Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:44:
[...]
Ik heb op mijn netwerkbestemming alleen maar 'Internet' staan als standaardverbinding en hierin alleen mijn wlan staan. Maar heb zoals je tipt nu een nieuwe bestemming toegevoegd en die heeft nu dus ook één toegangspunt nl. weer mijn wifi. Maar ik hoop dat dit wel werkt en hij niet automatisch dan alsnog weer iets anders gaat zoeken.
Ik ga het uitproberen, bedankt voor de tip.
[...]
Ik meen dat er redenen genoeg zijn om alleen met wifi te werken, zo betaal ik voor mijn hele abo en telefoon haast niets per maand en kan er van alles mee doen.
Ik ben veel thuis met de kleine en zit dus het meest thuis te prutsen met de telefoon en onderweg heb ik echt geen tijd om overal te internetten. Dan is het puur navigeren (internet niet nodig voor mij) of te bellen, muziek luisteren, e.d.
Maar goed ik weet van je dat je internet erbij hoog oppert voor dit soort toestellen...
Ik weet dat ik het verleden ook weleens ruzie had met het verbinding maken met het goede toegangspunt (wlan of umts). Dan ging het specifiek dat ik juist wlan of umts wou, maar de gsm daar anders over dacht. Dat had dan vooral te maken met toegang tot mijn netwerk thuis (voor putty) of juist niet, omdat mijn internet eruit lag. Volgens mij kon je bij de vorige ovi-maps nog wel kiezen bij de netwerkbestemming dat hij moest vragen, maar dat had ik sowieso uitstaan, want onder het rijden wil je niet ineens een pop-up hebben met de vraag welke verbinding je wilt.
Als je de kaarten op de 5800 hebt staan, je geen gebruikt maakt van A-gps en maps op offline zet, zou hij geen data-verbruik meer mogen veroorzaken. (ik heb even een kleine proef genomen, en in offline bleef de data-teller op 0 staan, zodra ik hem online zet, schiet hij gelijk naar 11kB... Controleer ook eens bij Connectiviteit -> Verbindingsbeheer of er een actieve dataverbinding opstaat. Zolang die actief is, zal er vrijwel nooit om een verbinding gevraagd worden en blijft de telefoon data van internet trekken...
Ik gebruik overigens heel veel het internet onderweg, maar dan vooral met mail- en agenda sync apps, NS-reisplanner Xtra (wat trouwens een slechte app is...) en Mobbler (Last.FM client). Die laatste staat in mijn auto altijd te spelen.
Ik zat het lijstje met bugs voor V40 door te kijken, maar ik kom ze zelf nog niet tegen. Mijn radio sluit gewoon af en ik meen vanochtend gezien te hebben dat RDS werkte (de radio geeft in ieder geval aan RDS te ontvangen, maar daar let ik nooit op eigenlijk). De andere punten heb ik zelf nog niet gezien.
Wat betreft een werkende productcode, je kan hem updaten met de product code voor de Euro2 RED BENE (0570026), dan krijg je gewoon Nederlands en daarvoor is de laatste versie beschikbaar.
@geejeej
Weet je zeker dat bij die fout aanwijzing, je geen fix had op een parallelweg? Dat heb ik namelijk ook weleens gehad, zeker in slecht weer als de GPS-fix matig is, of als de weg recentelijk is aangepast (zoals de A2). Ook leuk bijv. dat je ineens waarschuwing krijgt dat je maar 50 mag, terwijl je toch echt op een 120km/u snelweg rijdt (hij pakte dus de parallelweg, die 15 meter verderop lag).
Geheugenproblemen ben ik nog niet tegengekomen in al de tijd dat ik hem gebruik, alleen als ik de SD-kaart echt nokkie vol had staan.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier