Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yomat
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-02-2021
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 07:44:
Heeft iemand ervaring met de Nokia 5800 en de Rhythm N Blue van Parrot?

Vandaag het volgende. Als ik gebeld heb valt de verbinding weg, welke daarna weer tot stand komt. Hij moet natuurlijk verbinding blijven houden.

Iemand een idee?
Zoiets vergelijkbaars heb ik ook met mijn Parrot Carkit, alleen heb ik model CK3200. Deze is zelfs al door de servicepartner vervangen ("ja meneer de module is vast kapot" 8)7 ), maar hij blijft ad random verbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:40
Rolandje schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:49:
Nu de telefoon al een tijdje op de markt is wil ik wel eens weten wat jullie gebruiken om de foon in op te bergen.
De cases, screenprotectors en die rubberen dingen voor om je 5800.
Naast dat er inmiddels meer produkten worden gemaakt voor de 5800 ben ik sinds deze week ook eigenaar van de 5800 en dus zoekende ben naar geschikte hardware :)
Ik gebruik invisible schield full body protection, werkt perfect kost wel €23,- en een uur van je tijd :P
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:00:
[...]
Zijn er trouwens nog mensen die ZONDER NOKIA MESSENGING die e-mailnotificatie op homescreen zien? of werkt dat idd. alleen met nok.mess.
Ik heb me hotmail op mijn telefoon met automatisch ophalen. Toen ik het startscherm thema naar snelkoppelingen had gezet kwam hij tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Kan iemand met een T-Mobile abbo mij helpen.....???? Ik krijg MMS op de 5800 niet aan de praat! Heb alles al geprobeerd, maar kom er niet uit.

Wil iemand even zijn MMS instellingen naar mij (via een priveberichtje) toesturen?
Eerst even kijken bij berichten -> instellingen -> Multimediabericht kijken wel toeganspunt je in gebruik hebt.
Dan naar Menu -> Instellingen ->Connectiviteit -> Bestemmingen -> Multim.berichten ... En dan alle instellingen (ook die onder opties -> geavanceerde instellingen) naar mij PM-en.
Alvast super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:49:
Als ik mijn 5800 via NSU wil updaten geeft ie aan dat ik al reeds de nieuwste versie heb.
Echter als dit topic lees, is v30 inmiddels al gereleased.

Ik heb een toestel met EURO2 BENE.
Weet niet of de update via NSU al beschikbaar is gesteld, maar via OTA (Update via draadloze verbinding) is hij sinds wel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bazvv schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 08:35:
[...]

Ik gebruik invisible schield full body protection, werkt perfect kost wel €23,- en een uur van je tijd :P

[...]

Ik heb me hotmail op mijn telefoon met automatisch ophalen. Toen ik het startscherm thema naar snelkoppelingen had gezet kwam hij tevoorschijn.
is de telefoon hiermee volledig beschermd?? krasvrij zeg maar? ik heb zelf met hetbijbehorende plectrum een kras gekregen in mijn screenprotector... zou toch niet mogen...

die e-mailnotificatie heb ik nog steeds niet, nu ook een reset gedaan op de manier van pagina 1 en nokia mess. geinstalleerd. automatisch ophalen ingeschakeld. Wel heb ik rechtsbovenin vaak een ikoontje als ik mail heb, dus wel een soort notificatie, maar dat had ik al voor de update naar 30.!
Maar nog steeds geen notificatietekentje/e-mailbericht met afzender in het homescherm bij agenda/zoekregeltje.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen met problemen met de carkit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexR schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 08:41:
Kan iemand met een T-Mobile abbo mij helpen.....???? Ik krijg MMS op de 5800 niet aan de praat! Heb alles al geprobeerd, maar kom er niet uit.

Wil iemand even zijn MMS instellingen naar mij (via een priveberichtje) toesturen?
Eerst even kijken bij berichten -> instellingen -> Multimediabericht kijken wel toeganspunt je in gebruik hebt.
Dan naar Menu -> Instellingen ->Connectiviteit -> Bestemmingen -> Multim.berichten ... En dan alle instellingen (ook die onder opties -> geavanceerde instellingen) naar mij PM-en.
Alvast super bedankt!
Sorry maar ik kan niet zien waar je een PM kunt sturen, dus maar zo.
berichten, multimediabericht: t-mobile mms in gebruik.
connectiviteit, multimedibericht: ik heb hier 2 toegangspunten ingesteld, de eerste prior. geef ik aan mijn WLAN, maar dat zal misschien niet werken. Ik moet zeggen dat ik ook geen MMS gebruik, want dit valt buiten mijn bundel, maar hopelijk heb je hier wel wat aan. De 2e prioriteit geef ik aan t-mobile mms.
Die heb ik gewoon automatisch laten configureren door de server, dus geen handmatige instellingen mee gedaan.
Verder staat hier bij de connectiviteit van de t-mobile mms: gegevensdrager: packet-gegevens.
naam toegangspunt: mms
gebruikersnaam: tmobilemms
wachtwoord vragen: nee
wachtwoord: daar staan 4 sterretjes (heb ik zelf niet ingevuld)
verificatie: normaal
homepage: http://t-mobilemms
toegangspunt gebruiken: na bevestiging

bij geavanc.inst.:
netwerktype: IPv4
IP-adres telefoon: automatisch
DNS-adressen: automatisch
Proxyserveradres: weet niet of ik dit kan overschrijven ;)
proxypoortnummer: idem

ps hoe doe je dan een PM??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:35
Bazvv schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 08:35:
[...]

[...]

Ook leuk, die hotmail, maar hoe heb je dat voor elkaar gekregen? En ook ik krijg het niet voor mekaar met Nokia Messenger. (nu heb ik er niet veel problemen mee, omdat ik zelf wel mail ophaal wanneer ik wil, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 09:10:
[...]

is de telefoon hiermee volledig beschermd?? krasvrij zeg maar? ik heb zelf met hetbijbehorende plectrum een kras gekregen in mijn screenprotector... zou toch niet mogen...

die e-mailnotificatie heb ik nog steeds niet, nu ook een reset gedaan op de manier van pagina 1 en nokia mess. geinstalleerd. automatisch ophalen ingeschakeld. Wel heb ik rechtsbovenin vaak een ikoontje als ik mail heb, dus wel een soort notificatie, maar dat had ik al voor de update naar 30.!
Maar nog steeds geen notificatietekentje/e-mailbericht met afzender in het homescherm bij agenda/zoekregeltje.... :'(
Ja hij is echt krasvrij nu, op die invisible shield krijg je geen krassen.(Ik weet dat het een beetje marketingpraat is maar het plastic schijnt ook gebruikt te worden op de wieken van helikopters tegen beschadigingen en vuil.)

Volgens mij hoef je voor die e-mailnotificatie alleen maar een mailbox ingesteld te hebben te hebben. En wat ik al zei even je startschermthema veranderen en hij komt tevoorschijn.
jbdeiman schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 09:31:
[...]

Ook leuk, die hotmail, maar hoe heb je dat voor elkaar gekregen? En ook ik krijg het niet voor mekaar met Nokia Messenger. (nu heb ik er niet veel problemen mee, omdat ik zelf wel mail ophaal wanneer ik wil, maar toch)
Gewoon de instelwizard voor e-mail opstarten je adres en wachtwood invoeren en je bent klaar. Eventueel nog de instellingen voor automatisch ophalen aanzetten(staat bij mij op elke 30 min.) en verwijderen op telefoon en server aanzetten. Bij mij staat ook de limiet uit voot het ophalen dus mijn hele mailbox van 700 mails staan op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Laatst online: 08-06 09:28
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 09:20:
[...]
instellingen....

ps hoe doe je dan een PM??
Top heb t idee dat het nu werkt! Foutje zat volgens mij in "toegangspunt gebruiken: na bevestiging"... Onwijs bedankt!
Maar je kan volgens mij een DM sturen naar elkaar. Moet je wel aanvinken bij MyReact -> voorkeuren en dan aanvinken dat mensen je mogen DirectMessage-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12
Aan alle tweakerts die een probleem hebben met hun Parrot carkit: update de software van je carkit!
Deze is hier te vinden. Door middel van een laptop met bluetooth kun je zelf heel eenvoudig de laatse versie in je carkit zetten en is in de meeste gevallen je probleem opgelost.

Als het probleem dan nog aanwezig is, stuur dan een melding via dit formulier. Vermeld duidelijk dat het om de Nokia 5800 XpressMusic gaat en vermeld je softwareversie (zichtbaar via *#0000#). Schrijf in het Engels of Frans precies wat er waar gebeurd. De ontvangen meldingen worden serieus genomen en bij grote bugs is er meestal binnen enkele weken een update beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Laatst online: 08-08 07:41
AgoNitE schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 08:46:
[...]

Weet niet of de update via NSU al beschikbaar is gesteld, maar via OTA (Update via draadloze verbinding) is hij sinds wel beschikbaar.
Gistermiddag heb ik de OTA gedaan ging goed.
Alleen merk ik weinig verschil en dat verschjil is dat de browser eerder crasht met name bij youtube en als je een winkel zoekt op www.ah.nl.
Geen vooruitgang dus :-(

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yomat
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-02-2021
robertwebbe schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:47:
Aan alle tweakerts die een probleem hebben met hun Parrot carkit: update de software van je carkit!
Deze is hier te vinden. Door middel van een laptop met bluetooth kun je zelf heel eenvoudig de laatse versie in je carkit zetten en is in de meeste gevallen je probleem opgelost.

Als het probleem dan nog aanwezig is, stuur dan een melding via dit formulier. Vermeld duidelijk dat het om de Nokia 5800 XpressMusic gaat en vermeld je softwareversie (zichtbaar via *#0000#). Schrijf in het Engels of Frans precies wat er waar gebeurd. De ontvangen meldingen worden serieus genomen en bij grote bugs is er meestal binnen enkele weken een update beschikbaar.
Bedankt voor je tip!

Ik hoop alleen niet dat het de firmware is. Je zou verwachten dat een installateur van deze carkits (auto van de zaak :9 ) toch de meest recente versie eropzet, indien hij de module ook vervangt.
We gaan de website eens raadplegen.
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de tip. We gaan is kijken hoe hij het houdt aangezien ik geen laptop emt blauwe tanden heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexR schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:00:
[...]

Gewoon de instelwizard voor e-mail opstarten je adres en wachtwood invoeren en je bent klaar. Eventueel nog de instellingen voor automatisch ophalen aanzetten(staat bij mij op elke 30 min.) en verwijderen op telefoon en server aanzetten. Bij mij staat ook de limiet uit voot het ophalen dus mijn hele mailbox van 700 mails staan op mijn telefoon.
Sorry hoor, maar ik heb alles geprobeerd en nog lukt het niet.
Ik snap trouwens niet dat je aanvinkt: 'verwijderen uit telefon en server' en dat je dan toch al je mails in je telefoon kunt houden. :?
Startscherm had ik altijd al op snelkoppelingen staan, alle vijf dingen aangevinkt (zoeken, agenda, muziek, radio, etc.), weer terug naar standaard geprobeerd, toen opnieuw snelkoppelingen.... pffff..... ;(
ps ik heb t-mobile abo, maar geen t-mobile toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:44:
[...]

Sorry hoor, maar ik heb alles geprobeerd en nog lukt het niet.
Ik snap trouwens niet dat je aanvinkt: 'verwijderen uit telefon en server' en dat je dan toch al je mails in je telefoon kunt houden. :?
Startscherm had ik altijd al op snelkoppelingen staan, alle vijf dingen aangevinkt (zoeken, agenda, muziek, radio, etc.), weer terug naar standaard geprobeerd, toen opnieuw snelkoppelingen.... pffff..... ;(
ps ik heb t-mobile abo, maar geen t-mobile toestel.
Ik neem aan dat je bedoelt dat de e-mailnotificatie niet lukt? E-mail instellen is nog nooit makkelijker geweest. Ik hoefde verder niks speciaal te doen voor de e-mailnotificatie, zelfs nadat ik de hotmail mailbox uit me telefoon verwijderd had bleef de knop op me startscherm staan onder zoeken met de vraag of ik mijn e-mail in wil stellen.

De reden dat ik verwijderen van telefoon en server aan heb staan is dat als ik iets verwijder op mijn telefoon dat dit ook verwijderd wil hebben op de server waar mijn mail staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Bazvv op 30-07-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 08:13:
kan men de blokkeringscode activeren? dus bij opstarten van het toestel de blokkeringscode geven ipv simcode?

de simcode kan je aan of uit selecteren, maar wat doet de beveiligingscode dan...
Als ik je goed begrijp vraag je naar het verschil tussen de beveiligingscode en de pincode? De beveiligingscode is de code die ook na stand-by/lock gebruikt kan worden :)

Zelf heb ik de pincode en beveiligingscode hetzelfde, maar de pin on startup uit. Op die manier hoef ik niet twee keer mijn pin in te voeren bij het opnieuw aanzetten van de telefoon, maar heb ik wel beveiliging bij het locken en bij het wisselen van de SIM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gellimo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-10-2017
ik ben altijd heel voorzichtig met mijn telefoons plaats ze altijd in een case zodat er weinig krassen op komen voor de nokia 5800 XM besteld ik eerste deze case
Afbeeldingslocatie: http://www.smartphoneshop.be/images/product/image.php?id=79805&dimensionid=17&shopid=16
Afbeeldingslocatie: http://www.smartphoneshop.be/images/product/image.php?id=79809&dimensionid=17&shopid=16
en nadien deze screen protector
Afbeeldingslocatie: http://www.smartphoneshop.be/images/product/image.php?id=69653&dimensionid=17&shopid=16

maar dan eentje dat op telefoon paste

maar ik vond dat ik dan niet goed zag wat er op het scherm kwam als ik buiten stond dus hield ik hem er terug af en ja hoor die avond een kras op mijn scherm van een sleutel die in mijn zak zat. waar zat ik met mijn verstand kon ik gewoon niet wachten tot ik een ander screen protector had voor ik hem er al hield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gellimo
kan er iemand mij enkele links doorsturen waar ik deftige screen protectors kan vinden tegen een schappelijke prijs en die makkelijk aan te brengen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gellimo schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:03:
kan er iemand mij enkele links doorsturen waar ik deftige screen protectors kan vinden tegen een schappelijke prijs en die makkelijk aan te brengen zijn
dealextreme.com, screenprotector voor 0,67 $ maar ik vind dat er erg snel vlekken op komen en ook een kras door met het plectrum te schuiven erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gellimo
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:12:
[...]

dealextreme.com, screenprotector voor 0,67 $ maar ik vind dat er erg snel vlekken op komen en ook een kras door met het plectrum te schuiven erop
en liefst waar ik geen paypal of creditkaart voor nodig heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-05-2023
Dit vind ik nou een handige case. Net een boekje wat je open slaat:
http://www.4u-kidi.com/info.php?itno=3923

Iemand idee waar deze in Nederland te koop zijn ? betrouwbaar adres.

En mocht ik hem toch daar moeten kopen komen er dan nog kosten bij zoals douane, btw etc ?

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-05-2023
gellimo schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 16:52:
ik ben altijd heel voorzichtig met mijn telefoons plaats ze altijd in een case zodat er weinig krassen op komen voor de nokia 5800 XM besteld ik eerste deze case
[afbeelding]
[afbeelding]
en nadien deze screen protector
[afbeelding]

maar dan eentje dat op telefoon paste

maar ik vond dat ik dan niet goed zag wat er op het scherm kwam als ik buiten stond dus hield ik hem er terug af en ja hoor die avond een kras op mijn scherm van een sleutel die in mijn zak zat. waar zat ik met mijn verstand kon ik gewoon niet wachten tot ik een ander screen protector had voor ik hem er al hield
Ja sleutels en gsm gaan niet samen, zeer herkenbaar :+

Anywaytjes .. zo'n hard case zoals jij die hebt voorkomt wel krassen maar echt een klap opvangen kan zoiets toch helemaal niet.. dan kan je beter een rubberen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:18:
[...]

Als ik je goed begrijp vraag je naar het verschil tussen de beveiligingscode en de pincode? De beveiligingscode is de code die ook na stand-by/lock gebruikt kan worden :)

Zelf heb ik de pincode en beveiligingscode hetzelfde, maar de pin on startup uit. Op die manier hoef ik niet twee keer mijn pin in te voeren bij het opnieuw aanzetten van de telefoon, maar heb ik wel beveiliging bij het locken en bij het wisselen van de SIM :)
ja dat was zo beetje de vraag, ik zou ook graag de pincode uitschakelen en enkel de beveiligingscode laten optreden bij het opstarten van het toestel.Ik heb een duosim geinstalleerd en die vraagt bij het switchen telkens pincode, daarmee...
probleem is bij opstarten vraagt hij de beveiligingscode niet. Moet ik die ergens inschakelen? zie enkel hoe je de code van cijfers moet veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12
yomat schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:15:
[...]
Bedankt voor je tip!

Ik hoop alleen niet dat het de firmware is. Je zou verwachten dat een installateur van deze carkits (auto van de zaak :9 ) toch de meest recente versie eropzet, indien hij de module ook vervangt.
We gaan de website eens raadplegen.
:9
Mijn ervaring is helaas toch dat de meeste installateurs heel goed zijn in mechanische zaken maar als het over software gaat zijn het kneuzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:06:
[...]

ja dat was zo beetje de vraag, ik zou ook graag de pincode uitschakelen en enkel de beveiligingscode laten optreden bij het opstarten van het toestel.Ik heb een duosim geinstalleerd en die vraagt bij het switchen telkens pincode, daarmee...
probleem is bij opstarten vraagt hij de beveiligingscode niet. Moet ik die ergens inschakelen? zie enkel hoe je de code van cijfers moet veranderen...
Ik heb hem ingesteld op een automatische lock na 2 minuten, waarschijnlijk moet je de automatische lock ingeschakeld hebben om bij het opstarten een code in te moeten voeren. De pincode bij het wisselen van sim kun je overigens ook uitschakelen. Dit alles ergens bij de telefooninstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:06:
[...]

mag ik eens vrage welke duosim jij hebt? Ik zoek nl. Een noncutting duosim, nog niet gevonden voor deze foon. Werkt het wel handig overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-09 15:18
Heeft er iemand hier ook al last van "strepen" op zijn scherm? Ik heb sinds een anderhalve week ongeveer het rare en super irritante probleem dat mijn scherm bij het eraf halen van de toetsenbokkering alleen maar strepen geeft. Soms duurt dit een seconde, soms blijft ie tot wel 20-30seconden alleen maar een compleet onzin beeld geven. :(
Ik heb me hier op GoT suf gezocht, maar kan nauwelijks mensen vinden die hetzelfde probleem hebben...
Ik zal eens kijken of ik een filmpje kan maken en posten hierzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat in mijn Nokia bij berichten ook voorgestelde mappen zoals Wannadoo en Tscali. kan je deze eigenlijk verwijder en hoe doe je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rolandje schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:30:
[...]
Ja sleutels en gsm gaan niet samen, zeer herkenbaar :+
Idd.. ik stop mijn sleutels altijd in de zak waar mijn portomonee in zit.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
FitNiX schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:48:
Heeft er iemand hier ook al last van "strepen" op zijn scherm? Ik heb sinds een anderhalve week ongeveer het rare en super irritante probleem dat mijn scherm bij het eraf halen van de toetsenbokkering alleen maar strepen geeft. Soms duurt dit een seconde, soms blijft ie tot wel 20-30seconden alleen maar een compleet onzin beeld geven. :(
Ik heb me hier op GoT suf gezocht, maar kan nauwelijks mensen vinden die hetzelfde probleem hebben...
Ik zal eens kijken of ik een filmpje kan maken en posten hierzo...
Lees HIER maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Laatst online: 01-09 15:18
Dude, thanx a lot! :)
Had nml ook al op all about symbian gekeken, maar kon daar ook maar weinig vinden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:35
Ik heb de nokia met 'Guitar Hero World Tour, en ook met RT GR. Nu wil ik de laatste graag van de telefoon halen. Ook gebruik ik geen Nokia Maps maar een andere routeplanner. Kunnen deze programma's ook verwijderd worden?
Er staan gewoon een aantal dingen op die voor mij geen nut hebben en ik ook nooit gebruik. Beetje zonde van de gebruikte ruimte dan op de telefoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 08:44:
[...]

mag ik eens vrage welke duosim jij hebt? Ik zoek nl. Een noncutting duosim, nog niet gevonden voor deze foon. Werkt het wel handig overigens?
Ik heb het cutting systeem. Een noncutting systeem zie ik niet werken met deze phone...
Werkt wel goed, al is er maar net genoeg plaats om de nieuwe sim te plaatsen.
Het hangt er natuurlijk vanaf wat je ermee wilt doen, voor mij werkt het prima omdat ik het tweede kaartje enkel gebruik om te internetten en dus niet bereikbaar hoef te zijn op dit nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 23:26:
[...]

Ik heb hem ingesteld op een automatische lock na 2 minuten, waarschijnlijk moet je de automatische lock ingeschakeld hebben om bij het opstarten een code in te moeten voeren. De pincode bij het wisselen van sim kun je overigens ook uitschakelen. Dit alles ergens bij de telefooninstellingen.
Klopt, het werkt enkel wanneer de automatische lock is ingeschakeld (2min bij mij ook)
Pin-codes uitgeschakeld, en het werkt perfect.
thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg de emailnotif. Echt niet voor elkaar. Heb al jullie tips geprobeerd, thanx, maar het mocht niet baten. Misschien moet iemand stapsgewijs meekijken of meelezen of zo. Nou ja het is niet het belangrijkste maar toch een functie die ik ff gezien moet hebben...

Hebben meer mensen dat het aanraken soms geen effect heeft, terwijl je wel de trilling voelt en hoort? Vooral op het homescreen, als ik op de klok of profielen of wlan tik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 21:16
v30.0.011 Heb ik net geinstalleerd.

Changes/Improvements/New features/Bugs noticed from v21.002 to v30.0.011

Standby screen:
* *When Music Player is operating, and seeing the track name on the screen, and then when one song ends and goes to the next track, the speed at which this happens has improved yet again from 21.002, although the noticeable change is not as much as from 20.149 to 21.002.

Call log, Contacts and calling function:
* *Calling speed (from standby screen to Contacts or Call Log) and transition to call/disconnected screens even faster than 21.002, is more than the instantaneous that I stated for the 21.002, it has improved yet again.
* *New menu option in the in-call menu to Send MMS during phone call.
* *Loudspeaker maximum volume has seemed to decreased

Maps:
* *Maps startup is now almost instantaneous, speed through all the Maps menus very fast, even faster than Maps 2.0
* *Switching to different views is very smooth and fast now, i.e. to Map 3D etc.
* *Maps version 2.0 week 39 remains the same, although the Maps is able to be upgraded to Ovi Maps 3.01 flawlessly

Music Player:
* *The biggest change is the equaliser improvements. There is a huge improvement in sound quality, even background sounds and other channels are more noticeable. The default equaliser settings are quite good. And bass is less crunchy than before.
* *Split-second delays now do not exist when pressing the volume keys to change between volume levels. In the past, there was some degree of delay, even running multiple applications now, that behaviour has been improved remarkably.
* *Freezes in the music player have not been evident to me yet in my days of usage with the new firmware . Which is a marked improvement in the functioning and stability of the music player. Screen tearing and slow speed for album art to appear is still present though.

Camera and Photos:
* *Biggest change is the reappearance of use of the volume keys to zoom while taking photos/recording video
* *Going into Details is faster than 21.002, almost instantaneous now
* *Scrolling speed through thumbnails is only minimally jerky now, also scrolling through photos at 100% view has improved in speed so it is now very smooth and almost instantaneous
* *When going into menus in Camera, the speed is instantaneous

Video centre:
* *Logo has changed for the video centre in the menu
* *Appearance of video menu is different and seems to have inherited the newer N-series/E-series style simplified logos
* *Speed in the video centre is much improved and is almost instantaneous
* *Changing between volume levels in RealPlayer is instantaneous, fast-forward/rewind speed and resume of playback after these functions is improved and almost instantaneous. Sound quality appears to have been improved also.

Search:
* *Application has been upgraded from v4.08 to v4.10.0904
* *Logo has changed and is now reminiscent of the newer N-series/E-series simplified styling
* *Performance is faster and Yandex search service has been removed in favour of Live Search and Google (Note: this is for the APAC variant, will vary between different regions and specific countries)

Web:
* *Rendering of webpages has improved in speed since 21.002
* *Rotate Screen option speed is now almost instantaneous
* *Speed in Web options menu is now instantaneous
* *Loading of Minimap on side when scrolling down pages does not have pixelation anymore

Other:
* *Overall system speed has been improved so it is somewhat faster than 21.002
* *Scrolling in the Multimedia menu from one tab to another whilst multiple applications are running, has improved marginally in speed
* *Overall stability seems to also have been improved, have not had one crash or freeze where I have had to remove the phone battery. The slight freezes that have occurred, the phone has recovered from flawlessly.

[ Voor 98% gewijzigd door durkp op 01-08-2009 13:45 . Reden: Changelog ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09-2024
durkp schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 13:38:
v30.0.011 Heb ik net geinstalleerd.

Changes/Improvements/New features/Bugs noticed from v21.002 to v30.0.011

Standby screen:
* *When Music Player is operating, and seeing the track name on the screen, and then when one song ends and goes to the next track, the speed at which this happens has improved yet again from 21.002, although the noticeable change is not as much as from 20.149 to 21.002.

Call log, Contacts and calling function:
* *Calling speed (from standby screen to Contacts or Call Log) and transition to call/disconnected screens even faster than 21.002, is more than the instantaneous that I stated for the 21.002, it has improved yet again.
* *New menu option in the in-call menu to Send MMS during phone call.
* *Loudspeaker maximum volume has seemed to decreased

Maps:
* *Maps startup is now almost instantaneous, speed through all the Maps menus very fast, even faster than Maps 2.0
* *Switching to different views is very smooth and fast now, i.e. to Map 3D etc.
* *Maps version 2.0 week 39 remains the same, although the Maps is able to be upgraded to Ovi Maps 3.01 flawlessly

Music Player:
* *The biggest change is the equaliser improvements. There is a huge improvement in sound quality, even background sounds and other channels are more noticeable. The default equaliser settings are quite good. And bass is less crunchy than before.
* *Split-second delays now do not exist when pressing the volume keys to change between volume levels. In the past, there was some degree of delay, even running multiple applications now, that behaviour has been improved remarkably.
* *Freezes in the music player have not been evident to me yet in my days of usage with the new firmware . Which is a marked improvement in the functioning and stability of the music player. Screen tearing and slow speed for album art to appear is still present though.

Camera and Photos:
* *Biggest change is the reappearance of use of the volume keys to zoom while taking photos/recording video
* *Going into Details is faster than 21.002, almost instantaneous now
* *Scrolling speed through thumbnails is only minimally jerky now, also scrolling through photos at 100% view has improved in speed so it is now very smooth and almost instantaneous
* *When going into menus in Camera, the speed is instantaneous

Video centre:
* *Logo has changed for the video centre in the menu
* *Appearance of video menu is different and seems to have inherited the newer N-series/E-series style simplified logos
* *Speed in the video centre is much improved and is almost instantaneous
* *Changing between volume levels in RealPlayer is instantaneous, fast-forward/rewind speed and resume of playback after these functions is improved and almost instantaneous. Sound quality appears to have been improved also.

Search:
* *Application has been upgraded from v4.08 to v4.10.0904
* *Logo has changed and is now reminiscent of the newer N-series/E-series simplified styling
* *Performance is faster and Yandex search service has been removed in favour of Live Search and Google (Note: this is for the APAC variant, will vary between different regions and specific countries)

Web:
* *Rendering of webpages has improved in speed since 21.002
* *Rotate Screen option speed is now almost instantaneous
* *Speed in Web options menu is now instantaneous
* *Loading of Minimap on side when scrolling down pages does not have pixelation anymore

Other:
* *Overall system speed has been improved so it is somewhat faster than 21.002
* *Scrolling in the Multimedia menu from one tab to another whilst multiple applications are running, has improved marginally in speed
* *Overall stability seems to also have been improved, have not had one crash or freeze where I have had to remove the phone battery. The slight freezes that have occurred, the phone has recovered from flawlessly.
En hoe heb jij de update voor elkaar gekregen dan? OTA kan bij mij niet (geen serverprofiel, niets) en via de software updater op de PC zegt ie dat 21.0.0.25 toch echt de recente is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Heb je Wifi? Dan kan het ook daar over.
Ik kan wel een update via FOTA doen, maar dat doe ik liever niet. Ik wacht lekker tot NSU een update aangeeft.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
McKaamos schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 14:38:
Heb je Wifi? Dan kan het ook daar over.
Ik kan wel een update via FOTA doen, maar dat doe ik liever niet. Ik wacht lekker tot NSU een update aangeeft.
Ja, ik heb WiFi, haalt ook niets uit. Er staan helemaal geen profielen bij de update. (is wat anders dan een toegangspunt...). Er staat nul, nada, niks. Geen T-Mobile, geen Nokia, niets. Kan alleen een nieuw serverprofiel aanmaken, maar heb geen idee wat ik er in moet vullen. T-mobile settings zijn het niet want hij vraagt om meerdere accounts, wachtwoorden, serveradressen (ik neem aan van nokia update-servers), noem maar op (+ toegangspunt, die info heb ik). Nergens is deze info te vinden. Ook niet hier.

Dit staat er bij mij in als ik naar updates zoek en de melding krijg dat ik geen serverprofiel heb en vervolgens de vraag of ik die dan wil aanmaken:

Gegevens benodigd;
Servernaam
(staat nu; Server 1)

Server-ID
(staat nu; Is Verplicht)

Serverwachtwoord:
(staat nu; ****, maar is leeg)

Toeganspunt:
(staat nu; altijd vragen)

Hostadres:
(staat nu: is Verplicht)

Poort:
(staat nu 80)

Gebruikersnaam
(staat nu; is verplicht)

Wachtwoord:
(staat nu; ****, maar is leeg)

Configuratie toestaan:
(staat nu; ja)

Netwerkverificatie:
(staat nu; Nee)
-

That's all. Van alles geprobeerd, niets werkt. Heeft niets te maken met internet, wifi of GPRS want hij vraagt in het serverprofiel om een toegangspunt. Die staan erin en die gegevens heb ik. Dit is iets anders. Maar ik heb de data niet voor alle andere gegevens. Iemand?

[ Voor 41% gewijzigd door MichaelPB op 01-08-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Pleur Wifi er eens uti bij de profielen en doe eens een scan. Kies je netwerk en vul je beveiligingscode in (neem aan dat je Wifi een WEP fof WPA code heeft) en zet hem dan eens op prio 1 bij je profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
McKaamos schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 15:17:
Pleur Wifi er eens uti bij de profielen en doe eens een scan. Kies je netwerk en vul je beveiligingscode in (neem aan dat je Wifi een WEP fof WPA code heeft) en zet hem dan eens op prio 1 bij je profielen.
Dat heeft te maken met toegangspunten. Lijkt me wat anders omdat hij IN het serverprofiel voor FOTA vraagt om een toegangspunt. Die staat er gewoon in. De rest van de data heb ik nodig.

Het gaat zo; Instellingen -> Telefoon -> Telefoonbeheer -> Apparaatupdates -> (laat info zien) -> opties -> Controleren op Updates -> Melding; 'Nieuw Serverprofiel aanmaken?'

Als ik zeg; NEE, dan gebeurt er niets meer
Als ik zeg; JA (zelfs met WIFI aan) dan moet ik het eerder genoemde rijtje gaan invullen.

(Ook als ik dit via #*0000* doe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
MichaelPB schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 15:22:
[...]

Dat heeft te maken met toegangspunten. Lijkt me wat anders omdat hij IN het serverprofiel voor FOTA vraagt om een toegangspunt. Die staat er gewoon in. De rest van de data heb ik nodig.

Het gaat zo; Instellingen -> Telefoon -> Telefoonbeheer -> Apparaatupdates -> (laat info zien) -> opties -> Controleren op Updates -> Melding; 'Nieuw Serverprofiel aanmaken?'

Als ik zeg; NEE, dan gebeurt er niets meer
Als ik zeg; JA (zelfs met WIFI aan) dan moet ik het eerder genoemde rijtje gaan invullen.

(Ook als ik dit via #*0000* doe)
Ik heb misschien iets gevonden voor je

Kijk EERST eens naar deze 2 posts (onder elkaar)

Lukt dat niet, dan heb je hier settings die ik gevonden heb (geen garantie dat ze werken).

Servernaam: Nokia
Server ID: Nokia
Serverwachtwoord: firmupservpass
Toeganspunt: Altijd vragen
Hostadres: https://dms.update.nokia.com/dms/omadm
Poort: 443
Gebruikersnaam: nokiams
Wachtwoord: nokiamspass
Configuratie toestaan: Ja
Netwerkverificatie: Nee

Je kunt het proberen ;)

EDIT: Bron "Nokia Forum"

[ Voor 31% gewijzigd door TifKag op 01-08-2009 18:03 . Reden: Bronvermelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
TifKag schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 16:50:
[...]

Ik heb misschien iets gevonden voor je

Kijk EERST eens naar deze 2 posts (onder elkaar)

Lukt dat niet, dan heb je hier settings die ik gevonden heb (geen garantie dat ze werken).

Servernaam: Nokia
Server ID: Nokia
Serverwachtwoord: firmupservpass
Toeganspunt: Altijd vragen
Hostadres: https://dms.update.nokia.com/dms/omadm
Poort: 443
Gebruikersnaam: nokiams
Wachtwoord: nokiamspass
Configuratie toestaan: Ja
Netwerkverificatie: Nee

Je kunt het proberen ;)

EDIT: Bron "Nokia Forum"
Dikke zoen op je voorhoofd! Nog geen update beschikbaar, maar na 2 maanden heb ik dit eindelijk voor elkaar. Het werkt! Thanks a bunch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:10
Hetzelfde hier, hij controleert nu tenminste!

Heb een T-Mobile exemplaar, ben benieuwd wanneer zij hun firmware beschikbaar stellen. Of weet iemand een Nokia Service Punt waar ze zonder moeite de productcode veranderen in de regio Tilburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Heeft iemand ondertussen zen Vodafone branded 5800 al OTA kunnen opdaten naar v21? Bij mij lukt het nog steeds niet :( En ik ben mijn USB kabel kwijt...
Zoiezo krijg ik een software error met dat programma voor updates als ik connect met bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZZle1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 14:23
Ik heb van de week mijn 5800 geupdate naar V 30.0.011 via FOTA.

Geen enkel probleem ondervonden. Het enige 'vreemde' is dat nu, wanneer ik naar het menu ga, rechtsboven een een getal met 2 decimalen in een een soort pop-upje krijg. Dat getal varieert van 0,01 tot 16,23. Het lijkt wel een soort cpu load ofzo.
En ik heb geen idee hoe ik het wegkrijg.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Contactenbalk op m'n Homescreen met daarin 4 contacten . Dit is nu geheel niet meer te gebruiken de snelkoppelingen zijn geheel grijs en werken niet meer, ook de snelkoppelingen naar alle contacten en toetsenbord werken ook niet meer hebben meer mensen hier last van of wie heeft een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZZle1
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:46:
Ik heb de Contactenbalk op m'n Homescreen met daarin 4 contacten . Dit is nu geheel niet meer te gebruiken de snelkoppelingen zijn geheel grijs en werken niet meer, ook de snelkoppelingen naar alle contacten en toetsenbord werken ook niet meer hebben meer mensen hier last van of wie heeft een oplossing
Sinds wanneer heb je dat dan? Na een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee spontaan gebruikte eerst een tijdje de snelkopppelingenbalk en wilde weer eens een tijdje de contactenbalk, dit ingesteld en toen kwam ik achter dit vreemde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Laatst online: 03-09 21:16
ik heb hem geupdate via het menu (zelfde als #*0000* die code ofzo), en daar laten controleren op nieuwe updates en die vond hij:) Dus gewoon via wifi, direct op mijn mobiel gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:34
RaZZle1 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:31:

Geen enkel probleem ondervonden. Het enige 'vreemde' is dat nu, wanneer ik naar het menu ga, rechtsboven een een getal met 2 decimalen in een een soort pop-upje krijg. Dat getal varieert van 0,01 tot 16,23. Het lijkt wel een soort cpu load ofzo.

Bij mij staat rechtsbovenin het menu de tijd ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZZle1
Pumanike schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 23:06:
[...]

Bij mij staat rechtsbovenin het menu de tijd ..
Mja, het zit daar dus overheen, vandaar dat ik sprak over een soort pop-upje ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:31
RaZZle1 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:31:

Dat is debug info van een of andere 3rd party applicatie die je geinstalleerd hebt. Iets van JTaskman ofzo erop staan? Moeilijk te zeggen welke app het is, maar uninstall eens de 3rd party apps (ik weet niet hoeveel je er hebt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De handschriftmethode daar kan ik maar niet aan wennen. Veel letters en cijfers herkent hij niet goed ondanks handschr.training. Kost veel tijd die correcties. Fullscreenqwerty gaat nu steeds sneller met 2 vingers, maar ook dat was erg wennen. Wat zijn jullie favoriete invoermethoden?

Ik wilde nu eens een multiplayergame doen met wifi. Tibiame geprobeerd, maar de appl. Start niet goed op. Iemand nog een leuk idee met een ander mmorpg? (voor de 5800 geschikt)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2009 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Paulus73 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:19:
Hetzelfde hier, hij controleert nu tenminste!

Heb een T-Mobile exemplaar, ben benieuwd wanneer zij hun firmware beschikbaar stellen. Of weet iemand een Nokia Service Punt waar ze zonder moeite de productcode veranderen in de regio Tilburg?
Ik had geen problemen met dat serverprofiel, maar het vreemde is dat hij het ene moment zegt dat er geen update is, en 2 minuten later is er wel een update :? :?

Maar....ik doe geen FOTA update, want daar heb ik de vorige keer veel problemen mee gehad (crashes en zo), en toen ik via NSU de update er opnieuw opzette waren alle problemen weg.
Ik wacht dus liever op de NSU versie :)

@MichaelPB: Hoe is het nou gelukt, via die 2 posts of met het invoeren van dat profiel ?

@Paulus73: Nokia in je buurt

[ Voor 9% gewijzigd door TifKag op 02-08-2009 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier T Mobile, en net getest met de eerder opgegeven serverprofielen, maar dan krijg ik melding, geen reactie van server.

Jammer, we zullen moeten wachten op de T-Mobile update ......

Groetjes

13.37 : nu wel reactie, melding geen updates beschikbaar......

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
@MichaelPB: Hoe is het nou gelukt, via die 2 posts of met het invoeren van dat profiel ?
Invoeren van het profiel is gelukt. Eerst nog een fout gemaakt; http ipv https gebruikt. Dan krijg je dat profiel dus niet meer weg. Telefoon gereset en de boel overnieuw gedaan.

Hij kan nu gewoon online checken op een update rechtstreeks bij nokia dankzij de hulp van TifKag.

Maar voor mijn versie is er trouwens nog geen update beschikbaar. Geduld hebben (en daar was ik al zo goed in :/ )

PS: Ook T-Mobile-variant hier. Heeft het trouwens niet mee te maken of de update er wel of niet is. Heeft te maken met productcode. Waarschijnlijk doen ze niet alle productcodes tegelijk om te voorkomen dat miljoenen tegelijk gaan updaten op de smurfers van Nokia.

[ Voor 20% gewijzigd door MichaelPB op 02-08-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZZle1
Schmoove schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 08:36:
[...]

Dat is debug info van een of andere 3rd party applicatie die je geinstalleerd hebt. Iets van JTaskman ofzo erop staan? Moeilijk te zeggen welke app het is, maar uninstall eens de 3rd party apps (ik weet niet hoeveel je er hebt natuurlijk).
Ah. JTaskman heb ik niet. Wel een zooitje met voornamelijk meuk uit de OVI.
Ik ga wel even op zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:10
Ik heb een telefoon waarbij ik het trillen van het scherm niet meer aan de gang krijg. Bij de profielen die ik gebruik staat "Trillen Aanraakscherm" voor het testen op niveau 3. Maar als ik het scherm gebruik trilt het niet. Is er ergens nog een instel mogelijkheid die ik over het hoofd heb gezien. In de handleiding kan ik ook niets hierover vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de firmware V30.0.011 correct in installeren volg de volgende stappen,

1. Wijzig indien nodig de productcode
2. Installeer via NSU de laatste (V21) firmware opnieuw
3. Reset de telefoon
4. Doe nu een update via FOTA

Indien stap 2 niet gedaan wordt, zal FOTA aangeven geen nieuwe software te hebben.

Gr.

Gerben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poelie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik heb een t-mobile versie, versie V21 er op maar wel een groot probleem.
Na een harde reset gaat het een aantal uren soms een dag goed, na deze tijd gaat het toestel zich vanzelf resetten. en blijft dan vaak ook na elke minuut rebooten of blijft hangen met een zwart scherm
hebben meer mensen hier last van? op het nokia support forum wel de klachten maar geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZZle1 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:58:
[...]

Sinds wanneer heb je dat dan? Na een update?

nee niet na een update, maar zou dit ( een update) eventueel wel een oplossing kunnen zijn ? of kan ik dit op een of andere manier opnieuw installeren?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2009 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje. Als ik sommige webpagina's open kom ik direct op de mobiele versie van die pagina maar ik wil dat niet omdat je toch bepaalde links mist. Ook al voer ik het adres handmatig uit, het helpt niet. Kan ik hier iets aan veranderen?

Edit
Bijv. Op www.omroep.nl

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2009 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZZle1
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:27:
[...]

nee niet na een update, maar zou dit ( een update) eventueel wel een oplossing kunnen zijn ? of kan ik dit op een of andere manier opnieuw installeren?
Heb je die contactenbalk al geprobeerd opnieuw in te stellen vanuit je menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

* deepbass909 meldt zich met een Nokia 5800 T-mobile

Het is mijn eerste touch-screen gsm, en dat is wel even wennen, maar het werkt eigenlijk allemaal wel goed, al heb ik wat last van onstabiele apps... Waarschijnlijk wordt dat veroorzaakt door een restje van een app die ik erop heb gehad, maar er nu weer af is... Vanavond maar even een factory reset uitvoeren zodat ik alle troep weer kwijt ben.

Ik heb ook dat "pop-upje" waar RaZZle1 last van heeft.
RaZZle1 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:27:
[...]

Ah. JTaskman heb ik niet. Wel een zooitje met voornamelijk meuk uit de OVI.
Ik ga wel even op zoek :)
Bij mij is het zo goed als zeker een restje van Battery Extender, die ik weer verwijderd heb omdat het een trail versie bleek te zijn.

Misschien komt het omdat ik op het moment nog veel speel met m'n 5800, maar ik vind de accu wel snel leeg raken... Ik zit nu al weer tegen nog maar 2 streepjes te kijken, terwijl hij vanochtend om 8 uur van de lader kwam... Nu heeft wel de hele ochtend de WiFi scanner aangestaan, samen met Bluetooth, de radio en heb ik redelijk veel op internet gezeten. Vooral WiFi deed bij mijn N78 ook al een flinke aanslag op de accu, dus ik denk dat deze vooral de schuldige is.

Ik vind alleen de standaard apps een beetje tegenvallen... Er zit geen PDF reader op (zat wel op m'n N78 en zelfs m'n 6280), geen internet radio (zou je toch wel verwachten bij een GSM met marketing die op muziek afspelen gericht is), geen quickoffice (inmiddels wel geïnstalleerd) en de (internet)zoekmachine is standaard yahoo en is niet aan te passen naar bijv Google (die juist standaard was op de N78).

De handschriftherkenning werkt bij mij wel goed. Je kan met een icoontje boven/naast (afhankelijk van hoe je het toestel houdt) kiezen of je hoofdletters, kleine letters of cijfers wilt invoeren. Als je de juiste kiest, heeft de 5800 bij mij het bijna altijd wel goed.
Kewl, ik had Scummvm al op m'n N78 draaien, maar daar was de bediening niet helemaal geweldig op, omdat je dan toch wel heel erg bediening via de muis mis. Ik neem aan dat Scummvm via de touch screen werkt? Scummvm heeft er bij mij voor gezorgt dat ik alle oude Lucas Arts adventures weer ben gaan spelen, die blijven toch echt geweldig, hoe slecht de graphics naar moderne maatstaven ook mogen zijn.

Een leuke app die ik jullie niet wil onthouden is Midomi, een tegenhanger van Sjazam, die perfect op de 5800 draait. Ik heb gisteravond een testje ermee gedaan, en hij had het maar 1 keer fout en alleen bij internationaal echt onbekende muziek (bijv. van onze nationale grootheden) gebeurde het af en toe dat hij het echt niet herkende. De klapper wat herkenning betreft, was wel Scooter met Stuttgard. Dat herkende hij aan de eerste 15 seconden al. Als je het nummer opzoekt of kent, dan zal je verbaasd zijn dat hij het daaraan al kon herkennen (het is namelijk een rave-house nummer uit midden jaren 90 en het intro is zelfs voor een kenner moeilijk te herkennen). Ook herkende hij de muziek aan het begin van een serie (Medium), door alle achtergrond geluiden van de serie heen met de gsm ruim 3 meter van de speaker. (Het betrof overigens You and Me van Lighthouse)
Sommige nummers herkende hij al na een seconde of 8. Alleen 1 tegenvaller, een klassieker als Billie Jean van Michael Jackson kon hij niet herkennen aan het intro, daarvoor had hij toch iets meer nodig, terwijl juist het intro van dat nummer bijzonder herkenbaar is.

[ Voor 8% gewijzigd door deepbass909 op 03-08-2009 12:44 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41
deepbass909 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:42:

Een leuke app die ik jullie niet wil onthouden is Midomi, een tegenhanger van Sjazam, die perfect op de 5800 draait. Ik heb gisteravond een testje ermee gedaan, en hij had het maar 1 keer fout en alleen bij internationaal echt onbekende muziek (bijv. van onze nationale grootheden) gebeurde het af en toe dat hij het echt niet herkende.
Bij mij was volgens mij juist deze app de boosdoener mbt die "debug" box over de batterij. Na deze weer gedeinstalleerd te hebben was de popup in ieder geval weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mhulsegge schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:50:
[...]

Bij mij was volgens mij juist deze app de boosdoener mbt die "debug" box over de batterij. Na deze weer gedeinstalleerd te hebben was de popup in ieder geval weg....
Wel appart dat ik de "debug" box dan ook krijg als Midomi niet draait... Ik zal het er vanavond eens vanaf halen, kijken of dat uitmaakt. Ik doe dat nu liever niet, want m'n accu is echt al op z'n laatste poten aan het lopen :X Morgen maar even een lader meenemen naar m'n werk...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-02-2023
Kwam net tegen dat er een nieuwe (goedkopere) versie van de 5800 uitkomt. Deze zou dan geleverd worden zonder WiFi.

http://www.portablegear.n...met_5800i_XpressMusic.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41
deepbass909 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:10:
[...]

Wel appart dat ik de "debug" box dan ook krijg als Midomi niet draait... Ik zal het er vanavond eens vanaf halen, kijken of dat uitmaakt. Ik doe dat nu liever niet, want m'n accu is echt al op z'n laatste poten aan het lopen :X Morgen maar even een lader meenemen naar m'n werk...
Mee eens dat dat apart is. Maar ik had hem alleen maar geinstalleerd staan (zelfs nog nooit geopend) en sindsdien had ik dat issue (geloof dat het naar voren kwam na een reboot).
Na enig proberen, bleek bij mij het verwijderen van midomi de oplossing te zijn. Het kan natuurlijk bij jou ook weer een andere app zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

darksens schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:13:
Kwam net tegen dat er een nieuwe (goedkopere) versie van de 5800 uitkomt. Deze zou dan geleverd worden zonder WiFi.

http://www.portablegear.n...met_5800i_XpressMusic.htm
Zoals in dat stukje staat, lijkt het mij ook sterk. Wifi is imo niet bepaald het duurste onderdeel van de gsm. Daarnaast staat/stond de "i" in de type-aanduiding van Nokia altijd juist voor internet, wat raar zou zijn als de gsm zelf geen wifi heeft.

Grmbl, ik moet wat een m'n energieverbruik van de gsm gaan doen... de accu is nu zo leeg dat hij meldingen aan het geven is. Inmiddels staan alle zaken uit die stroom kosten (UMTS, Bluetooth, Wifi, achtergrond apps). Nu is de gsm nog erg nieuw (ik heb hem sinds vrijdag) en ik weet van m'n N78 dat het een paar laadcycli duurt voor de accu op volle capaciteit is, maar toch... Volgens de specs zou hij langer met de accu moeten doen dan m'n N78, die het toch makkelijk 3 dagen uithoudt zonder kunstgrepen (zolang ik maar geen GPS gebruik...)

Hoelang gaat bij anderen de accu mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
Hangt er vanaf hoe intensief ik hem gebruik. Maar met veel video, mail en mp3's red ik net een dag denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraag ik ben van plan de Nokia 5800 aan te schaffen:
nu heb ik 3 vragen:

- Kan en Divx of Xvid op afgespeeld worden?
- Ik neem geen internet abonnement, kan ik wel thuis via de Wifi aansluiting gratis internetten?
- Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van Nokia Maps, zo ja welke zijn er gratis navigatie programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Ja
-Ik neem geen internet abonnement, kan ik wel thuis via de Wifi aansluiting gratis internetten?
Ja
- Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van Nokia Maps, zo ja welke zijn er gratis navigatieprogramma's?
Ja, dataverbindingkosten. Overigens is het ook geen navigatieprogramma met begeleiding (meer een routeplanner). Gratis programma's zijn veelal Java clienten, ik zou gewoon wat kopen.
Overigens zijn de antwoorden op je vragen prima terug te vinden in dit deel en eerderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddos schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:00:
[...]

[...]

Ja

[...]

Ja

[...]

Ja, dataverbindingkosten. Overigens is het ook geen navigatieprogramma met begeleiding (meer een routeplanner). Gratis programma's zijn veelal Java clienten, ik zou gewoon wat kopen.
Overigens zijn de antwoorden op je vragen prima terug te vinden in dit deel en eerderen :)
je kunt van de kaarten wel gratis gebruik maken hoor. Die kun je gratis op pc downloaden en op de geh.kaart zetten. Alleen als je zou willen navigeren met routes en stemmen etc. Kost het geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

accu hier is ook snel leeg, ben alleen veel met wifi bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
Om nog op mijn eigen verhaal terug te komen http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32325827

Ik was de 29 Juli naar een Nokia care center gegaan en vandaag kon ik hem weer ophalen en het bleek een softwarefout te zijn. Volgende keer ga ik niet meer OTA updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het aantal tekens (160) voor een sms bericht erg weinig, weet iemand of er een ander programma bestaat waarmee je langere berichten kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankhorst
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2024
Dit licht aan je netwerk en niet aan je software
Ik weet alleen dat er bij Kpn een limiet is van 160
het kan natuurlijk dat het bij andere profiders het limiet hoger licht

@speurder
en dat is dan ook gelijk waarom hij zo snel leeg is
Als je 1 uur wifi gebruikt is je volle accu leeg
het slurpt gewoon energie
maar zonder internet en als je een beetje rustig aan doet kom je goed aan de 5 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag geupdate naar 30.0.011, maar nu stotteren al mijn filmpjes in RealPlayer. Onder andere ook Uitzending Gemist via de T-Mobile portal.

Hebben meerdere mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bazvv schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:43:
Om nog op mijn eigen verhaal terug te komen http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32325827

Ik was de 29 Juli naar een Nokia care center gegaan en vandaag kon ik hem weer ophalen en het bleek een softwarefout te zijn. Volgende keer ga ik niet meer OTA updaten.
is toch wel raar, je zou toch denken dat iedereen via dezelfde website dezelfde software ophaalt? Of is dit te simpel gedacht....
plankhorst schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:26:

@speurder
en dat is dan ook gelijk waarom hij zo snel leeg is
Als je 1 uur wifi gebruikt is je volle accu leeg
het slurpt gewoon energie
maar zonder internet en als je een beetje rustig aan doet kom je goed aan de 5 dagen
Tja en dat internet is nu juist het leuke ervan...
Wat is dat nou met die nieuwe nokia 5800i en zonder wifi?? Camera zou wel beter zijn, dat mis ik nog steeds erg. Was verwend met mijn k800i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZZle1
mhulsegge schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:26:
[...]

Mee eens dat dat apart is. Maar ik had hem alleen maar geinstalleerd staan (zelfs nog nooit geopend) en sindsdien had ik dat issue (geloof dat het naar voren kwam na een reboot).
Na enig proberen, bleek bij mij het verwijderen van midomi de oplossing te zijn. Het kan natuurlijk bij jou ook weer een andere app zijn.
Er is geen pijl op te trekken. Ik heb eens zitten klooien met het verwijderen van apps waaronder midomi, maar die was het bij mij ook niet.
In ieder geval is die box nu weg, alleen weet ik niet meer welke app bij mij de boosdoener was.

Overigens ben ik verder niet echt content met die V30... Er crashen beduidend meer applicaties 'zomaar' dan eerst. Onder andere Opera mini en OVI.

Hopelijk volgt er snel weer een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

plankhorst schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:26:
Dat ligt niet aan je telefoon en niet aan je provider. Een SMSbericht is ooit gewoon zo gemaakt, 256byte lang waarvan 160byte gebruikt kan worden voor tekens en de rest is addressing info.
Langere SMSjes kan wel, maar dan moet het een concatenated bericht zijn, met info in de addressing header dat het part X van Y is.

Zo is het ooit ontworpen en dat is opgepakt door alle telefoonfabrikanten en providers. Tot een tijd terug werden lange SMSjes dmv concatenation niet eens door alle telefoons ondersteund.
Die feature is pas gekomen ver nadat men niet meer genoeg had aan 160tekens per SMS.
Gelukkig lust de 5800 dergelijke berichtjes gewoon en kan ze ook produceren.

edit:
Ik heb een tijdje terug eens uitgerekend.
Een vriendin van me heeft pas internet bij haar telefoon genomen en ging kort daarop naar het buitenland. Om 1MB aan data te krijgen in SMSjes zou dat via internet 6 euro kosten (1MB data in het buitenland), in SMSjes 550 euro :P (ongeveer 4000 SMSjes)
Zo zie je maar hoe duur SMSjes eigenlijk zijn, en dat er echt nodig een beter alternatief moet komen.

[ Voor 17% gewijzigd door McKaamos op 03-08-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zo heb ik het gedaan maar het lijkt of het programma beschadigt is, ik heb al gezocht naar een bestand op google maar kan niets vinden een betje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZZle1 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:57:
[...]

Heb je die contactenbalk al geprobeerd opnieuw in te stellen vanuit je menu?
sorry
Ja zo heb ik het gedaan maar het lijkt of het programma beschadigt is, ik heb al gezocht naar een bestand op google maar kan niets vinden een beetje jammer, anders kon ik het opnieuw installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZZle1 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:18:
[...]

Er is geen pijl op te trekken. Ik heb eens zitten klooien met het verwijderen van apps waaronder midomi, maar die was het bij mij ook niet.
In ieder geval is die box nu weg, alleen weet ik niet meer welke app bij mij de boosdoener was.

Overigens ben ik verder niet echt content met die V30... Er crashen beduidend meer applicaties 'zomaar' dan eerst. Onder andere Opera mini en OVI.

Hopelijk volgt er snel weer een.
Ik had voor de update al vaak problemen met appl. Die vanzelf afsluiten, opera mini het ergste. Na deze update bij mij nog eveveel last van uitval, bijv. Bij web.
Wel is de snelheid iets groter, wat is het ergste van de twee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
deepbass909 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:42:
[...]

Kewl, ik had Scummvm al op m'n N78 draaien, maar daar was de bediening niet helemaal geweldig op, omdat je dan toch wel heel erg bediening via de muis mis. Ik neem aan dat Scummvm via de touch screen werkt? Scummvm heeft er bij mij voor gezorgt dat ik alle oude Lucas Arts adventures weer ben gaan spelen, die blijven toch echt geweldig, hoe slecht de graphics naar moderne maatstaven ook mogen zijn.
Werkt prima op de 5800. Enige wat ik had was oriëntatie probleem maar dat is heel erg simpel op te lossen door het menu te gebruik en dan met ctrl optie aan te passen (zie ook links onder Flickr foto).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik ben er inmiddels achter wat het rare pop-upje was. Het was inderdaad afkomstig van Midomi. Het is een duidelijke bug die ook al bekend is op internet.

Ik ben nu een beetje aan het klooien met ScummVM. Ik had ook last van een verkeerde oriëntatie, maar dat is opgelost. Ik begreep van de ScummVM-site dat ze ook bezig zijn met een officiële S60v5 port, zodat hij helemaal goed moet werken. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Eddos schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:00:
[...]

[...]

Ja

[...]

Ja

[...]

Niet helemaal waar. Nokia maps kun je side-loaden. Zo had ik van de zomer europa op m'n telefoon. Kun je gewoon raadplegen zonder datakosten. Als je echter gesproken turn-by-turn navigatie wilt moet je betalen.

/edit
spuit11, kijk 's verder dan de pagina lang is :+

[ Voor 4% gewijzigd door J2pc op 04-08-2009 10:23 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:40:
[...]
je kunt van de kaarten wel gratis gebruik maken hoor. Die kun je gratis op pc downloaden en op de geh.kaart zetten. Alleen als je zou willen navigeren met routes en stemmen etc. Kost het geld
I stand corrected in dat geval, daar was ik niet van op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Geen idee of dit al eerder gepost is, maar ik zet het toch maar even hier neer:

Ik was op zoek naar een iets uitgebreidere notepad applicatie voor de 5800.
De standaard notepad applicatie is prima voor tekst, maar ik wil nog wel eens ideeën in de vorm van tekeningen hebben.
Na even kort zoeken kwam ik ScratchPad tegen.
Je kunt er als een soort wit post-it blaadje op tekenen en schrijven. Super handig voor waar ik het voor wil gebruiken.

Het zou nog wel iets verbeterd kunnen worden, zoals een snellere opstarttijd en wat meer tekenmogelijkheden zoals kleur en handmatig wissen. Het programma is echter precies, heeft meerdere pagina's en neemt weinig ruimte in beslag (53.6Kb) en is bovendien gratis.
Probeer het eens uit zou ik zeggen.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de laatste firmware te installeren raad ik jullie het aan om via de gsm te doen en niet via de pc.
De pc zegt dat de nieuwe versie er niet is, maar de gsm zelf wel... :?
Geen geknoei met veranderen van instellingen enz... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:25:
Om de laatste firmware te installeren raad ik jullie het aan om via de gsm te doen en niet via de pc.
De pc zegt dat de nieuwe versie er niet is, maar de gsm zelf wel... :?
Geen geknoei met veranderen van instellingen enz... :P
Als je ook maar een beetje hier gelezen had, had je gezien dat de update via gsm FOTA of OTA heet, en inderdaad vrij gemakkelijk te doen is.

Het nadeel hiervan is dat er een aantal mensen zijn (waaronder ik), die via de FOTA methode problemen krijgen met hun phone, zoals crashes, en daarom deze methode liever niet gebruiken.

De update via pc heet NSU, en is nog voor niemand te downloaden. (of je moet inderdaad de FW file downloaden, en na verandering van je productcode via "phoenix" upgraden).

Een beetje oud nieuws dus :*)

[ Voor 12% gewijzigd door TifKag op 04-08-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
[quote]Eddos schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:00:
[...]

quote:
Ja

-

Correctie: Nee dat kan niet. Of je moet je divx-films converteren of via een omweg Divx-player voor oudere versie van Symbian (3) installeren en dan via Y-browser 'open with' kiezen, applicatie uitkiezen, etc. De film loopt dan wel, maar je kunt de player niet gebruiken omdat de controls niet werken (geen touchscreen support). Dus geen mogelijkheid voor pauze, skip, terug, stop, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:42

Sjaak_Afhaak

Bleh!

en om je verhaal nog even aan te vullen een linkje naar een oude post in dit topic: Jumpman in "Nokia 5800 Tube - Deel 2"

lekker converteren (snel!) en kijken met de ingebouwde realplayer. Geen issues met controls, maar lekker kijken :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd een superhandige appl., had ik geloof ik ook al eens gemeld. Ik gebruik het al weken in de supermarkt als bodschappenlijstje. Eerst thuis alles opschrijven, zoals op papier en handschriftherk. Is niet eens van toepassing. In d winkel gewoon met je vinger over de items vegen die je al gekocht hebt, iets snellers ken ik tot nu toe niet. Alleen die laatste button met die pijlen, waar is die voor?
Het is van vesuvian software, nadeel is idd. Dat die een traag opstartscherm hebben. Vandaar dat die link in mijn hoofd zit ;)
Zie voor meer van hen, gratis, op bitsforfree.eu
Voor meer mogelijkheden heb je wel paintpad, maar ikweet niet of dat voor schrijven is. Ga ik nog eens naar kijken.

Edit: paint pad van Zensis is denk ik wat jij bedoelt. Nadeel is dat je wel eerst een keuzemenu krijgt en dat kost ook tijd. Ook heb je minder schrijfruimte want je hebt allemaal kleine iconen zoals tekst, kleur, pedikte, cirkels, viekant, etc. Zoals in pc paint. Voor mij blijft scratchpad de beste dus.
F_demon schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:05:
Geen idee of dit al eerder gepost is, maar ik zet het toch maar even hier neer:

Ik was op zoek naar een iets uitgebreidere notepad applicatie voor de 5800.
De standaard notepad applicatie is prima voor tekst, maar ik wil nog wel eens ideeën in de vorm van tekeningen hebben.
Na even kort zoeken kwam ik ScratchPad tegen.
Je kunt er als een soort wit post-it blaadje op tekenen en schrijven. Super handig voor waar ik het voor wil gebruiken.

Het zou nog wel iets verbeterd kunnen worden, zoals een snellere opstarttijd en wat meer tekenmogelijkheden zoals kleur en handmatig wissen. Het programma is echter precies, heeft meerdere pagina's en neemt weinig ruimte in beslag (53.6Kb) en is bovendien gratis.
Probeer het eens uit zou ik zeggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichaelPB schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:02:
[quote]Eddos schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:00:
[...]

quote:
Ja

-

Correctie: Nee dat kan niet. Of je moet je divx-films converteren of via een omweg Divx-player voor oudere versie van Symbian (3) installeren en dan via Y-browser 'open with' kiezen, applicatie uitkiezen, etc. De film loopt dan wel, maar je kunt de player niet gebruiken omdat de controls niet werken (geen touchscreen support). Dus geen mogelijkheid voor pauze, skip, terug, stop, etc.
Met smartplayer kan je wel rechtstreeks divx films afspelen. Wel hapert het beeld af en toe bij actiescenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 15:48
Hallo,

Ik heb de volgende vraag:

Hoe kan je de toetsenblokkering aanhouden als iemand je belt?
Nu is het zo dat ik gelijk kan opnemen, dit kan dus ook per ongeluk gebeuren.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Bedoel je wanneer hij in je zak zit en je perongeluk opneemt?
Er zit een sensor bovenin tussen de camera en speaker, die meet of je telefoon ergens in zit en zal dan niet reageren op het scherm.

Pagina: 1 ... 25 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic