Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:00:
Oh hell. Ik zit op v51 met XTEnsion^9 dacht ik, maar die C6 firmware ziet er wel héél netjes uit. Morgenmiddag heb ik helemaal niks te doen, eens kijken of dat werkend te krijgen is (en als XT nog niet uit is van een andere cook... tijdelijk)
is nog wel buggy qua geheugen beheer, v2 komt eraan, plus Xtension's C6 die vast weer beter is.

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik draai hier op XpressTech RC 3 op C6 v11 firmware. Draait best lekker. Nog wat bugs met bv de verlichting van de drie ledjes (achter de knoppen). Maar verder geen crashes of dergelijke. Na een dag gebruik heb ik nog steeds een kleine 50MB RAM vrij. Bij de orignele 5800 firmare zat dit vaak op 35 / 40MB. Het programma "KillMe" gebruik ik trouwens wel regelmatig om onnodige processen af te sluiten. Dat zou eigenlijk automatisch moten gaan, volgens mij is daarvoor weer het programma ramblow...

Ik ben over deze ROM erg tevreden, vooral de snelheid is enorm verbeterd. Engste nadeel, er zit geen Nederlandse taal in. Nu vind ik het niet erg dat mijn telefoon op Engels staat, maar een T9 woorden boek in het Nederlands zou wel erg fijn zijn!

Verwijderd

Is er al iets zoals ping voor de nokia 5800?

Verwijderd

Hallo,
ik zou graag m'n agenda willen syncen met google agenda oid.
Zou iemand mij hier mee kunnen helpen? Ik kom er niet uit namelijk
alvast bedankt!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:51:
Hallo,
alvast bedankt!
Voor google calendar:
Volg de stappen die hier beschreven staan. Van te voren zorgen dat Mail for Exchange geïnstalleerd is dus.

http://www.google.com/sup...er.py?hl=en&answer=147951

Niet zó moeilijk om zelf te vinden overigens, maar succes ermee!

Check out my photography on Instagram

Verwijderd

Woembah schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:13:
[...]

Voor google calendar:
Volg de stappen die hier beschreven staan. Van te voren zorgen dat Mail for Exchange geïnstalleerd is dus.

http://www.google.com/sup...er.py?hl=en&answer=147951

Niet zó moeilijk om zelf te vinden overigens, maar succes ermee!
ja precies,
alleen in die how toe staat dat ik het vakje domein leeg moet laten.
en dat kan dus niet.
iemand hier ervaring mee?

• peet79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-03 17:21
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:26:
[...]

ja precies,
alleen in die how toe staat dat ik het vakje domein leeg moet laten.
en dat kan dus niet.
iemand hier ervaring mee?
Eerst moet je daar wat invullen, maakt niet uit wat, daarna naar profiel bewerken en het domein weer leeg maken. Niet de meest charmante oplossing maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Iemand enig idee hoe je aan je T9 woordenboek een extra taal toevoegd? Ik heb een custom rom op m'n 5800 maar daar zit geen Nederlandse T9 op. Dit mis ik toch wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 21:29
Maite schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:42:
[...]

Werkt helaas alleen als je de schrijftaal op Engels zet!
Er is inmiddels in de OVI-store een Nederlandstalige testversie van 'SlideIT'. Ik moet hem nog testen, maar hoor graag ook jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:54
Paulus73 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:50:
[...]

Er is inmiddels in de OVI-store een Nederlandstalige testversie van 'SlideIT'. Ik moet hem nog testen, maar hoor graag ook jullie reacties.
Die staat er al een tijdje volgensmij. Dan krijg je een heel ander toetsenbord enzo. Dat werkte niet helmaal voor mij (opeens ging mn muziekbibliotheek ook heel raar doen dus dat onding app er maar snel afgegooid). Die SlideIT die jij bedoelt is niet van Nokia zelf volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paulus73 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:50:
[...]

Je moet er wel handig in worden, ik vind het vrij lastig. Vervelende is dat bij mij ook bepaalde applicaties er uitvliegen zoals snaptu of socially, op het moment dat slideit geopend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
SlideIT is geen Swype for Symbian, die moet je van de nokia betalabs website afhalen.

Verder ga ik vanavond eens kijken of ik ook custom firmware kan installeren.

Xpress Tech of XTensions, wat is hier de voorkeur?

[ Voor 16% gewijzigd door GewoonWatSpulle op 06-09-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GewoonWatSpulle schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:43:
SlideIT is geen Swype for Symbian, die moet je van de nokia betalabs website afhalen.

Ik wist het niet, heb meteen swype for symbian gedownloaded. Helaas krijg ik het niet voor elkaar, na reset niet en ook na reboot niet, ik zie geen swype toetsenbord (de opties heb ik wel goed aangevinkt). Helaas. Iemand bij wie het wel lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 12:26
Heb je de schrijftaal wel op Engels gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
GewoonWatSpulle schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:43:

Heb zelf Xpress Tech RC3 draaien. Lekker snel, genoeg ram vrij maar nog wel een paar bugs. Zo krijg ik de mail niet aan de gang (schijnt na een update van de app wel te moeten kunnen maar mij nog niet gelukt). Ook worden de lampjes achter de toetsen niet altijd goed aangestuurd. Vaak is de groene led bv uit terwijl die wel aan moet zijn. Niet echt een ramp.
Wat ik begrepen heb van deze custom firmware is de CPU overgeklokt. Dit merk ik dan ook in de accu die na 1 a 1,5 dag leeg is (met originele firmware 2 dagen). De telefoon reageert echter wel merkbaar sneller, maar wordt soms ook iets warmer, iets wat ik nog nooit bij m'n 5800 gemerkt had (of ik verbeeld het me nu).

XTensions zijn volgens mij allemaal al officiele releases, dus zullen misschien minder bugs in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Van de week leuk dagje Efteling gedaan.... "Joris en de Draak" achtbaan is inderdaad een leuke attractie. Maar de lol was er meteen af toen bleek dat de buikbeugel flinke druk op mijn broekzak met de 5800 had uitgeoefend. Display vertoonde alleen nog maar wat gekleurde veeg effecten, en enkele witte dunne lijnen. Gebeld worden kon nog prima door de knoppen te gebruiken, bovenliggende glas was niks mee aan de hand dus was er maar 1 conclusie mogelijk; onderliggende display gebroken.

In eerste instantie nog gedacht om het met een display van DealExtreme van 27 Euro zelf te fixen. Maar de ervaring met 10-tallen pakketjes van DealExtreme heeft me geleerd dat de levering gemiddeld zo'n 2 tot 3 weken is, en daar had ik geen zin in, in dit geval. Om nog maar niet te praten over de klus van het zelf repareren met 2 grove linker handen. (Hoe gemakkelijk het er op YouTube ook uit ziet)

Dan maar wat meer betalen. Dichtstbijzijnde Nokia Care Point opgezocht. Handig 10 minuten verder in Nijmegen een gevonden. Uurtje later (en 80 euro lichter).... mijn nokia werkt weer !!! Had elders vast goedkoper gekunnen, maar zo lekker dichtbij, en zo snel gefixt, mag ook wel wat kosten.

Duur maandje.... dat was het zoveelste apparaat dat hier in huis sneuvelde binnen één maand. Anderen waren; 1 jaar oude TV, HR-ketel, inductie kookplaat, 1 jaar oude printer, GSM van vriendin en mijn fototoestel wat dochterlief een nachtje in de regen had laten liggen (kon ie niet tegen....)

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:51:
Hallo,
alvast bedankt!
Als je echt google agenda of iets dergelijks bedoeld; MSOutlook Agenda synchroniseert zonder moeite van allerlei extra te installeren software. Outlook en Nokia OVI (of Nokia PCSuite) en het werkt. Ik gebruik het zo al een aantal jaren. 1 klikje en hij synct via Bluetooth in seconden. Kunt hem zelfs zodanig instellen dat hij automatisch synct wanneer de GSM binnen bereik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Wist je dat als je hierop drukt:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/ztutdu.jpg

Dat er dan een menuutje uitklapt? Ik kwam daar pas na maanden achter per toeval. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:53:

[afbeelding]

Dat er dan een menuutje uitklapt? Ik kwam daar pas na maanden achter per toeval. 8)7
omg dat meen je niet, dat stond zelfs op het beschermingsplastic dat op het schermpje zat :)
Weet je wel dat je ook op de klok, datum en net links van de batterij indicator kan tappen voor respectievelijk alarmen, profielen/agenda en connectiviteit/alarm keuze? Of is dat ook nieuw voor je? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die met het alarm via de klok moest ik per ongeluk achter komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Het menu gebruik ik inderdaad alleen voor applicaties. De rest is via het knopje of de klok/batterij/datum/etc. shortcuts op te roepen :)

edit: XTension C6 is uit btw, eens even flashen :)
Wel zuur dat je alleen een backup terug kunt zetten. Wanneer kan je eens fatsoenlijk flashen zonder je applicaties, menu's, etc. kwijt te zijn? :X

[ Voor 44% gewijzigd door TheZeroorez op 08-09-2010 23:51 ]

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:30:
Het menu gebruik ik inderdaad alleen voor applicaties. De rest is via het knopje of de klok/batterij/datum/etc. shortcuts op te roepen :)

edit: XTension C6 is uit btw, eens even flashen :)
Wel zuur dat je alleen een backup terug kunt zetten. Wanneer kan je eens fatsoenlijk flashen zonder je applicaties, menu's, etc. kwijt te zijn? :X
dat kan normaal gesproken altijd, alleen youtube en handwriting calculator moest ik er opnieuw opzetten, iets met factory reset oid niet aanvinken in JAF. Die C6 is echter ported van een ander phone model, contacten zou je via sim of als visitekaartjes kunnen backuppen, applicaties en instellingen terugzetten werkt niet/maar half en maken de phone buggy.

Verwijderd

Wat is het verschil tussen hacken en een custom rom? Er wordt in dit topic nl veel geschreven over custom roms terwijl ik dacht dat discussies over hacken hier verboden waren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:01:
Wat is het verschil tussen hacken en een custom rom? Er wordt in dit topic nl veel geschreven over custom roms terwijl ik dacht dat discussies over hacken hier verboden waren.
Hacken is puur gericht om illegaal verkregen programma's te kunnen installeren (unsigned apps) wat de phone normaal niet wil doen. Custom roms tweaken de snelheid, voegen programma's toe maar net zo vaak zijn het uitgeklede officiele roms met versoberde opstartroutine's waardoor ze sneller zijn. En vaak zit de hack(s) er dan in mee gebakken.

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:46:
Is er al iets zoals ping voor de nokia 5800?
Je zou kunnen kijken naar Whatsapp, heb 'm zelf niet aan de praat weten te krijgen, maar daarmee kan je berichtjes sturen naar Blackberry en Iphone (als die de app ook draaien)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:53:

[afbeelding]

Goedemorgen! Lekker uitgeslapen? :p Jij hebt je nooit afgevraagd hoe je toch dat balkje rechts boven in het scherm kon krijgen, met koppelingen voor internet, muziek, foto's, etc?

Ik lees trouwens dat er inmiddels goede ervaringen zijn met andere ROM's. Ik denk dat ik daar ook maar eens mee aan de slag ga. De 5800XM ligt tegenwoordig toch werkeloos te zijn, maar als het met een een custom ROM goed gaat, promoot ik hem misschien wel tot werk telefoon.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Bartske
Hey wie weet er hoe ik het volume van de speaker waarmee je belt harder kunt zetten? Deze staat bij mij erg zacht en ik weet niet hoe ik hem harder moet zetten (ben alle instellingen al 6 keer af gegaan).

edit: meteen na het posten van dit bericht kwam ik op het geniale idee om tijdens het bellen eens op de volume + toets te drukken -_-

[ Voor 25% gewijzigd door Bartske op 09-09-2010 15:10 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:51:
[...]

dat kan normaal gesproken altijd, alleen youtube en handwriting calculator moest ik er opnieuw opzetten, iets met factory reset oid niet aanvinken in JAF. Die C6 is echter ported van een ander phone model, contacten zou je via sim of als visitekaartjes kunnen backuppen, applicaties en instellingen terugzetten werkt niet/maar half en maken de phone buggy.
In mijn ervaring maakt het 'm altijd buggy. Contacten/agenda gaan inderdaad wel op de backup. Instellingen probeer ik vaak, maar gaat maar zelden echt goed. Tenzij je bij exact dezelfde core met enkel een andere rofs2/rofs3 gaat...

C6 bevalt best goed tot nu toe. Het heeft nog wel wat bugs in de 'feel', en vanochtend was m'n batterij ineens leeg. Hji is opgeladen en staat nu al een paar uur (inclusief gebruik) op alle streepjes vol. Het lijkt erop dat de battery leak er niet is, alleen dat de ROM net wat gevoeliger is voor een CPU leak dan de 5800 versies. En daar gaatje batterij leeg van...

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 17:04
Walkman schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:33:
[...]

Je zou kunnen kijken naar Whatsapp, heb 'm zelf niet aan de praat weten te krijgen, maar daarmee kan je berichtjes sturen naar Blackberry en Iphone (als die de app ook draaien)
Ik heb ook Whatsapp draaien, draait als een trein. Had wel wat problemen met initialiseren, maar toen ik het de volgende dag weer probeerde deed hij het ineens. :+

• Ibin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:00
Hier draait WhatsApp ook prima. Wat ik het enige nadeel vind is dat de batterij zo kort mee gaat. Ik moet hem nu elke avond opladen. Voordat ik het had geinstalleerd ging de batterij makkelijk twee dagen mee. Zonder al te intensief gebruik.

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 17:04
Sinds ik internet hebt op mijn mobiel heb gaat mijn accu ook maar 1 dag mee. Zeker nu ik ook mail sync etc heb.....
Het gaat altijd langer mee dan als je msn gebruikt, dan valt hij gewoon ineens uit terwijl er nog 2 streepjes staan.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:13:
[...]

Hacken is puur gericht om illegaal verkregen programma's te kunnen installeren (unsigned apps) wat de phone normaal niet wil doen. Custom roms tweaken de snelheid, voegen programma's toe maar net zo vaak zijn het uitgeklede officiele roms met versoberde opstartroutine's waardoor ze sneller zijn. En vaak zit de hack(s) er dan in mee gebakken.
Betekent dit dat je met een custom rom ook unsigned appl.kunt installeren?

Ik las net deze: http://dailymobile.se/201...n3-devices-press-release/
Mobiel tv kijken lijkt nu makkelijker te worden. Krijg ik tot nu toe niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:46:
[...]

Betekent dit dat je met een custom rom ook unsigned appl.kunt installeren?

Ik las net deze: http://dailymobile.se/201...n3-devices-press-release/
Mobiel tv kijken lijkt nu makkelijker te worden. Krijg ik tot nu toe niet voor elkaar.
Ja, cfw zijn praktisch allen zo. Die link, DVB-H ontvangen, zal wel abonnementsgeld kosten? Heb je dat ding, of kijk je webpagina tv?
Heb nog even de lefono L007 en de zoho w7000d gevolgd toen ze uitkwamen, ivm WK voetbal, maar resolutie lijkt me noppes plus dat een in Spanje geleverde eerste partij geen tv zenders wilde vinden danwel opslaan zodat de hele partij terug kon om nieuwe software te flashen. Te laat voor WK iig. Zijn dual sim telefoons met zowel analoge als dvb-t ontvangst, en ze kosten geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:26:
[...]

Ja, cfw zijn praktisch allen zo. Die link, DVB-H ontvangen, zal wel abonnementsgeld kosten? Heb je dat ding, of kijk je webpagina tv?
Heb nog even de lefono L007 en de zoho w7000d gevolgd toen ze uitkwamen, ivm WK voetbal, maar resolutie lijkt me noppes plus dat een in Spanje geleverde eerste partij geen tv zenders wilde vinden danwel opslaan zodat de hele partij terug kon om nieuwe software te flashen. Te laat voor WK iig. Zijn dual sim telefoons met zowel analoge als dvb-t ontvangst, en ze kosten geen drol.
Dat ding kost 40 euro of dollar of zo. Nee, volgens mij is dat net zoiets als een dititenne apparaat voor je laptop.
Ik heb geen internetabo voor tv, gewoon via wifi wil ik tv kijken. Heb van alles geprobeerd, niks lukt, ook niet met microsoft silverlight for symbian (beta van nokia) bijv. Ik kan alleen maar uitzendinggemist kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 20:37:
[...]

Dat ding kost 40 euro of dollar of zo. Nee, volgens mij is dat net zoiets als een dititenne apparaat voor je laptop.
Ik heb geen internetabo voor tv, gewoon via wifi wil ik tv kijken. Heb van alles geprobeerd, niks lukt, ook niet met microsoft silverlight for symbian (beta van nokia) bijv. Ik kan alleen maar uitzendinggemist kijken.
Gaat je toch €10,- per maand kosten:
"TV kijken op je mobiel is in Nederland al enige tijd mogelijk, maar met de Nokia DVB-H Headset wordt dat een stuk makkelijker. De headset is onder meer bedoeld voor de Nokia N8 en functioneert als antenne voor het ontvangen van TV-beelden onderweg. De headset zal circa 40 euro kosten. In Nederland dient een gebruiker wel een abonnement op KPN MobielTV af te sluiten voor 10 euro per maand. Daarmee zijn tien zenders te bekijken: Nederland 1, Nederland 3, RTL4, RTL24, SBS6, Jetix/Veronica, MTV Music, Discovery Channel, Xite en Nick Toons."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier de C6 firmare draaien en ben daar best wel tevreden over alleen de contactenbalk wil niet werken zoals het zou moeten.

Als het goed is dan moet je in de contactbalk die op het bureaublad staat de afbeeldingen zien die je aan deze snelkoppeling hebt gedaan, maar bij mij krijg je niets te zien en linkt hij je alleen maar door naar het favorieten lijstje.

Ook als er iemand belt dan geeft hij wel het nummer door van wie er belt maar niet de naam en\of afbeelding die daar bij hoort.

Is er iemand die dit wel voormekaar heeft gekregen, dan hoor ik graag hoe hij\zij dit heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:06:
[...]

Gaat je toch €10,- per maand kosten:
"TV kijken op je mobiel is in Nederland al enige tijd mogelijk, maar met de Nokia DVB-H Headset wordt dat een stuk makkelijker. De headset is onder meer bedoeld voor de Nokia N8 en functioneert als antenne voor het ontvangen van TV-beelden onderweg. De headset zal circa 40 euro kosten. In Nederland dient een gebruiker wel een abonnement op KPN MobielTV af te sluiten voor 10 euro per maand. Daarmee zijn tien zenders te bekijken: Nederland 1, Nederland 3, RTL4, RTL24, SBS6, Jetix/Veronica, MTV Music, Discovery Channel, Xite en Nick Toons."
Dus het komt er toch op neer dat als je live tv wilt kijken, je altijd vast zit aan een soort internet + tv abonnement als ik het goed begrijp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:14:
[...]

Dus het komt er toch op neer dat als je live tv wilt kijken, je altijd vast zit aan een soort internet + tv abonnement als ik het goed begrijp...
Ja, of een phone met dvb-t kopen voor die 4 FTA tv-zenders die je dan krijgt.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:10:
Heb hier de C6 firmare draaien en ben daar best wel tevreden over alleen de contactenbalk wil niet werken zoals het zou moeten.

Als het goed is dan moet je in de contactbalk die op het bureaublad staat de afbeeldingen zien die je aan deze snelkoppeling hebt gedaan, maar bij mij krijg je niets te zien en linkt hij je alleen maar door naar het favorieten lijstje.

Ook als er iemand belt dan geeft hij wel het nummer door van wie er belt maar niet de naam en\of afbeelding die daar bij hoort.

Is er iemand die dit wel voormekaar heeft gekregen, dan hoor ik graag hoe hij\zij dit heeft gedaan.
Bijv.:
for contacts bar ..go to contacts and then press >option>mark all>copy business card>to other memory>
then mark all, delete contacts
now again go to option>copy business card>from other memory .thats it ..now ur contacts bar will work...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]
Bijv.:
for contacts bar ..go to contacts and then press >option>mark all>copy business card>to other memory>
now again go to option>copy business card>from other memory .thats it ..now ur contacts bar will work...

Heb al van alles geprobeerd maar ik krijg het niet voormekaar helaas

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:18:
[/quote]
Bijv.:

Heb al van alles geprobeerd maar ik krijg het niet voormekaar helaas
sorry had ook wel gelijk 2de optie kunnen posten, met een hard reset tussendoor. Heb je al eens een andere c6 cfw geprobeert, welke draai je nu?

go to contacts and then press >option>mark all>copy business card>to other memory>
then mark all, delete contacts ---dan een harde reset: geen instellingen/contacten via ovi backup terugzetten!
now again go to option>copy business card>from other memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb eindelijk een winkel gevonden waar ik even kon spelen met de Samsung Galaxy. Foto gemaakt daar, met kunstlicht, en ook foto met mijn 5800. Resultaat, de foto van de Samsung was veel mooier, ondanks dat die niet eens een flitser heeft. Wel meer megapixels, maar dat zegt toch ook niets heb ik me laten vertellen.
@Deepbass, heb jij dit verschil ook gemerkt?
Ik kijk nog eventjes wat er nog op de markt komt, ook de nokia e7 lijkt leuk, en zien wat de prijzen worden. Ben ook nog erg blij met mijn 5800 maar toch...: geen mooie foto's binnen en 's avonds, (wel hele mooie video!) trage menu's, crashen applicaties, ouderwetse menu's (i.v.m. Iphone of Samsung Galaxy), beperkte homescreenmogelijkheden.
Wel super vind ik: gratis navigatie, geluid muziekspeler, talloze games en appl mogelijk helaas niet altijd goed te vinden, wifi is geweldig, 8gb kaartje.

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik heb laatst geupdate naar firmware V51.0.006 en ik merk weinig verschil. Wel heb ik nu dat mijn mobiel internet niet meer normaal werkt. :P
Ik heb even zitten werken met wifi, en daarna de verbinding verbroken en de telefoon op offline gehad. Echter, als ik nu in de trein, of waar dan ook wil gaan internetten gaat de telefoon altijd op zoek naar mijn wifi netwerk thuis (wat ie natuurlijk niet kan vinden) en kan dus niet het internet op.
Ik heb al geschoven met netwerkprioriteiten, maar hij zoekt alleen maar naar mijn thuisnetwerk. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, of gaat dit een harde reset worden? :S

Z-machine OriginID: JaccoW

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Dat laatste heb ik ook min of meer last van! Als ik via wifi aan eht browsen ben, en als ik dan buiten mijn Wifi gebied zit schakelt hij niet over op 3G maar blijft hij hardnekkig proberen met mijn vaste wifi punt te verbinden. Wat ik doe is browser afsluiten en dan weer starten, dan begrijpt hij tenminste dat ik buiten bereik ben van de router.

• bladestar5314
  • Laatst online: 15-09 01:20
iemand al ovi maps 3.06 uitgeprobeerd ?

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
Ik heb de C6 firmware op mijn nokia gezet, en dat werkt toch wel lekker. alles gaat een tikkie sneller. Maar het grote nadeel hieraan is het gemis van nederlandse t9 ondersteuning. Daarom zou ik weer terug willen naar de originele firmware. Kan dat gewoon via dezelfde weg, maar dan met de originele firmware bestanden? Deze zijn trouwens ook lastig te vinden via internet. Of kan dit simpelweg door de update in ovi aan te roepen?

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Verwijderd

Tha Ertenal schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:19:
Ik heb de C6 firmware op mijn nokia gezet, en dat werkt toch wel lekker. alles gaat een tikkie sneller. Maar het grote nadeel hieraan is het gemis van nederlandse t9 ondersteuning. Daarom zou ik weer terug willen naar de originele firmware. Kan dat gewoon via dezelfde weg, maar dan met de originele firmware bestanden? Deze zijn trouwens ook lastig te vinden via internet. Of kan dit simpelweg door de update in ovi aan te roepen?
Even het programma "Navifirm"downloaden die vind de juiste bestanden voor je foon, en daarna op de zelfde manier de bestanden als je met de C6 hebt gedaan naar je telefoon brengen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 20:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:39:
[...]

sorry had ook wel gelijk 2de optie kunnen posten, met een hard reset tussendoor. Heb je al eens een andere c6 cfw geprobeert, welke draai je nu?

go to contacts and then press >option>mark all>copy business card>to other memory>
then mark all, delete contacts ---dan een harde reset: geen instellingen/contacten via ovi backup terugzetten!
now again go to option>copy business card>from other memory
Heb hem weer terug gebracht naar de originele firmware omdat ik het lastig vond dat als je gebeld werd dat je alleen het nummer en niet de naam en\of de afbeelding van de beller kon zien.

Heb het niet geprobeerd met een harde reset maar ga dit eens proberen.

Als ik het zo doe als hierboven dan kom ik maar tot "mark all" en copy to business card kan ik dan niet vinden.

de versie die ik heb is C6_11.0.029.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:17:
heb eindelijk een winkel gevonden waar ik even kon spelen met de Samsung Galaxy. Foto gemaakt daar, met kunstlicht, en ook foto met mijn 5800. Resultaat, de foto van de Samsung was veel mooier, ondanks dat die niet eens een flitser heeft. Wel meer megapixels, maar dat zegt toch ook niets heb ik me laten vertellen.
@Deepbass, heb jij dit verschil ook gemerkt?
Ja, de Samsung maakt haarscherpe foto's, zeker als je doorhebt hoe je hem scherp moet laten stellen (je kan een bepaald vlak selecteren waarop hij scherpstelt, waardoor je bijvoorbeeld ook een object aan de rand van de foto scherp kan hebben, terwijl de rest onscherp is). Ik snap het commentaar op de camera ook niet, het is veruit de beste camera die ik in een GSM heb gehad. En het gebrek aan een flitser mis ik totaal niet. De camera is vrij lichtgevoelig, dus ook in schemer wil hij nog goed foto's maken, en zodra het te donker wordt, redt een LED-flitser het ook zelden meer. Op de 5800 zette ik de flitser eigenlijk altijd uit, omdat die meer kwaad dan goed deed.

Overigens ondersteund de Galaxy S ook echt geavanceerde camerafuncties, zoals gezichtsherkenning.

En de Galaxy S heeft een 5 megapixel camera, terwijl de Nokia het moet doen met een 3 megapixel. Maar dat zegt inderdaad niets over de kwaliteit.
Ik kijk nog eventjes wat er nog op de markt komt, ook de nokia e7 lijkt leuk, en zien wat de prijzen worden. Ben ook nog erg blij met mijn 5800 maar toch...: geen mooie foto's binnen en 's avonds, (wel hele mooie video!) trage menu's, crashen applicaties, ouderwetse menu's (i.v.m. Iphone of Samsung Galaxy), beperkte homescreenmogelijkheden.
Wel super vind ik: gratis navigatie, geluid muziekspeler, talloze games en appl mogelijk helaas niet altijd goed te vinden, wifi is geweldig, 8gb kaartje.
Pluspunt voor mij van de 5800 is sowieso de navigatie en GPS-ontvangst, maar dat geldt eigenlijk voor elke Nokia. Grootste minpunt is gewoon Symbian. Vroeger was ik helemaal fan van Symbian, maar nu ik enige tijd met Android speel, moet ik toch wel concluderen dat Symbian hopeloos achterop is geraakt (terwijl het ooit het meeste geavanceerde telefoon OS op de markt was).

Verder is een 1 op 1 vergelijk met een telefoon als de Galaxy S eigenlijk onmogelijk, want er zit ruim 2 jaar verschil tussen de hardware (een eeuwigheid voor elektronica en helemaal bij apparaten die zo snel ontwikkelen als GSM's), waardoor op dat vlak de 5800 eigenlijk alles verliest.
Qua hardware is het verschil tussen beiden net zo groot als 12 jaar geleden tussen een 486DX4 100Mhz en Pentium 100Mhz.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:43:
[...]

Heb hem weer terug gebracht naar de originele firmware omdat ik het lastig vond dat als je gebeld werd dat je alleen het nummer en niet de naam en\of de afbeelding van de beller kon zien.

Heb het niet geprobeerd met een harde reset maar ga dit eens proberen.

Als ik het zo doe als hierboven dan kom ik maar tot "mark all" en copy to business card kan ik dan niet vinden.

de versie die ik heb is C6_11.0.029.
kijk anders eens in het topic waar je de versie gehaald hebt, je zal niet de enige zijn met dat probleem bij die versie. Waag me er nog niet aan tot die bugvrij is, want ik wil wel kunnen navigeren vanaf overmorgen op Rhodos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:15:
[...]

Ja, de Samsung maakt haarscherpe foto's, zeker als je doorhebt hoe je hem scherp moet laten stellen (je kan een bepaald vlak selecteren waarop hij scherpstelt, waardoor je bijvoorbeeld ook een object aan de rand van de foto scherp kan hebben, terwijl de rest onscherp is). Ik snap het commentaar op de camera ook niet, het is veruit de beste camera die ik in een GSM heb gehad. En het gebrek aan een flitser mis ik totaal niet. De camera is vrij lichtgevoelig, dus ook in schemer wil hij nog goed foto's maken, en zodra het te donker wordt, redt een LED-flitser het ook zelden meer. Op de 5800 zette ik de flitser eigenlijk altijd uit, omdat die meer kwaad dan goed deed.

Overigens ondersteund de Galaxy S ook echt geavanceerde camerafuncties, zoals gezichtsherkenning.

En de Galaxy S heeft een 5 megapixel camera, terwijl de Nokia het moet doen met een 3 megapixel. Maar dat zegt inderdaad niets over de kwaliteit.

[...]

Pluspunt voor mij van de 5800 is sowieso de navigatie en GPS-ontvangst, maar dat geldt eigenlijk voor elke Nokia. Grootste minpunt is gewoon Symbian. Vroeger was ik helemaal fan van Symbian, maar nu ik enige tijd met Android speel, moet ik toch wel concluderen dat Symbian hopeloos achterop is geraakt (terwijl het ooit het meeste geavanceerde telefoon OS op de markt was).

Verder is een 1 op 1 vergelijk met een telefoon als de Galaxy S eigenlijk onmogelijk, want er zit ruim 2 jaar verschil tussen de hardware (een eeuwigheid voor elektronica en helemaal bij apparaten die zo snel ontwikkelen als GSM's), waardoor op dat vlak de 5800 eigenlijk alles verliest.
Qua hardware is het verschil tussen beiden net zo groot als 12 jaar geleden tussen een 486DX4 100Mhz en Pentium 100Mhz.
Dank voor je commentaar.
Ik zit op de wip voor de N8 of de Galaxy, of misschien nog de 5800 even houden maar daar heb ik niet meer zoveel geduld meer voor...
Ik zal eens zoeken op internet naar foto's van de Galaxy in vergeljking met die van de 5800.
Maar weet jij of de Galaxy snel blijft werken als je hem vol met applicaties gooit, daar heb ik nl. wel een handje van en daar moet een telefoon m.i. toch zeker mee om kunnen gaan. Zeg maar een stuk of 50 applicaties (die heb je zo met wat games en toepassingen die ik gebruik zoals youbube, agenda, apart e-mailprogramma, snaptu, socially, zaklamp ( maar dat kan op galaxy natuurlijk niet :'( ), converter, weerprogramma's, etc.
Over de navigatie: jij heb toch altijd een internetabo? Dan maakt het toch niet uit dat je dan google navigatie hebt? Is dan toch gratis, of is er echt geen enkele gratis navigatie voor de Galaxy als je toch al een internetabo hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT is geen helpdesk.

[ Voor 108% gewijzigd door RoD op 17-09-2010 19:39 ]

• TifKag
  • Laatst online: 06-07 10:06
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:49:
[...]

Dank voor je commentaar.
Ik zit op de wip voor de N8 of de Galaxy, of misschien nog de 5800 even houden maar daar heb ik niet meer zoveel geduld meer voor...
Ik zal eens zoeken op internet naar foto's van de Galaxy in vergeljking met die van de 5800.
Maar weet jij of de Galaxy snel blijft werken als je hem vol met applicaties gooit, daar heb ik nl. wel een handje van en daar moet een telefoon m.i. toch zeker mee om kunnen gaan. Zeg maar een stuk of 50 applicaties (die heb je zo met wat games en toepassingen die ik gebruik zoals youbube, agenda, apart e-mailprogramma, snaptu, socially, zaklamp ( maar dat kan op galaxy natuurlijk niet :'( ), converter, weerprogramma's, etc.
Over de navigatie: jij heb toch altijd een internetabo? Dan maakt het toch niet uit dat je dan google navigatie hebt? Is dan toch gratis, of is er echt geen enkele gratis navigatie voor de Galaxy als je toch al een internetabo hebt?
Als je dit soort vragen nou eens in het Galaxy S forum zou stellen, want dit topic is voor de 5800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in het menu kijkt hebben alle mappen de zelfde gele afbeelding, is dit mogenlijk om het aan te passen naar een eigen gekozen pictogram,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:57
Sinds ik mijn nokia 5800 heb geupdate naar versie 50.1 krijg ik ineens ongewenste SMS van Nokia vanaf 6262. TIps voor het downloaden van OVI kaarten en dergelijke. De kosten voor die SMS zijn 50ct.

Nokia wast zijn handen in onschuld en zegt dat ik me daar voor heb aangemeld? Ik kan me niet herinneren akkoord te zijn gegaan met het versturen van SMS berichten tijdens de update?

Ik zie maar weinig anderen waar dit voorkomt, op GoT maar een iemand (Verwijderd in "Nokia E72"). Verder zijn er nog wel wat topics op internet. Heb ik echt iets over het hoofd gezien,of zijn dit echt smerige praktijken van nokia :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:37
Koen_R schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:52:
Sinds ik mijn nokia 5800 heb geupdate naar versie 50.1 krijg ik ineens ongewenste SMS van Nokia vanaf 6262. TIps voor het downloaden van OVI kaarten en dergelijke. De kosten voor die SMS zijn 50ct.

Nokia wast zijn handen in onschuld en zegt dat ik me daar voor heb aangemeld? Ik kan me niet herinneren akkoord te zijn gegaan met het versturen van SMS berichten tijdens de update?

Ik zie maar weinig anderen waar dit voorkomt, op GoT maar een iemand (Verwijderd in "Nokia E72"). Verder zijn er nog wel wat topics op internet. Heb ik echt iets over het hoofd gezien,of zijn dit echt smerige praktijken van nokia :9
Volgens mij zijn het gewoon gratis smsjes.
Waarom denk je dat ze geld kosten? (zelfs in de links die je meestuurt staat dat het gewoon gratis is)

[ Voor 3% gewijzigd door Driek op 21-09-2010 15:55 ]

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Koen_R schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:52:

Witte knop op toestel indrukken -> Toepassingen -> My Nokia -> abonn. opzeggen, en dan op accepteren drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Driek schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:54:
[...]

Volgens mij zijn het gewoon gratis smsjes.
Waarom denk je dat ze geld kosten? (zelfs in de links die je meestuurt staat dat het gewoon gratis is)
En daar zit hem nou juist het addertje, het zijn gratis tips, maar GEEN gratis SMSjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:37
TifKag schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:30:
[...]

En daar zit hem nou juist het addertje, het zijn gratis tips, maar GEEN gratis SMSjes
ik heb er nog nooit voor betaald, en krijg ze ook.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
TifKag schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:30:
[...]

Echt waar? Zou me erg tegenvallen van ze :(. Ik zal het maar opzeggen, heb toch nog nooit wat aan zo'n smsje gehad. Vooral irritant als je een smsje verwacht van iemand en het is zo'n stom 6262 ding 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:57
Driek schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:05:
[...]

Nokia geeft als argument 'dat sommige providers geld voor de SMSjes kunnen rekenen', maar bij mij (vodafone) wordt er gewoon netjes elke keer 50ct afgeschreven...

Ik had inderdaad ook al gezien dat je in het menu kon afmelden, maar reeds met Nokia daarvoor gebeld :)

[ Voor 17% gewijzigd door Koen_R op 21-09-2010 18:47 ]

Verwijderd

Heeft iemand misschien de instellingen voor SIP-profiel voor bellen met voicebuster? Het lukt me niet om ze van de nokiasite te downloaden zonder dat je geregistreerd bent.

Edit: ik heb ze inmiddels wel gevonden, maar ik krijg steeds in mijn scherm dat het sip profiel niet geregistreerd is terwijl ik wel alles heb ingevuld. Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik het kan registreren? (Bij voipbuster heb ik wel een account gemaakt).

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 12:40 ]

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 08:50
Driek schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:05:
[...]

Idd, de tips zijn gratis maar de smsjes niet. Telkens als ik de telefoon opnieuw installeer krijg ik 1 smsje en moet ik me afmelden en ben ik 50 cent kwijt. Geen Nokia voor mij meer. Samsung en HTC trekken me meer aan.

Ik heb ook Vodafone |:(

[ Voor 3% gewijzigd door StormRider op 22-09-2010 15:42 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Beetje naar inderdaad, die sms'jes. En het snoept nog van m'n abonnement ook dus :/

Verwijderd

Topicstarter
De telefoon meldt zich met iedere nieuwe firmware standaard aan bij my nokia. dat aanmelden gaat per sms en kost inderdaad geld. net als afmelden overigens. ik vind die sms'jes ook irritant genoeg om me ervoor af te melden. en het is van de gekken dat nokia dit automatisch laat gebeuren!!!

• K_VL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 10:47
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:00:
De telefoon meldt zich met iedere nieuwe firmware standaard aan bij my nokia. dat aanmelden gaat per sms en kost inderdaad geld. net als afmelden overigens. ik vind die sms'jes ook irritant genoeg om me ervoor af te melden. en het is van de gekken dat nokia dit automatisch laat gebeuren!!!
Toch niet, de eerste maal vraagt ie of je je wilt aanmelden voor my nokia. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
K_VL schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:52:
[...]

Toch niet, de eerste maal vraagt ie of je je wilt aanmelden voor my nokia. :)
De eerste maal heeft hij je aangemeld, en geeft hij aan hoe je je weer af moet melden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 08:50
De nieuwe firmware van de nokia 5800 heeft mijn browser vele malen beter gemaakt. Tevens is de mobiel stabieler en zijn verschillende compatibiliteits problemen opgelost.
Super gedaan! Ik kan weer effe vooruit tot volgend jaar. Dan maar weer is verder gaan kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peet79 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 07:33:
[...]

Ik ben inderdaad bezig met wat custom roms. Op zich is het allemaal best goed te doen, alleen de belangrijkste stap was ik vergeten, als je V51 hebt moet je er niet proberen V50 op te zetten. Dan doet je telefoon helemaal niks meer, was weer een spannend uurtje voor ik erachter kwam wat ik fout had gedaan. 8)7
Ik zal deze ook eens proberen, ziet er positief uit.
[...]
Ik overweeg om eens een custom rom op mijn 5800 te zetten, als laatste optie om toch nog te wachten met het kopen van een nieuwe telefoon N8 of Galaxy S vanwege andere nadelen daaraan, en ik ben nog niet echt overtuigd. 'Mijn' telefoon zit er denk ik nog niet bij. Als ik met een custom rom flash nog wat leukers kan krijgen, vind ik het nog wel de moeite waard om hem een aantal maanden te houden.

Ik heb me er inmiddels wat in verdiept (ook jullie links naar dailymobile), het lijkt me leuk om C6 firmware erop te zetten (ik heb nu nokia 5800 v51), maar vraag me af of als het totaal mis gaat, je toch nog het originele erop terug kan zetten.
Kan dit gewoon met OVI Suite of moet je dat met een speciaal programma doen??
Hoe verkrijg ik mijn originele firmware, voor de zekerheid, of voor als ik weer terug wil?

Het NSP bij mij in de buurt is er niet altijd en als ze er zijn dan ben je misschien ook wel je telefoon een paar dagen kwijt, heb ik geen zin in want ik heb alles erop staan en kan hem niet langer dan een dag missen.
(Ja wel backups op computer, maar die neem ik niet overal mee naartoe...)

Kun je met een custom rom nog steeds agenda, foto's etc. synchen met OVI Suite of kan dat daarna niet meer?

Vervalt de garantie nadat je een andere custom rom erop gezet hebt? En zoja, als je dan weer je oude teruggezet hebt, dan komen ze daar toch niet achter??

Zijn er inmiddels mensen met ervaring met C6 custom rom firmware op hun 5800? Is er werkelijk sprake van verbetering van de camera? Werken de widgets goed op het homescreen?

Het lijkt mij handig als ik met iemand PB's kan uitwisselen hierover, als ik er toch niet helemaal uitkom of zo ipv op dit topic al mijn vragen te stellen...

B.v.d. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
@speurder.

Ik zat een beetje met hetzelfde probleem. Ik ben de 5800 an sich een beetje zat en ik moet nog een half jaar wachten tot mijn abonnement is afgelopen. Ik heb dus dit weekend een C6 custom rom erop geflashed en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben.
De widgets die erbij zaten werken goed. Ik heb nu twee snelkoppeling balken, een contactbalk, een dubbele email balk via messenger en een balk met meldingen uit mijn agenda.
Allemaal geen dingen die de 5800 niet al zelf zou kunnen, als Nokia hem nog normaal zou supporten.
Ik heb ook het gevoel dat hij wat lekkerder reageert als ik hem gebruik. Voor mij is dit voldoende om nog een half jaartje mee door te komen. Ik zat serieus te denken om een andere telefoon te kopen.

Volgens de tekst bij de rom zou hij gewoon met PC suite moeten kunnen syncen, al zou PC suite hem wel als een N97 telefoon herkennen(??).
Ik moet zelf bekennen dat ik alles via exchange sync en eigenlijk PC suite mijd als de ziekte. Hoe vaak ik wel niet gehad heb dat windows mijn telefoon herkende en dat PC suite vond dat er geen telefoon was aangesloten. Ik gebruik het kabeltje alleen om af en toe mijn foto's handmatig over te zetten.

Ik heb nog niet echt gekeken of ik ook andere widgets kan installeren dan de standaard geleverde. Hier staat een lijst van widgets op daily mobile. Ik heb de ramstat geprobeerd en die werkte goed, maar ik ben er nog niet uit hoe ik widgets vanaf de ovi store kan downloaden.

Al met al heb ik er geen spijt van. Mocht ik dat in de toekomst wel krijgen kun je altijd de oorspronkelijke software terugschieten. In het verleden heb ik ook een rom geprobeerd die mij toch te buggy was en toen heb ik gewoon de standaard firmware met navifirm gedonwload en die weer teruggeschoten. Geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Zitten nog wel wat zure bugjes in de C6 hoor, en niet allemaal zijn ze even makkelijk te reproduceren dus ik vraag me af of/wanneer ze verholpen gaan worden.

Ik ga straks als ik tijd heb denk ik terug naar v51, C6 is mij net te vervelend nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Ik heb Navifirm inmiddels op de PC staan.
Nog wel een paar vraagjes.

Hebben jullie de c6 firmware van navifirm gedownloaded (zoja, welke, er staan 4 Nederlandse versies) of van de dailymobile site??

En hoe lang duurt het flashen? Net zo lang als dat je de huidige firmware via OTA upgrade bijv.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Je moet de C6 firmware van pnht hebben, dit is een speciaal geportte versie! Afaik is het een op de core van v51 gebaseerde firmware, het flashen duurt dan ook niet langer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:05:
Je moet de C6 firmware van pnht hebben, dit is een speciaal geportte versie! Afaik is het een op de core van v51 gebaseerde firmware, het flashen duurt dan ook niet langer dan normaal.
Ligt dat eraan welke code ik precies heb van mijn toestel (blue, euro, code 0559360) of maakt dit niet uit?
Misschien heb je een link naar het betreffende bestand voor mij, want ik zie verschillende staan hier: http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=29340.0

@peet79: heb jij dan dezelfde custom rom firmware, of een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
@speurder

Ik heb de rom waarnaar jij linkt erop staan. In de "core + uda for rs08^4" link vind je de Cor file en de uda file. Dit is de C6 firmware van pnht.
In de "rs08^3 CFW" link vind je de custom rom van rs08. Je hebt dus geen navifirm nodig om dit te flashen, alleen JAF. In de eerste 2 dagen nog geen problemen mee gehad, widgets zijn gewoon te downloaden vanaf OVI store en werken gewoon. Onder andere accuweather en ramstat.
Maar TheZeroorez draait er al wat langer met C6 firmware, dus die heeft er waarschijnlijk wat meer ervaring mee. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor een bugs je tegen kwam TheZeroorez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peet79 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:42:
@speurder

Ik heb de rom waarnaar jij linkt erop staan. In de "core + uda for rs08^4" link vind je de Cor file en de uda file. Dit is de C6 firmware van pnht.
In de "rs08^3 CFW" link vind je de custom rom van rs08. Je hebt dus geen navifirm nodig om dit te flashen, alleen JAF. In de eerste 2 dagen nog geen problemen mee gehad, widgets zijn gewoon te downloaden vanaf OVI store en werken gewoon. Onder andere accuweather en ramstat.
Maar TheZeroorez draait er al wat langer met C6 firmware, dus die heeft er waarschijnlijk wat meer ervaring mee. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor een bugs je tegen kwam TheZeroorez
Ik wil het wel proberen. Maar begrijp uit de tips van dailymobile.se dat het wel handig is om voor de eerste keer de originele firmware te flashen. als dat goed gaat, kun je proberen een custom rom te flashen. Dat lijkt mij wel wat. Maar dat moet dan dus wel via navifirm, als ik het goed heb. Via navifirm heb ik al de originele firmware gedownloaded van mijn toestel.
En wat betreft die bugs, ik heb nog geen enkele originele firmwareversie gehad van nokia waar geen bugs in zaten. Of TheZeroorez moet wel hele vervelende bugs tegengekomen zijn... hoop ik dan maar niet zou jammer zijn van de moeite straks... ;)

• TheZeroorez
  • Niet online
Batterij gaat toch wel heel hard op C6, alle toetsenborden anders dan 'alphanumeric' zijn foetsie na een tijdje (volgens mij na het invoeren van een WPA2-key), en nog wat kleine dingetjes. Buiten dat: De boel wordt iets gelikter, maar het blijft een gekke 'symbian met touch-laag' die niet helemaal logisch is.

Geen idee meer hoe ik het geflashed had. Renamen dacht ik, instructies zijn voldoende te vinden als je zoekt. Heb zelf een EURO1 RED Bene.

Verwijderd

Spannend hoor, ik heb net geprobeerd de originele firmware te flashen, hij is nu aan het installeren.

Edit: hij heeft geen Ned. taal ondanks dat ik die wel had. Ik heb de goede code geselecteerd die op de accu stond, voor het downloaden met Navifirm. Ik weet wel dat mijn toestel uit het buitenland is besteld omdat hij vorig jaar uitverkocht was, misschien heeft de webwinkel er toen wel een andere versie op geflashed die ik nu niet kan achterhalen??
Op dit moment download ik dus opnieuw de firmware, nu probeer ik de countryvariant Nederlands.... als dat lukt en met antwoord op het onderstaande, ga ik de custom rom proberen!

Edit:
Gevonden

Bovendien zit in de map die je moest aanmaken met de originele fw files (mijn map heet: RM-356) nu extra mappen/files met het geflashte denk ik. Kan ik die weer verwijderen voor als ik een volgende flash ga doen??

Edit: een paar uur inmiddels bezig, maar het is me gelukt om de custom rom c6 erop te zettten!! Bedankt voor jullie tips, dat scheelde nog meer uren zoeken....
Wel heb ik alleen de engelse taal, heb het liefste Nederlands.
Ik ga eerst maar eens deze rom uitproberen, tot later. _/-\o_

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 14:37 ]

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 29 september 2010 @ 01:00:
Batterij gaat toch wel heel hard op C6, alle toetsenborden anders dan 'alphanumeric' zijn foetsie na een tijdje (volgens mij na het invoeren van een WPA2-key), en nog wat kleine dingetjes. Buiten dat: De boel wordt iets gelikter, maar het blijft een gekke 'symbian met touch-laag' die niet helemaal logisch is.

Geen idee meer hoe ik het geflashed had. Renamen dacht ik, instructies zijn voldoende te vinden als je zoekt. Heb zelf een EURO1 RED Bene.
Wat jij noemt over die toetsenborden, dat heb ik af en toe ook al met de gewone firmware, ook heel vreemd dat ik dit vooral had na het invoeren van een WPA-key na problemen met onze internetprovider!!!
Dus ik weet niet goed of het dan aan de cr ligt, ik ben benieuwd.
Accu heb ik elke nacht aan de lader, hopelijk hoeft het niet nog vaker ;)

Verwijderd

custom rom deels uitgetest: meeste ziet er goed uit! Wel jammer dat het geluid nu heel erg zacht is, dat vind ik wel een duidelijk minpunt. Anderen hier ook last van?
Edit: ik heb nu de 2e RS8^3 erop gezet ipv de bovenste (waar quickoffice bijzit), en nu is het geluid wel goed! Vreemd hoor. Maar ik ben wel weer blij...
Nu nog even uitzoeken of ik meer homescreens/widgets kan krijgen, facebook bijv. accuweather etc.
Pirate C6 ga ik misschien ook weleens proberen.
Ik stoei nog even verder...

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 21:00 ]

• peet79
TheZeroorez schreef op woensdag 29 september 2010 @ 01:00:

Problemen met het keyboard heb ik nog niet gehad. Ook de batterij gaat nog net zo lang mee als hiervoor. Ik ben het met je eens dat symbian op het moment niet echt logisch is. Met de orginele firmware vind ik het toestel ook erg buggy. Moest om de drie dagen de telefoon opnieuw opstarten omdat het e-mail programma niet meer update. Over een half jaar als mijn abonnement vernieuwt moet worden, stap ik over op een android telefoon. Kijken of me dat meer geluk gaat brengen.

@speurder, ik heb zelf, naast de rs08 cfw alleen de reborn cfw geprobeerd, maar daar kreeg ik ovi store niet aan de praat, dus die heb ik er gelijk weer af gegooid. Laat maar wat weten als je andere interessante firmware tegenkomt.
Widgets heb ik gewoon uit de OVI store gehaald dor te zoeken op widgets, oa de facebook en accuweather widget zag ik langskomen. Heb zelf geen facebook, dus die niet geprobeerd, maar de accuweather werkt goed. Heb hem er alleen weer afgehaald, omdat ik de standaard widgets handiger vind.

Verwijderd

peet79 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:58:
[...]

Problemen met het keyboard heb ik nog niet gehad. Ook de batterij gaat nog net zo lang mee als hiervoor. Ik ben het met je eens dat symbian op het moment niet echt logisch is. Met de orginele firmware vind ik het toestel ook erg buggy. Moest om de drie dagen de telefoon opnieuw opstarten omdat het e-mail programma niet meer update. Over een half jaar als mijn abonnement vernieuwt moet worden, stap ik over op een android telefoon. Kijken of me dat meer geluk gaat brengen.

@speurder, ik heb zelf, naast de rs08 cfw alleen de reborn cfw geprobeerd, maar daar kreeg ik ovi store niet aan de praat, dus die heb ik er gelijk weer af gegooid. Laat maar wat weten als je andere interessante firmware tegenkomt.
Widgets heb ik gewoon uit de OVI store gehaald dor te zoeken op widgets, oa de facebook en accuweather widget zag ik langskomen. Heb zelf geen facebook, dus die niet geprobeerd, maar de accuweather werkt goed. Heb hem er alleen weer afgehaald, omdat ik de standaard widgets handiger vind.
Na een dagje spelen mijn ervaringen met mijn laatst geinstalleerde en hier genoemde custom rom C6:
-over het algemeen erg mooi, accuweather widget op scherm, landscape homescreen ook roterend
-meer RAM geheugen over: hoewel, ca. 60 MB (ipv 45) wel allerlei appl. geinstalleerd, op geheugenkaart.
-toestel lijkt iets sneller
-muziekbibliotheek vernieuwen gaat sneller
-geen gedoe meer met signen van applicaties of certificaatfouten ! (tot nu toe)
Nadelen:
-wat TheZeroorez noemt, inderdaad wel heel vaak het ontbreken van het fullqwertyscherm, erg jammer nu je juist een qwerty telefoon hebt... gebeurt niet altijd overigens.
-het lukt me nog niet om meerdere homescreens in te stellen. MIsschien kan het ook wel niet, 8 snelkoppelingen vind ik nog wel te weinig en ik wil nog wel meer widgets instellen daarnaast...
-Contacten vind ik er niet zo handig uitzien, je ziet nu niet meteen de telefoonnummers als je de contacten opent, je moet dan ook nog een tabblad aantikken. Niet zo handig, daar de meeste mensen meerdere tel.nrs. hebben die ik graag wil selecteren.

Al met al reden om deze custom rom nog even verder te proberen en over een tijdje vast nog wel weer een andere uit te proberen. Hopelijk kom ik geen vervelender bugs tegen. Accu lijkt wel sneller te gaan, weet ik nog niet zeker, had ik anders ook wel plotseling.
Ik laat het wel weten als ik iets anders zie wat interessant is... althans wat ik zelf interessant vind natuurlijk O-)
Ik wil ook graag overstappen op Android, het wachten is echter op een Android telefoon met een goede camera (xenon flitser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:44:
Ik wil ook graag overstappen op Android, het wachten is echter op een Android telefoon met een goede camera (xenon flitser).
Misschien de Altek Leo ? Android met 14 MP camera met Xenon, 3x optische zoom en HD video : http://www.gsmarena.com/1...roid_outfit-news-1964.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm.....dat ziet er idd goed uit. Maar ik ken het merk totaal niet. Zal het wel ff in dw gaten houden.

Edit: zie http://www.altek.com.tw/Product/Detail.aspx?id=29
en nog meer websites. Helaas nog niet leverbaar, op 1 youtube filmpje hoorde ik USD 499,- dat lijkt op de prijs van de Galaxy S.
Wat wil je nog meer met zo'n toestel? Alles erop en eraan lijkt me. Weet niet hoe snel het toestel werkt/telefoongeheugen afdoende is.

Maar terug naar dit topic: ik heb met custom rom C6 geprobeerd widgetizer te downloaden, dat lukt en je kunt allerlei snelkoppelingen instellen. Maar die staan dwars door de gewone homescreenkoppelingen heen, alleen het blanco swipe-scherm, dan heb je er wat aan. Maar ik las ergens dat je een tweede homescreen kon instellen met een widgetizer application, nou dat lukt me dus niet. Met de widgetizer blijven de applicaties op beide schermen aanwezig (of afwezig als je het prog. uitzet, het draait dus ook altijd weer extra op de achtergrond). Iemand hier iets op gevonden?
Ik vrees dat ik anders toch een andere custom rom moet doen als ik meer homescreens wil, iets met HTC of zo...
Verder ben ik nog prima tevreden. Twitterberichtenwidget zou ook moeten kunnen op homescreen, kan ik nog eens uitzoeken. Maar dan wil ik wel meer homescreenruimte want hij zit nu al vol met alles ;)

Overigens, de widgetizer appl. is er ook schijnbaar voor de originele 5800 firmware. Ik ben benieuwd hoe dit werkt als je geen custom rom hebt. Misschien kan iemand dat eens uitproberen? Zie bijv. http://download.bobthea.c...-nokia-s60v5-widgets.html

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2010 09:21 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05:55
Iemand enig idee welke app/ dienst verantwoordelijk kan zijn voor het (bijna) dagelijks verbinding maken met internet, in dit geval 3g. Heb nu ineens sinds 2 maanden een rekening (vodafone) die aangeeft dat er precies 17x verbinding is gemaakt zonder dat het mijn bedoeling was. Het lijkt begonnen te zijn sinds ik geupdate heb naar firmware v51. Ik heb bij het vodafone toegangspunt "altijd vragen" ingesteld, en dat heeft het afgelopen jaar gewoon geholpen, had ik nooit onverwacht dataverbruik. Ook Google maps en Ovi maps uiteraard op "offline" en integrated gps staan en zover ik weet alle diensten uitgezet die verbinding zouden kunnen maken zonder dat ik het wil (OVI contacts).
Ik gebruik eigenlijk altijd Wifi, maar wil incidenteel wel gebruik maken van 3g internet, dus het verwijderen van dat profiel is voor mij geen oplossing. Ik betaal nu €0,75 per kwartier dat er verbinding is gemaakt, maar betaal nu dus meer dan dat ik een internet blox zou afsluiten (€9,95).
Het vreemde vind ik dat het 11 maanden goed gegaan is met mijn instellingen zoals ik ze gedaan heb, maar dat dat nu dus veranderd is zonder dat ik dat kan verklaren. Iemand tips???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Raar....

Ik probeer ook die rs08^5 te installeren op mijn 5800.
Eerst de originele firmware via NaviFirm gedownload
Die op de 5800 gezet, verliep prima via JAF
telefoon startte op zonder problemen en inderdaad nieuw 5800 firmware (EURO2 met NL)

Vervolgens het alternatieve C6 firmware (rs08^5) RM-356_51.0.006_prd.rofs2.V01 bestand gedownload. (hernoemd naar RM-356_51.0.006_prd.rofs2.V02 want zo heet het bestand in het origineel ook)
Originele bestand eruit nieuwe bestand erin in de juiste directory

Nogmaals firmware geupdate van de 5800 nu dus met die rs08^5
JAF geeft keurig aan klaar te zijn.
Dus batterij weer uit de 5800, er weer in. Opstarten, gsm vibreert en dan.... NIKS
Alles zwart

Gelukkig is de originele firmware weer terug te zetten dus geen problemen.
Maar ik wil graag die C6 proberen.
Handleiding die ik gebruikt heb; http://forum.pnht.org/sho...ne-with-a-Custom-Firmware
Firmware: http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=29340.0

Wat kan de oorzaak zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door LessRam op 03-10-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:42:
Raar....

Ik probeer ook die rs08^5 te installeren op mijn 5800.
Eerst de originele firmware via NaviFirm gedownload
Die op de 5800 gezet, verliep prima via JAF
telefoon startte op zonder problemen en inderdaad nieuw 5800 firmware (EURO2 met NL)

Vervolgens het alternatieve C6 firmware (rs08^5) RM-356_51.0.006_prd.rofs2.V01 bestand gedownload. (hernoemd naar RM-356_51.0.006_prd.rofs2.V02 want zo heet het bestand in het origineel ook)
Originele bestand eruit nieuwe bestand erin in de juiste directory

Nogmaals firmware geupdate van de 5800 nu dus met die rs08^5
JAF geeft keurig aan klaar te zijn.
Dus batterij weer uit de 5800, er weer in. Opstarten, gsm vibreert en dan.... NIKS
Alles zwart

Gelukkig is de originele firmware weer terug te zetten dus geen problemen.
Maar ik wil graag die C6 proberen.
Handleiding die ik gebruikt heb; http://forum.pnht.org/sho...ne-with-a-Custom-Firmware
Firmware: http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=29340.0

Wat kan de oorzaak zijn?
Vreemd, maar volgens mij is de firmware net weer geupdated, ik heb nog een ander bestand gedownloaded, deze (RS8^3 zonder office) denk ik: http://www.multiupload.com/6SJOF0G3GS
Heb deze handleiding gebruikt: http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=24990.0 erg handig die filmpjes en het scheelt idd als je al de goede firmware geflashed hebt. Nogmaals weet ik niet of mijn link voor je naar de CF nu goed is, dat moet je toch even proberen.
Verder moet je ook de core + uda files hebben, zie ook de berichten hierboven van mij en peet79. Maar ik kan die links nu even niet meer vinden op daimobile.se, dat zijn 5 bestanden die je naast het ene bestand uit de custom rom ook moet meenemen met JAF.
Heb even niet veel tijd om er verder op in te gaan, succes en ik hoop dat je er wat aan hebt.

RS8^3 bevalt mij nog steeds goed, nu geen problemen meer met wegvallen qwerty, vreemd genoeg. Geen extra bugs in vergelijking met gewone firmware.
Je schijnt wel een extra rij met snelkoppelingen te kunnen maken (3 rijen totaal dus!) maar ik krijg het niet voor elkaar om het gedownloade bestandje te verplaatsen naar de PRIVATE map. Ik dacht dat ik alles kan doen met deze firmware, niet dus... als iemand nog een tip heeft hoe ik wel volledig mijn verkenner de baas kan zijn, hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het voor elkaar gekregen om 3 rijen met snelkoppelingen te krijgen dus totaal 12 shortcuts. Tot 20 shortcuts is mogelijk. Wel met de custom firmware c6 maar dus zonder extra shell progje oid waardoor de foon traag wordt.

Edit: heb nu de niewste custom firmware c6 van PNHT gedownloaded, rs08^5 scheelt niet veel van de rs08^3 misschien iets langzamer.

@thezeerorez e.a. ik ben erachter hoe dat zit met dat qwerty wat soms wegvalt. Bij mij althans werkt het wel goed als ik als schrijftaal engels selecteer. Selecteer ik NL, dan zie ik alleen alphanumeriek.

Het blijft een gedoe om na het flashen alle appl. op de geheugenkaart opnieuw erop te zetten, via de installer blijft de telefoon vaak hangen etc.
Dus zal ik niet elke dag gaan doen...

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:51:
[...]
Verder moet je ook de core + uda files hebben, zie ook de berichten hierboven van mij en peet79. Maar ik kan die links nu even niet meer vinden op daimobile.se, dat zijn 5 bestanden die je naast het ene bestand uit de custom rom ook moet meenemen met JAF.
Heb even niet veel tijd om er verder op in te gaan, succes en ik hoop dat je er wat aan hebt.
Thanx. De overige files zijn te vinden op;
http://www.multiupload.com/8W7ZTGEYSE
Hiermee is het inderdaad wel gelukt.

Ziet er erg mooi uit die firmware.
Grappig; de custom firmware is van 15 oktober 2010 (nu is het 4 oktober :))
Ook bij model staat nu "N97 mini" in plaats van C6 of 5800. Zal wel een reden hebben.

Enige probleem dat ik tot zover ben tegen gekomen;
Muziek volume is minimaal, waar ik voorheen het volume zo hard kon zetten dat een hele concert-zaal mee zou kunnen luisteren (okee beetje overdreven), moet ik nu het toestel tegen mijn oren houden om ook maar iets van de muziek te horen. Terwijl ringtones e.d. wel gewoon kei-hard kunnen.

Reden: muziek wordt via de speaker afgespeeld welke voor gesprekken is wanneer je hem aan je oor houdt. In plaats van de stereo speakers.

OPGELOST.
Een herstart van de GSM verhielp het probleem.
Oorzaak.... onbekend

[ Voor 8% gewijzigd door LessRam op 04-10-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:35:
[...]

Enige probleem dat ik tot zover ben tegen gekomen;
Muziek volume is minimaal, waar ik voorheen het volume zo hard kon zetten dat een hele concert-zaal mee zou kunnen luisteren (okee beetje overdreven), moet ik nu het toestel tegen mijn oren houden om ook maar iets van de muziek te horen. Terwijl ringtones e.d. wel gewoon kei-hard kunnen.

Reden: muziek wordt via de speaker afgespeeld welke voor gesprekken is wanneer je hem aan je oor houdt. In plaats van de stereo speakers.

OPGELOST.
Een herstart van de GSM verhielp het probleem.
Oorzaak.... onbekend
Pffff... ik ben bijna de hele dag bezig met dit soort dingen, wat een invulling van mijn zwangerschapsverlof maar ja ik heb gelukkig een heel makkelijk kindje en ze kijkt haar oogjes uit als ze ziet wat ik aan het doen ben :+
Ik had met RS08^4 niet het probleem van de zachte muziek, vreemd genoeg had ik dit probleem wel met RS08^3 (incl. office/adobe) waarbij herstart niet hielp. Vandaar dat ik toen RS08^3 'kaal' nam en dat was prima.
Nu met RS08^5 heb ik toch wel wat bugs, erger dan met RS08^3 dus ik ga alles weer terugzetten.
Veel applicaties willen niet starten, hoevaak ik ze ook installeer. Of de verkeerde applicatie start op. Ook staat er weer office en adobe reader in (trials) en die krijg ik niet verwijderd. Ik mis ook wel beetje in het menu 'open toepassingen', is soms wel makkelijker dan ellenlang die witte knop in te drukken.
Dus nu net weer teruggeflashed, weer de boel installeren.... :( maar je leert er ook wel weer van.
Ik denk dat die custom roms allemaal niet zoveel van elkaar verschillen, die van C6. Het lijkt me nu interessanter om modjes te installeren, dat lukt nu, vooral met het progje 'active files' waar ik nu praktisch in de hele C root kan werken. Het is al gelukt om heel veel snelkoppelingen op het homescreen te krijgen, dus wat zal er nog niet meer mogelijk zijn.... :9~
Nokia Nokia, jullie kunnen nog zoveel veranderen met de Nokia 5800 maar jullie willen waarschijnlijk iedereen aan de N8 etc. hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:32:
[...]
Nu met RS08^5 heb ik toch wel wat bugs, erger dan met RS08^3 dus ik ga alles weer terugzetten.
Wil je er een paar vertellen die je tegenkomt. Tot nog toe heb ik alleen dat geluid probleem gevonden.
Veel applicaties willen niet starten, hoevaak ik ze ook installeer. Of de verkeerde applicatie start op. Ook staat er weer office en adobe reader in (trials) en die krijg ik niet verwijderd. Ik mis ook wel beetje in het menu 'open toepassingen', is soms wel makkelijker dan ellenlang die witte knop in te drukken.
Alles wat ik tot nog toe geinstalleerd heb, werkt. Maar meer als een "weerstation", eggtimer, maps, eBuddy en NU.NL ben ik nog niet gekomen.
Nokia Nokia, jullie kunnen nog zoveel veranderen met de Nokia 5800 maar jullie willen waarschijnlijk iedereen aan de N8 etc. hebben....
Inderdaad.... als dit allemaal gewoon uit de Nokia 5800 te halen is, waarom dan niet een goede update van Nokia zelf, desnoods optioneel. Zoiets bindt juist klanten. Ik hoor om me heen zoveel geluiden van mensen die Symbian zat zijn en het een verouderd systeem is, maar als ik deze nieuwe f/w zie, kunnen wat mij betreft al die andere OS'es wel even wachten. Nog erger lijkt het me als je van een 5800 overstapt op een C6 of N97 om vervolgens te zien dat met een truukje hetzelfde ook op de 5800 kan. Dan voel je je bekocht. (okee, je wint een toetsenbord, maar da's ook alles)

Op het hoofdscherm heb ik nu 6 balken. Hiervan zijn er 2 met opstart iconen. 1 met speeddial fotos, 1 met tijd/datum. Een andere gebruik ik om een weather-widget vol te tonen, en de laatste is voor de Calendar.
Ik ben nog aan het zoeken naar een manier om 2 balken tot 1 extra hoge te "versmelten", om daar de Calendar (agenda) in te zetten, zodat er meer dan 2 regels in passen (ik vermoed dat er dan 5 a 6 regels in zouden passen)
Heeft iemand zo'n optie al gevonden?

[ Voor 13% gewijzigd door LessRam op 04-10-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Probleempje.
Voorheen met de BT en voicedial via Autoradio met BT in de auto over de speakers, riep ik gewoon "THUIS" of willekeurig welke naam en hij belde automatisch die persoon. Nu geeft de telefoon opeens allerlei mogelijkheden, e-mailtjes sturen, games opstarten, programma's en evt. wel een naam.... maar het is opeens een keuze menu geworden.... op het scherm. De autoradio met BT, weet zich geen raad....
Allemaal mooi uitgebreide functie bij voice commands dus, maar iets teveel van het goede. In principe wil ik dat ie alleen zoekt naar namen in de contacts-list. En dan vanzelf gaan bellen.
Tuurlijk klinkt "thuis" voor engelse stemherkenning anders, maar ook als ik de naam verander naar "home" krijg ik nogsteeds meerdere opties (Clock, Log, Home) ipv alleen een te bellen nummer.

Is er iemand die voor dit probleem al een oplossing heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
McLovinB schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 09:37:
Iemand enig idee welke app/ dienst verantwoordelijk kan zijn voor het (bijna) dagelijks verbinding maken met internet, in dit geval 3g.
Dat komt door Nokia Messaging (e-mailclient). Daar is al vaker over geklaagd. Ook al heb ik wel een internetabonnement, ik hou ook niet van ongevraagd verbinding maken. Mijn oplossing is de instellingen daar veranderen door hem midden in de nacht verbinding te laten maken (dan is mijn foon toch uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
ElisabethM schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:59:
[...]

Dat komt door Nokia Messaging (e-mailclient). Daar is al vaker over geklaagd. Ook al heb ik wel een internetabonnement, ik hou ook niet van ongevraagd verbinding maken. Mijn oplossing is de instellingen daar veranderen door hem midden in de nacht verbinding te laten maken (dan is mijn foon toch uit).
thx, maar naar mijn weten gebruik ik Nokia Messaging helemaal niet. Heb dat in het begin wel geprobeerd, maar na 2 weken vond ik het niks. Ik kan het nu ook niet vinden bij geinstalleerde toepassingen. Ik gebruik wel de reguliere mail app (die bij Berichten te vinden is, ook op m'n Home scherm), maar daar heb ik ingesteld alleen handmatig mail op te willen halen.

Wat zou dan die spontane verbindingen met 3g kunnen veroorzaken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
McLovinB schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:20:
[...]

thx, maar naar mijn weten gebruik ik Nokia Messaging helemaal niet. Heb dat in het begin wel geprobeerd, maar na 2 weken vond ik het niks. Ik kan het nu ook niet vinden bij geinstalleerde toepassingen. Ik gebruik wel de reguliere mail app (die bij Berichten te vinden is, ook op m'n Home scherm), maar daar heb ik ingesteld alleen handmatig mail op te willen halen.

Wat zou dan die spontane verbindingen met 3g kunnen veroorzaken???
Ik kan zelf Nokia Messaging ook niet vinden in mijn geïnstalleerde toepassingen, terwijl ik hem echt wel heb. Ik gebruik hem ook niet (meer). Maar volgens mij kan je hem ook niet verwijderen. Weet je heel zeker dat je hem gedeïnstalleerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:05:
[...]

Wil je er een paar vertellen die je tegenkomt. Tot nog toe heb ik alleen dat geluid probleem gevonden.

[
In de uurtjes dat'ie op mijn telefoon zat, wat ik al noemde:
-alles loopt erg traag
-m.n. Ovi Store duurt een eeuwigheid, van opstarten tot downloaden van appl.
-bijv. Snaptu krijg ik niet aan de praat, maar misschien had ik die eerst moeten deinstalleren en weer opnieuw downloaden/inst. Dat moest ik nu nl. ook. Vreemd genoeg hoefde dit niet toen ik de custom rom erop flashte na de originele firmware...
-als ik snaptu probeer te openen, lukt dit niet, maar opent wel een applicatie (SV bijbel van Go Bible) die een paar ikonen verder staat in het menu. Misschien heb ik daar eerder wat te vaak op gedrukt want ook daar had ik eerst problemen mee, maar toch raar dat de ene appl. opent als ik iets anders wil openen.
-ik geloof dat er wel meer appl. niet te openen waren, weet niet meer welke.
-dit was voor mij reden genoeg om terug te flashen.

Hoewel ik moet zeggen dat een appl. als Timescreen bijv., erg handige standby klok, helemaal niet te openen is, ook niet met de CF die ik nu weer heb. Maar de belangrijkste dingen die ik wil gebruiken, werken nu wel dus ik verander eventjes niet...

...]

Inderdaad.... als dit allemaal gewoon uit de Nokia 5800 te halen is, waarom dan niet een goede update van Nokia zelf, desnoods optioneel. Zoiets bindt juist klanten. Ik hoor om me heen zoveel geluiden van mensen die Symbian zat zijn en het een verouderd systeem is, maar als ik deze nieuwe f/w zie, kunnen wat mij betreft al die andere OS'es wel even wachten. Nog erger lijkt het me als je van een 5800 overstapt op een C6 of N97 om vervolgens te zien dat met een truukje hetzelfde ook op de 5800 kan. Dan voel je je bekocht. (okee, je wint een toetsenbord, maar da's ook alles)

Op het hoofdscherm heb ik nu 6 balken. Hiervan zijn er 2 met opstart iconen. 1 met speeddial fotos, 1 met tijd/datum. Een andere gebruik ik om een weather-widget vol te tonen, en de laatste is voor de Calendar.
Ik ben nog aan het zoeken naar een manier om 2 balken tot 1 extra hoge te "versmelten", om daar de Calendar (agenda) in te zetten, zodat er meer dan 2 regels in passen (ik vermoed dat er dan 5 a 6 regels in zouden passen)
Heeft iemand zo'n optie al gevonden?
Wat ik wel heb gezien is dat het 'orange homescreen' (zoek bij dailmobile.se) er wel heel leuk uitziet, ofwel, je kunt daar op je homescreen veel op kwijt door tabblaadjes. Ik ga me daar maar eens in verdiepen. Ik zou ook wel meer agendaregels etc. willen, maar dat gaat weer ten koste van de andere ruimte. Nu ga je wel beseffen dat het scherm van een N8 of Galaxy S of Iphone toch niet verkeerd is qua grootte... Maar wat de mogelijkheden betreft, houd ik het voorlopig nog even bij de 5800. Ik behoor inmiddels dus tot de modders 8) >:)
Het enige wat ik echt mis is een goede camera. CF C6 zou iets beter zijn met de camera, maar ik merk het niet zo. Iemand anders wel?
Wat betreft het toetsenbord: de Galaxy S, N8 en IPhone hebben dat ook niet. Wel groter scherm, dus prettiger qwerty verwacht ik. Maar voor de 5800 zijn er ook wel modjes te vinden waardoor de toetsen wat verder van elkaar vandaan zitten. Ga ik ook nog wel eens achteraan denk ik... eerst maar eens het homescreen wat verruimen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
ElisabethM schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:25:
[...]

Ik kan zelf Nokia Messaging ook niet vinden in mijn geïnstalleerde toepassingen, terwijl ik hem echt wel heb. Ik gebruik hem ook niet (meer). Maar volgens mij kan je hem ook niet verwijderen. Weet je heel zeker dat je hem gedeïnstalleerd hebt?
Ja, destijds wel. Maar waarschijnlijk is 't weer mee geinstalleerd met de update naar v51, aangezien de problemen toen begonnen... Ik zou niet weten hoe ik 'm dan weer zou kunnen deinstalleren... Ik heb in dit topic wel iets gevonden over de combinatie met de standaard mailapplicatie, heb ik nu geprobeerd, misschien dat dat helpt. Ik vrees dat ik de rekening van oktober daarvoor moet afwachten...
Of misschien nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 21:29
Ik heb hetzelfde, ook de oplossing niet gevonden, maar het is bij mij maar enkele kb per dag. Op mijn rekening van T-mobile is het een paar cent per dag, totaal € 0,75 op mijn vorige rekening.

Helaas geen oplossing (als iemand die weet hoor ik het graag, met de andere tips ben ik er niet uit gekomen, ik gebruik helemaal geen mail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Fotos op de getweakte firmware zijn echt beter ! Ik heb vandaag een test gedaan en het scheelt nogal. Wel zijn fotos binnen in het donker slecht. (Okee iets beter dan voorheen, maar nog steeds slecht, met en zonder kap)
Wat me ook gelukt is; NEDERLANDS integreren. Ik heb mijn 5800 met C6 firmware nu volledig in het Nederlands. :) Yesssss

Het is gewoon RM-356_51.0.006_prd.rofs2.V01 maar dan met Nederlands (naast Engels) geïntegreerd.
Voor wie geinteresseerd is;
http://www.megaupload.com/?d=C3TELM9X

Werkt prima op mijn 5800, maat zoals gewoon is; gebruik op eigen risico !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 00:23:
Fotos op de getweakte firmware zijn echt beter ! Ik heb vandaag een test gedaan en het scheelt nogal. Wel zijn fotos binnen in het donker slecht. (Okee iets beter dan voorheen, maar nog steeds slecht, met en zonder kap)
Wat me ook gelukt is; NEDERLANDS integreren. Ik heb mijn 5800 met C6 firmware nu volledig in het Nederlands. :) Yesssss

Het is gewoon RM-356_51.0.006_prd.rofs2.V01 maar dan met Nederlands (naast Engels) geïntegreerd.
Voor wie geinteresseerd is;
http://www.megaupload.com/?d=C3TELM9X

Werkt prima op mijn 5800, maat zoals gewoon is; gebruik op eigen risico !
hee wat fijn NL, ga ik straks meteen mee aan de slag.
Hoe heb je dat gedaan?

Foto's heb ik vooral alleen binnen gemaakt, daarom wsch geen verschil te zien...

Edit: ook nu heb ik toch weer problemen met appl en geheugenkaart.
Ik vrees dat ik die toch maar weer moet formatteren en telefoon opnieuw flashen, weer halve dag zoet ermee straks....:(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2010 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 04:09:
[...]
hee wat fijn NL, ga ik straks meteen mee aan de slag.
Hoe heb je dat gedaan?
Door met NaviFirm eerst een officiële C6 firmware met Nederlands binnen te halen
Dan met NokiaFirmwareEditorStd (NFEstd) de NL uit die officiële C6 te strippen.
Om vervolgens met hetzelfde programma, NFEstd, die gestripte taal weer te integreren in RM-356_51.0.006_prd.rofs2.V01
En daarna dus gewoon weer flashen naar de 5800

Niet echt moeilijk. Als je eenmaal de juiste tools hebt gevonden is het in 10 minuten te doen.
Ben er wel uren mee aan het ploeteren geweest, kwam omdat NFEstd niet goed kan "repacken" onder Windows7. Eenmaal geprobeerd in WinXP SP3 compatibiliteit als Admin, en het liep als een trein. (Weet niet of het kwam door Admin of juist door de compatibiliteit)

Pagina: 1 ... 57 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic