2 Internet verbinding samen voegen

Pagina: 1
Acties:
  • 842 views

• supershadow
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 18:06
Beste Tweakers

ik heb thuis 2 internet verbindingen 1 van ziggo en 1 van tweakdsl nu wil ik als het mogelijk is ze samen voegen tot 1 mega verbinding ben al aan het zoeken geweest maar kon niet echt iets vinden met uitleg hoe dit moet iemand een idee

alvast bedankt voor antwoord
Groeten hoeft niet.

[ Voor 5% gewijzigd door IEF op 21-03-2009 23:02 ]

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De bandbreedte samenvoegen voor bijvoorbeeld één download wordt moeilijk, dat moet namelijk ook aan de 'providerkant' worden ondersteund. Je kunt wel met bv. een Draytek dual WAN router beide verbindingen gebruiken, waarbij sessies gelijkmatig worden verdeeld over beide lijnen, en bij storing aan een lijn je nog steeds via dezelfde Draytek kunt internetten. De bandbreedte bij elkaar optellen, zal niet gaan lukken...

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-12 12:49
Wat wel zou kunnen is dat je twee usenet accounts (dus 16 slots in plaats van de gebruikelijk 8 bij Eweka bijv.) instelt in je newsreader. Alleen dan lijkt het me nuttig, voor de rest wordt het een lastige zaak.

En daarbij moet je dan dus twee netwerkjes gescheiden houden lijkt me en een mobo hebben met twee lan-poorten.

[ Voor 21% gewijzigd door loewie1984 op 19-03-2009 21:31 ]

discogs

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:01

Aapje

Opel-beun
loewie-643- schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:29:
Wat wel zou kunnen is dat je twee usenet accounts (dus 16 slots in plaats van de gebruikelijk 8 bij Eweka bijv.) instelt in je newsreader. Alleen dan lijkt het me nuttig, voor de rest wordt het een lastige zaak.

En daarbij moet je dan dus twee netwerkjes gescheiden houden lijkt me en een mobo hebben met twee lan-poorten.
Ik heb dit geflikt door, de SSL server te routen naar de gateway van de kabel modem hier. En de non-ssl server te routen naar de adsl :) (zijn bij eweka aparte servers)

• supershadow
ik wil het idd gebruiken voor usenet heb zelf 3 account heb hier ook een server staan en alles word nu geregeld door de server ik dacht dat je mee een load balance optie je twee verbinding kan verwerken (zeg gerust als ik fout zit.) kan iemand me uitleggen hoe ik dat doe of wat de beste opties is ?

Verwijderd

Low-tech-computertje met drie netwerk poorten, pfsense (http://www.pfsense.com/) en een beetje tijd kun je zelf een dual-wan router bouwen met load-balancing en failover.

Werkt hier prima zolang je maar download van verschillende bronnen (bv. torrents). Kunt de bandbreedte idd niet bij elkaar optellen voor 1 download.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2009 21:47 ]

• supershadow
ik heb idd al een beetje rong gekeken maar vind het niet echt al te duidelijk weet iemand een goede link naaar een howto ?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nee, goede how-to's zijn niet makkelijk te vinden op dit onderwerp. De beste optie is om jezelf goed ter verdiepen in netwerken en hoe ze werken. Anders blijf je wat tobben. En ja, loadbalancing is het keyword hier.

Wilt dat de tweaknews via de tweakdsl lijn gaat dus moet je ook nog een zoeken op routeren. Je wilt namelijk dat hij aan het ip-adres van tweaknews ziet dat hij via de tweakdsl lijn gaat, de andere server over de Ziggo-account.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Gebruik een 2e hands cisco, of een Draytek 2820 oid.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Dit is pas een stuk of honderd keer langsgekomen in zowel I&H als Netwerken.
Simpel gezegd: 1 dikke pijp maken van 2 (verschillende) verbindingen op IP niveau gaat niet.

Load balancing kan wel. Daarover is genoeg te vinden. "Ik vond het niet zo duidelijk" is dan zeker geen excuus, zeker gezien dat je je geen moeite doet om zelfs maar te vermelden wat je al gezocht/gevonden hebt, of wat je daar dan niet aan begreep.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.