Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129264

waits schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:26:
Ik lees (en heb ook zelf geprobeerd) dat het nog niet mogelijk was om voor NL productcodes de firmware te updaten.

Zojuist weer eens geprobeerd: met PC suite werd nieuwe firmware gesignaleerd, en heb ik geinstalleerd.
Productcode 0577458 (mijn leverancier was Vodafone)
Van: 11.0.0.8
Naar: 20.0.012
Ah mooi zo! Heb hetzelfde product id, dus kan ik ook eindelijk updaten.
Maar het is dus normaal dat het even duurt bij Vodafone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 16:28
DaRoot schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 01:07:
[...]

Ik druk dus op die knop, om de capslock uit te krijgen, dus ook zonder die underscore eronder. De letters op het toetsenbord worden weer klein dan. Dan druk ik de volgende letter in, et voila, Capslock springt weer aan.
in dat geval misschien een minder leuke oplossing, al geprobeerd de firmware opnieuw te flashen/te updaten?
heel gek probleem dan in ieder geval :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Is toch normaal? De capsknop heeft vier standen. Een de altijd klein typt, een die altijd groot typt, een die de eerste letter klein typt en de volgende groot en een die de eerste letter groot typt en de rest klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 15:09

DaRoot

Some say...

bluppfisk schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:55:
Is toch normaal? De capsknop heeft vier standen. Een de altijd klein typt, een die altijd groot typt, een die de eerste letter klein typt en de volgende groot en een die de eerste letter groot typt en de rest klein.
Ik wilde eerst reageren met de opmerking: praat niet zo raar, zo'n capslock knop heb ik nog nooit gezien..
maar die zit dus wel op een 5800.. Ga ik daar nog eens even naar kijken..

edit:
nu snap ik er niets meer van.. probeer ik het probleem te reproduceren, wat vrij aardig ging steeds, krijg ik het niet meer voor elkaar.. probleem opgelost uit zichzelf.. :S

[ Voor 15% gewijzigd door DaRoot op 25-03-2009 11:19 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Moet zeggen dat de batterij nu naar een paar weken gebruik steeds beter lijkt te worden, moest ik 'm aan het begin dagelijks laden, nu lijkt één keer per twee dagen ook te kunnen. Duurt dus even voordat die batterij optimaal werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Walkman schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 08:15:
[...]

Is mogelijk om het alarm alleen op bepaalde dagen af te laten gaan (die van mij gaat bv. alleen maandag t/m vrijdag). Nadat je het alarm aangemaakt dat alarm opzoeken en vervolgens kan je daar bv. je werkdagen invoeren...
Wat ik doe is gewoon op de tijd in mijn startscherm drukken en dan verschijnt vanzelf de optie alarmen. Hier kun je een nieuw alarm instellen en dan bij herhalen kun je uit een aantal opties kiezen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BillSpaarbank op 25-03-2009 12:07 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 02:48
Heb dit toestel gister binnen gekregen. Er valt mij meteen iets negatiefs op. Ik vind het scherm in bepaalde situaties behoorlijk spikkelig, als een soort glinstering, oa goed te zien bij opstarten. Zodra het logo van Nokia in beeld komt is vooral de witte achtergrond eromheen spikkelig.
Ook bij gekleurde achtergronden, zoals bij het spel Bounce, zie je dat er een spikkelige zweem overheen zit. Zijn wel hele kleine spikkeltjes overigens. Heb het scherm al goed schoongemaakt, maar dat bleek niet het probleem.
Iemand anders die dit ook opvalt of anders er es op wil letten bij bijv opstarten?

Vond ook een defecte (of dode?) pixel rechtsbovenin, een kleine blauwe. Mag je om die reden ruilen trouwens?

[ Voor 5% gewijzigd door ecb1 op 25-03-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

bluppfisk schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:55:
Inderdaad, de capslock/shift knop heeft 4 standen.
Ik heb er ook ff mee zitten klooien, maar soms moet je hem gewoon nog een paar keer aanklikken.
-Blauw zonder streep = Eerst letter hoofdletter, rest klein
-Blauw met streep = Alles hoofdletters

-Grijs met streep = Eerste letter klein, rest groot
-Grijs zonder streep = Alles klein

En na een enter, of als je weer helemaal backspaced naar het begin gaat ie automatisch weer op de Blauw-zonder-streep stand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295254

@ ecb1
Je hebt toch wel de beschermfolie verwijderd van het scherm ?
Lullige antwoord maar je weet maar nooit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montigny
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09-2024
Heb de 5800 nu een twee weken in gebruik, prima apparaatje.
Wel even wennen, hiervoor gebruikte ik een ipod touch.
Moet zeggen dat die wel een stukje soepeler werkte, de interface en browser van de ipod zijn in mijn opinie een stuk gebruiksvriendelijker.
De muziek klinkt daarentegen veel beter op de 5800.

Wel een vraagje / opmerking, ook ik heb last van het licht-lek-spleetje in de rechter bovenhoek.
Heb al gelezen dat meer mensen hier last van hebben, erkent nokia deze fout net zoals het speakerprobleem en gaan ze hier wat aan doen?
Heb ook ergens gelezen dat dit met opzet is gedaan ter ventilatie en koeling van de 5800, dit lijkt me echter een broodje aap verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
@Shinto61

Jazeker, die is eraf...;-)

Om het nog beter te zien moet je als het ware proberen niet echt naar hetgeen wat door het scherm vertoond wordt te kijken, maar naar het scherm zelf, al klinkt dat wat vaag... Ik zie het goed, maar wie weet heb ik bionische ogen ;-)

Iemand die het ook ziet, met name in het witte opstartscherm?

[ Voor 11% gewijzigd door ecb1 op 25-03-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:00
ecb1 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:44:
@Shinto61

Jazeker, die is eraf...;-)

Om het nog beter te zien moet je als het ware proberen niet echt naar hetgeen wat door het scherm vertoond wordt te kijken, maar naar het scherm zelf, al klinkt dat wat vaag... Ik zie het goed, maar wie weet heb ik bionische ogen ;-)

Iemand die het ook ziet, met name in het witte opstartscherm?
Ik weet wat je bedoeld. Dit heeft te maken met hoe het scherm zelf inelkaar zit. Volgens mij bestaat het scherm uit 2 lagen. Namelijk het scherm zelf dat de beelden weergeeft en een laag erboven die zeg maar als touchlaag functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylus
  • Laatst online: 10:59
Is het trouwens mogelijk om de landscape modus 'vast' te zetten? Ik lig bijna elke avond in bed nog even mail/nieuws te checken. bij mijn huidige E61 werkt dit prima maar kan me voorstellen dat de 5800 gaat kantelen als ik in bed lig....Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-09-2024

Eastside

It's me, TP!!

@geejeej: in de Topic Start schrijf je dat je de lader gewoon in het stopcontact kunt laten, als je hem niet gebruikt en vervolgens geef je een link. Echter als je deze link volgt krijg je juist een verhaal te zien dat het tegendeel beweert:

Money-saving, tree-hugging hint: Disconnect the charger from the mains wall socket when not in use. Chargers which are left plugged in use a small amount of electricity which will cost you money and cause needless damage to the environment. This applies to all electronic appliances, unplug them when you don't need them.

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:22

Vis

En het tegendeel is al een hele tijd waar.. ik haal de lader ook altijd uit het stopcontact als de telefoon is opgeladen...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormblade32
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07-2014

stormblade32

_-"Stormblade"-_

Heeft iemand van jullie Amaze geprobeerd? Ik heb het van de link op de eerste post gedownload en het lijkt op zich een goed programma.

Ik heb echter via het menu instellingen --> application manager --> installed apps --> amaze --> opties --> suite settings wat vreemde opties gezien die standaard op allowed staan zoals:

Call control, messaging etc.deze settings kun je niet in het programma zelf vinden. Al met al lijkt het me niet echt correct.

[ Voor 10% gewijzigd door stormblade32 op 25-03-2009 18:23 ]

Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140896

Topicstarter
Eastside schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:55:
@geejeej: in de Topic Start schrijf je dat je de lader gewoon in het stopcontact kunt laten, als je hem niet gebruikt en vervolgens geef je een link. Echter als je deze link volgt krijg je juist een verhaal te zien dat het tegendeel beweert:

Money-saving, tree-hugging hint: Disconnect the charger from the mains wall socket when not in use. Chargers which are left plugged in use a small amount of electricity which will cost you money and cause needless damage to the environment. This applies to all electronic appliances, unplug them when you don't need them.
Tnx voor de tip. Metingen van tweakers.net hebben uitgewezen dat er een niet-waarneembare hoeveelheid stroom wordt gebruikt als de 5800XM niet aan de lader hangt. Ik heb het linkje ook toegevoegd aan het startpost
stormblade32 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:57:
Heeft iemand van jullie Amaze geprobeerd? Ik heb het van de link op de eerste post gedownload en het lijkt op zich een goed programma.

Ik heb echter via het menu instellingen --> application manager --> installed apps --> amaze --> opties --> suite settings wat vreemde opties gezien die standaard op allowed staan zoals:

Call control, messaging etc.deze settings kun je niet in het programma zelf vinden. Al met al lijkt het me niet echt correct.
Ik heb vandaag ook amaze gps even op mijn telefoon gehad, om te kijken hoe het werkt. Maar duidelijk is dat hij alle data gewoon uit de lucht plukt. Ik was op zoek naar een programma die dat niet doet, dus vandaar dat ik hem weer heb verwijderd.

Het viel mij ook op dat hij toestemming vroeg om te kunnen bellen. Ik zou bijna bang worden dat ie tijdens het navigeren een paar smsjes verstuurt naar 06-sex nummers en ondertussen een paar dure gesprekken voert... Maargoed, dat is gebaseerd op niets dan huiverigheid

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 140896 op 25-03-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:00
Als iemand nog een MSN/Yahoo/etc. client zoekt. Ik heb vandaag Palringo geprobeerd en dat werkt vrij aardig.
http://www.palringo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
@ Schmoove

Inderdaad, zoiets dacht ik al gelezen te hebben dat het scherm uit twee lagen bestaat. Dan zou er dus niks aan te doen zijn helaas.
Ik vind dit toch een hinderlijk iets tot nu toe. Ga er nl op zitten letten, oa bij bijv een filmpje of foto. Wie weet went het.

Kom wel meer negatieve punten tegen, maar ik ga eerst maar es alles goed doornemen voor ik hier wat over post.
Alvast één ding: de blauwige waas over bijv foto's, plaatjes en ook video's. Heb ook wat testfoto's gemaakt buiten en de kleuren blijken niet realistisch. Natuurlijk is 't maar een telefooncamera, maar toch.
En waarom worden de foto's die je maakt bij bekijken ervan niet over het gehele scherm weergegeven? Heeft dat te maken met het feit dat foto's niet in breedbeeld kunnen worden genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143634

Graag jullie hulp over het startscherm.
De 4 foto's van contacts is handig.
De 'ouderwetse' Symbian snelkoppelingen met agenda items is ook handig.
Maar het lijkt erop dat je tussen die 2 moet kiezen.
Ik wil een combinatie van beiden hebben. Kan dat? Bv met een andere thema.
Het scherm is groot genoeg ervoor.

Mijn volgende vraag gaat over de standaard browser.
Als ik de revies lees, dan moet je naar beneden en naar rechts kunnen scrollen.
Maar dat doet ie bij mij niet. Ik krijg ook geen scroll balken te zien.
Hebben jullie daar geen last van?
Inmiddels heb ik Opera Mini erop gezet. Dat werkt beter.

Firmware versie = nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285667

Anoniem: 143634 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:18:
Graag jullie hulp over het startscherm.
De 4 foto's van contacts is handig.
De 'ouderwetse' Symbian snelkoppelingen met agenda items is ook handig.
Maar het lijkt erop dat je tussen die 2 moet kiezen.
Ik wil een combinatie van beiden hebben. Kan dat? Bv met een andere thema.
Het scherm is groot genoeg ervoor.

Mijn volgende vraag gaat over de standaard browser.
Als ik de revies lees, dan moet je naar beneden en naar rechts kunnen scrollen.
Maar dat doet ie bij mij niet. Ik krijg ook geen scroll balken te zien.
Hebben jullie daar geen last van?
Inmiddels heb ik Opera Mini erop gezet. Dat werkt beter.

Firmware versie = nieuwste.
zoek maar es op handyshell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:47
Ik heb het toestel nu een week in gebruik en ben nog steeds erg positief over het toestel.

Het scherm is erg duidelijk en reageert erg goed, het menu is lekker snel.

Ik heb Garmin erop gezet als navigatie software en baal er wel van dat er geen tomtom is maar Garmin werkt opzich goed, gps fix is goed.

Heeft iemand de bleutooth headset van Tmobile al binnen? hoe bevalt deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
GranCanaria schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:50:
Ik heb het toestel nu een week in gebruik en ben nog steeds erg positief over het toestel.

Ik heb Garmin erop gezet als navigatie software en baal er wel van dat er geen tomtom is maar Garmin werkt opzich goed, gps fix is goed.

Ik vind het vervelender dat er nog geen goeie Sygic versie is. Rijbaanondersteuning was toch wel erg handig op mijn Nokia E71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:22

Vis

GranCanaria schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:50:

Ik snap nog steeds niet waarom ik Garmin niet geopend krijg.. :s
Kan ik misschien de firmware updaten naar versie 20 ?

Bluetooth headset is echt relaxt.. super geluid!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx voor de tip. Ik heb op de site gekeken en het is precies wat ik zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Anoniem: 143634 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:24:
[...]

Thx voor de tip. Ik heb op de site gekeken en het is precies wat ik zoek!
Zuigt dat je batterij niet leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296697

Ik heb de 5800 nu een paar dagen en vind hem helemaal te gek.
Ik ben een volslagen beginneling wat dit soort apparaten betreft. Het lukt me op geen enkele manier om een foto te versturen. Ik heb het geprobeerd als bijlage bij een sms-je en vervolgens vanuit de galerij -> fotot geselcteerd-> verzenden.
In beide gevallen gaat hij verzenden , maar krijg na een paar minuten de melding dat het over een paar minuten nogmaals geprobeerd gaat worden, met als uiteindelijk resultaat dat het berichtje niet verzonden is.
Ik heb geen idee wat er fout gaat.
zowel met als zonder begeleidende tekst mislukt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Laatst online: 07-05 15:09

DaRoot

Some say...

Anoniem: 296697 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:44:
Ik heb de 5800 nu een paar dagen en vind hem helemaal te gek.
Ik ben een volslagen beginneling wat dit soort apparaten betreft. Het lukt me op geen enkele manier om een foto te versturen. Ik heb het geprobeerd als bijlage bij een sms-je en vervolgens vanuit de galerij -> fotot geselcteerd-> verzenden.
In beide gevallen gaat hij verzenden , maar krijg na een paar minuten de melding dat het over een paar minuten nogmaals geprobeerd gaat worden, met als uiteindelijk resultaat dat het berichtje niet verzonden is.
Ik heb geen idee wat er fout gaat.
zowel met als zonder begeleidende tekst mislukt het.
dan staan waarschijnlijk je mms/internet configuratie instellingen niet goed.. via de site van Nokia kan je ze naar je toestel laten sturen..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296697

hm, ik was al bang voor zoiets. :? ..... maar oke, heb me voorgenomen met dit ding een heleboel te gaan doen, moet ik er ook maar eens echt induiken , te beginnen met een bezoekje aan die site .(1 van de weinige dingen die ik met mijn oude mobiel kon buiten bellen en sms-en was trouwens foto's versturen )
Overigens hulde voor deze site, ik lees nu een paar weken regelmatig mee , helemaal mooi.
In ieder geval bedankt DaRoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Vis schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:16:
[...]

Ik snap nog steeds niet waarom ik Garmin niet geopend krijg.. :s
Kan ik misschien de firmware updaten naar versie 20 ?

Bluetooth headset is echt relaxt.. super geluid!
Je hoeft hem niet te updaten, heb ik ook niet, Garmin installeren is best een behoorlijke klus, dit was bij mij ook erg moeilijk, weet niet waarom, maar uiteindelijk draait het gewoon zoals het hoort.

Ik wil nog wel een leuke autohouder kopen voor dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137809

Ik zit met het volgende probleem dat sinds dat ik de software update heb gedaan mijn 5800 niet meer kan gebruiken als handsfree in de auto. Hiervoor kon ik namelijk door middel van de aux kabel die ik in mijn autoradio inplugde het geluid van de telefoon en dus ook bellers etc horen via de speakers. Het geluid van mijn kant ging gewoon via de microfoon van de telefoon maar dat werkte perfect.

Weet iemand hoe dit kan en of ik dit kan omzeilen of zo zetten dat het wel weer werkt?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287412

Heb vandaag mijn Nokia 5800(Silver/Black) binnen gekregen! Echt een top apparaatje! deze kleuren staan hem trouwens ook erg goed!
Wat mij opviel is dat de nieuwste software er al opstaan!
Naar wat voor een bestand type moet ik filmpjes converteren? gewoon WMV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04-2024
GranCanaria schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:51:
[...]

Je hoeft hem niet te updaten, heb ik ook niet, Garmin installeren is best een behoorlijke klus, dit was bij mij ook erg moeilijk, weet niet waarom, maar uiteindelijk draait het gewoon zoals het hoort.

De brodit autohouders zijn erg goed, alleen vrij prijzig op het moment. Ik denk dat ik er eentje uit Engeland laat komen, scheeld toch weer 7 euro geloof ik. Jij ook interesse? misschien nog meer mensen? verzendkosten delen scheeld misschien weer!

Het gaat dan om deze, met of zonder lader;

Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/images/965288.jpg
Anoniem: 287412 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:31:
Heb vandaag mijn Nokia 5800(Silver/Black) binnen gekregen! Echt een top apparaatje! deze kleuren staan hem trouwens ook erg goed!
Wat mij opviel is dat de nieuwste software er al opstaan!
Naar wat voor een bestand type moet ik filmpjes converteren? gewoon WMV?
foto's foto's foto's ! die van mij is als het goed is vanavond ook bij mij thuis afgeleverd, helaas ben ik pas rond half 11 thuis :S lang wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200262

Ik vind het nog steeds echt super lelijk dat mensen met een t-mobile abo nog steeds met v11 zitten terwijl sommige al bij v21 zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
Anoniem: 200262 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:01:
Ik vind het nog steeds echt super lelijk dat mensen met een t-mobile abo nog steeds met v11 zitten terwijl sommige al bij v21 zijn :S
dat moet je inmiddels toch weten bij het aanschaffen dat je 'genaaid' wordt door de t-mobile software die altijd achterloopt.
Bovendien denk ik dat de mensen die hem kopen (behalve hier op het forum) geen flauw idee hebben dat de telefoon te updaten is.

Collega van mij, Nokia N96, vond het al raar dat er veel fouten in zijn telefoon zaten en hij rete traag was. Ik vertellen van het updaten, had hij nog nooit van gehoord. Na de update was hij weer 'de gelukkigste man van de wereld'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287412

De foto's zal ik er vanavond opzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200262

Jarnoootje schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:05:
[...]

dat moet je inmiddels toch weten bij het aanschaffen dat je 'genaaid' wordt door de t-mobile software die altijd achterloopt.
Bovendien denk ik dat de mensen die hem kopen (behalve hier op het forum) geen flauw idee hebben dat de telefoon te updaten is.

Collega van mij, Nokia N96, vond het al raar dat er veel fouten in zijn telefoon zaten en hij rete traag was. Ik vertellen van het updaten, had hij nog nooit van gehoord. Na de update was hij weer 'de gelukkigste man van de wereld'
Ja klopt maar vodafone heeft v20 al uitgebracht en t-mobile nog steeds niet denk er steeds meer an om mijn product code te veranderen .

Je hebt indd gelijk veel mensen weten niet eens dat je je mobieltje kunt updaten maar ja .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
  • Laatst online: 08-05 18:50
ik heb een beetje rond gekeken naar de updates van firmware v20, maar volgens mij is die niet zo extreem uitgereid als de vorige.

Ik zit ook namelijk vast aan t-mobile qua updates. Maar verder dan het activeren van de 2de cam + een paar kleine update kwam ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GranCanaria schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:51:
[...]

Garmin installeren was bij mij ook een hele klus, maar uiteindelijk dan toch gelukt. Voornamelijk de mappen selecteren en aanmaken vind ik niet zo handig, maargoed het is natuurlijk geen tomtom en ik moet het maar zien als een soort-van service dat je de mogelijkheid hebt alleen het hoognodige erop te zetten. ;) GPS fix duurt bij mij nog vrij lang, aangezien assisted gps blijkbaar alleen over je databundel kan lopen en niet over wlan en mijn vodafone toestel gesimlockt is.

Verder ben ik ook nog op zoek naar een mooie autolader. Iemand al iets gevonden?

Kan ik straks heerlijk navigeren zonder de batterij leeg te trekken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Het is gewoon een geweldige toestel echt boven mijn verwachtingen.

Kijk HTC maakt ook leuke toestellen echter is daar het Operating System die het toestel zo irritant maakt dat je er gewoon genoeg van krijgt, uiteraard speelt HTC hier ook een grote rol in, daar als je naar de Samsung Omnia kijkt deze toch wat betere applicaties etc heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:48
Ik vind het alleen jammer dat de batterij niet helemaal supper is.I
k had eerst ingesteld dat hij mijn mail bij binnenkomst binnen moet halen.Maar
toen was mijn batterij erg snel leeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
chimera2 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:07:
Ik vind het alleen jammer dat de batterij niet helemaal supper is.I
k had eerst ingesteld dat hij mijn mail bij binnenkomst binnen moet halen.Maar
toen was mijn batterij erg snel leeg was.
Vanaf versie 20 lukt dat aardig. Gemakkelijk 2 dagen met Gmail continu verbonden over 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-05 11:26
v20 is de nieuwste toch? Of is er weer een update beschikbaar? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292826

Aeonis schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:12:
[...]

v20 is de nieuwste toch? Of is er weer een update beschikbaar? :D
Sommige websites beweren dat V21 in april komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nou, mijn camera is kaput.

wanneer ik op mijn camera knopje druk dan komt er rechtsboven wel zo'n laad-indicator te staan die aangaat wanneer je een app start. Maar daarna niks. Ook staat er in de apps folder een rondje bij de camera.

Wat wel werkt is de barcode app. Die laat wel gewoon beeld zien :S

Ik heb trouwens de software update opnieuw gedraaid en die veranderd niks aan de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaisie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-03 07:50
ik zit ook mijn tmobile met die oude firmware.. ik heb het net weer geprobeerd, maar kan echt niet updaten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad een geweldig apparaat zeg! Ik type dit bericht ook in de standaard browser. Erg leuk.

Vandaag heb ik hem geüpdate naar v20 via de nokia software updater. Eerst had ik helemaal niet door dat dat een apart programma was, dus qas nog in de veronderstelling dat Vodafone hem nog niet had vrijgegeven. Hij draait nu een stuk soepeler! Het enige wat ik nog niet heb achterhaald is waarom ie steeds een fout geeft tijdens het opstarten. Daarna doet wel alles het gewoon, dus voorlopig laat ik het maar gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197658

Als ik gebeld wordt zie ik ik +3110xxxxxx staan, waar xxx een bepaald telefoonnummer in A'dam (+3110 oftwel 010) is . Dat +31 is het landnummer (nederland) maar hoe kan ik dat wegkrijgen dat er gewoon 010xxxx staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:09

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Anoniem: 197658 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:24:
Als ik gebeld wordt zie ik ik +3110xxxxxx staan, waar xxx een bepaald telefoonnummer in A'dam (+3110 oftwel 010) is . Dat +31 is het landnummer (nederland) maar hoe kan ik dat wegkrijgen dat er gewoon 010xxxx staat?
Volgens mij hebben alle mobiele telefoons dat hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• footoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2021
Anoniem: 197658 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:24:
En ik maar denken dat 010 Rotterdam was :+

Groeten uit 020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
ik heb versie nummer 20 maar bij mij is hij binnen no time leeg
Ik laad hem s'avonds op rond 7 uur dan is hij om 10 uur klaar ongeveer.
En dan is hij de volgende dag om 13.00 leeg :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

footoo schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:15:
[...]
En ik maar denken dat 010 Rotterdam was :+
Groeten uit 020
HAHAHA dat geintje is gelukt.

Heb nu een vraag die in het verlengde van mijn netnummer-vraag zit. Als ik met mijn vaste telefoon naar mijn mobieltje ben krijg ik maar niet voor elkaar dat er THUIS staat maar er blijft maar staan dat nummer +31xxxx belt. O ja, in mijn CONTACTEN staat dus wel dat mijn vaste nr gekoppeld is aan THUIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Dan staat dat nummer twee keer in je contactlist.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
chimera2 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:36:
ik heb versie nummer 20 maar bij mij is hij binnen no time leeg
Ik laad hem s'avonds op rond 7 uur dan is hij om 10 uur klaar ongeveer.
En dan is hij de volgende dag om 13.00 leeg :S
Heb je iets van Handyshell draaien ofzo? Ik doe makkelijk 3 dagen met mijn batterij. Dat is inclusief Garminritjes, smssen, internet en ieder half uur de mail ophalen. Ik bel wel weinig en 's nachts staat ie uit.

Halve dag lijkt op een deffect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• footoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2021
Anoniem: 197658 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:51:

HAHAHA dat geintje is gelukt.

Heb nu een vraag die in het verlengde van mijn netnummer-vraag zit. Als ik met mijn vaste telefoon naar mijn mobieltje ben krijg ik maar niet voor elkaar dat er THUIS staat maar er blijft maar staan dat nummer +31xxxx belt. O ja, in mijn CONTACTEN staat dus wel dat mijn vaste nr gekoppeld is aan THUIS
Sorry, kon het niet laten 8)

Heb je je "Thuis" nummer voor de zekerheid al veranderd, dus met +31 ervoor? Zou overigens ook moeten werken met alleen 010 of 020 ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
ik heb geen handy shell
En heber verder weinig op draaien geen wlan geen bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

footoo schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:04:
[...]
Heb je je "Thuis" nummer voor de zekerheid al veranderd, dus met +31 ervoor? Zou overigens ook moeten werken met alleen 010 of 020 ervoor.
Ik heb het ook met +31 geprobeerd. Ik krijg het vermoeden dat het met mijn CONTACTEN-lijst te maken heeft want dit nr komt 2x voor nl als THUIS en 2e nr van mijn vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdnes
  • Laatst online: 08-05 18:12
Anoniem: 197658 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:02:
[...]

Ik heb het ook met +31 geprobeerd. Ik krijg het vermoeden dat het met mijn CONTACTEN-lijst te maken heeft want dit nr komt 2x voor nl als THUIS en 2e nr van mijn vriendin
Dit is inderdaad het probleem. Als het nummer er 2 keer in staat weet de telefoon niet welke naam die er aan moet geven en zal dus alleen het nummer laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:03:
[...]

Heb je iets van Handyshell draaien ofzo? Ik doe makkelijk 3 dagen met mijn batterij. Dat is inclusief Garminritjes, smssen, internet en ieder half uur de mail ophalen. Ik bel wel weinig en 's nachts staat ie uit.

Halve dag lijkt op een deffect.
Dat lijkt mij ook, terug naar de winkel/leverancier ermee zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Ja zal ik is gaan doen ze zouden al een batterij besteld hebben maar ik heb al een week niks gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
ecb1 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:41:
Heb dit toestel gister binnen gekregen. Er valt mij meteen iets negatiefs op. Ik vind het scherm in bepaalde situaties behoorlijk spikkelig, als een soort glinstering, oa goed te zien bij opstarten. Zodra het logo van Nokia in beeld komt is vooral de witte achtergrond eromheen spikkelig.
Ook bij gekleurde achtergronden, zoals bij het openen van het spel Bounce, zie ik het. Heb het scherm al goed schoongemaakt, maar dat bleek niet het probleem.
Update: heb het aan iemand anders laten zien en die zag het ook duidelijk, dus ligt niet aan mijn ogen ;-)
Ziet eruit alsof er vocht oid achter of op het scherm zit.
Heb inmiddels één reactie gehad over het dubbellaags scherm van dit toestel waar het aan kan liggen, maar vraag me af of meer gebruikers het opvalt, zodat ik kan bepalen of er evt toch een defect is.

[ Voor 6% gewijzigd door ecb1 op 27-03-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293442

Weet iemand of en zo ja hoe je 3G uit kunt zetten? Niet nodig ivm mn eenvoudige Simyo kaartje.

3G schijnt nogal batterij te slurpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Rechts boven naar de batterij indicator druken en dan kom je in het connectiviteit menu en daar kan je je netwerk op umts gsm en dual mode zetten en dan moet jij hem op gsm zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
ecb1 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:33:
[...]

Update: heb het aan iemand anders laten zien en die zag het ook duidelijk, dus ligt niet aan mijn ogen ;-)
Ziet eruit alsof er vocht oid achter of op het scherm zit.
Heb inmiddels één reactie gehad over het dubbellaags scherm van dit toestel waar het aan kan liggen, maar vraag me af of meer gebruikers het opvalt, zodat ik kan bepalen of er evt toch een defect is.
Is het mogelijk om het op een foto duidelijk weer te geven? hoe je het beeld opvat kan natuurlijk persoonlijk zijn, dus misschien zien wij het ook maar niet als hinderlijk.

Foto's maken altijd een bult duidelijk!

Overgens heb ik ook mijn Nokia 5800 Silver/Black binnen, navigatie en microsoft office erop en ik ben uitermate tevreden! wat een fijn toestelletje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
zou je is foto's willen posten van je silver black versie ik ben wel benieuwd hoe die eruit ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246464

Jarnoootje schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:44:
[...]

Is het mogelijk om het op een foto duidelijk weer te geven? hoe je het beeld opvat kan natuurlijk persoonlijk zijn, dus misschien zien wij het ook maar niet als hinderlijk.

Foto's maken altijd een bult duidelijk!

Overgens heb ik ook mijn Nokia 5800 Silver/Black binnen, navigatie en microsoft office erop en ik ben uitermate tevreden! wat een fijn toestelletje!
Wat voor software gebruik je voor microsoft office?
OfficeSuite?

Ik heb de 5800 nu ook zo'n 3 weken, echt super toestel! Batterij gaat bij ook maar 1 dagje mee.

Ik heb wel een probleem met mijn mails, ik heb gmail ingesteld bij de berichten om mails te ontvangen.
Heb ook automatisch ophalen aangezet om de 5min, ik krijg nu netjes mijn nieuwe mails binnen. Maar wanneer er een nieuwe mail is geweest, en ik heb deze gelezen. En er komt na, bvb een half uurtje, weer een nieuwe mail dan wist hij alle mails die in de inbox stonden (dus ook de halfuurtje geleden gelezen mail), zodat ik altijd enkel de laatste nieuwe mail(s) kan lezen. Echt raar. Heb al vanalles geprobeerd. Opnieuw instellen etc...
Heeft nog iemand dit probleem?
Het extra programma'tje Gmail vind ik nogal onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
Anoniem: 246464 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:01:
[...]

Wat voor software gebruik je voor microsoft office?
OfficeSuite?

Ik heb de 5800 nu ook zo'n 3 weken, echt super toestel! Batterij gaat bij ook maar 1 dagje mee.

Ik heb wel een probleem met mijn mails, ik heb gmail ingesteld bij de berichten om mails te ontvangen.
Heb ook automatisch ophalen aangezet om de 5min, ik krijg nu netjes mijn nieuwe mails binnen. Maar wanneer er een nieuwe mail is geweest, en ik heb deze gelezen. En er komt na, bvb een half uurtje, weer een nieuwe mail dan wist hij alle mails die in de inbox stonden (dus ook de halfuurtje geleden gelezen mail), zodat ik altijd enkel de laatste nieuwe mail(s) kan lezen. Echt raar. Heb al vanalles geprobeerd. Opnieuw instellen etc...
Heeft nog iemand dit probleem?
Het extra programma'tje Gmail vind ik nogal onhandig.
OfficeSuite 4.60, overal te downloaden en prima te gebruiken, al lukt het nog niet geheel met excel :P
chimera2 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:46:
zou je is foto's willen posten van je silver black versie ik ben wel benieuwd hoe die eruit ziet
Vanavond (mits ik het neit vergeet) maak ik wat foto's en zou ik ze posten. Moet zeggen, über mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chimera2 thanks voor je antwoord!

op nokia.nl -> gallerij staan echt superveel foto's van de zwart grijze 5800.
je kunt hem ook in 360 graden bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 15:52
Dat spikkelige beeld bij witte achtergronden heb ik ook, maar ik zie het echt alleen bij het opstarten... In de interface of bij filmpjes eigenlijk niet...

Zwart/Grijze versie met V20 firmware.

[ Voor 11% gewijzigd door RonaldMcDonald op 27-03-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
@ Jarnootje

Foto heb ik ervan proberen te maken, maar daar zie je het niet goed op. Als 't toch lukt om een duidelijkere foto te maken, post ik 'm.

@ RonaldMcDonald

Ik zie het idd ook vooral bij opstarten, maar ook bij grote kleurvlakken (start het spel Bounce maar es op). In de interface niet door de zwarte achtergond, maar als je goed naar sommige icoontjes kijkt wel.
Maar als jij het ook ziet zal het wel zo horen en dat vind ik een behoorlijk minpunt.

Iets anders nog: heb nu de blauwe versie, de zilvere was er nog niet. Vind die blauwe rand echter toch niet mooi. Zou die te vervangen zijn door een zilvere, als los verkrijgbaar onderdeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
@ecb1 die zijn te verkrijgen ja
http://www.google.nl/sear...q=nokia+5800+covers&meta=

Maar volgens mij alleen nog de blauwe en rode

[ Voor 20% gewijzigd door chimera2 op 27-03-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
Mooi (behalve de prijs ervan...).
Dan komt die zilvere vast ook nog. Hoef echter niet een hele cover, alleen de rand, maar die is er misschien gedeeltelijk in geïntegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Voor al diegene met een UK model en nog steeds vastzaten op firmware 11.*, ik heb daarnet nog eens update gechecked via de computer en nu kreeg ik eindelijk versie 20 te pakken (zonder hacks/tweaks)

Dus je behoud je garantieperiode :-)

Via *#0000# krijg je te zien dat er geen updates beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aproxx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 08:00
Die spikkelige achtergrond bij de grote kleurvlakken, komen volgens mij gewoon door miniscuul kleine vochtbelletjes op het scherm.. Die vochtdruppeltjes werken dan als vergrootglas, waardoor 1 bepaalde kleur van een pixel vergroot wordt. Op een scherm met een lagere resolutie valt zoiets niet zo op, omdat de pixels en subpixels in verhouding veel groter zijn dan de vochtdruppeltjes. Je hebt dit niet enkel bij de effen kleuren, maar bij grote effen kleuren valt dit harder op dan bij een kleurrijke achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184056

ga gewoon even langs een nokia servicepoint , daar kunnen ze je firmware gewoon even updaten naar 20.0.
Heb ik gisteren ook gedaan, kost je niks en je kunt er op wachten.
Daarna kun je eventuele nieuwe updates zelf installeren!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
@ aproxx

Jij ziet 't dus kennelijk ook. Heb nog es gegoogeld om er wat info over te vinden, maar geen succes.
Het zal dus wel zo horen.

Dit nog es: klopt 't inderdaad dat je de foto's die je maakt niet fullscreen kan bekijken, omdat het scherm 16:9 is en de genomen foto's 4:3? Zou mooi zijn als je gewoon breedbeeldfoto's kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:42
Iemand toevallig al een tool gevonden, waarmee je de Nokia 5800 als bluethooth touchpad/keyboard kan gebruiken voor andere devices (HTPC of PS3)? Dit lijkt mij namelijk een ideale toepassing. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04-2022
Ik ben sinds dinsdag ook in het bezit van een 5800.
Toestel bevalt me goed, mijn vorige toestel was een N73.

Ik heb sinds dinsdag ook een Bleutooth Parrot systeem in mijn auto laten bouwen.
Een van Renault die geïntegreerd is in de auto en te bedienen is via
de knoppen van de radio aan het stuur.
Heb geen probleem om verbinding met de parrot te krijgen dat gaat soepel
maar ik zit dus met het volgende probleem:

Ik kan geen geen adresboekgegevens of andere info zoals laatstgevooerde gesprekken enz.
ophalen uit de 5800.
Wel kan ik contactpersonen als visite kaartje verzenden naar de carkit
maar dat moet stuk voor stuk doen en bij het per ongeluk ontkoppelen van
de telefoon waren al die gegevens weer weg. :(

Nu kwam ik dit tegen in Nokia 5800 Tube - Deel 1

Je kan hier eens kijken http://europe.nokia.com/A4143881
Deze applicatie stuurt de contactpersonen door wanneer een
bluetooth verbinding gemaakt wordt met car-kit.

Is er al iemand die dit heeft geprobeerd kan namelijk geen info vinden of de 5800
dat ook ondersteund, of is er een andere oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:55

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Anoniem: 184056 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 22:37:
[...]

ga gewoon even langs een nokia servicepoint , daar kunnen ze je firmware gewoon even updaten naar 20.0.
Heb ik gisteren ook gedaan, kost je niks en je kunt er op wachten.
Daarna kun je eventuele nieuwe updates zelf installeren!.
En dit gaat niet ten koste van je garantie bij T-Mobile?

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Bravo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik heb de Nokia 5800 nu ook, ik vind het een erg mooi toestel.

Ik heb alleen enkele vraagjes, wat is de voice dial knop of hoe werkt dat? Ik zag in het vorige topic dat het mogelijk was bijv. "Wat is de tijd?" te vragen. Welke knop combinatie is dat of moet ik ergens iets aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormblade32

stormblade32

_-"Stormblade"-_

Kevin1Bravo schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:59:
Ik heb de Nokia 5800 nu ook, ik vind het een erg mooi toestel.

Ik heb alleen enkele vraagjes, wat is de voice dial knop of hoe werkt dat? Ik zag in het vorige topic dat het mogelijk was bijv. "Wat is de tijd?" te vragen. Welke knop combinatie is dat of moet ik ergens iets aanzetten?
Je kunt in de instellingen van je telefoon zien welke voice commands je hebt. Dus ook wat is de tijd,deze vind je bij de klok instellingen van voice command.

voor voicedail moet je de groene knop een paar seconden inhouden

Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296872

Misschien is het al aan de orde gekomen, maar ik kon het niet vinden......Als ik probeer mijn veiligheidscode (de standaard 12345) te veranderen, lukt dat niet. Ik voer eerst de oude code in (12345) en krijg vervolgens de mogelijkheid om de nieuwe code in te voeren. Dat lukt prima. Daarna moet ik de nieuwe code bevestigen door 'm nogmaals in te voeren. Als ik dat doe, krijg ik de melding ,,codefout". Na vijf keer proberen (en evenzovele mislukkingen) kwam de melding, dat ik vijf minuten moest wachten alvorens een nieuwe poging mogelijk was. Ook die mislukte weer op dezelfde wijze.

Is dat een bug in sofware 2.00 etc. of doe ik iets fout????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:06
Even goed letten op numeriek/alfanumeriek van invoer. Deze stand verspringt tussen de invoervelden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:06
bandietjeoo7 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 09:40:
[...]
maar dat moet stuk voor stuk doen
[...]
Bij mijn Pioneer autoradio kon ik alles in 1x overzetten door in het adresboek alles te markeren en dan als visitekaart via bluetooth verzenden. 'k Weet natuurlijk niet of dat ook bij de Parrot werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184056

thealterego1 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 09:43:
[...]

En dit gaat niet ten koste van je garantie bij T-Mobile?
je kunt altijd bij een nokia servicepoint terecht.
Vorig jaar nog een nieuwe n73 gekregen en dit ging geheel buiten tmobile om!
ik heb ook een service rapport meegekregen en daar staat op vermeld dat het onder nokia garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 23:12
Ok, heb zojuist telefoon ontvangen.

Maar hoe zit het nou met die update?.... Ik heb de telefoon bij T-mobile besteld, maar heb kennelijk gewoon de originele versie gekregen, geen branded dus voor zover ik weet. (zie iig geen t-mobile troep erop zitten en ik heb gewoon mijn oude vodafone prepaid sim erin zitten)

Telefoon is meegeleverd met een 11.0.08 update en was bij het starten gewoon Nederlands. Maar het lukt me de telefoon niet te updaten via PC (geen update beschikbaar). Hoe komt dit nu? want ik snap er echt niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Of je kan updaten, hangt af van je productcode :)

En deze staat onder je accu ... Zie voor meer info eerder in dit topic.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormblade32

stormblade32

_-"Stormblade"-_

Bpow schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:11:
Ok, heb zojuist telefoon ontvangen.

Maar hoe zit het nou met die update?.... Ik heb de telefoon bij T-mobile besteld, maar heb kennelijk gewoon de originele versie gekregen, geen branded dus voor zover ik weet. (zie iig geen t-mobile troep erop zitten en ik heb gewoon mijn oude vodafone prepaid sim erin zitten)

Telefoon is meegeleverd met een 11.0.08 update en was bij het starten gewoon Nederlands. Maar het lukt me de telefoon niet te updaten via PC (geen update beschikbaar). Hoe komt dit nu? want ik snap er echt niets meer van.
Het is denk ik gewoon branded. Je ziet als je internet opstart de favourites van Web en walk etc. Er is echter geen t mobiel embleem. Dus het is wel gemodificeerd voor t mobile en er is geen simlock op deze telefoon.

En wat pinokkiotv zegt hangt van de productcode af.

[ Voor 3% gewijzigd door stormblade32 op 28-03-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Hakkie schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:41:
[...]
Bij mijn Pioneer autoradio kon ik alles in 1x overzetten door in het adresboek alles te markeren en dan als visitekaart via bluetooth verzenden. 'k Weet natuurlijk niet of dat ook bij de Parrot werkt...
Wist niet dat dat kon, ga dat eens even proberen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:43
bandietjeoo7 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 09:40:
Ik ben sinds dinsdag ook in het bezit van een 5800.
Toestel bevalt me goed, mijn vorige toestel was een N73.

Ik heb sinds dinsdag ook een Bleutooth Parrot systeem in mijn auto laten bouwen.
Een van Renault die geïntegreerd is in de auto en te bedienen is via
de knoppen van de radio aan het stuur.
Heb geen probleem om verbinding met de parrot te krijgen dat gaat soepel
maar ik zit dus met het volgende probleem:

Ik kan geen geen adresboekgegevens of andere info zoals laatstgevooerde gesprekken enz.
ophalen uit de 5800.
maar dat moet stuk voor stuk doen en bij het per ongeluk ontkoppelen van
de telefoon waren al die gegevens weer weg. :(

Nu kwam ik dit tegen in Nokia 5800 Tube - Deel 1

Je kan hier eens kijken http://europe.nokia.com/A4143881
Deze applicatie stuurt de contactpersonen door wanneer een
bluetooth verbinding gemaakt wordt met car-kit.

Is er al iemand die dit heeft geprobeerd kan namelijk geen info vinden of de 5800
dat ook ondersteund, of is er een andere oplossing??
Ik heb een Parrot in mijn auto, zo'n redelijk nieuwe met 3x3cm kleurenscherm. Deze neemt zonder iets handmatig te hoeven doen al mijn contacten van mijn 5800 over. Dat deed hij met zowel de oude firmware als na de update.
Ik kan gewoon telefoonlijst in de parrot kiezen en alle namen+nummers zien.

Deze parrot:
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmwijzer.nl/entry/image/144/Parrot_Carkit_CK3200_LS.jpg

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-04 14:09
Ik heb ook een parrot de ck3100, maar heb vaak last van bluethooth disconnects als ik zelf bel. Als mensen mij bellen is er niets aan de hand. Daarnaast blijft soms het icoontje van adresboek synchroniseren tijdens de hele rit draaien, adresboek sync werkt opzich wel. Alhoewel die heel soms ook niet werkt.

Ik heb ondertussen contact gehad met parrot, volgens hun zou er in april een update uit moeten komen van de firmare voor de ck3100. Dus misschien ook wel voor de andere modellen im de 5800.

update, sterker nog, de update 4.19 staat er. Alleen in de release notes wordt niet specifiek gesproken over de 5800.... wel de e51.

[ Voor 11% gewijzigd door cycloon_ op 29-03-2009 11:07 ]

http://specs.tweak.to/9714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Anoniem: 184056 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:59:
[...]

je kunt altijd bij een nokia servicepoint terecht.
Vorig jaar nog een nieuwe n73 gekregen en dit ging geheel buiten tmobile om!
ik heb ook een service rapport meegekregen en daar staat op vermeld dat het onder nokia garantie valt.
Heb deze tip uitgevoerd en dat werkte goed, als ik nu in de auto stap kan ik uit mijn hele adres boek kiezen.
Met conecten heb ik geen probleem, als ik in de auto stap dan conect die binnen 30sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jumpman schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 08:58:
Iemand toevallig al een tool gevonden, waarmee je de Nokia 5800 als bluethooth touchpad/keyboard kan gebruiken voor andere devices (HTPC of PS3)? Dit lijkt mij namelijk een ideale toepassing. ;)
Ik ben hier ook naar op zoek.. iemand?

Mijn batterij ging eerst binnen een dag leeg, nu ik 3g heb uitgezet houdt ie het 3 dagen vol. Echt bizar hoe groot dat verschil blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:47
Ik las laatst ergens op de vele sites die ik heb geraadpleegd over de 5800 dat er ook een programma is om je 5800 als een soort WIFI access point te laten fungeren. Laptop op aansluiten surfen maar. Wie weet hoe dit programma heet?

En ja ik weet dat het bij veel providers niet mag... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
kielkiel schreef op zondag 29 maart 2009 @ 14:37:
Ik las laatst ergens op de vele sites die ik heb geraadpleegd over de 5800 dat er ook een programma is om je 5800 als een soort WIFI access point te laten fungeren. Laptop op aansluiten surfen maar. Wie weet hoe dit programma heet?

En ja ik weet dat het bij veel providers niet mag... :)
Joikuspot. Je hebt Premium en Light. In de App store op je Nokia staat alleen de premium versie die slechts 2 dagen werkt en goedkoper online is aan te schaffen. De light versie werkt ook goed, maar e-mail, msn en streaming zouden geblokkeerd zijn. Ik heb zelf YouTube met de Light versie getest en dat werkte, is een goed programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de woordenboek talen NL en Chinese gedownload.
Echter, de applicatie kan geen Chinese karakters displayen (wel uitspreken). Je krijgt blokjes te zien.
Ik mis dus de Chinese characterset. Iemand enig idee hoe je zoiets moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272242

gisteren ook maar een nokia 5800 zwart grijs bij mijn abbonnements verlenging genomen. Was toch gratis. Tik dit bericht nu ook vanaf mijn nokia. Mijn rechterkant wijkt inderdaad ook een beetje. Maar klopt het dat de accu van 5800 zomaar leeg is? Heb hem vanmiddag rond 1uur opgeladen, maar hangt nu alweer aan de stroom. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216954

ik doe bijna een week met hem, luister af en toe muziek en gebruik gps regelmatig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Anoniem: 272242 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 00:25:
gisteren ook maar een nokia 5800 zwart grijs bij mijn abbonnements verlenging genomen. Was toch gratis. Tik dit bericht nu ook vanaf mijn nokia. Mijn rechterkant wijkt inderdaad ook een beetje. Maar klopt het dat de accu van 5800 zomaar leeg is? Heb hem vanmiddag rond 1uur opgeladen, maar hangt nu alweer aan de stroom. Hoe kan dit?
Nee, dat klopt niet. Het zou trouwens kunnen dat jouw accu zijn max. capaciteit nog moet bereiken, ik heb eerder gelezen dat mensen na een aantal keren opladen merkten dat de batterij langer begon mee te gaan.

http://www.allaboutsymbia...t_as_long_as_possible.php

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 293442 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:26:

Ik ben hier ook naar op zoek (toetsenbord programma voor andere devices).. iemand?

Mijn batterij ging eerst binnen een dag leeg, nu ik 3g heb uitgezet houdt ie het 3 dagen vol. Echt bizar hoe groot dat verschil blijkt.
Ik ook ;) het enige dat ik tot nu toe heb gevonden (prijzig, nog niet geprobeerd dus) is Symbian Wireless Presenter waarmee je via bluetooth de knoppen volgende en vorige enzo schijnt te hebben. Werkt denk nog nieteens met het touchscreen.

Beetje balen dus. Misschien een idee om het zelf te programmeren? :P

Momenteel gebruik ik alleen wifi op mn 5800 en dan doet ie toch zomaar 3 dagen met de batterij. Vroeger deed ik altijd 's nachts opladen, maar hij geeft na een tijdje aan dat de stekker eruit moet. Note to self dus: Stekker er ook echt uithalen als ie erom vraagt. Ik denk dat dit ook de levensduur van de batterij ten goede komt.
Pagina: 1 2 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic