iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Verwijderd
Ik heb een certificaat van de beheerder gekregen, die heb ik geinstalleerd op de telefoon. Maar als ik dan voor de eerste keer verbind zegt de telefoon dat hij van de server een certificaat heeft gekregen, ondanks dat ik al een certificaat heb geinstalleerd. De beide certificaten verschillen van elkaar. Ik kan nergens vinden waar ik in kan stellen dat hij een specifiek certificaat moet gebruiken. Is dit nodig, en zo ja waar kan het?
Ik heb ook geprobeerd om een onbeveiligde verbinding te maken, toen kon hij wel verbinden maar niet synchroniseren.
De instellingen die ik heb gekregen zijn :
Configure server >
IP: 217.19.23.244
gebr.naam + ww >
domein: ‘hetburo’ >
secure connection aanvinken
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Verwijderd
Met mijn V20 FW valt het geluid in MusicPlayer via Bluetooth na ruwweg een klein uurtje weg. Zeer hinderlijk. V21 fixt dat.
Iemand al wel naar FW V21 voor productcode 0577458 kunnen updaten (zonder productcode aan te passen) ?
Verwijderd
jaa ik heb dus hetzelfde, kijk bijna elke dag. snap er helemaal niks van waarom het zo lang moet durenwaits schreef op zondag 21 juni 2009 @ 10:56:
Ik kan Firmware V21 voor 5800, rood, productcode 0577458 (Vodafone NL) nog steeds niet downloaden. Niet via FOTA, niet via NSU.
Met mijn V20 FW valt het geluid in MusicPlayer via Bluetooth na ruwweg een klein uurtje weg. Zeer hinderlijk. V21 fixt dat.
Iemand al wel naar FW V21 voor productcode 0577458 kunnen updaten (zonder productcode aan te passen) ?
Verwijderd
Java draait ook echt traag op symbian..
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 14:45 ]
Ik zie in Nokia N97 filmpjes dat dat toestel wel flick scroll (kinetic scroll, met je vinger vegen om naar belenden/boven te gaan, zoals de iPhone) heeft, in bijvoorbeeld de browser. Ik zag dit echter nergens in een Nokia 5800 filmpje.
Weet iemand of de Nokia 5800 dit ook heeft/krijgt? Of dit te regelen is met een 3rd party programma?
Mijn voorkeur gaat bij bepaalde dingen, zoals lange lijsten, zelfs uit naar de touch-interface van de 5800.
Heb je toevallig de waarschuwingstonen uitstaan? Ik heb namelijk spelletjes getest met waarschuwingstonen uit en aan en bij het uitstaan van die tonen, heb je ook geen geluid bij spelletjes.Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 14:37:
Ik heb soms helemaal geen geluid bij spelletjes.. bijvoorbeeld guitar rock ofzo.. Ik het het geluid wel aan staan, maar ik hoor niksDit is ook bij andere spellen zo..
Java draait ook echt traag op symbian..
Verwijderd
De Nokia 5800 kan het wel maar is nog niet in geprogrameerd ,barzi schreef op zondag 21 juni 2009 @ 15:30:
Ik ben van plan de Nokia 5800 te kopen maar had een vraagje:
Ik zie in Nokia N97 filmpjes dat dat toestel wel flick scroll (kinetic scroll, met je vinger vegen om naar belenden/boven te gaan, zoals de iPhone) heeft, in bijvoorbeeld de browser. Ik zag dit echter nergens in een Nokia 5800 filmpje.
Weet iemand of de Nokia 5800 dit ook heeft/krijgt? Of dit te regelen is met een 3rd party programma?
Kijk bijvoorbeeld naar nokia photo browser daar kun je gewoon kinetic scrollen .
Verwijderd
Ten eerste wilde ik melde dat ik zeer tevreden ben over deze telefoon. Het toestel doet z'n ding en doet precies wat je hem vraagt. Prijs kwaliteit is dus top te noemen.
Ik bezit deze telefoon sinds 3 maanden.
Echter ik zit met een probleem.
Tijdens een vakantie is mijn scherm beschadigd geraakt (hoe het gebeurd is is onbekend).
Aan het toestel en het scherm is niets te zien van de buitenkant er zit geen krasje op (hele toestel is nog gloedje nieuw.. geen krasje op te vinden).
Echter ongeveer de onderste 2 centimeter van het scherm doet het niet meer.. als je het bekijkt zie je dat hij waarschijnlijk ergens tegen aan gestoten moet zijn (je ziet hetzelfde als bij een autoruit sterretje).
Het lijkt dus of het scherm van binnen "geraakt" is.
Ik heb geen gekke dingen gedaan met het toestel of handelingen verricht waardoor de telefoon kan beschadigen.
Er is dus normaal mee gehandeld zoals iedere gebruiker dus zou doen.
Ik heb me telefoon ook altijd in het bijgeleverde beschermhoes zitten als ik hem bij heb.
Ik vraag me nu dus af wat mijn mogenlijkheden zijn qua reparatie/vergoeding.
Weet iemand hier iets van af?
Is dit mogelijk een bekend probleem van deze telefoon?
Zijn er meer mensen die dit gehad hebben?
Hoort dit onder de garantievoorwaarden van het toestel?
Ik hoop echt dat iemand mij zou kunnen helpen, ik baal er ontzettend van.
Alvast bedankt
Verwijderd
De meeste Nederlandse webshops verkopen dit toestel tegen een beduidend lagere prijs dan in de reguliere verkoopcircuits. Na wat gekeken te hebben, lijkt het vaak te gaan over (Duitse) import modellen. Ik heb hier al een paar keer gezien dat mensen willen wijzigen van productcodes. Is dat een probleem? Waarom zou je überhaupt willen wijzigen van productcode? Heeft een geïmporteerd model de mogelijkheid om ingesteld te worden in het Nederlands (bijv. menu's en T9-prediction)?
Is er verschil tussen de rode, blauwe en zwarte variant (buiten de kleur)? Wat verklaart het prijsverschil?
Kan je een backup nemen van het T9-woordenboek, zodat al je toegevoegde woorden netjes bewaard blijven. Kan je deze T9 woorden eventueel uitbreiden op je PC en deze dan updaten naar je telefoon? Bij m'n vorige Sony Ericsson was ik alles kwijt na een reset.
Verwijderd
waarschijnlijk wil men van de duitse sw af, omdat duitsland geen qwerty heeft maar qwertz, een ander (virtueel) toetsenbord dusVerwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 19:36:
Ik sta op punt om de Nokia 5800 aan te schaffen. Er zijn nog enkele onduidelijkheden:
De meeste Nederlandse webshops verkopen dit toestel tegen een beduidend lagere prijs dan in de reguliere verkoopcircuits. Na wat gekeken te hebben, lijkt het vaak te gaan over (Duitse) import modellen. Ik heb hier al een paar keer gezien dat mensen willen wijzigen van productcodes. Is dat een probleem? Waarom zou je überhaupt willen wijzigen van productcode? Heeft een geïmporteerd model de mogelijkheid om ingesteld te worden in het Nederlands (bijv. menu's en T9-prediction)?
Is er verschil tussen de rode, blauwe en zwarte variant (buiten de kleur)? Wat verklaart het prijsverschil?
Kan je een backup nemen van het T9-woordenboek, zodat al je toegevoegde woorden netjes bewaard blijven. Kan je deze T9 woorden eventueel uitbreiden op je PC en deze dan updaten naar je telefoon? Bij m'n vorige Sony Ericsson was ik alles kwijt na een reset.
Heb eventjes lomp en kort antwoord gegeven. De fabrieksgarantie dekt letterlijk zo'n beetje alleen fabrieksfouten. Dus stel er springt een toetsje spontaan van het toestel, garantie geval. Stel het beeld staat opeens op z'n kop of in spiegelbeeld, garantie geval. Wat jij beschrijft is als ik het zo lees puur een geval van stoot/drukschade. Het binnenscherm kan kapot gaan zonder dat je dat ooit aan het buitenscherm ziet, bijvoorbeeld als er dus teveel druk op komt te staan.Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 16:12:
Geen
Nee (tenminste niet dat ik weet)
Vast wel
Nee
Wat je kunt doen is hem op laten sturen tegen onderzoekskosten. Dan laat je het toestel opsturen, blijkt uit onderzoek dat het een garantiegeval is wordt het dus gewoon onder garantie gerepareerd. Blijkt het echter geen garantiegeval te zijn (dus gebruikerschade), krijg je het toestel ongerepareerd retour tegen betaling van onderzoekskosten die meestal rond de €40-€50 zitten. Een buiten garantie reparatie van een kapot scherm kost je bij normale winkels al snel €150-€200...
Dit is tenminste zoals het bij mij bekend is, ik weet niet of andere mensen hier nog wat aan toe te voegen hebben...
Verwijderd
En wat betreft de kleuren rood, zwart en blauw: ik heb begrepen dat er geen verschil tussen de toestellen zit en als er een prijsverschil zou zijn, ligt dat volgens mij er gewoon aan of die populair is.
Volgens mij reageren alleen maar mensen met klachten in dit topic als het toestel niet goed werkt. De mensen waarbij het toestel wel goed werkt reageren gewoon nietVerwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:04:
Ik heb (verwacht mijn toestel deze week binnen te krijgen) nog een vraag. Ik lees zoveel over mensen bij wie het toestel niet goed werkt, hapert, het geluid valt weg, het scherm doet raar, het loopt vast... allemaal van die softwarefouten. Is dit nou tyisch iets voor dit toestel of hebben al die nieuwe mobielen dit tegenwoordig zoveel....
Ik sluit me hierbij aan, werkt nog altijd heerlijkVariX schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:08:
[...]
Volgens mij reageren alleen maar mensen met klachten in dit topic als het toestel niet goed werkt. De mensen waarbij het toestel wel goed werkt reageren gewoon niet. Om daar even verandering aan te brengen: het toestel bevalt erg goed, en crashes kom ik (bijna) niet tegen.
Btw: mijn 'duitse' toestel heeft gewoon qwerty tobo hoor.
[ Voor 6% gewijzigd door TrJ op 22-06-2009 00:52 ]
Ah, met de webfeeds ben ik dus niet de enige.. Bij openen hiervan krijg ik: Onbekende fout.TrJ schreef op maandag 22 juni 2009 @ 00:47:
ben er ook wel blij mee ondanks de niet altijd verklaarbare gebeurtenissen van de afgelopen tijd zoals de corrupte webfeeds, het opeens niet meer kunnen gebruiken van opera, sleutel naast icoon. Ook moet ik nu iedere keer instellen dat ik mijn berichten op E bewaar nadat ik het toestel via usb heb aangesloten en tenslotte dan de spontane reboots. De uptime van de batterij is prima en je kan er prima mee bellen...
Btw: mijn 'duitse' toestel heeft gewoon qwerty tobo hoor.
Is hier een oplossing voor ?
Verwijderd
Ja, zo te lezen over het toestel is het toch een leuk ding, als je kijkt hoe relatief voordelig je het nu kunt aanschaffen. Voor die prijzen kun je natuurlijk ook weer niet álles hebben wat je wilt...[message=32141545,noline[/message]:
Zo'n topic kan idd een verkeerd beeld geven. Ben er ook erg tevreden mee. Enkel dingetje had wel beter gekund.
Het belangrijkste waar ik op achteruit zal gaan, is de camera, ik heb nu SE K800i met Xenonflits en de Nokia 5800 heeft geloof ik een dubbele LED-flits. Maar hopelijk maakt het bij licht niet veel uit. Verder verwacht ik echt vooruitgang.
Mijn scherm heeft ook iets gedaan. Na een eindje begon het zelfs uit zichzelf te klikken. Gewoon mee naar de Nokia-shop en twee weken later was-ie terug, zelfs zonder het krasje dat erop zat toen ik het ding tweedehands kochtVerwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 16:12:
Ik hoop echt dat iemand mij zou kunnen helpen, ik baal er ontzettend van.
Alvast bedankt
Vanochtend pakte ik de bijgeleverde headset, komt er ineens alleen nog maar geluid uit de rechterkant.
Druk ik flink tegen de 3,5 mm plug in het verlengdingetje waarme je de telefoon enigszins kunt bedienen (hoe heet dit ook weer), dan krijg ik wel weer geluid uit bijde kanten, maar zo gauw ik dit los laat is het weer mis.
Die stekker heb ik er eigenlijk nog nooit uitgehad, us slijtage lijkt me erg sterk.
Steek ik die 3,5 mm rechtstreeks in de telefoon, is het geluid wel gewoon goed.
Zou ik hier gewoon garantie op hebben of is het dikke pech ?
Verwijderd
De uitgebreide handleiding heb ik inmiddels doorgespit, maar niets gevonden over het uitzetten van video oproep.
Is er al iemand die dit heeft kunnen blokkeren?
Alvast hartelijk dank voor je reactie.
Gewoon onmiddellijk op het telefoonknopje of op de groene knop duwen als je een nummer hebt geselecteerd. Dan sla je twee submenuutjes over.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:56:
Het enige wat ik tot nu toe vervelend vind is dat je bij het bellen iedere keer moet kiezen tussen video of spraak.
De uitgebreide handleiding heb ik inmiddels doorgespit, maar niets gevonden over het uitzetten van video oproep.
Is er al iemand die dit heeft kunnen blokkeren?
Alvast hartelijk dank voor je reactie.
en kost zoiets nog extra belminuten?
Wanneer je de headset aansluit, komt er een keuzemenu tevoorschijn. Heb je headset of koptelefoon gekozen?mhulsegge schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:29:
Iemand ook enig idee hoe het zit met garantie ?
Vanochtend pakte ik de bijgeleverde headset, komt er ineens alleen nog maar geluid uit de rechterkant.
Druk ik flink tegen de 3,5 mm plug in het verlengdingetje waarme je de telefoon enigszins kunt bedienen (hoe heet dit ook weer), dan krijg ik wel weer geluid uit bijde kanten, maar zo gauw ik dit los laat is het weer mis.
Die stekker heb ik er eigenlijk nog nooit uitgehad, us slijtage lijkt me erg sterk.
Steek ik die 3,5 mm rechtstreeks in de telefoon, is het geluid wel gewoon goed.
Zou ik hier gewoon garantie op hebben of is het dikke pech ?
Verder zou ik garantievragen liever stellen bij de winkel waar je je telefoon heb gehaald..
Ik heb nog geen free pdf reader gevonden, alleen de trial van adobe. Verder zoek ik nog een netwerkbrowser met ondersteuning voor smb en sftp. op de ovi store stond wel pader-nogiets maar die kost dertig euro.
putty heb ik geprobeerd voor ssh maar was verre van stabiel.
[ Voor 25% gewijzigd door TrJ op 22-06-2009 14:00 ]
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 14:32 ]
de Iphone versie op 5800?TrJ schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:55:
Over de webfeeds die corrupt raakten: dit was idd geen uniek probleem. Waren meerdere fora die er over berichtten echter zonder oplossing behalve een reset. Ik heb eerst nog zelf geprobeerd te zoeken in het filesysteem omhet op te lossen maar uiteindelijk toch maar een reset gedaan. Gebruik nu google reader voor rss maar dan de iphone versie, werkt ook en zo voorkom ik dat het weer mis gaat.
Al eens symsmb geprobeerd?Ik heb nog geen free pdf reader gevonden, alleen de trial van adobe. Verder zoek ik nog een netwerkbrowser met ondersteuning voor smb en sftp. op de ovi store stond wel pader-nogiets maar die kost dertig euro.
putty heb ik geprobeerd voor ssh maar was verre van stabiel.
Verwijderd
Ik heb even gegoogled, want ik was zelf ook wel benieuwd. Waar het op neerkomt is dat het er vanaf hangt hoe goed hij het signaal ontvangt. Steeds als het signaal niet compleet is, stuurt hij het op om te vragen of de server het kan aanvullen. Als je dus door een tunnel rijdt, door smalle straatjes rijdt en binnenin een gebouw bent, dikke kans dat ie flink gaat roamen. In principe kost 1x een fix krijgen hooguit een paar kb.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:14:
Heeft iemand enig (betrouwbaar) idee van de hoeveelheid dataverkeer wanneer er agps gebruikt wordt? Zou dat graag in Italië gaan gebruiken op vakantie maar natuurlijk niet wanneer het me echt veel gaat kosten.
Ik vond deze review. Zij hadden een telefoonrekening van 50$ voor enkel roaming van a-gps. Dus let op
Tip: Een tijdje geleden was ik in Barcelona en ik had a-gps uitgezet en de gps-chip constant aan (locatie - gps data in de achtergrond laten draaien) Zo had ik eigenlijk altijd een fix als ik het nodig had. Ja je batterij gaat er wel sneller van leeg.
als je lekker chill op vakantie bent in Italië, wat is dan die 2 minuutjes een fix krijgen?
Verwijderd
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dus maar niet doen dus.
Wat betreft je niet zo offtopic offtopic: ik ben al afentoe aan het spelen met de mobiel (sim werkt pas 1 juli) en ik doe er wel eens aanzienlijk langer over dan 2 minuten om een fix te krijgen... (wisselt sterk, ook op dezelfde plaatsen.)
Mijn Album Art is nu groter. MusicPlayer bluetooth fix (probleem met V20): moet nog gaan blijken of opgelost.
(O ja: WiFi / Internet via WiFi / Music Player / EMail doet het nog: daarom: tot nu toe geen problemen met overgang van V20 naar V21.
[ Voor 3% gewijzigd door waits op 22-06-2009 20:19 ]
Verwijderd
Is er nog toevallig iemand die hiervoor een oplossing weet? Nieuwe firmware erop zetten?Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:48:
Had even een vraagje over het startscherm.
Ik heb een Nokia 5800 gekocht en daar stond op het startscherm het icoontje zoeken.
Nu ik wilde dit weg, heb erop geklikt en ik kon en kan dat dus uit en aan zetten in het menu persoonlijk,enz...
Mijn broer heeft deze gsm, gekocht in een winkel (belgie), die heeft dat daar dus ook staan en wil dit weg.
Nu krijgt die bij het menu persoonlijk - de optie Startscherm niet te zien. En dus kan die ook niet een vinkje plaatsen bij "Zoeken", wat ik dus wel kan.
Mijne software is versie 21.0.025. Die van hem ken ik niet.
Zou die met de software te maken kunnen hebben.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
iemand? Zonder extra tools te gebruiken?XyberBorg schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 03:22:
Voip - vraagje
Ben sinds 'n maandje overgestapt van m'n N95 (bijna 2.5 jaar gehad) naar de 5800XM. Ik ben vaak in het buitenland maar heb wel altijd wifi in de buurt dus was erg gunstig om via voipbuster te bellen naar vaste telefoonnummers. Dat deed ik altijd door een SIP profieltje aan te maken. Vervolgens het te kiezen nummer intoetsen en bij opties op "internetoproep" klikken.
Nu gaat dat helemaal niet meer. Een SIP profiel is wel ingesteld naar behoren, maar na het nummer intoetsen heb ik nergens de optie om een internetoproep te maken! Hoe doe je dit?
Heb je nu Telfort? Volgens blokkeert Telfort dit..
intresant morgen zelf eens proberen en dan gelijk de telefoon eens hacken en er normale software opzetten zonder tmobile ongein hopelijk lost dat een groot deel van de problemen op.RutgerFR schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:10:
Op YouTube heeft iemand een filmpje geplaatst met daarin een uitleg hoe je de 'spleet' / 'kier' kan oplossen http://www.youtube.com/watch?v=9H6Rg1MTMnU
Nope, heb Vodafone, maar telefoon is sim-vrij. Daarnaast bel ik gewoon via Wifi dus heeft provider niets mee te maken.RutgerFR schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:32:
[...]
Heb je nu Telfort? Volgens blokkeert Telfort dit..
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
Verwijderd
Idd.. dat was het ..tnx.. wel raar..RnB schreef op zondag 21 juni 2009 @ 15:54:
[...]
Heb je toevallig de waarschuwingstonen uitstaan? Ik heb namelijk spelletjes getest met waarschuwingstonen uit en aan en bij het uitstaan van die tonen, heb je ook geen geluid bij spelletjes.
Symptomen:
Er staat een pijl naar beneden over het Quickoffice icoon, met de tekst 'gedownload' erbij, maar de installatie is nooit gebeurd, die gaf een fout. 'opnieuw ophalen' geeft de tekst 'fout bij installatie'. Wellicht is het bestand beschadigd, maar ik weet niet hoe ik het weg kan halen!
Ik vermoed dat de telefoon denkt dat het bestand al binnen is en wil installeren wat niet lukt omdat het bestand kapot is. Opnieuw ophalen schiet dan dus door naar installeren maar werkt niet.
Ik kan ook nergens het bestand fysiek vinden in het geheugen om het zelf weg te halen.
Wat nu? Ik heb office nodig!
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 29-06-2009 10:37 . Reden: aanhef/groeten/danken niet nodig ]
Wat ik begrepen heb uit eerdere berichten hier is dat je voor de Nokia 5800 nog een klein bestandje nodig hebt om hem geschikt te maken voor gebruik met touchscreen (van 7.70 naar versie 7.71 gaan). Weet dus niet of dat er al bij zit als je hem in de winkel koopt. Ben wel benieuwd naar welke winkel je bent geweest om het te kopen, ik heb Sygic nog niet in een winkel gezien namelijk.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:22:
Afgelopen zaterdag McGuider 2009 (weet niet welke versie) geprobeerd in de winkel op mijn 5800, maar deed het gewoon niet. Er gebeurde gewoon niets als je op het icoontje klikte. Verschillende dingen geprobeerd maar ook verkoper kreeg 'em niet aan de praat. Uiteindelijk dan ook maar niet gekocht. Hebben jullie enig idee wat er fout gaat?
Ook de NSU van de Vodafone firmware gedaan. Hij lijkt inderdaad wat sneller te reageren en ook de browser doet het iets lekkerder. Weer eens een meevaller met dit apparaat
Ik heb precies hetzelfde maar ik ga er maar vanuit dat het een trial is net zoals Adobe Reader en dat je uiteindelijk toch moet betalen. Je kunt 'm dus ook gewoon bij Quickoffice zelf ophalen.HTT-Thalan schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:38:
Jongens,
raar probleempje! Ik heb via 'Download!' quickoffice gevonden en die willen installeren, maar dat lukt niet. Ik heb al veel software via die download functie en alles werkte en installeerde prima, maar deze niet.
Symptomen:
Er staat een pijl naar beneden over het Quickoffice icoon, met de tekst 'gedownload' erbij, maar de installatie is nooit gebeurd, die gaf een fout. 'opnieuw ophalen' geeft de tekst 'fout bij installatie'. Wellicht is het bestand beschadigd, maar ik weet niet hoe ik het weg kan halen!
Ik vermoed dat de telefoon denkt dat het bestand al binnen is en wil installeren wat niet lukt omdat het bestand kapot is. Opnieuw ophalen schiet dan dus door naar installeren maar werkt niet.
Ik kan ook nergens het bestand fysiek vinden in het geheugen om het zelf weg te halen.
Wat nu? Ik heb office nodig!
Verwijderd
Ergens hier schreef ik dat mijn accuweather niet wil connecten, alleen als ik eerst internet opstart (T-mobile)
Ook 2 apps in Myphone willen alleen als internet al draait.
Ik begrijp dat andere gebruikers wel gewoon kunnen connecten direct via deze apps, zonder internet te starten.
Ik vermoed, omdat ik eerst via wifi zat, dat hij alleen maar naar wifi zoekt als eerste connectie, ook al heb ik die nu uitgeschakeld.
Is de oplossing naar fabrieksinsellingen teruggaan, of de firmware er misschien opnieuw opzetten?
Ben benieuwd naar jullie antwoord
[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 29-06-2009 10:36 . Reden: aanhef/groeten/danken niet nodig ]
Onderhand is de 2 uur 4 uur geworden maar nog steeds niets. Is er niemand die mij kan helpen?Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 16:30:
Ik heb problemen met het instellen van de exchange mail. Ben er nu 2 uur mee bezig geweest, maar het lukt me niet. Ondanks dat ik de handleiding ernaast heb.
Ik heb een certificaat van de beheerder gekregen, die heb ik geinstalleerd op de telefoon. Maar als ik dan voor de eerste keer verbind zegt de telefoon dat hij van de server een certificaat heeft gekregen, ondanks dat ik al een certificaat heb geinstalleerd. De beide certificaten verschillen van elkaar in naam. De inhoud leek mij ook wat te verschillen. Het certificaat dat ik gekregen heb in combinatie met de onderstaande instellingen werken wel bij iemand anders, met een windows mobile telefoon. Ik kan nergens vinden waar ik in kan stellen dat hij een specifiek certificaat moet gebruiken. Is dit nodig, en zo ja waar kan het?
Ik heb ook geprobeerd om een onbeveiligde verbinding te maken, toen kon hij wel verbinden maar niet synchroniseren.
De instellingen die ik heb gekregen zijn :
Configure server >
IP: 217.19.23.244
gebr.naam + ww >
domein: ‘hetburo’ >
secure connection aanvinken
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
[ Voor 0% gewijzigd door slim_fan op 23-06-2009 22:49 . Reden: zie net dat ik onder een ander account ben ingelogd, foutje! ]
Ik probeerde pas een mede-5800-gebruiker te videobellen maar kreeg een "nummer bestaat niet" toon te horen.
Is er iets speciaals wat ik moet doen om te kunnen videobellen?
Ik heb wel begrepen dat ik minimaal een 3G logo onder de signaalsterkte moet hebben staan om het te kunnen.
M'n 5800 is trouwens simlockvrij icm een sim-only van Telfort (incl databundel).
we zullen het eens van het weekend testenMcKaamos schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 00:16:
Gebruikt iemand hier wel eens de videocall functie op de 5800?
Ik probeerde pas een mede-5800-gebruiker te videobellen maar kreeg een "nummer bestaat niet" toon te horen.
Is er iets speciaals wat ik moet doen om te kunnen videobellen?
Ik heb wel begrepen dat ik minimaal een 3G logo onder de signaalsterkte moet hebben staan om het te kunnen.
M'n 5800 is trouwens simlockvrij icm een sim-only van Telfort (incl databundel).
ik heb als het goed is deze week me 5800 binnen en ik heb ook telfort alleen zonder databundeltje
↓ volgende bericht hieronder ↓
oh betersMcKaamos schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:28:
Mexel, kerel! Niet naar mij proberen komend weekend, dan zit ik op Graspop in Belgie

zullen we een andere keer wel ff testen
als je een keer een pilsie komt pakken
Ik heb wel wat apps gevonden die de files onzichtbaar maken voor intern bestandsbeheer, maar niet voor de standaard videoviewer. Dus daar heb ik weinig aan, dát moet juist geblokkeerd worden. Iemand een oplossing? Gratis als het kan, maar voor een oplossing die gegarrandeerd werkt wil ik desnoods betalen.
Verwijderd
Paulus73 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:45:
[...]
Wat ik begrepen heb uit eerdere berichten hier is dat je voor de Nokia 5800 nog een klein bestandje nodig hebt om hem geschikt te maken voor gebruik met touchscreen (van 7.70 naar versie 7.71 gaan). Weet dus niet of dat er al bij zit als je hem in de winkel koopt. Ben wel benieuwd naar welke winkel je bent geweest om het te kopen, ik heb Sygic nog niet in een winkel gezien namelijk.
Als ik naar het telefoonboek ga zie ik geen contacten. Maar, als ik gebeld word of een sms krijg, zie ik gewoon de naam van de persoon, dus ergens zitten de contacten nog wel! Hoe krijg ik deze dan ook weer in het telefoonboek?
Alvast bedankt.
Verwijderd
ga naar contacten-opties-instellingenHansvd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:23:
Nadat ik mijn telefoon teruggezet heb naar de fabrieksinstellingen door *#7370# in te voeren en dan 123456 als code te gebruiken, zijn nu al mijn contacten weg.
Als ik naar het telefoonboek ga zie ik geen contacten. Maar, als ik gebeld word of een sms krijg, zie ik gewoon de naam van de persoon, dus ergens zitten de contacten nog wel! Hoe krijg ik deze dan ook weer in het telefoonboek?
Alvast bedankt.
Dan moet je Contacten weergeven op telefoon of sim geheugen zetten.
Top, bedankt.Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:43:
[...]
ga naar contacten-opties-instellingen
Dan moet je Contacten weergeven op telefoon of sim geheugen zetten.
Ik had wel gebackupped, maar dit is gewoon makkelijker
Ik heb geprobeerd om de firmware er opnieuw op te zetten, maar kan nog steeds geen gsm-mode selecteren. Weet iemand hoe je terug kan gaan naar de oorspronkelijke meegeleverde firmware versie (in mijn geval v11), daarin werkte het iig nog wel goed.sigma01 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 07:39:
Ik heb gisteren de update gedaan naar firmware v21.0.025 (vodafone red versie) en sindsdien kan ik de telefoon enkel op dual mode instellen en niet meer op GSM (om de accu te sparen). Deze optie staat nog wel in het menu, maar als ik er op dubbeltap keert de telefoon terug naar het startscherm. Ik heb al een harde reset geprobeerd en de geheugenkaart geformatteerd maar dit heeft geen effect. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
Helaas, downgraden kan niet. Je kunt wel proberen om generieke software er op te zetten, zoek eens op Phoenix in het N79-topicsigma01 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:07:
[...]
Ik heb geprobeerd om de firmware er opnieuw op te zetten, maar kan nog steeds geen gsm-mode selecteren. Weet iemand hoe je terug kan gaan naar de oorspronkelijke meegeleverde firmware versie (in mijn geval v11), daarin werkte het iig nog wel goed.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Verwijderd
Hoe kun je via wifi bellen? Dat is natuurlijk wel interessant... dan heb je helemaal geen provider meer nodig (althans thuis) en kun je alles met je gsm doen!XyberBorg schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 02:38:
[...]
Daarnaast bel ik gewoon via Wifi dus heeft provider niets mee te maken.
Superhandig! Heb net even een uurtje eraan besteed. Ik had niet echt een spleet maar hij kraakte wel als je op bepaalde plekken drukt. Heb de methode op 3 punten uitgevoerd (linksonder 2 keer en rechtsboven welke in het filmpje gedaan wordt). Nu is hij compleet dicht en kraakt nergens meer. Werkt echt als een tiet!RutgerFR schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:10:
Op YouTube heeft iemand een filmpje geplaatst met daarin een uitleg hoe je de 'spleet' / 'kier' kan oplossen http://www.youtube.com/watch?v=9H6Rg1MTMnU
Was het makkelijk uit te voeren? Moeten we nog op bepaalde dingen letten bij het doen van deze 'verbetering'? Heb je lijm gebruikt?aartrost schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:32:
[...]
Superhandig! Heb net even een uurtje eraan besteed. Ik had niet echt een spleet maar hij kraakte wel als je op bepaalde plekken drukt. Heb de methode op 3 punten uitgevoerd (linksonder 2 keer en rechtsboven welke in het filmpje gedaan wordt). Nu is hij compleet dicht en kraakt nergens meer. Werkt echt als een tiet!
Daarom ga ik dit niet proberen, ook al lukt het mss wel.
Ja wel redelijk. Gewoon even lekker voor gaan zitten. heb een pincet + superlijm gebruikt. Je hoeft de stukjes plastic maar heeel klein te maken want het enige doel is het verhogen van het randje waar de cover op klikt zodat er minder speling tussen zit.RutgerFR schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:20:
[...]
Was het makkelijk uit te voeren? Moeten we nog op bepaalde dingen letten bij het doen van deze 'verbetering'? Heb je lijm gebruikt?
Je moet het schuine randje beplakken, bij die kerel is het een plat randje. Bij onzekerheid gewoon even de cover eropklikken en kijken waar je moet plakken.
Ik heb eerst de rand "nat" gemaakt met superlijm en dan met het pincet het stukje plastic eropgelegd en dan heb je nog even om het goed te leggen. Even aandrukken en blazen en het is klaar. De laatste 2 randjes gingen al een stuk sneller dan de eerste.
Ben zelf niet bijzonder handig en heb de eerste keer ook verkeerd geplakt maar dat is zo eraf te trekken en goed te leggen. Wel opassen als je het hele ding uit elkaar hebt, het touchgeval ligt los over het scherm. Als je dit van elkaar haalt kan er stof tussen komen. Is opzich geen ramp want ik had een dustbrush
Als je het nog niet aandurft wil ik wel even het ding uit elkaar schroeven en wat foto's maken van waar ik allemaal heb geplakt. Heb toch geen reet te doen vanwege vakantie

rood is plastic
[ Voor 7% gewijzigd door A.Kebab op 24-06-2009 23:50 ]
Dat is nou juist wat ik probeer uit te vinden. Met mijn N95 ging dat wel i.c.m. voipbuster en een correct ingesteld SIP profiel. Stom dat de Nokia 5800 daar geen ondersteuning meer voor heeft. Nu moet ik telkens via mijn laptop bellen wanneer ik in het buitenland ben. Met een mobiel toestel is dat natuurlijk iets makkelijkerVerwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:22:
[...]
Hoe kun je via wifi bellen? Dat is natuurlijk wel interessant... dan heb je helemaal geen provider meer nodig (althans thuis) en kun je alles met je gsm doen!
Je zou natuurlijk Fring kunnen gebruik als SIP client.XyberBorg schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 01:29:
[...]
Dat is nou juist wat ik probeer uit te vinden. Met mijn N95 ging dat wel i.c.m. voipbuster en een correct ingesteld SIP profiel. Stom dat de Nokia 5800 daar geen ondersteuning meer voor heeft. Nu moet ik telkens via mijn laptop bellen wanneer ik in het buitenland ben. Met een mobiel toestel is dat natuurlijk iets makkelijker
Verwijderd
Ik heb wat gegoogled, misschien iets via skype? Ik heb nog nooit geskyped, ook niet op laptop. Maar ik las dat veel wifi-gsm's dit ingebouwd hebben. Daarmee zou het dan denk ik wel kunnen...??? Je kunt wel skype-progjes downloaden voor de mobiel, las ik. Misschien lukt het jou daarmee???XyberBorg schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 01:29:
[...]
Dat is nou juist wat ik probeer uit te vinden. Met mijn N95 ging dat wel i.c.m. voipbuster en een correct ingesteld SIP profiel. Stom dat de Nokia 5800 daar geen ondersteuning meer voor heeft. Nu moet ik telkens via mijn laptop bellen wanneer ik in het buitenland ben. Met een mobiel toestel is dat natuurlijk iets makkelijker
Ik zit nog steeds te wachten op mijn nokia 5800, al bijna 4 weken, maar deze week zou hij toch echt binnen moeten zijn. Anders is mijn geduld wel op.
Sorry dat ik daarom van die loze vragen stel, ik kan er nog niet echt mee aan de slag.
Nog zo'n vraag. Ik wil graag de agenda gaan gebruiken van de 5800, maar is dat niet lastig als je tegelijkertijd belt en je moet met degene aan de lijn een afspraak plannen, dan moet je bellen en in je toestel kijken tegelijk, lijkt me lastig, of je moet het handsfree doen maar dan kan iedereen weer met je meeluisteren... hoe doen jullie dit??
gewoon de afspraak onthouden en later invoerenVerwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 08:43:
[...]
Nog zo'n vraag. Ik wil graag de agenda gaan gebruiken van de 5800, maar is dat niet lastig als je tegelijkertijd belt en je moet met degene aan de lijn een afspraak plannen, dan moet je bellen en in je toestel kijken tegelijk, lijkt me lastig, of je moet het handsfree doen maar dan kan iedereen weer met je meeluisteren... hoe doen jullie dit??
Een koptelefoon is ook handsfree en zolang je het oortje in je eigen oor steekt, luistert heus niemand met je mee.mexel schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:14:
[...]
gewoon de afspraak onthouden en later invoeren
idd ook een heldere oplossingbluppfisk schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:36:
[...]
Een koptelefoon is ook handsfree en zolang je het oortje in je eigen oor steekt, luistert heus niemand met je mee.
aangezien dat toch handiger is
oja weet iemand een site waar je handige tools kunt downloaden voor de nokia 5800
ik was voorheen een htc fan en daar was veel voor te vinden maar wil nu eens iets anders
TNX alvast
Crazyanz schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 00:11:
lol maak dan aub de foto's dit is niet echt verhelderend

Uiteindelijk zelf achter gekomen:Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:45:
Ik ontvang nog wel eens een mms met een plaatje en een stukje tekst.(verstuurd vanaf hi.nl) Dit is extreem moeilijk om te lezen, want de tekst verschijnt in een ~1x4cm vakje, terwijl het plaatje een stuk groter wordt weergegeven. Bij het scrollen van de tekst gaat het al gauw mis omdat ik dan zomaar 3 regels scroll met 1 scrollvibratietje en dan zie je dus precies 1 regel niet. Erg irritant!
Hebben hier meer mensen last van? En eventueel een oplossing voor het lezen van zulke berichten?
Als je in het bericht bent, druk je op opties en dan op objecten.
Daar staan de bestandjes die meegestuurd zijn, waaronder het txt-bestand.
Ik heb skype wel eens op mijn N95 gehad maar het was alleen mogelijk om daarmee te chatten via skype. Bellen kon ook, maar dat ging dan via skypeout, en daar betaal je dan geld voor.Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 08:43:
[...] Ik heb wat gegoogled, misschien iets via skype? Ik heb nog nooit geskyped, ook niet op laptop. Maar ik las dat veel wifi-gsm's dit ingebouwd hebben. Daarmee zou het dan denk ik wel kunnen...??? Je kunt wel skype-progjes downloaden voor de mobiel, las ik. Misschien lukt het jou daarmee??? (...)
Voipbuster is vaak gratis naar vaste telefoonnummers. Klinkt wat mierenneukerig, maar ben nu eenmaal rasechte Nederlander :-P
Fring vind ik alles behalve helder. MSN, Skype en gewone contacten worden daar maar door elkaar gegooid in een rijtje en 't is aan jou om de juiste te zoeken en vervolgens de juiste methode te zoeken waarmee je wilt bellen. En ook daarmee is 't alleen mogelijk skype-out te bellen. Fring naar Skype zou gratis moeten lukken, maar dan krijg ik nooit verbinding. Bovendien moet de te bereiken persoon dan ook Skype hebben aan staan.
Veel gedoe dus terwijl ik met een SIP profiel gewoon gratis naar een vast nummer in NL kan bellen, overal ter wereld. Nouja... met de N95 dus.
Voorlopig dus nog even geen update voor mijn 5800
Kjk eerst een hier of er wel een update is, anders doe je alle moeite voor nietsdarksens schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:56:
Nou update via NSU geprobeerd, maar die geeft elke keer bij het opstarten een foutmelding. Iets met de software die niet compleet is. Tot twee maal toe verwijdert en opnieuw geinstalleerd, maar hij blijft deze melding geven. Kan ik eerst dat weer oplossen.
Voorlopig dus nog even geen update voor mijn 5800
tnx deze link had ik nou net nodigTifKag schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:44:
[...]
Kjk eerst een hier of er wel een update is, anders doe je alle moeite voor niets
ik ga vanmiddag me 5800 ophalen bij de telfort store
Maar ik vroeg met af wat nou echt de meest belangrijke applicaties zijn die je voor deze telefoon kan halen? is er ergens misschien een lijstje van? Ik heb niet echt de behoefte om 60 pagina's van dit topic te gaan doorspitten.
http://www.symbian-freak....0_5th/00_index_5th_ed.htmGame Error schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:01:
Er kwam zonet een hele aardige meneer van TNT post mij mijn telefoon brengen, dus ik ga ook eindelijk eens met mijn tijd mee
Maar ik vroeg met af wat nou echt de meest belangrijke applicaties zijn die je voor deze telefoon kan halen? is er ergens misschien een lijstje van? Ik heb niet echt de behoefte om 60 pagina's van dit topic te gaan doorspitten.
hier staat wel wat moois op
Verwijderd
Ik heb de screenprotector ook binnengekregen, netjes hoor na een week en nog wel vanuit HongKong!Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:00:
Na bijna twee weken heb ik mijn screenprotector van de DX site binnen. Prima ding! 200% waar voor z'n geld.
Ook de NSU van de Vodafone firmware gedaan. Hij lijkt inderdaad wat sneller te reageren en ook de browser doet het iets lekkerder. Weer eens een meevaller met dit apparaat
Klopt het dat er een uitsparing in zit, dus dat het niet helemaal vierkant is?? Ik heb nog steeds de telefoon niet, dus weet niet of dit wel zo hoort...of moet je een stukje eraf knippen?? het lijkt op deze: deze (zie plaatje)
edit: dezeen deze zijn trouwens ook handig zeg!! Maar misschien hebben ze die ook wel bij DX (resp. spiegel-screenprotector en rubberen covers).
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 14:42 ]
Als ik dat plaatje zo kijk, dan lijkt het mij dat dit is ivm de functie dat het scherm uitgeschakeld wordt als je hem bij je oor houd (zodat je niet ergens op drukt met het bellen).Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:35:
[...]
Ik heb de screenprotector ook binnengekregen, netjes hoor na een week en nog wel vanuit HongKong!
Klopt het dat er een uitsparing in zit, dus dat het niet helemaal vierkant is?? Ik heb nog steeds de telefoon niet, dus weet niet of dit wel zo hoort...of moet je een stukje eraf knippen?? het lijkt op deze: deze (zie plaatje)
edit: dezeen deze zijn trouwens ook handig zeg!! Maar misschien hebben ze die ook wel bij DX (resp. spiegel-screenprotector en rubberen covers).
Ik heb nogal eens wat problemen van mensen voorbij zien komen als dit wel over die sensor geplakt werd
Ja dat hoort zo, op die manier blijven de luidspreker en de sensor vrij.Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:35:
[...]
Ik heb de screenprotector ook binnengekregen, netjes hoor na een week en nog wel vanuit HongKong!
Kijk eens op deze pagina voor wat tips en dergelijke.Game Error schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:01:
Bijna onderaan de pagina staat een link naar "Recommended freeware applications for the Nokia 5800"
http://www.mobielbereikba...sic+LCD+Display+Origineel
http://www.gsmpunt.nl/det...871&merk=Nokia&model=5800 XpressMusic
Ik heb ervaring met het zelf reviseren van een x tiental aan nokia's, echter deze uit elkaar halen is even iets lastiger dan ik dacht. Bijna 100 Euro bij elkaar, of zal het goedkoper voor mij zijn hem gewoon te laten repareren.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Valt mee hoor, ik dacht dat eerst ook. Je zegt gewoon tegen je beller: 'momentje ik kijk even in mijn agenda ....'Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 08:43:
[...]
Nimbuzz werkt ook aardig goed met SIP. Soms wat vertraging.XyberBorg schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 16:36:
[...]
Ik heb skype wel eens op mijn N95 gehad maar het was alleen mogelijk om daarmee te chatten via skype. Bellen kon ook, maar dat ging dan via skypeout, en daar betaal je dan geld voor.
Voipbuster is vaak gratis naar vaste telefoonnummers. Klinkt wat mierenneukerig, maar ben nu eenmaal rasechte Nederlander :-P
Fring vind ik alles behalve helder. MSN, Skype en gewone contacten worden daar maar door elkaar gegooid in een rijtje en 't is aan jou om de juiste te zoeken en vervolgens de juiste methode te zoeken waarmee je wilt bellen. En ook daarmee is 't alleen mogelijk skype-out te bellen. Fring naar Skype zou gratis moeten lukken, maar dan krijg ik nooit verbinding. Bovendien moet de te bereiken persoon dan ook Skype hebben aan staan.
Veel gedoe dus terwijl ik met een SIP profiel gewoon gratis naar een vast nummer in NL kan bellen, overal ter wereld. Nouja... met de N95 dus.
Helaas is een pinnetje in de cover afgebroken dat de stylus vasthoudt. Dit is nog geen echte ramp, maar hij valt er nu wel wat makkelijker uit. Nog altijd niet kwijt geraakt.
Ik ben eigenlijk vrij ver klaar met dat touch gebeuren. Ik mis toch een solide gevoel onder mijn vingers. Volgende telefoon wordt weer een cheape bar style van 50 euro met toetsenbord.
Ook heb ik gek genoeg een tijdje last gehad van langzaam started sms scherm (maken), maar sinds ik wat met de geheugenkaart files heb geschoven is dit weer veel beter.
Garmin XT staat er nu ook op. Werkt precies zoals alle andere navigatie systemen van hen, maar heel heel prettig vind ik de interface niet.
tijd voor een pilsje met me nieuwe 5800
http://www.symbian-freak...._touch_devices_python.htm
er zit wel een sensor op die het licht een beetje dimpt maar niet veelRnB schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 02:32:
Juist niet, als het donker wordt, zou het scherm minder fel moeten schijnen. Maar volgens mij zit er geen lightsensor in? Wel een proximity sensor, waardoor het scherm tijdens het bellen aan je oor uit gaat.
hoe het werkt moet ik nog ff uitzoeken
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.
[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic