Heb volgens mij ook deze parrot, maar dan met ingebouwde GPS ontvanger (volgens mij de 3400LS). Hij synct echter niets. Wel werkt hij verder perfect icm deze parrot. Telefoneren en navigeren met Garmin gaat hiermee perfect. Ga denk ik maar eens proberen om alle contacten handmatig te syncen met de parrot.Acid_Schnitzel schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:43:
[...]
Ik heb een Parrot in mijn auto, zo'n redelijk nieuwe met 3x3cm kleurenscherm. Deze neemt zonder iets handmatig te hoeven doen al mijn contacten van mijn 5800 over. Dat deed hij met zowel de oude firmware als na de update.
Ik kan gewoon telefoonlijst in de parrot kiezen en alle namen+nummers zien.
Deze parrot:
[afbeelding]
ik zoek naar een bluetooth remote control voor mijn pc. Bestaat al in de vorm van java applicatie, maar met touchscreen zou het nog leuker zijn!
Firmware naar de laatste update en zeer belangrijk dat je versie 5.00.30 hebt. Overige versies werken niet, niet goed of blijven hangen. Zelf heb ik de versie 5.00 erop gehad en deze ging niet verder dan het instellen van de landkeuze. 5.00.30 werkt helemaal super. Zelfs icm mijn parrot die een ingebouwde bluethooth GPS ontvanger heeft.Vis schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:16:
[...]
Ik snap nog steeds niet waarom ik Garmin niet geopend krijg..
Kan ik misschien de firmware updaten naar versie 20 ?
Bluetooth headset is echt relaxt.. super geluid!
5.00.40 is ook al uit, die heb ik erop staan, werkt ook perfect
Verwijderd
Is er eigenlijk software te downloaden voor de 5800 om internet radio te kunnen luisteren, zoals b.v. nokia internet radio?
nog niet ik hoop dat die met de volgende firmware versie komt het schijnt dat die in april komt
Waar heb je dat vandaan? Kan ik nergens vinden..Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:02:
Daar moet je voor betalen op den duur.
Ik gebruik 'm al een tijdje. En niks betaald. je moet wel een opppasen met data limieten etc. maar ik heb t-mobile dus geen probleem.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:12:
Voor een volledige versie moet je betalen heb ik begrepen.
Verwijderd
zeu, 5800 hangt alweer aan de stroom.
en heb niet echt bijsterveel gedaan..
1uurtje gesurft, 1 uurtje ge msnd, en wat sms jes verstuurd..
word die accu nou echt nog zoveel beter...
Je kan erover klagen, maar daar gaat niemand wat mee vooruit- post dan tenminste wat je hebt geprobeerd. Ga gewoon de tips door die al een aantal keren eerder zijn gepost. Applicaties niet open laten, 3G uitzetten, helderheid aanpassen enzovoorts. Smartphones staan er immers bekend om 1-2 dagelijks herladen te moeten worden.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:52:
zeu, 5800 hangt alweer aan de stroom.
Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB
Verwijderd
dit heb ik nu gedaan.
lichsensor op 3/4
waarschuwings verlichting op uit.
time-out verlichting op 15sec
bluethoot uit
wlanscan uit
en kan je ook instellen of je 3g continu online wilt hebben of waneer nodig.. want ik kan deze optie niet vinden. dit kon op mijn oude nokia 6300 namelijk wel.
lichsensor op 3/4
waarschuwings verlichting op uit.
time-out verlichting op 15sec
bluethoot uit
wlanscan uit
en kan je ook instellen of je 3g continu online wilt hebben of waneer nodig.. want ik kan deze optie niet vinden. dit kon op mijn oude nokia 6300 namelijk wel.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 16:05 ]
Da's wel knap, want de 6300 heeft geen 3G ...Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:53:
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Ik kan nog steeds niet Updaten naar een nieuwere versie zegt Software Updater 
Ik heb nog steeds: 11.0.008
Hoe vaag is dat?
Alles geupdate enzo, maar nieuwere firmware vind ie niet..
Komt het misschien omdat ik T-Mobile heb?
Hoe vaag is dat?
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Ik zou gewoon met jaf je productcode aanpassen, en voila updates werken. Ik had precies hetzelfde probleem als jij, was het wachten zat en heb mijn product code verandert.Vis schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:13:
Hoe vaag is dat?
Inderdaad je leest een hoop qua verlies van garantie enzo, ik dacht ik neem toch de gok. Nu zul je net zien dat ik een 5800 had met het alom bekende speakerprobleem, dus hij moest gerepareerd worden....
Ben dus afgelopen week naar een nokia service centre geweest, daar is mijn speaker vervangen. Ze hebben ook nog gechecked of mijn toestel volgens nokia garantie kreeg. Was allemaal in orde ondanks mijn aangepaste productcode.
Dus ik zou zeggen ga er voor!
Met jaf?cycloon_ schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:21:
[...]
Ik zou gewoon met jaf je productcode aanpassen, en voila updates werken. Ik had precies hetzelfde probleem als jij, was het wachten zat en heb mijn product code verandert.
Inderdaad je leest een hoop qua verlies van garantie enzo, ik dacht ik neem toch de gok. Nu zul je net zien dat ik een 5800 had met het alom bekende speakerprobleem, dus hij moest gerepareerd worden....
Ben dus afgelopen week naar een nokia service centre geweest, daar is mijn speaker vervangen. Ze hebben ook nog gechecked of mijn toestel volgens nokia garantie kreeg. Was allemaal in orde ondanks mijn aangepaste productcode.
Dus ik zou zeggen ga er voor!
Sorry maar heb geen flauw idee hoe ik mijn productcode aan moet passen..
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Paar vraagjes:
- Hoe is de muziek? Is dat ook echt als een mooie MP3 speler of juist mider?
- Voor navigatie heb je neem ik aan een internetabonnement nodig? (web'n walk)
Kiezen jullie voor 12 of 24 maanden? Ik vind 24 maanden weer zo lang namelijk
Verwijderd
Mijn vorige toestel (SE @710i) had ik snel de keuze uit diverse nummers van een contact. Kan dat met de 'the tube' ook, zo ja hoe?
Weet iemand hoe je wi-fi hotspots verwijderd uit de telefoon?
En ik ben net met de trein naar de stad geweest, even ge-internet in de trein en nu ben ik het meegeleverde beschermhoesje vergeten
. Weet iemand of je die ergens los kan bestellen? Ik heb wat ge-googled maar ik kan niet dezelfde vinden
. (Behalve op ebay, maar dat wil ik liever niet gebruiken..)
En ik ben net met de trein naar de stad geweest, even ge-internet in de trein en nu ben ik het meegeleverde beschermhoesje vergeten
[ Voor 8% gewijzigd door Pumanike op 30-03-2009 22:16 ]
Dat verwijderen gaat via: Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Toegangspunten en dan verwijderen welke je graag verwijdert zou willen hebben.Pumanike schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:08:
Weet iemand hoe je wi-fi hotspots verwijderd uit de telefoon?
En ik ben net met de trein naar de stad geweest, even ge-internet in de trein en nu ben ik het meegeleverde beschermhoesje vergeten. Weet iemand of je die ergens los kan bestellen? Ik heb wat ge-googled maar ik kan niet dezelfde vinden
.
Anders even Nokia mailen en contact opnemen met de NS (iets over eerlijke vinders
BedanktCadezo schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:17:
[...]
Dat verwijderen gaat via: Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Toegangspunten en dan verwijderen welke je graag verwijdert zou willen hebben.
Anders even Nokia mailen en contact opnemen met de NS (iets over eerlijke vinders).
Ik heb net even mijn ipod oortjes eraan gehangen om het te checken. Moet eerlijk toegeven dat ik hem niet voor de mp3speler had gekocht, maar de klanken zijn heel vol. Vooral de bas is flink aanwezig in vergelijking met mijn ipod nano generatie 4. Het klinkt heel lekker in elk geval. (maar: geluid is heel persoonlijk, check in het Wat zijn goede oordopjes topic bijvoorbeeld)MaStar schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:06:
Paar vraagjes:
Het leuke van de telefoon vind ik ook dat de speaker subliem geluid geeft. Niet te vergelijken met mijn oude samsung e900, zo veel beter is de nokia!
Voor navigatie heb je alleen internet nodig als je assisted gps wilt gebruiken en/of de kaarten niet op de telefoon zet (met bijvoorbeeld garmin heb je geen internet abonnement nodig, het duurt alleen wel vrij lang voor je een gps signaal hebt...)
Vrij relaxte site. Ik voeg 'm toe aan de startpost.zwelbast schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:01:
Tunin.fm werkt bij mij!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 23:09 ]
ff googlen op jaf phone toolsVis schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:37:
[...]
Met jaf?
Sorry maar heb geen flauw idee hoe ik mijn productcode aan moet passen..
Of lees even de start post. Er zijn veel posts verschenen m.b.t. het veranderen van de productcode.
[ Voor 29% gewijzigd door stormblade32 op 31-03-2009 07:06 ]
Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.
Zo ik had gisteren mijn accu binnen 1 dag leeg, heb ook gelijk de oorzaak gevonden.
Ik had wat programma's nog actief staan, ben er (waarschijnlijk) erg laat achtergekomen dat als een programma actief is er een rondje rechtsboven het icoontje staat =]
Dus mensen, sluit programma's altijd af, ga er niet uit door op de rode knop (ophangen) te drukken.
Ik had wat programma's nog actief staan, ben er (waarschijnlijk) erg laat achtergekomen dat als een programma actief is er een rondje rechtsboven het icoontje staat =]
Dus mensen, sluit programma's altijd af, ga er niet uit door op de rode knop (ophangen) te drukken.
Dat kan, zie handleiding.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:06:
Mijn vorige toestel (SE @710i) had ik snel de keuze uit diverse nummers van een contact. Kan dat met de 'the tube' ook, zo ja hoe?
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Hm, die ervaring heb ik niet. Garmin heeft bij mij binnen enkele seconden een fix, zelfs binnenshuis!Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:58:
Voor navigatie heb je alleen internet nodig als je assisted gps wilt gebruiken en/of de kaarten niet op de telefoon zet (met bijvoorbeeld garmin heb je geen internet abonnement nodig, het duurt alleen wel vrij lang voor je een gps signaal hebt...)
...
Met menuknop ingedrukt houden zie je welke programmas allemaal actief zijnGranCanaria schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 08:30:
Zo ik had gisteren mijn accu binnen 1 dag leeg, heb ook gelijk de oorzaak gevonden.
Tijd van werken, tijd van rusten
Same for me, erg snelle fix!IceM schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:09:
[...]
Hm, die ervaring heb ik niet. Garmin heeft bij mij binnen enkele seconden een fix, zelfs binnenshuis!
De reden dat ie het bij mij niet doet is (denk ik) dat ik geen gebruik kan maken van assisted gps. Daar heb je namelijk een data-abonnement voor nodig en mijn simkaart is nog niet geactiveerd. Maar ik vertrouw er inderdaad op dat ie het een stuk sneller gaat doen zodra mn sim het doet
Verwijderd
Doe er je voordeel mee
Slechts een maand is de Nokia 5800 Xpress Music op de markt, maar de fabrikant zag toch nu al genoeg redenen om een software-update voor deze 5800 uit te brengen.
Deze update tot softwareversie 20.0.012 zal leiden tot een nieuwe functie voor de digitale camera. Deze functie houdt in dat gebruikers vanaf nu meerdere foto's achter elkaar kunnen schieten, zonder steeds op het knopje te hoeven drukken. Verder voegt deze nieuwe software een mobiel woordenboek aan de Nokia 5800 Xpress Music toe. Met dit woordenboek wordt het voor gebruikers mogelijk om woorden van tekst in 38 talen naar spraak om te zetten.
Verder is er een verandering voor de controle op software-updates voor applicaties. Zo moet deze controle nu nog handmatig gebeuren, maar met de nieuwe software-update zal dit automatisch gebeuren. De software-update voor de 5800 is te downloaden op de volgende site: www.nokia.com/softwareupdate
Slechts een maand is de Nokia 5800 Xpress Music op de markt, maar de fabrikant zag toch nu al genoeg redenen om een software-update voor deze 5800 uit te brengen.
Deze update tot softwareversie 20.0.012 zal leiden tot een nieuwe functie voor de digitale camera. Deze functie houdt in dat gebruikers vanaf nu meerdere foto's achter elkaar kunnen schieten, zonder steeds op het knopje te hoeven drukken. Verder voegt deze nieuwe software een mobiel woordenboek aan de Nokia 5800 Xpress Music toe. Met dit woordenboek wordt het voor gebruikers mogelijk om woorden van tekst in 38 talen naar spraak om te zetten.
Verder is er een verandering voor de controle op software-updates voor applicaties. Zo moet deze controle nu nog handmatig gebeuren, maar met de nieuwe software-update zal dit automatisch gebeuren. De software-update voor de 5800 is te downloaden op de volgende site: www.nokia.com/softwareupdate
Verwijderd
Om een of de andere reden werkt garmin bij mij niet. Hij blijft hangen tijdens het laden. Heb de .30 versie. Iemand mischien een goede how to voor mij?
@ Cizmo volgens mij is dit al eerder besproken in dit topic
Dus zoek en gij zult vinden
@ klumpertjepleun
die versie is al even beschikbaar een dezer dagen komt er een nieuwe firmware versie
Dus zoek en gij zult vinden
@ klumpertjepleun
die versie is al even beschikbaar een dezer dagen komt er een nieuwe firmware versie
[ Voor 41% gewijzigd door chimera2 op 31-03-2009 11:23 ]
Sinds ee week heb ik nu ook de Nokia 5800, en hij bevalt mij goed.
Maar het volgende kom ik tegen.
Ik maak veel gebruik van de ingebouwde radio ontvanger, nou heeft dit toestel een ingebouwde RDS ontvanger.
Maar tot op heden heb ik nog steeds niet de stationsnamen ontvangen, en eventuele andere informatie.
Hij vindt alleen de zenders, en ik zie alleen de frequenties.
Moet ik hiervoor een instelling doen?, Ik heb het niet kunnen vinden.
Maar het volgende kom ik tegen.
Ik maak veel gebruik van de ingebouwde radio ontvanger, nou heeft dit toestel een ingebouwde RDS ontvanger.
Maar tot op heden heb ik nog steeds niet de stationsnamen ontvangen, en eventuele andere informatie.
Hij vindt alleen de zenders, en ik zie alleen de frequenties.
Moet ik hiervoor een instelling doen?, Ik heb het niet kunnen vinden.
Was deze al voorbij gekomen?
http://betalabs.nokia.com...with-stunning-3d-effects/
iemand iets leuks?
Verwijderd
geen idee maar hij is vet!!! thnx!! Heb hem net geinstalleerd en hij is erg gaaf!thealterego1 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:42:
Was deze al voorbij gekomen?
Eindelijk ook een coole photobrowser, want dat miste ik wel heel erg.
En wat ik ook nog echt minder vind aan deze telefoon is dat wanneer je als achtergrond een diavoorstelling zet (wat wel gaaf is uiteraard) dat je dan de foto's moet selecteren welke je hiervoor wilt gebruiken, dat dan maar een heel klein venstertje word gegeven waar je die foto's moet markeren, en als je dan daar doorheen scrolt het een heel gepriegel is om de juiste foto's te selecteren. Echt een ramp!
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 12:36 ]
hij is zeker vet alleen een beetje traag bij mij
Ja, dat heb ik ook ervaren, heel erg vervelend!Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:56:
En wat ik ook nog echt minder vind aan deze telefoon is dat wanneer je als achtergrond een diavoorstelling zet (wat wel gaaf is uiteraard) dat je dan de foto's moet selecteren welke je hiervoor wilt gebruiken, dat dan maar een heel klein venstertje word gegeven waar je die foto's moet markeren, en als je dan daar doorheen scrolt het een heel gepriegel is om de juiste foto's te selecteren. Echt een ramp!
Verwijderd
kwestie van een keer alle foto's laten laden, daarna is dat verholpen. althans bij mij wel...
Over een paar dagen komt als het goed is mijn 5800 binnen, welke software/apps vinden jullie dat de gemiddelde gebruiker MOET hebben.
Ik voeg ze toe hier aan dit lijstje met links, voor anders "beginners":
-Fring: Een chatapp (msn enz)
-Nokia Sports Tracker (directe download):Tooltje dat aan de hand van GPS data bijhoud over een afgelegde route. Hij houd minimum/maximum/gemiddelde snelheid bij, afgelegde afstand, hoogte e.d.
Maakt grafiekjes van snelheid t.o.v. tijd, hoogte t.o.v. afstand e.d.
Houd de route bij en die is dan weer in te laden in Nokia Maps. (bedankt RonaldMcDonald)
-Nokia Photo Browser Beta: Een mooi shiny photobrowser beta app
-Opera mini: Het wel bekende browser, een must-have!
-nAlertMe: Een app die zorgt dat als je telefoon beweegt en niet binnen x sec unlocked wordt er een alarm afgaat, wellicht handig voor de mensen die hun telefoon nog welleens in hun kantoor laten liggen.
-Symtorrent: Een torrent programma voor je symbian OS.
-Nokia Sports Tracker (directe download):Tooltje dat aan de hand van GPS data bijhoud over een afgelegde route. Hij houd minimum/maximum/gemiddelde snelheid bij, afgelegde afstand, hoogte e.d.
Houd de route bij en die is dan weer in te laden in Nokia Maps. (bedankt RonaldMcDonald)
-Opera mini: Het wel bekende browser, een must-have!
-nAlertMe: Een app die zorgt dat als je telefoon beweegt en niet binnen x sec unlocked wordt er een alarm afgaat, wellicht handig voor de mensen die hun telefoon nog welleens in hun kantoor laten liggen.
-Symtorrent: Een torrent programma voor je symbian OS.
[ Voor 60% gewijzigd door Icyzer op 01-04-2009 07:23 . Reden: update ]
Verwijderd
Nokia geeft 'grote' software-update vrij voor de Nokia 5800 XpressMusic
dinsdag 31 maart 2009, Bron: Nokia
Nokia heeft gisteren een grote update beschikbaar gesteld voor de Nokia 5800 XpressMusic. Naast de 'grote' snelheidsverbeteringen zijn er ook nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan de software.
Nokia heeft gisteren een grote update beschikbaar gesteld voor de Nokia 5800 XpressMusic. Naast de 'grote' snelheidsverbeteringen zijn er ook nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan de software.
Deze is al maanden uitVerwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:42:
Nokia geeft 'grote' software-update vrij voor de Nokia 5800 XpressMusic
Verwijderd
Je moet als je de keuze krijgt na het aansluiten van je usb kabel op pc-suite zetten en niet op massa, dan moet hij hem vindenVis schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:13:
Hoe vaag is dat?
Dat maakt niet uit in dit geval, T-Mobile heeft de update nog steeds niet vrijgegeven...Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:04:
[...]
Je moet als je de keuze krijgt na het aansluiten van je usb kabel op pc-suite zetten en niet op massa, dan moet hij hem vinden
iemand iets leuks?
Ik denk dat je de Opera Mini moet hebben ipv Mobile. Mobile is voor Windows Mobile...Icyzer schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:15:
Over een paar dagen komt als het goed is mijn 5800 binnen, welke software/apps vinden jullie dat de gemiddelde gebruiker MOET hebben.
-Nokia Sports Tracker (directe download): Weet nog niet precies wat het is, een soort personal trainer?
-Opera mobile: Het wel bekende browser, een must-have!
Tooltje dat aan de hand van GPS data bijhoud over een afgelegde route. Hij houd minimum/maximum/gemiddelde snelheid bij, afgelegde afstand, hoogte e.d.Icyzer schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:15:
-Nokia Sports Tracker (directe download): Weet nog niet precies wat het is, een soort personal trainer?
Houd de route bij en die is dan weer in te laden in Nokia Maps.
Het is eigenlijk bedoeld voor wandelaars, hardlopers en fietsers, maar je kunt het ook in de auto gebruiken. Ik heb wel is een rondje nurburgring gereden in mijn auto met dat ding aan, krijg je leuke grafiekjes uit.
https://sportstracker.nok...detail/index.do?id=269966
Verwijderd
Je haalt hem toch rechtstreeks bij nokia vandaan en niet bij T-M !?!?thealterego1 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:45:
[...]
Dat maakt niet uit in dit geval, T-Mobile heeft de update nog steeds niet vrijgegeven...
Verwijderd
hoe zet je je gegevens om naar die site?RonaldMcDonald schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:24:
[...]
Tooltje dat aan de hand van GPS data bijhoud over een afgelegde route. Hij houd minimum/maximum/gemiddelde snelheid bij, afgelegde afstand, hoogte e.d.
Houd de route bij en die is dan weer in te laden in Nokia Maps.
Het is eigenlijk bedoeld voor wandelaars, hardlopers en fietsers, maar je kunt het ook in de auto gebruiken. Ik heb wel is een rondje nurburgring gereden in mijn auto met dat ding aan, krijg je leuke grafiekjes uit.
https://sportstracker.nok...detail/index.do?id=269966
ik heb het wel al via google earth gedaan.
Verwijderd
al vaker gezegt, ga gewoon naar een nokia servicepoint.thealterego1 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:45:
[...]
Dat maakt niet uit in dit geval, T-Mobile heeft de update nog steeds niet vrijgegeven...
Daar kunnen ze hem gratis voor je updaten!
Verwijderd
Hoi Allemaal,
Ik heb net 1 dag de Nokia 5800 en hij bevalt me prima,
alleen lukt het me niet om mijn muziek gelijk in mijn album
te zetten, hij zet het dan in de muziek bibliotheek en dan kan
ik handmatig de nummers in mijn album zetten, het is vast eens
eerder besproken maar kan het niet vinden, en het zal ook wel
een makkelijke handeling zijn maar ik kom er niet uit.
Zouden jullie me kunnen helpen,please.?
Alvast bedankt voor de reactie`s.
............
..........
Ik heb net 1 dag de Nokia 5800 en hij bevalt me prima,
alleen lukt het me niet om mijn muziek gelijk in mijn album
te zetten, hij zet het dan in de muziek bibliotheek en dan kan
ik handmatig de nummers in mijn album zetten, het is vast eens
eerder besproken maar kan het niet vinden, en het zal ook wel
een makkelijke handeling zijn maar ik kom er niet uit.
Zouden jullie me kunnen helpen,please.?
Alvast bedankt voor de reactie`s.
Naar mijn weten werkt Opera Mobile ook op symbian volgens de websitekielkiel schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:24:
[...]
Ik denk dat je de Opera Mini moet hebben ipv Mobile. Mobile is voor Windows Mobile...
@Ronald: Bedankt, en heb je informatie toegevoegd aan mijn post# Last updated: 20.10.2008
# Now also available for Symbian UIQ
Symbian UIQ is niet hetzelfde als Symbian S60 wat de Nokia 5800 gebruikt.
Opera Mobile gaat daar niet op werken.
Opera Mobile gaat daar niet op werken.
Oke, bedankt Schmoove. Ik zat fout, gelijk aangepast in de post. En excuses aan kielkiel.
Weet iemand wat Symtorrent doet, een soort torrentdownloader voor je mobiel?
ja het is een symbian torrent programma, werkt zeer netjes. Heb al verschillende torrents binnen gehengeldIcyzer schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:54:
Oke, bedankt Schmoove. Ik zat fout, gelijk aangepast in de post. En excuses aan kielkiel.
Dat klopt, en dat is ook informatie waar ik zeker gebruik van ga maken. Bedankt voor de info dusVerwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:51:
[...]
al vaker gezegt, ga gewoon naar een nokia servicepoint.
Daar kunnen ze hem gratis voor je updaten!
Ik weet niet helemaal zeker wat je bedoelt, maar je moet je muziekbibliotheek vernieuwen als je nieuwe nummers hebt toegevoegd, wat via opties kan. Alle nummers kan je toevoegen door op Alle tracks te klikken en dan een nummer af te spelen.Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:08:
...hij zet het dan in de muziek bibliotheek en dan kan
ik handmatig de nummers in mijn album zetten,...
iemand iets leuks?
Hallo,
Ik heb sinds gisteren een Nokia 5800. Tot mijn verbazing zie ik dat ik in 1 dag 7.89 euro aan extra gebruikskosten heb betaald. Ik ben met wifi op internet geweest, soms zag ik ook 3 G of 3.5 G links bovenin staan. Hoe kan dit? Hoe kan ik internet uitzetten? Ik wil geen extra gebruikskosten, ik wil alleen via wifi op internet, that's it.
Graag hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.
rsnhakan
Ik heb sinds gisteren een Nokia 5800. Tot mijn verbazing zie ik dat ik in 1 dag 7.89 euro aan extra gebruikskosten heb betaald. Ik ben met wifi op internet geweest, soms zag ik ook 3 G of 3.5 G links bovenin staan. Hoe kan dit? Hoe kan ik internet uitzetten? Ik wil geen extra gebruikskosten, ik wil alleen via wifi op internet, that's it.
rsnhakan
Maar daarmee moet je dus wel uitkijken met je internet fairusepolicy? Of alleen met wifi doen?vDR schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:33:
[...]
ja het is een symbian torrent programma, werkt zeer netjes. Heb al verschillende torrents binnen gehengeld
Je kan de toegangspunten voor internet via je provider verwijderen, dan kan je ook niet meer per ongeluk internet op gaan.turkeyhakan schreef op woensdag 01 april 2009 @ 07:17:
Hallo,
rsnhakan
iemand iets leuks?
Bedankt! Ik heb het net gedaan! Ik hoop dat ik nu niet meer op internet via 3G of 3.5G kom?
Verwijderd
Ik weet dat als je je bibliotheek vernieuwt dat ze erin komen te staan, maar ik heb/wil dus eenthealterego1 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:58:
[...]
Ik weet niet helemaal zeker wat je bedoelt, maar je moet je muziekbibliotheek vernieuwen als je nieuwe nummers hebt toegevoegd, wat via opties kan. Alle nummers kan je toevoegen door op Alle tracks te klikken en dan een nummer af te spelen.
eigen album/mapje maken met mijn eigen liedjes erin, maar ze komen niet rechtstreeks daarin
dus moet ik ze handmatig aanvinken en dan in mijn map plaatsen.
Moeilijk uit te leggen maar hopelijk begrijp je het een beetje.??
En anders moet ik maar een andere manier vinden, weet het zelf ook niet meer,
maar in ieder geval bedankt voor de reactie.
Ik heb sinds een aantal dagen mijn e-mail van gmail ingesteld. Werkt allemaal prima, e-mails ophalen en versturen werkt perfect. Ik heb echter een probleem met het automatisch ophalen van e-mails. Ik heb het zo ingesteld dat elke 30 minuten gecontroleerd wordt op nieuwe e-mail maar dit werkt niet, hij controleert dit nooit en ik moet elke keer zelf nieuwe e-mails ophalen.
Hoe kan dit? Moet ik soms mijn 3G verbinding continu aan laten staan? Lijkt me wat vreemd ...
Hoe kan dit? Moet ik soms mijn 3G verbinding continu aan laten staan? Lijkt me wat vreemd ...
...
Verwijderd
Heb nu sinds een week ook de 5800. Bevalt mij erg goed, de accu begint het steeds langer vol te houden. Het typen van smsjes en dergelijke met het fullscreen qwerty toetsenbord went verassend snel moet ik zeggen 
Krijg als het goed is vandaag de Brodit Active Holder binnen inclusief de universele bevestigingskit. Morgen krijg ik als het goed is Garmin en dan kan ik er als het goed is ook mee navigeren
Ik zou graag willen weten hoe je gmail hebt ingesteld, want bij mij werkt het om de één of andere reden nietIceM schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:25:
Ik heb sinds een aantal dagen mijn e-mail van gmail ingesteld. Werkt allemaal prima, e-mails ophalen en versturen werkt perfect. Ik heb echter een probleem met het automatisch ophalen van e-mails. Ik heb het zo ingesteld dat elke 30 minuten gecontroleerd wordt op nieuwe e-mail maar dit werkt niet, hij controleert dit nooit en ik moet elke keer zelf nieuwe e-mails ophalen.
Krijg als het goed is vandaag de Brodit Active Holder binnen inclusief de universele bevestigingskit. Morgen krijg ik als het goed is Garmin en dan kan ik er als het goed is ook mee navigeren
Ik heb ook gister tunin.fm
geprobeert Maar ik kan maar 4 min luisteren en dan meot je opeens member worden
geprobeert Maar ik kan maar 4 min luisteren en dan meot je opeens member worden
Gewoon een nieuwe e-mail box aanmaken en je gmail adres opgeven. Alle instellingen voor pop3 en smtp etc werden bij mij automatisch ingesteld door de telefoon.Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:34:
Ik zou graag willen weten hoe je gmail hebt ingesteld, want bij mij werkt het om de één of andere reden niet
...
Dat probleem heb ik ook met men 5800. maar op internet gevonden dat dat een grote bugg is in de mail software.IceM schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:25:
Ik wacht op nokia messaging..
Na wat zoeken blijkt dit inderdaad niet helemaal lekker te werken. Echter, wanneer ik specifiek 1 toegangspunt aanwijs (Mobiel Internet in mijn geval) in de e-mail instellingen dan werkt het automatisch ophalen wel (het toegangspunt Standaard Verbinding moet dus veranderd worden in 1 specifiek toegangspunt).thomasbansberg schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:49:
[...]
Dat probleem heb ik ook met men 5800. maar op internet gevonden dat dat een grote bugg is in de mail software.
Ik wacht op nokia messaging..
...
Verwijderd
Heb nog niet op "verstuur bericht" gedrukt of de postbode stond aan de deurVerwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:34:
Ik heb alle toeganspunten verwijderd, behalve mijn eigen lan netwerk. Dus ik hoop dat het werkt..
Het is ook veel sneller nu.
Het is ook veel sneller nu.
Ik heb me telefoon ook eindelijk binnen, heb er gisteren al de hele dag mee gespeelt, alleen een klein vraagje aan de kpn gebruikers. Ik heb die eindeloos online berichten opgeslachen dus de instellingen staan goed, maar hoe weet ik zeker dat ik nou niet per ongeluk een verkeerd profiel selecteer en dus volgende maand een rekening krijg van € xxx? Heb nog nooit een internet abbo gehad, maar als ik saldo sms naar 1244 krijg ik 2 smsjes. 1 van het beltegoed en een ander van eindeloos online, daar staat dat ik 0.000MB heb t.w.v. € 0.00 tot 1 april.. maar ik heb net gesurfed dus dan heb ik toch verbruik?? of is dat omdat ik eindeloos online heb?
Voor de rest super telefoon, redelijk snel door de batterij heen, maar dat kwam doordat ik wlan had aan laten staan en een paar programmas.
De browser is lekker snel, maak gebruik van de gewone standaard browser. Fringe werkt ook lekker, begin dat programma redelijk te snappen en het touchscreen werkt ook prima, moet alleen nog wennen dat je iets moet indrukken, maar dat komt omdat ik iTouch gewent ben.
Ik zie nergens de veelbesproken opening op de telefoon, volgens mij zit alles gewoon dicht.
Handwriting calculator is wel super overbodig maar ongelofelijk grappig en die fotoflow maakt het ook wel leuk, camera kwaliteit is redelijk, heb nog niet gefilmd, dit zal ik binnenkort ook wel uittesten.
Telefoon gaat gelukkig ook gewoon aan voor het alarm dus je kunt snacht's gewoon je telefoon uitzetten, had namelijk gehoord dat dit tegenwoordig niet meer standaard was, maar gelukkig de nokia wel.
Nu nog even proberen garmin te installeren, dit is mij nog niet helemaal gelukt, zowel 5.0.30 als de .40 versie
Voor de rest super telefoon, redelijk snel door de batterij heen, maar dat kwam doordat ik wlan had aan laten staan en een paar programmas.
De browser is lekker snel, maak gebruik van de gewone standaard browser. Fringe werkt ook lekker, begin dat programma redelijk te snappen en het touchscreen werkt ook prima, moet alleen nog wennen dat je iets moet indrukken, maar dat komt omdat ik iTouch gewent ben.
Ik zie nergens de veelbesproken opening op de telefoon, volgens mij zit alles gewoon dicht.
Handwriting calculator is wel super overbodig maar ongelofelijk grappig en die fotoflow maakt het ook wel leuk, camera kwaliteit is redelijk, heb nog niet gefilmd, dit zal ik binnenkort ook wel uittesten.
Telefoon gaat gelukkig ook gewoon aan voor het alarm dus je kunt snacht's gewoon je telefoon uitzetten, had namelijk gehoord dat dit tegenwoordig niet meer standaard was, maar gelukkig de nokia wel.
Nu nog even proberen garmin te installeren, dit is mij nog niet helemaal gelukt, zowel 5.0.30 als de .40 versie
Ik heb het hoesje toch maar via ebay besteld. 8 euro inclusief verzenden en verzekering dus dat valt reuze mee.
Ook heb ik mijn productcode veranderd (t-mobile) en nu de nieuwe firmware erop gezet. Alleen soms sluit de internet browser zich vanzelf af.. hebben meer mensen hier last van en wat kan ik hier aan doen?
Ook heb ik mijn productcode veranderd (t-mobile) en nu de nieuwe firmware erop gezet. Alleen soms sluit de internet browser zich vanzelf af.. hebben meer mensen hier last van en wat kan ik hier aan doen?
Loopt de browser vast voor of na de update? bij mij stond V20 er standaard al op en de hele dag gebrowsed zonder afsluiter/vastloper
Verwijderd
ik ben van plan over een paar dagen een nokia 5800 te kopen en daar via een nokia service point de nieuwe firmware 20.0.012 erop te laten zetten.
Nu het volgende punt als ik de discussie's lees bij nokia zelf is dit niet aan te raden omdat hij vol met andere bug zou zitten.
Ze zijn er niet over te spreken en veel hebben spijt van de update maar kunnen niet terug naar de oude.
Nu weet ik dus niet meer wat ik moet doen
Heeft iemand ervaring met de nieuwe firmware 20.0.012 op de nokia
Nu het volgende punt als ik de discussie's lees bij nokia zelf is dit niet aan te raden omdat hij vol met andere bug zou zitten.
Ze zijn er niet over te spreken en veel hebben spijt van de update maar kunnen niet terug naar de oude.
In hoeverre past jou 5800 in deze houder? ik vind dat je hem nogal erin moet 'drukken'. Mijn oude N95 gleed veel spoepeler in zijn houder.Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 11:05:
[...]
Heb nog niet op "verstuur bericht" gedrukt of de postbode stond aan de deurIk heb gister de Brodit Active Holder besteld en nu dus al binnen. Moest even uitfiegelieren hoe ik de houder nou aan de montageset kreeg, maar ik bleek gewoon wat over het hoofd te zien
Houder ziet er stevig uit en voelt ook zo aan. De 5800 past er perfect in en je kunt hem ook nog gewoon van de toetsvergrendeling afhalen
Het lijkt erop of de houder net één mm (ofzo) te smal is gemaakt.
Verder trouwens wel een top houder/lader! werkt als een trein, ürber simpel te instaleren en aan te sluiten @ stroom van accu en ziet er nog netjes uit ook nog
Ik heb mijn Vodafone toestel zelf kunnen updaten naar versie 20.0.012 en ik ben er zeer over te spreken. Geen vastlopers oid. Over watvoor bugs gaat het?Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:07:
ik ben van plan over een paar dagen een nokia 5800 te kopen en daar via een nokia service point de nieuwe firmware 20.0.012 erop te laten zetten.
De mijne kwam met 20.0.0.12 uit de doos en heb nog geen enkel probleem/bug/vastloper meegemaakt...
Verwijderd
Dit is wat ze allemaal zoal beschrijven na de updat naar firmware 20.0.012
enkele voorbeelden.
My nokia 5800 are fine in ver 11, after I update to ver 20 some series bugs occurs
1. Screen takes on a purple / green / red tinge, like there's a screen malfunction. tested and mostly appear when try to play back video or capturing images/video. [ this is very serious bug]
2. The new search function some time crash and need to restart the phone.
3. When capturing images, some images didn't follow the orientation of my holding position, e.g. when i snap photo in landscape mode, the output images are in portrait mode. and I need to manually rotate it 90 degree to get it back to landscape mode.
My Bugs after updating to V20.0.012:
1. Envelope in sms-inbox, allways closed.
2. Battery bars in music player.
3. When pressing "Search internet and my content" i sometimes get te System error message.
4. Sometimes the touch-function dosen´t react on my commands and i have to press it up to 2-3 times.
Since I loaded the upgrade, I get the txt messaging envelope problem. I also DONT like the new lock code screen. It now uses the full keypad and you can use letter and well as numbers. If you're used to using a number lock, then you have to do the long press on the keys before it enters the code. Used to be simple, now it takes some thought to do and takes longer..
Also a big bug for me now is this. I use multiple alarms to wake me up etc, these USED to work even if the phone was locked. Today the first day after the update, I missed my train as the alarms didn't go off AT ALL. When I unlocked the phone then they all went off... NOT GOOD.
enkele voorbeelden.
My nokia 5800 are fine in ver 11, after I update to ver 20 some series bugs occurs
1. Screen takes on a purple / green / red tinge, like there's a screen malfunction. tested and mostly appear when try to play back video or capturing images/video. [ this is very serious bug]
2. The new search function some time crash and need to restart the phone.
3. When capturing images, some images didn't follow the orientation of my holding position, e.g. when i snap photo in landscape mode, the output images are in portrait mode. and I need to manually rotate it 90 degree to get it back to landscape mode.
3. When pressing "Search internet and my content" i sometimes get te System error message.
4. Sometimes the touch-function dosen´t react on my commands and i have to press it up to 2-3 times.
Since I loaded the upgrade, I get the txt messaging envelope problem. I also DONT like the new lock code screen. It now uses the full keypad and you can use letter and well as numbers. If you're used to using a number lock, then you have to do the long press on the keys before it enters the code. Used to be simple, now it takes some thought to do and takes longer..
Also a big bug for me now is this. I use multiple alarms to wake me up etc, these USED to work even if the phone was locked. Today the first day after the update, I missed my train as the alarms didn't go off AT ALL. When I unlocked the phone then they all went off... NOT GOOD.
Het enige van deze lijst dat ik ben tegengekomen is dat als je bijvoorbeeld het menu opent, en je 'te snel' naar bijvoorbeeld toepassingen wilt gaan, hij de eerste keer drukken niet registreert. Hierdoor is het soms een beetje extra verwarrend geworden wanneer je nou twee maal moet drukken en wanneer eenmaal.Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:49:
Dit is wat ze allemaal zoal beschrijven na de updat naar firmware 20.0.012
enkele voorbeelden.
[voorbeelden]
Verder is in het eerste deel ook vanalles beschreven over rare strepen op het scherm icm vastlopers en dat dit niet verholpen was bij de update. Ik heb er nog nooit last van gehad.
Hierboven staat ook dat zelfs als de telefoon uit staat de alarms het wel doen, dus ik denk dat die vent gewoon een keer pech heeft gehad met zijn trein
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 13:09 . Reden: WEL ]
Verwijderd
Hij valt er inderdaad niet in, je moet hem wel even helpen, maar dat vind ik persoonlijk een pluspunt. Met mijn rijstijl moet 'ie er stevig in zittenJarnoootje schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:28:
[...]
In hoeverre past jou 5800 in deze houder? ik vind dat je hem nogal erin moet 'drukken'. Mijn oude N95 gleed veel spoepeler in zijn houder.
Het lijkt erop of de houder net één mm (ofzo) te smal is gemaakt.
Verder trouwens wel een top houder/lader! werkt als een trein, ürber simpel te instaleren en aan te sluiten @ stroom van accu en ziet er nog netjes uit ook nog
Ik wil een screenprotector voor mijn Nokia 5800 kopen, iemand een goed advies? Waar in een lokale winkel. (dus niet via internet)
Ook heb ik nog geen antwoord op dit gehad:
Ik heb alle toeganspunten verwijderd, behalve mijn eigen lan netwerk. Dus ik hoop dat het werkt..
Het is ook veel sneller nu. (hierdoor zou ik dus geen extra kosten moeten hebben?) Wat als ik youtube bezoek via mijn lan netwerk (dus wifi) en een filmpje bekijk? Geen kosten toch?
Ook heb ik nog geen antwoord op dit gehad:
Het is ook veel sneller nu. (hierdoor zou ik dus geen extra kosten moeten hebben?) Wat als ik youtube bezoek via mijn lan netwerk (dus wifi) en een filmpje bekijk? Geen kosten toch?
Verwijderd
@ turkeyhakan: Bij pdashop.nl kun je een brando screenprotector kopen. Ze hebben winkels in Eindhoven, Groningen en Rotterdam.
Edit: Wanneer je via je LAN verbinding (=WiFi) youtube bezoekt zou je inderdaad geen extra kosten mogen hebben.
Edit: Wanneer je via je LAN verbinding (=WiFi) youtube bezoekt zou je inderdaad geen extra kosten mogen hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 13:33 ]
Ik heb ook tmobile, product key gewijzigd en de nieuwe firmware eropgezet. Mij bevalt deze perfect, geen echte bugs kunnen ontdekken.Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:49:
vwb punt 1: Dit wordt op zeer veel fora als bug aangegeven, terwijl alleen het icoon van smsjes is gewijzigd. Eerst stond er inderdaad een geopende envelop als je het bericht had gelezen. Nu is het zo dat een nieuwe bericht met een rood sterretje aangegeven wordt, en een gelezen bericht is een dichte envelop. Dit lijkt mij alles behavle een bug.
Punt 2: Ik zie het zo niet. Als ik in mijn homescreen sta heb ik nu volle batterij (7 streepjes). In muziekspeler, wat ik ook doe, blijft die ook 7 streepjes aangeven (alleen iets kleiner).
Punt 3: Geprobeerd, maar geen enkel probleem hierzo.
Punt 4: Dit heeft ook bij mij te maken met "te snel" willen gaan soms. Echter, ik vind het niet hinderlijk.
Hoe moet ik mijn telefoon in de bijgeleverde Nokia hoesje stoppen? Met de punten (die gaaten) op het scherm?
Ohja ook ben ik opzoek naar een navigatiesysteem. Iemand een link + handleiding graag?
Ohja ook ben ik opzoek naar een navigatiesysteem. Iemand een link + handleiding graag?
[ Voor 29% gewijzigd door turkeyhakan op 01-04-2009 14:46 ]
de gaten moeten naar boven
en hier in het topic of het vorige staat vast wel wat
en hier in het topic of het vorige staat vast wel wat
Verwijderd
Voor iedereen die internet radio op de 5800 wil hier is een snelle en makkelijke oplossing:
In de applicatie Realplayer die standaard op je 5800 staat kun je streaming koppelingen toevoegen. Een korte zoektocht naar links die gebruikt kunnen worden heeft het volgende al opgeleverd:
3fm, link: http://shoutcast.omroep.nl:8104
slamfm, link: http://stream2.slamfm.trueserver.nl:8000/slamfm
Beide links werken op mijn 5800, ik zit op het vodafone netwerk en heb een vodafone branded telefoon. Het voordeel is dat je gebruik maakt van een native applicatie het nadeel is dat het wat zoek- en instelwerk. Ik ben nog op zoek naar links voor radio 538, radio 1, freshfm etc. Iemand suggesties?
In de applicatie Realplayer die standaard op je 5800 staat kun je streaming koppelingen toevoegen. Een korte zoektocht naar links die gebruikt kunnen worden heeft het volgende al opgeleverd:
3fm, link: http://shoutcast.omroep.nl:8104
slamfm, link: http://stream2.slamfm.trueserver.nl:8000/slamfm
Beide links werken op mijn 5800, ik zit op het vodafone netwerk en heb een vodafone branded telefoon. Het voordeel is dat je gebruik maakt van een native applicatie het nadeel is dat het wat zoek- en instelwerk. Ik ben nog op zoek naar links voor radio 538, radio 1, freshfm etc. Iemand suggesties?
Verwijderd
Navigeren doe ik met Garmin XT en nu ben ik op zoek naar een garmin-bestand om gewaarschuwd te worden voor flitspalen. Bestaat zoiets en wie weet hoe en waar ik dat moet doen?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 15:25 ]
Hoe kom je aan Garmin XT?Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 15:24:
Navigeren doe ik met Garmin XT en nu ben ik op zoek naar een garmin-bestand om gewaarschuwd te worden voor flitspalen. Bestaat zoiets en wie weet hoe en waar ik dat moet doen?
het is niet legaal dus ik denk niet dat we dat hier kunnen bespreken
Jawel hoor, je kunt het gewoon op hun site aanschaffen.
RoD, bedankt voor je link. Ik heb er al gekeken, ik was op zoek naar een trail versie, maar die hebben ze niet in de S60 V5 version?
Op bv http://www.flitspaal.nl/ staat een hele uitgebreide handleiding. Je moet daar wel even bij registreren en even zoeken. Het niet easy even 1 2 3 een bestandje overplaatsen maar best wel een gedoe.Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 15:24:
ID4.1M Honey Yellow
Verwijderd
De handleiding die ik daarvan gebruikt heb (Garmin Mapsource) is net niet helemaal compleet. je snapt het al net dat stukkie wat ik nodig heb. Welke handleiding/manier heb jij gebruikt?ReseT schreef op woensdag 01 april 2009 @ 15:49:
[...]
Op bv http://www.flitspaal.nl/ staat een hele uitgebreide handleiding. Je moet daar wel even bij registreren en even zoeken.
Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.
[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.
[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic