Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
kielkiel schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:03:
[...]...Waar je wel internet voor nodig hebt is voor de GPS hulpje A-GPS. Je kan dit ook uitzetten (gps zoeken duurt veel langer) en dan heb je geen internet abo nodig (behalve als je ook gratis internet abo hebt)
Ik heb een vraag hierover; ik kan amper wat vinden op internet hierover.
Hoeveel data verbruikt A-GPS nou eigenlijk? Volgens mij zeer weinig. Als ik A-GPS aan heb staan en kijk in "connecties" zijn er nooit openstaande verbindingen met internet.
Zelf heb ik wel een internetabbo dus maakt het mij niet uit, maar ik heb Sygic bij de buurman op z'n 5800 gezet en die wil eigenlijk navigeren zonder A-GPS, maar het gebruik van interne GPS (zonder A) is echt dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poelie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01-2024
AlexR schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:01:
[...]

Ik heb een vraag hierover; ik kan amper wat vinden op internet hierover.
Hoeveel data verbruikt A-GPS nou eigenlijk? Volgens mij zeer weinig. Als ik A-GPS aan heb staan en kijk in "connecties" zijn er nooit openstaande verbindingen met internet.
Zelf heb ik wel een internetabbo dus maakt het mij niet uit, maar ik heb Sygic bij de buurman op z'n 5800 gezet en die wil eigenlijk navigeren zonder A-GPS, maar het gebruik van interne GPS (zonder A) is echt dramatisch.
Ik gebruik dus ook Sygic, en het zoeken naar GPS duurt erg lang.
Wat me wel opvalt is als je eerst google maps opstart en dan 2 tellen wacht op je lokatie. vervolgens maps aflsuiten en gelijk sygic opstart je volledig bereik en satalieten hebt.
Verder erg tevreden over het toestel. ondanks de opstart problemen. heb me 2e toestel al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Poelie schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:11:
[...]

Ik gebruik dus ook Sygic, en het zoeken naar GPS duurt erg lang.
Wat me wel opvalt is als je eerst google maps opstart en dan 2 tellen wacht op je lokatie. vervolgens maps aflsuiten en gelijk sygic opstart je volledig bereik en satalieten hebt.
Verder erg tevreden over het toestel. ondanks de opstart problemen. heb me 2e toestel al.
Maar gebruik je A-GPS of alleen "normaal GPS" (zonder A).
Want met A-GPS heb ik ook in Sygic vrij snel contact met meerdere satelieten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 13:29
coenox schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:43:
Alhoewel de 5800 niet als zakelijk toestel is bedoeld en ik een mooie E71 heb liggen, kan ik er toch niet zonder en gebruik ik het ook voor mijn agenda en e-mail van mijn werk. Gaat redelijk, maar wat ik irritant vindt is dat de taken overal in de agenda weergave staan. Bij mij betekent dit dat in het homescreen een lange lijst met taken staat en daar tussen een paar afspraken. Is er een methode om alleen de afspraken weer te geven ?
Ik ga mijn eigen vraag beantwoorden ;) : heb een proefversie van Handy Calendar geinstalleerd. Wow, wat een verademing. Ik ga het een weekje proberen, maar denk dat ik het aan ga schaffen. Op het homescreen wordt het er niet anders van, maar dat is dan maar zo. Agenda functie is hiermee wel aanmerkelijk verbeterd. Iemand nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poelie
coenox schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:26:
[...]

Ik ga mijn eigen vraag beantwoorden ;) : heb een proefversie van Handy Calendar geinstalleerd. Wow, wat een verademing. Ik ga het een weekje proberen, maar denk dat ik het aan ga schaffen. Op het homescreen wordt het er niet anders van, maar dat is dan maar zo. Agenda functie is hiermee wel aanmerkelijk verbeterd. Iemand nog andere ideeën?
Met Handy shell kan je wel je homescreen aanpassen maar daar hoor ik veel verhalen over kwa traagheid van het toestel en geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
zeg even, Sygic McGuider, overweeg ik te kopen. Maar dan moet ik de hele tijd met mijn SD-kaarten morsen? Kan ik 'm niet op mijn reeds bestaande SD-card installeren/mijn content (muziek, films) op de Sygic-SD-kaart kopiëren? Dat heen en weer geswap bevalt me niet, vooral omdat ik alle programma's op de SD installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:23
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:27:
[...]

externe gps heb je voor de nokia 5800 dus niet nodig. NOkia maps kun je ook prima gebruiken zonder abo, wat je wel moet doen is met nokia map loader gratis kaarten downloaden die je wilt hebben, kleine moeite en (voor mij) genoeg details. Maar om te navigeren moet je idd. wel betalen, ook al gebruik je bijv. wifi, je moet een licentie kopen.
Dan kun je idd. beter een ander programma erbij kopen of gratis downloaden (als die bestaan, ben ik nog niet achter).
Nav 4 all is helemaal gratis, maar krijg ik nog niet genoeg voor elkaar.
Het mooist zou zijn als je via wifi gratis een route ergens kunt ophalen en ook opslaan, zodat je onderweg zonder internetverbinding toch de beschrijving kunt volgen.
Iemand hiervoor een goede suggestie??
Het is niet nodig, maar de externe ontvangers zijn toch wel beduidend beter dan de interne ontvanger. Daarom een externe ontvanger gebruiken. Daarbij: Als je via BT de externe ontvanger gebruikt is je telefoon zuiniger in gebruik dan wanneer de interne ontvanger wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met email .
Als ik een nieuwe email verzend gaat het goed, maar als ik een mailtje beantwoord kan het bericht niet worden verzonden.
Hebben meer mensen hier last van en wat kan ik er aan doen?
alvast dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Iemand nog meer last van slechte wifi ontvangst na een update naar v30?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
bluppfisk schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:35:
zeg even, Sygic McGuider, overweeg ik te kopen. Maar dan moet ik de hele tijd met mijn SD-kaarten morsen? Kan ik 'm niet op mijn reeds bestaande SD-card installeren/mijn content (muziek, films) op de Sygic-SD-kaart kopiëren? Dat heen en weer geswap bevalt me niet, vooral omdat ik alle programma's op de SD installeer.
Ik heb m op m'n SD huidige kaartje zitten waar ik ook mn normale content op heb staan ja.
Al heb ik niet de gekochte versie moet ik eerlijk bekennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
@klumpertjepeun
Werk je met een bepaald e-mail programma oid? Ik gebruik de "Gmail tool" waarmee ik m'n gmail snel en gewoon kan lezen, en ik gebruik gewoon internet voor de andere e-mail adressen. Nog geen problemen mee gehad.

@Sp33dfr34k
Bij mij doet wifi het gewoon nog prima, lijkt me ook sterk dat die achteruit (beduidend) zou gaan bij een update in de software. Kijk eens of je router nog op dezelfde manier staat, of is verplaatst en of dat er storende apparatuur in de omgeving is.

Ik had gisteren slecht ontvangst op mijn lappie, maar ik kwam erachter dat dat kwam omdat de router omgekukeld was, hij lag op de plek waar die normaal gesproken stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ontvangst is slechter, router is niet veranderd oid. Eerst had ik ontvangst tot in de garage, nu nog amper als ik hier de deur uitstap. Is echt sinds de update...

Blijkbaar zijn er nog meer mensen met dit probleem overigens

http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,11031.new.html

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:51:
Ik heb een probleem met email .
Als ik een nieuwe email verzend gaat het goed, maar als ik een mailtje beantwoord kan het bericht niet worden verzonden.
Hebben meer mensen hier last van en wat kan ik er aan doen?
alvast dank voor je reactie.
Hier al gekeken?
http://www.nokia.nl/kies-...ten/email/email_solutions

-----

Heb sinds enkele dagen de Nokia 5800 in huis.. Prima toestel tot nu toe. Maar weer even een paar foto's gemaakt, tot mijn schrik zag ik een onbekende blauwe achtige streep onderin beeld. (met rode pijl aangegeven zie link onder) Paar dagen geleden nog geen last van die "streep" gehad. Bij video zie ik de streep niet. .vaag

http://www.plaatjesupload.../08/26/1251238715-760.jpg

Heeft iemand advies om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 13:16
kielkiel schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:58:
Op een Iphone kan je toetsontgrendelen door te 'strepen' op het scherm. Nu heb ik dit ook een keer gezien voor de nokia. Wie weet waar ik deze applicatie kan vinden.
Volgens mij staat er in de OVI-shop zo'n programma, kost 2 eurotjes volgens mij!

[ Voor 12% gewijzigd door Fikkie007 op 26-08-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Sp33dFr34k schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:19:
Ontvangst is slechter, router is niet veranderd oid. Eerst had ik ontvangst tot in de garage, nu nog amper als ik hier de deur uitstap. Is echt sinds de update...

Blijkbaar zijn er nog meer mensen met dit probleem overigens

http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,11031.new.html
Ik begin onderhand te twijfelen of ik v30 er wel op zal zetten (Als hij via NSU verschijnt.)

Als ik dit allemaal zo lees wegen de voordelen niet op tegen de nadelen. 8)7
De phone is met v21 retestabiel (knock on wood) :)

[ Voor 4% gewijzigd door TifKag op 26-08-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

TifKag schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:25:
[...]

Ik begin onderhand te twijfelen of ik v30 er wel op zal zetten (Als hij via NSU verschijnt.)

Als ik dit allemaal zo lees wegen de voordelen niet op tegen de nadelen. 8)7
De phone is met v21 retestabiel (knock on wood) :)
Klopt, zou het ook niet doen als ik jou was... hij is wel ietsje sneller, maar daar staat dan weer tegenover dat de batterij eerder leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
als ik thuis ben wil ik graag mijn email ophalen via mijn wiffi thuis
bij de gmail instellingen staat t-mobile, mijn telefoon vraagt niet welke verbinding ik wil maken .
bij alle andere internet activiteiten vraagt hij dit wel .
bij instellingen altijd vragen staat wel aan.
wat heb ik niet goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:06:
[...]

Hier al gekeken?
http://www.nokia.nl/kies-...ten/email/email_solutions

-----

Heb sinds enkele dagen de Nokia 5800 in huis.. Prima toestel tot nu toe. Maar weer even een paar foto's gemaakt, tot mijn schrik zag ik een onbekende blauwe achtige streep onderin beeld. (met rode pijl aangegeven zie link onder) Paar dagen geleden nog geen last van die "streep" gehad. Bij video zie ik de streep niet. .vaag

http://www.plaatjesupload.../08/26/1251238715-760.jpg

Heeft iemand advies om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt!
Daar staat de oplossing voor mijn probleem niet bij, helaas.

Verwijderd

Ik heb een vraagje; ik ben al een tijdje aan het twijfelen tussen de E52 of de 5800 Express Music. Beiden kosten in België € 300
Welke zouden jullie kiezen?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

5800 Express Music natuurlijk! Niet zo gek als je in dit topic komt vragen :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07
slim_fan schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 01:49:
Ik heb mijn exchange mail van het werk ingesteld op mijn telefoon, werkt prima!
Maar de mail server gebruikt een eigen certificaat dus ik krijg de vraag of ik het certificaat nu wil accepteren, in de toekomst altijd wil accepteren of wil weigeren. Ik heb altijd accepteren geselecteerd. Ondanks dat vraagt hij elke keer wat ik met dat certificaat wil doen. Buiten dat het irritant is kan ik mijn mail ook niet automatisch laten ophalen. Heeft iemand hier een (mogelijke) oplossing voor zodat ik die vraag niet elke keer krijg?
Iemand?

Verwijderd

pa3fap schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:20:
als ik thuis ben wil ik graag mijn email ophalen via mijn wiffi thuis
bij de gmail instellingen staat t-mobile, mijn telefoon vraagt niet welke verbinding ik wil maken .
bij alle andere internet activiteiten vraagt hij dit wel .
bij instellingen altijd vragen staat wel aan.
wat heb ik niet goed ?
Ik heb hier ook al heel wat mee zitten stoeien, heb ook tmobile. Alles staat bij mij nu op mijn wifi ingesteld zonder te moeten vragen. Maar als ik nieuwe appl erop zet, moet ik het bij dat progje dan ook weer instellen.
Ik heb geen gmail, maar ik denk dat je daar toch ook bij de instellingen tmobile moet veranderen in je standaardverbinding, als dat je wifi is, het toegangspunt moet in elk geval je wifi worde.
MAAR, helaas heb ik dit tijdelijk ook eens niet voor elkaar gekregen, mijn wifi kon ik soms echt niet selecteren. Ik wijt dat toch aan een softwareprobleem of zo. Maar eenpaar dagen later lukte het dan wel en nu is het goed.

Dat profimail van lonelycatgames is echt super, mooie layout en alle emailaccounts mooi bij elkaar. Je kunt doc bijlages meteen openen en zien, er zit een file explorer bij waarmee je ook verborgen bestanden kunt zien, zip opener en maker, best uitgebreid. Ik heb een trial, misschien schaf ik hem aan. Ik had al file explorer gratis van lonelycatgames, maar die kan er weer af want die zit ook al in profimail.

• coenox
Poelie schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:26:
[...]

Met Handy shell kan je wel je homescreen aanpassen maar daar hoor ik veel verhalen over kwa traagheid van het toestel en geheugen
Handy Shell heb ik wel geprobeerd, maar vond ik niet echt een toevoeging. Ik hou ook inderdaad niet zo van apps die continue op de achtergrond mee moeten draaien. Voordeel van Handy calender is dat je het alleen inschakeld als je het nodig hebt. Ik kom hier prima mee uit de voeten. Ik vind het wel jammer dat Nokia niet meer aandacht besteed aan de PIM functionaliteiten, dit is voor mij het enige nadeel ten opzichte van Windows Mobile. Gelukkig zijn er voordelen in overvloed, maar ik denk toch met weemoed terug aan de tijd dat ik Palm OS toestellen gebruikte.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:23:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar met die muziekbon uit Italie. Heb een account aangemaakt bij music store, bij land: italie, maar als ik pincode invoer, kan hij geen gebr.naam/ww vinden of geen geldige pin.
Of moet ik het vanaf de telefoon zelf doen?
Ik kan geen italiaans, dat maakt het lastig. Ook geprobeerd bij music.nokia.uk maar ook daar geen succes.
Misschien vul ik een verkeerd telefoonnummer in, maar als ik 31 invul ipv. dat italaanse nummer, lukt het ook niet want dan zegt hij dat het land weer niet klopt (voor zover ik italiaans probeer te lezen).
Heb je je wel echt geregistreerd in de Italiaanse musicstore? Want dat deed ik in het begin dus ook fout, had ik mooi een accountje gemaakt in de Nederlandse store, maar die wordt dus niet gevonden in de Duitse store (waar mijn voucher van is).
Dus toen in de Duitse store een account aangemaakt (gewoon op de computer) en toen heb ik mijn pincode kunnen verzilveren.
En dat probleem met je nummer kwam bij mij niet voor, ik kon gewoon mijn 31 nummer invoeren.

Kijk ook eens even naar de einddatum van jouw pincode, mss is ie wel vestreken. :+

[ Voor 3% gewijzigd door RnB op 27-08-2009 10:43 ]

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 12:05
Modbreak:Sorry, met "niet gekocht versies" gaan wij jou niet helpen.

[ Voor 85% gewijzigd door Ginz op 27-08-2009 11:44 ]

Verwijderd

RnB schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:42:
[...]

Heb je je wel echt geregistreerd in de Italiaanse musicstore? Want dat deed ik in het begin dus ook fout, had ik mooi een accountje gemaakt in de Nederlandse store, maar die wordt dus niet gevonden in de Duitse store (waar mijn voucher van is).
Dus toen in de Duitse store een account aangemaakt (gewoon op de computer) en toen heb ik mijn pincode kunnen verzilveren.
En dat probleem met je nummer kwam bij mij niet voor, ik kon gewoon mijn 31 nummer invoeren.

Kijk ook eens even naar de einddatum van jouw pincode, mss is ie wel vestreken. :+
Datum is prima, ik kan zover komen dat ik via nokia music op telefoon pin code kan invullen en dan accepteert'ie het. Maar dan? Ik heb geen idee waar ik in het italiaans naartoe moet. Ik zie alleen nummers die je moet kopen. En als ik prog afsluit en weer opstart, moet ik weer opnieuw proberen. Het is een bon van 10 euro, ik geloof 10 liedjes. Als het niet lukt, ik kan toch genoeg muziek op de telefoon zetten.
Maar ik stoei er eerst nog even mee.

EDIT:
30.0.011 is nu bij mij via NSU beschikbaar, ben hem nu aan het downloaden, benieuwd.... :|

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 14:55 ]

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

ik raad je wel aan het hele toestel te resetten en handmatig weer in te stellen, mijne is volledig gecrasht toen ik fw 30 eroverheen installleerde. Toestel kon naar polen ter reparatie. Inmiddels weer retour.

• RnB

RnB

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:30:
[...]

Datum is prima, ik kan zover komen dat ik via nokia music op telefoon pin code kan invullen en dan accepteert'ie het. Maar dan? Ik heb geen idee waar ik in het italiaans naartoe moet. Ik zie alleen nummers die je moet kopen. En als ik prog afsluit en weer opstart, moet ik weer opnieuw proberen. Het is een bon van 10 euro, ik geloof 10 liedjes. Als het niet lukt, ik kan toch genoeg muziek op de telefoon zetten.
Maar ik stoei er eerst nog even mee.

EDIT:
30.0.011 is nu bij mij via NSU beschikbaar, ben hem nu aan het downloaden, benieuwd.... :|
Ah okay, je hebt je pincode dus wel al verzilvert. Ja, dat Italiaans maakt het zoeken naar tracks wel moeilijk. In het Duits is het toch wat makkelijker.
Ik vind wel dat het aanbod van Nokia Music zeer mager is, zeker ivm de iTunes music store.
Ik dacht dat ik wel even snel mijn 25 euro kon opmaken, zodat ik niet meer in die Duitse store hoef te hangen, maar ik heb nog geen leuke tracks/albums gevonden.

Ik zou na de update idd ook even resetten, aangezien dat updaten niet helemaal lekker gaat.
Ik had laatst een hard reset gedaan (vooral om te kijken of de browser nog steeds zo vaak crasht, helaas heeft het niet geholpen..), en ik krijg ineens veel meer opties te zien + dat het toestel iets sneller aanvoelt.
Die nieuwe optie is bijvoorbeeld de e-mailnotification, iets wat ik direct na de update niet kreeg, maar dus wel na de hard reset.

Verwijderd

RnB schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 18:48:
[...]

Ah okay, je hebt je pincode dus wel al verzilvert. Ja, dat Italiaans maakt het zoeken naar tracks wel moeilijk. In het Duits is het toch wat makkelijker.
Ik vind wel dat het aanbod van Nokia Music zeer mager is, zeker ivm de iTunes music store.
Ik dacht dat ik wel even snel mijn 25 euro kon opmaken, zodat ik niet meer in die Duitse store hoef te hangen, maar ik heb nog geen leuke tracks/albums gevonden.

Ik zou na de update idd ook even resetten, aangezien dat updaten niet helemaal lekker gaat.
Ik had laatst een hard reset gedaan (vooral om te kijken of de browser nog steeds zo vaak crasht, helaas heeft het niet geholpen..), en ik krijg ineens veel meer opties te zien + dat het toestel iets sneller aanvoelt.
Die nieuwe optie is bijvoorbeeld de e-mailnotification, iets wat ik direct na de update niet kreeg, maar dus wel na de hard reset.
Welke manier van harde reset heb je dan gedaan? Er zijn diverse genoemd op het forum. Bij mij hielp het de laatste keer niets, geen emailnotif. In ned. Taal. Na deze update zie ik ook nog geen verschil, of moet ik nu weer resetten....

• RnB

RnB

3 buttons ingedrukt houden tijdens booten: CAMERA+CALL+END.
Ik weet niet welke methode er in dit forum werd besproken, maar deze heb ik opgezocht via google (hard reset nokia 5800) en het hielp. :)

• TheZeroorez
  • Niet online
Die stomme Vodafone branded van mij heeft als laatste update nog steeds v21 staan, wtf zeg :/

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:47
Die stomme Vodafone branded van mij heeft als laatste update nog steeds v21 staan, wtf zeg :/

Ik krijg waarschijnlijk ook een branded nokia 5800 komende week (via vodafone abonnement) maar is hiervoor zijn dus geen updates mogenlijk? Ik las ergens ook dat er vodafone logo'tjes in de software verwerkt zaten (dat zal dan ook wel de reden zijn waarom er nog geen update is), maar is het niet mogenlijk om die logo'tjes er uit te halen en er ''orginele'' software op te zetten?

Igor

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bij een branded toestel zijn updates mogelijk als de provider deze released. Je zult daarvoor Vodafone moeten aankijken. Maar ik zou niets aan updates verwachten.

• TheZeroorez
  • Niet online
Er zijn wel updates mogelijk, maar Vodafone lijkt de tijd te nemen om de logo's en menu's in v30 te stoppen. Of Nokia was gewoon laat met de release naar providers...

Het is wel mogelijk om je telefoon te debranden, maar dat is niet geheel zonder geklooi (iedere keer bij het updaten) en risico. Ook ben je je garantie volgens mij kwijt, en het zal wel onder contractbreuk vallen.

Vodafone vergeet trouwens weleens het beschermhoesje en de extra stylus in het doosje te doen. Iemand in het topic hier had daar zo een nieuw setje voor, als ik volgende week een tweede mailtje terug heb zal ik er denk ik ook aan geholpen worden d:)b

• Igor92
Oke, daar ga ik dan ook op letten!

Ik las op de vodafone website het volgende:
Op welke toestellen zet Vodafone een simlock?

Vanaf 29 juni 2009 hebben toestellen gekocht in combinatie met een Vodafone abonnement geen simlock meer. Uitzondering hierop zijn Vodafone exclusieve toestellen zoals de HTC Magic.
Ik heb afgelopen maandag mijn toestel besteld, hopen dat hij dat ook is, en ook niet gemerkt. We wachten af. Ik zou mijn telefoon binnen 5 werkdagen krijgen indien voorradig.

Ik heb het toestel i.v.m. €11,25 2 jarig met 150 belmin /of/ 300 sms

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Igor92 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:48:

Ik krijg waarschijnlijk ook een branded nokia 5800 komende week (via vodafone abonnement) maar is hiervoor zijn dus geen updates mogenlijk? Ik las ergens ook dat er vodafone logo'tjes in de software verwerkt zaten (dat zal dan ook wel de reden zijn waarom er nog geen update is), maar is het niet mogenlijk om die logo'tjes er uit te halen en er ''orginele'' software op te zetten?

Igor
Dat kan wel, maar dan moet je de productcode veranderen en dan de update doen.
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:30:
[...]
EDIT:
Welke productcode heb jij?

[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 27-08-2009 23:38 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrJ schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:07:
ik raad je wel aan het hele toestel te resetten en handmatig weer in te stellen, mijne is volledig gecrasht toen ik fw 30 eroverheen installleerde. Toestel kon naar polen ter reparatie. Inmiddels weer retour.
ewel dat vind ik straf!
Maar, kon jij dit eigenlijk voorkomen? resetten was niet meer mogelijk vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0559360

Ik zie trouwens geen verschillen met de update via OTA. Iemand wel??
Nog steeds crashende browser bijv.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kan ik ook Sygic McGuider downloaden (legaal, welteverstaan), of moet ik werkelijk een doosje gaan afhalen in een computerwinkel met de SD-kaart erin? En wat is eigenlijk het verschil tussen Sygic McGuider en Sygic Mobile Maps. Versta geen bal van wat wat is en versta al helemaal niet hoe ik het kan kopen. Daar sta je dan als je eens echt iets wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:15

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Als je update naar versie 30 is een factory reset echt een pré. Je kan het met de toetsen doen of met code *#7370#. Hou er wel rekening mee dat daarna je gsm weer helemaal leeg is, dus ook je contacten, agenda en berichten zijn weg. Je kan vooraf een backup maken op je µSD-kaart of met de PC Suite naar je pc.
Als je de backup terug zet, zorg er dan ook voor dat de telefooninstellingen niet worden hersteld, want dan werkt het alsnog niet goed.

Ik had voor de reset ook problemen dat ik bijv. geen email notificatie op m'n startscherm kreeg, en dat de 5800 onstabiel was, na de reset werkt hij wel goed. (hetzelfde geldt overigens voor alle symbian-gebasseerde telefoons, ook bij m'n N78 had ik hetzelfde).

Wifi bereik is bij mij gewoon goed met versie 30. Ik heb tot 30 meter buiten m'n huis (geschat, ik zat bij buren op het terras dat meer dan 25 meter bij mijn huis vandaan is, en 3 verdiepingen lager) verbinding met m'n router (een 3Com). In huis heb ik overal perfecte ontvangst, beter dan ik met m'n N78 of m'n laptop heb.

Ik heb in bijna alle apps verder ingesteld staan dat hij moet vragen om de verbinding en heb als standaard verbinding wifi (m'n thuisnetwerk). M'n gsm vraagt dan ook altijd netjes om welke verbinding hij moet gebruiken. Dit heb ik expres gedaan, omdat m'n internet thuis nog weleens plat gaat en dan kan ik tenminste nog overschakelen op t-mobile internet.

Trouwens, niet alleen Vodafoon is traag met z'n software updates. Ook t-mobile. Voor mijn 5800 is de t-mobile versie nog altijd niet beschikbaar. Ik heb met NSS de productcode aangepast naar een Euro-2 code en daarna geupdate. Na de update heb ik de product-code weer terug gezet. Omdat er nu een andere software-versie opstaat dan bij de product-code hoort (de subversie is anders) zou hij moeten updaten op het moment dat de t-mobile versie beschikbaar is. Dat is dus nog steeds niet het geval. Hetzelfde gold voor de N78, waarvoor al weer een paar maanden versie 30 beschikbaar is, maar de laatste t-mobile versie nog op 21 zit.
Het grote voordeel van de product-code aanpassen is dat je ook gelijk van de branding af bent. Dus geen Nokia animatie gevolgd door een t-mobile animatie bij het aanzetten bijvoorbeeld en het internet heet nu weer gewoon internet, ipv W'n'W

En nog een fabeltje uit de wereld helpen, voor GPS-navigatie heb je GEEN internet nodig. Nokia Maps kan kaarten downloaden via de gsm, maar je kan met je pc ook kaarten installeren (dat zijn dezelfde kaarten overigens). Het data verbruik van aGPS is daarnaast zo klein dat je dat in je maandkosten niet gaat merken (ik heb een jaar lang aGPS gebruikt zonder internet abbo en de datakosten waren hooguit een paar € inc. incidenteel surfen).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Ik heb voor de liefhebber even 2 foto's gemaakt (Flickr) waarbij de 1e foto de standaard instellingen van het toestel heeft, en de 2e een verhoogd contrast. De foto is gisteravond gemaakt zal ongeveer half2 zijn geweest denk ik.

Foto met originele instellingen
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3546/3864720756_dedd345384.jpg

Zelfde foto met verhoogd contrast
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3497/3864718800_fb05c7e6c1.jpg

Daarnaast:
Als ik nu een volledige back-up maak van mijn telefoon, een hard reset doe en ik zet vervolgens de back-up terug, heb ik dan alle data/ programma's/ instellingen weer die ik al had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 14:18
jbdeiman schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:50:
Ik heb voor de liefhebber even 2 foto's gemaakt (Flickr) waarbij de 1e foto de standaard instellingen van het toestel heeft, en de 2e een verhoogd contrast. De foto is gisteravond gemaakt zal ongeveer half2 zijn geweest denk ik.

Foto met originele instellingen
[afbeelding]

Zelfde foto met verhoogd contrast
[afbeelding]

Daarnaast:
Als ik nu een volledige back-up maak van mijn telefoon, een hard reset doe en ik zet vervolgens de back-up terug, heb ik dan alle data/ programma's/ instellingen weer die ik al had?
Het was dus gezellig bij de Stoppelhaene :) ?

Contrast maakt dus wel een heel groot verschil. Hetzelfde geldt voor de cover er al dan niet af halen, zonder de cover zijn de foto's beduidend scherper.

Voor zover mijn eigen ervaring gaat, is het qua data wel ok, echter de programma's lang niet allemaal. Als ik me niet vergis mis ik voornamelijk de programma's die op het telefoongeheugen stond, maar ik houd (gelukkig) een kopie van de installer op mijn geheugenkaart zodat ik dit desnoods altijd weer terug kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mhulsegge schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:04:
[...]

Contrast maakt dus wel een heel groot verschil. Hetzelfde geldt voor de cover er al dan niet af halen, zonder de cover zijn de foto's beduidend scherper.

Voor zover mijn eigen ervaring gaat, is het qua data wel ok, echter de programma's lang niet allemaal. Als ik me niet vergis mis ik voornamelijk de programma's die op het telefoongeheugen stond, maar ik houd (gelukkig) een kopie van de installer op mijn geheugenkaart zodat ik dit desnoods altijd weer terug kan zetten.
Het is een beetje rusisch roulette wat je wel en niet terug krijgt. Apps op de gsm zelf zijn weg, op de geheugenkaart niet allemaal. Maar de ene keer kreeg ik bepaalde apps wel terug, die ik een volgende keer niet terug kreeg.

Als je de reset uitvoerd vanwege een software update, zet dan "Instellingen" uit bij het herstellen van de backup. Nadeel is dat je je telefoon opnieuw moet instellen, voordeel is dat foute configuraties gelijk verdwenen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ

TrJ

debian

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:28:
[...]

ewel dat vind ik straf!
Maar, kon jij dit eigenlijk voorkomen? resetten was niet meer mogelijk vermoed ik?
Nee reset lukte niet meer. Direct na de update was het toestel al wat buggy maar ik had geen tijd om hier naar te kijken, uiteindelijk liep toestel muurvast, reageerde nergens meer op. Alles geprobeerd: zonder sim, zonder sd, batterij-pull. Toestel laadde zelfs niet meer op. Vervolgens via nsp op transport naar polen.
Kreeg het toestel terug met vorige fw. Ik heb toen mijn stappen herhaald en meteen weer problemen, toen maar snel harde reset gedaan om te voorkomen dat het toestel weer muurvast liep. Daarna alles handmatig weer ingesteld en nu geen problemen meer. Het is voor mij onduidelijk wat nu precies opgenomen wordt in de back-up: ik heb namelijk wel bookmarks hiermee teruggezet waarna onmiddelijk de mail in de war was, accounts waren alle gedeselecteerd iets wat je met de hand niet voor elkaar krijgt.
Ik ga voortaan maar met iedere fw update hard resetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
mhulsegge schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:04:
[...]

Jah, was goed gezellig ;) Je moet natuurlijk goed gebruik maken van de kosten voor een kaartje he.. :P Je kent het feest dus, kom je uit de omgeving ofzo?

Zonder Cover heb ik nog niet geprobeerd, kom vast nog wel een keer op het terrein 's avonds, ga ik dezelfde foto ook nog eens zonder cover proberen te maken. Ik heb het overigens wel even thuis getest, maar zie nu weinig verschil. Alleen dat de verlichting wat beter verspreid is, waardoor je foto wat dat betreft gewoon mooier uitkomt. Scherpte viel me niet echt heel erg op.
Heb je de cover wel eens schoongemaakt? Had ik namelijk, beetje stoffig in de cover, waardoor foto's ook al waziger werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
jbdeiman schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:53:
[...]

Jah, was goed gezellig ;) Je moet natuurlijk goed gebruik maken van de kosten voor een kaartje he.. :P Je kent het feest dus, kom je uit de omgeving ofzo?

Zonder Cover heb ik nog niet geprobeerd, kom vast nog wel een keer op het terrein 's avonds, ga ik dezelfde foto ook nog eens zonder cover proberen te maken. Ik heb het overigens wel even thuis getest, maar zie nu weinig verschil. Alleen dat de verlichting wat beter verspreid is, waardoor je foto wat dat betreft gewoon mooier uitkomt. Scherpte viel me niet echt heel erg op.
Heb je de cover wel eens schoongemaakt? Had ik namelijk, beetje stoffig in de cover, waardoor foto's ook al waziger werden.
Nijverdal, vanavond nog even weer naar Raalte denk ik.

Ja, de cover heb ik regelmatig schoongemaakt, maar zonder de cover zijn de foto's duidelijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 09:27
5800 & Internet radio Tunin.fm: geen volume regeling?
Nee, niet bij afspelen via ingebouwde luidsprekers.
Nee, niet bij afspelen via bijgeleverde hoofdtelefoon.
Ja: bij afspelen via Bluetooth! (in ieder geval wel met mijn Bluetooth hoofdtelefoon Nokia BH-503)

Voor mij is daarmee dit probleem opgelost. Naar muziek luisteren -onderweg- doe ik toch vrijwel alleen via mijn BH-503.

(Met een ander probleempje kan ik wel leven: De eerste installatie had ik thuis gedaan, met ingeschakelde WiFi-router. Tunin.fm geeft dan geen keuze mogelijkheid, maar kiest automatisch voor WiFi. Onhandig, want onderweg kan ik dan geen gebruik maken van Tunin.fm. "Opgelost" door te de-installeren, en opnieuw te installeren met even uitgeschakelde router. Thuis luister ik wel via mijn audio-systeem.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
bluppfisk schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:40:
Kan ik ook Sygic McGuider downloaden (legaal, welteverstaan), of moet ik werkelijk een doosje gaan afhalen in een computerwinkel met de SD-kaart erin? En wat is eigenlijk het verschil tussen Sygic McGuider en Sygic Mobile Maps. Versta geen bal van wat wat is en versta al helemaal niet hoe ik het kan kopen. Daar sta je dan als je eens echt iets wil kopen.
Denk dat online bestellen het makkelijkst is:
pricewatch unsorted: Sygic Mobile Maps 9 Europe on 4 GB MicroSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waits schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:24:
5800 & Internet radio Tunin.fm: geen volume regeling?
Nee, niet bij afspelen via ingebouwde luidsprekers.
Nee, niet bij afspelen via bijgeleverde hoofdtelefoon.
Ja: bij afspelen via Bluetooth! (in ieder geval wel met mijn Bluetooth hoofdtelefoon Nokia BH-503)

Voor mij is daarmee dit probleem opgelost. Naar muziek luisteren -onderweg- doe ik toch vrijwel alleen via mijn BH-503.

(Met een ander probleempje kan ik wel leven: De eerste installatie had ik thuis gedaan, met ingeschakelde WiFi-router. Tunin.fm geeft dan geen keuze mogelijkheid, maar kiest automatisch voor WiFi. Onhandig, want onderweg kan ik dan geen gebruik maken van Tunin.fm. "Opgelost" door te de-installeren, en opnieuw te installeren met even uitgeschakelde router. Thuis luister ik wel via mijn audio-systeem.)
Ik heb geen bt headset en heb al eerder gepost dat virtual key een oplossing kan zijn voor het volumeprobleem. Ik kan die appl. Echter niet installeren, cert.error etc. Ondanks dat het gewoon een legale en gratis download is. Hoop nog steeds dat iemand hier wat meer succes mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ben nou al een paar dagen aan het zoeken hoe het zit met de garantie van de 5800...
Op de Nokia website vind ik dat als je je telefoon voor reparatie wilt opsturen of langsbrengen bij een servicecentre dat je daarbij ook het aankoop bewijs meot meenemen. Maar als ik op internet op diverse fora kijk lees ik berichten dat reparaties via Nokia geen aankoop bon nodig hebben.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
sapphire schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:48:
Ik ben nou al een paar dagen aan het zoeken hoe het zit met de garantie van de 5800...
Op de Nokia website vind ik dat als je je telefoon voor reparatie wilt opsturen of langsbrengen bij een servicecentre dat je daarbij ook het aankoop bewijs meot meenemen. Maar als ik op internet op diverse fora kijk lees ik berichten dat reparaties via Nokia geen aankoop bon nodig hebben.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Mijn ervaring is (bij het NSP in Rotterdam/Schiedam) dat je geen aankoopbon hoeft te laten zien. Aan de hand van het IMEI-nummer wordt de historie van het toestel bekeken. Als het toestel tegen de twee jaar oud is (wat bij de 5800 nog niet het geval zou zijn), is een aankoopbewijs je bewijs voor garantie.

Meenemen van zo'n aankoopbon is natuurlijk niet zo'n gedoe, als je deze tenminste hebt ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen.
Ik heb een branded toestel van T-Mobile en wil hem dus updaten maar dat gaat niet dus wilde ik de productcode veranderen maar lukt ook al niet krijg steeds een error. Ik gebruik hiervoor dus nemesis. heb zelfs op drie laptops geprobeerd en zelfs pc suite opnieuw geinstalleerd maar op de een of andere manier wil het dus niet werken. heb ook de laatste versie van nemesis 15. nog wat. ook luk het mij niet om bepaalde programmaatjes te instaleren dan krijg je de melding certificaat is niet geldig ofzo ook al heb ik het gesigned en heb zelfs geprobeerd de datum terug te zetten naar een jaar geleden. Ik weet niet wat ik verkeerd doe maar ik snap er niks van. ook lukt het mij niet om dat hack programaatje erop te zetten krijg ik dus ook de melding certificaat ongeldig. Wie kan mij hiermee helepen. :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:20:
Kan iemand mij helpen.
Ik heb een branded toestel van T-Mobile en wil hem dus updaten maar dat gaat niet dus wilde ik de productcode veranderen maar lukt ook al niet krijg steeds een error. Ik gebruik hiervoor dus nemesis. heb zelfs op drie laptops geprobeerd en zelfs pc suite opnieuw geinstalleerd maar op de een of andere manier wil het dus niet werken. heb ook de laatste versie van nemesis 15. nog wat. ook luk het mij niet om bepaalde programmaatjes te instaleren dan krijg je de melding certificaat is niet geldig ofzo ook al heb ik het gesigned en heb zelfs geprobeerd de datum terug te zetten naar een jaar geleden. Ik weet niet wat ik verkeerd doe maar ik snap er niks van. ook lukt het mij niet om dat hack programaatje erop te zetten krijg ik dus ook de melding certificaat ongeldig. Wie kan mij hiermee helepen. :? :?
Volgens mij probeer je een paar dingen door elkaar te doen terwijl je geen idee hebt, wat je aan het doen bent. Da's niet handig, want de kans is groot dat je je toestel bricked.

Als je je toestel wilt unbranden, moet je Nemesis installeren op je PC. Je kunt ook Phoenix gebruiken, zie hiervoor het N79-topic (zoek op Phoenix). Je toestel hacken kan ook, is iets heel anders en handig als je dit pas doet, nadat je het geupdate (bij de update is de hack namelijk weer weg).

Lees je eerst nog even in, voordat je verder gaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:52:
[...]

Volgens mij probeer je een paar dingen door elkaar te doen terwijl je geen idee hebt, wat je aan het doen bent. Da's niet handig, want de kans is groot dat je je toestel bricked.

Als je je toestel wilt unbranden, moet je Nemesis installeren op je PC. Je kunt ook Phoenix gebruiken, zie hiervoor het N79-topic (zoek op Phoenix). Je toestel hacken kan ook, is iets heel anders en handig als je dit pas doet, nadat je het geupdate (bij de update is de hack namelijk weer weg).

hallo
Het is goed bedoeld van u maar ikweet wel wat ik doe het komt misschien inderdaad wat onduidelijk over zoals ik het schrijf. Ik weet ook dat ik pas iets moet hacken of signene naar een updat. het komt erop neer ik heb gewoon 2 problemen.
1. Kan niet updaten nemesis geeft eror aan als ik dus de wil scannen bij phone info dus kan ik ook de product code niet vernaderen ondanks dat ik dus pc suite op nieuw heb geinstalleerd en zelfs ook nog eens op 2 andere pc geprobeerd.
2. Ik kan ook niet progrmaatjes instaleren op mijn telefoon omdat hij dan certificaat is niet geldig aan geeft ook al heb ik het programmaatje eerst gesigned en ook de datum van het toestel terug gezet in de tijd en dat geldt ook voor het programaatje om te hacken daar geeft hij al bij instalatie aan certificaat ongeldig.
ik hoop dat het zo wat duidelijker is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:20:
[...]

hallo
Het is goed bedoeld van u maar ikweet wel wat ik doe het komt misschien inderdaad wat onduidelijk over zoals ik het schrijf. Ik weet ook dat ik pas iets moet hacken of signene naar een updat. het komt erop neer ik heb gewoon 2 problemen.
1. Kan niet updaten nemesis geeft eror aan als ik dus de wil scannen bij phone info dus kan ik ook de product code niet vernaderen ondanks dat ik dus pc suite op nieuw heb geinstalleerd en zelfs ook nog eens op 2 andere pc geprobeerd.
2. Ik kan ook niet progrmaatjes instaleren op mijn telefoon omdat hij dan certificaat is niet geldig aan geeft ook al heb ik het programmaatje eerst gesigned en ook de datum van het toestel terug gezet in de tijd en dat geldt ook voor het programaatje om te hacken daar geeft hij al bij instalatie aan certificaat ongeldig.
Heb je wel verbinding met PC Suite als je je toestel met kabel aan de PC verbindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:22:
[...]

Heb je wel verbinding met PC Suite als je je toestel met kabel aan de PC verbindt?
hallo
ja ik heb gewoon verbinding met pc suite en kan ook alles doen met pc suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

oZe NL schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 14:12:
[...]

Dat heb ik ook gehad, het bleek drukschade te zijn.
Toen heb ik dat maar laten maken..
Was de reparatie duur?

Iemand enig idee hoeveel een nieuw touchscreen kost?

Heb nu mijn scherm kapot, hoorde een krak en geeft geen beeld meer nu. Alleen maar wat lijnen... :'( Ik vermoed dat dit het touchscreen gedeelte is?

Iemand toevallig een adresje voor spare parts oid? Zit nogal krap bij kas en als ik het zelf erin zou kunnen zetten zou dat top zijn... ;(

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/av5v86.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Sp33dFr34k op 29-08-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:03
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:50:
[...]

Was de reparatie duur?

Iemand enig idee hoeveel een nieuw touchscreen kost?

Heb nu mijn scherm kapot, hoorde een krak en geeft geen beeld meer nu. Alleen maar wat lijnen... :'( Ik vermoed dat dit het touchscreen gedeelte is?

Iemand toevallig een adresje voor spare parts oid? Zit nogal krap bij kas en als ik het zelf erin zou kunnen zetten zou dat top zijn... ;(

[afbeelding]
Garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Garantie door een eigen fout bestaat natuurlijk niet..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Heb hier al een paar keer gelezen dat val- en drukschade niet onder garantie vallen.

Maar volgens mij is "alleen" het display onder het touchscreen kapot bij nader inzien, het touchscreen zelf is vrij lastig te breken lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:45:
Heb hier al een paar keer gelezen dat val- en drukschade niet onder garantie vallen.

Maar volgens mij is "alleen" het display onder het touchscreen kapot bij nader inzien, het touchscreen zelf is vrij lastig te breken lijkt me...
Hallo, pas ook een display besteld (voor ander toestel) bij mobilesupplies punt nl, snelle levering. Zo te zien hoef je alleen het display te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:45:

[...]
Er staat toch echt ergens in de wet dat de verkoper het eerste half jaar moet aantonen dat het gebrek is ontstaan door de koper, niet andersom ... Ik zou in eerste imnstantie voor de garantie gaan. Deugdelijk product ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 12:05
Rechtstreeks bestellen via de site van Sygic is nog goedkoper, € 79,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gellimo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-10-2017
PinokkioTV schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:52:
[...]

ga hier eens kijken bij nummer 2 debranding daar is het bij mij mee gelukt om de productcode van die van mij mee te veranderen

http://sjc-nokia5800.blog...800-best-tips-tricks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Ik hoef nergens te kijken, al mijn toestellen zijn (al dan niet origineel) unbranded :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gellimo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-10-2017
PinokkioTV schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:20:
Ik hoef nergens te kijken, al mijn toestellen zijn (al dan niet origineel) unbranded :)
het was eigenlijk een reactie voor sweetmissy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-10-2024
Gisteren een nieuw Vodafone abbo genomen (2 jaar mét 50% korting) en natuurlijk een (gratis) 5800XM. :9~
Ben heel benieuwd welke kleur ik krijg (hoop op zwart/grijs) en welke (un)branded firmware versie. 8)

Meer nieuws volgt.

Bye bye KPN
})

[edit]
Applicatielijstje:Iemand al ervaring met bovenstaande applicaties?

[ Voor 91% gewijzigd door Revo op 30-08-2009 20:19 . Reden: app lijstje uitgebreid ]

Hi I'm a signature virus, copy and paste me into your .sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Revo schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:09:
Gisteren een nieuw Vodafone abbo genomen (2 jaar mét 50% korting) en natuurlijk een (gratis) 5800XM. :9~
Ben heel benieuwd welke kleur ik krijg (hoop op zwart/grijs) en welke (un)branded firmware versie. 8)

Meer nieuws volgt.

Bye bye KPN
})
Zeker rood, zeker branded en misschien zelfs simlocked ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revo
PinokkioTV schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:19:
[...]

Zeker rood, zeker branded en misschien zelfs simlocked ...
rood: misschien, ik denk zelf zwart link

branded: misschien

simlocked: nee link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frant!c
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 10:32
Revo schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 13:21:
[...]

rood: misschien, ik denk zelf zwart link

branded: misschien

simlocked: nee link
Die komt van dezelfde aanbieding waar mijne van kwam.(2 jaar 50% betalen)

Rood, branded en simlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:22:
[...]

Hallo bij mijn telefoon het zelfde probleem.
Bij het aan sluiten via usb kabel krijg je de melden pc suite en andere opties, ik heb toen op annuleren gedrukt
en toen wel verbinding met nss. :)
Toen kon ik de code wel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Revo schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:09:

Meer nieuws volgt.

Bye bye KPN
Hoi, ik heb afgelopen maandag (24e) dit abbonoment afgesloten met de nokia 5800. Op telecomvergelijker staat in dit topic dat hij inderdaad, simlocked, branded, en rood is. Helaas. Ik vind persoonlijk ook zwart of blauw mooier. En heb ik natuurlijk ook liever een unbranded en simlock vrij model. Ik ben benieuwd!
Igor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revo
Frant!c schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 15:32:
[...]
Die komt van dezelfde aanbieding waar mijne van kwam.(2 jaar 50% betalen)

Rood, branded en simlocked.
offtopic:
Ben je helderziend? Ik vind dat je hier een ongefundeerde stelling in neemt! Je weet namelijk niet waar, wanneer en hoe ik mijn bestelling heb geplaatst.
Vanaf 29 juni 2009 hebben toestellen gekocht in combinatie met een Vodafone abonnement geen simlock meer.
En dan nog, misschien "vervelend", maar bij een twee-jarig abonnement ga je niet om de haveklap SIMs wisselen, dan ben je beter af met een multi SIM telefoon van Samsung of Acer.

Enig nadeel van een branded telefoon zijn wellicht enkele applicaties, maar volgens mij is VF daar minder aggresief mee als bijvoorbeeld T-Mobile. En als het echt stoort dan is er altijd nog een Nokia Service Center.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Welke firmware levert VF momenteel met/voor de 5800XM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Revo, denk je dat het helpt als je vodafone belt en vraagt of ze hem zwart zouden kunnen leveren? Anders doe ik dat morgen ochtend ook even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revo
Igor92 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 17:57:
[...]

Hoi, ik heb afgelopen maandag (24e) dit abbonoment afgesloten met de nokia 5800. Op telecomvergelijker staat in dit topic dat hij inderdaad, simlocked, branded, en rood is. Helaas. Ik vind persoonlijk ook zwart of blauw mooier. En heb ik natuurlijk ook liever een unbranded en simlock vrij model. Ik ben benieuwd!
Igor
Onze berichten hebben elkaar gekruist... ;)

Mijn bestelling is via een lezersaanbieding van de Mikro gids gegaan.
Igor92 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 18:16:
Revo, denk je dat het helpt als je vodafone belt en vraagt of ze hem zwart zouden kunnen leveren? Anders doe ik dat morgen ochtend ook even.
Ik ga zeker bellen morgen, in ieder geval om na te gaan welke kleur ik krijg.

Als mijn 5800XM is voorzien van een SIM lock ga ik zeker VF lastig vallen, dan zijn ze in strijd met hun eigen voorwaarden. Zie ook mijn vorige posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revo
TAC Codes 35318403, 35320503, 35418202, 35418302
Kan iemand hier meer duidelijkheid verschaffen in deze (product) codes?

Met een beetje zoeken kom ik hierop uit
Product type Model Name
RM-356 Nokia 5800d-1
[edit]

En nog meer zoeken:
Nokia 5800 RM-356 (Europe) vs RM-428 (America)

[ Voor 12% gewijzigd door Revo op 30-08-2009 20:27 . Reden: product type opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Vrijdag stopte na een reboot mijn beeldscherm ermee. Knoppen werken wel en scherm trilt nog. Gister naar een nsp gebracht in utrecht en als het goed is, is hij volgende week zaterdag weer klaar. Allemaal op garantie en er was geen bon voor nodig.

Goede service (tot nu toe) van nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frant!c
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 10:32
Revo schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 18:22:
[...]

Onze berichten hebben elkaar gekruist... ;)

Mijn bestelling is via een lezersaanbieding van de Mikro gids gegaan.

[...]

Als mijn 5800XM is voorzien van een SIM lock ga ik zeker VF lastig vallen, dan zijn ze in strijd met hun eigen voorwaarden. Zie ook mijn vorige posts.
Helderziend ben ik niet ;) maar volgens mij heeft Vodafone voor de TVgids.nl en mikro gids dezelfde aanbieding gemaakt ;)

Zoek de verschillen... tvgids.nl / Mikro gids (behalve de volgorde van de toestellen in het lijstje :P)

Ik had inderdaad wel beter kunnen typen : "Als die van dezelfde aanbieding...." ;)

In mijn geval is het een branded, simlocked rode 5800 geworden.

Maar ik help je hopen dat je een zwarte kan regelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Frant!c op 30-08-2009 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na de update v30 via nsu heb ik een reboot gedaan. Maar wat is de meerwaarde van dit laatste? Nog steeds crasht de browser, en ik zie geen veranderingen of emailnotificatie.
Heb hiervoor wel heel veel appl opieuw moeten installeren. Niet alles werd dus automatisch opgeslagen op geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Revo schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 18:22:

Ik ga ook bellen morgen ochtend ;)

Tja, in strijd met hun eigen voorwaarden. Er is ook ergens vermeld op de site dat niet alles op de website hoeft te kloppen, maar ze proberen het up-to-date te houden. Had ik gelezen

"Uit de disclaimer van de VF website:

Quote:
Uitsluiting aansprakelijkheid
Hoewel de informatie op deze website met uiterste zorg is samengesteld en Vodafone Libertel B.V. deze informatie steeds zo actueel, volledig en nauwkeurig mogelijk tracht te houden, kunnen aan deze website geen rechten ontleend worden.''

Hier meer informatie

Hopen dat ook voor een zwart toestel kan kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:20:
[...]

hallo
Even een kleine tip, probeer wat aan de leesbaarheid van je reacties te doen, deze zijn nauwelijks te begrijpen... Een algemene schrijvers tip, hou je zinnen kort en niet 3 regels lang.

Wat betreft je probleem met Nemesis, ik had dat ook. Bij mij helpt het om PC-Suite af te sluiten voor ik Nemesis opstart. Blijkbaar willen ze niet lekker samen werken.
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:56:
na de update v30 via nsu heb ik een reboot gedaan. Maar wat is de meerwaarde van dit laatste? Nog steeds crasht de browser, en ik zie geen veranderingen of emailnotificatie.
Heb hiervoor wel heel veel appl opieuw moeten installeren. Niet alles werd dus automatisch opgeslagen op geheugenkaart.
Nogmaals maar weer...
Na een update naar v30 moet je een harde reset uitvoeren!!!
Zonder een harde reset (*#7370#) werken zaken als email notificatie niet!!! En als je een back-up terug zet, mogen de telefoon-instellingen NIET terug gezet worden!!! Doe je dat wel, dan werkt de email-notificatie niet en zijn diverse apps onstabiel. Met een reset en zonder de restore van je telefoon-instellingen, is de telefoon WEL stabiel en heb je WEL email-notificatie op je home-screen.

Ik kreeg het ook niet voor elkaar, tot ik het bovenstaande deed. Sindsdien heb ik netjes email op m'n home-screen, is de browser een stuk stabieler en werkt de hele telefoon beter.

Hopelijk is dit nu duidelijk genoeg, zodat we niet elke pagina weer dezelfde vraag krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met Papyrus ? Want de agenda functie zuigt ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 08:49:
Iemand ervaring met Papyrus ? Want de agenda functie zuigt ....
Niet met Papyrus. Nu wel een aantal dagen met Handy Calender (probeer versie). Is echt een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
deepbass909 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:38:

Nogmaals maar weer...
Zonder een harde reset (*#7370#) werken zaken als email notificatie niet!!! En als je een back-up terug zet, mogen de telefoon-instellingen NIET terug gezet worden!!! Doe je dat wel, dan werkt de email-notificatie niet en zijn diverse apps onstabiel. Met een reset en zonder de restore van je telefoon-instellingen, is de telefoon WEL stabiel en heb je WEL email-notificatie op je home-screen.

Ik kreeg het ook niet voor elkaar, tot ik het bovenstaande deed. Sindsdien heb ik netjes email op m'n home-screen, is de browser een stuk stabieler en werkt de hele telefoon beter.

Hopelijk is dit nu duidelijk genoeg, zodat we niet elke pagina weer dezelfde vraag krijgen...
Ik had dit al elders gelezen, maar je hebt het kort en duidelijk beschreven. Wat mij betreft hoort dit stukje tekst in de startpost. Moderator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Heb net gebeld (althans, mijn moeder).
Ze zeiden dat ze de zwarte telefoon (met zilver randje) niet konden leveren. Maar dat het rood op de telefoon maar minimaal was. Tja, daar heb ik niks aan. Toen nog gezegd dat op de vodafone website zelf wel stond dat hij zwart met zilver is, en ook op de foto's, en toen zeiden ze dat het niet mogenlijk was met de aanbieding. Daarna er nog even op door blijven gaan, maar ze konden het helaas niet doen.

Verder vroeg mijn moeder nog over de levering van de telefoon (ik weet dat het niet de bedoeling is om hier te plaatsen, maar doe het toch even stiekem). De levertijd is nu veranderd in 10-15 dagen, in plaats van binnen 5 dagen zoals in de e-mail stond. Dat is wel balen, want dan heb ik hem eigenlijk net te laat. (Wilde hem wanneer ik weer naar school ging wel graag hebben. Want nu ben ik onberijkbaar...)

Igor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 10:26
coenox schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 08:57:
[...]

Niet met Papyrus. Nu wel een aantal dagen met Handy Calender (probeer versie). Is echt een verademing.
Ik heb voor Papyrus en Handy Calendar een licentie, en ze hebben beiden hun voor en nadelen. Maar ze werken allebei veel beter dan de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Igor92 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:52:
Heb net gebeld (althans, mijn moeder).
Ze zeiden dat ze de zwarte telefoon (met zilver randje) niet konden leveren. Maar dat het rood op de telefoon maar minimaal was. Tja, daar heb ik niks aan. Toen nog gezegd dat op de vodafone website zelf wel stond dat hij zwart met zilver is, en ook op de foto's, en toen zeiden ze dat het niet mogenlijk was met de aanbieding. Daarna er nog even op door blijven gaan, maar ze konden het helaas niet doen.

Verder vroeg mijn moeder nog over de levering van de telefoon (ik weet dat het niet de bedoeling is om hier te plaatsen, maar doe het toch even stiekem). De levertijd is nu veranderd in 10-15 dagen, in plaats van binnen 5 dagen zoals in de e-mail stond. Dat is wel balen, want dan heb ik hem eigenlijk net te laat. (Wilde hem wanneer ik weer naar school ging wel graag hebben. Want nu ben ik onberijkbaar...)

Igor
Het rood is niet heel opvallend, maar je ziet het wel. De rand tussen de batterijcover en de rest van de telefoon is echt rood en de rest heeft een rode gloed. Verder heeft het menu rode accenten, bij de zwarte zijn die waarschijnlijk grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
*weg* Dit valt gewoon onder warez.

[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 31-08-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07
slim_fan schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 01:49:
Ik heb mijn exchange mail van het werk ingesteld op mijn telefoon, werkt prima!
Maar de mail server gebruikt een eigen certificaat dus ik krijg de vraag of ik het certificaat nu wil accepteren, in de toekomst altijd wil accepteren of wil weigeren. Ik heb altijd accepteren geselecteerd. Ondanks dat vraagt hij elke keer wat ik met dat certificaat wil doen. Buiten dat het irritant is kan ik mijn mail ook niet automatisch laten ophalen. Heeft iemand hier een (mogelijke) oplossing voor zodat ik die vraag niet elke keer krijg?
Weet iemand hier een mogelijke oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 10:32
Ik heb onlangs ook de nieuwe firmware geïnstalleeerd en ook hier nogal wat problemen daarna. Ik heb 'm via FOTA gedaan, maar wilde 'm er nu nog es opzetten via NSU. Logischerwijs krijg ik dan echter de melding dat ik de nieuwste firmware al heb, maar hoe kom ik alsnog aan dat specifieke bestand van NSU om 'm te herinstalleren over de huidige update heen (als dat überhaupt kan)?
(Harde reset om te kijken of alles dan wel weer correct werkt ben ik nog niet van plan te doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
Ik probeer het gebruikte geheugen voor de berichten van C:Nokia om te zetten naar de memkaart maar krijg steeds de melding dat hij geen toegang krijgt daarvoor.
Zijn er meer mensen die dat probleem hebben of is er een foefje voor om het toch om te zetten?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een vraag over de luidsprekerfunctie van de 5800. Hebben andere mensen ook het probleem dat er niet tegelijkertijd gepraat kan worden? De ontvangende partij ontvangt geen geluid wanneer deze ontvangende partij ook in de luidspreker van zijn/haar toestel praat. De Nokia 5800 zelf ontvangt de spraak dan wel, maar verzend zelf geen spraak meer. Kunnen anderen dit bevestigen? Dan weet ik tenminste of het aan mijn eigen toestel ligt of niet.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ

TrJ

debian

Heb een feature minder: ik kan niet meer met mijn Ibook via bluetooth internet op, met mijn reserve telefoon een 6021 werkt het nog wel... sinds fw 30 dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
wcduck schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:48:
Ik heb een vraag over de luidsprekerfunctie van de 5800. Hebben andere mensen ook het probleem dat er niet tegelijkertijd gepraat kan worden? De ontvangende partij ontvangt geen geluid wanneer deze ontvangende partij ook in de luidspreker van zijn/haar toestel praat. De Nokia 5800 zelf ontvangt de spraak dan wel, maar verzend zelf geen spraak meer. Kunnen anderen dit bevestigen? Dan weet ik tenminste of het aan mijn eigen toestel ligt of niet.
Hier werkte het vanmorgen nog gewoon.
Toevallig geprobeerd, gebruik die functie bijna nooit :P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:38:
[...]

Even een kleine tip, probeer wat aan de leesbaarheid van je reacties te doen, deze zijn nauwelijks te begrijpen... Een algemene schrijvers tip, hou je zinnen kort en niet 3 regels lang.

Wat betreft je probleem met Nemesis, ik had dat ook. Bij mij helpt het om PC-Suite af te sluiten voor ik Nemesis opstart. Blijkbaar willen ze niet lekker samen werken.

[...]

Nogmaals maar weer...

Bedankt voor je heldere verhaal. Volkomen duidelijk. Maar bij herstel na de backup, de telefooninst. Niet wijzigen, dat moet ik nu nog even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
theBandit schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:43:
Ik probeer het gebruikte geheugen voor de berichten van C:Nokia om te zetten naar de memkaart maar krijg steeds de melding dat hij geen toegang krijgt daarvoor.
Zijn er meer mensen die dat probleem hebben of is er een foefje voor om het toch om te zetten?
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Dat wil zeggen, telkens wanneer ik naar berichten ging ontving ik die melding. Vervolgens weer terugzetten verhielp het weer tijdelijk. Na een hard-reset is het probleem gelukkig wel opgelost.

Je zou eens even kunnen proberen de geheugenkaart er uit te halen bij opstarten van sde telefoon en daarna er weer in te stopppen. Wat gebeurd er dan ?
Heb je je geheugenkaart misschien met een wachtwoord beveiligd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revo
Vandaag tussen het werken door de (speciale) klantenservice gebeld, gelukkig voor mij een 0800 nummer.

Navraag leerde mij dat er inderdaad een rode en branded wordt geleverd uit voorraad. Aangezien het hier om een "oude" voorraad gaat zijn deze zeer hoogst waarschijnlijk ook gesimlocked.

Echter,

Op mijn vraag over het feit dat alle door Vodafone geleverde toestellen vanaf 29 juni simlock vrij zijn, kon de dame in kwestie (weliswaar na ruggespraak) mij bevestigen dat ik zonder probleem een unlockcode kan aanvragen.

Dus, nadat de simlock verwijderd is langs een Nokia Serice Point voor vanilla firmware!

[Edit]
@Igor92: Jouw verhaal wat betreft de levertijd kan ik bevestigen. Voor mij is dit echter geen probleem omdat ik nummerportering heb aangevraagd ivm mijn huidige aflopende abonnement. Mijn abonnement gaat pas in op het moment van portering. Wel jammer dat ik mijn nieuwe toestel niet eerder heb... :P

[ Voor 16% gewijzigd door Revo op 31-08-2009 18:32 . Reden: levertijd verhaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Revo schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:17:
Vandaag tussen het werken door de (speciale) klantenservice gebeld, gelukkig voor mij een 0800 nummer.

Navraag leerde mij dat er inderdaad een rode en branded wordt geleverd uit voorraad. Aangezien het hier om een "oude" voorraad gaat zijn deze zeer hoogst waarschijnlijk ook gesimlocked.

Echter,

Op mijn vraag over het feit dat alle door Vodafone geleverde toestellen vanaf 29 juni simlock vrij zijn, kon de dame in kwestie (weliswaar na ruggespraak) mij bevestigen dat ik zonder probleem een unlockcode kan aanvragen.

Dus, nadat de simlock verwijderd is langs een Nokia Serice Point voor vanilla firmware!

[Edit]
@Igor92: Jouw verhaal wat betreft de levertijd kan ik bevestigen. Voor mij is dit echter geen probleem omdat ik nummerportering heb aangevraagd ivm mijn huidige aflopende abonnement. Mijn abonnement gaat pas in op het moment van portering. Wel jammer dat ik mijn nieuwe toestel niet eerder heb... :P
Oke, dat over dat simlock verhaal had mijn moeder inderdaad niet gevraagd. Zal wel mooi zijn als ie simlock vrij gemaakt kan worden!

Maar hoe bedoel je '' Dus, nadat de simlock verwijderd is langs een Nokia Serice Point voor vanilla firmware! '' ?

Kun je ''unbranded'' software op je telefoon laten zetten dan? Dan doe ik dat zeker de 1e dag dat ik hem heb! Hier is een nokia service point een paar straten verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25

sapphire

Die-hard pruts0r

Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)
Maar kan je dat zelf neit doen dan? Of isd at heel anders dan een firmware upgraden ?

@ Igor: Wat is er allemaal 'anders' aan de vodafone software? kun je dat vertellen ?

[ Voor 26% gewijzigd door sapphire op 31-08-2009 20:13 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poelie
sapphire schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:11:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)
Maar kan je dat zelf neit doen dan? Of isd at heel anders dan een firmware upgraden ?

@ Igor: Wat is er allemaal 'anders' aan de vodafone software? kun je dat vertellen ?
Ik had problemen met mijn toestel ze hebben hem gedebrand en V30 er opgezet, niet dat het heeft geholpen maar ze doen het wel!!
Pagina: 1 ... 29 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic