Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
TimothyW schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:35:
http://www.mediafire.com/?7bs1b1yxtxz3tvs
Tot de nieuwe beta er is, hier alvast een Nederlandse Swype met werkende backspace.
Gebasseerd op de eerdere beta met toevoeging van Nederlands, andere talen en onzin verwijderd, maar dan nog staat bij selectie van talen, andere talen welke je niet kan selecteren. Blijft dan NL. Nouja, het werkt in ieder geval. Oja, Engels heb ik er wel in laten zitten.
Mooi gedaan, dank je ! d:)b
Ik zie geen verschil met die nieuwe beta (muv dat de bs wel werkt) maar die zal er vast wel zijn.

Weet jij toevallig hoe een .sis te maken?
Ik heb een rar bestandje met daarin 3 mapjes (resource / sys /system) Ik heb geen zin om weer opnieuw te flashen.
Of kan dit ook met ROM patcher? (Hoe zet ik die mappen op Z:\ ? Via de laptop heb ik geen toegang tot Z:\ )

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
LessRam schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:58:
[...]

Mooi gedaan, dank je ! d:)b
Ik zie geen verschil met die nieuwe beta (muv dat de bs wel werkt) maar die zal er vast wel zijn.

Weet jij toevallig hoe een .sis te maken?
Ik heb een rar bestandje met daarin 3 mapjes (resource / sys /system) Ik heb geen zin om weer opnieuw te flashen.
Of kan dit ook met ROM patcher? (Hoe zet ik die mappen op Z:\ ? Via de laptop heb ik geen toegang tot Z:\ )
Z kan je nooit op, dat is de ROM (Read Only Memory)
Daar kan je alleen op flashen zeg maar.

Je kan Rompatcher proberen met de C2Z patch
Zet in rompatcher open4all, C2Z en ReadCRoot aan.
Koppel het usb kabeltje aan je computer
navigeer naar de telefoon, C geheugen
Kopiëer je bestanden op de juiste plek.

Als het dan niet werkt, moet je toch opnieuw flashen helaas.

Het heeft geen zin een .sis file ervoor te maken, maar het kan met siscontent, te downloaden van pnht's website.

edit:
Een installatiebestand kan ook niet wegschrijven op Z, enkel op C en E.
Daarom is het maken van een installer niet nodig.
Werkt het met C2Z patch niet, dan is flashen de enige oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door TimothyW op 02-11-2010 16:21 . Reden: extra info over .sis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:41:
[...]

Heb je een custom firmware of een standaard Nokia 5800?
Als je een standaard firmware hebt, moet je het .sis bestand signen.
daarvoor heb je een Cert en key nodig.
Die kan je middels je imei aanmaken op de volgende pagina:
http://cer.opda.cn/en/index.php

Daarna heb je een programma nodig waarmee je kan signen, dat kan bijvoorbeeld met BiNSign.
Maar op de bovengenoemde link zijn ook programma's te vinden, het kan ook online zo te zien...

@ Lessram: Jij hebt zeker momenteel geen CFW erop staan?
Anders heb je een probleem met de backspace toets, of ervaar je dat niet?

@ Speurder: Wat zijn je bevindingen van Swype?
Heb je ook het probleem dat het programma eruit klapt zodra je de backspace gebruikt?
Zo, ik heb weer ff bijgelezen... :>
Ik heb swype NL geprobeerd en direct weer mee gestopt. Het ging mij veel en veel te traag, SLIDE IT ging veel vlotter (was nog zonder CFW toen ik die probeerde), maar die vond ik ook te langzaam vergeleken met de eerste beta swype die ik met originele firmware had.
Bedankt dat je de NL versie hebt aangepast!! HEb hem net gedownloaded, ga hem straks uittesten!!
Wat ik overigens wel miste bij deze tweede beta, is dat je geen menuknop o.i.d. hebt waar nog meer opties staan, dat je bijv. gewone invoer wilt doen (dus geen swypen maar typen). Of zat dit alleen bij slide it? Ik meende me iets te herinneren.

Wat betreft sis-bestanden maken: LessRam, ik ben benieuwd wat voor soort progjes je zou willen/kunnen maken. Het lijkt mij nogal ingewikkeld (maar ja misschien ben je wel programmeur of heb je al meer in elkaar geknutseld en is het wel te doen). Ik heb wel een keer een CFW gehad waarop Sisedit zat, een progje waarmee je sis-bestanden mee kunt veranderen. Kwam er niet zover mee, maar het er ook weinig tijd aan gespendeerd. Zal vast makkelijk ergens te downoaden zijn denk ik.

Ik kwam er ook al na lang zoeken achter dat je op de Z drive niets kunt veranderen. Met C2Z krijg ik ook heel wat patches niet voor elkaar (nou ja, of ze werken niet), sommige wel en sommige niet. Dan moet je idd toch flashen... Het lukt gelukkig wel om met C2Z bestanden in C te veranderen, geen enkel probleem.
Ik vraag me wel af of de telefoon trager wordt door van alles via C2Z te wijzigen, of dat dit niets uitmaakt in vergelijking met een flash. Misschien maakt het wel niets uit, als een mod vaak puur het wijzigen van een instelling is (ofwel kort door de bocht: een 1 ipv een 0....??).
Misschien erg kort door de bocht, maar hoe dieper ik in de menustructuur kom, des te meer ik zie dat het uiteindelijk toch alleen maar hierom draait. Lang leve DOS wat ik vroeger nog op school heb geleerd _/-\o_

@Elisabet: ik heb ook een tijdje proberen te signen met OPDA/Cer. Het lukte uiteindelijk wel, maar ik vond het wel een gedoe. Nu ik een custom firmware erop heb staan, heb ik nergens meer last van, ook niet dat certificaten etc. verlopen zijn. Heerlijk!! Maar dat moet je wel willen natuurlijk. Garantie ben je er wel mee kwijt denk ik.

Edit: Nederlandse versie van Swype geinstalleerd. Helaas bij mij nog net zo langzaam met CFW van Nokia Pixel (Upakul)! Helaas... Ik heb wel zo'n 10 appl. geinstalleerd naast de CFW, verder eigenlijk (nog) geen gekke dingen meegedaan...
Ik heb in het telefoongeheugen wel net iets meer dan 50 MB over, misschien heeft het daarmee te maken??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang gaat de batterij mee? Vriend van me wilt er 1tje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:53:
Hoe lang gaat de batterij mee? Vriend van me wilt er 1tje kopen.
Ik heb mijn batterij al net zolang als ik mijn telefoon heb, dat is al 1,8 jaar ongeveer. Batterij gaat best lang mee!

Een nokia oplader hoort in de buurt van je nachtkastje te liggen, zodat je de telefoon na het tandenpoetsen aan de oplader kan hangen. Volgende dag is de telefoon weer lekker vol!

Ene keer kan je een dag met een lading doen, andere keer 2 dagen, of wel meer.
Ligt eraan of je ermee belt, gebeld wordt, mee internet, spelletjes mee doet, video's bekijkt, muziek afspeelt.

Het gaat erg hard bij intensief gebruik, erg langzaam bij geen gebruik.

@ Speurder:
Swype loopt niet erg vlot inderdaad. 10 aps geïnstalleerd maakt niet uit, ik heb er wel 100 op staan. Het gaat er dan om of het aanstaat, op de achtergrond draait. Sommige programma's lijken niet te draaien, maar daarvan draaien op de achtergrond processen. Met killme, of Mobile Guard is dat goed te zien.
Met Mobile guard kan je ook alle opstartprogramma's blokken. Scheelt ook aardig.

50mb is voldoende om vrij te hebben.
Installeer als het kan altijd alles op E in ieder geval.

[ Voor 24% gewijzigd door TimothyW op 04-11-2010 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op donderdag 04 november 2010 @ 00:40:
[...]

Ik heb mijn batterij al net zolang als ik mijn telefoon heb, dat is al 1,8 jaar ongeveer. Batterij gaat best lang mee! Doe hem ook standaard elke nacht aan de oplader. Of onderweg bij lange rit (als ovi maps aanstaat zeker, dat vreet stroom). Moet ik wel zeggen dat met een custom rom de batterij duidelijk langer mee gaat... Ook al heb ik bijv. wel Gravity altijd aanstaan op de achtergrond, en soms e-mailprogr. (profimail)

Een nokia oplader hoort in de buurt van je nachtkastje te liggen, zodat je de telefoon na het tandenpoetsen aan de oplader kan hangen. Volgende dag is de telefoon weer lekker vol!

Ene keer kan je een dag met een lading doen, andere keer 2 dagen, of wel meer.
Ligt eraan of je ermee belt, gebeld wordt, mee internet, spelletjes mee doet, video's bekijkt, muziek afspeelt.

Het gaat erg hard bij intensief gebruik, erg langzaam bij geen gebruik.

@ Speurder:
Swype loopt niet erg vlot inderdaad. 10 aps geïnstalleerd maakt niet uit, ik heb er wel 100 op staan. Het gaat er dan om of het aanstaat, op de achtergrond draait. Sommige programma's lijken niet te draaien, maar daarvan draaien op de achtergrond processen. Met killme, of Mobile Guard is dat goed te zien.
Met Mobile guard kan je ook alle opstartprogramma's blokken. Scheelt ook aardig.

50mb is voldoende om vrij te hebben.
Installeer als het kan altijd alles op E in ieder geval.
Batterijgebuik ligt er idd heel erg aan wat je er mee doet. Ik heb de telefoon nu 1.3 jaar en de batterij is nog niet slechter geworden. Je kunt volgens mij ook heel goedkoop evt. nieuwe kopen bij dealextreme.

Vind jij mobile guard beter werken dan killme, of kun je daar beter je appl. mee beheren??
Ik heb inmiddels ook mijn eigen CFW in elkaar geknutseld maar ben er nog niet klaar mee. Ben nogal veeleisend, dus elke keer voeg ik wel een stuk of 10 app. toe maar dat is al meer dan zat. Kost allemaal weer tijd. Ik ben nog wel benieuwd hoe je overbodige troep of bestanden uit je rofs2 kunt halen. Ik durf ook niet zomaar allerlei files te wissen. Wel heb ik allerlei mod eroverheen gegooid. Maar dan komt er vaak mee bij dan er af gaat... (bijv. thema, themaeffecten).

Maar heb jij er geen last van dat bepaalde appl. het niet meer doen met een cfw??
Ik heb bijv. chords.jar (gitaarakkoorden, handig voor m'n hobby..) en vooral dat programma wil in de meeste cfw's niet opstarten. Er gebeurt dan niks, ik blijf in het menu.
Met een enkele cfw heb ik dat met heel veel appl. gehad. Herkenbaar??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Met de 5800, zonder eigen firmware, zo uit de winkel. Haalde ik gemiddeld 1,5 dag op een batterij. Maar dan stond BlueTooth continue aan, gebruikte ik geen internet |(3g, UMTS), en bel hooguit 3-5 keer per dag een paar minuten, dus selecteerde alleen het GSM netwerk.

Zelf heb ik meteen via DealExtreme 2 extra batterijen gekocht een een oplader. Ideaal;
1 batterij in de lader
1 batterij vol in de jaszak
1 batterij in de telefoon
Binnen 5 seconden heb je de batterij gewisseld.... En nooit last van een telefoon die (bijna) leeg is, net op momenten dat je het niet wilt. 's-avonds wissel je alles even om, en vergeet je het een keer; er zit er nog 1 in je jaszak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:39:
Binnen 5 seconden heb je de batterij gewisseld.... En nooit last van een telefoon die (bijna) leeg is, net op momenten dat je het niet wilt. 's-avonds wissel je alles even om, en vergeet je het een keer; er zit er nog 1 in je jaszak :)
Geen last dat de achterkant steeds losser gaat zitten dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:36
Ik heb mijn 5800 nu een 21 maanden. Geen custom firmware, geen andere batterij. Ongeveer vier weken geleden begon de telefoon kuren te krijgen. Met een volle batterij viel de telefoon binnen drie uur uit. En daarna bleek de batterij weer leeg te zijn. Ik was best verdrietig, want mijn foontje deed het behoorlijk.

Ik ben dus eens gaan prutsen (simkaart in reservetoestel, een n81) en kwam erachter dat de contactjes vuil waren - da's easy schoongemaakt, maar hielp uiteindelijk niet. Bij het terugstoppen merkte ik dat de batterij best slecht contact maakte. Ik heb iets tussen de batterij en de backplate gedaan (dubbelgevouwen stukje dun karton). Toen heeft de foon een paar dagen aan de oplader mogen hangen. Ik deed 'm aan (offline profiel). Soms keek ik even een videootje. Ook heb ik een paar uur muziek geluisterd en gebruikte ik soms de navigatiesoftware. In totaal een uurtje video, drie uur muziek (ofwel externe speakers, ofwel bluetooth) en een half uurtje navigatie+gps. Da's niet heel veel. Maar toch, voor een batterij van dik 1,5 jaar oud en continue gebruikt, samen met de voorgeschiedenis, dacht ik dat de foon wel binnen een weekje leeg zou zijn.

Het rotding heeft dik 2,5 week aangestaan. En op het laatst (twee streepjes batterij over) was ik het zo zat dat ik er vanalles op ben gaan draaien... *Eindelijk* was de batterij leeg...

Ik gebruik mijn telefoon niet heel veel. Abbo van 40 euro/.maand komt net niet op. En toch doet 'ie het op 3g eigenlijk altijd minstens drie dagen. De laatste tijd hoor ik veel negatiefs over symbian. Maar toch zie ik geen ander smartfoneplatform doen wat mijn oude 5800 doet qua batterij en bereik. Ik ben nog steeds blij met 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:32:
[...]

Geen last dat de achterkant steeds losser gaat zitten dan??
Nee, totaal niet. Doe dit al 1,5 jaar, bijna dagelijks accu wissel. En het achterkantje zit nu nog even strak als in het begin. Stylus is wel erg los (viel eruit) maar dat komt niet door de accu wissels. Daarom recent een nieuwe acterkant gekocht.
wheez50 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:47:
Ik gebruik mijn telefoon niet heel veel. Abbo van 40 euro/.maand komt net niet op.
:)
Sept € 11,37
Aug € 6,89
Jul € 6,89
Jun € 7,17
Mei € 10,15
Apr € 11,26

Ik bel amper zoals je ziet.... Mijn 5800 hoofdtaak is vooral de Agenda, Outlook synchronisatie en z'n alarmpjes. De mogelijkheid ermee te kunnen bellen is bijzaak, net iets belangrijker dan de andere tools.

[ Voor 36% gewijzigd door LessRam op 04-11-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TimothyW schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:41:
[...]

Heb je een custom firmware of een standaard Nokia 5800?
Als je een standaard firmware hebt, moet je het .sis bestand signen.
daarvoor heb je een Cert en key nodig.
Die kan je middels je imei aanmaken op de volgende pagina:
http://cer.opda.cn/en/index.php

Daarna heb je een programma nodig waarmee je kan signen, dat kan bijvoorbeeld met BiNSign.
Maar op de bovengenoemde link zijn ook programma's te vinden, het kan ook online zo te zien...
Dank, heb de standaard firmware. Het was mij niet duidelijk uit de post dat het alleen direct via een CFW werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:18:
[...]

[...]

:)
Sept € 11,37
Aug € 6,89
Jul € 6,89
Jun € 7,17
Mei € 10,15
Apr € 11,26

Ik bel amper zoals je ziet.... Mijn 5800 hoofdtaak is vooral de Agenda, Outlook synchronisatie en z'n alarmpjes. De mogelijkheid ermee te kunnen bellen is bijzaak, net iets belangrijker dan de andere tools.
Mee eens! Ik kocht hem vorig jaar omdat ik het een leuk speeltje vond en daarnaast moet ik ermee kunnen bellen als het dan toch nodig is. Gekocht voor 17 euro bij abo. van 20 euro per maand wat ik na een jaar heb kunnen opzeggen. Die 20 euro kwam ik amper aan (helaas wel ver erboven toen ik deze zomer in het ziekenhuis lag...). Ik doe ontzettend veel met de telefoon. Maar bellen, niet echt heel veel.
Heb nu symio prepaid en doe daar dus nog langer mee aangezien ik geen beltegoed hoef op te maken...

Dit gaan we natuurlijk bij een volgende telefoon weer zo aanpakken. Maar eerst nog lekker 'modden' totdat we het uiterste uit de kan gehaald hebben. Dat duurt nog wel eventjes denk ik. :+

Edit: wat bedoel ik met een leuk speeltje?? gebruiken van wifi-internetten (geen zin om naar pc te lopen), navigatie in auto, e-mail (wel appl. voor gekocht), soms een spelletje, veel muziek luisteren, mijn dochtertje nijntje etc. laten kijken op youtube zodat ik snel ff wat anders kan doen tussendoor, agendafunctie gebruik ik zeer veel (handycalendar, super), en ik vergeet er nog veel.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:43:
[...]

Mee eens! Ik kocht hem vorig jaar omdat ik het een leuk speeltje vond en daarnaast moet ik ermee kunnen bellen als het dan toch nodig is. Gekocht voor 17 euro bij abo. van 20 euro per maand wat ik na een jaar heb kunnen opzeggen. Die 20 euro kwam ik amper aan (helaas wel ver erboven toen ik deze zomer in het ziekenhuis lag...). Ik doe ontzettend veel met de telefoon. Maar bellen, niet echt heel veel.
Heb nu symio prepaid en doe daar dus nog langer mee aangezien ik geen beltegoed hoef op te maken...

Dit gaan we natuurlijk bij een volgende telefoon weer zo aanpakken. Maar eerst nog lekker 'modden' totdat we het uiterste uit de kan gehaald hebben. Dat duurt nog wel eventjes denk ik. :+

Edit: wat bedoel ik met een leuk speeltje?? gebruiken van wifi-internetten (geen zin om naar pc te lopen), navigatie in auto, e-mail (wel appl. voor gekocht), soms een spelletje, veel muziek luisteren, mijn dochtertje nijntje etc. laten kijken op youtube zodat ik snel ff wat anders kan doen tussendoor, agendafunctie gebruik ik zeer veel (handycalendar, super), en ik vergeet er nog veel.
Exact hetzelfde hier. Vorig jaar een 1 jarig abo via T-Mobile en na een jaar meteen opgezegd (haalde ook de 17,50 nooit, maar qua abo kosten was ik goedkoper uit dan een 5800 kopen zonder Simlock)
Meteen overgestapt op Simyo, dat 2 maandjes gebruikt en toen weer overgestapt op BEN Zuinig (€ 3,00 / 50 min), paar maand later toch een stapje hoger naar BEN Soms (€5,00 / 100 min), maar bel blijkbaar net iets teveel dus ga denk ik over naar BEN Regelmatig (€ 7,00 / 250 min).
Navigatie gebruik ik idd ook (als de TomTom One effe niet in de auto ligt) Spelltjes nooit.... Kinderen hebben een DS. Voor de calendar gebruik ik de standaard kalender die gesynched wordt met Outlook, met voor het totaal overzicht de app "Calendar Outlook" erbij.
En daarnaast vind ik het een heerlijk tijdverdrijf om dat ding van alle kanten te patchen/cracken/tweaken. Alles hier in huis wordt gehackt/cracked, gewoon omdat het kan. Zelfs de DVD spelers. Is het niet te kraken dan is het saai. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:33:
[...]

En daarnaast vind ik het een heerlijk tijdverdrijf om dat ding van alle kanten te patchen/cracken/tweaken. Alles hier in huis wordt gehackt/cracked, gewoon omdat het kan. Zelfs de DVD spelers. Is het niet te kraken dan is het saai. >:)
Ik dacht dat ik de enige was!! 8) Doe niet zoveel anders in mijn vrije tijd geloof ik...
Nee hier wordt niet verder gekraakt, krijg ik problemen thuis... Mijn telefoon is het enige, maar daar heb ik wel genoeg aan. Ben wel beniewd wat jij dan met dvdspelers doet als je ze 'hackt' maar misschien mag ik die vraag niet op dit topic stellen... :o ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:32:
[...]

Ik dacht dat ik de enige was!! 8) Doe niet zoveel anders in mijn vrije tijd geloof ik...
Nee hier wordt niet verder gekraakt, krijg ik problemen thuis... Mijn telefoon is het enige, maar daar heb ik wel genoeg aan. Ben wel beniewd wat jij dan met dvdspelers doet als je ze 'hackt' maar misschien mag ik die vraag niet op dit topic stellen... :o ;)
Toen de DVD speler net bestond had ie weinig opties, puur en alleen DVD afspelen. Een van eerste betaalbare DVD spelers (600 gulden) was de Hiteker BI-600. Door met de firmware te rommelen kon je hem regiovrij maken, Macrovision uitschakelen, FBI-Warnings skippen, en wat toen echt iets mega unieks was; een harddisk er via flatcable op aansluiten zodat je er gewoon MP3's mee kon afspelen. Nu in 2010 is dat niks speciaals (iPod via USB op je TV en je hebt 160 GB aan muziek).... toen wel. En dan heb ik het over 1995.
Sindsdien wordt voor de aankoop van elk apparaat gekeken of hij hackable is.... Veel apparaten krijgen opeens opties van een veel duurder model wanneer je er een CFW op zet. Zijn de opties expres verwijderd om ook een goedkoper model op de masrkt te kunnen brengen.

Maar terug naar de 5800;
Ik denk dat ik maar weer helemaal opnieuw begin met een nieuwe CFW. Swyfe, het C6 nummer pad en nog een aantal dingen maken het wel heeeel interessant. Alleen die NL speech commands weet ik nogsteeds niet hoe dat op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:45:
[...]

Maar terug naar de 5800;
Ik denk dat ik maar weer helemaal opnieuw begin met een nieuwe CFW. Swyfe, het C6 nummer pad en nog een aantal dingen maken het wel heeeel interessant. Alleen die NL speech commands weet ik nogsteeds niet hoe dat op te lossen.
Nokia is bezig met update firmware, PNHT gaat dan ook weer de versie updaten voor CFW'ers. Misschien levert dat nog meer voor je op?

Ik weet ff helemaal niet meer welke cfw ik nu wil... er is nu regelmatig iets mee, of de mediabar verdwijnt ineens (al wat aan geprobeerd te doen, helpt nog niet), of er zit geen search-plugin meer in de webbrowser (die ik juist zo handig vindt, scheelt me weer pagina google openen!). Mag ik je vragen, als jij je eigen cfw hebt, welke heb je als uitgangspunt gebruikt? De standaard geportte versie van pnht, of een van de cfw makers op DM?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Problemen welke ik tegenkwam bij gebruikmaking van een CFW door derden:

1. diverse apps eruit gesloopt welke ik wél gebruik
2. diverse apps er NIET uitgesloopt, of deels, welke ik er liever wél uit heb
3. rare standaard theme's en meer theme's meegebakken waar ik niet op zit te wachten
4. vage namen gegeven aan diverse dingen, zoals bleutooth, firmwarename bij info, etc.
5. slecht werkende mods welke iets moeten toevoegen, maar wat anders slopen

Daardoor wil ik als basis de basis. Dat is dus een kale PNHT firmware.

@ Speurder
Wil je mijn versie proberen anders? Daarin zijn 0 problemen te vinden, behalve de bekende 2 momenteel. Daar bedoel ik mee:

1. Dat tegen je telefoon praten gedoe werkt niet, dus is eruit gesloopt.
2. op landscape gaat de het toetsenbord niet automatisch naar full qwerty.

Voor punt twee kan je dan swype toetsenbord gebruiken, maar is, zoals je zelf al aangaf, niet al te vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Nokia 5800 overgedaan aan m'n zusje.

Ik had alleen eerst de terug naar de fabrieks instellingen gedaan en de rest met hand verwijderd via Nokia suite, ik omdat een commerciële applicatie had die ik niet kwijt wou.

Maar Ovi Maps werkt niet weer, programma start wel op maar dan loopt vast, je kunt geen keuze maken in dit programma.

Ik heb een hard reset gedaan via de toetsen bij het opstarten en dan de backup teruggezet, dat werkt ook niet.

Handmatig Ovi maps verwijderd op de telefoon en opnieuw proberen te installeren via de Ovi Suite, dat werkt ook niet, krijg ik foutmelding bij het opnieuw installeren.

Weet iemand hoe ik Ovi maps weer aan de praat krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Situatie :
ik bezit over een Nokia 5800 , vriendin beschikt over een Blackberry :
Beiden hebben we onze eigen account op pc en passen onze agenda aan in Microsoft outlook , deze agenda wordt via google sync gesyncroniseerd naar een Google Agenda (zo worden onze beide agenda's samen gezet ) . Nadien word onze Agenda in onze gsm (blackeberry en 5800 ) draadloos gesyncroniseerd .
Probleem : Na enkele dagen , weken ontdekken we dat iedere afspraak tot soms 20 maal erinzit (er is dus precies een vermeningvuldiging aktief .
iemand tips bij de juiste instelling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:58:
Problemen welke ik tegenkwam bij gebruikmaking van een CFW door derden:

1. diverse apps eruit gesloopt welke ik wél gebruik
2. diverse apps er NIET uitgesloopt, of deels, welke ik er liever wél uit heb
3. rare standaard theme's en meer theme's meegebakken waar ik niet op zit te wachten
4. vage namen gegeven aan diverse dingen, zoals bleutooth, firmwarename bij info, etc.
5. slecht werkende mods welke iets moeten toevoegen, maar wat anders slopen

Daardoor wil ik als basis de basis. Dat is dus een kale PNHT firmware.

@ Speurder
Wil je mijn versie proberen anders? Daarin zijn 0 problemen te vinden, behalve de bekende 2 momenteel. Daar bedoel ik mee:

1. Dat tegen je telefoon praten gedoe werkt niet, dus is eruit gesloopt.
2. op landscape gaat de het toetsenbord niet automatisch naar full qwerty.

Voor punt twee kan je dan swype toetsenbord gebruiken, maar is, zoals je zelf al aangaf, niet al te vlot.
Ik wil je cfw best wel proberen, heb nu net voor het eerst de 'kale' C6 van pnht erop zitten, moet toch weer van vooraf aan beginnen met installeren en dit is ook niks maar nu weet ik wel wat er wel en niet op de C6 zit en wat anderen erin of eruit hebben gezet..
Jouw genoemde 5 punten, daar irriteer ik me ook het meest aan. moet wel zeggen dat Upakul wel een hele snelle CFW heeft gemaakt met tot nu toe 1 bug of zo, maar ik krijg het nog maar niet voor elkaar om die rare achtergronden eruit te krijgen. Kost me veel tijd om e.e.a. uit te zoeken, hoewel ik heel DM doorzoek...
En idd, heel veel is er maar half uitgesloopt of ingezet, werkt dan dus niet. Nu heb ik de ovi maps beta getest, wil ik dus ook alleen nog maar zelf erin zetten...
Wat betreft jouw eigen cfw, probleem 1 vind ik niet erg, probleem 2 dat herken ik niet echt, tot nu toe heb ik bij de meeste cfw's een goed werken full-qwerty gehad (of soms even veranderen maar niet altijd).
Kun je hem ergens uploaden? Ga hem dan zeker proberen. Als jij zegt dat'ie vlot is ondanks dat jij er wel 100 appl. op hebt ben ik wel benieuwd.
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 01:07:

Ik had alleen eerst de terug naar de fabrieks instellingen gedaan en de rest met hand verwijderd via Nokia suite, ik omdat een commerciële applicatie had die ik niet kwijt wou.

Maar Ovi Maps werkt niet weer, programma start wel op maar dan loopt vast, je kunt geen keuze maken in dit programma.

Ik heb een hard reset gedaan via de toetsen bij het opstarten en dan de backup teruggezet, dat werkt ook niet.

Handmatig Ovi maps verwijderd op de telefoon en opnieuw proberen te installeren via de Ovi Suite, dat werkt ook niet, krijg ik foutmelding bij het opnieuw installeren.

Hmmm... klinkt alsof ovi maps half verwijderd is... maar dat kan toch ook niet, of heb je een gehacked toestel?? In het laatste geval kun je hem opnieuw flashen.
Als je originele firmware erop hebt, heb je vast nog wel garantie en kun je misschien naar een NSP (er zit 2 jaar garantie op).
Heb je overigens al bij de toepassingsinstellingen gekeken? Ik heb nl. 2 versch. versies van OVI Maps (en NOkia maps) gehad, zowel op de C als E zaten er allerlei MB's vol aan deze software.
Misschien heb je hier ook zelf al naar gekeken?
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 08:47:
Situatie :
Beiden hebben we onze eigen account op pc en passen onze agenda aan in Microsoft outlook , deze agenda wordt via google sync gesyncroniseerd naar een Google Agenda (zo worden onze beide agenda's samen gezet ) . Nadien word onze Agenda in onze gsm (blackeberry en 5800 ) draadloos gesyncroniseerd .
Probleem : Na enkele dagen , weken ontdekken we dat iedere afspraak tot soms 20 maal erinzit (er is dus precies een vermeningvuldiging aktief .
Ik heb geen oplossing, maar herken het wel. Ik synch altijd met outlook en soms staan afspraken er dubbel in. Als ik kijk, gaat het wel vaak om een afspraak die ik tussentijds een keer gewijzigd heb. Heel vervelend....20 x helemaal natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Full qwerty werkt prima op m'n firmware, echter het automatisch naar klein qwerty gaan als je weer naar portret gaat, dat werkt niet. Eenmaal ingesteld, werkt het. ;-)

Linkje
http://camelsystem.nl/cfw/

[ Voor 28% gewijzigd door TimothyW op 08-11-2010 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:36
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 01:07:

Ik vermoed dat er nog iets ofwel intern staat, ofwel op de geheugenkaart. Heb je al geprobeerd de geheugenkaart te formatteren en daarna een full reset te doen? De commerciele applicatie had je als het goed is kunnen backuppen.
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 08:47:
Situatie :
Beiden hebben we onze eigen account op pc en passen onze agenda aan in Microsoft outlook
...
Na enkele dagen , weken ontdekken we dat iedere afspraak tot soms 20 maal erinzit (er is dus precies een vermeningvuldiging aktief .
Ik had hetzelfde bij mijn syncen met google calendar. Uiteindelijk was het een probleem van prio's. Ik heb mijn nokia eenmalig laten syncen als baas (agenda foon gaat boven google calendar) en daarna juist omgekeerd. En ik denk dat daar iets fout gaat. Dat kan de blackberry zijn, maar ook de nokia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheez50 schreef op maandag 08 november 2010 @ 03:00:
[...]

Ik had hetzelfde bij mijn syncen met google calendar. Uiteindelijk was het een probleem van prio's. Ik heb mijn nokia eenmalig laten syncen als baas (agenda foon gaat boven google calendar) en daarna juist omgekeerd. En ik denk dat daar iets fout gaat. Dat kan de blackberry zijn, maar ook de nokia :)
toch vind ik het met de laatste versies van ovi suite wel een gedoe. Eerder kon je de prio duidelijk aangeven, je kon evt. synchen met alleen telefoon voorrang, of alleen pc, en nu werkt dat (bij mij althans) dus niet meer zo goed. Hij syncht altijd een beetje gelijktijdig zodra ik dingen wijzig en syncht dan zowel het pc item als het telefoonitem.
Hoop dat ze daar toch eens wat duidelijker in worden bij nokia ovi suite updates
TimothyW schreef op maandag 08 november 2010 @ 00:50:
Full qwerty werkt prima op m'n firmware, echter het automatisch naar klein qwerty gaan als je weer naar portret gaat, dat werkt niet. Eenmaal ingesteld, werkt het. ;-)

Linkje
http://camelsystem.nl/cfw/
Mijn dank is groot _/-\o_ we gaan het weer testen 8)
...

Edit: zonet tijdje mee gespeeld. Loopt super vlot, alleen youtube button reageert niet. Ik zag in je txt file dat er nog allerlei apps bij zitten, maar kan er geen enkele vinden. Staan ze ergens verborgen op de e? Lijkt me fijn om hier verder mee te spelen! :P

Ik denk dat je bedoelt in je txt file dat je deze apps hebt geinstalleerd (maar niet in je cfw hebt gezet), en daar geen problemen mee hebt ondervonden.
Wat betreft youtube, waarschijnlijk heb je die een keer geinstalleerd en niet helemaal verwijderd...? Omdat de button er nog staat. Geen probleem voor mij hoor, ik ga hem toch wel downloaden en dan werktíe vast wel weer.
Hoop dat Ovi Maps 3.06 ook goed werkt erop, heb daar alle mappen etc. al voor vernieuwd paar dagen geleden. Gaan we straks doen... 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 06:39:
[...]

toch vind ik het met de laatste versies van ovi suite wel een gedoe. Eerder kon je de prio duidelijk aangeven, je kon evt. synchen met alleen telefoon voorrang, of alleen pc, en nu werkt dat (bij mij althans) dus niet meer zo goed. Hij syncht altijd een beetje gelijktijdig zodra ik dingen wijzig en syncht dan zowel het pc item als het telefoonitem.
Hoop dat ze daar toch eens wat duidelijker in worden bij nokia ovi suite updates
[...]
Mijn dank is groot _/-\o_ we gaan het weer testen 8)
...

Edit: zonet tijdje mee gespeeld. Loopt super vlot, alleen youtube button reageert niet. Ik zag in je txt file dat er nog allerlei apps bij zitten, maar kan er geen enkele vinden. Staan ze ergens verborgen op de e? Lijkt me fijn om hier verder mee te spelen! :P

Ik denk dat je bedoelt in je txt file dat je deze apps hebt geinstalleerd (maar niet in je cfw hebt gezet), en daar geen problemen mee hebt ondervonden.
Wat betreft youtube, waarschijnlijk heb je die een keer geinstalleerd en niet helemaal verwijderd...? Omdat de button er nog staat. Geen probleem voor mij hoor, ik ga hem toch wel downloaden en dan werktíe vast wel weer.
Hoop dat Ovi Maps 3.06 ook goed werkt erop, heb daar alle mappen etc. al voor vernieuwd paar dagen geleden. Gaan we straks doen... 8)
Ja, ik heb dat lijstje neergezet om aan te geven dat de firmware zonder problemen werkt qua apps. ;-)
Dat Youtube er staat komt waarschijnlijk omdat ik de menustructuur, de mapjes dus, een of andere matrixdata file, over heb gezet in de firmware. Anders moest ik steeds weer die mapjes hernoemen en indelen. Waarschijnlijk staat er meer info in dat bestand dan ik voor ogen had. :P

Het was me nog niet opgevallen eigenlijk.
Maar inderdaad, als je deze download en installeert is het in orde.

Ik zal voor de netheid dat matrix bestand eens nader onder de loep nemen en dat soort dingen verwijderen.
Het kan ook best zijn dat als je wat installeert, dat de telefoon zegt dat het er al op staat en of je het wilt vervangen. Misschien ook niet, maar als dat zo is, gewoon vervangen. Dat zit dan ook waarschijnlijk in die matrixdata file.

Ik zal op die site die ik gister gemaakt heb, nog wel het een en ander neerzetten waar je wat aan kan hebben.

edit: de download link is aangepast naar de laatste versie waarin het kleine probleem met matrixdata file is opgelost, tevens heb ik de SW Update verborgen bij applicaties, deze werkt toch niet meer. Verder niks aangepast. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door TimothyW op 08-11-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:04:
[...]
Ik zal op die site die ik gister gemaakt heb, nog wel het een en ander neerzetten waar je wat aan kan hebben.

edit: de download link is aangepast naar de laatste versie waarin het kleine probleem met matrixdata file is opgelost, tevens heb ik de SW Update verborgen bij applicaties, deze werkt toch niet meer. Verder niks aangepast. ;)
He bah, nou kan ik ovi maps 3.06 weer niet installeren. En dat ligt vast niet (helemaal) aan jouw cfw, want bij die van DM lukte me dat ook niet meer sinds deze beta release. Heb je daar ook nog een oplossingkje voor? :P Kan ik natuurlijk ook daar ff googlen... maar ik kan eigenlijk nu niet zonder navigatie, morgen eigenlijk al weer nodig.... nou ja stratenboek heb ik altijd nog wel ergens in de auto |:(
Ik zal je site weer ff checken. Je vindt het wel leuk om met dit soort dingen bezig te zijn he? Je zit misschien ook wel in de software of IT of wat dan ook voor je werk, vermoed ik...
Misschien moet (wil) ik me ook maar weer eens omscholen, maar heb ik al een keertje gedaan. Voorlopig vooral even moederen en beetje erbij werken. En met deze ongein bezig zijn :9~ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Voor navigatie gebruik ik Sygic Mobile 10, Ovi nooit gebruikt eigenlijk.
Ik zal zo eens kijken wat er aan de hand is met Ovi Maps.

Ik zit een beetje in de ict, zie daarvoor: http://wildschut.net bijvoorbeeld. Ook het programma Camelsystem Powerpost, om te posten in nieuwsgroepen is door mij doorontwikkeld, zie http://powerpost.camelsystem.nl

Ben zo'n beetje van alle markten thuis zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:17:

JA IK BEN WEL ERG BENIEUWD. DENK DAT ER VELEN HIER TEGENAANLOPEN NAMELIJK. IK GA ZELF OOK FF KIJKEN OP DM WANT IK MOET OOK NIET TE LUI WORDEN ;)

Ik zit een beetje in de ict, zie daarvoor: http://wildschut.net bijvoorbeeld. Ook het programma Camelsystem Powerpost, om te posten in nieuwsgroepen is door mij doorontwikkeld, zie http://powerpost.camelsystem.nl

TJA IK ZIT OOK WEL BIJNA IN DE IT. IK ZOU TELEFOONS KUNNEN FLASHEN VOOR ANDEREN BIJVOORBEELD _/-\o_ OF HERSTELLEN ALS ZE ER ZELF TEVEEL AAN GEPRUTST HEBBEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:17:

Moest wel sygic ff opnieuw installeren met je cfw, maar werkt verder ok, dacht dat er een hoop progs meegeïnstalleerd zouden worden, echter geen?
Ik kan alleen niet bij berichten komen, klapt er gelijk weer uit. Ook last van? Heb deze als enige teruggezet via restore van pc. Wel lastig want nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:14:
[...]

Moest wel sygic ff opnieuw installeren met je cfw, maar werkt verder ok, dacht dat er een hoop progs meegeïnstalleerd zouden worden, echter geen?
Ik kan alleen niet bij berichten komen, klapt er gelijk weer uit. Ook last van? Heb deze als enige teruggezet via restore van pc. Wel lastig want nodig.
Voor sygic is het handig alle mappen op E te laten staan, (de mappen welke sygic aan heeft gemaakt bedoel ik dan. Dat is RES, MAPS, 2577 en DRIVE) enkel daarna de install.sis te draaien. Daarna moet alles weer werken, ben je ook niet je recente bestemmingen kwijt en is je huislocatie nog intact.

Voor probleem 2, ik ga het nakijken, zelf nog geen last van gehad. Je hebt het dan over het emailprogramma, of over sms berichten app? EDIT: beide even onder de loep genomen en persoonlijk geen problemen ondervonden.

Er zijn geen programma's meegeleverd, dat is een miscommunicatie van mijn kant denk ik. Dat moet je eigenlijk ook niet willen, want dan staat dat allemaal ruimte te vergallen op C.

Waar ik wel aan zit te denken is een leuk extra's pakketje, die zet ik dan op de site.
Eigenlijk dus meerdere extra's, swype nederlands heb ik al toegevoegt op de site bijvoorbeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door TimothyW op 08-11-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:36:
[...]

Voor sygic is het handig alle mappen op E te laten staan, enkel daarna de install.sis te draaien. Daarna moet alles weer werken, ben je ook niet je recente bestemmingen kwijt en is je huislocatie nog intact.

Voor probleem 2, ik ga het nakijken, zelf nog geen last van gehad. Je hebt het dan over het emailprogramma, of over sms berichten app?

Er zijn geen programma's meegeleverd, dat is een miscommunicatie van mijn kant denk ik. Dat moet je eigenlijk ook niet willen, want dan staat dat allemaal ruimte te vergallen op C.

Waar ik wel aan zit te denken is een leuk extra's pakketje, die zet ik dan op de site.
Eigenlijk dus meerdere extra's, swype nederlands heb ik al toegevoegt op de site bijvoorbeeld.
Hier geen last van eruitgeklapte berichten. Wat de gewone 'berichten' ikoon betreft (SMS etc.).
Nokia mail oid gebruik ik hier niet.

Over die extra programma's, je hebt er zelf wel 100 op staan schreef je eerder. Dan toch nog een vlotte telefoon...??

Een pakket met extraatjes is wel leuk, maar wat is de vraag van een ieder? Ik heb zelf al heel wat losse download, bewaar ze altijd en heb een hele lijst. Ook heel wat verwijderd. Bedoel je alleen originele apss. (en evt. games) of ook bewerkte zeg maar.. Mocht je behoefte hebben aan diverse uploads, kan ik er ook wel wat online zetten voor je.

Wat betreft het probleem met Ovi maps, misschien heeft het met taal te maken of toch niet, geen idee. Ik heb in elk geval een bestand gedownload met meerdere talen die je in je cfw kunt schuiven. Of het werkt weet ik niet, want toen ik de ovi maps 3.06 wilde installeren gaf hij bij de installatie van de kaarten aan dat een component ontbreekt. Had ik je misschien even duidelijker moeten aangeven. Maar dit probleem had ik gisteren dus ook met een andere cfw.
Ik wil wel weer wat anders proberen, maar moet dan weer opnieuw flashen... hopelijk heb je een idee van de foutmelding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:36:
[...]

Voor sygic is het handig alle mappen op E te laten staan, enkel daarna de install.sis te draaien. Daarna moet alles weer werken, ben je ook niet je recente bestemmingen kwijt en is je huislocatie nog intact.

Voor probleem 2, ik ga het nakijken, zelf nog geen last van gehad. Je hebt het dan over het emailprogramma, of over sms berichten app?

Sygic installer had ik nog in een mapje op E:/ staan, met nog al mijn eerder geïnstalleerde progs, en inderdaad was sygic er zo op met alles al eerder op E:/. Het gaat idd over de sms functie, niet meer toegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
@Badpritt
Had je de berichten standaard op C, of op E staan?
In mijn geval worden berichten opgeslagen op E, probeer dat eens als het nu op C staat.
Hoever kom je, waar gaat het mis?

Probeer anders eens zonder geheugenkaartje, werkt het dan wel?
Lukt dat ook niet, reset de telefoon eens, zet deze terug naar fabrieksinstellingen...

Het werkt hier zonder enige aanpassing prima namelijk.

Had je voor het flashen de geheugenkaart aangepast, dus system, resource, sys en dergelijke verwijdert?

@Speurder
Ik heb in ieder geval 3.04 weten te installeren via de ovistore.
Daarvoor heb ik eerst C2Z moeten gebruiken helaas en het een en ander aangepast in de map 'private' op c.
Dat pakketje staat hier: http://www.mediafire.com/?2mi0ujuxge9r9cz EDIT: Dat is omdat ik hem anders niet uit de ovistore kon plukken. Heb je 3.04 ergens opgeslagen, dan kan je die waarschijnlijk zo installeren.

Daarna de nieuwe beta eroverheen heeft niet gewerkt, dus ga nog verder zoeken...

[ Voor 7% gewijzigd door TimothyW op 08-11-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:56:
@Badpritt
In mijn geval worden berichten opgeslagen op E, probeer dat eens als het nu op C staat.

Lukt dat ook niet, reset de telefoon eens, zet deze terug naar fabrieksinstellingen...

Had je voor het flashen de geheugenkaart aangepast, dus system, resource, sys en dergelijke verwijdert?

@Speurder
Daarvoor heb ik eerst C2Z moeten gebruiken helaas en het een en ander aangepast in de map 'private' op c.
Dat pakketje staat hier: http://www.mediafire.com/?2mi0ujuxge9r9cz EDIT: Dat is omdat ik hem anders niet uit de ovistore kon plukken. Heb je 3.04 ergens opgeslagen, dan kan je die waarschijnlijk zo installeren.

Daarna de nieuwe beta eroverheen heeft niet gewerkt, dus ga nog verder zoeken...
Heb geen idee, ben aan het zoeken in alle folders maar vind nog niets, geheugenkaart idd volgens voorschrift 4 files verwijdert voor de flash. Zal straks nog eens in massa opslag modus gaan zoeken, terug naar fab.instelling nog maar ff niet, lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:56:
@Badpritt

@Speurder

ik heb net de beta er in gezet en ook de taal NL er in gezet. ben benieuwd. ook andere apps erin gezet. ga zo toch maar flashen... je hoort het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
@Badpritt
En zonder mem card in je telefoon? werkt het dan ook niet?

@Speurder
Als je Ovi Maps 3.04 erop zet, krijg je het er ook niet zo een twee drie eraf... Dat je het even weet. ;-)
Maar werken doet het... Met uninstallking heb ik het er wel afgekregen blijkt...

Maar nog even wat anders over die ovi maps... Het wil enkel op C installeren geloof ik he?
Dat is toch eigenlijk ook kul.

Ik zou toch eens kijken naar sygic, ben je van dat ovi maps ook af. Probleem minder. ;-)

[ Voor 28% gewijzigd door TimothyW op 08-11-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:23:
@Badpritt
En zonder mem card in je telefoon? werkt het dan ook niet?

@Speurder
Als je Ovi Maps 3.04 erop zet, krijg je het er ook niet zo een twee drie eraf... Dat je het even weet. ;-)
Maar werken doet het... Met uninstallking heb ik het er wel afgekregen blijkt...

Maar nog even wat anders over die ovi maps... Het wil enkel op C installeren geloof ik he?
Dat is toch eigenlijk ook kul.

Ik zou toch eens kijken naar sygic, ben je van dat ovi maps ook af. Probleem minder. ;-)
pffff.... leek bijna gelukt. Ovi Maps 3.06 ingebouwd, opstartscherm komt, daarna is het weg...
Probeer het ook nog te installeren, maar op het laatste moment (tijdens het installeren van nokia kaarten) geeft hij aan dat een bestand ontbreekt. Welk bestand daar kom je dus ook niet 1 2 3 achter.
En idd, ovi maps kon eerder op E, de laatste tijd lukt het vaak (automatisch) alleen op C, kost aardig wat Mb's.
Sygic zet je gewoon op de E begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:37:
[...]

pffff.... leek bijna gelukt. Ovi Maps 3.06 ingebouwd, opstartscherm komt, daarna is het weg...
Probeer het ook nog te installeren, maar op het laatste moment (tijdens het installeren van nokia kaarten) geeft hij aan dat een bestand ontbreekt. Welk bestand daar kom je dus ook niet 1 2 3 achter.
En idd, ovi maps kon eerder op E, de laatste tijd lukt het vaak (automatisch) alleen op C, kost aardig wat Mb's.
Sygic zet je gewoon op de E begrijp ik?
inderdaad, Sygic zet je op E. Kan op C ook wel, maar dat willen we niet.
Ik heb Ovi Maps weer gezien en ben blij dat het er toch weer af is. ;-)

Is Sygic zoveel beter? smaken verschillen, maar ik zeg ja.

Tomtom kan niet op een S60V5 dus valt af, Garmin vindt ik onprettig en Sygic werkt het beste. Ovi heb ik niet echt ervaring mee, maar Sygic heeft zo goed mijn Tomtom weten te vervangen, dat ik het niet eens overwogen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:00

Amiet01

Master_A

Mijn Nokia Messaging doet heel raar. Ik heb hem net geinstalleerd (had mn telefoon ff geformatteerd enso) maar bij de emailconfiguratie komt ie niet verder dan contact maken met server.......
En daarmee is ie steeds bezig. Ik heb zowel via wifi geprobeerd als 3G. Maar tevergeefs. Kan iemand mij hiermee helpen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien heb ik morgen sygic erop zitten... ;)
heb wel eens garmin tijdje gehad, achteraf 1 onoverzichtelijke bende door alle keuzes etc. Bij ovi maps had het bijv wel wat uitgebreider gemogen, maar voor mij voldeed'ie wel.
Ik heb idd nog wel ovi maps 3.4 maar het is natuurlijk leuker als je iets nieuws kunt doen. Ovi maps 3.06 ondersteunt gedeeltelijk sociale netwerken. Maar dat ik nou door iedereen gevolgd wil worden...hoeft ook weer niet.
Ik heb overigens geen internetabo, moet het dus so wie so hebben van kaarten op mijn memory.

Net dus weer alles geflashed, nu is het mooi geweest voor vandaag. Even nog de emailappl. Weer erinzetten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Amiet01 schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:17:
Mijn Nokia Messaging doet heel raar. Ik heb hem net geinstalleerd (had mn telefoon ff geformatteerd enso) maar bij de emailconfiguratie komt ie niet verder dan contact maken met server.......
En daarmee is ie steeds bezig. Ik heb zowel via wifi geprobeerd als 3G. Maar tevergeefs. Kan iemand mij hiermee helpen?
Dat is op de standaard firmware denk ik he?
Had ik ook, maar volharden werkt kennelijk. Is me uiteindelijk wel gelukt na lang wachten toen.

Met een custom C6 firmware geen probleem meer gehad daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:37:
misschien heb ik morgen sygic erop zitten... ;)
heb wel eens garmin tijdje gehad, achteraf 1 onoverzichtelijke bende door alle keuzes etc. Bij ovi maps had het bijv wel wat uitgebreider gemogen, maar voor mij voldeed'ie wel.
Ik heb idd nog wel ovi maps 3.4 maar het is natuurlijk leuker als je iets nieuws kunt doen. Ovi maps 3.06 ondersteunt gedeeltelijk sociale netwerken. Maar dat ik nou door iedereen gevolgd wil worden...hoeft ook weer niet.
Ik heb overigens geen internetabo, moet het dus so wie so hebben van kaarten op mijn memory.

Net dus weer alles geflashed, nu is het mooi geweest voor vandaag. Even nog de emailappl. Weer erinzetten etc.
Sygic werkt prima zonder internet abbo, zet wel even agps uit dan, assisted gps maakt wél gebruik van internet namelijk. gps zelf niet, het duurt alleen wat langer om een fix te krijgen. Dat ligt niet aan Sygic, dat heb je dan met iedere navigatie.

Wat voor emailapplicatie gebruik je dan, ik de standaard welke in de firmware zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 00:09:
[...]

Sygic werkt prima zonder internet abbo, zet wel even agps uit dan, assisted gps maakt wél gebruik van internet namelijk. gps zelf niet, het duurt alleen wat langer om een fix te krijgen. Dat ligt niet aan Sygic, dat heb je dan met iedere navigatie.

Wat voor emailapplicatie gebruik je dan, ik de standaard welke in de firmware zit?
Ik heb sygic inmiddels, vanmiddag ff installeren...
Idd zet ik altijd alles uit behalve integrated gps. Duurt allemaal een eeuwigheid af en toe. Ben ik inmiddels gewend.
Ik gebruik Profimail van LonelyCatgames. de enige applicatie die ik echt gekocht heb.. :o maar absoluut geen spijt van. Prima e-mailprogramma, leuke layout, is ook te wijzigen, veel accounts erop kwijt kunnen (ook imap, hotmail, etc. alleen werkmail krijg ik nog niet voor elkaar). Bijlagen vaak kunnen inzien. Bovendien zit daar ook automatisch Xplorer in verwerkt, dus heb je die ook meteen. Kun je ook alle bestanden inzien, incl. rom/verborgen. Ook adresboek is erin geintegreerd. En automatische updates. Diverse talen (oa Nl). Kun je ook op de achtergrond laten draaien zodat je altijd emails direct binnenkrijgt als je wilt. Maar wordt'ie misschien wel trager van.

Moet er nu weer vandoor, tot later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:00

Amiet01

Master_A

TimothyW schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 00:07:
[...]

Dat is op de standaard firmware denk ik he?
Had ik ook, maar volharden werkt kennelijk. Is me uiteindelijk wel gelukt na lang wachten toen.

Met een custom C6 firmware geen probleem meer gehad daarmee.
Ja met de standaard firmware. Met de C6 firmware heb ik ook geen enkel probleem gehad. Gewoon lekker mail for exchange. Maar ik heb hem gister overgezet naar de normale 5800 firmware. Ik heb het al 100x geprobeerd om door die emailconfiguratie heen te komen, maar het lukt niet. Telkens als ik mn mail en w8woord heb ingevuld staat er contact maken met server. Word er helemaal ziek van.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu sygic er op staan. Ik vind de kaarten er lang niet zo mooi uitzien als Ovi Maps, dat is wel wennen. Wel scheelt het meer MB's. Het navigeren zelf is volgens mij wel duidelijker/mooier te zien, maar dat heb ik nog niet kunnen testen. Verder even afwachten.

@TimothyW heb je al iets kunnen ontdekken waarom Ovi Maps Beta zo moeilijk op de cfw te zetten is?

Ik zag trouwens dat de Nokia N8 ook steeds goedkoper (gratis) wordt bij niet al te duur abo...Maar ik zou wachten tot in elk geval begin volgend jaar had ik me voorgenomen :'( dus nog maar ff doorprutsen 8)7

Edit: ik gebruik jouw CFW nu alweer aaneensluitend een hele dag zonder ook maar een enkel probleem. Wel is 'ie ietsje trager geworden, ik denk door een paar applicaties. Alles werkt verder. Klopt het dat het groene lampje ook brandt tijdens opladen?
Ik heb de indruk dat je het font ook veranderd hebt, of is dit standaard de C6-cfw-font? Het lijkt op de N8-font, ietsje smaller. Vind ik persoonlijk ook veel mooier dan van de 5800. Graag hoor ik wel van je welk font het precies is (voor zover je dit er zelf in hebt gedaan).
Ik twijfelde om weer wat anders te flashen, maar ik blijf dan aan de gang. Er zijn verschillende features die me aanspreken op DM bij de CFW-makers (voert tever door om hierover verder te discussieren), dus ik maak zelf een lijst met wat ik van wie leuk vind. Misschien kan ik er tzt wat uitfilteren.
Ik laat deze fw er voorlopig even op staan totdat ik genoeg stuff heb waar ik zeker van ben dat het werkt (nou je dat weet je ook nooit) en dan doe ik weer een flash...

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TimothyW: krijg nou wat... ik heb Ovi Maps 3.06 wel gewoon geinstalleerd op jouw CFW!!
Wat heb ik gedaan? Ovi Maps stond niet op jouw CFW en als hij er wel stond (weet ik ff niet meer..) heb ik hem eruit gehaald met NFE.
Ik heb (wat je al zei) Maps Installer 3.04 er maar eens opgezet en dat ging goed (ook al had ik al die kaarten al gedeleted).
Daarna gewoon 3.06 eroverheen geinstalleerd! En die kaarten had ik al geladen met een andere CFW toen het nog wel lukte. Dus heb nu alles.
Waarschijnlijk had de installer 3.06 iets nodig uit 3.04 (of nog eerdere versie) omdat het anders niet lukt. Zal dus wel niets te maken hebben met wel of geen CFW.
Misschien had ik dit ook wel moeten weten... gewoon niet uitgeprobeerd (ben met teveel dingen tegelijk bezig, je kunt er ook zoveel aan veranderen :D).

NB ik heb nog steeds je CFW van voor gisteren, dus niet die je gewijzigd hebt.
Ik heb evt. beide OVI Maps installerbestanden mocht je die willen hebben om te testen o.i.d.

Nu kan ik kiezen tussen Ovi Maps en Sygic... kijken welke mij het minst voor de gek houdt (gebeurt nog wel eens :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Na alles geïnstalleerd te hebben is het verstandig óók Mobile Guard te installeren. Te vinden in de Ovi store.
Daarna kan je namelijk alles wat automatisch opstart blokkeren. Blokeer in dat geval alles waarvan jij vindt dat het niet op hoeft te starten. Bij mij is dat eigenlijk alles wel, behalve rompatcher bijvoorbeeld...
dan kán het eigenlijk niet trager worden ook...

Natuurlijk moet je met symbian c.q. je 5800 altijd opletten dat bepaalde applicaties niet per ongeluk nog op de achtergrond blijven draaien... Ik erger me eigenlijk dood aan het feit dat en afsluiten van een app. zo lomp moet. Opties, helemaal naar beneden scrollen in menu, dan afsluiten. Waarom zit dat niet bovenaan, of waarom is daar geen knopje voor welke er altijd is op de zelfde plek? had van mij gemogen.

Overigens is het geen noodzaak de laatste firmware te hebben, er is niets gewijzigd, behalve dan dat het menu bestand aangepast is, niet belangrijk dus eigenlijk. Oja, het knopje software update is eruit, omdat het toch niet werkt... Maar ook dat is maar een kleine aanpassing en daar wordt je telefoon niet trager of sneller van, ook scheelt het geen ruimte.

Het groene lampje brand inderdaad tijdens opladen, kan ik eruit halen, maar vond het eigenlijk wel handig.

Het font heb ik uit m'n oude firmware gehaald welke standaard op m'n 5800 stond, dus eigenlijk moet het de standaard font wel zijn dan. Eerst had ik een andere, maar de webbrowser was onleesbaar. Geen enkele font deed het lekker met de browser, ook niet welke op de C6 staat, dus heb ik er voor gekozen de originele font terug te plaatsen.

Misschien is dat iets wat je nergens in een CFW tegenkomt eigenlijk. Grappig detail wel.

Verder hoor ik graag wat je anders zou willen zien, misschien dat ik daar ook wat aan heb dan. De eerste verandering weet ik wel... Het niet draaien van het scherm tijdens het bellen is wel een fijne optie... dat gebeurd nu wel namelijk... Maar misschien heb je nog wel meer verbeteringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op woensdag 10 november 2010 @ 00:59:
Na alles geïnstalleerd te hebben is het verstandig óók Mobile Guard te installeren. Te vinden in de Ovi store.
Daarna kan je namelijk alles wat automatisch opstart blokkeren. Blokeer in dat geval alles waarvan jij vindt dat het niet op hoeft te starten. Bij mij is dat eigenlijk alles wel, behalve rompatcher bijvoorbeeld...
dan kán het eigenlijk niet trager worden ook...
GA IK ZOEKEN

Het groene lampje brand inderdaad tijdens opladen, kan ik eruit halen, maar vond het eigenlijk wel handig.
IS OOK ZO, BEN ER NU AL AAN GEWEND;;)

Het font heb ik uit m'n oude firmware gehaald welke standaard op m'n 5800 stond, dus eigenlijk moet het de standaard font wel zijn dan. Eerst had ik een andere, maar de webbrowser was onleesbaar. Geen enkele font deed het lekker met de browser, ook niet welke op de C6 staat, dus heb ik er voor gekozen de originele font terug te plaatsen.

Misschien is dat iets wat je nergens in een CFW tegenkomt eigenlijk. Grappig detail wel.
VREEMD IS DAT DAN. ZOU IK EEN ANDER FONT HEBBEN GEHAD MET MIJN ORIGINELE CFW? ER ZIJN MEERDERE VARIANTEN OP NAVIFIRM TE DOWNLOADEN. OF HET VALT ME NU INEENS OP DAT HET FONT BEST WEL OKE IS...

Verder hoor ik graag wat je anders zou willen zien, misschien dat ik daar ook wat aan heb dan. De eerste verandering weet ik wel... Het niet draaien van het scherm tijdens het bellen is wel een fijne optie... dat gebeurd nu wel namelijk... Maar misschien heb je nog wel meer verbeteringen...WAT BEDOEL JE PRECIES WAT IK ANDERS ZOU WILLEN? QUA PERSOONLIJKE VOORKEUR (TRANSPARANTE IKONEN OP HOMESCREEN BV) OF MEER ALGEMEEN (SLIDE TO UNLOCK OOK IN LANDSCAPE BV)? IK GA WEL EEN RIJTJE MAKEN EN DAN KUN JE ZIEN WAT JE LEUK VINDT OM TE VERBETERN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Aangepaste versie gemaakt waarbij het volgende is aangepast:

- Geen groen licht tijdens opladen telefoon
- Dialer blijft voortaan in portetmode
- UserAgent aangepast zodat de telefoon zich identificeert als Nokia 5800
- Ovi Suite zal de telefoon herkennen als Nokia 5800 (handig als je internet via usb kabel)
- Update mogelijkheid verwijdert bij apparaatupdates
- Slide to unlock zowel in portret als in landscape
- Standaard volume aangepast

Kleine extra tip!
Heb je een eerdere versie van deze CFW?
Flash dan zonder UDA, dan staat alles nog op je telefoon, scheelt een hoop werk.
Selecteer dus enkel core en ROFS2

(werkt waarschijnlijk ook wel als je van een andere CFW afkomt, kan leiden tot problemen, hard reset wellicht alsnog nodig waarna je alles weer kwijt bent...)

Meer info: http://camelsystem.nl/cfw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb, als je het niet erg vind, de gegevens van je CFW overgenomen zodat ik makkelijker commentaar kan geven en wensen erbij zet mocht je nog verder willen sleutelen ;)

Bedankt voor je update, ik ga hem er zo opzetten. Ik ga het proberen met alleen Rofs2, moet ik nog even in DM lezen hoe je op deze manier moet flashen. Ben alleen de INI methode gewend.

-----------

Camelsystem's C6 CFW voor Nokia 5800 (RM-356)
Custom versie : 2.2 (10-11-2010) NIEUW

Als basis is gebruik gemaakt van PNHT C6 v11.0.029 Firmware

Aangepast in versie 2.2 ten opzichte van eerdere versies:

- Ovi Suite zal de telefoon herkennen als Nokia 5800 (handig als je internet via usb kabel)
GOEDE ZAAK!

Totaal overzicht van aanpassingen:

toegevoegd:
- Nederlandse taal toegevoegd, Engels optioneel selecteerbaar
- 3 extra snelkoppeling widgets op het hoofdvenster (totaal 5)
- Aanraakbediening toegevoegd (oproepsignaal dempen en alarmen op snooze)
- Thema effect, rotatie effect toegevoegd
THEMA'S MET SCHUIVENDE KADERS ETC ZIJN WEL LEUK, MAAR VOOR MIJ NIET ECHT NODIG. WEL VIND IK DE THEMA EFFECTEN VAN BIJV DEZE http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=29340.0 HEEL MOOI EN TOCH SUBTIEL: GLINSTERENDE STERRETJES IN MENUBALKEN. HET LUKT ME SOMS WEL OM ZE IN EEN CFW TE KRIJGEN, MAAR EEN DEEL VAN DE EFFECTEN (HET IN EN UITSCHUIVEN ETC.) ZOU IK ER UIT WILLEN HEBBEN ZODAT HET TOCH WEER WAT SNELLER GAAT. GEEN IDEE ECHTER WELKE BESTANDJES ER DAN UIT MOETEN BIJ 'EFFECTS.' MISSCHIEN HEB JIJ EEN IDEE?

aangepast:
- Scherm draaien geoptimaliseerd, werkt sneller
- Opstarten geoptimaliseerd
- Interface snelheidsverbetering
WAT BETREFT SNELHEID ZIJN ER 2 CFW'S OP DM WAAR IK OOK ZEER TEVREDEN OVER WAS OP DIT PUNT: HIER http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=32902.0 EN HIER
http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=22786.0

- Spelletjes snelheidsverbetering
- Video opname verbetert
- Wifi geoptimaliseerd
- Heap size vergroot
- Diverse programma's zullen niet meer draaien op de achtergrond
- Trilfunctie volledig uitgeschakeld voor toetsenblok
- Foto's en video's enkel uit E (plaats bestanden in 'images' en 'video' map)
- Muziek enkel uit E (plaats bestanden in 'music' map)
- Audio componenten gerepareerd (Standaard Nokia 5800 geluid)
- Mediabar fix
ERG FIJN, VIEL REGELMATIG WEG BIJ DIVERSE CFW

- Menu zal niet openen na beëindigen muziekspeler
- Geheugen besparing bij eindigen camera applicatie
- Aangepast menu, standaard 3X4
PERSOONLIJK VIND IK 4X5 MOOIER, VOORAL ALS JE VEEL APPS HEBT. MAAR IK HEB HIER WEL EEN EIGEN MODJE VAN DIE IK ER ZO IN KAN ZETTEN. EEN NADEEL IS WEL DAT BIJ BEP. APPS VAN OFFSCREEN, ZOALS LEVEL, BRIGHTLIGHT EN FLASHLIGT, DE LETTERS EEN BEETJE ACHTER DE IKONEN KOMEN TE ZITTEN... NIET ZO NETJES. MISSCHIEN IS 4X4 DAN WAT BETER, KAN IK NOG FF UITTESTEN.

- Scherm automatisch draaien, standaard aan
- Bleutooth naam aangepast, heet nu weer 'Nokia 5800' i.p.v. 'Nokia C6'
- Scrollen enkel mogelijk als het nodig is, bij kleine lijsten scroll functie verwijdert
- Verzenden van .sis bestanden etc. mogelijk vanuit standaard bestandsbeheer
- Alle mappen in E: standaard lees- en schijfbaar
- Licht werkt zoals het hoort (groene, witte, rode en mediaknop)
MOOIE VERBETERING!

Thema's
- Nokia White thema (als standaard thema ingesteld)
- Blue Patrol thema toegevoegd
- Fuchsia Pink thema toegevoegd
MAG WEL, HOEFT NIET. THEMA'S ZIJN TE DOWNLOADEN.
WAT IK WEL HEEL MOOI VINDT, ZIJN THEMA'S MET TRANSPARANTE IKONEN, KLOK EN PROFILE OP HET HOMESCREEN, ZIE BIJV. http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=22786.0 HET IS ME NOG STEEDS NIET GELUKT OM TE VINDEN WAAR JE DAT KAN WIJZIGEN. ZOU LEUK ZIJN ALS HET STANDAARDTHEMA (VARIANT EROP) OOK ZOIETS HAD. MAAR MISSCHIEN WEET JIJ WELKE FILES JE HIERVOOR KUNT WIJZIGEN, OF KUN JIJ DIE (SOMS LELIJK GRIJZE) ACHTERGROND WEGHALEN, OOK BIJVOORBEELD IN DE MEDIABAR, IS ZO LELIJK GRIJS...)

Verwijdert:
- Standaard Soundwave thema verwijdert
MOOI WANT DIE IS MEESTAL ROOD EN IK HEB EEN BLAUWE TELEFOON...

- FOTA cache op C verwijdert voor extra ruimte
- Adobe Reader verwijdert
- Chat verwijdert
- Dark & Light thema's verwijdert
- My Nokia verwijdert
- Nokia Maps verwijdert (kan later geïnstalleerd worden zonder probleem)
WELKE VERSIE DAN? ALLE? OF EERST EEN OUDE EN DAN EEN NIEUWE ;)?

- Ovi muziek verwijdert
- Ovi muziek link verwijdert uit de muziekspeler
- Ovi Store verwijdert (kan later geïnstalleerd worden zonder probleem)
VREEMD, IK KAN HEM DUS NIET MEER INSTALLEREN. JA WEL INSTALLEREN, MAAR IK ZIE HEM NERGENS MEER STAAN IN HET MENU. VIA INTERNET LUKT HET DAN WEL. IS HET EEN BEWUST KEUZE OM DE STORE TE VERWIJDEREN? OMDAT IEDEREEN HIER TOCH APPS UITHAALT. OF SCHEELT HET ZOVEEL RUIMTE?
- Ovi contacts verwijdert
- Quickoffice verwijdert (kan later geïnstalleerd worden zonder probleem)
- ZipManager verwijdert
WAAROM? IS WEL HANDIG... IS TOCH FREEWARE??

- TTS + Message Reader verwijdert
- Welkom verwijdert
- SW update ikoon verborgen

Noot:
Gebruik altijd een volle batterij alvorens te flashen!
Hou je van spanning? met een halfvolle batterij is het ook heus te doen.

Flashen met JAF
Als JAF klaar is, (Done!) staat de telefoon waarschijnlijk in 'Local Mode' (witte achtergrond met blauwe letters)
In dat geval de batterij verwijderen uit telefoon en terugplaatsen, daarna telefoon opstarten.
HEB IK TOT NU TOE GEEN LAST VAN GEHAD!

VERDERE ZAKEN DIE IK BELANGRIJK VIND/LEUK VIND:
-SWYPE HOMESCREEN CLEAN: DEZE MOD HEB IK ZELF OOK WEL. VIND IK VEEL MOOIER.
-ALS JE EEN APPLICATIE GEBRUIKT, EN JE DRUKT OP DE RODE KNOP, DAT JE DAN METEEN UIT HET MENU BENT EN NIET DAT HET NOG OP DE ACHTERGROND DRAAIT. IS VEEL MAKKELIJKER EN SCHEELT GEHEUGEN.
-IN JOUW CFW IS DE SEARCH PLUGIN IN DE WEBBROWSER ER NOG. IK VIND DIT ERG HANDIG. VEEL CFW-MAKERS HEBBEN HEM ERUIT GEDAAN. IK GEBRUIK HEM HEEL VEEL, SCHEELT WEER BROWSEN NAAR GOOGLE. LAAT HEM ER MAAR IN!

NOU EEN HELE WASLIJST, DOE ER JE VOORDEEL MEE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Flashen met JAF zonder INI is simpel.
Pak het rar bestand uit, gooi maar op je bureaublad.
Start JAF
vink aan: Manual Flash, DEAD usb
vink uit: Normal mode, CRT 308

klik op MCU (daar waar groene rondje voor staat)
selecteer het CORE bestand xxx.core.C0R

klik op PPM
selecteer het ROFS2 bestand

klik op APE Variant
selecteer het UDA bestand

Wil je je huidige instellingen behouden? sla dan APE over.

De rest is bekend terein:
telefoon uit
kabel erin
flash drukken en bevestigen
aan knop indrukken op telefoon, 2 tellen is prima...
Flashen begint en met een beetje geluk werkt je telefoon nog na een minuut of 2, a 3... :9

Voor thema effecten heb ik gekozen om in de standaard effecten een rotatie-effect toe te voegen, als je van portret naar landscape gaat, krijg je dat effect. Verder mag van mij ook de slide effecten eruit, lijkt me niet zo'n probleem dat te doen. De sterretjes zijn inderdaad leuk, maar niet voor mij. Misschien een man/vrouw verhaal. ;-)

Qua transparantie, de Nokia White theme is bij mij transparant. In ieder geval de widgets en knoppen.

Snelheidsverbetering is van allen denk ik gelijk. Sommige hebben het er niet in zitten, welke het wel hebben, hebben het. Niet veel keus in.

Menu is wél aangepast, echter houd ik het op standaard layout. 4x5 heb ik bekeken, maar liep tegen hetzelfde euvel aan. 4x4 kan ik naar kijken. Het zou nog mooier zijn als het een keuze zou worden in een programma ofzo.

Qua thema's, tja.. er moet er minstens één in. Ik vindt daarvoor Nokia White Thema erg geschikt.
De Patrol Blue en Fuchia thema's zijn nieuwe thema's uit de 2.0 firmware van de C6. Kan er wat mij betreft wel weer uit. Kan altijd later geïnstalleerd worden inderdaad. Fuchia zal ik in ieder geval niet gebruiken. ;-)

Nokia maps verhaal, tja.. Ik had de 3.04 als test erna geïnstalleerd zonder probleem. Wist van heel die beta het bestaan niet. ;-)

Ovi store werkte in het geheel niet, toen ik het in de firmware liet zitten. Na het verwijderen uit de firmware kon ik met gemak ovi downloaden, door naar nokia te surfen. (link staat in de bookmarks) Daarna verschijnt bij mij in ieder geval de Ovi Store in de map 'Internet' als ik me niet vergis.

Met andere woorden, kijk even daar. Check ook even je geïnstalleerde programma's, check of de store erbij staat.

Zipmanager is geen freeware, maakt deel uit van de Quickoffice suite, evenals adobe reader. Daarom er dus uitgehaald.

Swype homescreen clean mod, kan erin... nuttig vond ik het niet...
De mod welke programma's afsluit als je op de rode knop drukt, zou er in zitten. Werkt dus blijkbaar niet.

Ik ga in ieder geval het volgende veranderen:
- thema effect: enkel rotatie effect, geen slide's
- Swype homescreen clean mod toevoegen
- Blue Patrol en Fuchia verwijderen, toevoegen op website als losse download

...en ik ga kijken naar die 4x4 layout ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door TimothyW op 10-11-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb'm eindelijk geflashed. wlan was erg traag, nu staat nw cfw erop. heb 4x4 menu erin gedaan, ff uittesten.
op handmatig flashen bleef'ie idd in local mode hangen.
alles lijkt er nog op te staan.
morgen verder mee prutsen...

Verwijderd

werkt prima, alleen ovi store dus niet meer, maar is wel via link op internet te komen.
weet jij welke filetypes uit de 'effects' verantwoordelijk zijn voor de glinsterende sterretjes die ik bedoel??

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 14:36 ]

• TimothyW
Dat zullen de volgende bestanden zijn:
dleBackground_default - for particles on the homescreen, that fly behind the widgets
IdleItem_default - for particles on the homescreen, that fly infront of the widgets
GridAppShellBackground_default - this is for particles in the menu
ListCommonBackground_default - this is where the code for the particles in the selection box is in
OptionsmenuBackground_default - if you want particles in the selection boxes in options popups, put the code in here
OptionsmenuItem_default - if you want particles in the options popups put them in here

Dat Ovi store niet werkt is erg vreemd. Ik denk dat er een hoop wél zal werken na een hard reset. Jammer, maar het is dan niet anders. Op mijn 5800 werkt het wel, is weinig anders dan de jouwe. Ja, oke.. de kleur is anders.

Verwijderd

TimothyW schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:42:
dleBackground_default - for particles on the homescreen, that fly behind the widgets
IdleItem_default - for particles on the homescreen, that fly infront of the widgets
ListCommonBackground_default - this is where the code for the particles in the selection box is in
OptionsmenuBackground_default - if you want particles in the selection boxes in options popups, put the code in here
OptionsmenuItem_default - if you want particles in the options popups put them in here

Dat Ovi store niet werkt is erg vreemd. Ik denk dat er een hoop wél zal werken na een hard reset. Jammer, maar het is dan niet anders. Op mijn 5800 werkt het wel, is weinig anders dan de jouwe. Ja, oke.. de kleur is anders.
Ik ga morgen naar de effects kijken. Helaas kampen we al een paar dagen met vreselijk trage/onderbroken wifi signaal. Downloaden van jouw CFW duurde uren... |:(
Ik moet hem toch weer opnieuw flashen vrees ik (helemaal) want nu krijg ik weer niet alle apps. Maar ik had in mijn vorige flash (totale flash, INI) ook een paar apps. erin gezet in de CFW zelf. In de CFW die ik gisteravond erop geflashed heb met alleen core en uda, heb ik dat niet gedaan. Is dus ook niet goed van mij, kwam ik later achter... nu kan ik niet alles installeren.
Ik ga als ik tijd heb gewoon de firmware met de belangrijkste mods voor mij opnieuw flashen, helemaal en misschien via een autoinstall programmaatje (moet ik nog wel ff naar zoeken) zorgen dat een stuk of 15 apps in 1 x geinstalleerd worden. Want alles bijna dagelijks doen heb ik nu geen zin meer in.
En dan evt. alleen Core files en Uda files flashen, mocht je nog interessante verbeteringen hebben.
Dan moet het allemaal wel meevallen.
Misschien lukt OVI store dan ook weer.
HEb nu nl. ook problemen met nokia internetradio. Ik had de .sisx file nog maar bij installeren gaf hij aan, sleutel/beveiligd. Kon niet installeren. Sleutel dus verwijderd via toepassingbeheer. Toen weer geinstalleerd. Toen was het sisbestand beschadigd.
Nou ja, ik ga alles nog maar eens opnieuw doen dus. De mod hs swip clean en de mod 4x4 menu zet ik er wel standaard in, en de effecten die ik wil. Verder laat ik het zo en zorg ik dat een aantal progs. automatisch geinstalleerd worden. En ik heb gemerkt dat die er dan ook in blijven als je niet met APF flasht.
Bedankt voor je heldere uitleg!

Nog even jouw post gelezen:
- ik vind de 4x4 menu er best goed uitzien. Wel is het allemaal erg klein als je het scherm dan weer draait (of misschien bestaat er nog wel een versie 4x4 mod met een andere landscape menu indeling).
Maar laat ik voorlopig zo staan.
- wat betreft transparante iconen op het homescreen: misschien ben ik niet zo duidelijk geweest in de uitleg. Wat ik bedoel, is de inhoud van de kaders op het homescreen. (sorry ik kom niet goed uit mijn zinnen.) Die zeg maar 5 balken snelkoppelingen of met contacten en het balkje met de klok en het profiel. Die hebben allemaal een kleurtje, in jouw standaard nokia thema is dat wat grijs achtig. Ook als je de mediabar opent, zie je dat. Er zijn CFW makers die deze kleur er helemaal niet meer in hebben zodat de achtergrond helemaal transparant is. Je ziet dus niet meer die balken (zowel lijn rondom als kleuropvulling) maar slechts nog de ikonen. Dit is te zien in de voorbeelden waarbij ik de links gaf in één van mijn vorige posts. Dit bedoel ik dus met transparant. Geen idee hoe dit in te stellen is. ziet er wel mooi uit. Het werkt alleen niet (logisch) met bepaalde widgets, maar daar heb ik mijn scherm toch niet vol mee.
Snap je wat ik bedoel? Jouw thema heeft dat niet... tenminste niet op mijn telefoon :+

• TimothyW
Verhaal is duidelijk ;-)

Ik snap nu wat je bedoeld met transparant, 100% transparant in dat geval...
Standaard is het 10% transparant gok ik... Je kan er doorheen kijken namelijk...
Dat moet wel ergens in te stellen zijn, leuk project.
Zal ik dat proberen met het Nokia White Theme?

Ik heb 3 soorten 4×4 gevonden, wat jij aangeeft had ik ook gezien inderdaad...

Overigens, alle problemen welke je nu opgeeft, zullen waarschijnlijk verdwenen zijn bij of een nieuwe flash met ape bestand erbij en natuurlijk even je geheugenkaartje prepareren... (formateren, of alle systeemmappen verwijderen) OF na een hard reset, dan ook eerst graag je geheugenkaartje prepareren...

Ik heb alweer een nieuwe firmware klaar staan, zijn weer wat clutterbestanden uitgesloopt.. Hier en daar kwam ik nog wat zaken tegen welke er niet in horen, of hoeven... In resource map en private, bepaalde waardes of bestanden welke te maken hadden met reeds eerder eruit gesloopte zaken... Kan er alleen maar beter op worden dus.

Daarnaast nog wel een paar wijzigingen, met een beetje geluk zijn ook de soundwave achtergronden weg. Maar dat weet ik niet zeker.

Ik had ook al gezien dat men bezig is met een nieuwe C6 firmware port, die van versie 20... Maar daar zijn vooralsnog geen nederlandse taalbestanden voor... Hou het wel in de gaten...

PS: zet nou NIKS in je rofs2 aan apps...
Installeer het erna, scheelt allemaal ruimte op C, dus opzich stiekum snelheid.
Op deze firmware wordt C gebruikt voor cache en dergelijke, omdat dat sneller is dan op E.
Dat is een groot verschil met de meest andere CFW's, want iedereen propt maar mods erin, zonder na te denken en dus ook diverse mods waarbij E als 'geheugen' wordt gebruikt, cache voor telefoon en voor cache van internet... C geheugen IS sneller dan je flashkaartje. Dus moet je dat gewoon zo laten. Aan de andere kant laat iedereen trots zien dat ze 60MB vrije ruimte hebben op C na flashen... Heb je toevallig al gekeken hoeveel ruimte je hebt met deze firmware op C hebt zonder extra apps mee te flashen? Zo spannend is het dus allemaal niet wat die modders presteren.

Voor een snelle 5800 is het eigenlijk eenvoudig.
Installeer alles op E, met uitzondering van een aantal programma's welke stug op C willen.
Als dat zo is, moet je even afwegen of het programma dat wel waard is.
Heb je alles geïnstalleerd, installeer dan ook even die M.guard. (Mobile Guard)
Daarmee kan je vrij eenvoudig alles uitschakelen wat standaard opstart, zonder dat je dat wil.
Het kan ook je cache legen, ach, je hebt het vast al gezien... Wat ik dan weer wel uitschakel in M. Guard, is dat M.guard zélf automatisch opstart bij eh.. opstarten... ;-) ook die webmanagement uitschakelen. Wat moeten we ermee? niks...

[ Voor 34% gewijzigd door TimothyW op 11-11-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:36:
Verhaal is duidelijk ;-)

Ik snap nu wat je bedoeld met transparant, 100% transparant in dat geval...
Standaard is het 10% transparant gok ik... Je kan er doorheen kijken namelijk...
Dat moet wel ergens in te stellen zijn, leuk project.
Zal ik dat proberen met het Nokia White Theme?
PRIMA!
Ik heb 3 soorten 4×4 gevonden, wat jij aangeeft had ik ook gezien inderdaad...
MOOIER ZOU ZIJN ALS IN LANDSCAPE IKONEN WEER IETS GROTER ZIJN.
Overigens, alle problemen welke je nu opgeeft, zullen waarschijnlijk verdwenen zijn bij of een nieuwe flash met ape bestand erbij en natuurlijk even je geheugenkaartje prepareren... (formateren, of alle systeemmappen verwijderen) OF na een hard reset, dan ook eerst graag je geheugenkaartje prepareren...
HOOP IK VANDAAG TE DOEN
Ik heb alweer een nieuwe firmware klaar staan, zijn weer wat clutterbestanden uitgesloopt..
HEB IK ALWEER GEDOWNLOADED >:)
Hier en daar kwam ik nog wat zaken tegen welke er niet in horen, of hoeven... In resource map en private, bepaalde waardes of bestanden welke te maken hadden met reeds eerder eruit gesloopte zaken... Kan er alleen maar beter op worden dus.

Daarnaast nog wel een paar wijzigingen, met een beetje geluk zijn ook de soundwave achtergronden weg. Maar dat weet ik niet zeker.

Ik had ook al gezien dat men bezig is met een nieuwe C6 firmware port, die van versie 20... Maar daar zijn vooralsnog geen nederlandse taalbestanden voor... Hou het wel in de gaten...

PS: zet nou NIKS in je rofs2 aan apps...NEE HOOR MENEER IK ZAL HET NIET MEER DOEN 8)
Installeer het erna, scheelt allemaal ruimte op C, dus opzich stiekum snelheid.
IK HEB AUTOINSTALL ER NU OP, ZET HET ALLEMAAL WEL IN THINKCHANGE/E
Op deze firmware wordt C gebruikt voor cache en dergelijke, omdat dat sneller is dan op E.
JA DAT IS NIET DE BEDOELING IDD..
Dat is een groot verschil met de meest andere CFW's, want iedereen propt maar mods erin, zonder na te denken en dus ook diverse mods waarbij E als 'geheugen' wordt gebruikt, cache voor telefoon en voor cache van internet... C geheugen IS sneller dan je flashkaartje.
IEDEREEN HEEFT HET IDD STEEDS OVER VEEL RUIMTE OP DE C, MAAR IK VIND DAT ALLEMAAL WEL MEEVALLEN.
Dus moet je dat gewoon zo laten. Aan de andere kant laat iedereen trots zien dat ze 60MB vrije ruimte hebben op C na flashen... Heb je toevallig al gekeken hoeveel ruimte je hebt met deze firmware op C hebt zonder extra apps mee te flashen? Zo spannend is het dus allemaal niet wat die modders presteren.
IK HEB NET GEKEKEN, NA HET OPSTARTEN HAD IK 54 MB OVER OP C, MAAR DAT IS DUS NIET NA EEN FLASH MAAR MET ALLERLEI APPS EROP, WAARVAN IK ALLES OP E HEB GEINSTALLEERD EN ZO MIN MOGELIJK AAN HEB STAAN. MOET ZEGGEN DAT HET ME NIET TEGENVALT...

Voor een snelle 5800 is het eigenlijk eenvoudig.
Installeer alles op E, met uitzondering van een aantal programma's welke stug op C willen.
Als dat zo is, moet je even afwegen of het programma dat wel waard is.
Heb je alles geïnstalleerd, installeer dan ook even die M.guard. (Mobile Guard) HEBI K INMIDDELS GEDAAN. WEL STEEDS MELDINGEN OVER ANTIVIRUS, MAAR DAT VIND IK OOK WEER NIET NODIG. EN TIME OUT VERLICHTING ONDER DE 10 SECONDEN, DAT VIND IK WEL HEEL KORT, DUS GEWOON 60 SEC..
Daarmee kan je vrij eenvoudig alles uitschakelen wat standaard opstart, zonder dat je dat wil.
Het kan ook je cache legen, ach, je hebt het vast al gezien... Wat ik dan weer wel uitschakel in M. Guard, is dat M.guard zélf automatisch opstart bij eh.. opstarten... ;-) ook die webmanagement uitschakelen. Wat moeten we ermee? niks...
zie boven.
Verder vroeg ik me nog af of je weet of het te veranderen is, dat het standby scherm een beetje donkderder wordt ipv dat het helemaal zwart wordt. Wat ik eerder had opgemerkt. Vind ik vrij onhandig, soms moet je het meteen weer ontgrendelen (ook met jouw cfw). Mooier is zoals het bij 5800 fw is, iets donkerder scherm, even aanklikken en het scherm is weer helemaal aan.

Ook nog irritant bij álle c6 cfw's: als je typt op full qwerty, en je gaat met de pijl terug om te corrigeren, helpt het niet om de pijl ingedrukt te houden. Je moet dus elke keer de pijl indrukken om een letter terug te gaan. Als je hele woorden wilt schrappen ben je lang bezig. In de originele FW kon je snel de hele zin deleten.
Mogelijk met deze cfw's?? Ik denk dat als je dit mogelijk gaat krijgen, en mijn vorige opmerking, dat je echt een hele sterke cfw hebt gebouwd! :9

Je themaeffecten vind ik snel, zijn ook niet erg overdreven. Het glide effect van hs 1 naar hs 2 vind ik wel heel mooi. Het roteren is wat houterig (roteren van homescreen), mijn persoonlijke mening.

N8 font heb ik er nu in staan, maar ik vraag me af of het anders is als ons eigen font. Ik kan het niet goed beoordelen. Helaas kan ik screensnap niet installeren vanwege een gedeeltelijke installatie op CFW, kan dus geen foto maken ervan :( en vergelijken met na de flash straks. Ik heb in elk geval geen enkel probleem ermee.

Dat waren weer even mijn punten, ik ga in de loop van de dag jouw cfw van gisteren erop zetten en correctie: geen swype hs blank mod erbij want die heb je er al in gezet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:42:
Bedankt, ik heb ook even gezocht waar je dat kan vinden, waarschijnlijk heb je het van http://forum.pnht.org/showthread.php?902-edit-themes-effects zoniet, dan heb je hier misschien ook nog iets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:20:
[...]

Bedankt, ik heb ook even gezocht waar je dat kan vinden, waarschijnlijk heb je het van http://forum.pnht.org/showthread.php?902-edit-themes-effects zoniet, dan heb je hier misschien ook nog iets aan...
HElaas, de glinsteringen krijg ik nog niet voor elkaar. Ik heb de 6 files die je aangaf, naar 'effects' gesleept in rofs2, waarbij ik jouw effects ook liet staan. Maar ik kreeg toen niet dat effect wat ik zocht. Misschien ontbrak er toch nog wat.
Vervolgens heb ik nog een keer geflashed met een rofs2 waarbij ik álle thema effecten uit die ene die ik bedoelde (met die sterretjes...) in jouw cfw. Toen lukte het wel. Maar... toen liep het allemaal veel te traag en zat er te veel geschuif in.
De effecten van jou cfw zijn wel leuk, hoeven er niet uit. Alleen die dingen in de menu's vind ik wel leuk erbij, maar ik weet niet precies welke files daar dan in moeten (of misschien wel uit jouw cfw moeten).
Ik kan het allemaal wel proberen, maar 10 x achter elkaar flashen vind ik echt te veel. 3 x vond ik wel genoeg vandaag....
Misschien weet jij meer en kun je me er nog mee helpen.
Ik ben wel met je van mening dat effecten niet voor een te trage cfw moeten zorgen, dan kun je ze beter uitzetten!

PS ik vind wel dat je laatste cfw nog weer sneller lijkt dan de eerste.... ga zo door...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Laatste firmware is inderdaad wat sneller geworden ja...
Je hoeft overigens niet steeds opnieuw te flashen, je kan gebruik maken van de C2Z patch in combinatie met rompatcher. Dan kan je de effecten in C:/resource/effects gooien. Daarna even naar thema's, effecten uitschakelen, daarna weer inschakelen... Dan is het voor elkaar.

Ik wil wel even stoeien, ik weet precies wat je wilt, misschien heb ik daar wel even tijd voor straks, morgen... ;-)

edit:
Even geknutseld en wellicht is het volgende iets voor je?
http://www.mediafire.com/?8vaan12iqnae3k7

[ Voor 10% gewijzigd door TimothyW op 12-11-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:41:
Laatste firmware is inderdaad wat sneller geworden ja...
Je hoeft overigens niet steeds opnieuw te flashen, je kan gebruik maken van de C2Z patch in combinatie met rompatcher. Dan kan je de effecten in C:/resource/effects gooien. Daarna even naar thema's, effecten uitschakelen, daarna weer inschakelen... Dan is het voor elkaar.

Ik wil wel even stoeien, ik weet precies wat je wilt, misschien heb ik daar wel even tijd voor straks, morgen... ;-)

edit:
Even geknutseld en wellicht is het volgende iets voor je?
http://www.mediafire.com/?8vaan12iqnae3k7
Ik ga het proberen, de effects.
Ik heb ook wel eens c2z geprobeerd, maar lukt niet altijd met effects, kwam ik achter. Ga ik deze keer wel proberen te doen.
Maar wordt de telefoon niet trager van c2z?? Dat vraag ik me wel eens af.

Ovi store heb ik inmiddels goed op mobiel gekregen. MAar.... Ovi Maps dus niet!!! Er stond alleen Maps geprogrammeerd in tel.geheugen, heb ik verwijderd. Zowel maps 3.04 als 3.06 zijn beide niet te installeren! Geeft aan dat een vorige versie nodig is :? (heb nog wel sygic, maar toch ovi ook handig...)

Verder alles prima. Wat merk jij van N8 font? Is dat nou zo anders dan wat we hadden? Iets dikkere letters soms, lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Voor wat betreft C2Z, ik gebruik het altijd tijdelijk, bijvoorbeeld om effecten te bewerken en te bekijken. Uiteindelijk zal iets wat handig is, meegebakken worden in de firmware. Ik merk niet dat de telefoon trager werkt met of zonder C2Z. Ik denk dat als het al zo is, het te verwaarlozen is. Snelheid van Z is net zo snel als C.

Ovi maps 3.04 heb ik zonder probleem geïnstalleerd gehad, misschien is er iets te veel aangepast in de laatste firmware.. Ik heb wel me best gedaan namelijk om daar nog wat aan te doen in de firmware. Misschien eerder iets kapot dan heel gemaakt dan? daar kijk ik naar.

N8 font lijkt erg op het oude font, echter is de leesbaarheid in de browser beter. Het font is een klein beetje anders, scheelt niet heel veel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel super dat er eigenlijk geen bugs zijn. Waarom zijn er uberhaupt zoveel bugs bij al die cfw makers?? Denken die niet na of zo bij alles wat ze er in proppen? Dat idee krijg ik een beetje.
Jouw cfw's hebben minder bugs dan die van nokia zelf :D

Edit: super thema effecten zeg! Heel erg bedankt :D :D :D Precies zoals ik het wilde. Met ook nog animaties op het homescreen! Zullen menig 5800 bezitters jaloers op zijn...
Wordt allemaal ietsje trager, maar is nog wel te doen. Ook swype homescreen ziet er mooi uit (effect). Verder geen slome menu's die uitvouwen etc.
Zelfs een paar vallende (rode) sterren als ik me niet vergis! _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Maar al die eye-candy, zal denk ik wel ten koste gaan van je battererijduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TifKag schreef op zondag 14 november 2010 @ 10:06:
Maar al die eye-candy, zal denk ik wel ten koste gaan van je battererijduur
Wat bedoel je, de thema effecten?valt reuze mee, tenminste nu na 1 dag testen. Moet ik wel zeggen dat de effecten redelijk bescheiden zijn en niet allemaal openschuivende schermen te zien zijn. Bovendien ligt het m.i.ook aan welke cfw je gebruikt. En ik heb de lader standaard aan 's nachts.
Overdag gebruik ik de telefoon veel behalve voor bellen;) en als ik thuis ben is internet ook steeds aan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het experimenteren met video op mijn 5800 en vermaak me best met SUPER! als coverter. Het enige nadeel is dat dat ding gigantisch traag kan zijn met grote bestanden.
Badaboom en Cyberlink mediashow espresso werken via de videokaart, maar werken dan weer niet, of niet goed met ondertitels, iets wat toch best handig is met video's in een andere taal dan Engels. :P
Wel zijn ze ontzettend snel.

Zijn er eigenlijk manieren om die laatste aan de praat te krijgen met ondertiteling, of zijn ze gewoon nog te nieuw?

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ovi maps 3.04 heb ik zonder probleem geïnstalleerd gehad, misschien is er iets te veel. Ik heb wel me best gedaan namelijk om daar nog wat aan te doen in de firmware. Misschien eerder iets kapot dan heel gemaakt dan? daar kijk ik naar.

[/quote]
Nogmaals mee gestoeid: alleen via ovi suite kon ik ovi maps 3.04 installeren en gebruiken zonder problemen. (wel 7 mb extra tel.geh.kwijt aan maps, kan alleen in tel.geh.)
toen nogmaals 3.06 eroverheen gedaan, zowel bestand wat ik had als een nieuwe download van betalabs. Maar, nu de melding dat software niet compatible is bij telefoon. Als ik dan toch ga installeren, krijg ik vervolgens de melding:kan niet installeren, geen toegang. Dat laatste is vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheez50 schreef op maandag 08 november 2010 @ 03:00:
[...]

Ik vermoed dat er nog iets ofwel intern staat, ofwel op de geheugenkaart. Heb je al geprobeerd de geheugenkaart te formatteren en daarna een full reset te doen? De commerciele applicatie had je als het goed is kunnen backuppen.
Probleem is opgelost.

Wat de oplossing was de sd kaart te formatteren.

Daarna werkte Ovi Maps weer, hing hij niet meer.

Ik had voor m'n zusje er extra kaarten op gezet, misschien was dat het probleem.

Misschien was ook gelost, als ik alle kaarten had wegegooid op de sd kaart.

Misschien heeft iemand anders nog iets aan mijn oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel Device Software V 50.0.005 geïnstalleerd op mijn 5800. Bij het zoeken naar software updates meldt hij me dat er een update beschikbaar is (V 51.0.006). Back-up gemaakt, software gedownload (143 MB) en proberen te installeren. Dan krijg ik de foutmelding: "Internal Error: Downloading of the variant package failed. Most probably there is non-commecial software in your device."

Ik heb er idd een aantal applicaties opstaan. Ik denk enkel uit de Ovi Store. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:39:
Ik heb momenteel Device Software V 50.0.005 geïnstalleerd op mijn 5800. Bij het zoeken naar software updates meldt hij me dat er een update beschikbaar is (V 51.0.006). Back-up gemaakt, software gedownload (143 MB) en proberen te installeren. Dan krijg ik de foutmelding: "Internal Error: Downloading of the variant package failed. Most probably there is non-commecial software in your device."

Ik heb er idd een aantal applicaties opstaan. Ik denk enkel uit de Ovi Store. Wat nu?
Heb je het met het pc-programma NSU (nokia software updater) gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:00:
[...]

Heb je het met het pc-programma NSU (nokia software updater) gedaan?
Ja, sorry dat ik het vergat te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Thimothyw: cfw bevalt nog steeds prima. Nu heb ik een paar keer gebeld en zie dat het scherm dan ook meedraait. Na het beeindigen van het tel.gesprek vind ik het wel handiger dat het scherm niet meedraait, want het duurt nu best lang voordat het beeld goed staat (vaak houd ik de telefoon kennelijk nogal scheef als ik ophang...) en dan duurt het lang voordat je op 'oproep beeindigen' kunt drukken. Vind ik so wie so lang duren met zo'n touchscreen telefoon voordat je die button hebt gezien en ingedrukt...
Is het een simpel modje wat ik zelf kan veranderen? Of heb jij dat meegekopieerd van PNHT's cfw.

Verder is het stil hier. Iedereen een N8 gekocht of zo? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
nou, een N8 gaat er wel komen, maar dat duurt nog even... Misschien ga ik toch liever voor een uitschuif touch met qwerty ding...

Dat modje zit er al wel in, maar op een of andere manier schijnt dat ding dus wél te werken als het in C:/private zit en niet op Z.

Hier draait het niet meer mee na ik het in C heb gevrot.

Ik zoek ff uit welke het is, momentje....

Druk aan het zoeken nog hoor....

Nou, even een wijntje pakken, zo klaar hoor....

....

Ja, gevonden, kopiëer Z:\private\10202be9\200159ED.txt naar C:\private\10202be9

Als het dan nog niet werkt, heb ik waarschijnlijk tussendoor een nieuwe oplossing gevonden, maar ben ik dat vergeten.

Dan zit het kennelijk wel goed in de volgende release van de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:57:
nou, een N8 gaat er wel komen, maar dat duurt nog even... Misschien ga ik toch liever voor een uitschuif touch met qwerty ding...

Dat modje zit er al wel in, maar op een of andere manier schijnt dat ding dus wél te werken als het in C:/private zit en niet op Z.

Hier draait het niet meer mee na ik het in C heb gevrot.

Ik zoek ff uit welke het is, momentje....

Druk aan het zoeken nog hoor....

Nou, even een wijntje pakken, zo klaar hoor....

....

Ja, gevonden, kopiëer Z:\private\10202be9\200159ED.txt naar C:\private\10202be9

Als het dan nog niet werkt, heb ik waarschijnlijk tussendoor een nieuwe oplossing gevonden, maar ben ik dat vergeten.

Dan zit het kennelijk wel goed in de volgende release van de firmware.
wijntje heeft helaas niet geholpen;) bestandje gekopieerd maar nog steeds draaiend scherm. Maar misschien heb je inmiddels de oplossing?

Zonet een n8 in mijn handen gehad. Grootte valt me erg mee. Of tegen? Het scherm is maar iets groter dan onze. Homescreen ziet er uit zoals onze c6 cfw maar facebookwidget is wel mooier en je kunt erop scrollen.
Het thema is ook nokia white met blaadjes achtergrond of hoe het ook heet. Maar de ikonen van de shortcuts hebben wel de volledig transparante achtergrond, wat wij in de meeste cfw's nog niet hebben.
De lime variant is er nog niet hier en ik vind hem nog veel te duur. Ik kon het alleen niet laten om te kijken, maar blijf nog bij mijn 5800 met c6cfw. Eigenlijk een alleskunner maar al 1,5 jaar oud, zou je niet zeggen. Alleen de fotocamera blijft bagger...

edit: homescreen nokia n8 (en c7) hier :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:59

BrammT

The one and only!

Hmm, ik kom halverwege de CFW invallen hier.

Iemand heldere uitleg/downloads/etc voor me om ook mijn 5800 naar een fatsoenlijke firmware te flashen?

Ik blijf nog een tijdje online vanavond, dus zal nog wel ff antwoorden indien nodig. :)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrammT schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:19:
Hmm, ik kom halverwege de CFW invallen hier.

Iemand heldere uitleg/downloads/etc voor me om ook mijn 5800 naar een fatsoenlijke firmware te flashen?

Ik blijf nog een tijdje online vanavond, dus zal nog wel ff antwoorden indien nodig. :)
Begin hier over hoe je moet flashen http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=24990.0
Bewaar deze bij je favorieten (evenals de volgende) en download/installeer alle programma's, je hebt ze nodig.
De filmpjes ook maar eens bekijken.

Kijk hier ook alvast naar voor als het mis gaat (eigen ervaring :() http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,1792.0.html

Je moet nu in elk geval weten dat als je mooiere firmware wilt (widgets op homescreen, meer mogelijkheden) je Nokia C6 (of als ik het goed heb, ook met eigenschappen van N97) custom firmwares (CFW) hebben.
Je hebt ook 5800 CFW's maar die bieden toch niet zoveel (of geen) nieuws.

Met Navifirm download je eerst alle 7 bestanden die je in je oorspronkelijke firmware hebt zitten. Even goed zoeken want er zijn veel varianten.

Dan kun je, als je wilt, vast gaan flashen met de originele firmware. Volg de boven gelinkte tutorial. Als dit gelukt is, kun je Nokia C6 CFW's gaan proberen. :D

Bekijk eens diverse CFW's op http://forum.dailymobile.se/index.php?board=84.0 en bekijk welke je leuk lijkt. Ze beloven echter vaak veel snelheid, maar het valt vaak tegen. Ook kom ik regelmatig bugs tegen. Maar die heb ik ook met originele Nokia Firmware voor de 5800 ;(
Ik heb er een stuk of 7 getest, de snelste en mooiste vond ik http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=22786.0 en http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=32902.0
Ze hebben er vaak programma's uitgehaald van de oorspronkelijke firmware en er andere opegzet, waardoor je meer kan bewerken en zelf eraan kan sleutelen.

Al snel kom je dan tot de ontdekking wat je eigen wensen zijn en wil je misschien zelf wat in elkaar flansen. Op dit moment heb ik de CFW van TimothyW, zie http://camelsystem.nl/cfw/ en ik moet zeggen deze bevalt nog het beste. Supersnel en normale thema's en namen voor BT, profielen, etc. En natuurlijk kun je er zelf nog van alles aan doen. TimothyW is ook actief in dit topic, en zal zijn CFW waarschijnlijk verder updaten.

Ik denk wel even genoeg informatie voor je. Als newbie heb ik het maar uitgebreid beschreven in de hoop dat meer hier wat aan hebben en dat ze iets minder tijd kwijt zijn dan ik was.
Succes ermee

Edit: nog 2 opmerkingen
-C6 firmware voor 5800 bestaat uit 6 ipv 7 files. Dit klopt. Als je gaat flashen heb je naast de CFW download (die vaak alleen de rofs2 file bevat) ook de UDA en CORE files nodig. Deze kun je downloaden. Wanneer je de CFW van TimothyW download, heb je de overige files ook automatisch (@ TimothyW sorry dat ik reclame voor je maak :P _/-\o_ )
-Realiseer je dat je door het flashen wel je 2 jarige garantie kwijtraakt. Mijn toestel is nu bijna 1 1/2 jaar en ik geloof het wel... Als je net een nieuwe hebt zou ik het zelf persoonlijk niet zo snel doen.
Maar misschien kun je, door terug te flashen naar je 5800 firmware met Navifirm, weer je oorspronkelijke status krijgen waardoor niemand misschien meer wat ziet...??? Weet ik ook niet precies (maar zou het wel willen weten)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 22:20 ]

• TimothyW
hele goede uitleg speurder!

Over het laatste deel: Garantieverhaal...
Als je per ongeluk een fout maakt met flashen, dus de telefoon doet niks meer, dan wordt het gewoon gemaakt binnen de garantietermijn. Sterker nog, erna zal ook geen probleem zijn.

Mocht er een probleem zijn met je telefoon, waarbij het toestel niet meer functioneerd, zal garantie ook werken.
Als je telefoon nog wél werkt, maar bepaalde zaken niet, zoals bluetooth kapot ofzo, dan is het slimmer om eerst de originele firmware erop te zetten.

Doe je dat niet, dan doet Nokia dat wel voor je trouwens, dus dan nog.... geen probleem.

Ik heb mijn kapot geflashte telefoon met niet originele touchscreen, niet originele display en niet originele batterij ingeleverd bij nokia, kreeg er een nieuwe voor terug...

Door het flashen ben je naar mijn mening niet je garantie kwijt.
Kan je nog de originele erop zetten, moet je dat doen eigenlijk, maar als dat niet kan, doet je toestel het waarschijnlijk toch niet en 'ze' gaan echt niet eerst inspecteren of je een cfw erop hebt staan.

Ik had trouwens mijn telefoon om zeep geholpen omdat ik dacht dat ik rofs3 van mijn toesten erbij moest doen tijdens flashen.. Dat werkt dus niet. ;-0

Verwijderd

TimothyW schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:40:
Ik had trouwens mijn telefoon om zeep geholpen omdat ik dacht dat ik rofs3 van mijn toesten erbij moest doen tijdens flashen.. Dat werkt dus niet. ;-0
Dus je kunt hem zo kapot maken dat je hem zelf niet meer terug kunt flashen??
Moeten we dus wel oppassen.. :|

Ik merk nu overigens dat ik nu regelmatig de melding
'geheugen vol, sluit enkele toepassingen' krijg. Heb ca. 25 progjes geinstalleerd, allen op E. Wel lastig, met killme sluit ik alles af, doet de mediabar het niet. Opnieuw opstarten helpt wel. Maar net iets meer dan 40 mB over...
Ik vind het wel lastig om met MobileGuard te weten wat ik wel en niet moet instellen/laten opstarten/uitzetten.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 20:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:39:
[...]
Ja, sorry dat ik het vergat te vermelden.
probeer het anders eens zoals je een cfw flashed, maar dan met de originele files die je via navifrm download. Zie flash links van Speurder hierboven.

• TimothyW
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:19:
[...]

Dus je kunt hem zo kapot maken dat je hem zelf niet meer terug kunt flashen??
Moeten we dus wel oppassen.. :|

Ik merk nu overigens dat ik nu regelmatig de melding
'geheugen vol, sluit enkele toepassingen' krijg. Heb ca. 25 progjes geinstalleerd, allen op E. Wel lastig, met killme sluit ik alles af, doet de mediabar het niet. Opnieuw opstarten helpt wel. Maar net iets meer dan 40 mB over...
Ik vind het wel lastig om met MobileGuard te weten wat ik wel en niet moet instellen/laten opstarten/uitzetten.
Eigenlijk kan je alles blokkeren wat er automatisch op zou willen starten, behalve eventueel dus dan dus rompatcher. De rest start je op als je het nodig hebt, rompatcher is alleen handig om automatisch op te laten starten als je ook daadwerkelijk automatisch opstartende patches gebruikt. Anders kan die ook wel uit.

Verder is er werkelijk geen programma wat zomaar op hoeft te starten wat mij betreft.
Volgende firmware zal wat meer ruimte krijgen op c, maar dan nog blijft het behelpen hoor met een 5800...

Oja, over dat slopen van een telefoon bij verkeerd flashen:
Een firmware flashen is met de juiste handelingen niet echt een probleem, maar als je tegen alle regels in gaat rommelen, dus bijvoorbeeld een rofs3 bestand erbij zetten zoals ik had gedaan de eerste keer, dan maak je het toestel aardig stuk. Op het moment dat het toestel geen boot-bestanden heeft, of deze beschadigd zijn, dan heb je een probleem. Verder kan je gerust een firmware maken welke niet werkt, bijvoorbeeld door alle thema's eruit te slopen... dan doet je telefoon het ook niet meer, maar is hij wel gewoon te flashen. Hij komt dan niet door de selftest heen en geeft aan dat je naar een dealer moet. Nouja, we moeten niks... gewoon flashen die hap en klaar. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
Ik merk nu het steeds kouder wordt dat mijn touchscreen ook slechter reageert.. heel apart, zit ik op de fiets te smsen, dan registreert hij niet het juiste drukpunt. Smsen wordt soms bijna onmogelijk. Ik had dit voor het eerst bij mij cfw, dus dacht ik zet de oude (van navifirm) er weer op. Maar helaas was het geen bug ofzo, want het probleem doet zich nog steeds voor. In warme omgevingen (binnen, trein, etc) werkt alles wel normaal. Zou er iets kapot zijn? Zou zoiets kapot kunnen gaan door een cfw??

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meestal als het koud is zit ik niet aan telefoons enzo... Reageren niet alle lcd's traag bij kou? Kan me vaag herinneren dat dit ook bij rekenmachines gebeurde....bedacht ik mij.

@timothyw heb je nog wensen van ons tav je niewe release of heb je inmiddels zelf voldoende input hiervoor uit dit topic? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
ik heb nog even wat teruggehaald van hierboven:

Verder vroeg ik me nog af of je weet of het te veranderen is, dat het standby scherm een beetje donkderder wordt ipv dat het helemaal zwart wordt. Wat ik eerder had opgemerkt. Vind ik vrij onhandig, soms moet je het meteen weer ontgrendelen (ook met jouw cfw). Mooier is zoals het bij 5800 fw is, iets donkerder scherm, even aanklikken en het scherm is weer helemaal aan.

Ik zet altijd automatische blokkering uit.
Als ik wil blokeren, doe ik dat zelf wel.
Dan kan ik altijd even een tikje geven op het scherm en voila.
Zo ontzettend iri als het ding na korte periode eerst weer ontgrendeld moet worden!

Ook nog irritant bij álle c6 cfw's: als je typt op full qwerty, en je gaat met de pijl terug om te corrigeren, helpt het niet om de pijl ingedrukt te houden. Je moet dus elke keer de pijl indrukken om een letter terug te gaan. Als je hele woorden wilt schrappen ben je lang bezig. In de originele FW kon je snel de hele zin deleten.
Mogelijk met deze cfw's?? Ik denk dat als je dit mogelijk gaat krijgen, en mijn vorige opmerking, dat je echt een hele sterke cfw hebt gebouwd!

Hé, dat had ik nooit gedaan eigenlijk...
Wél met swype gedaan, dat werkt dan weer wel... ;-)

maargoed, alle input is welkom natuurlijk, lukt het, kan het, doe ik het...
Over dat scherm, minder donker... komt er niet in, want de batterij wil ik ook nog sparen... ;-)
Over backspace verhaal, ik ga kijken, maar ga er geen uren in stoppen eigenlijk.
Swype doet het prima en opzich snel zat... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee prima hoor. als je nog iets doen wat je misschien nog leuk vindt: de iconen transparant maken... ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Tot nu toe voor de volgende release het volgende klaar staan, moet het nog uploaden en wellicht komt er nog wat bij...

- Effecten wederom geminimaliseerd
- camera geluid staat uit bij keuze 'camera 4'
- diverse 'clutter' bestanden uit firmware verwijderd
- Diverse Nokia N8 ikonen toegevoegd
- spraakopdrachten verwijderd uit menu 'telefoon' bij 'instellingen'
- betere verwijdering van sommige applicaties
- Slide to unlock vernieuwd, N8 stijl
- Bellen enkel in portretmode werkt nu wel ;-)

firmware voelt erg stabiel aan, zal het zeer binnenkort releasen...

[ Voor 17% gewijzigd door TimothyW op 20-11-2010 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Is goed, ga ik doen.
Vanavond ga ik firmware 2.4 definitief 'maken'
Ik zal dan ook wat screendumps maken.

Ook Swype heeft een nieuwe beta uitgegeven, de nieuwe beta werkt prima op een CFW. Nog steeds geen Nederlands erin verwerkt, dus heb ik dat maar weer even toegevoegd.

Beide en wellicht nog wat meer komt er vanavond dus aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:58:
Is goed, ga ik doen.
Vanavond ga ik firmware 2.4 definitief 'maken'
Ik zal dan ook wat screendumps maken.

Ook Swype heeft een nieuwe beta uitgegeven, de nieuwe beta werkt prima op een CFW. Nog steeds geen Nederlands erin verwerkt, dus heb ik dat maar weer even toegevoegd.

Beide en wellicht nog wat meer komt er vanavond dus aan.
Dat is super. Vanavond gaat me niet meer lukken, morgen hoop ik.
Is het voldoende om alleen de 2 files te flashen?? Scheelt een hoop werk...

By the way, ook aan anderen, ik heb er nu last van dat de backups niet meer automatisch gemaakt worden. Laat ik elke nacht gebeuren. Geheugen wat opgeschoond, maar nee helpt niet. Ik heb dit ook gehad voordat ik CFW's erop had. Geen idee waarom het ineens niet meer lukt.
Moet ik het toestel opnieuw resetten hiervoor?
Ik vind dit backups juist zo ideaal. Met OVI suite gaat het de laatste tijd niet zo goed, verkeerde synchronisatie/dubbele items of hij vergeet te synchen terwijl hij wel aangeeft klaar te zijn. Raar... Backup heb ik meer vertrouwen in. Maar dat moet 'ie het wel automatisch doen (is wel zo makkelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Firmware 2.4 staat klaar op de site http://camelsystem.nl/cfw

Changelog is identiek aan eerder opgegeven, tw:

- Diverse Nokia N8 iconen toegevoegd

Let op!
Diverse aanpassingen worden pas doorgevoerd bij volledig flashen, dat wil zeggen incl. UDA!
Update je van 2.3 naar 2.4 zonder UDA, mis je in ieder geval diverse nieuwe iconen. Deze versie is wat schoner dan de eerdere, dus wellicht geheel niet gek om een complete flash te doen.

Screenshotje:

Afbeeldingslocatie: http://img822.imageshack.us/img822/4815/scr000001u.jpg

Meer screenshots op de webpage

De nieuwe "Swype" versie staat daar ook klaar, natuurlijk Nederlandse ondersteuning meegebakken.

[ Voor 17% gewijzigd door TimothyW op 20-11-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn, gaan we er weer opzetten de komende week. Totale flash maar weer, ben ik meteen van dat backup gedoe af hoop ik dan maar weer.
Heel mooi dat je er nu een paar plaatjes bij hebt.

@lessram, hoe gaat het met jouw cfw's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Mijn CFW's? Mwoah..... door het gebrek aan NL spraakherkenning in de PNHT basis files heb ik het even losgelaten. Die spraakherkenning heeft een hoge prioriteit voor mij. Zo erg dat ik zelfs zit te denken terug te gaan naar de originele firmware.... Maar ja dan mis ik weer dat hoofdscherm met de extra balken.
(Tevens even met andere dingen, met name Prince concerten, beziggehouden. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TimothyW: heb je nog naar de 4x4 menu's gekeken? Vind je ze toch niet mooi genoeg?
Ik heb er maar 1 kunnen vinden die in landscape te kleine ikonen heeft. Houdt het dus maar weer voorlopig bij 3 x 4. Mocht je links hebben naar screenshots/pagina's met andere 4x4's dan zou ik ze graag ff willen zien...
Ik ga de Swype ook maar weer eens proberen, mooi als het wat sneller werkt.

Edit: ik denk dat je 3x4 gehouden hebt zodat de ikonen beter tot zijn recht komen (verg.met N8), klopt dat?

Verder heb ik nog een screenshot van hoe een thema eruit kan zien met transparantie 100 %.
Weet jij misschien hoe je een thema uit de Rofs2 kunt filteren? Welke files dit zijn? Lijkt me erg mooi om deze in jouw CFW te verwerken!
(Tja ik heb weer een andere cfw erop gezet, maar nog geen uurtje mee gespeeld en alweer een behoorlijke bug tegengekomen... terug naar deze :D)

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_nqIiavkYceo/TOg03YUvPHI/AAAAAAAAAC8/seGiqNnNdZM/s1600/collage1.jpg
(als het plaatje niet te zien is klik hier: http://4.bp.blogspot.com/...NnNdZM/s1600/collage1.jpg)

Nog een vraagje: er is nu C6 firmware v20, maar jij gebruikt nog v11 zie ik in je download txt? (By the way, ik heb me hier niet zo in verdiept hoor maar ik begrijp dat v20 uit is (of half uit) uit andere CFW's)

Edit 2:
Eerste reactie op versie 4 cfw: super, heel snel. Na volledige flash 76,5 MB op tel.geheugen.
Mooie ikonen! Ik heb niets meer in de rofs2 veranderd, Komt wel weer een keer...
Maar waar is de slide to unlock in landscape gebleven??

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 08:50
Ziet er goed uit! Binnenkort een firmware van nokia. Ik wacht deze eerst af en als dit geen verandering meebrengt stap ik ook over op jou firmware :)
Weet iemand de exacte datum van de nieuwe firmware?
TimothyW schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:10:
Firmware 2.4 staat klaar op de site http://camelsystem.nl/cfw

Changelog is identiek aan eerder opgegeven, tw:

- Diverse Nokia N8 iconen toegevoegd

Let op!
Diverse aanpassingen worden pas doorgevoerd bij volledig flashen, dat wil zeggen incl. UDA!
Update je van 2.3 naar 2.4 zonder UDA, mis je in ieder geval diverse nieuwe iconen. Deze versie is wat schoner dan de eerdere, dus wellicht geheel niet gek om een complete flash te doen.

Screenshotje:

[afbeelding]

Meer screenshots op de webpage

De nieuwe "Swype" versie staat daar ook klaar, natuurlijk Nederlandse ondersteuning meegebakken.

• katban
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 19:38
StormRider schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:13:
Ziet er goed uit! Binnenkort een firmware van nokia. Ik wacht deze eerst af en als dit geen verandering meebrengt stap ik ook over op jou firmware :)
Weet iemand de exacte datum van de nieuwe firmware?

[...]
Heb zojuist de nieuwe firmware binnengehaald ;)
V.52.0.007
Het eerste wat mij opviel was dat de telefoon veel beter en sneller reageert op het kantelen.

[ Voor 12% gewijzigd door katban op 25-11-2010 08:50 ]

Verwijderd

katban schreef op donderdag 25 november 2010 @ 08:10:
[...]

Heb zojuist de nieuwe firmware binnengehaald ;)
V.52.0.007
Het eerste wat mij opviel was dat de telefoon veel beter en sneller reageert op het kantelen.
en verder?? nog geen changelog te vinden. Homescreen nog wat veranderd??

• katban
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 19:38
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:10:
[...]

en verder?? nog geen changelog te vinden. Homescreen nog wat veranderd??
Verder nog niets kunnen ontdekken.

Verwijderd

katban schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:44:
[...]

Verder nog niets kunnen ontdekken.
toch raar dat ze er niet meteen een changelog bij doen.

Weet iemand trouwens een programma waarmee je epub formaat ebooks kunt lezen?? Heb ik nog nergens kunnen vinden. Dan maar converteren, maar dat is ook niet altijd even handig (boeken met indexen).

Kun je trouwens een KPN dongel op je 5800 aansluiten zodat je er onderweg mee kunt internetten?? Lijkt me erg handig, binnenkort krijgen we nl. zo'n ding... :9~

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 20:31 ]

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:50
Niet officieel changelog V52:

+ Upgrade CPU performance Enhanced touch screen - Very fast
+ Improve wifi, connection error OVI
+ Rotate Enhanced
+ V52 pictures and movies better!
+ Ovi Maps 3.04
+ Added more space between alpha and bottom bar in full keyboard
+ theme effect with turbo manifest
+ RDS bug fix after got problem in v40
+ Quick office 6.2.524
+ Kinetic Scrolling improve in menu and gallery
- Ovi Store 1.05(611) still out-of-date

Performance schijnt echt verbeterd te zijn. Helaas voor mijn productcode nog niet beschikbaar, ik wacht af.

zie http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=35526.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Even snel voor iedereen welke deze officiele firmware zou willen testen, maar wellicht terug willen naar een CFW welke op versie 51 gebasseerd is, NIET DOEN in dat geval.

Je kan namelijk niet terug naar v51, dus ook niet naar een CFW momenteel.
Dan moet je wachten tot er een CFW uitkomt welke gebasseerd is op V52.

Zover ik gelezen heb zijn de verschillen voor iemand welke de standaard firmware tot op heden gebruikt groot, maar voor diegene welke een CFW gebruiken, die kunnen beter even wachten op een C6V20-V52 release, of C6V11-V52 voorwat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
TimothyW schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 07:49:
Even snel voor iedereen welke deze officiele firmware zou willen testen, maar wellicht terug willen naar een CFW welke op versie 51 gebasseerd is, NIET DOEN in dat geval.
Pfewww... goed dat je me er aan herinnerd. Ik wist dit wel, maar in mijn enthousiasme zou ik er gewoon niet aan gedacht hebben. d:)b

Mijn stille hoop dat de 52 ook het C6 hoofdscherm zou hebben met 5 balken is trouwens ook teniet gedaan. Was dat zo geweest dan had ik de CFW's links laten liggen en was weer naar original gegaan.

[ Voor 19% gewijzigd door LessRam op 26-11-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds kort gebruik ik Windows 7, 64 bit. Alles werkt perfect samen met mijn 5800, alleen bij het overzetten van grote videobestanden naar de telefoon krijg ik steeds een foutmelding, ongeveer halverwege het overzetten van het bestand. doe ik hetzelfde via Ubuntu of Windows XP, dan verloopt alles vlekkeloos. iemand een idee hoe ik dat best oplos?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 17:53 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic