Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K_VL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:09
De bluetooth ondersteuning in linux (ubuntu) is ook sterk verbeterd met V40.
Waar vroeger (V30) het mounten wel wat kon duren en niet erg stabiel was loopt alles nu heel vlot.
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V40: De balkjes 'telefoon' en 'contacten' op het homescreen onderaan zitten niet zo netjes, er zit een licht randje onderaan. Is dat bij jullie ook??
De balkjes in andere menu's zien er allemaal anders en toch netter uit. Net of dit idd iets nepperigs is geworden, of namaak van een andere telefoon (de 5530)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:24
Weet iemand hier een goede remote control app voor de PC via bluetooth? Bijvoorbeeld dat je volgende, vorige, play/pause en volume kan aanpassen in Windows Media Player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 13:05
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:50:
V40: De balkjes 'telefoon' en 'contacten' op het homescreen onderaan zitten niet zo netjes, er zit een licht randje onderaan. Is dat bij jullie ook??
De balkjes in andere menu's zien er allemaal anders en toch netter uit. Net of dit idd iets nepperigs is geworden, of namaak van een andere telefoon (de 5530)
Ja, heb ik hier ook. Maar alleen bij ''telefoon' en 'contacten' idd. Nergens anders.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntingduck
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-08 14:18
pfff uiteraard zit ik weer te wachten op de update.... weet iemand hoelang het normaal ongeveer hoelang het duurt voordat de volgende groep product codes kunnen updaten? mijn code is trouwens:
0576907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:50:
v40 lijkt inderdaad behoorlijk veel op de firmware van de 5530. Het probleem met de ontransparante en afgeraffelde knopjes op het homescreen is dan ook simpel op te lossen door de originele theme van de 5530 erop te installeren. Hiermee worden alle knoppen op de homescreen transparant en mooi afgewerkt. Deze theme (in alle kleuren) is volgens mij ergens op dailymobile.se gepost.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enige tijd heb ik een 5800 (bij KPN) die mij goed bevalt. Er is echter 1 probleempje dat ik maar niet krijg opgelost.
Wanneer ik aan het bellen ben en het toestel gaat de email ophalen (automatisch iedere 15 minuten) dan wordt de belverbinding verbroken. Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe los ik dit op??

Alvast mijn dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:08
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 08:42:
Sinds enige tijd heb ik een 5800 (bij KPN) die mij goed bevalt. Er is echter 1 probleempje dat ik maar niet krijg opgelost.
Wanneer ik aan het bellen ben en het toestel gaat de email ophalen (automatisch iedere 15 minuten) dan wordt de belverbinding verbroken. Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe los ik dit op??

Alvast mijn dank!
Ik heb laatst een update uitgevoerd voor de Nokia PC Suit en toen kwam ik uit bij de Ovi PC suite. Als ik dat programma start en mijn telefoon aansluit onderzoekt het programma eerst mijn hele telefoon en dat duurt lang. Is er ook een optie om dat uit te zetten? In het optie menu staat alle synchronisaties uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Zijn er al thema's uit gekomen die aangepast zijn voor v40? met dat nieuwe homescreen. Want de meeste thema's maken die een beetje lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
je kan nu ook de thema's van de 5530 gebruiken :)

dan heb je ook de mogelijkheid om transparante dingen op je homescreen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 22:15
Hoe kan ik de firmware van mijn Nokia 5800xm updaten?
Er zijn drie methodes voor:
1) Als je toestel nog maagdelijk nieuw is (of net hard gereset) dan kun je het doen via Firmwareupdate-Over-The-Air (= FOTA).
Voor het updaten altijd eerst je toestel even uit- en aanzetten zodat je toestel vers is opgestart!
Toets hier voor *#0000#. Je komt dan in Apparaatbeheer. Toets Opties > Controleren op updates > Selecteren > Ja. Je krijgt nu een melding dat er geen updates beschikbaar zijn of je kunt een file downloaden. In dat laatste geval is er een update beschikbaar. Volg de instructies.
Als de update klaar is, toestel uit- en aanschakelen en nogmaals proberen of er een update is. Updates gaan per versie omhoog en niet in één keer naar de laatste versie. Het kan dus voorkomen dat je meerdere keren dit proces door moet totdat je de melding krijgt dat er geen updates meer beschikbaar zijn.
2) Via de PC applicatie Nokia Software Updater (= NSU).
Deze kun je hier downloaden. Voor het updaten altijd eerst je toestel even uit- en aanzetten zodat je toestel vers is opgestart! Sluit je toestel aan via een micro USB kabel op je PC. Sluit hem rechtstreeks aan op een USB poort en niet via een hub of dockingstation! Volg de instructies.
3) Via een Nokia Service Point (= NSP) of tegenwoordig ook wel Nokia Care Point genoemd.
Hier flashen ze je toestel met Phoenix Service Software. In dat geval wordt eigenlijk het geheugen geformateerd en wordt alles opnieuw op je telefoon gezet.
Klik hier voor een lijst van NSP's.

Waarom is voor mijn 5800xm de laatste firmware update niet beschikbaar?
Nokia maakt van één toestel meerdere varianten. De meeste voorkomende varianten zijn de operator varianten, in dat geval wordt de firmware gecustomized. Bij hard customization wordt de hele menu structuur onder handen genomen en in de kleur en logica van de betreffende operator gemaakt. Bij T-Mobile varianten krijg je dan een magenta menu. Bij soft customization worden er alleen instellingen anders ingesteld (bijvoorbeeld zijn dan de mobiele internet instellingen niet meer aan te passen) en of worden er bepaalde applicaties verwijderd of toegevoegd.
Voor iedere variant en versie moet apart goedkeuring worden verleend door degene die de customization heeft gevraagd. Per definitie betekent dat dat updates voor deze toestellen altijd later zijn dan de open-markt toestellen. Soms is de vertraging weken, soms maanden en soms wordt een update helemaal niet goedgekeurd.
Ook gebeurd het in de praktijk dat de goedkoopste internetshops hun toestellen in een een ander land of werelddeel kopen waar ze goedkoper zijn. Er zijn namelijk versies waar ook Nederlands als taaloptie is, bijvoorbeeld in de Engelse, Surinaamse en Zuid Afrikaanse markt. Ook deze versies zijn vaak veel later met updates dan de officiële Nederlandse versies.

Kan ik zelf niet even mijn productcode aanpassen zodat ik er een officiële Nederlandse open-markt versie van maak?
Er zijn tooltjes in omloop maar wees gewaarschuwd. Verdiep je zelf eerst goed in de gevolgen van het wijzigen van je productcode voordat je dat klakkeloos doet!
Daarnaast is het de verwachting dat deze "truuk" binnenkort niet meer gaat werken. Op dit moment wordt er nog gekeken naar de productcode in je toestel. De verwachting is dat dit in de nabije toekomst wordt opgevraagd bij een Nokia server. Stel dat je dan een toestel hebt dat oorspronkelijk uit Oost Europa komt (waarbij Nederlands niet een standaard taal is) dan loop je in de toekomst het risico dat je na een update weer de Oost Europese talen hebt en dat je geen Nederlands meer kunt krijgen!
Als je je toestel probeert te updaten wordt dit geregistreerd. Alle productcode wijzigingen worden ook vastgelegd (zie voorbeeld hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter06 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:40:
je kan nu ook de thema's van de 5530 gebruiken :)

dan heb je ook de mogelijkheid om transparante dingen op je homescreen te krijgen.
Kan je dat thema van de 5530 ergens downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx
Woembah schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 21:10:
[...]

v40 lijkt inderdaad behoorlijk veel op de firmware van de 5530. Het probleem met de ontransparante en afgeraffelde knopjes op het homescreen is dan ook simpel op te lossen door de originele theme van de 5530 erop te installeren. Hiermee worden alle knoppen op de homescreen transparant en mooi afgewerkt. Deze theme (in alle kleuren) is volgens mij ergens op dailymobile.se gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi thema, jammer dat de knoppen bij het intypen van berichten nogal rose tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:58
is het mogelijk om bij een NSP een nederlandse firmware erop te laten zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Hebben jullie er ook last van dat als je nu (met de nieuwe firmware) op enter drukt in een smsje dat ie niet automatisch een hoofdletter doet? Erg vervelend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, helaas is dit alleen de rode, ik zoek nog de blauwe.
ziet er verder goed uit, maar wat bedoelt Wouter06 met tansparante dingen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook mijn 5800XM Black effe door de update gehaald. Hopelijk hebbe nze de standaard browser ook effe aangepakt die wilde nog wel eens crashen. Mijn toestel is gekocht in de Nokia store in London, geen locks, en geen gedoe met product codes.

Wel jammer dat ze bij Nokia "vergeten" zijn ons enige theme uptedaten voor transperantie. Heb nu een origineel theme van de 5530 draaien, wat prima bevalt. De 5530 eigenaren krijgen 6 themes, en wij 1. Lijkt erop dat de 5800 een beetje onder geschoven kindje is geworden, terwijl het de top of the range Music Xpress moet zijn :9

Verder nog niet echt show stoppers tegen gekomen in dit firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:03:
[...]

Bedankt, helaas is dit alleen de rode, ik zoek nog de blauwe.
ziet er verder goed uit, maar wat bedoelt Wouter06 met tansparante dingen???
Blauw staat er in deze draad wel tussen. De knopjes en andere zaken in je homescreen worden doorzichtig. Ziet er direct een stuk beter uit dan de 5800 default theme.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/3341ytj.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 10:17 . Reden: Screenshot toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:15:
[...]

Blauw staat er in deze draad wel tussen. De knopjes en andere zaken in je homescreen worden doorzichtig. Ziet er direct een stuk beter uit dan de 5800 default theme.

[afbeelding]
Thanx! idd beter.

Helaas kan ik nog steeds geen python en scribble installeren, ik krijg steeds de melding update mislukt. (Zie software update, nieuwe knop op telefoon sinds v40).
Ook al heb ik alle oude python er af gehaald voor zover ik weet, het lukt dus niet. Iemand een tip?

Eindelijk een hele vriendelijke handleiding gezien hoe je de schermresolutie van .jar appl./games kunt veranderen zie http://www.bitsforfree.eu/tips_and_tricks_zoom.html

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Bij mij weer hetzelfde probleem als bij elke update: e-mailnotificatie is verdwenen. Dan maar een oude back-up teruggezet, dat was het enige wat wou helpen. Harde resets, soft resets, SD formatteren... alles to no avail.

Mijn bevindingen met de nieuwe firmware so far:

http://sanderstruck.blogs...ia-5800-firmware-v40.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Jammer dat heel veel van die transparent thema's op dailymobile een analoge klok hebben :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
bluppfisk schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:11:
Bij mij weer hetzelfde probleem als bij elke update: e-mailnotificatie is verdwenen. Dan maar een oude back-up teruggezet, dat was het enige wat wou helpen. Harde resets, soft resets, SD formatteren... alles to no avail.

Mijn bevindingen met de nieuwe firmware so far:

http://sanderstruck.blogs...ia-5800-firmware-v40.html
Zat het net te lezen en viel me op dat je een opmerking maakt dat je alleen met het balkje aan de zijkant kan scrollen, maar dit kon je ook gewoon doen door iets aan te raken en vervolgens je vinger naar beneden of boven te trekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook bij mij wordt geen nieuwe software gevonden. Niet OTA en niet via NSU. Ik heb de laatste firmware zegt NSU en dat is 31.0.008
Ik heb een officiele Nokia zwart/Grijs dus non-branded.

Ik heb die ding overgenomen via V&A vanmiddag. Ik merkte iets op.Als ik een youtube video-otje afspeelt (via wifi) speelt dat 10-20 sec. Daarna stopt het afspelen.Tenminste het beeld en geluid stopt. De slider onder het beeld loopt gewoon door. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:45:
Ook bij mij wordt geen nieuwe software gevonden. Niet OTA en niet via NSU. Ik heb de laatste firmware zegt NSU en dat is 31.0.008
Ik heb een officiele Nokia zwart/Grijs dus non-branded.

Ik heb die ding overgenomen via V&A vanmiddag. Ik merkte iets op.Als ik een youtube video-otje afspeelt (via wifi) speelt dat 10-20 sec. Daarna stopt het afspelen.Tenminste het beeld en geluid stopt. De slider onder het beeld loopt gewoon door. Iemand een oplossing?
Download de youtube app, werkt 10x beter dan youtube via de browser.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:00:
[...]

Download de youtube app, werkt 10x beter dan youtube via de browser.
Ik gebruik die wel met WM maar voor Nokia heb ik hem niet gezien op m.youtube
ff zoeken dan maar.
Bij het verbinden stelt mij mij een nogal ongewone "Online in de offline mode?" Lijkt me nogal logisch als ik op verbinden klik. En dat ik offline zit wist ik ook wel vandaar dat ik ook online wil:P
Vreemde jongens die Nokia gasten.Anyway bedankt.OK gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Die van mij wilt ook niet updaten. Heb firmware versie V31.0.101.
Geprobeerd via mobiel zelf (0000) en via Nokia software updater.

Iemand een oplossing? Telefoon is van Vodafone, maar is niet branded zeg maar. Ik gebruik een t-mobile sim only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de week mijn mobiel uit mijn zak laten vallen en nu is mijn display kapot. Weet iemand waar ik hem het beste kan laten repareren of is het goed zelf te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:48
Heeft iemand een goede, en gratis, attachment viewer? (Office, PDF).

Bij de eerste versie van mijn T-mobile branded telefoon zat er volgens mij een (trial?)versie van Quickoffice op. Maar sinds de aanpassingen aan de firmware (helaas ook nog geen V40) is die er niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik heb nog niet ge-update, maar hoe zit het met de bluetooth carkit support in V40?
Ik kreeg m'n foon met V30 en V31 niet gekoppeld aan de parrot carkit in m'n autoradio. Blijft constant hangen op connecting, telefoon loopt nagenoeg vast en de enige oplossing is de telefoon opnieuw starten en de stereo uit/aan doen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K_VL
  • Laatst online: 12:09
Icyzer schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:44:
Jammer dat heel veel van die transparent thema's op dailymobile een analoge klok hebben :S
Kan je niet gewoon Klok > Opties > instellingen > Type klok op digitaal zetten? :-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Is het mogelijk om, als je als startscherm-theme "contactenbalk" kiest, slechts 1 contact te selecteren?
Dat kan nu ook, maar dat komt als "2e contact" Contact toevoegen te staan (wat ik niet wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:27:
[...]

ff zoeken dan maar.
Bij het verbinden stelt mij mij een nogal ongewone "Online in de offline mode?" Lijkt me nogal logisch als ik op verbinden klik. En dat ik offline zit wist ik ook wel vandaar dat ik ook online wil:P
Vreemde jongens die Nokia gasten.Anyway bedankt.OK gevonden.
Waarschijnlijk staat je profiel op offline en niet op algemeen of stil oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 08:37:
Ik heb van de week mijn mobiel uit mijn zak laten vallen en nu is mijn display kapot. Weet iemand waar ik hem het beste kan laten repareren of is het goed zelf te doen?
Das klote voor je, bij een NSP kost het meer dan €100. Ik heb er eentje op ebay gekocht voor €45 en heb 'm zelf vervangen, is goed te doen...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 17:21
McKaamos schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:46:
Ik heb nog niet ge-update, maar hoe zit het met de bluetooth carkit support in V40?
Ik kreeg m'n foon met V30 en V31 niet gekoppeld aan de parrot carkit in m'n autoradio. Blijft constant hangen op connecting, telefoon loopt nagenoeg vast en de enige oplossing is de telefoon opnieuw starten en de stereo uit/aan doen.
Wat voor type Parrot heb je?

Ik heb nog v31 op mijn 5800.
In combinatie met een Parrot CK3000evo werkt het totaal niet.
In combinatie met een Parrot CK3100 (oudere fw, nu in m'n auto) werkt het nu wel, maar niet naar tevredenheid.

Ik moet dus nog binnenkort even zowel van m'n 5800 als van m'n Parrot de firmware updaten, ns kijken wat dat scheelt.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik heb mijn productcode op de site van Nokia ingetoetst. Daar staat dat ik niet naar V4.00.05 kan updaten.
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
McKaamos schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:46:
Gerbuik een Parrot CK3200 en heb geen probleem heb nu firmware v40 maar met de oude firmware had ik ook geen probleem

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Chillz schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:40:
[...]

Wat voor type Parrot heb je?

Ik heb nog v31 op mijn 5800.
In combinatie met een Parrot CK3000evo werkt het totaal niet.
In combinatie met een Parrot CK3100 (oudere fw, nu in m'n auto) werkt het nu wel, maar niet naar tevredenheid.

Ik moet dus nog binnenkort even zowel van m'n 5800 als van m'n Parrot de firmware updaten, ns kijken wat dat scheelt.
Ik heb geen idee welke Parrot. Het is een systeem wat ingebouwd zit in m'n stereo.
De Stereo is een Alpine CDE-103BT. Firmware heb ik al ge-update van 3.20 naar 3.60. Volgens de compatibility chart zit er in FW 3.20 geneens support voor de 5800 en FW 3.60 staat getest t/m V21.

M'n pa heeft een Parrot CK3200-LS Color in z'n auto zitten. Daarmee kan ik ook wel eens proberen... eens zien wat dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Is er eigenlijk een goede Augmented Reality applicatie voor de 5800 (zoals bv Sekai Camera voor de Iphone, Layer enz)?
Laat maar... de 5800 heeft geen kompas.

[ Voor 42% gewijzigd door AlexR op 19-01-2010 19:28 . Reden: laat maar... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

turkeyhakan schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:53:
Ik heb mijn productcode op de site van Nokia ingetoetst. Daar staat dat ik niet naar V4.00.05 kan updaten.
Waarom?
Lees de startpost eens vanaf "Er is een nieuwe firmware gereleased, waarom kan ik hem niet op mijn mobiel zetten?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Badpritt, dankje wel! Ik dacht dat ik bij het begin was.

Net met Vodafone gebeld, die weten niet wanneer de goedkeuring plaats zal vinden.. vreemd?!

[ Voor 45% gewijzigd door turkeyhakan op 19-01-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt wel, ze willen er even wat vodafone plaatjes/instellingen in bakken en dan krijgen we 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:04
turkeyhakan schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:21:

Net met Vodafone gebeld, die weten niet wanneer de goedkeuring plaats zal vinden.. vreemd?!
Gewoon even productcode veranderen, 5 minuten werk en je bent van je branding af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon je productcode veranderen en je krijgt hem ook. Volgens mij kan nokia da toch nooit zien als je hem direct terugzet naar je originele code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:49
Wat is een goede productcode voor V40 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Razer schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:43:
[...]

Gewoon even productcode veranderen, 5 minuten werk en je bent van je branding af.
Behalve dan dat die software alleen op 32-bits werkt :/

Morgen maar ff ergens anders proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das klote voor je, bij een NSP kost het meer dan €100. Ik heb er eentje op ebay gekocht voor €45 en heb 'm zelf vervangen, is goed te doen...
Als het bij een NSP meer dan 100 euro kost vind ik dat een beetje te veel. Ik heb op deze site http://www.brapa.com/Webw...851/5800-XpressMusic.html kost een display voor 33 euro. Is dat gewoon een orginele of is deze van mindere kwaliteit? Is een best groot prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
TheZeroorez schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:20:
[...]

Behalve dan dat die software alleen op 32-bits werkt :/

Morgen maar ff ergens anders proberen.
Welke software bedoel je precies? Heb hier mijn 5800 gewoon van een andere productcode kunnen voorzien op een 64bits W7 systeem. Gaat perfect zolang je de software maar wel in Windows XP mode laat draaien. (Misschien werkt Vista ook wel, maar dat weet ik niet.)

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JKratos schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:50:
[...]

Welke software bedoel je precies? Heb hier mijn 5800 gewoon van een andere productcode kunnen voorzien op een 64bits W7 systeem. Gaat perfect zolang je de software maar wel in Windows XP mode laat draaien. (Misschien werkt Vista ook wel, maar dat weet ik niet.)
Hier is het ook probleemloos gelukt op W7 64bit met NSS. XPmode heb ik zelfs niet geinstalleerd staan. Het kan wel zijn dat ik xp compatibiliteitsmodus gebruikt heb, dat weet ik wel niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
NSS werkt niet met de 5800 volgens dailymobile (en volgens mijn test... ik kan de info niet scannen)

edit: ok, 32-bits machine bemachtigd, nu even aan de slag :)

[ Voor 24% gewijzigd door TheZeroorez op 19-01-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

turkeyhakan schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:53:
Waarom?
Ik kan dus ook niet upgraden.
Een aantal zaken kan ik wel gebruiken.

* Kinetisch scrollen in de menu’s
* Verbeterde functionaliteit in het homescreen (nu vergelijkbaar met de 5530 XM)
* Automatisch verschijnend toetsenbord in landscape
* Verbeterde versie van Update Toepassingen
* Update van de Real Player
* Touchscreen respons verbeterd
* Algehele stabiliteit is verbeterd
Er is een nieuwe firmware gereleased, waarom kan ik hem niet op mijn mobiel zetten?
Nokia heeft voor verschillende regio's verschillende productcodes gelanceerd. Het kan zijn dat je door grijze import een Duits toestel hebt (zoals bijvoorbeeld GSMWeb ze vaak levert) en dat de Duitse update nog niet is gelanceerd. (dit o.a. om de updateservers te ontlasten).
Tevens zit er verschil in het releasemoment van de firmware in Over The Air (OTA) updaten en via je computer. Tip is dus om beide te proberen.
.
De mijne komt van GSMWEB Maar ik heb geen Duits toestel.Misschien is ie nu op de server beschikbaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:17:
[...]

Hier is het ook probleemloos gelukt op W7 64bit met NSS. XPmode heb ik zelfs niet geinstalleerd staan. Het kan wel zijn dat ik xp compatibiliteitsmodus gebruikt heb, dat weet ik wel niet meer..
Ik heb het erg beroerd geformuleerd besef ik nu. Ik bedoel namelijk ook de XP compatibiliteitsmodus ipv XP Mode (hoe kom ik er bij, maar goed :P.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
turkeyhakan schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:21:

Mijn vodafone 5800 wilde eerst ook niet updaten (via FOTA) (gaf steeds de melding dat de update niet gelukt was). Dit was naar v31 geloof ik. Maar toen probeerde is het via NSU en toen ging het prima. Misschien kun je dat proberen?

Maar:
Hebben jullie er ook last van dat als je nu (met de nieuwe firmware) op enter drukt in een smsje dat ie niet automatisch een hoofdletter doet? Erg vervelend..

[ Voor 15% gewijzigd door PerfectLight op 20-01-2010 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik heb het via mijn mobiel zelf proberen te updaten en via mijn pc. Allebei zeggen dat er geen nieuwe update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Dan moet je nog even wachten. Blijkbaar is de firmware er nog niet voor jouw productcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 09:37

ResuCigam

BOFH

turkeyhakan schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 07:02:
Ik heb het via mijn mobiel zelf proberen te updaten en via mijn pc. Allebei zeggen dat er geen nieuwe update beschikbaar is.
Hier ook, ik zit zelfs nog steeds op versie 21.x (KPN). Zijn de verbeteringen dermate groot/aan te raden dat ik daar maar eens over moet gaan zeuren?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Ik ben wel te spreken over de nieuwe firmware (geupdate via de pc met Nokia Software Manager)!
Kenetisch scrollen werkt prima, volgens mij in m'n telefoon sneller en er was bij mij geen hard-reset nodig ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de tutorial die ik gebruikt heb: http://nokia5800mods.blog...de-on-your-bb5-phone.html.
Lukte perfect zonder speciale truukjes te moeten toepassen op W7 x64
Wel even oppassen dat je bij het installeren ovi suite of andere nokia software afsluit en je moet kiezen voor virtual usb cable.

Wat wel niet goed werkt in de nieuwe firmware is kinetic scrolling bij het kiezen van een contact voor sms. Als hij nog aan het bewegen is kan je de lijst precies niet opnieuw versnellen. Scrollen tot onderaan de lijst is dus bijna niet doenbaar met KS. Of ligt dat aan mij?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:04
Hoe krijg je eigenlijk met v40 die muziekplayer widget op het startscherm? Ik heb overal gezocht, maar heb nog niks kunnen vinden helaas =( Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:27:
[...]

ff zoeken dan maar.
kijk es op de mobiele site van google. volgens mij staat ie daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:05:
Hoe krijg je eigenlijk met v40 die muziekplayer widget op het startscherm? Ik heb overal gezocht, maar heb nog niks kunnen vinden helaas =( Iemand een idee?
Gewoon muziekspeler aanzetten, iets afspelen en dan op de rode knop drukken. Je drukt dan programma weg, en komt op homescreen en daar zie je de widget. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 07:02:
Dan moet je nog even wachten. Blijkbaar is de firmware er nog niet voor jouw productcode.
Toch een vreemde update strategie.
Als ik m'n productnummer invoer krijg ik een lagere firmware versie(v30) te zien dan ik nu heb, v31.Volgens NSU is V30 dus de laatste voor mijn productnummer!
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:26:
[...]

kijk es op de mobiele site van google. volgens mij staat ie daar!
Ik had hem al gevonden. Niettemin bedankt.
Verwijderd in "Nokia 5800 Tube - Deel 2"
TheZeroorez schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:29:
NSS werkt niet met de 5800 volgens dailymobile (en volgens mijn test... ik kan de info niet scannen)

edit: ok, 32-bits machine bemachtigd, nu even aan de slag :)
Dat werkt dus. Ik heb het net ook geprobeerd. Moest even de productcode uitlezen. Op "Phone detail" klikken is niet genoeg. "Scan" (onder actions) moet je ook gebruiken.Anders heb krijg je geen info.
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 08:51:
Als hij nog aan het bewegen is kan je de lijst precies niet opnieuw versnellen. Scrollen tot onderaan de lijst is dus bijna niet doenbaar met KS. Of ligt dat aan mij?
Kwestie van wennen. Ik kende het al van Windows Mobile 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Ik heb mijn Nokia 5800 (RM-356) geupdate naar 40.0.005
Hij had nogsteeds 30.011 dus ik liep er al 3 achter
updaten OTA gaf aan dat er nogsteeds geen update was.
Uiteindelijk toch maar via NSU gedaan....
Kreeg ik 31.0.101
dus nogsteeds geen 40.0.005
Zelfs geen 31.0.8

Productcode was 0578314

Na enig zoek werk kwam ik erachter dat Euro2 BLUE ook Nederlands als taal in zich heeft.
Dus via JAF productcode veranderd. Met behulp van deze uitleg;
http://www.nottinghamjazz.co.uk/blog/?p=66

Nieuwe product code voor 40.0.005 Euro2 BLUE is: 0559372
(Hier kwam ik achter met behulp van NaviFirm)

Product code veranderd, vervolgens NSU opgestart (onder Windows 7 in Vista compatibiliteit en opgestart als administrator) En jawel..... de nieuwe update werd gedownload.
GSM herstarten en.. YESSSS..... Nederlands

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 08:37:
Zelf doen lijkt me, bestellen via http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.31023 kost je 50 dollar (4 tientjes ofzo) en klaar. Garantie ben je dan wel kwijt, voor zover je dat nog had op je toestel.

Hier nog geen v40 OTA. Vanavond even met de kabel proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=33314035,noline]

Nieuwe product code voor 40.0.005 Euro2 BLUE is: 0559372
(Hier kwam ik achter met behulp van NaviFirm)

Product code veranderd, vervolgens NSU opgestart (onder Windows 7 in Vista compatibiliteit en opgestart als administrator) En jawel..... de nieuwe update werd gedownload.
GSM herstarten en.. YESSSS..... Nederlands
Ik wil dat nu nog niet doen ivm m'n 16 maanden resterende garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:19:
[...]

Ik wil dat nu nog niet doen ivm m'n 16 maanden resterende garantie
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand geen aanspraak kon maken op garantie, omdat de productcode was gewijzigd. Ik heb in elk geval de ervaring (meerdere keren met meerdere toestellen) dat ik ook bij gewijzigde productcode, gewoon garantie had.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:41:
[...]

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand geen aanspraak kon maken op garantie, omdat de productcode was gewijzigd. Ik heb in elk geval de ervaring (meerdere keren met meerdere toestellen) dat ik ook bij gewijzigde productcode, gewoon garantie had.
Het staat toch in de startpost niet alleen hier maar ook op bijv. AAP :?
Als het in de voorwaarden van Nokia staat dan heb je geluk gehad.

Bij HTC moeten wij ook altijd de org, bootloader terugflashen anders heb je hetzelfde probleem.

AD2P loopt niet echt lekker vind ik, jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt me alsmaar niet om virtual keyboard te installeren, zie http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,3317.0.html en kennelijk ben ik niet de enige en toch zijn er mensen bij wie het wel lukt. Ik heb deze vraag al eerder hier gepost, nog niemand die mij iets kon vertellen hierover.
Zijn er inmiddels mensen die het voor elkaar hebben gekregen en zoja hoe?
Virtual Keyboard is een legal applicatie maar unsigned. Met freesigner krijg ik de app. echter niet goed gesigned, welke versie van de website ik ook probeer. Allemaal geven ze certificaatfout of beveiligingsprobleem, terwijl de telefoon is ingesteld dat alles geinstalleerd kan worden.
Ik wil de telefoon echter ook niet gaan hacken, maar op een legale manier de legale appl. installeren, moet toch mogelijk zijn.
tips???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 14:18
http://www.nu.nl/internet/2166940/nokia-komt-met-gratis-navigatie.html

Lijkt erop dat Nokia dus in navolging van google maps ook de navigatie gratis gaat maken.... lijkt me goede ontwikkeling

edit:
Binnen halen kan via de SW update functie op je toestel. Heb hem net geinstalleerd, en ga dadelijk eens proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door miggeltje op 21-01-2010 11:49 . Reden: aan het testen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhulsegge schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:56:
http://www.nu.nl/internet/2166940/nokia-komt-met-gratis-navigatie.html

Lijkt erop dat Nokia dus in navolging van google maps ook de navigatie gratis gaat maken.... lijkt me goede ontwikkeling
Ziet er goed uit. Geen internetverbinding nodig, toch navigatie (dus meer dan alleen de kaarten die we nu al hebben). Ben benieuwd wannneer dit in gaat of je moet dat misschien zelf uitproberen?

Edit: het zou er al moeten zijn, heb op diverse sites dit gevonden.
Misschien is het hier http://maps.nokia.com/explore-services/ovi-maps te downloaden, eens proberen. Vreeemd, volgens mij hebben we dit al op de mobiel staan. Volgens deze site zou je gratis moeten kunnen navigeren. Maar weer eens proberen op de telefoon zelf. :9

Edit: je kunt inderdaad nu gratis navigeren met nokia Ovi Maps!
Je moet daarvoor wel de nieuwste versie downloaden van de nokia website, kan via een sms-link die naar de mobiel gestuurd wordt. Je moet nl. versie 3.03 hebben en op mijn mobiel staat nog versie 3.01 ook al heb ik softwareupdate van nokia v40.
En dan werkt het , heb ik net uitgetest. Super!

Wie de screensaver mist van andere nokia's, deze http://www.mobicreed.com/...en-screensaver-v11-s60v5/ is erg handig, licht heel iets op en kost weinig stroom. Zet hem bij de snelkoppelingen, je moet hem dan handmatig aanzetten maar zodra je het scherm aanraakt is de appl. ook direct weer afgelopen en kom je in het hoofdscherm.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Eindelijk mijn 5800 kunnen updaten en probleem met usb verholpen.
Heb alle progs in compatible mode windows xp sp2 gezet en het vinkje aan bij run as admin, en heb de usb kabel driver gerepareerd en toen ging alles goed :)

heb ook meteen de nieuwe maps erop gezet, ziet er stukken beter uit:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beukerz schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:40:

Heb ik er ook opgezet die nieuw maps.
Alsmede een nieuwe browser, nieuw voor Symbian s60v5 dan SKYFIRE (beta) Werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De link waarmee je op je mobiel ovi maps kan downloaden (dus met gratis navigatie) is:
www.nokia.mobi/maps/download
Natuurlijk als je geen internetbundel hebt, zul je nog via je pc de kaarten moeten installeren.

edit: weet iemand nog handige/interessante items voor de startpost, dan geef ik hem nog eens een update (of wordt het al tijd voor een deeltje 3?). Ik heb ook alvast nokia maps erin gezet.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 13:16
Ben ik de enige die nog niet tevreden is over v.40? Vanmiddag kwam er bij een plaatje van mijn snelkoppelingen van de contactpersonen een sterretje te staan (die je altijd te zien krijg als je bijvoorbeeld een smsje vanje contactpersoon krijgt) en deze wil dus niet meer weg. Heb m'n contactpersoon al een keer verwijderd. Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
@geejeej
http://www.google.nl/imgr...&ct=image&ved=0CCQQ9QEwAw

Upcode, is een barcode lezer (2d en 1d), is de enigste barcode lezer die ook echt werkt op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Beukerz schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:40:
Heb alle progs in compatible mode windows xp sp2 gezet en het vinkje aan bij run as admin, en heb de usb kabel driver gerepareerd en toen ging alles goed :)

Kun je melden hoe je die USB driver hebt gerepareerd? Want ik zit hier sinds een paar dagen ook met één of andere MTP USB fout. Enig idee hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:41:
De link waarmee je op je mobiel ovi maps kan downloaden (dus met gratis navigatie) is:
Natuurlijk als je geen internetbundel hebt, zul je nog via je pc de kaarten moeten installeren.

edit: weet iemand nog handige/interessante items voor de startpost, dan geef ik hem nog eens een update (of wordt het al tijd voor een deeltje 3?). Ik heb ook alvast nokia maps erin gezet.
Sorry. This service is not available for your device or market. Find services for your device at nokia.mobi/ovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
http://maps.nokia.com/exp...-maps/downloads#/default/

Deze werkt wel. Alleen ff 5800 kiezen en binnen halen die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fikkie007 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:17:
Ben ik de enige die nog niet tevreden is over v.40? Vanmiddag kwam er bij een plaatje van mijn snelkoppelingen van de contactpersonen een sterretje te staan (die je altijd te zien krijg als je bijvoorbeeld een smsje vanje contactpersoon krijgt) en deze wil dus niet meer weg. Heb m'n contactpersoon al een keer verwijderd. Iemand hier ook last van?
als ik het goed heb moet je eens kijken onder berichten of je van die persoon een nog niet geopend sms kreeg als je die opent moet normaal het sterretje verdwijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JKratos schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:57:
[...]

Kun je melden hoe je die USB driver hebt gerepareerd? Want ik zit hier sinds een paar dagen ook met één of andere MTP USB fout. Enig idee hoe ik dit kan fixen?
Memory card eruit en nog eens aansluiten, dan gaat het wel goed met die driver.

weet iemand hoe je stem begeleiding bij wandelnavigatie via Maps kan krijgen?
Via pc/ovi suite heb ik wel een dutch voice gedownload en die werkt bij auto navigatie, maar niet bij wandelen, dan wil Maps een voice file gaan downloaden. Hoort dat niet gewoon met dezelfde file te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-08 12:56
Betreft de navigatie software: Het is even uitpluizen hoe het werkt (via wlan gedownload, geinstalleerd). Met name dat je de kaarten via je pc moet downloaden en kopieren, als ook de stemmen voor de spraak. Verder wel erg netjes.

Verder heb ik wel eens last dat mijn Opera mini opeens afsluit, zonder dat er een knop/iets op t scherm aangeraakt wordt. Ik heb zowel de gewone versie van de mini, als v5beta2. Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:24

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Wat ook wel mooi is aan de nieuwe Nokia Maps (misschien zat het ook wel in de oude, maar toen nooit gezien) is functionaliteit om het weer op je huidige locatie te zien, films die draaien in de buurt en lonely planet en michelin informatie.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:59:
[...]

Memory card eruit en nog eens aansluiten, dan gaat het wel goed met die driver.
Thanx. Werkt idd weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Die nieuwe Ovi Maps met navigation en andere geinig functies is wel nice. Maar ik heb het idee dat de 5800 niet echt lekker ermee om kan gaan, het voelt heel sluggish aan.
Vond de originele Maps al sluggish, gebruikte daarom altijd Google Maps, maar hoopte eigenlijk dat de nieuwste versie toch een boost zou krijgen qua snelheid, maar helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:10:
Die nieuwe Ovi Maps met navigation en andere geinig functies is wel nice. Maar ik heb het idee dat de 5800 niet echt lekker ermee om kan gaan, het voelt heel sluggish aan.
Vond de originele Maps al sluggish, gebruikte daarom altijd Google Maps, maar hoopte eigenlijk dat de nieuwste versie toch een boost zou krijgen qua snelheid, maar helaas..
Ik krijg het niet voor elkaar om, zoals met Garmin, een adres ergens in te vullen waar ik heen wil en automatisch te laten zoeken daarna, wel nodig dacht ik. Je kunt toch niet eerst handmatig alle adressen gaan opzoeken op het kaartje zelf en dan de route laten bepalen.
Zie ik iets over het hoofd of missen we dit bij nOkia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jkivits schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:13:
Verder heb ik wel eens last dat mijn Opera mini opeens afsluit, zonder dat er een knop/iets op t scherm aangeraakt wordt. Ik heb zowel de gewone versie van de mini, als v5beta2. Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Ik heb ook dit ook al vaak gehad dat mijn internet gewoon opeens afsluit. Weet niet hoe het komt. Vandaag heb ik eindelijk kunnen updaten naar V31 hopelijk zijn die crashes nu weg. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:18:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar om, zoals met Garmin, een adres ergens in te vullen waar ik heen wil en automatisch te laten zoeken daarna, wel nodig dacht ik. Je kunt toch niet eerst handmatig alle adressen gaan opzoeken op het kaartje zelf en dan de route laten bepalen.
Gevonden: in het zoekscherm invullen, kan ook voor andere plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
JKratos schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:57:
[...]

Vanuit Win7 engelse versie
Control panel >> Uninstal a program

Dan zoeken naar Nokia Connectivity Cabel Driver en dan niet uninstal maar Change

Dan volgt er een pop up de rest spreekt voor zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Beukerz schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 23:57:
[...]

Vanuit Win7 engelse versie
Control panel >> Uninstal a program

Dan zoeken naar Nokia Connectivity Cabel Driver en dan niet uninstal maar Change

Dan volgt er een pop up de rest spreekt voor zich :)
Bedankt. Achteraf gezien ook wel logisch maar was er niet op gekomen. Hij werkt iig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Jammer... ik werkte voorheen met Garmin. Ook een prima pakket, maar had als nadeel dat de BlueTooth verbinding met met Alpine 104 kuren ging vertonen. (Oftewel; het geluid van Garmin valt weg en komt ook niet over BT binnen).
Ik hoopte dat dit verschijnsel zou verdwijnen met Kaarten 3.0 , maar hetzelfde probleem gebeurd hier. Bij het eerste gesproken commando is het stil..... Voordeel is wel, dat Kaarten 3.0 dit in de gaten heeft, vervolgens de BT verbinding met de radio uitschakeld en de commando's vervolgens wel weer hoorbaar zijn via de Nokia 5800. (Jammer genoeg niet via de radio). Nadeel blijft wel; bellen tijdens het navigeren met de handsfree optie van de Alpine werkt niet meer..... De hele BT verbinding is verdwenen.

Ander vraagje;
Is het mogelijk om de contactlijst fotos op het frontscreen te krijgen TESAMEN met de agenda?
Agenda op frontscreen is voor mij prioriteit (daarvoor heb ik de 5800 gekocht), maar contactlijst fotos is ook wel leuk erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:41:
Ik heb ook geen internet bundel, wel wifi ;P
Overigens let op! v3.0 is niet gratis. Pas vanaf 3.03

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:48
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:18:
[...]

Ik had dat ook, inmiddels ook ontdekt dat je plaats met adres kunt invoeren (postcode werkt niet trouwens). Het is me nog niet gelukt om van te voren een route te plannen en te bekijken (binnen, dus zonder ontvangst van een GPS-signaal). Iemand anders wel?

En ik ben ook nog op zoek naar een gratis attachment-viewer (Office, PDF). Iemand die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paulus73 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:18:
[...]

Ik had dat ook, inmiddels ook ontdekt dat je plaats met adres kunt invoeren (postcode werkt niet trouwens). Het is me nog niet gelukt om van te voren een route te plannen en te bekijken (binnen, dus zonder ontvangst van een GPS-signaal). Iemand anders wel?

En ik ben ook nog op zoek naar een gratis attachment-viewer (Office, PDF). Iemand die gevonden?
Zie http://www.mobilecowboys.nl/mobnav/11482 voor een eerste uitgebreide review voor nokia maps met gratis navigatie. Doet absoluut niet onder aan Garmin, TomTom en Mio, rekening houdend met de kosten daarvan.
't Was zelfs op NOS journaal gisteren, aandeel TomTom hierdoor erg gekelderd, lang leve Nokia 8)

Route plannen van te voren moet volgens mij wel kunnen als je je eindpunt al hebt ingesteld met de zoekfunctie (dus dat die al bij de favorieten staat). Misschien kun je met de functie 'locatie' (gebruik ik niet vaak, zit aan Ovi Maps gekoppeld) wel routes bekijken, maar heb dat niet geprobeerd.
Wel wil ik graag routes van tevoren plannen, maar als het niet kan is het ook niet zo'n ramp. Je plant de route wel snel als je als bestemming één van je favorieten selecteert en volgens mij gaat dat ook snel.
Vanavond hoop ik hem voor het eerst live te proberen met navigatie! ik ben beniewd.

En nee een gratis office reader nog niet gevonden. Heb wel profimail gekocht (zie lonelycats software), vind ik ideaal e-mailprogramma met mooie look, en hierin ook veel betere verkenner (ook verborgen bestanden zichbaar), er zit een word-excelviewer in geloof ik en je kunt er ook mee (un)zippen. Ik betaal niet snel voor software, maar vond deze combi wel de moeite waard. Je kunt wel een trial uitproberen, zie http://www.lonelycatgames.eu/?app=profimail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Laatst online: 27-03 21:25
Deze MOET je gezien hebben :
http://mynokiablog.com/20...n-navigation-is-now-free/
Werkelijk subliem!

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de RM-356 en kan nog steeds niet updaten zit vast met 31.0.101. Iemand anders nog dit probleem?
Hoe is het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Jep, gewoon een kwestie van geduld. Vorige firmware versies kon ik wel in één keer binnenhengelen, de één na laatste v31.xxx.xxx.101 en de nieuwste niet, tja.. so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alles hangt af van je productcode of je al dan niet nieuwe firmware kan binnenhalen, productcode 0578577 vb zit nog vast op de 31.0.101 en is de code van de 5800 expressmusic in belgie verkocht door proximus

Ik vind de nieuwe firmware trouwens wel een verbetering ook al ontdekte ik een probleem nl. als het alarm afgaat kan ik op stoppen of snooze drukken maar de phone reageerd niet, iemand enige raad in deze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:09:
[...]

Zie http://www.mobilecowboys.nl/mobnav/11482 voor een eerste uitgebreide review voor nokia maps met gratis navigatie. Doet absoluut niet onder aan Garmin, TomTom en Mio, rekening houdend met de kosten daarvan.
't Was zelfs op NOS journaal gisteren, aandeel TomTom hierdoor erg gekelderd, lang leve Nokia 8)
Ik gebruik sinds de eerste op de markt kwam voor 600 Euro een TomTom. Tevens heb ik zowel "Garmin XT" als "Nokia kaarten 3.0.3" op mijn Nokia 5800 staan en gebruik vooral Garmin regelmatig. (Nokia Kaarten te weinig gebruikt in de trial periode)
En hoe handig het ook is.... het blijft als een Spiegel Reflex Camera vergelijken met een GSM met fotocamera.
Het werkt en doet wat het doen moet, maar als het over gebruiksgemak gaat, wint TomTom het echt met vlag en wimpel. (Werd ook gezegd in het door jou aangehaalde journaal)
Daar kan geen enkele all-in-one GSM met navigatie tegenop. (Zelfs met TomTom zelf niet, ook ooit geinstalleerd gehad op mijn Nokia N70). Enige voordeel aan GSM met navigatie; je hebt hem altijd bij je, net als de camera, agenda, telefoon etc etc.....

Maar stand-alone apparaten blijven altijd gebruiksvriendelijker.

Voorbeeld; het mag dan wel niet maar visualiseer dan maar even dat je een route moet plannen tijdens het rijden. Dat gaat echt niet met "Nokia Kaarten" (pennetje vastpakken en dan intikken op een touchscreen mini toetsenbord), maar wel met "2 vingers in je neus" bij een TomTom.
Daarnaast kan ik via BT niet meer bellen als ik met de Nokia navigeer
En als je A-GPS hebt uitgeschakeld, duurt het erg lang voor je een verbinding hebt met de Nokia.

All in All; Nokia Kaarten op een Nokia 5800 is handig voor spontane ritjes. Maar weet ik van te voren dat ik ergens heen moet.... gebruik ik liever mijn TomTom One. (oud model koop je voor een paar tientjes op Marktplaats, en met wat truukjes O-) kun je die van de nieuwste software en kaarten voorzien)

[ Voor 3% gewijzigd door LessRam op 22-01-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb de nokia kaart van NL maar eens op m'n mobiel gezet, maar daar wordt ik niet vrolijk van. als ik naar 'mijn positie' ga, krijg ik een kaart van a'dam west te zien (waar ik woon), maar van die kaart klopt werkelijk geen reet. Straten die elkaar kruisen, lopen volgens de kaart van Nokia parallel, en van de woonplaats van m'n ouders heeft nokia nog nooit gehoord. M'n eigen straatnaam is ook niet bekend.
Iemand nog meer met deze kaart-problemen?

Hier staat tekst

Pagina: 1 ... 43 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic