Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet of er buiten de niet werkende 3G in het andere continent nog een verschil is tussen de Europese en US versie van de 5800?
Komen de firmware updates voor de US versie veel later?

Het is mij ook nog niet echt duidelijk of het mogelijk is om gratis navigatiekaarten te gebruiken (zonder dataplan) en of het mogelijk is alle verbinding met internet te blokkeren (behalve via wifi dan, wat gratis is).

iemand een antwoord op deze vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 02:41:
Het is mij ook nog niet echt duidelijk of het mogelijk is om gratis navigatiekaarten te gebruiken (zonder dataplan)
Ja. Bijv bij maps, download je de gebieden die je wilt gratis met je wifi, en daarna heb je geen internet meer nodig om te kijken waar je bent. Maar om adressen in te voeren, heb je nog wel internet nodig.
en of het mogelijk is alle verbinding met internet te blokkeren (behalve via wifi dan, wat gratis is).
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:40
goed nieuws mensen, we gaan kenetic scrolling en betere camera alghoritmes krijgen! En algehele snelheid zal beter worden. Helaas word dit allemaal pas Q4 2009 naar wat het blijkt.

Bovendien is het grootste pluspunt in mijn ogen dat het toetsenbordje nu vanuit fullscreen qwerty kan overdraaien naar een alpha-numeriek toetsenbord. Dat mis ik toch wel een beetje :p
The purpose of the meet and greet session was actually to get feedback from Nokia 5800 users. Kind of like a focus group. There were about 10+ of us there during the event and we expressed all our unhappiness about the phone. So here is what I got. Apparently Nokia is aware of the new firmware update we are looking for. So v31 (or whatever it is going to be called) is confirmed coming. Right now they are in the process of testing the enhanced homescreen and kinetic scrolling on the Nokia 5800 amongst other things like camera improvements, response time, frequent crash.. etc. But like I said, its still in the testing process. Bear in mind, the Nokia 5530 does have a faster processor than the Nokia 5800 and also certain hardware inside is different. When asked what is the rough date of the firmware release, Nokia is not able to give a date because they are still a long way in the testing. From the looks of it, its not coming anytime this quarter of the year. Reason? They'd have to release the Nokia 5530 first before anything else. Also, of course it makes sense because the N97 was recently released and they have to let that simmer in a while. But hey guys, chill out! At least Nokia is aware of what we need....
Bron: http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,9509.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal. Ondanks dat mijn account nieuw is volg ik de Nokia 5800 forums al sinds ik mijn telefoon in februarie (provider Hi) heb gekocht. Aan alle posters van dit forum bedankt dat ik zo op de hoogte wordt gehouden van de (on)mogelijkheden van de Nokia 5800. Aangezien ik een Tour de France volger ben heb ik één vraag voor jullie:

De NOS heeft een applicatie voor de mobiele telefoon om livestreams van de Tour de France te bekijken. Op de één of andere manier kan ik deze niet downloaden. Op de website van de NOS wordt gezegd dat het kan komen doordat mijn toegangspunt niet wordt herkent, maar hier heb ik niet zo veel verstand van. Heeft iemand van jullie de applicatie van de NOS al draaiend op de 5800? Via de website http://m.nos.nl/nosmobiel kom ik niet verder dan een webpagina met de volgende tekst:

Download NOS Mobiel voor nieuws, het journaal, sport, weer, verkeer en teletekst op uw mobiele toestel.
Echter uw operator zal kosten doorberekenen voor het gebruik maken van een dataverbinding.
Wij raden u aan om een flatfee- abonnement af te sluiten met uw operator in verband met de data kosten.
Let op! Streamingkosten zijn niet altijd onderdeel van uw abonnement.
Deze dienst werkt alleen op Nederlandse netwerken
Als het downloaden of installeren niet lukt bezoek dan www.nos.nl/mobiel voor meer informatie.

Kunnen jullie mij helpen om de applicatie draaiende te krijgen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bliep schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:20:
goed nieuws mensen, we gaan kenetic scrolling en betere camera alghoritmes krijgen! En algehele snelheid zal beter worden. Helaas word dit allemaal pas Q4 2009 naar wat het blijkt.

Bovendien is het grootste pluspunt in mijn ogen dat het toetsenbordje nu vanuit fullscreen qwerty kan overdraaien naar een alpha-numeriek toetsenbord. Dat mis ik toch wel een beetje :p

[...]

Bron: http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,9509.0.html
Wat is kenetic scrolling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Walkman schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:35:
[...]

Wat is kenetic scrolling?
Dat is kinetic scrolling. En houdt min of meer in dat je tegendraads scrollt. Moeilijk uit te leggen, maar een filmpje spreekt boekdelen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
RoD schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:38:
[...]

Dat is kinetic scrolling. En houdt min of meer in dat je tegendraads scrollt. Moeilijk uit te leggen, maar een filmpje spreekt boekdelen:
[video]
Duidelijk, dus je duwt in principe alles van je af als je naar beneden wilt scrollen. Vindt de huidige manier niet echt vervelend, maar zie het voordeel wel als je een flink stuk naar beneden wilt scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:06:
[...]
De NOS heeft een applicatie voor de mobiele telefoon om livestreams van de Tour de France te bekijken. Op de één of andere manier kan ik deze niet downloaden. Op de website van de NOS wordt gezegd dat het kan komen doordat mijn toegangspunt niet wordt herkent, maar hier heb ik niet zo veel verstand van. Heeft iemand van jullie de applicatie van de NOS al draaiend op de 5800? Via de website http://m.nos.nl/nosmobiel kom ik niet verder dan een webpagina met de volgende tekst:

[...]

Kunnen jullie mij helpen om de applicatie draaiende te krijgen? Alvast bedankt!
Ik krijg het ook niet werkend, net zoals de uitzendinggemist-applicatie. Op de website van NOS staat dat de 5800 (en de N97) dan ook niet op de compatibaliteitslijst. Hopelijk komen ze er snel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
Je kunt de tour volgen via http://m.uitzendinggemist.nl/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:22:
[...]

Ja. Bijv bij maps, download je de gebieden die je wilt gratis met je wifi, en daarna heb je geen internet meer nodig om te kijken waar je bent. Maar om adressen in te voeren, heb je nog wel internet nodig.
Is het mogelijk dat je GPS verbinding maakt, terwijl je A-GPS uit staat of is alle dataverkeer geblokkeerd eens de A-GPS uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Je kunt gps gewoon gebruiken zonder A-GPS alleen kan het langer duren voor je een fix krijgt met de satelliet(en)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 09:42

BUR

...aan het typen

Probleem met kopieren van bestanden vanaf de Nokia 5800Xpress via bluetooth.

Bij gebruik van bluetooth stopt het kopiëren tijdens een kopieeractie van bestanden naar de computer via de bluetooth-app in verkenner. Verkenner van Windows knalt in een error. Bij het kopiëren van bestanden vanaf mij oude Nokia 3110c heb ik geen enkel probleem. Het resultaat van de halve kopieeractie is een gedeelte van de bestanden die je wilde kopiëren (bijvoorbeeld foto's) of een corrupte film (mp4). De kopieeractie stopt al bij c.a. 7Mb aan gegevens. Daardoor zijn bestanden groter dan c.a. 7 Mb niet te kopieren.

Heeft iemand hier ervaring mee?

off topic: het zoeken naar handige info in topics is mijns inziens buitengewoon slecht. De opzet van deze topic had ook handiger gekund. Bijvoorbeeld een aparte sectie voor handige programma's speciaal voor deze nokia, dus niet dat korte lijstje aan het begin van deze topic.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09-2024
BUR schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:48:
Probleem met kopieren van bestanden vanaf de Nokia 5800Xpress via bluetooth.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb net hetzelfde probleem. Voor grote bestanden gebruik mijn card reader dan heb je dat probleem niet :) Valt weinig aan te doen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

onder linux zelfde verhaal met kopieren, met OSX niet

edit: @robbert webbe; hier geen fw update

[ Voor 29% gewijzigd door TrJ op 21-07-2009 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:42
Kan iemand even checken via *#0000# > Opties > Controleren op updates of 30.0.011 inmiddels beschikbaar is via FOTA? Of anders via de Nokia Software Updater?

Hij is inmiddels bij de Nokia Service Points beschikbaar. Er zijn nog geen releasenotes te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
robertwebbe schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:05:
Kan iemand even checken via *#0000# > Opties > Controleren op updates of 30.0.011 inmiddels beschikbaar is via FOTA? Of anders via de Nokia Software Updater?

Hij is inmiddels bij de Nokia Service Points beschikbaar. Er zijn nog geen releasenotes te vinden.
Bij mij vind ie geen nieuwe firmware via FOTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:27
robertwebbe schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:05:

Bij mij vind ie via FOTA en NSU beide nog geen update. Heb een t-mobile toestel met productcode veranderd naar 0570026 (Rood NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is versie 30 echt wel beschikbaar bij de servicepoints? Heb er nog niks over gelezen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
v30 schijnt uitgelekt te zijn als een beta versie. de echte release wacht tot het volgende kwartaal ;) v30 is dan ook nog zeker niet ergens in nederland beschikbaar, de beta is uit vietnam geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dat dit hier eerder is langskomen, maar hierbij 2 topics van het Dailymobile forum waarin wordt uitgelegd hoe je de fotokwaliteit van je Nokia 5800 kunt verbeteren.

Ik heb het zelf geprobeerd, en het maakt nogal een verschil :)

http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,7831.0.html en http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,9266.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
30.0.011 is echt uit voor de NSP's, geloof me... Hij is op dit moment alleen nog beschikbaar voor de Benelux productcodes 0570026 (rood) en 0570027 (blauw). Voor de NL versies met Guitar Rock Tour (0576907) is de update nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR

BUR

...aan het typen

Onmogelijk 'vermoedelijk Duitse' T-mobile branded Nokia 5800Xpress te updaten.

Ik heb van alles geprobeerd om mijn Nokia te updaten.
Via de ota update.
Resultaat: fout bij verbinding. (Wifi staat aan, gegevens van server e.d. lijken allemaal ingevuld)
Via de officiele USB-kabel.
Resultaat: In PC-suite mode vinden 2 computers de nokia niet. Dus de updatesoftware van Nokia vindt de Nokia ook niet. Tevens nieuwe drivers voor de kabel-verbinding gedownload en geïnstaleerd. Mocht ook niet baten.

Heb ten einde raad Tmobile gebeld. Zij gaven gaven aan dat ik hem bij een "Official Care Point" moet laten updaten. In Alkmaar heb ik een "Official Care Point" gevonden namelijk "Reitsma Telecom"

Op hun site staat het volgende omschreven:

http://www.reitsmatelecom.nl/services-repair.php

"Fabrikanten van mobiele telefoons brengen regelmatig nieuwe versies van de software uit om fouten op te lossen. Reitsma Telecom kan als Official Care Point van Nokia en Official Service Point van Sony-Ericsson en Samsung uw toestel voorzien van nieuwe software, waardoor u de kans op fouten en storingen tot een minimum beperkt."

Ik hoop dat het hen wel lukt om de Nokia te updaten. _/-\o_

Blijf voor mij een raadsel waarom Nokia niet in staat is om een goed werkende PC-Suite/Update programma te maken dat compatible is met hun 'nieuwste' toestellen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR

BUR

...aan het typen

Hoe je de fotokwaliteit van je Nokia 5800 kunt verbeteren.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:58:
...uitgelegd hoe je de fotokwaliteit van je Nokia 5800 kunt verbeteren.
Het verhaal:

Helo friends!! This is a small fix that u must try and check while clicking photos with your Nokia 5800 XpressMusic. Just open the camera, go to image settings click on contrast and increase it one level UP. Click a snap now and u will see enhanced color reproduction in the image!! Try this frndz!

[ Voor 6% gewijzigd door BUR op 21-07-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR

BUR

...aan het typen

Geen Smileykeuzemenu tijdens het tikken van een SMS ??

Het valt mij op dat de Nokia 5800Xpress een Smileymenu ontbeert bij het tikken van een SMS!!

Is het Smileymenu terug gekeerd bij de nieuwe update? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik #0000# intoets krijg ik de volgende melding

"Verzoek wordt verwerkt" en even later
"Verzoek niet voltooid".

Weet iemand waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Voor iedereen die zich afvraagt waarom de update voor jouw toestel niet beschikbaar is.

Nokia maakt van één bepaald toestel diverse varianten. Voor iedere markt (dan moet je denken aan landen) wordt er een aparte "salespack" gemaakt en voor operators worden er ook aparte varianten gemaakt. Je kunt de varianten herkennen aan de stickers op verpakking. Let hierbij ook op de omschrijvingen zoals Benelux Transformers DG en KPN NL DG (DG = Dark Grey) en ook de ITEM code. Per salespack kan de inhoud veranderen. Bij de ene 5800 zit wel een plectrum en een gitaar spel en de andere niet. Of bij de een zit 3 maanden gratis navigatie en de ander 12 maanden. Of een aantal gratis downloads in de Nokia MusicStore of Nokia N-Gage, etc.

Voorbeeld N96:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3162/3079016371_2edc158b8e.jpg?v=1228307006

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3233/3078985689_d7b8ce7040.jpg?v=1228300494

Iedere variant heeft een eigen productcode. Deze is te vinden op de sticker onder de batterij
(in dit voorbeeld aangeduid met Code: 0569617):

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3003/3078984395_65f04b4b01_m.jpg

Als er nu een update komt, dan moet deze voor alle varianten (lees: productcodes) worden goedgekeurd. Bij operator varianten moeten de operators de testen en goedkeuringen doen, bij de openmarktversie gebeurd dat door Nokia zelf. Bij operator versies duurt het altijd langer. Soms gaat dat heel snel, soms heel langzaam, soms helemaal nooit.

Als vervolgens de goedkeuring voor een variant / productcode is gegeven, dan kan die in productie.
Er zijn naar mijn weten vier distributies:
- de fabriek waar de software in de nieuw te maken toestellen wordt gezet,
- de Nokia Service Points (NSP), zij flashen met Phoenix,
- de Nokia Software Updater (NSU), bedoelt voor de consumenten die via een PC willen upgraden en
- Firmwareupdate Over The Air (FOTA), updates direct vanaf het toestel.

Volgens mij zijn dit vier verschillende afdelingen en deze hebben allemaal hun eigen tempo. Soms is de ene sneller dan de andere, de andere keer weer is een andere sneller. Maar uiteindelijk komt de update beschikbaar voor alle distributies. In de praktijk kan dit soms gewoon een paar weken duren.

Als het echt lang duurt en de problemen zijn echt irritant dan zijn de meeste Nokia Service Points wel bereid om de open-markt software in een operator variant te zetten. Officieel mag het niet maar het zijn ook mensen en ze begrijpen wel dat jij graag van je probleem af wil.

Er zijn twee mogelijkheden om dat te doen als NSP, met en zonder productcode wijziging. Als je de productcode wijzigt dan blijft de nieuwe productcode ook in de toekomst van toepassing. Normaliter krijg je dan ook een nieuwe sticker in je toestel.
De andere methode is dat ze er dan nieuwe software inzetten (de productcode wordt dan bij die betreffende flash genegeerd) maar de productcode blijft origineel. Als je dan in de toekomst zelf wilt updaten, dan wordt er gewoon weer naar de originele productcode gekeken.

Ik hoop nu dat iedereen snapt hoe het in elkaar zit.

[ Voor 54% gewijzigd door robertwebbe op 21-07-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de originele productcode van de 5800's die retail (los) worden verkocht in de winkel zonder abonnement?

Ik heb nu 0559066 (EURO2 RED) maar ik heb gelezen dat in de Benelux 0570026 (EURO2 RED BENE) wordt gebruikt.

Wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Laatst online: 06-07 10:06
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 11:53:
Wanneer ik #0000# intoets krijg ik de volgende melding

"Verzoek wordt verwerkt" en even later
"Verzoek niet voltooid".

Weet iemand waar dit aan ligt?
Ja, er moet een sterretje voor
Dus *#0000#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelezen hoe je je agenda op je startscherm kan zetten. Eerst had ik dit al en nu is het weg!

kan het vinden in de instellingen van je startscherm weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:45:
Wat is de originele productcode van de 5800's die retail (los) worden verkocht in de winkel zonder abonnement?

Ik heb nu 0559066 (EURO2 RED) maar ik heb gelezen dat in de Benelux 0570026 (EURO2 RED BENE) wordt gebruikt.

Wat is het verschil?
De eerste partij was de BENE (van Benelux versie), daarvan zijn de rode (0570026) en en de blauwe (0570027) updatable.
Op dit moment ligt er een andere variant in de Nederlandse winkels, met o.a. Guitar pakket, die heeft productcode 0576907 (en daar is de update dus nog niet voor beschikbaar).

De EURO2 komt meestal uit Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Ik heb een 0580640 5800 RM-356 NLCV BLUE v1 COLOR

Heeft er iemand een idee wat die CV betekend. (NL zal wel voor Nederland staan)

[ Voor 63% gewijzigd door TifKag op 21-07-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
TifKag schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:42:
Ik heb een 0580640 5800 RM-356 NLCV BLUE v1 COLOR

Heeft er iemand een idee wat die CV betekend. (NL zal wel voor Nederland staan)
Ik vermoed Content Voucher. Zat er misschien een voucher in de doos voor 10 euro in de musicshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
robertwebbe schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:50:
[...]

Ik vermoed Content Voucher. Zat er misschien een voucher in de doos voor 10 euro in de musicshop?
Hé das een goeie, er zat inderdaad een voucher bij voor 25 tracks in de Nokia music store.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:59:
Ik heb gelezen hoe je je agenda op je startscherm kan zetten. Eerst had ik dit al en nu is het weg!

kan het vinden in de instellingen van je startscherm weet iemand hoe ik dit kan oplossen.
Ga naar : Instellingen - Persoonlijk - Startscherm - Snelkoppelingen - Kies daar een van de vier koppelingen om te wijzigen en vink dan agenda aan.

succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:01
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:59:

In tegenstelling tot wat hierboven staat:

Ga naar : Instellingen - Persoonlijk - Startscherm - Startschermthema:
Kies daar voor Snelkoppelingsbalk

Vervolgens 1 keer op terug drukken en dan naar "Startscherm" toe (je zit dan in:
Instellingen - Persoonlijk - Startscherm - Startscherm
Hier heb je standaard 5 vinkjes staan (Snelkoppelingen, Zoeken, Muziekspeler, Radio, Agenda)
Zorg ervoor dat "Agenda" aan staat.

Ik denk dat je deze optie bedoelde, maar je vraag is niet erg duidelijk gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbdeiman schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 15:08:
[...]

In tegenstelling tot wat hierboven staat:

Ga naar : Instellingen - Persoonlijk - Startscherm - Startschermthema:
Kies daar voor Snelkoppelingsbalk

Vervolgens 1 keer op terug drukken en dan naar "Startscherm" toe (je zit dan in:
Instellingen - Persoonlijk - Startscherm - Startscherm
Hier heb je standaard 5 vinkjes staan (Snelkoppelingen, Zoeken, Muziekspeler, Radio, Agenda)
Zorg ervoor dat "Agenda" aan staat.

Ik denk dat je deze optie bedoelde, maar je vraag is niet erg duidelijk gesteld.
Ik heb hetzelfde probleem als ingeborg88. Van het ene op het andere moment was mijn agenda verdwenen. Ik kan me niet meer herinneren of dit tegelijk met de firmwareupdate is gekomen.

Ik kan alleen maar Snelkoppelingen, Zoeken, Muziekspeler en Radio selecteren, Agenda staat er simpelweg niet meer bij.

Echt heel vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 16:23:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem als ingeborg88. Van het ene op het andere moment was mijn agenda verdwenen. Ik kan me niet meer herinneren of dit tegelijk met de firmwareupdate is gekomen.

Ik kan alleen maar Snelkoppelingen, Zoeken, Muziekspeler en Radio selecteren, Agenda staat er simpelweg niet meer bij.

Echt heel vervelend!
Agenda misschien niet, maar Kalender wel?
Ik heb mijn telefoon engels ingesteld en bij mij heet het Calendar iig.

Zo, ik heb vandaag even zitten experimenteren met video encoders.
Misschien interessant onderwerp voor sommige mensen.

Ik heb de pilot aflevering (S1E1) van House M.D. gepakt. Origineel 358MB, 44minuten, 642x352px, 25fps, DivX (DX50) en AC3 2chan audio, 48Khz, 192Kbps.

Target is om ommenabij de 100MB per aflevering te krijgen, en dat is gelukt.
Ik heb SUPER© gebruikt.
Settings:
Video: MP4-MPEG-4. 640x320, 25fps, 642Kbps, Hi Quality + Top Quality, strecht uit.
Audio: AAC LC. 22.5Khz, 2chan, 96Kbps, internal sampling 44Khz.

Doelbestand is 95MB geworden. Overige afleveringen ben ik aan het omzetten, ook allemaal ongeveer 100MB (tussen de 95 en 105MB)

Hopelijk kunnen de mensen die video's willen omzetten hier iets mee :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]McKaamos schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 16:44:
[...]

Nee, ik kan alleen maar Snelkoppelingen, Zoeken, Muziekspeler en Radio selecteren. Meer staat er niet tussen.
Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/6825/scr000004l.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:25:
[...]

Nee, ik kan alleen maar Snelkoppelingen, Zoeken, Muziekspeler en Radio selecteren. Meer staat er niet tussen.
[afbeelding]
welke firmware versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hmm... Internet en maps (stomme trial voor navigatie :/ ) werken prima bij mij, maar de GPS info tools blijven hoe dan ook naar een server zoeken. De instellingen zijn standaard, en het serverbereik ziet er goed uit in dat menu. Is er iets wat ik hieraan zou kunnen doen?
--
Eén level contrast erbij geeft inderdaad een stuk beter kloppende foto's, ongeacht de locatie, lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:43
Weet er iemand of je gpx bestanden kan gebruiken in nokia maps 3.0? Ik heb al zitten zoeken met google maar kan niets vinden. En zo ja hoe doe ik dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:25:
[...]

[afbeelding]
Ik heb er staan:

"Snelkoppelingen"
"Zoeken"
"Muziekspeler"
"Radio"
"Agenda

gewoon bij menu -> instellingen -> persoonlijk -> startscherm -> startscherm.
softwareversie: v21.0.025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bliep schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:13:
[...]

Ik heb er staan:

"Snelkoppelingen"
"Zoeken"
"Muziekspeler"
"Radio"
"Agenda

gewoon bij menu -> instellingen -> persoonlijk -> startscherm -> startscherm.
softwareversie: v21.0.025
Bij mij staat er echt alleen maar
"Snelkoppelingen"
"Zoeken"
"Muziekspeler"
"Radio",
zoals je in mijn onderstaand printscreen kunt zien.

Firmware: V 21.0.025
Aangepaste versie: 21.0.025.261.08 (T-Mobile branded)
Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/6825/scr000004l.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--edit--

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
Dat is wel opmerkelijk te noemen, aangezien ik ook de t-mobile branded versie heb! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Laatst online: 13-09 10:04
McKaamos schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 16:44:

Misschien interessant onderwerp voor sommige mensen.

Ik heb de pilot aflevering (S1E1) van House M.D. gepakt. Origineel 358MB, 44minuten, 642x352px, 25fps, DivX (DX50) en AC3 2chan audio, 48Khz, 192Kbps.

Target is om ommenabij de 100MB per aflevering te krijgen, en dat is gelukt.
Ik heb SUPER© gebruikt.
Settings:
Video: MP4-MPEG-4. 640x320, 25fps, 642Kbps, Hi Quality + Top Quality, strecht uit.
Audio: AAC LC. 22.5Khz, 2chan, 96Kbps, internal sampling 44Khz.

Doelbestand is 95MB geworden. Overige afleveringen ben ik aan het omzetten, ook allemaal ongeveer 100MB (tussen de 95 en 105MB)

Hopelijk kunnen de mensen die video's willen omzetten hier iets mee :)
Deze werkt inderdaad erg fijn, gebruik hem al sinds ik de 5800 heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat er echt alleen maar
"Snelkoppelingen"
"Zoeken"
"Muziekspeler"
"Radio",
zoals je in mijn onderstaand printscreen kunt zien.

dit heb ik dus ook heb instelling fabriek al terug gezet maar veranderd niet.

ik heb softwareversie V20.0.012.
En de aangepaste versie: 20.0.012.260.04 (vodafone)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 16:44:
[...]

Misschien interessant onderwerp voor sommige mensen.....Hopelijk kunnen de mensen die video's willen omzetten hier iets mee :)
bedankt voor de moeite!

De tip met het contrast van de foto's 1 niveau omhoog doen, werkt inderdaad heel goed, zowel bij licht als in het donker! Maar ik krijg het niet voor elkaar om die instelling op te slaan, je moet die telkens handmatig instellen elke keer nadat je de camera opent. Weet iemand of het misschien toch ergens standaard in te stellen is??

Ik heb productode 0559360 en ook nog geen update te zien OTA (blauw model, italiaans pakket)

OVI Store is geweldig, leuke app. te downloaden. Helaas heb ik mijn geheugenkaart een keer schoongemaakt en was toen een appl. kwijt en die kon ik daarna niet meer opnieuw downloaden, waarschijnlijk omdat hij ziet dat ik hem al een keer gedownload heb? Ik heb OVI er al over gemaild.

Ik heb soms wel dat bij tv kijken, bijv. journaal 24 via realplayer, het erg lang duurt en dat na het bufferen na lange tijd de melding verschijnt dat er te weinig geheugen beschikbaar is. Hoe kan dit? Ik heb zoveel mogelijk dingen op de memorycard gezet (die nog maar half vol is). Komt dit vaker voor?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 16:23:
[...]

Echt heel vervelend!
Ik zal het nog een keer uitleggen, zoals het bij mij gaat.
Ga naar : Instellingen -Persoonlijk - Startscherm - Snelkoppelingen.
Hier zie je de 4 snelkoppelingen staan.
Klik op een van de vier die je wilt veranderen.
Klik dan op toepassingen.
Als het goed is, zie je nu een hele rij toepassingen en hier kun je agenda aanklikken.

Ik hoop dat het nu wel lukt.
succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:06:
[...]

Ik zal het nog een keer uitleggen, zoals het bij mij gaat.
Ga naar : Instellingen -Persoonlijk - Startscherm - Snelkoppelingen.
Hier zie je de 4 snelkoppelingen staan.
Klik op een van de vier die je wilt veranderen.
Klik dan op toepassingen.
Als het goed is, zie je nu een hele rij toepassingen en hier kun je agenda aanklikken.

Ik hoop dat het nu wel lukt.
succes.
het probleem heeft niks met de snelkoppelingen te maken, maar met de weergave van de agenda items onder de snelkoppelingen.

Zoals al eerder is gebleken is dit een probleem waar sommige mensen last van hebben.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe versie 30.0.011 is beschikbaar voor de APAC en EMEA regios.

Ik weet niet of ik hier links mag posten naar de firmware files, maar als je een beetje google kan gebruiken kan je de files wel vinden. Na de installatie van de file (die de firmware files in de data folder van nokia updater plempt) kon ik nog steeds niet updaten, weet niet of dit komt omdat ik de win7 RC draai.

Files:
5800_Nokia_firmware_RM-356_APAC_30.0.011_v7.0.rar
Nokia_firmware_RM_356_EMEA_30.0.011_v7.0.exe

Ben benieuwd waneer deze update via de normale weg beschikbaar komt.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Hallo, Ik heb sinds gister ook de nokia 5800.
Nou heb ik het volgende probleem. sinds net komt de mediabar niet meer naar beneden als ik op het Xpress logo klik. Zijn hier ergens instellingen voor oid ? Ik heb al gegoogled maar niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Ik heb soms wel dat bij tv kijken, bijv. journaal 24 via realplayer, het erg lang duurt en dat na het bufferen na lange tijd de melding verschijnt dat er te weinig geheugen beschikbaar is. Hoe kan dit? Ik heb zoveel mogelijk dingen op de memorycard gezet (die nog maar half vol is). Komt dit vaker voor?
heey alfredo
hier hetzelfde probleem
zelfs met het veranderen van de achtergrond krijg ik de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:58
mexel schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:07:
[...]

heey alfredo
hier hetzelfde probleem
zelfs met het veranderen van de achtergrond krijg ik de melding.
Hebben jullie nog een hele zwik aan applicaties op de achtergrond draaien toevallig? Probeer die eens af te sluiten.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.
DutchGamer schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:55:
Hallo, Ik heb sinds gister ook de nokia 5800.
Nou heb ik het volgende probleem. sinds net komt de mediabar niet meer naar beneden als ik op het Xpress logo klik. Zijn hier ergens instellingen voor oid ? Ik heb al gegoogled maar niks gevonden.
heb ik ook gehad, geen idee hoe het kwam. Software opnieuw erop gezet met nokia software updater en toen was het weer terug. Misschien ook een tip voor de mensen met het verloren agenda item...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Fes schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:21:
[...]

Hebben jullie nog een hele zwik aan applicaties op de achtergrond draaien toevallig? Probeer die eens af te sluiten.
hoe weet je dat dan? Het enige wat ik controleer is door lang de witte knop in te drukken en daar alle appl. Uit te zetten. Wat kan ik nog meer controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:27:
.
[...]

heb ik ook gehad, geen idee hoe het kwam. Software opnieuw erop gezet met nokia software updater en toen was het weer terug. Misschien ook een tip voor de mensen met het verloren agenda item...?
Hmm lijkt me raar. Ik heb hem pas sinds gister nieuw uit de doos. Hij deed het gewoon maar nu niet meer.. en ik voel wel die vibratie dat ik hem aantik alleen de mediabar opent niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die de US version van de 5800 heeft of alle verschillen kent tussen deze en de Europese?
Heb je enkel Engels als mogelijke taal daarop of ook NL?
Hoeveel verschil zit er tussen de firmware updates van de EU en US versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
amerikaanse 5800 heeft andere internet antenne ofzo er zit iig verschil in tov de eu versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frant!c
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-09 16:53
Crazyanz schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:44:
amerikaanse 5800 heeft andere internet antenne ofzo er zit iig verschil in tov de eu versie
Zelfde verschil als de iphone volgens mij, ze gebruiken daar geen 3G maar Edge voor dataverkeer, dus zal je met een US model geen gebruik kunnen maken van dezelfde verbinding als een EU model kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Crazyanz schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:44:
Het heeft te maken met de frequenties die gebruikt worden. Als je in Amerika een 5800 koopt dan ondersteunt die de volgende frequenties: GSM/EDGE 850/900/1800/1900 MHz en UMTS/HSDPA 850/1900 MHz.

Wat betreft GSM zijn alle mogelijke frequenties beschikbaar maar voor UMTS niet. In Europa gebruiken we de 2100 MHz band en die zit er dus niet op. Je zult dus geen gebruik kunnen maken van snel internet. Als je mobiel internet (nog) niet belangrijk vindt dan zou je het kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:58:
[...]

Het heeft te maken met de frequenties die gebruikt worden. Als je in Amerika een 5800 koopt dan ondersteunt die de volgende frequenties: GSM/EDGE 850/900/1800/1900 MHz en UMTS/HSDPA 850/1900 MHz.

Wat betreft GSM zijn alle mogelijke frequenties beschikbaar maar voor UMTS niet. In Europa gebruiken we de 2100 MHz band en die zit er dus niet op. Je zult dus geen gebruik kunnen maken van snel internet. Als je mobiel internet (nog) niet belangrijk vindt dan zou je het kunnen doen.
Dat de 3G niet werkt in Europa, wist ik, maar dat is niet echt een probleem.
Ik ga toch geen data plan nemen dus gebruik geen 3G
Vraag mij vooral af, of dat het enige verschil is, en of bv de FM radio in Europa werkt en of er buiten Engels nog talen te kiezen zijn op de US versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

The_Fes schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:21:
[...]

nope er draait niets op de achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:13:
[...]
Dat de 3G niet werkt in Europa, wist ik, maar dat is niet echt een probleem.
Ik ga toch geen data plan nemen dus gebruik geen 3G
Vraag mij vooral af, of dat het enige verschil is, en of bv de FM radio in Europa werkt en of er buiten Engels nog talen te kiezen zijn op de US versie
Die van de radio is een goede. De FM band is welliswaar hezetfelfde maar ze nemen frequentiestapjes van 0,1 MHz. In Europa tunen we in stapjes van 0,05 dus je hebt dan inderdaad kans dat bepaalde radio stations niet of niet goed ontvangen worden. De grote stations zijn geen probleem, die zitten bijvoorbeeld op 96.8 of 102.1 MHz. Het zijn de zenders die bijvoorbeeld 101.15 MHz zitten.
Betreft de taal zul je hem nooit in het Nederlands kunnen krijgen. De Nederlandse modellen hebben een ander typenummer (5800-1) dan de Amerikaanse (5800-2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmeg
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-09 16:43
Nokia zal binnenkort met een, naar eigen zeggen, 'grote' update gaan komen voor de Nokia 5800. Zo zal het toestel de beschikking gaan krijgen over widgets die momenteel ook te vinden zijn op het standby-scherm van de Nokia N97. De update zou er daarnaast voor zorgen dat het scrollen velen malen vloeiender zal gaan verlopen en ook stukken intuïtiever zou moeten zijn. Nokia heeft daarnaast te kennen gegeven dat de update het toestel sneller zou moeten maken en dat de camera ook verbeterd wordt.

De update zal na de zomer 2009 beschikbaar worden gesteld voor consumenten.
Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutphones.nl/photos/12481185347555/Nokia-5800-update.jpg

bron: http://www.allaboutphones...sic-komt-met-widgets.html

[ Voor 8% gewijzigd door palmeg op 23-07-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
palmeg schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:18:
Nokia zal binnenkort met een, naar eigen zeggen, 'grote' update gaan komen voor de Nokia 5800. Zo zal het toestel de beschikking gaan krijgen over widgets die momenteel ook te vinden zijn op het standby-scherm van de Nokia N97. De update zou er daarnaast voor zorgen dat het scrollen velen malen vloeiender zal gaan verlopen en ook stukken intuïtiever zou moeten zijn. Nokia heeft daarnaast te kennen gegeven dat de update het toestel sneller zou moeten maken en dat de camera ook verbeterd wordt.

De update zal na de zomer 2009 beschikbaar worden gesteld voor consumenten.
[afbeelding]

bron: http://www.allaboutphones...sic-komt-met-widgets.html
ik ben benieuwd ziet er goed uit. Maar beetje laat want we krijgen ook nog de gratis update naar symbian^2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik luister op de fiets naar mijn werk altijd FM radio 1 en BNR nieuwsradio, maar het signaal is blijkbaar te zwak. Hij stoort nogal. Radio 3 is bv geen probleem. Op mijn vorige Sony Ericsson was de ontvangst wel acceptabel.
Vraag: zou ik de ontvangst kunnen verbeteren met een andere headset en zo ja welke kun je mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:29:
[...]

hoe weet je dat dan? Het enige wat ik controleer is door lang de witte knop in te drukken en daar alle appl. Uit te zetten. Wat kan ik nog meer controleren?
he vreemd.
als ik lang op de witte knop duw, krijg ik alleen de keus uit:
Home of
Open toepassingen.
Bij open toepassingen krijg ik gewoon het scherm vam mijn toepassingen en niet de applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:58
Crazyanz schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:25:
[...]

ik ben benieuwd ziet er goed uit. Maar beetje laat want we krijgen ook nog de gratis update naar symbian^2
Gratis update naar symbian^2? Het enige wat ik daarover gehoord heb, is dat de telefoons het kunnen draainen, niet dat ze daadwerkelijk ook een update gaan krijgen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
het is opensource en als de telefoon het kan draaien is het in mijn ogen een gratis upgrade ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:12:
[...]
he vreemd.
Home of
Open toepassingen.
Bij open toepassingen krijg ik gewoon het scherm vam mijn toepassingen en niet de applicaties.
open maar een paar apps en druk dan op de rode knop
dan sluit het niet maar draaien ze op de achtergrond.

en dan zie je ze terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mexel schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:10:
[...]

open maar een paar apps en druk dan op de rode knop
dan sluit het niet maar draaien ze op de achtergrond.

en dan zie je ze terug
Ja, dat klopt, maar het lukt bij mij niet met de witte knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:18:
[...]
Ja, dat klopt, maar het lukt bij mij niet met de witte knop.
probeer het volgende maar even
naar logboek gaan en dan weer op de witte knop drukken en dan weer dan het begin scherm en dan naar contacten en dan weer de witte knop

als het goed is zie je dan 4 icoontjes daar staan

ook kun je in het menu zien welke apps er draaien
er staat dan een klein groen rondje bij de icoontje

helaas kan ik nu geen screens plaatsen omdat ik op het werk zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:12:
[...]

he vreemd.
Home of
Open toepassingen.
ja ik normaal ook, maar als je meer app. geopend hebt, zie je die daar ook staan (en je kunt ze daar ook mee afsluiten).
Crazyanz schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:25:
[...]

Update ziet er goed uit; zou het contrast ook standaard een niveau hoger staan, want daar maak je echt veel beter foto''s mee.... Sorry hoor, maar ik begrijp niet wat we met symbian2 kunnen, is dat beter?? heb hier overigens verder nog niets van gehoord/gelezen dat dit op ons toestel kan gaan komen...

Wat betreft mijn GPS, tijdens een lange autorit vondt het toestel gelukkig goed satellieten en had ik verbinding. Maar thuis lukt het dus echt niet! Schijnt dus nogal afhankelijk te zijn van waar je zit.
Maar ja echt veel navigeren zal ik er misschien niet mee doen, tenzij het gratis kan zonder internet onderweg te hoeven gebruiken :+

Wat ik erg vervelend vind, is dat als ik iemand bel uit het telefoonboek, en ik daarna weer ophang, ik nog steeds in het menu van het telefoonboek blijf en dat moet afsluiten. bij vorige telefoons was je na ophangen gewoon in de standby terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mexel schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:12:
[...]

probeer het volgende maar even
naar logboek gaan en dan weer op de witte knop drukken en dan weer dan het begin scherm en dan naar contacten en dan weer de witte knop

als het goed is zie je dan 4 icoontjes daar staan

ook kun je in het menu zien welke apps er draaien
er staat dan een klein groen rondje bij de icoontje

helaas kan ik nu geen screens plaatsen omdat ik op het werk zit
Dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Wat ik erg vervelend vind, is dat als ik iemand bel uit het telefoonboek, en ik daarna weer ophang, ik nog steeds in het menu van het telefoonboek blijf en dat moet afsluiten. bij vorige telefoons was je na ophangen gewoon in de standby terug.
Idd dat is vervelend, hier hetzelfde probleem.
ik heb het nu anders opgelost door personen die ik veel bel in de snelkeuze te zetten
zo open je het telefoonboek niet en dus draait die ook niet op de achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:07:
[...]

Die van de radio is een goede. De FM band is welliswaar hezetfelfde maar ze nemen frequentiestapjes van 0,1 MHz. In Europa tunen we in stapjes van 0,05 dus je hebt dan inderdaad kans dat bepaalde radio stations niet of niet goed ontvangen worden. De grote stations zijn geen probleem, die zitten bijvoorbeeld op 96.8 of 102.1 MHz. Het zijn de zenders die bijvoorbeeld 101.15 MHz zitten.
Betreft de taal zul je hem nooit in het Nederlands kunnen krijgen. De Nederlandse modellen hebben een ander typenummer (5800-1) dan de Amerikaanse (5800-2).
Bedankt voor de hulp.
Voor die veel lagere prijs kan ik wel vrede nemen met Engels als taal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:43
Ik heb zojuist quickoffice gekocht maar nu heb ik een probleem. Als ik het geleverde bestand probeer te installeren dan komt er een foutmelding omdat de toepassing voor s60v3 geschreven is. Daarom heb met google gezocht naar een versie voor s60v5 en die vond ik. Nu probeer ik mijn unlock code ergens in te voeren maar in quickoffice vind ik nergens die optie!
Volgens hun support site moet je gewoon bij opties de optie "enter unlock code" selecteren maar die heb ik niet dus.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:11:
Ik luister op de fiets naar mijn werk altijd FM radio 1 en BNR nieuwsradio, maar het signaal is blijkbaar te zwak. Hij stoort nogal. Radio 3 is bv geen probleem. Op mijn vorige Sony Ericsson was de ontvangst wel acceptabel.
Vraag: zou ik de ontvangst kunnen verbeteren met een andere headset en zo ja welke kun je mij aanraden?
Is misschien Internetradio een optie voor je? Als je onbeperkt mobiel internet hebt, kun je storingsvrij naar beide stations luisteren. Volgens mij zit die keuze standaard in de radio software of je moet via Download even de (gratis) Internetradio applicatie installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Laatst online: 08:41
robertwebbe schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:27:
[...]

Is misschien Internetradio een optie voor je? Als je onbeperkt mobiel internet hebt, kun je storingsvrij naar beide stations luisteren. Volgens mij zit die keuze standaard in de radio software of je moet via Download even de (gratis) Internetradio applicatie installeren.
Volgens mij is er nog steeds geen "officiele" internetradio applicatie voor de 5800... DIt vind ik zelf eerlijk gezegd een vrij groot gemis.
Ok, een en ander is middels Realplayer te doen, maar die heeft bv. weer als irritatiefactor dat die altijd op de voorgrond moet draaiien... Naar de achtergrond verplaatsen betekend direct dat de audio gestopt wordt....

Mocht jij ergens wel een goede internetradio applicatie voor de 5800 weten (liefst gratis natuurlijk) houd ik me natuurlijk aanbevolen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

mhulsegge schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 06:21:
[...]

Volgens mij is er nog steeds geen "officiele" internetradio applicatie voor de 5800... DIt vind ik zelf eerlijk gezegd een vrij groot gemis.
Ok, een en ander is middels Realplayer te doen, maar die heeft bv. weer als irritatiefactor dat die altijd op de voorgrond moet draaiien... Naar de achtergrond verplaatsen betekend direct dat de audio gestopt wordt....

Mocht jij ergens wel een goede internetradio applicatie voor de 5800 weten (liefst gratis natuurlijk) houd ik me natuurlijk aanbevolen..
Ik heb zelf geen 5800 (ik krijg er binnenkort eentje, vandaar dat ik dit topic volg), maar heb je wel eens geprobeerd om de internetradioapplicatie van een van de andere toestellen te installeren?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhulsegge schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 06:21:
[...]

tunin.fm leek me wel aardig, maar je kunt het volume niet wijzigen. Dan moet je virtualkey hebben, maar daarmee moet je weer gaan signen/cert. Errors ik krijg dat niet voor elkaar. Ik ga nu eens mundu en virtual radio uittesten, als dit lukt horen jullie het.

By the way, na lang zoeken blijkt er al heel wat software voor s60v5 te zijn, leuk hoor.

Nog een vraagje, ik heb de streamingskoppeling van journaal 24 per ongeluk verwijderd maar ik weet niet meer waar ik die vandaan heb gehaald, kan hem bij nos en journaal24 niet vinden/openen. Hoe kan ik zoeken naar deze koppeling? Of heeft iemand een link van de site? Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09-2019
Als de nieuwe Firmware eraan zit te komen...

...is het misschien geen goed idee om een
deel 3 te openen van dit topic?

)) hint ((

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsjarlie schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:37:
iemand ook volgend probleem ?

Als ik als startschermthema de snelkoppelingsbalk selecteer krijg ik sinds enkele
dagen geen snelkoppelingsbalk meer, ook werken dan de 2 onderste iconen voor nummerinvoer
en contacten niet meer, die 2 iconen werken wel als ik de contactenbalk kies.

Wat trouwens helemaal niet meer werkt is als je bovenaan op de datum tikt krijg je een dropdown menu
met de verschillende profielen en bovenaan "agenda openen", wisselen tussen profielen werkt wel nog, de agenda openen echter niet meer ...

Een soft reset werkt niet, een hard reset weet ik niet hoe dit moet (geheugenkaart al uitgehaald, batterij eruit ...)

iemand dit probleem of een manier voor harde reset ?
Ik heb eenzelfde probleem. In het startschermthema "standaard" zowel als "snelkoppelingsbalk" werken de shortcuts naar de dialer en mijn contacts niet, alleen met het "contactenbalk" thema werken ze. in het "snelkoppelingsthema" zijn de snelkoppelingen ook kwijt idd.

Ik heb mijn telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen, no luck.
Wat is een soft en een hard reset?

Heeft er iemand tips? Ik heb geprobeerd een antwoord te vinden...
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag ik lees overal dat je flash lite 3.1 kunt downloaden via apparaat updates zodat ik eindelijk flash 9 filmpjes kan afspelen. Als ik dit probeer zegt mijn toestel stel serverprofiel in. Waar vind ik in godsnaam de gegevens die ik moet gebruiken?

Ik heb hem gekocht via T-mobile webshop en heb geen mobiel internet abonnement maar wel mijn eigen wifi netwerk thuis.

Verder werkt mijn gemiste/ontvangen oproepen schermpje niet meer ik kan niet zien wie mij gebeld heeft? Dit is gekomen nadat ik fringe gedeinstalleerd hebt omdat ik dat niet gebruikte.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
FiVAL schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:40:
Als de nieuwe Firmware eraan zit te komen...

...is het misschien geen goed idee om een
deel 3 te openen van dit topic?

)) hint ((

:+
Liever niet, dan worden alle bekende vragen weer gesteld omdat veel nieuwe gebruikers niet weten dat ze in het vorige deel kunnen zoeken of te lui zijn om dat te doen. Wat is er mis met één groot topic met de hele historie?

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:50:
Ik heb een vraag ik lees overal dat je flash lite 3.1 kunt downloaden via apparaat updates zodat ik eindelijk flash 9 filmpjes kan afspelen. Als ik dit probeer zegt mijn toestel stel serverprofiel in. Waar vind ik in godsnaam de gegevens die ik moet gebruiken?

Ik heb hem gekocht via T-mobile webshop en heb geen mobiel internet abonnement maar wel mijn eigen wifi netwerk thuis.

Verder werkt mijn gemiste/ontvangen oproepen schermpje niet meer ik kan niet zien wie mij gebeld heeft? Dit is gekomen nadat ik fringe gedeinstalleerd hebt omdat ik dat niet gebruikte.
Volgens mij heeft T-Mobile deze functie onbruikbaar gemaakt bij de customization. Je kunt natuurlijk ook update met de Nokia Software Updater applicatie (kies 5700 om te kunnen downloaden).

[ Voor 50% gewijzigd door robertwebbe op 25-07-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via de nokia software updater krijg je alleen firmware updates en niet de updates van programma's. op internet vind je een hoop pagina's hierover maar nergens hoe je hem moet downloaden..

Today I opened the “App. Updater” application in my Nokia 5800 XpressMusic mobile to find out that there is an update available for Adobe FlashLite. It showed that the new Adobe Flash Lite 3.1 is available as an update. As the new Flash Lite 3.1 has got many features I immediately updated the Flash Lite present in my Nokia 5800 mobile.

The latest version of Flash Lite has got many capabilities. Flash Lite 3.1 includes H.264 standard video support and also supports hardware acceleration through OpenVG 1.1. Flash Lite 3.1 is broadcast as a Flash 9, ActionScript 2.0 compatible player, so it greatly improves your web browsability. Even the client footprint of Flash Lite 3.1 has been reduced to 380KB from 450KB in Flash Lite 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Witte knop --> Toepassingen --> Toep Update

Daar vindt je oa de update van Flash-Lite naar v3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TifKag schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 15:48:
Witte knop --> Toepassingen --> Toep Update

Daar vindt je oa de update van Flash-Lite naar v3.1
en dat zit standaard in een 5800?? want ik vind niks om toepassingen te updaten via die weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:01:
[...]
en dat zit standaard in een 5800?? want ik vind niks om toepassingen te updaten via die weg...
Bij mij wel (exact zoals ik in mijn bericht beschreven heb)
Firmware versie 21.0.025.

Dus het zou aan je T-Mobile toestel kunnen liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb dezelfde versie van firmware v 21.0.025

zal eens zoeken op de t-mobile site. Het gekke is wel als via de help ga ik wel op een software update link kan klikken maar daar zegt ie dat alles up to date is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
robertwebbe schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 12:40:
Liever niet, dan worden alle bekende vragen weer gesteld omdat veel nieuwe gebruikers niet weten dat ze in het vorige deel kunnen zoeken of te lui zijn om dat te doen. Wat is er mis met één groot topic met de hele historie?
Wat is er mis met het opstellen van een goede FAQ? Of met de searchfunctie (die je in alle delen kunt gebruiken)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:22:
heb dezelfde versie van firmware v 21.0.025

zal eens zoeken op de t-mobile site. Het gekke is wel als via de help ga ik wel op een software update link kan klikken maar daar zegt ie dat alles up to date is..
Je zou nog eens kunnen kijken op deze site

Het schijnt zo te zijn dat, als je een flash 9 animatie op je phone via de browser tegenkomt, dat de phone zelf vraagt, of hij de flash moet updaten.

Edit: Hier en hier is nog iemand met hetzelfde probleem, (Ook T-Mobile - maar geen oplossing)

[ Voor 18% gewijzigd door TifKag op 25-07-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2022
TifKag schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:31:
[...]

Je zou nog eens kunnen kijken op deze site

Het schijnt zo te zijn dat, als je een flash 9 animatie op je phone via de browser tegenkomt, dat de phone zelf vraagt, of hij de flash moet updaten.

Edit: Hier en hier is nog iemand met hetzelfde probleem, (Ook T-Mobile - maar geen oplossing)
Daar staat wel de oplossing!

"I've found App. Updater! Go into Applications, Help folder, and select Application Update - Update Software. When the help screen opens, there's a link to App. Update at the top of the screen."

In de help folder moet je naar Toepassingsupdate gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik geweest alleen geeft hij niet aan dat er iets geupdate moet worden.

bij mij komt er geen vraag voor een update te downloaden aleen een teken van flash met een 9 eronder.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom je toepassingen beter op je telefoongeheugen kan installeren dan op je geheugenkaart? Had de vraag al eerder gesteld. Ik doe het liever op de kaart, omdat het telefoongeheugen anders snel vol zit.

En wat betreft de berichten, die had ik eerst op de geheugenkaart gezet, maar regelmatig open ik dan postvak in en dan geeft de telefoon aan: kan geheugenkaart niet lezen, en dan gaat'ie weer naar het telefoongeheugen, waar geen berichten staan. Dan moet ik weer via het instellingenmenu weer instellen dat 'ie naar de geheugenkaart moet. Erg omslachtig, ik doe dat dus nu maar weer allemaal in het telefoongeheugen... meer mensen ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:15:
Weet iemand waarom je toepassingen beter op je telefoongeheugen kan installeren dan op je geheugenkaart? Had de vraag al eerder gesteld. Ik doe het liever op de kaart, omdat het telefoongeheugen anders snel vol zit.

En wat betreft de berichten, die had ik eerst op de geheugenkaart gezet, maar regelmatig open ik dan postvak in en dan geeft de telefoon aan: kan geheugenkaart niet lezen, en dan gaat'ie weer naar het telefoongeheugen, waar geen berichten staan. Dan moet ik weer via het instellingenmenu weer instellen dat 'ie naar de geheugenkaart moet. Erg omslachtig, ik doe dat dus nu maar weer allemaal in het telefoongeheugen... meer mensen ervaring mee??
Waarschijnlijk om dezelfde reden waarom het afgeraden wordt van PC-programma's op een USB stick te installeren. De kaart is namelijk makkelijk te verwijderen terwijl het programma nog loopt, wat voor rare problemen kan gaan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:54:
Daar ben ik geweest alleen geeft hij niet aan dat er iets geupdate moet worden.

bij mij komt er geen vraag voor een update te downloaden aleen een teken van flash met een 9 eronder.
Als je het aandurft Flash-Lite 3.1 of rechtstreeks hier
(wel registreren op dat forum om de links te zien, maar is GEEN forum waar illegale progs op staan.)

[ Voor 23% gewijzigd door TifKag op 25-07-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TifKag schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:38:
[...]

Als je het aandurft Flash-Lite 3.1 of rechtstreeks hier
(wel registreren op dat forum om de links te zien, maar is GEEN forum waar illegale progs op staan.)
is versie 3.0.1 net geinstalleerd, zelfde versie als dat ik al had geeft gsm aan.

het leuke: de homepage van t-mobile kun je niet lezen op de 5800 heb je flash 9 voor nodig :D
Pagina: 1 ... 23 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic