bestand te kopieren via de standaard file manager, ovi maps voor de zoveelste keer niet in staat bleek om een alternatieve route te berekeken, de gps fix weer 5 minuten duurde en ik probeerde om via die ranzige bloatware m'n telefoon te syncen.

De 3720 bevalt nog steeds prima maar de 5800 is gewoon een miskoop gebleken

Net een htc desire besteld, de nokia gaat wel naar recell ofzo.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Wijnands schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:05:
Ik ben er klaar mee! Nadat ik me vorige week de tandjes zocht om een bestand te kopieren via de standaard file manager, ovi maps voor de zoveelste keer niet in staat bleek om een alternatieve route te berekeken, de gps fix weer 5 minuten duurde en ik probeerde om via die ranzige bloatware m'n telefoon te syncen.

De 3720 bevalt nog steeds prima maar de 5800 is gewoon een miskoop gebleken

Net een htc desire besteld, de nokia gaat wel naar recell ofzo.
bestand kopiëren is geen probleem, er is meer dan de standaard manager, maar ook daarmee lukt het prima.
Er is meer dan Ovi Maps, Sygic bijvoorbeeld. Fix is binnen een paar seconden gebeurd, als je tenminste ook AGPS gebruikt. Syncen? Is dat tegenwoordig hip? Ik sync geen ene reet.

Veel plezier met je ranzige HTC desire, ik desire het niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:33:
Ik heb de laatste tijd vaker het probleem dat het toestel spontaan uitvalt. Dit eigenlijk alleen als ik hem in mijn broekzak heb. Misschien dat hij samengedrukt wordt of zoiets, waar het toestel dus niet tegen kan.

Weet iemand wat het kan zijn, en of het de moeite is het voor reparatie aan te bieden? De garantietermijn (aanschaf oktober 2009), zal wel verlopen zijn..
Ik heb het heel af en toe (1 x in de paar maanden). Vraag me af of je er iets aan kunt (laten) doen, behalve als je het echt heel vaak hebt. Op het toestel heb je 2 jaar fabrieksgarantie dus zoek maar een nokia service point in je buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:58:
Getver.... ondanks dat die info van een betrouwbare bron blijkt te zijn. Hoop ik toch dat hij dit keer ongelijk heeft. Heel die N9 was al zo goed als uitontwikkeld, lijkt me dom om die R&D kosten kwijt te zijn terwijl na fabricage alleen de winst nog maar binnen geharkt hoeft te worden......
Naar het nu schijnt is de N9 komen te vervallen t.b.v. een nieuw aan te kondigen Nokia tablet.
meer info

Tja dan misschien daar op wachten of toch de E7, maar ja die draait "nog" symbian, en hoe lekker ik dat ook vind, denk toch dat symbian zijn tijd heeft gehad.
Bedenkt wel dat E7 een veel mindere camera heeft dan N8, maar dat is voor jou misschien niet zo belangrijk als voor mij.

Ja en wat die tablet betreft: dat is wel iets waar ze op dit moment goed winst mee kunnen maken. Al ben ik erg benieuwd of het net zo vlotjes en mooi eruit ziet als de ipad en galaxy tab (android).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:14:
[...]

bestand kopiëren is geen probleem, er is meer dan de standaard manager, maar ook daarmee lukt het prima.
Er is meer dan Ovi Maps, Sygic bijvoorbeeld. Fix is binnen een paar seconden gebeurd, als je tenminste ook AGPS gebruikt. Syncen? Is dat tegenwoordig hip? Ik sync geen ene reet.

Veel plezier met je ranzige HTC desire, ik desire het niet in ieder geval.
Je syncht niet, wat doe je dan? Alleen backups??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:31:
[...]

Je syncht niet, wat doe je dan? Alleen backups??
yep, backup van telefoonnummers middels ovi, niet op de computer maar online, daarnaast af en toe een backup van C naar E met de backupmanager vanuit bestandsbeheer.

Verder sync ik niets, afspraken en notitie's staan op mijn telefoon, als ik ze wil zien of maken, danwel aanpassen, gebruik ik dus mijn telefoon. Ik heb dat ding ook altijd bij me, dus waarom dan syncen met outlook ofzo? Dat is natuurlijk persoonlijk, maar ik heb er in ieder geval niks aan om het te syncen. Ook geen behoefte aan of aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik heb een laptop met outlook. Sinds de baas besloot op mijn sim geen data meer toe te laten synchroniseer ik mijn afspraken daarmee. Vroeger met pc suite ging dat meestal wel aardig, de laatste versie's werden al rap slechter. Nu heet het ovi suite, gebruikt 4 keer meer geheugen en heeft een interface die alleen voor sbs6 kijkers ontwikkeld is.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Ik sychroniseer mijn 5800 al 2 jaar lang met PC Suite, en nog nooit problemen mee gehad,ook niet met alle alternatieve firmwares welke ik heb geprobeerd. Ik gebruik nu 7.1.51.0 en sync bijna dagelijks mijn agenda. Of beter onze agenda, het is namelijk de gezinskalender welke naar 2-3 telefoons wordt gesynchroniseerd.
Beetje zoals die ouderwetse Marjolein Bastin agenda's welke vroeger bij ons in huis lag om alle afspraken voor iedereen in te scrhijven.... :)
Simpel BlueTooth stickje in de laptop, connecten, rechter mouse knop op het PC Suite icoontje bij de klok op de laptop, synchroniseren aanklikken en een 2 minuten later krijg ik een overzicht van wat er gesynched is.
(Ik synchroniseer alleen de agenda, geen (email)adressen/nummers/muziek etc...)

OVI Suite heb ik er ook opstaan, maar die vind ik veel te log en gebruik ik alleen in combinatie met OVI-Store of om Maps af en toe bij te werken.

[ Voor 12% gewijzigd door LessRam op 25-01-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:39:
[...]

yep, backup van telefoonnummers middels ovi, niet op de computer maar online, daarnaast af en toe een backup van C naar E met de backupmanager vanuit bestandsbeheer.

Verder sync ik niets, afspraken en notitie's staan op mijn telefoon, als ik ze wil zien of maken, danwel aanpassen, gebruik ik dus mijn telefoon. Ik heb dat ding ook altijd bij me, dus waarom dan syncen met outlook ofzo? Dat is natuurlijk persoonlijk, maar ik heb er in ieder geval niks aan om het te syncen. Ook geen behoefte aan of aan gehad.
Ik synch of backup graag voor het geval de telefoon crasht, gestolen wordt, of wat dan ook en ik alles kwijt ben. Dat is de reden, verder doe ik er op de pc niet veel mee, al is het som handig om alle tel.nrs. daar bij de hand te hebben.
Backup via ovi online, heb ik nooit gedaan. Ik dacht dat je alleen online kunt synchen met ovi, of is dat hetzelfde...? Als het terug synchen of herstellen dan ook maar normaal gaat, dus dat je de data op ovi dan op je mobiel krijgt en dat je oude data van de mobiel dan maar vervallen. En niet van die dubbele items krijgt zoals ik nu heb met ovi suite...
Misschien ben ik niet meer te volgen, maakt dan ook verder niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Is lossless playback mogelijk op de e.o.a. manier met de standaard firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K_VL
  • Laatst online: 05:03
chim0 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:57:
Is lossless playback mogelijk op de e.o.a. manier met de standaard firmware?
Google is je vriend: http://tinyurl.com/6kvkm49 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik bedoel iets anders, geen pauzes ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 03:47:
[...]

Ik bedoel iets anders, geen pauzes ertussen.
Dan moet je naar gapless vragen ipv lossless, hier werkt folderplay 1.8 prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 09:51:
[...]

Dan moet je naar gapless vragen ipv lossless, hier werkt folderplay 1.8 prima.
Sorry, gapless bedoelde ik.

Ik ga Folderplay installeren. Bedankt!

OK, getest maar je kan niet vooruit spoelen en geen EQ.

[ Voor 9% gewijzigd door chim0 op 30-01-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 10:48:
[...]

Sorry, gapless bedoelde ik.

Ik ga Folderplay installeren. Bedankt!

OK, getest maar je kan niet vooruit spoelen en geen EQ.
eq heb ik met deze speler niet nodig want geluid staat wat mij betreft ok (hoor geen verschil met nokia mp3 speler), daarbij is het meestal .ogg waar ik naar codeer. Boven terug/pauze-play/vooruit knop zit toch een tijdsbalkje om te spoelen, idd wel dunne vingers of stylus nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ineens vreemd en traag,
Mijn 5800 doet vanaf vandaag erg vreemd, bij openen en sluiten van het menu of andere toepassing (zoals berichten agenda enz. werkt het scherm vreemd, ik zie het scherm traag wegscrollen van links naar rechts/of vanuit het midden naar de te openen toepassing en ik zie rechtsbovenin het scherm bij het blue tooth symool een rood "ledje" oplichten tijdens het openen of sluiten van de toepassing. ik heb de 5800 gekeken maar zie geen nieuwe toepassingen die geinstallaaerd zijn ofzo, ook heb ik de 5800 al in factory default gezet.
Wie weet wat dit kan zijn????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:48:
Ineens vreemd en traag,
Mijn 5800 doet vanaf vandaag erg vreemd, bij openen en sluiten van het menu of andere toepassing (zoals berichten agenda enz. werkt het scherm vreemd, ik zie het scherm traag wegscrollen van links naar rechts/of vanuit het midden naar de te openen toepassing en ik zie rechtsbovenin het scherm bij het blue tooth symool een rood "ledje" oplichten tijdens het openen of sluiten van de toepassing. ik heb de 5800 gekeken maar zie geen nieuwe toepassingen die geinstallaaerd zijn ofzo, ook heb ik de 5800 al in factory default gezet.
Wie weet wat dit kan zijn????
Dat is 'n feature die ik 'n tijd terug ook spontaan gekregen heb. Je zou 't verwachten bij een firmwareupdate, maar 't was er zomaar van het ene op 't andere moment, zonder update... Het is niets raars, rode 'ledje' geeft aan dat ie 'n toepassing aan 't opstarten is en die effecten zij voor de 'mooi-igheid'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je reactie, maarrree: kan het er ook weer vanaf? ik vind het namelijk helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:33:
Dank voor je reactie, maarrree: kan het er ook weer vanaf? ik vind het namelijk helemaal niks.
instellingen-thema's-algemeen, en dan via opties thema-effecten uitschakelen. Batterij ff eruit halen doet ook wel eens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-07 16:36
Mijn TomTom GO 940 kan handsfree bellen, SMS versturen en ontvangen en het telefoonboek kopiëren. TomTom geeft slechts een beperkt aantal Nokia telefoons op die alle genoemde functies ondersteunen, waaronder de 5530 XpressMusic.

De Nokia XpressMusic 5800 staat niet in de lijst. Aangezien de 5530 een iets lager gepositioneerde telefoon uit dezelfde modelreeks als de 5800 is, verwachtte ik dat deze ook alle functies zou ondersteunen. Ik krijg sms ontvangen en versturen echter niet werkend op de TomTom. Handsfree bellen en telefoonboek kopiëren werkt prima.

Volgens Nokia ondersteunt de 5800 i.t.t. de 5530 vier bluetooth profielen niet: "GAVDP - Generic Audio/Video Delivery Profile", DIP, BIP en HIDP.

Is er een manier om die profielen toe te voegen aan de 5800 of een andere oplossing?
Pagina: 1 ... 62 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic