Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thealterego1 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:45:
[...]Dat maakt niet uit in dit geval, T-Mobile heeft de update nog steeds niet vrijgegeven...
Voor de T-Mobile mensen; de update is beschikbaar. (135,3 MB, versie 20.0.012)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:56:
[...]

De handleiding die ik daarvan gebruikt heb (Garmin Mapsource) is net niet helemaal compleet. je snapt het al net dat stukkie wat ik nodig heb. Welke handleiding/manier heb jij gebruikt?
Op Flitspaal.nl heb je ook een forum... even checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 13:56
LeVortex schreef op woensdag 01 april 2009 @ 11:59:
Loopt de browser vast voor of na de update? bij mij stond V20 er standaard al op en de hele dag gebrowsed zonder afsluiter/vastloper
Na de update .. had ik vantevoren niet. Ik ga eens kijken of ik de afsluiter kan reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormblade32
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07-2014

stormblade32

_-"Stormblade"-_

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:57:
[...]

Voor de T-Mobile mensen; de update is beschikbaar. (135,3 MB, versie 20.0.012)
Geweldig, maar ik zag na de update dat het een t mobile theme heeft gekregen met bijbehorende intro, das wat minder. Maar ja....

Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:41

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

stormblade32 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:01:
[...]

Geweldig, maar ik zag na de update dat het een t mobile theme heeft gekregen met bijbehorende intro, das wat minder. Maar ja....
Inderdaad wat minder... Krijg jij ook een systeemfout als je op zoekopdracht klikt?
Edit: Laat maar, iets te snel gevraagd. Probleem was al voorbij gekomen, kwestie van je geheugenkaartje even opnieuw erin doen.

[ Voor 15% gewijzigd door thealterego1 op 01-04-2009 19:25 ]

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Voor de mensen die hun geheugenkaartje willen upgraden naar iets groters, ik heb een paar weken geleden deze gekocht. €58,-
Het is een 16GB Class 6 MicroSDHC kaart van Transcend.

Ik had eerder iets gelezen op een ander forum over langzamere 16GB kaarten van Sandisk die corrupt raakten. Ik heb hem nu een tijdje in gebruik en geen enkel probleem ermee. Wordt gewoon herkend en werkt lekker snel.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 15:24:
Navigeren doe ik met Garmin XT en nu ben ik op zoek naar een garmin-bestand om gewaarschuwd te worden voor flitspalen. Bestaat zoiets en wie weet hoe en waar ik dat moet doen?
benelux flitspalen:
http://www.2shared.com/file/5230320/43c81780/Poi.html

bestand kopieren naar:
geheugenkaart/garmin/poi

en dat was het al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 09:55

vDR

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:40:
[...]

benelux flitspalen:
http://www.2shared.com/file/5230320/43c81780/Poi.html

bestand kopieren naar:
geheugenkaart/garmin/poi

en dat was het al.
en wat als er updates zijn hiervoor?
hoe gaat dat in zijn werk dan?
hoe kom je eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg over paar dagen ook de Nokia 5800.. alleen wil ik niett betalen voor de navigatie. Is er een gratis versie? En dan bedoel ik echt gratis, dus geen maps die wordne gedownload van t internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Nee.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Heeft iemand van jullie tetris op zijn/haar tube? Ik kan het nergens vinden (heb de search functie gebruikt)
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Icyzer noemde het al even maar nokia photo browser (http://betalabs.nokia.com/betas/view/nokia-photo-browser) is idd een hele mooie app! veel soepeler/snellere manier om door je fotos heen te lopen (de eerste keer moet hij wel even alle thumbnails laden) en de gezichtsherkenning (werkt aardig) en ingedrukt houden voor vergrootglas zijn erg leuke features. zeker het proberen waard :).
las vandaag trouwens ook dat de verbeterde email client (nokia email) in mei verwacht wordt voor de 5800xm/s60v5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
Ik wil deze telefoon ook gaan kopen, want de wachttijd voor de N97 duurt mij te lang.

Maar waarom is zo'n goeie telefoon als deze zo goedkoop?????

Een nieuwe N95 is nog duurder, terwijl dat model 2 jaar ouders is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06
lagere specs en minder features?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt het touchscreen van de nokia 5800? Is het een beetje te vergelijken met de Iphone of meer als de touchwiz?

En heb je internet echt nodig voor deze telefoon of kan je de update ook gewoon via je computer downen?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
Minder features?? Alleen de camera is iets minder, voor de rest is de 5800 alleen maar beter.

Zie deze website voor de exacte specs vergelijking:
http://www.nieuwemobiel.nl/compare.php

Dus ik snap het nog steeds niet??!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
@2Bier

je kan hem ook gewoon updaten via de pc en het touchscreen werkt supper ik heb geen ervaring met de iphone en de touchwiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimera2 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 09:54:
@2Bier

je kan hem ook gewoon updaten via de pc en het touchscreen werkt supper ik heb geen ervaring met de iphone en de touchwiz
En gebruik je gewoon je vinger of zo'n stylus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:23

Vis

Updaten via pc ging nu wel!!
Heb nu de nieuwste, en mijn bestanden stonden nog gewoon op de telefoon.. beetje raar maja

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
@ 2Bier
Ik doe het gewoon met mijn vinger en het gaat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 09:55:
[...]

En gebruik je gewoon je vinger of zo'n stylus?
vinger eigenlijk altijd, heel soms stylus, maar dat vind ik gewoon fijner bij guitar rock hero ofzoiets. sms en internet gewoon met vingers.

iTouch en Touchwiz zit die tussen in denk ik. (touchwiz is toch de goedkopere versie van de omnia?) De omnia vond ik niet fijn, scrollen lukt niet (tenminste met de vinger, de stylus was kwijt 8)7 dus heb ik niet geprobeerd). iPhone/iTouch heeft multitouch wat vooral het zoomen makkelijk maakt. Je moet iets harder drukken op het scherm dan bij de iPhone. Het werkt echter fijn, na een paar minuten begin je het al echt onder de knie te krijgen.. Alleen is het even uitzoeken wat alle icoontjes betekenen bij bijvoorbeeld het smsen en browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 20:38:
Ik krijg over paar dagen ook de Nokia 5800.. alleen wil ik niett betalen voor de navigatie. Is er een gratis versie? En dan bedoel ik echt gratis, dus geen maps die wordne gedownload van t internet.
Er is wel een gratis versie deze stond bij het topic start
http://we-travel.co.cc/index.php
Geen idee of het was is maar dan moet je even kijken

[ Voor 32% gewijzigd door chimera2 op 02-04-2009 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
lauw8 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 09:45:
[...]

Minder features?? Alleen de camera is iets minder, voor de rest is de 5800 alleen maar beter.

Zie deze website voor de exacte specs vergelijking:
http://www.nieuwemobiel.nl/compare.php

Mja, enige dat ik kan bedenken is dat de N95 volgens mij ook een 3D processor aanboord heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 08:48
lauw8 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 09:45:
[...]

Ik vermoed dat het als volgt is: Nokia stapt met dit toestel in de touchscreen markt. Door het toestel goedkoop te maken, kopen veel mensen het toestel. Hiermee kunnen mensen wennen aan het systeem en is het voor ontwikkelaars interessant om software te maken. En dat is wat Nokia wil: veel beschikbare software op het moment dat het vlaggenschip, de N97 geintroduceerd wordt. In de marketing is een lage prijs een beproefd instrument om marktaandeel te krijgen in dit voor Nokia nieuwe segment. Ik denk dat de productiekosten meevallen, dus Nokia zal er ook niet op verliezen. Ik ben overigens niet onder de indruk van de plastic body. Zeker niet als je het vergelijkt met de oerdegelijke en zakelijke E71. Veel exemplaren van de 5800 kampen met ruimte tussen de coverdelen en/of krakend geluid als je op het touchscreen drukt. Mijn huidige exemplaar (de tweede) is overigens goed. Eén ding is duidelijk, als je slim koopt (299 voor een los toestel) krijg je heel veel waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
coenox schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:26:
[...]

Eén ding is duidelijk, als je slim koopt (299 voor een los toestel) krijg je heel veel waar voor je geld.
Je hebt denk ik helemaal gelijk wat de positionering en verkoop tactiek van Nokia is voor deze telefoon ;)

Ik wilde al heel lang een smartphone met touchscreen, maar met hardware tb en die heeft Nokia niet.
Van de zaak heb ik een E90 en dat werkt toch lekkerder met een volledig hardware tb.
Daarom sinds november gekozen voor de SEX1 met WM en die bevalt me nu heel erg goed :)
Was alleen wel erg wennen aan WM omdat ik Nokia's gewend ben (en een SE K800i)

Ik ga dan ook wachten op de N97 met Symbian en hoop dat die net zo goed is als de SEX1.

Wat dat slim kopen aangaat; Kijk hier eens.
Als je een éénjarig abo neemt kost ie maar 129 euro + 12 X 17 euro/maand = 333 euro
Is wel 34 euro meer, maar dan heb je wel 12 X 150 min. beltegoed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:48
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:58:
Voor iedereen die internet radio op de 5800 wil hier is een snelle en makkelijke oplossing:

In de applicatie Realplayer die standaard op je 5800 staat kun je streaming koppelingen toevoegen. Een korte zoektocht naar links die gebruikt kunnen worden heeft het volgende al opgeleverd:
3fm, link: http://shoutcast.omroep.nl:8104
slamfm, link: http://stream2.slamfm.trueserver.nl:8000/slamfm

Beide links werken op mijn 5800, ik zit op het vodafone netwerk en heb een vodafone branded telefoon. Het voordeel is dat je gebruik maakt van een native applicatie het nadeel is dat het wat zoek- en instelwerk. Ik ben nog op zoek naar links voor radio 538, radio 1, freshfm etc. Iemand suggesties?
Deze werken inderdaad ook native in iTunes, erg handig.

FreshFM: http://stream22.multikabel.net:80/
Radio 538: http://82.201.100.9:8000/radio538

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vDR schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:59:
[...]

en wat als er updates zijn hiervoor?
hoe gaat dat in zijn werk dan?
hoe kom je eraan?
als je hem regelmatig wil updaten zul je het zelf moeten maken...
link was al eerder gegeven volgens mij www.flitspaal.nl
even aanmelden, naar downloads gaan, garmin en het pdf'je even doornemen....
vrij simpel en snel proces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Ik heb een aantal reacties verwijderd die hier niet thuishoren. Discussies over abonnementen en de bijbehorende prijzen kan in [ABO] Het 5800 Tube levertijden en abonnementen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
RonaldMcDonald schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:23:
[...]

Mja, enige dat ik kan bedenken is dat de N95 volgens mij ook een 3D processor aanboord heeft...
Ja, een 3D accelerator, maar die werd door maar een beperkt aantal programma's/games gebruikt, dus niet echt een gemis volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
lauw8 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:15:
[...]

Ja, een 3D accelerator, maar die werd door maar een beperkt aantal programma's/games gebruikt, dus niet echt een gemis volgens mij!
Heeft de 5800 overigens ook.

Trouwens, weet iemand hoe ik kan wakker worden met radio ipv debiel gepiep of een beltoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
bluppfisk schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:21:
[...]

Trouwens, weet iemand hoe ik kan wakker worden met radio ipv debiel gepiep of een beltoon?
Dat betwijfel ik, wat is je bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
Wat is de ervaring met Garmin en Nokia Maps??

Gaat het navigeren zelf even soepel als op de N95??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluppfisk schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:21:
[...]

dat kun je instellen in de instellingen van je ringtones ergens :p

kan die vibrator uitgezet worden als je wekker afgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 17:53
Dat is juist heerlijk. Wordt ik meteen wakker van!

Morgen krijg ik 'm ook binnen en heb alle applicaties die ik erop wil hebben al in een mapje staan en nog voordat de simkaart erin gaat, wordt er een update gedaan.

Het grote scherm, het touch gedeelte en de software zijn de dingen die me wel aan lijken te spreken :)

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lauw8 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:39:
Wat is de ervaring met Garmin en Nokia Maps??

Gaat het navigeren zelf even soepel als op de N95??
Garmin XT werkt voor mij goed, wel even wennen met adres invoeren... dat is minder makkelijk dan TomTom. Zeer snelle fix, maar ik gebruik ook AGPS. Je kan ook flitspalen en trajectcontrole uploaden, helaas (nog) geen stemmen. Geluid van speakers is natuurlijk ook goed. Nokia maps heb ik nog nooit gebruikt. Of het even soepel gaat als op de N95? Geen idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:23

Vis

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:55:
[...]

dat kun je instellen in de instellingen van je ringtones ergens :p

kan die vibrator uitgezet worden als je wekker afgaat?
Maar je kan de radio toch niet afspelen op alleen je telefoon? een headset is toch noodzakelijk?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
Weet iemand hoe je AGPS kunt uitschakelen bij Garmin (voor als ik in het buitenland ben)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:48
Welke GARMIN versie werkt op de 5800?
Krijg hem morgen binnen maar dan kan ik nu vast wat gaan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:25
QuiCk01 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 19:09:
Als het goed is deze: http://www.garmin.nl/product/?pid=010-11034-02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een gratis werkende Divx player gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb n ringtone van een kraaiende haan, die gebruik ik als wekker.
Wakker worden op de boerderij LOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
QuiCk01 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 19:09:
Versie 5.00.30 of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil via de site van mobistar mijn mms instellingen doorsturen en dan krijg ik een bericht van hun en als ik dat open vraagt hij pincode instelling configuratie???
welke code is dit? is dit een zelf ingestelde of bv 0000?

ik heb zover ik weet nooit een code ingegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

@ Guxer: Het kan 0000 zijn, of de standaard 12345. Anders moet je het even vragen aan mobistar zelf.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F_demon schreef op donderdag 02 april 2009 @ 23:42:
@ Guxer: Het kan 0000 zijn, of de standaard 12345. Anders moet je het even vragen aan mobistar zelf.
heb het gevonden online, het is gewoon "0" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:22:
[...]

Garmin XT werkt voor mij goed, wel even wennen met adres invoeren... dat is minder makkelijk dan TomTom. Zeer snelle fix, maar ik gebruik ook AGPS. Je kan ook flitspalen en trajectcontrole uploaden, helaas (nog) geen stemmen. Geluid van speakers is natuurlijk ook goed. Nokia maps heb ik nog nooit gebruikt. Of het even soepel gaat als op de N95? Geen idee!
kan ik beamen!
Ik vind het persoonlijk soepeler gaan dan garmin op de N95. Het laden gaat wat sneller, ziet er wat mooier uit en heb beeldscherm (mede doordat het wat groter is) ziet er beter uit.
Fix en dergelijk werkt exact hetzelfde, snel en duidelijk.

Invoeren van adressen is wat lastiger omdat je een touchphone hebt, maar het werkt gewoon goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of dit al eerder voorbij is gekomen.. Maar ik vroeg het me toch af.. Waarom zit er op de rode knop (ophangen) een verticaal streepje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil in het paasweekend een stuk van het Pieterpad lopen en dit mbv GPS op mijn Nokia5800. Deze route is beschikbaar in het formaat GPX. Weet iemand hoe ik deze dan het beste kan gebruiken zodat ik niet verdwaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Vis schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:53:
[...]

Maar je kan de radio toch niet afspelen op alleen je telefoon? een headset is toch noodzakelijk?
Als je de headset hebt ingeplugd (dient als antenne) kun je radio via de speaker afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb Opera mini geinstalleerd. Werkt op zich goed, maar de zoom functie lijkt te ontbreken. Onder in het scherm hoor je 'zoom' aan te kunnen klikken. Bij mij staat daar de tijd. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een meeting opgenomen met de ingebouwde recorder en dat werkte echt perfect. Gelukkig duurde de meeting precies een uur, want zo lang kan je maximaal opnemen. De kwaliteit is ook uitstekend.

Ik had echter wat problemen met het zoeken van het bestand dat is aangemaakt. Ik had geselecteerd dat het op de geheugenkaart moest komen, maar vervolgens was het onvindbaar. Ja, wel met de zoekfunctie. Na een tijdje bleek dat hij standaard weergegeven wordt in real player, maar ook daar heb ik geen locatie kunnen vinden. Ik weet nog steeds niet waar het is gebleven ;) Ook Y-browser bood geen soelaas.

Wat me wel is gelukt, is het bestand via Real player over te zetten naar OVI (Vox werkte niet, die herkende het bestand niet) en daarvandaan heb ik het gedownload voor n backup. You never know ;)

Heeft iemand een idee wat de standaardlocatie van deze bestanden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 12:21:
Ik heb vandaag een meeting opgenomen met de ingebouwde recorder en dat werkte echt perfect. Gelukkig duurde de meeting precies een uur, want zo lang kan je maximaal opnemen. De kwaliteit is ook uitstekend.

Ik had echter wat problemen met het zoeken van het bestand dat is aangemaakt. Ik had geselecteerd dat het op de geheugenkaart moest komen, maar vervolgens was het onvindbaar. Ja, wel met de zoekfunctie. Na een tijdje bleek dat hij standaard weergegeven wordt in real player, maar ook daar heb ik geen locatie kunnen vinden. Ik weet nog steeds niet waar het is gebleven ;) Ook Y-browser bood geen soelaas.

Wat me wel is gelukt, is het bestand via Real player over te zetten naar OVI (Vox werkte niet, die herkende het bestand niet) en daarvandaan heb ik het gedownload voor n backup. You never know ;)

Heeft iemand een idee wat de standaardlocatie van deze bestanden is?
Komt het niet gewoon in de Galerij > Geluidsclips map te staan? Dat doet ie bij mij althans wel.

Vandaag trouwens Garmin uitgeprobeerd. Had versie 5.00.20 gekregen van een klasgenoot, maar die deed het zoals verwacht niet. Heb hem geupdate naar 5.00.40 en toen werkte hij wel :) Vandaag eerst uitgeprobeerd in Enschede voor een klein stukje en dat werkte prima. Daarna gebruikt om naar mn ouderlijk huis te kachelen en moest daarvoor omrijden vanwege een wegopbreking. Nieuwe route berekenen doet ie akelig vlot en duidelijk :)

De Brodit houder is ook ideaal. Doordat je hem kunt draaien kun je hem ook op zijn kant houden, zodat je breedbeeld navigatie hebt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Er is een versie van Sygic die op de Tube lijkt te werken: Sygic Mobile 7.71 build 3268

Ben het aan het uitproberen. Programma draait, moet nu nog de juiste kaarten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:59:
Er is een versie van Sygic die op de Tube lijkt te werken: Sygic Mobile 7.71 build 3268

Ben het aan het uitproberen. Programma draait, moet nu nog de juiste kaarten installeren.
Aha :*) , laat even hier weten of dat werkt want Sygic lijkt me toch fijner dan Garmin _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Iemand al een degelijke ASX speler gevonden voor steams?

Dit is enige wat ik nog niet werkend krijg.

Verder om de lampjes van de camera als zaklamp te gebruiken:
PhoneTorch

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook binnen, nu heb ik hem gekoppeld aan het nokia carkit (ck 1w) so far so good, echter als de verbinding met het carkit verbroken wordt en je weer opnieuw de auto start dan maakt hij niet automatisch verbinding. iemand die dit weet?
verder nog geen ervaringen om te delen, alhoewel ik ook nieuwsgierig ben naar de navi oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 17:45:
Ik heb hem ook binnen, nu heb ik hem gekoppeld aan het nokia carkit (ck 1w) so far so good, echter als de verbinding met het carkit verbroken wordt en je weer opnieuw de auto start dan maakt hij niet automatisch verbinding. iemand die dit weet?
verder nog geen ervaringen om te delen, alhoewel ik ook nieuwsgierig ben naar de navi oplossing.
Reset is gelukt, bij de installatie door dealer zijn twee draden gewisseld vandaar dat ik niet kon resetten.
Heb geprobeerd om er navigatiesoftware op te zetten, tot nu toe zonder dat ik het werkend kreeg, dus als er ergens een uitleg te vinden is dan houd ik me aanbevolen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Ik heb een aantal replies over Sygic verwijderd. Oproepen om te mailen/PM'en is niet gewenst, zeker niet bij illegaal verkregen software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baaal, ik merk net dat ik ook een Nokia 5800 heb met een kierspleetje. Ik heb dit toestel een kleine 3 weken en gehaald bij PhoneHouse (Vodafone-abonnement). Moet ik dat laten fixen of kan ik het ook zo laten?
Als na 3 weken dit al gebeurt ben ik bang dat zometeen het hele frontje ofzo loskomt.
Wie heeft dit ook en wat heb jij er aan gedaan ?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:32
coenox schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 10:38:
Ik heb Opera mini geinstalleerd. Werkt op zich goed, maar de zoom functie lijkt te ontbreken. Onder in het scherm hoor je 'zoom' aan te kunnen klikken. Bij mij staat daar de tijd. Doe ik iets fout?
Nee je doet niets fout, het is normaal dat onderin de tijd staat. Inzoomen doe je door te 'dubbeltappen' op het gedeelte van het scherm waarop je wilt inzoomen. Weer uitzoomen doe je met de back toets waar dan ook een vergrootglas bij staat met een minnetje erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 00:12:
Baaal, ik merk net dat ik ook een Nokia 5800 heb met een kierspleetje. Ik heb dit toestel een kleine 3 weken en gehaald bij PhoneHouse (Vodafone-abonnement). Moet ik dat laten fixen of kan ik het ook zo laten?
Als na 3 weken dit al gebeurt ben ik bang dat zometeen het hele frontje ofzo loskomt.
Wie heeft dit ook en wat heb jij er aan gedaan ?
Als je even bij een Nokia Service Point langs ga, dan kunnen die voor jou bekijken of dat kiertje voldoet aan de eisen om vervangen te worden. Op het Nokia Extranet is een document vrijgekomen, waarin uitgelegd staat wanneer een behuizing vervangen mag worden en wanneer niet.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04-2022
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:44:
[...]
even aanmelden, naar downloads gaan, garmin en het pdf'je even doornemen....
vrij simpel en snel proces
Dank je voor de tip, maar zie daar bij Garmin geen Garmin Mobile XT, bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 13:52:
[...]
Als je even bij een Nokia Service Point langs ga, dan kunnen die voor jou bekijken of dat kiertje voldoet aan de eisen om vervangen te worden. Op het Nokia Extranet is een document vrijgekomen, waarin uitgelegd staat wanneer een behuizing vervangen mag worden en wanneer niet.
Oke dat wist ik niet ga ik zeker even voor langs. Maarre heeft iemand dat document voor mij want wat Nokia en ik ook proberen kan maar geen MyNokia account aanmaken?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Na een tijdje loopt mijn Garmin Mobile XT (Versie 5.00.40) vast.. iemand enig idee waarom? Ik ga hem nu opnieuw installeren maar dat kost erg veel tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:25:
[...]

Aha :*) , laat even hier weten of dat werkt want Sygic lijkt me toch fijner dan Garmin _/-\o_
Ja hoor het werkt !!! Heerlijk weer de good old sygic op mn 5800 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bandietjeoo7 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 14:16:
[...]

Dank je voor de tip, maar zie daar bij Garmin geen Garmin Mobile XT, bij staan.
het is ook niet XT specifiek, bestanden werken op alle garmins.
Gewoon de bestanden pakken welke onder: GPS Bestanden : Garmin i.s.m. PoiLoader en Route 66 v7 ( csv formaat staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

turkeyhakan schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 15:34:
Na een tijdje loopt mijn Garmin Mobile XT (Versie 5.00.40) vast.. iemand enig idee waarom? Ik ga hem nu opnieuw installeren maar dat kost erg veel tijd..
Ik had dit ook, dit kwam omdat ik geen externe gps had maar hij die wel via bluetooth ging zoeken maar bluetooth stond uit. Dus even bluetooth aan zetten en dan zeggen dat hij interne gps moet gebruiken staat ergens bij instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Zal het proberen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 18:38:
[...]

Ik had dit ook, dit kwam omdat ik geen externe gps had maar hij die wel via bluetooth ging zoeken maar bluetooth stond uit. Dus even bluetooth aan zetten en dan zeggen dat hij interne gps moet gebruiken staat ergens bij instellingen.
Ik heb het geprobeerd. Mijn standaard instellingen waren dat hij de interne gps moest gebruiken. Met en zonder bluetooht geprobeerd, hij loopt weer na een tijdje vast. Ook heb ik hem opnieuw geinstalleerd, lijkt of het wat langer duurt voordat die vast loopt. Gisteren liept die vast tijdens een route, maar vandaag liept die vast toen ik bekijk kaart deed om naar een andere plaats te gaan zoeken.. iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

cuberob schreef op woensdag 01 april 2009 @ 23:46:
Icyzer noemde het al even maar nokia photo browser (http://betalabs.nokia.com/betas/view/nokia-photo-browser) is idd een hele mooie app! veel soepeler/snellere manier om door je fotos heen te lopen (de eerste keer moet hij wel even alle thumbnails laden) en de gezichtsherkenning (werkt aardig) en ingedrukt houden voor vergrootglas zijn erg leuke features. zeker het proberen waard :).
las vandaag trouwens ook dat de verbeterde email client (nokia email) in mei verwacht wordt voor de 5800xm/s60v5
Kun je die ook standaard via de mediabalk opstarten?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Laatst online: 22-04-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 16:52:
[...]

het is ook niet XT specifiek, bestanden werken op alle garmins.
Gewoon de bestanden pakken welke onder: GPS Bestanden : Garmin i.s.m. PoiLoader en Route 66 v7 ( csv formaat staan...
In Firefox werkte het pdf betand niet, met Explorer wel.
Tis gelukt ,
Dankje wel voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02 14:30
-

[ Voor 255% gewijzigd door Angelo op 04-05-2016 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 05-04-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGR
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-03 09:02

AGR

Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 16:04:
[...]

Ja hoor het werkt !!! Heerlijk weer de good old sygic op mn 5800 :*)
Misschien kun je even toelichten hoe je dit voor elkaar gekregen hebt? :)

Ik heb zelf Sygic McGuider 7.70 geïnstalleerd op mijn 5800, op exact dezelfde manier als op mijn N95 8GB. Installeren is geen probleem, bij Toepassingen verschijnt netjes het McGuider icoon. Hierop klikken heeft echter geen resultaat, er gebeurt helemaal niks. Ik zou zeggen: dit komt omdat McGuider (nog) niet compatible is met S60 5th edition, maar jou lukt het kennelijk wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AGR schreef op zondag 05 april 2009 @ 19:03:
[...]

Ik heb zelf Sygic McGuider 7.70 geïnstalleerd op mijn 5800, op exact dezelfde manier als op mijn N95 8GB. Installeren is geen probleem, bij Toepassingen verschijnt netjes het McGuider icoon. Hierop klikken heeft echter geen resultaat, er gebeurt helemaal niks. Ik zou zeggen: dit komt omdat McGuider (nog) niet compatible is met S60 5th edition, maar jou lukt het kennelijk wel??
Volgens mij ging het over V7.71...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Laatst online: 24-12-2024
Heb sinds gisteren ook een 5800 (naastmijn N85) maar nu valt mij op dat er nogal wat speling zit de laadconnector, net alsof deze flexibel is gemaakt... de telefoon laadt wel gewoon op, misschien datdit zo hoort ?
Wel jammer dat de telefoon niet oplaadt via micro-usb zoals mijn N85, ik dacht dat dit toch de norming worden ivm zoveel soorten opladers voor telefoons.
Verder vind ik het tot nu toe een super toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGR
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-03 09:02

AGR

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 19:18:
[...]

Volgens mij ging het over V7.71...
DOM, DOM, DOM....
Je hebt gelijk, bedankt. Ik kan inmiddels beamen dat deze inderdaad werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldepimpel
  • Laatst online: 23-11-2021
weet iemand hoe ik mijn contacten kan terug vinden op mijn pc ?
heb alles geinstaleerd maar kan alles vinden behalve mijn contacten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldepimpel
  • Laatst online: 23-11-2021
en klopt het dat als je hem op de pc aansluit dat hij niet
de accu oplaat ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:32
en klopt het dat als je hem op de pc aansluit dat hij niet
de accu oplaat ??
Ja dat klopt. Erg jammer vind ik, heb de telefoon toch nog best vaak even aan de computer hangen.
Heb sinds gisteren ook een 5800 (naastmijn N85) maar nu valt mij op dat er nogal wat speling zit de laadconnector, net alsof deze flexibel is gemaakt... de telefoon laadt wel gewoon op, misschien datdit zo hoort ?
Heb ik ook, zal wel zo horen. Zolang die maar oplaadt heb ik er geen problemen mee.

[ Voor 51% gewijzigd door FreddyFish op 05-04-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
hey ik heb net mn nokia 5800 1weekje nu ik heb hem bij bc gekocht belgie blijkt na een week dat ik zie dat deze een mobistar uitvoering is probeerde hem dus up te daten van v11 naar v20 en lukte niet iemand enige ervaring hoe je dit kan laten doen mss naar nokia care gaan ofzo doen ze dat dan zomaar?

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
mafiatounes schreef op maandag 06 april 2009 @ 03:59:
hey ik heb net mn nokia 5800 1weekje nu ik heb hem bij bc gekocht belgie blijkt na een week dat ik zie dat deze een mobistar uitvoering is probeerde hem dus up te daten van v11 naar v20 en lukte niet iemand enige ervaring hoe je dit kan laten doen mss naar nokia care gaan ofzo doen ze dat dan zomaar?
Nokia Care regelt dat inderdaad zo voor je! Maar mij is het zelf gelukt met Nokia Software Updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
De telefoon heb ik nu al sinds vrijdag, en ik moet zeggen dat ik meer dan tevreden ben. De camera is wel iets minder dan de N95/N96, maar met veel licht alsnog goed te doen.

Verder werkt het touchscreen heel goed (net niet zo goed als Apple) maar dat kan ook bijna niet.
Het menu loopt ook lekker smooth, en ik heb nog geen 1 vastloper gehad, wat met de N95 en N96 wel anders was. Batterij gaat ook ietsjes langer mee, terwijl ik GPS ook nog is volop gebruikt hebt. Smsen gaat lekker vlot, het beeldscherm is heel helder. Vooral bij navigatie met Garmin of Sygic, vind ik het allemaal net wat beter te zien dan op de N95/N96.

De 5800 ga ik wel weer inruilen voor een N97 wanneer die op de markt is, maar dit is een mooie voorloper!

[ Voor 7% gewijzigd door lauw8 op 06-04-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
lauw8 hoe heb je dit dan zelf gedaan heb gisteren nog via nsu en fota geprobeerd maar tevergeefs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*warez-request*

[ Voor 115% gewijzigd door Ginz op 06-04-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
heb net mn 5800 binnengedaan ze gaan hem naar v20 updaten er werd mij helaas verteld dat ik dit bij elke update zal moeten doen dit geldt voor alle mobistar/proximus 5800's mss ook die van nl (dus als je problemen hebt met updaten gewoon naar nokia care gaan voor de middag binnen dan heb je hem diezelfde dag trg) krijg die van mij tegen 16u trg hoop dat hij beter werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
*warez*

[ Voor 95% gewijzigd door pven op 06-04-2009 13:00 ]

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 09:55

vDR

mafiatounes schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:44:
heb net mn 5800 binnengedaan ze gaan hem naar v20 updaten er werd mij helaas verteld dat ik dit bij elke update zal moeten doen dit geldt voor alle mobistar/proximus 5800's mss ook die van nl (dus als je problemen hebt met updaten gewoon naar nokia care gaan voor de middag binnen dan heb je hem diezelfde dag trg) krijg die van mij tegen 16u trg hoop dat hij beter werkt
waar is die nokia care ?? want ik heb ook een toestel van mobistar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AGR schreef op zondag 05 april 2009 @ 19:03:
[...]

Om de kaarten van 2009 te kunnen gebruiken heb je de juiste *.mlm map file nodig

Modbreak:Stop met verwijzingen naar niet geheel legale zaken.

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 06-04-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mafiatounes schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:44:
Gewoon via pc updaten. Werkt hier als een trein. Snap niet waarom dat op een ander niet zou lukken, laat staan dat je elke keer uw toestel kwijt bent voor die update.

Extru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
nokia care is in antwerpen bij de boerentoren(kbc gebouw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Extru heb thuis via het toestel zelf (fota) en via nsu geprobeert kreeg een melding dat dit de laatste was en dit provider afhankelijk is dus door mobistar daarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
sorry dat v11 de laatste was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:40
offtopic:
2 tips m.b.t. het forum gebruik:
- Er zit ook een edit knopje bij je post, dan hoeft je niet telkens een nieuw bericht te plaatsen.
- Gebruik a.u.b. wat meer punten, komma's en hoofletters in je berichten, dit maakt het wat leesbaarder.

Verder zijn de updates provider afhankelijk. Nokia komt uiteraard als eerste met een update, en deze zal dan door door providers getest en eventueel aangepast moeten worden. Daarna komt de update pas vrij voor de toestellen die gebrand zijn. Hierdoor kan het dus wat langer duren voordat een update voor je telefoon beschikbaar komt via de Nokia Software Updater.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nokia ck-300 carkit die muziek afspeelt via bluetooth van mobiele telefoons over de auto speakers. Dit werkt perfect met diverse nokia’s (6300, E71).

Sinds kort heb ik de nokia 5800. Echter deze Nokia muziek telefoon werkt niet i.c.m. de Nokia muziek carkit ck-300??? De muziek wordt zeer zacht afgespeeld. Gevolg is dat je de auto radio op zijn hardst zetten om het geluid te horen.
Je kunt je voorstellen wat er gebeurt als je vervolgens (per ongeluk) de muziek bron op de auto radio wijzigt van Aux naar Radio: luidsprekers en trommelvliezen knallen eruit.

Weet iemand hoe je het geluidvolume van de nokia 5800 kunt verhogen bij afspelen via bluetooth audio / carkit profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:18:
[...]
Weet iemand hoe je het geluidvolume van de nokia 5800 kunt verhogen bij afspelen via bluetooth audio / carkit profiel?
Bij mijn Pioneer bluetooth autoradio kan ik gewoon met de volume toetsen op de zijkant van de 5800 het volume veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
Ja, dan heb je pech. Als je toestel logo-vrij is heb je als het goed is niet zulke problemen!

Ik heb gewoon firmware 20 erop staat.

Iemand een idee wanneer de volgende update komt?

Ik zou wel graag willen zien dat er een slide unlock optie komt, net zoals op de iPhone :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Is er misschien een andere music player voor de nokia 5800? Of een andere skin voor de bestaande music player? Dank u wel.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het niet op de site vinden maar nog even over het kier/spleet probleem:
* Weet iemand wat de dichtbijzijnde Nokia Support Store is om te overleggen wat ik moet doen aan het spleetje/kiertje in de Nokia 5800
* Er schijnt een document zodat je kan checken in hoeverre de garantie of zoiets geld?

*knip* communicatie verloopt via het forum

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 06-04-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
waar in de buurt moet het zijn qwyrp?
Pagina: 1 ... 4 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic