Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 195396 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:44:
Ik heb de laatste software (v31.0.008), maar ik heb niet al deze instellingen:
[afbeelding]

Ik heb enkel:
- shortcuts
- home screen theme

Nog iemand?
Heb je na het updaten van je telefoon al eens de telefoon naar fabrieksinstellingen gereset? Zorg ervoor dat je alles backupt, behalve je instellingen, anders heb je weer dat de instellingen van het startscherm kunnen verdwijnen. Na het resetten staat de mogelijk er weer (als het goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Laatst online: 24-06 10:44
bladestar5314 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:42:
ik heb het voor elkaar gekregen om tv van web en walk op me toestel te streamen
iemand enig idee waar ik de links voor high quality tv kan vinden ?
Heb je hier wat speciaals voor gedaan? Ik krijg het maar niet voor elkaar. Krijg eigenlijk altijd foutmeldingen bij een poging zo'n stream te openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-06 08:42
[afbeelding]

Ik heb enkel:
- shortcuts
- home screen theme

Nog iemand?
Volgens mij moet je na deze update een harde reset doen (eerst alles back-uppen) en dan alles terug zetten behalve de gebruikersinstellingen. Pas dan heb je deze instellingen (oa e-mail op je homescreen)

<knip> Ik zag dat VariX dit antwoord al had gegeven </knip>

[ Voor 5% gewijzigd door coenox op 10-10-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:52
Mijn remote control is stuk. Ik kan nu dus niet meer switchen tussen liedjes, zonder mijn telefoon uit m'n zak te halen. Omdat ik vaak op de fiets ben, is dit natuurlijk niet iets wat ik doe voor de lol.

Daarom mijn vraag:
is het mogelijk om zonder remote en zonder te unlocken van het scherm, van liedje te wisselen? Bijvoorbeeld: de volumeknoppen als muziekknoppen te gebruiken (+ voor next song en - voor previous song), net zoals de ouwe sony ericssons.

Ik zou het echt fijn vinden als iemand vertelt of dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195396

Hoe kan ik het gemakkelijkst een backup nemen van mijn gsm voor ik de hard reset doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:53
[afbeelding]

Ik heb enkel:
- shortcuts
- home screen theme

Nog iemand?
Heb je een harde reset geprobeerd?
Dus Groen - Rood - Camera knoppen vasthouden, aanzetten en de knoppen combi pas loslaten bij het pincode scherm.

Dat hielp bij mij.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195396

Chillz schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 08:21:
[...]

Heb je een harde reset geprobeerd?
Dus Groen - Rood - Camera knoppen vasthouden, aanzetten en de knoppen combi pas loslaten bij het pincode scherm.

Dat hielp bij mij.
Maar moet ik dan opnieuw mijn ganse telefoon opnieuw gaan instellen (beltonen etc...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 22:26
Gister met de fiets gevallen, niet hard ofzo, maar hierbij is er een soort ''schram'' op het plastic gekomen, zonde maarja. Daarna toen ik mijn telefoon pakte zat het ''bovenste'' randje van het scherm los. dus ik klik het weer vast, niks van te zien, maar nu zit er een beetje stof onder mijn scherm.

Nu heb ik een vraag, ik kwam een tijdje terug een behuizing tegen van deze telefoon, als ik die zou kopen en er mee naar een NSP zou gaan, zouden die het er dan op willen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Waarom doe je het niet zelf? Als je voorzichtig bent kan er niets gebeuren... En er zit ook geen sticker ergens ofzo waardoor je je garantie verliest.

Ik had laatst een barst in mijn LCD, om die te vervangen moet je je complete telefoon afbreken, maar het is gewoon logisch waar alles moet zitten, dus nu doet ie het weer perfect.

Enige wat je nodig hebt is een Torx T5 schroevendraaiertje en wat gezond verstand :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Anoniem: 195396 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 08:36:
[...]

Maar moet ik dan opnieuw mijn ganse telefoon opnieuw gaan instellen (beltonen etc...)?
Ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:13
Ik zie net bij m'n bestandsbeheer dat ik nog maar 16 MB geheugen vrij heb van de 86 totaal.
Er staat 70 MB gebruikt geheugen.. 16 MB vrij geheugen. En van die 70 gaat er 59 MB in 'andere betanden' zitten. Weet iemand wat dit inhoud? Als ik 'm op de computer aansluit wordt ik ook niet veel wijzer...

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2022
Gerwin89 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:51:
Ik zie net bij m'n bestandsbeheer dat ik nog maar 16 MB geheugen vrij heb van de 86 totaal.
Er staat 70 MB gebruikt geheugen.. 16 MB vrij geheugen. En van die 70 gaat er 59 MB in 'andere betanden' zitten. Weet iemand wat dit inhoud? Als ik 'm op de computer aansluit wordt ik ook niet veel wijzer...
Kijk hier eens:
http://nokiafanboy.com/20...-your-5800-c-drive-space/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-06 03:25
mhulsegge schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:28:
[...]

Heb je hier wat speciaals voor gedaan? Ik krijg het maar niet voor elkaar. Krijg eigenlijk altijd foutmeldingen bij een poging zo'n stream te openen...
ik heb die streams opgeslagen van me nokia n95 en daarna verstuurd via bluetooth
je realplayer instellingen moet op t-mobile internet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Laatst online: 10-04 11:42
Ik heb een paar maand terug een update gedaan voor mijn 5800 en sindsdien wil het ding niet meer internetten, meer mensen die er last van hebben en vooral ook een oplossing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Update van wat naar wat, en heb je al gezocht (en gereset)? Zijn je instellingen voor internet nog wel OK?

[ Voor 28% gewijzigd door TheZeroorez op 11-10-2009 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Die vragen had ik kunnen verwachten natuurlijk, mijn huidige firmwareversie van de 5800 is 31.0.008 (heb dus intussen de nieuwste firmware ook)
Mijn internet instellingen van Hi zijn niet gewijzigd, daarnaast heb ik de instellingen voor de zekerheid nog iets automatisch laten instellen door hi. Mocht allemaal niet baten.

Update: Ok maak mij gek...als ik mijn telefoon aansluit op mijn laptop, waar alle mogelijke internetconnecties op zijn verbroken. En ik gebruik OVI om mijn laptop te verbinden met het internet, via de 5800, dan werkt het wel!! Aargh!!!

That is, I can internet on the laptop, still not on the phone.

[ Voor 39% gewijzigd door OmeAnne op 12-10-2009 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb van het weekend ervaren dat de 5800 XM inderdaad een goede muziekkwaliteit geeft in vergelijking met de iPod Touch van mijn dochter. Niet dat de iPod nu de gouden standaard is, maar de 5800 is voor mij als niet-audiofiel een prima MP3 speler. Nu zou ik hem thuis willen gebruiken om geluid over de speakers af te spelen. Voor de iPod heb je speaker docks te kust en te keur. Voor de Nokia zal ik naar een generieke speaker dock moeten uitwijken. Heeft iemand hier ervaring mee? Gebruikt iemand de Nokia om thuis muziek over speakers af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien een noob vraag maar kan ik mijn telefoon ook synchen met Outlook kalenders? Ik heb nog nooit Outlook gebruikt verder maar Google Calendar is de laatste 2 weken onbruikbaar voor mij en ik kan MS Office voor een tientje krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
OmeAnne schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:53:
Die vragen had ik kunnen verwachten natuurlijk, mijn huidige firmwareversie van de 5800 is 31.0.008 (heb dus intussen de nieuwste firmware ook)
Mijn internet instellingen van Hi zijn niet gewijzigd, daarnaast heb ik de instellingen voor de zekerheid nog iets automatisch laten instellen door hi. Mocht allemaal niet baten.

Update: Ok maak mij gek...als ik mijn telefoon aansluit op mijn laptop, waar alle mogelijke internetconnecties op zijn verbroken. En ik gebruik OVI om mijn laptop te verbinden met het internet, via de 5800, dan werkt het wel!! Aargh!!!

That is, I can internet on the laptop, still not on the phone.
Stomme vraag misschien, maar als je bijvoorbeeld de web applicatie opent, en je gaat naar instellingen - algemeen, waar heb je dan je toegangspunt op staan ? wellicht eens opnieuw het jusite selecteren en opslaan.
Als je kijkt bij je "gewone" instellingen, dan connectiviteit en dan Bestemmingen. Staat je HI toegangspunt er als Internet, of (wat bij mij met T-mobile nogal eens gebeurd is) onder WAP ?
Zet hem dan eens onder internet en kijk of dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
twiFight schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:30:
Misschien een noob vraag maar kan ik mijn telefoon ook synchen met Outlook kalenders? Ik heb nog nooit Outlook gebruikt verder maar Google Calendar is de laatste 2 weken onbruikbaar voor mij en ik kan MS Office voor een tientje krijgen.
Ik weet niet of het over een enkele of meerdere kalenders gaat, maar met Pc suite of OVI, kun je hem standaard laten synchroniseren met outlook in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:01
RnB schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:56:
Ik erger me steeds meer aan mijn 5800.
Vooral het scherm, de bugs en de kwaliteit van het algehele toestel valt me vies tegen. Het scherm reageert soms gewoonweg kut, wat nergens op slaat. Voorbeeldje: Ik gebruik altijd de full screen qwerty om te smsen ed. Wanneer ik iets te snel klik (niet eens veel te snel), slaat ie letters over.
Ook flipt dat hele ding en valt de full screen qwerty gewoon uit.. Dat zal wel een bug zijn ofzo, maar kom op.. Regel dat soort standaard zaken gewoon goed.
Verder de welbekende spleten aan de case, niet normaal.. Het lijkt ook wel alsof ze steeds groter worden.
Ook heb ik heel vaak dat wanneer ik gebeld word, ik de andere spreker niet hoor. Zij horen mij wel.
Bel ik later terug, kan het opgelost zijn, maar soms hoor ik ze nog steeds niet.

Heel jammer dit..
Het scherm reageert kut omdat je waarschijnlijk te snel wil. Als je heel snel tikt (doe je op het toetsenbord van de computer ook wel) dan heb je soms even 2 knopjes tegelijkertijd vast, of tik je ze (in het geval van het touchscreen) even tegelijk aan. Doordat het een gewoon capatitief touchscreen is en er geen multitouch wordt ondersteunt, weet de software niet welke toets wordt ingedrukt. Gewoon iets kalmer typen, dan gaat het best.
Anoniem: 195396 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 08:36:
[...]

Ik weet niet wat je allemaal ingesteld en geïnstalleerd hebt, maar als je een volledige backup maakt van je toestel kan je (op programma's na) bijna alles weer terug plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140896

Topicstarter
coenox schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:11:
Ik heb van het weekend ervaren dat de 5800 XM inderdaad een goede muziekkwaliteit geeft in vergelijking met de iPod Touch van mijn dochter. Niet dat de iPod nu de gouden standaard is, maar de 5800 is voor mij als niet-audiofiel een prima MP3 speler. Nu zou ik hem thuis willen gebruiken om geluid over de speakers af te spelen. Voor de iPod heb je speaker docks te kust en te keur. Voor de Nokia zal ik naar een generieke speaker dock moeten uitwijken. Heeft iemand hier ervaring mee? Gebruikt iemand de Nokia om thuis muziek over speakers af te spelen?
Ik gebruik daar altijd de ingebouwde speakers van de 5800 voor. Voldoen wmb prima. Hij kan best hard en geluidskwaliteit is ook goed. Alleen als je het gaat vergelijken met een setje Bose-ipod speakers snap ik dat de 5800 tegenvalt :+ Dus ik snap je punt ;) Wat ik thuis zelfs met mn ipod nog wel eens doe is via een 3.5mm -> tulp stekker omvormer hem aansluiten op mn hele oude stereo-toren met AUX ingang. Ook veel surround sound / thuisbioscoop systemen hebben zo'n ingang. Als het toch voor thuisgebruik is, werkt dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Anoniem: 140896 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:15:
[...]

Wat ik thuis zelfs met mn ipod nog wel eens doe is via een 3.5mm -> tulp stekker omvormer hem aansluiten op mn hele oude stereo-toren met AUX ingang. Ook veel surround sound / thuisbioscoop systemen hebben zo'n ingang. Als het toch voor thuisgebruik is, werkt dat prima.
Dat kan toch met de meegeleverde AV-kabel? Daar zitten die tulp stekkers al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
coenox schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:21:
[...]

Dat kan toch met de meegeleverde AV-kabel? Daar zitten die tulp stekkers al aan.
Haha inderdaad! helemaal vergeten... anders heb je deze nog:

Tulp converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
jbdeiman schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:41:
[...]

Het scherm reageert kut omdat je waarschijnlijk te snel wil. Als je heel snel tikt (doe je op het toetsenbord van de computer ook wel) dan heb je soms even 2 knopjes tegelijkertijd vast, of tik je ze (in het geval van het touchscreen) even tegelijk aan. Doordat het een gewoon capatitief touchscreen is en er geen multitouch wordt ondersteunt, weet de software niet welke toets wordt ingedrukt. Gewoon iets kalmer typen, dan gaat het best.

.
Die van jou heeft capatitief scherm? Kan je dat uitleggen? :X

Ik neem aan dat je capacitief bedoelt en dat heeft mijn 5800 iig niet. De 5800 heeft een resistief scherm.

BTW: je kan de schrijf snelheid instellen. Misschien dat dat helpt voor jou. Wat ik overigens ook heb gemerkt sinds de voorlaatste FW update is dat het mini qwerty best goed werkt icm de stylus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 07:59
Sinds vandaag (? ik zie het net pas) heb ik op m'n startscherm m'n agenda niet meer. Ik kijken wat er aan de hand is, agenda staan netjes dingen in, dus dan denk je: even naar instellingen -> persoonlijk -> startscherm -> startscherm en dan 'agenda' aanvinken. Probleem 'agenda' staat niet meer in de lijst, alleen

Snelkoppelingen
Zoeken
Muziekspeler
Radio.

Help! Iemand? Ik heb de afgelopen dagen niks nieuws geinstalleerd en heb al het uit - en - aanzetten principe geprobeerd.

Tevens als 't startscherm gewijzigd naar contactbalk en standaard en weer terug naar snelkoppelingen, maar werkt ook niet.

Whoops update: even gezocht en veel mensen last van. Inmiddels iemand met een oplossing hiervoor?

[ Voor 18% gewijzigd door reddevil op 12-10-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
reddevil schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:16:
Sinds vandaag (? ik zie het net pas) heb ik op m'n startscherm m'n agenda niet meer. Ik kijken wat er aan de hand is, agenda staan netjes dingen in, dus dan denk je: even naar instellingen -> persoonlijk -> startscherm -> startscherm en dan 'agenda' aanvinken. Probleem 'agenda' staat niet meer in de lijst, alleen

Snelkoppelingen
Zoeken
Muziekspeler
Radio.

Help! Iemand? Ik heb de afgelopen dagen niks nieuws geinstalleerd en heb al het uit - en - aanzetten principe geprobeerd.

Tevens als 't startscherm gewijzigd naar contactbalk en standaard en weer terug naar snelkoppelingen, maar werkt ook niet.

Whoops update: even gezocht en veel mensen last van. Inmiddels iemand met een oplossing hiervoor?
Ik weet niet of dit voor dit verhaal ook geldt.
Ik heb zelf het issue bv. gehad dat mijn snelkoppelingenbalk "leeg" was (iconen stonden er niet meer, ook al was de omlijning er wel, en nog een paar issues).
Hiervoor kwam ik het volgende tegen (werkt enkel bij een gehackte telefoon):

delete 10275102.cre from c:\private\10202BE9\persists\ and restart

(bron: http://www.symbian-freak.com/forum/viewtopic.php?p=502370 )

Blijkbaar wordt daarna dit bestand na een reboot opnieuw aangemaakt. Dit verheilp het shortcut probleem op mijn homescreen in ieder geval wel.
Als je zekerheidshalve eerst een backup maakt zou ik zeggen: Baat het niet dan schaadt het niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291479

Sinds de update van Nokia doet mijn zijbalk het helemaal niet meer.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321960

Wie snapt het?
Op dit forum zie ik dat veel mensen hun google agenda kunnen synchroniseren met google mobile. Mij lukt het maar niet???

Tot nu gebruikte ik goosync en dat werkte prima. Maar die gaan binnenkort stoppen met hun gratis service.
Nu probeer ik google mobile/sync te gebruiken.

Het lukt mij wel om contacts te synchroniseren. Het enige verschil tussen synchroniseren van contacts en calendar is het invoeren van de naam van de database. Bij het menu 'instellingen vr Agenda' vul ik 'Calendar' in bij het vakje 'database voor agenda'.
Als ik wil synchroniseren krijg ik de melding 'ongeldige externe database'.
Inmiddels heb ik vele andere namen geprobeerd (zoals calendar [zonder hoofdletter], agenda, Agend). Echter zonder resultaat.

Wie krijgt ook die frusterende melding 'ongeldige externe database'?
Wie weet een oplossing?

Moet ik nog meer info geven?

Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Anoniem: 321960 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:51:Wie krijgt ook die frusterende melding 'ongeldige externe database'?
Wie weet een oplossing?

Moet ik nog meer info geven?

Alvast bedankt voor de moeite.
Dat heb ik ook wel eens gehad, was toen een ongeldige url ofzo. Maar ik heb de laatste weken erg veel problemen met Google Calendar. Ik gebruik ook widgets of me desktop die mijn agenda laten zien en die geeft regelmatig fouten dat de Calendar niet wil. Toen ik laatst dan maar de google.com/calendar site zelf bezocht was daar ook een message te zien dat de dienst down was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
Ik heb een oplossing voor het probleem dat de agenda items niet meer getoond worden op je startscherm (dankzij forum van nokia):

1. Maak een volledige backup
2. Hardwarematige reset (bel *#7370#)
3. Restore de backup

Zie ook hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:10
reddevil schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:48:
Ik heb een oplossing voor het probleem dat de agenda items niet meer getoond worden op je startscherm (dankzij forum van nokia):

3. Restore de backup

Zie ook hier
Klopt, dat werkt inderdaad. 't is alleen wel vervelend dat niet alle programma's terug gezet worden bij die restore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
reddevil schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:48:

3. Restore de backup

Zie ook hier
Dus dat ene bestandje verwijderen en na reboot door telefoon automatisch weer aan laten maken heeft niet geholpen ? Of niet geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
mhulsegge schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:34:
[...]

Stomme vraag misschien, maar als je bijvoorbeeld de web applicatie opent, en je gaat naar instellingen - algemeen, waar heb je dan je toegangspunt op staan ? wellicht eens opnieuw het jusite selecteren en opslaan.
Als je kijkt bij je "gewone" instellingen, dan connectiviteit en dan Bestemmingen. Staat je HI toegangspunt er als Internet, of (wat bij mij met T-mobile nogal eens gebeurd is) onder WAP ?
Zet hem dan eens onder internet en kijk of dit helpt.
Met web applicatie bedoel je denk ik dat je naar internet gaat, dan web en daar de instellingen aanpast? Dat gaat dus niet, een paar seconden nadat ik op web hen geclickt, zit ik weer terug in het menu.
Bij mij staat de internet portal onder internet. Onder wap staat wel iets van streaming.
Maar wat ik dus zeg....als ik met mijn laptop via de nokia verbinding maak met het internet, dan kan ik op mijn laptop gewoon internetten, mijn conclusie: de connectie zelf is goed ingesteld. Ik weet niet of ik deze conclusie mag doen, maar lijkt mij toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
OmeAnne schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:20:
[...]

Met web applicatie bedoel je denk ik dat je naar internet gaat, dan web en daar de instellingen aanpast? Dat gaat dus niet, een paar seconden nadat ik op web hen geclickt, zit ik weer terug in het menu.
Bij mij staat de internet portal onder internet. Onder wap staat wel iets van streaming.
Maar wat ik dus zeg....als ik met mijn laptop via de nokia verbinding maak met het internet, dan kan ik op mijn laptop gewoon internetten, mijn conclusie: de connectie zelf is goed ingesteld. Ik weet niet of ik deze conclusie mag doen, maar lijkt mij toch wel.
Als je dit met PC Suite doet, klopt je conclusie niet :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:32
Beste mensen,

Ik heb al een tijdje het probleem dat als ik een tijdje op internet zit (via wlan), dat mijn browser na een tijdje crasht. Bij de standaard browser is dit minder, maar met Opera Mini (nieuwste versie) gebeurd dit té vaak. Elke keer na 3-5 min crasht die.

Iemand enig idee waarom?? Iemand misschien een suggestie voor een browser? (die ook Youtube filmpjes kan afspelen)

En: Mijn pennetje glijd gewoon uit de achterkant, ik heb er een nieuwe ingedaan, zelfde resultaat. Moet ik dit onder garantie laten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
turkeyhakan schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:51:
[...]

En: Mijn pennetje glijd gewoon uit de achterkant, ik heb er een nieuwe ingedaan, zelfde resultaat. Moet ik dit onder garantie laten vervangen?
Daar heb ik toevallig sinds gisteren ook last van, lijkt me een back-coverprobleem. Hij valt er nog niet uit, maar zit wel beduidend losser dan eerst 8)7

Lijkt me idd garantiewerk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

turkeyhakan schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:51:
Hoort bij de garantie

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
PinokkioTV schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:39:
[...]

Als je dit met PC Suite doet, klopt je conclusie niet :)
En waarom zou mijn conclusie niet kloppen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
OmeAnne schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:28:
[...]

En waarom zou mijn conclusie niet kloppen??
Omdat PC Suite gebruik maakt van z'n eigen internet instellingen, niet van die van de telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Bedankt! Zal er morgen even achteraan gaan. Iemand misschien nog een antwoord op mijn andere vraag?

[ Voor 12% gewijzigd door turkeyhakan op 13-10-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sinds de laatste update naar V31 trilt mijn 5800 niet meer op de stille stand :/

Heb al een factory reset gedaan, maar dat baat niet.. meer mensen hier last van? Op het algemene profiel trilt ie overigens wel, dus vind het gewoon een raar verschijnsel...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
PinokkioTV schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:41:
[...]

Omdat PC Suite gebruik maakt van z'n eigen internet instellingen, niet van die van de telefoon :)
Als je zou hebben opgelet zou je hebben gelezen dat ik die instellingen uit gezet heb. En dus daadwerkelijk via de telefoon aan het internetten was.

Anyway, ik heb een backup gedaan van de belangrijkste bestanden e.d. en daarna een reset gedaan ook via *#7370#, instellingen via Hi weer binnen laten komen en backup teruggezet. En het werkt weer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:18:
Sinds de laatste update naar V31 trilt mijn 5800 niet meer op de stille stand :/

Heb al een factory reset gedaan, maar dat baat niet.. meer mensen hier last van? Op het algemene profiel trilt ie overigens wel, dus vind het gewoon een raar verschijnsel...
Snap ik niet, bij mij trilt'ie standaard nooit op de stille stand (dat vind ik ook wel prettig, anders zou ik bijv. 'vergadering' of zo kiezen), maar je kunt dit handmatig verandering bij 'instellingen', 'persoonlijk', 'profielen', en dan 'stil' en dan aanpassen. Bij mij werkt dit tenminste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Anoniem: 247747 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:24:
[...]

Snap ik niet, bij mij trilt'ie standaard nooit op de stille stand (dat vind ik ook wel prettig, anders zou ik bijv. 'vergadering' of zo kiezen), maar je kunt dit handmatig verandering bij 'instellingen', 'persoonlijk', 'profielen', en dan 'stil' en dan aanpassen. Bij mij werkt dit tenminste wel.
Oow, bij mij is het andersom volgens mij, maargoed de instellingen staan allemaal prima dus hij zou het gewoon moeten doen. Dat vind ik juist zo raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 11:16
turkeyhakan schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:50:
[...]

Bedankt! Zal er morgen even achteraan gaan. Iemand misschien nog een antwoord op mijn andere vraag?
Ik heb het zelfde probleem(pennetje die los zit...). Zou je het resultaat kunnen laten weten?

Daarnaast heb ik last van dat soms me nokia ineens opnieuw opstart. Dan zie ik vage strepen op het scherm en dan reboot hij(zonder simcode) weer opnieuw. Zijn er meerder mensen die dit kennen?

firmware: v31

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:03:
[...]

Oow, bij mij is het andersom volgens mij, maargoed de instellingen staan allemaal prima dus hij zou het gewoon moeten doen. Dat vind ik juist zo raar...
Dus bij profielen heb jij bij het profiel "stil", trilsignaal aan staan? Misschien moet beltoon type ook wel aan staan. Kan het nu niet voor je uit testen.

btw: Beschrijf voortaan je probleem wat beter (wat je zoal zelf hebt gedaan/gezocht). Dat is wat makkelijker antwoorden en wordt het topic niet zo vervuild. Alhoewel dit topic toch niet al een erg hoog tweakers gehalte heeft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
xppn schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:17:
[...]

Ik heb het zelfde probleem(pennetje die los zit...). Zou je het resultaat kunnen laten weten?

Daarnaast heb ik last van dat soms me nokia ineens opnieuw opstart. Dan zie ik vage strepen op het scherm en dan reboot hij(zonder simcode) weer opnieuw. Zijn er meerder mensen die dit kennen?

firmware: v31

alvast bedankt!
Is goed ;)

Dat mijn telefoon soms reboot had ik ook.. met zulke zwarte sterpen idd en dan hoef je ook geen pincode in te vullen. Nu heb ik er gelukkig geen last meer van. (nieuwe firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

mrpink83 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:24:
[...]

Dus bij profielen heb jij bij het profiel "stil", trilsignaal aan staan? Misschien moet beltoon type ook wel aan staan. Kan het nu niet voor je uit testen.

btw: Beschrijf voortaan je probleem wat beter (wat je zoal zelf hebt gedaan/gezocht). Dat is wat makkelijker antwoorden en wordt het topic niet zo vervuild. Alhoewel dit topic toch niet al een erg hoog tweakers gehalte heeft :X
Sorry man, je hebt helemaal gelijk, maar dacht dat dat wel logisch was :P

Ik zal er nog wat mee spelen, het is geen wereldprobleem, maar vroeg me gewoon af of meer mensen er last van hebben en dat is blijkbaar niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Laatst online: 00:52
Hey iedereen!
Klein vraagje:

Mijn remote control is stuk. Ik kan nu dus niet meer switchen tussen liedjes, zonder mijn telefoon uit m'n zak te halen. Omdat ik vaak op de fiets ben, is dit natuurlijk niet iets wat ik doe voor de lol.

Daarom mijn vraag:
is het mogelijk om zonder remote van liedje te wisselen? Bijvoorbeeld: de volumeknoppen als muziekknoppen te gebruiken (+ voor next song en - voor previous song), net zoals de ouwe sony ericssons.

Ik zou het echt fijn vinden als iemand vertelt of dit mogelijk is.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-06 08:47
Ik weet niet of het mogelijk is om via de volumetoetsen van liedjes te veranderen. Maar je kan wel zo'n remote control kopen in de winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieperM
  • Laatst online: 14:07
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:31:
[...]

Sorry man, je hebt helemaal gelijk, maar dacht dat dat wel logisch was :P

Ik zal er nog wat mee spelen, het is geen wereldprobleem, maar vroeg me gewoon af of meer mensen er last van hebben en dat is blijkbaar niet zo :)
Ik denk dat ik je probleem wel herken. Wil je in de Stille stand wel een trilsingaal voelen dan worden de instellingen bij profiel als volgt:

Beltoon - Uit / Beltoontype - Oplopend / Belvolume - 0 / Berichtensingnaaltoon - Uit / Toetstonen - Uit / Trilsignaal Aan

Bij mij was inderdaad ook na de update het Beltoontype op Geen komen te staan, wat mij een aantal telefoontjes heeft doen missen.

"Non scholae sed vitae discimus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
xppn schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:17:
[...]

alvast bedankt!
Beste Xppn,

Ik ben naar een Nokia Service Center gegaan, die zeiden dat het niet onder de garantie viel omdat het een gebruiks"nogwat" is. Er is een klein deeltje wat het pennetje vasthoud, afgebroken.

Een nieuwe achterkant zou zo rond de 15 euro kosten. Ik ga Nokia even bellen om te kijken wat zij kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304527

ik heb een plakbandje (DUN) aan de kant van het handvatje gedaan en deze blijft nu weer perfect zitten.

ik denk namelijk dat dit met een nieuw achterkantje weer zo gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oke, zal ik dat ook proberen. :) Bedankt!

Iemand nog een antwoord op mijn vraag dat mijn (standaard en Opera mini) browser vaak vastloopt? Of, iemand die een betere browser weet dan Opera Mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:00:
[...]

Beste Xppn,

Ik ben naar een Nokia Service Center gegaan, die zeiden dat het niet onder de garantie viel omdat het een gebruiks"nogwat" is. Er is een klein deeltje wat het pennetje vasthoud, afgebroken.

Een nieuwe achterkant zou zo rond de 15 euro kosten. Ik ga Nokia even bellen om te kijken wat zij kunnen doen.
Dat is inderdaad een erg slap dingetje, bij mij was 'ie ook zo weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:25:
Oke, zal ik dat ook proberen. :) Bedankt!

Iemand nog een antwoord op mijn vraag dat mijn (standaard en Opera mini) browser vaak vastloopt? Of, iemand die een betere browser weet dan Opera Mini?
Heb je opera mini 5 beta al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Jep, die heeft tot nu toe niet gecrasht! :)
Maar.. Youtube filmpjes wil die niet afspelen. Dan loopt mijn hele telefoon vast.

Hebben ze geen Mozilla Firefox voor de 5800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300540

Ik ben op zoek naar een handige IRC-client. Had gehoord van phIRC, maar die wil niet zo lukken. Is er iemand die iets beter heeft? Lijkt me ook zo onnuttig dat ik 10 dingen uitprobeer tot er misschien eentje is die goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
mhulsegge schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:42:
[...]

Dus dat ene bestandje verwijderen en na reboot door telefoon automatisch weer aan laten maken heeft niet geholpen ? Of niet geprobeerd ?
Via bluetooth, usb-kabel ennuh filemanager (of hoe heet ie ook alweer) geprobeerd en kon't niet vinden. Na een half uurtje zoeken op de telefoon maar is verder gaan googlen en kwam ik dat tegen. 't werkt in ieder geval weer :) Alle programma's werken nog behalve de ovi store app. Even opnieuw installeren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226764

mhulsegge schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:46:
[...]

Ik weet niet of dit voor dit verhaal ook geldt.
Ik heb zelf het issue bv. gehad dat mijn snelkoppelingenbalk "leeg" was (iconen stonden er niet meer, ook al was de omlijning er wel, en nog een paar issues).
Hiervoor kwam ik het volgende tegen (werkt enkel bij een gehackte telefoon):

delete 10275102.cre from c:\private\10202BE9\persists\ and restart

(bron: http://www.symbian-freak.com/forum/viewtopic.php?p=502370 )

Blijkbaar wordt daarna dit bestand na een reboot opnieuw aangemaakt. Dit verheilp het shortcut probleem op mijn homescreen in ieder geval wel.
Als je zekerheidshalve eerst een backup maakt zou ik zeggen: Baat het niet dan schaadt het niet ?
Ik heb ook zoiets. Mijn snelkoppelingen in het startscherm zijn 'weg', maar als ik druk op de plaats waar ze horen, komt er een rood vierkantje. Ook kan ik in het startscherm niet naar m'n beltoetsen of contacten. Het begon toen mijn klok ineens weg was en ik dus niet meer kon zien hoe laat het was. Ook bij alarmen was m'n klok gewoon simpelweg weg. Ik heb toen m'n telefoon uitgezet en wilde hem weer aanzetten, maar dit ging niet meer. Ook de batterij eruithalen hielp niet. Pas toen ik m'n simkaart en geheugenkaart er ook haalde, wilde mijn geliefde nokia 5800 weer aan. Nu zit ik echter met het startschermprobleem..
Iemand tips, behalve een harde reset?

Edit: Even om de ernst van mijn probleem duidelijk te maken: Ik kan dus geen nummers meer bellen, buiten mijn contactenlijst om (die ik nog wel via menu kan bereiken), tenzij ik het te bellen nummer in m'n contactenlijst toevoeg, natuurlijk. Maar dat vind ik wel erg omslachtig. Ik wil gewoon snelkoppelingen kunnen hebben en normaal kunnen bellen!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 226764 op 14-10-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Anoniem: 226764 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:46:
[...]

Ik heb ook zoiets. Mijn snelkoppelingen in het startscherm zijn 'weg', maar als ik druk op de plaats waar ze horen, komt er een rood vierkantje. Ook kan ik in het startscherm niet naar m'n beltoetsen of contacten. Het begon toen mijn klok ineens weg was en ik dus niet meer kon zien hoe laat het was. Ook bij alarmen was m'n klok gewoon simpelweg weg. Ik heb toen m'n telefoon uitgezet en wilde hem weer aanzetten, maar dit ging niet meer. Ook de batterij eruithalen hielp niet. Pas toen ik m'n simkaart en geheugenkaart er ook haalde, wilde mijn geliefde nokia 5800 weer aan. Nu zit ik echter met het startschermprobleem..

Edit: Even om de ernst van mijn probleem duidelijk te maken: Ik kan dus geen nummers meer bellen, buiten mijn contactenlijst om (die ik nog wel via menu kan bereiken), tenzij ik het te bellen nummer in m'n contactenlijst toevoeg, natuurlijk. Maar dat vind ik wel erg omslachtig. Ik wil gewoon snelkoppelingen kunnen hebben en normaal kunnen bellen!
Dit is precies het probleem dat ik ook heb gehad. En zoals gezegd, bij mij was het opgelost na dat bestandje verwijderd te hebben. Hiervoor heb ik wel eerst heloox moeten installeren, anders kom je niet bij die c:\private.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDutch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-06-2024

McDutch

[N]ooitgedeugd

Anoniem: 300540 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:24:
Ik ben op zoek naar een handige IRC-client. Had gehoord van phIRC, maar die wil niet zo lukken. Is er iemand die iets beter heeft? Lijkt me ook zo onnuttig dat ik 10 dingen uitprobeer tot er misschien eentje is die goed werkt!
Ik gebruik zelf nu mIRGGI v0.63, die is hier te downloaden. lekker simpel, maar misschien is het even prutsen met de server instellingen [had ik de eerste keer wel, volgens mij was ik een instelling vergeten waardoor ie crashte.. |:( ] maar vervolgens werkt het ontzettend makkelijk.

If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mhulsegge schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:58:
[...]

Dit is precies het probleem dat ik ook heb gehad. En zoals gezegd, bij mij was het opgelost na dat bestandje verwijderd te hebben. Hiervoor heb ik wel eerst heloox moeten installeren, anders kom je niet bij die c:\private.
Dan ga ik dat maar eens proberen. Maar wat bedoel je precies met een gehackte telefoon? Zorgt dat programma Heloox hiervoor? Zou je dat misschien uit willen leggen? Heel erg bedankt, in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Anoniem: 226764 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:01:
[...]

Dan ga ik dat maar eens proberen. Maar wat bedoel je precies met een gehackte telefoon? Zorgt dat programma Heloox hiervoor? Zou je dat misschien uit willen leggen? Heel erg bedankt, in ieder geval!
Wat dat programma doet is bepaalde restricties weg halen voor "verborgen" systeem bestanden en/of mappen. Hierdoor kun je dus bij bepaalde bestanden komen op het telefoongeheugen waar je anders niet bij kunt.

Kijk anders eens hier voor meer info:

http://helloox2.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Laatst online: 09-06 10:34
Is er iemand die ervaring heeft met een accu met een hogere capaciteit, deze bv?

Ik vraag me af of zo'n accu echt de 2800mAh heeft, theoretisch dus 2,5 keer de originele accu. i.v.m. navigatie op de fiets lijkt me dit namelijk ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Aangezien je Duits kunt:

http://www.handy-faq.de/f...rum/83407-neuer_akku.html

Het lijkt er wel op dat de koper van die akku erg tevreden is over zijn aankoop. Bovendien vind je 'm nog goedkoper, bij Wannsee Electronic ofzo. Voor 14,90, gratis verstuurd. Maar dat misschien alleen in Duitsland. Ik heb 'm besteld, ik rapporteer volgende week over de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
elbandito schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:30:
Is er iemand die ervaring heeft met een accu met een hogere capaciteit, deze bv?

Ik vraag me af of zo'n accu echt de 2800mAh heeft, theoretisch dus 2,5 keer de originele accu. i.v.m. navigatie op de fiets lijkt me dit namelijk ideaal.
Ik heb niet deze, maar een andere accu van 1700 mAh. Dit was ook zo'n goedkope accu van de Duitse Ebay. Deze bevalt mij goed, maar gaat niet merkbaar veel langer mee dan de originele. Nu is het ook wel zo dat het verschil in mAh niet zo heel groot is met origineel en ik heb het niet echt in uren gemeten. Ik verwacht dat de 2800 mAh goed is en wel degelijk langer meegaat. Denk echter dat dit niet 2,5 keer zo veel is, maar minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
elbandito schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:30:

Er zit precies een andere cover bij die wat dikker is, wil dit dan zeggen dat jet met deze accu een dikke telefoon krijgt of klopt dat plaatje niet? Zou inderdaad wel handig zijn voor navigatie op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
bluppfisk schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:33:
Aangezien je Duits kunt:

http://www.handy-faq.de/f...rum/83407-neuer_akku.html

Het lijkt er wel op dat de koper van die akku erg tevreden is over zijn aankoop. Bovendien vind je 'm nog goedkoper, bij Wannsee Electronic ofzo. Voor 14,90, gratis verstuurd. Maar dat misschien alleen in Duitsland. Ik heb 'm besteld, ik rapporteer volgende week over de prestaties.
Jawohl, herzlichen dank!!! Die ga ik ook maar even bestellen. Ik woon in Duitsland dus gratis verzenden ook nog, die oosterburen zijn zo gek nog niet... ;)

Hij is 1400mAh dus iets meer dan de originele. Ben benieuwd hoe lang deze het uithoudt met Garmin non-stop aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Denk niet dat het veel zal schelen hoor, de standaard accu is al 1320mAh dus een verschil van 80mAh zal in de praktijk niet te merken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
glennvho schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:12:
[...]

Er zit precies een andere cover bij die wat dikker is, wil dit dan zeggen dat jet met deze accu een dikke telefoon krijgt of klopt dat plaatje niet? Zou inderdaad wel handig zijn voor navigatie op de fiets.
Dat was me nog niet eens opgevallen maar hij is inderdaad dikker ja. Er wordt een bijpassende achterkant meegeleverd (staat onderaan bij de advertentie). 30 euro is wel weer redelijk aan de prijs om het zomaar even uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
elbandito schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:29:
[...]

Dat was me nog niet eens opgevallen maar hij is inderdaad dikker ja. Er wordt een bijpassende achterkant meegeleverd (staat onderaan bij de advertentie). 30 euro is wel weer redelijk aan de prijs om het zomaar even uit te proberen.
Die dikkere achterkanten zijn vaak wel erg lelijk. En als je een houder hebt op je fiets past die daar gelijk niet meer in. Zelf zou ik gaan voor een extra accu. Kost je rond de 11 a 12 euro. Die kun je dan meenemen. Enige nadeel is dat je dan onderweg moet wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:25
Volgende week heb ik een data-abbo voor mijn nokia 5800. Weet iemand of er goede online sync-services zijn voor mijn kalender (+taken) en email (gmail: pop, liefst imap) ?

Komt er in oktober nu een major update voor nokia 5800, of is die juist om de geruchtenmolen draaiende te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:34
Heb je het topic gelezen brecht_vb? Ik geef alvast één tip; mail for exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mhulsegge schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 08:25:
[...]

Wat dat programma doet is bepaalde restricties weg halen voor "verborgen" systeem bestanden en/of mappen. Hierdoor kun je dus bij bepaalde bestanden komen op het telefoongeheugen waar je anders niet bij kunt.

Kijk anders eens hier voor meer info:

http://helloox2.com/
Ik heb het gedownload, maar als ik het wil intalleren op m'n telefoon, geeft 'ie een certificaatfout. Komt dat omdat ik 'must sign it with a 17 capabilities developer certificate before installation,'? Zoja, wat is dat en hoe doe ik dat? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Anoniem: 226764 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:27:
[...]

Ik heb het gedownload, maar als ik het wil intalleren op m'n telefoon, geeft 'ie een certificaatfout. Komt dat omdat ik 'must sign it with a 17 capabilities developer certificate before installation,'? Zoja, wat is dat en hoe doe ik dat? O-)
http://www.google.nl/sear...ies+developer+certificate

[ Voor 9% gewijzigd door Mexel op 15-10-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300540

McDutch schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:23:
[...]

Ik gebruik zelf nu mIRGGI v0.63, die is hier te downloaden. lekker simpel, maar misschien is het even prutsen met de server instellingen [had ik de eerste keer wel, volgens mij was ik een instelling vergeten waardoor ie crashte.. |:( ] maar vervolgens werkt het ontzettend makkelijk.
Buiten dat ik nog niet helemaal juist zit met de instellingen, vraag ik me af hoe je tekst ingeeft? Ik zie geen [enter]-toets. Verder begrijp ik niet zo goed waarom hij niet verbindt? Server ingegeven, poort op 6667, SSL op no, nickname & username ingevuld, , autojoin & autocommands op none. Dat zou het toch moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300407

Heel vaag probleem heb ik: Als ik m'n Nokia 5800 vergrendel, dan valt hij op de een of andere manier uit. Weet iemand misschien hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Anoniem: 300407 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:10:
Heel vaag probleem heb ik: Als ik m'n Nokia 5800 vergrendel, dan valt hij op de een of andere manier uit. Weet iemand misschien hoe ik dit kan fixen?
Harde reset ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Anoniem: 300407 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:10:
hoe vergrendel jij je scherm
is dat met de knop aan de zijkant of via de oude manier aan de bovenkant
de laatste heb ik in het begin gehad en dat ging vaak mis omdat uitschakelen net er boven zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gellimo
  • Laatst online: 13-10-2017
ik heb een vraagje op een vliegtuig moet je meestal je gsm afzetten. maar ik had de laatste keer een filmpje of twee op mijn gsm gezet om tijdens de vlucht te bekijken en dat ging dus niet door.

en vriend van mijn had een htc en die kan zijn toestel op vliegtuigmodus zetten zo zijn al de ander functies van de gsm uitgeschakeld en kan hij nog steeds al zijn media raadplegen .

op mijn 5800 is deze functie niet of is de offline functie hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:07
gellimo schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:36:
ik heb een vraagje op een vliegtuig moet je meestal je gsm afzetten. maar ik had de laatste keer een filmpje of twee op mijn gsm gezet om tijdens de vlucht te bekijken en dat ging dus niet door.

en vriend van mijn had een htc en die kan zijn toestel op vliegtuigmodus zetten zo zijn al de ander functies van de gsm uitgeschakeld en kan hij nog steeds al zijn media raadplegen .

op mijn 5800 is deze functie niet of is de offline functie hetzelfde?
is hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Hmm ik kreeg de laatste twee keren dat ik vloog steeds te horen dat zelfs offline mode niet mag, maar dat is alleen bij opstijgen en landen, daarna kon ik doen wat ik wou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Laatst online: 13-01 20:55

Icyzer

Goudvis

Ze willen gewoon bij het stijgen/landen geen elektrische apparaten aan hebben, maar tijdens de vlucht mag offline gewoon wel hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-05-2023
Hallo allemaal,

Bij deze vraag ik om jullie hulp.
Betreft updates voor de 5800.

Hoe kan het zo zijn dat een update alleen voor bepaalde toestellen wordt gereleased ?

Mijn Softwareversie: V21.0.025
Wanneer ik vervolgens wil kijken (*#0000# en dan updaten) voor een nieuwere versie geeft hij aan dat er geen update aanwezig is.
Sluit ik het toestel aan op de pc met het Nokia software programma Nokia Software Updater dan geeft hij aan dat alles up-to-date is.
Ga ik naar de volgende link en vul ik mijn product-code in (zie onderaan site) dan zegt hij dat alles up-to-date is.
http://europe.nokia.com/g...tware-update/can-i-update

Hoe kan ik updaten als er geen updates zijn voor mijn toestel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Rolandje schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:25:
Hallo allemaal,

Bij deze vraag ik om jullie hulp.
Betreft updates voor de 5800.

Hoe kan het zo zijn dat een update alleen voor bepaalde toestellen wordt gereleased ?

Mijn Softwareversie: V21.0.025
Wanneer ik vervolgens wil kijken (*#0000# en dan updaten) voor een nieuwere versie geeft hij aan dat er geen update aanwezig is.
Sluit ik het toestel aan op de pc met het Nokia software programma Nokia Software Updater dan geeft hij aan dat alles up-to-date is.
Ga ik naar de volgende link en vul ik mijn product-code in (zie onderaan site) dan zegt hij dat alles up-to-date is.
http://europe.nokia.com/g...tware-update/can-i-update

Hoe kan ik updaten als er geen updates zijn voor mijn toestel ?
Lees de startpost/FAQ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-05-2023
Bedankt maar dat was me al bekend. Ik ga er namelijk vanuit dat ik een legaal en Nederlands toestel heb. Heb hem aangeschaft via Telfort zelf (verlenging). En aangezien ik hem pas net heb (rode uitvoering) ben ik niet van plan de garantie om zeep te gaan helpen ;)

Dus ja.. wat nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127014

Wachten op Telfort firmware dan maar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:02
twiFight schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:41:
Hmm ik kreeg de laatste twee keren dat ik vloog steeds te horen dat zelfs offline mode niet mag, maar dat is alleen bij opstijgen en landen, daarna kon ik doen wat ik wou?
Dat heeft ook volgens mij dat ze alle passagiers in opperste paraatheid willen hebben zodat als er iets gebeurd dat je het ook merkt en direct actie kan ondernemen. Technisch gezien is er niets mis met een walkman ophouden maar wel bij het stijgen en landen omdat je dan wellicht de aanwijzigen van de bemanning niet kunt horen. En alle electrische apparatuur is dan wel zo duidelijk om discussie uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ja klopt, het slaat natuurlijk ook nergens op om een mp3 speler te verbieden, die zendt helemaal geen straling uit. Niet dat ik daar moeilijk over ga doen, die steward(e)s(sen) doen ook alleen maar hun werk, en zo recalcitrant ben ik niet. Maar goed dat is allemaal offtopic.

Punt is dat je tijdens de vlucht gewoon je spullen aan mag hebben voor zover ik weet. Dus dan boeit offline/flight/normal mode ook niet zoveel, alhoewel je natuurlijk toch geen verbinding hebt dus offline mode scheelt je wat aan batterijtijd. Vooral handig bij filmpjes kijken, want dat slurpt nogal wat accu. Zou ik overigens alsnog liever een laptop gebruiken, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deuk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09-2024
Hallo,

Ik heb sinds vandaag mijn Nokia 5800 Xpress Music, maar ik krijg WiFi niet aan de praat. Hij gaf steeds de melding "Web: Geen reactie van gateway". En bij verbindingsbeheer geeft hij aan dat de verbinding met mijn draadloze netwerk steeds om en om actief en niet actief is.
Heb al op internet gezocht en het enige waar ik op uitkwam was een oplossing waarbij je de WMM functie op je router zou moeten uitzetten. Dit zou je via de CLI moeten kunnen doen, maar daarvoor heb je een administrator login en password nodig. Ik heb internet van KPN en voor zover ik weet heb ik deze gegevens nergens.

Mijn router: Thomson SpeedTouch 780

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deuk schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:11:
Ik heb sinds vandaag mijn Nokia 5800 Xpress Music, maar ik krijg WiFi niet aan de praat. Hij gaf steeds de melding "Web: Geen reactie van gateway".
[...]
Ik heb daar soms ook last van op het netwerk bij mij thuis. Komt dan vaak doordat de router (een oude sweex) ineens geen ip-adressen meer uitgeeft. Soort van DHCP-probleem dus.

Wat bij mij dan altijd werkt is even de stroom eraf en er weer op (bij de router dus).

offtopic:
als iemand weet hoe je ervoor kan zorgen dat de sweex router niet 1x per maand een hick-up krijgt, hoor ik dat graag :+

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 140896 op 20-10-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Laatst online: 22:03

BrammT

The one and only!

@ Deuk, zelfde probleem, zelfde router, schijnt onoplosbaar te zijn :@

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:02
Vandaag is er weer een update beschikbaar gesteld: 31.0.101.
Gezien het versienummer is het een bugfix van de vorige versie.
De releasenotes zijn ook karig:
  • Turkish SMS issue Fix
  • Maps License writing issue fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318048

Eindelijk geeft de ''Can I Update'' optie van de Nokia site aan dat er voor mijn productcode (0575581) een nieuwe software update is: 30.0.011.

Nu heb ik geprobeerd die te downloaden via de mobiel zelf met *#0000# en via de Nokia Software Updater, maar beide manieren zeggen dat mijn huidige versie 21.0.025 de nieuwste is...

Iemand een idee wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:50

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Anoniem: 226764 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:46:
[...]

Dit lijkt wel een tijdbommetje ofzo te zijn. Ik heb het afgelopen week ook gehad. Eerst stopte m'n logboek met werken, toen verdween m'n agenda, toen de zoekopdrachten regel en uiteindelijk de snelkoppelingen. Dat laatste betekende dat ook de dailer niet meer te benaderen was, en ik dus ook niet meer *#7370# in kon voeren voor een reset...

Je kan het toestel dan nog wel resetten, maar het is iets lastiger. Je moet het toestel uitzetten en vervolgens bij het inschakelen de groene, rode en camera knop ingedrukt houden tot het Nokia logo (de 2 handen) verschijnt. Dit heeft hetzelfde effect als de code. Nadeel, alles moet opnieuw geïnstalleerd en ingesteld worden.

Dit begint me inmiddels wel steeds meer tegen te vallen aan het toestel. Ik heb hem nu ruim 2 maanden en ik heb hem al meerdere keren moeten resetten door fouten in de instellingen die er spontaan in kwamen. Mijn vorige Nokia's waren wat dat betreft een stuk stabieler, zelfs andere Symbian toestellen als de N78 (s60v3).

Wat betreft het pennetje, dit valt 100% zeker weten buiten garantie. Er breekt in de backcover namelijk een klein lipje af als je het pennetje iets te enthousiast in de behuizing schuift. Dit valt dus onder een gebruikersfout (helaas, want bij mij is hij ook kapot...).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
robertwebbe schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:55:
Vandaag is er weer een update beschikbaar gesteld: 31.0.101.
Gezien het versienummer is het een bugfix van de vorige versie.
De releasenotes zijn ook karig:
  • Turkish SMS issue Fix
  • Maps License writing issue fix
Heb nog geen update gevonden (wel via google uiteraard). Ik hoop dat hij de stabiliteit een stuk verbeterd. Sinds fw 31 is de 5800 al een paar keer uitgevallen, opnieuw opgestart uit zich zelf en nu wil email niet meer werken. Sinds dat ik een mail kreeg van Nokia dat ik op een gegeven moment geen verbinding had om mijn mail te downloaden, werkt nokia messaging niet meer. Heb al gereset (hard en soft), maar telkens als ik het weer opnieuw instel, weigert hij nieuwe mail te laten zien.
Nu heb ik de email weer lopen via de ingebakken email client, maar daar kan ik hem niet op "automatisch controleren" zetten, aangezien die dan al mijn (5000) mails wil gaan downloaden. En dat is een beetje te veel voor de 5800.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• footoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2021
mrpink83 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:09:
[...]

Nu heb ik de email weer lopen via de ingebakken email client, maar daar kan ik hem niet op "automatisch controleren" zetten, aangezien die dan al mijn (5000) mails wil gaan downloaden. En dat is een beetje te veel voor de 5800.....
Bij mij download ie alleen de berichten die nog op de server staan dus die ik op m'n pc nog niet heb binnengehaald. Of bedoel je dat je 5000 mails per dag krijgt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Nee, geen 5000 per dag. In totaal heb ik 5000 mails staan (in outlook en hotmail). En bij automatisch op bepaalde tijden binnenhalen kan je niet selecteren op aantal mails.
Pagina: 1 ... 35 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic