Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:01

Stefano

Ondertitel Not Found

Update voor 573812 via OTA is beschikbaar.

Heeft iemand enig idee wanneer we Live Messenger beschikbaar krijgen? Ik had ooit begrepen dat dit met het releasen van de N97 zou komen, maar ik zie nog altijd niets. (op wat vage chinese gelekte versies na dan, v5.502.1003)

ja, ik weet dat ik ebuddy nimbuzz kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Wanneer komt die 'grote' update eigenlijk uit?
v31 net geïnstalleerd, maar ook die is qua uiterlijk gewoon hetzelfde als v30 en v21..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:05

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Bij mij is v31 ook beschikbaar via OTA. Als het goed is, is dit voor de productcode 0588866 (T-Mobile Tiesto Edition). Het kan ook zijn dat m'n 5800 nog op de product-code van de EURO-2 Red staat :$ Ik heb de product-code namelijk aangepast voor de v30 update, maar als het goed is heb ik hem toen terug gezet op de originele code.

Hij is nu aan het updaten, over 10 minuten weet ik meer.

[update]
Ik kan inderdaad bevestigen dat v31 beschikbaar is voor product-code 0588866 (T-mobile Tiesto Edition). Ik merk ook nog weinig verschil. M'n email melding op het startscherm is nog steeds verdwenen :( Straks maar weer een reset uitvoeren...

[ Voor 24% gewijzigd door deepbass909 op 14-09-2009 23:52 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Vraag me af of er op korte termijn nog wel een update komt met nieuwe homescreen en o.a. kinetic scrolling. Vind dit een beetje een loze update eigenlijk, merk verder geen veranderingen behalve OVI maps en ineens een winkel snelkoppeling op m'n homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hmm weet iemand precies alle stappen die ik moet doorlopen voordat ik mobiel internet uit heb?
Ik heb geen abonnemen, wel af en toe een wifi netwerk. Maar zelfs als het wifi netwerk beschikbaar is wil de browser gewoon via mobiel internet connecten, en dat is erg vervelend. Het liefst wil ik 'm gewoon net zo als in Windows: een aantal bekende wifi netwerken invoeren en als ik een internetapplicatie start connecten met een wifi netwerk dat binnen bereik is.

GPS heb ik denk ik wel goed uit kunnen krijgen, maar hij blijft vasthouden aan dat mobiel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het lijkt erop alsof v31 maar wat kleine verbeteringen heeft t.o.v. v30, met name op het gebied van snelheid en met hopelijk wat bug-fixes. Wellicht is dit ook de reden dat v30 nooit officieel is uitgekomen voor de T-mobile toestellen, maar v31 wel direct.

[edit]
Ik zie dat nu ook eindelijk Ovi Maps 3 standaard op de telefoon staat. MfE overigens niet, die moest ik met de hand installeren (ik heb het nodig voor synchronisatie met m'n google calendar agenda).

Ook heb ik het gevoel dat het touchscreen sneller en beter reageert en is de snelheid van het hele toestel behoorlijk toegenomen. Maar dat laatste kan ook komen omdat ik gisteren m'n geheugenkaart heb gewist (er stond inmiddels nogal wat troep op...)

[ Voor 50% gewijzigd door deepbass909 op 15-09-2009 09:54 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Laten we hopen dat v31 dan ook beschikbaar komt voor de rest van de Hi klanten. Ik vraag me af wat ze uberhaupt veranderen aan de firmware, want ik zie eigenlijk helemaal geen Hi tie-ins in de firmware. Alles wat Hi levert zijn instellingen, en die krijg ik gewoon via die configuratie smsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 07:24:
Heb sinds een paar maanden deze Nokia, helemaal fijn.
Geen enkel probleem tot vanmorgen vroeg: wil het mobieltje aanzetten en doet helemaal niets, scherm blijft zwart. Ik heb heb aan de oplader gelegd, hoewel ik bijna zeker weet dat de batterijen nog lang niet leeg waren, ligt nu al anderhalf uur op te laden.
Ik krijg heb nog steeds niet aan, het enige wat gebeurt als ik hem aan wil zetten is dat ik een scherm krijg met de naam nokia er op , en dan ook maar allleen als ik hem aan de oplader heb liggen.
Zonder aansluiting op de oplader gebeurt er helemaal niets.
Heb de batterij en het simkaartje er al even uitgehaald. Heb ook de truuk met indrukken van groene, rode en foto knop geprobeerd, maar niks dus.
Toestel wordt alleen binnen gebruikt, kan absloluut niets met water te maken hebben, is ook niet gevallen.
Enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn????
Dat probleem heb ik ook gehad. Naar veel googlen kwam ik er achter dat het aan de sd kaart lag.
De sd kaart verwijderen en dan aanzetten. :) Probleem bestaat nog steeds, dus de sd kaart heb ik nu tijdelijk verwijderd. De laatste software update heeft het probleem niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister mijn productcode veranderd en firmware v30 erop gezet. Ik had netjes een backup gemaakt van alles en na het terugzetten bleek dat mijn agenda niet is teruggezet. Daar baal ik wel een beetje van, want er stonden best wat dingen in die ik nu zeker ga vergeten :/ Als ik nu probeer alleen de agenda terug te zetten, dan blijft ie minuten lang op 0% staan en gebeurt er niks.

Verder is v30 wel echt een aanrader zeg! Aanvankelijk valt er niet zo veel op dat nieuw is, maar hij is toch echt sneller geworden en ik ben nog een nieuwe feature tegengekomen: bij het aanzetten van een profiel kan je nu aangeven tot hoe laat dat moet. Erg handig, want na een vergadering vergeet ik altijd om hem weer normaal aan te zetten! 8)

Voorheen had ik trouwens een vodafone branded en nu valt me nog een verschil op. Bij het openen van de browser vraagt hij nu eerst waarmee hij verbinding moet maken en dan naar welke bookmark ik wil i.p.v. direct te verbinden en de startpagina weer te geven. Een goede verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 18:17
V31 is bij mij iets sneller, maar niet veel.
Ik zag ook 1 nieuw icoontje, maar verder niets. Hopen dat de volgende firmware meer zaken biedt die de moeite waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:59
Ik krijg net ook V31 binnen. Is het ook hiervoor weer nodig om een volledige back-up te maken en de hard reset uit te voeren?
(heb overigens Hi en via OtA de update)
Dit omdat ik die update best kan/ wil doen, maar ik moet anders nog ff opnieuw een back-up maken. Vind het ook zonde als ik (weer) m'n gamedata kwijt ben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 20:50
Ik heb even de changelog opgeduikeld voor jullie van:31.0.008

SW improvements and corrections
  • NAVI edition release
New features
  • Maps 3.0
  • Gimlet
  • El Cheapo support
  • Navigation Edition theme
  • Mfe 2.9.162
  • Shortcut bar replaces contacts bar
Known issues
  • N/A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

jbdeiman schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:14:
Ik krijg net ook V31 binnen. Is het ook hiervoor weer nodig om een volledige back-up te maken en de hard reset uit te voeren?
(heb overigens Hi en via OtA de update)
Dit omdat ik die update best kan/ wil doen, maar ik moet anders nog ff opnieuw een back-up maken. Vind het ook zonde als ik (weer) m'n gamedata kwijt ben :p
Ik heb wel een harde reset gedaan, maar dat was ook omdat ik met v30 al wat problemen had (zoals de email melding op het startscherm). Een backup is altijd aan te raden. M'n pa heeft met z'n E51 bijv. een keer gehad dat de gsm volledig gewist was na een update.

@geejeej
Je hebt v30 erop gezet? Waarom niet v31? Als je toch met de productcodes in de weer was, had ik voor de laatste versie gezorgd ipv een versie waarvan bekend is dat er nog wat problemen mee zijn.
Ik gebruik tegenwoordig voor m'n agenda een sync met gmail/google calendar. Daardoor heb ik altijd een actuele back-up van m'n agenda en contacten online. Daarnaast gaat het invoeren van afspraken e.d. veel makkelijker met een pc. Thuis synct Thunderbird met de Lightning add-on ook de agenda met google.
Deze sync is vrij makkelijk in te stellen met Mfe (Mail for Exchange).
kalua85 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:20:
Ik heb even de changelog opgeduikeld voor jullie van:31.0.008

SW improvements and corrections
  • NAVI edition release
New features
  • Maps 3.0
  • Gimlet
  • El Cheapo support
  • Navigation Edition theme
  • Mfe 2.9.162
  • Shortcut bar replaces contacts bar
Known issues
  • N/A
Wat is Gimlet? En bij mij kwam Mfe niet standaard mee... Ik moest het achteraf alsnog installeren. Ook het Navigation Edition theme staat er niet op (ik heb alleen het standaard rode theme dat bij de rode editie zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 09:39
Ik heb de update naar V31 gedaan via Nokia updater. Ben voor het eerst tevreden over het update proces. Had een backup gemaakt en na het terugzetten had ik alles terug. Instellingen, mappenindeling en agenda. Bij vorige updates moest ik mijn eigen mappen weer aanmaken en de agenda op een andere manier terugzetten. Ik gebruik OneBridge voor de synchronisatie met mijn agenda en contacten in Lotus Notes. Ook Onebridge stond nu incl. alle instellingen weer netjes terug zonder dat ik het opnieuw hoefde te installeren. de update zelf levert geen schokkkende nieuwe ervaringen.

Navigation edition theme heb ik ook niet, of moet je daarvoor - net als bij de e-mail op het scherm bij de vorige update - je backup zonder gebruikersinstellingen terug zetten?

[ Voor 13% gewijzigd door coenox op 15-09-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:14
Raar probleem.. Net geupdate via NSU, en helemaal afgerond. Nu kan mijn telefoon niet meer aan (ik voel wel een tril, maar zie verder niets). Heel erg raar.
Ook al simkaart en geheugenkaart eruit gehaald en meerdere malen de batterij, maar het helpt allemaal niets.

Inmiddels gebracht en 3 week telefoon kwijt. Ik had wel veel afspraken in mijn agenda staan, waar ik nu een backup van heb gemaakt. Weet iemand ook of ik de agenda van de 5800 kan exporteren (van een backup bestand) naar windows (outlook ofzo?)?

[ Voor 66% gewijzigd door Perzikvrucht op 15-09-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:17

TLa

Ik heb hem ook geüpdate. Na de vorige update kon ik nog gewoon Nederlands als taal selecteren, nu niet meer. Heel erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Gimlet is een of andere E-mail service van nokia volgens google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinnedje
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik ben hem nu aan het update via FOTA. Ben benieuwd. Sinds twee dagen was het ineens zo dat ik mijn agenda niet meer kan zien op het hoofdscherm .. Vreselijk irritant. Kan het ook niet meer selecteren bij instellingen. Ik moet zeggen dat ik een beetje ziek word van deze telefoon. De ondersteuning van Nokia vind ik ook gewoon ronduit slecht. Ik heb deze telefoon al sinds 9 maanden (grijze import) en ik vind dat er nog niks fatsoenlijks werkt. Ook de pakketten zoals Nokia Suite en OVI (incl Beta) zijn enorm log en traag.

Verder kon ik vroeger gewoon via massaopslag alles kopieeren naar de 'Music' folder. Die is nu ook weg. Dus ik maak gewoon een map aan 'Albums' en knikker alles daarin. Loopt het kopieeren elke keer vast bij een .m3u playlist bestand. Gek word ik er van. Ook hoor ik 20 keer dat de usb verbinding verbroken en weer gelegd wordt.

Edit: ook na deze update is m'n agenda nog steeds weg en staat niet in de lijst bij instelling 'startscherm'

[ Voor 6% gewijzigd door Sinnedje op 15-09-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinnedje schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:39:
Ik ben hem nu aan het update via FOTA. Ben benieuwd. Sinds twee dagen was het ineens zo dat ik mijn agenda niet meer kan zien op het hoofdscherm .. Vreselijk irritant. Kan het ook niet meer selecteren bij instellingen. Ik moet zeggen dat ik een beetje ziek word van deze telefoon. De ondersteuning van Nokia vind ik ook gewoon ronduit slecht. Ik heb deze telefoon al sinds 9 maanden (grijze import) en ik vind dat er nog niks fatsoenlijks werkt. Ook de pakketten zoals Nokia Suite en OVI (incl Beta) zijn enorm log en traag.

Verder kon ik vroeger gewoon via massaopslag alles kopieeren naar de 'Music' folder. Die is nu ook weg. Dus ik maak gewoon een map aan 'Albums' en knikker alles daarin. Loopt het kopieeren elke keer vast bij een .m3u playlist bestand. Gek word ik er van. Ook hoor ik 20 keer dat de usb verbinding verbroken en weer gelegd wordt.

Edit: ook na deze update is m'n agenda nog steeds weg en staat niet in de lijst bij instelling 'startscherm'
Staat je datum wel goed ingesteld?
Dit probleem had ik namelijk ook, kon voor geen mogelijkheid agenda krijgen keek ik naar datum stond die op 1-1-2009 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinnedje
  • Niet online
Datum staat gewoon goed hoor. Ik kan ook nog wel in m'n agenda komen en afspraken en alles erin zetten. Maar ik wil gewoon in één oogopslag zien wat er nog komen gaat en dat lukt nu niet. Voor mij heeft Nokia al redelijk afgedaan. Ook die OVI store werkt zeer slecht, en wie gaat er nou 2 euro voor een ringtone ofzo betalen? Er staat niet echt iets boeiends in de OVI store vind ik. Een aantal van die Lite programma's van een ontwikkelaar uit Duitsland zijn wel leuk maar alleen ter vermaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:06
Sinnedje schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:39:
[....]
Er is wel een music folder op de geheugenkaart hoor, en je kan ook gewoon nog steeds dmv massaopslag je muziek erop kopieren. Ik doe het al sinds lange tijd zo.

verder ben ik ben het helemaal met je eens :) de mijne loopt ook continu vast tegenwoordig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinnedje
  • Niet online
Er is geen Music folder meer. Het was er wel maar hij is nu ook weg. Verder gebruik ik nu ook drag n drop omdat de PC Suite veranderd is, en je hebt nu dat logge programma nodig Music Store. Ding had echt eeuwen nodig om m'n bestanden te indexeren, en toen ie klaar was stond er bijna overal 'Onbekend' terwijl hij ze tijdens het inlezen wel goed zag. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn inderdaad een aantal dingen aan de telefoon waar ik kop noch staart kan aan krijgen. Gelukkig is er in mijn geval telkens een oplossing: een harde reset uitvoeren...

- automatisch roteren van het scherm dat niet werkt
- in het keypad willen switchen naar 'numerieke modus', maar geen mogelijkheid om effectief het getal op het scherm te krijgen. Bijv druk op 5, niets verschijnt
- plots verdwijnen van toegevoegde woorden aan het t9 woordenboek
- (soms) niet koppelbaar in Nokia Music. Hij switcht automatisch tussen de verschillende usb-mogelijkheden (meestal automatisch naar PC Suite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinnedje
  • Niet online
Hmm .. ik vind telkens een harde reset doen geen oplossing. Elke keer moet je dan weer eerst een backup maken, backup daarna terugzetten. Vaak is het zo dat als je de instellingen meeneemt doet ie alsnog vreemd. En bepaalde gebruikersbestanden zijn weg zoals de logs van Sports Tracker. (Wat ik overigens wel echt een heel goede en leuke app vind, zeker nu het Touch vriendelijker geworden is. (Als is dat niet eens officieel...))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn update nog steeds niet. Hoelang kan zoiets duren?

(Dit is mijn eerste nokia telefoon dus ik weet er nog niet zoveel van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:18
Weet iemand hoe ik dat 3G weg krijg linksboven in de hoek? (kost toch meer batterij?) Als ik naar ''Instellingen''-> ''Connectiviteit''-> ''Netwerk'' ga, en dan het ''UMTS'' op ''GSM'' wil zetten gaat hij terug naar het hoofdmenu en staat de instelling gewoon weer op UMTS.

Ik heb een vodafone simlocked toestel, product code weet ik niet (waar vind je die?). Als niemand het weet ga ik even langs een nokia service point.

Igor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Sinnedje schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:56:
Hmm .. ik vind telkens een harde reset doen geen oplossing. Elke keer moet je dan weer eerst een backup maken, backup daarna terugzetten. Vaak is het zo dat als je de instellingen meeneemt doet ie alsnog vreemd. En bepaalde gebruikersbestanden zijn weg zoals de logs van Sports Tracker. (Wat ik overigens wel echt een heel goede en leuke app vind, zeker nu het Touch vriendelijker geworden is. (Als is dat niet eens officieel...))
Welke versie van de sportstracker gebruik je ? die voor de 5700Xpress ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Igor:
Als je "gsm" toepast moet het goed zijn...

Maar ik loop nu ook tegen iets aan, heb de laatste update er vandaag op gegooid (31.0.008) Alles werkt vrijwel het zelfde, lijkt iets soepeler allemaal. Maar nu blijft als ik hem op toetsenblock zet de hele tijd dat witte lampje knipperen. Alsof ik een smsje/gemiste oproep heb! Heel irritant... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:09:
@ Igor:
Als je "gsm" toepast moet het goed zijn...

Maar ik loop nu ook tegen iets aan, heb de laatste update er vandaag op gegooid (31.0.008) Alles werkt vrijwel het zelfde, lijkt iets soepeler allemaal. Maar nu blijft als ik hem op toetsenblock zet de hele tijd dat witte lampje knipperen. Alsof ik een smsje/gemiste oproep heb! Heel irritant... Iemand een idee?
Simpel.
Das de Standby Breathing Light die (weer) aan staat.
Te vinden onder Settings -> Phone -> Notification Lights

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

O, thnx.. das wel lomp van me. Ik heb niet eens zelf in t menu gekeken. Ik dacht dat je daar alleen maar indicator lampje sms/gem oproep aan en uit kon zetten! Wist helemaal niet meer dat deze mogelijkheid er ook was.. maargoed dus gefixt

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

En het was nog wel zo'n hot item toen firmware V21 uit kwam :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 17:43
Igor92 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:23:
Weet iemand hoe ik dat 3G weg krijg linksboven in de hoek? (kost toch meer batterij?) Als ik naar ''Instellingen''-> ''Connectiviteit''-> ''Netwerk'' ga, en dan het ''UMTS'' op ''GSM'' wil zetten gaat hij terug naar het hoofdmenu en staat de instelling gewoon weer op UMTS.

Ik heb een vodafone simlocked toestel, product code weet ik niet (waar vind je die?). Als niemand het weet ga ik even langs een nokia service point.
Het kost alleen meer energie als je vaak op een plek bent waar geen 3G dekking is, dan gaat hij ieder kwartier zoeken naar het netwerk. Het toestel gaat dan op vol vermogen "roepen" om te zien of er een netwerk is en daar gaat je batterij sneller leeg van. Als er dan toch geen 3G netwerk is, dan kun je het beter uitzetten.

Maar als je wel dekking hebt en je hebt ook nog een flatfee internetbundel op je smartphone, zet het dan vooral niet uit. Het 3G netwerk werkt veel efficiënter dan GSM, je hebt bijvoorbeeld nagenoeg nooit meer de melding Netwerk bezet en mobiel internet is ook een stuk sneller. Bij GSM haal je maximaal 54 Kbps, op het UMTS netwerk kun je dankzij HSDPA (=3.5G) tot maximaal 3,6 Mbps halen, dat is dus ruwweg 67 keer sneller!

De productcode kun je op de sticker vinden onder de batterij. Deze wordt aangeduid als Code:.

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 16-09-2009 10:12 ]

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Er is een beta versie van Opera Mini 5 uit. Heb 'm zojuist geïnstalleerd en hij werkt een stuk lekkerder als de vorige...keyboard op het scherm, speeddial op de startpagina. Heb er niet zo veel tijd naar gekeken, maar eerste indruk is positief.

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 11:57
Igor92 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:23:

Igor
Heb dit probleem ook gehad en heb het uiteindelijk op kunnen lossen door de software te laten flashen bij een nokia service point. Met als bijkomend voordeel dat ik geen branded versie van de firmware meer kreeg!

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• deepbass909

deepbass909

Ik zit nu te kijken naar de software die met v31 is meegekomen, maar ik mis een aantal apps... Één daarvan is Guitar Hero. Niet dat ik het zoveel speelde, maar wat ik me nu wel afvraag is, of het standaard op de GSM geïnstalleerd staat of op de µSD-kaart. Deze laatste heb ik van de week namelijk geformatteerd vanwege een grote berg troep die erop stond...

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Walkman schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:03:
Er is een beta versie van Opera Mini 5 uit. Heb 'm zojuist geïnstalleerd en hij werkt een stuk lekkerder als de vorige...keyboard op het scherm, speeddial op de startpagina. Heb er niet zo veel tijd naar gekeken, maar eerste indruk is positief.
Wat een HAMERBROWSER!! Is natuurlijk al eens gecrasht, maar boeien, alles lijkt te crashen op de 5800. De browser ziet er fantastisch uit, is makkelijk, iPhone-like te bedienen. Kinetisch scrollen, veel opties, snel laden, fullscreen modus, ONSCREEN toetsenbord (een droom). Tip: tekst selecteren kun je door "rechts te klikken": even te blijven duwen op het scherm en dan "select text"...

Heerlijk. Nu nog een manier om deze als standaardbrowser in te stellen. Weet iemand hoe dit moet?

• jbdeiman
@deepbass909
Ik heb de SD-kaart nog nooit geformatteerd en ook bij mij is Guitar Hero weg (wel na de harde reset na de vorige update)
Dus dat zal het probleem niet oplossen. Wel kan je de game gratis! downloaden volgens mij uit de OVI store.

@iedereen
Ik heb toch maar heel weinig problemen met de telefoon, heb nog maar 2 keer een vastloper gehad en 1 keer dat ik helemaal geen GPS fix kreeg. Bleek dat op de achtergrond een ander progje draaide die daar gebruik van maakte. (foutje van mezelf)
Daarnaast heb ik ook geen rare dingen als het "ineens verdwijnen van mijn agenda op 't startscherm" of andere dingen meegemaakt.
Mij bevalt de telefoon in elk geval prima. Jammer inderdaad van de ondersteuning, maar ach. De dingen waarvoor ik 'm gebruik gaat prima:
- Muziekspeler (in data modus muziek op slepen, library bijwerken en klaar)
- Agenda
- Bellen
- SMS-en
- Surfen
- Mailen
en zo nu en dan een spelletje.

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:16
bluppfisk schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:25:
[...]

Wat een HAMERBROWSER!! Is natuurlijk al eens gecrasht, maar boeien, alles lijkt te crashen op de 5800. De browser ziet er fantastisch uit, is makkelijk, iPhone-like te bedienen. Kinetisch scrollen, veel opties, snel laden, fullscreen modus, ONSCREEN toetsenbord (een droom). Tip: tekst selecteren kun je door "rechts te klikken": even te blijven duwen op het scherm en dan "select text"...

Heerlijk. Nu nog een manier om deze als standaardbrowser in te stellen. Weet iemand hoe dit moet?
Je kunt bij instellingen kiezen voor achtereenvolgens:
-Telefoon
-Toepassingsinstellingen
-Std.Toepassingen

• coenox
Paulus73 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:03:
[...]

-Telefoon
-Toepassingsinstellingen
-Std.Toepassingen
Hee, dat wist ik nog niet. Alleeen, bij mij zie ik alleen 'Web' en geen andere optie. Kan het zijn dat dit alleen werkt als je een app (Opera in dit geval) op het telefoongeheugen hebt geinstalleerd ? Bij mij staat ie op SD kaart.

• bluppfisk
  • Niet online
Paulus73 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:03:
[...]

-Telefoon
-Toepassingsinstellingen
-Std.Toepassingen
Weet ik wel, maar lukt dus niet voor Opera :(

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-08 19:33
wcduck schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:44:
Ik heb inmiddels ervaring met twee Nokia 5800 toestellen. Bij beiden werkt de speakerfunctie niet naar behoren. Zodra de persoon aan de andere kant van de lijn wat zegt, stopt de Nokia met het verzenden van geluid naar de andere persoon. Zelf merk je daar niets van, maar de andere persoon verstaat je dan niet. Erg irritant. Dit is ook zo tijdens het videobellen. Ik had al eerder gevraagd of andere mensen daar ook last van hadden. Eén persoon heeft hierop gereageerd. Deze zei dat hij er geen last van had. Kan misschien een van de andere Nokia 5800 bezitters ook de speakerfunctie testen (en dan met name door elkaar heenpraten) ?
PinokkioTV schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:15:

Ik heb daar ook last van. Ik heb mijn 5800 sinds januari. Niet ernstig genoeg om hem er voor weg te brengen, maar wel irritant.
Ik meende daar ergens (geen idee meer waar) over gelezen te hebben dat een design-feature is. De microfoon aan de 5800 kant wordt bewust uit gezet zodat je niet zo'n irritante echo krijgt als je gesprekspartner aan het praten is (zoals je vaak op de radio hoort als gebelde mensen hun eigen radio hard hebben aan staan).

Nu v31 uit is van de firmware begin ik wel wat ongeduldig te worden. Hoe kan het dat bij Hi (die als provider niets doet aan de firmware) de update _voor mij_ niet beschikbaar is (productcode 0581917). Van wat ik mag aannemen van informatie op het net is dat de beschikbaarheid van updates puur ligt aan de productcode en of je provider sleutelt aan de firmware (maar Hi geeft zelf als update-methode de NSU manier aan). Als dit over een maand nog zo is, wat is dan verstandig, langs een service punt of Hi lastig vallen of zelf met productcodes prutsen?

Maakt soms wel eens een foto ...

• Kalua
Mr.B schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:42:
Nu v31 uit is van de firmware begin ik wel wat ongeduldig te worden. Hoe kan het dat bij Hi (die als provider niets doet aan de firmware) de update _voor mij_ niet beschikbaar is (productcode 0581917). Van wat ik mag aannemen van informatie op het net is dat de beschikbaarheid van updates puur ligt aan de productcode en of je provider sleutelt aan de firmware (maar Hi geeft zelf als update-methode de NSU manier aan). Als dit over een maand nog zo is, wat is dan verstandig, langs een service punt of Hi lastig vallen of zelf met productcodes prutsen?
Gewoon langs een NSP gaan, dan is het gewoon garantie en hoef je zelf niet te prutsen

Verwijderd

[...]

[...]

Ik meende daar ergens (geen idee meer waar) over gelezen te hebben dat een design-feature is. De microfoon aan de 5800 kant wordt bewust uit gezet zodat je niet zo'n irritante echo krijgt als je gesprekspartner aan het praten is (zoals je vaak op de radio hoort als gebelde mensen hun eigen radio hard hebben aan staan).

Ik heb dezelfde productcode (en ook Hi). Nu vraag ik me af: maakt Nokia voor elke productcode firmware? Of zet Nokia gewoon een algemene firmware update klaar en kunnen providers daar vervolgens iets mee doen en dat linken aan een bepaalde productcode?

Volgens Nokia Update is voor productcode 0581917 de laatste firmware V21.0.025. Dat laat me denken dat Nokia dus voor elke productcode firmware maakt en dus voor 0581917 die firmware nog niet gereleased heeft.

Wat maakt het voor verschil als ik mijn productcode zou aanpassen naar een andere productcode waar de laatste firmware wel voor beschikbaar is? Maakt dit dat bepaalde zaken niet meer werken? (even losstaand van het feit of de garantie vervalt). En zijn er mensen die origineel eenzelfde code als Mr. B en ik hadden, die veranderd hebben en nul komma nada problemen hebben na updaten? En naar welke productcode hebben jullie dan geswitched?

Verwijderd

bluppfisk schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:18:
[...]

Weet ik wel, maar lukt dus niet voor Opera :(
Ik heb Opera op mijn startscherm gezet.
dat lijkt me dan de makkelijkste oplossing

• Kalua
Vaak heb je verschillende content bij verschillende productcodes, denk dan aan extra thema's, applicaties of evetuele provider content. Maar verder geen noemens waardige verschillen

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

[...]

Dat zou best ernstig zijn. De speakerfunctie zou hier compleet nutteloos door worden. Je moet echt als in een walky-talky praten. Zonde van zo'n mooi toestel. Ik heb Nokia er ook over gemaild. Ik ben benieuwd wat hun reactie is.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• jbdeiman
Ik vind het toch vreemd, het is mij niet opgevallen hoor, en ik gebruik de speaker best wel. Dit kan evt aan mij liggen, omdat ik de gewoonte heb mensen wel uit te laten praten, maar voor zover ik er gebruik van heb gemaakt kwm de informatie van de andere kant wel gewoon binnen. :S

[ Voor 50% gewijzigd door jbdeiman op 16-09-2009 13:29 ]

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik kwam er ook pas later achter. Meestal mis je gewoon een deel van het gesprek, zonder dat je het beseft. Iemand onderbreken is er echt niet bij. De persoon met de Nokia 5800 merkt er ook niets van. De andere persoon wel.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:13:
[...]

Ik heb Opera op mijn startscherm gezet.
dat lijkt me dan de makkelijkste oplossing
Over Opera gesproken Opera mini 5 is uit nog wel een Beta versie maar werkt wel heel mooi af en toe hapert het iets.

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Verwijderd

Opera mini 5 lijkt idd beter te zijn als de standaard browser. Alleen jammer dat flash niet werkt.. Ook de mobile versie van youtube doet het niet..

• Hansvd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2022
De nieuwe opera mini beta (5) is echt een enorme verbetering.

Ga naar http://m.opera.com/next met je browser op je telefoon.

[ Voor 14% gewijzigd door Hansvd op 16-09-2009 15:53 ]

• twiFight
  • Niet online
Waarom wil die telefoon in godsnaam als ik via Wifi naar die opera site browse de browser vervolgens per se met mobiel internet downloaden? ik zit al op wifi verd****. Mobiel internet kost me geld. Ik snap soms niks van dit ding. Hij switcht ongevraagd steeds van internet connectie.

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 17:43
twiFight schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:41:
Waarom wil die telefoon in godsnaam als ik via Wifi naar die opera site browse de browser vervolgens per se met mobiel internet downloaden? ik zit al op wifi verd****. Mobiel internet kost me geld. Ik snap soms niks van dit ding. Hij switcht ongevraagd steeds van internet connectie.
Stel 'm eens anders in. Reageert 'ie ws ook anders.

Ik vermoed dat ofwel je telefoon, ofwel de applicatie die je gebruikt prioriteit stelt aan umts boven wifi. Ofwel forceer je foon op gms, ofwel verander de prioriteit, ofwel verwijder je mobiele dataprofiel, ofwel stel het ding goed in.

Alle bovenstaande opties zijn uitstekend googlebaar

• deepbass909

deepbass909

twiFight schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:41:
Heb je bij je verbindingseigenschappen toevallig opgegeven dat je voor internet je mobile internet wil gebruiken? Ik heb hem op "Standaard verbinding" staan, en dan vraagt hij netjes welke verbinding ik wil gebruiken. Pas als een verbinding wegvalt, vraagt mjin 5800 opnieuw wat ik wil.
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:06:
[...]

Ik heb dezelfde productcode (en ook Hi). Nu vraag ik me af: maakt Nokia voor elke productcode firmware? Of zet Nokia gewoon een algemene firmware update klaar en kunnen providers daar vervolgens iets mee doen en dat linken aan een bepaalde productcode?

Volgens Nokia Update is voor productcode 0581917 de laatste firmware V21.0.025. Dat laat me denken dat Nokia dus voor elke productcode firmware maakt en dus voor 0581917 die firmware nog niet gereleased heeft.

Wat maakt het voor verschil als ik mijn productcode zou aanpassen naar een andere productcode waar de laatste firmware wel voor beschikbaar is? Maakt dit dat bepaalde zaken niet meer werken? (even losstaand van het feit of de garantie vervalt). En zijn er mensen die origineel eenzelfde code als Mr. B en ik hadden, die veranderd hebben en nul komma nada problemen hebben na updaten? En naar welke productcode hebben jullie dan geswitched?
In basis van alle firmwares voor verschillende productcodes gelijk. Er zitten echter detail-verschillen in die afhankelijk zijn van het land en provider. Bij mijn N78 was bijvoorbeeld bij bepaalde productcodes de FM-zender uitgeschakeld, omdat deze in strijd was met het land waarvoor deze productcode gold.
Bij de 5800 heb ik al gemerkt dat er sowieso een verschil in de beschikbare talen is bij verschillende productcode's, maar ook de kleur van het standaard thema en de frequenties waarop de gsm werkt.

Verder kan de firmware voor een bepaalde productcode "branded" zijn, zoals mijn T-mobile 5800 ooit was (opstarten met een t-mobile animatie, t-mobile geluiden, andere namen voor apps, etc.)

• Sinnedje
  • Niet online
arjan571 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 22:34:
[...]

Welke versie van de sportstracker gebruik je ? die voor de 5700Xpress ?
Versie 1.83. En die kan je Hier Verkrijgen.

De app werkt nog niet helemaal perfect, maar voldoet zeker. Echt leuk om na (of realtime) je route te uploaden.

• bluppfisk
  • Niet online
Sinnedje schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:18:
[...]

Versie 1.83. En die kan je Hier Verkrijgen.

De app werkt nog niet helemaal perfect, maar voldoet zeker. Echt leuk om na (of realtime) je route te uploaden.
2.06 is ook al uit!

• Revo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-10-2024
Morgen krijg ik mijn Nokia 5800XM eindelijk na drie weken wachten! Vandaag ben ik gebeld door de firma Dynafix die namens VF de levering doet. Spannend! ;)

Dit is ZHWS mijn applicatielijstje:Iemand al enige ervaring met bovenstaande applicaties of wellicht een aanvulling?

Hi I'm a signature virus, copy and paste me into your .sig!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:17
Walkman schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:03:
Zo dat ziet er gaaf uit!! Mooie look and feel!

Edit:
heb er zonet even uitgebreid meegespeeld. Ik vind hem nu al beter dan de standaardbrowser!

[ Voor 11% gewijzigd door kielkiel op 17-09-2009 11:35 ]

• bluppfisk
  • Niet online
Revo schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:25:
[...]

Morgen krijg ik mijn Nokia 5800XM eindelijk na drie weken wachten! Vandaag ben ik gebeld door de firma Dynafix die namens VF de levering doet. Spannend! ;)

Dit is ZHWS mijn applicatielijstje:Iemand al enige ervaring met bovenstaande applicaties of wellicht een aanvulling?
Slide Unlock lijkt me wat dwaas - het zuipt allicht energie en je moet waarschijnlijk toch je eerst scherm unlocken door op een fysieke toets te duwen dan wel de schuiver te gebruiken.

gMail vind ik wel lachen, maar is niet echt voor vingerbediening gemaakt + geeft geen melding als er nieuwe mail is, noch visueel noch tactiel of akoestisch. Daarom redelijk waardeloos, ik gebruik Nokia Messaging in de plaats.

Photo Browser mocht best mijn standaard photo browser worden. Maar nog met mappen ondersteuning misschien.

Barcode reader is cool, maar voor echte streepjescodes (lijntjes) bestaat er ook barcoo, dit haalt info vanaf het net over enorm veel producten en geeft soms ook prijsvergelijkingen edm. weer. Prima spul, jammer dat het de browser gebruikt om de info weer te geven.

Nimbuzz en Fring sluiten mekaar uit. Ik vind Nimbuzz wel stukken beter, minder focus-stealing, meer opties, stabieler, etc.. dan Fring.

Verder raad ik aan: ScummVM en alle applicaties van Offscreen Technologies (Zoek maar eens in de store). Die maken echt leuk, goed uitziend spul.

Alsook: Lonely Planet live, SMS Preview, Screensnap, MeCanto (stream je muziek naar je telefoon, best wel met onbeperkte datalimiet), Shazam (herken liedjes), Accuweather (mooi), WinRar (jammer genoeg de enige manier om rar te extracten, redelijk onbetrouwbaar en slecht bedienbaar, but hey).

[ Voor 4% gewijzigd door bluppfisk op 16-09-2009 18:58 ]

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
Hansvd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:30:
De nieuwe opera mini beta (5) is echt een enorme verbetering.

Ga naar http://m.opera.com/next met je browser op je telefoon.
Met de vorige opera had ik het probleem dat deze crashte na enkele minuten surfen. Is dat hierbij opgelost? Ik weet dat het een algemeen probleem was omdat ik hier veel mensen hebben zien klagen

• Sinnedje
  • Niet online
Heb je daar misschien een link van? Merk je enige verbeteringen als je hem tenminste zelf gebruikt? Als ik namelijk check voor updates vindt ie niks. (Al zal dat wel weer aan de onofficiele release liggen)
bluppfisk schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:57:
[...]

Alsook: Lonely Planet live, SMS Preview, Screensnap, MeCanto (stream je muziek naar je telefoon, best wel met onbeperkte datalimiet), Shazam (herken liedjes), Accuweather (mooi), WinRar (jammer genoeg de enige manier om rar te extracten, redelijk onbetrouwbaar en slecht bedienbaar, but hey).
Gebruik je SMS Preview? Ik wilde het ook graag installeren maar ik lees daadwerkelijk overal dat het NIET gratis is en er de hele tijd SMSjes worden verstuurd naar een buitenlands nummer. Dus eigenlijk betaal je wel, al is het niet in 1 keer een aankoopbedrag.

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

hoe bevalt de nieuwe fw zonder harde reset? ben wel benieuwd maar heb even geen tijd om alles weer opnieuw in te stellen...

• bluppfisk
  • Niet online
SMS Preview stuurt één activatiesms naar zweden. Daarna werkt het gewoon.

• RnB
  • Nu online

RnB

Ik heb trouwens wel een verbeterpunt gevonden in v31, namelijk dat ie onthoud waar je je podcasts op pauze heb gezet of gestopt.
Ik ergerde me er eerst zo hard aan, dat wanneer ik een podcast beluister, ik de music player bijvoorbeeld sluit op 22.23 minuten, de volgende x weer wil luisteren en hij gewoon bij 0 begint. Nu begint ie dus ook daadwerkelijk bij 22.23 minuten en dit onthoud ie voor iedere podcast! :D
Klein detail, maar het werkt wel 100 maal beter. :)

Verwijderd

De laatste tijd zie ik niet meer de tijd als ik in het muziek afspelen scherm ben.. Hebben meerdere mensen dit? Of moet ik hem resetten.. het is echt zwaar irritant..Ik geloof dat het sinds v30 komt..

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

nou ik kon de verleiding niet weerstaan en heb de update gedaan. Resultaat: toestel start niet meer op met geheugenkaart... dus opstarten zonder kaart en dan kaart erin. Hopelijk crasht het toestel niet volledig voor het weekend want dan is het weer tijd voor een volledige reset vrees ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:26:
De laatste tijd zie ik niet meer de tijd als ik in het muziek afspelen scherm ben.. Hebben meerdere mensen dit? Of moet ik hem resetten.. het is echt zwaar irritant..Ik geloof dat het sinds v30 komt..
Bij mij is het zo (v21) dat ik de tijd niet zie als ik de telefoon dus rechtop houdt. En als ik hem 90graden draai, dan zie ik de tijd linksboven staan. Weet niet of het wat helpt :P, maja.

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 14:30
Ik heb sinds firmware v30 het volgende probleem. Dit is al vaker gemeld op het forum, maar nu ik v31 heb is het erger geworden.

Als ik een alarm instel gaat deze meestal 4 min te laat af. Bij firmware v30 was dit nog ongeveer 2 min.

Hard reset had ik al gedaan na de firmware update van v30.

Hoe kan dit en heeft iemand de oplossing hiervoor?

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 10:47
lauw8 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:11:
Ik heb sinds firmware v30 het volgende probleem. Dit is al vaker gemeld op het forum, maar nu ik v31 heb is het erger geworden.

Als ik een alarm instel gaat deze meestal 4 min te laat af. Bij firmware v30 was dit nog ongeveer 2 min.

same problem here, hij lijkt random af te gaan, of helemaal niet af te gaan ... is hier al een oplossing voor of is het wachten op de volgende firmware update?

• DeBob
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04 21:25
Jarnoootje schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:27:
[...]

same problem here, hij lijkt random af te gaan, of helemaal niet af te gaan ... is hier al een oplossing voor of is het wachten op de volgende firmware update?
Een (omslachtige) oplossing die voor mij werkt is 3 alarmen achter elkaar zetten. Op deze manier gaat het alarm dat als eerste is gezet wel af.

Update: heb net de laatste firmware update gedaan (31.0.008) en het alarm lijkt, na een test, weer normaal te werken.

[ Voor 12% gewijzigd door DeBob op 17-09-2009 10:00 ]

Verwijderd

wie weet een goede screenprotector die krasbestendig is en die niet rubberig aanvoelt waardoor je goed over het scherm kan vegen zonder dat het stroef gaat?!

• darksens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-02-2023
TrJ schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:36:
nou ik kon de verleiding niet weerstaan en heb de update gedaan. Resultaat: toestel start niet meer op met geheugenkaart... dus opstarten zonder kaart en dan kaart erin. Hopelijk crasht het toestel niet volledig voor het weekend want dan is het weer tijd voor een volledige reset vrees ik.
Eigenlijk moet ik dus wel blij zijn.
Tijdje niet op het forum geweest en wat denk je? Twee nieuwere versies (V30 en V31). Snel geprobeerd via OTA en.....niets :| . Geen getreur de vorige keer update (V20 -> V21) deed hij het ook niet via OTA. Snel NSU erbij en.....ook niets! :( Toen maar even via de productcode bij Nokia site langsgegaan om te checken of er überhaupt al een update is en.....niets. :'(

Ik weet dat ik bij Vodafone ben en dat het daarom wat langer duurt dan gemiddeld dat er updates worden vrijgegeven, maar dit vind ik echt absurt. Los van het feit van de problemen die ik hier lees na het updaten, wil ik gewoon up to date blijven met mijn toestel zonder er allerlei toestanden voor te doen (productcode veranderen enz.) |:(

Maar goed zoals ik al zei aan het begin, gezien de ellende die sommigen hebben na de updates, is het misschien goed dat het zolang duurt voordat Vodafone de updates vrijgeeft. :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:02:
wie weet een goede screenprotector die krasbestendig is en die niet rubberig aanvoelt waardoor je goed over het scherm kan vegen zonder dat het stroef gaat?!
Echt krasbestendig kan ik hem niet noemen, maar ik vind hem wel fijn. Ik heb hem inmiddels een aantal maanden en er zitten enkele krasjes op die ik niet merk wanneer het scherm aan staat. Als je bang bent dat je het wel gaat merken, kan je er ook een paar bestellen, gezien de prijs. (zo'n 63 eurocent)

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20484

• TheZeroorez
  • Niet online
Opera 5 is wel een mooie browser voor de 5800, maar een aantal dingen is wel een beetje jammer...

Zoals het afwijkende toetsenbord, waardoor handschrift niet mogelijk is (?), en copypasten ook niet gaat. Leuk bugje trouwens als je landscape aan zet maar dit in je telefoon automatisch hebt: je beeld wordt een beetje raar wanneer je je telefoon echt in landscape vast houdt :P

• bluppfisk
  • Niet online
TheZeroorez schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:05:
Opera 5 is wel een mooie browser voor de 5800, maar een aantal dingen is wel een beetje jammer...

Zoals het afwijkende toetsenbord, waardoor handschrift niet mogelijk is (?), en copypasten ook niet gaat. Leuk bugje trouwens als je landscape aan zet maar dit in je telefoon automatisch hebt: je beeld wordt een beetje raar wanneer je je telefoon echt in landscape vast houdt :P
Als je inline editing afzet, krijg je je gewone invoermogelijkheden terug. Maar ik vind het Opera-toetsenbord toch wel echt een droom, al zou hier en daar nog wat kunnen worden gesleuteld aan de lay-out. In elk geval _zie_ je wat je doet!

Verwijderd

DeBob schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:56:
[...]

Een (omslachtige) oplossing die voor mij werkt is 3 alarmen achter elkaar zetten. Op deze manier gaat het alarm dat als eerste is gezet wel af.

Update: heb net de laatste firmware update gedaan (31.0.008) en het alarm lijkt, na een test, weer normaal te werken.
Probleem is hier nog verholpen na update 31.0.008, ook heb ik het probleem dat de media player regelmatig niet werkt met de volume regeling. Moet ik andere artiest aanklikken en dan werkt hij pas weer.

• deepbass909

deepbass909

Ik heb sinds m'n update een ander irritant probleem. Als ik m'n telefoon uit heb gezet, en daarna weer opstart, start elke keer de email wizard... Maar m'n email is al lang ingesteld (met diezelfde wizard)... Op nieuw de wizard doorlopen heeft geen effect...

• TheZeroorez
  • Niet online
bluppfisk schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:07:
[...]

Als je inline editing afzet, krijg je je gewone invoermogelijkheden terug. Maar ik vind het Opera-toetsenbord toch wel echt een droom, al zou hier en daar nog wat kunnen worden gesleuteld aan de lay-out. In elk geval _zie_ je wat je doet!
Het toetsenbord op zich is inderdaad veel beter, het is alleen jammer dat het weer anders is (en niet kan copypasten). Zonder inline mogelijkheden zul je ook wel weer dat vreemde textvak terug krijgen om een url in te tikken... :P

Verwijderd

Kan ik met de 5800 nu ook internet streams luisteren?

Want ik krijg het nog niet voor elkaar.

• Graham
  • Laatst online: 19-09 18:59
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:07:
Kan ik met de 5800 nu ook internet streams luisteren?

Want ik krijg het nog niet voor elkaar.
Als in radio? Probreer het programma Tunin.FM Digital Radio.

grahamofthewheels.com

Verwijderd

Graham schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:24:
[...]

Als in radio? Probreer het programma Tunin.FM Digital Radio.
Kan ik hiermee ook zelf een internet radio station toevoegen?

• twiFight
  • Niet online
Ik heb nog een vraag, waarvan ik het antwoord niet kan vinden (op de telefoon zelf iig).

Ik heb een dagelijks alarm staan. Soms ben ik echter bezig en wil ik het alarm niet luidop horen. Bij mijn vorige telefoon volstond het gewoon om 'm op het stille profiel te zetten. Bij de Nokia echter niet. Het alarm gaat in het stille profiel gewoon af, ook als je oordoppen ingeplugd hebt (bleek vorige les :S) en bovendien schijnt hij zelfs als hij uit staat nog af te gaan (ook getest). Hoe krijg ik het voor elkaar dat het alarm zijn kop houdt wanneer ik de telefoon op stil heb staan?

Alarm settings zijn er amper, en ook bij profielsettings zie ik weinig dat relevant lijkt. Alhoewel dat bij Nokia niet zoveel zegt blijkbaar, want om een internet connectie te verwijderen moest ik naar "Bestemmingen" (wtf?).

• deepbass909

deepbass909

TheZeroorez schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:05:
[...]

Het toetsenbord op zich is inderdaad veel beter, het is alleen jammer dat het weer anders is (en niet kan copypasten). Zonder inline mogelijkheden zul je ook wel weer dat vreemde textvak terug krijgen om een url in te tikken... :P
Ik kan probleemloos copy/pasten. Gewoon de plek waar je iets wilt kopiëren langer aangetikt houden. Dan verschijnt er een submenu voor copy/cut en/of paste.
twiFight schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:54:
Ik heb nog een vraag, waarvan ik het antwoord niet kan vinden (op de telefoon zelf iig).

Ik heb een dagelijks alarm staan. Soms ben ik echter bezig en wil ik het alarm niet luidop horen. Bij mijn vorige telefoon volstond het gewoon om 'm op het stille profiel te zetten. Bij de Nokia echter niet. Het alarm gaat in het stille profiel gewoon af, ook als je oordoppen ingeplugd hebt (bleek vorige les :S) en bovendien schijnt hij zelfs als hij uit staat nog af te gaan (ook getest). Hoe krijg ik het voor elkaar dat het alarm zijn kop houdt wanneer ik de telefoon op stil heb staan?

Alarm settings zijn er amper, en ook bij profielsettings zie ik weinig dat relevant lijkt. Alhoewel dat bij Nokia niet zoveel zegt blijkbaar, want om een internet connectie te verwijderen moest ik naar "Bestemmingen" (wtf?).
Het alarm werkt inderdaad altijd (ook als de telefoon uit staat). Volgens mij trekt het alarm zich helemaal niks aan van de profielen, ik zie er in ieder geval niks over staan daar.

De menu indeling is overigens juist heel logisch. "Bestemmingen" is in het Engels "Destinations" en daar vallen alle verbindingen naar buiten onder. Dit is bij Nokia's in ieder geval al jaren zo. Ik vind persoonlijk de indeling die Nokia hanteerd bij z'n instellingen/menu's juist erg logisch.

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 14:30
DeBob schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:56:
[...]

Ik heb een update gedaan via FOTA. Ik zal vanavond een update doen via NSU. Wellicht dat dat uitmaakt!

• PieperM
  • Laatst online: 19-09 10:17
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:02:
Zelf gebruik een Brando screenprotector. Uitermate tevreden over.
Besteld via brando.com, om precies te zijn: hier.

$7 +$3 en binnen twee weken in huis. Top service.

"Non scholae sed vitae discimus"

• Sinnedje
  • Niet online
lauw8 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:11:

Ik heb dit probleem ook! Ik dacht gewoon dat ik nog sliep of dat ik het me verbeeldde. 8)7

Verwijderd

op de brando site staan er 2. welke lijken juliie de beste uit ervaring. wil graag dat die ook lekker glijd als je met je vinger er over gaat, dus niet zo rubberig waardoor het stroef gaat. is dat volgens jullie zo bij die screen protectors?

Verwijderd

en lijkt dit hoesje jullie wat?
http://shop.brando.com/no...case_p03261c0977d009.html
ik wil graag zoiets, ma wordt die dan niet overdreven dik of is die gewoon van dun materiaal?

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Kalua schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:56:
Ik denk dat het wel goed komt hoor, waarschijnlijk gewwon een defecte LCD. Gebarsten printplaten komen heel weinig voor hoor... dan moet je echt wel pech hebben..
Je hebt gelijk, mijn nieuwe schermpje doet het, me iz very happy!! _/-\o_

Voor mij is de v31 firmware nog niet beschikbaar, moet weer lang wachten zoals gewoonlijk.. :(

[ Voor 12% gewijzigd door Sp33dFr34k op 17-09-2009 20:17 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• gellimo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-10-2017
ik koop van iemand een nokia 5800 over omdat hij een htc gekocht heeft

nu had hij van in begin een probleem dat hij geen software update kon doen zo doende dat de software nog altijd versie 11. is

heb geprobeerd om de software te updaten maar lukt mij ook niet

zouden ze dit bij een nokia care center kunnen doen?

Verwijderd

Paulus73 schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:02:
[...]

Ik was op zoek naar informatie over een applicatie om je toestel op afstand te blokkeren (gevonden op dit forum), maar er is wellicht ook een tool om hem via GPS terug te vinden, daar is eerder naar gevraagd, maar toen niet beantwoord.
Met Guardian kan je hem locken, ook applicaties en smsjes als ik zo de screenshots zie, en zelfs de nieuwe sim uitlezen, waarheen gebeld wordt, wie belt, en via gps en zendmasten de locatie.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:06:
op de brando site staan er 2. welke lijken juliie de beste uit ervaring. wil graag dat die ook lekker glijd als je met je vinger er over gaat, dus niet zo rubberig waardoor het stroef gaat. is dat volgens jullie zo bij die screen protectors?
Kies de Ultra Clear, die gebruik ik op al mijn telefoons, cameras en de Tomtom en die werkt prima. Is stevig plastic, niet rubberig of plakkerig en kan er eventueel gemakkelijk weer af maar blijft zitten als een huis.

Is goei spul kan ik uit ruime ervaring vertellen _/-\o_

Edit: blijft het alarm trouwens niet gewoon stil als de telefoon met het scherm omlaag ligt? Niet getest, maar dat meen ik me te herinneren.

[ Voor 10% gewijzigd door Jiriki op 17-09-2009 22:20 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

daarnet een update gedaan naar versie 31.0.008 (FOTA). In deze update zit de overgang naar Ovi Maps 3.0 vervat, en bij het opstarten van die toepassing werd me gevraagd of ik alle map data wou verwijderen. Ik dacht dat het ging om bookmarks en dergelijke, maar het ging dus wel degelijk om de volledige kaarten. Waar kan ik die opnieuw downloaden? gaat dat al via PC Suite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 17:35
Is het iemand inmiddels al gelukt om .asx files te kunnen afspelen? Ik wil graag internetradio luisteren op mn 5800 (radiozender die niet via tunin.fm te verkrijgen is).

CorePlayer is er nog niet voor de 5800, toch? Iemand een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 19-09 18:59
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:37:
[...]

Kan ik hiermee ook zelf een internet radio station toevoegen?
Denk het niet maar er staan er enorm veel in.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:50:
Ik heb sinds m'n update een ander irritant probleem. Als ik m'n telefoon uit heb gezet, en daarna weer opstart, start elke keer de email wizard... Maar m'n email is al lang ingesteld (met diezelfde wizard)... Op nieuw de wizard doorlopen heeft geen effect...
Heb ik al tijden met mijn Nokia. Messaging is niet de sterkste kant. Mail for Exchange is wel ok, maar pop3/imap werkt maar half bij mij. Ik leer ermee leven :)
PieperM schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:41:
[...]

Zelf gebruik een Brando screenprotector. Uitermate tevreden over.
Besteld via brando.com, om precies te zijn: hier.

$7 +$3 en binnen twee weken in huis. Top service.
Zinloos geld weggooien!!

56 eurocent. En werken net zo goed. Meestal met een week of 2 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 00:52:
Zinloos geld weggooien!!

56 eurocent. En werken net zo goed. Meestal met een week of 2 binnen.
Heb je deze vergeleken met die van Brando? IK heb al een hoop goedkope screenprotectors gehad, maar kom steeds uit bij Brando: gemakkelijk zonder bubbels aan te brengen en gaat lang mee. Deze ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Beschermt zo'n ding ook een beetje tegen vocht/warmte? Ik werk nogal vaak in een broeierige omgeving en bescherm graag mijn telefoon daartegen. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad met eerdere telefoons maar als het gebeurt bestaat de kans dat de telefoon de prulle(n)bak in kan dus ik neem liever niet zoveel risico.

Deze vraag is voor beide (alle) genoemde merken/winkels bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 08:29:
[...]

Heb je deze vergeleken met die van Brando? IK heb al een hoop goedkope screenprotectors gehad, maar kom steeds uit bij Brando: gemakkelijk zonder bubbels aan te brengen en gaat lang mee. Deze ken ik niet.
Ik wissel liever elke maand voor 50 cent, dan dat ik 8 euro uit moet geven voor 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:40:
[...]

Ik wissel liever elke maand voor 50 cent, dan dat ik 8 euro uit moet geven voor 3 maanden.
Ik heb mijn Brando screenprotector al meer dan 3 maanden op m'n 5800 hangen en is nog steeds zoals nieuw!
Pagina: 1 ... 32 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic