Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:08
Dus als jij op Google leest dat een hard/ soft reset niet helpt, dan probeer je dat ook niet? Vind ik wel wat eenvoudig. Maak gewoon een volledige back-up (bekabeld) en probeer het eens. Mijn ervaring met het toestel (heb hem nu 1,5 jaar) leert toch wel dat bij echte problemen een goede reset meestal wel een oplossing bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Laatst online: 11:56
Nu dan toch een hard reset gedaan (Groen + Rood + Camera + On tegelijk indrukken) en het heeft zoals verwacht niet geholpen. Dat word dan toch langs een service punt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zie hier met 50.x ook geen adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
twiFight schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:13:
Ik zie hier met 50.x ook geen adres.
Ik wel, dus als je geen adres ziet (en je er last van hebt), lijkt me een ritje langs de expert me geen slecht plan ;)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb het probleem opgelost van het spontaan maken van verbinding met GPRS/3G:

Ik heb een aantal harde resets gedaan door rood+groen+camera ingedrukt te houden en de telefoon vervolgens aan te zetten.

Eerst alles geïnstalleerd en ingesteld, waarna het probleem nog bestond.

Na 2 dagen kloten ontdekte ik het:

De oorzaak was de applicatie "Nokia Messaging". Deze applicatie was geïnstalleerd door de software updater. Ook als deze applicatie nooit gestart is, en men dus ook geen "Nokia Messaging"/E-mail heeft ingesteld, dan wordt er toch verbinding met internet gemaakt. Verbruikt veel energie van de batterij en kan zorgen voor dure rekeningen wanneer men zich in het buitenland bevindt.

Als ik via het berichten/sms menu een e-mail adres wil instellen, dan moet de "Nokia Messaging" applicatie ook worden geïnstalleerd, anders kan je niet verder. Je kan dan kiezen voor de simpele versie van e-mail afhandeling (handmatig ophalen) of de uitgebreide versie (automatisch ophalen). Ook als men voor de simpele handmatige versie kiest, blijft de telefoon constant verbinding met internet maken, simpelweg omdat "Nokia Messaging" geïnstalleerd is...

Ik stuur zeer af en toe een foto via e-mail door naar Twitpic, en in een zeldzaam geval naar een krant. Ik heb dus genoeg aan een simpele variant van e-mail afhandeling. Ik wil alleen maar berichten versturen.

Via Instellingen, Telefoon, Toepassingsinstell, Berichten, E-mail en Mailboxen is men wél in staat om handmatig een email account in te stellen aan de hand van POP/SMTP/IMAP instellingen, dit zonder de noodzakelijkheid van het installeren van het energie en dataslurpende "Nokia Messaging".

Ik hoop dat meer mensen wat aan deze informatie hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat gebruiken jullie voor appl.voor twitter? Snaptu is de enige die ik gratis kan vinden met wat meer functies , maar je komt wel eerst in een hoofdmenu waar je weer moet doorklikken.

En waarmee kun je vanaf mobiel youtubefilmpjes downloaden? Ik vond keephd, maar krijg steeds javameldingen die ik niet wegkrijg, zodat ik geen url kan invoeren.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik gebruik Snaptu, naar mijn mening de fijnste applicatie. De overbodige iconen in het Snaptu menu heb ik gewoon weggegooid, heb nu alleen Twitter en Facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop dat v60 snel uitkomt, zouden ook widgets mogelijk zijn op homescreen. Ik word nl.beetje ongeduldig nu de n8 uitkomt, ziet er ook erg gelikt uit met zijn specs. Maar hoelang blijft nokia een telefoon als de 5800 nog updaten, want als hij nog wat meer opgepimpt kan worden met mooie homescreens en sneller wordt, is het nog wel de moeite waard om deze nog een jaartje te houden.
Compliment aan nokia dat ze vaak updates hebben, mijn vorige, se k800 had zo ongeveer nooit nieuwe software.

De opvolger van de n8, daar hebben ze het ook al over, die heeft uitschuifbaar qwerty. Touchscreen blijft voor mij wennen, maar ja wat denken jullie wat de toekomst wordt: touchscreenqwerty zoals op 5800 of uitschuifbaar qwerty??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
[b]speurder schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:15:[/b

De opvolger van de n8, daar hebben ze het ook al over, die heeft uitschuifbaar qwerty. Touchscreen blijft voor mij wennen, maar ja wat denken jullie wat de toekomst wordt: touchscreenqwerty zoals op 5800 of uitschuifbaar qwerty??
Qwerty onder het beeldscherm zoals Blackberry Bold en Curve! Ik heb naast mijn 5800 een blackberry, en ik moet zeggen dat ik zon toetsenbord vele male fijner vind dan het toetsenbord van een N97 of N900. De E75 heeft wel redelijk fijne toetsen, maar daar zit weer een rare balk in het midden.

Ik verwacht daarom ook wel veel van de aangekondigde Blackberry 9800. Het tobo van de 5800 (full-qwerty) is niet echt handig doordat de letters recht onder elkaar staan. Ik maak redelijk vaak foutjes doordat ik letters mis of een verkeerde aantik. Geef mij dan maar het qwerty toetsenbord van een Blackberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:02
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:15:
ik hoop dat v60 snel uitkomt, zouden ook widgets mogelijk zijn op homescreen. Ik word nl.beetje ongeduldig nu de n8 uitkomt, ziet er ook erg gelikt uit met zijn specs. Maar hoelang blijft nokia een telefoon als de 5800 nog updaten, want als hij nog wat meer opgepimpt kan worden met mooie homescreens en sneller wordt, is het nog wel de moeite waard om deze nog een jaartje te houden.
Compliment aan nokia dat ze vaak updates hebben, mijn vorige, se k800 had zo ongeveer nooit nieuwe software.

Persoonlijk vind ik een monoblock veel degelijker aanvoelen.. Sinds de N96 wil ik ook nooit meer iets wat schuift.. wat een drama.. altijd stuk.

Daarbij heeft de N9 waar jij het over hebt, niet dezelfde camera, omdat daar geen plek voor is. Dus voor mij zou het daarom ook al over zijn. Wil wel de 12mp camera >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-03 17:21
Ik verwacht niet bij versie 60 dat er widgets komen. Die hadden er al lang kunnen zijn als ik naar de andere nokia telefoons kijk, ik ga ervan uit dat ze die exclusief voor de nieuwere en duurdere modellen willen houden om mensen een reden te geven om over te stappen.
Als ik kijk naar vergelijkbare toestellen met de 5800 vind ik voornamelijk de C6 wel interessant. Niet veel duurder, maar wel met widgets en uitschuifbaar toetsenbord. Ook de camera is iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
peet79 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:04:
Ik verwacht niet bij versie 60 dat er widgets komen. Die hadden er al lang kunnen zijn als ik naar de andere nokia telefoons kijk, ik ga ervan uit dat ze die exclusief voor de nieuwere en duurdere modellen willen houden om mensen een reden te geven om over te stappen.
Als ik kijk naar vergelijkbare toestellen met de 5800 vind ik voornamelijk de C6 wel interessant. Niet veel duurder, maar wel met widgets en uitschuifbaar toetsenbord. Ook de camera is iets beter.
Voor mij hoeven er ook geen widgets te komen. Ik denk dat dat het toestel alleen maar langzamer kan maken.

De C6 is qua specificaties net een N97 volgens mij. Alleen beschikt het niet over zoveel intern geheugen.
HIj voelt stevig aan, maar ik vind het design eerlijk gezegd erg lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

@Peet: Ook het scherm werkt wel erg pretttig. Ik heb de C6 hier vandeweek in Hong Kong vast mogen houden. Hij ligt hier ook al uitgebreid in de winkel. Het lijkt een beetje op een 5800, met klik-knoppen aan de voorkant en een (volgens mij capactief) touchscreen. Daarnaast alle rommel op het thuisscherm die de N97 ook had en het toetsenbord. Best een leuk ding moet ik zeggen.
Ik geloof dat Nokia op dit moment ook dat toestel in de 'testing-zone' heeft. Dus je kan je nog opgeven. ;)

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
Hebben jullie ook sinds de laatst update dat het menu of het openen van applicaties soms ineens 30sec kan duren?

Vaak gewoon snel, maar soms zomaar heel er langzaam.

[ Voor 3% gewijzigd door Giem op 17-08-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peet79 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:04:
Ik heb even gekeken, wist nog niet van de c6. Ziet er wel heel mooi uit, weer wat meer leuke troep erop dan de 5800 maar voor mij is de camera dan toch niet veel beter, 5 MP met LED flitser zal toch nog minder zijn in binnenruimtes/donker dan 3.2 MP met Xenonflitser van de SE K800i, het enige wat ik erg jammer vind aan de 5800 dat dit zo'n verslechtering is. In die zin zou ik wel eerder voor de N8 kiezen, verder zit daar ook wel van alles op en aan, maar ja je kunt helaas nog niet je droomtelefoon ontwerpen he ;)
Ik wacht nog maar eventjes met veranderen denk ik, eens volgen wat er verder nog weer bijkomt. Wel super vind ik het krasvrije scherm van de N8, de C6 heeft ook een goed scherm, maar kan uit de specs op de nokiasite niet wijs worden of dit een vergelijkbare krasvastheid heeft.
Ik heb wel eens SPB shell geprobeerd voor widgets op de nokia 5800 en GDesk, maar helaas vreten ze allemaal veel geheugen. Idd weet ik niet of nokia dit nog zal waarmaken voor de v60. We zien het wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je blijft toch niet op Nokia wachten, als je van je slak een haas kan maken, met widgets en shortcuts etc.
lees wel ff IMPORTANT STEPS TO BE DONE BEFORE FLASHING WITH XTENSION:, en First Boot Optimization - Do not ignore this!:
eventueel handmatig herstarten als telefoon dit niet doet, dan met rust laten totdat dit alsnog wordt voorgesteld.
ps xtension10-variant 2 moet je hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
w-dev schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:53:
Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik een nogal vervelend probleem heb op mijn 5800:

Het MAC adres van de bluetooth adapter is verdwenen.
De output van *#2820# is dan ook: "Adres Bluetooth-apparaat: ".
Hier zou normaal het adres in de vorm van xx:xx:xx:xx:xx lijkt me.

Bluetooth heeft hiervoor wel altijd gewerkt, maar als ik nu bluetooth aan probeer te zetten krijg ik de melding:
"Kan Bluetooth-bewerking niet uitvoeren"

De firmware versie is 51.0.006(.c01.01) van 09-07-2010.

Uit de info die google geeft blijkt dat een farbrieksreset of hard reset ook niet helpt.

Is er een methode om er weer een MAC adres in te bakken?
Dit probleem heb ik ook, echter denk ik dat het bij mij gekomen is na een klein foutje met de droogtrommel. Per ongeluk is mijn broek met telefoon in de droogtrommel geweest, hierna was m'n lcd ineens kapot. Ik snap het ook niet... Maargoed, ik heb toen het schermpje vervangen en gelijk ook maar een nieuwe touchscreen. Daarna deed alles het weer, tot ik een keer bleutooth wilde gebruiken, zelfde melding en ook geen mac adres.

Een ander raar probleem was dat het opstartgeluid weg was, tevens het geluid bij games. Geluid in mp3, video, streaming etc. werkte gewoon. Na een firmware upgrade en een volledige reset, had ik ineens weer geluid, ook bij het opstarten. In games ook weer. Vol goede moed probeerde ik bleutooth aan te zetten, maar nee hoor.... Na korte tijd was het opstartgeluid ook weer verdwenen, echter blijft het geluid het in spelletjes wel weer doen. Helaas doet bleutooth het nogsteeds niet.

M'n 5800 is al vaker open geweest dan m'n schuurdeur vanwege stofjes tussen touch en lcd.

m'n volgende zal de n8 worden, dat dan weer wel... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:01:
Je blijft toch niet op Nokia wachten, als je van je slak een haas kan maken, met widgets en shortcuts etc.
lees wel ff IMPORTANT STEPS TO BE DONE BEFORE FLASHING WITH XTENSION:, en First Boot Optimization - Do not ignore this!:
eventueel handmatig herstarten als telefoon dit niet doet, dan met rust laten totdat dit alsnog wordt voorgesteld.
ps xtension10-variant 2 moet je hebben.
Ik ben inderdaad bezig met wat custom roms. Op zich is het allemaal best goed te doen, alleen de belangrijkste stap was ik vergeten, als je V51 hebt moet je er niet proberen V50 op te zetten. Dan doet je telefoon helemaal niks meer, was weer een spannend uurtje voor ik erachter kwam wat ik fout had gedaan. 8)7
Ik zal deze ook eens proberen, ziet er positief uit.
F_demon schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:17:
@Peet: ...
Ik geloof dat Nokia op dit moment ook dat toestel in de 'testing-zone' heeft. Dus je kan je nog opgeven. ;)
Heb ik gelijk gedaan toen ik de e-mail binnen kreeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 15:13
Ik heb vaak dat mijn telefoon boek leeg is
Dan moet ik hem uit zetten en weer aan zetten en dan kan ik er in zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peet79 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 07:33:
[...]

Ik ben inderdaad bezig met wat custom roms. Op zich is het allemaal best goed te doen, alleen de belangrijkste stap was ik vergeten, als je V51 hebt moet je er niet proberen V50 op te zetten. Dan doet je telefoon helemaal niks meer, was weer een spannend uurtje voor ik erachter kwam wat ik fout had gedaan. 8)7
Ik zal deze ook eens proberen, ziet er positief uit.
[...]

Heb ik gelijk gedaan toen ik de e-mail binnen kreeg :P
Custom roms: het spreekt mij zeker wel aan, maar ik durf het niet goed ivm verlies garantie. Ik moest al een keer naar de nsp met een vastloper, stel dat dit nog eens gebeurt...
Klopt het bovendien dat je met die custom roms je telefoon niet meer kunt updaten als er nieuwe softwereversies uitkomen van nokia?

Ik heb me al 2 x aangemeld bij de testingzone, maar nog nooit iets gehoord. Zou heel graag toestellen willen uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:21:
[...]

Custom roms: het spreekt mij zeker wel aan, maar ik durf het niet goed ivm verlies garantie. Ik moest al een keer naar de nsp met een vastloper, stel dat dit nog eens gebeurt...
Klopt het bovendien dat je met die custom roms je telefoon niet meer kunt updaten als er nieuwe softwereversies uitkomen van nokia?

Ik heb me al 2 x aangemeld bij de testingzone, maar nog nooit iets gehoord. Zou heel graag toestellen willen uittesten.
Ik zit een beetje met die custom roms te spelen, maar om nou te zeggen dat ik het een hele verbetering vind. Ik heb nu wat meer tijd dus ben wat verschillende aan het proberen. Ik heb sowieso de software versie van nokia als back up. Mocht ik het zat zijn dan zet ik die er gewoon weer op. Ik heb nog niks gevonden wat ik de tijd die ik erin heb gestoken vind rechtvaardigen.

Je kunt inderdaad niet updaten.

Ik heb me ook 2 keer aangemeld voor het testen, maar ook nooit wat van gehoord. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:44:
wat gebruiken jullie voor appl.voor twitter? Snaptu is de enige die ik gratis kan vinden met wat meer functies , maar je komt wel eerst in een hoofdmenu waar je weer moet doorklikken.

En waarmee kun je vanaf mobiel youtubefilmpjes downloaden? Ik vond keephd, maar krijg steeds javameldingen die ik niet wegkrijg, zodat ik geen url kan invoeren.
Voor Twitter en Facebook gebruik je best Socially. Vind je in de OVI Store. Deze applicatie combineert Facebook, Twitter, LinkedIn en Foursquare. Zeer handig.

Voor YouTube gebruik je best de native applicatie van Google zelf. Deze kan je via m.google.com in de browser van je Nokia downloaden. Werkt zeer goed.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer de Nokia 5800 via de micro usb op te laden, dat werkt niet, ten minste je ziet niet dat hij oplaad.

Via een pc of een auto stekker waar je usb op kunt aansluiten.

Ik heb een micro usb kabel gekocht via internet, heb ik nu een verkeerde kabel ?

Of gaat er wat anders fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peet79 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:43:
[...]

Ik zit een beetje met die custom roms te spelen, maar om nou te zeggen dat ik het een hele verbetering vind. Ik heb nu wat meer tijd dus ben wat verschillende aan het proberen. Ik heb sowieso de software versie van nokia als back up. Mocht ik het zat zijn dan zet ik die er gewoon weer op. Ik heb nog niks gevonden wat ik de tijd die ik erin heb gestoken vind rechtvaardigen.

Je kunt inderdaad niet updaten.

Ik heb me ook 2 keer aangemeld voor het testen, maar ook nooit wat van gehoord. :(
Je kan WEL naar een zelfde of hogere versie (ook officiele Nokia fw) flashen, met je via navi-prog opgehaalde nokia-fw en jaf.
Welke cfw's heb je getest?
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:27:
Ik probeer de Nokia 5800 via de micro usb op te laden, dat werkt niet, ten minste je ziet niet dat hij oplaad.

Ik heb een micro usb kabel gekocht via internet, heb ik nu een verkeerde kabel ?

Schijnt inwendig in de telefoon geen laadaansluiting naar usb te zitten, dus een hardware onvolkomendheid vind ik zelf.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 15:20

Kan helaas niet, zie ook de post hierboven. Voor in de auto opladen zou ik je deze aanbevelen:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30052

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:29:
[...]

Je kan WEL naar een zelfde of hogere versie (ook officiele Nokia fw) flashen, met je via navi-prog opgehaalde nokia-fw en jaf.
daar kwam ik na wat zweten ook achter
Welke cfw's heb je getest?
Ik heb alleen cfw's van dailymobile getest. Ik was begonnen met DCR, waar ik zelf niet echt wild van werd. Later heb ik er Piratedv5 van pirates_killer op gezet. Deze had weinig franje maar vond ik zelf wel erg lekker werken.
Vandaag ben ik nog wat verder gaan kijken, ik heb eerst XpressNeutron van appleorangefruit geprobeerd, maar deze werkte niet naar behoren. Daarna heb ik jou raad opgevolgd Xtension getest. Ik vond de OraTsu homescreen daarvan erg goed. Dat gedeelte werkt in ieder geval naar behoren. Ik kreeg echter problemen met nokia messenger instellen. Ovi store ging niet goed. Op zich twee dingen waar ik nog mee zou kunnen leven, alleen toen ik wou bellen kon ik geen verbinding met mijn netwerk maken. Toen was ik het een beetje zat en heb ik er de standaard nokia firmware weer op gezet.

Als ik nu terug kijk vond ik eigenlijk alleen de Piratedv5 een verbetering voor mijn telefoon. Je had wel de toegang tot rom patcher en nog wat handige programma's maar voor de rest deed hij nog precies hetzelfde als hij normaal doet. Misschien dat ik die er van de week weer op zet. De andere cfw's hebben wel potentieel, maar het kost me teveel moeite om ze lekker te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, die Xtension 10v2 draait als een tierelier, heb alleen berichten en instellingen via pc-suite terug gezet, en moest nog het netwerk van dual mode naar gsm zetten, maar dat had ik na iedere gemaakte backup die ik terug zette. Had je wel die 4 folders voor de flash verwijdert, anders krijg je een buggy resultaat.
Alleen het toepassingen-menu schokt wat bij scrollen, alle anderen gaan soepel. En klein nadeel dat de muziekbibliotheek van E:/music naar E:/sounds/music is verhuist, een extra zoekhandeling bij gebruik Folderplay.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraag ik heb de Nokia 5800 sinds eergisteren.

Hoe roep je een nummeriek toetsenbord op ? Als je keuze moet maken bij een computer, bijvoorbeeld 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:43:
Nog een vraag ik heb de Nokia 5800 sinds eergisteren.

Hoe roep je een nummeriek toetsenbord op ? Als je keuze moet maken bij een computer, bijvoorbeeld 2.
via landscape qwerty modus door linksonder op de 1* te tikken., of bedoel je keuze intoetsen bij bellen, dan via groene knop.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:38:
Jammer, die Xtension 10v2 draait als een tierelier, heb alleen berichten en instellingen via pc-suite terug gezet, en moest nog het netwerk van dual mode naar gsm zetten, maar dat had ik na iedere gemaakte backup die ik terug zette. Had je wel die 4 folders voor de flash verwijdert, anders krijg je een buggy resultaat.
Alleen het toepassingen-menu schokt wat bij scrollen, alle anderen gaan soepel. En klein nadeel dat de muziekbibliotheek van E:/music naar E:/sounds/music is verhuist, een extra zoekhandeling bij gebruik Folderplay.
Ik had die vier folders verwijderd. Berichten en instellingen via pc-suite terugzetten heb ik niet geprobeerd. Had misschien kunnen helpen. Ik had voornamelijk het probleem dat hij niks meer van nokia vertrouwde. De applicatie van nokia, zowel het updaten van ovi store, als ovi kaarten en ovi messaging ging alleen als ik in de rom patcher aangaf dat hij niet hoefde te kijken of iets gesigned was of niet. Ook de certificaten van de websites van nokia vertrouwde hij niet.
Ik vond die extension er wel veel belovend uit zien. Zowel OraTsu als Samsung Omnia zaggen er goed uit en werkte zoals ze hoorde.

Ik had bij het installeren wel het probleem dat hij niet vanzelf opnieuw opstartte. Misschien ben ik daar te ongeduldig geweest. Heb hem een paar keer geflashed, maar na tien minuten startte hij nog steeds niet vanzelf opnieuw op, ondanks dat hij dat wel zou moeten doen volgens de instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat opstarten had ik ook, uiteindelijk tel. maar uit- en weer aangezet en toen werkte de auto-installer wel en krijg je een popup installed 3- errors 0, en een restart. 'T is me vooral de snelheid en al mijn toepassingen via shortcuts/widgets op homescreen die me blij maken, want ik erger me eigenlijk een breuk aan al dat geblader via menu's bij symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
Ik gebruik startschermschema contactenbalk. Het belangrijkste voor mijn telefoon vind ik, naast bellen, mijn agenda en mijn e-mail. Deze kan ik standaard al bereiken via het homescreen. Dingen als internet, muziek en de camera kun je ook in een keer bereiken en daarnaast kun je de 4 belangrijkste toepassingen ook toewijzen als je wilt. Het voordeel van contactenbalk is dat je naast je belangrijkste contacten ook de laatste email ziet.
Daarnaast heb ik mijn symbian menu opnieuw ingedeeld. Mijn negen belangrijkste toepassingen heb ik in een map gezet, zodat ik daar altijd zo bij kan, zonder te hoeven scrollen.

Het enige wat ik nog graag zou willen is dat mijn laatste afspraken ook automatische op het homescreen komen.

En ik hoop dat hotmail is een beetje doorzet met de boel compatible maken met outlook zodat ik mail for exchange kan gebruiken om mijn hotmail contactpersonen en agenda te synchroniseren. Heb nou speciaal een gmail account aangemaakt daarvoor, maar ik heb mijn hotmail adres bekant 10 jaar en was niet van plan om alles om te gaan zetten. Het heeft kennelijk even gewerkt, maar het is weer uitgeschakeld. Mijn telefoon kan de server in ieder geval niet vinden. Link. Maar goed, daar kan ik nokia niet verantwoordelijk voor houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan met deze telefoon niet, vind ik ook een persoonlijk gemis. Ligt niet aan je kabels. Mijn SE K800 kon je wel opladen via pc kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liebaart schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:36:
[...]

Voor Twitter en Facebook gebruik je best Socially. Vind je in de OVI Store. Deze applicatie combineert Facebook, Twitter, LinkedIn en Foursquare. Zeer handig.

Voor YouTube gebruik je best de native applicatie van Google zelf. Deze kan je via m.google.com in de browser van je Nokia downloaden. Werkt zeer goed.
Bedankt voor de tips. Socially kende ik nog niet, scrollt lekker vlot en ziet er goed uit.

Edit: bedoel je de youtube appl van de site m.google.com? Daarmee kun je wel de filmpjes mee bekijken maar ik zie nergens een downloadknop staan, dat zoek ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Laatst online: 15-09 01:20
voor mensen die divx bestanden willen afspelen op hun toestel

http://labs.divx.com/MobileDownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bladestar5314 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:04:
voor mensen die divx bestanden willen afspelen op hun toestel

http://labs.divx.com/MobileDownload
Zonet even geprobeerd. Dat lukt dus niet. Het beeld schokt teveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-09 20:51
De firmware versie 51.0.006 is voor mij de oplossing van alle problemen met de 5800.
Geweldig: *ein*de*lijk* is het menu redelijk snel en rotatie, dat soms of niet werkte, gaat nu ook weer rap.
Ik heb onlangs helaas een scheurtje opgelopen rechts onder dwars over de hoek en wilde al een nieuwe gsm halen, maar nu laat ik hem misschien repareren, als de kosten meevallen... :?

Heeft iemand hervaring met vervangen display via care points?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
peet79 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:23:
En ik hoop dat hotmail is een beetje doorzet met de boel compatible maken met outlook zodat ik mail for exchange kan gebruiken om mijn hotmail contactpersonen en agenda te synchroniseren.
Vandaag weer geprobeerd om m.hotmail.com in te stellen als exchange server. De server is in ieder geval online, maar er waren teveel nieuwe registraties. Ik kreeg de volgende email van hotmail
Je hebt onlangs geprobeerd om ActiveSync in te stellen op je mobiele apparaat om Hotmail overal te kunnen gebruiken.

Er zijn helaas zoveel registraties geweest dat we tijdelijk geen nieuwe kunnen accepteren.

De service wordt echter continu verbeterd en we verwachten dat we binnenkort weer nieuwe verzoeken in behandeling kunnen nemen. Kijk over een week of twee op de volgende website om te zien hoe de zaken ervoor staan: http://www.hotmail.com.

Bedankt voor het gebruiken van Hotmail en onze excuses voor deze vertraging.

Met vriendelijke groet,
Het team van Hotmail
Weer eens stapje dichter bij de perfecte telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Joepi schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:09:
De firmware versie 51.0.006 is voor mij de oplossing van alle problemen met de 5800.
Geweldig: *ein*de*lijk* is het menu redelijk snel en rotatie, dat soms of niet werkte, gaat nu ook weer rap.
Ik heb onlangs helaas een scheurtje opgelopen rechts onder dwars over de hoek en wilde al een nieuwe gsm halen, maar nu laat ik hem misschien repareren, als de kosten meevallen... :?

Kostte bij mij 80 euro in Utrecht. Niet misselijk maar mijn display was dan ook totaal kapot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
Joepi schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:09:

YouTube: Reassembling Your Nokia5800
Hier een nieuw touchscreen voor 27 euro
Hier een nieuw LCD scherm voor 34 euro
(Ik heb geen ervaring met AMLtelecom, het was gewoon de eerste link van google. Als je zelf verder zoekt vindt je misschien wel ergens betere aanbiedingen)

Ik weet niet hoe handig je bent. Je zult in ieder geval moeten kijken wat er precies kapot is. Ik heb mijn telefoon een keer open geschroefd toen ik het geheugen kaartje verkeerd in de houder had gestoken, waarbij hij vast was komen te zitten achter een metalen richel. (ja ik weet het, ik ben een handig ventje).
Veel me mee hoe makkelijk het was. Enige wat ik nodig had was een T24 tork schroevendraaiertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-09 20:51
peet79 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:18:
[...]

YouTube: Reassembling Your Nokia5800
Hier een nieuw touchscreen voor 27 euro
Hier een nieuw LCD scherm voor 34 euro
(Ik heb geen ervaring met AMLtelecom, het was gewoon de eerste link van google. Als je zelf verder zoekt vindt je misschien wel ergens betere aanbiedingen)

Ik weet niet hoe handig je bent. Je zult in ieder geval moeten kijken wat er precies kapot is. Ik heb mijn telefoon een keer open geschroefd toen ik het geheugen kaartje verkeerd in de houder had gestoken, waarbij hij vast was komen te zitten achter een metalen richel. (ja ik weet het, ik ben een handig ventje).
Veel me mee hoe makkelijk het was. Enige wat ik nodig had was een T24 tork schroevendraaiertje.
Geweldig, ga ik zeker zelf doen, bedankt voor de info _/-\o_
Ik genk nu, dat niet het display maar de touchscreen gescheurd is, dan valt de reparartie best mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is gewoon een top ding. Ik heb hem al een tijdje en nog maar 1 keer naar nokia geweest meestal is mijn mobiel stuk na half jaar maar hij leeft nog na vallen stoten water alles! echt een top ding alles doet het. Hij kan alles vragen zet maar in me inbox ik weet er alles van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:37
Ik zit er aan te denken om een custom rom op m'n 5800 te zetten, heeft iemand hier ervaringen mee? En zo ja, welke raad je dan aan? Want er zijn redelijk veel custom roms lijkt me. Welke is dan het beste?

Hij draait op 51.0.006.

[ Voor 6% gewijzigd door gerbenp op 23-08-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 21:29
Mijn nummer is vorige week geporteerd van Vodafone naar Telfort. Sinds de portering doet het automatisch ophalen van mijn pop mail met de standaard applicatie van de 5800 het regelmatig niet. Als ik de telefoon handmatig de mail laat ophalen, komen de emails alsnog binnen.

Ik heb de optie aangepast van het altijd op halen tijdens het roamen. Ik heb ook aangepast dat de telefoon zijn email moet ophalen via Telfort spot / internet. Voor de rest geen zaken aangepast.

Iemand nog ideeën?

[ Voor 9% gewijzigd door kielkiel op 23-08-2010 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gerbenp schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:18:
Ik zit er aan te denken om een custom rom op m'n 5800 te zetten, heeft iemand hier ervaringen mee? En zo ja, welke raad je dan aan? Want er zijn redelijk veel custom roms lijkt me. Welke is dan het beste?

Hij draait op 51.0.006.
Er zijn er idd veel, wat jou bevalt is moeilijk te zeggen zonder te weten wat je wil. Probeer er gewoon een paar zelf, een hoop info hier.
ps goed de tutorials volgen, lees ze tot het eind voor je begint want zaken die je eerst moet doen voor sommige flashes staan nog wel eens aan het eind. En NOOIT naar een lagere versie custom of officiële rom flashen.
Zelf draai ik naar tevredenheid Xtension10v2, als de bevindingen van anderen goed blijken ga ik vd week C6 eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:54
Ik heb sinds de update naar firmware 50.xx "last" van datagebruik door mijn telefoon (heb namelijk geen data-abo) zonder dat ik me daar van bewust ben. Ik heb ook bij Maps alles uitgeschakeld dan niet GPS is. Maar ik ben er tot nu toe niet achter welke applicatie die data vraagt (slechts 10 of 20 kb per dag), vaak nog op dezelfde tijd ook (volgens de rekening). Heeft iemand een idee welke programma of app dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K_VL
  • Laatst online: 05:10
Paulus73 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:34:
Ik heb sinds de update naar firmware 50.xx "last" van datagebruik door mijn telefoon (heb namelijk geen data-abo) zonder dat ik me daar van bewust ben. Ik heb ook bij Maps alles uitgeschakeld dan niet GPS is. Maar ik ben er tot nu toe niet achter welke applicatie die data vraagt (slechts 10 of 20 kb per dag), vaak nog op dezelfde tijd ook (volgens de rekening). Heeft iemand een idee welke programma of app dit zou kunnen zijn?
Nokia messaging, ovi contacts, mail for exchange, staat je klok ingesteld op synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K_VL schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:51:
[Paulus73 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:34:
Ik heb sinds de update naar firmware 50.xx "last" van datagebruik door mijn telefoon (heb namelijk geen data-abo) zonder dat ik me daar van bewust ben. Ik heb ook bij Maps alles uitgeschakeld dan niet GPS is. Maar ik ben er tot nu toe niet achter welke applicatie die data vraagt (slechts 10 of 20 kb per dag), vaak nog op dezelfde tijd ook (volgens de rekening). Heeft iemand een idee welke programma of app dit zou kunnen zijn?]

Nokia messaging, ovi contacts, mail for exchange, staat je klok ingesteld op synchroniseren?
Het simpelste wat je kunt doen, als je geen data-abonnement hebt/gebruikt, is alle dataprofielen verwijderen.
Ik heb dit gedaan door bij "Settings > Connectivity > Destinations" in alle 3 categoriën (Internet, Multimedia msg., WAP services) de profielen die niet wifi zijn te verwijderen. Dan heeft de gsm geen kans om, buiten via wifi, nog op internet te gaan. Heb ik bij mij ook gedaan, en het werkt.

Hope this helps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Paulus73 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:34:
Ik had hetzelfde probleem. Eén pagina terug heb ik de oplossing uitgezet:
F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:05:
Ik heb het probleem opgelost van het spontaan maken van verbinding met GPRS/3G:

Ik heb een aantal harde resets gedaan door rood+groen+camera ingedrukt te houden en de telefoon vervolgens aan te zetten.

Eerst alles geïnstalleerd en ingesteld, waarna het probleem nog bestond.

Na 2 dagen kloten ontdekte ik het:

De oorzaak was de applicatie "Nokia Messaging". Deze applicatie was geïnstalleerd door de software updater. Ook als deze applicatie nooit gestart is, en men dus ook geen "Nokia Messaging"/E-mail heeft ingesteld, dan wordt er toch verbinding met internet gemaakt. Verbruikt veel energie van de batterij en kan zorgen voor dure rekeningen wanneer men zich in het buitenland bevindt.

Als ik via het berichten/sms menu een e-mail adres wil instellen, dan moet de "Nokia Messaging" applicatie ook worden geïnstalleerd, anders kan je niet verder. Je kan dan kiezen voor de simpele versie van e-mail afhandeling (handmatig ophalen) of de uitgebreide versie (automatisch ophalen). Ook als men voor de simpele handmatige versie kiest, blijft de telefoon constant verbinding met internet maken, simpelweg omdat "Nokia Messaging" geïnstalleerd is...

Ik stuur zeer af en toe een foto via e-mail door naar Twitpic, en in een zeldzaam geval naar een krant. Ik heb dus genoeg aan een simpele variant van e-mail afhandeling. Ik wil alleen maar berichten versturen.

Via Instellingen, Telefoon, Toepassingsinstell, Berichten, E-mail en Mailboxen is men wél in staat om handmatig een email account in te stellen aan de hand van POP/SMTP/IMAP instellingen, dit zonder de noodzakelijkheid van het installeren van het energie en dataslurpende "Nokia Messaging".

Ik hoop dat meer mensen wat aan deze informatie hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wou vandaag een nieuw geluidje installeren voor wanneer ik een bericht ontvang. als ik echter via instelling wil proberen het geluid te selecteren (het is een mp3 van ongeveer 16kb groot), krijg ik de melding dat 'er niet genoeg geheugen is, daarom worden enkel de geluiden weergegeven in het read-only geheugen'. die geluiden zijn allemaal .aac bestanden. is er een mogelijkheid om mijn .mp3-tje in die lijst te krijgen, of ervoor te zorgen dat ik die melding niet meer krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:54
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:09:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Eén pagina terug heb ik de oplossing uitgezet:

[...]
Als ik het goed begrijp moet ik "Nokia Messenger" verwijderen. (ik gebruik zowiezo geen e-mail op mijn telefoon, dus voor mij is dat geen probleem). Probleem is dat ik dat programma niet kan vinden.

Of bedoel je dat je een mail-adres goed moet configureren om zo het "onnodig controleren" door Nokia Messenger te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Paulus73 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:56:
[...]

Als ik het goed begrijp moet ik "Nokia Messenger" verwijderen. (ik gebruik zowiezo geen e-mail op mijn telefoon, dus voor mij is dat geen probleem). Probleem is dat ik dat programma niet kan vinden.

Of bedoel je dat je een mail-adres goed moet configureren om zo het "onnodig controleren" door Nokia Messenger te voorkomen?
Nou heb ik wel een data-abonnement, maar ik had er niet zo'n trek in dat ie continu mail ging ophalen. Ik heb vervolgens het programma zo ingesteld dat ie midden in de nacht mail gaat synchroniseren. Aangezien ie dan altijd uit staat, gebeurt er dus niets. Nu haal ik nu gewoon de mail op als het mij uitkomt.

Verwijderd

Zijn hier veel mensen die willen overstappen van 5800 naar N8?

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:21:
Ik niet, ik begin een beetje genoeg te krijgen van Nokia's idee wat een smartphone is.

Ander vraagje, ik wil een andere geheugenkaart maar de inhoud van de huidige meenemen. Is dat domweg een kwestie van kopieren van de inhoud?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
Wijnands schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:01:
[...]

Ik niet, ik begin een beetje genoeg te krijgen van Nokia's idee wat een smartphone is.
Hier ook
Nokia heeft een goede poging gedaan. Maar het is het gewoon net niet (of nog lang niet).
Er wordt te veel beloofd. Elke update is weer ietsje beter, maar nog ver van ideaal. En het laat allemaal te lang op zich wachten...

Ben heel lang blij geweest met m'n 5800
Hoge resolutie, krachtig dingetje, veel mogelijkheden... maar t wordt allemaal niet benut. Zonde

Ik mag binnenkort verlengen en de kans dat ik overstap op een ander OS (en dus ander merk) is op t moment 100%.
Dan is t allleen nog de vraag of de volgende iPhone of Android wordt...

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chillz schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:29:
[...]

Hier ook
Nokia heeft een goede poging gedaan. Maar het is het gewoon net niet (of nog lang niet).
Er wordt te veel beloofd. Elke update is weer ietsje beter, maar nog ver van ideaal. En het laat allemaal te lang op zich wachten...

Ben heel lang blij geweest met m'n 5800
Hoge resolutie, krachtig dingetje, veel mogelijkheden... maar t wordt allemaal niet benut. Zonde

Ik mag binnenkort verlengen en de kans dat ik overstap op een ander OS (en dus ander merk) is op t moment 100%.
Dan is t allleen nog de vraag of de volgende iPhone of Android wordt...
Mag ik vragen, wat de reden is om voor iPhone of Android te gaan (en zoja, welke Android: samsung galaxy oid.?) Ik ben nog niet zo ervaren in nokia, behalve deze 5800 maar ik vind het er allemaal wel verouderd uitzien de hele layout en menustructuur en hij is zo traag geworden ondanks opnieuw reboots, installs, etc.
Gratis navigatie zit volgens mij alleen op Nokia als ze offline navigatie wil, dat is voor mij een belangrijke reden om toch Nokia te blijven houden.
Mag ik je ook vragen (en anderen natuurlijk) waarom Nokia niet echt een idee heeft van een smartphone, als je de info over de N8 bekijkt? Het lijkt er m.i. toch wel aardig op, behalve dan dat die menu's/ikonen....
(ik zit momenteel erg op de wip over de N8, Samsung Galaxy, of de 5800 nog een tijdje houden en afwachten... maar ik heb weinig geduld :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
Al zouden ze me betalen, dan nog geen N8 voor mij. Ik heb de overstap naar BlackBerry gemaakt en dat het systeem 'lelijk en saai' eruitziet maakt me niet uit. Het is in ieder geval rete snel en doet wat het moet doen.

De 5800 zal ik wel blijven houden als backup. Navigatie werkt goed, belkwaliteit is super, maar tekstinvoer en de software is gewoon een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:43:
[...]

[...]

Mag ik je ook vragen (en anderen natuurlijk) waarom Nokia niet echt een idee heeft van een smartphone, als je de info over de N8 bekijkt? Het lijkt er m.i. toch wel aardig op, behalve dan dat die menu's/ikonen....
(ik zit momenteel erg op de wip over de N8, Samsung Galaxy, of de 5800 nog een tijdje houden en afwachten... maar ik heb weinig geduld :9~ )
Ik heb veel en lang Nokia gehad; (sinds 1999)
Tot voor een dik jaar geleden nog de N81 intensief gebruikt.
Maar toen S60v5 touch uit kwam dat ook op de 5800 draait, ben ik gaan vergelijken tussen de N97 en de Samsung i8910HD (die heeft hetzelfde OS) omdat ik ook de touch screen wilde proberen.

Na uitvoerig reviews en tweak-mogelijkheden te hebben gelezen ben ik toen voor de Samsung i8910HD gegaan omdat de specs veel beter zijn dan van de N97 :+
Die i8910HD heb ik al -tig x geflashed en nu draait de laatste custom rom van HyperX er op.

Maar ik wilde een opvolger en heb gekozen voor de Galaxy S met Android OS.
Ik heb 'm nu zo'n kleine 2 maanden, sinds ie leverbaar is in de 16GB versie simlockvrij.

Het enige wat ik je kan adviseren is om de Galaxy S te proberen.
Dan kan je zelf ervaren waarom Nokia het concept smartphone niet begrijpt.
Apple heeft het heel goed begrepen maar wil alles te veel volgens 'eigen regels' controleren en is duur.
Daarom is Android met een snel groeiende apps market van diverse fabrikanten een prima alternatief .

Je kan bij ThePhoneHouse de telefoon 14 dagen proberen en als ie niet bevalt omruilen voor een andere ;)

Ik ben er zeker van dat je dan geen andere telefoon meer wil.
De snelheid, bedienings gemak, super snel txt invoeren met Swype, het grote SuperAmoled scherm, lange gebruiksduur bij intensief gebruik, zeer uitgebreide muziekspeler en mogelijkheid om films zonder converteren af te spelen! :)
EN de grote keuze uit apps die makkelijk zijn te installeren en de koop apps die je 24 u kan proberen en als ze niet bevallen je geld terug krijgt ;)

Als je veel waarde hecht aan fotograferen met je telefoon kan je beter voor de N8 gaan natuurlijk.
Die heeft een veel betere camera dan de Galaxy S en een goede flitser die de Galaxy S ook niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Waar ik persoonlijk jeuk van krijg is de omslachtige manier om symbian met outlook te syncen. Mijn 5 jaar oude windows PDA deed dat veel sneller, makkelijker en op windows 7 gewoon met native software.

Camera interesseert me geen fluit, daar heb ik m'n nikons voor.

Web browsen... sorry maar waarom heb ik shortcuts die het alleen via een bepaalde verbinding doen?

Navigatie. Leuk dat het gratis is, jammer dat je zonder a-gps de performance hebt die we 10 jaar geleden acceptabel vonden. Interface van ovi maps loopt mijlen achter op de serieuze navigatieprodukten.

Overigens ben ik over m'n andere nokia, een 3720c wel heel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Echt Jeroen, ik heb je ooit aangeraden nooit een D300 vast te houden, dus nu ga ik je ook niet aanraden lekker een Desire of een Galaxy S vast te pakken :D

verzuipt je 5800 niet in je handen?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
Wijnands schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:41:
...
Overigens ben ik over m'n andere nokia, een 3720c wel heel tevreden.
In 'classic' telefoons blijft Nokia wat mij betreft ook gewoon veruit Heer en Meester :)
(dus gewoon bellen en smsen, met knopjes) Al jaren en jaren...
Wie heeft er geen 3210, 3310, 6210, 8210, 6300 noem maar op, of iets vergelijkbaars gehad? 8)
Je kunt bijna niet anders dan daarover tevreden zijn! (voor waarvoor het bedoeld is te doen, bellen en smsen)

Maar smartphones van Nokia... dat is t gewoon niet :/

En misschien gaat Symbian 3 wel echt een hele verademing zijn, en is het stukken beter en nu wel een échte concurrent.
Maar zoals al eerder gezegd, voor mij in ieder geval, komen ze daar dan echt wel te laat mee. De markt is er al, de favorieten zijn al bepaald, Nokia hobbelt er achteraan...
(helaas)

[ Voor 14% gewijzigd door Chillz op 27-08-2010 18:11 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie 'reviews.'
Vandaag voor het eerst een Samsung Galaxy in mijn handen gehad. Eerste indruk vond ik nogal shockerend: erg groot formaat (daardoor natuurlijk heel mooi groot scherm) en heel dun, waardoor hij bijna uit je handen glipt volgens mij. Ik pakte daarna mijn 5800 en die voelde wel makkelijker aan in de hand. Maar misschien is dat wennen? De N8 is nogal log volgens mij, ligt daardoor misschien ook wel lekker in de hand.
Helaas kon ik de Samsung niet uitproberen, daarvoor ga ik wel naar de MM als ze hem daar eens hebben (nog steeds niet nl..).
Tja een goede camera vind ik wel heel belangrijk, wil niet altijd mijn digi moeten meenemen. Gewoon alles in 1.
Ik zal me eens verdiepen in Android en de applicaties die je daarvoor hebt.
Blackberry ziet er idd. niet uit, maar ja dat is de buitenkant. Mijn SE k800i zag er ook niet uit maar het was een superding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-08 19:34
Heey ik heb een vraagje.

Ik ben nu ongeveer 11 maanden redelijk tevreden 5800 gebruiker maar er is wat mis met me 5800.

Ik heb nu al circa 6x gehad dat als die gewoon op me bed lag of in me zak zat dat de accu zo warm word net alsof hij zichzelf 100% zit te loaden.

Deze ochtend had ik hem die avond ervoor in de oplader gedaan en dus s'ochtends eruit gehaalt. Toen ben ik even weze douche en toen ik terug kwam en me nokia pakte schrok ik gewoon hoe heet die was. Ik schuifde hem van de beveiliging af en ik zag dat hij nog maar 1 batterij streepje had. eerste wat ik deed was gelijk het klepje eraf halen en accu eruit gooien aangezien die vrij heet was. Ik ben het nu een beetje zat aan het woorden dat dit de zoveelste x is dat ik er wat aan wil doen. Nu is mijn vraag wat adviseren jullie?

1. Naar een NSP gaan?
2. Iemand een idee wat het kan zijn? of die het zelfde heeft gehad en het heeft verholpen?

Alvast bedankt voor de moeite ^^

*dit probleem kwam voor bij firmware 20.xx 31.xx 50.xx 51.xx eigenlijk elke firmware die ik erop heb gehad*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Cn- schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:16:
Heey ik heb een vraagje.

Ik ben nu ongeveer 11 maanden redelijk tevreden 5800 gebruiker maar er is wat mis met me 5800.
enz.

1. Naar een NSP gaan?
2. Iemand een idee wat het kan zijn? of die het zelfde heeft gehad en het heeft verholpen?

*dit probleem kwam voor bij firmware 20.xx 31.xx 50.xx 51.xx eigenlijk elke firmware die ik erop heb gehad*
1. ja
2. ken het probleem zelf niet, maar ik zou die accu er niet meer indoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
-Cn- schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:16:
Heey ik heb een vraagje.

Ik heb nu al circa 6x gehad dat als die gewoon op me bed lag of in me zak zat dat de accu zo warm word net alsof hij zichzelf 100% zit te loaden.

Deze ochtend had ik hem die avond ervoor in de oplader gedaan en dus s'ochtends eruit gehaalt. Toen ben ik even weze douche en toen ik terug kwam en me nokia pakte schrok ik gewoon hoe heet die was. Ik schuifde hem van de beveiliging af en ik zag dat hij nog maar 1 batterij streepje had. eerste wat ik deed was gelijk het klepje eraf halen en accu eruit gooien aangezien die vrij heet was. Ik ben het nu een beetje zat aan het woorden dat dit de zoveelste x is dat ik er wat aan wil doen. Nu is mijn vraag wat adviseren jullie?

1. Naar een NSP gaan?

Heb je al eens een hard reset geprobeerd? Dat wil nog wel eens helpen bij gelijksoortige problemen. En anders gewoon naar een NSP gaan, daar zijn ze voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weet iemand nog een goede wekker voor de 5800? Ik wil iets waarmee je gehele nummers af kan spelen, het liefst random in een playlist. De huidige wekker speelt maar een paar seconde van een mp3tje af, en nog op een luid niveau ook (dit stel je in bij het profiel).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:41:
[...]

Er zijn er idd veel, wat jou bevalt is moeilijk te zeggen zonder te weten wat je wil. Probeer er gewoon een paar zelf, een hoop info hier.
ps goed de tutorials volgen, lees ze tot het eind voor je begint want zaken die je eerst moet doen voor sommige flashes staan nog wel eens aan het eind. En NOOIT naar een lagere versie custom of officiële rom flashen.
Zelf draai ik naar tevredenheid Xtension10v2, als de bevindingen van anderen goed blijken ga ik vd week C6 eens proberen.
Bradpitt, ik zie dat je een custom ROM op je 5800 hebt draaien. Ik heb de site waar je hierboven naar linkt eens bekeken en enkele mooie screenshots gezien. Echter ben ik niet tegen gekomen hoe je die custom ROM er nu op zet. De topics beschrijven enkel de custom rom en geven een download link van de ROM. Maar dan...

Heb je hier misschien meer info over (een link)? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
Bij deze rom staat een duidelijke tutorial. Je kunt hem uiteraard ook voor andere roms gebruiken.
Houd er rekening mee dat als je al geupdate hebt naar verise 51 dat je dan ook versie 51 download met Navifirm. Als je versie 50 download zoals ik in eerste instantie gedaan had, dan brick je je telefoon. Niet onomkeerbaar, maar ik heb toch een uurtje zitten zweten met een telefoon die niks meer deed. ;)
Voor de rest viel het flashen wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Doet me eraan denken dat ik maar weer s moet kijken of er eindelijk een v51 is voor mijn rm-356

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
peet79 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:58:
Bij deze rom staat een duidelijke tutorial. Je kunt hem uiteraard ook voor andere roms gebruiken.
Houd er rekening mee dat als je al geupdate hebt naar verise 51 dat je dan ook versie 51 download met Navifirm. Als je versie 50 download zoals ik in eerste instantie gedaan had, dan brick je je telefoon. Niet onomkeerbaar, maar ik heb toch een uurtje zitten zweten met een telefoon die niks meer deed. ;)
Voor de rest viel het flashen wel mee.
Thnx!
De link werkt trouwens niet goed, denk dat tweakers.net forum de link niet goed overneemt. Juiste link hier: http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,21194.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
@peet79
ik heb m'n best gedaan, maar ik krijg de custom rom er niet op! Niet middels de beschrijving waar jij naar linkt en ook niet op nog 2 andere manieren.
De andere manier die ik geprobeerd heb staat bij de custom rom die ik gedownload heb (link: http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=17740.0)
En ik had nog een beschrijving met video erbij gevonden, (link: http://www.symbianzone.co...best-modified-custom.html)

Geen van allen succesvol. Misschien ligt het aan de rom, of ik snap er gewoon geen *%$() van. Wat ik wel voor elkaar kreeg was dat de telefoon niets meer deed. Het gebruikelijke trillen bij aanzetten maar verder helemaal niks...

Via deze tutorial (http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=1792.0) toch weer mijn dode telefoon aan de gang gekregen met de originele firmware. De custom ROM lukt mij gewoon (nog) niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
Kan je aangeven waar het fout loopt.
Is het gelukt om met navifirm de software te downloaden? Ik heb zelf als back up alle software van mijn versie gedownload, hierdoor kan ik altijd weer de oorspronkelijke software terugflashen.
Is het gelukt om met JAF de juiste software te flashen?
Heb je die vier mappen gedelete van je E; schijf?
Heb je de juiste vinkjes gezet?
Je kunt het in ieder geval proberen met de rom in de link, daarvan weet ik zeker dat hij werkt, ook met versie 51.
Als ik naar de tutorial kijk is dat hetzelfde als het flashen van een rom naar je telefoon. Ben benieuwd waar het dan fout gegaan is.

Wel leuke rom heb je uitgekozen trouwens, ik zag dat er inderdaad een paar roms gebaseerd op de C6 waren uitgekomen. Ik ben benieuwd of daar iets interessants tussen zit, zal zeker eens gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Het gaat fout nadat ik de telefoon geflashed heb. JAF geeft geen fouten aan en aan het einde "DONE". Alles verloopt precies zoals in het filmpje waar ik eerder naar linkte!

In eerste instantie was ik vergeten de 4 mappen te verwijderen, dat heb ik nu wel gedaan. Tenminste, van mijn geheugen kaart (neem aan dat dat E is). Dit verandert echter niets aan wat er gebeurt na het flashen.

Als ik na de flash mijn telefoon weer opnieuw op wil starten... gebeurt er niets. De telefoon trilt even en daarna blijft het beeld zwart en gaan er ook geen lampjes aan.

Ik krijg hem dan alleen via de "Flash your dead 5800" manier weer aan de gang met de firmware die ik met NAVIFIRM gedownload heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
apart, wat je met die dead flash doet is hetzelfde als wat je met die custom roms doet. Het enige verschil is dat je de MCU, PPM en CNT nog toewijst.

Probeer het anders eens met die rom in de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Even een gewetensvraag.

Ik heb momenteel v50 op mijn 5800 staan, en heb gezien, dat ik kan updaten naar v51.
Maar.....nu lees ik hier dat er problemen zijn met Nokia Messaging van de v51 (hij maakt een verbinding met gprs, ook wanneer je geen messaging gebruikt).

Ik heb geen databundel, dus kan dat prijzig worden.

Kan ik nu het beste v50 laten staan, of toch beter overstappen op v51 (Ik weet niet wat de verdere verbeteringen zijn??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TifKag schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:00:
Even een gewetensvraag.

Ik heb momenteel v50 op mijn 5800 staan, en heb gezien, dat ik kan updaten naar v51.
Maar.....nu lees ik hier dat er problemen zijn met Nokia Messaging van de v51 (hij maakt een verbinding met gprs, ook wanneer je geen messaging gebruikt).

Ik heb geen databundel, dus kan dat prijzig worden.

Kan ik nu het beste v50 laten staan, of toch beter overstappen op v51 (Ik weet niet wat de verdere verbeteringen zijn??)
Gewoon bij bestemmingen al de verbindingen qua dataoverdracht verwijderen, dan heb je geen onverwacht datagebruik. Idem bij je gps, louter gps aanvinken en niet assisted gps e.d.

Wat dat flashen naar een cfw betreft, ik gebruikte de methode zoals hier beschreven (instructions, net onder de screenshots), met dan wel een via navifirm gedownloade v51 rofs1 file waarvan de C00 is hernoemd naar C0r. Geen "factory set" aanvinken als je geinstalleerde programma's wil behouden. Zelf draai ik Xtension10v2, kan zijn dat je moet registreren om links te zien @ dailymobile
1. mcu = je hernoemde C0r
2_ppm=rofs2, van je cfw
3_CNT=rof3, van je cfw
4_APE...=uda, van je cfw, waarbij je in het oproepvenster "all files" in moet stellen om het uda file te zien.

Mocht je telefoon niet doorstarten, probeer dan eerst of dat wel lukt zonder geheugenkaartje er in.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu ook de v51 versie erop zitten, maar m'n gps doet er erg lang over om verbinding met de sat's te maken.
Zijn er die hier ook last van hebben of ligt dit alleen bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:26:
Heb nu ook de v51 versie erop zitten, maar m'n gps doet er erg lang over om verbinding met de sat's te maken.
Hier altijd binnen 10-20 seconden een fix met assisted gps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:26:
Wordt het na een eerste fix bij later gebruik niet sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 01:31:
[...]

Mijn ervaring is dat bij veel gebruik, de fix sneller is. Bij incidenteel gebruik zal de fix steeds wel even op zich laten wachten, net als bij starten met navigeren op een andere plek dan waar je gestopt bent.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 07:10:
[...]

Mijn ervaring is dat bij veel gebruik, de fix sneller is. Bij incidenteel gebruik zal de fix steeds wel even op zich laten wachten, net als bij starten met navigeren op een andere plek dan waar je gestopt bent.
duurt bij mij ook lang, maar gebruik het nu ook niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
Heb regelmatig last dat mijn Nokia Messenger (versie 10.2) 'vast' zit. Enige oplossing is dan een restart van de telefoon. Rest van de telefoon werkt prima, alleen deze mailapp niet. Als ik dan vanuit een andere app overschakel naar de email krijg ik alleen een achtergrond scherm en wordt de email niet getoond. Bij de taskmanager geeft hij wel aan dat de email actief is, maar er naar overschakelen lukt niet meer (ook niet na lang wachten). Iemand hier ervaring mee? Firmwareversie is 51.0.006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:26:
[...]

Gewoon bij bestemmingen al de verbindingen qua dataoverdracht verwijderen, dan heb je geen onverwacht datagebruik. Idem bij je gps, louter gps aanvinken en niet assisted gps e.d.

Wat dat flashen naar een cfw betreft, ik gebruikte de methode zoals hier beschreven (instructions, net onder de screenshots), met dan wel een via navifirm gedownloade v51 rofs1 file waarvan de C00 is hernoemd naar C0r. Geen "factory set" aanvinken als je geinstalleerde programma's wil behouden. Zelf draai ik Xtension10v2, kan zijn dat je moet registreren om links te zien @ dailymobile
1. mcu = je hernoemde C0r
2_ppm=rofs2, van je cfw
3_CNT=rof3, van je cfw
4_APE...=uda, van je cfw, waarbij je in het oproepvenster "all files" in moet stellen om het uda file te zien.

Mocht je telefoon niet doorstarten, probeer dan eerst of dat wel lukt zonder geheugenkaartje er in.
Ik heb gisteren meerdere keren geprobeerd een reply te posten, maar op een of andere manier werkte het forum niet mee. Nu dus wel!

Het is me inmiddels gelukt. Het ging fout bij mij dat ik de firmware van een C6 wou laden op mijn telefoon. Dat kan wel, maar dan moet je als bron firmware (als ik het zo mag noemen), dus de MCU file, ook van een C6 pakken. En ik pakte die van een 5800! Met die van een C6 ging het in 1x goed!

Ik heb momenteel deze firmware aan het draaien. RC2 is inmiddels ook al uit, maar daarvan werkte de e-mail widget niet, welke mij toch wel handig leek. Moet alleen nog uitvogelen hoe handig het is zonder internet abonnement en alleen met wifi (automatisch 1x per uur check). Verder zitten er een paar kleine bugs in, Zo brand het witte lampje soms erg vel, veller dan de andere twee. Of de groene doet het helemaal niet.. Dat soort dingen.
Er zit trouwens geen Nederlands T9 in, wat ik wel irritant vind omdat ik daarmee toch erg snel kan typen. Wie weet is die nog ergens te vinden, zolang dus maar met het qwerty toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
Ziet er erg interessant uit. Die C6 firmware. Wil ik zeker eens gaan proberen. Wil nog steeds mijn agenda en mijn email tegelijk op het homescreen.

Voor de mensen met hotmail, eindelijk is de active sync uit. Nooit begrepen waarom ik eerst mijn agenda en contact personen met mijn PC van het internet moest downloaden naar outlook en daarna via een touwtje en OVI suite moest synchroniseren. En dat terwijl ik internet toegang op mijn telefoon heb. Maar nu hoeft dat dus allemaal niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Niet naar de N8, ik heb Nokia, na lang (sinds 1998 B) )trouw gebruiker te zijn geweest, inmiddels afgezworen...

Ik kan me helemaal vinden in de opmerking van Wijnands. Ik heb sinds een kleine maand nu een Samsung Galaxy S, en dat is werkelijk een verademing! Ja het toestel is breed en erg dun, wat zowel een voordeel als nadeel is. Voordeel is dat je hem zonder problemen in je kontzak kan hebben, nadeel, hij ligt wat minder prettig in de hand dan de 5800.
En het scherm (Super Amoled) is werkelijk fantastisch. Als je die naast elk ander toestel legt met een video of foto, dan zal je stijl achterover slaan van het hoge contrast en de heldere kleuren van de Super Amoled.

Waar Nokia wel punten scoort t.o.v. Samsung, is de pc-software. De Ovi-suite werkt veel beter dan Samsungs tegenhanger en je hebt met de Nokia natuurlijk gratis offline navigatie. Dat laatste is ook 100% de reden waarom in mijn 5800 nog stand-by heb liggen. In Nederland maakt het weinig uit (heb toch onbeperkt internet), maar als ik naar het buitenland ga, gaat dus de 5800 mee.

Op OS-gebied, is Symbian totaal geen partij voor Android. Android is zoveel flexibeler en krachtiger dan Symbian. Met Android kan je eigenlijk zonder problemen je hele gsm naar je hand zetten.

En de camera, tja, wat Wijnands al zegt, voor goede foto's heb je toch een losse camera nodig. De camera in de telefoon is voor snap-shots, en daar voldeed de 5800 prima voor, maar ook mijn N78 en nu de Galaxy S.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 01:31:
[...]

Nee hij ziet genoeg satellieten maar heeft moeite om de fix te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
peet79 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:11:
Ziet er erg interessant uit. Die C6 firmware. Wil ik zeker eens gaan proberen. Wil nog steeds mijn agenda en mijn email tegelijk op het homescreen.
Dat kan dus! Ik kan momenteel geen screenshot ervan maken want ovi store is momenteel uit de lucht (moet screenshot app nog downloaden). Maar op m'n home screen staat nu m'n mail en m'n agenda! Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TifKag schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:00:

Nokia Messaging had ik al eerder gedownload en staat volgens mij los van v51. Ik zou vooral updaten, want met v51 werkt je foon véél sneller. En dat is volgens mij de belangrijkste verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb, sinds vandaag, dat ik mijn wachtwoord moet intypen bij het opstarten van " E-mail van Nokia Messaging". Na het invoeren van mijn wachtwoord, krijg ik de melding dat het aanmelden mislukt is. Herstart werkt niet, opnieuw installeren ook niet, nieuw wachtwoord via de site ook niet...

Iemand een idee of ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bart40 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:33:
Heb regelmatig last dat mijn Nokia Messenger (versie 10.2) 'vast' zit. Enige oplossing is dan een restart van de telefoon. Rest van de telefoon werkt prima, alleen deze mailapp niet. Als ik dan vanuit een andere app overschakel naar de email krijg ik alleen een achtergrond scherm en wordt de email niet getoond. Bij de taskmanager geeft hij wel aan dat de email actief is, maar er naar overschakelen lukt niet meer (ook niet na lang wachten). Iemand hier ervaring mee? Firmwareversie is 51.0.006
Ik had precies hetzelfde probleem, zelfde versies. Ik heb het idee (maar kan er volledig naastzitten) dat het iets te maken heeft met grotere tijdelijke bestanden op je geheugenkaart, bijvoorbeeld als je mails met grotere bijlagen in je inbox hebt. Na het opruimen van mijn inboxen en wat verwijderen van bestanden op mijn geheugenkaart en telefoongeheugen (een paar dagen geleden), heb ik geen last meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:23:
Ik heb, sinds vandaag, dat ik mijn wachtwoord moet intypen bij het opstarten van " E-mail van Nokia Messaging". Na het invoeren van mijn wachtwoord, krijg ik de melding dat het aanmelden mislukt is. Herstart werkt niet, opnieuw installeren ook niet, nieuw wachtwoord via de site ook niet...

Zelf al opgelost. Gedeinstalleerd en vervolgens geinstalleerd was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Laatst online: 07:08
deepbass909 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:28:
[...]

Ik kan me helemaal vinden in de opmerking van Wijnands. Ik heb sinds een kleine maand nu een Samsung Galaxy S, en dat is werkelijk een verademing! Ja het toestel is breed en erg dun, wat zowel een voordeel als nadeel is. Voordeel is dat je hem zonder problemen in je kontzak kan hebben, nadeel, hij ligt wat minder prettig in de hand dan de 5800.
Ik kan dat beter niet doen, want ik zou zonder erbij na te denken gewoon ergens "neerploffen" en zo mijn telefoon slopen als die in de kontzak zit..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
he3763 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:31:
[...]

Ik had precies hetzelfde probleem, zelfde versies. Ik heb het idee (maar kan er volledig naastzitten) dat het iets te maken heeft met grotere tijdelijke bestanden op je geheugenkaart, bijvoorbeeld als je mails met grotere bijlagen in je inbox hebt. Na het opruimen van mijn inboxen en wat verwijderen van bestanden op mijn geheugenkaart en telefoongeheugen (een paar dagen geleden), heb ik geen last meer gehad.
Ik ga het proberen als ik thuis ben, maar heb er een beetje een hard hoofd in. Zowel telefoongeheugen en geheugenkaart hebben nog genoeg ruimte (45 MB resp 4Gig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:23:

Ik heb dat ook ooit gehad... Je wachtwoord is in principe het wachtwoord van het eerste email account dat je hebt geregistreerd. Ik heb dat nooit echt op kunnen lossen, het werkte gewoon ineens weer :?
jbdeiman schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:14:
[...]

Ik kan dat beter niet doen, want ik zou zonder erbij na te denken gewoon ergens "neerploffen" en zo mijn telefoon slopen als die in de kontzak zit..:)
Dat doe ik ook altijd, maar ik heb daar nog nooit een gsm mee gesloopt... Zolang je maar niet op iets hard neerploft. Maar ik heb altijd het scherm richting kont zitten, en daar drukt hij tegen een zacht speklaagje aan :p

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Laatst online: 15-09 01:20
je kunt sinds vandaag ook swypen
maar ik krijg het niet voor elkaar enige tips ?
http://betalabs.nokia.com...erfeed&utm_medium=twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 21:31
bladestar5314 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:09:
je kunt sinds vandaag ook swypen
maar ik krijg het niet voor elkaar enige tips ?
http://betalabs.nokia.com...erfeed&utm_medium=twitter
Werkt helaas alleen als je de schrijftaal op Engels zet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:49:
[...]

Nee hij ziet genoeg satellieten maar heeft moeite om de fix te maken
Als het bij Garmin is wil "new location" bij system settings gps nog wel eens helpen, als het maps is zou ik 'm er af gooien en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook eens een avondje vrij gemaakt om een custom rom erop te zetten. Ik had gekozen voor Xtension^10v2, omdat daar de minste bugs in leken te zitten. C6 lijkt nog beter te zijn, maar is nog niet af.

Het duurde eigenlijk nog nieteens zo lang om het te fixen als je de guides goed volgt. Het grootste nadeel vond ik nog het terug zetten van de eerder geïnstalleerde programma's en instellingen. (Backup teruglezen wil toch nooit zo lekker)

Mijn ervaring met de cfw is dat hij inderdaad sneller is geworden en er zijn ook een paar leuke features toegevoegd die wat van mijn irritatie hebben verholpen (zoals het weghalen van de oplaad-meldingen). Veel van de toevoegingen kon je ook zonder cfw maken, maar vooral de vrije ruimte op C is toegenomen en dat krijg je niet zomaar voor elkaar. Incl. een aantal geïnstalleerde programma's heb ik nog 68mb over. en dat is lekker.

Ook het hebben van een homescreen met agenda, MfE en een hoop snelkoppelingen is leuk. Ik kreeg alleen de "Widgetizer" homescreen niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Oh hell. Ik zit op v51 met XTEnsion^9 dacht ik, maar die C6 firmware ziet er wel héél netjes uit. Morgenmiddag heb ik helemaal niks te doen, eens kijken of dat werkend te krijgen is (en als XT nog niet uit is van een andere cook... tijdelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xtension schijnt ook met C6 te komen binnenkort. Tegen dat die zover is ga ik die nog proberen.
Pagina: 1 ... 56 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic