Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Poelie schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:36:
[...]

Ik had problemen met mijn toestel ze hebben hem gedebrand en V30 er opgezet, niet dat het heeft geholpen maar ze doen het wel!!
Vodafone heeft eigen software waar logo'tjes en filmpjes in verwerkt zitten. Waardoor de updates later komen, omdat vodafone de logo's enzo in de ''nieuwe'' software moetten verwerken.

Poelie, jij had ook een vodafone 5800? En ze hebben er nu gewoon ''unbranded'' software opgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poelie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01-2024
Igor92 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:05:
[...]

Vodafone heeft eigen software waar logo'tjes en filmpjes in verwerkt zitten. Waardoor de updates later komen, omdat vodafone de logo's enzo in de ''nieuwe'' software moetten verwerken.

Poelie, jij had ook een vodafone 5800? En ze hebben er nu gewoon ''unbranded'' software opgezet?
Ik heb een 5800. ik had een t-mobile branded. mijn toestel resette steeds dus ben toen naar de nokia care center gegaan. Zei hebben er V30 opgezet en die was unbranded.
Vervolgens deed mijn toestel het nog niet en heb ik en nieuwe gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ts_rensuh
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10-2024
Had gisteren toch iets vreemds met me 5800.
Ik zet een nummer in me telefoon, vervolgens ga ik een bericht maken, wil daarna het nummer toevoegen dus vink deze aan druk op "OK". Dit werkt niet, vervolgens loopt me telefoon vast. Deze zet ik uit en aan en ineens zijn al me nummers weg uit me telefoon. Alleen nog 4 nummers die ik op me simkaart had staan.

Maar bij me berichten, ontvangen gemiste en gekozen nummers staan nog wel alle namen bij de nummers.
Zullen de telefoonnummer nog terug te halen zijn. ( ik heb alle contacten nog wel op me telefoon staan alleen dat nummer niet wat ik gisteren kreeg :-) )

CCIE R&S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

kijk eens bij instellingen welk geheugen je gebruikt voor het opslaan van nummer en kies dan voor telefoongeheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:38:

Nogmaals maar weer...
Na een update naar v30 moet je een harde reset uitvoeren!!!
Zonder een harde reset (*#7370#) werken zaken als email notificatie niet!!! En als je een back-up terug zet, mogen de telefoon-instellingen NIET terug gezet worden!!! Doe je dat wel, dan werkt de email-notificatie niet en zijn diverse apps onstabiel. Met een reset en zonder de restore van je telefoon-instellingen, is de telefoon WEL stabiel en heb je WEL email-notificatie op je home-screen.

Ik kreeg het ook niet voor elkaar, tot ik het bovenstaande deed. Sindsdien heb ik netjes email op m'n home-screen, is de browser een stuk stabieler en werkt de hele telefoon beter.

Hopelijk is dit nu duidelijk genoeg, zodat we niet elke pagina weer dezelfde vraag krijgen...
Ik heb het nu goed gedaan en heb nu email in homescreen, thanx.
Een hele goede tip voor de startpost, maar het mag nog iets duidelijker. Eerst backup en dan na de reboot de backup herstellen en bij de aan te vinken opties alleen de 'instellingen' niet aanvinken, de rest wel.
Ik moest nu wel mijn wifi weer opieuw instellen en ook weer wat applicaties. Maar het is de moeite nu waard. Nu nog hopen dat alles stabieler blijft, vooral de browser.
Gek dat wanneer ik genoegen zou nemen met de eng. Taal ik deze reboot niet hoef te doen, daar vind je email in hs. Wel.
Nogmaals bedankt voor de uitleg voor het eerst gelukt. Van mij geen gezeur meer. En nee ik ben niet blond...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:43:
[...]
Een hele goede tip voor de startpost, maar het mag nog iets duidelijker

...

En nee ik ben niet blond...
Het zou inderdaad een goed idee zijn om dat mee te vermelden in de startpost.

@speurder: je zal toch een foto moeten uploaden alvorens we je geloven hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:43:
[...]

Ik heb het nu goed gedaan en heb nu email in homescreen, thanx.
Een hele goede tip voor de startpost, maar het mag nog iets duidelijker. Eerst backup en dan na de reboot de backup herstellen en bij de aan te vinken opties alleen de 'instellingen' niet aanvinken, de rest wel.
Ik moest nu wel mijn wifi weer opieuw instellen en ook weer wat applicaties. Maar het is de moeite nu waard. Nu nog hopen dat alles stabieler blijft, vooral de browser.
Gek dat wanneer ik genoegen zou nemen met de eng. Taal ik deze reboot niet hoef te doen, daar vind je email in hs. Wel.
Nogmaals bedankt voor de uitleg voor het eerst gelukt. Van mij geen gezeur meer. En nee ik ben niet blond...
Ik weet ook niet waarom het persé moet, maar ik heb het ook ervaren met mijn N78. Die was na een update ook steeds onstabiel, tot ik een harde reset uitvoerde. Sindsdien werkt hij wel goed.

Ik heb tegenwoordig ook synchronisatie met Google Agenda via Exchange. Dat leverde ook eerst problemen op. Na de reset de laatste MS Exchange geïnstalleerd (via de OVI-store) en nu werkt het perfect. Tijdens kantooruren heb ik continu synchronisatie. Alleen jammer dat m'n werk een beetje erg panisch is en ik mijn werk-outlook niet kan koppelen aan Google Agenda (of via MS Exchange kan synchroniseren met m'n gsm). Juist m'n werkafspraken wil ik in m'n GSM hebben staan, zodat 's avonds of 's ochtends kan zien of ik nog belangrijke afspraken heb staan. Nu moet ik elke afspraak met de hand overzetten...

Wie hebben er trouwens allemaal ervaring met de bluetooth. Ik heb met audio over Bluetooth in m'n auto (met een Pioneer DEH-P75bt autoradio) soms wat problemen. Als ik muziek afspeel hakkelt hij vaak (alsof een cd overslaat), maar het gaat soms ook tijden goed. Opvallend is vooral dat bepaalde muziekstukken er last vast hebben. Ik stream de muziek rechtstreeks van een internetradio (last.fm via Mobbler), wat een mp3 stream is met een constant bitrate heeft van 128bit. De bitrate van de muziek kan het niet zijn. Met een koptelefoon heb ik uiteraard wel continue weergave van de muziek.
Verder heb ik af en toe er last van dat als ik gebeld wordt, ik geen geluid over de speakers van m'n auto krijg. Als ik dan vervolgens zelf bel, werkt het wel goed. Aan mijn autoradio kan niks geupdate worden (zoals bij de Parot wel kan). Wie heeft hier nog meer problemen mee?

Kleine noot, de N78 had overigens nog veel meer problemen met de audio weergave. Daarmee was het gewoon onmogelijk muziek af te spelen over Bluetooth in combinatie met deze autoradio. De handsfree functie werkte daar in tegen wel beter...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag een mail van My Nokia gekregen, staat in dat update beschikbaar is.
En inderdaad hij is nu ook beschikbaar via NSU!!! (dit was gisteren nog niet het geval...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

Heb net digia@web browser eropgezet, ziet er mooi uit qua gui maar pagina's laden via wifi iig erg traag, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

TrJ schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:54:
Heb net digia@web browser eropgezet, ziet er mooi uit qua gui maar pagina's laden via wifi iig erg traag, jammer...
digia@web is inderdaad schrikbarend traag... wel jammer, want vooral met meerdere vensters en terugbladeren werkt Digia veel lekkerder dan de standaardbrowser... Ook vind ik hem nog steeds niet lekker stabiel...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:24:
Heb vandaag een mail van My Nokia gekregen, staat in dat update beschikbaar is.
En inderdaad hij is nu ook beschikbaar via NSU!!! (dit was gisteren nog niet het geval...)
En ik kreeg net een popup balonnetje bij m'n PCSuite icon dat er een update beschikbaar is.
Ga vandaag wss niet meer mee aan de pruts, maar morgen ofzo.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gellimo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-10-2017
ik had al een tijdje de 30v op mijn gsm staan maar had nog geen hard reset gedaan uit vrees dat ik iets mis zou doen. heb het uiteindelijk toch gedaan en raakte al onmiddellijk in paniek ik kreeg strepen op mijn scherm en de gsm viel steeds uit. ben nu de backup aan het terug zetten en hopelijk gaat alles nu zoals het moet.

ik heb nog een vraagje een vriend van mij koopt een tijdje terug een nokia 5800 bij mobistar in belgië nu heeft hij veel problemen met zijn video player en als ik hem vertelde dat hij eens een software update moest doen dat dit zou verhelpen nu zijn software versie was nog v12 of zo maar als hij met nokia pc suite update krijgt hij het bericht dat hij de laatste software heeft hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:17:
[...]

Ik heb tegenwoordig ook synchronisatie met Google Agenda via Exchange. Dat leverde ook eerst problemen op. Na de reset de laatste MS Exchange geïnstalleerd (via de OVI-store) en nu werkt het perfect. Tijdens kantooruren heb ik continu synchronisatie. Alleen jammer dat m'n werk een beetje erg panisch is en ik mijn werk-outlook niet kan koppelen aan Google Agenda (of via MS Exchange kan synchroniseren met m'n gsm). Juist m'n werkafspraken wil ik in m'n GSM hebben staan, zodat 's avonds of 's ochtends kan zien of ik nog belangrijke afspraken heb staan. Nu moet ik elke afspraak met de hand overzetten...
E-mail van uit het werk kan ik met exchange op mijn mobiel krijgen, dat wil zeggen, ik krijg alleen de nieuwe mails binnen. Ik zou liefst alle mails willen zien en vooral ook de mappen die ik heb in mijn postvak in. Dan kan ik zelf een beetje sorteren etc. nu moet ik dat alsnog op het werk doen. Maar die optie is misschien niet mogelijk met Exchange op mobiel?
deepbass909 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:57:
[...]

digia@web is inderdaad schrikbarend traag... wel jammer, want vooral met meerdere vensters en terugbladeren werkt Digia veel lekkerder dan de standaardbrowser... Ook vind ik hem nog steeds niet lekker stabiel...
toch niet alles stabiel dus na reset... jammer he |:( ;) Was anders een hele mooie browser.
McKaamos schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:03:
[...]

En ik kreeg net een popup balonnetje bij m'n PCSuite icon dat er een update beschikbaar is.
Ik heb dat niet, maar gebruik OVI. Als ik daar bij updatebeheer zoek, zie ik wel dat er een update is voor OVI dus die zet ik er maar even op.

Iemand nog een leuk en gratis alternatief voor alle email?? Profimail is erg leuk, maar vind het te duur. Wel zie je al je mails in een keer en kun je er mee (un)zippen, .doc(x) mee lezen, etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-08 19:33
Sinds kort m'n abonnement verlengd bij Hi met eindeloos online en de Nokia 5800. Overall best tevreden, op de inconsistente touch eigenschappen na. Alleen crasht Google Maps bij mij nogal vaak. Via de search kon ik niet veel vinden, dus misschien heeft er niemand last van, maar toch vraag ik het in de hoop dat iemand hier ook last van had en een oplossing heeft.
McKaamos schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:03:
[...]

Is dat zonder het wijzigen van de productcode? Want ik kan nog niet updaten, NSU zegt dat 21.0.025 de laatste is, terwijl jullie het hebben over v30. Is zo'n update provider afhankelijk zelfs als je het via NSU doet? (Een OTA update poging geeft hetzelfde aan overigens)

Maakt soms wel eens een foto ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:22:

[...]

Ik heb dat niet, maar gebruik OVI. Als ik daar bij updatebeheer zoek, zie ik wel dat er een update is voor OVI dus die zet ik er maar even op.

Iemand nog een leuk en gratis alternatief voor alle email?? Profimail is erg leuk, maar vind het te duur. Wel zie je al je mails in een keer en kun je er mee (un)zippen, .doc(x) mee lezen, etc.
Das een update voor OVI zelf ;)
PCSuite vertelde me dat er een update voor de telefoonsoftware is. Doettie ook alleen wanneer m'n foon via USB aangesloten is btw ;) anders had ik het eerder gezien dan zonet ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:47:
[...]

Das een update voor OVI zelf ;)
PCSuite vertelde me dat er een update voor de telefoonsoftware is. Doettie ook alleen wanneer m'n foon via USB aangesloten is btw ;) anders had ik het eerder gezien dan zonet ;)
o sorry, niet goed begrepen van je.
Mr.B schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:47:
Sinds kort m'n abonnement verlengd bij Hi met eindeloos online en de Nokia 5800. Overall best tevreden, op de inconsistente touch eigenschappen na. Alleen crasht Google Maps bij mij nogal vaak. Via de search kon ik niet veel vinden, dus misschien heeft er niemand last van, maar toch vraag ik het in de hoop dat iemand hier ook last van had en een oplossing heeft.

[...]

Is dat zonder het wijzigen van de productcode? Want ik kan nog niet updaten, NSU zegt dat 21.0.025 de laatste is, terwijl jullie het hebben over v30. Is zo'n update provider afhankelijk zelfs als je het via NSU doet? (Een OTA update poging geeft hetzelfde aan overigens)
Het is idd. zonder wijzigen van de productcode, als je de gangbare manier gebruikt. Het hangt, wat ik heb begrepen, af van zowel je provider (soms heb je software van je provider erop zitten, dan ben je daar afhankelijk van) als het land waar je hem vandaan hebt. Ik had pas vorige week een melding (SMS) dat ik kon updaten via nsu, terwijl anderen hier dat al weken eerder konden. Via OTA kon ik het al wel eerder doen.

Er zijn wel mensen die het niet voor elkaar krijgen, om wat voor reden dan ook (bijv. omdat hun software niet standaard van nokia is en ze moeten wachten tot bijv. vodafone met een update komt, kun de volgens mij de productcode wijzigen zodat je de gewone software van nokia kunt updaten.... misschien heb ik het niet helemaal juist, in dat geval hoor ik het wel van een ander :> Ik weet ook niet of je nog aanspraak kunt maken op de garantie als je de productcode wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

ik hoorde dat de laatste versie van nss wel werkt voor de 5800, maar ligt het aan mij of heeft nss geen eigen website? Want ik kan nergens een betrouwbare download link vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
deepbass909 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:17:
[...]
Wie hebben er trouwens allemaal ervaring met de bluetooth. Ik heb met audio over Bluetooth in m'n auto (met een Pioneer DEH-P75bt autoradio) soms wat problemen. Als ik muziek afspeel hakkelt hij vaak (alsof een cd overslaat), maar het gaat soms ook tijden goed. Opvallend is vooral dat bepaalde muziekstukken er last vast hebben. Ik stream de muziek rechtstreeks van een internetradio (last.fm via Mobbler), wat een mp3 stream is met een constant bitrate heeft van 128bit. De bitrate van de muziek kan het niet zijn. Met een koptelefoon heb ik uiteraard wel continue weergave van de muziek.
Verder heb ik af en toe er last van dat als ik gebeld wordt, ik geen geluid over de speakers van m'n auto krijg. Als ik dan vervolgens zelf bel, werkt het wel goed. Aan mijn autoradio kan niks geupdate worden (zoals bij de Parot wel kan). Wie heeft hier nog meer problemen mee?
Ik heb dezelfde autoradio en ook exact hetzelfde verschijnsel met audio via bluetooth. Ik stream geen internetradio maar speel mp3 vanuit de mobiel. 'k Heb de indruk dat het gestotter vooral gebeurt als de 5800XM wisselt van UMTS<->GPRS. Heb eens getest met mobiel op GPRS-only en had op dat moment geen last meer van stotters. De mobiel lijkt (met de nadruk op lijkt) tijdens UMTS/GPRS gewissel te druk om bluetooth in tact te houden? Met gesprekken heb ik geen probleem. Mijn theorie is dat er voor de spraakverbinding veel minder bandbreedte/processorkracht nodig is dan voor muziek. Maar of dat ergens op slaat weet ik niet... :/ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:22:
[...]

E-mail van uit het werk kan ik met exchange op mijn mobiel krijgen, dat wil zeggen, ik krijg alleen de nieuwe mails binnen. Ik zou liefst alle mails willen zien en vooral ook de mappen die ik heb in mijn postvak in. Dan kan ik zelf een beetje sorteren etc. nu moet ik dat alsnog op het werk doen. Maar die optie is misschien niet mogelijk met Exchange op mobiel?
[...]
Het gaat mij vooral om de agenda. Email krijg ik sowieso veelste veel om op m'n gsm bij te houden en veruit het meeste (>99%) heeft geen directe actie nodig.
toch niet alles stabiel dus na reset... jammer he |:( ;) Was anders een hele mooie browser.
[...]
Ik had het ook over Nokia software, dat third-party software niet stabiel is, daar kan Nokia opzich niks aan doen. Digia@web is bijvoorbeeld een goed concept, maar het programeerwerk is niet echt top... Dat blijkt ook wel uit de snelheid. Hetzelfde geldt bijv. ook voor de Reisplanner Xtra van de NS. Dat ding is zo traag als dikke stront in een kleine trechter...
Hakkie schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:54:
[...]

Ik heb dezelfde autoradio en ook exact hetzelfde verschijnsel met audio via bluetooth. Ik stream geen internetradio maar speel mp3 vanuit de mobiel. 'k Heb de indruk dat het gestotter vooral gebeurt als de 5800XM wisselt van UMTS<->GPRS. Heb eens getest met mobiel op GPRS-only en had op dat moment geen last meer van stotters. De mobiel lijkt (met de nadruk op lijkt) tijdens UMTS/GPRS gewissel te druk om bluetooth in tact te houden? Met gesprekken heb ik geen probleem. Mijn theorie is dat er voor de spraakverbinding veel minder bandbreedte/processorkracht nodig is dan voor muziek. Maar of dat ergens op slaat weet ik niet... :/ :?
Ik zal eens opletten... Ik zou hem dan eens vast moeten zetten op UMTS. Waarschijnlijk heeft het ook met de verdeling van de processorkracht te maken. Ik heb er bijv. meer last van als ik ook navigatie tegelijk aan heb. Dan staan er 3 dingen tegelijk behoorlijk wat processorkracht te slurpen (GPS, UMTS en Bluetooth).

Kan jij wel je telefoonboek overzetten? Want dat lukt mij met de 5800 ook niet... Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, inc het resetten van de radio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met programma's emoze of seven, voor e-mail? (dit i.v.m. profimail of nokia messenging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na de laatste update en reboot ben ik mijn favoriete adressen in 'kaarten' kwijt. Terwijl ze op de kaart nog wel gemarkeerd zijn. Zijn ze dan nog ergens terug te vinden, vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds de update naar v30 gisteren problemen met het terug openen van mijn geheugenkaart.
Deze geheugenkaart is wachtwoordbeveiligd (ergens via de gsm ooit eens ingesteld).
Maar ik ken het wachtwoord zeer zeker.
Wanneer ik de geheugenkaart insteek terwijl de telefoon aan is dan vraagt hij om het wachtwoord.
Als ik hier nu enkele verschillende verkeerde wachtwoorde ingeeft vraagt hij telkens opnieuw het wachtwoord, wanneer ik het juiste ingeef verdwijnt de kleur van het scherm (wordt grijs) en kan ik niets meer met de gsm aanvangen, ik zie wel nog al mijn icoontjes en agenda enzo op achtergrond staan maar kan niets meer doen.
Heb al harde reset etc gedaan...
Met een ander micro sd kaartje werkt hij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• footoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2021
deepbass909 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:05:
[...]

Kan jij wel je telefoonboek overzetten? Want dat lukt mij met de 5800 ook niet... Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, inc het resetten van de radio...
Heb je in het bluetoothmenu wel de externe sim-modus op aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:17

TLa

Ik gebruik Airset om mijn werk Outlook met de Outlook thuis te synchroniseren (niet de mails want ik krijg er veel te veel) en thuis synct de gsm met mijn Outlook waardoor ik al mijn contacten en afspraken van het werk gewoon op al mijn PC's heb staan (PC thuis en werk en netbook en gsm), handig programma en gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 18:17
Met behulp van Mail for Exchange van Nokia kun je je 5800 synchroniseren met GMail en Google Calendar. Dan heb je dus je kalender en je gmail contacts. Verder kun je dan met Google Calendar Sync je Google Calendar syncen met je Outlook kalender. Dat wordt dus wel altijd 2x syncen om alles up-to-date te hebben. Het werkt goed, maar ik vond het zelf erg lastig, dus ben ook voor zakelijke afspraken maar overgestapt op Google Calendar.
Overigens kijk eens naar Nuevasync, die kan meerdere Google kalenders syncen ipv 1 die ondesteund wordt door Google zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.B
  • Laatst online: 27-08 19:33
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:03:
[...]

o sorry, niet goed begrepen van je.

[...]

Het is idd. zonder wijzigen van de productcode, als je de gangbare manier gebruikt. Het hangt, wat ik heb begrepen, af van zowel je provider (soms heb je software van je provider erop zitten, dan ben je daar afhankelijk van) als het land waar je hem vandaan hebt. Ik had pas vorige week een melding (SMS) dat ik kon updaten via nsu, terwijl anderen hier dat al weken eerder konden. Via OTA kon ik het al wel eerder doen.

Er zijn wel mensen die het niet voor elkaar krijgen, om wat voor reden dan ook (bijv. omdat hun software niet standaard van nokia is en ze moeten wachten tot bijv. vodafone met een update komt, kun de volgens mij de productcode wijzigen zodat je de gewone software van nokia kunt updaten.... misschien heb ik het niet helemaal juist, in dat geval hoor ik het wel van een ander :> Ik weet ook niet of je nog aanspraak kunt maken op de garantie als je de productcode wijzigt.
Dankje, dat is nu een stuk duidelijker. Ik ben gelijk bij Hi gaan zoeken hoe zij het aanpakken en dat gaat blijkbaar via de nsu weg. Dus vanmorgen nog een keer geprobeerd, maar geen resultaat. Toen maar naar de nsu-website gegaan, m'n productcode opgezocht en wat blijkt? Daar geeft zelfs nsu stug het volgende aan "Latest available software for Nokia 5800 XpressMusic, product code *******, Version: 21.0.025". (geen idee of productcode iets geheims is, maar het zekere voor het onzekere genomen en deze weggelaten :P)
Denk dat ik maar netjes moet wachten. Wel apart allemaal, misschien gaat het updaten wel op basis van productcode?

Maakt soms wel eens een foto ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:32
Misschien wel, ik heb ook de 5800 via een abo verlenging van Hi, ook met onbeperkt internet en dergelijke, (de rode variant) maar ik kan wel gewoon updaten. Dus misschien heeft het wel met de productcode te maken, dat die voor jou telefoon nog niet beschikbaar is.
Wat ik overigens wel netjes vind: De telefoon is niet simlocked, waar ik al flink gebruik van heb gemaakt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
deepbass909 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:05:
[...]
Ja, dat lukt mij wel. Contactpersonen openen -> Opties -> Mark./mark. opheffen -> Alle markeren -> Opties -> Vrzndn als visitekaartje. Bij mij zet ie ze dan een voor een over. Natuurlijk wel eerst de autoradio in de 'telefoonboek overzetmodus' zetten. Let wel op dat je geen spatie in de nummers hebt. Ik heb in Outlook alle nummers in +31 123456789 formaat. Het bellen vanuit de autoradio lukt dan niet (stopt na +31). Heb het zo gedaan: een export van alle namen naar Excel, daar met zoek/vervang alle spaties verwijderen en vervolgens de lijst in een aparte, tijdelijke contactpersonen map weer in Outlook importeren. Op de 5800 alle namen verwijderen. In PC Suite de instellingen aanpassen zodat die tijdelijke Outlook map voor de sync wordt gebruikt. GSM syncen en dan zoals hierboven omschreven overzetten naar de autoradio. In PC Suite de sync map instellingen weer zetten zoals het was. De tijdelijke map uit Outlook verwijderen. Alle namen uit de 5800 verwijderen, opnieuw syncen. Phew... :+ Lijkt meer werk dan het is hoor. En wie weet heb jij geen spaties in de nummers! ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

Ik gebruik voor de BT handsfree kit, de contacts copier van Nokia zelf, dan sychronisseerd hij elke keer bij verbinding automatisch. Gewoon te vinden op de site van Nokia: http://europe.nokia.com/g...okia-610-car-kit/software

3rd edition S60 werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

footoo schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:17:
[...]

Heb je in het bluetoothmenu wel de externe sim-modus op aan staan?
Voor zover ik weet, wordt dat niet ondersteund door de Pioneer DEH-P75BT.
Hakkie schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:36:
[...]

Ja, dat lukt mij wel. Contactpersonen openen -> Opties -> Mark./mark. opheffen -> Alle markeren -> Opties -> Vrzndn als visitekaartje. Bij mij zet ie ze dan een voor een over. Natuurlijk wel eerst de autoradio in de 'telefoonboek overzetmodus' zetten. Let wel op dat je geen spatie in de nummers hebt. Ik heb in Outlook alle nummers in +31 123456789 formaat. Het bellen vanuit de autoradio lukt dan niet (stopt na +31). Heb het zo gedaan: een export van alle namen naar Excel, daar met zoek/vervang alle spaties verwijderen en vervolgens de lijst in een aparte, tijdelijke contactpersonen map weer in Outlook importeren. Op de 5800 alle namen verwijderen. In PC Suite de instellingen aanpassen zodat die tijdelijke Outlook map voor de sync wordt gebruikt. GSM syncen en dan zoals hierboven omschreven overzetten naar de autoradio. In PC Suite de sync map instellingen weer zetten zoals het was. De tijdelijke map uit Outlook verwijderen. Alle namen uit de 5800 verwijderen, opnieuw syncen. Phew... :+ Lijkt meer werk dan het is hoor. En wie weet heb jij geen spaties in de nummers! ;) :P
Bij mij stopt het verzenden al na de eerste persoon in de lijst... Dan loopt de radio vast en moet ik hem uitschakelen (volledig, door het frontje eraf te halen). Daarna is de adressenlijst in de radio nog steeds leeg... Ik heb geen spaties in de nummers, maar wel een aantal keer dezelfde labels bij bepaalde personen (dat is bij het overzetten van m'n N78 naar de 5800 verkeerd gegaan)... Wellicht is dat het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:28
Weet iemand hoe ik meerdere tabbladen kan openen met de standaard browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thakillman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-11-2020
Ik heb een vraagje, vaak zie je op internet plaatjes zoals:Afbeeldingslocatie: http://www.iphoneland.it/wp-content/uploads/nokia_5800_xpressmusic_c.jpg
Kan iemand mij uitleggen hoe je dit zo krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Thakillman schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:01:
Ik heb een vraagje, vaak zie je op internet plaatjes zoals:
[plaatje]
Staat in de handleiding, zeg maar dat stapeltje papier dat bij je telefoon zat :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 10:34
Ik heb nog een vraag over datagebruik in het buitenland. Ik heb de internetpunten van T-mobile verplaatst naar de folder WAP, ik moet toestemming geven om verbinding te maken en GSM modus ipv dual- of UMTS modus geselecteerd. Nu zie ik echter onder mn signaalsterktemeter (linksboven in het startscherm) toch af en toe nog een "E" verschijnen. Dit is dan waarschijnlijk toch datagebruik via Edge/gprs. dat gaat wel niet zo hard als bij breedband, maar voor 2 euro per mb vind ik dit toch duur. Kan ik niet ergens instellen dat ie alleen bellen gebruikt en dus helemaal 0,0 data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gellimo
PinokkioTV schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:14:
[...]

Staat in de handleiding, zeg maar dat stapeltje papier dat bij je telefoon zat :)
bij mij is alles in het arabisch dus zou ik het ook wel leuk vinden als ieman mij zou uitleggen hoe ik mijn strartscherm zo krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
gellimo schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:10:
[...]

bij mij is alles in het arabisch dus zou ik het ook wel leuk vinden als ieman mij zou uitleggen hoe ik mijn strartscherm zo krijg
www.nokia.nl kun je een NL handleiding downloaden. Best handig, dat internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gellimo
PinokkioTV schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:16:
[...]

www.nokia.nl kun je een NL handleiding downloaden. Best handig, dat internet :)
waarom het zelf zoeken als hier iemand het klaar en duidelijk kan uitleggen dit is toch ook internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 17:43
gellimo schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:19:
[...]
waarom het zelf zoeken als hier iemand het klaar en duidelijk kan uitleggen dit is toch ook internet :)
Tegen een leuk uurtariefje wil ik het ook wel voor je uitzoeken hoor. Maar volgens mij is het op GoT toch wel ongeveer de bedoeling dat je handje niet vastgehouden hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, vaak zie je op internet plaatjes zoals:[afbeelding]
Dit zou ik ook heel graag willen weten! Maar het staat echt niet in het boekje of in de nederlands te downloaden hanleiding. Ik vrees dat het plaatje fictief is en dat het de veelbelovende update zou zijn waar we nog met z'n allen op wachten...
barzi schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:29:
Weet iemand hoe ik meerdere tabbladen kan openen met de standaard browser?
Volgens mij kan dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:24:
[...]

Dit zou ik ook heel graag willen weten! Maar het staat echt niet in het boekje of in de nederlands te downloaden hanleiding. Ik vrees dat het plaatje fictief is en dat het de veelbelovende update zou zijn waar we nog met z'n allen op wachten...
[...]

Volgens mij kan dat niet
Ben het met Speurder eens ook ik kan het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:24:
[...]

En ik maar denken dat de vraag ging over het bevestigen van het polskoordje |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gellimo
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:27:
[...]

Ben het met Speurder eens ook ik kan het niet vinden
kan het dus ook niet vinden en denk dus ook dat het niet te verkrijgen is jammer want dat is voor mij het ideale startscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
PinokkioTV schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:27:
[...]

En ik maar denken dat de vraag ging over het bevestigen van het polskoordje |:(
:D

Antwoord op de vraag: settings --> personal --> home screen --> home screen theme --> contacts bar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 17:43
http://www.allaboutsymbia...okia_5800_XpressMusic.php

Google is your friend - It really is.

Het onderste balkje heb ik zo 123 niet gevonden, maar da's vast ook wel *snel* te googlen. Mijn geduld met jullie kindertjes is op - ben jullie schooljuffrouw niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Het is de contacts bar, dan een Ovi contact widget ofzo of een Ovi file widget lijkt het.

Voor zover ik weet, kan je je startscherm nu zo niet krijgen. Misschien met de nieuwe firmware straks wel?

Edit: hm, Ovi als webfeed had ik niet aan gedacht, zou dat werken? Hoe dan ook, ik zal blij zijn wanneer straks vrij het standbyscherm in te delen is.

[ Voor 28% gewijzigd door Jiriki op 02-09-2009 23:20 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 16:57

RnB

Waarom proberen jullie het niet gewoon? 8)7
Je kan je startscherm prima krijgen zoals op de foto, maar je moet er even voor gaan zitten.
Volgens mij is die onderste balk gewoon een webfeed, was dat nou zo moeilijk om te verzinnen?

Kies wel eerst even Contacts bar als theme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gellimo
RnB schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:56:
Waarom proberen jullie het niet gewoon? 8)7
Je kan je startscherm prima krijgen zoals op de foto, maar je moet er even voor gaan zitten.
Volgens mij is die onderste balk gewoon een webfeed, was dat nou zo moeilijk om te verzinnen?

Kies wel eerst even Contacts bar als theme.
even voor zitten ben er al een tijdje mee bezig bij contacten balk kan je geen snelkoppelingen plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 16:57

RnB

Dan doe je iets niet goed. ;)

• Mexel
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

gellimo schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:00:
[...]

even voor zitten ben er al een tijdje mee bezig bij contacten balk kan je geen snelkoppelingen plaatsen
5 minuten en ik had de contacten op de telefoon en met de webfeeds
Surf even naar de desktop versie van hyves en onderaan staat een rss stukje en daarna nog veel meer

daar op klikken en opslaan
vervolgens een webfeed toevoegen aan je contact persoon en klaar is kees

↓ volgende bericht hieronder ↓

• TLa

TLa

Staat echt wel in de handleiding hoor.
Je selecteeerd de contactsbar en in de eigenschappen van elk contact kan je een webfeed of weet-ik-veel welke eigenschappen selecteren, als je dan 1 van de 4 contacts bovenaan je scherm selecteerd, krijg je dit beeldje te zien. Had helemaal in het begin dit scherm maar in de praktijk is het toch echt niet handig.

• DeMol13
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 16:17
Sinds vandaag heb ik de 5800!!!!

Ik heb alleen hulp nodig met de synchronisatie met gmail contacts.
Als ik alles gedaan heb zoals beschreven staat op : http://www.google.com/sup...wer.py?hl=en&answer=98230
dan geeft hij aan dat er een probleem is met het vinden van de externe database. (= ongeldig)

Wat heb ik verkeerd ingevoerd? Of waar kan ik de externe database instellen?

Nog een tweede vraag: waar kan ik een sync profiel verwijderen?

Thanks!!!

• Soepster
  • Laatst online: 22-04 22:43
Mijn telefoon deed gisteravond iets heel vreemds: hij leek rond middernacht uit zichzelf te rebooten.
Displayverlichting ging aan, beeld verdween gevolgd door het typische opstarten met een nokia logo.
Daarna werden mijn applicaties opnieuw geladen (Fring) zoals gebruikelijk bij reboot/aanzetten.

Het rare is- gewoonlijk moet je een pincode invoeren bij een reboot, nu deed de telefoon het uit zichzelf en
zonder pincode. Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• gellimo
TLa schreef op donderdag 03 september 2009 @ 08:11:
Staat echt wel in de handleiding hoor.
Je selecteeerd de contactsbar en in de eigenschappen van elk contact kan je een webfeed of weet-ik-veel welke eigenschappen selecteren, als je dan 1 van de 4 contacts bovenaan je scherm selecteerd, krijg je dit beeldje te zien. Had helemaal in het begin dit scherm maar in de praktijk is het toch echt niet handig.
heb het gevonden maar ik dacht dat het boven aan de contactbalk was en in het midden de agenda 8)7

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 23:17
Soepster schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:17:
Mijn telefoon deed gisteravond iets heel vreemds: hij leek rond middernacht uit zichzelf te rebooten.
Displayverlichting ging aan, beeld verdween gevolgd door het typische opstarten met een nokia logo.
Daarna werden mijn applicaties opnieuw geladen (Fring) zoals gebruikelijk bij reboot/aanzetten.

Het rare is- gewoonlijk moet je een pincode invoeren bij een reboot, nu deed de telefoon het uit zichzelf en
zonder pincode. Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Geen idee, heeft mijn telefoon ook wel eens.

Verwijderd

kielkiel schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:16:
[...]

Geen idee, heeft mijn telefoon ook wel eens.
Is het niet gewoon een automatische backup of zo??? Weet niet hoor, maar ook dan licht de hele boel op, ik zie dat soms als ik wakker ben, heb 's nachts ingesteld voor automatische backup. Weet niet of'ie dan ook opnieuw opstart..
Ik heb een vraagje, vaak zie je op internet plaatjes zoals:[afbeelding]
Is dit echt mogelijk als je contacts selecteert? Maar dan kun je toch geen snelkoppelingen naar applicaties er tegelijk op zetten?? Het is of het een of het ander dacht ik... Zal nog eens kijken...hmmmm...

Maar, wat jullie ECHT MOETEN DOWNLOADEN IS GDESK, te vinden http://www.tube5800.com/g...ur-nokia-5800-homescreen/
Een ingewikkede appl. Maar je kan je homescreen hiermee instellen zoals je wilt, veel appl., contacten, keylock, ramgeheugen in beeld, etc. Echt een aanrader.ik heb nog lang niet alles ontdekt, ben nog aan het puzzelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 13:30 ]

Verwijderd

Mijn telefoon is kapot geweest en heb ik laten repareren,
alleen nu pakt ie mijn geheugenkaart niet meer!
als ik de kaart er in heb zitten dan reageert hij wel heeel erg traag,
maar hij herkend hem niet bij bestandbeheer en ook niet als ik hem op mijn computer aansluit.
weet iemand hier een oplossing voor?

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
@speurder: interessant. En hoeveel langzamer wordt je phone daarvan (en hoeveel sneller is de batterij leeg)? Ik heb altijd schrik met custom skins en widgetty spul, meestal verlies je meer dan je ervoor krijgt.

• gellimo
Is dit echt mogelijk als je contacts selecteert? Maar dan kun je toch geen snelkoppelingen naar applicaties er tegelijk op zetten?? Het is of het een of het ander dacht ik... Zal nog eens kijken...hmmmm...

Maar, wat jullie ECHT MOETEN DOWNLOADEN IS GDESK, te vinden http://www.tube5800.com/g...ur-nokia-5800-homescreen/
Een ingewikkede appl. Maar je kan je homescreen hiermee instellen zoals je wilt, veel appl., contacten, keylock, ramgeheugen in beeld, etc. Echt een aanrader.ik heb nog lang niet alles ontdekt, ben nog aan het puzzelen.
[/quote]

heb het binnen gehaald en zal het nu eens verwerken, bedankt voor de link

Verwijderd

slim_fan schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 01:49:
Ik heb mijn exchange mail van het werk ingesteld op mijn telefoon, werkt prima!
Maar de mail server gebruikt een eigen certificaat dus ik krijg de vraag of ik het certificaat nu wil accepteren, in de toekomst altijd wil accepteren of wil weigeren. Ik heb altijd accepteren geselecteerd. Ondanks dat vraagt hij elke keer wat ik met dat certificaat wil doen. Buiten dat het irritant is kan ik mijn mail ook niet automatisch laten ophalen. Heeft iemand hier een (mogelijke) oplossing voor zodat ik die vraag niet elke keer krijg?
Kan niemand mij hierbij helpen ? :'(

Verwijderd

Hallo.

Ik vroeg mij af. Of er ook navigatie is voor lopen/fietsen ?

Ik heb ook sygic mobile 2009 op me telefoon.

Mvg mike

• PinokkioTV
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:35:
Hallo.

Mvg mike
Nokia Maps ...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:35:
Hallo.

Mvg mike
Even de instellingen van sygic induiken en daar vind je het :) Alleen als ik terugschakel naar autonavigatie, dan moet ik sygic opnieuw opstarten, anders komen er rare routes uit ;)
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:23:
Ik heb het net even erop gezet en ik moet zeggen... je kan er echt ongeveer alles mee... Echter, daardoor ook meteen heel weinig, want ik vind het nogal ingewikkeld. Ook omdat het nog zo nieuw is, zijn er nog niet veel standaard designs te downloaden om het gemakkelijk te maken... Ik wacht nog even met het gebruiken ervan!

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 17:21 ]

Verwijderd

DeMol13 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:24:
Sinds vandaag heb ik de 5800!!!!

Ik heb alleen hulp nodig met de synchronisatie met gmail contacts.
Als ik alles gedaan heb zoals beschreven staat op : http://www.google.com/sup...wer.py?hl=en&answer=98230
dan geeft hij aan dat er een probleem is met het vinden van de externe database. (= ongeldig)

Wat heb ik verkeerd ingevoerd? Of waar kan ik de externe database instellen?

Nog een tweede vraag: waar kan ik een sync profiel verwijderen?

Thanks!!!
Hoe creëer jij een nieuw sync profiel? Ik kan alleen de "pc suite" profiel wijzigen., en de menu's komen niet echt overeen. Ik ben waarschijnlijk fout begonnen;
ik koos eerst contacten - opties - synchronisatie - instellingen , en dan krijg ik bovenaan de pc suite ,
daaronder serverversie 1.2, dan server-ID, dan gegevernsdrager enz.
Dus niet zoals in die link van jou bij punt 4.

Verwijderd

RnB, ik ben het niet helemaal met je eens. Als je contacts selecteert als homescreeen, kun je feeds etc. Toevoegen, maar nog geen enkele applicatieshortcut erbij zetten op het homescreen. En dat, de combinatie van appl. En contacts maakt het zo leuk...

Gdesk heeft op mijn gsm geen help, althans de button werkt niet. Vrij simpel kun je wel een leuk scherm krijgen, als je met windows al een beetje durft te prutsen... Schermen zijn nogal windows achtig. Ik zal nog ff googlen naar handleiding maar denk niet dat'ie er is. Iemand heeft dit progje gemaakt en hem op een server gezet voor een ander blog.
De 2 mee te downloaden voorbeelden zijn best aardig om mee te beginnen. Maar met deze tips, gebruik fullscreen anders vallen onderste letters weg. En verwijder in het progr de achtergrond, bij mij kreeg ik rare strepen. Gewoon het plaatje wat in de telefoon zit met die sinusoidenof zo erop zetten en het homescreen lijkt bijna origineel.

• DeMol13
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 18:13:
[...]

Hoe creëer jij een nieuw sync profiel? Ik kan alleen de "pc suite" profiel wijzigen., en de menu's komen niet echt overeen. Ik ben waarschijnlijk fout begonnen;
ik koos eerst contacten - opties - synchronisatie - instellingen , en dan krijg ik bovenaan de pc suite ,
daaronder serverversie 1.2, dan server-ID, dan gegevernsdrager enz.
Dus niet zoals in die link van jou bij punt 4.
menu -> contacten ->opties -> synchronisatie -> instellingen -> nieuw maken...

thats it, alleen als ik vervolgens alles invul dan krijg ik uiteindelijk die ene foutmelding.

Uiteindelijk heb ik via bluetooth alles over gestuurd van ene gsm naar deze 5800. Daarna een sync gemaakt met ovi.com en zyb.com (over deze laatste ben ik redelijk tevreden. heb tenminste nu een goede backup...)

Alleen het liefst had ik alles direct via mijn gmail contacts geïmporteerd... helaas.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Die van mij ligt er nu zo bij... :X

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/ta1ydy.jpg

Schermpje besteld, maar nog niet binnen. Wilde vast even kijken hoe dat ding in elkaar zit, maar het is niet zo ingewikkeld. Komt vast helemaal goed en voor een stuk minder geld dan via het NSP :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• K_VL
  • Laatst online: 07:17
Is er al iemand in geslaag om smiley's toe te voegen aan zn' T9 woordenboek?
Normale woorden slaat ie gewoon op, maar bv :-D of :-p niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:05:
Die van mij ligt er nu zo bij... :X

[afbeelding]

Schermpje besteld, maar nog niet binnen. Wilde vast even kijken hoe dat ding in elkaar zit, maar het is niet zo ingewikkeld. Komt vast helemaal goed en voor een stuk minder geld dan via het NSP :)
HEb je daar zo'n speciaal schroevendraaiertje voor besteld voor een euro of 2? Succes ermee en hopelijk is het zo'n simpele zaak dat we ons eigen NSP kunnen beginnen ;) Geen idee namelijk hoelang deze screenen meegaan, telefoon is immers nog maar half jaar oud maximaal bij iedereen....

Wat GDesk betreft: ik gebruik afwisselend het voorbeeld voor de N97 en die van de Samsung Omnia en klik bij beide op 'ontwikkelmodus' en zie daar de verschillen tussen de opties. Zo begrijp ik iets meer van het programmaatje. Vanuit de Samsung Omnia versie maak ik dan mijn eigen homescreen die dan zoveel mogelijk lijkt op onze eigen, maar dan bijvoorbeeld met een extra homescreen die je gewoon open kan schuiven met een tabblad.... leuk hoor.
Googelen levert mij niet zoveel op, behalve dat ik iets vind over GDesk, maar het schijnt dat dat voor allerlei telefoons diverse thema's oplevert. GDesk zegt mij verder niks. Helaas doet de help functie het bij mij niet. Bij iemand anders toevallig wel? Ben daar wel benieuwd naar....

Edit: deze http://symbiantalk.net/sh...hp?t=3800&highlight=gdesk ziet er nog veel stoerder uit, maar weet niet of dit hetzelfde prog. is als die ik heb. Kan hem niet downloaden, ben geen lid daar. Misschien maar ff registreren of zo... Als ik zo'n scherm heb, is het net Windows Vista... :P

Edit: hier http://www.ziddu.com/down....xSginedFreeware.rar.html is'ie ook te downloaden. Ff proberen of dit hetzelfde is... kennelijk stat het programma op meerdere websites over symbian spul. Ik ga het even uitzoeken allemaal.
Hier http://www.youtube.com/watch?v=_cW98szyO04 word ik helemaal wild van...
http://www.youtube.com/watch?v=Svwc2sJLHNM Deze is ook leuk, maar zal wel ander prog. zijn of de telefoons zijn gehacked...
By the way, weet iemand of je je telefoon altijd weer opnieuw kunt installeren met nokia update, als je telefoon gehacked is en er is iets kapot gegaan aan je telefoon. Je hebt dan geen garantie meer. Maar als je je telefoon opnieuw installeert, krijg je toch weer je oude toestel? Of kan dat niet...??

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 21:20
K_VL schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:37:
Is er al iemand in geslaag om smiley's toe te voegen aan zn' T9 woordenboek?
Normale woorden slaat ie gewoon op, maar bv :-D of :-p niet...
Ik vind het wel jammer dat er geen smileys meer bestaan voor de 5800 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://gdesk.wetpaint.com/
Yes! Gevonden. Hier is wat te vinden over GDesk. Succes ermee allemaal (inl. mezelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZZle1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 11:39
Mijn "strepen"-issue is gelukkig weer verholpen.
Ff naar een NSP geweest en m'n 5800 werd "klaar-terwijl-u-wacht" voorzien van een nieuw display en nieuwe software.

Hoewel ik vreemd vind dat ze precies dezelfde software versie (v30) erop hebben gezet en ik geen verschillen kan vinden vind ik het prima.
Hij doet het iig weer :)

Overigens is dat GDesk wel interessant, maar volgens mij staat het nog aardig in de kinderschoenen.

Nog 3 maandjes, dan maar eens verlengen met een N900? ;)

[ Voor 19% gewijzigd door RaZZle1 op 04-09-2009 11:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:47:
[...]HEb je daar zo'n speciaal schroevendraaiertje voor besteld voor een euro of 2? Succes ermee en hopelijk is het zo'n simpele zaak dat we ons eigen NSP kunnen beginnen ;) Geen idee namelijk hoelang deze screenen meegaan, telefoon is immers nog maar half jaar oud maximaal bij iedereen....
Het is gewoon een torx schroevendraaiertje wat je daarvoor nodig hebt, verder niets als je een beetje handig bent. Ik laat nog wel even weten als hij weer werkt, heb er wel vertrouwen in :) Displays zullen het wel lang genoeg volhouden zolang je er maar niet op gaat zoals ik :P
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:47:
[...]Wat GDesk betreft: ik gebruik afwisselend het voorbeeld voor de N97 en die van de Samsung Omnia en klik bij beide op 'ontwikkelmodus' en zie daar de verschillen tussen de opties. Zo begrijp ik iets meer van het programmaatje. Vanuit de Samsung Omnia versie maak ik dan mijn eigen homescreen die dan zoveel mogelijk lijkt op onze eigen, maar dan bijvoorbeeld met een extra homescreen die je gewoon open kan schuiven met een tabblad.... leuk hoor.
Googelen levert mij niet zoveel op, behalve dat ik iets vind over GDesk, maar het schijnt dat dat voor allerlei telefoons diverse thema's oplevert. GDesk zegt mij verder niks. Helaas doet de help functie het bij mij niet. Bij iemand anders toevallig wel? Ben daar wel benieuwd naar....
Gdesk is een leuke app, maar ook erg buggy en het vreet batterijen. Er zijn genoeg leuke thema's te vinden die door users gemaakt zijn, bijvoorbeeld het HTC Hero theme van Tommy Hecker. Weet niet wat je bedoelt met schuiven met een tabblad? Je kunt wel gewoon verschillende screens langs en onder elkaar plakken. Bijvoorbeeld dat je main de tijd en contacten laat zien. Scroll je naar links heb je je agenda, rechts bijvoorbeeld je berichten en beneden weer iets anders.

[ Voor 12% gewijzigd door Sp33dFr34k op 04-09-2009 12:33 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:18:
[...]

Even de instellingen van sygic induiken en daar vind je het :) Alleen als ik terugschakel naar autonavigatie, dan moet ik sygic opnieuw opstarten, anders komen er rare routes uit ;)

Heb net even een half uurtje zitten klot, Maar ik vindt het nergens in.

Ben wel achter andere dingentjes gekomen, Maar niet dat wat ik nodig had.

Andere idee misschien om er achter te komen ?

Mvg mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:39:
[...]

Mvg mike
Mike probeer anders Garmin mobile XT, dit gebruik ik ook op mijn 5800 en werkt super. Hiervoor zijn ook topografische kaarten beschikbaar voor wandelen, fietsen etc. Google er maar eens op, is zat info over. Werkt super en is in het nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:39:
[...]

Mvg mike
Hallo ga naar instellingen en dan naar planning voorkeuren.

Gr BT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps iets te snel gekeken.

Dat heb ik wel over het hoofdgezien...

Dankju wel :)

Nog 1 vraagje kan ik op 1 of andere manier zien of de interne gps aan is.

Het duurt bij mij heeeeel lang / soms ook niet voor dat ik navigatie kan gebruiken, omdat die heletijd gps aan het zoeken is.

het probleem is opgelost moest even de juiste instellingen plaatsen.
Mvg mike

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntingduck
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-08 14:18
Huntingduck schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:48:
Ik heb een vreemd probleempje gekregen. Een van de albums die ik in de nokia music winkel heb gekocht werkt niet meer. m'n nokia zegt dat ik de licentie niet heb. Als ik op licentie controleren druk dan zegt ie dat ik het nummer niet heb gekocht kan ik hem alnog bestellen in de music winkel. alle andere muziek die ik in de music winkel heb gekocht met de bon werkt wel.

Ik denk dat dit zo is sinds de update, waarna ik een hard reset heb gedaan met de rode groene en cameraknop.
Een tijdje geleden heb ik dit bericht geplaatst, ben na mǹ vakantie aan de slag gegaan ermee, via de pc de nummer opnieuw downloaden werkt niet en ook met de telefoon opnieuw downloaden werkt niet. ik heb contact opgenomen met de nokia music store vervolgens krijg ik dit mailtje:

Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.

Is het mogelijk even u login gegevens van uw Nokia Music account te mogen ontvangen en de IMEI code van uw telefoontoestel, dit kan u opzoeken door in uw toestel de code *#06# in te geven.

Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te
contacteren.

Is het wel normaal dat ik mijn inloggegevens aan hun moet geven? normaal staat er in de algemene voorwaarden zoiets als "wij zullen nooit om uw inligegevens vragen geef deze nooit aan iemand"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:31:
[...]

Het is gewoon een torx schroevendraaiertje wat je daarvoor nodig hebt, verder niets als je een beetje handig bent. Ik laat nog wel even weten als hij weer werkt, heb er wel vertrouwen in :) Displays zullen het wel lang genoeg volhouden zolang je er maar niet op gaat zoals ik :P

[...]

Gdesk is een leuke app, maar ook erg buggy en het vreet batterijen. Er zijn genoeg leuke thema's te vinden die door users gemaakt zijn, bijvoorbeeld het HTC Hero theme van Tommy Hecker. Weet niet wat je bedoelt met schuiven met een tabblad? Je kunt wel gewoon verschillende screens langs en onder elkaar plakken. Bijvoorbeeld dat je main de tijd en contacten laat zien. Scroll je naar links heb je je agenda, rechts bijvoorbeeld je berichten en beneden weer iets anders.
Met schuiven bedoel ik hetzelfde als jij bedoelt, maar er staat dan een soort tabje waarop je dan kan schuiven.
Idd. is HTC Hero theme leuk, waarschijnlijk bedoel je die op deze site. http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,10966.0.html Nu heb ik genoeg reclame gemaakt over thema's en dit is mijn laatste post hierover, hoop ik... :X Maar goed, iedereen is zo weer op de hoogte. Er zijn leuke dingen te krijgen op dit punt.Al staat het idd. nog in de kinderschoenen allemaal en is het niet echt stabiel merk ik nu.
RaZZle1 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:05:
Mijn "strepen"-issue is gelukkig weer verholpen.
Ff naar een NSP geweest en m'n 5800 werd "klaar-terwijl-u-wacht" voorzien van een nieuw display en nieuwe software.

Hoewel ik vreemd vind dat ze precies dezelfde software versie (v30) erop hebben gezet en ik geen verschillen kan vinden vind ik het prima.
Hij doet het iig weer :)

Overigens is dat GDesk wel interessant, maar volgens mij staat het nog aardig in de kinderschoenen.

Nog 3 maandjes, dan maar eens verlengen met een N900? ;)
Nog 3 maandjes en dan verlengen? Heb je dan een half jaar abo of zo met de nokia 5800? :?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 00:10
Mijn iconen zijn weg!
Op het homescreen heb ik normaal gesproken icoontjes staan die naar applicaties leiden. Die zijn nu allemaal weg! Ik zie nog steeds een paar streepjes waartussen de iconen moeten staan. Als ik het aanwijs zie ik een leeg vierkantje waar het icoontje moet staan.

Ik zie nu ook dat de 2 knopjes onderaan het ook niet doen (nummerscherm en contacten). Wat is er aan de hand :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik moet eens even kijken welke programma's ik allemaal op mijn telefoon heb staan. Ik ben een paar weken op vakantie geweest in Australië en heb daarvoor in alle programma's de internetverbinding uitgezet.

Toch is er blijkbaar een programma dat op de achtergrond blijft downloaden, met een paar kb per dag.
Toen ik terugkwam bleek er in een maand tijd voor bijna 20mb gedownload te zijn ter waarde van ondertussen €37,- Niet echt prettig als je telefoonabbonement zelf maar €12,50 kost. (Ik bel niet zo heel veel.)

Kan ik alle programma's er afgooien door ze gewoon aan PC Suite te hangen?

Voor de liefhebbers: enkele routes met foto's die ik heb gelopen. Let wel; Ik heb voor alles ingesteld dat het programma eerst toestemming moet vragen en heb alleen van de gps zonder het a-gps gedeelte gebruik gemaakt.
offtopic:
En ja, ik heb bijna 40km gelopen in Sydney, hoewel er een aantal rare sprongen in zitten wegens meetfouten

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rezk schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:11:
Mijn iconen zijn weg!
Op het homescreen heb ik normaal gesproken icoontjes staan die naar applicaties leiden. Die zijn nu allemaal weg! Ik zie nog steeds een paar streepjes waartussen de iconen moeten staan. Als ik het aanwijs zie ik een leeg vierkantje waar het icoontje moet staan.

Ik zie nu ook dat de 2 knopjes onderaan het ook niet doen (nummerscherm en contacten). Wat is er aan de hand :'(
Ik heb ongeveer hetzelfde maar dan met de contachten bar en ook de 2 knopjes zoals jij het beschrijft werken dan ook niet, ik heb ook geen idee, heb dit al eens eerder in dit forum gevraagd maar geen antwoord gekregen dus ik ben ook benieuwd of er een oplossing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:56
In het forum van dailymobile.se is er al een paar weken een actieve groep mensen aan de slag met
eigen designs voor Gdeskg voor de 5800.
Er is al een Nokia 97,HTC sense UI en een 5530 versie.

http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,10966.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZZle1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 11:39
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:43:
[...]

Nog 3 maandjes en dan verlengen? Heb je dan een half jaar abo of zo met de nokia 5800? :?
Nee, maar na 9 maanden mag je je abonnement verlengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, als ik zo in het menu ga, dan zie ik na instellingen alleen het 'pc suite' profiel, en onderaan opties met als keuzes: 'wijzigen', help, of afsluiten.
Nergens 'nieuw' te vinden.
Afbeeldingslocatie: http://picasaweb.google.be/lh/photo/x-a2VRcVPh7dZYgSLCADdA?feat=directlink

ik zie mijn afbeelding niet staan; een linkje dan maar:
http://picasaweb.google.b...YgSLCADdA?feat=directlink

http://picasaweb.google.b...9OoMfafzA?feat=directlink
DeMol13 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:36:
[...]

menu -> contacten ->opties -> synchronisatie -> instellingen -> nieuw maken...

thats it, alleen als ik vervolgens alles invul dan krijg ik uiteindelijk die ene foutmelding.

Uiteindelijk heb ik via bluetooth alles over gestuurd van ene gsm naar deze 5800. Daarna een sync gemaakt met ovi.com en zyb.com (over deze laatste ben ik redelijk tevreden. heb tenminste nu een goede backup...)

Alleen het liefst had ik alles direct via mijn gmail contacts geïmporteerd... helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 23:17
joey6666 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:25:
In het forum van dailymobile.se is er al een paar weken een actieve groep mensen aan de slag met
eigen designs voor Gdeskg voor de 5800.
Er is al een Nokia 97,HTC sense UI en een 5530 versie.

http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,10966.0.html
Ziet er goed uit. Vreet Gdesk trouwens veel geheugen of wordt de 5800 er traag van? Heb namelijk de iphone thema geinstalleerd. Mooi thema alleen de telefoon wordt er toch echt trager van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kielkiel schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:50:
[...]

Ziet er goed uit. Vreet Gdesk trouwens veel geheugen of wordt de 5800 er traag van? Heb namelijk de iphone thema geinstalleerd. Mooi thema alleen de telefoon wordt er toch echt trager van.
Ja helaas is het wat traag. Dit waren dezelfde appl als die ik bedoelde. Maar ze zij verre van stabiel heb ik gemerkt. Bovendien is het een ingewikkelde klus om wat te veranderen. Alleen al een contact toevoegen met icoontje van persoon, ben ik nog steeds niet uit.

By the way, die htc hero screen van tommy marker is ook mbv gdesk gemaakt, dus ook even traag...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2009 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:01:
[...]

Ja helaas is het wat traag. Dit waren dezelfde appl als die ik bedoelde. Maar ze zij verre van stabiel heb ik gemerkt. Bovendien is het een ingewikkelde klus om wat te veranderen. Alleen al een contact toevoegen met icoontje van persoon, ben ik nog steeds niet uit.

By the way, die htc hero screen van tommy marker is ook mbv gdesk gemaakt, dus ook even traag...
ik ben oiok even aan het spelen geweest met de theme`s en het werkt supers
alleen merk ik wel dat hij iets langzamer is geworden niet zo heel veel maar het kan ermee door

verder ben ik ook bezig met de contacten en foto, wat moeilijk nog,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Het zou geweoon fijn zijn als Nokia de firmware eens een keer update zodat we ook van widgets en homescreens gebruik kunnen maken zoals op de N97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gellimo
ik heb mijn gdesk er terug af gesmeten had een ontwerp van mijn eigen gemaakt wat dus niet zo moeilijk is als sommige hier beweren, heb er ongeveer twee uur aan bezig geweest.de telefoon ging trager en ik kreeg een probleem toen ik een gesprek op speaker wou zetten was hij al terug naar het hoofdscherm van gdeskgegaan

en misschien deed ik hier iets verkeerd maar telkens als ik in een vrije zone op het scherm kwam dan kwam er een tablad open zoals windows

heb in totaal 2 dagen mijn ontwerp gebruikt en heb er dan alles terug afgesmeten het is te hopen dat er bij een van de volgende software updates een manier komt dat je de contactenbalk en de agenda samen op u startscherm krijgt meer moet ik niet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-09 19:44
Ok ik heb een dik probleem.

Wilde net de 2.1 update doorvoeren van T-Mobile branded Nokia 5800. Maar na een paar minuten verscheen er een foutmelding op PC updater en flitste mijn telefoon uit. Ik deed hem weer aan, en hij bleef hangen op een wit scherm.. Had van alles geprobeerd om te restarten maar hij bleef op witte scherm hangen.

Ik dus batterij uitgehaald en er weer in gedaan. En ik zet hem weer aan... wat gebeurd er... Dat ding begint spontaan te trillen, zonder beeld, licht of wat dan ook. En dat gaat dan zo'n minuut door waarnaar het weer stopt en dus weer uit staat. Doe hem weer aan, en weer hetzelfde liedje....

Is mijn telefoon nu naar de klote ofwat? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gellimo schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:40:
ik heb mijn gdesk er terug af gesmeten had een ontwerp van mijn eigen gemaakt wat dus niet zo moeilijk is als sommige hier beweren, heb er ongeveer twee uur aan bezig geweest.de telefoon ging trager en ik kreeg een probleem toen ik een gesprek op speaker wou zetten was hij al terug naar het hoofdscherm van gdeskgegaan

en misschien deed ik hier iets verkeerd maar telkens als ik in een vrije zone op het scherm kwam dan kwam er een tablad open zoals windows

heb in totaal 2 dagen mijn ontwerp gebruikt en heb er dan alles terug afgesmeten het is te hopen dat er bij een van de volgende software updates een manier komt dat je de contactenbalk en de agenda samen op u startscherm krijgt meer moet ik niet hebben
klopt, als je maar even ergens op tikt, heb je hetzelfde effect alsof je op windows constant je rechtermuisknop opent....
Ik ben ook heel wat uren zoet geweest. Sommigen hier zijn wel enthousiast, of bij nader inzien toch ook minder? Nou nokia, ik kijk uit naar de v31... :9 :9 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Nu online
Joepie! Ik krijg als het goed is dinsdag mijn 5800!
Nu kwam ik dit filmpje tegen klikkerdeklik van de nokia N97. Bij die update zit ''kinetic scrolling'' dat is scrollen zoals op een iphone, wat ik persoonlijk heel fijn vind werken. Hoop dat hiervoor ook een update voor de 5800 komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Igor92 schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:45:
Joepie! Ik krijg als het goed is dinsdag mijn 5800!
Nu kwam ik dit filmpje tegen klikkerdeklik van de nokia N97. Bij die update zit ''kinetic scrolling'' dat is scrollen zoals op een iphone, wat ik persoonlijk heel fijn vind werken. Hoop dat hiervoor ook een update voor de 5800 komt!
Idd erg fijn dat scrollen. Bij de twitter app Gravity heb je dat wel op je 5800 namelijk. Ik heb wel geruchten gelezen dat het er in gestopt zou worden maar goed...blijven geruchten.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Graham schreef op maandag 07 september 2009 @ 01:47:
[...]

Idd erg fijn dat scrollen. Bij de twitter app Gravity heb je dat wel op je 5800 namelijk. Ik heb wel geruchten gelezen dat het er in gestopt zou worden maar goed...blijven geruchten.
8)7
Nokia kondigde verder een grote software-update voor Symbian S60v5 aan. Daarin wordt onder meer de mogelijkheid voor kinetisch scrollen ingebouwd. Het scrollen werd in de Tweakers.net-review van de N97 als een van de minpunten van dit toestel aangeduid; daar wordt nu dus iets aan gedaan. Ook bevat de update extra widgets voor het aanpasbare bureaublad van de N97.
nieuws: Nokia kondigt N97 Mini en muzieksmartphone X6 aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een half jaar de nokia 5800 en ik wilde nu graag een mailbox instellen zodat mijn e-mail direct binnen komt bij mij. Ik heb een eigen domeinnaam en heb de gegevens over genomen uit outlook.
Ik heb een T-mobile abonnement met standaard web 'n walk.

Hij blijft aangeven dat hij geen verbinding met de mail server kan maken. Weet iemand hoe dit kan en wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:31:
Ik heb nu een half jaar de nokia 5800 en ik wilde nu graag een mailbox instellen zodat mijn e-mail direct binnen komt bij mij. Ik heb een eigen domeinnaam en heb de gegevens over genomen uit outlook.
Ik heb een T-mobile abonnement met standaard web 'n walk.

Hij blijft aangeven dat hij geen verbinding met de mail server kan maken. Weet iemand hoe dit kan en wat ik eraan kan doen?
Uhm, misschien iets te kort door de bocht, maar je mail-instellingen controleren?

* deepbass909 kijkt in z'n kristallen bol en ziet... een grote grijze wolk

Sorry, maar zonder iets meer info kunnen we je moeilijk helpen... Ik heb ook een eigen domein (nou ja, m'n pa heeft een eigen domein) en email controleren via POP3 of IMAP gaat zonder problemen.

Een overzichtje van wat er ingesteld moet worden (eigenlijk is dit net zo simpel als in Outlook of Thunderbird, maar goed...)
GebruikersnaamLijkt me duidelijk
Wachtwoordzie boven
server inkomende mailmail-server adres
toegangspunt in gebruik"Standaardverbinding" of "T-Mobile Internet"
MailboxnaamHoe je het beestje in je 5800 wilt noemen
MailboxtypeIMAP4 of POP3 (kan na instellen niet meer aangepast worden
BeveiligingAan/uit, afhankelijk van je emailprovider
Poort"Standaard" of een ander poortnummer als je provider dat wil

Het kan zijn dat na gebruik van de wizard wat zaken verkeerd staan. De wizard gaat uit van bepaalde "standaarden", zoals het adres van de inkomende mail server en poortnummer. Verder kan er natuurlijk altijd een foutje zitten in je gebruikersnaam of wachtwoord. Verder zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat je provider mailverzoeken vanaf bepaalde IP's blokkeert. Dan zou je bijv. het probleem kunnen hebben dat je wel je email kan controleren op een wifi verbinding in je thuis-netwerk, maar niet via web 'n walk. Via web 'n walk zou het wel moeten werken (ik gebruik het inmiddels al 2 maanden via web 'n walk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMol13
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:16:
Wel, als ik zo in het menu ga, dan zie ik na instellingen alleen het 'pc suite' profiel, en onderaan opties met als keuzes: 'wijzigen', help, of afsluiten.
Nergens 'nieuw' te vinden.
[afbeelding]

ik zie mijn afbeelding niet staan; een linkje dan maar:
http://picasaweb.google.b...YgSLCADdA?feat=directlink

http://picasaweb.google.b...9OoMfafzA?feat=directlink

[...]
Hmm. vreemd... ik durf niet te zeggen of ik dit in het begin ook zo had.
Dan zou ik maar de volgende stappen proberen:
instellingen -> connectiviteit -> gegevensoverdracht ->sync -> opties -> nieuw sync profiel

Maar nogmaals, bij mij is het dus niet gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 20:31
Bpow schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:36:
Ok ik heb een dik probleem.

Wilde net de 2.1 update doorvoeren van T-Mobile branded Nokia 5800. Maar na een paar minuten verscheen er een foutmelding op PC updater en flitste mijn telefoon uit. Ik deed hem weer aan, en hij bleef hangen op een wit scherm.. Had van alles geprobeerd om te restarten maar hij bleef op witte scherm hangen.

Ik dus batterij uitgehaald en er weer in gedaan. En ik zet hem weer aan... wat gebeurd er... Dat ding begint spontaan te trillen, zonder beeld, licht of wat dan ook. En dat gaat dan zo'n minuut door waarnaar het weer stopt en dus weer uit staat. Doe hem weer aan, en weer hetzelfde liedje....

Is mijn telefoon nu naar de klote ofwat? :(
Ik heb er ook ervaring mee, bij mij ging het ook fout bij het updaten. Je moet even langs een NSP en daar repareren ze hem voor je. Bij mij was hij binnen 24 uur klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:01:
[...]
Bovendien is het een ingewikkelde klus om wat te veranderen. Alleen al een contact toevoegen met icoontje van persoon, ben ik nog steeds niet uit.
ik heb het gevonden

voeg bij je contact persoon eerst een foto toe en ga daarna naar gdesk

1 ontwerpweergave
2 ander toevoegen
3 Gdesk Shortcuts
4 druk nu 1 keer op het Unassigned icoontje
5 kies nu Call contact en kies je contact persoon
6 vervolgens zie je de naam van je contact persoon maar nog geen foto, een foto laten zien doe je als volgt
druk nog een keer op je contact persoon en kies Contact image en kies dan V Large

en nu heb je een foto van je contact persoon

hets nog wel buggy als je een grotere foto wil maar dat is ook op te lossen door een kleinere image te nemen voor je contact persoon en dan weer op nieuw te beginnen

Hopelijk heb je er wat aan

ik ben nu e4en windows 7 skin aan het maken en een osx theme en als ik tijd over heb een linux versie

Pagina: 1 ... 30 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic