Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:27:
[...]

Door met NaviFirm eerst een officiële C6 firmware met Nederlands binnen te halen
Dan met NokiaFirmwareEditorStd (NFEstd) de NL uit die officiële C6 te strippen.
Om vervolgens met hetzelfde programma, NFEstd, die gestripte taal weer te integreren in RM-356_51.0.006_prd.rofs2.V01
En daarna dus gewoon weer flashen naar de 5800

Niet echt moeilijk. Als je eenmaal de juiste tools hebt gevonden is het in 10 minuten te doen.
Ben er wel uren mee aan het ploeteren geweest, kwam omdat NFEstd niet goed kan "repacken" onder Windows7. Eenmaal geprobeerd in WinXP SP3 compatibiliteit als Admin, en het liep als een trein. (Weet niet of het kwam door Admin of juist door de compatibiliteit)
Ja het is best simpel, je moet idd wel de tijd ervoor hebben dan is het best een leuke bezigheid...
Lijkt me wel wat om mijn eigen CFW te maken, maar heb daar nog ff geen tijd voor.
Fijn dat deze nu in het NEderlands is. Hij werkt goed bij mij tot nu toe, wel geheugenkaart gewist en alles weer opnieuw installeren.
Het loopt nu ook minder traag dan de CFW die ik er gisteren op zette (Engelse, nieuwste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:01
Oei, een van de kinderen heeft met de telefoon gegooid.
Weet iemand wat de reperatiekosten voor een lcd en touchscreen ongeveer zullen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
kleefding schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:17:
Oei, een van de kinderen heeft met de telefoon gegooid.
Weet iemand wat de reperatiekosten voor een lcd en touchscreen ongeveer zullen zijn?
Onderdelen zijn op DealExtreme redelijk betaalbaar. Maar dan moet je zelf wel 2 rechterhanden hebben.
Paar weken terug heb ik het onderliggende scherm (dus niet het aanraakscherm) laten vernieuwen; kosten 80 Euro bij een Nokia Service Punt

[ Voor 5% gewijzigd door LessRam op 11-10-2010 01:06 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 01:06:
[...]
Onderdelen zijn op DealExtreme redelijk betaalbaar. Maar dan moet je zelf wel 2 rechterhanden hebben.
Paar weken terug heb ik het onderliggende scherm (dus niet het aanraakscherm) laten vernieuwen; kosten 80 Euro bij een Nokia Service Punt
Dank voor deze info! Ik zou een behuizing bestellen bij Dealextreme, nu ik zie dat dit slechts 6 euro kost.
(mijn pennetje valt er nl. steeds uit).
ik vond deze: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.40452
met extra pennetje, voorfront en al...! mooi.
Betalen jullie met Paypal voor zo'n oversease winkel? of met visa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 08:53:
[...]

Dank voor deze info! Ik zou een behuizing bestellen bij Dealextreme, nu ik zie dat dit slechts 6 euro kost.
Als je nog garantie hebt kan je volgensmij een gratis nieuw achterkantje krijgen als je pennetje er steeds uitvalt bij een NCP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bartske schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:31:
[...]

Als je nog garantie hebt kan je volgensmij een gratis nieuw achterkantje krijgen als je pennetje er steeds uitvalt bij een NCP :)
En dat is heel fijn, totdat na een paar weken het plasticje van binnen weer gebroken is? Ik heb zelf een stukje isolatietape in de achterkant gezet, waardoor het stokje over de gehele lengte wat zwaarder gaat. Dat werkt eigenlijk al een jaar prima. Vodafone eist weer dat je voor garantie van via het web bestelde telefonen je hele telefoon opstuurt enzo, gevolg is waarschijnlijk dat je 'm veel te lang kwijt bent :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
[...]

Ik betaal gewoon via PayPal bij DealExtreme. Heb de afgelopen jaren al zo'n 80-100 pakketjes van hen ontvangen en is nog nooit misgegaan. Wel heb je soms veel geduld nodig; doordat de verzending gratis is en verzonden wordt uit China kan het nog wel eens lang duren. Soms heb je het pakketje binnen een week, en soms moet je 3 weken wachten..... (Balen maar wat wil je voor die prijs)
Daarnaast is de kwaliteit van de items niet altijd je van het, soms valt het door het goedkope plastic van ellende uit elkaar. Maar meestal is de kwaliteit prima, zeker voor de prijs die je betaald. Evenals de batterijen voor de 5800, die zijn prima en ultra goedkoop bij DX. Zit misschien iets minder Ampere in, maar koop er 2 en een oplader en je GSM hoeft nooit meer zelf aan de oplader te liggen. (Ik doe dit al een jaar, gewoon dagelijks batterij verwisselen en weer verder met gebruiken)

Ik heb zelf toevallig gisteren een nieuw achterkantje besteld op eBay
http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=400155081448 voor 2 euro inclusief pennetje.

Nu lees ik dat het blijkbaar gratis is bij een NSP, maar zelfs dan kost het me meer aan benzine en parkeer kosten om die op te halen. (Daarnaast heb ik hem al een maand of 18 dus veel garantie zal er wel niet meer zijn :))

PS: heb je wel de goede schroevendraaiers erbij?
Nokia gebruikt torx schroeven. T5 en T6 (en die zijn verdomd klein)
Die kun je ook bestellen bij DX: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29544
Ik heb van de week toevallig de behuizing van mijn vriendin's Nokia 7610 SuperNova vervangen (ze had een 2e hands witte gekocht en voor 3 euro heeft ze nu een als nieuw uitziende zwarte) en die had ook dergelijke schroevendraaiers nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door LessRam op 11-10-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Dit is ongelooflijk;
Ik heb wat verschillende CFW's geprobeerd, en heb er nu 1 opstaan (RS08^5) die gigantisch zuinig is qua stroom verbruik. Vrijdag om 17 uur heb ik er een volle batterij in gedaan. Nu dinsdag 22:15 loopt ie nogsteeds zonder bijladen. Ben benieuwd hoelang hij het uiteindelijk volhoudt.

Daar ik weinig internet gebruik (alleen maar thuis via WiFi) schakel ik WiFi alleen maar in wanneer ik het nodig heb. (heel simpel met 1 druk op een snelkoppeling). Ook BlueTooth schakel ik met 1 druk in en uit wanneer ik het nodig heb. Hierdoor bespaard hij blijkbaar veel stroom door niet de hele dag naar BT en WiFi verbindingen te zoeken.
Daarnaast display licht op 50%.
OVI contacts verwijderd (dat schijnt veeeeel stroom te verbruiken)

In hoeverre dit nut heeft als je 24/7 internet gebruikt weet ik niet, maar voorheen haalde ik met hetzelfde telefoon gebruik hooguit anderhalve dag.

[ Voor 13% gewijzigd door LessRam op 12-10-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik probeer ook de C6 erop te krijgen..

weet iemand waar je 'jaf' kan halen? en hoe dit programma juist werkend te krijgen?

ook verder tips over welke rom je best gebruikt ed zijn welkom :-)
nuttige links hierover zijn ten zeerste welkom!

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:43:
hallo,

ik probeer ook de C6 erop te krijgen..

weet iemand waar je 'jaf' kan halen? en hoe dit programma juist werkend te krijgen?

ook verder tips over welke rom je best gebruikt ed zijn welkom :-)
nuttige links hierover zijn ten zeerste welkom!

alvast bedankt.
Uitleg en downloads:
http://forum.pnht.org/showthread.php?21

Welke C6 te gebruiken.... pfffttt... het sterft ervan....
Hier heb je ze voor het uitzoeken;
http://forum.dailymobile.se/index.php?board=84.0

Kleine tip: Gebruik de software allemaal als admin, een aantal geeft namelijk problemen als je dat niet doet. En wees bewust van "Eigen risico"

[ Voor 10% gewijzigd door LessRam op 11-10-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja hoor ook met Paypal bij DX, verliep altijd prima. Soms idd even langer wachten. Crystal Case van SE k800i was wel meteen kapot bij aankomst, maar ja was ook maar 1 euro ongeveer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:43:
Dit is ongelooflijk;
Ik heb wat verschillende CFW's geprobeerd, en heb er nu 1 opstaan (RS08^5) die gigantisch zuinig is qua stroom verbruik. Vrijdag om 17 uur heb ik er een volle batterij in gedaan. Nu maandag 18:54 loopt ie nogsteeds zonder bijladen. Ben benieuwd hoelang hij het uiteindelijk volhoudt.

Daar ik weinig internet gebruik (alleen maar thuis via WiFi) schakel ik WiFi alleen maar in wanneer ik het nodig heb. (heel simpel met 1 druk op een snelkoppeling). Ook BlueTooth schakel ik met 1 druk in en uit wanneer ik het nodig heb. Hierdoor bespaard hij blijkbaar veel stroom door niet de hele dag naar BT en WiFi verbindingen te zoeken.
Daarnaast display licht op 50%.
OVI contacts verwijderd (dat schijnt veeeeel stroom te verbruiken)

In hoeverre dit nut heeft als je 24/7 internet gebruikt weet ik niet, maar voorheen haalde ik met hetzelfde telefoon gebruik hooguit anderhalve dag.
Je bedoelt de CFW waar we het vorige week over hadden? Bevalt me tot nu toe goed! Eigenlijk nauwelijks bugs ontdekt, of geen nieuwe. Wel gebeurt het tijdens het afspelen van een bepaald liedje van de ene geripte CD hij telkens op hetzelfde moment ineens naar een totaal ander liedje van een andere CD gaat wat er niets mee te maken heeft. Even later gaat hij wel weer naar de volgende track die dan hoort af te draaien. Volkomen vreemd, is dat een bug? Of een soort kortsluiting of zo... Heb liedje al verwijderd en opnieuw erop gezet, gebeurt het weer. Vervelend.

Ik vind de accu ook zeker niet minder slecht als hij was. Ik doe hem wel elke avond aan de oplader, maar nu je erover begint, hoef ik dit veel minder vaak tussendoor te doen terwijl ik er wel meer mee zit te spelen.

Vraag je aan jou, als je het weet: ik probeer met Active Files, XPlorer, etc. files naar C\Resource te krijgen (of naar E\Resource), maar het lukt dus echt niet. Ik kan alle bestandsmappen inzien, maar dus niet verplaatsen. Maar dit moet nu toch lukken met CFW erop?? N.B. ik wil graag Orange Homescreen erop hebben (met daarbij allemaal tabbladen op het homescreen) en dan moet je een bepaalde file met fonts daarin zetten....) Is er dan met deze CFW niet sprake van een hack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:39:
[...]
Je bedoelt de CFW waar we het vorige week over hadden?
Euhmmm... ik vergistte me. Ik gebruik nu een andere;
XpressTech RC 3||C6 V11||AppleOrangeFruit (hier te vinden)
Ik vind die 5 bars op het homescreen (C6 stijl) ideaal. Dat was nu net wat ik mistte bij de 5800

Het verspringen van de muziek heb ik nog niet gehad, maar komt mede doordat ik de muziekspeler nog niet echt uitgeprobeerd heb. Ik heb een iPod met 160GB aan muziek (mijn complete collectie legale cd's) en die draait prima zijn rondjes in de auto (autoradio met iPod dock) Maar volgende week ga ik op vakantie naar Turkije en dan gaat alleen de 5800 mee met 4GB muziek erop. Genoeg voor in het vliegtuig en aan het strand.

Ik ben zelf wel een "bug" tegengekomen (eigenlijk een missende feauture). ALLE custom firmwares zijn allemaal gebaseerd op een basis versie van PNHT, deze "groep" gebruikt de EURO1 firmware. EURO1 bevat geen Nederlands in tegenstelling tot EURO2. De Nederlandse taal is gemakkelijk toe te voegen, heb ik ook gedaan. Maar dat is alleen voor de Telefoon-menu's en T9. Daarentegen werkt de spraakherkenning nog steeds niet in het Nederlands.
Weinig mensen zullen spraak herkenning gebruiken, ik post dit probleem namelijk overal en nergens; maar niemand die ook maar aangeeft het probleem te herkennen of de oplossing te hebben. In de auto hoefde ik voorheen maar te roepen "thuis", en de autoradio met een BlueTooth verbinding met de 5800 begon over de speakers simpel te bellen naar mijn huis en het gesprek liep vloeiend via speaker en ingebouwde microfoon.
Maar nu kan ik roepen wat ik wil, welke naam ook uit mijn contactenlijst; maar de telefoon herkend het niet.
Gebeld worden is geen probleem, knopje v/d de auto radio indrukken om op te nemen en het gesprek loopt.
Ik zoek dus een manier om zelf te bepalen wat als basis firmware wordt gebruikt.....
Vraag je aan jou, als je het weet: ik probeer met Active Files, XPlorer, etc. files naar C\Resource te krijgen (of naar E\Resource), maar het lukt dus echt niet. Ik kan alle bestandsmappen inzien, maar dus niet verplaatsen. Maar dit moet nu toch lukken met CFW erop??
Oefff.... jij gebruik je telefoon anders dan ik. Ik gebruik hem vrij basaal; bellen, sms-je, wat muziek en een foto maken, en prioriteit de Agenda (de reden dat ik een smartphone heb; Agenda die te sync'en is met MSOutlook). Daarnaast draai ik wat widgets als eBuddy (als ik thuis ben, heb nl. geen internet abo), nu.nl, youtube, accuweather, BrightLight, OV9292, UpCode.
Da's alles wat ik ermee doe..... Dus bestandsbeheer heb ik nog nooit bekeken zelfs... nu dus maar eens gedaan. Maasr ik zie alleen maar een optie "Kopieren" via de optie knop. Geen optie "Verplaatsen". Maar is het niet handiger om dat gewoon met de PC te doen?
Ik wil graag Orange Homescreen erop hebben (met daarbij allemaal tabbladen op het homescreen) en dan moet je een bepaalde file met fonts daarin zetten....) Is er dan met deze CFW niet sprake van een hack?
Ohjee.... ik heb zo'n CFW erop gehad van de week, weet niet meer welke dat was. Die had wel tig verschillende HS versies. Orange maar ook Vodafone en zelfs een HS die veel weg had van een Samsung Star. Die heb ik er uiteindelijk weer afgegooid omdat ik juist die 5 bars zo heerlijk vind; in 1 blik op de 5800 alle info die ik wil zien.
Ik weet niet meer welke ik zag maar misschien heb je hier iets aan?
http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=23553.0

Mogelijk heb je hier nog meer aan;
http://forum.dailymobile....22786.msg338283#msg338283
Hier zitten veel soorten HomeScreens in inclusief Orange en Vodafone. Maar weer niet die C6 waar ik zo blij mee ben, en daarom heb ik hem er weer afgegooid.

Hier zelfs als gewoon .sis bestand te downloaden
http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=23514.0
(Alleen.... ik krijg ze niet aan de gang....)

[ Voor 7% gewijzigd door LessRam op 12-10-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:48:
[...]

Uitleg en downloads:
http://forum.pnht.org/showthread.php?21

Welke C6 te gebruiken.... pfffttt... het sterft ervan....
Hier heb je ze voor het uitzoeken;
http://forum.dailymobile.se/index.php?board=84.0

Kleine tip: Gebruik de software allemaal als admin, een aantal geeft namelijk problemen als je dat niet doet. En wees bewust van "Eigen risico"
Denk dat ik alles gevonden heb, bedankt hiervoor.
juist nog één probleem: wanneer je moet flashen, moet je ook je gsm uitzetten.
Daar loopt het verkeerd: hij disconnect van de pc met gevolg dat het niet werkt.
krijg als foutmelding:

Detected P-KEY: 90009699
P-key nokia module version 01.02
Init usb communication...
Can't detect flashing server!

Heb nog eens de driver van nokia kabel geinstalleerd, maar tevergeefs.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Voor wat ik begrijp doe je het precies verkeerd.
Je moet de telefoon uit hebben en al wel aangesloten met de USB.
Nadat je op de FLASH knop druk, druk je de telefoon weer AAN door de knop in te drukken en meteen weer los te laten. (Je hoort de computer eerder de USB connect geluiden geven dan dat het lampje van de 5800 aangaat, dus ga er vanuit dat ie echt aangaat, niet te lang indrukken die aan-knop)
Vervolgens begint het flashen helemaal vanzelf.

(ben nu al met dag 4 bezig op 1 batterij.... een prima cfw)

[ Voor 6% gewijzigd door LessRam op 12-10-2010 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is net het gedeelte dat niet werkt bij mij...staat de telefoon uit dan herkend de pc het toestel niet. dus kan het eigenlijk niet aansluiten. driver probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:47:

dat is net het gedeelte dat niet werkt bij mij...staat de telefoon uit dan herkend de pc het toestel niet. dus kan het eigenlijk niet aansluiten. driver probleem?
Je hebt wel PC Suite of OVI Suite geïnstalleerd staan?
De drivers die daar in zitten zijn namelijk wel nodig. PCSuite/OVI Suite moet wel afgesloten zijn (wordt geadviseerd)

- Met de telefoon aangesloten JAF opstarten, hele proces afwerken tot je bij FLASH komt
- Dan 5800 volledig uitschakelen
- Op de FLASH knop drukken
- daarna telefoon aanzetten en;
het flashen begint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pc suite staat er idd wel op..

heb eens andere c6 files getest en daar kom ik al een stapje verder:

search phone... not found. En verder doet ie dus niets.

Welke bestanden gebruiken jullie om te flashen, mss ligt het wel hieraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:48:
pc suite staat er idd wel op..

heb eens andere c6 files getest en daar kom ik al een stapje verder:

search phone... not found. En verder doet ie dus niets.

Welke bestanden gebruiken jullie om te flashen, mss ligt het wel hieraan?
Als je al zover komt dat ie "search phone... not found" aangeeft, heeft het niets meer te maken met de bestanden die je gebruikt. Want een stuk daarvoor heeft ie alle bestanden al gecontroleerd.
Bij "search phone" zoekt ie over USB naar een telefoon. Niets meer en niets minder, daar gaat het dus blijkbaar fout.
Bij mij was het zo dat op het moment dat "Search Phone" in beeld komt te staan; dan druk ik de telefoon aan, laat hem meteen lost en het flashen begint.
(Doe je het wel als Admin?)

*O* YEAH... al 4 dagen en 1 uur volgemaakt op 1 batterijlading *O*
(Veel langer zal het niet meer duren met maar 2 streepjes over)

[ Voor 8% gewijzigd door LessRam op 12-10-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik doe het als admin.
doe precies zoals je zegt, druk telefoon aan (je hoort windows geluid maar vindt driver niet, foutmelding) meteen erna hoor je weer het windows geluid dat hij uitgaat dus (ipv zoals bij jou het flashen begint)

Ik gebruik wel win 7, mss ligt het hier wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:23:
ik doe het als admin.
doe precies zoals je zegt, druk telefoon aan (je hoort windows geluid maar vindt driver niet, foutmelding) meteen erna hoor je weer het windows geluid dat hij uitgaat dus (ipv zoals bij jou het flashen begint)

Ik heb ook win 7, ik had zelfde probleem. Wat bij mij heeft geholpen:
flash indrukken, yes, meteen daarna telefoonknop INGEDRUKT houden TOTDAT ik op het scherm zie staan dat hij telefoon heeft gevonden DAN PAS loslaten, bij mij duurt dat langer dan de genoemde seconde.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:01:
Je blijft toch niet op Nokia wachten, als je van je slak een haas kan maken, met widgets en shortcuts etc.
lees wel ff IMPORTANT STEPS TO BE DONE BEFORE FLASHING WITH XTENSION:, en First Boot Optimization - Do not ignore this!:
eventueel handmatig herstarten als telefoon dit niet doet, dan met rust laten totdat dit alsnog wordt voorgesteld.
ps xtension10-variant 2 moet je hebben.
Die ziet er ook leuk uit, ga ik proberen!
LessRam schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:14:
[...]

Ik vind die 5 bars op het homescreen (C6 stijl) ideaal. Dat was nu net wat ik mistte bij de 5800

Het verspringen van de muziek heb ik nog niet gehad, maar komt mede doordat ik de muziekspeler nog niet echt uitgeprobeerd heb. Ik heb een iPod met 160GB aan muziek (mijn complete collectie legale cd's) en die draait prima zijn rondjes in de auto (autoradio met iPod dock) Maar volgende week ga ik op vakantie naar Turkije en dan gaat alleen de 5800 mee met 4GB muziek erop. Genoeg voor in het vliegtuig en aan het strand.

Ik ben zelf wel een "bug" tegengekomen (eigenlijk een missende feauture). ALLE custom firmwares zijn allemaal gebaseerd op een basis versie van PNHT, deze "groep" gebruikt de EURO1 firmware. EURO1 bevat geen Nederlands in tegenstelling tot EURO2. De Nederlandse taal is gemakkelijk toe te voegen, heb ik ook gedaan. Maar dat is alleen voor de Telefoon-menu's en T9. Daarentegen werkt de spraakherkenning nog steeds niet in het Nederlands.
Weinig mensen zullen spraak herkenning gebruiken, ik post dit probleem namelijk overal en nergens; maar niemand die ook maar aangeeft het probleem te herkennen of de oplossing te hebben. In de auto hoefde ik voorheen maar te roepen "thuis", en de autoradio met een BlueTooth verbinding met de 5800 begon over de speakers simpel te bellen naar mijn huis en het gesprek liep vloeiend via speaker en ingebouwde microfoon.
Maar nu kan ik roepen wat ik wil, welke naam ook uit mijn contactenlijst; maar de telefoon herkend het niet.
Gebeld worden is geen probleem, knopje v/d de auto radio indrukken om op te nemen en het gesprek loopt.
Ik zoek dus een manier om zelf te bepalen wat als basis firmware wordt gebruikt.....

[...]

[...]

Ik weet niet meer welke ik zag maar misschien heb je hier iets aan?
http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=23553.0

Mogelijk heb je hier nog meer aan;
http://forum.dailymobile....22786.msg338283#msg338283
Hier zitten veel soorten HomeScreens in inclusief Orange en Vodafone. Maar weer niet die C6 waar ik zo blij mee ben, en daarom heb ik hem er weer afgegooid.

Hier zelfs als gewoon .sis bestand te downloaden
http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=23514.0
(Alleen.... ik krijg ze niet aan de gang....)
Bedankt voor je links. Ik kende er wel een paar, maar niet alle. Ik ga er mee aan de slag!
Hoe doe je dat als je telkens andere CFW uitprobeert, je moet toch steeds verschillende programma's opnieuw installeren? Ben je best een tijd zoet mee... vind je dat niet lastig? Vooral progs. op de geheugenkaart moet ik er eerst handmatig afhalen, anders krijg ik daar later steeds problemen mee.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:23:
ik doe het als admin.

Nee ligt niet aan Win7, die gebruik ik namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:04:
Bedankt voor je links. Ik kende er wel een paar, maar niet alle. Ik ga er mee aan de slag!
Hoe doe je dat als je telkens andere CFW uitprobeert, je moet toch steeds verschillende programma's opnieuw installeren? Ben je best een tijd zoet mee... vind je dat niet lastig? Vooral progs. op de geheugenkaart moet ik er eerst handmatig afhalen, anders krijg ik daar later steeds problemen mee.
Ik gebruik alleen C6 firmwares, dus heb geen problemen gehad met het er steeds af moeten halen van mappen van de geheugenkaart. Misschien geluk gehad, maar nergens problemen gehad. Volgens mij ontstaat dat probleem als je 5800 CFW's gebruikt, zoals met die Orange, Vodafone e.d. HomeScreens.
Wel irritant inderdaad is dat ik steeds al die programma's moet installeren. Denk ook iedere keer; dit is de laatste flash dus hoef ik die sis bestanden niet eerst op de PC op te slaan |:( Dom want nu moest ik na iedere flash weer naar de OVI store en de programma's weer binnen halen en installeren.
Slimmer is ze eerst naar de harddisk van de PC te kopieren (of apart mapje van je SD kaart) en na iedere firmware update van daar installeren.

Ik wil eigenlijk nog een paar mooi uitziende CFW's proberen, maar hik nu op tegen dat steeds alles opnieuw installeren. En vooral; ben veel te bang dat met nieuwe firmwares de batterij duur weer verkort wordt. Misschien heb ik toevallig wel net een juiste combinatie van settings en installaties gedaan, die ik nooit meer precies zo terug krijg.
Enige reden waarom ik nu nog al die moeite wil nemen is wanneer iemand me zegt dat Voice Commands werkt wanneer er Nederlands tegen de telefoon gesproken wordt. (Dus mocht je er zo één tegenkomen :))
Verder ben ik nu optimaal tevreden met mijn C6 menu en giga lange batterij duur.

(Nog steeds werkend..... 4 dagen en 5 uur ! Ik heb er dan wel niet veel mee gebeld. Alleen maar in totaal half uurtje internet, wat progs installeren, agenda bijwerken e.d. Maar zelfs voor alleen maar standby is dat bij mij een record)

[ Voor 7% gewijzigd door LessRam op 12-10-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:47:
[...]

Nee ligt niet aan Win7, die gebruik ik namelijk ook.
Aan wat dan wel? :*)

na al de tips nog steeds niet werkend gekregen..

edit: werkend gekregen door eerst oude usb drivers nokia te gebruiken en nadien terug recentere te installeren. is toch nog wat spelen met wanneer telefoon nu juist uit en aan te zetten..

Nog maar vraagje dan :P
De rom die ik erop zette is in het English waar geen T9 berichten mogelijk zijn, Ook menu's zijn toch handiger in eigen taal..
zijn er ook nederlandstalige versie (waar ik veronderstel wel de T9 optie bij is?)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:23:
[...]
Nog maar vraagje dan :P
De rom die ik erop zette is in het English waar geen T9 berichten mogelijk zijn, Ook menu's zijn toch handiger in eigen taal..
zijn er ook nederlandstalige versie (waar ik veronderstel wel de T9 optie bij is?)
Zelf doen :) Ik heb de mijn ook in het NL. Is vrij gemakkelijk;
http://forum.pnht.org/sho...o-Ported-C6-using-NFE-0.2

Programma daarvoor;
http://forum.pnht.org/sho...itor-NFE-0.2-STD-Released

Kant en klare language files;
http://forum.pnht.org/sho...e-Files-Updated-Languages

Het kan dat je na installatie opeens niet meer het querty toetsenbord in beeld krijgt. Dan moet je even spelen met de instellingen voor taal.
T9 gebruik ik nooit, dus of die goed te gebruiken is..... don't know

Ook dit weer als Admin doen, anders krijg je foutmeldingen tijdens het REPACK'en van het bestand.

PS: Deze link is misschien nog gemakkelijker, uitleg en links, alles in 1
http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=30697.0

Telefoon begint nu 09:50 pas te piepen dat de batterij bijna leeg is.
4 dagen en 17 uur !

[ Voor 34% gewijzigd door LessRam op 13-10-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Nu 11:23 stopt de batterij ermee.
Dus al met al; van vrijdag 17:00 tot woensdag 11:23 op 1 batterij
4 dagen en 18 uur op 1 batterij lading
Ik heb hem weinig gebruikt, maar had ik de telefoon helemaal niet gebruikt was 5 dagen stand-by misschien haalbaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:35:
[...]

Het kan dat je na installatie opeens niet meer het querty toetsenbord in beeld krijgt. Dan moet je even spelen met de instellingen voor taal.
T9 gebruik ik nooit, dus of die goed te gebruiken is..... don't know
Schrijftaal niet op Ned maar op Engels selecteren anders valt qwerty weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg een virusmelding bij dit programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:20:
[...]

Ik krijg een virusmelding bij dit programma!
Ik heb hem zelf net nogeens binnen gehaald. Het uitpakken van de 7z duurt vrij lang voor zo'n klein programma. Maar er wordt geen virus gevonden door Microsoft Security Essentials (gecontroleerd voor en na het uitpakken). Sommige AV zijn een beetje te overaktief (zeker bij wat duistere programma's), tja in dat geval moet je zelf beslissen wat je doet..... Ik heb in de afgelopen week geen rare meldingen van welk programma gekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door LessRam op 13-10-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 13:43
Heb zelf sinds enkele weken een 5800XM. Nu heb ik een aantal wifi netwerken ingesteld etc. Soms als ik thuis ben voel ik de telefoon heel even subtiel trillen, net als wanneer je een toets aanraakt. Als ik hem dan ontgrendel en ik kijk op het scherm is er niets te zien..

Weet iemand hoe dit kan? Ik dacht eerst dat ik me het verbeelde maar heb het nu al een aantal keer gemerkt. Ik vermoed zelf dat de netwerkverbinding er iets mee te maken heeft. Naast de batterijstatus geeft hij dan ook het 'verbonden' pictogram weer terwijl ik hem helemaal niet wil laten verbinden. Ik heb voor zover ik weet geen programma's op de achtergrond draaien die een verbinding zouden willen maken. Ook al zeg ik verbinding verbreken heeft hij toch weer binnen enkele seconden verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik dacht dat ik zelf gek was geworden. Ik heb er nu al enkele weken geen last meer van, aanvankelijk meerdere keren per dag. Ik dacht zelf dat het aan de gmail applicatie lag, die automatisch mail ophaalde, en trilde bij nieuwe berichten. Ik weet het echter niet zeker.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:44:
[...]

Ik heb hem zelf net nogeens binnen gehaald. Het uitpakken van de 7z duurt vrij lang voor zo'n klein programma. Maar er wordt geen virus gevonden door Microsoft Security Essentials (gecontroleerd voor en na het uitpakken). Sommige AV zijn een beetje te overaktief (zeker bij wat duistere programma's), tja in dat geval moet je zelf beslissen wat je doet..... Ik heb in de afgelopen week geen rare meldingen van welk programma gekregen.
Ik gebruik AVG free. Heb hem even uitgezet en progr. geopend, moet ik dus wel elke keer de AV uitzetten.

Heb nu Xtension 10 variant 2 draaien, wel leuke homescreens, maar ik mis nu al wel de voordelen van C6 firmware!! En wat erg vervelend is, de muziekbibliotheek kan de muziek op de geheugenkaart niet lezen. Bug?
Ik zal eens zoeken op internet. Ik kan gelukkig wel backups maken en terugzetten na een flash. Behalve de settings, kwam ik net achter: niet doen want dan loopt de hele boel door elkaar en kun je weer opnieuw flashen...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Michel5128 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:21:
Heb zelf sinds enkele weken een 5800XM. Nu heb ik een aantal wifi netwerken ingesteld etc. Soms als ik thuis ben voel ik de telefoon heel even subtiel trillen, net als wanneer je een toets aanraakt. Als ik hem dan ontgrendel en ik kijk op het scherm is er niets te zien..

Weet iemand hoe dit kan? Ik dacht eerst dat ik me het verbeelde maar heb het nu al een aantal keer gemerkt. Ik vermoed zelf dat de netwerkverbinding er iets mee te maken heeft. Naast de batterijstatus geeft hij dan ook het 'verbonden' pictogram weer terwijl ik hem helemaal niet wil laten verbinden. Ik heb voor zover ik weet geen programma's op de achtergrond draaien die een verbinding zouden willen maken. Ook al zeg ik verbinding verbreken heeft hij toch weer binnen enkele seconden verbinding...
instellingen --> connectiviteit --> WLAN --> WLAN Wizard --> Opties --> Instellingen --> Beschikbaarheid WLAN tonen --> NOOIT

Internetverbindingstest --> NOOIT UITVOEREN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:04:
[...]Heb nu Xtension 10 variant 2 draaien, wel leuke homescreens, maar ik mis nu al wel de voordelen van C6 firmware!!
Exact wat mijn bevindingen waren. Leuke HomeScreens, maar geen C6 HomeScreen. Jammer dat die om de één of andere reden niet samen kunnen in 1 CFW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:14:
[...]

Werkt bij mij nu eindelijk ook :*) (in het nederlands!).
Wat me hier wel stoort, en weet niet of dat bij alle roms zo is, is dat de shortcuts van de contactpersonen op het homescreen niet werken?
Je kan een contactpersoon selecteren maar verschijnt niet op je homescreen?
Toch wel iets wat ik wou..

Verder is het een hele vooruitgang! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:29:
[...]
Wat me hier wel stoort, en weet niet of dat bij alle roms zo is, is dat de shortcuts van de contactpersonen op het homescreen niet werken?
Huh???
Je bedoeld die 4 fotos die je op de HS kunt zetten?
Werkt bij mij prima. Ik druk raak de foto aan en krijg meteen een nieuw scherm met de opties "Spraakoproep, Bericht, Video-oproep" met daarboven hetzelfde fotootje.
Je moet wel in de contactlist eerst een foto koppelen aan de persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:29:
[...]

Werkt bij mij nu eindelijk ook :*) (in het nederlands!).
Toch wel iets wat ik wou..

Verder is het een hele vooruitgang! _/-\o_
Geen last van gehad, wel dat je een extra handeling moet verrichten voordat je de nummers in beeld hebt van 1 contactpersoon.
Misschien opnieuw ff zelfde CFW flashen? Heb ik ook eens gedaan met een bug (volumebug) en die was daarna over.
LessRam schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:38:
[...]

Exact wat mijn bevindingen waren. Leuke HomeScreens, maar geen C6 HomeScreen. Jammer dat die om de één of andere reden niet samen kunnen in 1 CFW.
Misschien kun je dat wel zelf doen als je zelf CFW maakt (zou niet zo moeilijk zijn lees ik...)....?
Wat ik meteen mis bij Xtension is dat bij C6 bij webpagina invullen internet meteen de google zoekoptie verschijnt onderin beeld. Ideaal, hoef je niet eerst naar google bijv. te gaan.

Edit: ik heb het nu alweer gehad met die Xtension. Alle homescreens uitgetest, maar ze zijn niet zoals ik zou willen (opzij vegen en dan gewoon ikonen die je wilt, geen overbodige zaken of knoppen).
Ik mis de voordelen die ik in de paar dagen 'met C6' heb gezien!! Ga de CFW erop zetten die jij zo super vindt, eens zien of die mij ook bevalt.
Voor homescreens zal ik nu en dan misschien SPB Shell gebruiken, ook dat schijn je misschien te kunnen integreren, als ik ooit nog eens een gevorderde modder wordt...
Ook gaat Xtension mij veel te traag. Hoewel ik dan ook graag thema-effecten aan heb staan...
Ik ga ook ff proberen of ik het voor zetten.

Edit:
@LessRam, ik probeerde de cfw van nl te voorzien dmv NFE, ik denk dat het toevoegen van de taal een eitje was, het terug inpakken ging goed. Volgens de site van pnht is dit alles.
Maar volgens de site van dailymobile moet je niet meteen flashen, maar nog een paar files toevoegen. Dit heb ik gedaan. Maar hij wil hem daarna niet meer inpakken, allemaal foutmeldingen, etc. Heb jij deze aanvullingen ook gedaan of slechts de nl. taal geimporteerd?
Uiteindelijk had ik toch een rebuilt bestand rofs2, deze hernoemd, geflashed maar toen ging mijn telefoon dood.
Via de goede tutorial van Dailymobile de originele fw er weer opgezet.
Maar schrok wel, hele avond bezig geweest en weet niet wat er nu mis ging. Enig idee?
Flash jij alleen de rofs2 bijv. En laat je de verdere bestanden staan?
Ik flash de overige ook mee, zoals beschreven in de handleiding van daymobile over cfw.

Ps sorry dat ik er geen links bijvoeg, ik typ dit nl vanaf mijn telefoon ofwel de weer 100% nokia 5800 :( ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 13:43
LessRam schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:35:
[...]

instellingen --> connectiviteit --> WLAN --> WLAN Wizard --> Opties --> Instellingen --> Beschikbaarheid WLAN tonen --> NOOIT

Internetverbindingstest --> NOOIT UITVOEREN
Heb dit ingesteld, heeft helaas alleen niet geholpen. Hij zet soms ook een dataverbinding op via het mobiele netwerk. Hij staat dan aangegeven als 'verbonden' maar datagebruik heeft hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:07:
[...]

Heb dit ingesteld, heeft helaas alleen niet geholpen. Hij zet soms ook een dataverbinding op via het mobiele netwerk. Hij staat dan aangegeven als 'verbonden' maar datagebruik heeft hij niet.
Kijk ff al je apps.na, misschien is er 1 waarbij in de settings iets veranderd moet worden. Zodat het prog.niet vanzelf verbinding maakt.

Edit
@LessRam: ik krijg het niet meer voor elkaar om CFW te flashen! Telkens geeft hij aan missing, corrupt files, oid. Ik kan alleen nog maar de oorspr. fabrieksinstellingen terugzetten. Ik kan dus ook niet meer flashen naar de C6 versies die ik pas geprobeerd heb. Misschien doe ik het ineens helemaal fout..? :? 8)7 :'(
Misschien kun je me een beetje op weg helpen:
1. Als je een rofs2 bestand flasht, moet je de extensie V01 laten staan? In de originele FW staat nl. V02.
2. Als je rofs2 flasht, moet je de overige 6 bestanden uit de originele FW ook meeflashen of sommige niet?
3. Bijv. deze http://www.mediafire.com/?lw723benaabhl4y waar je het over had: welke bestanden zet je, naast deze, nog meer in de map Phoenix?
4. Ik begrijp dat je de bestanden die je flasht ALTIJD moet hernoemen naar je orinigele files?

B.v.d.!

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Alles meeflashen, extensies aanpassen naar hoe ze bij de door jou van NaviFirm gedownloadde firmware zijn.

Let ook goed op de settings bij het flashen, hier staat eigenlijk precies hoe het moet.

[ Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 15-10-2010 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:28:
Alles meeflashen, extensies aanpassen naar hoe ze bij de door jou van NaviFirm gedownloadde firmware zijn.

Let ook goed op de settings bij het flashen, hier staat eigenlijk precies hoe het moet.
Deze handleiding heb ik tig keer gezien, staat idd goed uitgelegd. Als ik deze http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=17740.0 (de bovenste, Release 3) wil hebben, krijg ik alleen een rofs2 bestand. Maar de andere benodigde files, haal ik die uit mijn originele firmwarefiles? Zoja, dan heb ik dat geprobeerd en ging het toch niet goed. Geen idee waarom, nadat eerdere flashes wel lukten.
Edit: zonet nog een keer gedaan, originele FW files, alleen de rofs2 van de CFW gewijzigd en originele naam gegeven. Ik houd een zwart scherm, ook al geeft NSE aan dat alles goed is gegaan. Het toestel trilt bij aanzetten, maar blijft zwart...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Speurder, de andere benodigde files moeten volgens mij niet van de originele firmware komen maar van de C6 'basisfirmware' voor de 5800, die hier te vinden is.

Op deze manier heb ik in ieder geval de Quicken 1.35beta op mijn 5800 geflashed. Naar aanleiding van jullie berichten over CFW's in dit topic besloot ik om het ook maar eens te proberen, en mijn keuze viel daarbij op deze Quicken firmware. Ik ben er enorm blij mee, het is stabiel, best snel en biedt alle functionaliteit die je kan verwachten van een C6-firmware. Met de 'Light'-theme (meegeleverd) ziet het er ook nog eens gelikt uit! De batterijduur blijft ook redelijk, houdt het net een dag vol bij redelijk intensief gebruik.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woembah schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:48:
Speurder, de andere benodigde files moeten volgens mij niet van de originele firmware komen maar van de C6 'basisfirmware' voor de 5800, die hier te vinden is.

Op deze manier heb ik in ieder geval de Quicken 1.35beta op mijn 5800 geflashed. Naar aanleiding van jullie berichten over CFW's in dit topic besloot ik om het ook maar eens te proberen, en mijn keuze viel daarbij op deze Quicken firmware. Ik ben er enorm blij mee, het is stabiel, best snel en biedt alle functionaliteit die je kan verwachten van een C6-firmware. Met de 'Light'-theme (meegeleverd) ziet het er ook nog eens gelikt uit! De batterijduur blijft ook redelijk, houdt het net een dag vol bij redelijk intensief gebruik.
pffff... dat is wel even zweten geweest hoor. Ik snap ook echt niet hoe ik het 2 weken geleden wel voor elkaar kreeg en nu niet meer.
Ik ga het meteen proberen, ik denk dat ik het ook beter ga begrijpen, dat ik dus niet mijn originele FW nodig heb (ja wel als ik helemaal terug wil naar 5800) maar de originele C6 voor 5800 zeg maar...
Goed, als dit werkt, heb ik wel weer wat geleerd.
Helaas heb ik eigenlijk niet zoveel tijd om de hele dag te zoeken, maar goed ik besteed nu echt elke vrije minuut er aan... Bedankt voor de tip. Ga ook ff die andere CFW bekijken.
Edit: ik mis daar wel de verbetering van de fotokwaliteit, voor mij wel een belangrijke optie. Of hebben alle CWFs C6 dit al standaard?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

Camera Modifications:

Removed JPEG Compression for clearer camera snapshots.
Dit is neem ik aan wat je bedoelt met 'verbetering van de fotokwaliteit' ? In dat geval zit het er gewoon in :). Ik heb zelf de camera niet uitvoerig getest maar met die paar plaatjes die ik schoot had ik wel het idee dat het allemaal wat minder dof is met de Quicken erop (vergeleken met de originele 5800 firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Als je van een 5800 CFW flashed naar een C6 CFW moet je een aantal mapjes verwijderen van je MicroSD kaartje. Ik weet zo niet welke, maar die info staat her en der op op het dailymobile forum.

Edit: GEVONDEN
Delete the following Folders from your Memory Card.
Private - Settings Files for Symbian and Other Applications.
Resource - Resource files for Applications like menus and help files.
Sys - Application Executables
System - Other unnecessary files.

Tevens (maar neem aan dat je dat ook niet gedaan hebt, want dat kun je bijna alleen bewust doen) mag je NOOIT naar een lagere (bewerkte) firmware gaan.

Zelf heb ik het probleem van dat zwarte scherm en alleen nog trillen met opstarten ook gehad. Zweet druppels op mijn voorhoofd. :) Dom als ik was (nog niet genoeg verdiept in de materie) had ik een rofs2.V01 gewoon hernoemd naar rofs2.V02 (want zo heet dat bestand in mijn originele 5800 f/w)
Toen ik hem vervolgens gewoon flashte met de rofs2.V01 naam werkte alles weer normaal.

Qua invoegen van de nederlandse taal;
Ik heb gewoon de CFW welke ik gebruik geopend in NFEstd (als ADMIN!!!) dan is het een tijdje wachten tot je toegang krijgt tot het menu TOOLS --> LANGUAGE MANAGER
Daar het Dutch_RM-612.lang of Dutch_RM-356.lang bestand invoegen en vervolgens REPACK klikken. Dan het resulterende bestandje hernoemen naar de rofs2 file zoals ie in je NOKIA/PHOENIX/PRODUCTS/RM-356 map staat (vermoedelijk RM-356_51.0.006_prd.rofs2.V01) en het hele zaakje weer flashen.
(De onbewerkte heb ik even naar een ander mapje verplaats of hernoemd naar _old)

Of ik het Dutch_RM-612.lang of Dutch_RM-356.lang bestand heb gebruikt weet ik niet meer, maar als ik me goed herinner werken ze allebei. (Ik wist namelijk niet of je het taalbestand van de originele 5800 moet gebruiken of juist van de C6 firmware.... maar het werkt beiden)

[ Voor 8% gewijzigd door LessRam op 15-10-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam

Die Quicken ziet er hetzelfde uit als wat ik er op heb staan;
XpressTech RC 3||C6 V11||AppleOrangeFruit (hier te vinden) Iets naar beneden scrollen en je ziet RC3
Batterij duur veel meer dan een dag. Ik haal minimaal 4 dagen, maar gebruik hem niet intensief. Dus geen goede vergelijking.
Bevat ook die Light Theme, maar zelf vind ik "FRESH^3 1.4" iets mooier, omdat de icoontjes in dezelfde stijl gemaakt zijn.

Ben wel benieuwd;
Werkt bij Quicken (met Nederlands) de Voice Commands wel?
Groene knop ingedrukt houden tot je geluidsignaal hoort; dan een naam uit je contactlist opnoemen; wil de telefoon dan bellen?
Bij 1e keer gebruik moet je eerst nog wat dingen accepteren.
Daarna gaat het de eerste keer nog wel redelijk. Maar vanaf de volgende poging krijg ik steeds;
"FOUT SPRAAKSYSTEEM"

[ Voor 3% gewijzigd door LessRam op 15-10-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Niet zelf ontworpen, alleen NL als taal toegevoegd. En misschien handig voor als je dus alleen een zwart scherm hebt, en nog wel trilt als je de unlock knop verschuift. Wie weet kun je hem hiermee weer goed herstellen. Gewoon mijn RM-356 mapje met alle bestanden die ik gebruikte om mijn 5800 te flashen.
http://www.multiupload.com/3NDTA7VUV3

Bij mij werkte het (deze heb ik ook gebruikt nadat ik door een fout ook een zwart scherm had), maar toch; gebruik op eigen risico !

[ Voor 8% gewijzigd door LessRam op 15-10-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg bedankt voor jullie tips!!
Ik heb de boel weer werkend gekregen, eerst 'gewone' C6 FW erop, en direct daarna de XPressTech RC3 en die heb ik daarna ook probleemloos in het Nederlands omgezet. Een eitje!!
Wat deed ik nu steeds fout?
Ik heb steeds de verkeerde files gebruikt om mee te flashen, de originele Nokia 5800 firmware files, terwijl ik de C6-files had moeten nemen. Dat heb ik kennelijk in het begin wel een keer gedaan, maar ik dacht dat die files bij betreffende CFW hoorden. Onzin, de C6 files zitten nu bij mij in het archief en ik weet nu dat ik die moet gebruiken. Ook het repacken in NFE ging direct goed.
Nu maar eens spelen met XPressTEch, ik ben helemaal blij...
Voorlopig weinig tijd om andere roms te testen, maar ik houd het wel in de gaten van voor mij zit er zo nog wel wat toekomst in deze telefoon voor tenminste enkele maanden.
Sorry als ik misschien ook niet altijd even duidelijk ben, ik doe alles snel tussendoor en kan mijn verhaal beter uitgebreider omschrijven (ofwel het probleem waar ik tegenaanliep), dan had ik misschien ook eerder en gerichter antwoord kunnen krijgen. Maar ja met 2 kleintjes de hele dag om me heen is dat wat lastig (en dan begin ik binnenkort ook weer te werken..:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:30:
Voorlopig weinig tijd om andere roms te testen, maar ik houd het wel in de gaten van voor mij zit er zo nog wel wat toekomst in deze telefoon voor tenminste enkele maanden.
Sorry als ik misschien ook niet altijd even duidelijk ben, ik doe alles snel tussendoor en kan mijn verhaal beter uitgebreider omschrijven (ofwel het probleem waar ik tegenaanliep), dan had ik misschien ook eerder en gerichter antwoord kunnen krijgen. Maar ja met 2 kleintjes de hele dag om me heen is dat wat lastig (en dan begin ik binnenkort ook weer te werken..:()
Ouderschapsverlof voorbij?
Da's langgggg geleden hier. Onze twee "kleintjes" zijn 13 en 11, en ook aan hevig aan het rommelen met hun GSM's. Vandaag het nieuwste "geintje" van de jongste....; Beltegoed opmaken aan Habbo Hotel Credits á €3,00 per bericht.. In 1 dag 24 euro lichter.... Zelfs een "SMS diensten filter" is daar niet tegen gewapend, want het is geen abonnement SMS.
Had haar net vorige week 10 Euro extra beltegoed gegeven ivm gezins-vakantie naar Turkije (tja je zult elkaar maar kwijt raken). Normaliter heeft ze er maar max. 10 euro opstaan, maar nu ivm de vakantie en een bonus die je kon krijgen bij Simyo hadden we er maar wat bijgestort. FOUT dus |:(
Kun je je voorstellen hoe gezellig de sfeer was hier in huis tussen de middag..... (ik was net bezig met mijn bericht van 12:51)

Wat ben ik blij *O* *O* dat we dergelijke fouten van de kinderen al verwacht hadden, en daarom besloten hadden ze never nooit niet een abonnement te geven, pre-paid/simyo is meer dan genoeg. Abonnement doen ze maar van hun eigen geld. En om een flitsende GSM te "krijgen" heb je echt geen abonnement nodig, beetje goed zoeken op Marktplaats en je vind prima GSM's, ook met touchscreen e.d. voor een paar tientjes.
Zoon heeft sinds een week een LG Cookie Fresh GS290 voor 75 euro, nieuw in doos, simlock vrij. Redelijk "coole" GSM (voor iemand van 13), met touchscreen. Mist dan wel 3G Internet optie, maar Internetten doen ze maar thuis achter de PC of met een zelf betaald abonnement... :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Naar aanleiding van jullie berichten over CFW's in dit topic besloot ik om het ook maar eens te proberen, en mijn keuze viel daarbij op deze Quicken firmware. Ik ben er enorm blij mee, het is stabiel, best snel en biedt alle functionaliteit die je kan verwachten van een C6-firmware. Met de 'Light'-theme (meegeleverd) ziet het er ook nog eens gelikt uit! De batterijduur blijft ook redelijk, houdt het net een dag vol bij redelijk intensief gebruik.
Ik heb quicken bekeken op het forum. En omdat ie er hetzelfde uitziet als wat ik had, maar toch wat nieuwer was (de beta 1.35) dacht ik die ook maar eens te proberen. Na 4 uur klooien.... toch maar weer terug gegaan naar AppleOrange. In quicken mis ik instellingen en snelheid Welke wel in AppleOrange zitten om de boel een beetje te fine-tunen.
Quicken voelde ook trager aan.... En naar mijn idee gebruikte die ook veel meer batterij. Kan natuurlijk ook gewoon allemaal inbeelding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

LessRam schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:05:
[...]

Ik heb quicken bekeken op het forum. En omdat ie er hetzelfde uitziet als wat ik had, maar toch wat nieuwer was (de beta 1.35) dacht ik die ook maar eens te proberen. Na 4 uur klooien.... toch maar weer terug gegaan naar AppleOrange. In quicken mis ik instellingen en snelheid Welke wel in AppleOrange zitten om de boel een beetje te fine-tunen.
Quicken voelde ook trager aan.... En naar mijn idee gebruikte die ook veel meer batterij. Kan natuurlijk ook gewoon allemaal inbeelding zijn.
Op basis van jouw ervaringen denk ik dat ik de firmware van AppleOrangeFruit ook maar eens ga proberen. Ik had deze ook al eerder overwogen maar quicken zag er idd net zo goed uit en als cfw-noob vond ik de handleiding in de quicken-thread echt heel duidelijk. Vandaar mijn keuze, en ik ben er ook zeker tevreden mee. Maar goed, als AppleOrange écht zo geweldig is wil ik dat natuurlijk wel even zien :P

Quicken zal ik echter zeker blijven volgen, als het goed is komt er morgen weer een nieuwe versie...

[ Voor 37% gewijzigd door Woembah op 15-10-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Woembah schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:31:
[...]

Op basis van jouw ervaringen denk ik dat ik de firmware van AppleOrangeFruit ook maar eens ga proberen. Ik had deze ook al eerder overwogen maar quicken zag er idd net zo goed uit en als cfw-noob vond ik de handleiding in de quicken-thread echt heel duidelijk. Vandaar mijn keuze, en ik ben er ook zeker tevreden mee. Maar goed, als AppleOrange écht zo geweldig is wil ik dat natuurlijk wel even zien :P

Quicken zal ik echter zeker blijven volgen, als het goed is komt er morgen weer een nieuwe versie...
Verschillen zijn miniem, maar geven bij mij net de uitslag.
Er zitten meer hack/tweak opties in, er is meer in en uitschakelbaar waardoor je toch meer kunt kiezen tussen performance/geliktheid/energie verbruik

Met meerdere CFW werkt OVI Maps niet meer wanneer je de de CFW met een schone MicroSD begint. Dit is op te lossen door de nieuwe OVI Maps / OVI kaarten te installeren. 3.06
Hier te vinden; http://betalabs.nokia.com...download_and_installation

[ Voor 13% gewijzigd door LessRam op 15-10-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:40:
[...]

Ouderschapsverlof voorbij?
Nee hoor... zwangerschapsverlof! (ja, ik ben vrouw ;))
De jongste is nu 3 maand en de oudste bijna 2, dus ik heb mijn handen vol maar het is ook ontzettend leuk. De oudste ik ook al gek van telefoons geworden, misschien door mama??
Het leuke vind ik nu ook steeds meer dat ik van alles met de telefoon doe, waar zij ook wat aan heeft. Peutermuziek draaien (vraagt ze nu zelf om en dan geeft ze mij mijn telefoon!), tekenen (blackboard bijv. programma), ik wil haar nu kleuren leren met flashlight (overigens: is net van OVI Store verwijder helaas, heb hem gelukkig via internet nog kunnen downloaden dus nu goed bewaren), kinderfilmpjes kijken via youtube... echt handig allemaal!! En nee hoor, ik denk dat niet zij, maar mijn man dit toestel krijgt als ik weer wat nieuws wil. Zo gaat het meestal hier...
Mijn dochter heeft ook al diverse telefoons, nog geen echte maar daar zal ze er toch nog wel genoeg van krijgen :D En idd, een telefoon kost echt niets meer tegenwoodig. Voor een paar tientjes heb je er van alles op en eraan.
Woembah schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:23:
[...]

Dit is neem ik aan wat je bedoelt met 'verbetering van de fotokwaliteit' ? In dat geval zit het er gewoon in :). Ik heb zelf de camera niet uitvoerig getest maar met die paar plaatjes die ik schoot had ik wel het idee dat het allemaal wat minder dof is met de Quicken erop (vergeleken met de originele 5800 firmware).
Ik hoop maar dat dat bij alle CFW's van C6 is, want ik vind het een te grote klus om dit allemaal te gaan uitzoeken. MAar wel belangrijk genoeg om voor een CFW te gaan 8)
LessRam schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:09:
[...]

Verschillen zijn miniem, maar geven bij mij net de uitslag.
Er zitten meer hack/tweak opties in, er is meer in en uitschakelbaar waardoor je toch meer kunt kiezen tussen performance/geliktheid/energie verbruik

Met meerdere CFW werkt OVI Maps niet meer wanneer je de de CFW met een schone MicroSD begint. Dit is op te lossen door de nieuwe OVI Maps / OVI kaarten te installeren. 3.06
Hier te vinden; http://betalabs.nokia.com...download_and_installation
Apart dat hier verschillende ervaringen zijn. Ik heb nu een dagje gespeeld met Apple Orange (tussen de bedrijven door) en ik vind het vrij traag, in vergelijking met RS^08 die ik er vorige week op had staan. Ook al zet ik de thema effecten uit. Persoonlijk vind ik de bijgeleverde thema's ook geen van allen mooi, maar daar kan ik zelf nog wel wat aan doen.
Wat betreft de accu vond ik deze wel heel snel leeg gaan na 1 dag, ik speel er dan ook wel veel mee maar met RS^08 leek die langer mee te gaan. Wel positief vind ik de vele handige programma's die RS^08 niet heeft, zoals RomPatcherplus, Killme, filebrowser. Ook Sisedit eens mee gespeeld, volgens mij kun je daar heel veel mee doen. Quicken laat ik dus nog even liggen. Blijf wel alle CFW's volgen.

Wat betreft de mappen Resource, Private, Sys en System: overal lees ik idd dat je die kunt verwijderen als je een nieuwe CFW erop zet. Doe ik nu ook standaard... (op geheugenkaart).

Maarre... hebben we er nou eigenlijk een C6 of een N97 van gemaakt? Zit er dan nog verschil in software tussen die twee??
Overigens de N8 heeft ook hetzelfde homescreen he. Best grappig, we lijken met onze 'oude' 5800 dus toch nog beetje koplopers :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:55
Welke CFW is op dit moment het beste volgens jullie?
Ik zit hier na te denken om dit ook te doen, heb gezien dat er ook CFW's zijn met widgets.. dat vind ik ook mooi. Maar nogmaals, welke zouden jullie doen? Ben hier ook een beginner mee, dus ik kan wel een klein beetje hulp gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gerbenp schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:41:
Welke CFW is op dit moment het beste volgens jullie?
Ik zit hier na te denken om dit ook te doen, heb gezien dat er ook CFW's zijn met widgets.. dat vind ik ook mooi. Maar nogmaals, welke zouden jullie doen? Ben hier ook een beginner mee, dus ik kan wel een klein beetje hulp gebruiken. :)
Wat ik zo begrijp, maar ik ben ook een beginner, is dat er 'gewone' CFW's zijn, dus zo'n beetje in de stijl van onze eigen telefoon, met verschillende mods erin (bijv. ander opstartscherm, camera stil bij opnemen, 4x5 menu ikonen, etc.). En je hebt de CFW's die eigenlijk gemaakt zijn vanuit de firmware van de Nokia C6 en als ik heb goed heb, bestaat dit nog maar een paar maanden. De firmware is bijna (of identiek?) aan wat op een NOkia 5800 past, zodat wij dus ook het uiterlijk en de widgets kunnen krijgen die de C6 heeft, maar ook de N97 mini want die lijkt er ook veel op.
Die van de C6, dat zijn er al heel wat, vind ik erg leuk er uitzien en handig, en daar heb je er een heleboel van.
Belangrijk is wel om je originele firmware eerst te downloaden via Navifirm, en die eerst eens te flashen. Als dat lukt, kun je flashen. En met die firmware kun je altijd weer terug naar je oude firmware, mocht de telefoon blijven hangen of wat dan ook (moet je niet bang voor zijn, als je maar weet hoe je het dan aan moet pakken).

Verder zou ik zeggen, lees de volgende websites eens door. Goede tutorials, als je je registreert kun je vrijwel alles downloaden.

Begin hier te kijken welke stappen je moet nemen. Download de programma's, probeer het een beetje uit en bekijk ook de bijbehorende filmpjes. Heel verduidelijkend, vond ik. Een maand geleden wist ik nog totaal niets hiervan, nu ben ik al heel wat wijzer (al kostte het me de nodige uurtjes).

Als je voor een CFW gaat, kun je hier zoeken wat je leuk vindt. Er zijn er heel wat, en de ervaringen zijn divers en soms tegengesteld (ook op dit forum, bekijk de afgelopen paar weken even terug hier). Zelf vind ik[url="deze"] http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=29340.0[/url] het prettigste van de ca. 4 CFW's die ik heb uitgetest. Positief of negatief zijn dan vooral: snelheid menus/appl., bugs, niet goed lopende appl./widgets, extra geinstalleerde of juist verwijderde software, mods die de ontwerper zelf heeft toegevoegd. Nu ik ook al met Nokia Editer Sofware ben bezig geweest, lijkt het me steeds leuker om zelf een CFW te maken. Als je een paar CFW's probeert (vanuit de C6), krijg je al snel een beeld over wat je zelf wel en niet wilt.

Als je telefoon om wat voor reden toch vastloopt, bekijk dan vooral deze site. Heb er zelf (helaas) al veel aan gehad, staat dus in mijn favorieten...

Mocht iemand menen dat er nog andere populaire CFW's zijn dan die van C6/N97, dan hoor ik dat ook graag.

Ik denk dat ik strakjes weer terug ga naar de RS^08, en evt. voeg ik daar zelf een paar handige progjes als RomPatchers plus en sisedit aan toe.
Succes! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:15:
[...]

Zelf vind ik[url="deze"] http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=29340.0[/url] het prettigste van de ca. 4 CFW's die ik heb uitgetest.
Prachtige uitleg, waarvoor bedankt!
Enkel de link hierboven werkt niet. Wil je die nog eens checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 08:10:
[...]

Prachtige uitleg, waarvoor bedankt!
Enkel de link hierboven werkt niet. Wil je die nog eens checken?
Excuses, ik heb iets fout gedaan.
Hier komt de goede link: http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=29340.0
Ik heb dan de RS08^5 genomen, zit geen NL in maar LessRam heeft even terug in dit topic NL taal eringezet en deze CFW geuploaded, ff zoeken en dan kun je die nemen ipv deze link. Tenzij je EN prima vindt..
Inmiddels kan ik zelf ook de NL taal toevoegen. Het is leuk als je er zelf wat in kan veranderen merk ik...

Behalve de RS08^5, dat is de Rofs2, moet je ook de core + uda files hebben. Dan heb je alles om te kunnen flashen. Rofs3 heb je dan niet, maar dat hoeft niet meer bij C6 firmware.
Maar download via Navifirm wel eerst de originele firmware 5800 voor het geval dat....

Als je eens een andere CFW wilt proberen, kun je dus de UDA en Core files laten staan in de map phoenix/RM-356 etc. en hoef je alleen de nieuwe CFW (rofs 2) te wijzigen. Zorg er altijd voor dat de bestandsnaam gewijzigd wordt in de oorspronkelijke naam die er staat in de rofs2. Vaak bevat de gedownloade CFW al die naam ,maar niet altijd.

Succes, en ik ben erg benieuwd naar je bevindingen. Laat maar horen, we helpen elkaar hier (anders zat ik nu nog met een dode telefoon...)

Edit: by the way, widgets bevatten de C6 CFW's volgens mij allemaal wel. Leuk om het weer direct op het homescreen te zien in plaats van eerst iets te moeten aanklikken! (accuweather heb ik, meer is misschien ook wel mogelijk, nog niet getest...)

Edit: rustig hier. Iedereen druk bezig met zijn/haar CFW? :P
Ik heb net de RS08^5 er weer opgezet, supervlot als je eenmaal weet hoe het werkt. Meeste tijd druk bezig met alle appl. en backups terugzetten etc. (settings niet!!). Deze CFW vindt ik toch het snelste werken, de minste bugs. Bij mij tenminste. Leuke thema's etc. kun je ook nog wel apart downloaden.
Het is me nu ook gelukt om met RomPatcher Plus en C2Z (vraag me niet precies wat het is, maar het werkt) het zelf voor elkaar te krijgen om een 4x5 menu te krijgen. Dit is veel overzichtelijker, je kunt meer app. in 1 x zien en het lijkt bovendien ook meer op een Galaxy S of Iphone. Niet dat ik die nu wil, maar het ziet er beter uit geef ik toe.
Sommige CFW's hebben ook al 4 x 5 ingebouwd zoals de XpressTech RC 03, maar nu kan ik het zelf doen. Heb dus al een beetje mijn eigen CFW gemaakt :9
Voor wie dit ook eens wil proberen zie http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=20727.0
Er staat dat je het toestel eerst moet hacken, maar als je een CFW erop hebt staan, hoeft dan niet meer want dan heb je al meer toegang tot alle bestanden.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de CFW XPressChange^13 eropt zitten, zie http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=28505.0
Ik heb de afgelopen dagen gekeken welke CFW's er zijn en deze ziet er ook leuk uit. Ben hem nu aan het testen. Ik heb hem in het NL gezet en probeer deze nu te uploaden.
NB ik heb wel, zoals geadviseerd op bovenstaande website, de uda file van XPressChange^12 gebruikt. Weet dus niet of die van PNHT ook werkt.

De maker van deze CFW is op dit moment bezig met het maken van ^14 en is met een 3G-mod bezig waarmee je kosteloos op het 3G netwerk kunt internetten ongeacht provider/wereldwijd.
Zou dat zomaar kunnen, lijkt me niet echt legaal meer... maar ja wat is open source software dan...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:10:
De maker van deze CFW is op dit moment bezig met het maken van ^14 en is met een 3G-mod bezig waarmee je kosteloos op het 3G netwerk kunt internetten ongeacht provider/wereldwijd.
Zou dat zomaar kunnen, lijkt me niet echt legaal meer... maar ja wat is open source software dan...??
Nu wordt het interessant!
Ik vermoed dat jij deze zeker zult uittesten!
Voor het moment zie ik nl. nog niet echt in waarom ik andere software op m'n Nokia 5800 zou zetten. Overtuig mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Hoe kan hij dat precies voor elkaar krijgen in z'n firmware dan? Een of andere hack waarmee je zonder je SIM-gegevens achter te laten het netwerk op kunt :? Verder dan de verbinding openen lijkt me toch dat de providers alles qua kosten regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

Lijkt met dat je toch wel sporen nalaat zoals een IMEI nummer. Dus je kan altijd getraceerd worden.

Heb trouwens zelf maar iets in elkaar gezet aangezien ik dat toch fijner vindt dan voorgebakken CFW met een hoop overbodige rommel (waarom hebben modders nooit smaak kwa themes? 8)7 ) en vaak brak geïnstalleerde OVI-software (maps/store) die dan niet te updaten is.

[ Voor 57% gewijzigd door switchboy op 24-10-2010 14:05 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Inderdaad, ik heb het ook zelf maar gedaan.
Ik hou er totaal niet van dat er pakketten zijn waarin de modder zo graag zijn naam overal in wil zetten... Nog onlogisch ook, want de meeste pakken overal vandaan kant en klare mods en plakken daar hun naam aan.

Tuurlijk kan ik mijn versie online zetten en erbij zetten wat er allemaal aangepast is.
Zal heus voor een ander ook interessant zijn... Maar om dan mijn naam overal in te trappen... ;-(
Kijk, dat je even aanpast dat bij het aanzetten van bleutooth je telefoon Nokia5800 laat zien i.p.v. NokiaC6, daar kan ik inkomen. Maar om daar nou je kicken verzonnen FW naam inzet...

Maargoed.
Ander verhaal:

Ik had in het verleden mijn Nokia 5800 per ongeluk in de centrifuge gedaan.
Het ding had een gebroken display en bij het vervangen ervan, viel me ook op dat het ding zo krom was als een banaan.

Na het vervangen van het display en gelijk ook maar het touch gedeelte, deed de telefoon het verder prima. Tenminste... het enige wat het niet deed was bleutooth. Deze kreeg ook geen MAC adres meer.

Verder was er wel wat mis met het geluid, over deed het geluid het, maar in spelletjes niet en het opstartgeluid had er ook geen zin meer in.

Hoewel het geluidsprobleem vanzelf weg was na een firmwareupdate van Nokia, bleef bleutooth verrot.

Uiteindelijk ging ik dan ook maar eens een alternatieve firmware erop zetten, echter ging dat ff mis.
Ik zat uiteindelijk met een telefoon welke enkel bij aanzetten een bzzzt. deed (opstarttrilfunctie).
Verder zwart scherm.

Ik bellen met een bedrijf welke dat zou kunnen fixen.
Jawel hoor, een deadflash konden ze gratis verhelpen.
Ik dat ding gebracht en daarbij ook vermeld dat bleutooth het niet deed.
...maar dat het niet zo belangrijk was, dus als het intern niet op te lossen was, dan is het prima zo. Het ding hoefde van mij dus niet naar Nokia toe daarvoor.

Na een lange tijd niks gehoord te hebben, stuurde ik een bericht hoe eht met de telefoon ging.
Daarop kreek ik het antwoord dat de het flashgebeuren gelukt was intern, maar voor het bleutooth probleem hadden ze het ding opgestuurd naar Nokia...

Nou, dat was niet de bedoeling, maar oke.

Na enige tijd was de telefoon klaar.
Ik erheen, heeft Nokia gewoon een nieuwe gegeven.
Nou, da's mooi. Het ding was 1,8 jaar oud, had geen originele batterij erin, geen originele touchscreen en geen origineel display...

Hierna dus toch maar weer een geporte firmware erop gezet, dit keer wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 21:29
Heel vreemd, mijn telefoon krijg ik niet meer verbonden met PC Suite / Ovi Suite. Ik sluit hem aan in de PC Suite modus, heb meerdere USB poorten geprobeerd. Maar er wordt aangegeven dat hij is aangesloten in niet compatible modus. Edit: Na opnieuw installeren lukt het wel.

Ook kan ik niet meer synchroniseren op mijn telefoon zelf. dat deed ik via contacten en dan via Ovi. Ik heb daar geen goed profiel, maar hoe ik deze zou moet instellen heb ik niet kunnen vinden. Edit: ondanks dat ik het nu wel via Ovi Suite kan, zou het op mijn telefoon zelf kunnen syncen wel handig zijn. Dat lukt nog niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Paulus73 op 25-10-2010 21:34 . Reden: Extra info. Deel oplossing. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

switchboy schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:34:
Lijkt met dat je toch wel sporen nalaat zoals een IMEI nummer. Dus je kan altijd getraceerd worden.

Heb trouwens zelf maar iets in elkaar gezet aangezien ik dat toch fijner vindt dan voorgebakken CFW met een hoop overbodige rommel (waarom hebben modders nooit smaak kwa themes? 8)7 ) en vaak brak geïnstalleerde OVI-software (maps/store) die dan niet te updaten is.
lijkt me ook wel wat om zelf cfw te maken. Mag ik je vragen hoe je echter applicaties erin zet? En instellingen wijzigt in je fw? Misschien heb je een handige link voor me.
Ik kom nog niet veel verder dan met NFE een firmware te laden, uit te pakken en snappen dat je er bestanden naartoe kunt slepen. En ik kan een taal importeren. En een appl.verwijderen. That's all..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
switchboy schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:34:
Het nut van al die verschillende CFW zie ik ook niet zo.
In principe zijn er maar 2 CFW's. De versie gebaseerd op C6 en de versie gebaseerd op 5800
Daarnaast zijn er honderden (?) tweaks, patches, addons en plugins (of hoe je ze wilt noemen) welke je naar eigen smaak kunt toevoegen. En het resultaat een eigen naam geven....
(Terwijl juist degenen die die unieke patches e.d. maken de eer verdienen)

En net bij die 2 basis CFW's zit een probleem wat ik anders zou willen zien.
de CFW gebaseerd op C6, is van origine een EURO1 firmware. En daar zit geen NL in.
Achteraf is er in zo'n CFW wel NL toe te voegen, maar dan werkt Voice Command nogsteeds niet in het nederlands. Dit zou, denk ik, opgelost zijn wanneer als basis een EURO2 firmware gebruikt wordt, waar wel NL in zit. En tja net die basis CFW firmware (van PNHT) kun je niet zelf maken.

[ Voor 3% gewijzigd door LessRam op 26-10-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Even voortbordurend:
Hoe veel mooier zou het zijn als er een tool kwam waarmee je gewoon via aanvinken zegt welke onderdelen je wilt toevoegen. Vervolgens worden uit een online database van al die onderdelen de recentste versie binnen gehaald en in je basis CFW gebakken.
Daarna flashen en klaar....
Ondanks dat ik zelf de vaardigheden om zo'n tool te bouwen niet bezit, lijkt het me niet eens zo'n moeilijk te maken iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Ja dat zou mooi zijn... ;-)
Laat dat nou bestaan! tenminste, ongeveer...
Zelf niet gebruikt, maar een linkje naar het forum van pnht: http://forum.pnht.org/sho...a-fast-start-from-scratch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:50
McLovinB schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 09:37:
Iemand enig idee welke app/ dienst verantwoordelijk kan zijn voor het (bijna) dagelijks verbinding maken met internet, in dit geval 3g. Heb nu ineens sinds 2 maanden een rekening (vodafone) die aangeeft dat er precies 17x verbinding is gemaakt zonder dat het mijn bedoeling was. Het lijkt begonnen te zijn sinds ik geupdate heb naar firmware v51. Ik heb bij het vodafone toegangspunt "altijd vragen" ingesteld, en dat heeft het afgelopen jaar gewoon geholpen, had ik nooit onverwacht dataverbruik. Ook Google maps en Ovi maps uiteraard op "offline" en integrated gps staan en zover ik weet alle diensten uitgezet die verbinding zouden kunnen maken zonder dat ik het wil (OVI contacts).
Ik gebruik eigenlijk altijd Wifi, maar wil incidenteel wel gebruik maken van 3g internet, dus het verwijderen van dat profiel is voor mij geen oplossing. Ik betaal nu €0,75 per kwartier dat er verbinding is gemaakt, maar betaal nu dus meer dan dat ik een internet blox zou afsluiten (€9,50).
Het vreemde vind ik dat het 11 maanden goed gegaan is met mijn instellingen zoals ik ze gedaan heb, maar dat dat nu dus veranderd is zonder dat ik dat kan verklaren. Iemand tips???
Nou, we zijn een maand verder en vol verwachting bekeek ik mijn nieuwe telefoonrekening: ondanks alle ter harte genomen tips (van hier en de rest van internet) en het 's nachts uitzetten van m'n telefoon tóch weer onverwacht 3g dataverbruik. De derde maand op rij na m'n update naar v51... Nu weer €20 extra kosten. Ik heb nu dus maar een Vodafone blox afgesloten, zodat die kosten max €9,50 zullen bedragen volgende maand.
Ik snap echt niet welke instelling/ app hier verantwoordelijk kan zijn. Ik heb álles nagelopen en opnieuw ingesteld, maar toch is er dagelijks weer minstens 1x verbinding gemaakt zonder dat dat mijn bedoeling is. Als het nou zo was dat dat altijd geweest was kon ik het begrijpen, maar de 11 maanden vóór de afgelopen 3 maanden was er niets aan de hand.
Ik geef het maar op en betaal nu maar standaard €9,50 om erger te voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
TimothyW schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:44:
Ja dat zou mooi zijn... ;-)
Laat dat nou bestaan! tenminste, ongeveer...
Zelf niet gebruikt, maar een linkje naar het forum van pnht: http://forum.pnht.org/sho...a-fast-start-from-scratch
Da's inderdaad wat ik bedoel.... bleken dus meer mensen eenzelfde idee te hebben gehad, maar het dan al uitgewerkt te hebben. Tool is nu nog een beetje leeg aan patches, simpelweg omdat vermoedelijk iedereen al die 10-15 patches zal gebruiken. Maar als hij er meer in gaat zetten, dan wordt het wel heel handig om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
McLovinB schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:42:
[...]

Nou, we zijn een maand verder en vol verwachting bekeek ik mijn nieuwe telefoonrekening: ondanks alle ter harte genomen tips (van hier en de rest van internet) en het 's nachts uitzetten van m'n telefoon tóch weer onverwacht 3g dataverbruik. De derde maand op rij na m'n update naar v51... Nu weer €20 extra kosten. Ik heb nu dus maar een Vodafone blox afgesloten, zodat die kosten max €9,50 zullen bedragen volgende maand.
Ik snap echt niet welke instelling/ app hier verantwoordelijk kan zijn. Ik heb álles nagelopen en opnieuw ingesteld, maar toch is er dagelijks weer minstens 1x verbinding gemaakt zonder dat dat mijn bedoeling is. Als het nou zo was dat dat altijd geweest was kon ik het begrijpen, maar de 11 maanden vóór de afgelopen 3 maanden was er niets aan de hand.
Ik geef het maar op en betaal nu maar standaard €9,50 om erger te voorkomen...
Heb je al geprobeerd om ALLE toegangspunten gewoon te verwijderen?
Netwerk selectie op alleen GSM gezet ?

Excuses.... had erf overheen gelezen dat je wel de mogelijkheid wilt behouden toegang tot 3g te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door LessRam op 26-10-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tool ziet er leuk uit, maar vraag me af of je er veel mee kan.
Ben op dit moment wel tevreden met C6-02 van Upakul, zijn laatste... Hij is echt supersnel, een enkele bug maar het is te doen (voor mij althans). En wat ik anders wil, verander ik zelf wel weer (thema's idd. bijv.).
Maar ik betwijfel sterk of de fotokwaliteit met deze CFW wel zo verbeterd is. Of 't komt door het grauwe weer vandaag...?
Maar wel leuk, homescreen ook in landscape, en mijn tweets en live accuweather op het homescreen. Wil hier nu al zeker niet meer vanaf.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Er blijven toch nog wel wat puntjes over hoor...

De telefoon identificeerd zich als N97, of C6...
Dat is niet altijd handig, er zijn momenten waarop het handiger is als het zich identificeerd als 5800.
Daar is wel een mod voor, gedeeltelijk. Eigenlijk 2, eentje zorgt ervoor dat de browser aangeeft (useragent) de 5800 te zijn. Dat is handig voor site's welke automatisch vertellen welk toestel je hebt. Waarom? omdat je in sommige gevallen een C6 app aan het downen bent en er daarna achterkomt dat het toetsenbordje niet komt... ;-( Vandaar...

De andere mod zorgt ervoor dat Ovi snapt dat er een N5800 aan hangt (usb).
Maar dan nog geeft het toestel intern ergens aan een C6 te zijn. Dat geeft absoluut soms problemen. Swype, laatste beta loopt erop klem, dat is geen bug van Swype, maar een miscomunicatie..

Lekker modden hoor 1...
Omdat je zo lekker alles kan aanpassen, ga je dingen doen welke je beter niet kan doen...
Bijvoorbeeld: ander lettertype. Heel leuk, maar let je dan wel even op of de internet browser ook leesbaar is? Oke, dan zetten we het standaard lettertype erbij, dat kan namelijk. Heb je in menu's enzo een mooi lettertype en in de browser de standaard. Helaas, werkt dus niet bij alle site's. Sommige komen netjes met het standaard lettertype, vele anderen komen in je niet leesbare lettertype. (vanwege kleine lettertjes, onduidelijk geworden.) Goed uitkiezen dus, of gewoon niet doen.

Lekker modden hoor 2...
Aha, leuk! We kunnen hele fancy kewl kickende effecten toevoegen aan de thema's!
Ja, erg mooi. Jammer alleen dat een 5800 er erg veel moeite mee heeft en het is dan wel erg mooi, maar de snelheid is dan helemaal om te huilen. Niet doen dus. Buiten dat trek je de batterij ermee leeg, processor heeft er een zware dobber aan. Gelukkig kan je het weer uitzetten. ;-)

Maar je zit wel mooi met de vraag..

01 aan of uit,
02 leuk eigenlijk!
03 ttrraaaaggg maarja... dan maar trager...
04 Goh wat traag, maar even die effecten uitzetten.
05 Hmm, vond het met die effecten leuker...
06 maar weer aan.
07 Toch maar niet...
goto 01

Andere puntjes waar aan gedacht moet worden:
sommige klagen over mono geluid, of slechter geluid.
Ik ervaar dat het bij sommige apps wél klopt, bij andere niet.. of soms wel soms niet.
(met de radio heb ik enkel rechts geluid bijvoorbeeld.)

In de oude realplayer kon je streams als koppeling opslaan, in C6 CFW niet meer...
Tuurlijk kan je ze gewoon ergens opslaan, maar dat is het punt niet.

veel klagen over het niet automatisch verschijnen van het grote qwerty toetsenbord in landscape.
Boeit me eigenlijk niet. gebruik eigenlijk altijd de kleine, hoef ik minder te bewegen...
Daar kan ook in de toekomst nog wel een mod voor komen, prima dan.

Ikzelf heb het nu zo gedaan, dat er enkel nuttige aanpassingen in m'n custom firmware zitten.
In veel gevallen dus om een vlottere telefoon te hebben, daarnaast wat nettere oplossingen, zoals geen vibratie bij lock/unlock, dat vond ik zo irri. Nouja, je kent het lijstje wel denk ik.

Het gaat toch eigenlijk om het homescreen, rest is eigenlijk weinig verbeterd. Wat mij betreft is zelfs de toch al verschrikkelijke realplayer er niet beter op geworden. porten?";-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:13:
Er blijven toch nog wel wat puntjes over hoor...

De telefoon identificeerd zich als N97, of C6...
Dat is niet altijd handig, er zijn momenten waarop het handiger is als het zich identificeerd als 5800.
Daar is wel een mod voor, gedeeltelijk. Eigenlijk 2, eentje zorgt ervoor dat de browser aangeeft (useragent) de 5800 te zijn. Dat is handig voor site's welke automatisch vertellen welk toestel je hebt. Waarom? omdat je in sommige gevallen een C6 app aan het downen bent en er daarna achterkomt dat het toetsenbordje niet komt... ;-( Vandaar...

De andere mod zorgt ervoor dat Ovi snapt dat er een N5800 aan hangt (usb).
Maar dan nog geeft het toestel intern ergens aan een C6 te zijn. Dat geeft absoluut soms problemen. Swype, laatste beta loopt erop klem, dat is geen bug van Swype, maar een miscomunicatie..

Lekker modden hoor 1...
Omdat je zo lekker alles kan aanpassen, ga je dingen doen welke je beter niet kan doen...
Bijvoorbeeld: ander lettertype. Heel leuk, maar let je dan wel even op of de internet browser ook leesbaar is? Oke, dan zetten we het standaard lettertype erbij, dat kan namelijk. Heb je in menu's enzo een mooi lettertype en in de browser de standaard. Helaas, werkt dus niet bij alle site's. Sommige komen netjes met het standaard lettertype, vele anderen komen in je niet leesbare lettertype. (vanwege kleine lettertjes, onduidelijk geworden.) Goed uitkiezen dus, of gewoon niet doen.

Lekker modden hoor 2...
Aha, leuk! We kunnen hele fancy kewl kickende effecten toevoegen aan de thema's!
Ja, erg mooi. Jammer alleen dat een 5800 er erg veel moeite mee heeft en het is dan wel erg mooi, maar de snelheid is dan helemaal om te huilen. Niet doen dus. Buiten dat trek je de batterij ermee leeg, processor heeft er een zware dobber aan. Gelukkig kan je het weer uitzetten. ;-)

Maar je zit wel mooi met de vraag..

01 aan of uit,
02 leuk eigenlijk!
03 ttrraaaaggg maarja... dan maar trager...
04 Goh wat traag, maar even die effecten uitzetten.
05 Hmm, vond het met die effecten leuker...
06 maar weer aan.
07 Toch maar niet...
goto 01

Andere puntjes waar aan gedacht moet worden:
sommige klagen over mono geluid, of slechter geluid.
Ik ervaar dat het bij sommige apps wél klopt, bij andere niet.. of soms wel soms niet.
(met de radio heb ik enkel rechts geluid bijvoorbeeld.)

In de oude realplayer kon je streams als koppeling opslaan, in C6 CFW niet meer...
Tuurlijk kan je ze gewoon ergens opslaan, maar dat is het punt niet.

veel klagen over het niet automatisch verschijnen van het grote qwerty toetsenbord in landscape.
Boeit me eigenlijk niet. gebruik eigenlijk altijd de kleine, hoef ik minder te bewegen...
Daar kan ook in de toekomst nog wel een mod voor komen, prima dan.

Ikzelf heb het nu zo gedaan, dat er enkel nuttige aanpassingen in m'n custom firmware zitten.
In veel gevallen dus om een vlottere telefoon te hebben, daarnaast wat nettere oplossingen, zoals geen vibratie bij lock/unlock, dat vond ik zo irri. Nouja, je kent het lijstje wel denk ik.

Het gaat toch eigenlijk om het homescreen, rest is eigenlijk weinig verbeterd. Wat mij betreft is zelfs de toch al verschrikkelijke realplayer er niet beter op geworden. porten?";-)
Je hebt me alweer wat tipjes gegeven ofwel things NOT to do... Dat scheelt mij weer proberen en terugzetten... :p ;)

wat betreft tel.naam, idd erg irri dat iedere maker een bepaalde naam eraan moet hangen. En dan nog geeft pc weer andere naam dan foon zelf, bluetooth van mijn man herkent hem weer als een andere foon, ovi store weer anders, kortom een rommeltje. Maar zolang ik af en toe nog een cfw erop zet, laat ik dat maar zitten.

Jij hebt zeker je cfw gemaakt adhv.de site van pnht?
Als je je eigen cfw maakt, gebruik je dan de geporteerde files c6 van pnht die je ook gebruikt bij kant en klare cfws?
Gebruik je de geporteerde rofs2 om hierin je eigen mods te maken?

Thema effecten gaan hier nu niet trager dan bij de gewone 5800 fw. Ik kan met mijn cfw wel koppelingen opslaan als ik in realplayer wat bekeken heb. Ligt misschien toch weer aan de fw?
Heb ook geen problemen met qwerty landscape.
Maar wel moest ik nokia maps eruit gooien en opnieuw flashen voordat ik een werkende ovi maps kon installeren, dit vanwege het nederlands wat ik wilde.
4x5 menu vind ik beter, maar heb ik er handmatig ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonet gelezen dat er een firmware update zou komen half november.
Ben benieuwd, misschien nu eens een nieuw homescreen c6 n97?? Hoeven we ook geen custom roms meer te maken...;)
maar laten ze dan zeker ook die camera ietsje opkrikken. Als een 'modder' dat kan kan nokia dat ook. En nee het is dan toch nog lang geen n8 zodat er toch vast wel genoeg mensen weg gaan lopen om alsnog een n8 te halen. En de rest, wij, genieten nog weer een poosje verder van onze 'nieuwe' 5800....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
Van de week weer eens even in de OVI store rondgesnuffeld en 2 (voor mij in ieder geval) nieuwe apps gevonden die meteen bij m'n favorieten horen:

- buienradar app. Via Opera mobile gaf Buienradar raadplegen nogal eens wat probleempjes. Met deze app laden de radarbeelden sneller en foutloos. Plus nog wat extra verkeersinfo
- Nokia Internet radio. Ik was al lang op zoek naar een goed alternatief van Tunin.fm (ivm volume dat niet versteld kan worden) en deze app heeft echt alles wat ik zoek. Álle zenders die ik nodig heb (en meer), goede kwaliteit, snel goed instelbaar. Voor iedereen een must-have vind ik. Enige nadeeltje is dat via 3g m'n telefoon binnen no-time 't kookpunt heeft bereikt en de batterij als een gek leegloopt, maar dat heeft meer met 3g gebruik te maken dan met deze app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McLovinB schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:48:
Van de week weer eens even in de OVI store rondgesnuffeld en 2 (voor mij in ieder geval) nieuwe apps gevonden die meteen bij m'n favorieten horen:

...- Nokia Internet radio. Ik was al lang op zoek naar een goed alternatief van Tunin.fm (ivm volume dat niet versteld kan worden) en deze app heeft echt alles wat ik zoek. Álle zenders die ik nodig heb (en meer), goede kwaliteit, snel goed instelbaar. Voor iedereen een must-have vind ik. Enige nadeeltje is dat via 3g m'n telefoon binnen no-time 't kookpunt heeft bereikt en de batterij als een gek leegloopt, maar dat heeft meer met 3g gebruik te maken dan met deze app.
Bedankt voor de tip. Ik vond tot nu toe geen goed alternatief voor tunin.fm, stoorde me ook enorm aan het volume dat niet veranderd kon worden. Ik zal het eens uitproberen. Hopelijk pakt hij wel wifi.

Na lange tijd weer eens even terug naar de telefoon zelf.
Ik merk dat het pennetje (stylus) losser in het achterkantje zit. Hij klikt er nog wel een beetje in, maar met 1 vinger schuif je hem er zo uit. Er is dus nog geen lipje gebroken o.i.d. Ik denk dat het lipje aan de binnenkant, vlak waarbij de punt zit, misschien wat slap is geworden.
Ik durf niet zomaar hem wat terug te duwen, maar zijn er mensen die dit wel hebben gedaan? Is er nog een oplossing om voorzichtig iets terug te buigen o.i.d. ?
Of zit er niets anders op dan een nieuw achterkantje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Losse styles heb ik ook, maar er is niks afgebroken, gewoon gesleten.
De eerste styles zat ook los op een gegeven moment, daardoor ook een keer verloren.
De tweede styles welke erbij geleverd werd gebruikt, zat weer strakker...
Na een tijd zit deze ook erg los, valt er eigenlijk zowat uit.
Plakbandje erin plakken werkt prima wat mij betreft. (misschien wat meer plakband...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:53:
[...]
Ik merk dat het pennetje (stylus) losser in het achterkantje zit. Hij klikt er nog wel een beetje in, maar met 1 vinger schuif je hem er zo uit. Er is dus nog geen lipje gebroken o.i.d. Ik denk dat het lipje aan de binnenkant, vlak waarbij de punt zit, misschien wat slap is geworden.
Ik durf niet zomaar hem wat terug te duwen, maar zijn er mensen die dit wel hebben gedaan? Is er nog een oplossing om voorzichtig iets terug te buigen o.i.d. ?
Of zit er niets anders op dan een nieuw achterkantje...
Kijk hier eens, met name die met Free Shipping. Heb je voor rond de 2 euro een compleet nieuw achterkantje en een extra stylus. Vorige week 1 ontvangen, en als nieuw, geen verschilmet het origineel. Ook qua degelijkheid;
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=5800+back
(Zelf had ik deze besteld, stylus blijft weer perfect zitten)

[ Voor 13% gewijzigd door LessRam op 31-10-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Laatst online: 18-07-2021
Gisteren m'n telefoon laten stuiteren en nu een barst in de plastic frame en allemaal gekleurde strepen door het beeldscherm. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:10:
[...]

Je hebt me alweer wat tipjes gegeven ofwel things NOT to do... Dat scheelt mij weer proberen en terugzetten... :p ;)

wat betreft tel.naam, idd erg irri dat iedere maker een bepaalde naam eraan moet hangen. En dan nog geeft pc weer andere naam dan foon zelf, bluetooth van mijn man herkent hem weer als een andere foon, ovi store weer anders, kortom een rommeltje. Maar zolang ik af en toe nog een cfw erop zet, laat ik dat maar zitten.

Jij hebt zeker je cfw gemaakt adhv.de site van pnht?
Als je je eigen cfw maakt, gebruik je dan de geporteerde files c6 van pnht die je ook gebruikt bij kant en klare cfws?
Gebruik je de geporteerde rofs2 om hierin je eigen mods te maken?

Thema effecten gaan hier nu niet trager dan bij de gewone 5800 fw. Ik kan met mijn cfw wel koppelingen opslaan als ik in realplayer wat bekeken heb. Ligt misschien toch weer aan de fw?
Heb ook geen problemen met qwerty landscape.
Maar wel moest ik nokia maps eruit gooien en opnieuw flashen voordat ik een werkende ovi maps kon installeren, dit vanwege het nederlands wat ik wilde.
4x5 menu vind ik beter, maar heb ik er handmatig ingezet.
Dat klopt, pnht's C6 firmware, dan een hoop eruit slopen, hoop laten zitten ook.
Daarna een zooi mods erin, sommige mods zelf even aangepast zodat het voor mij goed werkt.
Oja, natuurlijk ook maar even een Nederlands taalpakketje erin...

Over realplayer, dat krijg ik ook wel, maar de knop streaming koppelingen bestaat niet meer.
Hier een voorbeeld hoe het er uit zag op v51: (screendumpje gevonden op internet)
Afbeeldingslocatie: http://img840.imageshack.us/img840/1261/scr000480.jpg

Dat is in C6 verwijderd.

ik heb ook geen problemen met qwerty in landscape, maar in v51 had je een klein toetsenbord als je de telefoon in portrait had, automatisch fullsize in landscape. Dat heb je toch nu niet?

Even een opsomming van de rest van m'n bevindingen en wat ik wel en niet heb gedaan aan c6 CFW:

Qua thema, ieder z'n smaak...
Maar uiteindelijk heb ik Dark en Light verwijderd, de standaard wavesound vervangen voor nokia white.
Nseries4 (brown) later geïnstalleerd op E, alsook RoB (D)_IND190.

Qua lettertype
toch wat anders gebruikt, geloof dat het op de N8 zit standaard.

effecten:
mee lopen prutsen, maar uiteindelijk standaard gelaten. Staat bij mij meestal uit namelijk.

de aanpassingen zelf:
01. Additional Shortcut Bars in C6 Homescreen
Even aangepast, zodat er 'Snelkoppeling 3' staat (tot en met 5 natuurlijk)

02. Additional sensor mod & auto-enabled screen rotation on C6 firmware
Staat dat ook gelijk aan, waarom ook niet.

03. Audio_Codec_Of_Nokia_5800_Xpress_Music
Ik geloof er niks van dat het ook maar iets uitmaakt, maar oke... Het zit erin.

04. Disable (un)lock vibration
Ik heb er een hekel aan dat een telefoon trilt, dus ook dat uit. prima!
Trillende dingen liggen ergens in een nachtkastje en dat is niet de mijne... (ook niet mijn nachtkastje)

05. Disable Ovi contacts
Ik gebruik het niet en het scheelt weer wat geheugen enzo.

06. Disable Useless Apps on Startup ... and fix mediabar
Dat zijn dus eigenlijk twee mods in elkaar verweven, want het eerste deel liet de mediabar niet laden...

07. enkel plaatjes uit E
ja, dat was ook zo'n leuke, klopte ook geen hout van, maar even aangepast en nu is het goed.

08. Fast UI Mod +
Geen idee wat er gebeurd met die mod, maar het woord 'Fast' sprak me erg aan. Niet dat ik er iets van merk, maar oke.

09. font vervangen
Font van de N8 volgens mij, geen idee meer hoe deze heet.

10. Improve WIFI sensitivity
Ook hier geldt weer: 'Improve' mooi woord, sprak me aan. Ik merk er overigens ook weer helemaal niks van.

11. Improved Heap Size
Ja hoor, 'improved'. Merk ook geen verslechtering, dus laat maar zitten dan.

12. Improved Rotation Speed
Ja, dat is handig. Soms niet, maar meestal wel. Dus erin en werkt goed.

13. Improved UI and Games performance
Ik gok zomaar dat het ongeveer het zelfde is als nummer 8 van deze lijst, wellicht hebben deze twee mods dan ook ruzie met elkaar, of overschrijft de een de ander.

14. Improved Video Capture
wederom, 'improved' dus zal het wel.

15. Lights_Mod_by_mara-_updated
Hoop verschillende gebruikt, maar de laatste van Mara momenteel werkt het best. Ook kan je met deze versie het touchgedeelte aanraken als het licht gedoofd is, zonder dat je dan per ongeluk ineens een touchknop hebt ingedrukt.

16. nokia_theme_white erin
dus...

17. Not open menu on exit (mediaplayer)
ja, dat is ook wat... probleem zo opgelost.

18. prevent apps running in background
Dat is een goed idee leek me.

19. Ram Saving Camera Exit
Ook dat is een goed idee leek me.

20. Remove FOTA Cache
Tja, 5 mb ruimte extra op c is nooit verkeerd.

21. X menu 3x4 Layout by iepurasu_poznas (extra)
zo, dan hebben we in ieder geval weer netjes een spelletjes icoon enzo.

22. 28_music_matrix_items
Dat haalt ovi music store uit de mediaplayer.

Niet gebruikt of uiteindelijk verwijderd:

01. High-Quality Voice Recording Mod
Leuk, maar bij een test blijkt dat de opname om de zoveel tijd skipped. (je mist dus steeds een stukje) Hoewel ik niet heb getest of het zonder de mod weer goed werkt, ga ik er even vanuit dat het tóch aan deze mod gelegen moet hebben.

02. 5 new shortcut in menu by iepurasu_poznas
Ja, leek handig, maar is het niet.

03. RomPatcherPlus_2.3_modded (for C6)
Hmm, niet erin bakken, gewoon installeren op E later.

04. Remove Messaging lag in C6
Ja, daarna werkte heel die messaging niet meer. ;-)

05. Resume download
Nog nooit een probleem van gemaakt of gehad, nutteloos voor mij.

06. UserAgent
lastig verhaal, maar je kan het altijd als het nodig is met c2z gebruiken. Het verhaal is dat de browser dan netjes verteld dat je een 5800 hebt, ook werkt hierdoor de internetverbinding via de computer naar je telefoon met ovi en je usb kabeltje.. pfff.. snap je het nog? ;-) maargoed, daar hebben we Joikuspot voor, gaat sneller ook.

07. 5X4 menu
Ik vind het niks, ieder z'n ding ;-)

08. Application Policy Mod
Wist niet dat er wat mis mee was, dus ook niet gedaan.

09. Browser Cache to E
Dat zal een stuk sneller gaan... NOT!

10. C6 Cache drive change
Zelfde verhaal als puntje 9 van dit lijstje

11. C6 email manager by binh24
Is er wat mis mee dan? werkt gewoon hier?

12. identify as 5800 ovi
Beetje het zelfde als puntje 6, maar dan anders.

13. Menu Busy Circles
Lekker belangrijk.

Verder verwijderd:
Ovi store (daarna gewoon installeren)
Ovi Music
Chat
Zip
PDF reader
QuickOffice suite reader geval
MyNokia
Nokia Maps
Shareonline
TTS en berichtenlezer
welcome geval

Nou, dat was het zo ongeveer wel, mis hier en daar wellicht wat in het overzicht, maar oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
F4T4L_3RR0R schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:03:
Gisteren m'n telefoon laten stuiteren en nu een barst in de plastic frame en allemaal gekleurde strepen door het beeldscherm. :'(
Genuine Nokia 5800 Repair Part Replacement LCD Screen Modules
$37.48

Replacement Full Housing Case with Buttons for Nokia 5800 - Black
$6.15

http://www.dealextreme.com

Het is zeker zelf te doen, torks nodig en twee handen, lege tafel, licht en koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:53:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik vond tot nu toe geen goed alternatief voor tunin.fm, stoorde me ook enorm aan het volume dat niet veranderd kon worden. Ik zal het eens uitproberen. Hopelijk pakt hij wel wifi.
Yep, WiFi geen probleem. Daarom ben ik er ook zo blij mee. Voor andere toestellen was Nokia internet radio schijnbaar al langer beschikbaar, nu dus ook voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:53:
Losse styles heb ik ook, maar er is niks afgebroken, gewoon gesleten.
De eerste styles zat ook los op een gegeven moment, daardoor ook een keer verloren.
De tweede styles welke erbij geleverd werd gebruikt, zat weer strakker...
Na een tijd zit deze ook erg los, valt er eigenlijk zowat uit.
Plakbandje erin plakken werkt prima wat mij betreft. (misschien wat meer plakband...)
Ik heb er nooit een tweede stylus bijgehad.
Plakband erin? Maar dan gebruik je het pennetje zeker niet veel, anders laat dit plakband toch ook los tzt?
NB ik gebruik het pennetje niet, maar mijn man af en toe wel... als hij mijn telefoon ooit overneemt, koop ik voor hem vast wat achterkantjes + stylus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
TimothyW schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:29:
[...]
Genuine Nokia 5800 Repair Part Replacement LCD Screen Modules
$37.48
Replacement Full Housing Case with Buttons for Nokia 5800 - Black
$6.15
http://www.dealextreme.com
Het is zeker zelf te doen, torks nodig en twee handen, lege tafel, licht en koffie.
Let wel op: moet behoorlijk handig zijn met kleine schroefjes, erg geduldig en voorzichtig.
Gaat er iets fout is de kans groot dat je nog meer kapot maakt.
Daarnaast.... voordat je het van DealExtreme in huis hebt; minstens een week maar reken op 2 a 3 weken.
Heb je dat geduld en ben je zo handig; vooral doen.
Zo niet; Nokia repair center vervangt het voor 80 Euro.
Althans dat was ik een paar weken geleden kwijt voor scherm + touchscreen, omdat ik niet de rechterhasnden heb om te repareren en niet weken kon wachten op een DX levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
TimothyW schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:25:
[...]
Dat klopt, pnht's C6 firmware, dan een hoop eruit slopen, hoop laten zitten ook.
Daarna een zooi mods erin, sommige mods zelf even aangepast zodat het voor mij goed werkt.
En werkt voice commands nu ook nog in het Nederlands?
Linker/Groene knop ingedrukt houden, naam inspreken en...... CRASH?????
(Mogelijk dat een eerste poging nog DEELS lukt, maar vanaf de 2e poging krijg je voortaan foutmeldingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Laatst online: 18-07-2021
LessRam schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:05:
[...]

Let wel op: moet behoorlijk handig zijn met kleine schroefjes, erg geduldig en voorzichtig.
Gaat er iets fout is de kans groot dat je nog meer kapot maakt.
Daarnaast.... voordat je het van DealExtreme in huis hebt; minstens een week maar reken op 2 a 3 weken.
Heb je dat geduld en ben je zo handig; vooral doen.
Zo niet; Nokia repair center vervangt het voor 80 Euro.
Althans dat was ik een paar weken geleden kwijt voor scherm + touchscreen, omdat ik niet de rechterhasnden heb om te repareren en niet weken kon wachten op een DX levering.
Ben ook behoorlijk handig. :)

Heb het toestel helemaal ontleed en zag dat de printplaat was verbogen in de hoek waarop hij was gevallen, en dat er een aantal onderdelen eraf zijn gesprongen. :'(

Telefoon ligt nu dus in de Kliko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
LessRam schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:09:
[...]

(Mogelijk dat een eerste poging nog DEELS lukt, maar vanaf de 2e poging krijg je voortaan foutmeldingen)
groene knop ingedrukt houden en geen crash. gebeurd helemaal niets dan, want ik heb tts eruit gesloopt. ;-)
Ik gebruikte dat niet, scheelt ook weer 5 mb op c.
Ik heb trouwens geen idee of het crashed, niet geprobeerd eigenlijk.

Maar ik zie het wel als uitdaging ernaar te kijken, dus ben er mee bezig.
Heb al het een en ander aangepast, maar heb net mijn telefoon op orde. Ik moet dus een gekke bui hebben waarbij ik denk: "och, wat dan nog, flashen en weer alles opnieuw installeren maar dan..."

Ik laat het wel weten als ik succes heb ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
F4T4L_3RR0R schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:50:
[...]

Ben ook behoorlijk handig. :)

Heb het toestel helemaal ontleed en zag dat de printplaat was verbogen in de hoek waarop hij was gevallen, en dat er een aantal onderdelen eraf zijn gesprongen. :'(

Telefoon ligt nu dus in de Kliko.
Tja, dan houd het wel een beetje op.
Misschien heeft Speurder wat aan je achterkantje en stylus? ;-)
extra batterij, oplader etc. kan ook geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimothyW schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:58:
[...]

Tja, dan houd het wel een beetje op.
Misschien heeft Speurder wat aan je achterkantje en stylus? ;-)
extra batterij, oplader etc. kan ook geen kwaad.
Ja wie weet... :D Maar verzendkosten zijn bijna net zoveel/weinig als dat ik een nieuwe via internet bestel...
By the way ik heb een blauwe en daar 'moet' dus ook wel een blauw achterkantje/stylus bij...
TimothyW schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:25:
[...]

Over realplayer, dat krijg ik ook wel, maar de knop streaming koppelingen bestaat niet meer.
Hier een voorbeeld hoe het er uit zag op v51: (screendumpje gevonden op internet)
[afbeelding]

Dat is in C6 verwijderd.

ik heb ook geen problemen met qwerty in landscape, maar in v51 had je een klein toetsenbord als je de telefoon in portrait had, automatisch fullsize in landscape. Dat heb je toch nu niet?

Even een opsomming van de rest van m'n bevindingen en wat ik wel en niet heb gedaan aan c6 CFW:

Qua thema, ieder z'n smaak...
Maar uiteindelijk heb ik Dark en Light verwijderd, de standaard wavesound vervangen voor nokia white.
Nseries4 (brown) later geïnstalleerd op E, alsook RoB (D)_IND190.

Qua lettertype
toch wat anders gebruikt, geloof dat het op de N8 zit standaard.

effecten:
mee lopen prutsen, maar uiteindelijk standaard gelaten. Staat bij mij meestal uit namelijk.

de aanpassingen zelf:
01. Additional Shortcut Bars in C6 Homescreen
Even aangepast, zodat er 'Snelkoppeling 3' staat (tot en met 5 natuurlijk)

02. Additional sensor mod & auto-enabled screen rotation on C6 firmware
Staat dat ook gelijk aan, waarom ook niet.

03. Audio_Codec_Of_Nokia_5800_Xpress_Music
Ik geloof er niks van dat het ook maar iets uitmaakt, maar oke... Het zit erin.

04. Disable (un)lock vibration
Ik heb er een hekel aan dat een telefoon trilt, dus ook dat uit. prima!
Trillende dingen liggen ergens in een nachtkastje en dat is niet de mijne... (ook niet mijn nachtkastje)

05. Disable Ovi contacts
Ik gebruik het niet en het scheelt weer wat geheugen enzo.

06. Disable Useless Apps on Startup ... and fix mediabar
Dat zijn dus eigenlijk twee mods in elkaar verweven, want het eerste deel liet de mediabar niet laden...

07. enkel plaatjes uit E
ja, dat was ook zo'n leuke, klopte ook geen hout van, maar even aangepast en nu is het goed.

08. Fast UI Mod +
Geen idee wat er gebeurd met die mod, maar het woord 'Fast' sprak me erg aan. Niet dat ik er iets van merk, maar oke.

09. font vervangen
Font van de N8 volgens mij, geen idee meer hoe deze heet.

10. Improve WIFI sensitivity
Ook hier geldt weer: 'Improve' mooi woord, sprak me aan. Ik merk er overigens ook weer helemaal niks van.

11. Improved Heap Size
Ja hoor, 'improved'. Merk ook geen verslechtering, dus laat maar zitten dan.

12. Improved Rotation Speed
Ja, dat is handig. Soms niet, maar meestal wel. Dus erin en werkt goed.

13. Improved UI and Games performance
Ik gok zomaar dat het ongeveer het zelfde is als nummer 8 van deze lijst, wellicht hebben deze twee mods dan ook ruzie met elkaar, of overschrijft de een de ander.

14. Improved Video Capture
wederom, 'improved' dus zal het wel.

15. Lights_Mod_by_mara-_updated
Hoop verschillende gebruikt, maar de laatste van Mara momenteel werkt het best. Ook kan je met deze versie het touchgedeelte aanraken als het licht gedoofd is, zonder dat je dan per ongeluk ineens een touchknop hebt ingedrukt.

16. nokia_theme_white erin
dus...

17. Not open menu on exit (mediaplayer)
ja, dat is ook wat... probleem zo opgelost.

18. prevent apps running in background
Dat is een goed idee leek me.

19. Ram Saving Camera Exit
Ook dat is een goed idee leek me.

20. Remove FOTA Cache
Tja, 5 mb ruimte extra op c is nooit verkeerd.

21. X menu 3x4 Layout by iepurasu_poznas (extra)
zo, dan hebben we in ieder geval weer netjes een spelletjes icoon enzo.

22. 28_music_matrix_items
Dat haalt ovi music store uit de mediaplayer.

Niet gebruikt of uiteindelijk verwijderd:

01. High-Quality Voice Recording Mod
Leuk, maar bij een test blijkt dat de opname om de zoveel tijd skipped. (je mist dus steeds een stukje) Hoewel ik niet heb getest of het zonder de mod weer goed werkt, ga ik er even vanuit dat het tóch aan deze mod gelegen moet hebben.

02. 5 new shortcut in menu by iepurasu_poznas
Ja, leek handig, maar is het niet.

03. RomPatcherPlus_2.3_modded (for C6)
Hmm, niet erin bakken, gewoon installeren op E later.

04. Remove Messaging lag in C6
Ja, daarna werkte heel die messaging niet meer. ;-)

05. Resume download
Nog nooit een probleem van gemaakt of gehad, nutteloos voor mij.

06. UserAgent
lastig verhaal, maar je kan het altijd als het nodig is met c2z gebruiken. Het verhaal is dat de browser dan netjes verteld dat je een 5800 hebt, ook werkt hierdoor de internetverbinding via de computer naar je telefoon met ovi en je usb kabeltje.. pfff.. snap je het nog? ;-) maargoed, daar hebben we Joikuspot voor, gaat sneller ook.

07. 5X4 menu
Ik vind het niks, ieder z'n ding ;-)

08. Application Policy Mod
Wist niet dat er wat mis mee was, dus ook niet gedaan.

09. Browser Cache to E
Dat zal een stuk sneller gaan... NOT!

10. C6 Cache drive change
Zelfde verhaal als puntje 9 van dit lijstje

11. C6 email manager by binh24
Is er wat mis mee dan? werkt gewoon hier?

12. identify as 5800 ovi
Beetje het zelfde als puntje 6, maar dan anders.

13. Menu Busy Circles
Lekker belangrijk.

Verder verwijderd:
Ovi store (daarna gewoon installeren)
Ovi Music
Chat
Zip
PDF reader
QuickOffice suite reader geval
MyNokia
Nokia Maps
Shareonline
TTS en berichtenlezer
welcome geval

Nou, dat was het zo ongeveer wel, mis hier en daar wellicht wat in het overzicht, maar oke.
Dat is een hele waslijst!!
Het is puur persoonlijk, maar dat zet je er ook duidelijk bij en dan kan ieder zijn eigen conclusie trekken.
Ik ben net begonnen om mijn eigen CFW te maken, heb helaas niet vaak tijd achter elkaar dus duurt het al met al nog wel even. Heb in 1 x nu wel alle themaeffecten gedownload, ga daar eerst eens wat mee doen.
Ik kreeg het advies om Nokia Pixel CFW te gebruiken als uitgangspunt, die heb ik nu al en is erg stabiel en snel. En ik doe daar wel van alles in/uit.
Maar weet je of die verbetering van de camerakwaliteit (voor foto's) in een standaardmod zit, of kan die ook weer heel verschillend zijn...??

Zelf heb ik in elk geval op mijn top10:
-hide clock swipe homescreen
-4x5 menu, of evt. 4x4 (lijkt weer wat echter dan 4x5)
-als je een appl. beeindigt met de rode knop, dat 'ie niet nog op de achtergrond draait.
-betere fotokwaliteit
-normale opstart/afsluitscherm
-thema-effecten met sprankelende sterretjes in de menubalken vond ik erg prettig en niet zo erg traag. Moet alleen nog uitzoeken of het mij lukt om juist dat thema uit de rofs2 te halen van die cfw...
-etc.
-killme, rompatcher, nokia file browser etc. vind ik juist wel handig. Mijzelf kennende wil ik toch weer wat erbij/af direct na het flashen en dan kan ik nog proberen om dit eerst zonder flashen voor elkaar te krijgen. Dat is me tot nu toe gelukt met 4x5 menu te krijgen, maar bijv. weer niet met 'hide clock swipe hs'.

En nee ik heb idd. ook niet een draaibaar qwerty-toetsenbord. Had ik wel bij de v51.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:09:
[...]

In mijn CFW (Pixel) werkt voice commands (uiteraard) ook niet in het NL. Als ik op groene knop druk, krijg na inspreken de melding: fout spraaksysteem. Maar geen crash, ook niet na 2e keer of zo.
Ik geef er ook niet meer zo om, staat ook wel belachelijk vind ik als je onder de mensen bent en namen uit zit te spreken terwijl je alleen bent.
Met de 4 contacten in het homescreen (naast de vele shortcuts die ik nog heb!) bij C6 CFW redt ik me ook snel genoeg om de meest favoriete mensen te bellen. E nals het geheugen scheelt, kan ik het idd ook nog gaan verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:31:
[...]

Ja wie weet... :D Maar verzendkosten zijn bijna net zoveel/weinig als dat ik een nieuwe via internet bestel...
By the way ik heb een blauwe en daar 'moet' dus ook wel een blauw achterkantje/stylus bij...
[...]

reply: duidelijk... ;-)

Dat is een hele waslijst!!
Het is puur persoonlijk, maar dat zet je er ook duidelijk bij en dan kan ieder zijn eigen conclusie trekken.
Ik ben net begonnen om mijn eigen CFW te maken, heb helaas niet vaak tijd achter elkaar dus duurt het al met al nog wel even. Heb in 1 x nu wel alle themaeffecten gedownload, ga daar eerst eens wat mee doen.
Ik kreeg het advies om Nokia Pixel CFW te gebruiken als uitgangspunt, die heb ik nu al en is erg stabiel en snel. En ik doe daar wel van alles in/uit.

reply: Ik heb gekozen voor de standaard c6 cfw als uitgangspunt, zodat ik zeker weet wat er wel en niet in zit. Maar het maakt niet uit aan de andere kant, want als je een mod hebt welke er al in zat, overschrijft de nieuwe de oude weer.

Maar weet je of die verbetering van de camerakwaliteit (voor foto's) in een standaardmod zit, of kan die ook weer heel verschillend zijn...??

reply: In de kale zit dat niet, in de Pixel CFW zal dat wel zitten, maar dan nog kan je de mod eroverheen laten lopen. Je kan natuurlijk ook even de verschillen bekijken in de files. Geen verschil, is ehh.. geen verschil.

Zelf heb ik in elk geval op mijn top10:
-hide clock swipe homescreen
reply: Goed zelf toe te voegen.
-4x5 menu, of evt. 4x4 (lijkt weer wat echter dan 4x5)
reply: Goed zelf toe te voegen
-als je een appl. beeindigt met de rode knop, dat 'ie niet nog op de achtergrond draait.
reply: Als het er nog niet inzit, ook goed zelf toe te voegen.
-betere fotokwaliteit
reply: Merk er zelf niet veel van dat het verbeterd is, maar het zal wel.. Modje is er in ieder geval.
-normale opstart/afsluitscherm
reply: Helemaal mee eens ook.
-thema-effecten met sprankelende sterretjes in de menubalken vond ik erg prettig en niet zo erg traag. Moet alleen nog uitzoeken of het mij lukt om juist dat thema uit de rofs2 te halen van die cfw...
reply: ja, dat is makkelijk. In de ROFS2 file, onder resource de map effecten even kopiëren.
-etc.
-killme, rompatcher, nokia file browser etc. vind ik juist wel handig. Mijzelf kennende wil ik toch weer wat erbij/af direct na het flashen en dan kan ik nog proberen om dit eerst zonder flashen voor elkaar te krijgen. Dat is me tot nu toe gelukt met 4x5 menu te krijgen, maar bijv. weer niet met 'hide clock swipe hs'.
reply: Rompatcher installeer ik ook altijd als eerste NA het flashen. Zo staat het ook op E en niet op C.
Scheelt geheugen. Daarnaast kreeg ik problemen met autostart en ja, RomPatcherAuto.exe ofzo stond netjes in de startup-sequence. (amiga taal haha)

En nee ik heb idd. ook niet een draaibaar qwerty-toetsenbord. Had ik wel bij de v51.
Heb reply maar even ertussen gezet... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yess... Swipe Beta nu ook in Nederlands!! Moet het nog wel even uittesten.
Hier de link: http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=33803.0

edit: ik kon het bestand downloaden zonder te registreren.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:55:

De laatste beta van swype op een cfw werkt niet goed.
Probleem is dat als je de terugknop gebruikt, de app waar je mee werkt eruit klapt.
Dat had de eerdere beta niet.

De versie waar je naar linkt is feitelijk de laatst neergelegde beta, waar een modder een aantal talen in toegevoegd heeft, waaronder nederlands. Das heel wat.

Mij valt op dat, voor zower het werkt, het niet vlotjes loopt. Slide it werkt soepeler momenteel, maar de layout is daar weer verschrikkelijk van.

Je kan wellicht het een en ander uit die laatste beta slopen, het taalbestand in dat geval en deze samenvoegen met de eerste beta. Zal er eens naar kijken. Aan de andere kant is het ook mogelijk te wachten tot daar een oplossing voor komt.

Het heeft overigens te maken met een andere benadering op C6 dan 5800 voor de backspace. De vertaling op een CFW is dat swype verwacht op een C6 te draaien, terwijl het een 5800 is.

edit:
Zojuist met succes de Nederlandse taal toegevoegd aan Swype-S60-5thEd-1-0-10334-betalabs welke niet vastslaat.

Ben ook aan het kijken of ik juist de oorzaak van het vastslaan in de laatste beta kan vinden...

[ Voor 8% gewijzigd door TimothyW op 01-11-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:35:
[...]
In mijn CFW (Pixel) werkt voice commands (uiteraard) ook niet in het NL. Als ik op groene knop druk, krijg na inspreken de melding: fout spraaksysteem. Maar geen crash, ook niet na 2e keer of zo.
Ik geef er ook niet meer zo om, staat ook wel belachelijk vind ik als je onder de mensen bent en namen uit zit te spreken terwijl je alleen bent.
Snap ik, maar dit wordt gebruikt door BlueTooth CarKits. In de auro druk ik op mijn autoradio (met BT Carkit) op een knop, roep "Piet", en vervolgens bevestigd de carkit met "Piet wordt gebeld" en een paar seconden later praat ik handsfree met Piet.
Hierom is een werkende Voice Commands belangrijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam

Net geïnstalleerd. Na installatie snapte ik niet hoe het te gebruiken, zag nergens een optie. Alleen maar de Settings als knop onder apps. Dom.... gewoon telefoon herstarten en het werkt.
Wow..... dat werkt handig!
Ik ben nooit zo'n SMS'er geweest, en heb al helemaal een hekel aan T9 gebruiken. Maar met Swype erbij zal dat nog wel eens helemaal kunnen veranderen.

Dank je voor de tip.
Handig ook dat het een .sis bestand is, dus hoef je niet helemaal opnieuw een CFW te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Hmmm.... ik krijg het alleen niet geïnstalleerd :(
'Certificaatfout. Neem contact op met de leverancier'

En voor de helderheid: ik heb bij de installatie-instellingen 'software-installatie' op alles staan en 'online certificaatcontrole' staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
ElisabethM schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:18:
[...]

En voor de helderheid: ik heb bij de installatie-instellingen 'software-installatie' op alles staan en 'online certificaatcontrole' staat uit.
Ik vermoed dat je dit alleen kunt installeren op een 5800 met CFW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
ElisabethM schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:18:
[...]

Heb je een custom firmware of een standaard Nokia 5800?
Als je een standaard firmware hebt, moet je het .sis bestand signen.
daarvoor heb je een Cert en key nodig.
Die kan je middels je imei aanmaken op de volgende pagina:
http://cer.opda.cn/en/index.php

Daarna heb je een programma nodig waarmee je kan signen, dat kan bijvoorbeeld met BiNSign.
Maar op de bovengenoemde link zijn ook programma's te vinden, het kan ook online zo te zien...

@ Lessram: Jij hebt zeker momenteel geen CFW erop staan?
Anders heb je een probleem met de backspace toets, of ervaar je dat niet?

@ Speurder: Wat zijn je bevindingen van Swype?
Heb je ook het probleem dat het programma eruit klapt zodra je de backspace gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
TimothyW schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:41:
[...]
@ Lessram: Jij hebt zeker momenteel geen CFW erop staan?
Anders heb je een probleem met de backspace toets, of ervaar je dat niet?
Wel CFW en wel probleem. De 3x dat ik het geprobeerd had, had ik nog geen foutjes gemaakt, dus BackSpace nog niet gebruikt. Nu wel en idd; programma klapt weg

Probleem is te omzeilen door de Backspace knop ingedrukt te houden, hierbij verdwijnt het hele woord en klapt het er niet uit. Hoef je alleen maar het woord opnieuw te typen.
Het team dat voor Nokia aan Swype werkt is al met deze bug bezig; dat terwijl die bug niet voorkomt bij C6/N97 waarvoor Swype gemaakt is. Oftewel; ze doen zelfs aan bugfixes voor CFW. Aardig van Nokia.

http://betalabs.nokia.com...g-backspace#comment-43800

[ Voor 37% gewijzigd door LessRam op 02-11-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
http://www.mediafire.com/?9jjtx93adrh8f97
Tot de nieuwe beta er is, hier alvast een Nederlandse Swype met werkende backspace.
Gebasseerd op de eerdere beta met toevoeging van Nederlands, andere talen en onzin verwijderd, maar dan nog staat bij selectie van talen, andere talen welke je niet kan selecteren. Blijft dan NL. Nouja, het werkt in ieder geval. Oja, Engels heb ik er wel in laten zitten.

update 02-11-2010 19.12:
file aangepast, swype infoknop werkt nu goed in het Nederlands. Plaatjes werden eerst niet geladen omdat er in de sourcecode gesproken werd over .png bestanden, terwijl er .bmp bestanden bij zitten. 8)7 vaag.
Verder stond er een leuke spelfout in, stond geen hierdoor maar de i was per ongeluk een o geworden. Beide niet mijn fout, maar van Swype/Nokia of wie dan ook.

[ Voor 40% gewijzigd door TimothyW op 02-11-2010 19:14 . Reden: aangepaste link ]

Pagina: 1 ... 58 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic