Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 08:13:
hey,

ik kan op internet enkele filmpjes niet bekijken.
ik denk dat dit aan de flashplayer ligt.
kent er iemand een goede site om dit te downloaden voor op mijn 5800.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeer mobipocket reader te gebruiken om e-books te lezen, maar kan alleen voor symbian 60 versie 3 vinden, ik kan wel boeken laden, maar er niets mee doen. Weet iemand of er ook zoiets voor versie 5 (voor nokia 5800) bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 17:13
Bazvv schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:46:
Die nokai-software is echt crap. Nokia music weigert op te starten en Nokia photo en ovi suite hebben tussen de 1 en 2 minuten nodig om op te starten, zelfde met de software updater. Ik gebruik nu gewoon Windows media player en heb voor de meeste artiesten ook afspeellijsten gemaakt die ik dan selecteer om te synchroniseren werkt prima en alle tags worden herkend.
Klopt, helemaal met je eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

kielkiel schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:46:
[...]

Klopt, helemaal met je eens!
ben ik het niet mee eens
bij mij werkt ie als een trein (tjoeke tjoek)
heb er nu +/- 1200 nummers in staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:06:
ik probeer mobipocket reader te gebruiken om e-books te lezen, maar kan alleen voor symbian 60 versie 3 vinden, ik kan wel boeken laden, maar er niets mee doen. Weet iemand of er ook zoiets voor versie 5 (voor nokia 5800) bestaat?
http://www.google.nl/sear...a+5800+ebook+reader&meta=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!
Ik heb waarschijnlijk teveel gewist van wat er oorspronkelijk op de geheugenkaart stond. Ik zat met het toestel te spelen (heb hem net een paar dagen) en bestanden erop te zetten, toen ik ontdekte dat muziek in bestaande mappen moet komen en niet zelfgemaakte, anders kan de muziekspeler hem niet vinden, en nog meer van dat soort dingen. Toen heb ik de geheugenkaart geformatteerd, zo wist ik zeker dat ik weer de oorspronkelijke mappen terughad (want ik wist niet meer welke ik had aangemaakt en welke erin stonden). Maar nu vraag ik me af, er zaten volgens mij toch filmpjes en nog wat dingen op die geheugenkaart, ik dacht dat die kaart alleen wat lege mappen had of zo. Nu kan ik die filmpjes (die over het toestel gaan, als ik me kan herinneren) niet meer vinden, ze staan dus ook niet in het telefoongeheugen (wat ik eerst dacht). Weet iemand of de geheugenkaart inderdaad al verschillende bestanden etc. erop had staan??? En zitten daar belangrijke dingen bij die ik nu kwijt ben?
thanx, ga ik eens naar kijken!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:00:
Help!
Ik heb waarschijnlijk teveel gewist van wat er oorspronkelijk op de geheugenkaart stond. Ik zat met het toestel te spelen (heb hem net een paar dagen) en bestanden erop te zetten, toen ik ontdekte dat muziek in bestaande mappen moet komen en niet zelfgemaakte, anders kan de muziekspeler hem niet vinden, en nog meer van dat soort dingen. Toen heb ik de geheugenkaart geformatteerd, zo wist ik zeker dat ik weer de oorspronkelijke mappen terughad (want ik wist niet meer welke ik had aangemaakt en welke erin stonden). Maar nu vraag ik me af, er zaten volgens mij toch filmpjes en nog wat dingen op die geheugenkaart, ik dacht dat die kaart alleen wat lege mappen had of zo. Nu kan ik die filmpjes (die over het toestel gaan, als ik me kan herinneren) niet meer vinden, ze staan dus ook niet in het telefoongeheugen (wat ik eerst dacht). Weet iemand of de geheugenkaart inderdaad al verschillende bestanden etc. erop had staan??? En zitten daar belangrijke dingen bij die ik nu kwijt ben?

[...]

thanx, ga ik eens naar kijken!
de filmpjes die er ooit opstonden heb ik ook al verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar verder stond er dus niks op??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPrinses
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-10-2018
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:57:
Iemand al wel eens een video-oproep gedaan met de 5800?
offtopic:
en kost zoiets nog extra belminuten?
ja. ikke. :)
Ik heb een vodafone abonnement.

offtopic:
Volgens mij (en hunzelf) gaat het van mn belminuutjes af. Maar er is niet echt veel helderheid over.

Weer ontopic:
Maar het was heel leuk. Alleen, ik heb het daarna niet meer gebruikt.
Helder beeld en ging allemaal helemaal praktisch vanuit het menuutje.

Macbook Pro Mid 2010 13'3 Intel Core 2 Duo 2'66Mhz - 4Gb DDR3, Blackberry Bold 9700, iPhone4 , iPod Classic 160Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:03:
maar verder stond er dus niks op??
Filmpjes muziek en foto's +/- 600MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

SuperPrinses schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:25:
[...]
ja. ikke. :)
Ik heb een vodafone abonnement.

offtopic:
Volgens mij (en hunzelf) gaat het van mn belminuutjes af. Maar er is niet echt veel helderheid over.

Weer ontopic:
Maar het was heel leuk. Alleen, ik heb het daarna niet meer gebruikt.
Helder beeld en ging allemaal helemaal praktisch vanuit het menuutje.
kun je ons aangeven hoe je het hebt ingesteld en had de andere partij ook een 58oo en vodafone of een andere aanbieder

ik wil het namelijk testen volgende week wanneer me kamaraad op bezoek komt

Graag meer info graag voor ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Zit eens het originele hoesje te bestuderen (wat je tegenwoordig los moet bestellen!).
Maar dat ding is van binnen bekleed! Overal waar 'in rust' contact is met de telefoon, zit een stoffen bekleding, dus bovenop (kant met de gaatjes) een stoffen rand waar de rand van de telefoon het hoesje raakt, en onderop helemaal gestoffeerd, met aan beide kanten een 'kuil' waar de camera invalt (doe je 'm nooit op z'n kop!).

Ben er best tevreden over. In en uitschuiven wordt steeds makkelijker na een paar keer, en het geeft me wel een veilig gevoel, als je soms die verhalen hoort over gekraakte schermen.
(voornamelijk transport e.d. natuurlijk. Thuis/werk ligt ie gewoon op tafel radio/muziek te spelen :p )

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het toesel met t-mobile my faves, maar nu krijg ik geen progje op het toestel waarmee ik de faves kan selecteren. Gebeld met T-mobile, het toestel zou er geschikt voor moeten zijn volgens hun lijst, nu moet ik naar de T-mobile winkel om een software-update te doen... wel vreemd, want als ik via nokia een update doe, geeft hij dezelfde versie aan....
Ben ik de enige met dit probleem? (Kan ik me niet voorstellen, omdat de combinatie 5800/my faves erg populair is....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Iemand ervaring met google maps? http://www.google.com/mobile/nokia_smart/maps.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik stel voor dat je even de zoekfunctie gebruikt ipv hier zo je vraag te dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google Maps:
Some mobile phones also support the ability to sideload Google Maps onto your phone.
Betekend dit dat je geen internetconnectie hoeft te hebben om te kijken waar je bent? Want ik heb geen data abbo.. Dat zou wel vet zijn..

edit: ben ff uitproberen..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2009 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:50
@Shrimp: ik lees in dat zinnetje meer zoiets dat de telefoon de gps-lokatie 'warm' houd, zodat je als je GM gebruikt je direct kan zien waar je zit. Maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand de instellingen van het serverprofiel van t-mobile? Bij telefoonupdates staan er 2 mogelijkheden: nokia en t-mobile. Nokia kan ik wel updaten (maar er is OTA en met OVI geen nieuwe update te vinden. Maar T-mobile niet, hij geeft aan dat het serverprofiel niet geconfigureerd is. (geeft verbindingsfout aan) (Is ook het enige profiel dat in de lijst staat.) Als ik het profiel wil bewerken, weet ik niet wat ik er aan moet veranderen. Misschien heeft dit ermee te maken dat ik geen Faves-menu krijg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Ik heb mijn nokia 5800 geupgrade naar v21. Toen begon hij ineens bij het opstarten te zeuren over een blokkeringscode en die melding kreeg ik niet weg. Ik ben toen maar even langs een servicepunt langsgegaan, die hem opnieuw geupgrade, maar de telefoon blijft maar te pas en te onpas zeuren om die code.

Heb al geprobeerd om in het beveiligingsmenu te zaak uit te zetten (Per. auto. blokk. telefn op 'geen' maar dat mag niet, krijg direkt de melding 'kan telefoon niet ontgrendelen'

Kortom: wat kan ik nog meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 07:58
yoki2007 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:43:
Bij het toevoegen van een item in de agenda is deze verdwenen van mijn start scherm. Weet iemand hoe ik deze terug krijg?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 21:46:
Weet iemand de instellingen van het serverprofiel van t-mobile? Bij telefoonupdates staan er 2 mogelijkheden: nokia en t-mobile. Nokia kan ik wel updaten (maar er is OTA en met OVI geen nieuwe update te vinden. Maar T-mobile niet, hij geeft aan dat het serverprofiel niet geconfigureerd is. (geeft verbindingsfout aan) (Is ook het enige profiel dat in de lijst staat.) Als ik het profiel wil bewerken, weet ik niet wat ik er aan moet veranderen. Misschien heeft dit ermee te maken dat ik geen Faves-menu krijg??
Speurder, probeer het eens via wifi. Dus eerst verbinden met een wifi punt en dan gaan updaten. Lukte bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bestaat er ook een goede reisplanner applicatie voor de 5800? Zowel de applicatie van 9292ov als Reisplanner Xtra worden niet door de 5800 ondersteund....zou wel handig zijn ipv steeds de browser te moeten starten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrpink83 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:00:
[...]

Speurder, probeer het eens via wifi. Dus eerst verbinden met een wifi punt en dan gaan updaten. Lukte bij mij ook.
Nee, dat lukt dus niet!!! maar het gekke is dat ik ook geen serverprofiel van mijn wifipunt terug vindt bij het menu apparaatupdate. Terwijl ik wel wifi als toeganspunt heb staan en wel via wifi kan internetten en mail ophalen. Waarom dan niet zo'n t-mobileupdate???
Trouwens, nu heb ik me weer laten vertellen bij t-mobile dat ik heelmaal geen update bij hen kan laten doen!!! Dat moet via nokia, maar die doen dat vast niet, want ze maken voor my faves abonnementen de telefoon daar geschikt voor. Bij mij is dat niet zo, ik heb gewoon een los toestel gekregen (overigens ook niet erg, zit geen softwarelock of zo op...).
Goed, nokia servicepoint maar eens bellen. had het progje my faves graag op mijn mobiel gewild, dan kan ik makkelijker mijn faves zelf beheren. nu moet dat via internet, of via hun klantenservice.
heeft niemand anders hier my faves????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09-2024
kielkiel schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 00:29:
Ik heb mijn nokia 5800 geupgrade naar v21. Toen begon hij ineens bij het opstarten te zeuren over een blokkeringscode en die melding kreeg ik niet weg. Ik ben toen maar even langs een servicepunt langsgegaan, die hem opnieuw geupgrade, maar de telefoon blijft maar te pas en te onpas zeuren om die code.

Heb al geprobeerd om in het beveiligingsmenu te zaak uit te zetten (Per. auto. blokk. telefn op 'geen' maar dat mag niet, krijg direkt de melding 'kan telefoon niet ontgrendelen'

Kortom: wat kan ik nog meer doen?
Default blokkeringscode = 12345

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelPB
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09-2024
*knip*

Je hebt waarschijnlijk een ander startscherm-thema gekozen zonder agenda-weergave. Je moet de 'shortcuts' versie hebben. Daarna kun je kiezen welke shortcuts én welke items (player, radio, agenda, zoeken, etc.) er op je startscherm moeten staan.

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 06-07-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:18:
[...]

Nee, dat lukt dus niet!!! maar het gekke is dat ik ook geen serverprofiel van mijn wifipunt terug vindt bij het menu apparaatupdate. Terwijl ik wel wifi als toeganspunt heb staan en wel via wifi kan internetten en mail ophalen. Waarom dan niet zo'n t-mobileupdate???
Trouwens, nu heb ik me weer laten vertellen bij t-mobile dat ik heelmaal geen update bij hen kan laten doen!!! Dat moet via nokia, maar die doen dat vast niet, want ze maken voor my faves abonnementen de telefoon daar geschikt voor. Bij mij is dat niet zo, ik heb gewoon een los toestel gekregen (overigens ook niet erg, zit geen softwarelock of zo op...).
Goed, nokia servicepoint maar eens bellen. had het progje my faves graag op mijn mobiel gewild, dan kan ik makkelijker mijn faves zelf beheren. nu moet dat via internet, of via hun klantenservice.
heeft niemand anders hier my faves????
Nou, ik had ook geen wifi profiel erbij staan. Ook niet toen hij verbonden was met wifi. Maar wat krijg je dan voor melding als je eerst verbindt en dan gaat updaten? Je kan ook altijd naar een NSP gaan, updaten gratis voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is er een firmware 21.0.101 , nog niet voor europa, waarschijnlijk vooralsnog voor Hong Kong.....
Er wordt dus wel gewerkt achter de schermen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:55

Rmg

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 14:47:
Inmiddels is er een firmware 21.0.101 , nog niet voor europa, waarschijnlijk vooralsnog voor Hong Kong.....
Er wordt dus wel gewerkt achter de schermen :)
Ik denk dat dat de HK versie is van de euro firmware.

Er gaan namelijk geruchten dat v31 uitkomt ergens komende weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Er gaan namelijk geruchten dat v31 uitkomt ergens komende weken
Tja, geruchten... Moet het eerst nog eens zien.
Hopelijk luistert nokia naar de klanten die firmware wensen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frant!c
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-09 16:53
Vraagje over de 5800:

Als je bijvoorbeeld wilt navigeren, of met muziek wilt spelen. Kun je dan het touchscreen gebruiken door een laag ander materiaal ? Stel je hebt hem in je broekzak, kan je dan touchscreen dingen gebruiken als je weet waar ze zitten ?
Motorrijders zullen begrijpen dat het dan gaat over navigeren met de telefoon in het kaartvak van een tanktas.

met mn N73 kan ik nu namelijk (uiteraard alleen bij het stoplicht O-) ) onderweg nog wat aanpassingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
@ Frant!c:
Denk het wel..
De touchscreen knoppen zijn lekker groot. Je moet ze goed aanraken en ze zijn niet 'overgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met mijn Nokia 5800 last van 'strepen' door grijze vlakken op het scherm.
Ook als ik bijvoorbeeld Sygic Mobile gebruik, en ik ben een map aan het laden (je krijgt dan een groot grijs scherm), dan zie ik hier fijne strepen doorheen, en het lijkt alsof het beeld een beetje flikkert.

Met andere kleuren heb ik hier geen last van. Zijn er meerdere mensen die dit 'probleem' herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frant!c
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 08:45:
Ik heb met mijn Nokia 5800 last van 'strepen' door grijze vlakken op het scherm.
Ook als ik bijvoorbeeld Sygic Mobile gebruik, en ik ben een map aan het laden (je krijgt dan een groot grijs scherm), dan zie ik hier fijne strepen doorheen, en het lijkt alsof het beeld een beetje flikkert.

Met andere kleuren heb ik hier geen last van. Zijn er meerdere mensen die dit 'probleem' herkennen?
Maar kan je hem dus ook gebruiken als er niet iets tussen zit ? zoals stof van je broek of dus een laagje doorzichtig plastic van een tas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
MichaelPB schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:21:
[...]

Default blokkeringscode = 12345
Bedankt voor je sugesstie. Helaas dat werkt ook niet. De enige oorzaak tot opheden wat ik gevonden heb, is het gebruik van Mail for Exchange. Als ik mijn telefoon reset en ik stel Mfe niet in, krijg ik de foutmelding ook niet. Probleem is namelijk op het moment dat ik Mfe ga instellen dat er automatisch in de telefoon de periodieke telefoonblokkering wordt ingesteld die je niet kan verwijderen. De optie geen in het beveiligingsmenu werkt niet. Kortom: na 10 keer op een avond de blokkeringscode te hebben ingevoerd, heb ik mijn telefoon gereset en roadsync geinstalleerd. Nu is het probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:15
Heeft er iemand toevallig de originele bestandslijst liggen van de bijgevoegde SD kaart ?
Ik wil namelijk mijn SD kaart eens formateren, en de telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen,
vermits hij een beetje traag geworden is van al de programma's die ik erop geplaatst heb om eens te proberen. Als ik die lijst heb kan ik op mijn computer de originele inhoud van de SD kaart reconstrueren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsjarlie schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:49:
Heeft er iemand toevallig de originele bestandslijst liggen van de bijgevoegde SD kaart ?
Ik wil namelijk mijn SD kaart eens formateren, en de telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen,
vermits hij een beetje traag geworden is van al de programma's die ik erop geplaatst heb om eens te proberen. Als ik die lijst heb kan ik op mijn computer de originele inhoud van de SD kaart reconstrueren ...
Als je de SD kaart in je 5800 formatteert, dan krijg je automatisch de standaard mapindeling op je kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frant!c schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 01:08:
Vraagje over de 5800:

Als je bijvoorbeeld wilt navigeren, of met muziek wilt spelen. Kun je dan het touchscreen gebruiken door een laag ander materiaal ? Stel je hebt hem in je broekzak, kan je dan touchscreen dingen gebruiken als je weet waar ze zitten ?
Motorrijders zullen begrijpen dat het dan gaat over navigeren met de telefoon in het kaartvak van een tanktas.

met mn N73 kan ik nu namelijk (uiteraard alleen bij het stoplicht O-) ) onderweg nog wat aanpassingen doen.
Ik weet niet of dat gaat lukken hoor.. Het beste kan je gewoon de controls gebruiken die aan je oordopjes vastzitten.. dat lukt wel goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frant!c
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 17:41:
[...]

Ik weet niet of dat gaat lukken hoor.. Het beste kan je gewoon de controls gebruiken die aan je oordopjes vastzitten.. dat lukt wel goed..
Ik snap je idee, maar daar kan je vast geen navigatiesoftware mee bedienen :P

Gaat me in dit geval niet zo erg om het muziek gedeelte van de phone, want dat doet mn Creative Zen al erg goed. Maar een lekker groot scherm om te navigeren vind ik wel wat hebben, en touchscreen vind ik ook wel wat hebben. Moet alleen geen iphone / windows telefoon en android vind ik nog wat te vroeg.

Ben best Nokia fan omdat het gewoon goed werkt en stevige apparaten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:29:
[...]

Als je de SD kaart in je 5800 formatteert, dan krijg je automatisch de standaard mapindeling op je kaartje.
bedankt, zal ik eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:56
Iemand al de nieuwste firmware uitgeprobeerd? Je moet wel de Hong Kong product code "0575407" gebruiken, schijnt dat touch screen response weer iets verbeterd is en dat camera fotokwaliteit ook ietwat omhoog is gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 20:53
Nog niet geprobeerd en ben ook niet van plan mijn productcode te veranderen om het te testen. Het zal wel niet zo lang meer duren voordat de nieuwe firmware ook hier verkrijgbaar is denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsjarlie schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 18:07:
[...]

bedankt, zal ik eens proberen
ik had de kaart pas ook geformatteerd maar mis nu wel een paar dingetjes, zoals de nokia filmpjes. Maar de bestandsmappen blijven er idd. Wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrpink83 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:34:
[...]

Nou, ik had ook geen wifi profiel erbij staan. Ook niet toen hij verbonden was met wifi. Maar wat krijg je dan voor melding als je eerst verbindt en dan gaat updaten? Je kan ook altijd naar een NSP gaan, updaten gratis voor je.
ik krijg de melding 'verbindingsfout.' ik heb bij serviceprofielen gekeken maar daar staan alleen maar die drie t-mobiel-dingen (t-zones, etc.) maar niet mijn wifi verbinding die ik als hoofd-toegangspunt heb ingesteld voor zowel internet, mms als wap.
Bovendien kan ik met mijn wifi verbinding wel 'kaarten' bekijken, maar niet 'locaties' gebruiken. Want ook daar ka ik mijn wlan niet vinden... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu heb ik weer een ander probleem. Als ik op de mediatoets druk gebeurt er niets.

edit: ik heb de software via nokia software updater opnieuw geinstalleerd. nu lukt het wel weer. maar ik weet niet wat ik verkeerd zou hebben gedaan.
na een software update verschijnen overigens niet nokia messenger etc. en ook de originele nokia filmpjes krijg je er niet mee terug (maar die zaten op de geh.kaart)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 15:17
Hoe krijg ik virtual keys geinstalleerd zodat ik het volume van Tunin.FM kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is op dit moment het een na het ander. Vanmiddag reageerde het toestel nergens meer op. Het toestel stond gewoon aan maar het scherm bleef zwart. Uit of aan zetten kon ook niet. Batterij eruithalen en weer erin en toen deed'ie het weer.

Wat betreft die profielen voor navigatie, ik dacht gisteren dat het idd met wifi lukt om kaarten op te halen en te navigeren, maar kwam er achter dat toch weer het t.mobile netwerk gebruikt word. Ik las ook in de handleiding op pag. 71 bovenaan dat voor gps geen wlan gebruikt kan worden. Het kan dus niet! Zoja, dan zou ik graag de precieze instellingen willen weten van de serverinstellingen.

Laat ik ook nog wat leuke dingen toevoegen: ik heb verschillende java appl. Toegevoegd en sommigen werken prima. Ook een paar symbians erop gezet, ze werken niet allemaal. Leuk zijn touchpiano voor de muzikalen onder ons, en scratchpad die ik als boodschappenlijst gebruikt heb en touchcalc60 een wetenschappelijke calculator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 07:58
MichaelPB schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:27:
[...]

*knip*

Je hebt waarschijnlijk een ander startscherm-thema gekozen zonder agenda-weergave. Je moet de 'shortcuts' versie hebben. Daarna kun je kiezen welke shortcuts én welke items (player, radio, agenda, zoeken, etc.) er op je startscherm moeten staan.
*knip*

Ik heb niets gekozen, toen ik een item toevoegde aan mijn agenda was die ineens verdwenen ZONDER dat ik iets gedaan heb. Als ik ga kijken waar jij zegt staat daar agenda ook niet bij, er staat enkel:

- Snelkoppelingen
- Zoeken
- Muziekspeler
- Radio

Zoals je ziet GEEN agenda

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 06-07-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoeiWoei
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08-2023
Frant!c schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 17:44:
[...]

Ik snap je idee, maar daar kan je vast geen navigatiesoftware mee bedienen :P

Gaat me in dit geval niet zo erg om het muziek gedeelte van de phone, want dat doet mn Creative Zen al erg goed. Maar een lekker groot scherm om te navigeren vind ik wel wat hebben, en touchscreen vind ik ook wel wat hebben. Moet alleen geen iphone / windows telefoon en android vind ik nog wat te vroeg.

Ben best Nokia fan omdat het gewoon goed werkt en stevige apparaten zijn :)
Het moet gewoon lukken om 'door' een andere stof/materiaal je 5800 te bedienen. Het heeft namelijk een drukgevoelig scherm(resistief) en niet aanraak gevoelig(capacitief) waardoor zolang het materiaal wat er voor zit maar buigzaam is je je telefoon gewoon kan bedienen. Het is natuurlijk wel zo dat het lastiger te bedienen kan zijn als het materiaal stug of erg dik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frant!c
WoeiWoei schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:40:
[...]

Het moet gewoon lukken om 'door' een andere stof/materiaal je 5800 te bedienen. Het heeft namelijk een drukgevoelig scherm(resistief) en niet aanraak gevoelig(capacitief) waardoor zolang het materiaal wat er voor zit maar buigzaam is je je telefoon gewoon kan bedienen. Het is natuurlijk wel zo dat het lastiger te bedienen kan zijn als het materiaal stug of erg dik is.
Bedankt voor de info :)
Nu maar even afwachten tot mn abo afgelopen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yoki2007 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 08:26:
[...]

[mbr]*knip*[/]

Ik heb niets gekozen, toen ik een item toevoegde aan mijn agenda was die ineens verdwenen ZONDER dat ik iets gedaan heb. Als ik ga kijken waar jij zegt staat daar agenda ook niet bij, er staat enkel:

- Snelkoppelingen
- Zoeken
- Muziekspeler
- Radio

Zoals je ziet GEEN agenda
Ik heb precies hetzelfde probleem! Ik kan mijn agenda ook niet meer selecteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robben360
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik heb vandaag ook een 5800 binnen gekregen, alleen kan ik muziek die er al opstond (voorbeeld nummers, want ze spelen niet af) niet meer vanaf krijgen. Bij bepaalde nummer krijg ik tijdens het verwijderen een foutmelding. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe krijg ik ze er wel af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 20:53
Gewoon je 5800 aansluiten op je computer in massaopslag modus en naar de map "music" gaan en daar de bestanden verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
V21.0.025

Hey, mijn vader heeft net zijn x5800 geupdate naar bovenstaand nummer. Via de nokia update software. Nu is de taal naar engels gezet, en er is geen mogelijkheid om deze terug te zetten naar nederlands. Er staat bij applicatie beheer wel dat er een nederlandse taalfile op de telefoon aanwezig is. Weet iemand hoe ik de nederlandse taal weer in kan stellen?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
erikjannemann schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:36:
V21.0.025

Hey, mijn vader heeft net zijn x5800 geupdate naar bovenstaand nummer. Via de nokia update software. Nu is de taal naar engels gezet, en er is geen mogelijkheid om deze terug te zetten naar nederlands. Er staat bij applicatie beheer wel dat er een nederlandse taalfile op de telefoon aanwezig is. Weet iemand hoe ik de nederlandse taal weer in kan stellen?

Bij voorbaat dank.
Apart....wat je kan doen is opnieuw de firmware updaten, wie weet helpt het? Alternatief is dat naar de nokia service punt gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Ik weet niet of het eerder gepost is, maar voor de liefhebber van oude adventure games is er ScummVM voor SymbianOS: http://forums.scummvm.org/viewtopic.php?t=6863 (v3 kiezen). Het is nog redelijk buggy, maar ik heb m'n oude Monkey Island games redelijk speelbaar nu, met stylus! B) Om het scherm goed te krijgen moet je even "CTL" en "2' invoeren ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:35
Ik ben van plan via dealextreme de houder voor in de auto voor de 5800 te bestellen. Voor die prijs kan er weinig mis gaan. Neem direct ook maar de lader mee. Iemand enige ervaring hoe lang de levering daar duurt naar NL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
kielkiel schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:33:
[...]

Apart....wat je kan doen is opnieuw de firmware updaten, wie weet helpt het? Alternatief is dat naar de nokia service punt gaat.
Hmm, ok. Maar dit probleem hebben anderen niet gehad? Het opnieuw installeren van de update heeft niet gewerkt. In de beginpost staat hoe je moet resetten, dat overweeg ik nu te doen, maar dan zijn er een hoop gegevens weer weg... Dus mocht iemand nog een andere oplossing weten, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41
mhulsegge schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 06:02:
Ik ben van plan via dealextreme de houder voor in de auto voor de 5800 te bestellen. Voor die prijs kan er weinig mis gaan. Neem direct ook maar de lader mee. Iemand enige ervaring hoe lang de levering daar duurt naar NL ?
Ik had hem binnen een week. Zag er goed uit, maar nog niet gebruikt, ga hem nl op mijn fiets monteren maar nog niet van gekomen. Heb al een brodit houder voor in de auto.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Ik heb een probleem met de webfeeds van mijn 5800. Bij het er naar toe gaan krijg ik iets in de trend van systeemfout.
Wat ik hierover las is dat ik hiervoor een hard reset moest doen. Dit heb ik gisteren gedaan omdat ik meerdere issues had (backup ging niet volledig etc.)
Echter, het probleem is niet verholpen (ondanks dat ik de bookmarks niet heb meegenomen).
De standaard bookmarks staan er nog steeds in, wellicht dat het hierdoor kan komen, echter ik kan ze niet verwijderd krijgen.
Tevens heb ik sinds de hard reset last dat als ik naar berichten ga ik de melding krijg dat het geselecteerde geheugen niet beschikbaar is en dat de opslag locatie is gewijzigd naar C.
Ik wil logischerwijs graag de opslaglocatie van berichten op de geheugenkaart aangezien het interne geheugen toch vrij vlot vol loopt.
Na het geheugen handmatig weer teruggezet te hebben naar de mem card werkt alles weer gewoon, maar een tijd later komt hetzelfde punt weer naar voren.

Iemand nog suggesties ?
Moet ik voor de harde reset ook nog eerst een soft reset uitvoeren ? Ik heb nu alleen de groene rode en cameraknop ingedrukt bij het booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan gewoon bij
instellingen -> telefoon
de taal wijzigen naar Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driek schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:33:
[...]

Ik had hem binnen een week. Zag er goed uit, maar nog niet gebruikt, ga hem nl op mijn fiets monteren maar nog niet van gekomen. Heb al een brodit houder voor in de auto.
Ik heb zojuist op de site gekeken, maar kan geen autohouder vinden die specifiek voor de 5800 is.
Kun je me zeggen welke je bedoelt?
alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:18:
[...]

Ik heb zojuist op de site gekeken, maar kan geen autohouder vinden die specifiek voor de 5800 is.
Kun je me zeggen welke je bedoelt?
alvast dank
Ik had het over deze:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die houder, kan je die ook draaien zodat je foon vertikaal staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhulsegge schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 06:02:
ik heb een screenprotector besteld; die was er na een week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:45
Edit: gevonden!

[ Voor 85% gewijzigd door Perzikvrucht op 07-07-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikjannemann schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 07:52:
[...]

Hmm, ok. Maar dit probleem hebben anderen niet gehad? Het opnieuw installeren van de update heeft niet gewerkt. In de beginpost staat hoe je moet resetten, dat overweeg ik nu te doen, maar dan zijn er een hoop gegevens weer weg... Dus mocht iemand nog een andere oplossing weten, hoor ik het graag.
ik heb gisteren een update gedaan, zelfde nummer, gewoon nederlands. vreemd hoor.
maar als je een reset doet in je telefoon, raak je tocht geen persoonlijke bestanden kwijt? Ik was in elk geval niks kwijt. het zijn meer wat instellingen die je opnieuw moet doen (bijv. thema).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niemand die mij kan helpen bij de instellingen invoeren voor het gebruik van maps en locatie, gebruik makend van wifi?? Nokia Care vertelde mij dat het moet kunnen, maar ze willen me niet ter plekke helpen, dan sturen ze het toestel op en dan zit ik weer zonder....dat vind ik ook onzin voor zoiets.

ik heb dus wel een wifi toegangspunt voor internet, maar kennelijk kan ik daarmee niet kaarten laden en navigeren.:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Ik snap je niet helemaal, werk even aan je zinsbouw.

Maar volgens mij wil je gebruik maken van Locations en Maps mbv een Wifi verbinding? Waarom wil je dat, aangezien je kaarten gewoon kan downloaden dmv Map Loader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:00:
[...]

Je kan gewoon bij
instellingen -> telefoon
de taal wijzigen naar Nederlands
Het probleem is dat Nederlands er dus niet tussen staat. Ik had daar namelijk al wel gekeken. Heeft iemand anders nog suggesties?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:21:
Ik snap je niet helemaal, werk even aan je zinsbouw.
Maar volgens mij wil je gebruik maken van Locations en Maps mbv een Wifi verbinding? Waarom wil je dat, aangezien je kaarten gewoon kan downloaden dmv Map Loader.
Klopt, dat bedoel ik. Ik heb niet alles helemaal uitgelegd omdat ik dat volgens mij al eerder had gedaan. Nokia map loader kende ik nog niet, wsch.net zoiets als gmapmaker bij mgoogle wat ik op vorige gsm gebruikte. Ik zal hier eens naar kijken. Bedankt voor je reactie.

Er zijn veel mensen die noemen dat nokia maps een trial is, maar voor de maps an sich ben ik dat nog niet tegengekomen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:39:
Is er niemand die mij kan helpen bij de instellingen invoeren voor het gebruik van maps en locatie, gebruik makend van wifi?? Nokia Care vertelde mij dat het moet kunnen, maar ze willen me niet ter plekke helpen, dan sturen ze het toestel op en dan zit ik weer zonder....dat vind ik ook onzin voor zoiets.

ik heb dus wel een wifi toegangspunt voor internet, maar kennelijk kan ik daarmee niet kaarten laden en navigeren.:(
Hmm, bij mij werkt het gewoon, al heb ik via updater & maploader (klik maps bij nokia progje.. dinges.. kom er niet op :p kom je op de 'nokia maps' site) nu gewoon heel europa erop staan voor de vakantie O-) via wifi werkte hier gewoon om kaarten te 'streamen'. Al wel wat traag soms met streamen van data, daarvoor vondt ik google maps sneller / beter (maar weer niet offline).

Heb m'n wlan bij internet gedefinieerd, als 1e prio. Werkt eigenlijk overal mee (ja, behalve als ik niet thuis ben :P )

Bij opstarten vraagt hij 'Nu online gaan?' Nu zegt hij 'geen verbinding, selecteer opties > instrumenten > onlinge gaan om online te gaan'
Bij opties > instellingen > internet kun je instellen welke 'bestemming' hij gebruikt (en of ie 't moet vragen). Misschien dat je daar de goede 'bestemming' (bij mij internet) moet instellen, en zorgen dat je wifi daar ook achter hangt bij de 'connection manager > bestemmingen'

succes!

[ Voor 6% gewijzigd door J2pc op 08-07-2009 08:44 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j2pc, thanx. Ik ga er straks naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
mhulsegge schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:54:
Ik heb een probleem met de webfeeds van mijn 5800. Bij het er naar toe gaan krijg ik iets in de trend van systeemfout.
Wat ik hierover las is dat ik hiervoor een hard reset moest doen. Dit heb ik gisteren gedaan omdat ik meerdere issues had (backup ging niet volledig etc.)
Echter, het probleem is niet verholpen (ondanks dat ik de bookmarks niet heb meegenomen).
De standaard bookmarks staan er nog steeds in, wellicht dat het hierdoor kan komen, echter ik kan ze niet verwijderd krijgen.
Tevens heb ik sinds de hard reset last dat als ik naar berichten ga ik de melding krijg dat het geselecteerde geheugen niet beschikbaar is en dat de opslag locatie is gewijzigd naar C.
Ik wil logischerwijs graag de opslaglocatie van berichten op de geheugenkaart aangezien het interne geheugen toch vrij vlot vol loopt.
Na het geheugen handmatig weer teruggezet te hebben naar de mem card werkt alles weer gewoon, maar een tijd later komt hetzelfde punt weer naar voren.

Iemand nog suggesties ?
Moet ik voor de harde reset ook nog eerst een soft reset uitvoeren ? Ik heb nu alleen de groene rode en cameraknop ingedrukt bij het booten.
dit zou moeten voldoende zijn voor een harde reset ...

Ik heb ook problemen met mijn tube, sygic mobile toont enkele knoppen niet meer, gans het toestel is enorm traag geworden..., ik heb wel heel veel "rommel" zoals games & apps geïnstalleerd
Ik denk eraan om mijn SD kaart eens te kopiëren op mijn PC, een backup te nemen van contacten, sms, taken, agenda enz ... en dan een factory reset te doen en de SD kaart formateren.
Ik zou dan een "nieuwe" 5800XM moeten hebben waar ik weer opnieuw kan mee "prutsen".

Iemand al ervaring met dergelijke werkwijze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tsjarlie schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:05:
[...]
dit zou moeten voldoende zijn voor een harde reset ...

Ik heb ook problemen met mijn tube, sygic mobile toont enkele knoppen niet meer, gans het toestel is enorm traag geworden..., ik heb wel heel veel "rommel" zoals games & apps geïnstalleerd
Ik denk eraan om mijn SD kaart eens te kopiëren op mijn PC, een backup te nemen van contacten, sms, taken, agenda enz ... en dan een factory reset te doen en de SD kaart formateren.
Ik zou dan een "nieuwe" 5800XM moeten hebben waar ik weer opnieuw kan mee "prutsen".

Iemand al ervaring met dergelijke werkwijze ?
Jups :9 Bij mij gebeurde precies hetzelfde. Ding was niet meer vooruit te branden joh. Sygic kan je in elk geval heel simpel weer fixen door een andere versie van python te installeren. Er is er eentje die conflicten geeft met Sygic.

Ik had een lijstje overgetypt van de programma's die ik zeker opnieuw erop wilde hebben. Het irritantste van alles eraf en erop vond ik dat je de menu-indeling opnieuw moet doen. Dat is altijd een hele klus. Mijne doet het sinds dien weer prima. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Laatst online: 15-08 16:29
Garmin Mobile XT versie 5 geinstalleerd, maar nu loopt deze regelmatig vast, de telefoon springt dan ineens weer terug naar het menu.

Iemand hier ervaringen mee of oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Lexo schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:23:
Garmin Mobile XT versie 5 geinstalleerd, maar nu loopt deze regelmatig vast, de telefoon springt dan ineens weer terug naar het menu.

Iemand hier ervaringen mee of oplossingen?
Nope, eigenlijk niet zoveel problemen mee, laatste update bij Garmin vandaan gehaald?
Wat zijn de omstandigheden? Veel kaarten? lange route?

Ben zelf momenteel aan het twijfelen tussen garmin en sygic...
Heb je een specifieke reden voor garmin?

persoonlijk vindt ik sygic wat lekkerder werken (zoals tekstinvoer met eigen tobo), maar ook poi's, graphics, rijbaanbegleiding en bewegwijzeringsborden.
Garmin zoekt dan weer verder als je een poi in de buurt (zoals dichtsbijzijnde shell) zoekt en heeft makkelijker kaarten-beheer. Niet dat gedoe met handmatig kaarten erop, filetjes aanpassen etc. als je niet alle meuk erop wilt.

maar geen van beide heeft nog iets van 'poi op de route'. Tomtom (op de E50) had dat wel, was wel prettig bij het plannen van de vakantie-rit (tanken na XXX km bijv.) Ben dus nog even aan het wikken voor de definitieve aanschaf, maar neig momenteel naar sygic.

[ Voor 53% gewijzigd door J2pc op 08-07-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
Gewoon een korte route, alleen de nederlandse kaart, heb al verschillende talen geprobeerd, maar dat haalde niks uit.

Sygic kon ik zo snel niet vinden.. Waar heb je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
Heb overigens zojuist naar de laatste versie geupdate, zal zo eens kijken of dat scheelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Lexo schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:48:
Gewoon een korte route, alleen de nederlandse kaart, heb al verschillende talen geprobeerd, maar dat haalde niks uit.

Sygic kon ik zo snel niet vinden.. Waar heb je die vandaan?
bij garmin kan je nog een patch voor de laatste versie dowloaden, probeer dat eens.
garmin updates

ik denk dat we sygic hier beter niet kunnen bespreken ;)
je hebt er i.i.g. een certificaat voor nodig zeg maar om een compleet werkende versie te krijgen. Anders trial zonder borden / rijbaan begeleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ubermaestro schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 02:38:
Ik weet niet of het eerder gepost is, maar voor de liefhebber van oude adventure games is er ScummVM voor SymbianOS: http://forums.scummvm.org/viewtopic.php?t=6863 (v3 kiezen). Het is nog redelijk buggy, maar ik heb m'n oude Monkey Island games redelijk speelbaar nu, met stylus! B) Om het scherm goed te krijgen moet je even "CTL" en "2' invoeren ingame.
Vet!! Monkey island heb ik vroeger helemaal grijs gespeeld joh. Wonderbaarlijk hoe soepel hij nog loopt! :9

Edit: van de frontpage: 5800 gaat zeer waarschijnlijk symbian^2 ondersteunen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Kan je Monkey Island dan ergens vandaan halen (legaal)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bluppfisk schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 17:31:
Kan je Monkey Island dan ergens vandaan halen (legaal)?
The curse of monkey island is altijd wel ergens te vinden natuurlijk. Wat ik heb begrepen is dat scummvm de normale data-bestanden van monkey island gebruikt.

Dus kijk bijvoorbeeld eens op ebay of zoek ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag een nokia 5800 aankopen, maar 1 iets houdt mij momenteel nog tegen: het resistief touchscreen.
Werkt dit wel goed, aangezien je echt druk op het scherm moet uitoefenen?
Ik heb horen vertellen dat dit veel minder goed werkt dan een capacitief scherm zoals bij de iphone.
Kan iemand hier wat meer duidelijkheid scheppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Enneuh. Ovi Maps 3.0 is .. te betalen? Ik herinner me nochtans dat ik mijn Nokia Maps 2.0 (voorgeinstalleerd) met de auto kon navigeren en stem gebruiken zoveel ik wilde. Voor wandelen moest ik dan wel een licentie kopen maar soit...

Is er dan navigatiesoftware met stem voor de 5800 waar ik geen licentiekosten voor hoef te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J2pc schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 08:43:
[...]

Hmm, bij mij werkt het gewoon, al heb ik via updater & maploader (klik maps bij nokia progje.. dinges.. kom er niet op :p kom je op de 'nokia maps' site) nu gewoon heel europa erop staan voor de vakantie O-) via wifi werkte hier gewoon om kaarten te 'streamen'. Al wel wat traag soms met streamen van data, daarvoor vondt ik google maps sneller / beter (maar weer niet offline).

Heb m'n wlan bij internet gedefinieerd, als 1e prio. Werkt eigenlijk overal mee (ja, behalve als ik niet thuis ben :P )

Bij opstarten vraagt hij 'Nu online gaan?' Nu zegt hij 'geen verbinding, selecteer opties > instrumenten > onlinge gaan om online te gaan'
Bij opties > instellingen > internet kun je instellen welke 'bestemming' hij gebruikt (en of ie 't moet vragen). Misschien dat je daar de goede 'bestemming' (bij mij internet) moet instellen, en zorgen dat je wifi daar ook achter hangt bij de 'connection manager > bestemmingen'

succes!
ik heb m'n wlan ook als 1e prio gedefinieerd. Helpt niet, ik zie hem niet verschijnen bij 'kaarten' of 'locaties'
bij opties, instellingen, internet kan ik wel 'internet' als bestemming invullen, maar dan gaat hij weer via t-mobile internetten. dat zie ik omdat niet het wifi-logo bovenin verschijnt, maar een soort zig-zag tekentje onde'r het 3G symbool. :( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
bluppfisk schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 17:58:
Enneuh. Ovi Maps 3.0 is .. te betalen? Ik herinner me nochtans dat ik mijn Nokia Maps 2.0 (voorgeinstalleerd) met de auto kon navigeren en stem gebruiken zoveel ik wilde. Voor wandelen moest ik dan wel een licentie kopen maar soit...

Is er dan navigatiesoftware met stem voor de 5800 waar ik geen licentiekosten voor hoef te betalen?
je had een licentie van 7 dagen(proeflicentie) om met de auto te navigeren, die heb je dan waarschijnlijk gebruikt. systeem is dus niet veranderd :)

wel strijkgaan bij wat bij tomtom een vervelende biep is: "U overschreidt de maximumsnelheid :P "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 13:48
sigma01 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 07:39:
Ik heb gisteren de update gedaan naar firmware v21.0.025 (vodafone red versie) en sindsdien kan ik de telefoon enkel op dual mode instellen en niet meer op GSM (om de accu te sparen). Deze optie staat nog wel in het menu, maar als ik er op dubbeltap keert de telefoon terug naar het startscherm. Ik heb al een harde reset geprobeerd en de geheugenkaart geformatteerd maar dit heeft geen effect. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Ik heb het zelfde probleem (ook Vodafone). Is er al iemand die het heeft opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Probeer eens van thema te wisselen (standaard thema kiezen), kijken of het dan wel lukt ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodink
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06-2024
Kan iemand mij ook vertellen waarom MSN niet wil werken op deze telefoon?
Als je googled vind je wel msn versie die zouden moeten werken op de 5800, maar geen werkt er.
Na inloggen volgt een foutmelding en daar blijft het bij.
Is dit geblokkeerd door Nokia of door MSN. Iemand enig idee?
(Fring werkt overigens prima hoor, maar mijn voorkeur gaat toch naar MSN)

Kan iemand mij uitleggen hoe ik Exchange instel en waar? En wat ik daar allemaal minimaal voor moet hebben wil ik er mee kunnen werken?
(Ik heb een eigen domeinregistratie met daarbij enkele e-mailadressen, neem aan dat dat nodig is?)
Heb al in mijn handleidingen gezocht en in dit topic, maar het is me allemaal niet echt helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoeiWoei
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08-2023
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 17:51:
Ik zou graag een nokia 5800 aankopen, maar 1 iets houdt mij momenteel nog tegen: het resistief touchscreen.
Ik heb horen vertellen dat dit veel minder goed werkt dan een capacitief scherm zoals bij de iphone.
het is heel persoonlijk wat je beter vindt werken . Ik vindt zelf een resistief scherm fijner omdat je meer het gevoel het dat je iets aanklikt/drukt en er voor je gevoel meer feedback is . Ook heb ik nooit last gehad van aanrakingen die niet geregistreerd werden ofzo.

Bij de iphone (capacitief) vindt ik het heel onnatuurlijk aanvoelen en heb ik meerdere malen verkeerde dingen aangeklikt.

Daarnaast zijn mensen om mij heen die een iphone hebben verbaast over hoe snel ik met het onscreen qwerty toetsenbord type omdat het vaak vele malen sneller is dan zij met hen iphone behalen, ik ben ook van mening dat dit door het resistieve komt, omdat je echt "klikt" in plaats van aanraakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
J2pc schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:00:
[...]

bij garmin kan je nog een patch voor de laatste versie dowloaden, probeer dat eens.
garmin updates

ik denk dat we sygic hier beter niet kunnen bespreken ;)
je hebt er i.i.g. een certificaat voor nodig zeg maar om een compleet werkende versie te krijgen. Anders trial zonder borden / rijbaan begeleiding
Updaten naar de laatste versie deed het hem!

TNX voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 17:51:
Natuurlijk kan dat: Alstublieft :+

Daarom heb ik m'n SEX1 weg gedaan en heb ik deze gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik heb 'm sinds vandaag ook, mooi telefoontje... Uiteraard meteen een boel software opgezocht, er is zelfs PuTTY beschikbaar *O* Morgen ga ik maar eens een berg muziek in AAC q .45 encoderen, nu maar hopen dat de class 4 en 6 16GB kaartjes wat beter beschikbaar worden.

Wat ik alleen nog niet heb kunnen vinden is of/hoe het mogelijk is het schermtoetsenbord van layout te veranderen. De menu's die bij het terug gaan weer omhoog scrollen zijn ook minder handig.

En 11 dagen op je abo wachten zuigt :(

[ Voor 8% gewijzigd door TheZeroorez op 09-07-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag heb ik ook deze telefoon. Uiteraard heb ik ook al geprobeerd om wat programma's te installeren maar ik krijg steeds: "geldigheid certificaat verstreken". Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:13:
Sinds vandaag heb ik ook deze telefoon. Uiteraard heb ik ook al geprobeerd om wat programma's te installeren maar ik krijg steeds: "geldigheid certificaat verstreken". Wat kan ik hieraan doen?
symbian software certificate expired
TheZeroorez schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:06:
Ik heb 'm sinds vandaag ook, mooi telefoontje... Uiteraard meteen een boel software opgezocht, er is zelfs PuTTY beschikbaar *O* Morgen ga ik maar eens een berg muziek in AAC q .45 encoderen, nu maar hopen dat de class 4 en 6 16GB kaartjes wat beter beschikbaar worden.

Wat ik alleen nog niet heb kunnen vinden is of/hoe het mogelijk is het schermtoetsenbord van layout te veranderen. De menu's die bij het terug gaan weer omhoog scrollen zijn ook minder handig.

En 11 dagen op je abo wachten zuigt :(
11 dagen, wat zeur je nou :P ik moet nog tot eind september wachten :(
nummer moet van kpn -> vodafone.. en ze hadden in juni een mooie actie.

Hoe bedoel je layout veranderen? fullscreen / mini / handwriting / alfanumeriek? dat kun je doen met het tobo icoontje op je huidige input methode.

[ Voor 9% gewijzigd door J2pc op 10-07-2009 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja ik heb ook al lopen zoeken, kom hier ook niet veel mee verder. een jaar vooruit, achteruit, het lukt niet. freesigner, daarmee heb ik er 2 werkend gekregen, maar het meeste nog niet.
anderen zeggen weer, rebooten, hongkong selecteren, en dat soort dingen. Nou daar begin ik niet aan.

Iemand nog gratis navigatiesoftware gevonden met 'gratis stemmen'?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rodink Over dat MSN, die service is geblokkeerd door microsoft zelf.. er zou een nieuwe versie uitkomen ofzoiets.. Het ligt iig niet aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik het spelletje bubblebreaker kan vinden voor op een nokia 5800? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
J2pc schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 08:54:
[...]

11 dagen, wat zeur je nou :P ik moet nog tot eind september wachten :(
nummer moet van kpn -> vodafone.. en ze hadden in juni een mooie actie.

Hoe bedoel je layout veranderen? fullscreen / mini / handwriting / alfanumeriek? dat kun je doen met het tobo icoontje op je huidige input methode.
Ugh. Ik moet van Vodafone naar Vodafone, en dat is blijkbaar al lastig.

Met lay-out doelde ik op azerty/dvorak/etc. Niet iedereen typt op qwerty :)

[ Voor 46% gewijzigd door TheZeroorez op 11-07-2009 22:57 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic