Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
ik denk dat het goedkoper is als je het zelf doet
ik zou het ook zelf doen en niet door nokia zelf
↓ volgende bericht hieronder ↓
ik denk van wel ben niet zeker maar het tweede is volgens mij enkel het glasje en het toutch paneel terwijl het eerste het scherm is
Lol ja, dat weet ik zelf ook welgellimo schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 09:55:
[...]
ik denk van wel ben niet zeker maar het tweede is volgens mij enkel het glasje en het toutch paneel terwijl het eerste het scherm is
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
dan kun je het beste toch maar door nokia laten doen.SkyStreaker schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 10:06:
[...]
Lol ja, dat weet ik zelf ook welAlleen ik weet dus niet of het touchpanel ook een glaasje d'r onder heeft. En ik wil hem niet nu al helemaal demonteren om d'r achter te komen.
Demonteren is niet zo'n ramp hoor. Ik heb het eergisteren 3 keer gedaan en het is echt een eitje.SkyStreaker schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 10:06:
[...]
Lol ja, dat weet ik zelf ook welAlleen ik weet dus niet of het touchpanel ook een glaasje d'r onder heeft. En ik wil hem niet nu al helemaal demonteren om d'r achter te komen.
Er zit gewoon een pcb met touchscreen los over het scherm. Als je de cover eraf haalt (4 torx schroefjes) dan zitten ze zo los op elkaar. Als ik jou was zou ik hem gewoon even openmaken en kijken of niet alleen het touch gedeelte is gebarst (of andersom, dus het scherm en niet het touchgedeelte). Scheelt je denk ik toch best wat geld!
Opletten, bij sommige toestellen is het kabeltje tss touchscreen en telefoon heel kort. Ik heb het daardoor gebroken bij het opendoen. Ik vrees dat ik hiervoor iets zal moeten betalen.aartrost schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:25:
[...]
Demonteren is niet zo'n ramp hoor. Ik heb het eergisteren 3 keer gedaan en het is echt een eitje.
Er zit gewoon een pcb met touchscreen los over het scherm. Als je de cover eraf haalt (4 torx schroefjes) dan zitten ze zo los op elkaar. Als ik jou was zou ik hem gewoon even openmaken en kijken of niet alleen het touch gedeelte is gebarst (of andersom, dus het scherm en niet het touchgedeelte). Scheelt je denk ik toch best wat geld!
Ik ben wel ervaren genoeg dat ik het niet verkloot hoor ^^ Echter, probeer ik mijzelf in dit geval even wat zeker te stellen.mexel schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:08:
[...]
dan kun je het beste toch maar door nokia laten doen.
Ik heb zelfs een speciaal nokia-tools setje van Nokia zelf
[ Voor 9% gewijzigd door SkyStreaker op 27-06-2009 12:42 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Kalua op 01-07-2009 18:15 ]
Normaal gesproken kan je het zenden van een smsje annuleren. Ik heb tot heden nog niet ontdekt hoe dat werkt op deze nokia. Er is geen knopje annuleren ofzo en zover ik me het kan herinneren hadden al mijn oude nokia's die optie wel.
Iemand enig idee?
Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.
Er is dus idd wel een update beschikbaar, maar zal dus eerst NSU werkende moeten krijgen.TifKag schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:44:
[...]
Kjk eerst een hier of er wel een update is, anders doe je alle moeite voor niets
ik heb ff voor je gezocht maar het is niet mogelijk helaasstormblade32 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:45:
Ik heb overal gezocht, maar kan het tot nu toe niet vinden.
Normaal gesproken kan je het zenden van een smsje annuleren. Ik heb tot heden nog niet ontdekt hoe dat werkt op deze nokia. Er is geen knopje annuleren ofzo en zover ik me het kan herinneren hadden al mijn oude nokia's die optie wel.
Iemand enig idee?
baal ik zelf ook wel een beetje van
Verwijderd
Verspeel ik dan niet mijn garantie?
Ik denk dat dat soort vragen hier niet mogen, daar zijn andere fora voor.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 15:46:
Op een chinese site kan ik mbv mijn IMEI-nummer een certificaat ophalen. Als ik het dan goed begrijp kan ik dan ALLE proggies downloaden/installeren (Signed én unsigned). Klopt dat?
Verspeel ik dan niet mijn garantie?

Google heeft daar vast wel een antwoord op.

[ Voor 6% gewijzigd door TifKag op 27-06-2009 16:13 ]
Verwijderd
Hoezo? ik vraag niet wáár ik moet zijn want dat is misschien illegaal. Het enig wat ik vraag of zo'n soort certificaat illegaal is? en of dat gevolg voor mijn garantie heeft. Maarre laten we maar ff stoppen met of dit wel of niet mag en dat overlaten aan de beheerderTifKag schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 16:10:
[...]
Ik denk dat dat soort vragen hier niet mogen, daar zijn andere fora voor.
Haal echt als de donder die link weg - vindt Nokia niet zo lief namelijk.kalua85 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:45:
Download die even, dat is namelijk de officiele Service manual voor de 5800. Staat precies in hoe je hem in en uit elkaar moet halen!
Verwijderd
Heb meteen de screenprotector van DX erop gezet, maar het valt me tegen dat daar heel snel een waas op zit. Nou weet ik niet hoe snel de waas op het touchscreen zelf komt, want dat heb ik (gelukkig) niet uitgeprobeerd, ik heb meteen de folie erover heen gedaan. Maar het ziet er wel wat vies uit zo. Maar voor die 67 cent: geen geld.
en daarnaast is het gewoon legaal en verspeel je niet je garantie. Ik heb het toevallig vandaag geprobeerd maar het lukt voor geen meter heb zoon certificaat en dat heloOx gesigned maar hij instaleert um nietVerwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 17:38:
[...]
Hoezo? ik vraag niet wáár ik moet zijn want dat is misschien illegaal. Het enig wat ik vraag of zo'n soort certificaat illegaal is? en of dat gevolg voor mijn garantie heeft. Maarre laten we maar ff stoppen met of dit wel of niet mag en dat overlaten aan de beheerder

Nokia Music werkt op zich goed, dus dat is niet zo'n ramp. Alleen het duurt letterlijk een paar uur voordat ie mn hele muziek map heeft gescand xD
paar honderd euro dan doe je echt wat verkeerdNieker schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 18:40:
Is er een gemakkelijke manier om alle dataverkeer uit te schakelen? Ik ga geregeld naar het buitenland en het is niet uitzonderlijk dat ik een rekening krijg van een paar honderd euro omdat er blijkbaar hier en daar verbinding moet gemaakt zijn. Het zou leuk zijn moest je een profiel kunnen aanmaken waarbij enkel bellen/sms'en kan of een instelling die ons toelaat in te stellen dat er enkel dataverkeer plaatsvindt als we met een specifieke operator verbonden zijn.
maar als je zorgt dat je mail niet meer automatisch wordt opgehaald AGPS uitzet en je telefoon op gsm zet ipv dual mode kan er geen kb verstookt worden tenzei je zelf moed willig gaat surfen
Volgens mij kan je in het lijstje van de prioriteiten in Verbindingenbeheer ook nog aangeven of de telefoon altijd moet vragen om verbinding te maken. Ik ben die funktie ergens tegen gekomen. Maar mijn ervaring is ook dat de telefoon snel verbinding maakt 'in het buitenland' zelfs als ik verbonden ben met een draadloos netwerk.Crazyanz schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:22:
[...]
paar honderd euro dan doe je echt wat verkeerdDat is echt geen kwestie van af en toe mail op halen dan moet je toch echt flink wat mb's verstookt hebben.
maar als je zorgt dat je mail niet meer automatisch wordt opgehaald AGPS uitzet en je telefoon op gsm zet ipv dual mode kan er geen kb verstookt worden tenzei je zelf moed willig gaat surfen
Hoort dit? Of is er een ledje stuk?

[ Voor 10% gewijzigd door ChromeFR op 27-06-2009 23:48 ]
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Ik bedoel het groen omcirkelde he (heb er net even bijgezet hoorPinokkioTV schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 23:57:
@RutgerFR: dat hoort zo, zal wel iets te maken hebben met mensen die het onderscheid tussen groen en rood niet kunnen waarnemen ...
Tgoh ja, ik doe inderdaad wel wat verkeerd haha. Maar ik heb alles ingesteld op automatisch omdat ik in belgie veel gebruik maak van het dataverkeer. Ik ga echter heel vaak naar het buitenland en het lijkt mij omslachtig om dan telkens alle instellingen nog eens te overlopen... Het had dus wel welkom geweest moest ik met profielen of zo kunnen werkenCrazyanz schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:22:
[...]
paar honderd euro dan doe je echt wat verkeerdDat is echt geen kwestie van af en toe mail op halen dan moet je toch echt flink wat mb's verstookt hebben.
Die ongewenste kosten heb je dan nog steeds, je verstookt de mb's alleen niet meer zo snel
Verwijderd
Dat nokia music heb ik allang opgegeven... Te onoverzichtelijk en het werkt niet lekker.. voor je het weet staat ie je hele pc op geluids-bestanden te zoeken..-RazieL- schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:29:
Het lijkt erop dat als je je muziek via nokia music op je telefoon zet dat de artiesten dan wel altijd worden herkent door je telefoon. Wanneer je het op de normale copy/paste-manier doet dan is dit vaker niet dan wel het geval.
Nokia Music werkt op zich goed, dus dat is niet zo'n ramp. Alleen het duurt letterlijk een paar uur voordat ie mn hele muziek map heeft gescand xD
Als ik een album wil overzetten, zet ik eerst een (front) cover in WMP en check ik de artiest enzo.. dan sleep ik hem gewoon naar de sounds->digital map op de verwisselbare schijf vd 5800.. Werkt goed
Sterker nog: ik denk dat ik die nokia zooi gewoon van mijn pc af ga donderen.. het zorgt voor extra opstart tijd..
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2009 20:53 ]

zo doe ik het ookAls ik een album wil overzetten, zet ik eerst een (front) cover in WMP en check ik de artiest enzo.. dan sleep ik hem gewoon naar de sounds->digital map op de verwisselbare schijf vd 5800.. Werkt goed
Verwijderd
hmm.. ik heb ook zoiets.. alleen aan de rechterkant van het groene knopje.. Ik denk dat er gewoon wat lijm ofzo mist tussen de leds en het plastic (van het knopje?) waardoor het licht er niet zo goed doorheen gaat waardoor je zoiets krijgt..RutgerFR schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 23:40:
Beetje stomme vraag misschien, maar bij mijn Nokia 5800 verlicht het ledje het 'rode streepje' niet volledig (linkerkant van het streepje). Het is heel minimaal hoor, maar het is niet helemaal 'egaal' zoals bij de middelste, witte toets.
Hoort dit? Of is er een ledje stuk?
[afbeelding]
denk niet dat deze hier al gepasseerd is
http://themes.tehkseven.n...rmware-update-on-the-way/
“Yes, v31 firmware was the stable release inside Nokia a couple of weeks ago. I suspect it’ll appear in public this week.” - Steve Litchfield of All About Symbian
edit: net gezien dat nokia maps v3 beschikbaar is, daar wacht ik al eventjes op!
[ Voor 11% gewijzigd door jakob op 29-06-2009 00:30 ]
Verwijderd
Goh, dat is het eerste positieve geluid van jou sinds lange tijd. Je ging die **** telefoon toch verkopen?Crazyanz schreef op maandag 29 juni 2009 @ 00:45:
vet hopelijk krijgen we dan het zelfde startscherm als de N97
Verwijderd
Zou toch iets zijn om dat standaard in te bouwen. Tooltje zit er helaas niet op neeEddos schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:11:
Dat kan via een tooltje, maar als ze die niet geinstalleerd heeft voordat ze hem verloor kan het voor zover ik weet niet.

Heb er gelijk een InvisibleShield full body protector bijbesteld (pdashop), iemand ervaring met het opbrengen van dat ding bij de 5800?
Verder ook nog het originele nokia-hoesje bijbesteld, nu lees ik hier wat gemengde geluiden over? Ik wil 'm vooral tegen valschade (uit broekzak glijden enzo) en druk/stootschade gebruiken. Heb ook nog over zo'n leren insteek-hoesje zitten te denken, maar ben bang dat dat onvoldoende bescherming biedt.
Hoe kijken de 'ervarings-deskundigen' hier daar tegenaan? Kan altijd dat originele hoesje terugsturen en een andere bestellen natuurlijk als hij tegenvalt (koop-op-afstand)....
Pff, nog tot september wachten tot m'n abbo ingaat... en ik kom vanaf kpn, dus voorlopig alleen via wifi netwerken, maar wel een stuk beter voor agenda / navigatie (hoop ik) dan m'n oude e50.
[ Voor 11% gewijzigd door J2pc op 29-06-2009 13:06 ]
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
dan heb ik ook nog een 'hoop': complete SIP ondersteuning (en niet alleen invoer van een sip profiel)Crazyanz schreef op maandag 29 juni 2009 @ 00:45:
vet hopelijk krijgen we dan het zelfde startscherm als de N97
Verwijderd
1.Weet iemand waar je het tooltje voor diefstal kunt downloaden?
2. Het lukt mij niet om email berichten te verwijderen via het prullenbakje.
Mijn telefoon loopt dan vast, ik moet de batterij er uit halen en weer opnieuw starten.
Verder ben ik zeer tevreden over deze telefoon.
Alvast dank voor je reactie.
Ik vind hem heel fijn, heb dat hoesje er eigenlijk altijd op zitten. Het is een stuk veiliger, zeker omdat het beeldscherm bij een touch only toestel zo belangrijk is. (En ik heb er geen verzekering bij)J2pc schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:05:
Verder ook nog het originele nokia-hoesje bijbesteld, nu lees ik hier wat gemengde geluiden over? Ik wil 'm vooral tegen valschade (uit broekzak glijden enzo) en druk/stootschade gebruiken. Heb ook nog over zo'n leren insteek-hoesje zitten te denken, maar ben bang dat dat onvoldoende bescherming biedt.
Hoe kijken de 'ervarings-deskundigen' hier daar tegenaan? Kan altijd dat originele hoesje terugsturen en een andere bestellen natuurlijk als hij tegenvalt (koop-op-afstand)....
Ow en bij mij past hij ook redelijk makkelijk in mn broekzak.
Daarom heb ik besloten om de 5800 gewoon los in mijn zak te doen. Eruitvallen zal ie niet doen, dus daar ben ik niet bang voor. Alleen soms met poolen of anders als mn vriendin op mn schoot komt zitten

Eindelijk zit er voorspellende adresingave in. Redelijk stom dat je nog steeds op zoeken moet klikken, maar tot daar toe...
het geheel ziet er wat gelikter uit, werkt iets vlotter, een andere interface, waarschuwing maximumsnelheid, flitspalen...
heb je geen last van minikrasjes dan? ik heb hem een weekje gebruikt en ik zie op de hoeken bovenaan precies wat hele kleine krasjes(van het erop schuiven van de cover)Ik vind hem heel fijn, heb dat hoesje er eigenlijk altijd op zitten. Het is een stuk veiliger, zeker omdat het beeldscherm bij een touch only toestel zo belangrijk is. (En ik heb er geen verzekering bij)
Ow en bij mij past hij ook redelijk makkelijk in mn broekzak.
ik heb al opera mini maar deze geeft echt een heel heel klein scherm weer + hij niet echt gebruiksvriendelijk is voor een touchscreen..
op mijn vorige nokia (e66) had ik skyfire... moest zeggen deze werkte perfect alleen deze is niet? verkrijgbaar voor touchscreen op symbion...??
heeft iemand ook de 5800? en welke browser gebruik jij?
want ik speel een soort van webgame op internet...
alleen via me normale nokia browser laait hij het niet... hij deed dit echter wel met skyfire...
maarja... die werkt weer niet op me 5800...
AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11
ik gebruik gewoon de standaad browser en die werkt pima met mijn online spel ( TravianLaMaGRa schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:06:
Ik zit al enige tijd te zoeken voor een goed werkende inet browser...
ik heb al opera mini maar deze geeft echt een heel heel klein scherm weer + hij niet echt gebruiksvriendelijk is voor een touchscreen..
op mijn vorige nokia (e66) had ik skyfire... moest zeggen deze werkte perfect alleen deze is niet? verkrijgbaar voor touchscreen op symbion...??
heeft iemand ook de 5800? en welke browser gebruik jij?
want ik speel een soort van webgame op internet...
alleen via me normale nokia browser laait hij het niet... hij deed dit echter wel met skyfire...
maarja... die werkt weer niet op me 5800...

welk onlin spel speel je
en helaas zijn er weinig alternatieven voor de 5800
www.crimeinc.usmexel schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:10:
[...]
ik gebruik gewoon de standaad browser en die werkt pima met mijn online spel ( Travian)
welk onlin spel speel je
en helaas zijn er weinig alternatieven voor de 5800
en via de gewone browser opent ie de page wel.. maar zodra ik inlog blijft die laden en laden...
terwijl met me oude toestel t op skyfire met nog geen 5 sec erin zat...
AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11
Verwijderd
Absoluut top! Camping poi's voor frankrijk, spanje en portugal erin. Flitskasten. Tijdens het rijden geen vastlopers gehad, behalve bij het werken met de grote kaart. Maar dat vind ik niet zo gek met zoveel mb.
Ook is die 2 keer ondergelopen, waarbij ik het water achter het scherm zag zitten. Even laten drogen in de zon en gaan! Geen agps aan maar toch goed mee te werken, gewoon op tijd laten opstarten.
Daarnaast de gsm gewoon gebruikt om te bellen, wifi te zoeken en te mailen en af en toe te filmen en fotograferen. Ben zeker meer tevreden dan in het begin. Nu eens kijken hoe nokia messaging werkt....
skyfire maakt net als operamini gebruik van een soort proxy die eerst de hele site voor je verwerkt (alleen doet skyfire dit stukken beter dan opera mini (vooral met flash e.d. dat doet operamini helemaal niet). vandaar dat skyfire ook zo lekker snel was, die comprimeerde de pagina alvorens hem naar je mobiel te sturen. maar ben dus bang dat je zult moeten wachten op een skyfire release voor s60v5 (nokia 5800 enzo)LaMaGRa schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:15:
[...]
www.crimeinc.us
en via de gewone browser opent ie de page wel.. maar zodra ik inlog blijft die laden en laden...
terwijl met me oude toestel t op skyfire met nog geen 5 sec erin zat...
weet verder ook geen browser die goed zal werken ben ik bang...
wifi binnen no-time aan de praat, beetje mail / web / youtube
Gisteravond ook de InvisibleShield opgebracht, da's wel een klus hoor
GPS werkt (zelf zonder data dus
Vandaag komt het hoesje dus nog binnen, ben benieuwd.
Trouwens een divXje geconverteerd, en het beeld is super, leuk om te showen
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Stoer. Ik heb het overwogen, maar verwacht eigenlijk dat ik niks zie op het scherm. Buiten, en vooral in direct zonlicht, is het slecht afleesbaar. Hoe los je dit op? En dus zonder een waterdichte bescherming ?mrpink83 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:37:
Even kort mijn bevindingen van de 5800 en navigeren (garmin) op de motor voor 9500 km:
Absoluut top! Camping poi's voor frankrijk, spanje en portugal erin. Flitskasten. Tijdens het rijden geen vastlopers gehad, behalve bij het werken met de grote kaart. Maar dat vind ik niet zo gek met zoveel mb.
Ook is die 2 keer ondergelopen, waarbij ik het water achter het scherm zag zitten. Even laten drogen in de zon en gaan! Geen agps aan maar toch goed mee te werken, gewoon op tijd laten opstarten.
Daarnaast de gsm gewoon gebruikt om te bellen, wifi te zoeken en te mailen en af en toe te filmen en fotograferen. Ben zeker meer tevreden dan in het begin. Nu eens kijken hoe nokia messaging werkt....
met welk progamma heb jij een divxje geconverteerd ?J2pc schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 08:53:
zo, gister dus m'n 5800 binnen gehad (vf). Update naar v21 via NSU, geen probleem.
wifi binnen no-time aan de praat, beetje mail / web / youtube
Gisteravond ook de InvisibleShield opgebracht, da's wel een klus hoorMaar hij zit erop.
GPS werkt (zelf zonder data dus)
Vandaag komt het hoesje dus nog binnen, ben benieuwd.
Trouwens een divXje geconverteerd, en het beeld is super, leuk om te showen
ik nogal aan het klooten hiermee
ik ben nu bezig met de free video to ipod converter maar met de mp4 settings voor de 5800
alleen het bestand wordt zo mega groot
En inderdaad, de bestanden worden megegroot. Gisteren de laatste topgear aflevering geconverteerd en in .avi formaat is het iets van een 700mb maar geconverteerd naar .mp4 is het ineens 900mb.
Vind ik wel wat veel maar dan heb je wel super kwaliteit.
ben nu een mpg-4 aan het omzetten die was 420 mb en is nu op 84% 1.7 gigglennvho schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:02:
Ik doe converteer mijn videobestanden ook met free video to ipod converter met een nokia 5800 profile.
En inderdaad, de bestanden worden megegroot. Gisteren de laatste topgear aflevering geconverteerd en in .avi formaat is het iets van een 700mb maar geconverteerd naar .mp4 is het ineens 900mb.
Vind ik wel wat veel maar dan heb je wel super kwaliteit.
bijna klaar
ik denk dat ik de settings vanavond even aanpas naar de standaard formaat
nu is het 640X320
Dat had ik ook verwacht, maar garmin is goed te volgen in 3d. Is allemaal niet perfect afleesbaar en soms moet je een beetje vooroverbuigen om de zon te blokkeren maar het was zeker niet hinderlijk.coenox schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:48:
[...]
Stoer. Ik heb het overwogen, maar verwacht eigenlijk dat ik niks zie op het scherm. Buiten, en vooral in direct zonlicht, is het slecht afleesbaar. Hoe los je dit op? En dus zonder een waterdichte bescherming ?
Geen waterdichte bescherming dus, maar op een gegeven moment (na de verdrinkingen) een stevig plastic zakje er omheen kunnen frommelen. Hij zit op een transalp op het stuur en vangt rijdend dus niet veel regen.
ik kon er geen fatsoenlijk bedrag voor krijgen en heb ook geen tijd om nog 100x langs de reparatie te gaan met dat kreng. Mijn standpunt blijft dat het een gebrekkige telefoon is die faalt op alle mogelijke gebiedenfootoo schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:12:
[...]
Goh, dat is het eerste positieve geluid van jou sinds lange tijd. Je ging die **** telefoon toch verkopen?

Ik gebruik SUPER, divXje van Day of the dead (mexel schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:52:
[...]
met welk progamma heb jij een divxje geconverteerd ?
ik nogal aan het klooten hiermee
ik ben nu bezig met de free video to ipod converter maar met de mp4 settings voor de 5800
alleen het bestand wordt zo mega groot
Als je wilt kan ik de settings wel even ergens neergooien vanavond, dan kan je ze inlezen en even zelf proberen.
Zijn trouwens gewoon settings uit een tutorial op internet, maar de setting daarbij waren van een oudere versie oid, werden i.i.g. niet helemaal goed ingelezen.
uit m'n hoofd:
mp4 container
mpeg4 video
aac lc audio
resolutie: 640/360 (phone native i.i.g.)
16:9
25 fps
rest weet ik zo niet uit m'n hoofd... maar zijn genoeg guides te vinden (ff googelen op super, nokia 5800 of zo).
Oh, en ik wilde ook nog wat vragen.
Waar is dat haakje\clipje aan de oordopjes voor? Dat langwerpige ding op het snoer, waar je iets in\aan kan klikken lijkt wel?
[ Voor 7% gewijzigd door J2pc op 30-06-2009 11:19 ]
Moet je waarschijnlijk sneller tappen. Het cirkeltje komt als tap-and-hold reactie (wat dan een contextmenu oplevert). Het klopt dat het bij Nokia Messaging vaak te snel komt, maar probeer nog wat korter en agressiever te tappen.kielkiel schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:22:
Ik heb Nokia Messaging geinstalleerd, wat ik alleen niet snap hoe je in het hoofdscherm wisselt van mailbox. Je klinkt op de eerste button en als ik dan een andere mailbox aanklikt, gebeurt er weinig, alleen een groter wordend blauw cirkeltje. Heel af en toe wisselt het programma van mailbox. Het lijkt me toch dat je op de gewenste mailbox moet drukken? Emails in de mailbox worden wel met een druk geopend...
Een kort tikje werkt idd thnx! Voor de rest vind ik de gebruiksvriendelijkheid minder dan de standaard applicatie in de 5800. (het vage tappen, mailtjes worden niet direkt verstuurd). Lay-out van het programma is wel mooier.bluppfisk schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:24:
[...]
Moet je waarschijnlijk sneller tappen. Het cirkeltje komt als tap-and-hold reactie (wat dan een contextmenu oplevert). Het klopt dat het bij Nokia Messaging vaak te snel komt, maar probeer nog wat korter en agressiever te tappen.
[ Voor 20% gewijzigd door kielkiel op 30-06-2009 13:52 ]
tnx voor de infoJ2pc schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:18:
[...]
Ik gebruik SUPER, divXje van Day of the dead () van ca 7 of 800 mb bleef 570 over.
Als je wilt kan ik de settings wel even ergens neergooien vanavond, dan kan je ze inlezen en even zelf proberen.
Zijn trouwens gewoon settings uit een tutorial op internet, maar de setting daarbij waren van een oudere versie oid, werden i.i.g. niet helemaal goed ingelezen.
uit m'n hoofd:
mp4 container
mpeg4 video
aac lc audio
resolutie: 640/360 (phone native i.i.g.)
16:9
25 fps
rest weet ik zo niet uit m'n hoofd... maar zijn genoeg guides te vinden (ff googelen op super, nokia 5800 of zo).
Oh, en ik wilde ook nog wat vragen.
Waar is dat haakje\clipje aan de oordopjes voor? Dat langwerpige ding op het snoer, waar je iets in\aan kan klikken lijkt wel?
ik zal het eens proberen
en dat ding aan de snoer is voor de snoer zelf
gebruik het verder niet
ik gebruik de phontopia van sony
Even wat tips voor leuke programma's op je telefoon:
Sygic Mobile (navigatie)
Sygic Mobile is super navigatiesoftware wat vlekkeloos op de 5800 werkt. Het start razendsnel op en werkt eigenlijk net zo eenvoudig als een TomTom navigatiesysteem.
Phonetorch
Phonetorch maak van je toestel een zaklamp. Wanneer je het programma opstart wordt de flitser vol continu aangezet waardoor je dus een behoorlijk licht krijgt. Werkt erg goed!
Dicebox
Spelletje spelen maar geen dobbelstenen bij? Met dicebox krijg je een aantal dobbelstenen op je telefoon, door met je telefoon te schudden gaan de dobbelstenen rollen.
Timer
Symbian kent helaas geen stopwatch, met het programma Timer heb je deze wel. Gewoon simpel, het doet wat het moet doen.
Gmail
Google bied voor o.a. de 5800 een mobiele Gmail e-mail client aan. Dit is dus niet de variant via de website maar echt een stukje software wat je op je toestel installeert.
Shazam
Hij is al eerder genoemd maar ik vind het zo'n indrukwekkend programma dat ik hem nog een keer noem. Met Shazam kun je een stukje muziek opnemen, vervolgens wordt dit stukje muziek naar internet geupload en je krijgt binnen een paar seconde de artiest en titel van het opgenomen nummer terug. Ik heb het met de meest vreemde stukken muziek getest en hij herkende ze allemaal.
waar te downloaden want op de site kun je alleen je gegevens invullen.lgeraeds schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:27:
Mijn 5800 werkt nog steeds super! Ik heb nog steeds geen problemen gehad en vastlopen doet hij ook niet.
Even wat tips voor leuke programma's op je telefoon:
Sygic Mobile (navigatie)
Sygic Mobile is super navigatiesoftware wat vlekkeloos op de 5800 werkt. Het start razendsnel op en werkt eigenlijk net zo eenvoudig als een TomTom navigatiesysteem.
Ik heb die ook al enige tijd er op staan maar laatste tijd wil ik telkens een nummer aanvragen krijg ik dat shazam offline is hoe los ik dit op?lgeraeds schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:27:
Shazam
Hij is al eerder genoemd maar ik vind het zo'n indrukwekkend programma dat ik hem nog een keer noem. Met Shazam kun je een stukje muziek opnemen, vervolgens wordt dit stukje muziek naar internet geupload en je krijgt binnen een paar seconde de artiest en titel van het opgenomen nummer terug. Ik heb het met de meest vreemde stukken muziek getest en hij herkende ze allemaal.
Verwijderd
Ik heb nu ingesteld: menu, instellingen, connectiviteit, bestemmingen, internet, en daar dan alleen dat toegangspunt selecteren van je WLAN. Is dit voldoende, of moet je nog meer instellingen veranderen voor alleen WLAN-gebruik en geen GPRS/GSM gebruik?? (om te internetten en te mailen). Moet je de andere newerkbestemmingen ook selecteren op de WLAN (ik dacht nl. van niet, bij multim. bericht, WAP-diensten en 'geen categorie' )
Ik hoop zsm. reply's hierop te zien, mijn abo begint morgen
Ik heb deze externe vergrendeling aangezet en een bericht gestuurd met het lock-bericht en hij lockt de telefoon niet maar laat het bericht gewoon zien??Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 15:54:
[...]
als niemand het doet, doe ik het wel:P je 5800 heeft standaard een externe vergrendeling erin zitten die nog aangezet moet worden. Dit houdt in dat als je telefoon wordt gestolen je hem kan locken op afstand door een smsje te verzenden naar je nokia 5800. je zet dus eerst de functie dus aan, hij vraagt jou dan het gewenste lock-bericht dat nodig is en vraagt dan om dit te bevestigen door 12345 ( standaardcode ) OF je eigen code als je die veranderd hebt in te voeren. nou als je tel wordt gestolen hoef je alleen een sms te sturen met het lock-bericht wat jij hebt opgegeven ( bijv: ''vergrendel gsm'') als de sms binnenkomt op de 5800 verschijnt er een slot-teken en kan je alleen nog maar in de tel komen door de 12345 code OF als je hem verandert heb je in je eigen natuurlijk die code. zodra hij gelockt is krijg je een automatische sms terug gestuurd dat die gelockt is.
Ik zou het ff eens uitproberen zodat je ziet wat ik bedoel. unlocken is makkelijk, gewoon schuifje omlaag duwen en code invoeren.
Externe vergrendeling staat bij: instellingen -> telefoon -> telefoonbeheer -> beveiliging -> telefoon en sim-kaart -> Ext. telef.vergrendeling
Hoop dat ik duidelijk ben geweest is dit wat je zoekt.
Sygic heb ik via de bekende minder legale wegen, het lijkt me niet de bedoeling dat ik hier ga uitleggen hoe je Sygic illegaal kunt downloaden. Wat ik uit de verschillende websites heb begrepen is dat Sygic Mobile over is gegaan in Sygic Mcguider. Deze kun je vinden via http://www.mcguider.com/nl/home.html
@ngommers:
Ik durf het niet te zeggen, bij mij werkte het vanaf de eerste keer meteen goed. Zodra Shazam verbinding met internet wil maken vraagt hij bij mij met welke verbinding ik wil verbinden en dan werkt het gewoon goed.
Misschien de software eens opnieuw installeren?
Lees mijn bericht hier eens.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:36:
Ik heb nu ingesteld: menu, instellingen, connectiviteit, bestemmingen, internet, en daar dan alleen dat toegangspunt selecteren van je WLAN. Is dit voldoende, of moet je nog meer instellingen veranderen voor alleen WLAN-gebruik en geen GPRS/GSM gebruik?? (om te internetten en te mailen). Moet je de andere newerkbestemmingen ook selecteren op de WLAN (ik dacht nl. van niet, bij multim. bericht, WAP-diensten en 'geen categorie' )
Ik hoop zsm. reply's hierop te zien, mijn abo begint morgen
Dit gaat dan wel over T-Mobile, maar kun je natuurlijk voor elke provider gebruiken.
Verwijderd
Verwijderd
@Yoki2007: ik heb het zelf nog niet uitgetest, maar vraag mij af of het wel de bedoeling is dat je het bericht naar je eigen sim-nr. stuurt (hoe moet je het anders naar je telefoon sturen...). Stel dat iemand de sim-kaart er al uit heeft, en een andere erin heeft gedaan. Dan heeft het toch nog geen zin...? (Bovendien moet je maar net de beschikking hebben over nog een gsm om een sms-bericht te versturen naar je eigen mobiel...)
Overigens, je kunt er ook een beveiliging op zetten in combinatie met de Sim-kaart. Als die eruit gehaald wordt door iemand, dat het toestel dan geblokkeerd is.
@j2pc: ik heb de mijne ook net binnen, maar heb er de versie 21.0.025.c02.01 van 2 april 2009, dat is dan zeker al de nieuwste versie ? of heb je een andere v21?? Als ik een update probeer te maken (via WLAN), krijg ik de melding dat er geen updates zijn.
edit:
Niemand last van een vies, snel vlekkerig en wazig scherm, als dan niet met screenprotector?? Ik heb meteen het folie van dealextreme (90 dollarcent!) erop gedaan maar het is zo snel vies (en je kunt de waas haast niet wegpoetsen), dat ik me afvraag of je niet beter zonder kunt.... Ook zat er al meteen een krasje op de folie terwijl ik het toestel alleen maar in een voorvakje van mijn tas had waar niet echt iets scherps in zat. Hooguit metalen knopje van de tassluiting; moet toch kunnen? Met andere telefoons nooit last van gehad. Jullie snappen wel dat ik het dus al helemaal niet zonder die folie durf te proberen. Ik dacht echt dat folie sterker zou zijn dan het glas zelf.
edit:
@kielkiel: ik heb hetzelfde met de blauwe cirkels. Ik begrijp dat Nokia Messenger voor 3 maanden gratis is, daarna moet je betalen als je door wilt gaan. Ik heb nog niet gekeken hoe de 'gewone' e-mail op de telefoon werkt, maar als die het ook gewoon doet, dan is dat toch voldoende? (of heeft Nokia Messenger nog extra voordelen, behalve de mooie layout...)
@stief11: ook bij mij lukt ovi niet goed. Na het installeren loopt alles al wat vast, de PC ('slechts' anderhalf jaar oude laptop met Vista Premium) wordt veel trager en als ik bijvoorbeeld muziek wil zoeken zonder dat ik eerst de PC laat scannen, werkt het programma niet meer en moet ik het afsluiten, ook nadat ik het weer opnieuw het geinstalleerd. Als het zo gaat, kan ik volgens mij beter de mobiel als harde schijf gebruiken en zelf alles erop zetten met copy-paste.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 20:45 ]
Verwijderd
Ik krijg de phone maar niet aan de praat in ovi suite of pc suite.
Ik start ovi, steek usb kabel in, kies op de phone 'pc-suite". Maar hij kan hem niet vinden blijkbaar.
Nochtans in windows verkenner krijg ik wel portable device te zien en geopend...
Enkel in de nokia applicaties wordt de phone precies niet herkend.
Moet ik nog iets instellen ergens? Vind er zo weinig informatie over

Verwijderd
Kijk eens na hoe je het bericht verstuurd. Het is namelijk CaSe SEnsItiVeyoki2007 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:01:
[...]
Ik heb deze externe vergrendeling aangezet en een bericht gestuurd met het lock-bericht en hij lockt de telefoon niet maar laat het bericht gewoon zien??
De gewone mail doet het ook prima. De Nokia applicatie ziet er qua lay-out veel beter uit. Het lijkt meer op een windows applicatie. Voor de rest is er geen verschil en kan je met beide applicaties hetzelfde. Dus ik heb inmiddels de nokia applicatie weer verwijderd.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:33:
edit:
@kielkiel: ik heb hetzelfde met de blauwe cirkels. Ik begrijp dat Nokia Messenger voor 3 maanden gratis is, daarna moet je betalen als je door wilt gaan. Ik heb nog niet gekeken hoe de 'gewone' e-mail op de telefoon werkt, maar als die het ook gewoon doet, dan is dat toch voldoende? (of heeft Nokia Messenger nog extra voordelen, behalve de mooie layout...)
werkt echt super. kwaliteit is goed (zelf ook nog aan te passen) en bij bijvoorbeeld een family guy aflevering blijft slechts 130mb over!
Tja, voor animatiefilms werkt dat prima. Voor normale tv-series wordt het blokkerig. Dan moet de bitrate naar rond de 2500 kbit gezet worden, als ik de Batman-trailer op de telefoon zo zie.cuberob schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:16:
ik gebruik ook SUPER als videoconverter met dit profiel (ooit is ergens op internet gevonden) http://www.easy-share.com...ideoConverionSettings.spf
werkt echt super. kwaliteit is goed (zelf ook nog aan te passen) en bij bijvoorbeeld een family guy aflevering blijft slechts 130mb over!
Die bovenstaande instellingen gebruiken MPEG4 codec. Ik las echter dat hij ook de H.264/AVC codec zou moeten ondersteunen. Die lukken mij echter niet op af te spelen op de telefoon, dan hoor ik alleen geluid. Is iemand hier die weet wat voor de H.264/AVC codec de juiste instellingen zijn?
Als je een screenprotector wilt die niet snel vlekken geeft moet je voor een matte screenprotector gaan. Heb ik ook, en heb nooit last van vette-vingervlekken. Nadeel van die matte screenprotector is dat de helderheid van de kleuren en de scherpte iets minder worden. Je kunt bijvoorbeeld hier één bestellen, klik!. Kost ongeveer 4,50 euro.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:33:
Niemand last van een vies, snel vlekkerig en wazig scherm, als dan niet met screenprotector?? Ik heb meteen het folie van dealextreme (90 dollarcent!) erop gedaan maar het is zo snel vies (en je kunt de waas haast niet wegpoetsen), dat ik me afvraag of je niet beter zonder kunt.... Ook zat er al meteen een krasje op de folie terwijl ik het toestel alleen maar in een voorvakje van mijn tas had waar niet echt iets scherps in zat. Hooguit metalen knopje van de tassluiting; moet toch kunnen? Met andere telefoons nooit last van gehad. Jullie snappen wel dat ik het dus al helemaal niet zonder die folie durf te proberen. Ik dacht echt dat folie sterker zou zijn dan het glas zelf.
http://www.dvdvideosoft.c...deo-to-iPod-Converter.htm
Instellingen:
Profile Name: Nokia 5800XM (MPEG4, 29.97fps, 640x360; AAC - 96KBit)
Frame Width: 640 pixels
Frame Height: 360 pixels
Frame Rate: 29.97 frames
Video Bitrate: 2000000
Audio Format: 96000
Audio Channels: 2
Audio Frequency: 44000
Resultaat Voorbeeld:
http://www.mediafire.com/?3zo0mkzzmya
Kwaliteit/Bestandsgrote:
Spelen met de VideoBitrate, kijk naar wat jij acceptabel vindt.
In het vliegtuig kan je je eigen film kijken als je dat wilt, je kan heerlijk een filmpje kijken op de hotel televisie, met de bijgeleverde kabel. De kwaliteit was iets minder als een DVD, met een standaard DVD speler.
Vooral de BluRay rips van 1280 x 720 pixels geconverteerd naar 640 x 360 pixels waren echt een verademing om naar te kijken op het display of de TV.
[ Voor 33% gewijzigd door Jumpman op 01-07-2009 00:11 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
deinstaleer pc-suite, ovi suite en pc suite zitten elkaar in de weg, en met alleen ovi suite geinstaleerd deed hij het bij mij wel.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:35:
hoi!
Ik krijg de phone maar niet aan de praat in ovi suite of pc suite.
Ik start ovi, steek usb kabel in, kies op de phone 'pc-suite". Maar hij kan hem niet vinden blijkbaar.
Nochtans in windows verkenner krijg ik wel portable device te zien en geopend...
Enkel in de nokia applicaties wordt de phone precies niet herkend.
Moet ik nog iets instellen ergens? Vind er zo weinig informatie over
Verwijderd
ik kan op internet enkele filmpjes niet bekijken.
ik denk dat dit aan de flashplayer ligt.
kent er iemand een goede site om dit te downloaden voor op mijn 5800.
Inderdaad dit was het. Ik had mijn blokkeringscode met kleine letters opgegeven en in mijn bericht begon de code met een hoofdletter.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:05:
[...]
Kijk eens na hoe je het bericht verstuurd. Het is namelijk CaSe SEnsItiVeIk heb het net getest en er verschijnt een groot hangslot op je GSM. Ik heb het ook 2 keer moeten proberen, want de eerste maal had het T9 woordenboek van de gebruikte GSM een beginhoofdletter gezet. Het moet blijkbaar allemaal met kleine lettertjes.
Hier staat tekst
Ik heb al veel Tag-progjes geprobeerd, maar geeneen die er voor zorgt dat mn nokia alle tags herkent. Met nokia music werkt t wel. Je kan aangeven welke mappen ie moet scannen dus hij doorzoekt niet zomaar je hele pc. extra opstarttijd heb ik ook geen last van, want bij mij start ie niet op als ik de pc aanzet.Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 11:49:Dat nokia music heb ik allang opgegeven... Te onoverzichtelijk en het werkt niet lekker.. voor je het weet staat ie je hele pc op geluids-bestanden te zoeken..
Als ik een album wil overzetten, zet ik eerst een (front) cover in WMP en check ik de artiest enzo.. dan sleep ik hem gewoon naar de sounds->digital map op de verwisselbare schijf vd 5800.. Werkt goed
Sterker nog: ik denk dat ik die nokia zooi gewoon van mijn pc af ga donderen.. het zorgt voor extra opstart tijd..
ik heb 'm van vodafone, 'moest' een update doen van v20 naar v21.0.0.25 02/04/2009 (aangep: 21.0.025.260.05 22/04/2009)Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:33:
<snap>
@j2pc: ik heb de mijne ook net binnen, maar heb er de versie 21.0.025.c02.01 van 2 april 2009, dat is dan zeker al de nieuwste versie ? of heb je een andere v21?? Als ik een update probeer te maken (via WLAN), krijg ik de melding dat er geen updates zijn.
heb trouwens via nsu geupdate, niet OTA
Mja, je hebt natuurlijk screen-protectors en screen-protectors. Heb zelf een invisibleshield en die bevalt erg goed, makkelijk schoon te maken, niet wazig oid. Ook nog geen beschadingen gemerkt.edit:
<snap>
Dat orignele hoesje is trouwens wel echt strak, en met die full-body protector is de achterkant dus wat stroever.. best lastig
Doet-ie nu ook, moet je maar een beetje testen.glennvho schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:43:
Wat ik mijn nog afvroeg is of je kan instellen dat het scherm automatisch donkerder wordt als er minder licht is d.m.v. de lichtsensor. Bij mijn oude nokia 5310 werd het scherm automatisch minder klaar als er minder licht was en dat vond ik wel handig.
Ik had ook geprobeerd verschillende video-bestanden op de telefoon te zetten via WMP, maar elke keer krijg ik de melding dat de benodigde codec niet gevonden is. Ben wel benieuwd hoe goed WMP de bestanden converteerd en hij zou ook automatisch de kwaliteit en afmetingen moeten aanpassen.
Zou iemand weten welke codec ik moet installeren hiervoor?
Na wat testen merk ik inderdaag toch dat het wel wekt, alleen was het op mijn oude 5310 veel duidelijker te merken.bluppfisk schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:35:
[...]
Doet-ie nu ook, moet je maar een beetje testen.
Klopt, dit programma werkt erg goed, veel beter dan SUPER. AVS ondersteunt tenminste dualcore. Ik heb alleen een probleem, namelijk dat het programma niet luistert naar mijn instellingen. Ik wil graag de bitrate lager zetten, die is momenteel steeds rond de 1500 kbit. Dat vind ik echter te veel. Als ik de instellingen lager zet, verandert er echter niks. Doe ik iets fout?Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:50:
Pak gewoon het programma wat Jumpman hierboven aangeeft (simpeler en makkelijker kan het niet, en perfecte kwaliteit). Ik heb zelf ook de nodige problemen met super, bovendien is de GUI wel heel erg bagger.
Verwijderd
als eerste is het scherm heel donker, maar zodra er mee licht op valt wordt het scherm vanzelf helderder. en als je in een donkere ruimte zit gaat her scherm donkerder worden want dan heb je niet zoveel licht nodig.
Verwijderd
ga dit idd. op de windowsmanieren doen ipv nokia software.
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.
[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic