via de pc met de Nokia Software Updater geprobeert?Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:24:
raar dat ik de productcode erin heb zitten die in aanmerking komt voor de v40 maar hij geen update kan vinden dan de v30.
iemand een idee ???
Verwijderd
Ook via de OVI updater nietsVerwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 21:19:
[...]
via de pc met de Nokia Software Updater geprobeert?
Ik heb wat programma's die niet echt lekker lopen, waaronder google maps.
Deze wil maar niet online gaan (alleen maar via Wlan).
Ik hoopte dat dit misschien beter zou gaan met de v40 firmware.
Ik heb de productcode daarvoor aangepast naar een engelse versie die wel de v40 moet draaien, maar hij laat geen update zien.
Verwijderd
Niet ovi gebruiken, maar NSU
5800 invoeren daar, selecteren en van de vervolgsite onderaan nsu downloaden.
Ik heb sinds juli 2009 mijn nokia 5800 en ben er niet supertevreden van. Maar nu nog minder: die v40 update laat maar op zich wachten. Ik heb al 2 andere productcodes geprobeerd en ik krijg nog altijd geen update binnen.
Off-topic: Ben het onderhand wel beu met nokia, trage symbian schrijven, en dan nog eens laat zijn met het uitbrengen van een nieuwe symbian (3 en 4) als android en iphoneOS welig tiert.
Off-topic: Ben het onderhand wel beu met nokia, trage symbian schrijven, en dan nog eens laat zijn met het uitbrengen van een nieuwe symbian (3 en 4) als android en iphoneOS welig tiert.
Ik heb nog een vraagje over deze telefoon: in België kan ik hem kopen voor 239, maar zonder GPSmodule (volgens de winkel). Bij GSMkopen.com staat hij voor 269 (ongeveer); daar bevestigde men mij
Op de Nokia 5800 is de GPS en ovi maps geinstalleerd. Verder is er geen
software bijgeleverd zoals tomtom of garmin.
Gebruikt deze GSM GPS satellieten om te navigeren? En is deze GSM in staat een route te berekenen of niet?
Alvast bedankt voor jullie ideeën!
Gebruikt deze GSM GPS satellieten om te navigeren? En is deze GSM in staat een route te berekenen of niet?
Er zit een GPS ontvanger in, dus hij ziet satellieten, ja.
Route berekenen is niet een functie van de telefoon maar van de software die je gebruikt voor navigatie.
Dus ja, als je navigatiesoftware hebt kan je ook een route berekenen.
Ik gebruik zelf Garmin MobileXT en dat werkt heerlijk. Als het goed is kan Ovi Maps het ook, en die krijg je tegenwoordig pre-installed op je telefoon.
Btw, er is geen 5800 zonder GPS module, dus die winkel in belgie weet het blijkbaar niet.
Route berekenen is niet een functie van de telefoon maar van de software die je gebruikt voor navigatie.
Dus ja, als je navigatiesoftware hebt kan je ook een route berekenen.
Ik gebruik zelf Garmin MobileXT en dat werkt heerlijk. Als het goed is kan Ovi Maps het ook, en die krijg je tegenwoordig pre-installed op je telefoon.
Btw, er is geen 5800 zonder GPS module, dus die winkel in belgie weet het blijkbaar niet.
Verwijderd
Ok dan, geluktVerwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:20:
Niet ovi gebruiken, maar NSU
Nu weer de originele productcode er weer in gezet, nu maar wachten op de nederlandse versie
Thx McKaamos,
Weet je dan toevallig ook wat het verschil is tussen de 5800 XM en de 5800 Navigation Edition? Op de site van Nokia.be zie ik zelf geen verschillen?
Weet je dan toevallig ook wat het verschil is tussen de 5800 XM en de 5800 Navigation Edition? Op de site van Nokia.be zie ik zelf geen verschillen?
Verwijderd
@Kwakkel : behuizing (Navi editie is zwart met chroom, heb hem zelf ook ;-) ). Software is sinds versie 40 gelijk, de navi editie was Nokia maps gratis gedurende de levensduur van de telefoon maar sinds het vrijgeven van Ovi maps 3 in februari is dat verschil ook weggevallen.
Wat Tasslehoff zegt.
Er is buiten de kleur van de behuizing geen verschil meer.
In het begin heb ik Nokia Maps nog even bekeken, maar die vond ik zelf niet zo fijn. Geen idee hoe dat nu is trouwens. Al die updates en de vrijgave zal het allicht beter hebben gemaakt, maar ik blijf lekker met Garmin werken.
Er is buiten de kleur van de behuizing geen verschil meer.
In het begin heb ik Nokia Maps nog even bekeken, maar die vond ik zelf niet zo fijn. Geen idee hoe dat nu is trouwens. Al die updates en de vrijgave zal het allicht beter hebben gemaakt, maar ik blijf lekker met Garmin werken.
Verwijderd
navigation edition heeft ook een car-holder en car-charger, volgens mij. Dat heeft de xm niet standaard meegeleverd.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 11:44 . Reden: edit ]
Verwijderd
Carholder en carcharger zitten de kosten niet in. @ McKaamos: Garmin gebruikte ik voor Ovi Maps vrijgegeven werd. Heb Garmin ondertussen verwijderd ;-) . Interface van Garmin is wel iets simpeler maar herberekenen route gaat bij Ovi Maps rapper is mijn ervaring. En ik ben wel eens zo eigenwijs om de instructies te negeren ;-) dus dat is een pluspunt in mijn geval.
Als ik de keuze zou moeten maken voor een neiuwe telefoon zou ik zo weer de 5800XM kiezen, de navi versie zou ik dan wel links laten liggen, carholder en charger zijn voor mij niet de doorslaggevende accesoires ;-)
Als ik de keuze zou moeten maken voor een neiuwe telefoon zou ik zo weer de 5800XM kiezen, de navi versie zou ik dan wel links laten liggen, carholder en charger zijn voor mij niet de doorslaggevende accesoires ;-)
Sja, maar die haal je samen voor minder als 10 US Dollar van DealExtremeVerwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:43:
navigation edition heeft ook een car-holder en car-charger, volgens mij. Dat heeft de xm niet standaard meegeleverd.
Geloof dat het $5.50 was voor de windowmount en $3.50 voor de oplader
Nou vandaag 2 x een 5800 weggebracht om ze te laten maken.
Van 1 is probleem onbekend, hij start niet meer op en de andere is dus vastgelopen nadat de firmware was geupgrade naar V40. Resets zoals besproken in de Topic start werkte niet.
Ben benieuwd wat het is, en nog beter of ze gemaakt kunnen worden.
Wordt vervolgd.
Van 1 is probleem onbekend, hij start niet meer op en de andere is dus vastgelopen nadat de firmware was geupgrade naar V40. Resets zoals besproken in de Topic start werkte niet.
Ben benieuwd wat het is, en nog beter of ze gemaakt kunnen worden.
Wordt vervolgd.
Verwijderd
offtopic:
en ik was toen ook jarig
en ik was toen ook jarig
Vorige week woensdag die GPS en maps weer eens getest, op de fiets. Werkt lekker. GPS valt niet weg. Buiten in het open veld een fix binnen 15 sec. Stop ik heb in m'n binnenzak en haal ik hem er later weer uit. Ook een snelle fix binnen een aantal sec.Hij mist wel het nodig en is vaak verder dan ik ben.
Ben best wel tevreden over die GPS. Maarja voor m'n verjaardag heb ik ook een HTC Magic (Android) op de kop getikt gekocht van de centen die ik kreeg
De Nokia ligt momenteel even aan de kant.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 21:51 ]
Bedankt voor de info iedereen!
Kan ik nog wel zeggen dat iedereen die een 5800 wilt, m best in België bij The Phonehouse komt halen: daar is hij het goedkoopst aan 234
Nvm: blijkbaar staat hij bij GSMwijzer.nl nog net iets goedkoper
Kan ik nog wel zeggen dat iedereen die een 5800 wilt, m best in België bij The Phonehouse komt halen: daar is hij het goedkoopst aan 234
Nvm: blijkbaar staat hij bij GSMwijzer.nl nog net iets goedkoper
[ Voor 18% gewijzigd door Kwakkel op 04-04-2010 11:18 ]
ik heb nsu 2.4.6np (win 7 - nl) en ik probeer 40.0.0.5 te installeren op mijn nokia 5800.
Usb modus > pc suite, maar nsu kan mijn nokia 5800 niet detecteren.
maar windows 7 kan mijn telefoon wel detecteren, er komt zelfs meerdere keren een venster met
Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Apparaten en printers\Nokia 5800 XpressMusic
Usb modus > pc suite, maar nsu kan mijn nokia 5800 niet detecteren.
maar windows 7 kan mijn telefoon wel detecteren, er komt zelfs meerdere keren een venster met
Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Apparaten en printers\Nokia 5800 XpressMusic
Wellicht een vreemde vraag maar... de 5800 staat op mijn shortlist om m'n motorola V8 te vervangen (de htc touch 2 en de nokia E52 ook). Echter, ik wil eigenlijk ook meteen m'n ipaq vervangen.
De agenda en contactsynchronisatie geloof ik wel, navigatie valt ook wel te regelen en games ook wel denk ik.
Enige waar ik over twijfel is ebooks. Ik gebruik mijn oude ipaq zeer regelmatig om ebooks te lezen. Het 3.5" 240x320 scherm is daarvoor netaan te doen. Zou dit op de 5800 ook te doen zijn?
De agenda en contactsynchronisatie geloof ik wel, navigatie valt ook wel te regelen en games ook wel denk ik.
Enige waar ik over twijfel is ebooks. Ik gebruik mijn oude ipaq zeer regelmatig om ebooks te lezen. Het 3.5" 240x320 scherm is daarvoor netaan te doen. Zou dit op de 5800 ook te doen zijn?
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
k heb beide.TD2 en Nokia 5800Wijnands schreef op zondag 04 april 2010 @ 22:05:
Wellicht een vreemde vraag maar... de 5800 staat op mijn shortlist om m'n motorola V8 te vervangen (de htc touch 2 en de nokia E52 ook). Echter, ik wil eigenlijk ook meteen m'n ipaq vervangen.
Boeken lezen is ook te doen met de 5800 in landscape.Dan heb je 360*640 op 3" dat scheelt een 1/2 inch oftewel 1.27cm diagonaal.Met een zoomfunctie in de e-reader prog. werkt dat goed.De TD2 is WVGA oftewel 480*800 op 3.2 inch.
Meer gebruikers info
Ref:
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=38571

http://noknok.tv/2009/07/31/turn-your-nokia-into-an-ereader/
een probleem is de omzetting (PIM data) van .......naar
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 22:13 ]
Vraagje, ik heb sinds kort een email melding die ik niet weg krijg. Hij zegt dat ik nieuwe email heb, maar ik heb ze zeker weten allemaal gelezen. Heb voor de zekerheid ook nog mark all, daarna mark as read gedaan, maar het staat er nog steeds. Irritant dat die melding niet weggaat, heeft iemand hier de oplossing voor of wordt het een harde reset?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Uit en weer aan doen?Sp33dFr34k schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:30:
Vraagje, ik heb sinds kort een email melding die ik niet weg krijg. Hij zegt dat ik nieuwe email heb, maar ik heb ze zeker weten allemaal gelezen. Heb voor de zekerheid ook nog mark all, daarna mark as read gedaan, maar het staat er nog steeds. Irritant dat die melding niet weggaat, heeft iemand hier de oplossing voor of wordt het een harde reset?
Verwijderd
Vraagje.
Ik wil binnenkort eens kijken of Geocaching wat voor me is. Nu kan ik natuurlijk direct een Garming apparaat kopen van een 75-200,-
Maar op mijn 5800 zit al GPS.
Nu heb ik alle verbinding met het internet eruit gesloopt en het enige wat werkt is WLAN en GSM om te bellen.
Als ik nu Nokia maps opstart of de GPS location, dan krijg ik geen fix.
Hoe kan ik dit nu instellen dat het wel werkt? En hoeveel kost dit ongeveer? Ik heb geen data abonnement.
Ik wil binnenkort eens kijken of Geocaching wat voor me is. Nu kan ik natuurlijk direct een Garming apparaat kopen van een 75-200,-
Maar op mijn 5800 zit al GPS.
Nu heb ik alle verbinding met het internet eruit gesloopt en het enige wat werkt is WLAN en GSM om te bellen.
Als ik nu Nokia maps opstart of de GPS location, dan krijg ik geen fix.
Hoe kan ik dit nu instellen dat het wel werkt? En hoeveel kost dit ongeveer? Ik heb geen data abonnement.
Heb je wel geduld genoeg? En goed zicht op de hemel?
precies. Heb geduld, het gaat zonder data wel een stukje langer duren dan met data. In het buitenland heb ik ook altijd m'n data uitstaan, dan duurt het krijgen van een fix gewoon een stuk langer, maar uiteindelijk komt ie wel.
Hier staat tekst
bij mij gemiddeld 2-3 minuten

Hier staat tekst
Tipje voor de Twitteraars trouwens: Tweets60. Simpel, snel en werkt super!
Ik heb eerst de gratis versie gebruikt maar omdat ik graag Twitpic ondersteuning wilde heb ik Pro versie gekocht (kost 3x niks trouwens: €1,10).
Ik heb eerst de gratis versie gebruikt maar omdat ik graag Twitpic ondersteuning wilde heb ik Pro versie gekocht (kost 3x niks trouwens: €1,10).
Ik heb sinds een paar maanden een probleem. De Tijd loopt niet goed.. het maakt niet uit hoevaak ik hem terug zet.. dan loopt hij eventjes goed.. maar na een paar uurtjes kijk ik en is het ineens 5 minuten vroeger dan teletext bijv. gelukkig word het niet meer dan 5 min.. maar wel zwaar irritant.
:)
Ik heb automatische tijdsupdate aanstaanDutchGamer schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:07:
Ik heb sinds een paar maanden een probleem. De Tijd loopt niet goed.. het maakt niet uit hoevaak ik hem terug zet.. dan loopt hij eventjes goed.. maar na een paar uurtjes kijk ik en is het ineens 5 minuten vroeger dan teletext bijv. gelukkig word het niet meer dan 5 min.. maar wel zwaar irritant.
instellingen > telefoon > datum en tijd > automat. tijdaanpassing
Daarmee haalt ie regelmatig de tijd van het telefoonnetwerk en staat ie dus altijd gelijk met een of andere atoomklok
Nou, ik heb er vanochtend eentje gehaald. Eerste indruk is behoorlijk positief. S60 is wel wennen. Ebooks moet ik nog 's goed in duiken want wat er beschikbaar is werkt lang niet allemaal lekker met een touch interface.
Heeft er iemand tethering via bluetooth aan de praat gekregen met zijn 5800? Ik kan een bluetooth verbinding opzetten naar mijn pc en daar kiezen voor het toevoegen van een "dial up network connection" maar daar moet ik gegevens zoals een telefoon nummer invullen. Krijg het dus niet aan de praat, iemand ervaring?
Tethering werkt goed via zowel de nokia pc suite als ovi suite. Via beiden heb ik het ooit werkend gekregen - in ovi suite is het trouwens verbinden met internet, waar in de pc suite het een apart prog is. Probleem nu bij mij is dat er ergens iets mis is met mijn windowsinstellingen.
edit: probeer het eens met user/pass tmobile/tmobile en telnr leeg (of *99# heb ik ergens gelezen).
edit: probeer het eens met user/pass tmobile/tmobile en telnr leeg (of *99# heb ik ergens gelezen).
[ Voor 15% gewijzigd door wheez50 op 08-04-2010 17:40 ]
Het is gelukt, telefoonnr *99# invullen was alles, gebruikersnaam wachtwoord kun je leeg laten. Bedankt!
Ik heb op m'n blog een stukje geschreven over mijn ervaringen met de 5800 als ebook lezer. Verder, de muziekspeler is heel behoorlijk valt me net op.
Ja, dat klopt helemaal over de muziekspeler. Ik heb mijn ipod nano inmiddels in de kast gelegd. Bovendien kan je gewoon real-time last.fm scrobbelen, ook leukWijnands schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:47:
Ik heb op m'n blog een stukje geschreven over mijn ervaringen met de 5800 als ebook lezer. Verder, de muziekspeler is heel behoorlijk valt me net op.
Heb de handleiding nagelezen maar heb het niet gevonden vandaar de vraag hoe je een wlan verbinding waar je eerst contact mee had uit je lijst kunt verwijderen.Iemand een linkje of verwijzing ?
Volgens mij kan je dat terugvinden in: Connectiviteitsmenu (tap direct links van je batterijmeter en dan op de twee pijltjes), bestemmingen, toegangspunten (internet?).
Succes!
Succes!
[ Voor 0% gewijzigd door wheez50 op 11-04-2010 18:07 . Reden: lings-->links - hoezo woordblind? ;-) ]
Sinds vorige week zit er een nieuw scherm in m'n 5800 (eindelijk). Ik had een ochtend over en ben naar Schiedam gereden en met 20 minuten was het gefixed
Ook waren ze zo vriendelijk om mij te vertellen dat het lam worden van de klem die je stylus vast moet houden, onder garantie valt en dat ik dus zo een nieuwe cover kon krijgen. Helaas hadden ze de rode versie niet op voorraad, maar na m'n wintersport lag deze al in m'n brievenbus
Echt topservice bij Ricon Repairs. Als nu de andere fouten er nog een keer uit gaan, dan wordt het nog wel iets met het toestel 
(mijn camera weigert bijv. nog steeds dienst nadat hij één keer gebruikt is en ik kan maar één video afspelen, daarna blijft het beeld zwart...)
De 5800 kan met Ovi maps tegenwoordig gratis routes weergeven en mijn ervaringen ermee zijn erg positief. In het verleden heb ik ook met andere software gestoeit, maar ze hadden allemaal hun plus en min punten. De lage prijs van nokia-maps toen, en het gratis zijn van ovi-maps nu is genoeg reden om niet meer verder te kijken voor mij.
Na wat zoeken trouwens heb ik vlak voor m'n wintersport nog Sportstracker weer weten te installeren (Nokia lijkt hem terug te hebben getrokken voor de 5800...) Dat levert erg leuke GPS-logs op, zeker als je ze in google maps laad. Het is nauwkeurig genoeg om de slaloms te zien en natuurlijk ook erg leuk om te zien dat ik boven de 60km/u uit ben gekomen
En dat voor iemand die pas voor de 2de keer op ski's stond
Wat wel opvallend was, is dat de hoogtemeting in de bergen aanzienlijk nauwkeuriger is dan in Nederland.
En een prettige verrassing, zeker ten opzichte van mijn oude N78, de 5800 kan zonder problemen een uur of 5 loggen zonder dat de accu echt leger raakt. 's Ochtends rond 10 uur ging ik met een volle accu de piste op, en 's middags rond 3 uur zette ik hem weer uit, waarbij de accu-indicator nog steeds helemaal vol was. Bij de N78 was dat wel anders...
(mijn camera weigert bijv. nog steeds dienst nadat hij één keer gebruikt is en ik kan maar één video afspelen, daarna blijft het beeld zwart...)
Waarom NuevaSync? Met Nokia Mail for Exchange gaat het ook perfect en is helemaal gratis. Alleen doet die alleen je privé agenda.F_demon schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 19:13:
Voor de mensen die gebruik maken van Google Calendar en dat willen synchroniseren met hun 5800:
NuevaSync
Werkt gratis, kan meerdere agenda's bijhouden en werkt beide kanten op.
5 dagen proef, daarna verminderde functionaliteit, maar nog wel gratis tot 11 agenda's.
Hier staat hoe je alles moet instellen.
Zonder GPS-module is de 5530. Die ziet er hetzelfde uit, maar is een gestripte versie van de 5800 (net als de 5230, die wel GPS heeft, maar weer geen wlan).Kwakkel schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 09:41:
Ik heb nog een vraagje over deze telefoon: in België kan ik hem kopen voor 239, maar zonder GPSmodule (volgens de winkel). Bij GSMkopen.com staat hij voor 269 (ongeveer); daar bevestigde men mij
De 5800 kan met Ovi maps tegenwoordig gratis routes weergeven en mijn ervaringen ermee zijn erg positief. In het verleden heb ik ook met andere software gestoeit, maar ze hadden allemaal hun plus en min punten. De lage prijs van nokia-maps toen, en het gratis zijn van ovi-maps nu is genoeg reden om niet meer verder te kijken voor mij.
Na wat zoeken trouwens heb ik vlak voor m'n wintersport nog Sportstracker weer weten te installeren (Nokia lijkt hem terug te hebben getrokken voor de 5800...) Dat levert erg leuke GPS-logs op, zeker als je ze in google maps laad. Het is nauwkeurig genoeg om de slaloms te zien en natuurlijk ook erg leuk om te zien dat ik boven de 60km/u uit ben gekomen
Wat wel opvallend was, is dat de hoogtemeting in de bergen aanzienlijk nauwkeuriger is dan in Nederland.
En een prettige verrassing, zeker ten opzichte van mijn oude N78, de 5800 kan zonder problemen een uur of 5 loggen zonder dat de accu echt leger raakt. 's Ochtends rond 10 uur ging ik met een volle accu de piste op, en 's middags rond 3 uur zette ik hem weer uit, waarbij de accu-indicator nog steeds helemaal vol was. Bij de N78 was dat wel anders...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Heel vaag...
Ik zit hier aan m'n bureau, 5800 schuin voor me, onaangeraakt.
Ineens springt het beeld aan. Uit.
En gaat op wit en dan Nokia logo, dus opnieuw opgestart.
Spontaan uit zichtzelf!
En vervolgens staat ie weer gewoon op t homescreen alsof er niks aan de hand is, en nooit is geweest...
Weird
Spontaan uit zichtzelf!
En vervolgens staat ie weer gewoon op t homescreen alsof er niks aan de hand is, en nooit is geweest...
Weird
Leeg - Sinds 20180907
Dat heb ik zelf gedaan, maar duurde wel iets langer dan 20 minutendeepbass909 schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:03:
Sinds vorige week zit er een nieuw scherm in m'n 5800 (eindelijk). Ik had een ochtend over en ben naar Schiedam gereden en met 20 minuten was het gefixed
Hoeveel kostte het je?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Dan is het RAM volgelopen en reboot hij automagisch.Chillz schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:17:
Heel vaag...
Spontaan uit zichtzelf!
Weird
Heeft een PC ook wel eens last van, met een BSOD ten gevolge. Op een telefoon is het allemaal wat minder dramatisch though.
Dat hebben bijna alle "slimme" nokia's trouwens, de een in wat grotere mate dan de ander. Beetje afhankelijk van de software versie. Hoe nieuwer de software, hoe meer gaatjes dicht zitten en hoe minder snel hij vol loopt.
Mijne is in een jaar tijd maar twee keer automatisch ge-reboot. Hij staat verder altijd aan, alleen met software updates moet er nog ge-reboot woden.
[ Voor 23% gewijzigd door McKaamos op 12-04-2010 22:37 ]
Sports tracker lijkt ook de oplossing om de 5800 te gebruiken om mijn foto's te gaan geotaggen. Enige is dat je voor de 5800 2.05 of hoger nodig hebt en die is lastig te vinden.
Verder heb ik bij dealextreme deze autohouder besteld. Ik laat wel weten hoe die bevalt als 'ie binnen komt.
Verder heb ik bij dealextreme deze autohouder besteld. Ik laat wel weten hoe die bevalt als 'ie binnen komt.
Verwijderd
Je bent zo'n beetje de laatste hier die 'm besteldWijnands schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:51:
@Wijnands: Hoe vind jij de foto- en filmkwaliteit van de 5800? Ik overweeg de 5800 of de N86 namelijk als nieuwe telefoon voor mijn vrouw. De N86 is vermoedelijk een betere telefoon qua fotokwaliteit, maar is ook direct een stuk duurder.
Ik zou hem niet in de eerste plaats kopen om er fotos mee te maken. Het gaat vrij aardig, maar er zijn veel betere telefoonfototoestellen. Filmpjes gaat ook best leuk, maar ik zou hem er niet speciaal voor kopen.hars73 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:45:
@Wijnands: Hoe vind jij de foto- en filmkwaliteit van de 5800? Ik overweeg de 5800 of de N86 namelijk als nieuwe telefoon voor mijn vrouw. De N86 is vermoedelijk een betere telefoon qua fotokwaliteit, maar is ook direct een stuk duurder.
Ik denk dat de 5800 een mooie all rounder is, en er alleen meer uitspringt op muziekgebied (daarvoor is het ook de Xpressmusic hè
Hij is ook niet direct bedoeld als dedicated fototelefoon, maar als ze foto's maakt zou het mooi zijn als ze de kwaliteit van mijn N82 een beetje benaderen zeg maar. En ik vind de hogere schermresolutie van de 5800 t.o.v. de N86 wel weer een voordeel.Bartske schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:54:
[...]
Ik zou hem niet in de eerste plaats kopen om er fotos mee te maken. Het gaat vrij aardig, maar er zijn veel betere telefoonfototoestellen. Filmpjes gaat ook best leuk, maar ik zou hem er niet speciaal voor kopen.
Ik denk dat de 5800 een mooie all rounder is, en er alleen meer uitspringt op muziekgebied (daarvoor is het ook de Xpressmusic hè)
De kwaliteit is absoluut niet de N82!hars73 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:14:
[...]
Hij is ook niet direct bedoeld als dedicated fototelefoon, maar als ze foto's maakt zou het mooi zijn als ze de kwaliteit van mijn N82 een beetje benaderen zeg maar. En ik vind de hogere schermresolutie van de 5800 t.o.v. de N86 wel weer een voordeel.
Tijd van werken, tijd van rusten
Het plastic plaatje achteraan verbrod de pret, vooral als de LED-flits aan gaat.hars73 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:45:
Even het achterplaatje verwijderen en je hebt zeer degelijke foto's
Foto's zijn gewoon bagger met dit toestel, viel me echt zwaar tegen.
Hoe kan dat dan?? Is het het doorzichtige kunststof glaasje dat voor de lens zit ofzo? Is daar niet hier of daar al een goeie mod voor gemaakt dan?K_VL schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:24:
[...]
Het plastic plaatje achteraan verbrod de pret, vooral als de LED-flits aan gaat.
Even het achterplaatje verwijderen en je hebt zeer degelijke foto's
Edit: http://www.youngistaan.me...5106-5800-camera-mod.html
Dit is een hack die de instellingen van de cam iets aanpast en betere foto's oplevert. En ik kwam idd tegen dat het glaasje de boel verpest. Al zie ik wel wisselende commentaren daarop. http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,7569.180.html
[ Voor 27% gewijzigd door hars73 op 14-04-2010 19:56 ]
Verwijderd
ik heb een kras op het scherm, vind dit erg jammer. Ben erg zuinig op mijn toestel, zat alleen samen met een andere nokia in mijn jaszak en begrijp niet hoe de kras erop is gekomen.
Bestaat er misschien een gouden tip om de kras iets te verzachten???
Bvd!
Bestaat er misschien een gouden tip om de kras iets te verzachten???
Bvd!
Om heel eerlijk te zijn. Zelfs de beste camera telefoon vind ik heel matig presteren. Ik heb 2 mooie nikon spiegelreflex camera's. Telefoon gebruik ik hooguit als geheugensteuntje om foto's van prijskaartjes en whiteboards enzo te maken.hars73 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:45:
Heb gisteren sportstracker mee laten lopen, dat werkt heel behoorlijk alleen is het wel handig om met een volle batterije te beginnen en iet een die 3/4 leeg is. Enige merkwaardige is dat de tijden in het gpx bestand lokaal zijn en niet UTC, iets waar geosetter moeite mee heeft.
Ja als ik mijn N82 vergelijk met m'n D50 (en binnenkort m'n D90), dan is de N82 heel erg matig. Terwijl dit de beste camerafoon ongeveer is op dit moment geloof ik. Maar over de 5800 lees ik dan wel weer heel erg slechte verhalen.Wijnands schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:15:
[...]
Om heel eerlijk te zijn. Zelfs de beste camera telefoon vind ik heel matig presteren. Ik heb 2 mooie nikon spiegelreflex camera's. Telefoon gebruik ik hooguit als geheugensteuntje om foto's van prijskaartjes en whiteboards enzo te maken.
Ik gebruik mijn N82 nog wel eens als we met de kids ergens zijn en ik wil een foto van ze maken omdat ze iets leuks doen, maar uiteraard de D50 thuis ligt.. En dan moet het fotootje er nog een beetje fatsoenlijk uitzien op 10x15 of in een album. En dat wil met de N82 prima over het algemeen.
[ Voor 20% gewijzigd door hars73 op 15-04-2010 11:26 ]
Buiten foto's maken gaat meestal prima. Binnen (al dan niet met "flits") levert behoorlijk wat ruis, zeker in ruimten als een kroeg of concertzaal. In de huiskamer gaat het redelijk, maar mijn Sony-Ericsson W880i (dacht ik) maakte ook dan heel wat betere foto's.
ik krijg zelf altijd complimenten over hoe mooi de foto's van mijn 5800 eruitzien voor een telefoon. je moet er gewoon rekening mee houden dat je een telefooon in je handen hebt en geen spiegelreflexcamera oid.
De nieuwe sportstracker is er!!!!!!!!!!!! niet iedereen zal misschien weten dat deze app is overgenomen door een ander bedrijfje(sports tracking technologies) dan Nokia. Het heeft even geduurd maar de eerste niet-Nokia versie is er nu dan toch. je kan je oude Nokia sportstracker logboek gewoon in de nieuwe app laden. Alles is iets mooier(misschien ook wel duidelijker) en er is een betere integratie met een eventuele hartslagmeter.
Alleen de site om te uploaden is er nog niet deze zal er wel komen volgens de app:P.
Voor de mensen die niet weten wat sports tracker is: dit is een gps tracking app voor sporters. het is een geweldige app bij het wielrennen of hardlopen. ook voor wandeltochten en dergelijken erg leuk.
edit: je kan nu ook je workout aanpassen op de telefoon zelf, dit kon alleen maar via de site.
Alleen de site om te uploaden is er nog niet deze zal er wel komen volgens de app:P.
Voor de mensen die niet weten wat sports tracker is: dit is een gps tracking app voor sporters. het is een geweldige app bij het wielrennen of hardlopen. ook voor wandeltochten en dergelijken erg leuk.
edit: je kan nu ook je workout aanpassen op de telefoon zelf, dit kon alleen maar via de site.
[ Voor 6% gewijzigd door Huntingduck op 15-04-2010 12:11 ]
Mooi dat er een nieuwe versie.Huntingduck schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:05:
De nieuwe sportstracker is er!!!!!!!!!!!! niet iedereen zal misschien weten dat deze app is overgenomen door een ander bedrijfje(sports tracking technologies) dan Nokia. Het heeft even geduurd maar de eerste niet-Nokia versie is er nu dan toch. je kan je oude Nokia sportstracker logboek gewoon in de nieuwe app laden. Alles is iets mooier(misschien ook wel duidelijker) en er is een betere integratie met een eventuele hartslagmeter.
Zit er mooi uit, altijd fijn programma.
Alleen jammer dat er nog geen website aanhangt, dus voorlopig maar de oude versie gebruiken voor de uploads.
Tijd van werken, tijd van rusten
Helemaal niks, want het is namelijk een garantie kwestie. Je hebt 2 jaar garantie op het toestel, en als er geen breuken in het scherm zitten, of duidelijke valschade op het toestel, is het gewoon garantie.Sp33dFr34k schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:28:
[...]
Dat heb ik zelf gedaan, maar duurde wel iets langer dan 20 minuten
Hoeveel kostte het je?
Precies, een gsm kan nooit concurreren aan een "echte" camera. Als je dSLR's gebruikt, dan snap je ook wel dat een camera met een lens die een diameter van nog geen 2 mm heeft en een AF van 2.8/3.7 nooit kan concurreren met een camera die lenzen heeft met veel grotere diameter en hogere lichtgevoeligheid. Daarnaast is het "maar" een 3.2 megapixel camera. Daar staat tegenover dat de camera wel de oude 3 megapixel compact camera's van een aantal jaar terug verslaat, wat ik toch echt wel een prestatie vind.Huntingduck schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:50:
ik krijg zelf altijd complimenten over hoe mooi de foto's van mijn 5800 eruitzien voor een telefoon. je moet er gewoon rekening mee houden dat je een telefooon in je handen hebt en geen spiegelreflexcamera oid.
De camera werkt het best bij daglicht en dan komen er toch echt wel hele mooie plaatjes uit:

Je moet het dus wel een beetje in perspectief zien. Voor snap-shots is het een heel leuke camera, alleen jammer dat hij alleen een digitale zoom heeft (mijn N78 had een "echte" zoom functie en dat zag je wel echt).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
waar is die nieuwe sportstracker te downloaden? van de week uren bezig geweest om een werkende 2.05 versie te vinden én te installeren...
http://www.sportstrackingtechnologies.com/McLovinB schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:45:
waar is die nieuwe sportstracker te downloaden? van de week uren bezig geweest om een werkende 2.05 versie te vinden én te installeren...
de link gaat gewoon naar de ovi store.
edit: http://store.ovi.com/cont...homepage&contentArea=home
die moet je hebben
[ Voor 13% gewijzigd door Huntingduck op 17-04-2010 00:50 ]
De GPS op mijn 5800 werkt sindskort nauwelijks meer. dit geldt zowel met sygic als google maps Ik reed vandaag met 521 km per uur door de noordzee en lange tijd kan hij niet vinden waar ik was. Hoe kan dit? Zou een harde reset een optie zijn? Of komt dit toevallig door de IJSlandse aswolk toevallig?
Ok thanks! Heb 'm geinstalleerd. Ik hoop dat de gps fix nu beter werkt, want in versie 2.05 was dat veel slechter dan in de versie die ik daarvoor had (1.86?). Het ziet er gelikt uit moet ik zeggen, ben benieuwd.Huntingduck schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 23:32:
[...]
http://www.sportstrackingtechnologies.com/
de link gaat gewoon naar de ovi store.
edit: http://store.ovi.com/cont...homepage&contentArea=home
die moet je hebben
*edit* De gps fix lijkt idd veel sneller(net getest binnenshuis waar ik normaal nooit een fix kreeg!) en je krijgt nu zelfs een geluidssignaal wanneer de fix tot stand is gebracht!
[ Voor 14% gewijzigd door McLovinB op 19-04-2010 09:25 ]
Mensen, een frequent, volledig random uitvallende telefoon kan alleen maar betekenen dat de accu gaar is toch?
Ik heb een tijd terug mijn 5800 aan mijn moeder gegeven, maar nu heeft zij de laatste tijd last van een uitvallende, soms rebootende 5800. In dat kleine jaartje dat ik dat onding gebruikt heb, heb ik nergens last van gehad, in ieder geval niet van een uitvallende 5800.
Komt dit vaker voor of is het echt een kwestie van een nieuw accuutje erin gooien?
Ik heb een tijd terug mijn 5800 aan mijn moeder gegeven, maar nu heeft zij de laatste tijd last van een uitvallende, soms rebootende 5800. In dat kleine jaartje dat ik dat onding gebruikt heb, heb ik nergens last van gehad, in ieder geval niet van een uitvallende 5800.
Komt dit vaker voor of is het echt een kwestie van een nieuw accuutje erin gooien?
Verwijderd
En wederom!
Firmware update van onze 5800
dit keer gaat t om de v50.0.005!
om t een en ander te lezen:
BRON:
Dailymobile forum (ook homepage)
Tube5800
Let op: het bericht is niet officieel van Nokia gekomen maar dat zou in de loop der dagen wel komen. Iemand die een productcode hiervan heeft en even zijn ervaring deelt
BRON:
Tube5800
Let op: het bericht is niet officieel van Nokia gekomen maar dat zou in de loop der dagen wel komen. Iemand die een productcode hiervan heeft en even zijn ervaring deelt
Goed nieuws. Heb hier productcode 0570027 maar via Ovi suite als PC Suite nog geen update beschikbaar maar dat zal binnenkort wel komen idd.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Ze mogen bij mij eerst V40 wel eens vrijgeven lol
Hmmz geinig ik heb inmiddels de legend maar ik hou de 5800 als back up kan er toch bijna niets voor krijgen. Zo eens proberen
Ik zit net als sommige anderen nog steeds te wachten op versie 40.xx van mijn firmware omdat T-Mobile zo traag is. Nu wilde ik met NSS mijn productcode veranderen (kan ik ook versie 50.xx meteen krijgen), maar ik krijg een foutmelding bij het lezen van mijn telefoon. Wat kan er mis zijn? Ik gebruik Vista, PC Suite werkt wel gewoon.
Verwijderd
Ik moet ook nog steeds v40 krijgen:( zit er al te lang op te wachten
Vodafone doet er echt veeeeel te lang over......
Vodafone doet er echt veeeeel te lang over......
the new firmware should be available through NSU or OTA in a few days.Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:10:
En wederom!
BRON:
Tube5800
here is a list with some changes and new features:
* - Browserupdate to version 7.2
* - Lifecasting (with Maps 3.03)
* - Flashlite 3.1.7.x
* - Gimlet Touch 2.2
* - Menu Grid in Kinetic scrolling
* - some Music Player enhancements
* - Enable Side lock Key functionality during Calendar/Clock alarm
* - Windows 7 Support
* - OVI Sync 2.0
* - OVI store 1.5.6
* - Quick Office v4.2
* - OVI contacts 1.50.8
klik
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Ik heb de update net binnen gehaald via NSU. Ik heb nog niks nieuws kunnen vinden wat niet al in de changelogs staat.
Naar mijn idee reageert alles weer wat sneller. Ook hebben de menu's nu kinetic scrolling. De webbrowser gaat nu automatisch op fullscreen als je naar een webpage gaat. De music player heeft dus ook een update gehad. Je zit nu bij ieder nummer een mini albumart ernaast, en als je scrollt met de scroll balk komen de letters in beeld van waar je je in de lijst bevindt, net zoals bij de ipod/iphone.
Naar mijn idee reageert alles weer wat sneller. Ook hebben de menu's nu kinetic scrolling. De webbrowser gaat nu automatisch op fullscreen als je naar een webpage gaat. De music player heeft dus ook een update gehad. Je zit nu bij ieder nummer een mini albumart ernaast, en als je scrollt met de scroll balk komen de letters in beeld van waar je je in de lijst bevindt, net zoals bij de ipod/iphone.
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat er überhaupt nog updates gemaakt zouden worden voor een telefoon van een jaar oud. Hoe lang gaan ze hier nog mee door? persoonlijk vond ik v40 al best goed.
Het enige waar ik de laatste tijd last van heb, is dat ik als ik hem op dual mode heb staan, ik onbereikbaar ben geworden. Zit nu dus op de jaren '90 gprs-snelheid, ipv het fijne 3g van 3.6mbit... kan natuurlijk ook aan het netwerk liggen, maar ik heb er verder nog niemand over gehoord.
ik ga zeker ff de update draaien vanavond! edit: ik wacht nog even tot hij op de EU productcode beschikbaar is
edit2: hij was toch al in de EU beschikbaar vandaag, dus hij staat erop. Installatie van de gratis office ging bij mij fout, dus die heb ik toch niet, blijkbaar... verder ziet het er prima uit. top zo'n OTA-update!
Het enige waar ik de laatste tijd last van heb, is dat ik als ik hem op dual mode heb staan, ik onbereikbaar ben geworden. Zit nu dus op de jaren '90 gprs-snelheid, ipv het fijne 3g van 3.6mbit... kan natuurlijk ook aan het netwerk liggen, maar ik heb er verder nog niemand over gehoord.
ik ga zeker ff de update draaien vanavond! edit: ik wacht nog even tot hij op de EU productcode beschikbaar is
edit2: hij was toch al in de EU beschikbaar vandaag, dus hij staat erop. Installatie van de gratis office ging bij mij fout, dus die heb ik toch niet, blijkbaar... verder ziet het er prima uit. top zo'n OTA-update!
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 15:12 ]
Verwijderd
Ik heb net kunnen updaten via NSU. Hij zag onmiddellijk de nieuwe firmware.
Mijn gevoel zegt me dat de telefoon iets trager geworden is sinds de v50 update. Voornamelijk dan als je in de muziekspeler in de lijst een nummer selecteert om te beginnen spelen. Dit is duidelijk trager dan vroeger. Een voordeel vind ik wel dat je de beginletter van artiest / nummer ziet als je door de lijst scrolt. (zoals jooncheez zei)
Voor de rest hoop ik dat de radio terug stabieler werkt, want deze was in v40 een echte ramp.
Mijn gevoel zegt me dat de telefoon iets trager geworden is sinds de v50 update. Voornamelijk dan als je in de muziekspeler in de lijst een nummer selecteert om te beginnen spelen. Dit is duidelijk trager dan vroeger. Een voordeel vind ik wel dat je de beginletter van artiest / nummer ziet als je door de lijst scrolt. (zoals jooncheez zei)
Voor de rest hoop ik dat de radio terug stabieler werkt, want deze was in v40 een echte ramp.
Nog altijd niks hier, niet via NSU en ook niet via de telefoon zelf. V40 had ook al moeit z'n weg naar m'n 5800 te vinden.
Net de update direct via de telefoon (FOTA) gedaan! Ging perfect! De PC is volgens mij 0570026
[ Voor 36% gewijzigd door Maite op 20-04-2010 14:58 ]
Zet PC Suite helemaal uit (dus ook uit de taakbalk weg) voor je NSS opstart. De benodigde drivers willen nog weleens vechten om de aandacht.Paulus73 schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:14:
Ik zit net als sommige anderen nog steeds te wachten op versie 40.xx van mijn firmware omdat T-Mobile zo traag is. Nu wilde ik met NSS mijn productcode veranderen (kan ik ook versie 50.xx meteen krijgen), maar ik krijg een foutmelding bij het lezen van mijn telefoon. Wat kan er mis zijn? Ik gebruik Vista, PC Suite werkt wel gewoon.
Geef hem eens een volle reset (*#7370#), waarschijnlijk is er ergens een config bitje omgevallen. Na een jaar de accu kapot hebben is namelijk wel heel erg snel... Ik heb toestelen van enkele jaren oud die het nog probleemloos doen. Ook kan je de accu eens kritisch bekijken. De 2 accu's die ik in huis heb van oude telefoon die wel kapot zijn, staan allebei echt bol.RnB schreef op maandag 19 april 2010 @ 09:56:
Mensen, een frequent, volledig random uitvallende telefoon kan alleen maar betekenen dat de accu gaar is toch?
[ Voor 44% gewijzigd door deepbass909 op 20-04-2010 14:45 ]
Mijn gsm is net terug binnen van herstelling (software foutje, was 2 weken oud) en heb hem sinds vorige week terug en bij mij stond de nieuwe firmware er op geinstalleerd, eerlijk gezegt zie ik geen verschil. :-s ben wel mijn e-mail balkje kwijt op de voorpagina van de gsm, weet iemand hoe ik dit terug kan halen?? vond dit wel handig
.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG
Welke softwareversie heb je nu dan? In v40 kan je hem niet terug krijgen in combinatie met de snelkoppelingenbalk, alleen met de contactenbalk (maar dan heb je weer geen agenda...)
Of het in v50 veranderd is, weet ik niet, want ik kan hem nog niet installeren... Ik ga deze week maar eens aan het experimenteren met verschillende EURO-product-codes om te zien of ik er één kan vinden waarvoor hij al wel beschikbaar is. Als ik er één heb gevonden, laat ik dat hier natuurlijk weten welke dat is
Of het in v50 veranderd is, weet ik niet, want ik kan hem nog niet installeren... Ik ga deze week maar eens aan het experimenteren met verschillende EURO-product-codes om te zien of ik er één kan vinden waarvoor hij al wel beschikbaar is. Als ik er één heb gevonden, laat ik dat hier natuurlijk weten welke dat is
[ Voor 8% gewijzigd door deepbass909 op 20-04-2010 16:57 ]
ik heb nu versie: v40.0.005 (dus ik denk de laatste nieuwe??)deepbass909 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:57:
Welke softwareversie heb je nu dan? In v40 kan je hem niet terug krijgen in combinatie met de snelkoppelingenbalk, alleen met de contactenbalk (maar dan heb je weer geen agenda...)
ben nu wat aan het opzoeken en blijkbaar kan je nu alleen als je startschermthema contactbalk ik email op je homescreen krijgen en niet meet met de snelkoppelingsbalk
Verwijderd
Hier de nieuwe 50 .00.05 firmware erin.
Via OVI zou ik met de V40 versie de laatste hebben, met software updater van PC suite zag ie dat de 50 nieuw was en installeerde hij hem direct.....
Groet
Via OVI zou ik met de V40 versie de laatste hebben, met software updater van PC suite zag ie dat de 50 nieuw was en installeerde hij hem direct.....
Groet
Dat heb ik gedaan, hij leest wel de telefoon na het opstarten. Maar bij "read" of "scan" geeft ie error.deepbass909 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:42:
[...]
Zet PC Suite helemaal uit (dus ook uit de taakbalk weg) voor je NSS opstart. De benodigde drivers willen nog weleens vechten om de aandacht.
Ik heb een klacht verstuurd naar T-Mobile over de gebrekkige ondersteuning van nieuwe firmware, ben benieuwd hoe daarop gereageerd word.
50?? bestaat volgens mij nog niet? of is het een beta maar zelfs dat zou me verbazenVerwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:08:
Hier de nieuwe 50 .00.05 firmware erin.
Groet
Lees de laatste paar posts van dit topic eensvanpeers schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:53:
[...]
50?? bestaat volgens mij nog niet? of is het een beta maar zelfs dat zou me verbazen
* TheZeroorez is hem aan het updaten...
Ik hoop dat er ook wat bugfixes bij zitten
Heb men tel hier net ge-update. Eerste wat me opviel is dat het scherm sneller/gevoeliger lijkt. Positief lijkt me zo. Daarnaast is het nieuwe uiterlijk van de music player ook mooi meegenomen. Zelfde geldt voor KS in het gehele menu nu.
Idd zouden bugfixes zeker welkom zijn. De browser liep toch wel regelmatig vast/sloot automatisch af.
Idd zouden bugfixes zeker welkom zijn. De browser liep toch wel regelmatig vast/sloot automatisch af.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Best fijn, die V50. een van de werkende productcodes voor de rode EU is dacht ik 0570026.
Helemaal fijn vind ik de browser. Ik denk zelfs dat opera mobile er weer vanaf kan, zo soepel loopt ie. Het fijne is ook dat nu tenminste het volledige beeldscherm wordt gebruikt om de pagina weer te geven. Echt een verbetering.
Wat mij opvalt is dat de haptic feedback (trillen bij aanraken scherm) anders voelt. Het lijkt alsof hij tweemaal een beetje trilt. Ook op de laagste stand is hij dus al flink voelbaar.
Helemaal fijn vind ik de browser. Ik denk zelfs dat opera mobile er weer vanaf kan, zo soepel loopt ie. Het fijne is ook dat nu tenminste het volledige beeldscherm wordt gebruikt om de pagina weer te geven. Echt een verbetering.
Wat mij opvalt is dat de haptic feedback (trillen bij aanraken scherm) anders voelt. Het lijkt alsof hij tweemaal een beetje trilt. Ook op de laagste stand is hij dus al flink voelbaar.
Verwijderd
Handig
Proximus is nooit naar versie 40 gegaan maar nu wel direct een upgrade naar 50!
Sebiet es proberen
Proximus is nooit naar versie 40 gegaan maar nu wel direct een upgrade naar 50!
Sebiet es proberen
Ik merk eigenlijk weinig verschil maar ik had er dan ook geen sim kaart in zitten was te lui om die uit me legend te halen.
Ook fijn is dat de browser nu ook "echt" kinetic scrolling heeft, dus dat je met een snelle vingerbeweging snel ver naar onder of naar boven scrollt. Volgens mij was dat bij V40 nog niet.Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:36:
Best fijn, die V50. een van de werkende productcodes voor de rode EU is dacht ik 0570026.
Over die haptic feedback, dat leek mij eerder een bug, want ik voel geen verschil meer tussen de 3 niveau's. Dit vind ik wel jammer, ik vond de laagste stand juist het meest prettig.
Net v50 er gezet via NSU, pakte hem gelijk. Verbetering van de muziekspeler is erg goed, scrolling is erg soepel. In opera mini is de scrolling volgens mij niet beter geworden.
De browser is inderdaad een heel stuk fijner. Hij is sneller, maar ook gaat fullscreen nu automatisch! Er lijken ook wat fixes in te zitten.
Wat nog interessanter is dan v50 op zich, is het feit dat 'ie hackbaar is. Nu na een dag kijk ik de kat nog even uit de boom, maar over een paar weken zou het behoorlijk interessant kunnen zijn om een custom Symbian te draaien
(wanneer het wat verder doorontwikkeld is en wanneer er wat meer over de stabiliteit bekend is dus)
Wat nog interessanter is dan v50 op zich, is het feit dat 'ie hackbaar is. Nu na een dag kijk ik de kat nog even uit de boom, maar over een paar weken zou het behoorlijk interessant kunnen zijn om een custom Symbian te draaien
lekker,net geupdated nu trilt hij alleen en doet niets
Net uiteindelijk toch maar eens geupdate,ik dacht eerst naar versie 40 te gaan maar nu blijkt het slechts om een nieuwere v31 te gaan. v40 laat staan v50 zijn voor mij dus nog niet eens beschikbaar. ik hoefde niet eens de backup terug te zetten. Het voelt wel iets sneller aan dus er lijkt wel een nieuwere versie geinstallerd te zijn. Of kan dit niet zonder je backup te moeten terugzetten???
Wat zou dit precies op kunnen leveren dan?TheZeroorez schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:56:
Wat nog interessanter is dan v50 op zich, is het feit dat 'ie hackbaar is. Nu na een dag kijk ik de kat nog even uit de boom, maar over een paar weken zou het behoorlijk interessant kunnen zijn om een custom Symbian te draaien(wanneer het wat verder doorontwikkeld is en wanneer er wat meer over de stabiliteit bekend is dus)
Hier ook nog steeds geen firmware update (Ook productcode 0578314).Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:52:
[...]
Idd.. ik heb hem nog steeds nietproductcode 0578314
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Mijn 5800 is nu aan het update, zonder dat ik de productcode hoefde aan te passen
Als het goed is staat hij nog steeds op de code van T-Mobile, dus het lijkt erop dat die al gelijk is vrijgegeven.
Ik ben heel benieuwd.
Ik ben heel benieuwd.
Verwijderd
IK heb gisteren ook geupdate naar de v50.
Ben al meteen enthousiast over de browser, hij gaat zelf al naar full screen en de filmpjes via flash player doen het nu ook op andere sites als biertijd
Ben al meteen enthousiast over de browser, hij gaat zelf al naar full screen en de filmpjes via flash player doen het nu ook op andere sites als biertijd
Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.
[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.
[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic