Nokia MapLoader is de applicatie die je zoekt.Anoniem: 291016 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:20:
daarnet een update gedaan naar versie 31.0.008 (FOTA). In deze update zit de overgang naar Ovi Maps 3.0 vervat, en bij het opstarten van die toepassing werd me gevraagd of ik alle map data wou verwijderen. Ik dacht dat het ging om bookmarks en dergelijke, maar het ging dus wel degelijk om de volledige kaarten. Waar kan ik die opnieuw downloaden? gaat dat al via PC Suite?
Eensch dat vodafone gewoon te lang duurt, ik heb 'm net veranderd naar euro2 red bene en geupdatedarksens schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:03:
[...]
Eigenlijk moet ik dus wel blij zijn.
Tijdje niet op het forum geweest en wat denk je? Twee nieuwere versies (V30 en V31). Snel geprobeerd via OTA en.....niets. Geen getreur de vorige keer update (V20 -> V21) deed hij het ook niet via OTA. Snel NSU erbij en.....ook niets!
Toen maar even via de productcode bij Nokia site langsgegaan om te checken of er überhaupt al een update is en.....niets.
![]()
Ik weet dat ik bij Vodafone ben en dat het daarom wat langer duurt dan gemiddeld dat er updates worden vrijgegeven, maar dit vind ik echt absurt. Los van het feit van de problemen die ik hier lees na het updaten, wil ik gewoon up to date blijven met mijn toestel zonder er allerlei toestanden voor te doen (productcode veranderen enz.)![]()
Maar goed zoals ik al zei aan het begin, gezien de ellende die sommigen hebben na de updates, is het misschien goed dat het zolang duurt voordat Vodafone de updates vrijgeeft.
daarna hard reset. En ik moet zeggen, hij's een stuk sneller! Nu alles weer instellen, en dan ben ik helemaal klaar als volgende week m'n abbonement ook daadwerkelijk over gaat
[ Voor 7% gewijzigd door J2pc op 18-09-2009 11:06 ]
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Hier idem dito. Die van mij zit er al bijna vijf maanden op. Heb geen zin om me na twee weken al te ergeren aan de eerste krassen en ook nog iedere maand te moeten prutsen met zo'n ding. Die van Brando vind ik een goede investering.Anoniem: 117265 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:27:
[...]
Ik heb mijn Brando screenprotector al meer dan 3 maanden op m'n 5800 hangen en is nog steeds zoals nieuw!
Mijn oudste Brando is denk ik mijn Ixus camera, uit 2004. Ziet er nog steeds prima uit, ondanks dat het een broekzak camera is.
Zelfde voor een Palm T3, ook ongeveer die tijd, Tomtom uit 2007, SE W800i uit 2006 en ga zo maar door. Ik heb er nog nooit een vervangen voor een nieuwe.
Zelfde voor een Palm T3, ook ongeveer die tijd, Tomtom uit 2007, SE W800i uit 2006 en ga zo maar door. Ik heb er nog nooit een vervangen voor een nieuwe.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
5183
Die van mij zit er sinds juni op, zo'n cheapo. Ook nog zo goed als nieuw. Dus prima dat jij geld uitgeeft, ik doe het nietAnoniem: 117265 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:27:
[...]
Ik heb mijn Brando screenprotector al meer dan 3 maanden op m'n 5800 hangen en is nog steeds zoals nieuw!
Ik heb een anti glare screen protector via ebay gekocht voor een paar euro. Dat ding bevalt me goed. Ik kan hem zo snel niet meer terug vinden, maar ik dacht dat ik €1,90 heb betaald (inc. verzending). Hij zit er nu een maand of 2 op, en alleen op plekken waar ik heel veel met het pennetje zit zitten wat krassen. Het enige nadeel is dat de voorste camera onbruikbaar is geworden, maar die gebruik ik toch niet.
@Tha_duck
Klopt, ik had op m'n N78 ook al problemen met de email. Maar daar heb ik nooit echt gebruik van gemaakt, aangezien ik toen geen onbeperkt internet had.
De agenda werkt samen met Google wel prettig. Op m'n startscherm staan de afspraken, zodat ik 's ochtends kan zien wat ik die dag heb.
@Tha_duck
Klopt, ik had op m'n N78 ook al problemen met de email. Maar daar heb ik nooit echt gebruik van gemaakt, aangezien ik toen geen onbeperkt internet had.
De agenda werkt samen met Google wel prettig. Op m'n startscherm staan de afspraken, zodat ik 's ochtends kan zien wat ik die dag heb.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik heb een 'invisible shield' erop zitten. Eerst de hele body, maar dat bleef niet mooi zitten. Screenprotector gedeelte echter (ook los te bestellen) is erg goed. Iets duurder, maar dan hebbie ook wat.
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Ik heb de update nu via NSU uitgevoerd, maar nog steeds hetzelfde probleem.lauw8 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:16:
[...]
Ik heb een update gedaan via FOTA. Ik zal vanavond een update doen via NSU. Wellicht dat dat uitmaakt!
Me alarm gaat soms 2 en soms 5 min te laat af. Is hier al een oplossing voor?
Mensen,
ik heb sinds een tijdje een probleem. Als ik met mij 5800 de firmware wil updaten OTA dan krijg ik constand een verbindingsfout, terwijl ik wel gewoon kan internette, mailen en dat soort dingen.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Ik zie wel ergens een serverprofiel staan (niet geconfig.) maar heb geen idee wat ik daar in moet vullen zodat het wel werkt.
Alvast bedankt!
ik heb sinds een tijdje een probleem. Als ik met mij 5800 de firmware wil updaten OTA dan krijg ik constand een verbindingsfout, terwijl ik wel gewoon kan internette, mailen en dat soort dingen.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Ik zie wel ergens een serverprofiel staan (niet geconfig.) maar heb geen idee wat ik daar in moet vullen zodat het wel werkt.
Alvast bedankt!
Anoniem: 247747
He daar ben ik weer na ruim een week op vakantie te zijn geweest. Nog maar net onderweg naar plek van bestemming, of eerste echte probleem gehad. Telefoon ging uit terwijl ik Nokia Maps aan had staan ivm positiebepaling tijdens het rijden. Aan de oplader, reageerde niet meer. Telefoon bleef steeds in het aanmeldscherm hangen, ook na uit- en aandoen (met de blauwe Nokia letters). Rebooten hielp niks (met de 3 toetsen tegelijk). Dichtstbijzijnde repairplaats was in Schiedam, daar dus heen gereden en daar het toestel opnieuw laten programmeren. Complimenten aan dit sorot centra, je kunt er zonder afspraak heen en kunt erop wachten. Helaas was ik van alles kwijt, ik kreeg de tip om niet de geheugenkaart erin te doen, kennelijk zat daar een probleem op of zo. Ik kon er niets aan doen, het zou een toevalsfout zijn, hoe meer er mogelijk is op een mobiel des de groter de kans dat dit soort dingen gebeuren, werd me verteld...
Toch heel vervelend dit, hoop dat dat niet vaker gebeurt. Ik kreeg ook de tip om niet de backup van geheugenkaart terug te zetten, alleen de synchronisaties van de PC die ik gelukkig zo'n week daarvoor wel gemaakt heb. Ik ben niet echt veel kwijt. Ik moet hier nodig weer bijlezen, ik bleek nu versie 31 te hebben helaas geen nieuw homescreen wat ik hoopte, maar ik zal eerst een paar blz. terug gaan om te kijken hoe het jullie vergaat en of er nog leuk nieuws is..
edit: met deze update heb ik ook een heel ander OVI Maps programma, heb ik verkeerde software gekregen bij het repair centre of is het vernieuwd?
Toch heel vervelend dit, hoop dat dat niet vaker gebeurt. Ik kreeg ook de tip om niet de backup van geheugenkaart terug te zetten, alleen de synchronisaties van de PC die ik gelukkig zo'n week daarvoor wel gemaakt heb. Ik ben niet echt veel kwijt. Ik moet hier nodig weer bijlezen, ik bleek nu versie 31 te hebben helaas geen nieuw homescreen wat ik hoopte, maar ik zal eerst een paar blz. terug gaan om te kijken hoe het jullie vergaat en of er nog leuk nieuws is..
edit: met deze update heb ik ook een heel ander OVI Maps programma, heb ik verkeerde software gekregen bij het repair centre of is het vernieuwd?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 247747 op 18-09-2009 22:51 ]
heb ik gehad, snel binnengekregen, maar ook snel krasjes erop. nu er weer af gehaald, ziet er toch beter uit. Het erafhalen daarbij liep het toestel ook een krasje op, ik kon niet makkelijk 'een begin' maken. Jammer. Krasjes op het display ontstonden soms zomaar door bijv. het plectrum of het pennetje, zou toch niet mogen..coenox schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 08:29:
[...]
Heb je deze vergeleken met die van Brando? IK heb al een hoop goedkope screenprotectors gehad, maar kom steeds uit bij Brando: gemakkelijk zonder bubbels aan te brengen en gaat lang mee. Deze ken ik niet.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 247747 op 18-09-2009 22:27 ]
je hebt gewoon de laatste software versie waarin de ovi maps vernieuwd isAnoniem: 247747 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 21:45:
He daar ben ik weer na ruim een week op vakantie te zijn geweest. Nog maar net onderweg naar plek van bestemming, of eerste echte probleem gehad. Telefoon ging uit terwijl ik Nokia Maps aan had staan ivm positiebepaling tijdens het rijden. Aan de oplader, reageerde niet meer. Telefoon bleef steeds in het aanmeldscherm hangen, ook na uit- en aandoen (met de blauwe Nokia letters). Rebooten hielp niks (met de 3 toetsen tegelijk). Dichtstbijzijnde repairplaats was in Schiedam, daar dus heen gereden en daar het toestel opnieuw laten programmeren. Complimenten aan dit sorot centra, je kunt er zonder afspraak heen en kunt erop wachten. Helaas was ik van alles kwijt, ik kreeg de tip om niet de geheugenkaart erin te doen, kennelijk zat daar een probleem op of zo. Ik kon er niets aan doen, het zou een toevalsfout zijn, hoe meer er mogelijk is op een mobiel des de groter de kans dat dit soort dingen gebeuren, werd me verteld...
Ook bij deze versie kan ik het niet voor elkaar krijgen dat tijdens het rijden, wanneer je wilt volgen waar je bent, dat het beeld aan blijft staan. telkens gaat het weer uit. Ook in de telefoon kun je niet instellen dat het scherm aan blijft staan, na 60 sec. gaat het uit.gellimo schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:40:
[...]
je hebt gewoon de laatste software versie waarin de ovi maps vernieuwd is
Ik wil gewoon de kaart kunnen zien onderweg, heb daar net een houder met zuignap voor gekocht. en nu kan ik de schermontgrendelaar niet gebruiken tijdens het rijden want daar zit die houder tegenaan, dat is dus erg lastig... iemand hier iets voor bedacht??
Ja....overstappen op een echt navi pakket, zoals mcguiderAnoniem: 247747 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:33:
[...]
Ook bij deze versie kan ik het niet voor elkaar krijgen dat tijdens het rijden, wanneer je wilt volgen waar je bent, dat het beeld aan blijft staan. telkens gaat het weer uit. Ook in de telefoon kun je niet instellen dat het scherm aan blijft staan, na 60 sec. gaat het uit.
Ik wil gewoon de kaart kunnen zien onderweg, heb daar net een houder met zuignap voor gekocht. en nu kan ik de schermontgrendelaar niet gebruiken tijdens het rijden want daar zit die houder tegenaan, dat is dus erg lastig... iemand hier iets voor bedacht??
Anoniem: 196800
Ja hoor: gewoon de lader inpluggen (autolader nokia, die met oprolbare kabel van Hama is praktisch),Anoniem: 247747 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:33:
[...]
Ook bij deze versie kan ik het niet voor elkaar krijgen dat tijdens het rijden, wanneer je wilt volgen waar je bent, dat het beeld aan blijft staan. telkens gaat het weer uit. Ook in de telefoon kun je niet instellen dat het scherm aan blijft staan, na 60 sec. gaat het uit.
http://www.vergelijk.nl/t...r_roll_up_for_nokia_6300/
Met de oplader blijft het scherm aan.
Anoniem: 192203
Sinds 2 dagen werkt mijn WLAN niet meer.
De 5800 blijft maar zoeken maar vind helemaal niets.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ????
Ik heb sinds net V31 erop, maar nog steeds geen WLAN.
Alvast bedankt voor de reacties.
Bij mij blijft het scherm gewoon aan met Ovi Maps, ik heb daar totaal geen problemen mee. Waarschijnlijk heb je de achtergrond verlichting op standaard of Geoptimaliseerd staan (in Ovi Maps > Opties > Instrumenten > Instellingen > Navigatie).Anoniem: 247747 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:33:
[...]
Nofi, maar ik heb op m'n N78 zowel Nokia/Ovi Maps als McGuider gebruikt. Ik vond McGuider eigenlijk maar een stuk lastiger werken. Vaak werden adressen niet gevonden als je ook een huisnummer opgaf (maar soms vond hij hetzelfde adres weer wel...) en de aanwijzingen vond soms maar verwarrend...TifKag schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:23:
[...]
Ja....overstappen op een echt navi pakket, zoals mcguider
Ovi Maps is daarnaast gewoon een "echt" navi pakket.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Wat staat er bij instellingen > connectiviteitAnoniem: 192203 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 18:30:
Sinds 2 dagen werkt mijn WLAN niet meer.
kijk eens bij je wlan scan
kun je daar wel iets vinden
[ Voor 10% gewijzigd door Mexel op 20-09-2009 06:22 . Reden: typfouten (hets nog vroeg) ]
↓ volgende bericht hieronder ↓
Anoniem: 192203
Ook bij WLAN SCAN niets gevonden.
Alle netwerken weergeven staat ook aan.
Zou het kunnen dat de ontvanger ofzo defect is.
mexel schreef op zondag 20 september 2009 @ 06:20:
[...]
Wat staat er bij instellingen > connectiviteit
kijk eens bij je wlan scan
kun je daar wel iets vinden
Ik gebruik de Vodafone mobile tv streams op mijn Nokia 5800, dat werkt prima, maar ik heb balkjes aan alle 4 de kanten van het beeld bij de meeste streams (alleen bij dicovery channel niet), ik kan in de standaard (real)player niet kiezen om in te zoomen of uit te rekken terwijl dat met andere videos wel kan. De streams zijn in h264, weet iemand hier een oplossing voor, of is er misschien een andere player die ook die streams kan afspelen?
Edit: de streams zijn niet alleen h264, het zijn verschillende indelingen per zender.
Edit: de streams zijn niet alleen h264, het zijn verschillende indelingen per zender.
[ Voor 9% gewijzigd door Jazzle op 20-09-2009 12:46 ]
gister was ik met tunin.fm radio aan het luistren en toen kon ik niet gebeld worden zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Anoniem: 318874
Beste tweakers,
Heeft iemand een oplossing voor het volgende: gebruik momenteel handy calendar deze werkt prima op mijn nokia5800, maar graag zou ik contacten kunnen linken met mij calendar , dus maw vanuit een afspraak naar betreffende contact kunnen gaan. Met epocware gaat dat helaas niet lukken.
Gaat zoiets lukken, iemand een idee ?
alvast bedankt! gr.Remie
Heeft iemand een oplossing voor het volgende: gebruik momenteel handy calendar deze werkt prima op mijn nokia5800, maar graag zou ik contacten kunnen linken met mij calendar , dus maw vanuit een afspraak naar betreffende contact kunnen gaan. Met epocware gaat dat helaas niet lukken.
Gaat zoiets lukken, iemand een idee ?
alvast bedankt! gr.Remie
Ik heb ook versie 31.0.008. Ik heb nergens geen last van. Bij gaat alles perfect.Anoniem: 192203 schreef op zondag 20 september 2009 @ 10:21:
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
De uitzendinggemist applicatie is tegenwoordig wel geschikt voor de 5800 trouwens, alleen ook deze heeft het balkjes probleem.
Anoniem: 316554
Terwijl als je via de site zelf kijkt, geen problemen heb met balken.Jazzle schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:36:
De uitzendinggemist applicatie is tegenwoordig wel geschikt voor de 5800 trouwens, alleen ook deze heeft het balkjes probleem.
Dan ben ik benieuwd welke applicatie jij gebruikt hiervoor, op de (mobiele) site van uitzendinggemist.nl kan ik nog steeds niet de nokia 5800 terugvinden. Of doe je dan bijv. de 5700?Jazzle schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:36:
[
Wat stom van mij, nu zie ik deze optie staan, kon dit eerst niet vinden... als het goed is. lukt het hiermee en is het niet nodig om de autolader te gebruiken. Maar ook dat kan ik anders proberen.deepbass909 schreef op zondag 20 september 2009 @ 03:55:
[...]
Bij mij blijft het scherm gewoon aan met Ovi Maps, ik heb daar totaal geen problemen mee. Waarschijnlijk heb je de achtergrond verlichting op standaard of Geoptimaliseerd staan (in Ovi Maps > Opties > Instrumenten > Instellingen > Navigatie).
[...]
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 247747 op 20-09-2009 20:12 ]
Anoniem: 197658
Ik maak gebruik van Opera 5 Beta en wil graag weeronline.nl gebruiken. De weersverwachting wordt in flash getoond nu krijg ik de melding dat ik een flash-player moet installeren. Als ik echter op de adobe-pagina kom kan ik geen symbian vinden. Weet iemand hier een oplossing voor?
Volgens mij kun je voor weeronline beter de standaard browser gebruiken. Die heeft flash ingebouwd. Opera heeft dit niet.Anoniem: 197658 schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:43:
Ik maak gebruik van Opera 5 Beta en wil graag weeronline.nl gebruiken. De weersverwachting wordt in flash getoond nu krijg ik de melding dat ik een flash-player moet installeren. Als ik echter op de adobe-pagina kom kan ik geen symbian vinden. Weet iemand hier een oplossing voor?
Op UitzendingGemist gewoon naar download gaan, er staat wel dat je toestel niet ondersteund wordt maar als je naar dowbnload gaan selecteer je symbian >> S60 versie 5 en dan werkt het prima !Anoniem: 247747 schreef op zondag 20 september 2009 @ 18:23:
[...]
Dan ben ik benieuwd welke applicatie jij gebruikt hiervoor, op de (mobiele) site van uitzendinggemist.nl kan ik nog steeds niet de nokia 5800 terugvinden. Of doe je dan bijv. de 5700?
Als ik op de standaardbrowser weeronline doe zie ik het flash-logo maar zie ik niet een applicatie die draait. Moet i kms nog wat installeren?coenox schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:46:
[...]
Volgens mij kun je voor weeronline beter de standaard browser gebruiken. Die heeft flash ingebouwd. Opera heeft dit niet.
browsen op je telefoon naar http://m.omroep.nl/gemist , daar herkent hij de telefoon gewoon als 5800 en geeft hij je de download link naar de goede versieAnoniem: 247747 schreef op zondag 20 september 2009 @ 18:23:
[...]
Dan ben ik benieuwd welke applicatie jij gebruikt hiervoor, op de (mobiele) site van uitzendinggemist.nl kan ik nog steeds niet de nokia 5800 terugvinden. Of doe je dan bijv. de 5700?
vreemdAnoniem: 192203 schreef op zondag 20 september 2009 @ 10:21:
[...]
het lijkt er wel op dat de module kapot kan zijn
maar ik zou voor de zekerheid even langs nokia service point gaan
Ik heb m'n dagelijks alarm verwijderd, zodat ik geen alarmen meer had ingesteld. Toen heb ik een nieuw alarm ingesteld en nu lijkt het opgelost!lauw8 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:08:
[...]
Ik heb de update nu via NSU uitgevoerd, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Me alarm gaat soms 2 en soms 5 min te laat af. Is hier al een oplossing voor?
Je hebt gelijk. Bij mij is dat precies zo. Weet ook niet hoe het zit. Bij buienradar.nl werkt de flash bijvoorbeeld wel.Anoniem: 197658 schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:52:
[...]
Als ik op de standaardbrowser weeronline doe zie ik het flash-logo maar zie ik niet een applicatie die draait. Moet i kms nog wat installeren?
Sommige flash-applicaties bevatten nieuwe code die nog niet door de huidige versie van Flash Lite wordt ondersteund. YouTube en andere zijn redelijk backwards-compatible, maar sommige vereisen dan weer te nieuwe versies.coenox schreef op maandag 21 september 2009 @ 09:52:
[...]
Je hebt gelijk. Bij mij is dat precies zo. Weet ook niet hoe het zit. Bij buienradar.nl werkt de flash bijvoorbeeld wel.
Als ik een TV programma aanklik op de 5800 staat er 'gereedmaken om af te spelen' maar er gebeurt verder niets....Jazzle schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:58:
[...]
browsen op je telefoon naar http://m.omroep.nl/gemist , daar herkent hij de telefoon gewoon als 5800 en geeft hij je de download link naar de goede versie
Anoniem: 304527
ik heb uitzending gemist geinstalleerd maar weet iemand wat ik xtra moet betalen bij een vodafone internet abbo.
en moet je 3g hebben om dit te kunnen zien? krijg de melding "signaal te zwak om te kunnen afspelen"en ik heb toch vol bereik?
alvast bedankt
en moet je 3g hebben om dit te kunnen zien? krijg de melding "signaal te zwak om te kunnen afspelen"en ik heb toch vol bereik?
alvast bedankt
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 304527 op 21-09-2009 11:53 ]
samekielkiel schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:21:
[...]
Als ik een TV programma aanklik op de 5800 staat er 'gereedmaken om af te spelen' maar er gebeurt verder niets....
Heb zojuist ook geprobeerd met uitzending gemist, maar helaas lijkt het bij mij ook niet te werken (al gaf hij wel aan dat er 800Kb was verbruikt). Is wel jammer, was er heel benieuwd naar.
Net geïnstalleerd en bij mij werkt het prima. Niet iets met streaming instellingen?Walkman schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:46:
Heb zojuist ook geprobeerd met uitzending gemist, maar helaas lijkt het bij mij ook niet te werken (al gaf hij wel aan dat er 800Kb was verbruikt). Is wel jammer, was er heel benieuwd naar.
Waar zouden die moeten zitten? Zou dat aan de provider kunnen liggen?coenox schreef op maandag 21 september 2009 @ 13:17:
[...]
Net geïnstalleerd en bij mij werkt het prima. Niet iets met streaming instellingen?
Instellingen -> Connectiviteit ->Bestemmingen. Bij mij staat dan een rijtje en onderaan 'Geen categorie' (1 toegangspunt). Als ik die aanklik, zie ik 'Vodafone Live! Streaming' , Als ik dit aanklik zie ik de instellingen van mijn provider (in dit geval dus Vodafone).
Ik heb Hi en bij mij werkt het dus niet. Zou het kunnen komen omdat ik 'mobiel internet' verwijderd heb? Ik zat op uitzending gemist via wifi.
Ik had een Nokia 6700 gekocht 2 weken terug.
Die beviel me wel, máár ik had in een paar dagen al een hoop gemiste gesprekken en smsjes waar ik pas heel laat achter kwam. De trilfunctie van dat ding is namelijk nogal slapjes. (misschien is trillen moeilijker door het gewicht van de telefoon)
En dat vind ik dus niks...
Afgelopen weekend heb ik omgeruild voor een Nokia 5800.
En daar ben ik na een paar dagen wel heel erg over te spreken. Zeer positief.
Ben wel blij met de ruil. Nu binnenkort maar ns de tijd nemen om dit topic door te spitten.
Eigenlijk moet ik nog wel ff terug naar de shop met de 5800. Er lijkt een krasje ónder het scherm te zitten. Moet niet kunnen bij een nieuwe telefoon zou ik zeggen...
Die beviel me wel, máár ik had in een paar dagen al een hoop gemiste gesprekken en smsjes waar ik pas heel laat achter kwam. De trilfunctie van dat ding is namelijk nogal slapjes. (misschien is trillen moeilijker door het gewicht van de telefoon)
En dat vind ik dus niks...
Afgelopen weekend heb ik omgeruild voor een Nokia 5800.
En daar ben ik na een paar dagen wel heel erg over te spreken. Zeer positief.
Ben wel blij met de ruil. Nu binnenkort maar ns de tijd nemen om dit topic door te spitten.
Eigenlijk moet ik nog wel ff terug naar de shop met de 5800. Er lijkt een krasje ónder het scherm te zitten. Moet niet kunnen bij een nieuwe telefoon zou ik zeggen...
Leeg - Sinds 20180907
Anoniem: 198787
Sinds vanmorgen ontvang ik geen melding meer van nieuwe SMS-berichten. Alleen aan het witte lampje (knippert) is nog te zien dat er een bericht is ontvangen. Er komt dus geen melding op het hoofdscherm en ook geen enveloppe rechts bovenin de hoek.... Heb de telefoon al opnieuwe opgestart ( en accu eruit ) Iemand enig ideee?
NOS Mobiel doet het nu ook op de 5800. Tenzij ik er overheen heb gelezen was dat nog niet het geval.
http://m.nos.nl/nosmobiel
toen ik maanden geleden een keer keek was er nog niets. Ik ben er blij mee
Hier staat tekst
Hoe snel knippert het lampje? Als "breathing" aan staat, knippert hij standaard heel traag, maar bij een bericht een stuk sneller en bovendien 2 keer achter elkaar.Anoniem: 198787 schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:32:
Sinds vanmorgen ontvang ik geen melding meer van nieuwe SMS-berichten. Alleen aan het witte lampje (knippert) is nog te zien dat er een bericht is ontvangen. Er komt dus geen melding op het hoofdscherm en ook geen enveloppe rechts bovenin de hoek.... Heb de telefoon al opnieuwe opgestart ( en accu eruit ) Iemand enig ideee?
Ik heb net bij m'n ovi-maps een extra licentie voor verkeer erbij gekocht. Nu heb ik ook alle flitspalen met meldingen en file updates
werktHakkie schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:24:
NOS Mobiel doet het nu ook op de 5800. Tenzij ik er overheen heb gelezen was dat nog niet het geval.
alleen kan ik het teletekst knopje niet aanklikken, iemand wel?
Tijd van werken, tijd van rusten
Anoniem: 198787
Het lampje knippert wel, maar er komt geen melding op het hoofdscherm dat er een bericht is. Ik kan het dus alleen uit het lampje zien... heel vervelend.deepbass909 schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:34:
[...]
Hoe snel knippert het lampje? Als "breathing" aan staat, knippert hij standaard heel traag, maar bij een bericht een stuk sneller en bovendien 2 keer achter elkaar.
Dat is wel vaag... Ik heb het eigenlijk andersom, en dan vooral met email. Namelijk dat het evelopje blijft staan, ook al zijn er geen nieuwe emails. Ook vaag dat hij blijft knipperen als je je telefoon opnieuw opstart. Normaal stopt dat dan.
Je kan overigens ook instellen hoe lang hij moet blijven knipperen:
menu>instellingen>Telefoon>Meldingsindicatoren>Meld.indicator
Ik heb hem persoonlijk op 30 minuten staan en geen melding bij email (anders blijft hij alsnog de hele dag knipperen...)
Je kan overigens ook instellen hoe lang hij moet blijven knipperen:
menu>instellingen>Telefoon>Meldingsindicatoren>Meld.indicator
Ik heb hem persoonlijk op 30 minuten staan en geen melding bij email (anders blijft hij alsnog de hele dag knipperen...)
Krijg je wel een geluid? Als het lampje rustig knippert, is het gewoon je standbylichtje. Het nieuw bericht lichtsignaal is een tweemaal snel na elkaar knipperend licht.Anoniem: 198787 schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:32:
forget it. Vergeten te refreshen
[ Voor 3% gewijzigd door bluppfisk op 21-09-2009 18:10 ]
ja hoor werkt goed je moet de balk met iconen even naar links bewegenDriek schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:36:
[...]
werkt
alleen kan ik het teletekst knopje niet aanklikken, iemand wel?
HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1
Heb zonet gewoon even gewacht met de bovenstaande melding: na verloop van tijd staat er: Verbinding met de server is niet mogelijk.kielkiel schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:21:
[...]
Als ik een TV programma aanklik op de 5800 staat er 'gereedmaken om af te spelen' maar er gebeurt verder niets....
Overigens krijg je deze melding ook met de NOS mobiel applicatie.
Anoniem: 319068
Ik heb deze api http://m.omroep.nl/gemist ook vandaag geinstalleerd, maar kreeg ook "geen verbinding met server fout" (WiFi aansluiting).
oplossing: gevonden op http://pics.portal.omroep...okia_E71_Instellingen.doc
blijkt dat je bij instellingen van realplayer de proxy uit moet zetten.
Geweldig! Het werkt nu!Anoniem: 319068 schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:19:
Ik heb deze api http://m.omroep.nl/gemist ook vandaag geinstalleerd, maar kreeg ook "geen verbinding met server fout" (WiFi aansluiting).
Anoniem: 319086
Hoi!
Ik heb de 5800 al een tijdje en hij bevalt me erg goed, al heb ik 2 vraagjes:
- Bij mij doet de 'zoekopdracht' het niet als ik zoek op internet... er komt dan te staan dat er geen online service beschikbaar is. Wie kent dit probleem en, nog beter, de oplossing?
- De update v30 zou beschikbaar zijn, maar waarom voor sommige apparaten (nrs.) niet? En wanneer is dat te verwachten?
Ik heb Vodafone btw...
Ik heb de 5800 al een tijdje en hij bevalt me erg goed, al heb ik 2 vraagjes:
- Bij mij doet de 'zoekopdracht' het niet als ik zoek op internet... er komt dan te staan dat er geen online service beschikbaar is. Wie kent dit probleem en, nog beter, de oplossing?
- De update v30 zou beschikbaar zijn, maar waarom voor sommige apparaten (nrs.) niet? En wanneer is dat te verwachten?
Ik heb Vodafone btw...
Voor jouw versie (productcode (0577458 neem ik aan) is 21.0.25 de laatst beschikbare versie. Voor de Euro 2 (red) Beneluxversie (0570026) is 31.0.008 beschikbaar. Tussendoor is ook nog 30.0.011 uitgebracht.Anoniem: 319086 schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:45:
[...]
Ik heb Vodafone btw...
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Anoniem: 291479
Bij mij werkt het wel, maar het beeld is heel blokkerig en hapert steeds.
Hebben jullie dat ook?
niet haperend, wel blokkerig / slecht beeldAnoniem: 291479 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:56:
[...]
Bij mij werkt het wel, maar het beeld is heel blokkerig en hapert steeds.
Hebben jullie dat ook?
Mensen,
ik heb vandaag met Mail4Exchange zitten prutsen en toen is de Automatische Blokkeringscode erop gekozen (bij het ontgrendelen van je telefoon moet je dan ook een pincode intikken).
Nu wil ik deze eraf halen (vind ik irritant), maar als ik nu doe
Instellingen - Telefoonbeheer - Beveiliging - Tel en SIMkaart - Per. autom. blokk. telefn ->
en dan "geen" wil inschakelen krijg ik een error "Kan telefoon niet ontgrendelen".
Iemand enig idee hoe ik dit eraf krijg.....? Heb de mail4exchange ook al uitgezet (want had het vemoeden dat dat gepushed werd ofzo).
ik heb vandaag met Mail4Exchange zitten prutsen en toen is de Automatische Blokkeringscode erop gekozen (bij het ontgrendelen van je telefoon moet je dan ook een pincode intikken).
Instellingen - Telefoonbeheer - Beveiliging - Tel en SIMkaart - Per. autom. blokk. telefn ->
en dan "geen" wil inschakelen krijg ik een error "Kan telefoon niet ontgrendelen".
Iemand enig idee hoe ik dit eraf krijg.....? Heb de mail4exchange ook al uitgezet (want had het vemoeden dat dat gepushed werd ofzo).
de productcode klopt ja, is dat niet een uniek nummer dus?PinokkioTV schreef op maandag 21 september 2009 @ 22:19:
[...]
Voor jouw versie (productcode (0577458 neem ik aan) is 21.0.25 de laatst beschikbare versie. Voor de Euro 2 (red) Beneluxversie (0570026) is 31.0.008 beschikbaar. Tussendoor is ook nog 30.0.011 uitgebracht.
wat voor voordelen zitten er aan de productcode veranderen (naar euro 2 bijv)?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 319086 op 22-09-2009 18:49 ]
Ik heb sinds kort ook de Nokia 5800 XM
maar helaas zonder internet abonnement. Nou gebruik ik thuis en op school WiFi en ik vind dat voorlopig meer dan voldoende. De vraag die al een keer of 10 is gesteld is uiteraard: Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik geen onnodige extra abonnementskosten moet betalen?
Aan de hand van de search kwam ik tot het volgende overzicht:
Verder zou ik graag mijn Windows Live e-mailbox willen toevoegen, maar ik krijg al meteen de vraag:
Mag toepassing gegevens verzenden en ontvangen via netwerk? Wordt er dan alsnog gebruik gemaakt van GPRS ondanks dat ik de toegangspunten heb verwijderd?
Aan de hand van de search kwam ik tot het volgende overzicht:
- Telfort internet, Spot en MMS toegangspunten verwijderd
- Netwerk modus van DUAL op GSM gezet
- In Locatie (GPS), Assisted GPS uitgevinkt en Integrated GPS en op basis van network aangevinkt
Verder zou ik graag mijn Windows Live e-mailbox willen toevoegen, maar ik krijg al meteen de vraag:
Mag toepassing gegevens verzenden en ontvangen via netwerk? Wordt er dan alsnog gebruik gemaakt van GPRS ondanks dat ik de toegangspunten heb verwijderd?
[ Voor 17% gewijzigd door Gusev op 22-09-2009 18:47 ]
Hallo,AlexR schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:29:
Mensen,
Zelf heb ik MfE lekker draaien zonder extra security meuk, heb het certificaat tijdens de initiele configuratie geweigerd, tot mijn verbazing kreeg ik een nette sync. Van een collega hoorde ik (ook) al horror verhalen over de security lock.
Volgens mij zit de instelling onder:
Menu - Settings - Phone - Phone Management - Security - Phone and SIM card.
Controleer ook eventuele certificaten onder dit zelfde menu. Pas op welke certificaten je verwijderd, de Authoritiy certificates wil je laten staan, misschien herken je een van de Personal of Phone certificates.
Suc6!
Hi I'm a signature virus, copy and paste me into your .sig!
Anoniem: 109820
Ik ben sinds een maand een tevreden bezitter van deze Nokia. Ik heb even een vraag over de videofunctie van de telefoon.
Ik was gisteren een film aan het kijken, totdat mijn batterij uitviel en mijn telefoon er compleet mee stopte. Na het opladen van de batterij wilde ik vandaag de film verder gaan kijken. Bij een vorige film onthield de player waar hij was gebleven toen ik hem stopte. Echter, deze functie werkt ineens niet meer. Ik heb geen idee hoe ik dit weer voor elkaar kan krijgen. Heeft iemand enig idee?
Ik was gisteren een film aan het kijken, totdat mijn batterij uitviel en mijn telefoon er compleet mee stopte. Na het opladen van de batterij wilde ik vandaag de film verder gaan kijken. Bij een vorige film onthield de player waar hij was gebleven toen ik hem stopte. Echter, deze functie werkt ineens niet meer. Ik heb geen idee hoe ik dit weer voor elkaar kan krijgen. Heeft iemand enig idee?
de uitzendinggemist appl. Werkt bij mij goed, met wifi, maar ik vind het scherm te klein en je kunt niet even pauzeren oid.
Als ik uitzendinggemist als bookmark opsla en via internet start, kost het misschien een paar klikjes extra, maar dan kom je wel in real player met meer opties, groter scherm en zelfde snelheid.
Als ik uitzendinggemist als bookmark opsla en via internet start, kost het misschien een paar klikjes extra, maar dan kom je wel in real player met meer opties, groter scherm en zelfde snelheid.
Daarnet zei mijn Ovi Suite 2 (de nieuwe Beta die net uit is): 30.0.011 is beschikbaar. Na de download kon ik 'm niet installeren wegens geen R&D (Research & Development) credentials voor mijn telefoon. Maar da's toch een oude versie?
[ Voor 20% gewijzigd door bluppfisk op 22-09-2009 22:11 ]
Hoi,Revo schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:53:
[...]
Hallo,
Zelf heb ik MfE lekker draaien zonder extra security meuk, heb het certificaat tijdens de initiele configuratie geweigerd, tot mijn verbazing kreeg ik een nette sync. Van een collega hoorde ik (ook) al horror verhalen over de security lock.
Volgens mij zit de instelling onder:
Menu - Settings - Phone - Phone Management - Security - Phone and SIM card.
Controleer ook eventuele certificaten onder dit zelfde menu. Pas op welke certificaten je verwijderd, de Authoritiy certificates wil je laten staan, misschien herken je een van de Personal of Phone certificates.
Suc6!
alvast bedankt voor het meedenken!
Maar ik heb geen cerrificaten staan onder Personal of Phone. Onder authority wel een heleboel die me eigenlijk allemaal niks zeggen.
Ik snap er werkelijk helemaal niks van. Waar dienen die Authority Cerfificaten uberhaubt voor?
Laatst was hier een vraag over het startscherm.
Ik heb gister de tool Handy Shell geïnstalleerd op m'n telefoon en deze geeft een nieuw startscherm aan je foon. Ik zie zelf het nut er niet echt van in (tenzij je Handy Weather erbij koopt), dus ik heb 'm eraf gehaald, maar mocht iemand geïnteresseerd zijn, doe dan even een Google-zoek.
Je hebt het niet van mij, maar ook de 14-dagen-trial kan omzeild worden
Ik heb gister de tool Handy Shell geïnstalleerd op m'n telefoon en deze geeft een nieuw startscherm aan je foon. Ik zie zelf het nut er niet echt van in (tenzij je Handy Weather erbij koopt), dus ik heb 'm eraf gehaald, maar mocht iemand geïnteresseerd zijn, doe dan even een Google-zoek.
Je hebt het niet van mij, maar ook de 14-dagen-trial kan omzeild worden
Anoniem: 131209
Ik kan met mijn vodafoneabonnement geen mms versturen kan iemand mij de juiste instellingen geven
Anoniem: 291479
Zijn er mensen die wel goed beeld hebben?kielkiel schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 13:34:
[...]
niet haperend, wel blokkerig / slecht beeld
Van de vodafone site :Anoniem: 131209 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:07:
Ik kan met mijn vodafoneabonnement geen mms versturen kan iemand mij de juiste instellingen geven
De verbindingsinstellingen
* Druk op de menu toets
* Kies 'Instellingen' -> 'Connectiviteit.' -> 'Bestemmingen' -> 'Toegangspunt'
* Automatisch zoeken naar beschikbare toegangspunten: Nee
* Toegangspunt select.: Packet-gegevens
* Naam verbinding: Vodafone mms
* Bestemming selecteren: Internet
* Kies 'OK' om op te slaan
* Kies 'Multim.bericht-> 'Vodafone Mms'
o Naam toegangspunt: live.vodafone.com of office.vodafone.nl
o Gebruikersnaam: vodafone
o Vraag om wachtw.: Nee
o Wachtwoord: vodafone
o Verificatie: Normaal
o Homepage: http://mmsc.mms.vodafone.nl
o Toegangspunt gebruiken: Automatisch
o Druk op 'Opties' en selecteer 'Geavanc. Instell'
o Netwerktype: IPv4
o IP-adres telefoon: Automatisch
o DNS-adressen: Automatisch
o Proxy-serveradres: 192.168.251.150
o Proxy -poortnummer: 8799
* Kies 'Terug' op de instellingen op te slaan
* Ga terug naar het 'Hoofdscherm'
De mms-instellingen
* Kies 'Berichten' -> 'Opties' -> 'Instellingen' -> 'Multimediabericht'
* Grootte afbeelding: Groot
* MMS-aanmaakmodus: Beperkt
* Toeg.punt in gebruik: Vodafone MMS
* Multimedia ophalen: Aut. bij eigen netwerk
* Anonieme ber. toetst.: Nee
* Advertent. ontvang.: Nee
* Rapport ontvangen: Ja
* Rapportz. weigeren: Nee
* Geldigheid bericht: Maximale duur
* Kies 2 keer 'Terug' om de instellingen op te slaan
* Via 'Berichten' is het nu mogelijk om MMS-berichten te verzenden en te ontvangen
If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...
Is er ook een mogelijkheid om je Agenda van je toetstel (gratis) te syncen met Google Agenda? Ik heb 1 tooltje gevonden, maar daarvoor moest je na 15 dagen betalen. Het liefst via USB.
[ Voor 5% gewijzigd door Perzikvrucht op 23-09-2009 18:52 ]
Was het niet zo dat je met mail4exchange programma (standaard op de 5800) je mail en agenda kon syncen met Google?barzi schreef op woensdag 23 september 2009 @ 18:34:
Is er ook een mogelijkheid om je Agenda van je toetstel (gratis) te syncen met Google Agenda? Ik heb 1 tooltje gevonden, maar daarvoor moest je na 15 dagen betalen. Het liefst via USB.
Staat er zelfs een in de opening post. Alleen is die niet via usb. Ik synch 'm af en toe via mijn wifi thuis.barzi schreef op woensdag 23 september 2009 @ 18:34:
Anoniem: 296433
Ik heb een GPX bestand van een wandelroute die ik graag wil gebruiken op de 5800 maar welk programma is daar geschikt voor om dit bestand te kunnen weergeven.
ken je google ??Anoniem: 296433 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:25:
Ik heb een GPX bestand van een wandelroute die ik graag wil gebruiken op de 5800 maar welk programma is daar geschikt voor om dit bestand te kunnen weergeven.
zo ja zoek op GPX symbian
je moet zelf ook wel ff zoeken voor je het vraagt
het is hier geen vraag maar raak en wij helpen je wel forum
Klopt. Je kon al 1 kalender en je contacts sycnen maar nu ook je mail. Zie hier en hierkielkiel schreef op woensdag 23 september 2009 @ 18:56:
[...]
Was het niet zo dat je met mail4exchange programma (standaard op de 5800) je mail en agenda kon syncen met Google?
Ik heb een permanente sync tussen google agenda en contacts en m'n 5800 en dat werkt perfect. Binnen een paar seconden staat een nieuwe afspraak op m'n gsm.
Ik zie al een paar keer de opmerking dat men deze gsm heeft gekocht zonder internet abbo. Ik heb juist bewust wel een internet abbo erbij genomen, omdat mijn ervaring met de N78 was dat internet toch best veel extra's biedt in de bruikbaarheid van deze smartphones. Ontwikkelaars van dergelijke smartphones gaan er ook steeds meer vanuit dat je internet op de GSM hebt (blijkt ook wel uit de moeite die het kost om te voorkomen dat de gsm verbinding maakt).
Volgens mij kan je er gewoon niet meer omheen dat je bij een smartphone ook bijna vast zit aan een internet abbo. Juist zaken als email en de agenda wil je juist kunnen lezen/syncen op de momenten dat je niet in de buurt bent van een pc of wifi-werkplek.
Ik zie al een paar keer de opmerking dat men deze gsm heeft gekocht zonder internet abbo. Ik heb juist bewust wel een internet abbo erbij genomen, omdat mijn ervaring met de N78 was dat internet toch best veel extra's biedt in de bruikbaarheid van deze smartphones. Ontwikkelaars van dergelijke smartphones gaan er ook steeds meer vanuit dat je internet op de GSM hebt (blijkt ook wel uit de moeite die het kost om te voorkomen dat de gsm verbinding maakt).
Volgens mij kan je er gewoon niet meer omheen dat je bij een smartphone ook bijna vast zit aan een internet abbo. Juist zaken als email en de agenda wil je juist kunnen lezen/syncen op de momenten dat je niet in de buurt bent van een pc of wifi-werkplek.
Wat ik wel of niet met mijn telefoon doe daar heeft de fabrikant weinig mee te maken. Bovendien heb ik de telefoon ook meer om de muziekfuncties gekozen dan de internetzaken. Browsen ed daar heb ik een laptop voor, en ik ben (bijna) elke dag wel thuis om de agenda te synchen via mijn wifi netwerk. Die agenda is ook alleen maar handig voor mij als reminder wanneer de laptop uit staat. De agenda lezen kan ik overigens wanneer ik wil, als hij eenmaal gesynched is.deepbass909 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:04:
Ondertussen kost het wel €150 euro extra over 2 jaar, nog bovenop mijn telefoon én ADSL abonnement, en dat voor af en toe treintijden opzoeken? Nee, ik snap heel goed dat mensen er geen internet bij willen. Dat het zo gepushed wordt snap ik ook best, met al die fancy internetfeatures kun je je product verkopen, en het zal ook best wel gepushed worden vanuit de providers, want die verdienen er flink aan.
Anoniem: 296433
Bedankt voor je tipmexel schreef op donderdag 24 september 2009 @ 00:21:
[...]
ken je google ??
zo ja zoek op GPX symbian
je moet zelf ook wel ff zoeken voor je het vraagt
het is hier geen vraag maar raak en wij helpen je wel forum
De CA ofwel Certificate Authority is een belangrijk onderdeel in de PKI (Public Key Infrastructure).AlexR schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:27:
[...]
Ik snap er werkelijk helemaal niks van. Waar dienen die Authority Cerfificaten uberhaubt voor?
Korte uitleg: NIET weggooien
Lange uitleg nederlands of engels
[ Voor 1% gewijzigd door Revo op 24-09-2009 22:30 . Reden: typfout ]
Gisteren een NSU update van mijn vodafone branded apparaat gedaan, en wat denk je?
Software verion: V 30.0.011
Software version date: 29-06-09
Custom version: V 30.0.11.260.05
Custom verion date: 03-09-2009
Type: RM-356
Pas geleden een update gedaan van versie 2.0 naar versie 2.1. (ik heb het toestel een week)
Het programma nokia-green-explorer draait nu ook op je Tube, net als de hierboven al besproken Youtube, Uizending gemist en NOS mobiel applicaties.
Een van mijn favoriete programma's die ik al jaren gebruik is Salling clicker, hiermee kun je iTunes, Powerpoint en dergelijk op je PC/Mac bedienen vanaf je telefoon. Op de tube ook vanaf WIFI ipv alleen Bluetooth.
Pas geleden een update gedaan van versie 2.0 naar versie 2.1. (ik heb het toestel een week)
Het programma nokia-green-explorer draait nu ook op je Tube, net als de hierboven al besproken Youtube, Uizending gemist en NOS mobiel applicaties.
Een van mijn favoriete programma's die ik al jaren gebruik is Salling clicker, hiermee kun je iTunes, Powerpoint en dergelijk op je PC/Mac bedienen vanaf je telefoon. Op de tube ook vanaf WIFI ipv alleen Bluetooth.
[ Voor 2% gewijzigd door Revo op 24-09-2009 22:41 . Reden: toelichting bijgevoegd ]
nee deze telefoon heb ik niet gekocht om er een internet abo bij te moeten nemen, met wifi red ik me prima en met alle dingen op de telefoon kan ik me goed genoeg vermaken ook op andere nonwifi plekken. Maar als je altijd op internet zit, kun je beter gaan voor zo'n mobiele internetstick voor op je laptop 
Iets anders waar ik nu ineens tegenloop, al noem ik het geen groot probleem:
Sinds een paar dagen krijg ik, waar ik ook ben, regelmatig op het scherm te zien welke wlans er zijn, terwijl ik er helemaal niet om vraag. Op annuleren drukken en dan is het weg, maar vervelend dat het scherm hiervoor oplicht dat wil ik helemaal niet, bv als ik vergader.
Ik heb 'wlan netwerken tonen' op 'nooit' staan en 'autom.naar wlan' ook 'nooit.' iemand een tip wat ik nog meer kan doen om dit te stoppen?
Iets anders waar ik nu ineens tegenloop, al noem ik het geen groot probleem:
Sinds een paar dagen krijg ik, waar ik ook ben, regelmatig op het scherm te zien welke wlans er zijn, terwijl ik er helemaal niet om vraag. Op annuleren drukken en dan is het weg, maar vervelend dat het scherm hiervoor oplicht dat wil ik helemaal niet, bv als ik vergader.
Ik heb 'wlan netwerken tonen' op 'nooit' staan en 'autom.naar wlan' ook 'nooit.' iemand een tip wat ik nog meer kan doen om dit te stoppen?
5800XM is niet supported door Salling clicker. Hoe doe jij dit?Revo schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:40:
Gisteren een NSU update van mijn vodafone branded apparaat gedaan, en wat denk je?
je moet even op hun forum naar 5800 of s60v5 zoeken, dan vind je een versie die wel compatible is. werkt perfect (eerst op mijn 5800 en nu op mijn n97!bluppfisk schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:29:
[...]
5800XM is niet supported door Salling clicker. Hoe doe jij dit?
Indd. Gevonden, dank jecuberob schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:07:
[...]
je moet even op hun forum naar 5800 of s60v5 zoeken, dan vind je een versie die wel compatible is. werkt perfect (eerst op mijn 5800 en nu op mijn n97!)
Maar het gaat alvast de goede richting uit. Ik geloof ook dat dit ontwikkeld is op Bluetooth Remote Control, wat ik nog voor mijn 6021 gehad heb.
ik had eerst mijn menu als een soort fade in en fade out maar nu heb ik mijn tel een hard reset gegeven en een firmware update en nu kan ik het nergens meer vinden
wie kan mij helpen
in thema's kun je bij het kiezen van je thema op options duwen en daar effecten aanzetten. Vreet wel cpu.chimera2 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:38:
ik had eerst mijn menu als een soort fade in en fade out maar nu heb ik mijn tel een hard reset gegeven en een firmware update en nu kan ik het nergens meer vindenwie kan mij helpen
Een echte tweakert kijkt in het support forum klikkerdeklik.bluppfisk schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:29:
[...]
5800XM is niet supported door Salling clicker. Hoe doe jij dit?
De Symbian S60V3 doet het overigens ook, alleen is er geen virtueel toetsenbord aanwezig voor het invoeren van een WLAN sleutel, de overige zaken doen het wel, voor zover ik getest heb. Je dient alleen een andere Symbian toestel te selecteren aangezien de 5800Xm inderdaad niet in het lijstje staat. Suc6!
Het was niet bedoeld om je aan te vallen. Wat ik bedoel is dat ik de klacht een beetje hetzelfde vind als iemand die klaagt dat z'n pc ook verbinding met internet wil hebben, terwijl jij al je werk offline doet. Je weet met bepaalde geavanceerde apparatuur dat het bepaalde verbindingen aan wil gaan. Als jij dat niet wilt, dan heb je blijkbaar een te geavanceerd apparaat voor je behoeften gekocht (nofi, ik koop een gsm ook omdat ik technofiel ben en elk apparaat kan veel meer dan ik eigenlijk nodig heb).twiFight schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:26:
[...]
Wat ik wel of niet met mijn telefoon doe daar heeft de fabrikant weinig mee te maken. Bovendien heb ik de telefoon ook meer om de muziekfuncties gekozen dan de internetzaken. Browsen ed daar heb ik een laptop voor, en ik ben (bijna) elke dag wel thuis om de agenda te synchen via mijn wifi netwerk. Die agenda is ook alleen maar handig voor mij als reminder wanneer de laptop uit staat. De agenda lezen kan ik overigens wanneer ik wil, als hij eenmaal gesynched is.
Ondertussen kost het wel €150 euro extra over 2 jaar, nog bovenop mijn telefoon én ADSL abonnement, en dat voor af en toe treintijden opzoeken? Nee, ik snap heel goed dat mensen er geen internet bij willen. Dat het zo gepushed wordt snap ik ook best, met al die fancy internetfeatures kun je je product verkopen, en het zal ook best wel gepushed worden vanuit de providers, want die verdienen er flink aan.
Een toestel uit de Nokia N-serie of zoals de 5800 maakt heel veel gebruik van internet om bepaalde functies zo goed mogelijk te laten werken (GPS werkt bijv. vele malen beter met assisted GPS dan zonder).
En van pushen is volgens mij geen sprake. Het is ook wat het gros van de consumenten wil. Iedereen weet dat wappen compleet mislukt is (net als MMS) omdat de consument het gewoon niet gebruikte.
Maar overigens, mijn N78 maakte ook af en toe internetverbinding, en ik surfte er ook af en toe mee. Mijn telefoonrekening werd voor hooguit een paar euro beïnvloed daardoor. Het dataverbruik van bijv. aGPS is zo laag dat het in je telefoonrekening eigenlijk niet terug te vinden is. Daarnaast is voor het licentie beheer van Nokia/Ovi maps een online verbinding nodig om te controleren of je wel een licentie hebt. Uitschakelen van alle internet mogelijkheden maakt dat deze software bijv. al niet goed meer kan werken.
Sinds ik mijn 5800 heb, heb ik wel een web 'n walk abbo van €9,95. Daarmee heb ik onbeperkt internet en ik vind het heerlijk. Lekker online muziek luisteren, even surfen, altijd actuele kaarten in Ovi Maps, email altijd beschikbaar, agenda altijd bijgewerkt, etc. Voor mij is dat de €9,95 meer dan waard.
Anoniem: 304527
kan iemand mij toevallig vertellen hoe je in 1 keer alle items uit postvak in wist?????????

Gewoon in je postvak in gaan en dan bij opties alles selecteren drukken en daarna verwijderen.
Edit: chimera2 was me voor
Edit: chimera2 was me voor
[ Voor 15% gewijzigd door glennvho op 25-09-2009 16:57 ]
Ik kan deze applicatie niet[message%3d32612829,noline]NokNok12 schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:45[/message]:
[...]
ja hoor werkt goed je moet de balk met iconen even naar links bewegen
installeren. Krijg alleen een
download pagina met tekst te
zien
kreeg ik wel geinstalleerd???
Doe ik iets verkeerd?
Ik kan de nosmobiel applicatie niet[message%253d32612829,noline]NokNok12 schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:45[/message]:
[...]
ja hoor werkt goed je moet de balk met iconen even naar links bewegen
zien
Doe ik iets verkeerd?
dubbel posten heeft geen zinAnoniem: 319068 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:35:
[...]
Ik kan de nosmobiel applicatie niet
zien. Uitzending gemist applicatie
Doe ik iets verkeerd?
je krijgt vanzelf antwoord
ik heb ook alleen gemist geinstalleerd maar kreeg bij nos mobiel alleen maar text
kijk eens op http://www.nos.nl/mobiel/
daar staat ook een lijst met geschikte toestellen
en je kunt sms`en naar nos
en ik zag de 5800 er niet tussen staan in het lijsje
Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.
[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.
[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic