Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
palmeg schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:18:
Nokia zal binnenkort met een, naar eigen zeggen, 'grote' update gaan komen voor de Nokia 5800. Zo zal het toestel de beschikking gaan krijgen over widgets die momenteel ook te vinden zijn op het standby-scherm van de Nokia N97. [...]
De update zal na de zomer 2009 beschikbaar worden gesteld voor consumenten.
[afbeelding]

bron: http://www.allaboutphones...sic-komt-met-widgets.html
Volgens GSM Arena (en dailymobile) klopt dat niet. De Nokia 5800 krijgt eenzelfde standbyscherm als de nokia 5530, en niet zoals de N97.
Bron: klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:28:
[...]

is versie 3.0.1 net geinstalleerd, zelfde versie als dat ik al had geeft gsm aan.

het leuke: de homepage van t-mobile kun je niet lezen op de 5800 heb je flash 9 voor nodig :D
ik heb hem ook geupdated via toep.upd. Hij gaf daar aan versie 3.1
Maar bij details toepassingen zie ik dat het gewoon versie 3.01 is. Ook krijg ik nog steeds het flash 9 teken te zien op websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:56
Viel me juist op dat er naast navigatiesoftware Nokia Map, Sygic Mobile en Garmin XT er nog eentje is die officieel Nokia 5800 ondersteunt en wel Ndrive
http://www.ndriveweb.com/products/product/35/

Volgens mij is dit nog niet eerder hier ter sprake gekomen bij deze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:30

RnB

Kan zijn dat ik niet goed kijk hoor, maar bij compatibility staat de 5800 er niet tussen. Daarintegen staat er ergens wel dat het op V5 smartphones werkt, wat de 5800 is.
Apart.. Ben wel benieuwd eigenlijk, ik gebruik nu Garmin XT, wat opzich wel lekker werkt, maar ik heb soms het idee dat het wat buggy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
VariX schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:45:
[...]

Volgens GSM Arena (en dailymobile) klopt dat niet. De Nokia 5800 krijgt eenzelfde standbyscherm als de nokia 5530, en niet zoals de N97.
Bron: klik!
Zoals het artikel al stelt is de GUI erg inconsistent, ik hoop dat ze daar nog aan gaan werken, want erger dan het nu is zal de boel wel héél vervelend maken. Een landscape 'home' screen mag ook weleens komen :X Maar die update ziet er wel heel vet uit verder :)
joey6666 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 22:48:
Viel me juist op dat er naast navigatiesoftware Nokia Map, Sygic Mobile en Garmin XT er nog eentje is die officieel Nokia 5800 ondersteunt en wel Ndrive
http://www.ndriveweb.com/products/product/35/

Volgens mij is dit nog niet eerder hier ter sprake gekomen bij deze dus.
Ook Google Maps werkt natuurlijk, en die is gratis (maar niet geweldig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:02:
[...]
ik heb hem ook geupdated via toep.upd. Hij gaf daar aan versie 3.1
Maar bij details toepassingen zie ik dat het gewoon versie 3.01 is. Ook krijg ik nog steeds het flash 9 teken te zien op websites.
Ik heb precies hetzelfde.. ik weet zeker dat ik hem naar 3.1 geupdate had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
TheZeroorez schreef op zondag 26 juli 2009 @ 23:05:

Zoals het artikel al stelt is de GUI erg inconsistent, ik hoop dat ze daar nog aan gaan werken, want erger dan het nu is zal de boel wel héél vervelend maken. Een landscape 'home' screen mag ook weleens komen :X Maar die update ziet er wel heel vet uit verder :)
Dit zou ik ook een hele mooie optie vinden, alles kan in 'landscape' behalve het homescreen.
En die nieuwere homescreen van de 5530 zou ik ook zeker niet verkeerd vinde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 23:07:
[...]

Ik heb precies hetzelfde.. ik weet zeker dat ik hem naar 3.1 geupdate had..
Ik heb hier ook last van, terwijl wanneer ik naar toep. update ga en dan logboek bekijken 3.1 er wel gewoon bij staat...
Weet iemand trouwens ook iets over hoe je het werk geheugen van je telefoon vrijer kunt maken? Behalve dan het afsluiten van lopende apps? Want wanneer ik een film bekijk heeft ie soms een hapering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Naast het afsluiten van alle programma's die nog op de achtergrond draaien kan je niets anders doen dan je telefoon opnieuw opstarten.
Ik heb een speciaal programma die kan laten zien hoeveel ram er vrij is, na een week gebruik en alle op de achtergrond draaiende programma's afgesloten, is er zo'n 40MB vrij.
Na een reboot is er zo'n 57MB vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

RnB schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:13:
Naast het afsluiten van alle programma's die nog op de achtergrond draaien kan je niets anders doen dan je telefoon opnieuw opstarten.
Ik heb een speciaal programma die kan laten zien hoeveel ram er vrij is, na een week gebruik en alle op de achtergrond draaiende programma's afgesloten, is er zo'n 40MB vrij.
Na een reboot is er zo'n 57MB vrij.
devinfo, idd een handig progamma
http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,9445.0.html

gebruik ik zelf ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33

Stefano

Ondertitel Not Found

Firmware 30 is beschikbaar over FOTA (570027)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Nou, eigenlijk gebruik ik een ander programmaatje, maar deze ziet er ook wel grappig uit.
Die van mij is wel handiger omdat ie de standaard taskmanager vervangt, dus houd ik het witte knopje lang ingedrukt, dan komt ie bij dat programmaatje terecht. Verder kan ik ook van alles sluiten, killen en opstarten daarmee.
Epocware Taskmanager gebruik ik. ;)

@HIERBOVEN: Zou die 30.XXXXX firmware niet die nieuwigheden bevatten die werden beschreven? Ik heb net geupdate, maar ik zie weinig verschil in de 21.XXXX firmware.

[ Voor 12% gewijzigd door RnB op 27-07-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 1 vraagje, ik heb nu software versie 21.0.025 en als ik controleren op updates doe dan vind mijn telefoon wel een update, wanneer ik echter update installeren druk sluit de telefoon af en vrijwel gelijk weer opnieuw op zonder dat ie de update heeft kunnen installeren (dit meldt ie ook als de telefoon weer helemaal opgestart is) wat kan ik hier aan doen? Hij geeft dan de volgende melding:

"Telefoon niet bijgewerkt. Updatepakket niet compatibel met telefoon. Neem contact op met uw serviceprovider"

Iemand een oplossing?

En nog 1 :P Ik heb thuis een Speedtouch router. Wanneer ik probeer te internetten geeft de telefoon echter telkens aan: Geen reactie Gateway. Weet iemand hier iets op? Ik heb al op meerdere sites/fora gekeken maar kon nergens een oplossing vinden :S

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2009 15:06 . Reden: Iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefano schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:33:
Firmware 30 is beschikbaar over FOTA (570027)
ik zie ook geen verschillen. Nog steeds op dezelfde manier scrollen op internet, zelfde startscherm. Of is dit een kleine update, en komt er binnekort een grote update of upgrade??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie ook geen verschil met de nieuwe firmware

Edit: sorry, ik had al gereageerd maar was bericht kwijt...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:35
Deze update bevat (of eigenlijk een onderhoudsrelease, gebaseerd op v2.1):
- Versnellen telefoon (beter RAM beheer)
- Langere levensduur accu

Bron: Italiaans forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
En....als het goed is heb je op je homescreen, behalve zoeken en Agenda ook nog een e-mail notifier bijgekregen (als je e-mail ingesteld hebt staan tenminste :) )

Afbeeldingslocatie: http://zomgitscj.com/wp-content/uploads/2009/07/post-45-1248456141.jpg

EDIT:Waarschijnlijk moet je die nog aanzetten via menu -> instellingen -> persoonlijk -> startscherm -> startscherm.
Ik heb hem er niet op staan, want bij mij is een OTA update een keer goed mis gegaan, dus ik wacht wel op de NSU

[ Voor 53% gewijzigd door TifKag op 27-07-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Laatst online: 08:41
TifKag schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:19:
En....als het goed is heb je op je homescreen, behalve zoeken en Agenda ook nog een e-mail notifier bijgekregen (als je e-mail ingesteld hebt staan tenminste :) )
En dat mis ik dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

werkt die notifier alleen als ophalen is uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Nou, eigenlijk gebruik ik een ander programmaatje, maar deze ziet er ook wel grappig uit.
Die van mij is wel handiger omdat ie de standaard taskmanager vervangt, dus houd ik het witte knopje lang ingedrukt, dan komt ie bij dat programmaatje terecht. Verder kan ik ook van alles sluiten, killen en opstarten daarmee.
Epocware Taskmanager gebruik ik. ;)
waar kan ik dat progamma vinden. ziet er wel chill uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-05-2023
Bij deze 2 tips, alhoewel het misschien voor sommigen al oud nieuws is.

menu > instellingen > persoonlijk > Thema's > algemeen > klik nu éénmaal op een thema (sound waves)
klik nu linksonder op Opties > Thema-effecten. Deze kan je nu aan zetten. Stond bij mij standaard op uit.

Tip 2. Zojuist kwam ik op deze site handige beeldscherm covers tegen en niet duur. Speciaal voor 5800.
http://nokia5800.net/exclusive-only-100-protekstikz-left/

Afbeeldingslocatie: http://nokia5800.net/wp-content/uploads/2009/07/invisible_shiled-300x300.jpg

Zien er mooi uit. Iemand al ervaring met deze ?

[ Voor 8% gewijzigd door Rolandje op 27-07-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Rolandje schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:21:

menu > instellingen > persoonlijk > Thema's > algemeen > klik nu éénmaal op een thema (sound waves)
klik nu linksonder op Opties > Thema-effecten. Deze kan je nu aan zetten. Stond bij mij standaard op uit.

Tip 2. Zojuist kwam ik op deze site handing beeldscherm covers tegen en niet duur. Speciaal voor 5800.

Zien er mooi uit en handig. Iemand al ervaring met deze ?
Je eerste tip was mij al bekend sinds ik de telefoon per april in mijn bezit heb, oude firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
Op sommige sites verkopen ze leuke cases met een zogenaamde magnetische sluiting.
Beeldscherm en magneet gaat toch niet samen '?

A magnetic closure system ensures that the case is easy to open when needed and remains securely closed when your mobile phone/cellphone is not in use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
mexel schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:18:
[...]
waar kan ik dat progamma vinden. ziet er wel chill uit
Is dat nou luiheid of gemakzucht. :z

GOOGLE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Rolandje schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:40:
Op sommige sites verkopen ze leuke cases met een zogenaamde magnetische sluiting.
Beeldscherm en magneet gaat toch niet samen '?

A magnetic closure system ensures that the case is easy to open when needed and remains securely closed when your mobile phone/cellphone is not in use.
Bij een CRT scherm is een magneet idd een minder puik idee. TFT's hebben geen magnetisch veld wat je zou kunnen vestoren, dus op een telefoon is het geen probleem.

Tip 2. Zojuist kwam ik op deze site handige beeldscherm covers tegen en niet duur. Speciaal voor 5800.

[afbeelding]

Zien er mooi uit. Iemand al ervaring met deze ?
Hey grappig :) Die eerste tip geeft wat slide effectjes e.d. bij het openen en sluiten van menu's :)
Stond bij mij ook uit btw.

Heb zonet ff gekeken of NSU al een update aangeeft, maar helaas. Nog geen V30 via NSU.

[ Voor 44% gewijzigd door McKaamos op 27-07-2009 17:53 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Had deze ook al eerder ontdekt, maar met lange lijsten is het echt een crime. Ik gebruik mijn toestel ook als mp3-speler en met die effecten aan, scroll ik altijd te ver, omdat er een soort lag in zit (het effect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Is er al iemand bij wie de update gelukt is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Als je even oplet, heb je kunnen lezen dat het bij mij en bij een ander al gelukt is. ;)

Ik heb het via mijn toestel zelf gedaan, alles verliep soepel, updaten ging snel en ik ben geen data kwijt geraakt.

[ Voor 40% gewijzigd door RnB op 27-07-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

TifKag schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:47:
[...]

Is dat nou luiheid of gemakzucht. :z

GOOGLE
het laatste
ik had er al naar gezocht maar kon geen gratis versie vinden
dus daarom de vraag.

en vandaag ben ik heel lui :z :z :z :z :z :z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntingduck
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-08 14:18
Ik heb de update geinstalleerd, heb het idee dat de telefoon iets sneller is. Voor de rest zie ik geen verschil. kan het zijn dat dit een voorberijdende update is voor de "grote" update die gaat komen?

[ Voor 28% gewijzigd door Huntingduck op 27-07-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
mexel schreef op maandag 27 juli 2009 @ 18:35:
[...]

ik had er al naar gezocht maar kon geen gratis versie vinden
Beter zoeken dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
McKaamos schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:51:
[...]

Bij een CRT scherm is een magneet idd een minder puik idee. TFT's hebben geen magnetisch veld wat je zou kunnen vestoren, dus op een telefoon is het geen probleem.
Okay bedankt! :)

Hier nog een leuke thema voor op de hete dagen:

http://nokia5800.net/themes-water-by-delik-for-nokia-5800/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
Als ik de gsm aansluit op de pc (usb) en daarna NSU opstart verschijnt er al in het beeldscherm van de 5800 het volgende lijstje :

-pc suite
-massaopslag
-afbeelding overdragen
-mediaoverdracht

Welke moet ik nu selecteren of moet ik dit lijstje anuleren ?

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Rolandje op 27-07-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

PC Suite mode. Das om te connecten met PCsuite en NSU.
Massaopslag geeft de SDHC kaart weer als USBStick.
Afbeeldingen overdragen maakt gebruik van de opties van je OS om de telefoon uit te lezen als camera (met automatisch taggen van foto's op datum e.d., opnemen in foto manager software etc)
Mediaoverdracht doet de telefoon voor als portable media player, waarbij je je OS, mediaplayer of 3rd party tool kan gebruiken om muziek en video op de telefoon te beheren.

In de meeste gevallen wil je dus PC Suite mode gebruiken. Massaopslag mode en de overige twee zijn interessant wanneer je geen PC Suite geinstalleerd hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
Mijn dank is groot ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:08:
PC Suite mode. Das om te connecten met PCsuite en NSU.
Massaopslag geeft de SDHC kaart weer als USBStick.
Afbeeldingen overdragen maakt gebruik van de opties van je OS om de telefoon uit te lezen als camera (met automatisch taggen van foto's op datum e.d., opnemen in foto manager software etc)
Mediaoverdracht doet de telefoon voor als portable media player, waarbij je je OS, mediaplayer of 3rd party tool kan gebruiken om muziek en video op de telefoon te beheren.

In de meeste gevallen wil je dus PC Suite mode gebruiken. Massaopslag mode en de overige twee zijn interessant wanneer je geen PC Suite geinstalleerd hebt staan.
ik geloof dat ik nooit iets op de telefoon selecteer, ik kan ovi altijd gebruiken en tegelijkertijd in de verkenner de geheugens gebruiken voor massaopslag. Nog eenvoudiger dus. Ik heb de gsm wel zo ingestels dat'ie niet meer om verbinding met pc vraagt.
TrJ schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:54:
werkt die notifier alleen als ophalen is uitgeschakeld?
ik krijg dat met die notifier niet voor elkaar. Iemand hier wel? Idd lijkt de foon ietsje sneller te zijn na de update. Of de camera ook beter is, schijnt volgens de genoemde link wel zo te zijn maar ik zie het niet duidelijk. Verder heb ik geen enkel probleem gehad tijdens en na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Phone lijkt inderdaad een stukje sneller, heb de update via FOTA kunnen doen op mijn 5800XM (T-Mobile, product code veranderd, dus non-branded :))
Notificatie heb ik ook nog niet gevonden in het startscherm menu, jammer...leek me ook erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Welke link heb je het over? Die italiaanse? Daarin staat juist dat dit niet de update is met de camera die beter zou zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:06
Net bijgewerkt naar v30 die dus blijkbaar ook al voor NL toestellen beschikbaar is via FOTA. Jammer dat de email notificatie op homescreen niet werkt met Nokia Messaging. Volgende keer beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
Via deze website kan je toch heel eenvoudig kijken of je in aanmerking komt voor een firmware update ?
http://europe.nokia.com/g...tware-update/can-i-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
DeviceInfo 2 Widget heeft een eigen website, dus niet eerst inloggen:
http://www.moubail.com/downloads/deviceinfo-widget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
Geupdate via de telefoon zelf. Ging erg vlot alleen bij de herstart ging het starten niet helemaal vlot. Als ik het menu kreeg crashed hij steeds. Batterij eruit en er weer in. Aan zetten en toen werkte het prima.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbdeiman schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:47:
Welke link heb je het over? Die italiaanse? Daarin staat juist dat dit niet de update is met de camera die beter zou zijn... :)
ja die italiaanse, maar ik kan het nu niet meer terugvinden dus zal wel niet goed gezien hebben...
Ik begin nu ongeduldig te worden, hoe lang zal het duren voor de grote update uitkomt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
Moet er een server profiel geactiveerd zijn bij Apparaat Updates alvorens je gaat updaten.
Als ik namelijk op Serverprofielen klik krijg ik de melding Geen Serverprofielen maak een nieuwe aan. Ik kan wel internetten en sms'en. MMS is nog niet ingesteld.

Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntingduck
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-08 14:18
was het al mogelijk om 2 Bluetoothactiviteiten tegelijk te doen? ik was muziek aan het luisteren met mijn bt-headset en kon ondertussen bestanden ontvangen van de pc. als dit al kon, sorry voor de spam. als het niet kon dan is dit een nieuwe optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Misschien al bekend:

Vandaag een T-Mobile model geupgrade van software versie 11.0.00.8 (af fabriek) naar 21.0.02.5

Nu was er (op het oog) geen branding op de telefoon aanwezig, maar nu wel een beetje:
Web'n'Walk logo i.p.v Wereldbol bij Internetbrowser (categorie "Internet" heeft nog wel oorspronkelijke logo)
Bij opstarten, afsluiten T-Mobile animatie.

Niet echt storend, maar als je zo min mogelijk branding wilt, misschien een reden om niet up te graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Branding kan je ook wel anders tegengaan hoor ;)
Kwestie van de productcode veranderen naar generic europees en dan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd. een leuk thema.
http://dailymobile.se/200...theme-solstice-by-pizero/ ook een leuk thema. De meeste thema's die ik ben tegengekomen tot nu toe vind ik nl. nogal kitserig.
Graham schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:01:
Geupdate via de telefoon zelf. Ging erg vlot alleen bij de herstart ging het starten niet helemaal vlot. Als ik het menu kreeg crashed hij steeds. Batterij eruit en er weer in. Aan zetten en toen werkte het prima.
Zie voor meer info over de update hier: http://www.tube5800.com/n...date-v30-finally-arrives/

Echter: ik heb fabrieksinstellingen teruggezet, maar nog steeds geen e-mailnotificatie in homescreen of transparante pijl bij full-screen internet. Edit: wel on-screen volume wijzigen bij muziekspeler, of was dit al..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Hier staan ook nog wel een paar leuke themes:
http://themes.tehkseven.net/category/featured-themes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodink
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik heb zojuist (voor het eerst) Nokia Messaging gedownload.
Ik heb onder toepassingen nu 2 icoontjes: NimsUiMess.... en ODSEmailSe...
Wat is het verschil? Welke moet ik waarvoor gebruiken?

Ik heb nu bij de Instellingen onder Berichten ook al E-mail ingesteld. (Gmail en een eigen account)
Is deze manier van e-mail binnenhalen en verzenden totaal anders dan de Nokia Messaging/
Wat zijn verschillen, voor- en/of nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Ik zie ook net dat in SMS/Email instellingen je SMS berichten in groepen weergegeven kunnen worden.
Weet niet of dit al aanwezig was in de vorige firmware, maar je kan je sms berichten nu indelen op vandaag, gisteren, vorige week en ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:14:
[...] wel on-screen volume wijzigen bij muziekspeler, of was dit al..
Dat kon al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Vorige week ben ik mijn stylus pennetje kwijt geraakt. Hij zat ook al een tijdje wat losser. Ik heb net een paar nieuwe ontvangen, maar die blijken ook erg los te zitten en die raak ik dus gegarandeerd weer kwijt.
Ik hoopte dat de stylus losser zat doordat de pen zelf een beetje afgesleten was en dat als ik een nieuwe stylus zou hebben dat het probleem dan is opgelost.
Helaas lijkt het andersom te zijn en is het binnenin het toestel versleten denk ik.Heeft iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 4% gewijzigd door henk99 op 28-07-2009 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
henk99 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:20:
Vorige week ben ik mijn stylus pennetje kwijt geraakt. Hij zat ook al een tijdje wat losser. Ik heb net een paar nieuwe ontvangen, maar die blijken ook erg los te zitten en die raak ik dus gegarandeerd weer kwijt.
Ik hoopte dat de stylus losser zat doordat de pen zelf een beetje afgesleten was en dat als ik een nieuwe stylus zou hebben dat het probleem dan is opgelost.
Helaas lijkt het andersom te zijn en is het binnenin het toestel versleten denk ik.Heeft iemand hier een oplossing voor?
Kijken of je ergens een nieuwe backcover aan kunt komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Rood en blauwe covers:
http://mobielbereikbaar.n...roep=Originele%20Frontjes

Ook voor n redelijke prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
AgoNitE schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:13:
Ik zie ook net dat in SMS/Email instellingen je SMS berichten in groepen weergegeven kunnen worden.
Weet niet of dit al aanwezig was in de vorige firmware, maar je kan je sms berichten nu indelen op vandaag, gisteren, vorige week en ouder.
Dit zat er al in, tenminste wel in de firmware v2.1
Of hier de blauwe alleen, voor 1 euro minder.. :)

http://www.mobilesupplies...500ebf0f2832e11db59d42f07

[ Voor 35% gewijzigd door jbdeiman op 28-07-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AgoNitE schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:13:
kon ook al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Nu online
jbdeiman schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:43:
[...]

Dit zat er al in, tenminste wel in de firmware v2.1

[...]

Of hier de blauwe alleen, voor 1 euro minder.. :)

http://www.mobilesupplies...500ebf0f2832e11db59d42f07
maar met verzendkosten ;)

iemand enig idee of dit eenvoudig te verwisselen is?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Ik merk sinds de update wat problemen met Real Player (die gebruik ik voor streaming audio).

Wanneer het scherm gelocked wordt en ik deze weer unlock, blijft het zwart als deze draait.
Menu toets of de rode toets indrukken verhelpt het wel na een 2 seconden oid, echter ik vind dit zelf wel behoorlijk frustrerend.

Nog andere mensen met dit issue of iemand met suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Driek schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:38:
[...]

maar met verzendkosten ;)

iemand enig idee of dit eenvoudig te verwisselen is?
Je hebt toch alleen de back cover nodig? Het batterij klepje zegmaar...deze verwissel je vrij makkelijk aangezien je er ook ooit een sim kaart in hebt moeten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Nu online
AgoNitE schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:47:
[...]

Je hebt toch alleen de back cover nodig? Het batterij klepje zegmaar...deze verwissel je vrij makkelijk aangezien je er ook ooit een sim kaart in hebt moeten plaatsen.
behalve als je van een rode een blauwe wilt maken of andersom natuurlijk

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

AgoNitE schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:47:
[...]

Uhm, in een 5800 gaat de sim er vanaf de zijkant in hoor ;) Iig bij die van mij wel ;)
Alleen er uit halen moet door klep en batterij te verwijderen en dan met de stylus de sim naar buiten de drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
McKaamos schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:06:
[...]

Uhm, in een 5800 gaat de sim er vanaf de zijkant in hoor ;) Iig bij die van mij wel ;)
Alleen er uit halen moet door klep en batterij te verwijderen en dan met de stylus de sim naar buiten de drukken.
LOL! ik typte die zin op het eerste moment vandaag dat ik daadwerkelijk aan het werk was...beetje afgeleid dus! :p

SIM gaat inderdaad van opzij :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:50
Ik heb vandaag via OTA de V30.0.011(C02.01) update geinstalleerd. Alleen na de update geeft het scherm de onderste 20 a 30 pixels dubbel weer. Dus bijvoorbeeld in de menu's staat opties en afsluiten dubbel alsof er een schaduw onder valt naar beneden. De schaduw trilt en knippert ook een beetje, Ik weet zeker dat dit een software fout is want voor de update was dit niet zo en ik heb er in de tussentijd niks raars mee gedaan.
Wat ik geprobeerd heb is natuurlijk de batterij eruit halen, de 7780 en 7370 codes gebruikt, en de reset met de rood, groene en cameraknop. Maar niks lijkt te helpen, ik heb deze bug in alle schermen en toepassingen.
Iemand nog een idee hoe ik dit op kan lossen of hoe ik de update opnieuw kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 09:42

BUR

...aan het typen

...Ik hoopte dat de stylus losser zat doordat de pen zelf een beetje afgesleten was en dat als ik een nieuwe stylus zou hebben dat het probleem dan is opgelost.
Ik zou ff een stukje plakband om je stylus doen dan is ie iets dikker en pas ie weer goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
AgoNitE schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:30:
[...]

LOL! ik typte die zin op het eerste moment vandaag dat ik daadwerkelijk aan het werk was...beetje afgeleid dus! :p

SIM gaat inderdaad van opzij :$
Lol, maar je krijgt je telefoon toch altijd zonder accu in het toestel geleverd? (Ivm dat een accu no g wel eens kan lekken en dat is niet bevorderlijk voor je telefoon) Dus als het goed is is het klepje er wel al afgeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bazvv schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:54:
Ik heb vandaag via OTA de V30.0.011(C02.01) update geinstalleerd. Alleen na de update geeft het scherm de onderste 20 a 30 pixels dubbel weer. Dus bijvoorbeeld in de menu's staat opties en afsluiten dubbel alsof er een schaduw onder valt naar beneden. De schaduw trilt en knippert ook een beetje, Ik weet zeker dat dit een software fout is want voor de update was dit niet zo en ik heb er in de tussentijd niks raars mee gedaan.
Wat ik geprobeerd heb is natuurlijk de batterij eruit halen, de 7780 en 7370 codes gebruikt, en de reset met de rood, groene en cameraknop. Maar niks lijkt te helpen, ik heb deze bug in alle schermen en toepassingen.
Iemand nog een idee hoe ik dit op kan lossen of hoe ik de update opnieuw kan installeren?
Ik heb sinds gisteren last van die "trillende" pixels in mijn scherm. En ook ik heb niets raars gedaan met mijn telefoon. Nadat ik de hele nacht mijn telefoon heb uitgelaten (ook de batterij eruit gehaald trouwens) was het weg, maar rond een uur of 4 vandaag kwam het nog erger dan eerst terug. Toen maar even langs een NSP gegaan en daar gevraagd wat eraan gedaan kon worden. Zul je net zien is de monteur ziek, dus morgen zal ik ze maar even bellen. De meneer achter de balie zei in ieder geval dat het een fabrieks fout was...
Ik weet niet hoelang jij je telefoon al hebt, Bazw, maar ik nog maar 2 weken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:06
Goed nieuws voor mede Nokia Messaging gebruikers, vandaag niet zoveel te doen dus de hard reset maar eens uitgeprobeerd. In tegenstelling tot wat ik verwacht had werkt de email op homescreen dus WEL met Nokia Messaging _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door thys op 28-07-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Laatst online: 01:50
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:23:
[...]

Ik heb sinds gisteren last van die "trillende" pixels in mijn scherm. En ook ik heb niets raars gedaan met mijn telefoon. Nadat ik de hele nacht mijn telefoon heb uitgelaten (ook de batterij eruit gehaald trouwens) was het weg, maar rond een uur of 4 vandaag kwam het nog erger dan eerst terug. Toen maar even langs een NSP gegaan en daar gevraagd wat eraan gedaan kon worden. Zul je net zien is de monteur ziek, dus morgen zal ik ze maar even bellen. De meneer achter de balie zei in ieder geval dat het een fabrieks fout was...
Ik weet niet hoelang jij je telefoon al hebt, Bazw, maar ik nog maar 2 weken :-(
Wel raar als het een fabrieksfout zou zijn, ik had voor de update nergens last van en direct de eerste keer aanzetten na de update was het er. Ik ga in ieder geval morgen even lang een nokia care point om te kijken of een nieuwe installatie helpt. Ik heb hem pas een maand. Welke softwareversie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bazvv schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:02:
[...]

Wel raar als het een fabrieksfout zou zijn, ik had voor de update nergens last van en direct de eerste keer aanzetten na de update was het er. Ik ga in ieder geval morgen even lang een nokia care point om te kijken of een nieuwe installatie helpt. Ik heb hem pas een maand. Welke softwareversie heb je?
Ik heb firmwareversie 21.0.025... Ik kreeg er ook zomaar opeens last van, maar het lijkt me sterk dat het te maken heeft met de software... Bij mij is het de ene keer wel erger dan de andere keer, dat is wel vervelend want strakjes kom ik bij de reperateur en dan is het er niet meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenwvd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-08-2024
Ook ik heb de upgrade gedaan en ook bij ik kreeg de E-mail vermelding niet op de home screen voor elkaar.
Dus toen een back up gemaakt, en daarna een hard reset. En ja hoor daar was die dan, daarna de back up erop terug gezet. En hij was weer weg !!!.
Dus toen nog maar een keer een hard reset en dan maar alles handmatig terug zetten, en ja hoor de E-mail vermelding doet het weer.
Maar bij het veranderen van beltoon kwam ik eits tegen wat er eerder nog niet in zat.
Bij -Profielen- Algemeen--
staat er nu ook 3-D beltooneffect -
0 uit
0 Cirkel
0 Voorbijvliegen
0 Zigzaggen
0 kronkelen
0 Chaos
0 Stereoverbreding (deze bestond al in de oude firmware)

en ook nieuwe 3-D- beltoonecho
0 Uit
0 Huiskamer
0 Grot
0 Treinstation
0 Bos
0 Buis
0 Onderwater

Hier mee kan je je beltoon een bepaald effect meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenwvd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:51:
Ook ik heb de upgrade gedaan en ook bij ik kreeg de E-mail vermelding niet op de home screen voor elkaar.
Dus toen een back up gemaakt, en daarna een hard reset. En ja hoor daar was die dan, daarna de back up erop terug gezet. En hij was weer weg !!!.
Dus toen nog maar een keer een hard reset en dan maar alles handmatig terug zetten, en ja hoor de E-mail vermelding doet het weer.
Maar bij het veranderen van beltoon kwam ik eits tegen wat er eerder nog niet in zat.
Bij -Profielen- Algemeen--
staat er nu ook 3-D beltooneffect -
0 uit
0 Cirkel
0 Voorbijvliegen
0 Zigzaggen
0 kronkelen
0 Chaos
0 Stereoverbreding (deze bestond al in de oude firmware)

en ook nieuwe 3-D- beltoonecho
0 Uit
0 Huiskamer
0 Grot
0 Treinstation
0 Bos
0 Buis
0 Onderwater

Hier mee kan je je beltoon een bepaald effect meegeven.
deze effecten, in elk geval de 3D beltoon, had ik zeker al voor de update.
De 3D beltoonecho weet ik niet, heb ik nooit naar gekeken...

Maarre.... heb je die e-mailnotificatie met Nokia messaging of gewoon alleen vanuit je berichtene-mailinstellingen?

Enne... wat is een hard reset?? Oké , ik kan wel googlen, maar er zijn tig manieren voor als ik het zo lees (codes intoetsen, verschillende knoppen tegelijk indrukken...).
Hoe hebben jullie dit gedaan?? Ik heb fabrieksinstellingen teruggezet, maar blijkbaar is het dat niet.....

Hebben jullie nu ook die transparante pijl bij het full screen internetten??? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenwvd
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:14:
[...]

deze effecten, in elk geval de 3D beltoon, had ik zeker al voor de update.
De 3D beltoonecho weet ik niet, heb ik nooit naar gekeken...

Maarre.... heb je die e-mailnotificatie met Nokia messaging of gewoon alleen vanuit je berichtene-mailinstellingen?
Vanuit mijn berichten E-mail instellingen.

Enne... wat is een hard reset?? Oké , ik kan wel googlen, maar er zijn tig manieren voor als ik het zo lees (codes intoetsen, verschillende knoppen tegelijk indrukken...).
Hoe hebben jullie dit gedaan?? Ik heb fabrieksinstellingen teruggezet, maar blijkbaar is het dat niet.....
Op pagina 1 staat hoe je een hard reset kan doen, zo heb ik het ook gedaan,eigenlijk beide manieren.

Hebben jullie nu ook die transparante pijl bij het full screen internetten??? :P
Rechts onder staat wel een pijl, maar die hadden we al dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:15

Rmg

Stukje karton tussen de batterij en de telefoon waardoor de batterij wat strakker tegen de buiten kant van de casing komt dit lost niet alleen het uitvallen wat sommigen hebben bij wilde bewegingen maar je stylus zit er dan ook weer strak in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de reset gedaan met code *#7370#. Nog steeds geen notificatie! Maar moet bij emailinst. Heb ik aangegeven te controleren op nieuwe mail . Niet op ophalen.

De pijl op internet was er al, maar was en is wit. Hij zou nu transparant zijn zodat je de letters eronder kunt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Laatst online: 08-06 09:28
Ik draai nog met de oude firmware en heb even gekeken naar bovenstaande "nieuwe" features:
- De 3-D beltooneffecten en echo's zitten daar ook al in.
- Ik kan mijn berichten ook sortenen op "vandaag" "gister" en "ouder".

Omdat ik deze tel nog niet superlang heb, zoek ik nog een progje waarmee je je bureau zelf kan indelen. Uiteraard heb ik het topic al een beetje doorgebladerd en las dat HandyShell nogal wat batterij slurpt. Iemand een andere tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodink
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06-2024
Vroeger (toen ik een pda had) had ik een software programmaatje wat je op je pc installeerde en wat vervolgens het beeldscherm van de pda overnam op de pc als je de pda op de pc had aangesloten.
Bestaat zoiets ook voor de telefoon? In dit geval de Nokia 5800?
Lijkt me handig op het werk namelijk met fring e.d. Dat chat wat sneller :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Rodink schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:32:
Vroeger (toen ik een pda had) had ik een software programmaatje wat je op je pc installeerde en wat vervolgens het beeldscherm van de pda overnam op de pc als je de pda op de pc had aangesloten.
Bestaat zoiets ook voor de telefoon? In dit geval de Nokia 5800?
Lijkt me handig op het werk namelijk met fring e.d. Dat chat wat sneller :-)
Vziw bestaat dat niet voor de 5800.
Uiteraard kan je wel via PCSuite je SMSjes en MMSjes tikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenwvd
AlexR schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:04:
Ik draai nog met de oude firmware en heb even gekeken naar bovenstaande "nieuwe" features:
- De 3-D beltooneffecten en echo's zitten daar ook al in.
Oké sorry dan was me dat nog niet eerder opgevallen 8)7
Alleen de stereoverbreding kwam me bekend voor.
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:53:
[...]
ik heb de reset gedaan met code *#7370#. Nog steeds geen notificatie! Maar moet bij emailinst. Heb ik aangegeven te controleren op nieuwe mail . Niet op ophalen.

De pijl op internet was er al, maar was en is wit. Hij zou nu transparant zijn zodat je de letters eronder kunt lezen.
Van pagina 1
Mijn telefoon doet raar, help!
Resetten doe je zo:
toets *#7780# in > Ja > 12345 > OK en nadat het toestel weer is opgestart,
toets *#7370# in > Ja > 12345 > OK
Hiermee wis je alles op het interne geheugen en komt ie weer in de standaard firmware terecht. Je geheugenkaart wordt niet gewist.

Het bovenstaande heb ik gedaan, en toen was alles gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort op vakantie naar het buitenland en om geen hoge telefoonrekeningen te krijgen doe ik het volgende:
  1. Ik zet agps uit
  2. Ik zet dual-mode om in GSM-mode
Is dit genoeg want ik zag bij POSITIEBEPALINMETHODEN ook een optie OP BASIS VAN NETWERK. Is dat ook een optie die je in het buitenland beter kan uitzetten?

Zijn er verder ms nog meer verborgen opties die data 'slurpen' zonder dat ik het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisterenavond een update gedaan naar V30.0.011 en sindsdien doet m'n 5800 raar!

Vlak na het updaten bleef de backlight van het scherm aan, maar niets verscheen erop. Door op de aan/uit knop te drukken, kreeg ik er dan toch terug leven in. De telefoon bleef de ganse nacht aan. Ik kreeg een SMS en een gemiste oproep.

Deze morgen kreeg ik opnieuw telefoon en het viel me op dat ik tijdens het gesprek het volume niet kon aanpassen. Hij reageerde ook niet op de 'menu' knop die ik wou gebruiken om m'n agenda te raadplegen. Na het gesprek, kon ik het gesprek niet beëindigen door op de 'end call' of op de rode knop te drukken. Hij hing dus! Ik heb de telefoon opnieuw met de aan/uit knop uitgezet, maar aanzetten lukte niet meer.

Na de batterij te hebben verwijderd, lijkt alles terug oké te zijn.. Ben benieuwd of dit alles gerelateerd is aan de nieuwe firmware :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
mhulsegge schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:38:
Ik merk sinds de update wat problemen met Real Player (die gebruik ik voor streaming audio).

Wanneer het scherm gelocked wordt en ik deze weer unlock, blijft het zwart als deze draait.
Menu toets of de rode toets indrukken verhelpt het wel na een 2 seconden oid, echter ik vind dit zelf wel behoorlijk frustrerend.

Nog andere mensen met dit issue of iemand met suggesties ?
Hmz.. Ik heb zojuist een andere thema geinstalleerd, en het lijkt nu oplost te zijn. Erg vreemd, dat door het thema het scherm niet geunlocked kan worden (waar het voor de v30 wel goed ging).

Tevens was bij mij dat verhaal met dat debug boxje rechtsbovenin opgelost na een applicatie (die ik uit de OVI store had gedownload) verwijderd te hebben. Was een soortgelijk progje als Shazaam volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Laatst online: 09-06 10:34
mrpink83 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:37:
Even kort mijn bevindingen van de 5800 en navigeren (garmin) op de motor voor 9500 km:

Absoluut top! Camping poi's voor frankrijk, spanje en portugal erin. Flitskasten. Tijdens het rijden geen vastlopers gehad, behalve bij het werken met de grote kaart. Maar dat vind ik niet zo gek met zoveel mb.
Ook is die 2 keer ondergelopen, waarbij ik het water achter het scherm zag zitten. Even laten drogen in de zon en gaan! Geen agps aan maar toch goed mee te werken, gewoon op tijd laten opstarten.

Daarnaast de gsm gewoon gebruikt om te bellen, wifi te zoeken en te mailen en af en toe te filmen en fotograferen. Ben zeker meer tevreden dan in het begin. Nu eens kijken hoe nokia messaging werkt....
Ik zou graag willen weten hoe je de 5800 op je motor bevestigd hebt. met een steun of in een tanktas oid. Ik ga volgende week mn 5800 halen en wil hem ook in een steun op mn motor zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47
Ik heb zojuist Shazam geïnstalleerd op m'n 5800, handig programma :)
Wel valt me iets op: als ik heb programma op de voorgrond heb draaien verandert het programma het thema van m'n telefoon van het standaard thema naar een andere die ik niet heb (blauwig). Heeft iemand enig idee welk thema dit is? Ik vind het wel een mooi thema namelijk, maar kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb deze http://cgi.ebay.co.uk/Hol...1690%7C293%3A1%7C294%3A50 gekocht. De buigbare arm heeft een week gewerkt, de zuignap werkte nog wel. Toen de boel met tieraps aan mijn stuur gemaakt. Dus geen zuignap meer, maar het werkte wel.

Maar ik ga nu kijken voor zo'n pols drager. Die zijn ook waterdicht. Ik ben dus duidelijk bezig met een goedkope beun oplossing. Vind een echt systeem veel te duur.
elbandito schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:40:
[...]

Ik zou graag willen weten hoe je de 5800 op je motor bevestigd hebt. met een steun of in een tanktas oid. Ik ga volgende week mn 5800 halen en wil hem ook in een steun op mn motor zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
mrpink83 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:05:
Ik heb deze http://cgi.ebay.co.uk/Hol...1690%7C293%3A1%7C294%3A50 gekocht. De buigbare arm heeft een week gewerkt, de zuignap werkte nog wel. Toen de boel met tieraps aan mijn stuur gemaakt. Dus geen zuignap meer, maar het werkte wel.

Maar ik ga nu kijken voor zo'n pols drager. Die zijn ook waterdicht. Ik ben dus duidelijk bezig met een goedkope beun oplossing. Vind een echt systeem veel te duur.

[...]
tnx voor de info. zit je telefoon wel stevig in die houder, ook ivm met trillingen en wind?
En met een echt systeem bedoel je RAM mount of zijn er nog alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
Nu de telefoon al een tijdje op de markt is wil ik wel eens weten wat jullie gebruiken om de foon in op te bergen.
De cases, screenprotectors en die rubberen dingen voor om je 5800.
Naast dat er inmiddels meer produkten worden gemaakt voor de 5800 ben ik sinds deze week ook eigenaar van de 5800 en dus zoekende ben naar geschikte hardware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Laatst online: 14-09-2023
Graag gedaan. Wat voor motor heb je btw?

De telefoon zit er stevig in. Nooit uitgetrild. Hij zelfs een paar keer met houder en al er af gevallen (op asfalt) en ook toen niet.

Ja, vind een RAM mount ook te duur eigenlijk (alhoewel, 2dehands valt het wel mee) maar bedoeld eigenlijk een garmin speciaal voor de motor. Ik vind dat echt belachelijk veel geld.
elbandito schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:30:
[...]

tnx voor de info. zit je telefoon wel stevig in die houder, ook ivm met trillingen en wind?
En met een echt systeem bedoel je RAM mount of zijn er nog alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
mrpink83 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:51:
Graag gedaan. Wat voor motor heb je btw?

De telefoon zit er stevig in. Nooit uitgetrild. Hij zelfs een paar keer met houder en al er af gevallen (op asfalt) en ook toen niet.

Ja, vind een RAM mount ook te duur eigenlijk (alhoewel, 2dehands valt het wel mee) maar bedoeld eigenlijk een garmin speciaal voor de motor. Ik vind dat echt belachelijk veel geld.

[...]
Ik heb een kawasaki gpz 500 en een moto guzzi le mans 3. Ik wil binnenkort echter een VFR of Speed Triple (uit engeland) aanschaffen. Jij hebt een transalp las ik al in een van je eerdere posts?

Die nieuw zumo 660 of tomtom rider2 zijn idd echt achtelijk duur. Maar dan zijn ze wel speciaal IPX7 waterdicht, joehoe!!! 8)7

iig weet ik weer genoeg, ik haal wel zo'n houder voor 7 pond. Ik kan niet wachten tot ik volgende week de 5800 op ga halen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rolandje schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:49:
Nu de telefoon al een tijdje op de markt is wil ik wel eens weten wat jullie gebruiken om de foon in op te bergen.
De cases, screenprotectors en die rubberen dingen voor om je 5800.
Naast dat er inmiddels meer produkten worden gemaakt voor de 5800 ben ik sinds deze week ook eigenaar van de 5800 en dus zoekende ben naar geschikte hardware :)
ik gebruik een screenprotector van DX voor nog geen euro, maar er zit al wel een kras in. ben bang dat het scherm zelf ook snel krast, dus ben supervoorizchtig en misschien ga ik nog een sok breien of zo....
invisible shiled ziet er erg mooi uit, maar schijnt 2 mm dik te zijn dus weet niet of dat wel echt zo mooi is, maar het moet erg goed zijn. en duur (vind ik). |:(

zijn er trouwens nog mensen die ZONDER NOKIA MESSENGING die e-mailnotificatie op homescreen zien? of werkt dat idd. alleen met nok.mess.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 21:02 . Reden: vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik wil de standaard bookmarks verwijderen zoals; afbeeldingen downloaden, thema's downloaden enz..

Het gaat niet via normaal verwijderen. Iemand enig idee hoe het wel kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frant!c
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-09 16:53
elbandito schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:57:
[...]

Ik heb een kawasaki gpz 500 en een moto guzzi le mans 3. Ik wil binnenkort echter een VFR of Speed Triple (uit engeland) aanschaffen. Jij hebt een transalp las ik al in een van je eerdere posts?

Die nieuw zumo 660 of tomtom rider2 zijn idd echt achtelijk duur. Maar dan zijn ze wel speciaal IPX7 waterdicht, joehoe!!! 8)7

iig weet ik weer genoeg, ik haal wel zo'n houder voor 7 pond. Ik kan niet wachten tot ik volgende week de 5800 op ga halen!!!
Dat ziet er inderdaad wel goed uit die houder.
Kan ik ook wel op de motor knopen, ben onderweg richting Italië in Duitsland als eens bijna op een langzaam rijdende file geknalt omdat ik naar mn Navigatie op mn telefoon in mn tanktas zat te kijken ;) Als je hem hiermee in de buurt van het stuur kan hebben is dat zeker 7 pond waard :P Als de zuignap het enige onbetrouwbare deel van die houder is is dat goed op te lossen met ty-wraps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 00:33

TLa

Weet iemand hoe ik het geluid van de navigatie (zowel voor Sygic als voor Garmin) door de luidsprekers van de gsm krijg en niet over de BT-carkit.

Als ik niet verbind met de carkit, hoor ik gewoon geluid uit de gsm maar wanneer mijn phone gekoppeld is aan de carkit, wil hij de instructies via BT versturen, wat ik niet wil want mijn auto laat ze niet door de gewone muziek komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:45
Frant!c schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:28:
[...]

Dat ziet er inderdaad wel goed uit die houder.
Kan ik ook wel op de motor knopen, ben onderweg richting Italië in Duitsland als eens bijna op een langzaam rijdende file geknalt omdat ik naar mn Navigatie op mn telefoon in mn tanktas zat te kijken ;) Als je hem hiermee in de buurt van het stuur kan hebben is dat zeker 7 pond waard :P Als de zuignap het enige onbetrouwbare deel van die houder is is dat goed op te lossen met ty-wraps ;)
Hmm. Ik weet het niet. Ik blijf erbij dat het scherm van de 5800 te klein is en te slecht leesbaar bij zon/daglicht. Knal je volgens mij alsnog op de file en dan gebeurt onderstaand (is mijn motor maar niet door navigeren gebeurd). Ik heb hem wel eens op de motor gebruikt, maar heb toen alleen op de stem gereden. Voor langere afstanden gebruik ik toch liever de Garmin 2610 (oud maar betrouwbaar en waterdicht) die ik eens op Ebay heb gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2243/2343321563_4765193506.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn 5800 via NSU wil updaten geeft ie aan dat ik al reeds de nieuwste versie heb.
Echter als dit topic lees, is v30 inmiddels al gereleased.

Ik heb een toestel met EURO2 BENE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frant!c
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-09 16:53
coenox schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:46:
[...]

Hmm. Ik weet het niet. Ik blijf erbij dat het scherm van de 5800 te klein is en te slecht leesbaar bij zon/daglicht. Knal je volgens mij alsnog op de file en dan gebeurt onderstaand (is mijn motor maar niet door navigeren gebeurd). Ik heb hem wel eens op de motor gebruikt, maar heb toen alleen op de stem gereden. Voor langere afstanden gebruik ik toch liever de Garmin 2610 (oud maar betrouwbaar en waterdicht) die ik eens op Ebay heb gekocht.

[afbeelding]
Ai, nasty plaatje. Enige wat het resultaat van mijn afleiding was : een schone plek op de voorbumper van de volkswagen van de zwitser voor me.

Ik heb mn N73 2 weken gebruikt voor alle navigatie, had niet eens een echte kaart bij me, heeft prima gewerkt. Alleen de goeie momenten kiezen om even op het scherm te kijken :P Zeker als het ver buiten je verkeersbeeld is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:27
coenox schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:46:
[...]

[afbeelding]
O.o en die kop staart botsing met je motor kon je zonder kleer scheuren na vertellen :/ Keer in de auto meegemaakt en had toen al een flink wiplash te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de Nokia 5800 en de Rhythm N Blue van Parrot?

Vandaag het volgende. Als ik gebeld heb valt de verbinding weg, welke daarna weer tot stand komt. Hij moet natuurlijk verbinding blijven houden.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan men de blokkeringscode activeren? dus bij opstarten van het toestel de blokkeringscode geven ipv simcode?

de simcode kan je aan of uit selecteren, maar wat doet de beveiligingscode dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:45
Crazyanz schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:46:
[...]

O.o en die kop staart botsing met je motor kon je zonder kleer scheuren na vertellen :/ Keer in de auto meegemaakt en had toen al een flink wiplash te pakken
Ik heb geluk gehad. Motor totall loss en ik had beperkt nekklachten. Maar genoeg daarover, wordt anders te veel off topic. Foto is overigens gemaakt met de LG Viewty die ik toen had. Handig voor de verzekering.

Misschien ga ik het toch eens proberen met de Nokia te navigeren. Ik heb nog een Otterbox liggen, als ik hem daar in doe is het nog waterdicht ook.

[ Voor 22% gewijzigd door coenox op 30-07-2009 08:25 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic