Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen idee, ik heb geen probleem, heb win7 32-bits. Ik neem aan dat je gewoon massaopslag hebt geselecteerd na inpluggen usb? Als ik pc suite selecteer, krijg ik ook wel eens problemen.

@timothyw: bedankt voor je waarschuwimg! maar na wat ik inmiddels heb gelezen is het de moeite niet waard om van een cfw af te stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Inderdaad Speurder...
Ik wacht even op een Nederlands taalpakket voor C6V20 en als ondertussen V52 en V20 gecombineerd zijn, dan is het helemaal mooi...

Ik heb ook ondertussen gezien dat slide to unlock helemaal verdwenen is, ook leuk maar niet de bedoeling. Heb juist een N8 style toegevoegd en getest zelfs, maar op een of andere manier is het toch ergens mis gegaan.

Gaat natuurlijk weer goed komen.
Over die nieuwe N8 icons, daar ben ik nog niet helemaal uit.
Als je nu een Nseries 4 ofzo als thema pakt, is het icoon van spelletjes wel heel raar.
Moet ik ook even naar kijken.

Verder is het retestabiel hier, accu gaat ook langer mee volgens mij.

Over dat kopieëer probleem met win7:
Haal je kaartje er eens uit en stop het in een cardreader van een paar knaken.
Als het dan misgaat, doe eens voor de gein een scandisk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 01:07:
Inderdaad Speurder...
Ik wacht even op een Nederlands taalpakket voor C6V20 en als ondertussen V52 en V20 gecombineerd zijn, dan is het helemaal mooi...

Ik heb ook ondertussen gezien dat slide to unlock helemaal verdwenen is, ook leuk maar niet de bedoeling. Heb juist een N8 style toegevoegd en getest zelfs, maar op een of andere manier is het toch ergens mis gegaan.

Gaat natuurlijk weer goed komen.
Over die nieuwe N8 icons, daar ben ik nog niet helemaal uit.
Als je nu een Nseries 4 ofzo als thema pakt, is het icoon van spelletjes wel heel raar.
Moet ik ook even naar kijken.
Ik heb wél slide to unlock, maar slechts in portretstand. Was eerst portret- en landscape.

Niemand trouwens een progje waarmee je epub books mee kunt lezen? Of een volwaardig alternatief programma (waarbij je alleen het document nog hoeft te converteren)??
ereader, mobipocket, foliant... van alles geprobeerd, in .pdb omgezet, helpt niet of programma kan het niet lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Dat epub gebeuren heb ik geen verstand van ;-)

Wat ik dan weer wel heb is een CFW gebasseerd op C6V20
Alles wat in m'n C6V11 gemodde firmware zat, zit hier ook in.
icons zijn ook allemaal in N8 kwaliteit.
Het dialpad werkt fantastisch, soort T9 adresboektoveraar.
Slide to unlock werkt ook weer in landscape

in deze versie zit geen standaard qwerty toetsenbord, dat is op te lossen door Swype te installeren. In een volgende versie zal dat wel weer zitten, zelf gebruik ik Swype en ik heb nog geen aandacht aan het standaard qwerty toetsenbord besteed.

Nieuwe screens + C6V20 firmware dutch staan online op http://camelsystem.nl/cfw

[ Voor 31% gewijzigd door TimothyW op 28-11-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aproxx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 08:00
Tha Ertenal schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 00:07:
Ik merk nu het steeds kouder wordt dat mijn touchscreen ook slechter reageert.. heel apart, zit ik op de fiets te smsen, dan registreert hij niet het juiste drukpunt. Smsen wordt soms bijna onmogelijk. Ik had dit voor het eerst bij mij cfw, dus dacht ik zet de oude (van navifirm) er weer op. Maar helaas was het geen bug ofzo, want het probleem doet zich nog steeds voor. In warme omgevingen (binnen, trein, etc) werkt alles wel normaal. Zou er iets kapot zijn? Zou zoiets kapot kunnen gaan door een cfw??
Werk je met een screen protector? Laatst had ik ook exact hetzelfde probleem, en heb ik me ook rot gezocht naar een oplossing.. Een reset doen, andere firmwire, hulp gevraagd bij Nokia zelf, allemaal zonder resultaat. Uiteindelijk bleek het weghalen van de screen protector alles op te lossen. (En een nieuwe te plaatsen) Vreemd, maar het werkt in ieder geval. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op zondag 28 november 2010 @ 18:18:
Dat epub gebeuren heb ik geen verstand van ;-)

Wat ik dan weer wel heb is een CFW gebasseerd op C6V20
Alles wat in m'n C6V11 gemodde firmware zat, zit hier ook in.
icons zijn ook allemaal in N8 kwaliteit.
Het dialpad werkt fantastisch, soort T9 adresboektoveraar.
Slide to unlock werkt ook weer in landscape

in deze versie zit geen standaard qwerty toetsenbord, dat is op te lossen door Swype te installeren. In een volgende versie zal dat wel weer zitten, zelf gebruik ik Swype en ik heb nog geen aandacht aan het standaard qwerty toetsenbord besteed.

Nieuwe screens + C6V20 firmware dutch staan online op http://camelsystem.nl/cfw
Begrijp ik het goed dat ik in deze cfw swype moet installeren, maar vervolgens wel uit kan zetten, en dat de gewone qwerty dan wel werkt fullscreen??

Misschien een klein detail, maar ik kort nog wel eens e.e.a. af en als ik type 'swipe HS clean' dan snappen wij dat wel maar veel mensen misschien niet... (HS is homescreen)... misschien handig om dit helemaal uit te schrijven. Net als SW (software) maar dat zal iedereen wel weten (of niet?).
Ja ik ben een taalmiep, kan er niets aan doen, ik ziet het meteen (net als 'verbetert' ipv verteterd')... ben ik zeer gevoelig voor. Ik zou dit normaal gesproken niet gauw noemen, zeker niet in dit soort forums. Maar ik noem dit nu omdat ik je werk fantastisch vind en daarom wil ik je helpen om het ook goed neer te zetten ;) Anders zou ik er niet over beginnen. Ik hoop dat je dit als opbouwend ziet _/-\o_
En ik kijk natuurlijk uit naar je volgende FW!

Opmerking: nu (versie 6) kan ik wel ovi maps installeren met nokia suite. Kan het alleen niet upgraden naar 3.6 beta, maar is voor mij nu even geen probleem. Heb sygic ook nog. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Timothy, dat ziet er echt heel erg strak uit. Ik ga 'm zeker proberen bij de volgende flash (zit nu nog op v51 X^10 Universal, na C6-00 batterijgezeur)... maar hij komt wel op een v52 core gebaseerd, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:59:
Timothy, dat ziet er echt heel erg strak uit. Ik ga 'm zeker proberen bij de volgende flash (zit nu nog op v51 X^10 Universal, na C6-00 batterijgezeur)... maar hij komt wel op een v52 core gebaseerd, toch?
...dus toch maar weer.... ? :P dacht dat je het gehad had met de CFW's...?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Je kan in deze versie enkel gebruik maken van T9 en handschrift input.
Installeer je swipe, dan heb je een qwerty toetsenbord in portret en landscape mode. Het originele qwerty toetsenbord krijg je hierdoor niet, ook niet als je Swipe uitgeschakeld hebt na installatie.

Ik ben al druk bezig met het zoeken naar het probleem, maar tot nu toe niet gevonden...

Changelog ondertussen aangepast en taalfouten eruit gehaald.

[offtopic mode]
ik ziet het meteen (net als 'verbetert' ipv verteterd')... ben ik zeer gevoelig voor.
grappig...

Persoonlijk heb ik erg veel moeite met de Nederlandse taal, ik kom namelijk uit Den Haag. ;-)

Zonder gekheid, zo logisch is het allemaal niet hoor.
Bommelding = bommel-ding, of is het een bom-melding
benevelen = bene-velen of ben-eve-len of toch be-nevelen....
ingang = in-gang, ing-ang, in-gan-g
inge = inge, in-ge
wat doen we dan met ingenieur

Waar ik me wel druk om kan maken is het gebruik van 'me' als mijn of m'n bedoeld wordt.
Is dat wel met een dt? is dan weer mijn vraag.

Of het gebruik van u waar uw bedoeld wordt.
Of wat te denken van de volgende zin welke een vorige bazin regelmatig toe paste:
"Na aanleiding van u brief..."

ehm, ach... Nokia installeert het programma, het programma is geïnstalleerd.
In hoeverre is het logisch dat de tegenwoordige tijd in zo'n zin met een t wordt geschreven en in de verledentijdsvorm een d krijgt? de zin geeft dan toch aan dat het een tegenwoordige of verledentijdsvorm betreft? of in dat geval betrof, of is het betroevde.. haha

Nee, de Nederlandsche taal is verre van ideaal, zelf een Nederlander kan het niet begrijpen.
Ik ben er één, ik kan het weten. Hoeveel woorden zijn er wel niet (Hé gelijk een contradictie) welke meerdere betekenissen kennen. Ik moet persé streepjes zetten op een, anders lezen we un. Waarom schrijven we dan geen un? Helemaal lelijk: verledentijdsvorm van praten. Praatte of praatten... waar gaat dat nou over...

Als we dat woord nou gebruiken in een zin, dus bijvoorbeeld:
"Daar praten wij niet over."
Dan is het duidelijk dat het een tegenwoordige tijd is. Nou gaan we dezelfde zin gebruiken in verledentijdsvorm: "Daar praatte wij niet over"
In dit geval hoor je dus nauwelijks een verschil, je ziet het wel.
Maar als je het dan niet hoort, wat is het nut er dan van? enkel op geschrift snijd het hout.
Maak er dan van: "Daar prate we niet over" staat net zo dom en scheelt weer letters.

Beter nog: verban zo'n zin in het geheel door de zin anders te formuleren, dat zou ik namelijk altijd doen:
"Daar hebben we nooit over gepraat." of: "Daar werd nooit over gepraat."

Vroeger schreven we loopen, omdat ik loop, dus loopen wij. Logisch...
Tegewoordig is het lopen, om het makkelijker te maken denk ik.
Het is een simpel voorbeeld, maar ergens kan het nooit logisch worden verklaard.
Tuurlijk snap ik het, tuurlijk zal ik daar geen fout in kunnen maken, maar leg dat maar eens uit aan een welwillende buitenlander welke de Nederlandse taal zou willen beheersen.
[/off topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 23:05:
[...]

...dus toch maar weer.... ? :P dacht dat je het gehad had met de CFW's...?
nein? Het enige waar ik klaar mee was was het iedere week 2x opnieuw flashen, door onstabiele meuk te proberen die je batterij leegtrekt enzo.

Met een goede CFW V52 C6-V20 gaat m'n telefoon er in performance en functies nogal op vooruit, dan neem ik wel even de moeite hoor! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Het wachten is op een port van V52 van onze grote vrienden pnht.
Dan kan het rofs2 bestand feitelijk gewoon gebruikt worden in combinatie met het core bestand van V52. Nu is het core bestand nog gebasseerd op V51 namelijk. Rofs2 is dus deels V51, V52 van 5800 en V20 van C6...

Natuurlijk zit er bovenop ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zondag 28 november 2010 @ 23:26:
[...]

nein? Het enige waar ik klaar mee was was het iedere week 2x opnieuw flashen, door onstabiele meuk te proberen die je batterij leegtrekt enzo.

Met een goede CFW V52 C6-V20 gaat m'n telefoon er in performance en functies nogal op vooruit, dan neem ik wel even de moeite hoor! :P
Wat betreft opnieuw moeten flashen wegens bugs en trage zooi, nee daar heb ik totaal geen last meer van. Ik flashte elke dag opnieuw met de CFW's van DM. Elke keer was er wat of schrok ik me rot bij de keiharde en lelijke welkomsttune als ik de telefoon aanzette. Met deze CFW's van TimothyW geen last van, ik flash alleen als er een nieuwe versie is :+
TimothyW schreef op zondag 28 november 2010 @ 23:25:

Je kan in deze versie enkel gebruik maken van T9 en handschrift input.
Installeer je swipe, dan heb je een qwerty toetsenbord in portret en landscape mode. Het originele qwerty toetsenbord krijg je hierdoor niet, ook niet als je Swipe uitgeschakeld hebt na installatie.

Ik ben al druk bezig met het zoeken naar het probleem, maar tot nu toe niet gevonden...

Pfff... ik wilde m'n stukje er al weer uithalen, was toch wel erg off-topic. :X Maar goed er is al op gereageerd 8)
Er klopt idd. heel veel niet en vooral als bazen zo slordig zijn kan ik me er helemaal aan irriteren. Maar goed..
Ik moet wel bekennen dat ik me er zelf ook wel schuldig aan maak als ik vanaf mijn telefoon zit te typen hier of waar dan ook. Dan gaat het toch wel stukken lastiger allemaal en zal ik niet elk puntje of streepje op een letter zetten die er hoort te zijn...
Nogmaals, off-topic dus we gaan nu wheer verdur prutsun met onse cfw''s... ;)

Misschien dat ik toch nog even afwacht op versie 6, ik kan echt niet zonder full qwerty en in de vorige versie ging typen met swype toch wel duidelijk minder snel dan standaard qwerty. Althans in mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Nou, dan zijn we beland op CFW 2.6, want qwerty is gemaakt...

Het lijkt mij dat deze firmware gebasseerd op V20 niet zo vlot aanvoelt als V11, maar dat kan in m'n hoofd zitten.
Aan de andere kant lijkt het me logisch gezien de vele N8 iconen welke gewoon groter zijn dus meer geheugen nodig hebben?

Aan de andere kant zijn er genoeg verbeteringen waar te nemen, alleen al de toverdialer. Je zal het adresboek nauwelijks meer gebruiken, want een paar drukken op wat letters en het resultaat staat erboven. Heel eenvoudig geworden. Als ik Ellen wil bellen, druk ik op 3(def) 5(jkl) 5(jkl) en klaar.

edit: Versie 2.6 staat klaar om laag te laden op http://camelsystem.nl/cfw

[ Voor 11% gewijzigd door TimothyW op 29-11-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:46:
Nou, dan zijn we beland op CFW 2.6, want qwerty is gemaakt...

Het lijkt mij dat deze firmware gebasseerd op V20 niet zo vlot aanvoelt als V11, maar dat kan in m'n hoofd zitten.
Aan de andere kant lijkt het me logisch gezien de vele N8 iconen welke gewoon groter zijn dus meer geheugen nodig hebben?

Aan de andere kant zijn er genoeg verbeteringen waar te nemen, alleen al de toverdialer. Je zal het adresboek nauwelijks meer gebruiken, want een paar drukken op wat letters en het resultaat staat erboven. Heel eenvoudig geworden. Als ik Ellen wil bellen, druk ik op 3(def) 5(jkl) 5(jkl) en klaar.

edit: Versie 2.6 staat klaar om laag te laden op http://camelsystem.nl/cfw
Toverdial? Qwerty klaar? Nou dan gaan we dat maar ff doen vanavond... ik ga proberen alleen Rofs2 en Core te flashen, dat scheelt geloof ik herstellen toch?
Ik ben benieuwd.
Bedankt voor je werk weer. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Je kan proberen inderdaad zonder UDA file.
Je telefoon zal er niet van bricken, maar wellicht dat je tegen het een en ander aanloopt.

Na flashen zonder UDA kunnen de volgende zaken optreden:

1. niks, alles prima
2. iconen kloppen niet, oude iconen of raar menu
3. Dialer misschien in de war
4. traag
5. rare meldingen
6. sommige applicaties werken niet

nogmaals, het kan ook zomaar wél werken, ikzelf heb natuurlijk om te testen een complete flash moeten doen. Flashen zonder UDA scheelt inderdaad een hoop werk, alles blijft op je telefoon staan dan.

Maar het is altijd wel een erg goed idee een backup te maken van C op E, bij herstellen echter nooit bestanden en instellingen herstellen. Enkel contacten, berichten, agenda, bookmarks...

Graag gedaan weer speurder!

Een volgende update komt waarschijnlijk veel en veel later, tenzij ik een bug gemist heb, dan komt er nog wel een update natuurlijk.

Voor de volgende update verwacht ik:

- Auto rotate full qwerty landscape / mini qwerty portret
- V52.0.007 core i.p.v. V51.0.006
- Misschien transparante widgets?
- Misschien nog meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:26:Voor de volgende update verwacht ik:

- Auto rotate full qwerty landscape / mini qwerty portret
- V52.0.007 core i.p.v. V51.0.006
- Misschien transparante widgets?
- Misschien nog meer...
Ik ben aan het kijken naar transparante widgets, het hangt er echt van af of ik voldoende tijd heb maar ik wil best zelf een thema maken (zo normaal mogelijk) met transparante widgets. Ik kan alleen vinden: Carbide UI, wat je niet zomaar kunt downloaden. Misschien eerst ff ergens registreren.
Welk programma gebruik jij voor thema's maken? Of is dat nog op je 'things-to-do' list?
Ga zo flashen, mijn man kijkt tv dus moet lukken nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Cabride UI gebruik ik ja, maar ik heb er nog niet veel mee gedaan.
Je kan je aanmelden op de nokiasite met je bekende gegevens welke je ook gebruikt om te downloaden van de ovistore hoor.

Het is in ieder geval de bedoeling om het standaard thema welke ik heb gebruikt in de firmware te transparanteren. In feite mogen de keys onderaan ook transparanter dan nu het geval is. Geldt ook voor alle andere menu eigenschappen, alles gewoon een beetje transparant en icons op homescreen volledig transparant.

Verder misschien een Nseries4 ofzo... als het makkelijk te doen is, tja.. dan kan ik alles wel transparant maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:21:
Cabride UI gebruik ik ja, maar ik heb er nog niet veel mee gedaan.
Je kan je aanmelden op de nokiasite met je bekende gegevens welke je ook gebruikt om te downloaden van de ovistore hoor.

Het is in ieder geval de bedoeling om het standaard thema welke ik heb gebruikt in de firmware te transparanteren. In feite mogen de keys onderaan ook transparanter dan nu het geval is. Geldt ook voor alle andere menu eigenschappen, alles gewoon een beetje transparant en icons op homescreen volledig transparant.

Verder misschien een Nseries4 ofzo... als het makkelijk te doen is, tja.. dan kan ik alles wel transparant maken.
Registreren geprobeerd, lukt niet (ik zie geen code, op een of andere manier kan ik niet het gehele beeld vinden), heb'm elders gedownloaded maar moet het nog uitzoeken of dit de goede is.

Is het veel moeite om screenshots van je thema's en effects etc. op je site te zetten? Op zich kunnen mensen er ook naar googlen, maar misschien wel leuk. Ik wil evt. wel een screenshot afleveren van de effects, die heb ik nu weer op de CFW gezet.
Werkelijk schitterende ikonen zitten er nu weer op! Is dit, evenals de weer veranderde indeling van de menu's, allemaal Nokia C6 standaard, of is dit jouw eigen voorkeur voor indeling? (bijv. aparte map extra's binnen applicaties).

NB: de effecten apart toevoegen in rofs2 van versie 6 lukte me niet, ik kon niet repacken. Geen idee waarom, misschien ligt het aan PC, of heeft het te maken met conflict C6V11/V20?? Toen maar jouw CFW geflashed zonder wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Raar dat het registreren niet lukte, maar je hebt hem.
Als het niet de goede is, of het werkt niet, kan ik de setup wel uploaden hier of daar.

Screenshots van thema's kan ik natuurlijk erbij zetten. Wellicht dat ik dan de site even helemaal omgooi en er een apparte afdeling van maak, incl. screenshots.

Screenshotje van particles effects wil ik wel, zet hier maar neer ;-)
je kan het met bijvoorbeeld imageshack uploaden en die link gebruiken hier.

Iconen zijn allemaal van de N8, de indeling is mijn voorkeur, of eigenlijk zo geboren... Die apparte map bestond en stond in het eerste menu, maar ik kon er niet veel mee, behalve weggooien of in de map apps zetten. Toen vond ik het wel handig die standaard zooi erin te mieteren. Geldt eigenlijk ook voor die stomme hacks map in tools. Wat moeten we er eigenlijk mee, Ook die stond op het eerste menu. Ik denk dat die map verdwijnt in de volgende versie, want ik zie het nut er niet van in om rompatcher daar weer in te gooien. Hoeveel meer kan er in die map qua type app?

De extra effecten moeten gewoon toegevoegd kunnen worden, als je niet kan repacken heeft het echt ergens anders mee te maken.

En, wat vindt je van de dialer? mooi dingetje he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:14:
Raar dat het registreren niet lukte, maar je hebt hem.
Als het niet de goede is, of het werkt niet, kan ik de setup wel uploaden hier of daar.

Screenshots van thema's kan ik natuurlijk erbij zetten. Wellicht dat ik dan de site even helemaal omgooi en er een apparte afdeling van maak, incl. screenshots.

Screenshotje van particles effects wil ik wel, zet hier maar neer ;-)
je kan het met bijvoorbeeld imageshack uploaden en die link gebruiken hier.

Iconen zijn allemaal van de N8, de indeling is mijn voorkeur, of eigenlijk zo geboren... Die apparte map bestond en stond in het eerste menu, maar ik kon er niet veel mee, behalve weggooien of in de map apps zetten. Toen vond ik het wel handig die standaard zooi erin te mieteren. Geldt eigenlijk ook voor die stomme hacks map in tools. Wat moeten we er eigenlijk mee, Ook die stond op het eerste menu. Ik denk dat die map verdwijnt in de volgende versie, want ik zie het nut er niet van in om rompatcher daar weer in te gooien. Hoeveel meer kan er in die map qua type app?

De extra effecten moeten gewoon toegevoegd kunnen worden, als je niet kan repacken heeft het echt ergens anders mee te maken.

En, wat vindt je van de dialer? mooi dingetje he!
Ik moet alles nog gaan uittesten, ben nu aan het autoinstalleren (21 apps) en daarna nog wat zooi erop zetten... Zoals je de vorige indeling had qua menu's / mappen vond ik erg handig. Ik heb daar niets aan veranderd verder. Van mij mag je dat zo houden in je volgende cfw's!
Ik zal een screenshot maken van particle effects. Maar... ik kon ze dus niet in mijn rofs2 krijgen, dus moet het proberen met C2Z. Als ik dat voor elkaar krijg, zie je wel een linkje verschijnen.

Wat ik nu tijdens het wachten wel zie, is dat het groene lampje wel weer brandt tijdens opladen. Maar daar was ik eigenlijk ook wel een beetje aan gewend inmiddels. Mag er wel in blijven :+

Wat ik vreselijk irritant vindt, is dat dat autoinstaller programmaatje ook 2 extra applicaties op de thinkchange\c zet. Ik moet dus niet vergeten om voor het auto-installeren die 2 files weg te halen, anders zit ik weer met die troep. Misschien is er wel een andere versie te downloaden van autoinstall zonder die troep erbij. Bovendien werkt het niet voor alle applicaties goed. SPB TV bijvoorbeeld. Die werkt alleen goed (dat wil zeggen, het opstarten, wat toch al lang duurt, zet dan tenminste door na een paar minuten) als ik hem handmatig installeer.

Inmiddels is de boel weer geinstalleerd. Even naar de dialer gekeken: leuk! Wel klein invoerschermpje, maar je ziet meteen de foto's erboven. Dat is erg handig. Nee, voor mij geen teruggang meer naar C5800 FW of er moet heel wat veranderen!! Met dank ook aan pnht natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Vorige menu vond ik ook handiger, dat kwam omdat sommige icons welke eigenlijk apps waren, mappen waren. Daardoor kon je gemakkelijk audio in audio gooien, video in video.. etc. Nu ga je gelijk naar de app toe. Dus is er een media map waarin het overige kan, zoals internet radio, youtube, spb tv...

Het zal wel wennen zijn, de map Fun stuff is weg, of heette die anders?
i.p.v. daarvan kunnen die apps gewoon in applicaties, in applicaties is het schoon genoeg nu de standaard Nokia spullen in die apparte map zitten.

Voor de rest is het vrijwel gelijk aan de vorige indeling.

Het groene lampje had ik er ergens bij een eerdere build uitgesloopt inderdaad, maar ik miste hem... Dus weer terug erin. ;-)

Verder heb ik de website aangepast en nu kan je de thema's zien, apps zien en ik ben zo vrij geweest mijn collectie 'home made' ringtones erop te zetten. Het zijn er tot nu toe maar 100...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:34:
Vorige menu vond ik ook handiger, dat kwam omdat sommige icons welke eigenlijk apps waren, mappen waren. Daardoor kon je gemakkelijk audio in audio gooien, video in video.. etc. Nu ga je gelijk naar de app toe. Dus is er een media map waarin het overige kan, zoals internet radio, youtube, spb tv...

Het zal wel wennen zijn, de map Fun stuff is weg, of heette die anders?
i.p.v. daarvan kunnen die apps gewoon in applicaties, in applicaties is het schoon genoeg nu de standaard Nokia spullen in die apparte map zitten.

Voor de rest is het vrijwel gelijk aan de vorige indeling.

Het groene lampje had ik er ergens bij een eerdere build uitgesloopt inderdaad, maar ik miste hem... Dus weer terug erin. ;-)

Verder heb ik de website aangepast en nu kan je de thema's zien, apps zien en ik ben zo vrij geweest mijn collectie 'home made' ringtones erop te zetten. Het zijn er tot nu toe maar 100...
Ja ik zou heel graag vorige menu weer willen!! Cool stuff heette dat vorige van je. Natuurlijk kan ik wel zelf mappen maken en opnieuw indelen, maar ik heb niet alle goede ikonen denk ik van nieuwe mappen.
Kost me nu ff teveel tijd om zelf uit te zoeken. Ik heb wel al screenshots voor je voor je website van thema effect, komt er vanavond aan. Drukke dag gehad met werk, telefoon ging paar keer bij clienten af met keiharde ringtone, was vergeten die een stuk zachter te zetten (althans voor mij is het standaardvolume erg hard!!). Was dus niet zo handig, maar er werd goed op gereageerd... ;)

PS die media map vind ik idd niet handig: nu moet je alle muziek en tv/film/afbeeldingen troep er inzetten. Dat wordt veel te veel. Dus veel te traag ook meteen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Oké, voor de volgende release zorg ik ervoor dat "cool stuff" weer terug komt en dat de iconen "muziek" "video's en tv" en "foto's" weer mappen worden. De map Media zelf vervalt dat geheel. De map "Hack" vervalt ook.

Ik zie je plaatje van het effect wel verschijnen dan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:11:
Oké, voor de volgende release zorg ik ervoor dat "cool stuff" weer terug komt en dat de iconen "muziek" "video's en tv" en "foto's" weer mappen worden. De map Media zelf vervalt dat geheel. De map "Hack" vervalt ook.

Ik zie je plaatje van het effect wel verschijnen dan ;-)
Ik kijk uit naar je volgende release!
Ook omdat ik nu toch een paar probleempjes heb af en toe. De geheugenkaart leest'ie niet altijd meer, of soms maar half. Dan verdwijnen wat toepassingen. Of heb ik wel een toepassing, maar kan ik hem niet meer als widget op het bureaublad openen. Beetje raar. Ga nu zelfs maar even resetten, want het probleem is er nog. Misschien ligt het aan mijn apps, of zo.

Hier Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/9886/scr000001n.th.jpg een foto van
'Particle effects,' of eigenlijk 3 foto's. Hopelijk is alles te zien. Misschien is het met een donkderder thema mooier te zien, maar ik vind ze nog niet allemaal even mooi. Heb je er wat aan?
Ik heb er ook een foto bijgedaan zonder thema-effecten, maar wel met transparante ikonen. Is ook erg mooi.
Ik heb een verkeerd bestand van Carbide UI gedownloaded, ga nog ff op zoek naar een goede en dan daar maar eens mee stoeien.Heb nu de goede!

Edit: ik heb weer eens op je site gekeken. Heel mooi geworden met die screenshots en duidelijk menu!
Meteen de thema's bekeken, ziet er duidelijk uit allemaal. Maar Nokia Orange, daar staat eerst een gewoon homescreenthema en daarnaast de transparante versie. Maar beide met dezelfde snelkoppeling. Dit is een misverstand?? Ik ben natuulijk geinteresseerd in die transparante versies, heb je die ook van de andere thema's?? :9~ Nokia Petrol bijvoorbeeld vind ik mooi. Ook al vloekt het dan een beetje met mijn blauwe telefoon, het is mooi donker en bescheiden. (Komen de sterretjes weer beter uit. Of zullen we er sneeuwvlokjes van maken op dit moment ?? :D :D )

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
De problemen welke je omschrijft hebben eerder met je geheugenkaartje te maken.
Je kan proberen je kaartje te scannen met checkdisk, kaartje even in een cardreader doen en via de command prompt chkdsk X: /f intypen, waarbij X de driveletter is van je kaartje...

Als dat niet geholpen heeft, is het verstandig een nieuw kaartje te gebruiken.
Er zijn heel wat topics te vinden waar men praat over slechte kaartjes welke meegeleverd zijn door Nokia.

Ik zal zo het foutje eruit halen, transparant moet natuurlijk linken naar de transparante versie i.d.d.
Dan zet ik gelijk je plaatjes van het effect erbij.

Ik heb de transparante versie's van dark en orange ergens gevonden, zijn beide niet mijn favoriet, maar oke. Petrol gebruik ik ook regelmatig, heb verder zelf nog niet gekeken hoe het transparant gemaakt kan worden.

Wel heb ik vernomen dat alles dan transparant moet worden, je kan dus niet enkel de snelkoppelingen transparant maken en de rest niet. Dat is wel zo op een S60^3 telefoon, maar dan moeten we dus een N8 gaan kopen ofzo... Eerst nog maar even wat modden enzo alvorens over te gaan op een N8. ;-)

Ben dus gelijk maar aan de slag gegaan met oude indeling...
Staat klaar om geflashed te worden, nog niet getest maar zal best werken.
Verder heb ik een update erin gedaan van de musicplayer, die kan, als er lyrics toegevoegd zijn aan een mp3, songteksten weergeven. Officiële nokia update, maar niet zomaar op je C6 firmware te zetten. Is dat ook weer up to date.

Update komt er dus aan, maar nog even testen en rommelen...

[ Voor 16% gewijzigd door TimothyW op 30-11-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:58:

Ik heb de transparante versie's van dark en orange ergens gevonden, zijn beide niet mijn favoriet, maar oke. Petrol gebruik ik ook regelmatig, heb verder zelf nog niet gekeken hoe het transparant gemaakt kan worden.

Wel heb ik vernomen dat alles dan transparant moet worden, je kan dus niet enkel de snelkoppelingen transparant maken en de rest niet. Dat is wel zo op een S60^3 telefoon, maar dan moeten we dus een N8 gaan kopen ofzo... Eerst nog maar even wat modden enzo alvorens over te gaan op een N8. ;-)

Ben dus gelijk maar aan de slag gegaan met oude indeling...
Staat klaar om geflashed te worden, nog niet getest maar zal best werken.
Verder heb ik een update erin gedaan van de musicplayer, die kan, als er lyrics toegevoegd zijn aan een mp3, songteksten weergeven. Officiële nokia update, maar niet zomaar op je C6 firmware te zetten. Is dat ook weer up to date.

Update komt er dus aan, maar nog even testen en rommelen...
Dus je gaat misschien ook voor de N8? vind je dat dan niet jammer van al je werk?? Of ga je die N8 dan so wie so ook modden... ik twijfel ook over de N8, het kan maar zo zijn dat ik een super aanbieding zie en hem dan neem. Maar ik verwacht nog niet de aanbieding die ik al in mijn hoofd heb. Leuke is dat de prijs van de Nokia 5800 los nu al lang ongeveer hetzelfde blijft. Kost nog steeds net zoveel als ik er voor betaald heb, icm abonnement (wat nu al afgelopen is). Grappig.

Ik heb ook nieuwe music player gezien. Nog niet duidelijk of het met CFW te gebruiken is maar ik ga het straks zeker ff testen!! Je houdt het ook mooi bij allemaal, stel dat ik het vergeet... ;)

Nu nog ff kijken naar theme creator, hoewel ik beter kan gaan slapen. De dag begint hier tegenwoordig om half 5 al, moet eigenlijk wat slaap inhalen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Nieuwe player zit al in m'n nog uit te brengen firmware, test het straks ff..
Ben nog bezig met menumod, moet wel goed zijn natuurlijk...
slapen? oja, moet ook nog...

EDIT: update: Nou, 1:45 uur en klaar is het.

Die nieuwe muziekspeler werkt, was wel even uitvogelen hoe je dan lyrics erin krijgt...
Blijkt dat je dat nog zelf even moet doen, ofwel... Naast het mp3 bestand moet je een .lrc bestand plaatsen met dezelfde bestandsnaam als het mp3 bestand. Zo'n bestand kan je verkrijgen door minilyrics te downloaden. Deze plugin werkt o.a. met Winamp. Daarna zet je een mp3 aan, automatisch zal Minilyrics de lyrics erbij zoeken. Met een paar klikken kan je dan een .lrc bestand ervan maken. Zet die dus bij het mp3 bestand op je telefoon en afspelen maar.

Het nieuwe (oude) menu werkt ook weer, als het goed is verdwijnen veel applicaties welke geïnstalleerd worden in de juiste map. Natuurlijk niet allen, maar laten we het houden op meer dan ooit.

Dus dat betekend eigenlijk dat build 2.7 gedownload kan worden van de site. 8)
Ik ga even slapen :O :z ;w

Nouja, toch nog even een edit... ;)
Als je deze 2.7 flashed zonder UDA, (omdat je 2.6 of 2.5 wil updaten) moet je daarna even het bestand matrixmenudata.xml uit C:\private\200113DD halen. Dan ben je de door jezelf aangepaste menu-indeling kwijt, :P maar anders klopt het menu niet, of is het niet zoals bedoeld... Na het verwijderen van dat bestand even de telefoon opnieuw opstarten, dan is alles in orde. (eh.. je moet dan nog wel even wat apps in de juiste map slingeren, die zullen dan wel in applicaties staan voor zover ze al niet in de juiste map zijn beland. 8) )

Nog even voor de duidelijkheid, rompatcher zal je dus nodig hebben om die matrixmenudata.xml te verwijderen uit C... (Read C Root met eventueel open4all)

[ Voor 98% gewijzigd door TimothyW op 01-12-2010 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoezo enthousiast....?
Ik dacht dat me nog een tijdje ging wachten met je volgende versie maar nee... ;)
hier alweer ff wakker, behoorlijke probleme inmiddels met geheugenkaart. Morgen maar formatteren, lang leve backups en synch...
En natuurlijk weer downloaden. Ik zal de wekker er vast een half uur eerder voor zetten ;)
ik ben i.i.g. benieuwd, ook naar dat lyrics verhaal.

O ja mensen die last hebben van slecht display met de kou buiten. Ik heb het gisteren speciaal even uitgetest toen ik op de fiets zat met lichte sneeuw. Geen last van gehad, terwijl ik ook nog een hele goedkope en spiegelende screenprotector erop heb zitten.
Display reageert wel ietsje trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
ach, zoals ik schreef, mochten er bugs zijn, nou was het niet echt een bug, maar meer een aapassing aan het menu. Omdat die muziekspeler een update heeft gekregen en ik persoonlijk ervaar dat m'n nieuwe menu ook zorgt voor een sneller menu, wilde ik het toch maar tot een build brengen in de vorm van 2.7

Gooi die geheugenkaart uit het raam, koop een nieuwe bij het kruidvat ofzo...

Display problemen? buiten? ik kom nooit buiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij duurt het erg lang voordat ik een gps fix heb, kan dat ook aan de software liggen.
Krijg wel +\- 8 sats te zien maar de fix maakt hij niet.
Heb hier de c6 van pnth erop zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:49:
Bij mij duurt het erg lang voordat ik een gps fix heb, kan dat ook aan de software liggen.
Krijg wel +\- 8 sats te zien maar de fix maakt hij niet.
Heb hier de c6 van pnth erop zitten
Wat is lang? Bij mij duurt het soms een minuut, maar soms ook wel een kwartier. Heb hem niet altijd aanstaan. Heb alleen integrated gps aanstaan.
Ik heb nu c6 cfw eropstaan, maar merk op dit punt geen verschil.
TimothyW schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:41:
ach, zoals ik schreef, mochten er bugs zijn, nou was het niet echt een bug, maar meer een aapassing aan het menu. Omdat die muziekspeler een update heeft gekregen en ik persoonlijk ervaar dat m'n nieuwe menu ook zorgt voor een sneller menu, wilde ik het toch maar tot een build brengen in de vorm van 2.7

Gooi die geheugenkaart uit het raam, koop een nieuwe bij het kruidvat ofzo...

Display problemen? buiten? ik kom nooit buiten...
Ik heb kaartje geformatteerd, alles opnieuw geflashed maar nu verschillende programma's onzichtbaar (C2Z, autoinstall, etc.) Heb toch backup hersteld zonder instellingen/contacten. Wel bestanden, is het misschien beter om die ook uit te schakelen? Ook is hij nu erg traag. Zeker weten dat v7 niet slechter is qua functioneren dan v6? Misschien heb ik toch iets verkeerd gedaan. Weinig geslapen vannacht :o
Ik wil kaartje nog niet weggooien, alles wat ik nu nog ga kopen, kan ik ook wel opsparen voor een andere telefoon... ik zou wel 16 GB willen (heb nu standaard 8 GB), maar volgens mij zijn die wel een paar tientjes... Heb nooit problemen gehad met de kaart, nou ja af en toe maar dat was van een andere orde.
Ik ga het gewoon nog 1 keer proberen en als het niet meer gaat, is het een ander verhaal.

En ja er waren hier mensen met display problemen. Vandaar mijn reactie. Maar je komt nooit buiten?? dan heb je ook geen mobiel nodig :P ;) scheelt ook weer. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Damn.... al die mooie opties die ik nu voorbij zie gaan..... je werkt er hard aan zeg! Complimenten. Alleen heb ik er geen bal aan net als al die andere CFW's. Ik heb teveel prioriteit aan de Nederlandse Voice Commands.... Nog niemand een CFW tegen gekomen waar wel NL voice commands in zitten?
Hopenlijk laat PNHT ze er dit keer wel in zitten met de nieuwe FW.... Wacht ik nog even op, en anders, toch maar weer origineel.
Is het compleet onmogelijk om die 4 balken op het HS in de originele FW toe te voegen? Daar zou ik al heel blij mee zijn.

Vandaag eindelijk maar eens een maand internet aangezet bij provider BEN. Betwijfel of het echt 10 euro waard is. Maar zo niet, zet ik het volgende maand weer lekker uit.

[ Voor 13% gewijzigd door LessRam op 01-12-2010 20:53 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:51:
Damn.... al die mooie opties die ik nu voorbij zie gaan..... je werkt er hard aan zeg! Complimenten. Alleen heb ik er geen bal aan net als al die andere CFW's. Ik heb teveel prioriteit aan de Nederlandse Voice Commands.... Nog niemand een CFW tegen gekomen waar wel NL voice commands in zitten?
Hopenlijk laat PNHT ze er dit keer wel in zitten met de nieuwe FW.... Wacht ik nog even op, en anders, toch maar weer origineel.
Is het compleet onmogelijk om die 4 balken op het HS in de originele FW toe te voegen? Daar zou ik al heel blij mee zijn.

Vandaag eindelijk maar eens een maand internet aangezet bij provider BEN. Betwijfel of het echt 10 euro waard is. Maar zo niet, zet ik het volgende maand weer lekker uit.
Nee hier heb ik voice command maar laten zitten, voor mij is dat niet erg belangrijk. Heb je gezocht bij pnht forum of ze er daar mee bezig zijn? (zal wel niet, anders hadden we dat hier vast ook wel gelezen).

Heb je al eens 'widgetizer' geprobeerd? Zou ook voor standaard firmware moeten werken, heb ik dus niet kunnen uitproberen. Kun je wel extra snelkoppelingen toevoegen. Maar blijft natuurlijk wat meer nep dan c6...

Ben benieuwd waarom je maand internet probeert. Heb je geen wifi? Of wil je onderweg kunnen internetten?
In de zomer lag ik een tijd in het ziekenhuis en toen heb ik er 1 1/2 maand abo (Tmobile) bijgekocht. Was absoluut de moeite! (Maar had daar verder niet veel te doen). Mijn ervaring was dat het wel iets langzamer ging dan onze wifi (die ook niet erg snel is overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:41:
Ik ben er uit, het lijkt of er toch iets niet goed is met release 7. Sommige apps (zoals genoemd) blijven verborgen, kan ik alleen openen vanuit widget homescreen.
Daarnaast, maar minder belangrijk, staat er steeds een map 'extra' in de applicaties, en hierin zitten de progjes die in de vorige versies volgens mij in de hoofdmap applicaties (of toepassingen). Niet heel erg, misschien ook wel handig. Maar toch anders dus.
Misschien deugt de geheugenkaart ook maar deels, maar dat moet ik de komende dagen bekijken.
Misschien kun je iets met mijn feedback. Heb zojuist weer versie 6 erop gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Ik heb zelf die ervaring niet, maar ik zal eens testen.
Ik heb enkel geflashed zonder UDA, dus alles stond er nog op.
Daarna niks geïnstalleerd volgens mij.
Ik zal het nakijken, hoor je nog

Extra's map in applicaties:
Voor de extra's map, die heb ik express erin gelaten, ik kan het ook troep noemen, want eigenlijk zit er weinig bruikbaars in. ;-) Zo is die applicatie's lekker leeg en omdat veel geïnstalleerde meuk daar standaard terecht komt, is het wel prettig als die plek een beetje leeg is. Maar dat is maar een mening, ik heb standaard niks in applicatie's staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op donderdag 02 december 2010 @ 00:03:

Voor de extra's map, die heb ik express erin gelaten, ik kan het ook troep noemen, want eigenlijk zit er weinig bruikbaars in. ;-) Zo is die applicatie's lekker leeg en omdat veel geïnstalleerde meuk daar standaard terecht komt, is het wel prettig als die plek een beetje leeg is. Maar dat is maar een mening, ik heb standaard niks in applicatie's staan.
TimothyW schreef op donderdag 02 december 2010 @ 00:03:

Gisteravond geflashed met allen rofs2 en core van versie 7 naar 6. Zelfde probleem blijft: verborgen applicaties.
Misschien had ik beter totaal kunnen flashen. Maar ik wacht ff af of je iets hebt gevonden. Lijkt me lastig, dat jij zelf ook steeds alles moet uittesten. Of heb je meerdere telefoons die je hiervoor gebruikt. Ik heb mijn telefoon echt nodig voor alles, contacten, agenda, mail (kan ook op pc), notities, internet, etc. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:01:
[...]Ben benieuwd waarom je maand internet probeert. Heb je geen wifi? Of wil je onderweg kunnen internetten?
In de zomer lag ik een tijd in het ziekenhuis en toen heb ik er 1 1/2 maand abo (Tmobile) bijgekocht. Was absoluut de moeite! (Maar had daar verder niet veel te doen). Mijn ervaring was dat het wel iets langzamer ging dan onze wifi (die ook niet erg snel is overigens).
Snelheid maakt me niet zoveel uit. Ik ben gewoon zelf ook benieuwd in hoeverre ik het zal gebruiken. Gisteren even eBuddy gebruikt, maar om nu te zeggen dat het meer dan een leuke gadget is... nee. Ik heb wel WiFi thuis, maar op het werk is Internet beperkt tot een Intranet op ISDN snelheid (vraag me niet waarom....ik denk wet van de remmende voorsprong.) waar niet veel mogelijk is op Internet. (Laden van buienradar duurt al een paar minuten) En zo'n 2 keer per week werk ik snachts, dus is even een uurtje internetten en e-mailen wel erg leuk tijdverdrijf. (Nu.nl / tweakers.net / fok.nl ; leest allemaal lekker weg)
Maar ik vermoed ook dat het tegen gaat vallen en ik het per januari weer uitschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:00:
[...]

Snelheid maakt me niet zoveel uit. Ik ben gewoon zelf ook benieuwd in hoeverre ik het zal gebruiken. Gisteren even eBuddy gebruikt, maar om nu te zeggen dat het meer dan een leuke gadget is... nee. Ik heb wel WiFi thuis, maar op het werk is Internet beperkt tot een Intranet op ISDN snelheid (vraag me niet waarom....ik denk wet van de remmende voorsprong.) waar niet veel mogelijk is op Internet. (Laden van buienradar duurt al een paar minuten) En zo'n 2 keer per week werk ik snachts, dus is even een uurtje internetten en e-mailen wel erg leuk tijdverdrijf. (Nu.nl / tweakers.net / fok.nl ; leest allemaal lekker weg)
Maar ik vermoed ook dat het tegen gaat vallen en ik het per januari weer uitschakel.
Maar wel leuk om ff te testen. Je kunt het toch zo weer uitzetten. Ik denk wel dat wanneer ik een volgend toestel neem, ik er internet bij neem. Dan maakt het ook niet meer uit wat voor navi er op zit, google of ovi, dan kan toch alles online: files, weer, etc.Dit toestel is redelijk geschikt voor internet, maar ik verwacht dat het alleen maar beter zal worden dus meer de moeite... is mijn idee erover. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Het kan enkel aan matrixmenudata.xml liggen, dus dat bestand ben ik aan het bekijken en aanpassen.
Snap natuurlijk standaard niks ervan, dus het is eigenlijk een beetje aanrommelen en nadenken... Ik denk nu dat ik een oplossing heb...

Speurder, zou jij het nieuwe matrixmenudata.xml bestand willen testen?
m.a.w.. even toevoegen met de firmware-editor, en flashen?
Want bij mij werkte de vorige versie ook prima, dus ik kan de fout niet herproduceren...
Vergeet niet een oude matrixmenudata.xml uit je c te halen als je zonder uda flashed...

Zo niet, ook goed, maar dan weten we nog niks. 8)
Ik ga er zomaar van uit dat het probleem welke je had met deze update verholpen is, dus ik ga het hele zooitje weer uppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:01:
Het kan enkel aan matrixmenudata.xml liggen, dus dat bestand ben ik aan het bekijken en aanpassen.
Snap natuurlijk standaard niks ervan, dus het is eigenlijk een beetje aanrommelen en nadenken... Ik denk nu dat ik een oplossing heb...

Speurder, zou jij het nieuwe matrixmenudata.xml bestand willen testen?
m.a.w.. even toevoegen met de firmware-editor, en flashen?
Want bij mij werkte de vorige versie ook prima, dus ik kan de fout niet herproduceren...
Vergeet niet een oude matrixmenudata.xml uit je c te halen als je zonder uda flashed...

Zo niet, ook goed, maar dan weten we nog niks. 8)
Ik ga er zomaar van uit dat het probleem welke je had met deze update verholpen is, dus ik ga het hele zooitje weer uppen...
Wacht anders maar even,
Ik heb het gedownloaded, ga het er straks inzetten. Hangt even van af wanneer ik tijd heb maar wel vandaag nog. Anders doe je voor niks je moeite...
Ik ga so wie so weer een hele flash doen, heb ik het gevoel dat dit beter zal werken....
By the way, misschien een domme opmerking, maar heeft het ook zin om e.e.a. uit het telefoongeheugen te wissen voordat je flasht? Of wordt dit hele geheugen geformatteerd door opnieuw te flashen? Soms denk ik dat er in de C te veel troep staat waardoor problemen ontstaan. Of kan dit niet?

Je hoort weer van me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Helemaal geen domme opmerking In het begin deed ik dat ook wel, maar dat is niet nodig.

Het is eigenlijk simpel nu we weten wat UDA doet:
Flash je met CORE en ROFS2 en UDA dan is daarna je C leeg en in een standaard indeling.
Flash je zonder UDA, dan zal C: intact gelaten worden.

Soms kan je flashen zonder UDA en is alles prima.
Soms kan dat niet en moet je alsnog een harde reset geven.
In feite kan je dus altijd flashen zonder UDA, als het niet naar behoren werkt, kan je altijd een hard reset doen. Je hoeft dus nooit opnieuw te flashen als je het zonder UDA gedaan hebt, gewoon resetten.

Flash je compleet met alles erop en eraan, dan is C automatisch weer leeg.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen met het nieuwe bestand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
aproxx schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:01:
[...]

Werk je met een screen protector? Laatst had ik ook exact hetzelfde probleem, en heb ik me ook rot gezocht naar een oplossing.. Een reset doen, andere firmwire, hulp gevraagd bij Nokia zelf, allemaal zonder resultaat. Uiteindelijk bleek het weghalen van de screen protector alles op te lossen. (En een nieuwe te plaatsen) Vreemd, maar het werkt in ieder geval. ;)
Volgens mij had ik geen screenprotector meer. Hij ligt nu bij Nokia, dus ben benieuwd wat ze ermee gaan doen. Het viel allemaal nog in me garantie gelukkig.

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:18:

Ik ben benieuwd naar je bevindingen met het nieuwe bestand...
Komt in de loop van de avond, moet er nu plots even opuit. Je hoort er straks van.

21.23 uur: zo, eindelijk tijd. Ga er nu voor zitten. Kan ff duren, want ik moet de hele antivirus uitschakelen, anders kan ik NFE niet openen. Ook al sluit ik het progje uit, hij scant het toch steeds, balen (AVG Free anti virus). Ben trouwens ook al met die transparante thema's of widgets (of hoe heet dat) bezig. Maar stoei nog om sis thema om te zetten naar de juiste bestandsindeling.

22.15 Niet normaal: weer hetzelfde probleem!! Ik heb een totale flash gedaan met phoenix. Eerst sys, system, private en resource mappen gewist. Ik heb daarna 4 progs. geinstalleerd om te testen en wel in de volgende volgorde en het volgende resultaat:
-autoinstaller: weer onzichtbaar
-mobileguard: zichtbaar in tools
-gravity: zichtbaar in applicaties (naast de map extra's)
-c2z: onzichtbaar.
Ik heb geflashed versie 7 en het matrixmenu erbij gezet in rofs2.

Ik ga nu weer terug flashen naar versie 4 (5 heb ik niet), toen was alles geloof ik nog probleemloos. Hopelijk nu weer, anders ligt het misschien toch intern hier aan iets (maar wat dan wel...??).
Zou er toch een conflict zijn met de nieuwe dialer, of de map extra's??
Jij hebt geen apps die je niet meer terug kunt vinden?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
C2Z, is dat een programma? Ik heb een c2z patch in de map patch op E en die kan ik aanzetten met rompatcher, meer niet...

Autoinstaller, gebruik ik ook niet...

Ik zal even die autoinstaller eh.. installeren hier, kijken wat er gebeurd.
Als je wat meer info hebt over C2Z, ik ken die app niet namelijk, behalve dan wat ik net beschreef.

Welke programma's weet je verder zeker dat het niet tevoorschijn kwam?
dan installeer ik die ook hier. Ben ik benieuwd wat er hier gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:25:
C2Z, is dat een programma? Ik heb een c2z patch in de map patch op E en die kan ik aanzetten met rompatcher, meer niet...

Autoinstaller, gebruik ik ook niet...

Ik zal even die autoinstaller eh.. installeren hier, kijken wat er gebeurd.
Als je wat meer info hebt over C2Z, ik ken die app niet namelijk, behalve dan wat ik net beschreef.

Welke programma's weet je verder zeker dat het niet tevoorschijn kwam?
dan installeer ik die ook hier. Ben ik benieuwd wat er hier gebeurd...
Ik weet niet meer welke progs niet tevoorschijn kwamen, heb niet alles meer geinstalleerd toen ik er achter kwam. Ik weet wel zeker dat ik ze in de vorige versies wel zag.
C2Z, ik heb eigenlijk niet zoveel kennis op dit punt. Het is een programma wat de patch C2Z maakt. Ik heb hem ergens gedownloaded, weet niet meer waar. Het enige weet ik dat als ik die installeer en hem vervolgens laat lopen en op 'generate!' druk, hij een patch maakt op de root vd geheugenkaart, en die zet ik dan in de patches. En dan rompatcher openen en dan kan ik doen wat ik vervolgens wil. Hoeft dat dan niet? Lukt dit dus ook als je de patch standaard in de map patches zet?? Is wel handiger...

edit: als jij geen autoinstaller gebruikt, ben jij dan elke keer alles handmatig aan het installeren? Dan ben je wel heel lang bezig... of gebruik je nu maar een paar apps?

edit: wat me ook was opgevallen, en ik nu weer zie in versie 4: in versie 6 en 7 (5 weet ik niet) zijn nokia filebrowser (zeer handig!) ook verdwenen. Dit zul je denk ik niet bewust gedaan hebben, klopt dat?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Je hoeft die c2z patch maar een keer te maken, die kan je dan in patches laten staan.
De map patches sla je als backup op bij je installatiebestand van rompatcher ofzo...

Nou snap ik in ieder geval wat je bedoeld, dan zal ik ook eens opnieuw die c2z patch installeren...

EDIT: Waarom precies weet ik niet, maar autoinstaller is bij mij in 'Cool Stuff' beland.

Nouja, ik weet wel waarom, dat komt omdat die uid's mij niet allemaal bekend zijn en 'iemand' het een leuk idee vond dát programma in 'cool stuff' te proppen. Dat zijn namelijk de uid's welke in menumatrix staan.
Veel van die uid's heb ik kunnen herleiden en op de juiste plek gezet, maar dat gaat nooit met allemaal...

Voor c2z had ik een ander programma, daarvoor moest ik een bestand uit de telefoon halen en met een exe bestand op de computer een patch maken... Een .sis app heb ik daar niet van...

[ Voor 52% gewijzigd door TimothyW op 02-12-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:43:
Je hoeft die c2z patch maar een keer te maken, die kan je dan in patches laten staan.
De map patches sla je als backup op bij je installatiebestand van rompatcher ofzo...

Nou snap ik in ieder geval wat je bedoeld, dan zal ik ook eens opnieuw die c2z patch installeren...
oke, scheelt weer een app....
8)7
Inmiddels autoinstaller weer eropgezet, en nu zie ik hem wel: in de map cool stuff. Dat maakt me dan niet uit, die versleep ik wel weer. als ik maar kan vinden wat ik wil vinden >:)

De hele map patches bewaar ik altijd, dus da's geen enkel probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Had net een edit gedaan, maar inderdaad... in coolstuff...

betekend dat ik het matrixbestand in ieder geval voor dat programma even aanpas nog...
uid = 0x2000E69B (heb je verder niks aan) 8)7

Oke, ik heb alles wat er in cool stuff standaard zou komen verwijderd, behalve hetgeen waarvan ik kon achterhalen dat het logischer zou zijn als het in tools terecht zou komen.

Verder is het dus wel in orde, misschien een beetje lastig dat apps automatisch in een bepaalde map verdwijnen waardoor je de eerste keer wellicht een beetje moet zoeken. Het zou logisch moeten zijn dat een app zoals Sygic automatisch in de map Navigatie komt, wat ook gebeurd.

Nouja, ik ben benieuwd naar je verdere bevindingen betreffende het mappen mystery :D

[ Voor 112% gewijzigd door TimothyW op 02-12-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren dus versie 4 totale flash. Nog 25 apps erop gezet en alles is zichtbaar. Alles denk ik toch ook iets vlotter. Dan maar even geen nieuwe dialer... Ik laat het hier even bij, totdat misschien een andere update komt.

Edit: toch ook nu problemen. Nadat ik alle apps in de goede mappen heb gezet, zijn alle .jar apps verdwenen. De rest is wel goed. Ook vanuit hs widgets zijn ze niet meer te bereiken

edit: alle .jar apps weer erop gezet en werken. Maar ik zie nu dat notities die ik had zijn verdwenen, niet de app.zelf. Backup hersteld, zonder cont.of inst. Maar helpt niet. Ook .jar apps weer verdwenen. Wat is hier aan de hand? Virus? Kaart niet goed? Nb ik heb geen cardreader.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Misschien een aardig idee als ik een V11 build en een V20 build maak, dan is er wat keuze.

Ik ga er toch echt in geloven dat je kaartje niet helemaal top is.
Virus? komt niet vaak voor, maar is mogelijk. Ik weet niet of je een virusscanner standaard op je telefoon zet, maar er zijn meerdere virusscanners te vinden in ieder geval. Van de makers van Mobile guard onder andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:31:
Misschien een aardig idee als ik een V11 build en een V20 build maak, dan is er wat keuze.

Ik ga er toch echt in geloven dat je kaartje niet helemaal top is.
Virus? komt niet vaak voor, maar is mogelijk. Ik weet niet of je een virusscanner standaard op je telefoon zet, maar er zijn meerdere virusscanners te vinden in ieder geval. Van de makers van Mobile guard onder andere.
Sandisk Micro SDHC 16 GB geheugenkaart voor 28,49
http://www.memorystunter...._16_GB_geheugenkaart.html
Geen geld... maar zijn die wel goed voor 5800?? (misschien heb je nog een tipje als IT-er ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Gaat prima werken...
Ik heb nu zoveel lopen frutten in dat matrix bestand, dat het helemaal ruk is nu... ;-|
Klopt niks meer van, krijg nu lege standaard iconen erbij, moet het ff opnieuw doen, gebruik als basisbestand dan wel die van 2.4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorzichtig gezegd lijkt alles nu redelijk goed te zijn. Geen idee waarom. Volgens mij (ik weet niet meer wat ik allemaal heb geprobeerd...) heb ik niet geflashed, maar well in elk geval het volgende gedaan:
-gereset met *#7370#
-alles er weer af, alleen accuweather en facebook bleken er nog op te staan (wgz)
-antivirus (netquin, mobileguard) eropgezet, hij scande niets bijzonders, ik las ook dat antivirus voor s60v5 eigenlijk niet zoveel zin heeft, je kunt eigenlijk alleen virussen hebben als je veel met BT binnenhaalt... Maar goed ik laat hem er maar even op.
-weer de rest (25 apps) erop gezet met autoinstaller, en nu zag ik in de log van autoinstaller dat TibiaME niet gelukt is vanwege corrupt file. Dat verbaast me want dat gaf'ie voorheen niet aan. Heb ik dus maar niet weer proberen te installeren, raar dat het nu niet lukte. Was ook een erg groot bestand trouwens. En heb ik nog nooit gespeeld maar leeuk me wel leuk (RPG online).
-Backup teruggezet. Notities waren nog steeds weg. Heb ik via PC teruggezet.
-Nu staat alles er gewoon weer op, notities en alle jar files ook.

Heel bijzonder. Hoe lang het goed gaat weet ik ook niet. Of waar het aan lag. Heb nog even geen kaartje gekocht...
Je hebt hier misschien ook niet veel aan, hopelijk krijg jij je goede CFW nu weer terug.

Overigens wat de N8 betreft, daar schijnen toch ook veel problemen mee te zijn zoals vastlopers. Daar ben ik nogal goed in.. Nokia zou beloofd hebben dat je door de uit-knop heel lang in te drukken, automatisch de telefoon weer uit (of aan) krijgt, maar dat werkt dus ook niet altijd hoor ik. En dan moet je hem openschroeven om de batterij eruit te krijgen. En dat werkt dan ook niet. Dat is helemaal niks voor mij....
Maar misschien moeten we ook oppassen omdat we alleen vaak negatieve dingen op forums lezen. Want als het goed gaat redt ieder zich wel he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Ik denk dat het toch een probleem met je geheugenkaartje is of was in dat geval...
Wat ik wel weet is dat ik versie 2.7 niet kan bestempelen als bosdoener tot op heden.

Ik heb net per ongeluk een vreselijk foute matrixdata op c gezet, dat de telefoon niet meer opstarte. Ik moest contact opnemen met de dealer, want er was een fout opgetreden tijdens de selftest... Nouja, toen maar weer volledig geflashed met uda. Voor het gemak de 2.7 met het daarbijbehorende matrixdata bestand. Ben alles aan het installeren en het gaat goed. Ik denk dus dat het niet aan het matrixmenudata.xml bestand gelegen zal hebben.

Over de N8 hoor ik ook negatieve berichten, maar eer ik een N8 heb, zijn we al weer even verder, m.a.w. dan zullen de nodige foutjes er wel uit zijn gepoetst...

Ik had tussendoor 2.8 online gezet, maar dat heb ik teruggedraaid. 2.7 is dus de laatste versie... ;)

Edit: blijft wat mis met matrixdata...
Ga weer dat bestand bekijken...

Ik heb nu een lege matrix gemaakt, enkel met menu...
Nu staat alles, zoals ik had verwacht in 'applicaties'. Alles, dus dat is fijn, niet meer dan dat, dat is ook fijn. (ik had op een gegeven moment allemaal lege standaard iconen)

Ga nu van alles en nogwat installeren, alles netjes indelen, dan weer matrixmenu uit de telefoon halen en die in 2.8 trappen.

Ik snap eigenlijk ook wel wat er mis ging steeds, ik heb van alle hoeken uid's gehaald welke ik had toegevoegd. Maar ik heb geen idee wat die uid's zijn, dus daar kunnen fouten in zitten... Ik ga er altijd van uit dat niemand fouten maakt, behalve ik.. :P

Nouja, om een kort verhaal niet langer te maken, het komt eindelijk goed! joepie... :+

[ Voor 31% gewijzigd door TimothyW op 03-12-2010 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt dat er ook in 7 iets toch niet klopte wat verklaring kan geven voor mijn ikonenprobleem?

Ik dacht dat jij alle mods netjes selecteerde en dat de cfw makers van DM juist allerlei mods door elkaar heen proppen met als gevolg heel wat bugs ;)

Ben benieuwd wat reden is voor versie 8 t.o.v. 7.

edit: ik zie op je site dat je netjes vermeld hebt dat er bugs zijn. Dus kennelijk zie jij ook het probleem wat ik had.

Tot op dit moment gaat alles weer prima met telefoon. Neemt niet weg dat er iets met de kaart aan de hand zou kunnen zijn, hij had soms wel eens kuren, maar er was/is mee te leven zolang ik nog backups heb etc.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Ik ben de laatste dagen ook weer aan de slag gegaan met het kiezen en aanpassen van cfw's. Heb ook lekker meegelezen over de ontwikkeling van Timothy's firmware en donderdag heb ik 'm ook zelf erop gezet en getest. Gisteren heb ik er zelf wat mee zitten klooien, heb er een 5x4 menu op gezet, de scroll-eigenschappen vervangen met die van de N8 (wilde juist wél dat hij altijd scrollde, ook als de lijst kort is) en heb ook zelf een aantal effecten toegevoegd, voornamelijk uit het 'Glide'-pack, maar ook van de Quicken-firmware die ik ook nauwlettend in de gaten houd.

Hiermee leek ik voor mijzelf de perfecte firmware te hebben gebreid (met dank aan Timothy natuurlijk), maar ik heb dus ook het probleem van programma's die niet in het menu verschijnen. Dit merkte ik voor het eerst toen ik Nimbuzz installeerde. Ik ben dan ook blij om te horen dat dat opgelost gaat worden :) .

Verder nog een vraagje: Ik vind het persoonlijk veel fijner als alle apps die ik gebruik (behalve games) bij elkaar in het hoofdmenu zitten (een beetje zoals bij android). Al die aparte mappen voor verschillende soorten apps trekken mij niet zo. Tot nu toe versleepte ik telkens alle apps die ik installleerde van het 'applicaties' menu (of een ander menu, waar de app dan ook maar terecht was gekomen) naar het hoofdmenu. Nu ben ik benieuwd naar hoe ik de firmware zo kan aanpassen dat alle nieuwe apps automatisch in het hoofdmenu komen (muv de games). Heb al een beetje in het matrixmenudata-bestand gesnuffeld maar ik heb nog niets durven doen. Enig idee?

Dan nog als laatste: ik krijg het maar niet voor elkaar om Ovi Maps te installeren op jouw firmware. Bij Quicken zat hij standaard ingebouwd. Als ik het bij de Ovi Store download geeft hij na een tijdje 'installation failed'. Verder kan ik via de nokia/ovi website niet echt een downloadlink vinden. Hoe dan wel?

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woembah schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:44:Dan nog als laatste: ik krijg het maar niet voor elkaar om Ovi Maps te installeren op jouw firmware. Bij Quicken zat hij standaard ingebouwd. Als ik het bij de Ovi Store download geeft hij na een tijdje 'installation failed'. Verder kan ik via de nokia/ovi website niet echt een downloadlink vinden. Hoe dan wel?
Dat probleem had ik ook. Het enige wat me lukte, is om via Ovi Suite een softwareupdate te zoeken. En dan kun je Ovi Maps installeren, deze lukte bij mij wel. Dit was versie 3.04. Updaten naar 3.06 beta is met niet gelukt, ik kreeg ook steeds dezelfde meldingen als jij. Maar 3.04 deed het wel goed.
Moet lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Nou, wat een toeval...
Laat ik nou net een nieuwe firmware aan het bakken zijn met de standaard Ovi Maps erin...
Het is namelijk om een of andere reden niet zo eenvoudig om alles te verwijderen van Ovi Maps, waardoor je altijd dat probleem 'component already build in' krijgt.

Dat probleem is dus weg, het maakt ook eigenlijk geen bal uit als we eerlijk zijn, want het staat toch op Z. Wordt er niet sneller of trager van en het scheelt precies 0 procent op C.

Alles in één map is niet zo moeilijk, maar het probleem is dat het allemaal in Applicatie's terecht zal komen en niet in het menu...

Daarvoor heb je niks anders nodig dan een matrixmenudata.xml bestand zonder uid's erin.
Een lege variant: http://www.mediafire.com/?usno1drjq73qksq

Verdere info komt eraan over 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

TimothyW schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:33:
Alles in één map is niet zo moeilijk, maar het probleem is dat het allemaal in Applicatie's terecht zal komen en niet in het menu...

Daarvoor heb je niks anders nodig dan een matrixmenudata.xml bestand zonder uid's erin.
Een lege variant: http://www.mediafire.com/?usno1drjq73qksq

Verdere info komt eraan over 2.8
In de lege matrixmenudata.xml zie ik trouwens dat er bij de regel voor de map 'Applicaties' ook de tekst 'default="1" ' staat. Bij de andere mappen staat dat niet. Zou het werken als ik die tekst verplaats naar de regel voor de fldr_root_level ? Ben niet zo'n koning in dit soort programmeertaal dus ik dacht ik vraag het eerst even...

Verder is het mooi dat Ovi Maps weer terugkomt :)

Ik wacht eerst wel op jouw nieuwe release voordat ik weer echt ga knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Dat zou zomaar kunnen, nooit naar gekeken, maar het klinkt erg logisch...
Het kan geen kwaad lijkt me als je dat omzet, kan je het testen.
In dat geval kan je eigenlijk alles wel eruit gooien, want ik heb wel in dat bestand de standaard mappenstructuur aangehouden.

Dan zal het er zo uit komen te zien:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE xcfwml SYSTEM "matrixmenudata.dtd">
<menu:data id="0" xmlns:menu="http:://www.s60.com/xml/applicationshell/1" version="5.0">
<menu:folder id="1" default="1" title_name="&qtn_fldr_root_level;" long_name="&qtn_fldr_root_level;" short_name="&qtn_fldr_root_level;">
<menu:suite id="5" title_name="&qtn_apps_music_title;" long_name="&qtn_apps_music_list;" short_name="&qtn_apps_music_grid;" suite_name="musicsuite" icon_file="Z:\resource\apps\menunew.mif" icon_id="16408" mask_id="16409"/>
<menu:suite id="7" title_name="&qtn_apps_videotv_title;" long_name="&qtn_apps_videotv_list;" short_name="&qtn_apps_videotv_grid;" suite_name="tvvideosuite" icon_file="Z:\resource\apps\menunew.mif" icon_id="16414" mask_id="16415"/>
<menu:suite id="9" title_name="&qtn_apps_photos_title;" long_name="&qtn_apps_photos_list;" short_name="&qtn_apps_photos_grid;" suite_name="photossuite" icon_file="Z:\resource\apps\menunew.mif" icon_id="16396" mask_id="16397"/>
<menu:folder long_name="Spelletjes" short_name="Spelletjes" title_name="Spelletjes" id="11" applicationgroup_name="Games" icon_file="Z:\resource\apps\menunew.mif" icon_id="16410" mask_id="16411">
</menu:folder>
</menu:folder>
<menu:id_seed seed="287" id="0"/>
<menu:id_seed seed="12" id="0"/>
</menu:data>

Dan heb je helemaal geen mappen meer, alles wat hierboven nog over is zijn suite's voor muziek, tv en foto...
Verder zou dus alles standaard in de hoofdmap moeten komen.

EDIT: even de game map erbij gezet, na het overlezen van je wensen, had ik even niet gezien...

EDIT: Bovenstaande code is getest en werkt NIET. Laat het wel staan, maar je hebt er niks aan.

Niet getest, maar ziet er aannemelijk uit...
Als het echt vreselijk mis is, dan kan je op z'n hoogst verwachten dat je opnieuw moet flashen, of resetten....

De standaard ovi 3.04 komt in de firmware.
Ik heb daarna eens getest of de nieuwe 3.06 beta 4 eroverheen kan, dat lukt prima, zonder meldingen. Maar Ovi zelf blijft aangeven dat het 3.04 is. Dat probleem heb ik eerder gezien, maar geen idee waarom dat dan is.

Het helemaal verwijderen van Ovi is me ook niet gelukt, daardoor kreeg ik die 3.06 build er ook niet op.
Het intergreren van 3.06 heb ik ook nog geprobeert, maar ook dat geeft problemen genoeg om er vanaf te zien.

Dus, tot 3.06 uit beta komt, zit 3.04 erin.
Firmware 2.8 pakketje staat weer klaar op de website.
Zoals eerder aangegeven is de bug (tja, hopelijk) opgelost met het menu. :9
Ovi maps 3.04 zit er ook gewoon weer in, updaten naar 3.06 lijkt vooralsnog niet te werken. :?
Misschien wel, ik heb geen complete flash gedaan, dus kan best dat het wel werkt na volledige flash.

Naast de gebruikelijke complete firmware, heb ik ook een pakketje met enkel het rofs2 bestand klaar staan. :*)

[ Voor 26% gewijzigd door TimothyW op 05-12-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:43
Hallo,
Ook ik was niet zo tevreden over de standaard firmware van de Nokia 5800. Hier het een en ander gelezen over het flashen van CFW's en tot de conclusie gekomen dat ik dit toch eens wilde proberen. Heb dan ook gekozen voor de firmware van Timothy's omdat de specificaties er hiervan goed uitzagen. Ik was te ongeduldig te wachten op de 2.8 release dus heb gisteravond met succes 2.7 er op gezet. Bevalt me nu al uitstekend!

Ideaal die widgets op de homescreen! Wel wat andere thema's er op gezet maar dat is een kwestie van smaak. ik kwam nog wel een probleempje tegen. Ik wilde namelijk wat namen toevoegen aan de contact widget. Dus had er 4 geselecteerd die nu blijkbaar bij mijn 'favorieten' zitten. Alleen ik zie ze op homescreen nog steeds niet staan?? En waar kan ik deze 'favorieten' vinden want ze zijn verdwenen uit mijn normale contactlijst?? (via de speeddialer kan ik ze nog wel vinden, heel mooi ding _/-\o_ )

Verder gaat bij het ontgrendelen het witte ledje heel even flipperen tussen fel en minder fel. Hebben jullie dit ook?

Zie erg uit naar de 2.8 release, zal mijn verdere bevindingen posten. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Michel5128 op 05-12-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Hoi Michel5128,

Het probleem welke je aangeeft over de contacten komt door het volgende:
Je hebt een backup van de contacten terug gezet ;-)
De indeling van die lijst is op een Nokia 5800 anders dan op een C6.

Er zijn verschillende oplossingen, o.a.
- contactlijst backuppen met Ovi Online http://www.ovi.com/services/worldwide
- daarna contactlijst verwijderen op telefoon
- daarna contactlijst importeren

Wellicht dat je tijdens het backuppen Ovi zo moet instellen dat Ovi denkt dat je een Nokia 5800 hebt.
Tijdens het syncen, dus als je de nummers weer terug zet op de telefoon, Ovi instellen op C6...

Het witte ledje doet dat inderdaad, brand ook iets feller...

De 2.8 staat klaar op de website, kan gedownload worden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

Ik heb het geprobeerd, jouw code, maar dat resulteerde in een volledig leeg menu :X Dus nu maar even terug naar de standaard matrixmenudata.

Ik kan er verder ook wel mee leven eigenlijk, zo vaak installeer ik geen nieuwe apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probleem met contacten:
zorg, voor een volgende keer dat je een c6 cfw flasht, dat je op de volgende manier je contacten bewaart:
-ga naar contacten
-alles markeren
-kopieren naar ander geheugen, dit is: E
-vervangen: ja

na je flash: backup terugzetten, waarbij je alles aanvinkt behalve instellingen en contacten.

Ga naar contacten,
visitekaartje kopieren
uit ander geheugen, dit is: telefoongeheugen
vervangen: ja

nu moet het goed gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woembah schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:30:
Ik heb het geprobeerd, jouw code, maar dat resulteerde in een volledig leeg menu :X Dus nu maar even terug naar de standaard matrixmenudata.

Ik kan er verder ook wel mee leven eigenlijk, zo vaak installeer ik geen nieuwe apps.
zet je versie 8 erop? Misschien wil je laten weten of je nu wel al je apps kunt vinden in de menu's. Heb mijn tel.nu net weer op orde en wacht liever met flashen als dit nog wat buggy is. Ik bedoel de zichtbaarheid vd apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:40:
[...]

zet je versie 8 erop? Misschien wil je laten weten of je nu wel al je apps kunt vinden in de menu's. Heb mijn tel.nu net weer op orde en wacht liever met flashen als dit nog wat buggy is. Ik bedoel de zichtbaarheid vd apps.
Ik heb nu versie 2.8, maar wel met de 'lege' matrixmenudata die Timothy een paar posts hierboven gepost heeft in plaats van de matrixmenudata die met 2.8 wordt meegeleverd. Dit werkt bij mij prima, alle apps die ik tot nu toe heb gedownload (zijn er niet zo veel: nimbuzz, whatsapp, facebook, accuweather) zijn ook zichtbaar in het menu. Maar over de matrixmenudata van 2.8 kan ik dus niets zeggen, die heb ik nooit geprobeerd. Ik denk echter dat die ook prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Welke versie van matrixdata zorgde voor een leeg menu Woembah? degene welke ik hierboven heb neergezet als code, of degene met de downloadlink? dan kan ik dat in ieder geval erbij zetten dat het niet werkt, of de link verwijderen.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:46
OK. Ik overtreef nu waarschijnlijk alle forumregels maar ben het een beetje zat.

Wil een tijdje van mijn Samsung i8910 terug naar de Nokia 5800. Heb een cfw van Hyper X op mijn Samsung geïnstalleerd. Wil dus ook een cfw op mijn Nokia, maar ben nu al een uur aan het zoeken hoe dat moet. Met Jaf begrijp ik. Die heb ik gedownload en geinstalleerd. Maar nu moet ik ineens iets met een P-key dongle? Hoe moeilijk kun je het maken. Heb al gegoogled en gezocht in dit forum, maar heb kennelijk mijn dag niet. Waar vind ik in hemelsnaam een stap voor stap uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

TimothyW schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:41:
Welke versie van matrixdata zorgde voor een leeg menu Woembah? degene welke ik hierboven heb neergezet als code, of degene met de downloadlink? dan kan ik dat in ieder geval erbij zetten dat het niet werkt, of de link verwijderen.... ;-)
De code die je hierboven hebt neergezet gaf het lege menu, het bestand van de downloadlink werkt wel gewoon en die gebruik ik nu ook :)
coenox schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:58:
OK. Ik overtreef nu waarschijnlijk alle forumregels maar ben het een beetje zat.

Wil een tijdje van mijn Samsung i8910 terug naar de Nokia 5800. Heb een cfw van Hyper X op mijn Samsung geïnstalleerd. Wil dus ook een cfw op mijn Nokia, maar ben nu al een uur aan het zoeken hoe dat moet. Met Jaf begrijp ik. Die heb ik gedownload en geinstalleerd. Maar nu moet ik ineens iets met een P-key dongle? Hoe moeilijk kun je het maken. Heb al gegoogled en gezocht in dit forum, maar heb kennelijk mijn dag niet. Waar vind ik in hemelsnaam een stap voor stap uitleg.
Die P-key dongle is volgens mij een stukje hardware dat jij natuurlijk niet hebt (volgens mij heeft bijna niemand hem). In plaats daarvan moet je een emulator gebruiken, de OGM JAF Pkey Emulator v5. Als je die runt start JAF automatisch op zonder dat je daarvoor die dongle nodig hebt.

Voor een heldere uitleg over het flashen van een cfw verwijs ik je naar deze thread voor de Quicken-firmware. Daarin stond voor mij de duidelijkste uitleg over flashen tot nu toe. Daarin is ook de downloadlink te vinden voor JAF mét die emulator. Zie de tweede post (Introduction and how-to).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
@Timothy
Ik had inderdaad een backup teruggezet! Heb t geprobeerd via OVI maar bij het synchroniseren stelt de telefoon zich automatisch in als Nokia 5800.

@speurder
Had recentelijk mn contacten nog op de geheugenkaart gezet. Was wel met de originele firmware. Ook deze optie heeft niet geholpen.

Verder heb ik het geprobeerd met backups van OVI suite, PC suite en van de telefoon zelf. Op een of andere manier willen de favorieten maar niet werken. Nouja, heb mijn mail er maar voor in de plaats gezet. Ben tevreden zo dus denk dat ik het er maar bij laat.

Inmiddels 2.8 er op gezet. Alle apps die ik heb geinstalleerd kwamen ergens in het menu terecht dus tot zover geen problemen.

@coenox
kijk even een paar pagina's terug. Hier heeft speurder een duidelijke post gemaakt waar ik zelf ook al mijn informatie uit heb kunnen halen. (thnx) :)
Verwijderd in "Nokia 5800 Tube - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
@Michel5128
Als je het via internet doet, dus niet met ovi suite, dan moet je zelf aangeven wat voor toestel je hebt.
De link heb ik hierboven al gegeven.
Eerst stel je in dat je een Nokia 5800 hebt, daarna doorloop je de stappen welke je voorgeschoteld worden.
Daarna sync je je telefoon...

Daarna selecteer je dat je een nieuwe telefoon hebt, je maakt dus een extra aan.
Daar selecteer je een C6. Wederom doorloop je hetgeen je voorgeschoteld krijgt.
Je haalt alle telefoonnummers uit je telefoon, syncen en klaar.

Voor de zekerheid kan je natuurlijk altijd een backup maken van je telefoonnummers op E, maar iets verteld me dat dat er heus nog wel op staat. ;)

Dit werkt 100%, enkel is het syncen een beetje vervelelend, soms gaat dat niet zo een twee drie, maar eerder 4, 5, 6... Ik gebruikte de ovi sync in de telefoon en stelde deze eerst in om gebruik te maken van ovi web sync ofzo...

Fijn te horen dat je apps 'ergens in het menu' terecht komen! ;)
hoop wel dat het een beetje logisch is en dat nimbuz bijvoorbeeld in 'internet' komt, en de internet radio player in 'Muziek'... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:53:.

@coenox
kijk even een paar pagina's terug. Hier heeft speurder een duidelijke post gemaakt waar ik zelf ook al mijn informatie uit heb kunnen halen. (thnx) :)
Verwijderd in "Nokia 5800 Tube - Deel 2"
Hier moet het toch zeker mee lukken, ben zelf immers net een newbie geweest...
Een beetje Engels moet je wel op de koop toe nemen door de links te bekijken, of ik moet eens de hele hap gaan vertalen voor jullie. Maar dat heeft niet zoveel zin als er regelmatig dingen geupdate worden. Ik blijf ook niet aan de gang :D

Hier even heel druk nu plus internetproblemen.
Ga later wel weer met e.e.a. aan de slag!
Alles verloopt nog steeds goed met CFW, helaas wel weer dat 'ie geen automatische backups meer maakt, terwijl ik het wel instel. Wat is dat toch steeds... genoeg ruimte op C en E over. Geen enkele andere bug tot nu toe. Bij gewone FW had ik dit ook wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:46
@Woembah @Michel5128 @speurder

Dank voor de verwijzing. Hier gaat het mee lukken. Als flashen van de Samsung i8910 lukt, moet dit ook lukken. En Engels is geen probleem. Ik werd een beetje ongedurig omdat ik het eerst niet kon vinden en toen tegen die P-key dongle aanliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:38:
@Woembah @Michel5128 @speurder

Dank voor de verwijzing. Hier gaat het mee lukken. Als flashen van de Samsung i8910 lukt, moet dit ook lukken. En Engels is geen probleem. Ik werd een beetje ongedurig omdat ik het eerst niet kon vinden en toen tegen die P-key dongle aanliep.
Het woordje 'dongel' heb je mij hier niet horen noemen, vergeet dit dus helemaal... (ja wel 1 keer genoemd, maar in geheel andere context, ging niet over CFW's).:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
TimothyW schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:04:
@Michel5128
Als je het via internet doet, dus niet met ovi suite, dan moet je zelf aangeven wat voor toestel je hebt.
De link heb ik hierboven al gegeven.
Eerst stel je in dat je een Nokia 5800 hebt, daarna doorloop je de stappen welke je voorgeschoteld worden.
Daarna sync je je telefoon...

Daarna selecteer je dat je een nieuwe telefoon hebt, je maakt dus een extra aan.
Daar selecteer je een C6. Wederom doorloop je hetgeen je voorgeschoteld krijgt.
Je haalt alle telefoonnummers uit je telefoon, syncen en klaar.

Voor de zekerheid kan je natuurlijk altijd een backup maken van je telefoonnummers op E, maar iets verteld me dat dat er heus nog wel op staat. ;)

Dit werkt 100%, enkel is het syncen een beetje vervelelend, soms gaat dat niet zo een twee drie, maar eerder 4, 5, 6... Ik gebruikte de ovi sync in de telefoon en stelde deze eerst in om gebruik te maken van ovi web sync ofzo...

Fijn te horen dat je apps 'ergens in het menu' terecht komen! ;)
hoop wel dat het een beetje logisch is en dat nimbuz bijvoorbeeld in 'internet' komt, en de internet radio player in 'Muziek'... ;)
Ik bedoelde ook OVI web, dat ik het daar mee had geprobeerd. Nu nogmaals gedaan. 5800 aangemaakt, gesynct, 5800 verwijderd en C6 aangemaakt. Als ik nu weer probeer te syncen dan komt er automatisch een 5800 bij op de site met de huidige synctijd. Bij de C6 staat dan dat er nog nooit een sync is uitgevoerd, ook al heb ik 2x alle instellingen via de website doorlopen..

Heb nu toch het app probleem denk ik. Twee apps kan ik niet terug vinden waaronder 'Decibelmeter' uit de OVI winkel. Nokia batterymonitor en Batterylife kwamen beide onder het kopje 'internet' maar dit was snel verplaatst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Decibelmeter zal ik even installeren, je moet er in ieder geval QT voor geïnstalleerd hebben, heb je dat niet, dan klopt het waarschijnlijk wel dat het niet tevoorschijn komt.

Overigens, je hebt aan heel dat programma geen ene r**t. Klopt niks van.
Stille omgeving is al 50 db en als je dan zachtjes geluid hebt, slaat het ding gelijk uit naar 90 db.
Wel heel mooi gemaakt met het metertje, maar meer dan een speeltje om naar te kijken is het niet.

Nokia baterymonitor in Internet?
Daar heb ik in build 2.8 echt niet voor gekozen, eerder tools, maar kijk ik na.
Batterylife ken ik niet en zou dus in apps moeten komen dan.

In ovi web kan je heel die 5800 verwijderen na het syncen.
daarna een c6 erin zetten, wederom moet je dan een sms ontvangen en opslaan op je telefoon.
daarna syncen... Het moet werken, heb het tig keer gedaan, nu gebruik ik wel de backup van Nokia op E, want het is al een C6 indeling natuurlijk. Had ik in het begin even niet aan gedacht.

Ik zal dus kijken naar die apps en mijn bevindingen ervan noteren alhier ;-)

Voor 2.9 ben ik bezig met het fixen van TTS (spraakherkenning en berichtlezer etc.)
ingebouwde stem = ingrid (nederlands)
- Berichtlezer werkt in ieder geval
- op het groene knopje drukken en er gebeurd niets nog
- instellingen van stem zijn aan te passen, dat werkt
- instellingen voor spraakherkenning is leeg, dat klopt nog niet

EDIT:
Over Decibelmeter:

zie hier:
http://forum.dailymobile....34277.msg404355#msg404355

Het probleem dat het icoon niet verschijnt ligt niet aan de firmware, maar aan het programma.
De oplossing is om eerst QT te installeren, daarna Decibelmeter zonder smart installer. Link staat in bovenstaande snelkoppeling.

Zoals de bedoeling is, verschijnt het programma dan in 'applicaties'

p.s. er staat ook een link naar QT in
waarschijnlijk heb je ook pips nodig: http://gizmogates.com/forum/YaBB.pl?num=1253562313
en ook C++ libs...

Maargoed, je hebt er werkelijk geen ene moer aan, tenminste aan die decibelmeter.

ik heb even een filmpje gemaakt ervan op m'n CFW 2.8,5 ;-)
Joetoep klik!

Ik zet al die libs en componenten wel op m'n website, dat zal dan worden:

- pips 1.7
- openC LibSSL common 1.07
- Standard C++ libs common 1.07
- QT 4.07(1)
- Nokia QtMobility v.1.00(2)

Over Batterylife:
na installatie staat deze in applicaties, waar hij hoort.
Nokia Baterymonitor komt in tools terecht...

Ik zou niet weten waarom dat bij jouw anders is.
Of batterymonitor in matrixmenudata staat weet ik niet zeker, geloof het wel... Dan zou het in tools moeten komen. Zo niet, dan zou het in applicaties terecht moeten komen.
Batterylife uid staat niet in matrixmenudata, dus die komt in applicaties
dat geldt ook voor decibelmeter.

In de volgende firmware zullen deze dus wel zitten,
dan komt batterylife en batterymonitor in tools, decibelmeter in cool stuff.

Oja, nog een idee voor je contacten...
Verplaats ze naar je simkaart, daarna terug naar je telefoon...

[ Voor 64% gewijzigd door TimothyW op 07-12-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Heb het eindelijk opgelost. Via die websync gaat echt niet, misschien hebben ze een nieuwere versie ofzo. Ik kan alles steeds weer verwijderen en opnieuw instellen maar het helpt me niks. Heb nu alle contacten verwijderd, een soft reset gedaan met *#7370# en de contacten vanaf de geheugenkaart teruggezet. Dit heeft gelukkig geholpen. Verder heb ik de ContactBot van Nokia Bots ontdekt. Deze geeft de 4 contacten weer die je het vaakst belt, dat hoeven dus niet je favorieten te zijn.

Lees inderdaad veel slechte beoordelingen over de decibelmeter. Hoef deze dan ook niet meer zo nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@timothyw: je gaat toch niet decibelmeter in je volgende cfw's zetten? En batterylife, battery monitor? Zijn dat geen extra apps die allemaal weer extra ruimte op de C vreten? Voor mij hoeft dat niet hoor.
Of zit dit ook in de standaard C6?

Wat fijn dat je met spraakherkenning bezig bent.
Ik ga misschien versie 8 proberen te flashen, ligt er even aan of ik tijd heb of wacht tot versie 9.

Nokia Bots heb ik ook tijdje gehad, ook best handig, maar weet niet of dit ook weer extra traagheid geeft, er maar weer afgehaald dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Die programma's komen niet in de firmware, enkel de uid's in het matrixdatamenu bestand, zodat als je het installeert het in de juiste map komt. Dat bestand is tot nu toe maar 13kb dus daar vallen we niet over.

Versie 2.9 komt waarschijnlijk niet snel, TTS/spraakherkenning aan de praat krijgen is nog niet zo eenvoudig...
Het is dan ook de vraag óf het er in komt, het moet wel werken dan natuurlijk.

Ik heb trouwens een andere gekke stelling.
Veel mensen zitten te wachten tot phnt versie 52 van de 5800 en versie 20 van de C6 samenvoegen. Echter vraag ik me dan af waarom mensen verwachten dat het een verandering zal zijn?

Nokia heeft een paar dingen aangepast in versie 51, daarna het nummer opgehoogd naar 52. Deze veranderingen zijn ondertussen bekend en een groot deel van de aanpassingen zaten al in verschillende CFW's. Hetgeen er overblijft is een aanpassing aan het toetsenbord en een RDS bug welke opgelost is. Ook die zitten sinds 2.7 in deze firmware.

Verder is versie 52 dus niets sneller, of wat dan ook.
De enige reden om die 52 versie samen te voegen met V20 is voor de mensen welke de originele V52 versie op hun toestel hebben gezet, zodat ze ook een CFW erop kunnen zetten.

Het is maar mijn gedachte, misschien dat iemand een andere blik erop heeft en dat kan beargumenteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is een duidelijke uitleg. Lijkt mij idd ook de enige reden: je wil v52 samenvoegen met c20 zodat mensen met v52 ook kunnen flashen.
Stel dat ik terugga naar originele fw wil ik ook wel graag v52 op den duur en niet hangen op v51.
Men wil met de tijd mee...

Maar nu ga ik versie 8 erop zetten :)

edit: hehe, nu eindelijk autoinstaller te vinden. Menu voelt lekker vlot aan. Ook backup contacten gaat nu wel goed. Nu de rest weer bekijken, hopelijk werkt't allemaal prima.

---

tot nu toe loopt het allemaal prima! ovi maps er ook weer in. (maar gebruik ik momenteel denk ik niet, dus ook nog niet proberen te updaten naar 3.06 beta)
Nokia File browser weer niet, maar heb ik er zelf in gezet.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
De Nokia Filebrowser zit er wél in, (bestandsbeheer)
Die andere niet, die er eerst wel in stond.. ik weet de naam ff niet. in ieder geval niet van Nokia.

Fijn dat alles prima loopt nu, dat is ook mijn ervaring met 2.8, dus dat klopt dan mooi. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:10:
De Nokia Filebrowser zit er wél in, (bestandsbeheer)
Die andere niet, die er eerst wel in stond.. ik weet de naam ff niet. in ieder geval niet van Nokia.

Fijn dat alles prima loopt nu, dat is ook mijn ervaring met 2.8, dus dat klopt dan mooi. ;)
He dat is gek:
Bestandsbeheer zit er wel in en heeft er altijd in gezeten en zit ook in de originele 5800 FW (ikoon: gele map)
Nokia File Manager, ideaal programma (want je kunt er meer in zien, vooral na hack), zit niet in standaard 5800 FW, wel in vele CFW's en ik meen (maar begin nu te twijfelen) ook in jouw eerste ca. 4 CFW's. Misschien dus ook in de standaard C6 voor 5800. Maar in de laatste ca. 2 CFW's van jou niet meer. Ikoon hiervan = blauwachtig iets (heb telefoon even niet bij de hand...).
Hebben we het wel over hetzelfde..?? :? (die Nokia filebrowser is simpel te downloaden en erin te proppen, ik dacht dat het wel van Nokia was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

Zou ik mogen weten waar die nokia filebrowser te downloaden is? Mis 'm zelf namelijk ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woembah schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:42:
Zou ik mogen weten waar die nokia filebrowser te downloaden is? Mis 'm zelf namelijk ook...
Hier http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,18981.0.html bijvoorbeeld. Heet trouwens gewoon File Browser, maar ik dacht dat 'ie van Nokia was.
Klopt het @TimothyW, dat je hem er eerst in had?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
yep, zat er eerst wel in, kwam omdat phnt die erin had gezet, zit standaard in geen enkele firmware van Nokia. Daarom zie je hem zo veel in andere gemodde versies, phnt had hem er in getrapt.

In de geporte V20 zit -ie dus niet, maar kan er wel in natuurlijk.
Kleine moeite, ik zal het er voor 2.9 bijzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
2.9 met TTS en je bent mijn held van 2010 _/-\o_
PNHT heeft het er uit gesloopt lijkt me, dus moet het toch ook mogelijk zijn het er weer in te zetten. Desnoods door de basis files weer opnieuw aan te maken en het er juist in te laten?
(Zegt de niet echt ICT onderrichtte ik :) )

Dit is misschien ook wel interessant om te lezen;
nieuws: Hacker bouwt achterdeur in Symbian S60
Zou zomaar in een van de vele patches verstopt kunnen zitten.....

[ Voor 28% gewijzigd door LessRam op 09-12-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:30:
2.9 met TTS en je bent mijn held van 2010 _/-\o_
PNHT heeft het er uit gesloopt lijkt me, dus moet het toch ook mogelijk zijn het er weer in te zetten. Desnoods door de basis files weer opnieuw aan te maken en het er juist in te laten?
(Zegt de niet echt ICT onderrichtte ik :) )

Dit is misschien ook wel interessant om te lezen;
nieuws: Hacker bouwt achterdeur in Symbian S60
Zou zomaar in een van de vele patches verstopt kunnen zitten.....
Ik geef mijn telefoon toch niet zomaar een half uur aan een onbekende gast om ermee te spelen. Ben er niet bang voor.
Ze verzinnen toch elke keer weer wat nieuws, uiteindelijk kunnen ze mijn pc ook wel openbreken als ze willen....
Maar goed is wel handig om even te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toepus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Hallo,

Ik heb onlangs de fw geupdate naar de laatste versie V51.0.006.

De update verliep probleemloos alleen zijn de 4 foto's van de contacten balk te groot!!! DWZ dat de foto van de eerste en de laatste (4e dus) contactpersoon maar voor de helft op het scherm te zien zijn. de 2e en derde staan in het midden en zijn gewoon te zien.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

MvrGr toetje

Nokia 7Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toepus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Toepus schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:22:
Hallo,

Ik heb onlangs de fw geupdate naar de laatste versie V51.0.006.

De update verliep probleemloos alleen zijn de 4 foto's van de contacten balk te groot!!! DWZ dat de foto van de eerste en de laatste (4e dus) contactpersoon maar voor de helft op het scherm te zien zijn. de 2e en derde staan in het midden en zijn gewoon te zien.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

MvrGr toetje
Probleem is opgelost, nog ff verder gaan googlen en gezien dat dit een scrollbar is. Niet echt handig vind ik maar functioneerd prima.

8)7

Nokia 7Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Al sinds ik mijn 5800 heb zoek ik een epub reader voor dat ding. Tot nu toe niks bruikbaars gevonden maar van de week kwam ik dorian op het spoort. Oorspronkelijk voor de N900 maar nu ook voor Symbian.
Je hebt QT 4.7.1. nodig, die staat hier. en het meest recente sis bestandje van dorian die je hier vind.

Ik kwam alleen helaas een serieuze bug tegen en dat is dat bij draaien van portrait naar landscape de tekst terugspringt naar het dichtsbijzijnde hoofdstuk. Vraag me af of dat aan mijn installatie ligt ofdat iedereen dat heeft.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
@Toepus

Ik vind dat ook niet zo een handig ding, mooi is inderdaad anders.
Maar daarvoor hebben we de Custom C6 firmware toch voor, dan is dat ook weg.
Heb je netjes widgets op je homescreen ;)

@Wijands
Dan gaan we dat toch even bekijken voor je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Graag! Gratis en rechtenvrije ebooks vind je trouwens bij project gutenberg ook. http://www.gutenberg.org/wiki/Main_Page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
da's mooi, hoef ik daar niet naar te zoeken...

Nou, geïnstalleerd en bekeken.
Inderdaad, zat op een willekeurig gedeelte en na het roteren sta ik weer bovenaan.
Niet handig... :(

[ Voor 60% gewijzigd door TimothyW op 10-12-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een lang gekoesterde wens van me is dat de ledjes van de groen-wit-rood hardware knoppen uit zouden zijn tijdens filmpje kijken of surfen, navigatie e.d. Zou dat in een cfw gebakken kunnen worden, of gaat dat te diep in de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
@Badpritt
Dat is ook mijn wens en heb er ook naar gezocht, maar het is al niet eens mogelijk die lampen allemaal uit te krijgen, op een of andere manier blijft die witte dan toch weer fikken.

Het leek me mogelijk, maar ben er vanaf gestapt om het te bekijken.
In het kort zou ik verwachten dat het simpel te ondervangen zou zijn, als je de regels van die lampjes bekijkt, staan er uitzonderingen in welke direct met een actie te maken hebben.

Met andere woorden, het zou moeten kunnen dat we even kort door de bocht het volgende in de regels kunnen zetten:

IF realplayer = active (yes, 1, true whatever)
then all lights off

maarja, niet gelukt, zeker niet op bovenstaande manier, maar is maar een uitleg.

[ Voor 36% gewijzigd door TimothyW op 10-12-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
TimothyW schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:17:
da's mooi, hoef ik daar niet naar te zoeken...

Nou, geïnstalleerd en bekeken.
Inderdaad, zat op een willekeurig gedeelte en na het roteren sta ik weer bovenaan.
Niet handig... :(
Toch heel hartelijk dank voor de moeite. Ach, weet ik dat het niet aan mij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb de nieuwste firmware update van nokia op de telefoon gezet gisteren de V 52.0.00.7.

Dit is geen succes geworden :(.

De installatie liep zonder problemen maar ik ben mijn internet en wifi kwijt. :S
Normaal kan ik zoeken naar wifi netwerken maar die optie is weg.
Ik kan ook niet via mijn provider het internet op omdat het profiel weg is.

Als ik probeer een nieuw profiel te maken krijg ik de melding dat ik eerst een nieuw profiel moet maken. |:(

Ik heb de firmware nu al 2x opnieuw erop gezet via ovi en nokia updater maar helaas geen soelaas.

Iemand anders ook deze problemen?
Of een oplossing?
Kun je downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Ik heb geen ervaring met 52.0.007, zal ook nooit gebeuren denk ik ;-)
Even naar een Nokia Carepoint gaan om na te laten kijken, daar kunnen ze het toestel ook downgraden naar V51.0.006 als het nodig is.

Dat moeten ze gratis doen, ook als de garantie verlopen is zou dat een gratis dienst moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:28:
Al sinds ik mijn 5800 heb zoek ik een epub reader voor dat ding. Tot nu toe niks bruikbaars gevonden maar van de week kwam ik dorian op het spoort. Oorspronkelijk voor de N900 maar nu ook voor Symbian.
Je hebt QT 4.7.1. nodig, die staat hier. en het meest recente sis bestandje van dorian die je hier vind.

Ik kwam alleen helaas een serieuze bug tegen en dat is dat bij draaien van portrait naar landscape de tekst terugspringt naar het dichtsbijzijnde hoofdstuk. Vraag me af of dat aan mijn installatie ligt ofdat iedereen dat heeft.
heel erg bedankt voor de tip! Ik ga meteen kijken, heb al een hele tijd zitten googlen en uittesten, maar deze dus nog niet gezien. Jammer van de bug, maar ja, misschien komen ze nog eens met een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ala je het programma "Navifirm"even download dan kun je alle eerdere versie's terughalen en dan gewoon met "JAF" zelf weer je foon weer een eerdere versie geven.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 23:15:
[...]

heel erg bedankt voor de tip! Ik ga meteen kijken, heb al een hele tijd zitten googlen en uittesten, maar deze dus nog niet gezien. Jammer van de bug, maar ja, misschien komen ze nog eens met een update...
Pagina: 1 ... 60 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic