Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 10:58:
Ala je het programma "Navifirm"even download dan kun je alle eerdere versie's terughalen en dan gewoon met "JAF" zelf weer je foon weer een eerdere versie geven.
[...]
Weet je dat zeker? Wat ik tot nu toe heb gehoord is dat het flashen van een lagere versie dan de versie die op je telefoon staat vrijwel altijd resulteert in een kapot toestel. Bij Nokia-telefoons dan.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik zou er m'n geld niet opzetten ... Maar ik heb het ook nog nooit geprobeerd :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 10:58:
Ala je het programma "Navifirm"even download dan kun je alle eerdere versie's terughalen en dan gewoon met "JAF" zelf weer je foon weer een eerdere versie geven.
[...]
navifirm geeft enkel een aanbod aan een compleet downloadbaar pakket, handig ingedeeld en met een paar klikken heb je de juiste firmware te pakken.

Verder doet nafirirm niks, je kan dus ook ergens anders een firmware vandaan halen, of een custom versie...

Met andere woorden, nafifirm heeft niks te maken met het wel of niet kunnen downgraden.

Dan komen we aan bij JAF
Met Jaf kan je downgraden, de optie zit dan ook in JAF.
Echter!!! dan moet je wel in het bezit zijn van een JAF BOX. een hardwarematig product, Dongle.

Ik mag aannemen dat we allemaal het programma opstarten met de emulator en geen geld uitgegeven hebben voor dit stukje hardware.

Dus het is heel simpel:
Downgraden met JAF zonder JAF BOX = BRICK
Downgraden met JAF incl. JAF BOX = prima

Dus moet je naar een Nokia Carepoint of een bedrijf naar keuze met die mogelijkheid, of je koopt de spullen ervoor.

edit:
De vraag is trouwens eerder waarom de nieuwe firmware op zijn telefoon niet goed werkt, de firmware zou namelijk prima moeten werken en ik heb enkel positieve ervaringen gelezen erover. Uiteraard met uitzondering van diegene welke een CFW hebben, want daar zitten al die positieve veranderingen al lang in en natuurlijk meer dan dat.

In de starttopic staat:

Mijn telefoon doet raar, help!
Resetten doe je zo:
toets *#7780# in > Ja > 12345 > OK en nadat het toestel weer is opgestart,
toets *#7370# in > Ja > 12345 > OK
Hiermee wis je alles op het interne geheugen en komt ie weer in de standaard firmware terecht. Je geheugenkaart wordt niet gewist.

Dat al eens gedaan?
Backup wel al je gegevens even, in ieder geval je contactlijst...

edit 2:
Ik ben bezig met een CFW combinatie V52 van de 5800 met de C6 V20...
Dat zou betekenen dat je dus deze CFW kan gebruiken.

Dat betekend ook voor diegene welke momenteel het aanbod van V51 versie's aan het proberen is, dat het updaten naar deze firmware er voor zorgt dat je dus geen V51 CFW's kan proberen.

Oke, dat kan eigenlijk nog wel, dan moet je namelijk de core bestanden gebruiken van de nog uit te brengen V52 firmware, met een rofs2 van een andere koekenbakker.

Tja, we moeten vooruit he! :9

[ Voor 35% gewijzigd door TimothyW op 12-12-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:29

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 10:23:
Nou ik heb de nieuwste firmware update van nokia op de telefoon gezet gisteren de V 52.0.00.7.

Dit is geen succes geworden :(.

De installatie liep zonder problemen maar ik ben mijn internet en wifi kwijt. :S
Iemand anders ook deze problemen?
Ik heb vandaag de update naar V 52.0.00.7. gedaan en heb deze problemen niet....

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dorian geinstalleerd op mobiel, moet idd nog Qt hebben.
Qt kon ik niet volgens de eerder genoemde link vinden, maar heb het inmiddels wel gedownloaded en geinstalleerd op PC. Ik heb er niet echt veel kijk op, voor mij weer een nieuwe wereld open gegaan, maar kan iemand mij misschien vlot even op weg helpen hoe ik met behulp van dit programma mijn epub ebook kan gaan lezen op mijn nokia 5800?
Alvast heel erg bedankt want ik zit hier wel op te wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
download Qt vanaf http://camelsystem.nl/cfw afdeling software
Dat is een SIS bestand, installeren op je telefoon.
Je hebt nu Qt developer software geïnstalleerd op je computer, ook leuk, maar niet nodig.

Daarna installeer je die reader op je telefoon, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:28:
Je hebt QT 4.7.1. nodig, die staat hier. en het meest recente sis bestandje van dorian die je hier vind.
Ik zie het probleem al. Ik probeerde de link naar Qt via mijn mobiel steeds te openen, en dat lukte niet. Via de PC kennelijk toch wel en ik zie nu wel de goede file.
Maar dankzij @TimothyW heb ik hem nu ook ...
Haal ik het spul weer van de PC, ga er voorlopig toch niks mee doen... eerst maar epub books lezen ;)

edit: alles erop gezet, ook pips, open library, etc. En ook qtwebkit.sis erop gezet, was ook nodig anders draait dorian nog niet. Stond niet op je site, heb ik elders gedownloaded.
Maar, nu dient zich weer het volgende aan. Denk ik eindelijk mijn epub book te lezen, heb ik het boek toegevoegd aan mijn library, kan hij het boek niet openen. Grrrrr.... Ik kan wel de hoofdstukken selecteren, maar evenmin openen. Het is een boek met een index, zou dat wat uitmaken?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ResuCigam schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:24:
[...]

Ik heb vandaag de update naar V 52.0.00.7. gedaan en heb deze problemen niet....
Ik heb het uiteindelijk verholpen door een soft reset.
De hard reset hielp niet. :S

Nadat ik de backup terug had gezet weer dezelfde problemen.
Nu alleen de smsjes en contactpunten terug gezet, de telefoon settings nu zelf gedaan.

Het werkt nu wel naar behoren gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:00

Amiet01

Master_A

Is er ergens een direct link voor de telegraaf applicatie? Ik kan hem nameljik niet vinden in de ovi store op mijn telefoon. Ik heb de nieuwste ovi store....

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:37:
[...]

...Maar, nu dient zich weer het volgende aan. Denk ik eindelijk mijn epub book te lezen, heb ik het boek toegevoegd aan mijn library, kan hij het boek niet openen. Grrrrr.... Ik kan wel de hoofdstukken selecteren, maar evenmin openen. Het is een boek met een index, zou dat wat uitmaken?
Niemand een tip??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
nope speurder, ik heb geen idee.
Het programma wel even geïnstalleerd en bekeken, vanwege die bug, maar daarna weer weggegooid. Ik gebruik mijn telefoon voor van alles en nogwat, waaronder:

internetten, nimbuz, bellen met voipbuster
email
sms
bellen
navigeren met Sygic
spelletjes
tv kijken (vodafone mywebtv, ned 1, 2, 3, sbs6, rtl 4 enz.)
als wifi accespoint met Joikuspot
muziek, videoclips
aanmodderen met firmware

maar een een e-book lezen? nee bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:59:
nope speurder, ik heb geen idee.
Het programma wel even geïnstalleerd en bekeken, vanwege die bug, maar daarna weer weggegooid. Ik gebruik mijn telefoon voor van alles en nogwat, waaronder:

internetten, nimbuz, bellen met voipbuster
email
sms
bellen
navigeren met Sygic
spelletjes
tv kijken (vodafone mywebtv, ned 1, 2, 3, sbs6, rtl 4 enz.)
als wifi accespoint met Joikuspot
muziek, videoclips
aanmodderen met firmware

maar een een e-book lezen? nee bedankt. ;)
bellen met voipbuster is me nog niet gelukt, lijkt me nog wel interessant. Maar moet de gebelde persoon dan een speciaal nummer hebben, zoals bv skype? Als dat zo is, heb ik er denk ik niet veel aan.

Tv kijken heb ik ook heel wat afgestruind maar ik kan alleen via wifi uitzendinggemist.nl zien of zoiets als spb tv maar daar is niet veel NL te zien. Rtlgemist.nl lukt ook niet vanwege de flash player of zo, updaten via ovi helpt niet.
Dat jij wel tv hebt, is wsch.vanwege jou vodafone tv abo he?
We hebben trouwens nu net interactieve tv dus ook tv via internet. Geen idee of het ergens op slaat, maar zou ik via ons draadloze modem niet tv kunnen kijken met de mobiel? Tv is overigens bedraad met modem, internetten doen we draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
Nou, ik ben sinds vanmiddag ook de trotse eigenaar van de 5800. Kreeg hem rond 13:00 uur binnen en heb hem meteen aan de lader gehangen en kom net thuis en ik denk dat ie klaar is (balkje is vol). Maar ik pak hem op, en ik denk dat ik het kabeltje van de lader gestoten heb ofzo, want hij begon nu opnieuw te laden. Die aansluiting van de lader is erg fragiel en wiebelt maar een beetje. Eén stootje en ding begint meteen opnieuw op te laden! Ik wil hem loshalen maar hij laadt dus nog steeds. Moet ik hem zo laten tot ie weer vol is of maakt het niet uit omdat ie al vol was? Wil gewoon de accu goed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:55
chim0 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:47:
Nou, ik ben sinds vanmiddag ook de trotse eigenaar van de 5800. Kreeg hem rond 13:00 uur binnen en heb hem meteen aan de lader gehangen en kom net thuis en ik denk dat ie klaar is (balkje is vol). Maar ik pak hem op, en ik denk dat ik het kabeltje van de lader gestoten heb ofzo, want hij begon nu opnieuw te laden. Die aansluiting van de lader is erg fragiel en wiebelt maar een beetje. Eén stootje en ding begint meteen opnieuw op te laden! Ik wil hem loshalen maar hij laadt dus nog steeds. Moet ik hem zo laten tot ie weer vol is of maakt het niet uit omdat ie al vol was? Wil gewoon de accu goed hebben.
Dat is toch iets wat verleden tijd is? Dat je de accu volledig moet opladen/laten leeglopen zodat het accuverlies geminimaliseerd wordt? Tegenwoordig haalt dit toch niet meer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Bartske schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:07:
[...]

Dat is toch iets wat verleden tijd is? Dat je de accu volledig moet opladen/laten leeglopen zodat het accuverlies geminimaliseerd wordt? Tegenwoordig haalt dit toch niet meer uit?
Niet? Ok, dat kan. Het is alweer een tijdje geleden dat ik een nieuwe telefoon heb gehad, vandaar.

Ga hem nu updaten. Heb m'n hoofdmenu al ingericht, lekker strak met standaard dingen als contactpersonen, berichten en oproepen. De rest allemaal uitgezet. Internet is wel gaaf trouwens op dat ding. Wifi werkt perfect en Youtube filmpjes spelen nog beter af dan mijn PC. 8)7 Tja, VIA onboard ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 18:54:
[...]

Niet? Ok, dat kan. Het is alweer een tijdje geleden dat ik een nieuwe telefoon heb gehad, vandaar.

Ga hem nu updaten. Heb m'n hoofdmenu al ingericht, lekker strak met standaard dingen als contactpersonen, berichten en oproepen. De rest allemaal uitgezet. Internet is wel gaaf trouwens op dat ding. Wifi werkt perfect en Youtube filmpjes spelen nog beter af dan mijn PC. 8)7 Tja, VIA onboard ding..
Voor youtube kun je via ovi store bijv. ook een aparte applicatie downloaden. Is nog beter te doen mocht je vaak filmpjes kijken. Maar heb je misschien al ontdekt. Ik vind dat er zat leuke gadgets te vinden zijn, terwijl wordt gezegd dat alleen iphone en android dat hebben. Valt nog wel mee volgens mij. Alleen niet altijd gratis 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:06:
[...]

Voor youtube kun je via ovi store bijv. ook een aparte applicatie downloaden. Is nog beter te doen mocht je vaak filmpjes kijken. Maar heb je misschien al ontdekt. Ik vind dat er zat leuke gadgets te vinden zijn, terwijl wordt gezegd dat alleen iphone en android dat hebben. Valt nog wel mee volgens mij. Alleen niet altijd gratis 8)
Klopt, die had ik al gedownload. Volgens mij deed ie dat automatisch toen ik op Youtube kwam. :)

Weet je toevallig hoe ik 3G definitief uit kan zetten? Of kan dat niet? Nu staat er heel de tijd 3G linksboven in het hoekje maar ik zit gewoon via m'n draadloze netwerk thuis natuurlijk (wel gaaf, dat ding ondersteunt gewoon WPA2!). Ik heb bij instellingen (was even zoeken) alles verwijderd behalve dat ie via wifi mag dus volgens mij moet het nu goed zijn maar toch zou ik dat 3G weg willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
die 3G staat er om aan te geven dat er momenteel een 3G verbinding beschikbaar is, voor als je het nodig hebt. Je bent dan nog niet verbonden ermee.
Als je bovenin, rechts, beetje naast het batterijmetertje drukt, zie je waarmee je verbonden bent.

er staat er ook (geregeld of wel eens, of soms) 3,5G hoor, tenminste waar ik woon wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
TimothyW schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:26:
die 3G staat er om aan te geven dat er momenteel een 3G verbinding beschikbaar is, voor als je het nodig hebt. Je bent dan nog niet verbonden ermee.
Als je bovenin, rechts, beetje naast het batterijmetertje drukt, zie je waarmee je verbonden bent.
Ik zie het. Thanks! :)

Sorry hoor, 't is ff ontdekken allemaal maar zal zelf wat beter zoeken want dit zijn toch wel standaard dingen eigenlijk. :$

[ Voor 14% gewijzigd door chim0 op 14-12-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:18:
[...]

Klopt, die had ik al gedownload. Volgens mij deed ie dat automatisch toen ik op Youtube kwam. :)
Dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Iets anders, ik heb met de c6-cfw accuweather widget steeds aanstaan. Maar ik zie dat hij heel vaak achterloopt, soms wel een halve dag. Dan heeft zo'n widget niet veel zin. Ook al kan hij met het wifi net verbinding maken gedurende een groot deel van de dag. Hebben andere cfw'ers dit ook? Ik kijk anders of ik een ander weather widget kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:14
Hoi TimothyW

Heb al andere CFW;s op mijn 5800 gehad, maar wilde de jouwe weleens proberen.
Mijn 5800 heeft V52 en heb je CFW gedownload, maar nadat ik op flash klik geeft JAF aan dat hij geen flashing server can detecten.

Enig idee?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Driek schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:20:
Hoi TimothyW

Mijn 5800 heeft V52 en heb je CFW gedownload, maar nadat ik op flash klik geeft JAF aan dat hij geen flashing server can detecten.

Enig idee?
Hmm, had ik ook. Dacht dat m'n flashing-skills roestig/stoffig waren en heb de boel weer afgesloten omdat ik besloot dat het me eigenlijk niet genoeg boeide om er veel tijd in te steken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:50:
[...]

Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik ging gewoon naar Youtube en hij vroeg of ik de toepassing wou downloaden. Ben niet specifiek naar opties en toepassingen gegaan en hem via OVi gedownload maar ik kan ook iets gefriemeld hebben en dat ie hem gedownload heeft ofzo, ik weet het niet.

Wel geluidje dat ding. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
TheZeroorez schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:22:
[...]

Hmm, had ik ook. Dacht dat m'n flashing-skills roestig/stoffig waren en heb de boel weer afgesloten omdat ik besloot dat het me eigenlijk niet genoeg boeide om er veel tijd in te steken :P
Ik kan het niet nabootsen, want die melding krijg ik never nooit niet.
De vraag is dan natuurlijk waarom je dat krijgt.

Ik gebruik in ieder geval GEEN ini, misschien dat het helpt.

Start JAF en klik op tabblad BB5

klik aan:
  • Manual Flash
  • Dead USB
Klik uit:
  • Normal Mode
  • CRT 308
klik op groene MCU knop (alt M)
selecteer het C0R bestand

klik op groene PPM knop (alt P)
selecteer het ROFS2 bestand

klik op groene APE VARIANT knop (alt V)
selecteer het UDA bestand

Zet de telefoon uit, haal de batterij er even uit, voor het idee.
USB kabel inpluggen in computer en telefoon

Klik op FLASH (alt F)
Lees de waarschuwing en denk nog even na, maar niet te lang.

Ga door en druk de aanknop van de telefoon 2 seconden in.
Het flashen gaat beginnen

Als het flashen klaar is na ongeveer 2,5 tot 3 minuten, staat het toestel in 'local mode'
Jaf geeft aan klaar te zijn met het woord: "Done!"

Haal de batterij er uit en plaats deze terug.
Start het toestel op en na enige tijd kan je de telefoon instellen. (land, datum, tijd)

Als je het op deze wijze doet en het nog niet werkt, ben ik benieuwd naar welke versie van JAF er gebruikt wordt en wanneer die melding komt. Anders is het handig alles wat er in dat logbestand komt te staan even te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi TimothyW

Enig idee?
heb je het core bestand wel hernoemd?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 23:41:
[...]

ik ga vanavond even kijken naar beide tips.
Ik gebruik ini, dus kan het wel handmatig doen.
en ik kan me idd niet herinneren dat ik iets hernoemd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:46
Hoi TimothyW

Enig idee?
Ik had hetzelfde en ben dus ook maar gestopt. Gebruik ook INI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik heb dit ook voor...

Ligt het niet aan de bestanden, ergens foutje mss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Hoe werkt die navigatie? Ik heb 3 kaarten gedownload via dat OVi maar hoe zie/laad ik ze :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik flash inderdaad met ini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog een link naar de 2.8.0?

Anders even testen of deze werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 23:41:
[...]

Moet dat ? Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Dat 8GB kaartje wat erbij zit, kan dat in principe leeg? Er staan wat andere bestanden op maar ik zou er alleen muziek en video's op willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het core bestand wat je meekrijgt op je download van timothyW eindigt op .C0R. Als je een volledige flash doet (doe ik ook altijd) moet je dit bestand hernoemen naar .C00 anders lukt het niet. Daar kwam ik ook achter. .C0R kun je wel gebruiken als je handmatig flasht (of hoe noem je dat) en core en uda en rofs2 apart selecteert.
Hoop dat het zo duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Uitleg van Speurder is correct.
De bestanden zijn prima in orde, het CORE bestand heet bij deze firmware altijd C0R (C nul R)
Dat moet om handmatig te flashen. (Hoef je ook je toestelmodel niet te kiezen en maakt de plaatsing van de map met de bestanden niet uit, kan gewoon op het bureaublad bijvoorbeeld.

Wil je met .ini flashen, inderdaad .C0R hernoemen naar .C00

Over het kaartje, deze kan je formateren, is alles weg/leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
TimothyW schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:48:
De bestanden zijn prima in orde, het CORE bestand heet bij deze firmware altijd C0R (C nul R)
Dat moet om handmatig te flashen. (Hoef je ook je toestelmodel niet te kiezen en maakt de plaatsing van de map met de bestanden niet uit, kan gewoon op het bureaublad bijvoorbeeld.

@Speurder en @TimothyW

Hartelijk dank voor de tip (en Timothy natuurlijk ook voor de cfw). Na het hernoemen van het CORE bestand liep het als een tiet. Als je het eenmaal weet is het gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek

oke, hij staat erop.
Op het eerste gezicht een mooie CFW!

Misschien handig om dit in het text bestandje erbij te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Driek op 15-12-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driek schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:25:
[...]

oke, hij staat erop.
Op het eerste gezicht een mooie CFW!

Misschien handig om dit in het text bestandje erbij te zetten.
Het is wel handig om deze tip erbij te zetten. Ik liep er zelf ook pas weer tegenaan maar wist nu wat het was.

Ik wil nog steeds het thema veranderen, met transparante widgets op homescreen. Is er nog niet van gekomen. Ik ga er nog wel mee stoeien, of is iemand er al mee bezig geweest?
Nokia dark LA theme heeft dit al wel, ik vind het zwart ook wel mooi maar het witgrijze vind ik erg lelijk. Dan liever standaard nokia horizon theme.

• chim0

Het is gelukt, bedankt! :)

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
Iemand toevallig al een internet connectie op de hogeschool utrecht (eduroam) voor elkaar gekregen? Verschillende tutorials via internet te vinden, maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:43
Tha Ertenal schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:34:
Iemand toevallig al een internet connectie op de hogeschool utrecht (eduroam) voor elkaar gekregen? Verschillende tutorials via internet te vinden, maar ik krijg het maar niet voor elkaar.
Eduroam op de Universiteit Twente werkt prima! Misschien heb je wat aan deze handleiding:
http://www.snt.utwente.nl/handleidingen/1/132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Hmm, ik had de applicatie "Internet Radio" geinstalleerd via de OVi winkel op de geheugenkaart maar nu heb ik dat kaartje dus geformatteerd maar nu wil ik hem opnieuw installeren alleen de download knop is grijs. Als ik dan bij Toepassingen kijk via de PC Suite, staat ie er wel tussen maar hij is 0 bytes en ik kan hem ook niet verwijderen.

Need For Speed Shift precies hetzelfde. Staat er wel tussen maar is 0 bytes. Bij de OVi winkel staat "Starten" maar dan krijg ik een foutmelding omdat ie er natuurlijk niet op staat. Ik kan hem ook niet verwijderen via de PC Suite.

[ Voor 25% gewijzigd door chim0 op 17-12-2010 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb de CFW van ThimothyW geïnstaleerd, overigens vanaf V52. Ben er erg tevreden over. Ook de batterijduur is goed ondanks push mail (Roadsync). Enige wat ik me afvraag: kan ik op het tweede en derde homescreen ook widgets zetten? Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
coenox schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:45:
Ik heb de CFW van ThimothyW geïnstaleerd, overigens vanaf V52. Ben er erg tevreden over.
Moet er even op terug komen: heb net ondekt dat 'Online delen' niet werk. Ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ligt het nou aan mij of die batterij zo gaar? Ik heb hem nu een paar dagen en ik zit er nog een beetje mee te kloten, beetje internetten en Youtbe via wifi, maar als ik hem 's ochtends oplaadt, is ie 's middags alweer leeg. En ik heb m'n menu zo simpel mogelijk en voor zover ik weet draait er niks op de achtergrond wat batterij zou kunnen vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
coenox schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:45:
Ik heb de CFW van ThimothyW geïnstaleerd, overigens vanaf V52. Ben er erg tevreden over. Ook de batterijduur is goed ondanks push mail (Roadsync). Enige wat ik me afvraag: kan ik op het tweede en derde homescreen ook widgets zetten? Zo ja, hoe?
Nee, dat is niet mogelijk, ook niet met een C6... Het idee is in diverse fora naar voren gekomen, maar het uiteindelijke antwoord is altijd hetzelfde, het kan niet.

Over online delen kan ik kort zijn, het zit er niet in.
Is dat iets wat veel gebruikt wordt dan?
Anders zal ik het er in laten voor een volgende versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
chim0 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 07:57:
Hmm, ik had de applicatie "Internet Radio" geinstalleerd via de OVi winkel op de geheugenkaart maar nu heb ik dat kaartje dus geformatteerd maar nu wil ik hem opnieuw installeren alleen de download knop is grijs. Als ik dan bij Toepassingen kijk via de PC Suite, staat ie er wel tussen maar hij is 0 bytes en ik kan hem ook niet verwijderen.

Need For Speed Shift precies hetzelfde. Staat er wel tussen maar is 0 bytes. Bij de OVi winkel staat "Starten" maar dan krijg ik een foutmelding omdat ie er natuurlijk niet op staat. Ik kan hem ook niet verwijderen via de PC Suite.
Nog nooit meegemaakt.
Er zijn zat mogelijkheden over trouwens, een ervan is deze apps downloaden en dan op je telefoon zetten, daarna installeren. Dan zal de telefoon zeggen dat het er al op staat en of je door wilt gaan.

Andere mogelijkheid is ovi gebruiken op je computer, dan een sms met de link laten sturen naar de telefoon.

Meer mogelijkheden zullen er wel zijn, maar dit is wel voldoende denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
chim0 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:25:
Ligt het nou aan mij of die batterij zo gaar? Ik heb hem nu een paar dagen en ik zit er nog een beetje mee te kloten, beetje internetten en Youtbe via wifi, maar als ik hem 's ochtends oplaadt, is ie 's middags alweer leeg. En ik heb m'n menu zo simpel mogelijk en voor zover ik weet draait er niks op de achtergrond wat batterij zou kunnen vreten.
Installeer eens Mobile Guard en kijk wat er allemaal opstart, het zal je verbazen dan.
Batterijduur is met deze firmware prima in orde wat mij betreft.
Ik heb hem bijna leeg gekregen vandaag, vanwege het navigeren, maar dat is niet verwonderlijk met dit weer, uren in de auto doorgebracht... heen en weer... beetje bellen en foto's gemaakt, dat dan weer wel.
Maar zo gek is dat dus niet.

Battery dinges geeft aan dat bij een volle lading het ding meer dan 7 dagen mee gaat, dan moet ik er niet mee bellen en niet gebruiken en laten liggen, dat doen we niet... Dus gaat het een heel stuk korter mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wat er nieuw is in V.52.0.007 ?

Ik heb hem net afgehaald via de bekende combinatie *#0000#.

Edit: ok hier vind je de changes: http://anythingnokia.com/...irmware-update-v52-0-007/

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2010 21:05 . Reden: Linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:57:
Iemand een idee wat er nieuw is in V.52.0.007 ?

Ik heb hem net afgehaald via de bekende combinatie *#0000#.

Edit: ok hier vind je de changes: http://anythingnokia.com/...irmware-update-v52-0-007/
meuktracker staat -ie ook ;)
meuk: Nokia 5800 XpressMusic 52.0.007

[ Voor 3% gewijzigd door TimothyW op 17-12-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
TimothyW schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:09:
[...]

Installeer eens Mobile Guard en kijk wat er allemaal opstart, het zal je verbazen dan.
Bedankt voor de tip, wat een super proggie! Ik heb gelijk alles opgeruimd en dingen uitgezet die opstartten. We zullen wel zien of het de batterij bevordert. Ik heb ook zo'n battery monitor geinstalleerd maar het gaat nog steeds best hard. Gisteren opgeladen, kwartiertje op de fiets muziek geluisterd, vanochtend wat gekloot met internet, wifi, apps enzo, maar nu al op 38%. :/

Oh, en ik heb hiermee ook de app Internet Radio kunnen verwijderen en opnieuw installeren dus ook hiervoor bedankt!
Batterijduur is met deze firmware prima in orde wat mij betreft.
Mja, vind het tot nu toe tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Online delen is handig als je bijvoorbeeld een foto maakt en direct op facebook etc. wilt zetten. Ik gebruik zoiets af en toe wel. Maar als er niet veel zijn die het gebruiken, en als het veel telefoongeheugen kost, hoeft het er voor mij niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Nou, het zal niet direct geheugen gebruiken, hooguit wat ruimte op Z, maar dat maakt dus niks uit. Daar is nog wel wat mb's vrij.

Er zaten wel meer dingen niet in welke er later weer wel in zijn gegaan, maar dat komt eigenlijk omdat m'n firmware bedoeld was voor mezelf, in het begin. Later heb ik het, eigenlijk enkel voor tweakers, geupload zodat meer mensen er wat aan hebben.

Door gebruikers hier hoor ik dan weer wensen, speurder heeft er genoeg op haar lijst staan en deels zijn deze doorgevoerd in de firmware.

Ook het gepruts om voicecommands aan de praat te krijgen, wat overigens nog geen succes heeft, is omdat er unos personos dat graag zou willen zien. Meer motivatie is er niet voor, want zelf gebruik ik het toch niet.

Maar omdat al die wensen uiteindelijk zorgen voor een stabiele en rijke firmware met zo min mogelijk fouten en bugs, probeer ik op die manier een firmware te maken welke iedereen kan waarderen, al is het maar als basis.

Met andere woorden, als online delen gebruikt wordt door iemand, dan zal het er in komen in de volgende versie.

Batterij problemen nog niet tegengekomen, zoals zoveel bekende problemen welke mij niet bekend klinken. Ik hoor ook veel problemen met de camera functie, dat deze reeds in gebruik is ofzo? Niet zozeer in deze firmware, maar over het algemeen over de cfw's... Er zijn heel veel bugs waarvan ik weet dat ze bestaan, echter ben ik die niet tegen gekomen in m'n firmware. Dat geldt dan ook voor die batterydrain, in mijn optiek is er ooit iemand geweest die dat heeft geschreeuwd en iedereen is het daar mee eens, terwijl een standaard Nokia 5800 met standaard firmware ook makkelijk binnen een dag leeg kan zijn als deze gebruikt wordt. Daar hoor je niemand over.

Toen ik mijn Nokia 5800 kocht en op had geladen, ging ik er mee aan de slag en grof ook. Heel de dag mee spelen, dat ging niet eens, want voor de dag omwas, moest hij aan de lader. Waarom zou dat anders zijn met een CFW?

Ik denk persoonlijk dat je een telefoon met een nieuwe firmware erop gewoon enorm uittest. het installeren van apps alleen al zuipt je accu leeg. Daarnaast ga je van alles doen met dat ding, logisch.

Een andere verklaring is de leeftijd van de accu. Je kan eventueel een nieuwe accu proberen, hoeft niet eens origineel te zijn want ik heb in ieder geval goede ervaringen met dealextreme en hun goedkope batterijen. Sterker nog, in mijn geval doet de nepbatterij het beter dan het origineel. Momenteel zit het originele ding erin en gaat dagen mee zonder heavy use, 1 dag met heavy use. Dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen, ben zeer tevreden over accu. Laadt hem wel elke nacht op, maar aan het eind van de dag is hij eigenlijk nooit 'bijna leeg' en ik gebruik hem eigenlijk voor van alles de hele dag door. Sinds het gebruik van CFW's (ook andere makers dan timtohyw) is dit zeker verbeterd, itt tot originele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
TimothyW schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 22:37:

Dat geldt dan ook voor die batterydrain, in mijn optiek is er ooit iemand geweest die dat heeft geschreeuwd en iedereen is het daar mee eens, terwijl een standaard Nokia 5800 met standaard firmware ook makkelijk binnen een dag leeg kan zijn als deze gebruikt wordt. Daar hoor je niemand over.
Die bedoel ik ook. Ik heb gewoon de originele Nokia firmware. Ik houd niet zo van CFW's.
Toen ik mijn Nokia 5800 kocht en op had geladen, ging ik er mee aan de slag en grof ook. Heel de dag mee spelen, dat ging niet eens, want voor de dag omwas, moest hij aan de lader. Waarom zou dat anders zijn met een CFW?
Mooi, dan ligt het dus niet aan mij.
Ik denk persoonlijk dat je een telefoon met een nieuwe firmware erop gewoon enorm uittest. het installeren van apps alleen al zuipt je accu leeg. Daarnaast ga je van alles doen met dat ding, logisch.
Dat doe ik dus nu,omdat ik die telefoon pas heb en hem aan het uittesten ben dus zit constant op internet met wi-fi. Dat zou het kunnen verklaren idd. Die Battery Monitor app is wel vreemd trouwens. De ene keer zegt ie dat ik 7 uur muziek heb gespeeld, de andere keer 2 uur. Elke keer zijn de statistieken anders. Hoe komt dat? Door constant veranderingen in je telefoon ofzo?
Een andere verklaring is de leeftijd van de accu. Je kan eventueel een nieuwe accu proberen, hoeft niet eens origineel te zijn want ik heb in ieder geval goede ervaringen met dealextreme en hun goedkope batterijen. Sterker nog, in mijn geval doet de nepbatterij het beter dan het origineel. Momenteel zit het originele ding erin en gaat dagen mee zonder heavy use, 1 dag met heavy use. Dat is normaal.
Ik gebruik hem idd vrij intensief maar meer in de zin van steeds willekeurige dingen doen zoals constant heen en weer, veel aanraken, veel van scherm wisselen, veel wi-fi enz. Kan me voorstellen dat ie dan snel op raakt. Is wel originele accu trouwens (telefoon is een paar dagen oud). Maar klopt het dat het opladen een uurtje of 3 a 4 duurt? Heb het niet precies gemeten maar zoiets schat ik. Rond de 3 uur zo?
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:40:
Ik moet zeggen, ben zeer tevreden over accu. Laadt hem wel elke nacht op, maar aan het eind van de dag is hij eigenlijk nooit 'bijna leeg' en ik gebruik hem eigenlijk voor van alles de hele dag door. Sinds het gebruik van CFW's (ook andere makers dan timtohyw) is dit zeker verbeterd, itt tot originele firmware.
En doe je dit ook al heb je 1 streepje bijvoorbeeld? Dat maakt niet uit voor de levensduur van de accu? Ik zit nog steeds in m'n hoofd met dat ie eerst helemaal leeg moet zijn en dan pas opladen maar dat zal wel iets van vroeger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Tim, ik heb je CFW toch maar eens geprobeerd, dan maar even geen voice commands. Tjemig wat een klus was dat om hem te flashen. (Heeft natuurlijk niets met jouw CFW te maken)
Eerst kreeg ik JAF niet aan de gang.... Alles opnieuw installeren dus. Tja en daarvan was ik de helft alweer vergeten voor wat betreft de compatibiliteits mode, drivers die juist NIET vervangen moeten worden, PC Suite wel installeren maar toch afsluiten etc etc....
Okee uiteindelijk werkte het. Tot ik op FLASH drukte.... fout melding. Alles tig keer geherinstalleerd.... lukte maar niet. Uiteindelijk handmatig geinstalleerd... En gelukt, na 2 uur klooien.

Mooie firmware, ziet er gelikt uit.
1 Ding duurde even voor ik het snapte..... Alle sis programma's die ik installeerde, werden keurig geinstalleerd maar niet te vinden in een map als Toepassingen / Applicaties. Na lang zoeken vond ik alleen BrightLight terug in het mapje CoolStuff. De rest... NERGENS te vinden. Lang zoeken voor ik zag dat ie alle andere applicaties had geinstalleerd in het mapje "INTERNET" Tja daar zoek je BMICalc, Calendar Outlook e.d. niet.

Op basis waarvan kiest de 5800 in welk mapje hij het zet na installatie?
Uit eindelijk vond ik wel hoe je de icoontjes kon verplaatsen... Dus alles staat nu in een logischer mapje.

Verder ziet het er super uit!
THNX

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Met TimothyW;s CFW heb ik af en toe het idee dat als mijn telefoon gaat de beltoon niet goed wordt weergegeven. Alsof hij hapert, en hem afbreekt.
Meer mensen hier last van?

Tevens gebruik ik online delen zeer zelden, dus ik mis hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Driek schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:00:
Met TimothyW;s CFW heb ik af en toe het idee dat als mijn telefoon gaat de beltoon niet goed wordt weergegeven. Alsof hij hapert, en hem afbreekt.

mij bellen ze nooit, zal eens vragen of iemand me wil bellen... :'(
Overigens is dat probleem weg als je profiel 'stil' gebruikt.

melige bui, maar ik zal er naar kijken... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door TimothyW op 19-12-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op zondag 19 december 2010 @ 00:11:
En doe je dit ook al heb je 1 streepje bijvoorbeeld? Dat maakt niet uit voor de levensduur van de accu? Ik zit nog steeds in m'n hoofd met dat ie eerst helemaal leeg moet zijn en dan pas opladen maar dat zal wel iets van vroeger zijn.
Het gebeurt nu bijna niet meer dat ik een streepje heb, terwijl ik eerder meer de telefoon gebruik dan eerder. Wat ik wel gewend ben met deze telefoon is, zodra ik nog maar weinig streepjes heb, hij ineens heel snel leegloopt. Opladen dus, zeker met 1 streepje over!
LessRam schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:32:
Okee uiteindelijk werkte het. Tot ik op FLASH drukte.... fout melding. Alles tig keer geherinstalleerd.... lukte maar niet. Uiteindelijk handmatig geinstalleerd... En gelukt, na 2 uur klooien.

1 Ding duurde even voor ik het snapte..... Alle sis programma's die ik installeerde, werden keurig geinstalleerd maar niet te vinden in een map als Toepassingen / Applicaties. Na lang zoeken vond ik alleen BrightLight terug in het mapje CoolStuff. De rest... NERGENS te vinden. Lang zoeken voor ik zag dat ie alle andere applicaties had geinstalleerd in het mapje "INTERNET" Tja daar zoek je BMICalc, Calendar Outlook e.d. niet.

Uit eindelijk vond ik wel hoe je de icoontjes kon verplaatsen... Dus alles staat nu in een logischer mapje.

THNX
Ik had ook problemen met flashen, heb je Core bestand wel hernoemd? (zie paar posts van mij terug)

Ik had ook problemen met verdwenen apps, maar niet meer met de laatste versie van timothyw
Driek schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:00:

Ik word niet echt vaak gebeld, maar heb wel eens telefoontjes gemist, ik dacht dat ik hem niet hoorde. Misschien dat er geen geluid was?? (Geen idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
LessRam schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:32:
Tim, ik heb je CFW toch maar eens geprobeerd, dan maar even geen voice commands. Tjemig wat een klus was dat om hem te flashen. (Heeft natuurlijk niets met jouw CFW te maken)
Eerst kreeg ik JAF niet aan de gang.... Alles opnieuw installeren dus. Tja en daarvan was ik de helft alweer vergeten voor wat betreft de compatibiliteits mode, drivers die juist NIET vervangen moeten worden, PC Suite wel installeren maar toch afsluiten etc etc....

THNX
Alles wat niet bekend is in matrixmenudata, zou moeten komen in applicaties, zoals bij mij in ieder geval tot nu toe het geval is. Als het wel bekend is, zoals inderdaad bijvoorbeeld Brightlight, dan staat het in een voor wat mij betreft logische map. Brightlight vind ik cool, daarom staat het daar in. ;)

Ik heb hier en daar ook vernomen dat bepaalde apps welke niet bekend zijn in matrixmenudata, niet in applicaties belanden maar elders, in jouw geval dus in internet. Dat is vreemd en ik snap niet waarom dat dan is. Die uid's komen absoluut niet voor in matrixmenudata en zeker niet in internet.

Om het simpel te houden:
uid van app bekend, dan in juiste map. (Google maps, Ovi maps, Sygic in Navigatie bijvoorbeeld)
uid van app niet bekend, dan naar de standaard map, dat is applicaties.

Als het anders gaat dan hierboven beschreven, dan besluit de installer / het programma het elders te installeren.

Het enige wat ik kan bedenken is dat er een soort map id bestaat welke standaard voor apps is, maar welke per ongeluk internet mee heeft gekregen ofzo.

Ik ga die BMICalc eens installeren, eens zien waar die naar toe gaat hier.

EDIT: Inderdaad, VREEMD! BMI CalC icoon komt in 'internet' uit.
Nouja, bij een volgende release niet meer, dan staat ie in apps...

Ik ga het originele matrixmenudata eens bekijken en zien wat daar apps en internet voor ID mee krijgen en zo nodig aanpassen. Het kan niks anders zijn dan dat, OF er is een ander geintje aan de hand. Het kan opzich zo zijn dat het UID dubbel bestaat, dus dat een internet app die uid heeft en die bmi calc.
Dat kan ik nog wel even uitzoeken... Maar het is raar.

Over beltonen:
Het enige wat ik weet is dat ik gemerkt heb dat een beetje bewegen met de telefoon, of omdraaien, al genoeg is om een beltoon stil te krijgen, of de wekker... Leuk maar wellicht een beetje te vlot?

[ Voor 8% gewijzigd door TimothyW op 19-12-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
TimothyW schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:32:
[...]

Alles wat niet bekend is in matrixmenudata, zou moeten komen in applicaties, zoals bij mij in ieder geval tot nu toe het geval is. Als het wel bekend is, zoals inderdaad bijvoorbeeld Brightlight, dan staat het in een voor wat mij betreft logische map. Brightlight vind ik cool, daarom staat het daar in. ;)

Ik heb hier en daar ook vernomen dat bepaalde apps welke niet bekend zijn in matrixmenudata, niet in applicaties belanden maar elders, in jouw geval dus in internet. Dat is vreemd en ik snap niet waarom dat dan is. Die uid's komen absoluut niet voor in matrixmenudata en zeker niet in internet.

Om het simpel te houden:
uid van app bekend, dan in juiste map. (Google maps, Ovi maps, Sygic in Navigatie bijvoorbeeld)
uid van app niet bekend, dan naar de standaard map, dat is applicaties.

Als het anders gaat dan hierboven beschreven, dan besluit de installer / het programma het elders te installeren.

Het enige wat ik kan bedenken is dat er een soort map id bestaat welke standaard voor apps is, maar welke per ongeluk internet mee heeft gekregen ofzo.

Ik ga die BMICalc eens installeren, eens zien waar die naar toe gaat hier.

EDIT: Inderdaad, VREEMD! BMI CalC icoon komt in 'internet' uit.
Nouja, bij een volgende release niet meer, dan staat ie in apps...

Ik ga het originele matrixmenudata eens bekijken en zien wat daar apps en internet voor ID mee krijgen en zo nodig aanpassen. Het kan niks anders zijn dan dat, OF er is een ander geintje aan de hand. Het kan opzich zo zijn dat het UID dubbel bestaat, dus dat een internet app die uid heeft en die bmi calc.
Dat kan ik nog wel even uitzoeken... Maar het is raar.

Over beltonen:
Het enige wat ik weet is dat ik gemerkt heb dat een beetje bewegen met de telefoon, of omdraaien, al genoeg is om een beltoon stil te krijgen, of de wekker... Leuk maar wellicht een beetje te vlot?
Ik zal het de komende tijd eens in de gaten houden.
Het is mijn werk telefoon en die gaat in het weekend niet vaak.

Over de verdwenen apps, heb ze altijd terug kunnen vinden, maar inderdaad soms zijn ze wel goed verstopt.

Vind het wel zonde dat er geen 2 homescreens mogelijk zijn. Kan dat wel als er een andere basis (C) FW wordt genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
nee, dat zou betekenen dat de ^3 van o.a. de N8 geport zou moeten worden, dat is waarschijnlijk technisch gezien nog mogelijk ook, echter de hardware van de 5800 is dusdanig anders dat het niet gaat werken. Daarnaast als het al gaat werken zal het erg sloom zijn.

Een andere mogelijk zou zijn de bestanden, zoals dll's en dergelijke te porten vanaf een N8, echter is de architectuur van Symbian ^3 dusdanig anders dat het niet werkt.

Een kort antwoord is dan ook: Nee, ook met een andere CFW kan het (nog / momenteel) niet werken. De kans dat het ooit wel zal gebeuren bestaat heus, maar ik verwacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
TimothyW schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:41:
nee, dat zou betekenen dat de ^3 van o.a. de N8 geport zou moeten worden, dat is waarschijnlijk technisch gezien nog mogelijk ook, echter de hardware van de 5800 is dusdanig anders dat het niet gaat werken. Daarnaast als het al gaat werken zal het erg sloom zijn.

Een andere mogelijk zou zijn de bestanden, zoals dll's en dergelijke te porten vanaf een N8, echter is de architectuur van Symbian ^3 dusdanig anders dat het niet werkt.

Een kort antwoord is dan ook: Nee, ook met een andere CFW kan het (nog / momenteel) niet werken. De kans dat het ooit wel zal gebeuren bestaat heus, maar ik verwacht het niet.
Oke duidelijk, voor een N97 mini geldt dus hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:41:

Even snel gegoogled op 'symbian^3 on 5800' en er komt van alles tevoorschijn, bijv. http://mobilecorner.funkr...4-for-nokia-5800-and.html Ik heb er verder nog niet naar gekeken, maar ga ik zeker nog doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
@Driek
Een N97 (mini) heeft ook maar een HS, andere is leeg.
Andersom, dus een N8 firmware op een N97 (mini) gaat ook niet.

@Speurder
Er is zat over geschreven, maar een port is er nog niet. ;)
De link welke je hebt gezien en inderdaad, dit is een S5V3 port van een C6 versie 20 met een 5800 bron CORE van PHNT, de 51.0.006

Het is te zien aan de onderste knoppen (witte letters in blauwe knoppen). Bij een echte ^3 staan de teksten in het midden gecentreerd en niet links in linkerknop en rechts in rechterknop.

Het is dus een look-a-like wannabe ^3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( jammer he... ik heb wel heel erg snel gekeken, had ik zelf ook wel kunnen bedenken... maar ja wie niet googlet vindt zeker niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
en dat is een waarheid waar je niet omheen kunt ;)

Kom trouwens net een aardige 4x4 grid tegen Speurder!
http://forum.pnht.pl/showthread.php?1497-grid-4x4

[ Voor 51% gewijzigd door TimothyW op 20-12-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:15:
en dat is een waarheid waar je niet omheen kunt ;)

Kom trouwens net een aardige 4x4 grid tegen Speurder!
http://forum.pnht.pl/showthread.php?1497-grid-4x4
hmmm.. ziet er wel mooi uit. Ik weet niet meer wat er mis was met de vorige 4x4 grid, o ja in landscape werkte het niet mooi geloof ik. Dit lijkt me wel wat. Hopelijk pakt'ie de ikonen wel mee want die ik nu heb, bevallen me wel.
Ik heb al even niet meer geflashed en dat bevalt me ook wel, maar een volgende keer neem ik deze zeker mee. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Je kan die map 'grid' zo in C gooien volgens mij, even c2z aan en dan werkt het...
Kan je in ieder geval kijken of het de moeite is het mee te nemen in een flash.
als het er net zo uitziet als op het plaatje en ook nog goed werkt, dus niet tekst in de iconen enzo... dan is het wel aardig denk ik. Inderdaad, in landscape waren 'die andere' een drama...

Deze bestanden in grid tasten de iconen niet aan trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Volgens mij heb ik nu al spijt dat ik hem genomen heb. :'(

Ik ben al een paar uur wakker en dat ding ligt gewoon op m'n bureau niks te doen. Scherm staat uit, alles staat uit, en ik zie gewoon de streepjes van de accu minder worden. Hoe kan dat toch :?

Hij stond net op 4 en nu al op 3 en ik doe niks! :S

[ Voor 10% gewijzigd door chim0 op 21-12-2010 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
chim0 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:17:

Ik ben al een paar uur wakker en dat ding ligt gewoon op m'n bureau niks te doen. Scherm staat uit, alles staat uit, en ik zie gewoon de streepjes van de accu minder worden. Hoe kan dat toch :?

Heel normaal is dat niet. Waar heb je hem gekocht? Dan ga je toch terug? Idle gaat hij bij mij na een jaar nog steeds 3 dagen ofzo mee. Aangezien ik hem vaak gebruik doe ik hem wel elke nacht in de lader..

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Tha Ertenal schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:10:
[...]

Heel normaal is dat niet. Waar heb je hem gekocht? Dan ga je toch terug? Idle gaat hij bij mij na een jaar nog steeds 3 dagen ofzo mee. Aangezien ik hem vaak gebruik doe ik hem wel elke nacht in de lader..
Online bij Ritel maar geen zin in RMA procedure eik maar lijkt me toch sterk dat er iets aan die accu is? Ding is splinternieuw!

Naja, ik kijk het wel aan en als het te erg wordt, bel ik misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
Je kan ook even langs een nokia care point hoppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:54:
Je kan die map 'grid' zo in C gooien volgens mij, even c2z aan en dan werkt het...
Kan je in ieder geval kijken of het de moeite is het mee te nemen in een flash.
als het er net zo uitziet als op het plaatje en ook nog goed werkt, dus niet tekst in de iconen enzo... dan is het wel aardig denk ik. Inderdaad, in landscape waren 'die andere' een drama...

Deze bestanden in grid tasten de iconen niet aan trouwens...
Ja dat is zo, even c2z weer gebruiken :)
chim0 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:17:

Wil je die van mij overkopen? Alles is nog perfect, nog 2 screenprotectors erbij (waarvan 1 gespiegelde) en alles verder. 1 klein krasje op display, eerlijkheidshalve...
Dan ga ik een N8 kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Laatst online: 18-07-2021
Wordt de telefoon ook erg warm, wanneer deze snel leegloopt? Heb ikzelf opgelost door de firmware opnieuw te installeren.

Een andere stroomvreter is Nokia Messaging of iets dergelijks. Deze zit ook bij de updates en als je dit niet gebruikt, wordt er toch continu verbinding met internet gemaakt. Vreet ook veel stroom dus. Dus deinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Waarom bestaat er niet gewoon één grote resetknop voor dat ding :S

Ik wilde gewoon compleet overnieuw beginnen maar ik kan alleen de fabrieksinstellingen herstellen en dat wilde ik nou nét weer niet persé....

grmbl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
In de topicstart staat anders prima hoe dat moet...

Ook de toetsencombinatie rood+groen+cameraknop vasthouden en dan telefoon aanzetten met een vinger welke je nog over hebt werkt prima. (tijdje vasthouden tot het ding opgestart is ofzo)

Zo vaak zal je niet compleet overnieuw willen beginnen, dus is het wel fijn als het niet per ongeluk gebeurd met een simpel knopje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:42:
[...]

Wil je die van mij overkopen? Alles is nog perfect, nog 2 screenprotectors erbij (waarvan 1 gespiegelde) en alles verder. 1 klein krasje op display, eerlijkheidshalve...
Dan ga ik een N8 kopen ;)
Nee dank je. Heb hem bij een 2-jarig abonnement gehad dus hou hem gewoon maar sommige dingen vallen me tegen maar goed, niet alles kan een iPhone zijn. Ik heb hem ook speciaal voor de muziek, waar ie ook voor bedoeld is, en dat doet ie gelukkig uitstekend (al zie ik wel graag een custom EQ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:39:
[...]

Nee dank je. Heb hem bij een 2-jarig abonnement gehad dus hou hem gewoon maar sommige dingen vallen me tegen maar goed, niet alles kan een iPhone zijn. Ik heb hem ook speciaal voor de muziek, waar ie ook voor bedoeld is, en dat doet ie gelukkig uitstekend (al zie ik wel graag een custom EQ).
custom eq zit er toch op, voeg je toe door tijdens play via opties-equalizer-nieuwe voorinstelling te kiezen, en dan naar wens instellen.

• Michel5128
Bij het uit en aan zetten van de telefoon stelt hij steeds weer het standaard thema in. Hoort dat?

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:10:
[...]

custom eq zit er toch op, voeg je toe door tijdens play via opties-equalizer-nieuwe voorinstelling te kiezen, en dan naar wens instellen.
Bedankt, ik zie het idd. Zit wel een beetje verborgen.

En ja hoor.. gisteren opgeladen, vanochtend vier streepjes, nu (as we sepeak) nog maar één. Ik ga echt aan mezelf twijfelen. :/

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:34:
[...]

Bedankt, ik zie het idd. Zit wel een beetje verborgen.

En ja hoor.. gisteren opgeladen, vanochtend vier streepjes, nu (as we speak) nog maar één. Ik ga echt aan mezelf twijfelen. :/
Heb je de batterij er al eens 2 minuten uitgehaald, anders fw opnieuw flashen (bij cfw juiste mappen vóór flash verwijderen anders krijg je dit soort shit). Helpt dat niet dan heb je wsl gewoon een gare batterij meegekregen.

• chim0
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:16:
[...]

Heb je de batterij er al eens 2 minuten uitgehaald, anders fw opnieuw flashen (bij cfw juiste mappen vóór flash verwijderen anders krijg je dit soort shit). Helpt dat niet dan heb je wsl gewoon een gare batterij meegekregen.
Zal het eens proberen maar goed nu houd ik erover op, we weten het nou wel. :P

Iets anders, ik heb weleens dat m'n ringtone spontaan verandert naar de standaard Nokia. Ik heb gewoon een mp3 als ringtone ingesteld maar soms verandert ie hem naar de standaard Nokia ringtone. Weet ook niet precies wanneer, misschien als ik iets verander in het profiel? Ik heb hem gewoon op Algemeen en die mp3 staat ingesteld voor alle profielen.

Verder zou ik het handig vinden als er een knop was om hem op stil te zetten. Bij m'n oude Samsung (gewoon een simpel uitklapdingetje met druktoetsen) kon dat door # ingedrukt te houden.

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:11

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

chim0 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:23:
[...]
Verder zou ik het handig vinden als er een knop was om hem op stil te zetten. Bij m'n oude Samsung (gewoon een simpel uitklapdingetje met druktoetsen) kon dat door # ingedrukt te houden.
Je kan gewoon onder de provider op de homescreen drukken(staat op 'algemeen' als de datum word weergegeven), dan krijg je een overzicht van alle profielen. De juiste keuze is zo gemaakt.
Of bedoel je als je gebeld word, dan kan je gewoon de telefoon draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Pjottski op 23-12-2010 18:46 ]

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• chim0
Peedjeeh schreef op donderdag 23 december 2010 @ 18:45:
[...]

Je kan gewoon onder de provider op de homescreen drukken(staat op 'algemeen' als de datum word weergegeven), dan krijg je een overzicht van alle profielen. De juiste keuze is zo gemaakt.
8)7 Zo zie je maar, ben nog maar een beginneling.
Of bedoel je als je gebeld word, dan kan je gewoon de telefoon draaien.
Nee, ik bedoel idd het eerste. Gewoon met 1 knop de telefoon helemaal op stil dus ook zonder trillen.

Bedankt weer! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]TimothyW schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:10:
Firmware 2.4 staat klaar op de site http://camelsystem.nl/cfw

Ik heb momenteel (sinds geruime tijd) de "No Crap just Firmware draaien. Maar wil de software van "TimothyW" eens proberen.Kan ik die "zomaar"er overheen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 00:15:
Bij het uit en aan zetten van de telefoon stelt hij steeds weer het standaard thema in. Hoort dat?
thema installeren in telefoongeheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 21:46:
[quote]TimothyW schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:10:
Firmware 2.4 staat klaar op de site http://camelsystem.nl/cfw

Ik heb momenteel (sinds geruime tijd) de "No Crap just Firmware draaien. Maar wil de software van "TimothyW" eens proberen.Kan ik die "zomaar"er overheen zetten?
Yep, dat kan....
Je kan echter dan niet meer terug naar die versie, want die is op versie 50.x gemaakt.
Deze firmware is op 51.0.006 of 52.0.007 gemaakt.
Je kan zonder probleem dus naar een van deze versie's, ik stel voor om versie 51.0.006 te gebruiken, de 52.0.007 versie is er voor mensen welke de originele 52.0.007 versie hebben en over willen gaan naar een custom firmware. Er zijn geen verschillen verder tussen deze twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 23:36:
[...]

Yep, dat kan....
Je kan echter dan niet meer terug naar die versie, want die is op versie 50.x gemaakt.
Deze firmware is op 51.0.006 of 52.0.007 gemaakt.
Je kan zonder probleem dus naar een van deze versie's, ik stel voor om versie 51.0.006 te gebruiken, de 52.0.007 versie is er voor mensen welke de originele 52.0.007 versie hebben en over willen gaan naar een custom firmware. Er zijn geen verschillen verder tussen deze twee.
Aha, bedankt. Die firmware gaan we dan snel eens uitproberen, de eerstgenoemde versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 22:03:
[...]

thema installeren in telefoongeheugen?
That did the trick! Simpel maar effectieve oplossing, dat ik daar zelf niet op gekomen ben.. 8)7 Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

Ik merk nu dat ik in de Routeplanner van de NS niets kan typen. Als ik op het tekstinvoerveld klik gebeurd er niks, zou dit kunnen komen omdat er een C6 versie voor deze app vanauit de ovi store is geïnstalleerd?
Dat ding heeft namelijk wel een fysiek keyboard itt de 5800XM. If so, hoe kan ik deze app dan werkend krijgen? Heeft iemand misschien het installatie bestand voor de 5800XM zodat ik hem buiten de store om kan installeren, of is er een manier om de store mijn telefoon weer correct als een 5800XM te laten herkennen?

Ik draai de nieuwste PHNT firmware met een aantal fixes voor oa de lichten en de camera

[ Voor 7% gewijzigd door switchboy op 25-12-2010 15:03 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

switchboy schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 15:02:
Ik merk nu dat ik in de Routeplanner van de NS niets kan typen. Als ik op het tekstinvoerveld klik gebeurd er niks, zou dit kunnen komen omdat er een C6 versie voor deze app vanauit de ovi store is geïnstalleerd?
Dat ding heeft namelijk wel een fysiek keyboard itt de 5800XM. If so, hoe kan ik deze app dan werkend krijgen? Heeft iemand misschien het installatie bestand voor de 5800XM zodat ik hem buiten de store om kan installeren, of is er een manier om de store mijn telefoon weer correct als een 5800XM te laten herkennen?

Ik draai de nieuwste PHNT firmware met een aantal fixes voor oa de lichten en de camera
Ik weet niet of het dezelfde oorzaak heeft, maar als ik de applicate Socially gebruik (ideaal voor twitter en facebook), kan ik ook niets intypen in het typeveld bij 'status', er gebeurt niets. Voor mij de reden om dit progr. niet te gebruiken, maar zie dit graag anders. Is wel gewoon het Nokia toetsenbord display. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
switchboy schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 15:02:

Meer fixen zou ik zeggen dan.
Het antwoord ligt eigenlijk al in je vraag, je kan een modje gebruiken waarmee het toestel zich identificeert als Nokia 5800, Je kan ook ovi bezoeken met de computer, daar het toesteltype selecteren (5800) en dan je telefoonnummer intypen. Je krijgt dan een sms met de downloadlink. Of je gebruikt mijn CFW, daar werkt het namelijk wel op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

Ja ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen. Met deze files herkent OVI hem nu correct: http://forum.pnht.pl/show...2685&viewfull=1#post12685

Dus nu krijg ik ook software binnen die niet uitgaat van bv een fysiek keyboard. De NS tool is nu bruikbaar, echt een uitkomst met de winter. Dank voor het sturen in de juiste richting!

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Timothy weet jij of het mogelijk is om de radio gewoon over de speaker te laten verlopen? Desnoods met de koptelefoon er in geplugd, liever niet natuurlijk, al weet ik dat dan de ontvangst een stuk slechter zal zijn.
Regelmatig zit ik op mijn werk een paar uur achter de PC (geen speakers aanwezig en audio chip disabled) met niemand verder aanwezig. Vaak zet ik dan mijn MP3 bestanden aan. Maar bijvoorbeeld nu met de Top2000 zou ik die graag luisteren, zonder koptelefoon (dan hoor ik de telefoon nl. niet goed genoeg)
Ik neem aan dat het "gewoon" een of andere string veranderd moet worden, zodat ie niet meer controleert of er een headset aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nieuwe Nokia internet radio kan ook over de speakers.
Misschien wat voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:05:
Timothy weet jij of het mogelijk is om de radio gewoon over de speaker te laten verlopen? Desnoods met de koptelefoon er in geplugd, liever niet natuurlijk, al weet ik dat dan de ontvangst een stuk slechter zal zijn.
Regelmatig zit ik op mijn werk een paar uur achter de PC (geen speakers aanwezig en audio chip disabled) met niemand verder aanwezig. Vaak zet ik dan mijn MP3 bestanden aan. Maar bijvoorbeeld nu met de Top2000 zou ik die graag luisteren, zonder koptelefoon (dan hoor ik de telefoon nl. niet goed genoeg)
Ik neem aan dat het "gewoon" een of andere string veranderd moet worden, zodat ie niet meer controleert of er een headset aangesloten is.
Als de radio op een zender staat, dan vindt je dat toch onder opties, luidspreker inschakelen? iig hier wel, met Timothy's cfw, koptelefoon moet wel aangesloten blijven, anders wil de radio niks want geen antennesignaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:35:
Die nieuwe Nokia internet radio kan ook over de speakers.
Misschien wat voor jou.
Niet als je geen internet op je mobiel hebt. In December heb ik het geprobeerd, maar gebruik het amper, dus zonde van de 10 euro extra. Dus meteen weer afgezegd.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:57:
[...]
Als de radio op een zender staat, dan vindt je dat toch onder opties, luidspreker inschakelen? iig hier wel, met Timothy's cfw, koptelefoon moet wel aangesloten blijven, anders wil de radio niks want geen antennesignaal..
Nooit als zodanig geprobeerd, gebruik namelijk nooit de koptelefoon dus ik kom nooit verder dan de melding over het gemis aan een koptelefoon. Misschien toch maar eens zo'n plug er in stoppen. Dank je voor de tip.

[ Voor 43% gewijzigd door LessRam op 28-12-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:44:
[...]

Nooit als zodanig geprobeerd, gebruik namelijk nooit de koptelefoon dus ik kom nooit verder dan de melding over het gemis aan een koptelefoon. Misschien toch maar eens zo'n plug er in stoppen. Dank je voor de tip.
Werkt bij de meeste telefoons met radio zo: headset eraan doen als antenne, dan op luidspreker zetten. Heb het niet met de CFW van TimothyW geprobeerd, gebruik nooit meer radio, maar zou raar zijn als de optie met deze CFW verwijderd is. Thuis met WIFI gebruik ik nu wel nokia internet radio, ideaal vind ik.

Ondertussen houd ik de stand van zaken bij omtrent nieuwe camphones. De Altek Leo, 14 MP Xenon flits, Android, GPS, WIFI, etc. smartphone van een voor mij onbekend merk lijkt mij op vele, zoniet alle punten een goede opvolger van de nokia 5800. Hij komt nu in februari 2011 naar Europa duurt dus niet lang meer. Nog geen reviews erover, maar ik ben erg benieuwd. Heb het in elk geval tot eind van dit jaar volgehouden met deze telefoon dankzij de CFW's :D
Edit: zie bijv. http://www.gsminfo.nl/mobiele-telefoons/Altek/Leo

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 20:21 ]

Pagina: 1 ... 61 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic