Bedankt voor het uitzoeken, ik ga het straks eens proberen. Ik vond een paar uur uitproberen eerst wel even genoeg. Of heb je online support gebruikt? Heb jij trouwens geen last van traagheid of crash?mexel schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:08:
[...]
ik heb het gevonden
voeg bij je contact persoon eerst een foto toe en ga daarna naar gdesk
1 ontwerpweergave
2 ander toevoegen
3 Gdesk Shortcuts
4 druk nu 1 keer op het Unassigned icoontje
5 kies nu Call contact en kies je contact persoon
6 vervolgens zie je de naam van je contact persoon maar nog geen foto, een foto laten zien doe je als volgt
druk nog een keer op je contact persoon en kies Contact image en kies dan V Large
en nu heb je een foto van je contact persoon
hets nog wel buggy als je een grotere foto wil maar dat is ook op te lossen door een kleinere image te nemen voor je contact persoon en dan weer op nieuw te beginnen
Hopelijk heb je er wat aan
ik ben nu e4en windows 7 skin aan het maken en een osx theme en als ik tijd over heb een linux versie
nee geen online supp gebruikt. ik zat wat te kloten met een thema en ik wou weten wat al die extra dingen was die ik installde, en zo kwam ik uit bij shortcuts en toen weer klikken en toen zag ik de call contact en ook de mogelijkheid van de image veranderen, en bij al me contacten heb ik een image dus het lukte mooiVerwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:39:
Bedankt voor het uitzoeken, ik ga het straks eens proberen. Ik vond een paar uur uitproberen eerst wel even genoeg. Of heb je online support gebruikt? Heb jij trouwens geen last van traagheid of crash?
verder heb ik geen last van traagheid of crash, hij werkt super
ik heb helemaal nog geen probs gehad met me 5800 hij draait super
[ Voor 9% gewijzigd door Mexel op 08-09-2009 05:54 ]
↓ volgende bericht hieronder ↓
Verwijderd
Ik zit met het volgende probleem: ik heb de nokia 5530 (die zo goed als dezelfde software heeft als de 5800, dus ik post mijn vraag hier want in het 5530 topic is er niet veel leven)
Ik woon in België en hier werken we dus met azerty-toetsenborden. Mijn invoertaal op mijn mobiel staat ingesteld op Nederlands. Maar daardoor verschijnt er ook steeds een qwerty-toetsenbord. Enkel als ik mijn invoertaal verander naar Frans verschijnt er wel een azerty toetsenbord, maar dan is mijn woordenboek in het Frans waardoor ik het niet meer kan gebruiken. Weet iemand dus hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn toetsenbord in azerty blijft met een Nederlandstalige woordenboek?
Ik woon in België en hier werken we dus met azerty-toetsenborden. Mijn invoertaal op mijn mobiel staat ingesteld op Nederlands. Maar daardoor verschijnt er ook steeds een qwerty-toetsenbord. Enkel als ik mijn invoertaal verander naar Frans verschijnt er wel een azerty toetsenbord, maar dan is mijn woordenboek in het Frans waardoor ik het niet meer kan gebruiken. Weet iemand dus hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn toetsenbord in azerty blijft met een Nederlandstalige woordenboek?
Kun je dan een woordenboek gebruiken met je full-screen keyboard? Is toch niet nodig, aangezien je je hele woord zo kunt tikken?
Anyway, ik ben ook Belg en heb op een gegeven moment gezegd: nu schakel ik over op QWERTY (toen ik Zweeds ben gaan studeren en ik de åöä wel kon gebruiken). Daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Nu zit ik in Duitsland en daar hebben ze wel QWERTZ, maar ik stel het virtueel in op QWERTY en tik lekker blind zat.
Kun je ook doen, het levert je veel minder problemen op. AZERTY is sowieso alleen voor Frans interessant.
Anyway, ik ben ook Belg en heb op een gegeven moment gezegd: nu schakel ik over op QWERTY (toen ik Zweeds ben gaan studeren en ik de åöä wel kon gebruiken). Daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Nu zit ik in Duitsland en daar hebben ze wel QWERTZ, maar ik stel het virtueel in op QWERTY en tik lekker blind zat.
Kun je ook doen, het levert je veel minder problemen op. AZERTY is sowieso alleen voor Frans interessant.
Heb ondertussen een nieuw schermpje. Deze geeft echter horizontale witte lijnen over het beeld
Betekent dit dat het ding incompatible is oid of is deze ook alweer kapot, iemand ervaring mee...?

Betekent dit dat het ding incompatible is oid of is deze ook alweer kapot, iemand ervaring mee...?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Is het iemand al gelukt om met zijn 5800 verbinding te maken met het eduroam netwerk van de TU Delft?
Ik heb van andere topics al de onderstaande instellingen geprobeerd, maar het lukt mij niet verbinding te maken met eduroam..
> Connection name: verzin maar wat hierzo
> Data bearer: Wireless Lan
> WLAN netw. name: eduroam (zo heet het iig bij ons op de TU)
> Network status: Public
> WLAN netw. mode: Infrastructure
> WLAN security mode: 802.1X
> WLAN security settings
>> WPA mode: EAP
>> EAP plug-in settings
>>> EAP-PEAP enablen en bovenaan zetten, de rest disablen
>>> Options -> Configure
>>> User certificate: (not defined)
>>> CA certificate: SURFNET-PCA-Root-CA …
>>> User name in use: User-configured
>>> User name: NetID (zonder @tudelft oid)
>>> Realm in use: User-configured
>>> Realm: tudelft.nl
>>> Allow PEAPv0: Yes
>>> Allow PEAPv1: No
>>> Allow PEAPv2: No
>> Ga nu een tabblad naar rechts, naar EAP
>> EAP-MSCHAPv2 enablen en bovenaan zetten, de rest disablen
>> Options -> Configure
>>> User name: NetID@tudelft.nl
>>> Promt password: No
>>> Password: je NetID-wachtwoord (net als op BlackBoard)
als ik de WLAN wizard bij eduroam kiest voor verbinden blijft hij maar vragen om een wep sleutel
edit: probleem is opgelost met een ander certificaat
Ik heb van andere topics al de onderstaande instellingen geprobeerd, maar het lukt mij niet verbinding te maken met eduroam..
> Connection name: verzin maar wat hierzo
> Data bearer: Wireless Lan
> WLAN netw. name: eduroam (zo heet het iig bij ons op de TU)
> Network status: Public
> WLAN netw. mode: Infrastructure
> WLAN security mode: 802.1X
> WLAN security settings
>> WPA mode: EAP
>> EAP plug-in settings
>>> EAP-PEAP enablen en bovenaan zetten, de rest disablen
>>> Options -> Configure
>>> User certificate: (not defined)
>>> CA certificate: SURFNET-PCA-Root-CA …
>>> User name in use: User-configured
>>> User name: NetID (zonder @tudelft oid)
>>> Realm in use: User-configured
>>> Realm: tudelft.nl
>>> Allow PEAPv0: Yes
>>> Allow PEAPv1: No
>>> Allow PEAPv2: No
>> Ga nu een tabblad naar rechts, naar EAP
>> EAP-MSCHAPv2 enablen en bovenaan zetten, de rest disablen
>> Options -> Configure
>>> User name: NetID@tudelft.nl
>>> Promt password: No
>>> Password: je NetID-wachtwoord (net als op BlackBoard)
als ik de WLAN wizard bij eduroam kiest voor verbinden blijft hij maar vragen om een wep sleutel
edit: probleem is opgelost met een ander certificaat
Connector goed vast gedrukt?? Klinkt als een defect scherm, kan trouwens ook nog chinese namaak rotzooi zijn.Sp33dFr34k schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:25:
Heb ondertussen een nieuw schermpje. Deze geeft echter horizontale witte lijnen over het beeld![]()
Mag ik vragen wat je ervoor betaalt hebt?? Wij rekenen namelijk voor een 5800 €80 om het display te vervangen.
Misschien heb ik de definitievan kinetisch scrollen fout, maar voor zover ik weet ondersteund de browser dit al met firmware versie 30...
Als ik scroll en daarbij m'n vinger kort maar snel beweeg, scrollt 't scherm een stukje door, waarbij 't steeds langzamer gaat. 'T gaat weliswaar nog niet zo snel en soepel als bij de iPhone, waar 't effect is 't zelfde.
Ik ben sinds dit weekend spontaan m'n email melding op 't homescreen weer kwijt
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dat de emailnotificatie zomaar opeens weggaat heb ik ook last van gehad, ik heb mijn toestel al meerdere malen gereset omdat ik me eraan irriteerde.
Verder heb ik ook een ander irritant punt: Wanneer ik mijn toetsen unblock en het scherm dus aanspringt, merk ik een korte lag in het aanspringen, eerst wordt het scherm wit/grijzig en daarna komt pas mijn homescreen tevoorschijn. Dit gebeurt wel in een milliseconde, maar wanneer ie fresh is (net gereset) en voor v30 had ik hier geen last van. Het ziet er gewoon buggy uit.
Mensen met hetzelfde probleem?
Verder heb ik ook een ander irritant punt: Wanneer ik mijn toetsen unblock en het scherm dus aanspringt, merk ik een korte lag in het aanspringen, eerst wordt het scherm wit/grijzig en daarna komt pas mijn homescreen tevoorschijn. Dit gebeurt wel in een milliseconde, maar wanneer ie fresh is (net gereset) en voor v30 had ik hier geen last van. Het ziet er gewoon buggy uit.
Mensen met hetzelfde probleem?
Ja, die heb ik een paar keer gecontroleerd en opnieuw erin gedrukt. Ik had zelf het vermoeden dat het idd namaak is, want de letters die achterop gedrukt zijn verschillen wat. Het lettertype is hetzelfde, maar iets smaller ofzo. Ik heb het displaytje op eBay gekocht (erg veel namaak, weet echt niet waar ik moet kopen), dus had er maar een genomen met 100% goede feedback en beweerde dat het 100% origineel was. Denk dat die mensen dan zelf het verschil niet zien ofzo. En tuurlijk mag je dat vragen, ik heb er incl. verzending €48 voor betaald, bij een NSP kost het maar liefst €120 dus vandaar dat ik het zo probeer...kalua85 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:27:
[...]
Connector goed vast gedrukt?? Klinkt als een defect scherm, kan trouwens ook nog chinese namaak rotzooi zijn.
Mag ik vragen wat je ervoor betaalt hebt?? Wij rekenen namelijk voor een 5800 €80 om het display te vervangen.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Verwijderd
Wie kan mij helpen!
Vandaag de nokia 5800 ontvangen, vanavond is deze geheel uitgevallen! Zo ineens, geen rare dingen gebeurd!
Geen contact meer via de adapter, geen contact via aan en uit knop, geen contact meer via toetsenontgrendeling! Wat kan er aan de hand zijn met mijn toestel? Er zit wel een streepje over mn beeldscherm.
Dit toetsel overigens gewoon ontvangen van een internetwinkel, splinter nieuw.
Iemand dit probleem eerder gezien?
Vandaag de nokia 5800 ontvangen, vanavond is deze geheel uitgevallen! Zo ineens, geen rare dingen gebeurd!
Geen contact meer via de adapter, geen contact via aan en uit knop, geen contact meer via toetsenontgrendeling! Wat kan er aan de hand zijn met mijn toestel? Er zit wel een streepje over mn beeldscherm.
Dit toetsel overigens gewoon ontvangen van een internetwinkel, splinter nieuw.
Iemand dit probleem eerder gezien?
Kapot, contact opnemen met de winkel?
Verwijderd
Bedankt voor de uitleg: op die manier kan ik er inderdaad raken. Ik probeer vanavond nog, en laat je het resultaat weten.DeMol13 schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:17:
[...]
Hmm. vreemd... ik durf niet te zeggen of ik dit in het begin ook zo had.
Dan zou ik maar de volgende stappen proberen:
instellingen -> connectiviteit -> gegevensoverdracht ->sync -> opties -> nieuw sync profiel
Maar nogmaals, bij mij is het dus niet gelukt!
Verwijderd
Wat ik ervan begreep is dat het toch anders zit met kinetisch scrollen. Wat jij nu kunt met kinetisch scrollen is mij een raadsel... Ook met v30 kan ik nog steeds alleen op dezelfde manier scrollen en wel met de vinger op de tekst naar boven schuiven om naar beneden te gaan. Dit duurt een eeuwigheid, als je helemaal naar beneden wilt gaan zoals op dit topicdeepbass909 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:56:
[...]
Misschien heb ik de definitievan kinetisch scrollen fout, maar voor zover ik weet ondersteund de browser dit al met firmware versie 30...
Als ik scroll en daarbij m'n vinger kort maar snel beweeg, scrollt 't scherm een stukje door, waarbij 't steeds langzamer gaat. 'T gaat weliswaar nog niet zo snel en soepel als bij de iPhone, waar 't effect is 't zelfde.
Ik ben sinds dit weekend spontaan m'n email melding op 't homescreen weer kwijt'T maakt niet uit of ik de optie aan of uit zet, de regel blijft leeg... V30 heeft duidelijk nog wat bugs... Hopelijk komt Nokia snel met nieuwe software...
Kinetisch scrollen wil zeggen dat je omgekeerd kunt scrollen, logischer, zoals met windows, en ook met minder geschuif dus een balkje aan de zijkant of zo.
Er is trouwens een nieuwe versie van nokia messenging die html omdersteunt. Maar deze versie is bij mij niet gevonden via toepassingen update, je moet dus eerst naar de website www.email.nokia.com
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 22:32 ]
Verwijderd
Het is volledig gelukt! Wel opletten met de hoofdletter G in google, en andere details. moet allemaal 100% kloppen. ik gebruikte wel gmail.com en niet googlemail.com.DeMol13 schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:17:
[...]
instellingen -> connectiviteit -> gegevensoverdracht ->sync -> opties -> nieuw sync profiel
Maar nogmaals, bij mij is het dus niet gelukt!
In ieder geval, bedankt voor de hulp!
Verwijderd
Bij externe database moet je dus het woord "contacts" invullen.DeMol13 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:24:
Sinds vandaag heb ik de 5800!!!!
Ik heb alleen hulp nodig met de synchronisatie met gmail contacts.
Als ik alles gedaan heb zoals beschreven staat op : http://www.google.com/sup...wer.py?hl=en&answer=98230
dan geeft hij aan dat er een probleem is met het vinden van de externe database. (= ongeldig)
Wat heb ik verkeerd ingevoerd? Of waar kan ik de externe database instellen?
Nog een tweede vraag: waar kan ik een sync profiel verwijderen?
Thanks!!!
Ik heb even een kort vraagje. Ik heb bij mijn provider deze telefoon besteld met een normaal bel/sms abo, maar géén Internet abo. Maar een paar internet dingen zijn me niet helemaal duidelijk.
Ik wil niet voor onverwachte extra kosten komen te staan, wat moet ik allemaal uitzetten zodat de telefoon niet ongemerkt data gaat gebruiken waar ik voor moet bijbetalen?
Ik ga niet e-mailen, internetten etc met de telefoon, tenzij dat gratis kan. Nou las ik ergens dat je ook bv via je draadloze router thuis met wifi kunt verbinden. Als ik dit doe, is dat dan wel gewoon gratis, of moet ik dan alsnog/vanwege andere redenen aan mijn provider betalen als ik wifi gebruik. En kan ik het dan zo instellen dat hij alleen wifi gebruikt als ik thuis ben (en het dus gratis is?). Ik heb de telefoon voornamelijk uitgekozen vanwege de radio/mp3 speler, internet boeit me niet zo, maar als het gratis kan is het natuurlijk wel leuk om te gebruiken.
Ik wil niet voor onverwachte extra kosten komen te staan, wat moet ik allemaal uitzetten zodat de telefoon niet ongemerkt data gaat gebruiken waar ik voor moet bijbetalen?
Ik ga niet e-mailen, internetten etc met de telefoon, tenzij dat gratis kan. Nou las ik ergens dat je ook bv via je draadloze router thuis met wifi kunt verbinden. Als ik dit doe, is dat dan wel gewoon gratis, of moet ik dan alsnog/vanwege andere redenen aan mijn provider betalen als ik wifi gebruik. En kan ik het dan zo instellen dat hij alleen wifi gebruikt als ik thuis ben (en het dus gratis is?). Ik heb de telefoon voornamelijk uitgekozen vanwege de radio/mp3 speler, internet boeit me niet zo, maar als het gratis kan is het natuurlijk wel leuk om te gebruiken.
wifi is gewoon altijd gratis. Je moet gewoon bij internet instellingen de internet instellingen van je provider deleten. Dan kan die nooit ongewenst contact maken met internet.
Behalve dan bij een wifi hotspotCrazyanz schreef op donderdag 10 september 2009 @ 00:10:
wifi is gewoon altijd gratis.
Het kan ook nog zijn dat je printplaat gebarsten is of dat er componentje los hangt. Ik weet niet hoe het LCD'tje stuk is gegaan, kan een oorzaak zijn. Kun je anders een foto van de achterkant van je nieuwe lcd maken, kan ik kijken of dat overeenkomt met een nokia lcd.Sp33dFr34k schreef op woensdag 09 september 2009 @ 18:52:
[...]
Ja, die heb ik een paar keer gecontroleerd en opnieuw erin gedrukt. Ik had zelf het vermoeden dat het idd namaak is, want de letters die achterop gedrukt zijn verschillen wat. Het lettertype is hetzelfde, maar iets smaller ofzo. Ik heb het displaytje op eBay gekocht (erg veel namaak, weet echt niet waar ik moet kopen), dus had er maar een genomen met 100% goede feedback en beweerde dat het 100% origineel was. Denk dat die mensen dan zelf het verschil niet zien ofzo. En tuurlijk mag je dat vragen, ik heb er incl. verzending €48 voor betaald, bij een NSP kost het maar liefst €120 dus vandaar dat ik het zo probeer...
Ik weet niet waarin jij werkt hoor, maar ik kan toch echt een pagina "omhoog werpen" die schuift toch zeker wel door als ik mijn vinger snel beweeg.Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:20:
[...]
Wat ik ervan begreep is dat het toch anders zit met kinetisch scrollen. Wat jij nu kunt met kinetisch scrollen is mij een raadsel... Ook met v30 kan ik nog steeds alleen op dezelfde manier scrollen en wel met de vinger op de tekst naar boven schuiven om naar beneden te gaan. Dit duurt een eeuwigheid, als je helemaal naar beneden wilt gaan zoals op dit topic
Kinetisch scrollen wil zeggen dat je omgekeerd kunt scrollen, logischer, zoals met windows, en ook met minder geschuif dus een balkje aan de zijkant of zo.
Er is trouwens een nieuwe versie van nokia messenging die html omdersteunt. Maar deze versie is bij mij niet gevonden via toepassingen update, je moet dus eerst naar de website www.email.nokia.com
Er schijnt een update te komen in oktober. Het verschil is volgens mij dan dat nu alleen sommige apps het kunnen (zoals Gravity) en dat het straks standaard is. De update gaat nog meer verbeteringen leveren: http://www.thinkdigit.com...-to-finally-get_3390.htmljbdeiman schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:46:
[...]
Ik weet niet waarin jij werkt hoor, maar ik kan toch echt een pagina "omhoog werpen" die schuift toch zeker wel door als ik mijn vinger snel beweeg.
Alleen in de browser, de rest komt in v20Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:52:
N97 heeft al kinetic scroll
Oef, ik zal thuis eens controleren, maar volgens mij was de printplaat in orde en er hing bij mijn weten niets los ofzo. Ik ben min of meer op het LCD'tje gaan zitten, maar het ging wel heel zachtjes. Achter het LCD'tje zit nog zo'n ijzeren plaat, hoop dat de printplaat niets heeft meegekregen... Heb het overigens alweer teruggestuurd en krijg als het goed is mijn geld terug. Maar zoals ik al zei verschilden de letterbreedtes wel van mijn originele Nokia LCD..kalua85 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:36:
[...]
Het kan ook nog zijn dat je printplaat gebarsten is of dat er componentje los hangt. Ik weet niet hoe het LCD'tje stuk is gegaan, kan een oorzaak zijn. Kun je anders een foto van de achterkant van je nieuwe lcd maken, kan ik kijken of dat overeenkomt met een nokia lcd.
Wat ik uit het linkje begreep, wordt kinetic scrolling straks beschikbaar in allen modi van de GSM en niet alleen in de browser. Zo te lezen staan er sowieso behoorlijk wat verbeteringen te wachten.Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:52:
N97 heeft al kinetic scroll
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Als je printplaat gebarsten is dan kan je dat niet zien waarschijnlijk... Printplaten bestaan tegenwoordig namelijk uit meerdere lagen. Een gemiddelde Nokia telefoon heeft printplaten met ongeveer 16 lagen. Het kan dus best zijn dat er op de 9e laag iets gebarsten is.Sp33dFr34k schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:21:
[...]
Oef, ik zal thuis eens controleren, maar volgens mij was de printplaat in orde en er hing bij mijn weten niets los ofzo. Ik ben min of meer op het LCD'tje gaan zitten, maar het ging wel heel zachtjes. Achter het LCD'tje zit nog zo'n ijzeren plaat, hoop dat de printplaat niets heeft meegekregen... Heb het overigens alweer teruggestuurd en krijg als het goed is mijn geld terug. Maar zoals ik al zei verschilden de letterbreedtes wel van mijn originele Nokia LCD..
Ook componenten is lang niet altijd te zien.

Dit is een sterk uitvergrote foto van een chip die los gebroken is van de printplaat.
Verwijderd
Afgelopen maandag heb ik, heel onhanding, mijn 5800 in de wc laten vallen... Dom dom dom natuurlijk..
Ik heb al vanalles geprobeerd om 'm weer tot leven te wekken, zo heeft hij bijvoorbeeld al 2 dagen in een bak met rijst boven de verwarming gestaan. Omdat dit niet werkte heb ik hem nu helemaal losgeschroefd en er een ventilator opgericht.
Heeft iemand hier ook ervaring mee of goede tips voor mij? Ik ben bang dat ik mijn telefoon weg kan gooien..:(
Ik heb al vanalles geprobeerd om 'm weer tot leven te wekken, zo heeft hij bijvoorbeeld al 2 dagen in een bak met rijst boven de verwarming gestaan. Omdat dit niet werkte heb ik hem nu helemaal losgeschroefd en er een ventilator opgericht.
Heeft iemand hier ook ervaring mee of goede tips voor mij? Ik ben bang dat ik mijn telefoon weg kan gooien..:(
Holy ****, dan kan ik het dus vergeten... Nouja, ik krijg nog een LCD binnen volgende week, mocht die het ook niet doen dan zal er inderdaad meer aan de hand zijn. Bedankt voor de (helaas nogal negatieve) informatie, ik meld me volgende week nog even als ik meer weet. Als de telefoon het dan nog niet doet is ie rijp voor de prullenbak denk ik?kalua85 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:03:
[...]
Als je printplaat gebarsten is dan kan je dat niet zien waarschijnlijk... Printplaten bestaan tegenwoordig namelijk uit meerdere lagen. Een gemiddelde Nokia telefoon heeft printplaten met ongeveer 16 lagen. Het kan dus best zijn dat er op de 9e laag iets gebarsten is.
Ook componenten is lang niet altijd te zien.
[afbeelding]
Dit is een sterk uitvergrote foto van een chip die los gebroken is van de printplaat.
Het schijnt heel vaak te gebeuren, dus je bent niet alleen. Deze tips had je gezien? http://www.mobilecowboys.nl/raarmaarwaar/5082Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:15:
Afgelopen maandag heb ik, heel onhanding, mijn 5800 in de wc laten vallen... Dom dom dom natuurlijk..
Ik denk dat het wel goed komt hoor, waarschijnlijk gewwon een defecte LCD. Gebarsten printplaten komen heel weinig voor hoor... dan moet je echt wel pech hebben..Sp33dFr34k schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:46:
[...]
Holy ****, dan kan ik het dus vergeten... Nouja, ik krijg nog een LCD binnen volgende week, mocht die het ook niet doen dan zal er inderdaad meer aan de hand zijn. Bedankt voor de (helaas nogal negatieve) informatie, ik meld me volgende week nog even als ik meer weet. Als de telefoon het dan nog niet doet is ie rijp voor de prullenbak denk ik?
Ik vraag me dan af wat je in hemelsnaam met je mobieltje boven een WC pot deed, foto's maken van... iets?Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:15:
UTwizard schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:57:
[...]
Ik vraag me dan af wat je in hemelsnaam met je mobieltje boven een WC pot deed, foto's maken van... iets?
offtopic:
Ik denk dat ik hiervoor op mn kop ga krijgen maar toch doe ik t
Hij was vast bezig met foto's voor www.ratemypoo.com
Ik ga vanavond waarschijnlijk de trotse eigenaar worden van een in dit topic uitvoerig besproken toestel
Ben reuze benieuwd of ik er net zo tevreden mee ga zijn als ik verwacht, na het lezen van tig reviews en de ervaringen in dit topic
If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...
Verwijderd
Zolang je er maar niet mee boven een WC pot hangtMcDutch schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:19:
[...]
offtopic:
Ik ga vanavond waarschijnlijk de trotse eigenaar worden van een in dit topic uitvoerig besproken toestel![]()
Ben reuze benieuwd of ik er net zo tevreden mee ga zijn als ik verwacht, na het lezen van tig reviews en de ervaringen in dit topic
Ik bedoel gewoon de standaard browser, en gebruik dan vaak pagina's zoals deze. Ik kan met mijn vinger omhoog en dan schuift de boel naar beneden, maar dit is dus niet kinetisch scrollen. Dit is supersloom, ik moet wel twintig keer met mijn vinger omhoog voordat ik beneden op de pagina ben. En met kinetisch scrollen, net als op de Windows PC, kun je met 1 veeg (of wel met de muis, sleep) beweging naar beneden via een aan te tikken / slepen balkje opzij. Dat kan nu niet. Ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg ben.... of anders mis ik echt iets heel handigs....jbdeiman schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:46:
[...]
Ik weet niet waarin jij werkt hoor, maar ik kan toch echt een pagina "omhoog werpen" die schuift toch zeker wel door als ik mijn vinger snel beweeg.

Bij mijn vorige telefoons was het bij een smsje altijd mogelijk om het tijdstip van afleveren terug te zien via de afleverberichten. Bij mijn 5800 kan ik dit nergens terugvinden. Het tijdstip van afleveren is gewoon altijd hetzelfde als het tijdstip van verzenden.
Ook bij binnenkomende berichten kan ik nergens zien hoe laat die verstuurd is, alleen wanneer deze binnengekomen is. Vind dit eigenlijk wel vrij vervelend, dus ik hoop dat ik ergens overheen kijk en dat deze functie wel ergens zit of dat er een programma'tje is die dat allemaal bijhoudt. Weet iemand hier meer van?
Ook bij binnenkomende berichten kan ik nergens zien hoe laat die verstuurd is, alleen wanneer deze binnengekomen is. Vind dit eigenlijk wel vrij vervelend, dus ik hoop dat ik ergens overheen kijk en dat deze functie wel ergens zit of dat er een programma'tje is die dat allemaal bijhoudt. Weet iemand hier meer van?
Gaat toch wat langer duren. Blijkt dat er iets kapot is aan mijn printplaat. Dit kunnen ze niet bij het nsp en wordt mijn 5800 opgestuurd.mrpink83 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:11:
Vrijdag stopte na een reboot mijn beeldscherm ermee. Knoppen werken wel en scherm trilt nog. Gister naar een nsp gebracht in utrecht en als het goed is, is hij volgende week zaterdag weer klaar. Allemaal op garantie en er was geen bon voor nodig.
Goede service (tot nu toe) van nokia.
Voor de meneer die zijn scherm probeert te maken: Ga eens langs een nsp.
@kalua85: Nou, ik heb altijd pech dus ik vrees het ergste. Maar ik ga het iig even proberen...
@mrpink83: Het LCD is 100% zeker dood ( zit barst in), dat alleen al kost €120 bij een NSP. Als mijn printplaat ook kapot is kan ik beter een nieuwe kopen.
@mrpink83: Het LCD is 100% zeker dood ( zit barst in), dat alleen al kost €120 bij een NSP. Als mijn printplaat ook kapot is kan ik beter een nieuwe kopen.
Verwijderd
Mijn telefoon heeft al 2 dagen in een bak met rijst gelegen, zonder resultaat helaas! Ik ben bang dat ik hem gemold heb door het meteen aan te zetten nadat ik hem drooggeblazen had (de telefoon was niet helemaal doorweekt, heeft maar elkele seconden in het water gelegen). Toen ik de telefoon meteen hierna aanzette kon ik mijn pincode nog invoeren maar daarna liep hij vast en is er geen enkel teken van leven geweest.coenox schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:48:
[...]
Het schijnt heel vaak te gebeuren, dus je bent niet alleen. Deze tips had je gezien? http://www.mobilecowboys.nl/raarmaarwaar/5082
Nu ligt hij al 2 dagen voor de ventilator zonder succes..
Heb die van mij net binnen, zit nu zoekken naar de internet instellingen zodat ik niet op het internet kan via mijn provider. Kan het niet zo snel vinden, net als waar ik A-GPS uitzet.
Menu > Instellingen > ConnectiviteitIgor92 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:48:
Heb die van mij net binnen, zit nu zoekken naar de internet instellingen zodat ik niet op het internet kan via mijn provider. Kan het niet zo snel vinden, net als waar ik A-GPS uitzet.
Daar heb ik 'm op GPS gezet, dat scheelt sowieso al
[ Voor 7% gewijzigd door twiFight op 10-09-2009 21:29 ]
volgens mij is daar een instelling voor, moet je even zoeken. iets in de richting van rapporten ofzo het zit in iedergeval bij de berichten instellingen. als ik men 5800 weer terug heb zal ik wel even kijkenMaggelmans schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:20:
Bij mijn vorige telefoons was het bij een smsje altijd mogelijk om het tijdstip van afleveren terug te zien via de afleverberichten. Bij mijn 5800 kan ik dit nergens terugvinden. Het tijdstip van afleveren is gewoon altijd hetzelfde als het tijdstip van verzenden.
Verwijderd
Heb sinds een paar maanden deze Nokia, helemaal fijn.
Geen enkel probleem tot vanmorgen vroeg: wil het mobieltje aanzetten en doet helemaal niets, scherm blijft zwart. Ik heb heb aan de oplader gelegd, hoewel ik bijna zeker weet dat de batterijen nog lang niet leeg waren, ligt nu al anderhalf uur op te laden.
Ik krijg heb nog steeds niet aan, het enige wat gebeurt als ik hem aan wil zetten is dat ik een scherm krijg met de naam nokia er op , en dan ook maar allleen als ik hem aan de oplader heb liggen.
Zonder aansluiting op de oplader gebeurt er helemaal niets.
Heb de batterij en het simkaartje er al even uitgehaald. Heb ook de truuk met indrukken van groene, rode en foto knop geprobeerd, maar niks dus.
Toestel wordt alleen binnen gebruikt, kan absloluut niets met water te maken hebben, is ook niet gevallen.
Enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn????
Geen enkel probleem tot vanmorgen vroeg: wil het mobieltje aanzetten en doet helemaal niets, scherm blijft zwart. Ik heb heb aan de oplader gelegd, hoewel ik bijna zeker weet dat de batterijen nog lang niet leeg waren, ligt nu al anderhalf uur op te laden.
Ik krijg heb nog steeds niet aan, het enige wat gebeurt als ik hem aan wil zetten is dat ik een scherm krijg met de naam nokia er op , en dan ook maar allleen als ik hem aan de oplader heb liggen.
Zonder aansluiting op de oplader gebeurt er helemaal niets.
Heb de batterij en het simkaartje er al even uitgehaald. Heb ook de truuk met indrukken van groene, rode en foto knop geprobeerd, maar niks dus.
Toestel wordt alleen binnen gebruikt, kan absloluut niets met water te maken hebben, is ook niet gevallen.
Enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn????
Probeer ook even de SD kaart er uit te halen.
Verwijderd
Dat is het kleine kaartje waarop 8GB staat neem ik aan?
Heb ik inmiddels ook gedaan, ook zonder enig resultaat helaas
Ik had precies hetzelfde, toestel kon toen naar polen... zie een paar posts terug. Je moet dus naar een nsp, dit ga je niet zelf oplossen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 07:46:
Dat is het kleine kaartje waarop 8GB staat neem ik aan?
Bij binnenkomende berichten kun je op de knop opties drukken en dan iets van 'details' of 'berichtdetails' en daar staat het onder hoelaat die verzonden is.[b]Maggelmans schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:20Ook bij binnenkomende berichten kan ik nergens zien hoe laat die verstuurd is, alleen wanneer deze binnengekomen is. Vind dit eigenlijk wel vrij vervelend, dus ik hoop dat ik ergens overheen kijk en dat deze functie wel ergens zit of dat er een programma'tje is die dat allemaal bijhoudt. Weet iemand hier meer van?
dit gaat nu idioot klinken maar ik zit met een vraag telkens als ik mijn bluetooth headset in heb en ik krijg telefoon dan krijg ik telkens een ander toon dan wanneer ik gewoon bel of als hij aan gesloten is via bluetooth met mijn autoradio
hoe kan ik zorgen dat alles het zelfde is
Ik zit even in de knoop. Ik heb mijn toestel nu 2 dagen, en wil eigenlijk zorgen dat ik geen overbodige kosten krijg (internet via netwerk, A-gps blabla).
Nu heb ik de internet instellingen van vodafone veranderd en/of verwijderd. En A-GPS uitgezet. Maar nu weet ik niet welke ''Positie bep. methoden'' ik wel aan kan laten staan. Ik heb nu alleen integrated GPS aanstaan, en Bleutooth gps heb ik niet. Maar kan ik 'Op basis van netwerk' ook aanzetten zonder kosten?
Nu heb ik de internet instellingen van vodafone veranderd en/of verwijderd. En A-GPS uitgezet. Maar nu weet ik niet welke ''Positie bep. methoden'' ik wel aan kan laten staan. Ik heb nu alleen integrated GPS aanstaan, en Bleutooth gps heb ik niet. Maar kan ik 'Op basis van netwerk' ook aanzetten zonder kosten?
[ Voor 0% gewijzigd door Igor92 op 12-09-2009 18:53 . Reden: . ]
profiel maken voor carkit ofzo? elk BT apparaat krijg een profiel setting mee afaik...gellimo schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:51:
dit gaat nu idioot klinken maar ik zit met een vraag telkens als ik mijn bluetooth headset in heb en ik krijg telefoon dan krijg ik telkens een ander toon dan wanneer ik gewoon bel of als hij aan gesloten is via bluetooth met mijn autoradio
Moet wel zeggen dat ik nooit BT gebruik, behalve voor files sturen naar een andere foon.
[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 12-09-2009 19:02 ]
Op basis van netwerk kost niks, maar doet volgens mij ook niksIgor92 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 18:49:
Ik zit even in de knoop. Ik heb mijn toestel nu 2 dagen, en wil eigenlijk zorgen dat ik geen overbodige kosten krijg (internet via netwerk, A-gps blabla).
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Heeft iemand een optie kunnen vinden om het afspelen van videos altijd in standaard formaat te doen, ipv schermvullend?
Toepassingen > Locatie > Positiebepaling > PositiebepalingsmethodenIgor92 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:48:
[ Voor 60% gewijzigd door twiFight op 13-09-2009 02:55 ]
@ twiFight, was inmiddels al gelukt, toch bedankt!
@PinokkioTV, Oke, Met de opties uitgeschakeld kan ik bij positiebepaling mijn positie niet vinden (staat de hele tijd dat ie aan het zoeken is). Zowel binnen als buiten. Misschien maar eens een andere navigatie proberen.
@PinokkioTV, Oke, Met de opties uitgeschakeld kan ik bij positiebepaling mijn positie niet vinden (staat de hele tijd dat ie aan het zoeken is). Zowel binnen als buiten. Misschien maar eens een andere navigatie proberen.
robeer het vooral buiten. Kan een tijdje duren. Het werkt het beste als je de telefoon ergens neer legt in een open ruimte (weinig hoge bebouwing er omheen) en zo min mogelijk verplaatsen. Eerste fix duurt altijd lang.Igor92 schreef op zondag 13 september 2009 @ 11:10:
@ twiFight, was inmiddels al gelukt, toch bedankt!
Iemand een zinvolle manier om muziek te syncen van mijn pc op mijn foon? Ik krijg het maar niet voor elkaar dat:
- Hij altijd 1,5 Gb over houdt voor mijn foto's en video's die ik wil schieten
- De rest bij het verbinden gewoon vult met random songs uit mijn library
- Daarbij mijn podcasts, ringtones, geluidsopnamen enz. niet wist.
- Edit: Als hij ook nog covers tonen kan, zal het nog beter zijn!
Met WMP lukt het alvast niet. Daar krijg ik de ene keer wel, de andere keer niet de optie om plaats vrij te houden, en bij het shufflen gaat hij altijd mijn podcasts verwijderen. Bovendien krijg ik mijn foon 3 keer te zien: 2x phone memory, 1x memory card. Wtf.
Met WMP lukt het alvast niet. Daar krijg ik de ene keer wel, de andere keer niet de optie om plaats vrij te houden, en bij het shufflen gaat hij altijd mijn podcasts verwijderen. Bovendien krijg ik mijn foon 3 keer te zien: 2x phone memory, 1x memory card. Wtf.
[ Voor 5% gewijzigd door bluppfisk op 13-09-2009 18:25 . Reden: extra puntje ]
Verwijderd
Ik heb een vraagje:
Is die nieuwe V30 voor de Nokia 5800 al uit? Want als ik via mijn telefoon kijk naar updates, via *#0000#, zegt hij dat er nog geen updates zijn.
Maar de Nokia site zegt al wel dat de V30 er is voor de 5800, iemand een idee?
Is die nieuwe V30 voor de Nokia 5800 al uit? Want als ik via mijn telefoon kijk naar updates, via *#0000#, zegt hij dat er nog geen updates zijn.
De startpost lezen.Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:41:
Ik heb een vraagje:
PC > googlen naar Nokia Software UpdaterVerwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:19:
[...]
Hoe kan ik via de computer updaten en hoe via OTA? (Sorry, ben niet zo slim hiermee.)
OTA > menu > instellingen > telefoon > telefoonbeheer > apparaatupdates.
Ik heb deze telefoon van Hi.nl en kan 'm ook nog niet updaten. Er staat nu 21.x op bij mij.
Verwijderd
Oké thanks, dan heb ik die 2 dingen al gedaan..twiFight schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:35:
[...]
PC > googlen naar Nokia Software Updater
OTA > menu > instellingen > telefoon > telefoonbeheer > apparaatupdates.
Ik heb deze telefoon van Hi.nl en kan 'm ook nog niet updaten. Er staat nu 21.x op bij mij.
Ik zit bij KPN, dus daar is 'ie ook nog niet. Even wachten dan denk ik?
probeer het is met mediamonkey, echt een super programma om music te syncen vind ik. doet ook alles wat jij daar vraagt als je het even instelt bij de sync opties! succesbluppfisk schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:19:
Iemand een zinvolle manier om muziek te syncen van mijn pc op mijn foon? Ik krijg het maar niet voor elkaar dat:
Verwijderd
Hallo,
Ik heb sinds een week volgende euvels met mijn simlockvrije 5800:
Als ik het toestel via Mass Storage verbindt, werkt alles prima
Als ik het toestel via Bluetooth verbindt, werkt alles prima.
Maar als ik hem via "PC Suite" verbindt, doet mijn PC niets. Hij ziet hem gewoon niet.
Wel zegt de Nokia dat ie verbonden is met de PC.
Dit euvel ligt volgens mij niet aan de PC.
Bij mijn broer (die hetzelfde toestel heeft), werkt zijn toestel wel via USB, zodra ik mijn toestel aansluit doet ie ook niets.
Ik snap er niet van, ook een harde reset heeft niet geholpen. Ik kan dus niet meer updaten.
Het 2de euvel is net zo vreemd;
Zodra ik de galarij open, ziet mijn Nokia geen enkele foto/achtergrond meer. Ik zie nergens een optie om naar bestanden te zoeken. Weet iemand hoe ik dit fix? Een harde reset werkte helaas ook niet.
Kan iemand mijn helpen?
Alvast bedankt,
Maurice
Ik heb sinds een week volgende euvels met mijn simlockvrije 5800:
Als ik het toestel via Mass Storage verbindt, werkt alles prima
Als ik het toestel via Bluetooth verbindt, werkt alles prima.
Maar als ik hem via "PC Suite" verbindt, doet mijn PC niets. Hij ziet hem gewoon niet.
Wel zegt de Nokia dat ie verbonden is met de PC.
Dit euvel ligt volgens mij niet aan de PC.
Bij mijn broer (die hetzelfde toestel heeft), werkt zijn toestel wel via USB, zodra ik mijn toestel aansluit doet ie ook niets.
Ik snap er niet van, ook een harde reset heeft niet geholpen. Ik kan dus niet meer updaten.
Het 2de euvel is net zo vreemd;
Zodra ik de galarij open, ziet mijn Nokia geen enkele foto/achtergrond meer. Ik zie nergens een optie om naar bestanden te zoeken. Weet iemand hoe ik dit fix? Een harde reset werkte helaas ook niet.
Kan iemand mijn helpen?
Alvast bedankt,
Maurice
Heb je PC Suite wel geïnstalleerd? Aangezien daar die modus voor is, zonder PC Suite gebeurt er idd niets.
Mits je PC Suite wel geïnstalleerd heb, heb ik het idee dat je toestel niet helemaal in orde is, vooral omdat je gallery niet werkt, ook niet na een harde reset.
Nvm, aangezien je wilt updaten neem ik maar aan dat je PC Suite wel geïnstalleerd heb.
Ik denk dat je toestel kapot is, aangezien ie na een reset ook niets doet.
Maar hoe heb je je toestel gereset?
Mits je PC Suite wel geïnstalleerd heb, heb ik het idee dat je toestel niet helemaal in orde is, vooral omdat je gallery niet werkt, ook niet na een harde reset.
Nvm, aangezien je wilt updaten neem ik maar aan dat je PC Suite wel geïnstalleerd heb.
Ik denk dat je toestel kapot is, aangezien ie na een reset ook niets doet.
Maar hoe heb je je toestel gereset?
[ Voor 27% gewijzigd door RnB op 13-09-2009 21:49 ]
Verwijderd
Hoi,
Met de combinatie:
For Nokia touchscreen phone, like Nokia 5800 and probably valid for next smart phones running on S60 5th Edition UI too, press the call key (green), cancel call key (red) and the camera shutter button while power on the device, until the Nokia logo appears.
Helpt helaas niet...
Iemand anders nog een idee?
Gr,
Maurice
Met de combinatie:
For Nokia touchscreen phone, like Nokia 5800 and probably valid for next smart phones running on S60 5th Edition UI too, press the call key (green), cancel call key (red) and the camera shutter button while power on the device, until the Nokia logo appears.
Helpt helaas niet...
Iemand anders nog een idee?
Gr,
Maurice
Ah okay, mooi dat het gelukt is.
Kijk dan eens even of je geheugenkaart FAT32 of NTFS heeft, ik geloof dat NTFS problemen gaf. Iig kon je Nokia daar heel raar mee doen.
Kijk dan eens even of je geheugenkaart FAT32 of NTFS heeft, ik geloof dat NTFS problemen gaf. Iig kon je Nokia daar heel raar mee doen.
Geheugenkaart was ook het eerste waar ik aan dacht ja. Format 'm en zie of het helpt. Anders nieuw geheugenkaartje kopen.
Ik was op zoek naar informatie over een applicatie om je toestel op afstand te blokkeren (gevonden op dit forum), maar er is wellicht ook een tool om hem via GPS terug te vinden, daar is eerder naar gevraagd, maar toen niet beantwoord.Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:24:
Ik heb een paar vragen.
1.Weet iemand waar je het tooltje voor diefstal kunt downloaden?
.............
Alvast dank voor je reactie.
heb net naar V31.0.008 geupdate via NSUVerwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:41:
Ik heb een vraagje:
[ Voor 4% gewijzigd door NokNok12 op 14-09-2009 11:16 ]
HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1
Zit er weer een update aan te komen? 31.0.008 http://zomgitscj.com/noki...date-to-version-31-0-008/ Bij komt ie in ieder geval nog niet binnen.
En? Wat zijn de verbeteringen? Of is het er alleen maar slechter op geworden?NokNok12 schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:15:
[...]
heb net naar V31.0.008 geupdate via NSU
[ Voor 10% gewijzigd door Perzikvrucht op 14-09-2009 11:19 ]
Via NSU beschikbaar voor mij telefoon, niet via OTA. Nog geen verschil gemerkt eigenlijk, misschien wat sneller.coenox schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:15:
Zit er weer een update aan te komen? 31.0.008 http://zomgitscj.com/noki...date-to-version-31-0-008/ Bij komt ie in ieder geval nog niet binnen.
Wat mij opvalt:
-menu start sneller en is sneller te doorzoeken
[ Voor 15% gewijzigd door Graham op 14-09-2009 11:59 . Reden: korte update ]
Jammer dat het niet de versie met kinetic scrolling is, maar dat kan ook bijna niet. Ik wacht even af welke veranderingen er gerapporteerd worden.Graham schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:38:
[...]
Via NSU beschikbaar voor mij telefoon, niet via OTA. Nog geen verschil gemerkt eigenlijk, misschien wat sneller.
Mijn toestel is wel simlockvrij, maar is wel besteld vanaf Hi.nl. Ik heb de update (3.0) wel binnen, die 3.1 ziet die bij mij nog niet, maar dat duurt vaak ook wel even.
De versie met kinetic scrolling duurt nog wel een beetje langer, daar moet je niet al te snel op rekenen. De vorige update is er (voor mij) niet veel veranderd, behalve dat ik nu meer vrij geheugen heb.
De versie met kinetic scrolling duurt nog wel een beetje langer, daar moet je niet al te snel op rekenen. De vorige update is er (voor mij) niet veel veranderd, behalve dat ik nu meer vrij geheugen heb.
Verwijderd
Ik heb vandaag maar een nieuwe 5800 besteld, een zwart/zilvere deze keer. Mijn rode 5800 die vorige week in de wc gevallen is, heeft totaal geen teken van leven meer vertoont. Ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald, moederbord en lcd losgeschroefd en dit op de verwarming laten drogen, maar dit mocht ook niet baten.
Na veel gelezen te hebben. Ben ik op zoek naar largetimer (of zo iets). Ik heb het niet kunnen vinden voor de nokia 5800 XpressMusic. Wie heeft deze werkend op zijn 5800? En waar kan ik die vinden?
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
nokia large time? http://www.google.com/sea...arge+time&aq=f&oq=&aqi=g1pinokkia schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:58:
Na veel gelezen te hebben. Ben ik op zoek naar largetimer (of zo iets). Ik heb het niet kunnen vinden voor de nokia 5800 XpressMusic. Wie heeft deze werkend op zijn 5800? En waar kan ik die vinden?
Werkt vast niet aangezien je telefoon het scherm uitschakelt na een tijdje. Bovendien is het voor s60v3-telefoons en zou het allicht massa's stroom zuipen als je dat op de Tube probeert.
Verwijderd
Bij mij ook met een kpn abbobluppfisk schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:55:
OTA update voor v31 werkt hier (Duitsland, versie O2, simlockvrij)
Ik heb inmiddels ervaring met twee Nokia 5800 toestellen. Bij beiden werkt de speakerfunctie niet naar behoren. Zodra de persoon aan de andere kant van de lijn wat zegt, stopt de Nokia met het verzenden van geluid naar de andere persoon. Zelf merk je daar niets van, maar de andere persoon verstaat je dan niet. Erg irritant. Dit is ook zo tijdens het videobellen. Ik had al eerder gevraagd of andere mensen daar ook last van hadden. Eén persoon heeft hierop gereageerd. Deze zei dat hij er geen last van had. Kan misschien een van de andere Nokia 5800 bezitters ook de speakerfunctie testen (en dan met name door elkaar heenpraten) ?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Dat (bellen met speakers aan) is bij mij al wel een aantal keer gebeurt en ik heb daar geen last van. (en de ander ook niet
) Videobellen gebruik ik niet, dus dat is ook niet getest. Maar bij mij werkt de speaker zoals het bedoeld is.
[ Voor 5% gewijzigd door jbdeiman op 14-09-2009 15:54 ]
Verwijderd
Ik lees hier dat sommige mensen met KPN al de nieuwe update hebben, waarom kan ik, ik zit bij KPN, die nog niet krijgen?
Ik weet niet hoe dat zit, heb je een simlockvrij toestel? Ik kreeg een simlockvrij toestel geleverd, misschien dat dat wat uitmaakt. En verder kan het serienummer van jou 5800 anders zijn? (ik heb Hi, ik weet niet of dat nog verschil maakt met de KPN nummers, omdat Hi wel van KPN is)
Overigens kan je hem misschien wel krijgen via de update software op je pc (je dient hiervoor wel je telefoon aan de pc te hebben gekoppeld)
Overigens kan je hem misschien wel krijgen via de update software op je pc (je dient hiervoor wel je telefoon aan de pc te hebben gekoppeld)
Hoe kun je controleren of je een SIM-lock hebt? Mijn telefoon is van Hi, maar weet verder niet of er een SIM-lock op zit. Ik heb deze telefoon bij een verlenging uitgezocht en mijn oude SIM-kaart er in gedaan.
Zowel NSU als OTA geven bij mij momenteel geen update aan.
Mijn toestelnummer is RM-356
Zowel NSU als OTA geven bij mij momenteel geen update aan.
Mijn toestelnummer is RM-356
Ik heb een simlock vrije 5800 met vodafone en heb net ook de update gedaan
Heb nog niet echt veel verschillen kunnen vinden
Heb nog niet echt veel verschillen kunnen vinden
Verwijderd
Ik heb mijn toestel gekregen bij verlenging van een abbonement bij KPN, maar ik heb er net een andere simkaart (van een kroatiesche company) erin gedaan en hij doet het gewoon. dus ik DENK dat de mijne simlock-vrij is.
Ik heb net geprobeerd om hem met de PC up te daten, maar daar zegt 'ie ook dat 21.0.025 de laatste is.
Iemand een idee hoe ik de nieuwste update kan krijgen?
Ik heb net geprobeerd om hem met de PC up te daten, maar daar zegt 'ie ook dat 21.0.025 de laatste is.
Staat ook in de startpostVerwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:21:
Ik heb mijn toestel gekregen bij verlenging van een abbonement bij KPN, maar ik heb er net een andere simkaart (van een kroatiesche company) erin gedaan en hij doet het gewoon. dus ik DENK dat de mijne simlock-vrij is.
Je kunt wachten, of je kunt je productcode Wijzigen. Let op. Het kan goed zijn dat je garantie hiermee vervalt. Nokia kan namelijk zien dat je ermee hebt gerotzooid.
Ik vrees het. Ik vind momenteel de telefoon prima werken dus mis het niet zo. Alleen de sneller ladende menus zou wel fijn zijn, want soms lagt die wat.
Ik heb hem ook, heb een abbo bij Hi (KPN)
Verwijderd
Wat is je productcode dan? De mijne is 0575581 en daar is de update nog niet.ngommers schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:50:
Ik heb hem ook, heb een abbo bij Hi (KPN)
Ik heb ergens gelezen dat Nokia de update released per productcode?
heb net de laatste update binnen gehaald met nsu
Verwijderd
Welke provider heb je? (en wat is NSU?gellimo schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:39:
heb net de laatste update binnen gehaald met nsu
Ik heb daar ook last van. Ik heb mijn 5800 sinds januari. Niet ernstig genoeg om hem er voor weg te brengen, maar wel irritant.wcduck schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:44:
Ik heb inmiddels ervaring met twee Nokia 5800 toestellen. Bij beiden werkt de speakerfunctie niet naar behoren. Zodra de persoon aan de andere kant van de lijn wat zegt, stopt de Nokia met het verzenden van geluid naar de andere persoon. Zelf merk je daar niets van, maar de andere persoon verstaat je dan niet. Erg irritant. Dit is ook zo tijdens het videobellen. Ik had al eerder gevraagd of andere mensen daar ook last van hadden. Eén persoon heeft hierop gereageerd. Deze zei dat hij er geen last van had. Kan misschien een van de andere Nokia 5800 bezitters ook de speakerfunctie testen (en dan met name door elkaar heenpraten) ?
Volgens navifirm is de nieuwe versie beschikbaar voor de volgende productcodes:Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:01:
[...]
Wat is je productcode dan? De mijne is 0575581 en daar is de update nog niet.
Ik heb ergens gelezen dat Nokia de update released per productcode?
0576907: 5800 NL CV R
0573784: APAC1 Black
0576528: APAC1 Black CAMBODIA
0573786: APAC1 Black MALAYSIA
0559950: APAC1 BLUE
0576527: APAC1 Blue CAMBODIA
0570197: APAC1 BLUE MALAYSIA
0573794: APAC1 Indonesia Black
0559960: APAC1 Indonesia BLUE
0559670: APAC1 Indonesia RED
0559476: APAC1 RED
0576530: APAC1 RED CAMBODIA
0570196: APAC1 RED MALAYSIA
0573787: APAC2 Black
0573859: APAC2 Black BANGLADESH
0573860: APAC2 Black SOUTH ASIA
0559953: APAC2 BLUE
0570200: APAC2 BLUE BANGALDESH
0570203: APAC2 BLUE SOUTH ASIA
0559548: APAC2 RED
0570201: APAC2 RED BANGLADESH
0570204: APAC2 RED SOUTH ASIA
0586818: Balkans
0573762: Balkans Black
0559395: Balkans BLUE
0559299: Balkans RED
0573744: Baltia Black
0559377: Baltia BLUE
0591247: Baltia Navi
0559233: Baltia RED
0573730: British Isles Black
0559346: British Isles BLUE
0586573: British Isles Navi
0552438: British Isles RED
0573747: CIS Black
0559388: CIS BLUE
0559276: CIS RED
0586817: Euro1-ALPS Navi
0588816: Euro1-France Navi
0573738: Euro1 ALPS Black
0559368: Euro1 ALPS BLUE
0559054: Euro1 ALPS RED
0573733: Euro1 Black
0573736: EURO1 Black Portugal
0559360: Euro1 BLUE
0570023: Euro1 BLUE Portugal
0573737: Euro1 France Black
0559366: Euro1 France BLUE
0559052: Euro1 France RED
0559051: Euro1 Hispania RED
0591246: EURO1 Portugal Navi
0558982: Euro1 RED
0570022: EURO1 RED Portugal
0587676: Euro2-Turkey Navi
0573740: Euro2 Black
0573812: Euro2 Black Bene
0559372: Euro2 BLUE
0570027: Euro2 BLUE Bene
0586819: Euro2 Navi
0559066: Euro2 RED
0570026: Euro2 RED BENE
0573741: Euro2 Turkey Black
0559373: Euro2 Turkey BLUE
0559083: Euro2 Turkey RED
0573761: Euro3 Black
0559394: Euro3 BLUE
0559298: Euro3 RED
0573734: Hispania Black
0559363: Hispania BLUE
0586837: Israel
0573763: Israel Black
0559407: Israel BLUE
0559300: Israel RED
0574292: MENA_C BLUE
0574291: MENA_C RED
0573748: Moldova Black
0559389: Moldova BLUE
0559297: Moldova RED
0577445: RM-356 Brazil BLACK
0578212: RM-356 Brazil Red
0573745: Russia,Belarus Black
0559378: Russia,Belarus BLUE
0559237: Russia,Belarus RED
0573857: RUSSIAN Black HUNGARY
0573856: RUSSIAN Black ROMANIA
0570122: RUSSIAN BLUE HUNGARY
0570121: RUSSIAN BLUE ROMANIA
0591352: Russian Navi
0570123: RUSSIAN RED HUNGARY
0570120: RUSSIAN RED ROMANIA
0573743: Scandinavia Black
0559375: Scandinavia BLUE
0586838: Scandinavia Navi
0559110: Scandinavia RED
0573776: Taiwan Black
0559857: Taiwan BLUE
0559472: Taiwan RED
0573801: Thailand Black
0559963: Thailand BLUE
0559678: Thailand RED
0573746: Ukraine Black
0559383: Ukraine BLUE
0587677: Ukraine Navi
0559246: Ukraine RED
0573800: Vietnam Black
0559962: Vietnam BLUE
0559676: Vietnam RED
ik heb mobistar (belgië)Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:32:
[...]
Welke provider heb je? (en wat is NSU?)
Nokia Software Updater
Verwijderd
Ik weet niet of je een internet abbo hebt( of via wifi), zo jaVerwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:21:
Instellingen --> Telefoon --> Telefoonbeheer -->Apparaatupdates-->Opties-->Controleren op updates.
Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.
[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.
[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic