Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 11:38
Maar is het niet mogelijk de scherm blokkering aan te houden?
(als je dan een oproep wilt beantwoorden moet je hem eerst van de scherm blokkering af doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-05-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:57:

Zie voor meer van hen, gratis, op bitsforfree.eu
Bedankt voor link en programma. Ga ik zeker eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntingduck
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 16:10
Ik heb een vreemd probleempje gekregen. Een van de albums die ik in de nokia music winkel heb gekocht werkt niet meer. m'n nokia zegt dat ik de licentie niet heb. Als ik op licentie controleren druk dan zegt ie dat ik het nummer niet heb gekocht kan ik hem alnog bestellen in de music winkel. alle andere muziek die ik in de music winkel heb gekocht met de bon werkt wel.

Ik denk dat dit zo is sinds de update, waarna ik een hard reset heb gedaan met de rode groene en cameraknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Rolandje schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:15:
[...]

Bedankt voor link en programma. Ga ik zeker eens proberen :)
Oh vet! ze hebben een drumcomputer! :D Wel wat traagjes met reageren, maar hoe vet :D handig met gitaar spelen :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:33
Huntingduck schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:48:
Ik heb een vreemd probleempje gekregen. Een van de albums die ik in de nokia music winkel heb gekocht werkt niet meer. m'n nokia zegt dat ik de licentie niet heb. Als ik op licentie controleren druk dan zegt ie dat ik het nummer niet heb gekocht kan ik hem alnog bestellen in de music winkel. alle andere muziek die ik in de music winkel heb gekocht met de bon werkt wel.

Ik denk dat dit zo is sinds de update, waarna ik een hard reset heb gedaan met de rode groene en cameraknop.
Dit kan inderdaad komen door die reset, daarmee wordt namelijk ook de licentie gewist.
Als je de muziek inderdaad daar hebt aangeschaft, zou je desnoods via je mobiel de muziekwinkel kunnen openen. Vervolgens inloggen en gaan naar aangeschafte muziek. Hier dat album openen en als het goed is kun je ze hier opnieuw downloaden (zonder kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntingduck
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 16:10
mhulsegge schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 06:36:
[...]

Dit kan inderdaad komen door die reset, daarmee wordt namelijk ook de licentie gewist.
Als je de muziek inderdaad daar hebt aangeschaft, zou je desnoods via je mobiel de muziekwinkel kunnen openen. Vervolgens inloggen en gaan naar aangeschafte muziek. Hier dat album openen en als het goed is kun je ze hier opnieuw downloaden (zonder kosten)
Onieuw downloaden heb ik al geprobeerd dat werkt niet. Ik moest inderdaad voor al mijn andere nummers de licentie opnieuw aanvragen, logisch na een hard reset. ik wilde de nummers gister via ovi suitte op de tel zetten maar dat duurde zo lang dt ik het idee had dat er ook iets mis ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie met een productcode verandering heeft de versie 30. erop, en welke code heb je dan gebruikt.

Hier T-mobile, diverse codes geprobeerd welke er te vinden waren, maar ook hiermee vind ie geen updates, niet via NSU en ook niet FOTA....

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Even een vraagje aan de mobiele muziekluisteraars.
Wie heeft er hier evaringen met een stereo bleutooth koptelefoon?

Ik zit te denken om zo'n ding te kopen, maar vraag me de volgende dingen af:
Kan ik dan nog radio luisteren? (snapt ie dat de doppies alleen voor de antenne zijn)
Of kan ik beter de remote erin doen, maar snapt ie dan dat ik wil bellen via die bleutooth koptelefoon?

En welke heb je en hoe bevalt die? :+

zit nu met doppies te luisteren, maar een koptelefoon geeft over het algemeen beter geluid. Misschien niet zozeer met radio, maar toch zeker met muziek etc. is ook makkelijker als er gebeld wordt. Agenda, aantekeningen maken etc.

[ Voor 3% gewijzigd door J2pc op 05-08-2009 15:46 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:54
Ik heb die nokia HS604 bleutooth koptelefoon tis dat ik um erbij kreeg want ding is spuuglelijk :P ik zou het lekker bij dopjes houden die gebruik ik zelf ook nog. Geluidskwaliteit is opzich wel mooi maar niet beter dan oordopjes en dan heb je nog dat de accu/batterijen leeg raken van zoon draadloos ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Laatst online: 11:33
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:06:
Wie met een productcode verandering heeft de versie 30. erop, en welke code heb je dan gebruikt.

Hier T-mobile, diverse codes geprobeerd welke er te vinden waren, maar ook hiermee vind ie geen updates, niet via NSU en ook niet FOTA....

Groetjes
0570026 Euro2 RED BENE werkt voor mij goed. via FOTO vorige week geupdate naar v30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn Nokia 5800. Niet laten vallen of te hard gedrukt of iets dergelijks, maar het ene moment was er nog niks aan de hand en het andere moment is het scherm naar de klote. In de tussentijd alleen maar in m'n (totaal niet strakke) broekzak gehad.

Wat er aan de hand is, aan de rechterzijkant is er iets met het scherm gebeurd. Vanaf daar lopen allerlei strepen naar buiten. Ik krijg geen fatsoenlijk beeld meer, boven is het grijs, dan zijn er wat strepen (geen krassen) , en vanaf daar is het wit. Als ik met m'n hand over het scherm ga voel ik niks, geen kras, geen deuk niks. Wel heb ik het idee dat er, op de plek waar die strepen beginnen het scherm wat lager zit t.o.v. de rand dan op andere plekken van de telefoon. Alsof het naar beneden gedrukt is. Dit verschil is echter miniem, en kan ook aan mijn (verkeerde) waarneming liggen.

Nu vraag ik me af, is er een kans dat dit onder de garantie valt of absoluut niet? En heeft iemand enig idee hoeveel de reparatie zal kosten mocht het niet onder de garantie vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:31
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:51:
Ik heb een probleem met mijn Nokia 5800. Niet laten vallen of te hard gedrukt of iets dergelijks, maar het ene moment was er nog niks aan de hand en het andere moment is het scherm naar de klote. In de tussentijd alleen maar in m'n (totaal niet strakke) broekzak gehad.

Wat er aan de hand is, aan de rechterzijkant is er iets met het scherm gebeurd. Vanaf daar lopen allerlei strepen naar buiten. Ik krijg geen fatsoenlijk beeld meer, boven is het grijs, dan zijn er wat strepen (geen krassen) , en vanaf daar is het wit. Als ik met m'n hand over het scherm ga voel ik niks, geen kras, geen deuk niks. Wel heb ik het idee dat er, op de plek waar die strepen beginnen het scherm wat lager zit t.o.v. de rand dan op andere plekken van de telefoon. Alsof het naar beneden gedrukt is. Dit verschil is echter miniem, en kan ook aan mijn (verkeerde) waarneming liggen.

Nu vraag ik me af, is er een kans dat dit onder de garantie valt of absoluut niet? En heeft iemand enig idee hoeveel de reparatie zal kosten mocht het niet onder de garantie vallen?
Gebarsten LCD valt niet onder garantie helaas, dus de kans dat je dit onder garantie kan laten repareren is zeer klein. Je kunt het beste naar een care point gaan, die zijn vaak het goedkoopst. Beter nog bel een aantal care points bij jou in de buurt en vraag wat het kost en ga dan bij de goedkoopste langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:54
of je maakt het zelf als je beetje handig ben via ebay kan je zo nieuwe onderdelen bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt!
of je maakt het zelf als je beetje handig ben via ebay kan je zo nieuwe onderdelen bestellen
Ik ben niet bepaald handig, tenminste, ik heb er vrij weinig verstand van. Dus tenzij het heel eenvoudig is denk ik niet dat ik daar aan moet beginnen.
Gebarsten LCD valt niet onder garantie helaas, dus de kans dat je dit onder garantie kan laten repareren is zeer klein. Je kunt het beste naar een care point gaan, die zijn vaak het goedkoopst. Beter nog bel een aantal care points bij jou in de buurt en vraag wat het kost en ga dan bij de goedkoopste langs.
Daar was ik al bang voor... En die care points, moeten dat Nokia care points zijn? Anders ga ik daar morgen wel even langs, er zit er een op 5 minuten fietsen. Enig idee wat ik kan verwachten qua reparatiekosten?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik zou persoonlijk wel aanspraak maken op garantie ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhulsegge schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:02:
[...]

0570026 Euro2 RED BENE werkt voor mij goed. via FOTO vorige week geupdate naar v30
Getest maar helaas!

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Beste mede Tweakers,

Ik heb zojuist de Nokia 5800 XpressMusic (Blue) ontvangen.
Nu zit ik alleen met 1 probleem hij komt van 2Call en het is een UK versie,
ik heb een softwareupdate gedaan maar dit helpt niet ik kan geen andere taal dan "English, Francais, Deutsch, Italiano, Portugues, Espanol" instellen of Automatic maargoed dan gaat hij naar English.
Weet iemand hoe ik dit toestel kan flashen met de Dutch firmware ?
Ik heb eens gehoord dat je dan iets moet veranderen zodat hij zich zichtbaar maakt als NL toestel klopt dit ?

EDIT: Het is me inmiddels al gelukt door het veranderen van de product code!

Alvast bedankt!

Mvg,
Mixpower

[ Voor 6% gewijzigd door Mixpower op 05-08-2009 23:13 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 14:30
Ik kan de nieuwe firmware 30.0.11 niet downloaden via FOTA. Ik krijg de melding "verbindingsfout" als ik klik op "controleren op updates". Volgens mij werkt het gewoon niet als je T-mobile of Ben als operator hebt, want ik heb wel een serverprofiel, maar die is niet geconfigureerd en die krijg ik ook niet geconfigureerd omdat ik dan dezelfde foutmelding krijg. Ik heb dit allemaal geprobeerd via WiFi en GPRS!

Is het bij iemand anders wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lauw8 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:12:
Ik kan de nieuwe firmware 30.0.11 niet downloaden via FOTA. Ik krijg de melding "verbindingsfout" als ik klik op "controleren op updates". Volgens mij werkt het gewoon niet als je T-mobile of Ben als operator hebt, want ik heb wel een serverprofiel, maar die is niet geconfigureerd en die krijg ik ook niet geconfigureerd omdat ik dan dezelfde foutmelding krijg. Ik heb dit allemaal geprobeerd via WiFi en GPRS!

Bij mij is het prima gelukt met een T-Mobile abo. Heb het wel via WiFi gedaan omdat waar ik woon nog geen 3G netwerk is uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThIjMeNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-08 10:42
Ik heb sinds gister meningsverschillen gekregen met mijn nokia 5800
het ene moment reageert die normaal, andere moment heeft die een eigen wil.
de qwuerty toetsenbord lijk mij nu ineens niet goed afgesteld.
hij geeft telkens in het menu rechtsboven cijfers(ik denk dat het de cpu load is?)
Als ik contacten wil toevoegen aan me contactenbalk reageert die niet en krijg ik errors te zien, als ik die thema heb geselecteerd kan ik ook geen contacten of telefoon selecteren. contactenbalk doet het helemaal niet.
ik heb V 21.0.025 opnieuw geïnstalleerd maar still same problem-_-
hij vindt ook nog steeds geen update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZZle1 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:31:
Ik heb van de week mijn 5800 geupdate naar V 30.0.011 via FOTA.

Geen enkel probleem ondervonden. Het enige 'vreemde' is dat nu, wanneer ik naar het menu ga, rechtsboven een een getal met 2 decimalen in een een soort pop-upje krijg. Dat getal varieert van 0,01 tot 16,23. Het lijkt wel een soort cpu load ofzo.
En ik heb geen idee hoe ik het wegkrijg.

Hebben meer mensen hier last van?
Ja ik heb hier ook al maanden last. Lijkt alsof hij in een soort van testmenu gesprongen is. Die getallen lijken mij frame rates. Als ik naar Netwerk bestemmingen ga krijg ik ook een pop-up in recher bovenhoekn met de tekst"Gegevensdrager packet-gegevens".

Na een crash verscheen dit probleem opeens. Met een hardwarematige reset verdwijnt het wel weer maar dan ben ik alles kwijt en na verloop van tijd crasht er weer een programma en is het weer terug.

Aan NSU Alkmaar gevraagd, maar die hadden geen oplossing.

Ik ben erg blij zijn als iemand een tip heeft om hier van verlost te kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThIjMeNL schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 01:04:

hij geeft telkens in het menu rechtsboven cijfers(ik denk dat het de cpu load is?)
Lijkt exact hetzelfde probleem als RaZZle1 & ik ondervinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Even een crosspost uit het i8910 topic aangezien dit een programma voor S60v5 en de 5800 en N97 dus ook worden ondersteund:

Voor de liefhebbers, ik kwam deze browser tegen:

http://www.digia.com/C2256FEF0043E9C1/0/405001847

Features:
Browser UI features

* Full finger touch UI
* Accelerated panning
* Automatic full screen browsing via auto-hiding controls
* Multiple browser windows
* Page rotation for portrait and landscape browsing
* Multiple zoom levels
* Password manager
* Intelligent Bookmark functionality (auto-sorting)
* Bookmark folders
* Bookmark favicons
* URL auto-complete (from history)
* 'Page loading in progress' indicator
* Text select for copy/paste
* RSS feeds

Browser Engine features

* HTML 4.01
* True web page rendering
* JavaScript(tm) 1.5
* HTTP 1.1 with support to secure and non-secure browsing
* HTTP cache
* HTTP cookies
* AJAX support
* Flash content support
* Netscape compatible Plug-in interface
Heb er net even een minuut of 5 mee zitten spelen en er zit een gelikte interface op (fullscreen browsen met terug knop, wat een genot :P). Tevens had ik het idee dat het sneller ging dan met de standaard browser.

Directe link:

https://support.digia.com...&name=Digia@Web_2.0.2.sis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Crazyanz schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:00:
Ik heb die nokia HS604 bleutooth koptelefoon tis dat ik um erbij kreeg want ding is spuuglelijk :P ik zou het lekker bij dopjes houden die gebruik ik zelf ook nog. Geluidskwaliteit is opzich wel mooi maar niet beter dan oordopjes en dan heb je nog dat de accu/batterijen leeg raken van zoon draadloos ding.
Hmz, het lijkt me juist wel lekker om zonder draadje muziek te luisteren :p
Ook het bellen zo (anders doppies uit, ding opnemen oid? abbo loopt nog niet :+)

nog 1 vraagje, kan je er ook fm radio mee luisteren? Of heb je dan alleen de keuze tussen bedraad of luidspreker (wat je nu i.i.g. hebt met gewone dopjes).
hmm, anders altijd nog tuninfm natuurlijk....

Nog meer mensen met ervaringen?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:39
ThIjMeNL schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 01:04:
het ene moment reageert die normaal, andere moment heeft die een eigen wil.
de qwuerty toetsenbord lijk mij nu ineens niet goed afgesteld.
Als ik contacten wil toevoegen aan me contactenbalk reageert die niet en krijg ik errors te zien, als ik die thema heb geselecteerd kan ik ook geen contacten of telefoon selecteren. contactenbalk doet het helemaal niet.
ik heb V 21.0.025 opnieuw geïnstalleerd maar still same problem-_-
hij vindt ook nog steeds geen update...
Volgens mij heb ik deze vraag een pagina terug ook al beantwoord, maar goed...
De cijfertjes die je ziet is debug informatie van een of andere 3rd party application. Je hebt een 3rd party application op je telefoon geinstalleerd die dit veroorzaakt. Het is moeilijk te zeggen welke, want er zijn er een aantal die dit veroorzaken.
Ik zou zeggen begin ze 1 voor 1 te uninstallen en je komt er vanzelf achter welke het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook tmobile abo en kon gewoon ota updaten. Je krijgt in het updatemenu, tenminste bij mij, 2 opties of serverprofielen denk ik: nokia en tmobile. Via nokia heb ik kunnen updaten. Via tmobile lukte het me ook niet, gaf hij aan, verbindingsfout. Serverprofiel van tmobile is niet gecofigureerd maar ik kreeg het ook niet voor elkaar om dat zelf te doen. Maar die van nokia gaat prima, maar dat lukt bij jou dus niet?
Schmoove schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:15:
[...]

Volgens mij heb ik deze vraag een pagina terug ook al beantwoord, maar goed...
De cijfertjes die je ziet is debug informatie van een of andere 3rd party application. Je hebt een 3rd party application op je telefoon geinstalleerd die dit veroorzaakt. Het is moeilijk te zeggen welke, want er zijn er een aantal die dit veroorzaken.
Ik zou zeggen begin ze 1 voor 1 te uninstallen en je komt er vanzelf achter welke het is.
Juist, ff terug lezen...
lauw8 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:12:

Edit: mijn reactie staat per ongeluk bovenaan. Ik zit dit op de telefoon in de tuin te typen maar dit blijft lastig omdat je in het schermpje op de telefoon niet echt makkelijk naar de plek kan gaan waar je moet typen....

By the way, in mijn screenprotector zitten nu zoveel krasse dat ik hem eraf ga halen. Maar eerst maar even een telefoonsok maken

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm, dat ziet er leuk uit. Nog geen kinetisch scrollen, maar dat zijn we inmiddels al gewend he;)
Werkt deze beter dan opera mini? Die vond ik ook handig, maar vloog er steeds uit. Hopelijk met deze beter.
Vraagje, weet je ook hoe je de bookmarks uit de gewone browser kunt overzetten naar deze?
Propane schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 02:22:
Even een crosspost uit het i8910 topic aangezien dit een programma voor S60v5 en de 5800 en N97 dus ook worden ondersteund:

Voor de liefhebbers, ik kwam deze browser tegen:

http://www.digia.com/C2256FEF0043E9C1/0/405001847

Features:

[...]

Heb er net even een minuut of 5 mee zitten spelen en er zit een gelikte interface op (fullscreen browsen met terug knop, wat een genot :P). Tevens had ik het idee dat het sneller ging dan met de standaard browser.

Directe link:

https://support.digia.com...&name=Digia@Web_2.0.2.sis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoeiWoei
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08-2023
hmmm sinds de nieuwe firmware(30.0.0.11 ofzoiets?) heb ik dat in mijn sms afleverings rapporten menu de namen van nummers uit mijn telefoonboek niet meer worden weergeven en ook dat de tijd 2 uur voorloopt , hebben andere mensen hier ook last van? :) het is niet heel erg storent maar vondt het wel vreemd en het kan natuurlijk duidden op een groter probleem :)

Voor de rest ben ik super tevreden met de nieuwe firmware, telefoon is sneller en applicaties crashen veel minder :) Daarnaast ben ik ook heel blij dat nokia nog steeds een sobere interface heeft en niet een iphone achtige candy uitstraling, die ik toch echt niet serieus kan nemen en waar aan ik me erger :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Laatst online: 30-09 13:10
Als je je productcode hebt gewijzigd moet je wel eerst via je PC de v21 Firmware opnieuw laten installeren (hierdoor heb je een non-branded versie ervan). Hierna kan je via FOTA de v30 firmware installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:35:
ik heb ook tmobile abo en kon gewoon ota updaten. Je krijgt in het updatemenu, tenminste bij mij, 2 opties of serverprofielen denk ik: nokia en tmobile. Via nokia heb ik kunnen updaten. Via tmobile lukte het me ook niet, gaf hij aan, verbindingsfout. Serverprofiel van tmobile is niet gecofigureerd maar ik kreeg het ook niet voor elkaar om dat zelf te doen. Maar die van nokia gaat prima, maar dat lukt bij jou dus niet?

[...]

Juist, ff terug lezen...
[...]

Edit: mijn reactie staat per ongeluk bovenaan. Ik zit dit op de telefoon in de tuin te typen maar dit blijft lastig omdat je in het schermpje op de telefoon niet echt makkelijk naar de plek kan gaan waar je moet typen....

By the way, in mijn screenprotector zitten nu zoveel krasse dat ik hem eraf ga halen. Maar eerst maar even een telefoonsok maken
Ik heb geen Nokia serverprofiel, alleen die van T-Mobile.

Heb ook al via de instel-wizard geprobeerd om het voor elkaar te krijgen, maar dat lukt ook niet want daarmee maak ik alleen maar dat T-Mobile serverprofiel aan.

Enig idee hoe ik het Nokia serverprofiel er dan op krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
lauw8 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:01:
[...]

Ik heb geen Nokia serverprofiel, alleen die van T-Mobile.

Heb ook al via de instel-wizard geprobeerd om het voor elkaar te krijgen, maar dat lukt ook niet want daarmee maak ik alleen maar dat T-Mobile serverprofiel aan.

Enig idee hoe ik het Nokia serverprofiel er dan op krijg?
TifKag in "Nokia 5800 Tube - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Weet er iemand een goed gratis programma voor het "weer".

Ik heb tot nu Accuweather en Weatherbug uitgeprobeerd, maat het irritante bij deze apps is dat deze ondanks dat ze het weer voor 5 dagen downloaden, dit niet onthouden, zodat ze bij elke opstart het weer opnieuw willen downloaden.

Handy weather onthoud wel zijn instellingen, maar...ik vind 24.95 per jaar wel een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
TifKag schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:47:

Ik heb tot nu Accuweather en Weatherbug uitgeprobeerd, maat het irritante bij deze apps is dat deze ondanks dat ze het weer voor 5 dagen downloaden, dit niet onthouden, zodat ze bij elke opstart het weer opnieuw willen downloaden.
Psiloc Handy Weather is een fijn progje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 13:12
Die psiloc gebruik ik dus ook, al vanaf mijn e71 die niet beviel, maar ook op de n5800 doet ie het prima!

fijn progje!

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handy weather onthoud wel zijn instellingen, maar...ik vind 24.95 per jaar wel een beetje overdreven.
Ik snap het niet helemaal, ik gebruik ook accuweather en ben er tevreden over. Hij vraagt wel elke keer verbinding bij het opstarten, maar dan zijn de gegevens wel meteen actueel... Toch? Mijn woonplaats onthoudt'ie ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Is inderdaad heel mooi, maar wil alleen verbinden via GPRS en niet via WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:52:
[...]

Ik snap het niet helemaal, ik gebruik ook accuweather en ben er tevreden over. Hij vraagt wel elke keer verbinding bij het opstarten, maar dan zijn de gegevens wel meteen actueel... Toch? Mijn woonplaats onthoudt'ie ook gewoon.
Is maar goed dat we niet allemaal dezelfde voorkeuren hebben, anders liepen we allemaal achter dezelfde vrouw aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
Dat heeft me een stuk verder geholpen. Maar kennelijk heb ik het wachtwoord niet goed ingevuld, want hij geeft aan dat het server-id of wachtwoord niet goed is.
Nu kan ik het Nokia server profiel niet meer aanpassen, omdat hij niet in de lijst staat van serverprofielen. Verder kan ik hem wel kiezen als ik ga controleren op updates. Lekker vaag dus. Een nieuw goed server profiel kan ik ook niet aanmaken, want dan zegt ie dat de Server-ID al is gebruikt.

Wie of wie kan mij helpen om het "verborgen" Nokia server profiel te bewerken/verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:38:
Ik zou persoonlijk wel aanspraak maken op garantie ...
Ik normaliter ook, maar als ik hem opstuur naar telfort en zij zeggen dat het niet onder de garantie valt, moet ik, tenzij ik de operatiekosten (die waarschijnlijk duurder zullen) accepteer, 40,- aan onderzoekskosten betalen..
Ik fiets vandaag wel even naar een care point, kijken of het echt niet onder de garantie valt en anders gewoon daar laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TifKag schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:22:
[...]

Is maar goed dat we niet allemaal dezelfde voorkeuren hebben, anders liepen we allemaal achter dezelfde vrouw aan :)
Of man :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 13:12
TifKag schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:20:
[...]

Is inderdaad heel mooi, maar wil alleen verbinden via GPRS en niet via WiFi
Euhmm, niet helemaal. bij mij draait ie gewoon op wi-fi hoor. O-)

Ik heb wel bij verbindinginstellingen, voorkeuren de gprs eruit geflikkerd, zodat alleen wi-fi erin staat en meer niet.

Nu draait ook psiloc gewoon via wi-fi

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
vegtem schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:29:
[...]

Euhmm, niet helemaal. bij mij draait ie gewoon op wi-fi hoor. O-)

Ik heb wel bij verbindinginstellingen, voorkeuren de gprs eruit geflikkerd, zodat alleen wi-fi erin staat en meer niet.

Nu draait ook psiloc gewoon via wi-fi
Bij mij nu ook :) :)

Ik heb psiloc een mailtje gestuurd, en kreeg binnen 10 minuten een mailtje terug, waar het onderstaande in stond.
---------------------------------
Please launch the application and choose Options >> Settings >> Application Settings (wrench and screwdriver icon) for connection configuration.

Ook weer opgelost, en is stukken mooier en handiger dan Accuweather (Naar mijn mening dan) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09-2024
lauw8 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:33:
[...]

Dat heeft me een stuk verder geholpen. Maar kennelijk heb ik het wachtwoord niet goed ingevuld, want hij geeft aan dat het server-id of wachtwoord niet goed is.
Nu kan ik het Nokia server profiel niet meer aanpassen, omdat hij niet in de lijst staat van serverprofielen. Verder kan ik hem wel kiezen als ik ga controleren op updates. Lekker vaag dus. Een nieuw goed server profiel kan ik ook niet aanmaken, want dan zegt ie dat de Server-ID al is gebruikt.

Wie of wie kan mij helpen om het "verborgen" Nokia server profiel te bewerken/verwijderen?
Batterij verwijderen 5 minuten.
Daarna een reset doen.
Daarna profiel opnieuw invoeren (is dan nl. weg)
Ik had hetzelfde probleem. Zo is het bij goed gekomen na een typ-fout (http ipv https ingetypt bij server-adres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook nog met 2 problemen:

1. de POP3/IMAP mail wordt niet opgehaald, en moet constant van de server komen. Rete irritant, duurt lang voordat je de mail kan lezen.
2. Als ik bij de toegangspunt 'Internet' 2 verbindingsmogelijkheden heb (Wifi als 1 en GPRS als 2) dan haalt ie de mail niet op buiten bereik van de Wifi :( Ondanks dat ik zeg dat hij toegangspunt Internet moet gebruiken. Irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 17:11:

2. Als ik bij de toegangspunt 'Internet' 2 verbindingsmogelijkheden heb (Wifi als 1 en GPRS als 2) dan haalt ie de mail niet op buiten bereik van de Wifi :( Ondanks dat ik zeg dat hij toegangspunt Internet moet gebruiken. Irritant!
Is heel eenvoudig op te lossen.

Verplaats de GPRS verbinding van Internet naar WAP, en zet hem op Prio 1, en zet bij alle verbindingen "na bevestiging" aan.

Dan zou je moeten kunnen kiezen tussen WiFi en GPRS.

[ Voor 12% gewijzigd door TifKag op 06-08-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
Ik lees echter in die bewuste (download-) topic dat het weer alleen in beeld komt wanneer je een agenda punt hebt geactiveerd.

under settings, there is a choice 'weather on main screen'.
but it does not work on 5800.
anyone found a solution?

***edit*** the weather will appear as a calendar entry on today

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
lauw8 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:33:
[...]

Hm ik hoefde na het installeren van de non-branded firmware niks te veranderen aan de serverprofielen. Standaard was de Nokia variant ingesteld.
Bij mij was het voldoende om na de non-branded v21 een update scan via FOTA te doen om een nieuwere versie te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
Begrijp ik het goed dat Nokia Maps tegenwoordig OVI Maps heet ?
http://europe.nokia.com/explore-services/maps

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
Nah, kon niet wachten op antwoord :+

Via deze url en software kan je je maps boeltje updaten tot versie 3.0 !!
http://europe.nokia.com/explore-services/maps/download-maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

vandaag heb ik een extra kabeltje gehaald voor m'n 5800 en nu kan ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2435/3795571903_b49a63558d.jpg

Het beeld op een ouderwetse beeldbuis tv is verbazingwekkend goed. Je kan de 5800 ook instellen op breedbeeld. :)

Wat je nodig hebt is een jack naar 3 keer tulp. Hoeft niet van Nokia te zijn, je kan het kabeltje bij elke audio/video zaak wel krijgen.

And that's it!

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TifKag schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:50:
[...]

Bij mij nu ook :) :)

Ik heb psiloc een mailtje gestuurd, en kreeg binnen 10 minuten een mailtje terug, waar het onderstaande in stond.
Please launch the application and choose Options >> Settings >> Application Settings (wrench and screwdriver icon) for connection configuration.

Ook weer opgelost, en is stukken mooier en handiger dan Accuweather (Naar mijn mening dan) _/-\o_
Ja ik vind het ook een leuke, ofwel mooiere. In de ovi store zag ik ook nog twee weerappl. Waaronder gratis weatherbug, voor wie toch iets anders wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 17:08
deepbass909 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:15:
vandaag heb ik een extra kabeltje gehaald voor m'n 5800 en nu kan ik dit:
[afbeelding]

Het beeld op een ouderwetse beeldbuis tv is verbazingwekkend goed. Je kan de 5800 ook instellen op breedbeeld. :)

Wat je nodig hebt is een jack naar 3 keer tulp. Hoeft niet van Nokia te zijn, je kan het kabeltje bij elke audio/video zaak wel krijgen.

And that's it!
Dat kabeltje zat bij mij er gewoon bijgeleverd hoor.. Bij jou niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Pumanike schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 00:31:
[...]

Dat kabeltje zat bij mij er gewoon bijgeleverd hoor.. Bij jou niet dan?
bij mij zat het ook in de doos
gelijk de eerste dag uitgetest en het werkt prima

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bij mij niet... Ik vond het eigenlijk ook al raar. Maar goed, voor 6 en halve euro ga ik niet moeilijk lopen doen.
Als je een goede mp4 afspeelt, ziet het er ook nog heel acceptabel uit, dus ik denk dat ik m'n 5800 voortaan maar ga gebruiken voor m'n internet downloads.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:12
Ook bij mij (Hi abo verlenging) zat het kabeltje er gewoon bij. Ook leuk om foto's te laten zien, werkt prima en geeft beeld ook goed weer vind ik zelf. :)

Nog even een leuke film downloaden als MP4 of als RMV (real audio) of een stukje film om het eens te testen op onze nieuwe "tuin-tv"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:49
Tuin tv?
Foto's? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TifKag schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 17:29:
[...]

Is heel eenvoudig op te lossen.

Verplaats de GPRS verbinding van Internet naar WAP, en zet hem op Prio 1, en zet bij alle verbindingen "na bevestiging" aan.

Dan zou je moeten kunnen kiezen tussen WiFi en GPRS.
Ja, maar dan moet ik elke keer kiezen. En hij haalt elk uur op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:22:
[...]

Ja, maar dan moet ik elke keer kiezen. En hij haalt elk uur op :D
Het is helaas niet mogelijk om de phone automatisch een andere verbinding te laten kiezen, als je geen WiFi bereik hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
Iemand al ondervonden dat na installatie Nokia PC SUITE ongevraagd een extensie in Firefox installeert ? (zie add-ons)
Ik wel en hij werkt niet eens. lol. Niet compatible met Firefox 3. PLUS JE KAN HEM NIET DELETEN!

Anyway, zo delete je de extensie:
To remove the PCSync Firefox Extension if you want, by removing the registry key bkmrksync@nokia.com ( from HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Mozilla\Firefox\extensions) and by deleting the folder bkmrksync (usually installed in C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 7\bkmrksync). Also, check the extensions.rdf file related to the Mozilla Firefox Extensions and remove any PCSync references completely.http://hertenberger.co.za/?p=1386

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:56:
Bij mij niet... Ik vond het eigenlijk ook al raar. Maar goed, voor 6 en halve euro ga ik niet moeilijk lopen doen.
Als je een goede mp4 afspeelt, ziet het er ook nog heel acceptabel uit, dus ik denk dat ik m'n 5800 voortaan maar ga gebruiken voor m'n internet downloads.
Bedoel je dat je op de telefoon gaat downloaden ipv. Op de pc? Zoja dan ben ik beieuwd via welke progs. Je dat doet, of dat je een hint kunt geven, want als het net zo snel gaat als op de pc is dat naruurlijk wel interessant.

Met zip.bestanden zal het vast problematisch zijn, want die gevev, bij mij althans, problemen op de telefoon. Ipv te dowloaden, opent'ie het bestand of zo en krijg ik allemaal rare tekens in mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
Weet iemand een goedkoop adres voor aanschaf kabeltje om toestel in auto op te laden ?
Vind deze nogal duur:
http://www.pdashop.nl/acc...5800-xpressmusic-red.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Rolandje schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:30:
Weet iemand een goedkoop adres voor aanschaf kabeltje om toestel in auto op te laden ?
Vind deze nogal duur:
5 seconden op Google:
http://www.bol.com/nl/p/t...05000005904396/index.html

Dit is ook niet echt de moeilijkste opdracht... een beetje moeite mag ook wel.
TifKag schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:12:
[...]

Het is helaas niet mogelijk om de phone automatisch een andere verbinding te laten kiezen, als je geen WiFi bereik hebt
Ow??? Ik heb ingesteld dat mijn 5800 elk half uur op email controleerd, en als ik thuis ben pakt hij gewoon de WiFi en als ik weg ben de GPRS verbinding, helemaal automatisch.

Ik bij de mailbox instellingen opgegeven dat hij de standaarverbinding moet gebruiken. Bij de "Bestemmingen, Internet" staan m'n WiFi verbindingen boven in de lijst (op 1 m'n eigen netwerk en op 2 dat van een vriend) en op 3 staat T-Mobile Internet. Zodra ik binnen bereik van 1 van de 2 WiFi netwerken, pakt m'n 5800 standaard deze WiFi verbindingen voor een internet verbinding.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:10:
[...]

Bedoel je dat je op de telefoon gaat downloaden ipv. Op de pc? Zoja dan ben ik beieuwd via welke progs. Je dat doet, of dat je een hint kunt geven, want als het net zo snel gaat als op de pc is dat naruurlijk wel interessant.

Met zip.bestanden zal het vast problematisch zijn, want die gevev, bij mij althans, problemen op de telefoon. Ipv te dowloaden, opent'ie het bestand of zo en krijg ik allemaal rare tekens in mijn scherm.
Ik zei het wat krom. Natuurlijk download ik op m'n vaste lijn (4Mbit thuis tegen 384kbit mobiel), maar voor het afspelen kan ik nu net zo makkelijk m'n gsm pakken en die in m'n tv/receiver prikken. Met een 8GB µSD kaartje heb ik ook genoeg ruimte een film van behoorlijke kwaliteit op te kunnen slaan.
Nu alleen nog zorgen dat m'n kaartlezer het weer doet, want data overdracht via de telefoon is wel erg traag vergeleken met een kaartlezer...

Ik heb trouwens nog wel een klein probleempje met internet, en dat is dat hij soms T-Mobile MMS als verbinding wil pakken, ipv T-Mobile internet... En kan krijg dat niet veranderd...

En nog een kort vraagje over het update van de software. Mijn 5800 blijft roepen dat er geen update's beschikbaar zijn, terwijl hij nog steeds op versie 21 zit... Nu wil ik de product-code aan gaan passen, maar kan dit met NSU? Die heb ik in het verleden namelijk ook gebruikt op mijn N78.

[ Voor 9% gewijzigd door deepbass909 op 07-08-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm12
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-10 22:17
deepbass909 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:34:
En nog een kort vraagje over het update van de software. Mijn 5800 blijft roepen dat er geen update's beschikbaar zijn, terwijl hij nog steeds op versie 21 zit... Nu wil ik de product-code aan gaan passen, maar kan dit met NSU? Die heb ik in het verleden namelijk ook gebruikt op mijn N78.
even bellen met Nokia leverde het volgende op: ik zelf heb een roemeense telefoon welke nog niet van nieuwe firmware voorzien kan worden.. ik moest maar gewoon wachten tot mijn product code geaccepteerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 22:30
Tja, dat is het nadeel als je hem bij de goedkoopste internetaanbieder koopt. De lagere prijs moet toch ergens vandaan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb hem officieel via de T-Mobile shop, en hij is ook branded. Ik krijg een T-mobile animatie bij het opstarten en afsluiten van de gsm en internet heet w'n'w (web'n'walk), waarschijnlijk duurt het daarom langer.

Ik heb alleen nu ruzie met het compatibiliteits keyboard dat je krijgt als je een niet "touch geactiveerde" app start. Ik wil de Reisplanner Xtra van de NS gebruiken, maar ik moet daarvoor tekstinvoer hebben. Hoe krijg ik dat voor elkaar??? Het is mij 1 keer bij toeval gelukt, maar het lukt me nu niet meer om een tekstinvoer scherm te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind deze nogal duur:
Heb er zelf 1 van de Phonehouse. Wel een eigen merk maar deze doet het perfect.
Koste 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Vind deze nogal duur:
Bij de Action gekocht voor 95 cent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09 10:07
ik heb sinds vandaag de 5800en ingesteld voor @gmail
maar krijg steeds oude berichten op mijn mobiel die ik al lang heb gelezen
als ik ze verwijderd en op nieuw inlog krijg ik weer een lading van 30 berichten .
graag info hoe ik dit kan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Vind deze nogal duur:
enige plek waar je dat serieus goedkoop kan krijgen is DealExtreme, HongKong China.
Ik bestel er regelmatig en heb op het moment een auto-oplader en windowmount voor mn 5800 in bestelling staan.

Om precies te zijn deze items:
DX SKU 15950 - Oplader N90/N95
DX SKU 22814 - Windshield Swivelmount voor Nokia 5800

Alternatieve oplader zou b.v. de DC4 zijn (die in jouw link staat) en daar heeft DX ook een kloon van.
DX SKU 7273 - Nokia DC-4 compatible charger

En ja, die prijzen zijn incl transport. Levertijd is wel meestal een week of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:29:
[...]

Ik heb hem gekocht op de markt in Amsterdam voor € 5,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harm12 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:41:
[...]

even bellen met Nokia leverde het volgende op: ik zelf heb een roemeense telefoon welke nog niet van nieuwe firmware voorzien kan worden.. ik moest maar gewoon wachten tot mijn product code geaccepteerd werd.
IK heb ook een 'goedkope internetwinkeltelefoon' en wel uit Italie maar ik kon wel direct de update ota vinden en binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind deze nogal duur:
3 euro bij de blokker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:25:
Ik heb hem officieel via de T-Mobile shop, en hij is ook branded. Ik krijg een T-mobile animatie bij het opstarten en afsluiten van de gsm en internet heet w'n'w (web'n'walk), waarschijnlijk duurt het daarom langer.

Ik heb alleen nu ruzie met het compatibiliteits keyboard dat je krijgt als je een niet "touch geactiveerde" app start. Ik wil de Reisplanner Xtra van de NS gebruiken, maar ik moet daarvoor tekstinvoer hebben. Hoe krijg ik dat voor elkaar??? Het is mij 1 keer bij toeval gelukt, maar het lukt me nu niet meer om een tekstinvoer scherm te krijgen...
Bedoel je iets als virtualkey? Ik krijg het niet voor elkaar met al die cert.problemen maar als je iets weet om meer knoppen te kunnen 'maken' ook bijv. Bij tunin.fm (volume kun je niet wijzigen, erg onhandig) , dan zou ik dit graag horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik toch bij accuweather blijf. Die downloadt wel steeds opnieuw, maar dan heb je wel de meest recente gegevens en om te weten of ik zonder paraplu ergens heen kan vind ik wel heel handig.
Of zie ik iets bijzonders over het hoofd wat AW niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 16:04
T-Mobile MobileTV werkt!

Had niemand me dat ff kunnen vertellen? O-)

Werkt vrij behoorlijk en met mijn bijgeleverde drietulp--jack ook op mijn standaard beeldbuis. En toen ik het net voor het eerst werkend had zat ik qua bereik nog niet helemaal optimaal, maar straks ga ik echt genieten!

Eerst moest ik nog ff naar huis met mijn I-Tech blueband stereo bluetooth hoofdtelefoon, en da's lekker fietsen. Kwaliteit is echt goed genoeg en geen gedonder met draadjes. Het ding doet langer met z'n batterij dan de telefoon. Ben trouwens absoluut niet ontevreden met de batterijduur van de foon, want die is nooit minder dan twee dagen (inclusief zwaar bluetooth muziek en veel internet).

v30 geeft naar mijn gevoel iets meer gui traagheid en iets meer applicatieinstabiliteit. Dat alles ook na een volledige reset. Alles bij alles ben ik wel blij dat ik sindsdien blijkbaar mobiletv heb :-)

Over de psiloc weerapp. Tot de nokia 5800 een homescreen heeft voor widgets is de manier van weergeven via de kalender wel ongeveer de enige manier.

[ Voor 0% gewijzigd door wheez50 op 08-08-2009 01:25 . Reden: zpelfaudt... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn muziek niet meer naar mijn muziekbibliotheet sturen, er staan wel nummers op de geheugenkaart, maar niet in de bibliotheek en ze komen er ook niet meer in.

wie kan mij helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:39
pa3fap schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:15:
ik heb sinds vandaag de 5800en ingesteld voor @gmail
maar krijg steeds oude berichten op mijn mobiel die ik al lang heb gelezen
als ik ze verwijderd en op nieuw inlog krijg ik weer een lading van 30 berichten .
graag info hoe ik dit kan veranderen
Heb je in Gmail speciale lab features voor IMAP aan staan? Ik had een hoop ellende met Gmail via IMAP omdat ik die lab features aan had gezet. De IMAP gerelateerde features uitgezet en alles werkte weer prima.
Als je via POP de mail ophaalt, overweeg het dan via IMAP te doen, werkt beter (mist lab features uit in Gmail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

wheez50 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 01:22:
T-Mobile MobileTV werkt!

Had niemand me dat ff kunnen vertellen? O-)

Werkt vrij behoorlijk en met mijn bijgeleverde drietulp--jack ook op mijn standaard beeldbuis. En toen ik het net voor het eerst werkend had zat ik qua bereik nog niet helemaal optimaal, maar straks ga ik echt genieten!

Eerst moest ik nog ff naar huis met mijn I-Tech blueband stereo bluetooth hoofdtelefoon, en da's lekker fietsen. Kwaliteit is echt goed genoeg en geen gedonder met draadjes. Het ding doet langer met z'n batterij dan de telefoon. Ben trouwens absoluut niet ontevreden met de batterijduur van de foon, want die is nooit minder dan twee dagen (inclusief zwaar bluetooth muziek en veel internet).

v30 geeft naar mijn gevoel iets meer gui traagheid en iets meer applicatieinstabiliteit. Dat alles ook na een volledige reset. Alles bij alles ben ik wel blij dat ik sindsdien blijkbaar mobiletv heb :-)

Over de psiloc weerapp. Tot de nokia 5800 een homescreen heeft voor widgets is de manier van weergeven via de kalender wel ongeveer de enige manier.
Hey thnx! Da's dezelfde als de nokia bh 501 als ik het goed heb. (hoe geef je trouwens een return met handschrift?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdnes
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 21:21
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 07:09:
Ik kan mijn muziek niet meer naar mijn muziekbibliotheet sturen, er staan wel nummers op de geheugenkaart, maar niet in de bibliotheek en ze komen er ook niet meer in.

wie kan mij helpen???
Zoals al een aantal eerder vermeld:
Open de muziek speler en kies onder opties voor bibliotheek vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Nu online
Hey,

Weet iemand toevallig wat de juiste productcode is voor een Nederlandse Nokia 5800 Blue ?

Alvast bedankt.

Mvg,
Mixpower

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Mixpower schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:35:
Hey,

Weet iemand toevallig wat de juiste productcode is voor een Nederlandse Nokia 5800 Blue ?

Alvast bedankt.

Mvg,
Mixpower
Die zijn er meerdere, kijk even onder je batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb opera mini op mijn telefoon geinstalleerd. Werkt perfect als er gebruik wordt gemaakt van het draadloze netwerk, maar krijgt geen verbinding via 3G (Vodafone netwerk). Ik krijg een time-out te zien. De nokia browser werkt overigens wel gewoon.

In de opera mini configuratie heb ik al geprobeerd om het protocol te veranderen in HTTP ipv socket, maar dit mocht ook niet baten. Iemand enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Boomerang op 08-08-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
Bedankt allen voor het opgeven van een goedkoop adres inzake het kabeltje om de foon in de auto te opladen!!!
Ik ga ze nu even doornemen om uiteindelijk tot koop over te gaan Afbeeldingslocatie: http://www.kolobok.us/smiles/standart/acute.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Nu online
TifKag schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:32:
[...]

Die zijn er meerdere, kijk even onder je batterij
Dat snap ik, alleen het probleem is dat ik een UK Versie heb.
Dus mocht hier iemand zijn met een 5800 Blue NL versie zou ik graag zijn of haar productcode willen.

Alvast bedankt.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 16:04
Boomerang schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:59:
Ik heb opera mini op mijn telefoon geinstalleerd. Werkt perfect als er gebruik wordt gemaakt van het draadloze netwerk, maar krijgt geen verbinding via 3G (Vodafone netwerk). Ik krijg een time-out te zien. De nokia browser werkt overigens wel gewoon.

In de opera mini configuratie heb ik al geprobeerd om het protocol te veranderen in HTTP ipv socket, maar dit mocht ook niet baten. Iemand enig idee?
Waarschijnlijk ofwel de vodafone live proxy ofwel ... de vodafone live whatever dat met je verbinding klooit . Veel over te vinden als je google gebruikt. Ikzelf heb tmobile (gebruik proxy niet en versneller ook niet en alles is ok).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
Dacht dat ze bij Bol.com alleen maar boeken en cd's hadden :+
Maar ik heb toch aldaar de bestelling geplaatst. Wat een prijsverschil zeg: 10,- in verhouding tot 29 euri !!!!!!! pfff
En ja laten bezorgen is gewoon heerlijk als je lui bent :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
McKaamos schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:21:
[...]

enige plek waar je dat serieus goedkoop kan krijgen is DealExtreme, HongKong China.
Ik bestel er regelmatig en heb op het moment een auto-oplader en windowmount voor mn 5800 in bestelling staan.

Om precies te zijn deze items:
DX SKU 15950 - Oplader N90/N95
DX SKU 22814 - Windshield Swivelmount voor Nokia 5800

Alternatieve oplader zou b.v. de DC4 zijn (die in jouw link staat) en daar heeft DX ook een kloon van.
DX SKU 7273 - Nokia DC-4 compatible charger

En ja, die prijzen zijn incl transport. Levertijd is wel meestal een week of 2.
Wauw dat ze voor die prijzen ook nog eens bezorgen. En daar hoef je verder ook geen douane- of btw kosten over te betalen ? Tja je hoort weleens van die spookverhalen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben momenteel ook aan het experimenteren met de Nokie 5800. Een paar dingen kan ik echter niet vinden. Zo kan ik nergens in het menu het contrast/helderheidsinstellingen vinden om het scherm aan te passen. Buiten zie ik namelijk vrij weinig op het scherm.
Daarnaast ben ik bezig met Garmin XT. Het werkt , maar ik heb geen spraak. Ik moet dus vanaf het schermpje navigeren. Blijkbaar zijn de taalbestanden niet geinstalleerd. Hebben andere mensen dit toevallig ook? Sowieso valt Garmin mij behoorlijk tegen. De contrasten die worden gebruikt zeer matig. Zo is bijvoorbeeld een snelweg rood, en de route die je moet volgen roze. Het verschil is amper te zien. Ook heeft het programma de neiging te ver uit te zoomen, waardoor je niet meer ziet waar je rijdt.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb zojuist zelf een oplossing gevonden voor het probleem bij het ontbreken van de spraak/audio bij Garmin. Installeer Garmin Mobile XT Support Files op van site:
http://www8.garmin.com/su....jsp?product=010-11034-00
Komt van Garmin zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom net van vakantie terug in NL, ga ff m'n mailtjes checken (ca. 40). Daarna m'n Nokia megatraag en ik ben al mijn contacten kwijt. Heeft iemand anders dit ook al gehad en weet iemand ms hoe dit kan? Ik heb ws wel een backup maar als me dit in het buitenland gebeurt ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Rolandje schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:57:
[...]

Wauw dat ze voor die prijzen ook nog eens bezorgen. En daar hoef je verder ook geen douane- of btw kosten over te betalen ? Tja je hoort weleens van die spookverhalen... :?
Dat gaat prima hoor, dan heb je het binnen 2 weken in huis. De waarde van wat je besteld is laag genoeg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Rolandje schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:57:
[...]

Sowieso mag je tot 150 euro (sinds 01-12-08, eerder max 45 euro) kostenvrij importeren ;)
En nee, ik heb nog nooit extra hoeven te betalen voor pakjes van DX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
@McKaamos
@VariX

Bedankt voor jullie antwoorden. Het is echt wel de moeite waard, zeker als je kijkt naar de prijzen van screenprotectors! Wat een verschil zeg.

Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Mixpower schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:36:
[...]

Dat snap ik, alleen het probleem is dat ik een UK Versie heb.
Dus mocht hier iemand zijn met een 5800 Blue NL versie zou ik graag zijn of haar productcode willen.

Alvast bedankt.
De enige die ik zo snel kon vinden was
0580640: 5800 RM-356 NLCV BLUE v1_COLOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Heeft iemand een idee hoe ik meer dan 4 toepassingen in het hoofdscherm kan zetten? Bijvoorbeeld twee rijen met applicaties, en een rij met snelkeuzes. Ik vind het vreemd dat een combinatie van toepassingen en contacten niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
wcduck schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 09:57:
Heeft iemand een idee hoe ik meer dan 4 toepassingen in het hoofdscherm kan zetten? Bijvoorbeeld twee rijen met applicaties, en een rij met snelkeuzes. Ik vind het vreemd dat een combinatie van toepassingen en contacten niet mogelijk is.
Dat kan niet. Misschien wel met de volgende firmware-update, omdat die er voor zorgt dat de 5800 hetzelfde hoofdscherm krijgt als de 5530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
wcduck schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 09:57:
Dat kan wel met een super gaaf werkende app. die ik op m'n Samsung i8910HD heb draaien :)
Dit gaat dus ook zonder problemen op je 5800 ;)
Kijk ff op deze link daar staat Handy Shell tussen.

http://images.dailymobile...-i8910-hd-omnia-hd-39.jpg

De foto is een combinatie van de 2 apps. Handy Shell + Handy Weather.
Je kan ze eerst 14 dagen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mixpower schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:35:

Productcode Blauw, Euro2 BLUE BENE 0570027
Productcode Rood, Euro2 RED BENE 0570026

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rolandje schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 00:34:
@McKaamos
@VariX

Bedankt voor jullie antwoorden. Het is echt wel de moeite waard, zeker als je kijkt naar de prijzen van screenprotectors! Wat een verschil zeg.

Thnx :)
De screenprotector heb ik er na een maand weer afgehaald, waardeloos. Het zag er leuk uit, maar er kwamen steeds meer krassen in, ook al ben ik supervoorzichtig. Zelfs met de stylus en plectrum. Maar voor nog geen euro was het leuk om te proberen. Maar ik weet niet of ik zo snel weer iets koop daar. Ik ben bang dat ik net zo snel krassen krijg in het echte scherm, dan in die screenrpotector. Durf nu dus helemaal niet meer te schuiven met iets anders dan alleen mijn vingers. Aantippen doe ik wel met de stylus of het plectrum.
Ziet er heel leuk uit, maarree... is dit niet voor onze grote concurrent de I-ph...???
Ik zou zoiets voor de nokia 5800 heel gaaf vinden en heb daar best een paar euro's voor over.

Nog een vraag aan iemand die het voor elkaar heeft gekregen na een update naar v30, en een harde reset, dat er een e-mailnotificatie in het hoofdscherm staat.
Kan iemand misschien hieronder met me nalopen of ik hier iets niet goed heb ingevuld?
Ga naar: Berichten --> e-mailbox naar keuze (bijv. 'thuis') --> opties --> e-mailinstellingen:
-gebruikersinstellingen --> melden bij nieuwe e-mail: AAN
-instellingen voor ophalen: berichten en bijlagen
-automatisch ophalen --> e-mailwaarschuwingen: uitgeschakeld, en e-mail ophalen: uitsl. eigen netwerk, en: ophaaldagen: elke dag, etc.

Of moet ik ergens anders in de telefoon iets instellen wat betreft deze notificatie???

Ik heb daarnaast ingesteld: instellingen --> persoonlijk --> startscherm --> startschermthema --snelkoppelingsbalk. En: (menu terug) startscherm --> alle 5 opties aangevinkt (snelkoppelingen, zoeken, muziekspeler, radio, agenda). Bij snelkoppelingen (ikonen die je op homescreen ziet) heb ik gewoon 4 appl. gezet die ik leuk vind om snel te kunnen openen, geen e-mailgerelateerde dingen.

Ik hoop dat iemand voor mij de oplossing heeft, zou het toch leuk vinden om deze notificatie te zien!
B.v.d!!
Pagina: 1 ... 26 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic