''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
GPS.... en een uurtje mee spelen..... dat vreet echt wel batterij.
Don't rely on their truth alone
Ik heb alleen de originele accu in gebruik, en het is mij ook twee keer gebeurd. Beide keren de wekker gezet op het toestel toen de accu minimaal half vol was, volgende ochtend accu leeg, geen wekker afgegaan (erg irritant).JKratos schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 22:09:
Heb ook al een hard-reset gedaan omdat ik dacht dat er misschien iets softwarematigs mis was maar ook niets. Zou die (misschien wel pauper) accu van Dealextreme iets met de tel gedaan kunnen hebben waardoor die nou verrot is? Of heeft er misschien iemand een ander mogelijke verklaring?
ik heb me telefoon terug gestuurd naar gsmweb wegens niet goed scherm.
helemaal keurig goed werkend terug gekregen , maar nu heb ik er t-mobile shit opstaan waardoor ik niet kan normaal internetten alleen maar web and walk terwijl ik een telfort abbo heb.
nu dacht ik, ik ga hem updaten. maar toen werd ik helemaal gek want na dat ik hem geupdate had kreeg ik niet firmware 40 maar 31 dus probeerde nog een keer maar nee, en dan nog iets de wifi was opeens weg.
wie kan mij helpen om de t-mobile shit eraf te halen en een normale firmaware versie 40 erop te zetten.
met vriendelijke groeten,
allard
Product code veranderen, firmware update naar V40 en klaar. Google will do the trick!alliems schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:42:
beste mensen,
ik heb me telefoon terug gestuurd naar gsmweb wegens niet goed scherm.
helemaal keurig goed werkend terug gekregen , maar nu heb ik er t-mobile shit opstaan waardoor ik niet kan normaal internetten alleen maar web and walk terwijl ik een telfort abbo heb.
nu dacht ik, ik ga hem updaten. maar toen werd ik helemaal gek want na dat ik hem geupdate had kreeg ik niet firmware 40 maar 31 dus probeerde nog een keer maar nee, en dan nog iets de wifi was opeens weg.
wie kan mij helpen om de t-mobile shit eraf te halen en een normale firmaware versie 40 erop te zetten.
met vriendelijke groeten,
allard
En omdat ik vandaag in een goede bui ben alvast een mooi voorzetje
http://www.nottinghamjazz.co.uk/blog/?p=66
en hoe kan ik opeens op een t-mobile firmware zitten?
dankje
GPS en wifi vreten allebei enorm veel vermogen. Wat het nog eens extra moeilijk in te schatten maakt is dat door de hoge belasting van de processor, de batterijmeter niet goed meer werkt en zeker niet actueel meer is. Ik heb in de auto een keer gehad dat met een half uur de accu leeg was (muziek via internet afspelen over bluetooth en continu het display aan), terwijl de indicator aangaf nog vol te zijn. Pas bij uizetten van de apps werd de indicator weer geupdate en bleek de accu dus vrijwel leeg te zijn. In mijn auto hangt hij daarom ook altijd aan de stroom.JKratos schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 22:09:
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met men telefoon/accu. Kort gezegd: hij is achterlijk snel leeg en dan bedoel ik binnen 0.5/1.0 uur! Heb hem net bijvoorbeeld aan de oplader laten hangen tot die zelf aangaf volgeladen te zijn. Stekker eruit gehaald en wat mee zitten spelen met GPS en muziekje geluisterd, niets speciaals dus. Toen weggelegd met nog alle streepjes vol. Nu pak ik hem weer ff en ben in het menu aan het scrollen en zit wat in de instellingen te rommelen en leeg hem weer weg. 2 seconden laten zegt die accu bijna leeg hang aan de oplader!! Hij springt gewoon van het maximale aantal streepjes (5of 6 volgens mij) naar geen één en dan zegt die 2/3 keer vlak achter elkaar dat de accu leeg is en dat de oplader eraan moet. En daarna valt die uit en is die ook niet meer aan te krijgen totdat ik hem aan de lader hang.
Nou heb ik vandaag men nieuwe accu binnen gekregen van Dealextreme en die ook een paar dagen mee zitten spelen om te testen uiteraard. Daar had ik het als eerst mee. Ik dacht geeft niets ik doe de originele er wel weer in en dan kan ik weer door. Maar helaas, ook bij die hetzelfde verhaal.
Heb ook al een hard-reset gedaan omdat ik dacht dat er misschien iets softwarematigs mis was maar ook niets. Zou die (misschien wel pauper) accu van Dealextreme iets met de tel gedaan kunnen hebben waardoor die nou verrot is? Of heeft er misschien iemand een ander mogelijke verklaring?
Ik zou me serieus zorgen maken als de accu met de telefoon in rust zo snel leeg raakt. De dingen die jij hebt gedaan vreten gewoon vermogen.
Gisteren heb ik mijn 5800 weer eens een harde reset gegeven (*#7370#), maar nog geen emailmelding bij het snelkoppelingen scherm. Het is er echt uitgehaald bij v40...Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:05:
[...]
Klopt. Kan ik ook niet. Maar in mijn geval ook niet gewenst.
Net nog even geprobeerd. maar er zit een aparte optie om die e-mail link op het start scherm te plaatsen. Die optie heet "Email melding", "zichtbaarheid" Die laatste staat uit.Zet hem aan en je hebt die klink op je startscherm terug.
Ik ga hem deze week trouwens wegbrengen, maar de klachtenlijst is iets langer geworden dan alleen het scherm. Afgelopen weekend bleek de camera ook uit te vallen na deze 1 keer gebruikt te hebben (het andere bekende probleem)... Omdat ik zelf geen kans zie om hem naar een servicepunt te brengen, wordt het toch maar t-mobile, al hoop ik dat ze heb beter repareren dan mijn N78... (die is weggegaan voor het afbladeren van de lak van de navi-knop, maar ik heb hem én beschadigd teruggekregen en de "glide"-functie van de navi-knop werkt niet meer en de camera-knop niet... Als het goed is heeft hij ook nog garantie, die dus gaat nog een keer terug daarvoor...)
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
ontvang ovi kaarten met gratis wereldwijde navigatie voor je nokia toestel.
download nu op www.nokia.mobi/maps
control alt oeps deleted
...
Verwijderd
Heb hem elke keer terug gehad met de mededeling; hij moest geupdate worden. Tsja.. dat kan ik zelf ook wel!!! Hebben meer mensen dit probleem??
Weet iemand ook of ik nu recht heb op een nieuwe, en iemand over de toonbank moet trekken. Of is het dikke pech?
Ik heb dit ook gehad, teruggestuurd naar een NSP en zei hadden toen een softwareupdate gedaan. Het werkte daarna weer. Uiteindelijk na een paar applicaties installeren liep het touchscreen weer vast. Mijn touchscreen deed toen helemaal niks meer werkte af en toe een minuut, was weer zijn kalibratieinstellingen kwijt, herkalibreren weer even werken, deed dan weer niks. Ik heb dit toen kunnen herleiden naar de phonetorch applicatie. Sinds ik die gedeinstalleert heb ben ik van het crashende touchscreen af.Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:28:
Ik heb nu al voor de DERDE keer mijn 5800 terug gebracht, het touchscreen doet dan helemaal niets meer.
Heb hem elke keer terug gehad met de mededeling; hij moest geupdate worden. Tsja.. dat kan ik zelf ook wel!!! Hebben meer mensen dit probleem??
Weet iemand ook of ik nu recht heb op een nieuwe, en iemand over de toonbank moet trekken. Of is het dikke pech?
ik wist niet beter dan dat alleen de europeese maps en navigatie op dit toestel beschikbaar is/was
mijn excuses voor het misverstand omtrend mijn bericht omgaande dit heugelijke non nieuws feitje
control alt oeps deleted
heb deze sms vandaag ook 2x gehad...cazzie schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:02:
vandaag een sms van nokia:
ontvang ovi kaarten met gratis wereldwijde navigatie voor je nokia toestel.
download nu op www.nokia.mobi/maps
Beetje laat, gezien de nieuwe Ovi maps alweer een tijdje op mn 5800 staat
(en m'n sim op t moment weer in een Samsung zit, omdat mn 5800 nog niet terug is van de NSP
Kunnen ze niet gewoon bijhouden wie wat gedowned heeft en daar de smsjes op afstemmen!?
[/rant]
[ Voor 9% gewijzigd door Chillz op 08-03-2010 22:26 ]
Leeg - Sinds 20180907
Was niet (direct) negatief richting jou bedoelt hoor, vind dat alleen weer zo'n typisch nokia smsje:cazzie schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:57:
[...]
ik wist niet beter dan dat alleen de europeese maps en navigatie op dit toestel beschikbaar is/was
mijn excuses voor het misverstand omtrend mijn bericht omgaande dit heugelijke non nieuws feitje
"laten we 3 maand nadat er iets nieuws beschikbaar is ook nog even een smsje sturen"
verder is het voor de prijs wel een leuke telefoon met veel features..
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Sorry Bas, maar dat is gewoon niet waar. Ik zit nu naar m'n snelkoppeling scherm + email + agenda te kijken.deepbass909 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:37:
[...]
<snip>
Gisteren heb ik mijn 5800 weer eens een harde reset gegeven (*#7370#), maar nog geen emailmelding bij het snelkoppelingen scherm. Het is er echt uitgehaald bij v40...
<snap>
Je moet wel een email adres toewijzen enzo, maar v40 doet 't nog steeds zoals in v31 met het snelkoppelingen scherm.
Je moet dus wel bij startscherm ook de emailmelding instellen.
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Weet iemand of dit mogelijk is?
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Bij mij kan dit ook niet hoor (v40):J2pc schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:21:
[...]
Sorry Bas, maar dat is gewoon niet waar. Ik zit nu naar m'n snelkoppeling scherm + email + agenda te kijken.
Je moet wel een email adres toewijzen enzo, maar v40 doet 't nog steeds zoals in v31 met het snelkoppelingen scherm.
Je moet dus wel bij startscherm ook de emailmelding instellen.
| Startschermthema | Snelkoppelingen | Startscherm | E-mailmelding |
| Contactenbalk | Snelkoppeling 1 t/m 4 | Contactenbalk, Snelkoppelingen | Optie beschikbaar |
| Standaard | Geen bewerkb. snelkoppelingen | Optie niet beschikbaar | Optie niet beschikbaar |
| Snelkoppelingsbalk | Snelkoppeling 1 t/m 4 | Snelkoppelingen, Zoeken, Muziekspeler, Radio, Agenda | Optie niet beschikbaar |
Dus de optie snelkoppelingen + e-mail + agenda kan niet?
Ben wel benieuwd hoe jij het ingesteld hebt als het je wel is gelukt...
Screenshot van je homescreen?
endeepbass909 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:37:
Gisteren heb ik mijn 5800 weer eens een harde reset gegeven (*#7370#), maar nog geen emailmelding bij het snelkoppelingen scherm. Het is er echt uitgehaald bij v40...
Ik ga hem deze week trouwens wegbrengen, maar de klachtenlijst is iets langer geworden dan alleen het scherm. Afgelopen weekend bleek de camera ook uit te vallen na deze 1 keer gebruikt te hebben (het andere bekende probleem)... Omdat ik zelf geen kans zie om hem naar een servicepunt te brengen, wordt het toch maar t-mobile, al hoop ik dat ze heb beter repareren dan mijn N78... (die is weggegaan voor het afbladeren van de lak van de navi-knop, maar ik heb hem én beschadigd teruggekregen en de "glide"-functie van de navi-knop werkt niet meer en de camera-knop niet... Als het goed is heeft hij ook nog garantie, die dus gaat nog een keer terug daarvoor...)
Ik had die melding ook niet op mijn bureaublad staan, maar nu wel weer. Heb gisteren "Nokia Messaging" geüpdate Over The Air, na herstarten (geen harde reset!) kreeg ik de melding weer op mijn startscherm en krijg ik ook bij instellingen -> persoonlijk -> Startscherm een extra item: E-mailmelding. deze op Ja zetten toonde hem bij mij weer op het startscherm.Koen-D schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:44:
[...]
Bij mij kan dit ook niet hoor (v40):
Startschermthema Snelkoppelingen Startscherm E-mailmelding Contactenbalk Snelkoppeling 1 t/m 4 Contactenbalk, Snelkoppelingen Optie beschikbaar Standaard Geen bewerkb. snelkoppelingen Optie niet beschikbaar Optie niet beschikbaar Snelkoppelingsbalk Snelkoppeling 1 t/m 4 Snelkoppelingen, Zoeken, Muziekspeler, Radio, Agenda Optie niet beschikbaar
[ Voor 28% gewijzigd door jbdeiman op 10-03-2010 12:06 . Reden: Nog een quote ]
Ik heb momenteel een probleem met mij 5800 sinds de update naar v40 kan ik geen applicaties meer installeren.
Dit komt omdat het installatieprogramma bezet is en blijft. Een reset heeft niks geholpen helaas.
Krijg je dat item (E-mailmelding) ook te zien als je Startschermthema ingesteld staat op Snelkoppelingsbalk dan?jbdeiman schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:02:
[...]
en
[...]
Ik had die melding ook niet op mijn bureaublad staan, maar nu wel weer. Heb gisteren "Nokia Messaging" geüpdate Over The Air, na herstarten (geen harde reset!) kreeg ik de melding weer op mijn startscherm en krijg ik ook bij instellingen -> persoonlijk -> Startscherm een extra item: E-mailmelding. deze op Ja zetten toonde hem bij mij weer op het startscherm.
Bij mij is dat item (E-mailmelding) namelijk alleen beschikbaar als ik kies voor Contactenbalk...
Verwijderd
Even je geheugenkaart eruithalen en dan je accu eruit en weer erin zetten en dan moet het weer goed gaanVrietje schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:05:
Hallo,
Ik heb momenteel een probleem met mij 5800 sinds de update naar v40 kan ik geen applicaties meer installeren.
Dit komt omdat het installatieprogramma bezet is en blijft. Een reset heeft niks geholpen helaas.
kan wel, bij snelkoppelingen is bij mij de emailmelding dus wel instelbaar... Heb zo snel geen screenshot, maar ik heb:Koen-D schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:44:
[...]
Startschermthema Snelkoppelingen Startscherm E-mailmelding Contactenbalk Snelkoppeling 1 t/m 4 Contactenbalk, Snelkoppelingen Optie beschikbaar Standaard Geen bewerkb. snelkoppelingen Optie niet beschikbaar Optie niet beschikbaar Snelkoppelingsbalk Snelkoppeling 1 t/m 4 Snelkoppelingen, Zoeken, Muziekspeler, Radio, Agenda Optie niet beschikbaar
1
2
3
4
5
| <status> 4x snelkoppeling zoekbalk mail (1 box, 1 bericht) agenda (momenteel 2 items) |
Meer kan ik er niet van maken....
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Instellingen
|
Persoonlijk
|
Starscherm
| \ \ \
StartschermThema Snelkoppelingen Startscherm EmailMelding
| | | |
Snelkoppelingen 4 apps snelk/zoek/muziek/radio/agenda mail settings |
/edit
Ik heb wel nokia messaging 10.1 geupdate volgens de update history, 10.2 staat nog in de lijst als optionele update. Hij staat alleen niet bij m'n geinstalleerde toepassingen, wel nokia mail.
Kan me herinneren dat nokia messaging bij iedere herstart kwam zeuren over settings, terwijl dat allemaal in de 'gewone' boxen al geregeld was. Volgens mij heb ik 'm er toen weer afgegooid.
[ Voor 21% gewijzigd door J2pc op 11-03-2010 11:52 ]
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Helaas weet dit het probleem niet te verhelpen, bij ik blijf de melding houden en kan dus niks meer installeren.Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:44:
[...]
Even je geheugenkaart eruithalen en dan je accu eruit en weer erin zetten en dan moet het weer goed gaan
Verwijderd
Vreemd dat jij op je PC (in PC Suite) berichten hebt staan die niet in je telefoon staan.Synchroniseren = gelijk maken aan:JKratos schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:21:
Is het ook mogelijk om berichten van je PC naar de tel te kopieren. Als ik hem aansluit op me pc dan kopieert die keurig naar PC Suite toe maar ik heb nu ook berichten in PC Suite/Ovi Suite staan die ik niet op me tel heb staan maar dat wel wil.
Weet iemand of dit mogelijk is?
Kortom. Op beide moet hetzelfde staan, exact hetzelfde.
Zoek daar even naar en zet dat op 2-weg
Verwijderd
Wat wel en niet weergegeven wordt op het home screen fw 40x. Email dus niet meer.Koen-D schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:44:
[...]
http://discussions.europe...s-with-v40-FW/td-p/606652
@jdbdeiman
Dat is de zichtbaarheid van je account-instelling. Ik dacht eerder ook dat dat de oplossing was.k had die melding ook niet op mijn bureaublad staan, maar nu wel weer. Heb gisteren "Nokia Messaging" geüpdate Over The Air, na herstarten (geen harde reset!) kreeg ik de melding weer op mijn startscherm en krijg ik ook bij instellingen -> persoonlijk -> Startscherm een extra item: E-mailmelding. deze op Ja zetten toonde hem bij mij weer op het startscherm.
Verwijderd in "Nokia 5800 Tube - Deel 2"
@JKratos
Wifi scan uit staan? Ik heb het ook weleens gehad met de org. battery.Bij DX had ik een extra batterij gekocht, een namaak. Maar ik kreeg een org. gestuurd. Werkt perfect. Ik denk eerder dat het de fw is. Ik heb er nu eigenlijk geen last meer van.JKratos schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 22:09:
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met men telefoon/accu. Kort gezegd: hij is achterlijk snel leeg en dan bedoel ik binnen 0.5/1.0 uur!
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 14:26 ]
Dat zou goed kunnen, aangezien ik geen idee heb hoe je dit kunt veranderen en er dus ook nooit naar gekeken heb kan het zijn dat dit idd fout staat. Kun je zeggen waar ik dit kan checken, op de tel of bij de instellingen van Ovi Suite? Ik vind het namelijk ook raar dat dit na synchronisatie niet op allebei hetzelfde is, zowel op de tel als in Ovi Suite. Dat houdt tenslotte synchroniseren in: alles overal rechttrekken en hetzelfde.
Betreft mijn accu. Waarschijnlijk is het idd gewoon een kwestie van t veel dingen tegelijkertijd aan hebben staan. Idd dingen als WiFi scan, 3G en GPS dat tikt natuurlijk flink aan. Heb vandaag de originele accu gebruikt en ook flink zitten internetten in de trein en muziek luistern en dergelijke en dat ging toen ook behoorlijk snel. Zeker met een paar belletjes tussendoor. Daarnaast denk ik toch ook dat de accu van DX iets minder van kwaliteit is dan de originele dus dat zal dan ook wel wat mee spelen.
Ik neem dus aan (oei) dat je dat in Ovi Suite ook kunt
Bij jouw verschijnt de optie E-mailmelding dus wel als je als thema Snelkoppelingsbalk hebt gekozen.J2pc schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:33:
[...]
kan wel, bij snelkoppelingen is bij mij de emailmelding dus wel instelbaar... Heb zo snel geen screenshot, maar ik heb:
code:
1 2 3 4 5 <status> 4x snelkoppeling zoekbalk mail (1 box, 1 bericht) agenda (momenteel 2 items)
Meer kan ik er niet van maken....
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9Instellingen | Persoonlijk | Starscherm | \ \ \ StartschermThema Snelkoppelingen Startscherm EmailMelding | | | | Snelkoppelingen 4 apps snelk/zoek/muziek/radio/agenda mail settings
/edit
Ik heb wel nokia messaging 10.1 geupdate volgens de update history, 10.2 staat nog in de lijst als optionele update. Hij staat alleen niet bij m'n geinstalleerde toepassingen, wel nokia mail.
Kan me herinneren dat nokia messaging bij iedere herstart kwam zeuren over settings, terwijl dat allemaal in de 'gewone' boxen al geregeld was. Volgens mij heb ik 'm er toen weer afgegooid.
Bij mij toch echt niet! Vreemd?
Met welk programma heb je die mailbox ingesteld?
Verwijderd
PC Suite, synchronisatie>geavanceerde instellingenEddos schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:14:
Vroeger, in een ver verleden, weet ik dat je dat in PC Suite zelf in moest stellen.
Ik neem dus aan (oei) dat je dat in Ovi Suite ook kunt
Ik draai nog geen OVI Suite op deze PC.Maar.............Tabblad Richting
U kunt de richting van de synchronisatie opgeven. Bij een synchronisatie kunt u gegevens óf in beide richtingen bijwerken: óf alleen van een mobiele telefoon naar de pc óf alleen van de pc naar een mobiele telefoon.
http://support.ovi.com/in...ur_information&lang=en_GB
Ik ga er vanuit dat de standaard instelling 2 richtingen is.Tenminste bij mij wel
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 20:19 ]
Thanx voor t meedenken!.Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 20:17:
[...]
PC Suite, synchronisatie>geavanceerde instellingen
[...]
Ik draai nog geen OVI Suite op deze PC.Maar.............
http://support.ovi.com/in...ur_information&lang=en_GB
Ik ga er vanuit dat de standaard instelling 2 richtingen is.Tenminste bij mij wel
Ik denk dat ik het 'probleem' heb gevonden. ik heb een paar dagen geleden men tel weer ff schoon gemaakt dmv hard reset en geheugenkaartje formatteren en daarna backup terugzetten. Dat is allemaal goed gegaan alleen is dus terug gegaan naar zen fabrieksinstellingen (logisch en ook de bedoeling) en daarbij heeft die het aantal (verzonden) berichten terug gezet op 20 ipv de 999 die ik zelf eerst had ingesteld. En doordat ik hem ging syncen met Ovi voordat ik dat doorhad ging Ovi ook achter lopen met de verzonden berichten.
Nu dus die 999 berichten goed gezet, een wat oudere backup op me tel gezet (waarin dus ook die 'verloren' verzonden berichten stonden), weer syncen met Ovi... en everything fine again!
Ehm, ik zou zeggen gewoon vanuit berichten. Weet het helaas niet meer zeker.Koen-D schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:24:
[...]
Bij jouw verschijnt de optie E-mailmelding dus wel als je als thema Snelkoppelingsbalk hebt gekozen.
Bij mij toch echt niet! Vreemd?
Met welk programma heb je die mailbox ingesteld?
Het is al een hele tijd geleden dat ik ze heb ingesteld, zijn sindsdien gewoon met de backups over de versies meegenomen...
Heel vaag, blijkbaar heb ik een unieke v40 phone met mail, agenda en kinetisch scrollenVerwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:12:
[...]
Wat wel en niet weergegeven wordt op het home screen fw 40x. Email dus niet meer.
http://discussions.europe...s-with-v40-FW/td-p/606652
@jdbdeiman
[...]
Dat is de zichtbaarheid van je account-instelling. Ik dacht eerder ook dat dat de oplossing was.
Verwijderd in "Nokia 5800 Tube - Deel 2"
@JKratos
[...]
Wifi scan uit staan? Ik heb het ook weleens gehad met de org. battery.Bij DX had ik een extra batterij gekocht, een namaak. Maar ik kreeg een org. gestuurd. Werkt perfect. Ik denk eerder dat het de fw is. Ik heb er nu eigenlijk geen last meer van.
* J2pc knijpt in z'n handjes
/edit
Ook in dat nokia draadje is er trouwens wat verwarring over:
16-Jan-2010 10:34 AM
@BullHorn7 - I'm on v40, and on my shortcut screen I have the 4 shortcuts, search, email, music player and calendar. They just made a new way for making the email show on screen. Well not really email, since mine isnt set up. I do have email set up on screen (it would ask me to set up my email if i click on it). What you do is go to Menu>Settings>Personal>Homescreen>Email Notification>Visibility. Set it to "on", and hopefully you'll have email back on your homescreen.
[ Voor 64% gewijzigd door J2pc op 11-03-2010 22:02 ]

Dit is uit een foto geknipt, op ware grootte, dus niet verder ingezoomd. Deze streep loopt over de hele lengte van de foto. Ook wanneer ik de camera open en op het scherm kijk is de streep constant in beeld.
Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? Ik neem aan dat de sensor slecht is?
Gaat om in gebouwde navi van de Prius III dynamic.
Binnenkort maar eens naar de garage, kunnen ze meteen de nieuwe firmware voor het remsysteem erop zetten.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
GPS en FM werkten niet. Hulde! Het werkt weer.
Volgens de reparatiebon was hij vanuit het reparatiecentrum naar Nokia zelf gegaan. En aangezien ik niet verwacht dat ze aparte chips gaan vervangen, zal er wel een nieuwe mobo ingezet zijn.
Eerst dacht ik nog dat hij slecht gefixed was. Want hij reageerde voor geen enkele meter.
Maar na een beetje uitvogelen, blijkt dat m'n MicroSD (de meegeleverde 8Gb kaart) kapot is. Ook in andere telefoons doet ie niks, andere kaartjes wel in mijn 5800.
Straks maar naar de Saturn om een nieuw kaartje dan...
Leeg - Sinds 20180907
Mijn T-mobile toegangspunt wordt ineens door de telefoon niet meer geaccepteerd. Bij de bestemmingen staat hij nog gewoon, maar ik kan hem nergens meer selecteren.
Heb het toegangspunt al verwijderd en opnieuw toegevoegd, echter zonder resultaat.
Fabrieksinstellen teruggezet: Geen resultaat.
Harde reset gedaan, zonder data terug te zetten: Geen resultaat.
Is er nog iemand die een suggestie voor me heeft ?
Edit: Is inmiddels opgelost. Na, naast het door t-mobile geconfigureerde toegangspunt, handmatig een zelfde verbinding gemaakt te hebben daar, waren ineens de verbindingen weer zichtbaar en bruikbaar.
Had ik waarschijnlijk ook kunnen doen voor mijn reset, scheelde me weer hoop apps installeren. Maar daarentegen heb ik nu in ieder geval weer veel meer egeheugen vrij en is de telefoon weer sneller
[ Voor 30% gewijzigd door miggeltje op 12-03-2010 14:48 . Reden: opgelost ]
Ik heb een vodafone versie van de telefoon. Maar dan nog, ik zie dat v40 of v41 de nieuwste firmware is, gaat wel erg ver.
Verwijderd
daar is al een fw v40 voor.appel00 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:56:
Hey, ik zit nog steeds met v20, ben ik de enige of wat?
Ik heb een vodafone versie van de telefoon. Maar dan nog, ik zie dat v40 of v41 de nieuwste firmware is, gaat wel erg ver.
Had laatst problemen met mijn bluetooth - nou ja, het werkte helemaal niet meer. Dus ook bij een nsp ingeleverd. Is een nieuwe bluetoothchip opgezet...Chillz schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:20:
Gisteren mijn 5800 opgehaald bij de NSP, 2-en-halve week weggeweest ongeveer.
... En aangezien ik niet verwacht dat ze aparte chips gaan vervangen, zal er wel een nieuwe mobo ingezet zijn...
Dus, hoewel ze soms wel chips vervangen, denk ik dat het er aan ligt welke chip.
Verwijderd
Wat vind je "vaag"J2pc schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 21:55:
Heel vaag, blijkbaar heb ik een unieke v40 phone met mail, agenda en kinetisch scrollen
* J2pc knijpt in z'n handjes
/edit
Ook in dat nokia draadje is er trouwens wat verwarring over:
[...]
Dus waarom knijp je in je handjes? Kind!
Als ik die e-mail link zou willen voeg ik toch gewoon 3 shortcuts toe
http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,19019.0.html
Wat ik veel interessanter vind is of iemand weleens CFW op z'n 5800xm heeft gehad of heeft? Zoja welke?
Nummer dialen met voice command gaat goed. Opdracht herkent ie niet.Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:40:
Niemand dus problemen met spraakopdrachten??? Erg vervelend, reset heeft niet geholpen.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 21:46 ]
Verwijderd
bij jou ook? sinds wanneer?Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:31:
[...]
Nummer dialen met voice command gaat goed. Opdracht herkent ie niet.
Ik ben eigenlijk van mening dat als je vind dat hij nu goed draait waarom dan een nieuwe update erop zetten als daar nogal wat twijfels over bestaan. Dus zou zeggen als je twijfelt niet doen.McLovinB schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 09:16:
Advies gevraagd: sinds deze week is ook voor mijn Vodafone 5800 firmware v40 beschikbaar. Maar als ik hier zo alle reacties lees, kan ik niet zeggen dat iedereen even enthousiast is over de update. Ik draai nog op v31.0.101 en ervaar totaal geen problemen. Is het de moeite waard om te updaten of moet ik blij zijn met wat ik nu heb: if it ain't broke, don't fix it???
Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022
Dat ding heeft voor zover ik weet geen hoogtemeter, dus hij zal het wel doen aan de hand van kaarten ofzo. Dus ik denk niet dat je kan corrigeren.kielkiel schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:52:
Op de 5800 staat een programma geïnstalleerd die de hoogte laat zien waarop je je bevindt mbv GPS gegevens. Nu weet ik zeker dat ik me op ongeveer 0 meter NAP bevindt. Het programma zegt dat ik op 40 meter hoogte bevind. Is er een mogelijkheid om deze gegevens te corrigeren?
Verwijderd
Verwijderd
Wie kan mij vertellen, waar ik thema's kan downloaden voor de nokia 5800? Het liefst gratis
Met vriendelijke groet,
Joice van Loenen
Verwijderd
ff googlen, is niet zo moeilijk. het kan in elk geval op dailymobile.se moet je je gratis registreren, zijn meer leuke downloads.Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:40:
Hallo,
Wie kan mij vertellen, waar ik thema's kan downloaden voor de nokia 5800? Het liefst gratis
Met vriendelijke groet,
Joice van Loenen
kijk eens op http://www.esato.com/phon...hp?camera=view&make=Nokia misschien heb je er wat aan.Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:27:
Ik overweeg een 5800 XM te kopen, maar zou het wel prettig vinden als de camera wat beter is dan de N73 die ik nu heb. Kan iemand hier iets zeggen over de kwaliteit van de camera ten opzichte van de N73? Andere kandidaat is een 6710 Navigator die naar verluid een wat betere camera heeft, maar weer een kleiner scherm en geen touchscreen
Verwijderd
[...]
ff googlen, is niet zo moeilijk. het kan in elk geval op dailymobile.se moet je je gratis registreren, zijn meer leuke downloads.
[...]
Hoi,
Aan deze site heb ik wel iets, weet je ook een site te vinden, waar alles in het Nederlands is omschreven?
Ik heb beide toestellen (N73 en 5800) gehad. De foto's van de N73 zijn aanzienlijk beter. Onder perfecte omstandigheden (erg veel licht op een stralende dag) doet de 5800 het ietsje beter. In alle andere gevallen (dus ook in de schaduw op een zonnige dag) zullen de foto's van de N73 scherper zijn en meer details bevatten. De 5800 is een erg fijn toestel (zonde dat ik hem heb weggedaan), maar voor het maken van foto's is hij vrijwel waardeloos.Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:27:
Ik overweeg een 5800 XM te kopen, maar zou het wel prettig vinden als de camera wat beter is dan de N73 die ik nu heb. Kan iemand hier iets zeggen over de kwaliteit van de camera ten opzichte van de N73? Andere kandidaat is een 6710 Navigator die naar verluid een wat betere camera heeft, maar weer een kleiner scherm en geen touchscreen
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Het is 'vaag' dat een aantal mensen het wel voor elkaar krijgt om mail & agenda op het snelkoppelingenscherm te krijgen, terwijl de rest dat niet blijkt te lukken.Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:31:
[...]
Wat vind je "vaag"Die e-mail link zal mij worst zijn. De rest heb ik natuurlijk ook, agenda en kinetisch scrollen.
Dus waarom knijp je in je handjes? Kind!
Als ik die e-mail link zou willen voeg ik toch gewoon 3 shortcuts toe![]()
http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,19019.0.html
Wat ik veel interessanter vind is of iemand weleens CFW op z'n 5800xm heeft gehad of heeft? Zoja welke?
[...]
Nummer dialen met voice command gaat goed. Opdracht herkent ie niet.
Er is door een aantal mensen gezegd (en wordt volgehouden) dat het niet kan, terwijl dat onjuist is. Mijn post was om aan te geven dat het nogal onzinnig is om vol te houden dat het niet kan, terwijl in het aangedragen 'bewijs' al staat dat er mensen zijn waarbij het wel lukt (inclusief ondergetekende).
De logische conclusie zou zijn dat Nokia een probleem in z'n firmware heeft, waardoor veel mensen dit niet in kunnen stellen.
Vervolgens kun je stellen dat het onzinnig is om door te discussieren over het wel of niet mogelijk zijn van genoemde functionaliteit, terwijl het empirsche bewijs voor de mogelijkheid overduidelijk is.
Ik kwam tot de conclusie dat dat redelijk onzinnig is, en wil de discussie daarover dan ook niet aangaan. Het lijkt me veel zinniger om samen uit proberen te zoeken of en hoe deze functionaliteit bij de rest van de mensen geactiveerd kan worden.
Maar ga rustig door om mensen voor 'kind' uit te maken. Lijk je 'volwassen' van.
Nope, GPS 'berekent' je hoogte aan de hand van een 'model' van de aardekielkiel schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:52:
Op de 5800 staat een programma geïnstalleerd die de hoogte laat zien waarop je je bevindt mbv GPS gegevens. Nu weet ik zeker dat ik me op ongeveer 0 meter NAP bevindt. Het programma zegt dat ik op 40 meter hoogte bevind. Is er een mogelijkheid om deze gegevens te corrigeren?
gps altitudeWhat this means is that if you are walking on the seashore, and see your altitude as -15 meters, you should not be concerned. First, the geodetic model of the earth can have much more than this amount of error at any specific point and Second, you have the GPS error itself to add in. As a result of this combined error, I am not surprised to be at the seashore and see -40 meter errors in some spots.
[ Voor 24% gewijzigd door J2pc op 16-03-2010 11:23 ]
Je vind het bij berichten > Opties > instellingen > SMS > Voorkeursverbinding, trouwens .
Maargoed, ik ben erg blij met v40! (in mijn ervaring t.o.v. v31 vodafone branded:) Het grootste verschil is dat hij merkbaar sneller reageert. Het menu opent en reageert sneller tijdens het bladeren. Een ander groot voordeel van de unbranded versie vind ik dat de reclame van vodafone en haar (betaal)-diensten weg is. Wat een verademing! (ik trek ongevraagde reclame vrij slecht
Ik kan overigens niet mijn agenda weergeven op het hoofdscherm bij gebruikmaking van het contacten-scroll-scherm Wel e-mail met Mail-for-exchange. Ik heb productcode 0570026 uitgekozen voordat ik ging updaten.
Alles bij elkaar zijn (gelukkig en voorlopig) mijn frustraties over deze telefoon weer voorbij! Super-apparaat!
JKratos: Gefeli!
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb dus die hele telefoon nagespeurd maar geen optie gevonden vwb die link.Maakt ook niet uit omdat ik hem niet echt nodig heb.
Ik heb ook nog even in het rond gereden om de GPS uit te testen. Fix duurde 2min.Daarna bleef die fix continue. Ook als ik stopte en de telefoon in m'n zak stopte en Maps afsloot. Als ik hem weer tevoorschijn haalde was de fix binnen "no time" terug, en "karre" maar weer. Prima dus.
Vreemd vond ik dat bij het invoeren van een straat hij online wou gaat terwijl de kaart offline staat (op microSD)
daar werd echter de straat niet gevonden. Dan heb je nog wel de optie dat je vanaf die kaart kunt kiezen maar dan scroll/zoek je je wezeloos.
Verder zijn er nog wat kleine probleempjes. Verder werkt het wel goed. Even wennen.
[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 23:08 ]
Verwijderd
EbayHuntingduck schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:14:
ik heb al een tijdje een barst in de lcd. Omdat er nu een grote zwarte vlek begint te verschijnen wil ik misschien een nieuwe lcd plaatsen. Waar vind je deze het goedkoopst(op dx zijn ze nogal duur)? En is het plaatsen van een scherm moeilijk?
Werkt inderdaad.Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:11:
http://www.mobicreed.com/2010/03/17/doodle-jump-s60v5-ita/
Doodle jump voor de 5800werkt perfect
Maar wel Italiaans
Leeg - Sinds 20180907
Het enige wat ik kan bedenken is dat de emailmelding in v40 wel is uitgeschakeld in het snelkoppelingenscherm, maar als je onder v31 het actief had, deze optie na updaten actief is gebleven. Bij mij verdween hij namelijk pas ná een harde reset en ik kan hem sindsdien niet meer terug krijgen.J2pc schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:06:
[...]
Het is 'vaag' dat een aantal mensen het wel voor elkaar krijgt om mail & agenda op het snelkoppelingenscherm te krijgen, terwijl de rest dat niet blijkt te lukken.
Er is door een aantal mensen gezegd (en wordt volgehouden) dat het niet kan, terwijl dat onjuist is. Mijn post was om aan te geven dat het nogal onzinnig is om vol te houden dat het niet kan, terwijl in het aangedragen 'bewijs' al staat dat er mensen zijn waarbij het wel lukt (inclusief ondergetekende).
De logische conclusie zou zijn dat Nokia een probleem in z'n firmware heeft, waardoor veel mensen dit niet in kunnen stellen.
Vervolgens kun je stellen dat het onzinnig is om door te discussieren over het wel of niet mogelijk zijn van genoemde functionaliteit, terwijl het empirsche bewijs voor de mogelijkheid overduidelijk is.
Ik kwam tot de conclusie dat dat redelijk onzinnig is, en wil de discussie daarover dan ook niet aangaan. Het lijkt me veel zinniger om samen uit proberen te zoeken of en hoe deze functionaliteit bij de rest van de mensen geactiveerd kan worden.
Maar ga rustig door om mensen voor 'kind' uit te maken. Lijk je 'volwassen' van.
Er over blijven discussieren dat het wel mogelijk is, is net zo onzinnig overigens. Ik ken het toestel na ruim een half jaar echt door en door en als je een beetje op hebt gelet in dit topic, weet je dat ik ook echt wel weet hoe het toestel werkt (niet de 3rd party software, maar symbian).
Nope, GPS bepaald de hoogte op precies dezelfde manier als de horizontale positie, echter is de hoogtebepaling verre van nauwkeurig. Daarnaast is zeeniveau in Nederland 40 meter hoger dan het ijkpunt (serieus, het zeeniveau is niet overal gelijk). Ik heb 2 gps-ontvangers, en beiden geven ongeveer dezelfde afwijking aan.[...]
Nope, GPS 'berekent' je hoogte aan de hand van een 'model' van de aarde
Als je in het hoofdmenu "Locatie" start, dan naar "GPS-gegevens" gaat, kan je via "opties - Instellingen" bij "Hoogteberekening" een correctie-waarde opgeven.
De onnauwkeurigheid van GPS komt in de hoogteberekening natuurlijk wat meer naar voren dan in het horizontale vlak. Als hij aangeeft dat je 10m meer naar het westen zou staan, vind je dat niet zo raar, maar op -10meter hoogte is toch wat raar
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
186 pagina zijn best veel, maar heb niet kunnen ontdekken hoe je widgets op het homescreen kunt krijgen? wie weet hoe, of een verwijzing naar een posting die het wat meer in jip en janneke taal uitlegt, want ik kom er niet uit
discussieren over wel/niet mogelijk is ook onzinnig (dat staat er ookdeepbass909 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:59:
[...]
Het enige wat ik kan bedenken is dat de emailmelding in v40 wel is uitgeschakeld in het snelkoppelingenscherm, maar als je onder v31 het actief had, deze optie na updaten actief is gebleven. Bij mij verdween hij namelijk pas ná een harde reset en ik kan hem sindsdien niet meer terug krijgen.
Er over blijven discussieren dat het wel mogelijk is, is net zo onzinnig overigens. Ik ken het toestel na ruim een half jaar echt door en door en als je een beetje op hebt gelet in dit topic, weet je dat ik ook echt wel weet hoe het toestel werkt (niet de 3rd party software, maar symbian).
Ik zeg niet dat je het toestel niet kent
Jouw theorie zou best eens kunnen kloppen. En zoiets is veel nuttiger dan zeggen het kan we/niet. Blijkbaar zit de functionaliteit er nog in, maar is die niet meer te activeren als die niet aanstaat? (Ik ga niet proberen 'm uit te zetten
Volgens mij bedoelen we hetzelfde[...]
Nope, GPS bepaald de hoogte op precies dezelfde manier als de horizontale positie, echter is de hoogtebepaling verre van nauwkeurig. Daarnaast is zeeniveau in Nederland 40 meter hoger dan het ijkpunt (serieus, het zeeniveau is niet overal gelijk).
'hoogte' is een relatief begrip. Per satteliet wordt de afstand bepaald. Gecombineerd met de 'bekende' positie van die sattelieten levert dit een locatie in de ruimte op. Dit wordt vervolgens op een model van de aarde geplot en voila, je hebt je hoogte tov de aarde.Ik heb 2 gps-ontvangers, en beiden geven ongeveer dezelfde afwijking aan.
Als je in het hoofdmenu "Locatie" start, dan naar "GPS-gegevens" gaat, kan je via "opties - Instellingen" bij "Hoogteberekening" een correctie-waarde opgeven.
[...]
De onnauwkeurigheid van GPS komt in de hoogteberekening natuurlijk wat meer naar voren dan in het horizontale vlak. Als hij aangeeft dat je 10m meer naar het westen zou staan, vind je dat niet zo raar, maar op -10meter hoogte is toch wat raarPak daarbij dat de driehoeksmeting niet echt geschikt is voor de bepaling van hoogte, waardoor de afwijking nog wat meer toeneemt, en voila, je staat opeen bovenop de Dom volgens je GPS
Kan goed kloppen dat je dat nergens kan vinden. DIt heeft er toch wel voornamelijk mee te maken dat de Nokia 5800 niet beschikt over de mogelijkheid om widgets te tonenVerwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:18:
Vraag:
186 pagina zijn best veel, maar heb niet kunnen ontdekken hoe je widgets op het homescreen kunt krijgen? wie weet hoe, of een verwijzing naar een posting die het wat meer in jip en janneke taal uitlegt, want ik kom er niet uit
Wat trouwens wel jammer is vind ik. Die dingen die ik op de N97 voorbij zie komen zijn toch wel handig denk ik. Hoewel het scherm van de 5800 ook wel kleiner is natuurlijk dus dan zal je in no time je scherm vol hebben hangen met 'rommel'.Crazyanz schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:25:
[...]
Kan goed kloppen dat je dat nergens kan vinden. DIt heeft er toch wel voornamelijk mee te maken dat de Nokia 5800 niet beschikt over de mogelijkheid om widgets te tonen
Niemand die me hier wat duidelijkheid over kan geven?JKratos schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:29:
Kan iemand mij vertellen wat het sms verzenden via 'packet-gegevens' inhoudt? Hij staat standaard (zo heb ik hem dus ook gewoon staan) op GSM maar ik kwam het toevallig tegen en vraag me af wat de verschillen tussen beide zijn. Gaat het verzenden bij de één sneller dan bij de ander ofzo??
Je vind het bij berichten > Opties > instellingen > SMS > Voorkeursverbinding, trouwens .
maar de resolutie is hetzelfdeJKratos schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:36:
...het scherm van de 5800 ook wel kleiner is natuurlijk ...
Leeg - Sinds 20180907
Das waar ja. Laat die widgets wat dat betreft maar gewoon komen dan.
Dat vind ik mijn eigen keuze van die rommel. Geef mij maar widgets en ik hou het zelf wel overzichtelijk.JKratos schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:36:
[...]
Wat trouwens wel jammer is vind ik. Die dingen die ik op de N97 voorbij zie komen zijn toch wel handig denk ik. Hoewel het scherm van de 5800 ook wel kleiner is natuurlijk dus dan zal je in no time je scherm vol hebben hangen met 'rommel'.
Verwijderd
Dan had mijn vermoeden het toch goed, bedankt voor het antwoord, dan gaan we op voor de n97 miniCrazyanz schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:25:
[...]
Kan goed kloppen dat je dat nergens kan vinden. DIt heeft er toch wel voornamelijk mee te maken dat de Nokia 5800 niet beschikt over de mogelijkheid om widgets te tonen
Verwijderd
Wie kan mij vertellen, hoe ik mijn inbox van wijzigen van de berichten? Er moet een mogelijkheid zijn om dit aan te kunnen passen? Volgens bepaalde bronnen zou ik dit via PC SUITE kunnen doen!?
Met vriendelijke groet,
Joice van Loenen
Joice,Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:53:
Hallo,
Wie kan mij vertellen, hoe ik mijn inbox van wijzigen van de berichten? Er moet een mogelijkheid zijn om dit aan te kunnen passen? Volgens bepaalde bronnen zou ik dit via PC SUITE kunnen doen!?
Met vriendelijke groet,
Joice van Loenen
het is mij niet geheel duidelijk wat je bedoeld met je inbox wijzigen. Bedoel je dat je de berichten op de geheugenkaart wilt laten opslaan ipv het telefoongeheugen ?
Dit kan je het best op de telefoon zelf doen.
Open berichten - Opties Instellingen - Overige.
Hier kun je evt. de geheugenkaart selecteren.
Verwijderd
Wat ik eigenlijk bedoel is dat je de Lay out kan veranderen? Berichten van een bepaald persoon bij elkaar kunnen zetten? dat het laatste smsje wat ik krijg niet bovenin komt te staan zegmaar.
Vr. Gr,
Joice van Loenen
mhulsegge schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:20:
[...]
Joice,
het is mij niet geheel duidelijk wat je bedoeld met je inbox wijzigen. Bedoel je dat je de berichten op de geheugenkaart wilt laten opslaan ipv het telefoongeheugen ?
Dit kan je het best op de telefoon zelf doen.
Open berichten - Opties Instellingen - Overige.
Hier kun je evt. de geheugenkaart selecteren.
Ten eerste welkom op het forum en je hoeft op dit forum niet steeds te groeten.Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:31:
Hallo,
Wat ik eigenlijk bedoel is dat je de Lay out kan veranderen? Berichten van een bepaald persoon bij elkaar kunnen zetten? dat het laatste smsje wat ik krijg niet bovenin komt te staan zegmaar.
Vr. Gr,
Joice van Loenen
[...]
Je gaat naar je inbox, kiest Opties -> Sorteren -> volgorde die je wilt.
Dan kan je ook nog in "Berichten" (het hoofdmenu waar je voor "Nieuw bericht" en "Inbox" kan kiezen) Opties openen, en dan Instellingen. Bij "Overige" kan je dan kiezen voor "Berichten wrg. in groepen".
Ben ik ook naar op zoek geweest, helaas werkt Conversation niet op S60v5.
Erg jammer, was/is een fijne applicatie
Verwijderd
Helaas nog steeds problemen met spraakopdrachten. Hij herkent soms wel opdrachten van iets wat hij op de telefoon moet uitvoeren, maar contacten helaas niet terwijl ik dat juist het handigste vind.
Nou ja ik heb nog een jaar de tijd binnen de garantie als ik erover na wil denken om ervoor naar een NSP te gaan. Maar misschien is het met een volgende update wel opgelost, eerder had ik er ook geen problemen mee.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 19:51 ]
Verwijderd
Gr,
Joice
Verwijderd
Al wel opnieuw laten scannen, voorkeur 's-avonds buitenshuis, met de langst bedrade koptelefoon die je hebt?Timo002 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:13:
Sinds ik een harde reset gedaan heb werkt mijn FM radio niet meer! Ik ontvang alleen nog maar ruis, geen enkele zender wordt gevonden. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Ik gebruik hiervoor al 'tijden' Free-Isms, dit iis een programma wat werkt met je smsjes zoals de iphone dat ook doet. Het programma werkt prima, tot ongeveer 1000smsjes van één persoon, dan wordt het wat traag. Verder ben ik er zeer tevreden over!Eddos schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:47:
Wat Joice bedoeld is denk ik zoiets als Conversation, een applicatie voor S60v3 waarbij berichten per contactpersoon gebundeld worden zodat je dus een conversatie hebt (zoiets als Gmail doet met de mail).
Ben ik ook naar op zoek geweest, helaas werkt Conversation niet op S60v5.
Erg jammer, was/is een fijne applicatie
Hiermee kun je toch niet zien hoeveel letters je nog mag typen voor een vol smsje? Dat was het probleem dat ik in ieder geval hadJarnoootje schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:00:
[...]
Ik gebruik hiervoor al 'tijden' Free-Isms, dit iis een programma wat werkt met je smsjes zoals de iphone dat ook doet. Het programma werkt prima, tot ongeveer 1000smsjes van één persoon, dan wordt het wat traag. Verder ben ik er zeer tevreden over!
Een andere optie is de 5530, maar die is toch net iets minder. Touchscreen-modellen boven de 5800 zijn dan weer ontiegelijk duur.
Iemand enig idee? Is de 5800 nog steeds zijn geld waard (goedkoopst in BE: €239)? Komt er binnenkort een waardige opvolger voor de 5800? Wat zijn de alternatieven?
Alvast bedankt!
Maar waarom pak je geen abo? Zou je ook voor de N97 mini gaan, die is nieuwer... Maar ik heb ook nog steeds de 5800 ongeveer een jaar nu, en hij bevalt me nog steeds, alleen het pinnetje van de lader heeft los contact (of heeft zelfs met de 5800 te maken) dus ben wel blij als ik binnenkort weer kan verlengen met nieuw toestel.. pak dan een N97 mini denk ik voor 1 jaar..
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Verwijderd
ik heb een 5800 gekocht, maar heb de laatste tijd nogal wat problemen.
Soms valt mijn telefoon gewoon uit en springt dan weer aan.(zonder de PIN code te vragen).
Soms valt hij ook helemaal uit. Hierna is het heel moeilijk om hem weer aan te zetten. Je moet dan de batterij er uithalen of de oplader er insteken.
Ik heb alles al geprobeerd. Soft- en hard reset. Alle mogelijke updates.
Hij blijft maar uitvallen.
Is er misschien iemand die mij kan helpen?
Alvast bedankt jongens.
Kwakkel woont in België, dus geen "gratis" telefoon bij abo, zoals hierVis schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:10:
Maar waarom pak je geen abo?
@Kwakkel (gefeliciteerd!) : een 5800XM is zeker nog een optie, wanneer je hem los moet kopen, de N97 mini biedt echter wel iets meer, ik weet niet, wat die in België los kost ?
De opvolger van de 5800XM is de X6, maar afgezien van het capacitieve touchscreen en meer geheugen biedt die eigenlijk niet zóveel meer, voor wél veel meer geld, terwijl de 5800XM destijds zeer aantrekkelijk geprijsd was..
GSMs gratis doen ze hier inderdaad niet. Met korting wel, maar ik heb een abo van mijn werkgever dus daar ben ik helaas ook niets mee.
En de N97 mini kost hier 469 euro (bij phonehouse.be, 402 via pixmania.be). De 5800 is dan toch wel een heel stuk goedkoper (239 bij phonehouse.be; 269 via pixmania.be). De X6 (mooi toestel) kost zelfs 506 euro (enkel bij pixmania.be).
Een GSM onder de 250 euro vind ik nog ok. Daarboven is het voor mij persoonlijk wat te duur naar mijn smaak
Avast bedankt voor de tips in ieder geval! Ik slaap er nog even over (en wacht op mogelijk nieuwe reacties
Heb zojuist oordopjes van m'n collega gebruikt. Nu werkt de radio wel weer (bluetooth aan). Dus of mijn telefoon was even niet lekker of mijn eigen oordopjes zijn niet lekker meer. Vanavond nog eens proberen met m'n eigen oordopjes.Timo002 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:13:
Sinds ik een harde reset gedaan heb werkt mijn FM radio niet meer! Ik ontvang alleen nog maar ruis, geen enkele zender wordt gevonden. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Verwijderd
Idd.. ik heb hem nog steeds nietJoepi schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:49:
Wanneer komt firmware update v40.0.001 eindelijk voor NL?
Uhm ik heb op mijn mobiel 40.0.005....bedoel je geen andere?
[ Voor 33% gewijzigd door xppn op 30-03-2010 15:13 ]
Die heb ik ook, sinds een paar weken ... werkt primaxppn schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:09:
Bestaat die update dan? Ik heb nog niks gevonden namelijk.....(bron?)
Uhm ik heb op mijn mobiel 40.0.005....bedoel je geen andere?
welke hij bedoeld is denk ik 40.0.005.003.01, dat is de volledige code
Verwijderd
iemand een idee ???
NuevaSync
Werkt gratis, kan meerdere agenda's bijhouden en werkt beide kanten op.
5 dagen proef, daarna verminderde functionaliteit, maar nog wel gratis tot 11 agenda's.
Hier staat hoe je alles moet instellen.
Z-machine OriginID: JaccoW
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.
[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic