Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:03:
Ik vind de nieuwe firmware trouwens wel een verbetering ook al ontdekte ik een probleem nl. als het alarm afgaat kan ik op stoppen of snooze drukken maar de phone reageerd niet, iemand enige raad in deze ?
Kwam vandaag ook zo'n bug tegen.
Ging een agenda herinnering af, ziet er leuk uit. 2 lopende balkjes;
één voor "stoppen" en één voor "stil". Maar ik kan drukken op beide knoppen wat ik wil..... door de keylock beveiliging reageerd het toestel niet. En het schuifje een keer na beneden halen om de GSM te aktiveren helpt ook niet...... touchscreen reageert totaal niet. GSM uit-knop (bovenop) was de enige redmiddel om van het alarm af te komen.

erg irritant.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, je moet je ogen ff open doen. Je ziet een balkje lopen, je moet die beweging maken met je vinger (soort iPhone key unlock). En dan gaat ie doen wat je wil.

Overigens kan je ook heel simpel de telefoon omdraaien fysiek, dan gaat ie ook op snooze!

Maar ik zit dan weer met iets anders, hoe krijg ik kaarten in die nieuwe Ovi maps???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:41:
Nee hoor, je moet je ogen ff open doen. Je ziet een balkje lopen, je moet die beweging maken met je vinger (soort iPhone key unlock). En dan gaat ie doen wat je wil.

Overigens kan je ook heel simpel de telefoon omdraaien fysiek, dan gaat ie ook op snooze!

Maar ik zit dan weer met iets anders, hoe krijg ik kaarten in die nieuwe Ovi maps???
Via de ovi suite op de pc, daarin kaarten kiezen en voices en downloaden naar de in suite-mode aangesloten phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig.. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo kaarten erop, maar echt makkelijk vind ik die Ovi Maps eigenlijk niet. Ik mis de simpele basisfuncties als Navigeer naar en favoriet opslaan. De rest boeit me niet zo van dat hele spul. Heb een ingebouwde navteq in de auto en zou hem alleen voor coordinaten (ivm parkeren voor geocachen) en lopend willen gebruiken.

edit:

Oeps 2x onder elkaar :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
LessRam schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:32:
[...]

Kwam vandaag ook zo'n bug tegen.
Ging een agenda herinnering af, ziet er leuk uit. 2 lopende balkjes;
één voor "stoppen" en één voor "stil". Maar ik kan drukken op beide knoppen wat ik wil..... door de keylock beveiliging reageerd het toestel niet. En het schuifje een keer na beneden halen om de GSM te aktiveren helpt ook niet...... touchscreen reageert totaal niet. GSM uit-knop (bovenop) was de enige redmiddel om van het alarm af te komen.

erg irritant.
Sliden zoals de iPhone ;)

Wel heb ik gisteren twee keer gehad dat het touchscreen niets meer deed midden in een actie (muziekspeler of internet). Een keer hielp het om de telefoon te locken en te unlocken, de andere keer was het echt herstarten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:00:
Zo kaarten erop, maar echt makkelijk vind ik die Ovi Maps eigenlijk niet. Ik mis de simpele basisfuncties als Navigeer naar en favoriet opslaan. De rest boeit me niet zo van dat hele spul. Heb een ingebouwde navteq in de auto en zou hem alleen voor coordinaten (ivm parkeren voor geocachen) en lopend willen gebruiken.

edit:
Oeps 2x onder elkaar :(
Die zijn er wel hoor, als je een locatie geselecteerd hebt, kun je vervolgens op die balk bovenin drukken en dan opslaan als..
En navigeren naar doe je door te zoeken en dan ook op die balk bovenin te drukken en "drive to" te kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:41:
Dank je! Ik heb nog nooit een iPhone in mijn handen gehad, dus het gebruik van "slide" is compleet nieuw voor mij. Zou ik nooit bedacht hebben. Zelfs niet met mijn ogen open.
Mag ik de bal terug kaatsen ;) ?
ff je ogen open doen en OVI Suite doet de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 19:56
PerfectLight schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 21:30:
[...]

Die zijn er wel hoor, als je een locatie geselecteerd hebt, kun je vervolgens op die balk bovenin drukken en dan opslaan als..
En navigeren naar doe je door te zoeken en dan ook op die balk bovenin te drukken en "drive to" te kiezen...
Dat heb ik inmiddels ook ontdekt, wat ik nog niet heb kunnen ontdekken is hoe je een "thuislocatie" invoert. Je kunt bij navigeren kiezen voor "navigeer naar huis" maar het toewijzen van een adres aan die locatie lukt me niet (of het is niet zo logisch als het zou moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Ovi maps heb ik al afgeschreven. Kan er geen normaal adres mee vinden.. :{ Alles is opeens online wat ie gaat doen (hier in NL geen probleem, maar zit vaak in het buitenland).

Of ik snap het niet (grote kans :D) of het is troep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 10:23:
Die Ovi maps heb ik al afgeschreven. Kan er geen normaal adres mee vinden.. :{ Alles is opeens online wat ie gaat doen (hier in NL geen probleem, maar zit vaak in het buitenland).

Je kunt er best veel mee doen, maar ben het zelf ook nog aan het ontdekken. Hele andere knoppen en manieren van invoeren dan garmin, dus kost wel even tijd voor ik weet hoe het werkt. Maar volgens mij moetj e gewoon thuis kunnen vinden heel makkelijk.

Gisteren in de auto geprobeerd, had hele rare routes en onlogische dingen en als je dan anders rijdt, klik ik op 'andere route' en dan nog geeft hij vreemde meldingen waar je heen moet. Misschien ligt dat aan mij, ik zal het nog eens proberen. Moet toch betrouwbaar zijn dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe OVI suite 2.1 beta
Key new features:

* Contacts sync with Ovi.com - keep your contacts safe online
* Video support - transfer, play and share your videos
* Get new device applications (Independent Application Delivery, IAD) - keep your device applications up-to-date
* Windows 7 support - extended support for new operating system versions
* Download Ovi Share library - get a copy of your Ovi Share content to your computer
* Contacts sync with Mozilla Thunderbird - support for new, popular desktop PIM applications
* Error fixes and performance improvements
* New languages (Hindi, American English and Ukrainian)

http://betalabs.nokia.com/apps/ovi-suite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:40
Paulus73 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 09:58:
[...]

Dat heb ik inmiddels ook ontdekt, wat ik nog niet heb kunnen ontdekken is hoe je een "thuislocatie" invoert. Je kunt bij navigeren kiezen voor "navigeer naar huis" maar het toewijzen van een adres aan die locatie lukt me niet (of het is niet zo logisch als het zou moeten zijn).
om 'Thuis' in te stellen moet je naar de opties gaan en dan naar 'Navigation' dan staat daar 'Home Location'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 10:23:

Moet je eerst de kaart binnenhalen van de betreffende landen. Dan gaat ie niet meer online. Tenzij je A-GPS aan hebt staan, dan gaat ie even online om je positie te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:02:
[...]

Moet je eerst de kaart binnenhalen van de betreffende landen. Dan gaat ie niet meer online. Tenzij je A-GPS aan hebt staan, dan gaat ie even online om je positie te bepalen.
Ik baal hier dus van, heb buiten mijn vaste belbundel 7 euro verbruikt aan overige kosten, geen idee waaraan. Ik vermoed toch aan nokia maps, maar ik heb alle toegangspunten van t-mobile verwijderd en alleen mijn wifi gebruik ik voor internet.
Hoe kan dit nu?? Zo is het nog niet gratis allemaal, kan hij toch automatisch naar T-mobile internet gaan? Wil ik helemaal niet.
Agps stond wel aan, maar zo lang heb ik niet genavigeerd (kwartiertje onderweg) en ik heb wel bij michelin en die andere meuk (o.a. het weer) gekeken maar die maken hopelijk toch gebruik van mijn wifi...??
Helaas kan iik bij ovi maps nergens instellen dat ik mijn wifi wil selecteren, ik kan alleen maar 'internet' vindenen geen toegangspunten selecteren.
Ik weet niet of het allemaal hier aan ligt, maar 7 euro na 1 dag extra kosten vind ik wel veel. :? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:52
Ik heb allerlei product codes geprobeerd maar nergens kreeg ik een update. (Vodafone red) Niet met de NDS, niet met OVI en ook niet over the air.
Welke code zou ik moeten hebben dan?
Ik heb het verder geprobeerd met NSS en met JAF onder windows 7, de code die ik invoerder veranderde wel maar de telefoon reageerde er gewoon niet op lijkt wel.
Ik krijg tenminste steeds de melding dat er geen updates zijn.

Zijn er providers waar je unbranded toestelen krijgt?
Ik heb nu al een paar keer problemen gehad met de vodafone software en na unbranden de originele nokia software erop gezet en geen problemen meer.
Bij mij in de buurt zit er ook geen NSP waar ik even naar toe kan :S

Edit:
De codes die ik al geprobeerd heb:
0581915
0576907
0576714
0558982
0559060
0559298
0577458
0577493
0570026
0575581
0578314
0552438

[ Voor 29% gewijzigd door Ad de Jong op 23-01-2010 15:20 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 18:31

ossy

Festina Lente

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:18:
[...]

Ik baal hier dus van, heb buiten mijn vaste belbundel 7 euro verbruikt aan overige kosten, geen idee waaraan. Ik vermoed toch aan nokia maps, maar ik heb alle toegangspunten van t-mobile verwijderd en alleen mijn wifi gebruik ik voor internet.
Hoe kan dit nu?? Zo is het nog niet gratis allemaal, kan hij toch automatisch naar T-mobile internet gaan? Wil ik helemaal niet.
Agps stond wel aan, maar zo lang heb ik niet genavigeerd (kwartiertje onderweg) en ik heb wel bij michelin en die andere meuk (o.a. het weer) gekeken maar die maken hopelijk toch gebruik van mijn wifi...??
Helaas kan iik bij ovi maps nergens instellen dat ik mijn wifi wil selecteren, ik kan alleen maar 'internet' vindenen geen toegangspunten selecteren.
Ik weet niet of het allemaal hier aan ligt, maar 7 euro na 1 dag extra kosten vind ik wel veel. :? :(
Staat bij Maps onder "Options > Tools > Settings > Internet >Go online at start-up" op "Always ask"? Zo staat hij bij mij en hij vraagt het idd netjes zeg altijd nee en gebruik al weken maps (5800 navigation edition) en heb nog nooit datagebruik gehad van maps

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 08:39:
[...]

Dank je! Ik heb nog nooit een iPhone in mijn handen gehad, dus het gebruik van "slide" is compleet nieuw voor mij. Zou ik nooit bedacht hebben. Zelfs niet met mijn ogen open.

[...]

Mag ik de bal terug kaatsen ;) ?
ff je ogen open doen en OVI Suite doet de rest
Dat mag uiteraard, het was ook niet aanvallend bedoeld. Stond een beetje stom, bedoelde er meer mee: je moet je ogen open doen na de wekker, op de telefoon kijken en kijken welke kant de balk oploopt om hem uit te zetten. Kwam er volgens mij een beetje ongelukkiger uit dan bedoeld, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poelie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01-2024
theBandit schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:01:
Ik heb allerlei product codes geprobeerd maar nergens kreeg ik een update. (Vodafone red) Niet met de NDS, niet met OVI en ook niet over the air.
Ik heb het verder geprobeerd met NSS en met JAF onder windows 7, de code die ik invoerder veranderde wel maar de telefoon reageerde er gewoon niet op lijkt wel.

Ik heb nu al een paar keer problemen gehad met de vodafone software en na unbranden de originele nokia software erop gezet en geen problemen meer.

Edit:
0581915
0576907
0576714
0558982
0559060
0559298
0577458
0577493
0570026
0575581
0578314
0552438
0570026 werkte in een keer voor mijn rode 5800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
theBandit schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:01:

Edit:
0581915
0576907
0576714
0558982
0559060
0559298
0577458
0577493
0570026
0575581
0578314
0552438
Lees mijn actie eens;
LessRam in "Nokia 5800 Tube - Deel 2"

Werkte meteen.

Edit: Ik vermoed dat je vooral eens moet kijken naar JAF. Start je die wel op onder campatibility mode Vista SP2 en als Administrator?

[ Voor 6% gewijzigd door LessRam op 23-01-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
ossy schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:10:
[...]

Staat bij Maps onder "Options > Tools > Settings > Internet >Go online at start-up" op "Always ask"? Zo staat hij bij mij en hij vraagt het idd netjes zeg altijd nee en gebruik al weken maps (5800 navigation edition) en heb nog nooit datagebruik gehad van maps
In de Nederlandse versie is het anders;
Kaarten opstarten
Achter "Opties" (moersleutel) > Internet > Verbinding > Offline/Online

Always ask (altijd vragen) staat er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen die nog steeds niet hebben kunnen upgraden?RM-356

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:32:
[...]

In de Nederlandse versie is het anders;
Kaarten opstarten
Achter "Opties" (moersleutel) > Internet > Verbinding > Offline/Online

Always ask (altijd vragen) staat er niet tussen.
Die opties heb ik niet. Ik heb alle dataverbindingen verwijderd in instellingen>connectiviteit>bestemmingen. Bij WLAN laat ik dan ook nog om verbinding vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
LessRam schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:28:
[...]

Lees mijn actie eens;
LessRam in "Nokia 5800 Tube - Deel 2"

Werkte meteen.

Edit: Ik vermoed dat je vooral eens moet kijken naar JAF. Start je die wel op onder campatibility mode Vista SP2 en als Administrator?
Yep, naar aanleiding van jouw post heb ik dus JAF geprobeerd, moet wel eerlijk zeggen dat ik de XP modus heb geprobeerd. Lijkt mij dat dat niet moet uitmaken....toch? Hij werd toen in 1 keer herkend en alles werkte goed.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ossy schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:10:
[...]

Snap ik dus niets van, ik heb internet uitstaan. Maar als hij toch om verbinding vraagt, omdat ik naar een online dienst wil gaan zoals het weer, dan gaat hij dus wel het internet van tmobile op vrees ik ook al heb ik die er bij bestemmingen er allang uitgegooid en alleen mijn wlan nog staan.
Maar nergens in nokia maps kan ik bij internet mijn wlan selecteren, is dit de truc van nokia om providers tevreden te stellen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

heb laatst proefgereden met de nieuwe maps, en ik moet zeggen dat hij goed bevalt.

Online verkeersinfo, rijbaanbegeleiding, flitspalen zit er allemaal gewoon in.

Zoeken van een adres is veel makkelijker dan bijv garminxt doordat je meteen straat, nr en eventueel plaats kunt invoeren, in plaats van die ellendige lijsten met landen, plaatsen en straten steeds.

Voordeel is ook dat je gewoon alle kaarten erop kan zetten doe je nodig hebt. (heb me afgelopen zomer scheelgezocht naar een knappe kaart van kroatie)

Kortom, voor een gratis navi helemaal goed!

En btw, v40 is ook relaxed. Eindelijk automatisch tobo wisselen!

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:14:
Nog meer mensen die nog steeds niet hebben kunnen upgraden?RM-356
meuk: Nokia 5800 XpressMusic 40.0.005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:31:
[...]

Snap ik dus niets van, ik heb internet uitstaan. Maar als hij toch om verbinding vraagt, omdat ik naar een online dienst wil gaan zoals het weer, dan gaat hij dus wel het internet van tmobile op vrees ik ook al heb ik die er bij bestemmingen er allang uitgegooid en alleen mijn wlan nog staan.
Maar nergens in nokia maps kan ik bij internet mijn wlan selecteren, is dit de truc van nokia om providers tevreden te stellen ??
Niemand bij wie het lukt om met wifi online te gaan met nokia maps????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 09:11:
[...]

ik vrees idd dat het niet lukt om met wifi online te gaan vermits nokia maps er niet eens naar vraagt hoe je online wil althans dat is wat ik ondervind ondanks dat het hier bij altijd vragen staat en ik ook wefi gebruik om te kiezen welk netwerk ik wil gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds geen firmware update voor de duitse productcodes ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:23

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@speurder
Gebruik van wlan is een beetje zinloos bij software die bedoeld is voor gebruik onderweg, vind je ook niet? Dat zou net zo zinnig zijn als een mobiel een ethernet-poort te geven.

Ik heb sinds vrijdag de nieuwe OVI-maps op m'n 5800 staan, en het bevalt me erg goed. Je kan nu instellen wanneer hij moet gaan waarschuwen dat je te hard rijdt (dus niet als je ook maar 1 km boven de vmax uit komt), de optie voor de Michelin-gidsen en Lonely Planet zijn erg leuk en hij start lekker snel op (als in instant).
Nu gebruikte ik OVI-maps sowieso al erg veel als m'n navigatie en als je de oude gewend bent, dan is de overstap niet heel groot. Ze hebben een aantal manco's van de oude eruit gehaald. Ook de snelheid van een GPS-fix is opvallend. Binnen een paar seconden weet m'n telefoon nu waar ik ben.

Alleen baal ik wel steeds meer van het toestel zelf... Elke keer als het toestel iets afkoelt (omdat hij in m'n tas zit, of naast me ligt) dan is het scherm niet meer leesbaar en geeft alleen nog maar strepen. Als ik hem dan in m'n handen of in een broekzak opwarm, werkt het scherm weer... Volgende week ga ik hem maar even leeg trekken, resetten en een andere gsm voor gebruik geschikt maken, dan mogen ze er bij T-Mobile maar eens naar kijken...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hebben meer mensen problemen met NSU installeren? Hij zegt dat er een update gedownload moet worden, download die, en zegt daarna dat hij geen internettoegang heeft en er mee kapt.

NSU staat in Vista SP2 compatibility en Administrator rights staan aan. Firewall uit ook geprobeerd. Ik heb geen idee waarom hij niet wil. Tijdelijke storing? Ik heb Win 7 Ulti
deepbass909 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:10:
@speurder
Gebruik van wlan is een beetje zinloos bij software die bedoeld is voor gebruik onderweg, vind je ook niet? Dat zou net zo zinnig zijn als een mobiel een ethernet-poort te geven.
Er zijn genoeg steden die al een dekkend wifi netwerk hebben hoor, waarom zou je daar wifi niet mogen gebruiken?

[ Voor 36% gewijzigd door twiFight op 24-01-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alliems
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07-2023
beste mensen
ik heb een probleem.
sinds kort heb ik dat me touchscreen niet helemaal meer werkt.
als ik op contacten druk op de homescreen dan voel ik wel een tril maar dan gaat hij bijvoorbeeld de mediabar openen of als ik hem ontgrendel dan opent hij de mediabar en sluit hij. heel snel achter elkaar. of hij gaat hij veel trillen.
nu ik heb de touchscreen er al af gehaald en goed schoon gemaakt maar dat helpte niet. nu zat ik erover te denken om bij een nsp langs te gaan. maar die kan ik niet vinden in den haag,.
wie o wie kan mij helpen

heel erg bedankt

allard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
Een Phonehouse zou ik even kijken, die is daar vast wel.. Hier in Enschede is dat een nsp

[ Voor 8% gewijzigd door PerfectLight op 24-01-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 09:11:
[...]

Hmm, dus als je alleen je wifi verbinding bij 'ineternet' hebt staan werkt dat niet?

Ik heb zelf een onbeperkt online bundel, dus let er eiegnlijk nooit op. Zag wel de optie om niet te roamen, en die is natuurlijk erg welkom :)

Nu ik er eens op let zie ik idd gelijk 3G tevoorschijn komen ipv het wifi symbool (en ik zit gewoon thuis).

Ook apart, je zou verwachten dat als je 'internet' selecteerd, die ook gewoon helemaal gebruikt wordt. Alle andere apps (mail, garmin, internet) doen dat wel...

Dan ben ik bang dat er niks anders voor je opzit om de kaarten erop te zetten (kan via de nieuwe ovi suite), en bij maps->instellingen->intenert->verbinding op 'offline' te zetten.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

alliems schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:31:
beste mensen
ik heb een probleem.
sinds kort heb ik dat me touchscreen niet helemaal meer werkt.
als ik op contacten druk op de homescreen dan voel ik wel een tril maar dan gaat hij bijvoorbeeld de mediabar openen of als ik hem ontgrendel dan opent hij de mediabar en sluit hij. heel snel achter elkaar. of hij gaat hij veel trillen.
nu ik heb de touchscreen er al af gehaald en goed schoon gemaakt maar dat helpte niet. nu zat ik erover te denken om bij een nsp langs te gaan. maar die kan ik niet vinden in den haag,.
wie o wie kan mij helpen

heel erg bedankt

allard
Heb je 'm al eens opnieuw gecalibreerd? Als hij iets anders selecteerd dan waar je klikt kan dat het misschien zijn.
(instellingen->toestel->aanraakinvoer->Kalibrat. aanraakscherm)

Of misschien de software eens updaten / opnieuw installeren / hard reset?
Ik had bij v31 dat m'n toetsenbord af en toe 'knipperde'. Na m'n v40 install is dat ook weg.

offtopic:
verhip, :X dubbel 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alliems
  • Laatst online: 01-07-2023
J2pc schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:52:
[...]

Heb je 'm al eens opnieuw gecalibreerd? Als hij iets anders selecteerd dan waar je klikt kan dat het misschien zijn.
(instellingen->toestel->aanraakinvoer->Kalibrat. aanraakscherm)

Of misschien de software eens updaten / opnieuw installeren / hard reset?
Ik had bij v31 dat m'n toetsenbord af en toe 'knipperde'. Na m'n v40 install is dat ook weg.

offtopic:
verhip, :X dubbel 7(8)7
ik heb paar dagen geleden geupdate naar v40. maar daar ligt het niet aan .
een paar weken terug had ik hetzelfde probleem. maar dat ging gewoon op een dag weg.
calibreren heeft denk ik geen zin. ik kom zelfs niet in instellingen.
ik ga morgen wel even langs de phonehouse . kijken of zij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

twiFight schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:27:
Hebben meer mensen problemen met NSU installeren? Hij zegt dat er een update gedownload moet worden, download die, en zegt daarna dat hij geen internettoegang heeft en er mee kapt.

NSU staat in Vista SP2 compatibility en Administrator rights staan aan. Firewall uit ook geprobeerd. Ik heb geen idee waarom hij niet wil. Tijdelijke storing? Ik heb Win 7 Ulti

[...]

Er zijn genoeg steden die al een dekkend wifi netwerk hebben hoor, waarom zou je daar wifi niet mogen gebruiken?
Omdat Wifi een stuk onbetrouwbaarder is dan UMTS? Ik zou zelf niet willen vertrouwen op wifi-netwerken in een stad voor m'n navigatie... En kaarten kan je via de pc op de telefoon zetten (via maps-loader). Het enige waarvoor online verbindingen nodig zijn, zijn A-GPS, de gidsen en kaart-updates. Als je internet uitzet, de kaarten via maps-loader installeerd en geen gebruik maakt van de gidsen en A-GPS heb je geen verbinding meer nodig.
Er zijn wel meer apps die alleen via UMTS willen werken, zoals Nokia Mail. Dat heeft volgens mij niks met afspraken met de providers te maken, maar meer dat het gewoon altijd zou moeten kunnen werken.

Ik heb het al een keer eerder hier geroepen, als je een geavanceerd toestel als de 5800, iPhone of HTC koopt, dan heb je ook eigenlijk onbeperkt internet nodig. Teveel software gaat er namelijk vanuit dat je internet over UMTS hebt. Bij mijn abbo voor deze gsm heb ik ook onbeperkt internet erbij genomen en voor dat tientje per maand heb ik er wel erg veel gemak van.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:15
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 10:03:
[...]

ik vrees idd dat het niet lukt om met wifi online te gaan vermits nokia maps er niet eens naar vraagt hoe je online wil althans dat is wat ik ondervind ondanks dat het hier bij altijd vragen staat en ik ook wefi gebruik om te kiezen welk netwerk ik wil gebruiken
Het is geen enkel probleem om met maps met wifi online te gaan.

Maps maakt nl gebruik van de zogenaamde bestemmingen. Deze bestemmingen is een groep van verbindingen waarmee je online kunt gaan. Standaard heet deze internet, maar je kan ook je eigen bestemming maken. Als je in de deze groep alleen je wifi verbindingen zet, en vervolgens deze groep gebruikt in maps, gaat hij alleen online met je wifi verbindingen.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
Ik heb die nokia maps gister eens geinstaleerd en beetje mee gespeeld binnenkort maares gebruiken en kijken of die beter bevalt dan sygic (niet dat ik ook maar 1 probleem met sygic heb overigens maar wel chill dat je bij nokia maps werkelijk alle kaarten van de hele wereld gratis kan downloaden en updaten :) )

iemand trouwens nog last van het feit dat je geen foto's meer kan uploaden naar flickr na een update naar V40?

[ Voor 15% gewijzigd door haakjesluiten op 24-01-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
Verder gespeeld met ovi maps ik geloof dat ik sygic er wel af kan gooien. Traffic informatie kan je instellen dat ie automatisch om de 5 minuten(of met stappen van minuten tot max 40min) updates download. Dus altijd up to date flits en file info (klinkt mooi maar moet je uiteraard eerst testen) En wat ik ook wel mooi vind is dat je op http://maps.ovi.com via je pc een route kan plannen en die vervolgens als je een nokia account gebruikt op je telefoon die route ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelbast
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-08 21:03
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:18:
[...]

Had ik ook.

In 't begin maakte het steeds een dataverbinding zonder er om te vragen. Ook al stonden en staan de internet instellingen in Maps op offline
Bleek dat ik positiebepalingserver op automatisch had staan in het menu 'Locatie' op de telefoon
Had ik altijd al ...maar toen maakte Maps daar geen gebruik van! Hen jet uitgezet en nu geen datakosten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driek schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:22:
[...]

Het is geen enkel probleem om met maps met wifi online te gaan.

Maps maakt nl gebruik van de zogenaamde bestemmingen. Deze bestemmingen is een groep van verbindingen waarmee je online kunt gaan. Standaard heet deze internet, maar je kan ook je eigen bestemming maken. Als je in de deze groep alleen je wifi verbindingen zet, en vervolgens deze groep gebruikt in maps, gaat hij alleen online met je wifi verbindingen.
Ik heb op mijn netwerkbestemming alleen maar 'Internet' staan als standaardverbinding en hierin alleen mijn wlan staan. Maar heb zoals je tipt nu een nieuwe bestemming toegevoegd en die heeft nu dus ook één toegangspunt nl. weer mijn wifi. Maar ik hoop dat dit wel werkt en hij niet automatisch dan alsnog weer iets anders gaat zoeken.
Ik ga het uitproberen, bedankt voor de tip.
deepbass909 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:10:
@speurder
Ik meen dat er redenen genoeg zijn om alleen met wifi te werken, zo betaal ik voor mijn hele abo en telefoon haast niets per maand en kan er van alles mee doen.
Ik ben veel thuis met de kleine en zit dus het meest thuis te prutsen met de telefoon en onderweg heb ik echt geen tijd om overal te internetten. Dan is het puur navigeren (internet niet nodig voor mij) of te bellen, muziek luisteren, e.d.
Maar goed ik weet van je dat je internet erbij hoog oppert voor dit soort toestellen...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwelbast schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:52:
[...]

Had ik ook.

In 't begin maakte het steeds een dataverbinding zonder er om te vragen. Ook al stonden en staan de internet instellingen in Maps op offline
Bleek dat ik positiebepalingserver op automatisch had staan in het menu 'Locatie' op de telefoon
Had ik altijd al ...maar toen maakte Maps daar geen gebruik van! Hen jet uitgezet en nu geen datakosten meer.
En bij positiebepalingsmethodes 'op basis van netwerk', kost deze aanzetten ook data->dus kosten?
En de integrated GPS niet neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag de productie code van mijn nokia 5800 aangepast.
Het lukt mij echter niet om de rode versie tekrijgen. De blauwe en grijze versie krijgen is geen probleem.
Code 0559066 en 0570026 geven bij mij de grijze versie weer.

Wat doe ik fout. Zijn er nog mensen met tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Wat maakt het uit? De skins van zowel de rode, grijze als blauwe versie zijn gewoon te downloaden van oa dailymobile :)

Zelf heb ik tijden de grijze skin gebruikt, nu heb ik er een van de 5530 (Pattern).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het voordeel van het veranderen van productcodes behalve dat je misschien eerder kunt upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:04:
Wat is het voordeel van het veranderen van productcodes behalve dat je misschien eerder kunt upgraden?
Geen Vodafone/provider crapzooi op je telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icyzer schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:20:
[...]

Geen Vodafone/provider crapzooi op je telefoon
Kan goedkoper. Een ander theme erop gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bugs in de laatste firmware

http://discussions.europe...=swupdate&thread.id=67231

http://discussions.europe...swupdate&thread.id=66522#

Ik denk dat het beter is te wachten totdat deze bugs weer zo opgelost.

Moderator UK Nokia forum schrijft
Updates for country variants have not yet been released, only generic regional variants (EURO, APAC, MENA).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:05:
Updates for country variants have not yet been released, only generic regional variants (EURO, APAC, MENA).
En wat betekent dat precies? Euro, apac, mena?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Laatst online: 12-09 19:58
Europa, Asian-Pacific , Middle East and North Africa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:36:
[...]

Kan goedkoper. Een ander theme erop gooien.
Themes veranderen niet het bootlogo en de verwijzing in je diensten-menu hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ovi maps maar eens geprobeerd en ik ben er niet kapot van. Waarom? Hij moet vaker dan sygic herberekenen en hij zei ook op 2 plekken het verkeerde (nu links afslaan midden op de snelweg en rechtdoor rijden terwijl ik moest afslaan) Bovendien duurt het instellen van een bestemming langer bij ovi dan bij sygic. Óhja en tegen dat ik 45 minuten in de auto zat, begon hij te zeuren dat het geheugen vol zat. Voorlopig blijft het dus nog sygic voor mij.

trouwens, ik zou het niet als voordeel zien om de vodafone firmware kwijt te zijn. Hun aanvulling op de v30/v31 firmware vind ik persoonlijk erg fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:30
Ik gebruik deze telefoon nu een jaar en ik begin steeds minder tevreden te worden..
Wanneer doet Nokia is wat aan de software zodat de telefoon ook gewoon doet wat ie moet doen.
Vastlopers, geen melding meer bij nieuwe sms, snelkoppelingenbalk kwijt en niet meer terug te toveren, wekker die soms een kwartier te laat afgaat..

Ik mag toch wel van een telefoon verwachten dat de wekker afgaat op de tijd dat je hem hebt ingesteld.
En het zou ook fijn zijn als hij trilt of een geluidje maakt als er een sms binnen komt. Firmware update heeft het niet verholpen iig..

Oh ja, wat ik nu ook sinds kort heb is dat als ik een sms krijg, geen naam meer zie maar het nummer. Terwijl dit nummer gewoon gekoppeld is aan een contact :/

Dus tegenwoordig gaat het zo: ik krijg een sms, de telefoon maakt daar totaal geen melding van. Kijk ik in m'n inbox zie ik een nummer en dan moet ik zelf gaan controleren welke persoon gekoppeld is aan dit nummer:p
Wat een gebruiksgemak!! ;(

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:29:
[...]
Themes veranderen niet het bootlogo en de verwijzing in je diensten-menu hoor?
Je meent het.De rest wel :P
Ik zou sowiezo niet de productcode veranderen als je nog garantie hebt om alleen die Vodafone meuk weg te krijgen.Dat bootlogo zie je alleen als je opstart. en hoe vaak doe je dat?

@Gerwin89,

je wilt niet weten hoeveel bugs er in deze laatste 40x versie zitten.Ik wacht wel totdat ze met een nieuwe upgrade gaan komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Gerwin89 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:59:
Ik gebruik deze telefoon nu een jaar en ik begin steeds minder tevreden te worden..
Wanneer doet Nokia is wat aan de software zodat de telefoon ook gewoon doet wat ie moet doen.
Vastlopers, geen melding meer bij nieuwe sms, snelkoppelingenbalk kwijt en niet meer terug te toveren, wekker die soms een kwartier te laat afgaat..

Ik mag toch wel van een telefoon verwachten dat de wekker afgaat op de tijd dat je hem hebt ingesteld.
En het zou ook fijn zijn als hij trilt of een geluidje maakt als er een sms binnen komt. Firmware update heeft het niet verholpen iig..

Oh ja, wat ik nu ook sinds kort heb is dat als ik een sms krijg, geen naam meer zie maar het nummer. Terwijl dit nummer gewoon gekoppeld is aan een contact :/

Dus tegenwoordig gaat het zo: ik krijg een sms, de telefoon maakt daar totaal geen melding van. Kijk ik in m'n inbox zie ik een nummer en dan moet ik zelf gaan controleren welke persoon gekoppeld is aan dit nummer:p
Wat een gebruiksgemak!! ;(
Zet er dan maar bij: geen mail melding meer (heeft 3 weken wel gewerkt na de laatste update) browser die niet meer op wil starten en kan er zo vroeg op de morgen zo snel geen meer voor de geest halen maar er zijn er meer :(

Bij welke provider krijg je nog een Nokia met de originele software? Ben al sinds Libertel een klant daar maar zit er steeds vaker aan te denken om over te stappen.
De laatste telefoons redelijk wat problemen gehad die na updaten naar de originele software allemaal opgelost waren.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 01:07:
[...]

Je meent het.De rest wel :P
Ik zou sowiezo niet de productcode veranderen als je nog garantie hebt om alleen die Vodafone meuk weg te krijgen.Dat bootlogo zie je alleen als je opstart. en hoe vaak doe je dat?
Het gaat ook niet om alleen die Vodafone troep, het gaat vooral om v40 ;)

v40 is inderdaad niet geheel bugvrij, maar nog steeds een stuk fijner dan v31 imo. En ik vertrouw erop dat Nokia snel de bugjes repareert :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:44:
[...]

Ik heb op mijn netwerkbestemming alleen maar 'Internet' staan als standaardverbinding en hierin alleen mijn wlan staan. Maar heb zoals je tipt nu een nieuwe bestemming toegevoegd en die heeft nu dus ook één toegangspunt nl. weer mijn wifi. Maar ik hoop dat dit wel werkt en hij niet automatisch dan alsnog weer iets anders gaat zoeken.
Ik ga het uitproberen, bedankt voor de tip.

[...]

Ik meen dat er redenen genoeg zijn om alleen met wifi te werken, zo betaal ik voor mijn hele abo en telefoon haast niets per maand en kan er van alles mee doen.
Ik ben veel thuis met de kleine en zit dus het meest thuis te prutsen met de telefoon en onderweg heb ik echt geen tijd om overal te internetten. Dan is het puur navigeren (internet niet nodig voor mij) of te bellen, muziek luisteren, e.d.
Maar goed ik weet van je dat je internet erbij hoog oppert voor dit soort toestellen...
Ik weet dat ik het verleden ook weleens ruzie had met het verbinding maken met het goede toegangspunt (wlan of umts). Dan ging het specifiek dat ik juist wlan of umts wou, maar de gsm daar anders over dacht. Dat had dan vooral te maken met toegang tot mijn netwerk thuis (voor putty) of juist niet, omdat mijn internet eruit lag. Volgens mij kon je bij de vorige ovi-maps nog wel kiezen bij de netwerkbestemming dat hij moest vragen, maar dat had ik sowieso uitstaan, want onder het rijden wil je niet ineens een pop-up hebben met de vraag welke verbinding je wilt.
Als je de kaarten op de 5800 hebt staan, je geen gebruikt maakt van A-gps en maps op offline zet, zou hij geen data-verbruik meer mogen veroorzaken. (ik heb even een kleine proef genomen, en in offline bleef de data-teller op 0 staan, zodra ik hem online zet, schiet hij gelijk naar 11kB... Controleer ook eens bij Connectiviteit -> Verbindingsbeheer of er een actieve dataverbinding opstaat. Zolang die actief is, zal er vrijwel nooit om een verbinding gevraagd worden en blijft de telefoon data van internet trekken...

Ik gebruik overigens heel veel het internet onderweg, maar dan vooral met mail- en agenda sync apps, NS-reisplanner Xtra (wat trouwens een slechte app is...) en Mobbler (Last.FM client). Die laatste staat in mijn auto altijd te spelen.

Ik zat het lijstje met bugs voor V40 door te kijken, maar ik kom ze zelf nog niet tegen. Mijn radio sluit gewoon af en ik meen vanochtend gezien te hebben dat RDS werkte (de radio geeft in ieder geval aan RDS te ontvangen, maar daar let ik nooit op eigenlijk). De andere punten heb ik zelf nog niet gezien.

Wat betreft een werkende productcode, je kan hem updaten met de product code voor de Euro2 RED BENE (0570026), dan krijg je gewoon Nederlands en daarvoor is de laatste versie beschikbaar.

@geejeej
Weet je zeker dat bij die fout aanwijzing, je geen fix had op een parallelweg? Dat heb ik namelijk ook weleens gehad, zeker in slecht weer als de GPS-fix matig is, of als de weg recentelijk is aangepast (zoals de A2). Ook leuk bijv. dat je ineens waarschuwing krijgt dat je maar 50 mag, terwijl je toch echt op een 120km/u snelweg rijdt (hij pakte dus de parallelweg, die 15 meter verderop lag).
Geheugenproblemen ben ik nog niet tegengekomen in al de tijd dat ik hem gebruik, alleen als ik de SD-kaart echt nokkie vol had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geprobeerd om nieuwe netwerkbestemming te maken met alleen mijn wlan en nu kan ik deze nieuwe bestemming dus wel vinden met ovi maps (en enkele andere appl.). Wat blijkt dus inderdaad: sommige appl. werken niet met toeganspunten die je maar kunt selecteren zoals je wilt, maar alleen met bestemmingen. Als je dan 'internet' selecteert kan het dus zijn dat die soms van je bijv. t-mobile gaat trekken op de een of andere manier ook al heb je daar ook je wlan al 1e prior. ingesteld.
Maak je een nieuwe bestemming dan gebeurt dat kennelijk niet.
HEb dat uitgetest en tijden ovi maps online gegaan met de wifi en op 'verbindingsbeheer' netjes gevonden dat alleen mijn wifi gebruikt wordt.
Hehe, een half jaar bezig geweest om dit dus uit te zoeken.... zo blijf je leren he...

Weet iemand trouwens de juiste screensize die je moet instellen voor .jar applicaties/games? Van alles geprobeerd, maar krijg het scherm nooit mooi, of te groot of te klein. N.B. Ik gebruik het meest alleen de navigatieknoppen bij deze appl. en niet de gameknoppen A tm D.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-02-2023
Nou mijn 5800 aangeboden bij een vodafone winkel voor reperatie van het scherm probleem (strepen en niet meer te lezen). De medewerker gaf mij, zonder dat ik iets uitgelegd had, direct de schuld dat ik het toestel zou hebben laten vallen. Toch wel knap als je het toestel nog niet gezien hebt.
Hij vertelde mij dat het probleem bekend was en dat het lag aan de software. De discussie dat ik al twee keer een harde reset heb uitgevoerd en twee keer nieuwe verse software erop gezet had wilde hij niet aangaan. Hij was zeker van zichzelf.
Het zou een kwartiertje duren. Aangezien ik haast had en niet in staat was om het toestel op te halen heeft mijn pa dat gedaan. Wat schetste mijn verbazing, de telefoon had nog steeds hetzelfde probleem en het enige wat gedaan was, was de nieuwe v40 software (vodafone) erop gezet.
De medewerker heeft letterlijk tegen mijn vader gezegd; De telefoon is weer goed, ik heb hem getest. Ik heb hem enkele malen flink heen en weer geschud en twee keer in de lucht gegooid!

Rara testmethodes hebben ze bij Vodafone. Ga hem weer terug brengen en nu eisen dat ze hem opsturen, want ik geloof er niks van dat het een software fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:15
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:19:
Geprobeerd om nieuwe netwerkbestemming te maken met alleen mijn wlan en nu kan ik deze nieuwe bestemming dus wel vinden met ovi maps (en enkele andere appl.). Wat blijkt dus inderdaad: sommige appl. werken niet met toeganspunten die je maar kunt selecteren zoals je wilt, maar alleen met bestemmingen. Als je dan 'internet' selecteert kan het dus zijn dat die soms van je bijv. t-mobile gaat trekken op de een of andere manier ook al heb je daar ook je wlan al 1e prior. ingesteld.
Maak je een nieuwe bestemming dan gebeurt dat kennelijk niet.
HEb dat uitgetest en tijden ovi maps online gegaan met de wifi en op 'verbindingsbeheer' netjes gevonden dat alleen mijn wifi gebruikt wordt.
Hehe, een half jaar bezig geweest om dit dus uit te zoeken.... zo blijf je leren he...
Mooi dat het gelukt is.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Laatst schreef iemand op dit forum dat hij een memorycard van 32gb in z'n telefoon had gestopt. Ik zou graag willen weten of meer mensen dat hebben geprobeerd en of dat goed is bevallen. Mijn kaartje van 16gb is namelijk bijna vol. Ik gebruik mijn 5800 als mp3-speler, vandaar.
Verder weinig klachten over deze telefoon. Ben erg te spreken over de nieuwe firmware. Gebruik 'm nu een jaar en dat gaat goed. Vooral ook door de vaak nuttige tips en tricks uit dit forum.
Daarvoor dank aan allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

darksens schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:56:
Nou mijn 5800 aangeboden bij een vodafone winkel voor reperatie van het scherm probleem (strepen en niet meer te lezen). De medewerker gaf mij, zonder dat ik iets uitgelegd had, direct de schuld dat ik het toestel zou hebben laten vallen. Toch wel knap als je het toestel nog niet gezien hebt.
Hij vertelde mij dat het probleem bekend was en dat het lag aan de software. De discussie dat ik al twee keer een harde reset heb uitgevoerd en twee keer nieuwe verse software erop gezet had wilde hij niet aangaan. Hij was zeker van zichzelf.
Het zou een kwartiertje duren. Aangezien ik haast had en niet in staat was om het toestel op te halen heeft mijn pa dat gedaan. Wat schetste mijn verbazing, de telefoon had nog steeds hetzelfde probleem en het enige wat gedaan was, was de nieuwe v40 software (vodafone) erop gezet.
De medewerker heeft letterlijk tegen mijn vader gezegd; De telefoon is weer goed, ik heb hem getest. Ik heb hem enkele malen flink heen en weer geschud en twee keer in de lucht gegooid!

Rara testmethodes hebben ze bij Vodafone. Ga hem weer terug brengen en nu eisen dat ze hem opsturen, want ik geloof er niks van dat het een software fout is.
Daarvoor moet die van mij ook nog weg... Bij mijn 5800 is het temperatuur-afhankelijk. Zodra hij afkoelt, gaat het scherm de fout in. In de handen opwarmen is dan genoeg om het scherm te herstellen. Dit kan onmogelijk met de software te maken hebben.
Maar voor ik hem weg breng, wil ik hem eerst even helemaal leeg halen en resetten. En als ik hem bij T-Mobile aanbied, moet ik er voor zorgen dat hij even goed koud is (niet zo moeilijk op dit moment). Dan kunnen ze in de winkel met eigen ogen zien wat er fout gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azhrarn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10-2024
Ik probeer nu al enkele dagen mijn Nokia 5800 up te daten naar een nieuwe firmware.
Ik heb momenteel. Iets van een versie 21.x
Via Wifi lukt het me niet. Hier heb ik al ontdekt omdat mijn productcode blijkbaar overeenkomt met Mobistar en mobistar houd zich hier niet mee bezig. Heb dan geprobeerd met een aanpassing van de produktcode via NSS. De code is nu 0570026. Dit lijkt ook niet te werken...
Dan ben ik nu aan het proberen via USB kabel. Dit lijkt goed te gaan. Hij detecteert een 40.x update, hierna wil OVI Suite deze installeren.
Ik neem dus een backup zoals gevraagd, en dan begint ie eraan.
De GSM schakelt zich dan uit daarna, start terug op met een leeg scherm.
Ik krijg dan een boodschap na enkele tijd dat de verbinding verloren is met het toestel.
Ik volg dan de procedure op het scherm (battery eruithalen, erin, powerknop voor 1 seconde), ik constateer dan dat de Nokia USB Flashing Parent en Flashing Generic te zien zijn voor even onder de device manager. Ik klik dus snel op opnieuw. Maar die GSM verliest even hierna die USB flashing devices toch nog... Ik zit dus muurvast. En zo herhaalt dit zich dit tot in den treure.
Ik krijg deze idiote update procedure maar niet afgerond en in heel de Benelux zijn er geen Nokia Service Points meer... Kan iemand mij helpen of ben ik gedoemd op 21.x te blijven... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:40:
Hallo,
Laatst schreef iemand op dit forum dat hij een memorycard van 32gb in z'n telefoon had gestopt. Ik zou graag willen weten of meer mensen dat hebben geprobeerd en of dat goed is bevallen. Mijn kaartje van 16gb is namelijk bijna vol. Ik gebruik mijn 5800 als mp3-speler, vandaar.
Verder weinig klachten over deze telefoon. Ben erg te spreken over de nieuwe firmware. Gebruik 'm nu een jaar en dat gaat goed. Vooral ook door de vaak nuttige tips en tricks uit dit forum.
Daarvoor dank aan allen!
32 gig werkt als een tierelier hier

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 09:37

ResuCigam

BOFH

ResuCigam schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 07:51:
[...]

Hier ook, ik zit zelfs nog steeds op versie 21.x (KPN). Zijn de verbeteringen dermate groot/aan te raden dat ik daar maar eens over moet gaan zeuren?
Tadaaa, bij de KPN zijn ze kennelijk wakker geworden, sinds afgelopen week wordt daar v31 aangeboden. Ok een jaartje later maar het blijft een vooruitgang :)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mexel schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:24:
[...]

32 gig werkt als een tierelier hier
Van welk merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 17:21
Heeft iemand ervaring met de spraaklabels van de 5800?

Ik wil ze eigenlijk gewoon helemaal uitzetten. Maar die optie kan ik niet vinden...
Als ik namelijk in de auto op mijn Parrot op <groen> druk, verwacht hij een voicecommand van de 5800. De 5800 verwacht dan dus ook een voicecommand van mij, maar ik heb helemaal niks ingesteld. Ik wil dus voorkomen dat ik per ongeluk vreemde dingen ga activeren.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chillz schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:51:

Ik wil ze eigenlijk gewoon helemaal uitzetten. Maar die optie kan ik niet vinden...
Kan volgens mij niet.Waarschijnlijk druk je te lang op die knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:21:

Kan volgens mij niet.Waarschijnlijk druk je te lang op die knop.
Nope. Lang op de knop drukken is op de 5800 zelf.
Die activeert pas na een paar seconden het voice-systeem.

Mijn Parrot gaat al om een voice-opdracht vragen (via de 5800) wanneer je heel kort op <groen> drukt.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:28:
[...]
Het gaat ook niet om alleen die Vodafone troep, het gaat vooral om v40 ;)

v40 is inderdaad niet geheel bugvrij, maar nog steeds een stuk fijner dan v31 imo. En ik vertrouw erop dat Nokia snel de bugjes repareert :Y)
Duidelijk. Ik heb begrepen dat bij provider afhankelijke toestellen de provider eerst de software krijgt, aanpassingen doet vwb eigen meuk en dan terugstuurt naar Nokia die het vervolgens op de server zet. Eerst doet Nokia eigen toestellen.
deepbass909 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:04:
[...]

Controleer ook eens bij Connectiviteit -> Verbindingsbeheer of er een actieve dataverbinding opstaat. Zolang die actief is, zal er vrijwel nooit om een verbinding gevraagd worden en blijft de telefoon data van internet trekken...
Je moet ze allemaal gewoon wissen.Bij mij staat alles zo:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/1zwkttu.jpg
Ik zat het lijstje met bugs voor V40 door te kijken, maar ik kom ze zelf nog niet tegen.
Ik heb al links gepost.Dit is maar een kleine bloemlezing.
Verwijderd in "Nokia 5800 Tube - Deel 2"

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 18:05
Azhrarn schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:58:
Ik probeer nu al enkele dagen mijn Nokia 5800 up te daten naar een nieuwe firmware.
Via Wifi lukt het me niet. Hier heb ik al ontdekt omdat mijn productcode blijkbaar overeenkomt met Mobistar en mobistar houd zich hier niet mee bezig. Heb dan geprobeerd met een aanpassing van de produktcode via NSS. De code is nu 0570026. Dit lijkt ook niet te werken...
Dan ben ik nu aan het proberen via USB kabel. Dit lijkt goed te gaan. Hij detecteert een 40.x update, hierna wil OVI Suite deze installeren.
Ik neem dus een backup zoals gevraagd, en dan begint ie eraan.
De GSM schakelt zich dan uit daarna, start terug op met een leeg scherm.
Ik krijg dan een boodschap na enkele tijd dat de verbinding verloren is met het toestel.
Ik volg dan de procedure op het scherm (battery eruithalen, erin, powerknop voor 1 seconde), ik constateer dan dat de Nokia USB Flashing Parent en Flashing Generic te zien zijn voor even onder de device manager. Ik klik dus snel op opnieuw. Maar die GSM verliest even hierna die USB flashing devices toch nog... Ik zit dus muurvast. En zo herhaalt dit zich dit tot in den treure.
Ik krijg deze idiote update procedure maar niet afgerond en in heel de Benelux zijn er geen Nokia Service Points meer... Kan iemand mij helpen of ben ik gedoemd op 21.x te blijven... :(
Hier had ik ook last van. Ik heb een paar keer het ding gewoon opnieuw aangezet ipv batterij eruit en toen ging hij ineens verder met updaten. Was al bang dat ik hem gebricked had, maar wonder boven wonder was hij toch geflashed met de nieuwe firmware.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

productcode : 0576907
Nog geen V40 beschikbaar, iemand anders met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:46:
[...]

Duidelijk. Ik heb begrepen dat bij provider afhankelijke toestellen de provider eerst de software krijgt, aanpassingen doet vwb eigen meuk en dan terugstuurt naar Nokia die het vervolgens op de server zet. Eerst doet Nokia eigen toestellen.

[...]

Je moet ze allemaal gewoon wissen.Bij mij staat alles zo:

[afbeelding]

[...]

Ik heb al links gepost.Dit is maar een kleine bloemlezing.
Verwijderd in "Nokia 5800 Tube - Deel 2"
Ik bedoel dat ik de bugs nog niet heb gemerkt in mijn toestel ;) Tot nu toe werkt hij eigenlijk nog net zo als met v31, maar met bijv. het automatisch aanpassen van het keyboard (JEEEEEEJ :D )

Als ik namelijk in de auto op mijn Parrot op <groen> druk, verwacht hij een voicecommand van de 5800. De 5800 verwacht dan dus ook een voicecommand van mij, maar ik heb helemaal niks ingesteld. Ik wil dus voorkomen dat ik per ongeluk vreemde dingen ga activeren.
Je kan ze niet uitzetten, maar je kan wel de gevoeligheid zo laag mogelijk zetten en instellen dat hij handmatige verificatie vereist bij een opdracht (Het toestel herkent wat je zegt en je moet op het toestel bevestigen dat dit ook uitgevoerd moet worden).
Dit kan je aanpassen bij Instellingen -> telefoon -> Sprk.opdrachten
Zo minimaliseer je in ieder geval het risico dat hij dingen doet die je niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
deepbass909 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:38:

Je kan ze niet uitzetten, maar je kan wel de gevoeligheid zo laag mogelijk zetten en instellen dat hij handmatige verificatie vereist bij een opdracht (Het toestel herkent wat je zegt en je moet op het toestel bevestigen dat dit ook uitgevoerd moet worden).
Dit kan je aanpassen bij Instellingen -> telefoon -> Sprk.opdrachten
Zo minimaliseer je in ieder geval het risico dat hij dingen doet die je niet wilt.
Clever thinking d:)b

Heb "Gevoeligheid herkenning" zo hoog mogelijk gezet en "Opdrachtverificatie" op handmatig.
Zo in de auto ns uitproberen of hij m niet pakt :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:06

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

...
Yups, ik denk dat ik je kan helpen, want ik had precies hetzelfde probleem. Het is wat werk, maar daarna kan je waarschijnlijk ook updaten. Het probleem ligt in de usb connectivity cable driver, die te nieuw is...
Volgens mij heb ik ergens een versie 6.86 weten te downloaden, die ook prima werkte.

1) install the most recent Nokia Software Updater
2) install the most recent Nokia PC Suite
3) uninstall Nokia Connectivity Cable Driver from Add or Remove programs in Control Panel
4) install the older Nokia Connectivity Cable Driver (6_85_10)

Restart your PC if asked to do so.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
deepbass909 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:19:
[...]

Daarvoor moet die van mij ook nog weg... Bij mijn 5800 is het temperatuur-afhankelijk. Zodra hij afkoelt, gaat het scherm de fout in. In de handen opwarmen is dan genoeg om het scherm te herstellen. Dit kan onmogelijk met de software te maken hebben.
Maar voor ik hem weg breng, wil ik hem eerst even helemaal leeg halen en resetten. En als ik hem bij T-Mobile aanbied, moet ik er voor zorgen dat hij even goed koud is (niet zo moeilijk op dit moment). Dan kunnen ze in de winkel met eigen ogen zien wat er fout gaat...
Ik heb dit probleem ook gehad. Een uurtje bij een echt servicepoint (Ricom in Schiedam) bracht de oplossing: een nieuw beeldscherm :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:08:
[...]

Ik heb dit probleem ook gehad. Een uurtje bij een echt servicepoint (Ricom in Schiedam) bracht de oplossing: een nieuw beeldscherm :)
Moet je voor zon beurt bij een service point ook betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:56:
[...]

Moet je voor zon beurt bij een service point ook betalen?
Dat hangt er vanaf, kan ik hier vandaan niet zien 8)
Maar in mijn geval was het garantie, niet als gevolg van val- of drukschade.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
Even een algemeen vraagje aan iedereen die v40 heeft.. Omdat ik het nergens anders kan vinden:

Hebben jullie ook dat je telefoon bij het typen van een smsje, als je op enter drukt, de telefoon niet automatisch naar een hoofdletter overschakelt? ;(

Of ben ik de enige die hier last van heeft? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens bovenstaande mag je helemaal niets met het toestel doen. Behalve dat wat op het scherm komt te staan wat je al beschrijft. De upgrade is dan mislukt.De 5800 kan niet aangesloten zijn op een hub. Maar direct op een van je USB poorten op je PC. Ik heb zelf gisteren bij een buurman z'n 5800 ook nog voorzien van 31x (hij had 20x)

http://www.nokia.nl/suppo...n/repair-and-recycle-main
PerfectLight schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:31:
Even een algemeen vraagje aan iedereen die v40 heeft.. Omdat ik het nergens anders kan vinden:

Hebben jullie ook dat je telefoon bij het typen van een smsje, als je op enter drukt, de telefoon niet automatisch naar een hoofdletter overschakelt? ;(

Of ben ik de enige die hier last van heeft? :(
Nee, bekend probleem. Niet bij mij maar is al eerder hier en op andere forums beschreven.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte lezer,

Nu heb ik een tijd terug een aantal java games op mijn Nokia 5800 xpressmusic geïnstalleerd.
Nu mijn vraag; Hoe krijg ik ze verwijderd?
Heb al lopen zoeken en zoeken maar kan het niet vinden.
Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg,

Patsje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Iemand vroeg een tijdje terug hoe je vooruit routes kon plannen/bekijken met de nieuwe nokia maps zonder fix

Dat kan met de volgende stappen:
1) start maps
2) zoek je beginpunt (via favorieten, of plaatsen zoeken)
3) selecteer je beginpunt (klik op favoriet, of de balk bij plaatsen zoeken), klik op 'toevoegen aan route'
4) Klik op 'nieuw routepunt toevoegen' om een volgende punt (tussenstop / eindbestemming) toe te voegen.
5) Als je klaar bent klik je op 'Route weergeven' (linksonder in route scherm)

tada :)
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:47:
Geachte lezer,

Nu heb ik een tijd terug een aantal java games op mijn Nokia 5800 xpressmusic geïnstalleerd.

Mvg,

Patsje
vanuit het homescreen:

1) middelste/witte knop om naar het menu te gaan
2) instellingen (steeksleutel)
3) Toepass. beheer (mapje + steeksleutel)
4) Geïnst toepass. (rode vakje)
5) Selecteer de te verwijderen app -> Opties -> Verwijderen

succes

[ Voor 38% gewijzigd door J2pc op 26-01-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Eindelijk!!! Voor mijn 5800 (productcode 0576907, Vodafone) is een update beschikbaar via de Nokia Software Updater!!

Ik ga hem zo gelijk updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

turkeyhakan schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:58:
Eindelijk!!! Voor mijn 5800 (productcode 0576907, Vodafone) is een update beschikbaar via de Nokia Software Updater!!

Ik ga hem zo gelijk updaten.
Waarom is er nog geen upgrade voor mij beschikbaar, terwijl ik ook die productcode heb, maar ik heb niet een vodavone branded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik weet niet of die van mij branded is.. Ik gebruik een T-mobile kaart.
Ik heb alleen de Software Updater gestart. Niet via pc suite, maar direct..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

turkeyhakan schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:39:
Ik weet niet of die van mij branded is.. Ik gebruik een T-mobile kaart.
Ik heb alleen de Software Updater gestart. Niet via pc suite, maar direct..
Bij mij zijn er geen updates gevonde via NSU en ook niet via de telefoon zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dan weet ik het ook niet.. sorry.
Die van mij kon ook niet geupdated worden.
Via 0000 geprobeerd, geen updates. Toen via pc, wel een update beschikbaar.. Vreemd.

Maar mijne deed het tot 2-3 dagen geleden ook niet. Ook niet via pc.

Update: Mijn vader heeft precies dezelfde productcode, bij hem werkt het niet. Wat vreemd!

[ Voor 16% gewijzigd door turkeyhakan op 26-01-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:47:
Geachte lezer,

Mvg,

Patsje
Menu>Instellingen?toepassingsbeheer>geinstalleeerde toepassingen, kies welke je wilt verwijderen, daarna "opties","Verwijderen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
Hallo,

Ik heb 2 vervelende problemen, een ervan is dat ik geen mail kon ophalen, en heb de mailbox weggehaald om weer een nieuwe te maken met de goede instellingen.
Maar nu wil hij telkens de Nokia mail installeren, ik kan op geen enkele manier meer de normale mailbox instellen, hij blijft maar met de Nokia mail komen.
Hoe kan ik dit weer goedkrijgen??

2e probleem is dat ik na de v4 update op geen enkele mogelijkheid meer het email icoontje op het display kan krijgen, iig niet met de snelkoppelingsbalk aan..dat is wel altijd zo geweest.
Toestel meerdere malen gereset, maar zonder resultaat.

Alvast bedankt.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:38:
[...]

Waarom is er nog geen upgrade voor mij beschikbaar, terwijl ik ook die productcode heb, maar ik heb niet een vodavone branded
Waarschijnlijk heeft hij gewoon een oudere versie hoor. Lijkt me stug dat de nieuwe al via branded (vodafone) beschikbaar is.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodafone branded van 0577458 naar 0570026 geswitched, via pc fw40 erop, en weer terug naar originele code gezet. Moest wel na eerste NSS switch het .inf file uit /program files/NSS/drivers/usb installeren, anders vond NSS de 5800 bij de tweede keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam

Als ik via mijn Alpine wil bellen moet ik een seconde of 2 op een knop drukken. De eerste keer na de firmware update gebeurde er in eerste instantie niks, maar bleek de 5800 een pop-up te hebben of ik voice commando's wil aanschakelen, na dit bevestigd te hebben, werkte het weer zoals het was.

Spreek ik een naam in bijv. "Jan" dan herhaalt de 5800 de naam en zegt dan nog iets. Het klinkt mij iets als "Jan... word or get mailed?" Ik zeg dan altijd maar terug "Word" maar snap eigenlijk niet eens wat de vraag en de bedoeling van de vraag is.
Iemand die dit wel weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LessRam schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 09:44:
[...]

Spreek ik een naam in bijv. "Jan" dan herhaalt de 5800 de naam en zegt dan nog iets. Het klinkt mij iets als "Jan... word or get mailed?" Ik zeg dan altijd maar terug "Word" maar snap eigenlijk niet eens wat de vraag en de bedoeling van de vraag is.
Volgens mij "bel"+ naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hij geeft dan de optie om te bellen of te mailen, allicht. Zegt dan iets als "home" als het het thuisnummer is of "mobile" bij mobiel. Kan me voorstellen dat ie dat voor mail ook doet, al is het onnozel.

S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• footoo
  • Laatst online: 21-08-2021
LessRam schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 09:44:
[...]

Volgens mij laat hij de gevonden namen of opdrachten in het scherm zien ter controle met als bovenste degene die hij gaat uitvoeren. Reageer je niet dan belt hij de bovenste en zegt in onvervalst computer dialect: "xxx wordt kebeld". Altijd grappig als er iemand naast je zit in de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

footoo schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:40:
[...]

Volgens mij laat hij de gevonden namen of opdrachten in het scherm zien ter controle met als bovenste degene die hij gaat uitvoeren. Reageer je niet dan belt hij de bovenste en zegt in onvervalst computer dialect: "xxx wordt kebeld". Altijd grappig als er iemand naast je zit in de auto!
Klopt. Net ook weer even geprobeerd Groene knop 3 sec. indrukken, dan spreken "xxx wordt gebeld",je krijgt nog een schermpje van het contact dat gebeld wordt. Ondanks dat hij alleen maar je stem vergelijk met hetgeen ingebouwd is, is de vergelijking goed.Nou nog even kijken of dat via een BT oortje ook goed gaat.
Ik heb liever niet dat hij het eerstecontact belt bij geen herkenning. Liefst niet bellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Mensen ik heb na de laatste update (v40.0.005) gezien dat je met de wekker en ook met bellen andere opties krijgt om te stoppen/snoozen dan wel op te nemen/te weigeren.

Ik zie vanaf nu een groene balk (snoozen c.q. opnemen) en een rode balk (stoppen c.q. weigeren) onder elkaar, maar er op drukken helpt niet. De enige manier is om op de groene of rode knop onder het touchscreen te drukken, maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Iemand een idee hoe deze touchscreen-knoppen te bedienen zijn?!

EDIT: Dit probleem is bekend en het zou moeten werken door te 'sliden' van links naar rechts (zie ook http://discussions.europe...swupdate&message.id=66651). Ik denk dat dit bij mij nog niet goed gewerkt heeft omdat ik met problemen zit met m'n touchscreen...als ik ergens tik wordt zit ik er vaak 2cm naast |:(

[ Voor 30% gewijzigd door HwKok op 28-01-2010 08:24 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic