Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:04
Ergens op het internet staan wel presets voor SUPER, die heb ik gebruikt. Nooit problemen mee gehad:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddos schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:30:
Ergens op het internet staan wel presets voor SUPER, die heb ik gebruikt. Nooit problemen mee gehad:)
Ok, heb mediacoder, dvdvideosoft en videora nu al geprobeerd, word er helemaal gek van dat niks werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:55
Ik gebruik 'free video to ipod converter' van dvdvideosoft. In de subdir profiles heb ik het mp4 profile aangepast (is een xml bestand). Ik heb het volgende toegevoegd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<Profile>
<Name>5800xm high Quality (MPEG4, 29.97fps, 640x360; AAC - 96KBit)</Name>
<Description></Description>
<Comment></Comment>
<VideoType></VideoType>
<FrameWidth>640</FrameWidth>
<FrameHeight>360</FrameHeight>
<FrameRate>29.97</FrameRate>
<VideoBitrate>1000000</VideoBitrate>
<AudioFormat>96000</AudioFormat>
<AudioChannels>2</AudioChannels>
<AudioFrequency>44000</AudioFrequency>
</Profile>

Hiermee krijg ik prima videos.

[ Voor 27% gewijzigd door wheez50 op 16-07-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheez50 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:40:
Ik gebruik 'free video to ipod converter' van dvdvideosoft. In de subdir profiles heb ik het mp4 profile aangepast (is een xml bestand). Ik heb het volgende toegevoegd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<Profile>
<Name>5800xm high Quality (MPEG4, 29.97fps, 640x360; AAC - 96KBit)</Name>
<Description></Description>
<Comment></Comment>
<VideoType></VideoType>
<FrameWidth>640</FrameWidth>
<FrameHeight>360</FrameHeight>
<FrameRate>29.97</FrameRate>
<VideoBitrate>1000000</VideoBitrate>
<AudioFormat>96000</AudioFormat>
<AudioChannels>2</AudioChannels>
<AudioFrequency>44000</AudioFrequency>
</Profile>

Hiermee krijg ik prima videos.
ik heb geen subdir met profiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:55
Ik heb dan ook een oude(re) versie waarschijnlijk.

Maar http://www.dvdvideosoft.c...okia-Phones-Converter.htm werkt dus ook niet? Zou het misschien aan je codecs kunnen liggen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheez50 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:45:
Ik heb dan ook een oude(re) versie waarschijnlijk.

Maar http://www.dvdvideosoft.c...okia-Phones-Converter.htm werkt dus ook niet? Zou het misschien aan je codecs kunnen liggen of zo?
Op mijn pc speelt hij wel af maar dat stomme realplayer is nog steeds zo kieskeurig als de neten. Dingen die bij andere mensen perfect werken die doen het hier gewoon niet.

Die dvdvideosoft to nokia converter heb ik nog niet eerder gezien, test hem nu.

Op 'standaard' heb ik alleen maar geluid, geen beeld. Terwijl er bij de preview (dat icoontje) wel een beeld is. Realplayer is echt verschrikkelijk :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt ook aan de codecs, google eff k-lite codecspack en installeer die (de full of light versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:35:
Ligt ook aan de codecs, google eff k-lite codecspack en installeer die (de full of light versie)
Nee het lag aan de source file :') Komt door B-frames ofzo of keyframes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik gebruik Any-Video-Converter

dan pak ik daarbinnen het "Nokia N-Series MPEG-4 Movie (*.mp4)" profiel
met de resolutie aangepast naar 640x360

kun je zelfs subtitels enbedden bij t converten

Works fine for me :)

[ Voor 6% gewijzigd door Chillz op 16-07-2010 23:05 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chillz schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 23:04:
Ik gebruik Any-Video-Converter

dan pak ik daarbinnen het "Nokia N-Series MPEG-4 Movie (*.mp4)" profiel
met de resolutie aangepast naar 640x360

kun je zelfs subtitels enbedden bij t converten

Works fine for me :)
Mediacoder werkt nu ook prima, blijkbaar werken TV-rips niet goed ofzo.. Heb gewoon MPEG-4 gekozen nu, 600kbps zodat ik wat meer films mee kan nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb microsoft silverlight geinstalleerd, helaas werkt het niet bij mij, balen.
heeft iemand hem wel werkend?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Whatsapp is nu ook beschikbaar voor Symbian, dus heb zojuist maar eens geïnstalleerd, maar tijdens het initialiseren blijft hij maar komen met het selecteren van een verbinding. Bleef zo vaak komen dat ik 'm uiteindelijk er maar weer af heb gegooid. Kon geen instellingen in de applicatie vinden om er voor te kiezen dat hij altijd verbinding mocht maken. Jammer, want ik zat hier wel op te wachten, toch handig om met iPhone en Blackberry users op deze manier te kunnen PINen....

Is trouwens beschikbaar op:
http://www.whatsapp.com/nokia (is wel nog een beta)

[ Voor 8% gewijzigd door Walkman op 19-07-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Hoi,

Ik volg dit draadje niet continu, dus het kan zijn dat de vraag al eerder is gesteld.
Ik heb mijn N5800 geflashed naar de laatste firmware en nu merk ik dat de batterij heel snel leeg is, terwijl de GSM voornamelijk op stand-by staat. Ik gebruik wel eens de radio, maar dat is dan ook alles.
Na 1 of 1,5 dag is de batterij dan op, voor het flashen kon ik veel langer met de teefoon doen.
Netwerk/blue-tooth staat aan, maar die stonden voor het flashen ook aan en toen gebruikte ik ook al de radio.
Ook merk ik dat de telefoon wat warmer aanvoelt, het lijkt wel of Nokia het heeft overclocked.

Klopt dit en heeft anderen hier ook last van en wat kan ik hier aan doen ?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De telefoon is na firmware versie v20 wat sneller geworden, de kloksnelheid is licht opgevoerd. Dit zou echter bij idle niet uit mogen maken.

Het klinkt alsof een van de processen die draait je telefoon op eet. Gebruik eens een taskmanager om te kijken wat er draait, of druk de menu-knop even lang in om te zien wat er allemaal open staat. En zoals je zelf al had kunnen raden: schakel alles wat aan staat een voor een uit, dan weet je vanzelf wat het probleem zou kunnen veroorzaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Er staan geen applicaties aan op "Menu" en "Home screen" na, ik heb wel soms de radio aan.
Ik zie een groot verschil tussen voor het flashen en na het flashen, waarbij de settings gelijk zijn gebleven.
Ik probeer een harde reset: meuk: Nokia 5800 XpressMusic 50.0.005 en kijk of het heeft geholpen. Ben wel nu al mijn settings kwijt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde probleem hoor. En nee, er staan geen applicaties open. Ik gebruik alleen de mp3speler en af en toe een SMS.

Er werd mij aangeraden om een of andere Energy nogwattes van Nokia te downloaden via de Ovi Store (is freeware) maar aangezien ik geen internet abo heb kost me dat €5,00 per MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:04
Wi-fi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
GoT schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:44:
Ben wel nu al mijn settings kwijt :-(
Backup?

Heb zelf overigens nergens last van of last van gehad. Niet met V30, niet met de firmwares die daarna kwamen, en niet met custom ROM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 17:07
Thx voor de tip. Gebruik nu 10.1 en is echt aanzienlijk sneller. Ook geen vastlopers meer, kinetic scrolling werkt veel fijner nu. Echt een verbetering dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
McLovinB schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:17:
[...]

Thx voor de tip. Gebruik nu 10.1 en is echt aanzienlijk sneller. Ook geen vastlopers meer, kinetic scrolling werkt veel fijner nu. Echt een verbetering dus!
Het is inderdaad een hele verbetering, maar ik heb nog wel problemen met de manier waarop pagina's weergegeven worden. Een paar voorbeelden:
  • m.nos.nl is niet fullscreen weergegeven wanneer je de instelling 'Zoom' op 100% zet. De volgende stap is gelijk 140% en dat ziet er beter uit. Dus dan denk je dat dat de juiste instelling is.
  • buienradar.mobi daarentegen ziet er weer niet uit als je 'zoom' op 140% zet, daar is 100% weer beter. Maar ik vind het wel een beetje onhandig als ik instellingen de hele tijd moet aanpassen.
  • mobiel.ns.nl is hetzelfde probleem. Bij 140% is de pagina weer te groot, dan lijkt 100% weer beter.
Eigenlijk zou ik de instelling 120% wel willen hebben, maar helaas, die ontbreekt.
Bij Opera mini heb ik dit probleem niet. Daar past de pagina zich automatisch aan. Welke instelling staat er fout bij mij? Of ligt het niet aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
ElisabethM schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:08:
[...]

Het is inderdaad een hele verbetering, maar ik heb nog wel problemen met de manier waarop pagina's weergegeven worden. Een paar voorbeelden:
  • m.nos.nl is niet fullscreen weergegeven wanneer je de instelling 'Zoom' op 100% zet. De volgende stap is gelijk 140% en dat ziet er beter uit. Dus dan denk je dat dat de juiste instelling is.
  • buienradar.mobi daarentegen ziet er weer niet uit als je 'zoom' op 140% zet, daar is 100% weer beter. Maar ik vind het wel een beetje onhandig als ik instellingen de hele tijd moet aanpassen.
  • mobiel.ns.nl is hetzelfde probleem. Bij 140% is de pagina weer te groot, dan lijkt 100% weer beter.
Eigenlijk zou ik de instelling 120% wel willen hebben, maar helaas, die ontbreekt.
Bij Opera mini heb ik dit probleem niet. Daar past de pagina zich automatisch aan. Welke instelling staat er fout bij mij? Of ligt het niet aan mij?
Ik heb even gekeken wat je bedoelt en bij die sites ziet 't er idd niet optimaal uit bij100%. Als je de telefoon portrait houdt zie je die mobiele sites wel zoals ze bedoelt zijn op 100%. Ik vind die zoom 140% sowieso niet zo mooi uitpakken bij afbeeldingen , dus ik doe alles standaard op 100% ( hoewel 140% standaard is bij installatie ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
McLovinB schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 22:53:
[...]

Ik heb even gekeken wat je bedoelt en bij die sites ziet 't er idd niet optimaal uit bij100%. Als je de telefoon portrait houdt zie je die mobiele sites wel zoals ze bedoelt zijn op 100%. Ik vind die zoom 140% sowieso niet zo mooi uitpakken bij afbeeldingen , dus ik doe alles standaard op 100% ( hoewel 140% standaard is bij installatie ;-) )
Een beetje jammer vind ik dat 100% weer net wat klein uitvalt bij sommige sites. Uiteindelijk is de ideale Opera Mobile er nog niet. Ze mogen nog wel een paar dingen aanpassen die in Opera Mini beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K_VL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:10
GoT schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:03:
Hoi,

Ik volg dit draadje niet continu, dus het kan zijn dat de vraag al eerder is gesteld.
Ik heb mijn N5800 geflashed naar de laatste firmware en nu merk ik dat de batterij heel snel leeg is, terwijl de GSM voornamelijk op stand-by staat. Ik gebruik wel eens de radio, maar dat is dan ook alles.
Na 1 of 1,5 dag is de batterij dan op, voor het flashen kon ik veel langer met de teefoon doen.
Netwerk/blue-tooth staat aan, maar die stonden voor het flashen ook aan en toen gebruikte ik ook al de radio.
Ook merk ik dat de telefoon wat warmer aanvoelt, het lijkt wel of Nokia het heeft overclocked.

Klopt dit en heeft anderen hier ook last van en wat kan ik hier aan doen ?
Af en toe (gemiddeld een/twee keer per maand) blijft de mijne "doorrekenen" na het afsluiten van een applicatie. De gsm werkt zoals gewoonlijk, maar je merkt dattie in standby echt heet wordt. De batterij is er dan (volledig opgeladen) in een paar uur door. Het is alsof de CPU dan gewoon op 100% is blijven doordraaien.
Een herstart verhelpt bij mij het probleem. :)

Herken je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaar ook het blijven vragen om een verbinding :)
GoT schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:44:

Ik probeer een harde reset: meuk: Nokia 5800 XpressMusic 50.0.005 en kijk of het heeft geholpen. Ben wel nu al mijn settings kwijt :-(
na een hardreset ben je altijd je instellingen kwijt.hebt twee mogelijkheden om vooraf een backup te maken. Direct op je Nokia en/of via PC Suite op je PC.

@All

AutoHello,

Maakt gebruik van de proximity sensor, en verbruikt daarom weinig stroom.
Wat doe het?
De app zorg ervoor dat als je telefoon overgaat en je pakt hem op en brengt hem naar je oor de oproep automatisch wordt aangeschakelt en je kunt je gesprek beginnen.
Je hoef dus niet op "groen" te drukken.
De app heeft 3 opties.
Aan/uit schakelen en "exit"om het programma te beeindigen.
Het programma is autostart en draait op de achtergrond

Dit stukje freeware komt van SBSH en is hier te downloaden
http://store.ovi.com/content/38842

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarin schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:36:

Dus, als je geen databundel hebt: onder Applications -> Location -> Positioning -> Positioning methods _alleen_ Integrated GPS aan, Assisted GPS en Network based dus uit, en Positioning server use instellen op Disabled.
Settings>Telefoon>Toepassings beheer>positiebepaling>Positie bepalingsmethode>Assisted GPS niet aanvinken. Alleen intergrated and wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
K_VL schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 23:10:
[...]

Af en toe (gemiddeld een/twee keer per maand) blijft de mijne "doorrekenen" na het afsluiten van een applicatie. De gsm werkt zoals gewoonlijk, maar je merkt dattie in standby echt heet wordt. De batterij is er dan (volledig opgeladen) in een paar uur door. Het is alsof de CPU dan gewoon op 100% is blijven doordraaien.

Herken je dit?
Ik heb dit probleem met het uploaden van een foto naar Flickr. Hij blijft heel vaak dezelfde foto uploaden, ondanks dat dat uploadprogrammaatje allang niet meer actief is. Uitzetten is de enige optie, want mijn telefoon wordt heel warm en daarna is de accu bijna leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Een paar weken terug ging m'n accu nog geen dag meer mee
had ik m snachts opgeladen, was ie aan het begin van de avond alweer leeg.

Toen had ik er genoeg van, dus nieuwe accu besteld (deal-extreme).

Die nieuwe is nog niet binnen...
Maar nu gaat m'n accu ineens weer n keer 3 dagen dagen mee (inclusief genoeg bellen, BT heel de dag aan en zeker 2u per dag verbonden met de auto)

Er is ook gewoon geen touw aan vast te knopen...

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Klopt, de ene keer doet hij het prima (zoals vanouds), vandaag was de accu in een halve dag bijna leeg. Het opladen was wel verdacht snel klaar overigens, ik vraag me af of het wel accuraat was (accu-raat hahahaha, I'm here all week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
Nog een goede app ontdekt, volgens mij is hij nieuw maar weet ik niet zeker: de NOS teletekst app. Werkt super snel, veel beter alternatief dan via internet. Verkrijgbaar in de OVI store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 15:20
McLovinB schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:56:
Nog een goede app ontdekt, volgens mij is hij nieuw maar weet ik niet zeker: de NOS teletekst app. Werkt super snel, veel beter alternatief dan via internet. Verkrijgbaar in de OVI store.
Ja ik heb hem ook van de week gedownloaded. Hij is inderdaad supersnel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
Ik gebruik scratch pad af en toe om aantekeningen te maken, maar merk nu dat na de upgrade naar firmware v50 't niet meer goed werkt. Het lijkt of 't touchscreen niet meer goed reageert. Iemand een oplossing of een alternatieve app die ik zou kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo. Ik heb eens een custom firmware geflashed uitgaande van fw50.x de DcR-nl _/-\o_
Was wel even zweten of alles goed ging. Maar na een doublecheck kon er bijna niets meer mis gaan
Ik kan je vertellen dat m'n 5800 er heel wat van opgeknapt is. Inieder geval de snelheid, razend snel qua bediening.De menustructuur is wat logischer., en alles zit netjes in mapjes en staat niet meer doorelkaar.
En YES! hoef ik ook geen apps meer te signen 8)
4. Application policy mod added (install unsigned applications without installserver patch)
Wat een verademing.

Oja en natuurlijk meer geheugen, omdat het nodig eruit gegooid is. Check this out!

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/4r6ivk.jpg

En ik heb al een backup teruggezet 8)

Ik heb nog niet alles bekeken en uitgeprobeerd maar het ziet er allemaal goed uit. Aanrader!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McLovinB schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:10:
Ik gebruik scratch pad af en toe om aantekeningen te maken, maar merk nu dat na de upgrade naar firmware v50 't niet meer goed werkt. Het lijkt of 't touchscreen niet meer goed reageert. Iemand een oplossing of een alternatieve app die ik zou kunnen gebruiken?
Bekend probleem, ik heb ze een tijdje geleden al er over gemaild maar nooit iets over gehoord. Ik heb tot nu toe helaas geen andere appl kunnen vinden die zo handig is als scratchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• footoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2021
McLovinB schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:56:
Goeie tip, bedankt! Werkt echt veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McLovinB schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:10:
Scribpad?
http://www.nokiafansclub....eta-for-s60v5-mobile.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Omdat ik ben deze telefoon een beetje zat.... stuur een sms naar m'n vriendin dat ik m'n telefoon wil vervangen en krijg een sms terug.

Alleen niet helemaal van wie ik verwachtte. Het was een sms van Nokia waarin ze een upgrade aanbieden naar de n8... Direct na mijn sms ontving ik deze sms.

Meer mensen deze sms gehad? Het was een speciek aanbod voor een upgrade van een 5800 naar een n8.
Scant nokia verzonden smsjes voor reclame doeleinden?

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb zelf een Nokia 5230, welke volgens mij op hetzelfde besturingssysteem draait als de Nokia 5800. Helaas bestaat er geen centraal topic voor de Nokia 5230, vandaar dat ik het hier probeer.

Shazam zat standaard op mijn telefoon geïnstalleerd, maar dit is een proefversie: 30 dagen onbeperkt liedjes opzoeken en daarna maximaal 5 liedjes per maand. Wilt men na die 30 dagen onbeperkt liedjes zoeken, dan moet men betalen.

Betalen kan per SMS en ik weet nou niet of het een abonnementdienst is. Ik kan geen eenduidig antwoord op Google vinden en de www.shazam.com geeft ook geen informatie.

Ik ben best bereid om eenmalig een paar euro te betalen d.m.v. een paar sms'jes, maar niet elke maand bestookt worden met dure sms'jes. Ook lees ik her en der dat het opzoeken van een liedje 50 cent per keer kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rye schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:12:
Omdat ik ben deze telefoon een beetje zat.... stuur een sms naar m'n vriendin dat ik m'n telefoon wil vervangen en krijg een sms terug.

Alleen niet helemaal van wie ik verwachtte. Het was een sms van Nokia waarin ze een upgrade aanbieden naar de n8... Direct na mijn sms ontving ik deze sms.

Meer mensen deze sms gehad? Het was een speciek aanbod voor een upgrade van een 5800 naar een n8.
Scant nokia verzonden smsjes voor reclame doeleinden?
Ik heb de sms ook gehad, het gaat over een upgrade, maar de link verwijst gewoon naar reclame over de nieuwe telefoon X8 dus niks upgrade volgens mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik ga mijn 5800xm vaarwel zeggen. Vanaf 1 augustus mag ik mijn abbo weer verlengen en helaas heeft Nokia bij mij afgedaan met Symbian... Inmiddels is Symbian op ongeveer alle vlakken wel ingehaald door Android en de onstabiliteit van de telefoon, lage bedieningsgemak en ontbrekende eye-candy heeft er bij mij voor gezorgd geen Symbian-toestel meer aan te schaffen (dus ook geen X6). Helaas is de n900 nog te duur en wordt deze niet door T-Mobile aangeboden.

Dit wordt voor mij iets totaal nieuws, want ik heb pas 1 keer eerder een niet-Nokia gsm gehad, namelijk een Siemens M35i (wat een rampending was dat...)

De vervanger wordt of een Samsung Wave of Samsung Galaxy S (afhankelijk of ik 1 of 2 jaar bij ga tekenen). Vooral die laatste ziet er toch wel erg aantrekkelijk uit.

Wat ik wel ga missen, is OVI-maps, die met versie 3.05 toch wel erg goed is geworden...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
deepbass909 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:52:
Ik ga mijn 5800xm vaarwel zeggen. Vanaf 1 augustus mag ik mijn abbo weer verlengen en helaas heeft Nokia bij mij afgedaan met Symbian... Inmiddels is Symbian op ongeveer alle vlakken wel ingehaald door Android en de onstabiliteit van de telefoon, lage bedieningsgemak en ontbrekende eye-candy heeft er bij mij voor gezorgd geen Symbian-toestel meer aan te schaffen (dus ook geen X6). Helaas is de n900 nog te duur en wordt deze niet door T-Mobile aangeboden.

Dit wordt voor mij iets totaal nieuws, want ik heb pas 1 keer eerder een niet-Nokia gsm gehad, namelijk een Siemens M35i (wat een rampending was dat...)
De vervanger wordt of een Samsung Wave of Samsung Galaxy S (afhankelijk of ik 1 of 2 jaar bij ga tekenen). Vooral die laatste ziet er toch wel erg aantrekkelijk uit.
Dan gaat er echt een wereld voor je open op alle vlakken ;)
Ik heb ook veel Nokia's gehad, ook de N en E-serie modellen.
En nu heb ik nog steeds een Samsung Omnia i8910HD die op S60v5 draait met een custom rom van HyperX waardoor de telefoon vele keren beter presteert dan met de standaard OS/rom zoals ook in de N97.

Maar sinds ruim drie weken heb ik de Galaxy S en dat is echt een ervaring die je moet ondergaan om te geloven dat een telefoon zo snel en soepel kan lopen.
En dan komt daar ook nog eens dat ongekend heldere grote SuperAmoled scherm bij :9~
Ovi store is leuk, maar Android met de market is toch echt veel uitgebreider en gebruiks vriendelijker.
Wat ik wel ga missen, is OVI-maps, die met versie 3.05 toch wel erg goed is geworden...
Daar ga je absoluut niks aan missen, want bij de Galaxy S met Android heb je de gratis Google Navigatie met stembegeleiding die net zo goed werkt en nog sneller is met een fix.

Tis alleen jammer dat je bij T-mobile zit want dat internet is langzaam. Net zoals KPN trouwens :(
Ik heb ook nog een T-mob en KPN abo lopen maar heb bij de Galaxy S gekozen voor de Vodafone variant.
Reden: de 16GB intern geheugen van de Galaxy S en het internet dat tot ruim 3x sneller is dan van KPN en tot 6x sneller dan van T-mobile :)
(snelheidsmeting gedaan met de app. van speedtest.net op de Galaxy S op dezelfde plaats kort achter elkaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Hebben meer mensen sinds de update van Windows Live dat zowel het (hotmail-)emailadres als het wachtwoord niet meer onthouden worden?

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-03 17:21
Nee, hotmail doet het nog steeds. Ik had een paar maanden geleden ook het probleem dat ik mijn hotmail account niet goed kon instellen, ik heb toen een @ovi.com account aangemaakt en die ingesteld, vervolgens mijn hotmail account toegevoegd in het email programma en deze als standaardmailbox ingesteld. Ik weet helaas niet meer wat ik niet goed meer kon instellen, maar misschien helpt dit.

Is het eigenlijk mogelijk om je agenda van Windows Live te laten syncen met je telefoon via de internet verbinding van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Ik bedoel de toegang via het web, niet via een ingesteld account in Berichten.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
Ik gebruik gewoon de e-mail applicatie die in de map "Toepassingen" staat. Ik vind hem persoonlijk erg handig. Html weergave, push mail en dergelijke. Dat account in "Berichten" vind ik niet handig.

Voor de instellingen via het web kan ik je niet helpen, heb daar geen ervaring mee. Voor mijn gevoel zorgen ze er bij Windows Live bewust voor dat alleen in internet explorer de instellingen opgeslagen kunnen worden. Als ik mijn hotmail open in Firefox onthoud hij ook het adres en het wachtwoord niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

catt4u schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:18:
[...]

[...]

Dan gaat er echt een wereld voor je open op alle vlakken ;)
Ik heb ook veel Nokia's gehad, ook de N en E-serie modellen.
En nu heb ik nog steeds een Samsung Omnia i8910HD die op S60v5 draait met een custom rom van HyperX waardoor de telefoon vele keren beter presteert dan met de standaard OS/rom zoals ook in de N97.

Maar sinds ruim drie weken heb ik de Galaxy S en dat is echt een ervaring die je moet ondergaan om te geloven dat een telefoon zo snel en soepel kan lopen.
En dan komt daar ook nog eens dat ongekend heldere grote SuperAmoled scherm bij :9~
Ovi store is leuk, maar Android met de market is toch echt veel uitgebreider en gebruiks vriendelijker.

[...]

Daar ga je absoluut niks aan missen, want bij de Galaxy S met Android heb je de gratis Google Navigatie met stembegeleiding die net zo goed werkt en nog sneller is met een fix.
Google Navigatie is leuk in Nederland, als je vol gebruik kan maken van internet, maar in het buitenland, met €2 / mb is dat toch iets minder leuk... Dat is het grote voordeel van OVI-maps, die kan offline werken.
Tis alleen jammer dat je bij T-mobile zit want dat internet is langzaam. Net zoals KPN trouwens :(
Ik heb ook nog een T-mob en KPN abo lopen maar heb bij de Galaxy S gekozen voor de Vodafone variant.
Reden: de 16GB intern geheugen van de Galaxy S en het internet dat tot ruim 3x sneller is dan van KPN en tot 6x sneller dan van T-mobile :)
(snelheidsmeting gedaan met de app. van speedtest.net op de Galaxy S op dezelfde plaats kort achter elkaar)
Voor wat ik op mijn gsm doe, is T-Mobile snel zat. Ik kan er zonder problemen internet radio mee streamen en sites openen snel zat.
Ik ben wel aan het twijfelen geweest of ik misschien zou overstappen van provider, met name vanwege de verbindingsproblemen van T-Mobile (zo ben ik in mijn huis in de buurt van m'n bank onbereikbaar, terwijl de telefoon aangeeft vol bereik te hebben 8)7 maar ik verdenk eerder de 5800 dan het netwerk van deze problemen), maar met nog ruim €100 aan beltegoed, is het een beetje zonde om dat nu weg te gooien...

Ik vind het jammer dat Nokia zo gigantisch de boot heeft gemist met S60v5, want Symbian was altijd één van de betere telefoon OS-en (mijn ervaring met Symbian gaat terug tot de 3650 met S60v1 B) ) En Nokia is als hardware bouwer in mijn ogen nog steeds de beste. Zelfs de 5800, die op veel vlakken erg vernieuwd was voor Nokia (de eerste Nokia met touch-screen, g-sensor, S60v5), werkt op hardware gebied gewoon goed, maar het OS laat gewoon teveel liggen... heel jammer...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Blijkbaar heb ik per ongeluk een keer een applicatie op mijn microSD gezet, maar nu na het flashen met een nieuwe firmware zegt de 5800 dat het geen goede applicatie is. Je moet 'm opnieuw installeren, maar zowel installeren als deinstalleren werkt niet. De .sis is ook nergens op mijn telefoon of geheugenkaart te vinden (in de private folder zou het ergens moeten zitten toch?). Hoe kan ik de boel het beste werkend krijgen zonder de geheugenkaart te formatteren en daarna weer 16GB aan troep terug te moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al via een pc een diskcheck / repair van het kaartje geprobeerd? Ik zie geen enkele .sis file op de telefoon na installatie, alleen de .sis files die ik zelf met wat themes in een folder op de geh.kaart bewaar om nog eens te herinstalleren later. .sis lijkt me een container voor div. files, niet een programma an sich.

Net een custom rom geflashed, telefoon erg opgeknapt en mag nog even blijven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Van 't weekend bluetooth 's van altijd zichtbaar naar uit gehad, scheelt echt enorm in de batterijduur. Staat nu op onzichtbaar, 's kijken wat dat doet.

Zo 's dit topci doorspitten voor een gratis pdf reader en een msn client die wel wifi begrijpt.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:20
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:09:
Zo. Ik heb eens een custom firmware geflashed uitgaande van fw50.x de DcR-nl _/-\o_
Was wel even zweten of alles goed ging. Maar na een doublecheck kon er bijna niets meer mis gaan
Ik kan je vertellen dat m'n 5800 er heel wat van opgeknapt is. Inieder geval de snelheid, razend snel qua bediening.De menustructuur is wat logischer., en alles zit netjes in mapjes en staat niet meer doorelkaar.
En YES! hoef ik ook geen apps meer te signen 8)
en enig idee op wat ik moet googlen om seze custom firmware te vinden ?
Ik zou het ook wel eens willen proberen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet79
Lijkt mij op zich ook wel interessant.
Ik had gegoogled op "custom rom 5800" en kwam er wel een paar tegen. Deze bijvoorbeeld:
edit: link verwijderd, schijnt in strijd te zijn met de voorwaarden van het forum, mijn excuses

Zoeken op http://dcr.nl/ heeft in ieder geval niet geholpen, dat was de dove computerclub rijnmond :P .

Ben je na een week nog tevreden dutchphoto?

[ Voor 19% gewijzigd door peet79 op 02-08-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peet79 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:34:
Lijkt mij op zich ook wel interessant.
Ik had gegoogled op "custom rom 5800" en kwam er wel een paar tegen. Deze bijvoorbeeld: http://lovemynokia.com/xt...rmware-for-nokia-5800-v50

Zoeken op http://dcr.nl/ heeft in ieder geval niet geholpen, dat was de dove computerclub rijnmond :P .

Ben je na een week nog tevreden dutchphoto?
DCR's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

tsjarlie schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:25:
[...]

en enig idee op wat ik moet googlen om seze custom firmware te vinden ?
Ik zou het ook wel eens willen proberen >:)
Oeps, mag blijkbaar niet linken naar de website.. Nou ja, zoek op de firmwarenaam en de maker, dan vind je het wel dacht ik zo.

[ Voor 28% gewijzigd door TerraGuy op 02-08-2010 15:36 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik wil ook nog een keer aan de slag gaan met custom roms, maar even een kleine waarschuwing, custom roms vallen bij tweakers onder schending van het copyright van de originele software (net als jailbraking), zie topic Beleid met betrekking tot custom ROM's. Het direct linken naar bronnen van custom roms is dus in principe niet toegestaan... (helaas) Wees dus voorzichtig met het direct linken naar een site met info, het zou zonde zijn dat je hiervoor een officiële waarschuwing zou krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:29:
Ik wil ook nog een keer aan de slag gaan met custom roms, maar even een kleine waarschuwing, custom roms vallen bij tweakers onder schending van het copyright van de originele software (net als jailbraking), zie topic Beleid met betrekking tot custom ROM's. Het direct linken naar bronnen van custom roms is dus in principe niet toegestaan... (helaas) Wees dus voorzichtig met het direct linken naar een site met info, het zou zonde zijn dat je hiervoor een officiële waarschuwing zou krijgen...
Symbian is toch open source, lijkt me dat symbian based custom roms daar ook onder vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Interessant punt waar wat mij betreft de crew zich 's over zou moeten buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

K_VL schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 23:10:
[...]

Herken je dit?
Niet echt, in het begin speel je wat met je GSM. Maar na een tijdje heb je het wel gezien en gebruik je het meer functioneel. Ik open geen apps meer, alleen stand-by en radio.
Maar na een harde reset is het al wat beter geworden. Het is nog niet de stand-by tijd die ik ervoor had, maar in ieder geval langer dan 1 - 1,5 dag.

Misschien moet ik een nieuwe GSM kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:26:
[...]

Symbian is toch open source, lijkt me dat symbian based custom roms daar ook onder vallen?
Het OS is open source, maar met de custom ROMs worden ook zaken als certificering uitgeschakeld, waarmee je wat licentie-rechten schend. Zolang een fabrikant het niet aanmoedigd of actief verkondigd dat een OS veranderd mag worden (wat Linksys bijv. met hun "open firmware" routers wel doet), is het veranderen van een firmware gewoon schending van de licenties. Een andere goede indicatie is je garantie. Vervalt je garantie bij het veranderen naar een niet officiële firmware? Dan is het in principe ook niet toegestaan.

Maar het was meer een side-note, voordat er handleidingen verschijnen hoe je een custom rom moet installeren. Wellicht een idee om dit eens onder aandacht van een modje te brengen (hoewel in het topic hierover al wel veel vermeld staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:57:
[...]

Het OS is open source, maar met de custom ROMs worden ook zaken als certificering uitgeschakeld, waarmee je wat licentie-rechten schend. Zolang een fabrikant het niet aanmoedigd of actief verkondigd dat een OS veranderd mag worden (wat Linksys bijv. met hun "open firmware" routers wel doet), is het veranderen van een firmware gewoon schending van de licenties. Een andere goede indicatie is je garantie. Vervalt je garantie bij het veranderen naar een niet officiële firmware? Dan is het in principe ook niet toegestaan.

Maar het was meer een side-note, voordat er handleidingen verschijnen hoe je een custom rom moet installeren. Wellicht een idee om dit eens onder aandacht van een modje te brengen (hoewel in het topic hierover al wel veel vermeld staat).
Dat geldt natuurlijk ook voor Android ROMS waar wel naar gelinkt mag, mits niet voorzien van extra functionaliteiten e.d.
Quote Beleid met betrekking tot custom ROMS:
"Maar Android is toch open source? :?
Dat klopt. En daarom heeft Android een uitzonderingspositie. Links naar ROM's voor Android staan we dus wel toe. Voor de andere OS' kunnen we dat helaas niet doen. Uiteraard is het wel zo dat custom Android ROM's geen toegevoegde software mogen wat niet vrijelijk verspreid mag worden. Het verdient dus de aanbeveling om eerst even goed te kijken voor je naar een Android-ROM linkt."

Een symbian ROM zou dan, aan de zelfde eisen voldoend, toch niet anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 18:31

ossy

Festina Lente

Verbaast me dat ik hier nog niets heb zien staan (misschien overheen gelezen) over AlternateReader ( http://sourceforge.net/projects/alternatedjvu/ ), die sinds de laatste versie pdfs ondersteunt. Net een beetje mee gespeeld en het werkt prima voor zover ik kan zien.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Badpritt
De fijne details weet ik er niet van. Ik weet wel (sinds vandaag) dat Google gebruikers zelfs aanmoedigt om met de ROM's te spelen. Dat is wel een iets andere benadering dan Nokia met Symbian heeft.

Maar dit is ook meer iets voor de GoT modjes om zich eventueel over te buigen. Mijn melding was alleen even ter attentie, omdat de forum-regels custom-rom's in dit subforum verbieden (ik zag in het android-subtopic wel specifieke onderwerpen hierover).

Sinds gisteren heb ik ook afscheidt genomen van mijn 5800 als reguliere gsm en heb ik een Galaxy S aangeschaft. Nu merk ik eerlijk gezegd pas hoe groot de achterstand van Nokia is ten opzichte van de concurrentie... De 5800 is nog steeds wel een goed toestel, maar loopt meer dan een jaar achter in de look en feel. Met name met de aanpasbaarheid van het home-screen, wat bij de Galaxy S gewoon helemaal vrij is, op 4 basis-iconen na. Met de juiste software kan Nokia nog een goede slag maken, maar dan moet het huidige ontwerp van Symbian veel radicaler veranderen dan met de overgang van S60v3 naar S60v5 is gebeurd.

Iets was ik persoonlijk echt super vind (maar dit is een beetje oneerlijk tegenover Nokia/Ovi), is de intergratie met de Google-diensten. Één keer aanmelden, en ik heb al mijn contactpersonen, email en agenda op de telefoon. Nokia doet een vergelijkbare poging met Ovi, maar aangezien dit een nieuwe dienst is, en nog lang niet zo ver ingeburgerd als Google, hebben ze helaas al een forse achterstand.

Om jullie niet helemaal om te willen praten, Nokia heeft voor mij nog 2 hele sterke troeven in de hand. Ten eerste Ovi-maps, die toch met gemak googlemaps navigatie verslaat (al is het maar omdat het offline te gebruiken is), en bluetooth... Die laatste levert mij namelijk problemen op met mijn autoradio, omdat hij niet automatisch wil pairen... De oorzaak zit in het standaard onzichtbaar zijn van de Galaxy S, terwijl je elke Nokia op altijd-zichtbaar kan zetten (en dan ziet mijn autoradio de telefoon wel, en paired hij automatisch).
De 5800 blijft dus nog wel klaar liggen, met heel Europa aan kaarten geïnstalleerd, voor als ik met de auto naar het buitenland ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMol13
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 16:17
Beste allen,

weet iemand waarom het mij niet lukt om een videogesprek te starten. Als ik daar voor kies krijg ik in beeld: verbindingsfout. Internet en alles werkt prima. Kan dat aan de provider (Telfort) liggen? (Heb nieuwste software versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ossy schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:40:
Verbaast me dat ik hier nog niets heb zien staan (misschien overheen gelezen) over AlternateReader ( http://sourceforge.net/projects/alternatedjvu/ ), die sinds de laatste versie pdfs ondersteunt. Net een beetje mee gespeeld en het werkt prima voor zover ik kan zien.
Ik heb hem meteen even getest, maar kan er niet goed mee werken. Welke versie heb jij gebruikt, de 9.4?
Als je fullscreen selecteert, kun je niets meer doen of aantikken. Bladeren is wat omslachtig en ook het inzoomen. Hoewel het wel gratis is vind ik het niet zo geschikt. Misschien heb ik de verkeerde versie. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 18:31

ossy

Festina Lente

Idd, versie 9.4.
Bladeren doe ik gewoon met de volume toetsen. In fullscreen moet je even op het scherm blijven drukken, dan verschijnen de opties.
Zoomen zou verder nog wel beter kunnen, ja. Wat ik meestal doe is meestal fit width met de telefoon in landscape, dan zijn de pdf's die ik het meest gebruik (wetenschappelijke artikelen) prima te lezen :).

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aproxx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 08:00
Is het ondertussen bij de laatste update al mogelijk het qwerty-toetsenbord te behouden? (ik bedoel dus ook als de gsm gekanteld wordt naar verticale stand)
Dit is de enige reden die me weerhoud om te updaten voor de moment..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K_VL
Blijkbaar is er een nieuwe firmware-update [51.0.006]

- Improved Mail for Exchange
- Improved video calls
- Improved browser
- Performance improvements

Bron: http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=27550.0

[ Voor 39% gewijzigd door K_VL op 06-08-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens mijn vakantie is mijn Brando screenprotector voor de Nokia 5800 iets los gaan laten. Aangezien ik de screenprotector er niet meer goed op kreeg wilde ik wel weer een nieuwe aanschaffen maar niet weer 18 euro per stuk of 2 voor 29 euro (bij pda shop). Van mijn zwager kreeg ik de tip om de orginele Brando screenprotector bij de volgende webshop aan te schaffen voor 5,20 exclusief 1,90 verzendkosten.
Ik had er 3 besteld en vandaag ontvangen.

http://cgi.ebay.nl/BRANDO...3%B6r&hash=item1c0c56b7aa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K_VL
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:27:
Tijdens mijn vakantie is mijn Brando screenprotector voor de Nokia 5800 iets los gaan laten. Aangezien ik de screenprotector er niet meer goed op kreeg wilde ik wel weer een nieuwe aanschaffen maar niet weer 18 euro per stuk of 2 voor 29 euro (bij pda shop). Van mijn zwager kreeg ik de tip om de orginele Brando screenprotector bij de volgende webshop aan te schaffen voor 5,20 exclusief 1,90 verzendkosten.
Ik had er 3 besteld en vandaag ontvangen.

http://cgi.ebay.nl/BRANDO...3%B6r&hash=item1c0c56b7aa
18 EUR? O_o
Ik heb 3,5 EUR betaald, inclusief verzendkosten voor een gadgetshieldz screenprotector.
Ligt er nu ongeveer een jaar op en geeft nog geen teken van slijtage.
18 EUR, afzetterij! :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruim een euro was ik kwijt met gratis verzendkosten bij dealextreme.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ossy schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:56:
Idd, versie 9.4.
Bladeren doe ik gewoon met de volume toetsen. In fullscreen moet je even op het scherm blijven drukken, dan verschijnen de opties.
Zoomen zou verder nog wel beter kunnen, ja. Wat ik meestal doe is meestal fit width met de telefoon in landscape, dan zijn de pdf's die ik het meest gebruik (wetenschappelijke artikelen) prima te lezen :).
Je hebt gelijk, ik was iets te gehaast met uitproberen. Fullscreen vind ik het meest prettig werken, idd lang indrukken en het menu verschijnt. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Wat een ongelooflijk bouttelefoon is dit toch ook. Voor de derde keer moet ik een volledige reset uitvoeren omdat de telefoon willekeurig aan en uit gaat, en zonder reden tussen programma's springt als ik een sms aan het toetsen ben. Updaten lukt ook niet want als ik dit probeer zegt de computer doodleuk dat hij geen nokia kan vinden. Dacht dat ik safe zat bij nokia voor de verandering, jammer.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand met product type rm-356 al gelukt om de update naar v51 te krijgen via OTA?
Ik kan hem nog niet krijgen, misschien een domme vraag maar heeft het er mee te maken dat mijn t-mobile abo is beeindigd? Ik heb nu een prepaid kaart erin van simyo, moet ik iets instellen of zo dat'ie de telefoonupdates ophaalt via de nieuwe provider?
N.b. Ik heb wel wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:52:
iemand met product type rm-356 al gelukt om de update naar v51 te krijgen via OTA?
Ik kan hem nog niet krijgen, misschien een domme vraag maar heeft het er mee te maken dat mijn t-mobile abo is beeindigd? Ik heb nu een prepaid kaart erin van simyo, moet ik iets instellen of zo dat'ie de telefoonupdates ophaalt via de nieuwe provider?
N.b. Ik heb wel wifi.
Heeft niets te maken met abonnement of prepaid. Het duurt vaak een paar dagen (of langer) voordat de updates, na de aankonidiging, beschikbaar zijn. Als je een T-Mobile branded versie hebt, kan het zelfs nog langer duren.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 00:19:
[...]

Heeft niets te maken met abonnement of prepaid. Het duurt vaak een paar dagen (of langer) voordat de updates, na de aankonidiging, beschikbaar zijn. Als je een T-Mobile branded versie hebt, kan het zelfs nog langer duren.
Klopt, ik heb nu wel de update kunnen doen, hij is er nu. Het gaat volgens mij gewoon via mijn wifi, mijn enige internet op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Het is mij al gelukt om V51 te updaten via FOTA. Ik heb een RM-356.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Ik heb hem ook geinstalleerd. Merk vrij weinig, alleen het onscreen Qwerty-toetsenbord lijkt iets sneller tevoorschijn te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 21:29
thobe schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:18:
Ik heb hem ook geinstalleerd. Merk vrij weinig, alleen het onscreen Qwerty-toetsenbord lijkt iets sneller tevoorschijn te komen.
Dit is de changelog:

Nokia 5800 Changelog :
- Improved Mail for Exchange
- Improved video calls
- Improved browser
- Performance improvements

Other improvements noticed: (van een andere site gehaald)

- MusicPlayer refreshing is very fast.
- Browser 7.X
- Latest OVI store
- Latest OVI Music
- Latest OVI contacts
- Vibration levels in order & vibration is more clear!
- RDS is working again!
- Kinetics slightly improved

Kortom: weinig veranderd dus

[ Voor 25% gewijzigd door kielkiel op 09-08-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Daarom is 't ook v51 :)

De browser is wel merkbaar anders. Hij schijnt iets sneller te zijn (niet getest), en de back-plaatjes zijn nu veel duidelijker en soepeler. Mail/video heb ik nooit gebruik van gemaakt, en de performance winst is niet enorm groot inderdaad.

Enkele custom ROMs van v50 gaan ook gewoon zonder problemen over v51 heen. Nu maar hopen dat er een v60 komt, er gaan geruchten dat daar weer best veel in veranderd zal worden.

edit: nu je het zegt, mijn muziekspeler was inderdaad heel snel klaar met refreshen.

[ Voor 8% gewijzigd door TheZeroorez op 09-08-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:58:
Daarom is 't ook v51 :)

De browser is wel merkbaar anders. Hij schijnt iets sneller te zijn (niet getest), en de back-plaatjes zijn nu veel duidelijker en soepeler. Mail/video heb ik nooit gebruik van gemaakt, en de performance winst is niet enorm groot inderdaad.

Enkele custom ROMs van v50 gaan ook gewoon zonder problemen over v51 heen. Nu maar hopen dat er een v60 komt, er gaan geruchten dat daar weer best veel in veranderd zal worden.

edit: nu je het zegt, mijn muziekspeler was inderdaad heel snel klaar met refreshen.
Wel erg vervelend dat je bij internetsurfen bij 'back' niet automatisch meer op de vorige pagina komt, maar eerst op de huidige pag. Betekent nu 1 veeg extra als je een pagina terug wilt bladeren.
Ik ben erg benieuwd naar v60. Ik wens vooral dat ovi maps nu niet meer op de c geinstalleerd hoeft te worden want nu is het geheugen wel heel snel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"- RDS is working again!", dat vond ik een flash terug van een custom rom wel waard, maar nog steeds hangt de radio na een aantal keer van zender gewisseld, en werkt dan alleen de telefoon's uitschakel functie nog.
Bagger, Nokia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Hoe zit het met het tilten en de menusnelheid? De telefoon is moeilijk in landscape mode te krijgen en hij floept soms tijdens het smsen terug naar portrait. Dit was al een bekend probleem (ik ben pas vrij laat naar 50.x gegaan). Tevens is de menusnelheid achteruitgegaan met die update. Vooral het moment tussen het herkennen van mijn vinger en het laten zien van het volgende scherm duurt erg lang. Van wat ik hoorde zou updaten juist de menus sneller moeten maken. Ik heb bijna geen apps geinstalleerd.

Is iets hiervan met 51.x verholpen? Of kan ik beter maar eens een harde reset proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Reactie Verwijderd -

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:51:
Hier ook geinstalleerd! De menu's lijken wel iets sneller te werken, voor de rest geen merkbare verschillen..
Straks even testen of m'n bluetooth carkit weer naar behoren werkt. Die werkte namelijk niet meer full duplex, oftewel de gene met wie ik belde kon mij niet horen..
Internet bij mij sneller, menu's juist langzamer.....
Zie nu overal reclame van de samsung galaxy s. Zou die 5 mp camera beter zijn dan deze? Ik ben xenonflitser van se k800i gewend en wil nu nooit meer iets slechters zoals nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De Samsung Galaxy S heeft heel veel kwaliteiten, maar voor de camera moet je hem niet nemen : die valt behoorlijk tegen, vergeleken met andere 5MP camera's en hij heeft geen flitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K_VL
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:09:
[...]

Zie nu overal reclame van de samsung galaxy s. Zou die 5 mp camera beter zijn dan deze? Ik ben xenonflitser van se k800i gewend en wil nu nooit meer iets slechters zoals nu...
Kan je beter op de nokia N8 wachten lijkt me. Z'n cameraprestaties zien er veelbelovend uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K_VL schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:04:
[...]

Kan je beter op de nokia N8 wachten lijkt me. Z'n cameraprestaties zien er veelbelovend uit. :)
klopt, die is zeker goed.
Ben wel beniuwd wat die gaat kosten. Ziet er wel wat grof uit, wel leuke kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:02
K_VL schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:04:
[...]

Hier het zelfde! Wat zien die beelden er goed uit. Komt ook goed uit, als het goed is moet hij rond oktober in NL komen en dan loopt ook precies mijn abbo af.

Mijn 5800 net geüpdate.. ging eerst heel raar, liep vast enz.. telefoon was ook traag nadien. Dus eerst maar een reset gegeven, toen geüpdate en dat werkte beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:56
*weg* Dit heeft niets met dit topic te maken.

[ Voor 85% gewijzigd door pven op 11-08-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Discussie over de Nokia N8 hoort niet in dit topic.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Wijnands
Elk ander produkt wordt een update gewoon klaar gezet op de website. Alleen bij nokia is de ene telefoon de andere niet en kan je een onbekende tijd wachten voordat je eindelijk de firmware mag gaan updaten. Raar bedrijf! 8)7

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:09:
[...]

Omdat ik mijn abbo weer mocht verlengen, heb ik me laten verleiden tot een Galaxy S. De Galaxy S is niet te vergelijken met de Nokia 5800, maar op eigenlijk alle punten een veel zwaardere telefoon. De Samsung Wave zit wat dat betreft dichter tegen de 5800 aan.

Ik vind persoonlijk de camera van de Samsung erg goed. Hij is haarscherp en heeft goede features (zoals gezichtsherkenning), maar dus geen flitser. Nu mis ik die ook totaal niet, want zelfs de toch krachtige led-flitser van de 5800 vond ik behoorlijk waardeloos... Verder dan een meter komt hij niet, en dichterbij dan een meter verknalt de flitser echt elk beetje sfeer in de foto. Ik gebruikte de flitser dan ook alleen als zaklamp (wat ik dan weer wel mis nu...).

Ik heb er zelf geen spijt van dat ik de overstap heb gemaakt, maar nogmaals, het is een telefoon uit een compleet andere klasse (ga maar na, de 5800xm kreeg ik vrijwel kostenloos bij verlenging van Relax30 met een jaar, voor de Galaxy S moest ik óf heel veel bijbetalen of een abbo van 2 jaar nemen).

De Galaxy S moet je vergelijken met de iPhone 3GS of 4 of de HTC Desire.

Nog een ander heel sterk punt van de 5800 tegenover de Galaxy S, de 5800 heeft mij nooit in de steek gelaten met de GPS, die heeft snel een fix en erg nauwkeurig. De Galaxy S heeft veel tijd nodig om een fix te krijgen, en als hij die dan heeft, dan verliest hij hem ook vrij makkelijk weer... Daarnaast is Ovi maps gewoon super, omdat het én gratis is én offline werkt. De 5800 blijft ook voorlopig nog in mijn bezit voor als ik naar het buitenland ga.

Wat betreft v51 voor de 5800, ik heb hem van de week zonder problemen via m'n wifi-netwerk kunnen installeren, maar omdat ik inmiddels ook een andere gsm heb, heb ik het nog niet heel uitvoerig getest. Mijn eerste indruk was wel dat er nauwelijks iets echt veranderd was, dus de meeste verbeteringen zullen onderhuids zitten.

Ow, en terugkomend op de custom roms, met de Galaxy S ben ik dus in een compleet nieuwe wereld terecht gekomen. Ik zit ineens met een terminal emulator direct in het OS zelf te spelen B) En omdat het linux-based is, en ik al jaren met Gentoo speel (een redelijke hardcore distro), is het leuk spelen.
Wijnands schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:46:
Elk ander produkt wordt een update gewoon klaar gezet op de website. Alleen bij nokia is de ene telefoon de andere niet en kan je een onbekende tijd wachten voordat je eindelijk de firmware mag gaan updaten. Raar bedrijf! 8)7
Zo raar is dat anders niet... Voor de Galaxy S geldt precies hetzelfde. Google heeft Android 2.2 inmiddels al vrijgegeven, en o.a. HTC hebben het al beschikbaar voor hun toestellen. Samsung heeft het pas gedeeltelijk vrijgegeven (ik dacht dat de aziatische gebruikers hem al wel konden installeren).
In de Nokia firmware zit nog meer locatie en provider specifieke software (kijk maar naar de enorme lijst van productcodes voor de 5800), en die moeten wel allemaal eerst goedgekeurd worden. De basis telefoons krijgen als eerste de nieuwe software, speciale modellen (zoals branded toestellen) pas veel later. Maar hier lijkt trouwens wel verandering in te komen.
Mijn 5800 was branded toen ik hem kocht (W'n'W ipv internet bijv.), maar sinds de v40 firmware niet meer. De software is nu identiek aan de basis, unbranded uitvoering. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat T-Mobile toestellen nu wel direct de nieuwste firmwares kunnen installeren.

[ Voor 20% gewijzigd door deepbass909 op 12-08-2010 14:21 ]

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 17:11
Ik kreeg de update aangeboden (goede zaak trouwens dat pro-actief pushen)
waar ik me bij de vorige update verschrikkelijk aan ergerde was de trage tilt naar Qwerty, dat is gelukkig weer lekker soepel nu,

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• F4T4L_3RR0R
Ik heb een Noia 5230, die in grote lijnen gelijk is met de Nokia 5800, maar omdat er geen topic is over mijn telefoon, vraag ik het hier:

Als ik alle actieve verbindingen verbreek (GPRS/3G), dan presteert de telefoon om na een seconde of 30 weer verbinding te maken.

Ik heb momenteel alleen de standaard meegeleverde software draaien, omdat ik een nieuw geheugenkaartje heb geplaatst.

Ik ben naar ik meen alle applicaties en programma's langs gegaan om te kijken welke er automatisch verbinding maakt, maar heb niets kunnen vinden. :(

• deepbass909

deepbass909

Je kan instellen wat de telefoon moet doen met dataverbindingen. Deze heeft namelijk 2 standen, automatisch bij signaal of wanneer nodig.
Ik heb nu mijn 5800 niet bij de hand, maar volgens mij zit het op dezelfde plek als bij m'n N78 (die ik wel bij de hand heb), namelijk instellingen > packet-ggvns > packet-ggvnsverbinding, maar zeker weten doe ik het pas als ik weer thuis ben en de 5800 zelf kan pakken.

• F4T4L_3RR0R
Daar had ik ook al gekeken.

Ik kan kiezen voor "automatisch" en "eerst vragen".

Met "eerst vragen" wilt hij toch verbinding maken en als ik op "nee" klik, maakt hij tóch verbinding. :?

Edit:

Via Menu > Instellingen > Connectiviteit > Beheerinstell. > Packet-ggvns, zie ik dat deze al staat ingesteld op "Wanneer nodig".

[ Voor 26% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 12-08-2010 17:07 ]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 15:20
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:04:
Daar had ik ook al gekeken.

Ik kan kiezen voor "automatisch" en "eerst vragen".

Met "eerst vragen" wilt hij toch verbinding maken en als ik op "nee" klik, maakt hij tóch verbinding. :?

Edit:

Via Menu > Instellingen > Connectiviteit > Beheerinstell. > Packet-ggvns, zie ik dat deze al staat ingesteld op "Wanneer nodig".
Kan je niet gewoon beter het zo in stellen:
Menu > Instellingen > Connectiviteit > Netwerk > Netwerkmodus > GSM ipv Dual mode?

• F4T4L_3RR0R
Bartske schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:10:
[...]

Kan je niet gewoon beter het zo in stellen:
Menu > Instellingen > Connectiviteit > Netwerk > Netwerkmodus > GSM ipv Dual mode?
Dan moet ik steeds in het menu switchen, terwijl ik probeer te achterhalen welke standaard toepassing de boosdoener is.

Ik wil zelf kunnen bepalen wanneer er een verbinding is. Dit i.v.m. batterijverbruik en wanneer ik mij in het buitenland bevind.

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:56
Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik een nogal vervelend probleem heb op mijn 5800:

Het MAC adres van de bluetooth adapter is verdwenen.
De output van *#2820# is dan ook: "Adres Bluetooth-apparaat: ".
Hier zou normaal het adres in de vorm van xx:xx:xx:xx:xx lijkt me.

Bluetooth heeft hiervoor wel altijd gewerkt, maar als ik nu bluetooth aan probeer te zetten krijg ik de melding:
"Kan Bluetooth-bewerking niet uitvoeren"

De firmware versie is 51.0.006(.c01.01) van 09-07-2010.

Uit de info die google geeft blijkt dat een farbrieksreset of hard reset ook niet helpt.

Is er een methode om er weer een MAC adres in te bakken?

Verwijderd

Zelfde fw, zelfde melding (geen mac), kan bt gewoon aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
w-dev schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:53:
Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik een nogal vervelend probleem heb op mijn 5800:

Het MAC adres van de bluetooth adapter is verdwenen.
De output van *#2820# is dan ook: "Adres Bluetooth-apparaat: ".
Hier zou normaal het adres in de vorm van xx:xx:xx:xx:xx lijkt me.

Bluetooth heeft hiervoor wel altijd gewerkt, maar als ik nu bluetooth aan probeer te zetten krijg ik de melding:
"Kan Bluetooth-bewerking niet uitvoeren"

De firmware versie is 51.0.006(.c01.01) van 09-07-2010.

Uit de info die google geeft blijkt dat een farbrieksreset of hard reset ook niet helpt.

Is er een methode om er weer een MAC adres in te bakken?
Even langs een NCP?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Pagina: 1 ... 55 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic