Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Eindelijk e-mail in het homescreen gekregen door twee (!) keer te resetten (na de eerste keer was mijn shortcutbalk met geen stokken terug te krijgen). Nu, als ik op e-mail op het homescreen duw, krijg ik geen tactile feedback in de vorm van een vibratie. De andere opties wel.

Volgens mij zijn ze bij Nokia fel aan het klunzen, ook al heb ik deze telefoon heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

bluppfisk schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:44:
Eindelijk e-mail in het homescreen gekregen door twee (!) keer te resetten (na de eerste keer was mijn shortcutbalk met geen stokken terug te krijgen). Nu, als ik op e-mail op het homescreen duw, krijg ik geen tactile feedback in de vorm van een vibratie. De andere opties wel.

Volgens mij zijn ze bij Nokia fel aan het klunzen, ook al heb ik deze telefoon heel graag.
Dan hoop ik dat ze 'm helemaal af maken voor 'm op NSU zetten. Gisteren i.i.g. nog niks (vodafone red)

Mis m'n message item op homescreen wel, m'n e50 had die al 8)7

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n telefoon inmiddels terug, echter wat problemen met de sim gehad waardoor alle instellingen nu gereset zijn. Eerste vraagje: 3g staat nu aan. Hoe zorg ik dat ik niet het internet opga wanneer ik dat niet wil (lees: nooit, heb geen abbo daarvoor) en niet onnodig batterij verspil? Waar kan ik dat uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds V30 gaat mijn batterij echt dubbel zo snel leeg. Nog mensen die dit ervaren?

En dat korte trilsignaal bij sms kan je idd oplossen door een andere trilbeltoon te kiezen. Ik heb hem nu staan op 2 keer lang trillen (signaal noemt Beep ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben zojuist achter iets vreemd gekomen bij de Nokia 5800. Als je via de speaker belt, verstaat de andere persoon niets van wat jij zegt wanneer de andere persoon praat/er geluid van die persoon komt. Ditzelfde probleem doet zich voor bij de Blackberry Bold. Blijkbaar staat de echo-reductie iets te hard afgesteld. Het geluid van de mic wordt uitgezet zodra er geluid van de andere kant komt. Hebben andere mensen dit probleem ook? Weet een van jullie een oplossing? Zelfs de meest goedkope telefoons kunnen dit namelijk wel.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:01:
Ik heb m'n telefoon inmiddels terug, echter wat problemen met de sim gehad waardoor alle instellingen nu gereset zijn. Eerste vraagje: 3g staat nu aan. Hoe zorg ik dat ik niet het internet opga wanneer ik dat niet wil (lees: nooit, heb geen abbo daarvoor) en niet onnodig batterij verspil? Waar kan ik dat uitzetten?
Ik heb nog een (belangrijker) vraagje trouwens; De laatste tijd wordt het scherm zwart (alsof hij uit staat) op het moment dat ik iemand bel of op het moment dat ik gebeld word. Ik kan dus niet zien door wie ik gebeld word. Vrij irritant. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:10:
[...]

Ik heb nog een (belangrijker) vraagje trouwens; De laatste tijd wordt het scherm zwart (alsof hij uit staat) op het moment dat ik iemand bel of op het moment dat ik gebeld word. Ik kan dus niet zien door wie ik gebeld word. Vrij irritant. Iemand een oplossing?
Waarschijnlijk zit er iets voor je metertje boven je scherm. Dan denkt de telefoon dat je hem tegen je oor houdt en wordt dus zwart. Screen protector ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Hansvd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 07:53:
[...]

Waarschijnlijk zit er iets voor je metertje boven je scherm. Dan denkt de telefoon dat je hem tegen je oor houdt en wordt dus zwart. Screen protector ?
dit had ik ook
er zat wat smerigheid op waardoor hij elke keer zag dat er wat voor zat en toen viel hij uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik geen screenprotector dus die kan er niet voor zitten. Ook even de bovenkant van m'n telefoon schoongemaakt (het gebied bij die camera voor video-oproepen; daar zit dat metertje toch?) maar het werkt niet.. Wat zou nog meer een oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:48
Sinds deze week heb ik mobiel internet op de 5800. Werkt perfect en snel. Wel constateer ik vreemds.Bij het controleren van het verbruik had ik het idee dat er meer MB verzonden worden als dat ik werkelijk gebruik.
Nu blijkt bij controle in het menu van verzonden packet-gegevens dat er iets is wat exact iedere 6 uur voor ca.600 tot 800 KB iets aan het downloaden is. Ik heb de internet verbinding zo ingesteld dat er alleen handmatig toestemming kan worden gegeven voor een verbinding te maken.
Wie weet hoe kan ik nu zien welke applicatie toch verbinding maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Email sync? Gps aan? Gaat ook daadwerkelijk je verbinding aan om die 6 uur? Dus links bovenin het gprs of 3.5g teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 19:48
mrpink83 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:11:
Email sync? Gps aan? Gaat ook daadwerkelijk je verbinding aan om die 6 uur? Dus links bovenin het gprs of 3.5g teken.
Ja, het gprs of 3.5G teken komen bijna op de seconde nauwkeurig in het scherm.
Alle e-mail accounts heb ik verwijderd omdat ik ook vermoedde dat dat de oorzaak zou kunnen zijn.
GPS staat ook uit.
Er wordt dan ca. 500 a 700KB gedownload en ca. 30 tot 50 KB wordt er dan ge-upload en dan verbreekt de verbinding weer.
Rara wat kan dat zijn????
En ik vind het ook nogal veel als je ziet dat een site maar enkele Kb's is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:25:
Sinds V30 gaat mijn batterij echt dubbel zo snel leeg. Nog mensen die dit ervaren?
Dit heb ik idd ook gemerkt. Verder nog geen reden voor gevonden op inet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Ik heb daar geen last van, ik kan nog even lang als met de vorige firmware (v22?).
Volgens mij kan ik drie dagen doen ermee en dan heb ik dagelijks wat gesmst, gesurfd via hsdpa, wat gebeld en iedere ochtend muziek op zijn hardst tijdens het douchen.
Best netjes vind ik zelf, vooral ook omdat mijn oude samsung maar een dag meekon met alleen maar wat gesms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:51

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Wouter06 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:35:
[...]

Dit heb ik idd ook gemerkt. Verder nog geen reden voor gevonden op inet..
Er was wel sprake van dat de processor hoger is geklokt in de laatste firmware, wat wel zou kunnen inhouden dat de batterij sneller leeg is.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:07
trinity999 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:49:
Sinds deze week heb ik mobiel internet op de 5800. Werkt perfect en snel. Wel constateer ik vreemds.Bij het controleren van het verbruik had ik het idee dat er meer MB verzonden worden als dat ik werkelijk gebruik.
Nu blijkt bij controle in het menu van verzonden packet-gegevens dat er iets is wat exact iedere 6 uur voor ca.600 tot 800 KB iets aan het downloaden is. Ik heb de internet verbinding zo ingesteld dat er alleen handmatig toestemming kan worden gegeven voor een verbinding te maken.
Wie weet hoe kan ik nu zien welke applicatie toch verbinding maakt?
Bij Verbindingenbeheer kan je zien welke verbindingen actief zijn en welke programma's gebruik maken van die verbindingen. Daarnaast hebben programma's zelf vaak ook instellingen rondom internet waar je in het programma zelf toestemming geeft om internet gebruik te maken. Mijn emailprogramma haalt elk uur zijn mail op. De overige programma's maken handmatig gebruik van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
  • Laatst online: 21-09 10:32
Ik hoopte dat ik het mij maar verbeeldde dat de batterij sneller leeg is na de update, maar kennelijk zijn er meer mensen die dit ervaren. Ben er niet blij mee.
Heb ook wat info hierover gezocht op internet, maar kom nog niks tegen. Iemand anders al meer info en zijn er inmiddels nog meer mensen met dezelfde ervaring?

[ Voor 3% gewijzigd door ecb1 op 16-08-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af waar ik meer informatie kan krijgen over de werking van de GPS. Is het gebruik, dus de verbinding hiervan, gratis? Als ik op de toepassing 'Locatie' klik, wat dan? Iemand tips en tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:37:
Ik vraag me af waar ik meer informatie kan krijgen over de werking van de GPS. Is het gebruik, dus de verbinding hiervan, gratis? Als ik op de toepassing 'Locatie' klik, wat dan? Iemand tips en tricks?
De 5800 bied Assisted GPS.
Dat is GPS positionering op basis van GPS Satelieten en op basis van GSM mast informatie.
Het Assisted gedeelte vereist dataverbinding en kost derhalve geld (tenzij je een databundel hebt), maar dat kan je uitzetten.

GPS sateliet navigatie is verder gewoon gratis. Werkt op basis van militaire satelieten die voor consumentengebruik een wat minder precies signaal sturen (het hele preciese gedeelte is encrypted en military use only, tot op de paar cm nauwkeurig. Regular use is tot op de meter nauwkeurig ofzo).

Wat er gebeurt als je Locatie aanklikt is dat de GPS unit inschakelt en jouw GPS coordinaten worden uitgerekend. Of Assisted GPS wordt gebruikt is afhankelijk van of je dat aan hebt staan. By default staat het iig aan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:50:
[...]

De 5800 bied Assisted GPS.
Dat is GPS positionering op basis van GPS Satelieten en op basis van GSM mast informatie.
Het Assisted gedeelte vereist dataverbinding en kost derhalve geld (tenzij je een databundel hebt), maar dat kan je uitzetten.

GPS sateliet navigatie is verder gewoon gratis. Werkt op basis van militaire satelieten die voor consumentengebruik een wat minder precies signaal sturen (het hele preciese gedeelte is encrypted en military use only, tot op de paar cm nauwkeurig. Regular use is tot op de meter nauwkeurig ofzo).

Wat er gebeurt als je Locatie aanklikt is dat de GPS unit inschakelt en jouw GPS coordinaten worden uitgerekend. Of Assisted GPS wordt gebruikt is afhankelijk van of je dat aan hebt staan. By default staat het iig aan.
Wow geweldig! Dus ik kan GPS sateliet navigatie gebruiken? Gratis? Bij Positiebepalingsmethoden staat Assisted GPS ondertussen uit. Welke laat ik aangevinkt? En wat doe ik met de positiebepalingsserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:15

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Even een kleine aanvulling, GPS en Assisted GPS is 100% even nauwkeurig. Het verschil zit hem erin dat bij Assisted GPS de software een internetserver opzoekt waar de meest actuele informatie staat over welke satelieten op het moment beschikbaar zijn in jouw regio. Dat bepaalt hij in eerste instantie namelijk aan de hand van de GSM-masten waar de telefoon verbinding mee heeft. Vervolgens wordt de meest actuele data over de GPS satelieten gedownload, zodat je telefoon gericht opzoek kan gaan naar een fix.

Zonder Assisted GPS moet de telefoon zelf de ether afscannen op satelieten. Dat kan gerust tot 15 minuten duren voor hij een fix te pakken heeft. Met Assisted lukt hetzelfde vaak al binnen een minuut.

Een derde smaak is naviatie op basis van de GSM-masten. Dat werkt niet met de Locatie-app (die heeft echt GPS nodig), maar wel met Nokia/Ovi maps. Je hebt dan een nauwkeurigheid van 10 tot 100 meter (wordt op de kaart aangegeven met een licht rode, transparante circel). Ik heb daar vorig jaar in Brussel zelfs een nauwkeurigheid van 1 meter mee gehaald (ik moest echt de satelietstatus opvragen voor ik pas geloofde dat de GPS echt niet werkte). Maar door de hoge onzekerheid in nauwkeurigheid, is het niet mogelijk om met Nokia maps gesproken navigatie te gebruiken op basis van alleen GSM.
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:54:
[...]
Wow geweldig! Dus ik kan GPS sateliet navigatie gebruiken? Gratis? Bij Positiebepalingsmethoden staat Assisted GPS ondertussen uit. Welke laat ik aangevinkt? En wat doe ik met de positiebepalingsserver?
Ja, die kan je altijd gebruiken. Zolang je geen Assisted GPS gebruikt is het ook "gratis" (licentiekosten zitten al verwerkt in de aanschafprijs van het toestel).
De 2 "gratis" mogelijkheden zijn "Integrated GPS" en "Op basis van netwerk". De server wordt alleen gebruikt bij Assisted GPS en kan je verder negeren als je de optie voor Assisted GPS hebt uitgezet.

[ Voor 20% gewijzigd door deepbass909 op 17-08-2009 10:06 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Nog even een klein puntje. Satelietnavigatie opzich is gratis, maar er daadwerkelijk iets mee doen vereist software.
Nou ligt het er aan wat je wil doen. In sommige gevallen voldoet Nokia Maps in de gratis variatie, maar zodra je een route wil uitstippelen of turn-by-turn navigatie (a-la TomTom) wilt heb je daar ofwerl een upgrade van Nokia Maps voor nodig, danwel een ander navigatiepakket zoals Sygic of Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus positie bepalen met je Nokia op een kaart is volledig gratis, maar ergens naar toe navigeren niet. Dat begrijp ik niet... Zijn er dan geen gratis turn-by-turn navigatie applicaties? Wanneer je een gps koopt is dat geen probleem, maar wanneer je een gsm met ingebouwde gps koopt, moet je daar plots licenties e.d. voor betalen? Toch allemaal bedankt voor de input. Ik ga eens kijken hoe het zit met die positiebepaling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:35:
Dus positie bepalen met je Nokia op een kaart is volledig gratis, maar ergens naar toe navigeren niet. Dat begrijp ik niet... Zijn er dan geen gratis turn-by-turn navigatie applicaties? Wanneer je een gps koopt is dat geen probleem, maar wanneer je een gsm met ingebouwde gps koopt, moet je daar plots licenties e.d. voor betalen? Toch allemaal bedankt voor de input. Ik ga eens kijken hoe het zit met die positiebepaling!
GPS werkt via een radiosignaal van een sateliet. Bepaalde frequenties zijn onder beheer en daar betaal je licentiekosten voor. Die kosten zitten alleen 9 van de 10 keer in de aanschafprijs van je telefoon of GPS apparaat.

De software is echter een appart iets, gemaakt door een apparte fabrikant die los staat van de radiosignaal overheden. Die fabrikant schiet mooie plaatjes vanuit vliegtuigen, laat auto's rondrijden met camera's, GPS e.d. om te zorgen voor een gedetailleerde kaart met wegeninformatie.
Het maken van die kaarten kost een hoop geld. Dan moet er nog software bij geschreven worden, stemmen opgenomen, algoritmes bedenken hoe de snelste/beste route bepaald kan worden, en nog veel meer.
Dat is een enorme hoeveelheid werk en dat kost klauwen vol geld.

Even ter verduidelijking: GPS is niks anders dan een coordinaat uitrekenen. Je krijgt van een GPS apparaat niks anders dan een lengte en breedtegraad terug, en misschien een grove hoogtepositie.
GPS zelf weet niks van kaarten. Het zet alleen een stipje op een grote ronde bal neer.

Dus nee, er is geen gratis turn-by-turn navigatie. Misschien dat GoogleMaps het kan (nooit mee gewerkt) maar daar heb je een dataverbinding voor nodig, want die haalt al z'n informatie vanaf internet.

En daarbij, waarom zou je geen geld neerleggen voor een navigatiepakket? Het is nog altijd stukken goedkoper om je telefoon te gebruiken ipv een losse TomTom te kopen. En het scheelt je ook nog eens slepen met apparatuur ;)

edit:
De kaart die Nokia mee levert is een redelijk globale kaart, niet super gedetailleerd (mist b.v. info over de wegen zelf, afslagen, snelheidslimieten, etc etc). Zie het als een soort kaart in een atlas.
Dat kost dan ook niet zoveel geld en zit in de aanschafprijs van je telefoon.
Zodra je meer informatie wilt (waar dus hard voor gewerkt moet worden om te krijgen) gaat dat simpelweg geld kosten.

edit2:
GPS en navigatie zijn twee verschillende dingen.
Navigatie maakt gebruik van systemen om de huidige lokatie te bepalen en op basis daar van uit te rekenen hoe je op een andere lokatie komt.
Moderne systemen gebruiken daar voor dus GPS satelieten. Vroeger gebruikte men de stand van de maan, zon en sterren.
Echter, in beide gevallen moet er toch een kaart aangeschaft worden en spullen om uit te zoeken hoe je ergens komt ;) Of dat nou een passer en een lineaal is, of een CPU met software, het kost beide geld ;)
Er is niks veranderd sinds de middeleeuwen. Alleen de gereedschappen zijn geraffineerder ;)

[ Voor 19% gewijzigd door McKaamos op 17-08-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ McKaamos: op zich allemaal logisch en begrijpelijk. Ik heb Google Maps er een tijdje geleden opgezet en inderdaad, die maakt gebruik van het internet. Kan je de weg opzoeken (via thuisnetwerk) en de 'directions' open laten staan. Bedankt voor de info!

edit: in de startpost staat: Een gratis alternatief is We Travel. Dit is dus wat ik zoek?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Gianni
De kosten voor de software zitten bij een TomTom al in de prijs. Immers, zonder de software zou je het hele apparaat nooit kopen, toch? Een GSM koop je niet specifiek voor navigatie (mag ik hopen), je moet daarom de navigatie-optie er los bij kopen.

@McKaamos
Wanneer heb je voor het laatst Nokia/Ovi maps gebruikt? Sinds versie 3 kent Nokia maps op de snelwegen binnen Nederland (buitenland heb ik geen ervaring mee) alle vastgestelde maximum snelheden (dus niet werkzaamheden of tijdelijke verlagen). Daarnaast kent hij alle afrit-nummers en de tekst die op de bewuste borden staan. Dat is al sinds versie 2.0 zo. Deze kaarten zijn kostenloos te downloaden met de Maps Loader.
Met versie 3 geeft Nokia maps ook aan welke baan je op de snelweg moet hebben als de weg opsplitst.
Ik heb zelf een tijdje McGuider gebruikt op mijn N78, en die had net zoveel of in sommige gevallen minder detail.

Google maps voor navigatie vind ik persoonlijk niet prettig werken. De tekst is te klein om onder het rijden te kunnen lezen als de telefoon in een houder op het dashboard zit.

@versie 30
Ik heb ook het idee dat de processorsnelheid omhoog is gegaan. Met versie 21 was het nog bijna onmogelijk om via bluetooth muziek af te spelen op mijn autoradio, met versie 30 gaat dat eigenlijk probleemloos. Ik gebruik tegenwoordig erg veel Mobbler voor m'n muziek (software om via Last.fm muziek via internet af te spelen) en dat betekend in de auto dat er continu een UMTS-verbinding belast wordt met een 128kbit downstream en vervolgens doorgestuurd naar de bluetooth zender. Dat is een vrij heftige data overdracht binnen de gsm. Daarnaast heb ik vaak ook nog de GPS aanstaan. Dit lukt ook alleen als de GSM aan de lader ligt, anders is hij met een uur helemaal leeg. Het stroomverbruik is op dat moment zo hoog, dat zelfs bijladen niet meer gebeurd en alle prik uit de lader direct opgebruikt wordt. 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door deepbass909 op 17-08-2009 14:10 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey,

ik heb last van een lichte waas op het scherm, vooral bij wit op het scherm is dit goed te zien. ik weet dat het aan het touchscreen gedeelte ligt, ma ben ik de enige? anders kan ik er mee naar een nokiapoint gaan en vraag een nieuw touchscreen gedeelte aan ter reparatie
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

deepbass909 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:06:
@McKaamos
Wanneer heb je voor het laatst Nokia/Ovi maps gebruikt? Sinds versie 3 kent Nokia maps op de snelwegen binnen Nederland (buitenland heb ik geen ervaring mee) alle vastgestelde maximum snelheden (dus niet werkzaamheden of tijdelijke verlagen). Daarnaast kent hij alle afrit-nummers en de tekst die op de bewuste borden staan. Dat is al sinds versie 2.0 zo. Deze kaarten zijn kostenloos te downloaden met de Maps Loader.
Met versie 3 geeft Nokia maps ook aan welke baan je op de snelweg moet hebben als de weg opsplitst.
Ik heb zelf een tijdje McGuider gebruikt op mijn N78, en die had net zoveel of in sommige gevallen minder detail.

Google maps voor navigatie vind ik persoonlijk niet prettig werken. De tekst is te klein om onder het rijden te kunnen lezen als de telefoon in een houder op het dashboard zit.
Nokia Maps is al even geleden voor mij, dus ik ben blijkbaar niet echt meer op de hoogte ;)
Anyway, voor wat ik van Nokia Maps ken heb ik liever een appart navigatiepakket. Persoonlijk vind ik Garmin MobileXT erg prettig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Nokia N97 verkocht voor een hele goede prijs, en nu de eigenaar van een Nokia5800.
Net alle instellingen goed gezet.
Sygic Mobile 2009 Europa erop gezet en binnen 20 seconden een fix.
Wat een perfect apparaatje zeg die 5800.
Veel betere speakers dan in de N97.
Een beter schuifje voor het ontgrendelen, en geen krassen op de camera vanwegen dat kl*te schuifje dat voor de lens zit.
Ik ben echt onder de indruk van de 5800, en super compleet wordt hij geleverd.
Shazam werkt ook perfect.

Niets dan lof over de 5800 , had ik hem maar gelijk gekocht i.p.v. eerst een N97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen de e-mail zuigt nog steeds. De Mail for Exchange draait als een zonnetje, maar max met 1 account. En het 2e account is met zowel POP3 als IMAP huilen met de pet op. Mail wordt niet opgehaald waardoor je onnodig moet wachten, vaak kan je het niet lezen en sluit de mail vanzelf? En de nieuwe mail melding doet het ook niet altijd.

Nee, dat is beroerd. En met Messaging 10.0 ofzo update is het nog steeds prut. Dat is wel een beetje een teleurstelling :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik thuis wifi. Foon maakt dan direct verbinding met mijn WLAN. Maar net terug van weekendje waarin ik een andere wlan verbinding heb gebruikt. Nu ben ik weer thuis en elke keer als ik wil internetten, vraagt hij mij steeds extra welke verbinding hij moet gebruiken voor het internet. Terwijl ik de tijdelijke bestemming I(WLAN) er al vanaf heb gegooid. Enig idee hoe ik deze melding weg kan krijgen, dat hij automatisch mijn wifi gebruikt? Voor zover ik weet heb ik niet aan de instellingen zitten klungelen...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schmoove schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 07:29:
[...]

Dit is geen verschil in de firmware. De iconen zijn in de nieuwe firmware exact hetzelfde als in de oude.
Dit verschil komt omdat er een ander theme wordt gebruikt in de blauwe Nokia 5800.
Ik heb beide toestellen een harde reset gegegeven en nu hebben ze dezelfde iconen. en zit er dus inderdaad geen verschil in de iconen meer. Ze hebben nu beide dezelfde iconen als de rode Nokia. Theme opnieuw gedownload en inderdaad nu wijzigen de iconen in het camera menu. Waarschijnlijk zat er dan toch een klein verschil in het theme en heeft het verder niets met firmware te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:00:
Alleen de e-mail zuigt nog steeds. De Mail for Exchange draait als een zonnetje, maar max met 1 account. En het 2e account is met zowel POP3 als IMAP huilen met de pet op. Mail wordt niet opgehaald waardoor je onnodig moet wachten, vaak kan je het niet lezen en sluit de mail vanzelf? En de nieuwe mail melding doet het ook niet altijd.

Nee, dat is beroerd. En met Messaging 10.0 ofzo update is het nog steeds prut. Dat is wel een beetje een teleurstelling :(
Ik gebruik op m'n Samsung i8910HD ProfiMail 3.14 en die werkt bij mijn 12 mail accounts perfect.
Zou op jouw 5800 ook moeten werken denk ik omdat die ook hetzelfde os. heeft ;)

De applicatie heb ik via de Samsung Application Store gekocht.
Je kan 'm eerst proberen voor je 'm aanschaft.
Daar staan trouwens heel wat applicaties (klik ff aan de linkerkant in 1 van de ''Top Categories") die speciaal voor Symbian S60v5 zijn (Samsung i8910HD/Nokia 5800/N97/SE Satio) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:42:
Ik gebruik thuis wifi. Foon maakt dan direct verbinding met mijn WLAN. Maar net terug van weekendje waarin ik een andere wlan verbinding heb gebruikt. Nu ben ik weer thuis en elke keer als ik wil internetten, vraagt hij mij steeds extra welke verbinding hij moet gebruiken voor het internet. Terwijl ik de tijdelijke bestemming I(WLAN) er al vanaf heb gegooid. Enig idee hoe ik deze melding weg kan krijgen, dat hij automatisch mijn wifi gebruikt? Voor zover ik weet heb ik niet aan de instellingen zitten klungelen...
Controleer of je internet op easyWlan staat of wat de prioriteit van je 1e verbinding is. Ik heb deze op m'n thuis wlan staan (met daaronder de wlan's van m'n vrienden en familie) en dan pas T-Mobile internet. Ik heb wel aanstaan dat hij moet vragen om de verbinding, maar dat heeft er mee te maken dat m'n vaste internet thuis dat weleens uitvalt, en dan wil ik op m'n gsm kunnen kiezen voor een UMTS-verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catt4u schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:14:
[...]

Ik gebruik op m'n Samsung i8910HD ProfiMail 3.14 en die werkt bij mijn 12 mail accounts perfect.
Zou op jouw 5800 ook moeten werken denk ik omdat die ook hetzelfde os. heeft ;)

De applicatie heb ik via de Samsung Application Store gekocht.
Je kan 'm eerst proberen voor je 'm aanschaft.
Daar staan trouwens heel wat applicaties (klik ff aan de linkerkant in 1 van de ''Top Categories") die speciaal voor Symbian S60v5 zijn (Samsung i8910HD/Nokia 5800/N97/SE Satio) :)
Die ga ik even proberen, dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand?

heey,

ik heb last van een lichte waas op het scherm, vooral bij wit op het scherm is dit goed te zien. ik weet dat het aan het touchscreen gedeelte ligt, ma ben ik de enige? anders kan ik er mee naar een nokiapoint gaan en vraag een nieuw touchscreen gedeelte aan ter reparatie
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19
Ik heb gisteren de 8 GB uSD die in de verpakking zat vervangen door een exemplaar van Sandisk.

Telefoon startte voor geen meter meer op met het flash kaartje in de telefoon of hij liep vast. Er zit wel garantie, maar max. 6 maanden. Daarbij raakte ik ($!#$*&!@#) het kaartje ook nog kwijt, dus ik kon zowiezo een ander kopen.

Factory reset ook maar gedaan en zo waar ik heb ik e-mail notificatie/shortcut op het home screen met firmware 30.x. Leuk van Nokia, als je via back-up de settings terug zet, is die e-mail notificatie weer foetsie.

Meer mensen dit gehad ? Mijn vorige N73 slaagde er ook in om het flash kaartje corrupt te krijgen.

Let wel op dat je minimaal class 4 hebt. Class 2 kaartjes is eigenlijk vragen om problemen ivm de speed.

Waas over de LCD heb ik nog niet gezien. Ben eigenlijk nog meer onder de indruk van deze telefoon omdat ie bijna 4 weken kamperen/reizen in Afrika overleefd heeft met alle stof etc.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat het biepje voor nieuwe e-mail (om de vijf voeten bij mij) niet de playback van de radio onderbreekt? En ook dat het niet zo superlang trilt.

S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Ik heb een probleem met de voice recorder. Elke keer springt ie ineens op pauze.

-dit gebeurt zelfs als er continu geluid is
-de geheugenkaart zit niet vol. de bestanden zijn trouwens ook erg klein; een paar mb voor een half uur.
-ik neem op als mms compatible. werkt standard of high misschien wel goed?
-maakt niet uit of de toetsen geblokkeert zijn
-het zijn random tijden (bv 5m26s, 26m18s etc.)

Waar kan dit aan liggen?

Edit: Ik heb 't geprobeerd op high, maar dan stopt ie ook vanzelf (dit keer na 10m51s). Moet wel zeggen dat de kwaliteit heel goed is, maar als ie steeds stopt heb ik daar ook weinig aan. Als ik 't niet kan fixen dan moet ik dringend op zoek naar een andere recorder.

[ Voor 43% gewijzigd door Reemster op 19-08-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreddyFish schreef op maandag 13 april 2009 @ 20:18:
Mijn ervaring na een week gebruik zijn iets minder dan hierboven. Applicaties crashen bij mij geregeld, zo is Fring een aantal keer gecrashed en de internetbrowser ook (de meegeleverde, maar ook Opera Mini). Ineens kom je dan in het home screen en de applicaties draaien dan niet meer op de achtergrond. Ik heb geen idee hoe dat komt, ik vind het wel ontzettend irritant. Ik heb gisteren voor het eerst de telefoon uit- en weer ingeschakeld. Misschien is dat de oplossing voor het probleem, daar kan ik nog weinig over zeggen. Vandaag weinig met de telefoon aan de gang geweest en niet gecrasht, maar dat zegt dus niet veel. Ik draai overigens de v20.0.012 firmware.

Niet alleen applicaties crashen, ook is bij mij een paar keer het hele menu vastgelopen. Dit is echt een probleem van Symbian volgens mij. Hij reageert dan alleen nog op de aan/uitknop, maar daarmee kun je alleen de telefoon uitschakelen of van profiel wisselen, dus daar heb je vrij weinig aan. Na zo'n anderhalve minuut wachten pakt 'ie ineens de draad weer op. Echt heel irritant als dat gebeurt.

Wat ik verder echt heel vervelend vind is dat het schakelen tussen portret- en landschapview relatief lang duurt. Je zit zo twee seconden zonder beeld. Twee seconden is niet veel tijd natuurlijk, maar het is toch erg irritant als je per ongeluk je telefoon iets te schuin houdt en dat 'ie dan omschakelt of wanneer je een sms'je wilt typen en hij doet er lang over om naar het full screen qwertytoetsenbord te schakelen (landschapview).

Daarnaast heb ik ineens een rekening van vijf euro voor internetgebruik op mijn telefoon, terwijl ik altijd op WLAN zit. Ik heb alle overige access points gelijk in het begin al verwijderd. Ik verdenk de GPS-software Sygic McGuider ervan ongevraagd via A-GPS te werken. Maar als dat zo is valt het niet zozeer aan de Nokia 5800 te wijten, maar aan de software.
Dit is inderdaad bij mij ook het geval iemand enig idee of dit uit te zetten is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:36
sinds vandaag is is ns reisplanner xtra ook voor dit toestel beschikbaar
maar alleen krijg ik het programma niet gestart
hij zegt verbinding opzetten mislukt
controleer de java instelling op uw mobiel
hoe is dit te verhelpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:41:
niemand?

heey,

alvast bedankt!
Ik vrees dat je weinig kans hebt op garantie. Een touchscreen heeft altijd een waas. Maar zonder het te kunnen zien is het natuurlijk een beetje moeilijk beoordelen. Ga anders eens langs bij de winkel waar je hem gekocht hebt.
bladestar5314 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:46:
Jeej eindelijk!!! Die had ik gister nodig...

Bij mij werkt hij wel goed, alleen reisbewaking krijg ik niet actief. Aangezien ik 3 keer per week Gouda - Den Haag en 2 keer per week Gouda - Utrecht reis, zou dat wel fijn zijn...

[ Voor 30% gewijzigd door deepbass909 op 19-08-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:40:
[...]

Controleer of je internet op easyWlan staat of wat de prioriteit van je 1e verbinding is. Ik heb deze op m'n thuis wlan staan (met daaronder de wlan's van m'n vrienden en familie) en dan pas T-Mobile internet. Ik heb wel aanstaan dat hij moet vragen om de verbinding, maar dat heeft er mee te maken dat m'n vaste internet thuis dat weleens uitvalt, en dan wil ik op m'n gsm kunnen kiezen voor een UMTS-verbinding.
Hier ligt het niet aan, die prior. heb ik gelaten zoals die was, op nr. 1 en t-mobile op nr. 2.
Wel zie ik dat de verbinding met mijn eigen wlan wel vaak weg is, misschien dat'ier er daarom om vraagt. zou het dan aan de wlan kunnen liggen??? Wel vervelend, ik kan op de laptop wel gewoon alles met internet doen.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn telefoon steeds contact houdt met mijn wlan??

Verwijderd

Gisteravond haalde in mijn telefoon uit mijn broekzak,
en toen zat er opeens over 3/4 van het scherm allemaal strepen,
ik heb er niks verkeerds mee gedaan ofzo, het was er gewoon opeens..
batterij en alles er al uitgehaald enzo maar werkt niet,
dus denkt iemand te weten wat er precies kapot is?
en of dit onder de garantie valt..
vind dit best wel kut want heb hem pas 4 maanden

edit : al mijn touch toetsen enzo doen het wel nog gewoon

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 13:11 ]

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
bladestar5314 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:46:
Heb 'm net geïnstalleerd, maar hij werkte zonder problemen. Alleen vind ik de snelheid van de applicatie heel erg traag. Denk dus dat ik gewoon 9292ov.nl blijf gebruiken....

Verwijderd

ik heb nu iets vreemds ontdekt. Als ik op het homescreen de zoekfunctie en vervolgens personen gebruik, krijg ik een lijst die er iets anders uitziet dan wanneer ik vanuit het menu naar contactpersonen ga. Dit laatste doe ik normaal altijd. Maar via 'zoeken' en dan 'personen' krijg ik als eerste persoon een vreemde code die ik niet thuis kan brengen. Er staat geen tel.nr. Bij. Maar deze 'persoon' zie ik niet terug bij 'contactpersonen' via het menu. Wat ik ook verander bij de onbekende naam,code, ik kan hem niet verwijderen. Meer mensen met extra namen die niet thuis te brengen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Laatst online: 06-07 10:06
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:28:
ik heb nu iets vreemds ontdekt. Als ik op het homescreen de zoekfunctie en vervolgens personen gebruik, krijg ik een lijst die er iets anders uitziet dan wanneer ik vanuit het menu naar contactpersonen ga. Dit laatste doe ik normaal altijd. Maar via 'zoeken' en dan 'personen' krijg ik als eerste persoon een vreemde code die ik niet thuis kan brengen. Er staat geen tel.nr. Bij. Maar deze 'persoon' zie ik niet terug bij 'contactpersonen' via het menu. Wat ik ook verander bij de onbekende naam,code, ik kan hem niet verwijderen. Meer mensen met extra namen die niet thuis te brengen zijn?
Ja, ik heb er twee.
Ze zijn niet te veranderen of verwijderen.

Edit: Ik heb geprobeerd om ze te verwijderen, en dat lukte niet, maar.....10 minuten later keek ik weer, en toen waren ze weg 8)7 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door TifKag op 21-08-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TifKag schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:06:
[...]

Ja, ik heb er twee.
Ze zijn niet te veranderen of verwijderen.

Edit: Ik heb geprobeerd om ze te verwijderen, en dat lukte niet, maar.....10 minuten later keek ik weer, en toen waren ze weg 8)7 8)7
Doet me denken aan hacker- of spywareachtig spul, of zal dat wel meevallen....? (ik zit nl. nogal veel te internetten/downloaden met de telefoon :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 18:17
Nice, check this:
http://www.allaboutsymbia...0_Navigation_Edition-.php

Die ziet er fraai uit!!
Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutsymbian.com/images/news/devices/5800NE/5800ne-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
hij lijkt een stuk dunner maar dat zal wel bedrog zijn

[ Voor 106% gewijzigd door haakjesluiten op 21-08-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Crazyanz schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:20:
idd hij is hetzelfde alleen als ik de highres image bekijk zie ik bovenin een 2e opening van de sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

mexel schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 08:21:
[...]

idd hij is hetzelfde alleen als ik de highres image bekijk zie ik bovenin een 2e opening van de sensor
Sensor? Bedoel je de oor-sensor/lichsensor unit? Das bij mij ook twee plekjes. Zit gewoon achter het glas. IRL zie je de oorsensor bijna niet though, maar op die foto issie overduidelijk aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

McKaamos schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 09:52:
[...]

Sensor? Bedoel je de oor-sensor/lichsensor unit? Das bij mij ook twee plekjes. Zit gewoon achter het glas. IRL zie je de oorsensor bijna niet though, maar op die foto issie overduidelijk aanwezig.
idd nu dat ik beter kijk zie ik het ook op het toestel
camera is beter dan mijn ogen denk ik zo :p

verder zie ik dezelfde foon als de tube
zal wel andere spul inzitten voor alleen de nav enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Crazyanz schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:20:
Bedrog inderdaad:
The phone itself is a standard Nokia 5800 XpressMusic, which has been one of Nokia's best sellers since its release 9 months ago. The 5800 Navigation Edition is cosmetically different; it replaces the black plastic bevel around the upper outside of the phone with a silver plastic bevel, giving the 5800 Navigation Edition a unique look.
Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutsymbian.com/images/news/devices/5800NE/5800ne-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

mexel schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:01:
[...]

idd nu dat ik beter kijk zie ik het ook op het toestel
camera is beter dan mijn ogen denk ik zo :p

verder zie ik dezelfde foon als de tube
zal wel andere spul inzitten voor alleen de nav enz
Nee, tis exact dezelfde telefoon, maar wordt geleverd met een OVI Maps licentie voor navigatie ipv een bon voor muziek uit de OVI Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je het trilalarm uitzet bij de wekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 14:30
Heeft iemand een idee waarom het zo lang duurt voordat firmware 30.0.011 via NSU beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:45:
Weet iemand hoe je het trilalarm uitzet bij de wekker?
Is profiel afhankelijk. Snachts op een trilvrij profiel zetten lijkt me.
lauw8 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:58:
Heeft iemand een idee waarom het zo lang duurt voordat firmware 30.0.011 via NSU beschikbaar is?
Geen flauw idee, maar klote is het wel. Ik wacht er ook nogsteeds op.

[ Voor 36% gewijzigd door McKaamos op 22-08-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:42:
Niemand die dit ook steeds heeft? Ik heb mijn wifi als standaardverbinding geinstalleerd.
Wat ik vreemd vind, als ik toegangspunten wil wijzigen bij internet, e-mail etc. zie ik nu alleen nog maar 'internet' en 't-mobile internet' etc. staan, maar ik kan nergens mijn wlan-verbinding vinden. Dat heeft er denk ik mee te maken dat hij niet automatisch naar mijn wlan gaat. Maar eerst deed 'ie dat dus wel (voordat ik een weekendje weg was en op die plek een andere wlan heb gebruikt, die ik er nu weer afgegooid heb).
Ik zou dus graag bij 'internet' toeganspunt ook mijn wlan willen instellen/terugvinden, zodat ik die kan instellen. Dan hoeft hij nooit meer te vragen met welke verbinding ik verbinding wil maken... :(
Nu moet ik dus elke keer als ik op het internet ga (dus ook als ik al verbonden ben met mijn wlan via 'verbindingen' ), een extra handeling verrichten, idem dito met e-mail ophalen, accuweather, tuninfm, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

lauw8 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:58:
Net gekeken, hier geeft ie al v30 aan via NSU hoor. Misschien nog eens checken?

Ben alleen nog aan het twijfelen of ik zal updaten... zie meer nadelen als voordelen voorbijkomen hier. Plus dat je waarschijnlijk een harde reset nodig hebt zoals ik op het Nokia support forum regelmatig lees. Als downgraden nou mogelijk was zou ik niet zo lang twijfelen...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES! Ik heb het eindelijk weer gevonden. Bij instellingen internet, naar toegangspunt, naar automatisch instellen. En dan nogmaals toegangspunten instellen, en dan komt de WLAN wel tevoorschijn. Nu werkt die hopelijk meteen met alle internetapplicaties.
>:)
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 20:52:
[...]

Niemand die dit ook steeds heeft? Ik heb mijn wifi als standaardverbinding geinstalleerd.
Wat ik vreemd vind, als ik toegangspunten wil wijzigen bij internet, e-mail etc. zie ik nu alleen nog maar 'internet' en 't-mobile internet' etc. staan, maar ik kan nergens mijn wlan-verbinding vinden. Dat heeft er denk ik mee te maken dat hij niet automatisch naar mijn wlan gaat. Maar eerst deed 'ie dat dus wel (voordat ik een weekendje weg was en op die plek een andere wlan heb gebruikt, die ik er nu weer afgegooid heb).
Ik zou dus graag bij 'internet' toeganspunt ook mijn wlan willen instellen/terugvinden, zodat ik die kan instellen. Dan hoeft hij nooit meer te vragen met welke verbinding ik verbinding wil maken... :(
Nu moet ik dus elke keer als ik op het internet ga (dus ook als ik al verbonden ben met mijn wlan via 'verbindingen' ), een extra handeling verrichten, idem dito met e-mail ophalen, accuweather, tuninfm, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:54:
[...]

Net gekeken, hier geeft ie al v30 aan via NSU hoor. Misschien nog eens checken?

Ben alleen nog aan het twijfelen of ik zal updaten... zie meer nadelen als voordelen voorbijkomen hier. Plus dat je waarschijnlijk een harde reset nodig hebt zoals ik op het Nokia support forum regelmatig lees. Als downgraden nou mogelijk was zou ik niet zo lang twijfelen...
Dan ben ik heel benieuwd welke product code jij gebruikt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

lauw8 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 10:56:
[...]

Dan ben ik heel benieuwd welke product code jij gebruikt???
Ik heb iig deze: 0576907: 5800 Netherlands NL CV R
Die gaf een paar dagen geleden nog V21

Edit: Nogsteeds V21

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 23-08-2009 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZZle1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 11:39
}:|
Ik krijg -volgens mij sinds de update naar v30- om de haverklap strepen in m'n beeldscherm.
De strepen zijn zo erg dat je er niks meer in kan zien, maar het touchscreen werkt nog wel, want bij het indrukken van knoppen waarvan je intuitief weet waar ze staan (bv. de snooze of stop bij de wekker) werken nog wel.

Meer mensen hier last van?
Is dit een gevalletje 'langs de nokia care center' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
McKaamos schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 11:07:
[...]

Ik heb iig deze: 0576907: 5800 Netherlands NL CV R
Die gaf een paar dagen geleden nog V21

Edit: Nogsteeds V21
Het is me gelukt, maar niet via NSU. Ik heb Phoenix gedownload en de firmware file, en zo m'n telefoon geupdate naar 30.0.011 !

Ik merk nog niet veel van deze update, alleen dat ie ietsjes sneller is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Mijn productcode is 0578174, blijkbaar is het een geïmporteerd Frans toestel.

Maargoed, ik zal ook maar eens updaten, hopelijk krijg ik er geen spijt van...

@lauw8: kun je me eens DM'en waar je dat Phoenix e.d. download?

[ Voor 17% gewijzigd door Sp33dFr34k op 23-08-2009 14:09 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. misschien duurt de v30 via NSU zo lang bij bepaalde productcodes omdat nokia nu doorheeft dat deze toch niet helemaal goed gelukt is oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZe NL
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-08 20:39
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:01:
Gisteravond haalde in mijn telefoon uit mijn broekzak,
en toen zat er opeens over 3/4 van het scherm allemaal strepen,
ik heb er niks verkeerds mee gedaan ofzo, het was er gewoon opeens..
batterij en alles er al uitgehaald enzo maar werkt niet,
dus denkt iemand te weten wat er precies kapot is?
en of dit onder de garantie valt..
vind dit best wel kut want heb hem pas 4 maanden

edit : al mijn touch toetsen enzo doen het wel nog gewoon
Dat heb ik ook gehad, het bleek drukschade te zijn.
Toen heb ik dat maar laten maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZZle1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 11:39
oZe NL schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 14:12:
[...]

Dat heb ik ook gehad, het bleek drukschade te zijn.
Toen heb ik dat maar laten maken..
Viel het onder de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Drukschade, dus vrees van niet... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
Sp33dFr34k schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:44:
Mijn productcode is 0578174, blijkbaar is het een geïmporteerd Frans toestel.

Maargoed, ik zal ook maar eens updaten, hopelijk krijg ik er geen spijt van...

@lauw8: kun je me eens DM'en waar je dat Phoenix e.d. download?
Download hier de patched version van Phoenix:
http://www.ipmart-forum.com/showthread.php?t=384087

Download hier de file die heet Nokia_firmware_RM_356_EMEA_30.0.011_v7.0.exe:
http://www.dotsis.com/mob...e/index.php/t-171668.html

Vervolgens installeer je eerst Phoenix en dan de Firmware.

Dan zoek je de optie "Firmware update" in Phoenix. Verder niet lastig.

Succes!

[ Voor 17% gewijzigd door lauw8 op 23-08-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Heb sinds vanochtend het probleem dat m'n internet browser op m'n 5800 blijft vastlopen. Eerste pagina laadt hij nog, maar zodra ik ergens anders naa toe wil navigeren blijft de browser hangen. Heb de cache al gecleared, maar dit helpt helaas niet. Zijn er nog andere mogelijkheden (behalve een harde reset (heb geen zin al m'n apps opnieuw te moeten installeren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Thanks lauw8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Ik vind het jammer dat je de browser niet kan gebruiken om echt mee te surfen, dus op normale sites, niet de mobiele.
Want elke keer wanneer ik een normale site bezoek, duurt het eerst een dag voordat het geladen is en is het dan eenmaal geladen, dan crasht de browser wanneer ik verder surf.
Komt dit door het beperkte ram geheugen of is de browser gewoon buggy?

Neem bijvoorbeeld Safari op de iPhone/iPod Touch: manmanman, wat kon ik daar lekker op surfen, sites laden bijna net zo snel als op mijn pc + dat ik gewoon kan blijven surfen, want Safari crasht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:23
@RnB

Ik heb nog weinig last gehad van zo'n probleem met de browser. Ik gebruik wel 3 verschillende browsers, namelijk:
- De ingebakken browser
- Opera Mobile
- Digia @web

Die laatste vind ik zelf echt heel prettig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Walkman schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 07:46:
Zijn er nog andere mogelijkheden (behalve een harde reset (heb geen zin al m'n apps opnieuw te moeten installeren)?
Nope!
Volgende x eerst een back-up maken op OVI mss? Dat bespaart een hoop installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Ik installeer eigenlijk niets nieuws erop, dus backuppen leek me niet echt nodig. Contacten etc, heb ik al staan. En dat juist de standaard browser nu niet werkt na een paar maanden gewoon gebruik vindt ik wel heel slecht....

@jbdeiman:
Digia @web kende ik nog niet, die werkt perfect, thanks. Liefst zou ik opera mini gebruiken, maar dat hij om de zoveel tijd crasht weerhoudt me daarvan, want verder is het de snelste.

[ Voor 30% gewijzigd door Walkman op 24-08-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 10:26
Zijn er mensen die ook een een muziek bon hebben uit een ander land? Mijn telefoon komt bij studentmobiel weg, en er zit een muziek bon bij voor .ch (Tsjechië gok ik?).
Die kan ik dus niet activeren vanaf mijn telefoon. Meer mensen hier problemen mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Eddos schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:09:
Zijn er mensen die ook een een muziek bon hebben uit een ander land? Mijn telefoon komt bij studentmobiel weg, en er zit een muziek bon bij voor .ch (Tsjechië gok ik?).
Die kan ik dus niet activeren vanaf mijn telefoon. Meer mensen hier problemen mee gehad?
.ch = confederatio helvetica = zwitserland.

tsjechie is .cz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Jep, ik heb er eentje uit Duitsland. Maar dat is geen groot probleem, gewoon het land veranderen en daar een account aanmaken. Dan kan je pincodverzilveren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:31:
[...]

Jep, ik heb er eentje uit Duitsland. Maar dat is geen groot probleem, gewoon het land veranderen en daar een account aanmaken. Dan kan je pincodverzilveren. ;)
Thanx, ik heb er een uit italie maar heb de bon nog steeds liggen, veel te druk met de telefoon zelf ... :p
RnB schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:06:
Ik vind het jammer dat je de browser niet kan gebruiken om echt mee te surfen, dus op normale sites, niet de mobiele.
Want elke keer wanneer ik een normale site bezoek, duurt het eerst een dag voordat het geladen is en is het dan eenmaal geladen, dan crasht de browser wanneer ik verder surf.
Komt dit door het beperkte ram geheugen of is de browser gewoon buggy?

Neem bijvoorbeeld Safari op de iPhone/iPod Touch: manmanman, wat kon ik daar lekker op surfen, sites laden bijna net zo snel als op mijn pc + dat ik gewoon kan blijven surfen, want Safari crasht niet.
Bij mij vallen zowel de gewone browser, digia en opera geregeld uit. Ik gebruik nu de st. Browser. De ene keer krijg ik de mobiele sites, de andere keer wel de normale. Geen idee waar dit door kan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Ja, ik had het dus ook met die andere 2 browsers. Lijkt mij een ram probleem, zodra die volloopt, dat ie gewoon crasht. Klinkt logisch iig.
Plus het feit dat ik iedere keer wanneer mijn foon vastliep, zag ik dat ie maar 3MB ram vrij had. Met een 'lichte' site zweeft dit rond de 20, 15MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Even tussendoor, hoe zie je dat vrije ram überhaupt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Daar gebruikte ik Epocware Taskmanager voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
RnB schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:31:
Ja, ik had het dus ook met die andere 2 browsers. Lijkt mij een ram probleem, zodra die volloopt, dat ie gewoon crasht. Klinkt logisch iig.
Plus het feit dat ik iedere keer wanneer mijn foon vastliep, zag ik dat ie maar 3MB ram vrij had. Met een 'lichte' site zweeft dit rond de 20, 15MB.
Ik heb dan wel veel meer ram en geheugen op m'n i8910HD maar om problemen te voorkomen heb ik een maand geleden via de Samsung Application Store de applicatie MemoryUp Professional gekocht.
Is net zoiets als '[url="htpp://www.memokit4all.com"]memokit[/url]' op m'n pc en dat werkt heel goed ;)
Draait gewoon op de achtergrond en je merkt er niets van; Doet gewoon z'n werk.

Dit zou ook op de 5800 en N97 moeten draaien omdat het voor S60v5 is.
Je kan de applicatie eerst proberen voor je 'm koopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
Weet iemand wat een blauw en wat een rood vierkantje in het puzzelstukje betekend bij geinstalleerde toepassingen?

Het is niet Nokia of Third Party, het is niet veel of weinig gebruikt, het is niet op het telefoongeheugen of op de geheugenkaart, want dit staat er achter met een ikoon (geheugenkaart). Met Google kan ik het niet vinden, en in het help bestand staat het ook niet opgenomen bij geinstalleerde toepassingen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de standard internet browser van deze foon zitten een paar standard bookmarks, nu wil ik deze verwijderen maar dat is niet mogenlijk.

Heeft iemand een idee hoe ik deze bookmarks wel kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Denk dat dat niet gaat omdat die bij je provider horen? Net zoals je de T-Mobile internetverbinding niet kunt verwijderen bijvoorbeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Op een Iphone kan je toetsontgrendelen door te 'strepen' op het scherm. Nu heb ik dit ook een keer gezien voor de nokia. Wie weet waar ik deze applicatie kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Jumpman schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:31:
Weet iemand wat een blauw en wat een rood vierkantje in het puzzelstukje betekend bij geinstalleerde toepassingen?

Het is niet Nokia of Third Party, het is niet veel of weinig gebruikt, het is niet op het telefoongeheugen of op de geheugenkaart, want dit staat er achter met een ikoon (geheugenkaart). Met Google kan ik het niet vinden, en in het help bestand staat het ook niet opgenomen bij geinstalleerde toepassingen.
Volgens mij is dat Java of SIS applicatie. Rood vierkantje voor SIS, blauw puzzelstukje voor Java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:03

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik stond vanmiddag bij de Hi winkel om m'n abbo te verlengen en een 5800 erbij te nemen. Nu bleven ze daar volhouden dat ik een internet abbo erbij moest nemen als ik navigatie wil gaan gebruiken op m'n telefoon. Nou lijkt mij dat compleet onzin, als ik bv. Garmin of we travel uit de TS koop heb ik toch niet iedere keer een internet verbinding nodig als ik ergens naartoe wil navigeren? Als dat bij Nokia maps of googlemaps zo is snap ik dat nog wel, maar bij andere toch niet:?
Overigens kreeg ik zo'n beroerd verlenings aanbod dat als ik een sim-only abbo neem en de 5800 los koop 150 euro in 2 ajar goedkoepr uitben en 2x zoveel belminuten heb, dus dat werd hem neit.

maar kan iemand die een 5800 heeft dat van die navigatie bevestigen/ontkrachten ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Ik heb de nokia 5800 en gebruik hem in combinatie met Garmin Mobile XT. Tom Tom werkt nog niet op s60v5, maar bij deze applicatie kan je prima instellen geen internet/ dataverbinding te gebruiken. Ik heb een beetje het idee dat de verkoper:
1) Niet weet waar hij over praat?
2) Probeert je het internet abonnement aan te smeren, zodat hij meer ontvangt?

Nokia Maps kan je ook gebruiken zonder internetverbinding, hoe en wat precies weet ik niet maar je moet kaarten e.d. kopen/ downloaden geloof ik. (google maar ff, dan vind je het wel)

Ik ben op vakantie geweest en in de instellingen van de navigatie (Locatie in het menu) kan je instellen welke verbindingen die mag gebruiken. Hier in Nederland heb ik wel een internet abonnement, dus heb ik alles uit staan, kom ik in het buitenland, dan gebruik ik geen aGPS (Assisted GPS) en geen dataverbinding, alleen de ingebouwde (of een evt. externe) GPS.
Werkt prima, wil je hem vaak gaan gebruiken voor routeplanning is het wel aan te raden om een externe (bluetooth) GPS aan te schaffen die doen het vaak wat beter dan de interne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 20:52

Rmg

sapphire schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:47:
Ik stond vanmiddag bij de Hi winkel om m'n abbo te verlengen en een 5800 erbij te nemen. Nu bleven ze daar volhouden dat ik een internet abbo erbij moest nemen als ik navigatie wil gaan gebruiken op m'n telefoon. Nou lijkt mij dat compleet onzin, als ik bv. Garmin of we travel uit de TS koop heb ik toch niet iedere keer een internet verbinding nodig als ik ergens naartoe wil navigeren? Als dat bij Nokia maps of googlemaps zo is snap ik dat nog wel, maar bij andere toch niet:?
Overigens kreeg ik zo'n beroerd verlenings aanbod dat als ik een sim-only abbo neem en de 5800 los koop 150 euro in 2 ajar goedkoepr uitben en 2x zoveel belminuten heb, dus dat werd hem neit.

maar kan iemand die een 5800 heeft dat van die navigatie bevestigen/ontkrachten ?
wil je de navigatie gebruiken van nokia maps dan heb je wel internet nodig of je moet de kaarten via de pc suite laden. klok klepel gevalletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Raz- schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:42:
[...]

wil je de navigatie gebruiken van nokia maps dan heb je wel internet nodig of je moet de kaarten via de pc suite laden. klok klepel gevalletje
Euh, volgens mij iets meer dan een klok klepel gevalletje. Meer een verkoper (zoals ik wel vaker merk) die slim probeert te verkopen, of gewoon echt de kennis ontbeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:03

sapphire

Die-hard pruts0r

Duidelijk een verkoper die me wat aan probeerde te smeren overigens, jammer voor hen ben ik altijd heeeeel duidelijk in wat ik wel en niet wil.
Gelukkig dus heb je niet perse een data abbo nodig voor navigatie, en een externe GPS muis is mss ook handig, ook ivm emt geotagging emt m'n dSLR wel leuk. Het is overigens geen super belangrijk feature hoor of eht GPS goed werkt aangezien ik bijna altijd de beschikking heb over de tomtom van mijn vriendin, maar voor de gevallen dat ik die neit heb vind ik het wel handig om te hebben op een nieuwe telefoon als ik dan toch iets nieuws ga nemen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:13:
Duidelijk een verkoper die me wat aan probeerde te smeren overigens, jammer voor hen ben ik altijd heeeeel duidelijk in wat ik wel en niet wil.
Gelukkig dus heb je niet perse een data abbo nodig voor navigatie, en een externe GPS muis is mss ook handig, ook ivm emt geotagging emt m'n dSLR wel leuk. Het is overigens geen super belangrijk feature hoor of eht GPS goed werkt aangezien ik bijna altijd de beschikking heb over de tomtom van mijn vriendin, maar voor de gevallen dat ik die neit heb vind ik het wel handig om te hebben op een nieuwe telefoon als ik dan toch iets nieuws ga nemen :)
externe gps heb je voor de nokia 5800 dus niet nodig. NOkia maps kun je ook prima gebruiken zonder abo, wat je wel moet doen is met nokia map loader gratis kaarten downloaden die je wilt hebben, kleine moeite en (voor mij) genoeg details. Maar om te navigeren moet je idd. wel betalen, ook al gebruik je bijv. wifi, je moet een licentie kopen.
Dan kun je idd. beter een ander programma erbij kopen of gratis downloaden (als die bestaan, ben ik nog niet achter).
Nav 4 all is helemaal gratis, maar krijg ik nog niet genoeg voor elkaar.
Het mooist zou zijn als je via wifi gratis een route ergens kunt ophalen en ook opslaan, zodat je onderweg zonder internetverbinding toch de beschrijving kunt volgen.
Iemand hiervoor een goede suggestie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
sapphire schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:47:

Ik heb geen Hi, maar ik kan me voorstellen dat je bij Hi ook een gratis variant hebt (daar betaal je dat veel extra voor). Maar voor navigatie heb je geen internet nodig als je Garmin of Sygic installeert. Voor nokia maps wel, die haalt zijn data van internet. Waar je wel internet voor nodig hebt is voor de GPS hulpje A-GPS. Je kan dit ook uitzetten (gps zoeken duurt veel langer) en dan heb je geen internet abo nodig (behalve als je ook gratis internet abo hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het niet voor elkaar met die muziekbon uit Italie. Heb een account aangemaakt bij music store, bij land: italie, maar als ik pincode invoer, kan hij geen gebr.naam/ww vinden of geen geldige pin.
Of moet ik het vanaf de telefoon zelf doen?
Ik kan geen italiaans, dat maakt het lastig. Ook geprobeerd bij music.nokia.uk maar ook daar geen succes.
Misschien vul ik een verkeerd telefoonnummer in, maar als ik 31 invul ipv. dat italaanse nummer, lukt het ook niet want dan zegt hij dat het land weer niet klopt (voor zover ik italiaans probeer te lezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
Ik heb mijn exchange mail van het werk ingesteld op mijn telefoon, werkt prima!
Maar de mail server gebruikt een eigen certificaat dus ik krijg de vraag of ik het certificaat nu wil accepteren, in de toekomst altijd wil accepteren of wil weigeren. Ik heb altijd accepteren geselecteerd. Ondanks dat vraagt hij elke keer wat ik met dat certificaat wil doen. Buiten dat het irritant is kan ik mijn mail ook niet automatisch laten ophalen. Heeft iemand hier een (mogelijke) oplossing voor zodat ik die vraag niet elke keer krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 13:29
Alhoewel de 5800 niet als zakelijk toestel is bedoeld en ik een mooie E71 heb liggen, kan ik er toch niet zonder en gebruik ik het ook voor mijn agenda en e-mail van mijn werk. Gaat redelijk, maar wat ik irritant vindt is dat de taken overal in de agenda weergave staan. Bij mij betekent dit dat in het homescreen een lange lijst met taken staat en daar tussen een paar afspraken. Is er een methode om alleen de afspraken weer te geven ?
Pagina: 1 ... 28 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic