navifirm geeft enkel een aanbod aan een compleet downloadbaar pakket, handig ingedeeld en met een paar klikken heb je de juiste firmware te pakken.
Verder doet nafirirm niks, je kan dus ook ergens anders een firmware vandaan halen, of een custom versie...
Met andere woorden, nafifirm heeft niks te maken met het wel of niet kunnen downgraden.
Dan komen we aan bij JAF
Met Jaf kan je downgraden, de optie zit dan ook in JAF.
Echter!!! dan moet je wel in het bezit zijn van een JAF BOX. een hardwarematig product, Dongle.
Ik mag aannemen dat we allemaal het programma opstarten met de emulator en geen geld uitgegeven hebben voor dit stukje hardware.
Dus het is heel simpel:
Downgraden met JAF zonder JAF BOX = BRICK
Downgraden met JAF incl. JAF BOX = prima
Dus moet je naar een Nokia Carepoint of een bedrijf naar keuze met die mogelijkheid, of je koopt de spullen ervoor.
edit:
De vraag is trouwens eerder waarom de nieuwe firmware op zijn telefoon niet goed werkt, de firmware zou namelijk prima moeten werken en ik heb enkel positieve ervaringen gelezen erover. Uiteraard met uitzondering van diegene welke een CFW hebben, want daar zitten al die positieve veranderingen al lang in en natuurlijk meer dan dat.
In de starttopic staat:
Mijn telefoon doet raar, help!
Resetten doe je zo:
toets *#7780# in > Ja > 12345 > OK en nadat het toestel weer is opgestart,
toets *#7370# in > Ja > 12345 > OK
Hiermee wis je alles op het interne geheugen en komt ie weer in de standaard firmware terecht. Je geheugenkaart wordt niet gewist.
Dat al eens gedaan?
Backup wel al je gegevens even, in ieder geval je contactlijst...
edit 2:
Ik ben bezig met een CFW combinatie V52 van de 5800 met de C6 V20...
Dat zou betekenen dat je dus deze CFW kan gebruiken.
Dat betekend ook voor diegene welke momenteel het aanbod van V51 versie's aan het proberen is, dat het updaten naar deze firmware er voor zorgt dat je dus geen V51 CFW's kan proberen.
Oke, dat kan eigenlijk nog wel, dan moet je namelijk de core bestanden gebruiken van de nog uit te brengen V52 firmware, met een rofs2 van een andere koekenbakker.
Tja, we moeten vooruit he!
[
Voor 35% gewijzigd door
TimothyW op 12-12-2010 14:26
]