2 kabelmodems in 1 huis

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Een vriend van me heeft dit topic een keer geopend en is er achter gekomen dat je in onze wijk je kabelmodem mee kan nemen naar een ander huis:

Is kabel internet huis gebonden ???

We hebben vrij regelmatig LAN en ik vroeg me af of je dan de 2 keer 512kbs kan bundelen.

Als ik dan een extra netwerkkaart in de server prop en daar het extra modem aan hang... gaat dat dan werken??

1. geeft quicknet dan zoiezo wel 2 keer deze snelheid af aan mijn huis of moeten de modems de originele snelheid delen

2. mijn server heeft win2000 server geinstalleerd.. is er software (al dan niet geïntegreerd) die deze twee internet lijnen kan bundelen voor de rest van mijn netwerk

3. hoe werkt dat met de ip's.. beide modems krijgen een ip toegewezen dus wat is uiteindelijk het ip adres van mijn server?

ik zal toch niet de eerste zijn die dit probeert heh B)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Wildfire

Joy to the world!

Nee, dat gaat dus niet werken. Je kunt modems niet 'bundelen' zodat je opeens een opgefokte verbinding hebt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
waarom vragen als je het schijnbaar kan proberen ? :) splitter, dingen ophoeken en kijken wat ie doet. werkt het? verder vragen/zoeken, zoniet (en die kans is groot) jammer dan :P

Verwijderd

ik denk dat je er gewoon 2 aan kunt sluiten alleen denk ik niet dat dit valt te bundellen omdat je 2 remote IP's hebt

het voordeel van 2 modems is echter wel dat je met 2 pc's continu met de volle snelheid kan downloaden (of online gamen zonder gedoe met portmappings/nat)

• fetcher
dhcp usen, 2 verschillende gateways uitgeven.
done :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik weet niet of de snelheid gedeelt wordt als je 2 modems aansluit, maar mocht dat niet het geval zijn dan is het zeker mogelijk om die 2 met 2 netwerkkaarten te bundelen in tegenstelling tot hierboven gezegt wordt.

Of dit mogelijk is onder windows :? Geen idee..

Dus het komt erop neer dat je dan met een linux doos moet gaan werken.

• fetcher
of een atheon/aeropoint(cisco) loadbalancer, maar dat ligt buiten budget denk ik.

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 12 augustus 2002 @ 09:56:
Ik weet niet of de snelheid gedeelt wordt als je 2 modems aansluit, maar mocht dat niet het geval zijn dan is het zeker mogelijk om die 2 met 2 netwerkkaarten te bundelen in tegenstelling tot hierboven gezegt wordt.

Of dit mogelijk is onder windows :? Geen idee..

Dus het komt erop neer dat je dan met een linux doos moet gaan werken.
als dat mogelijk zou zijn zou het simpel zijn met 2 NIC's (3com) en het proggy NIC-express al heb ik daar persoonlijk nog geen ervaring mee.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
2 nics van 3com heb ik wel

loadbalancer wordt lastiger :D

• fetcher
Pixal schreef op 12 augustus 2002 @ 13:18:
2 nics van 3com heb ik wel

loadbalancer wordt lastiger :D
denk dat meer mensen daar problemen mee hebben :D

• EsCo
  • Laatst online: 20:30
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 10:06:
[...]

als dat mogelijk zou zijn zou het simpel zijn met 2 NIC's (3com) en het proggy NIC-express al heb ik daar persoonlijk nog geen ervaring mee.
Blijkbaar heb je daar geen ervaring mee idd, want dit is een behoorlijk lompe oplossing die ook nog eens alleen werkt als je met je kaartjes aan een switch zit... nofi :)

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

ik had adsl en kabel en dat kan je gewoon combineren, echter per stream kan je maximaal 512kbps downloaden uiteraard...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
het zou gewoon moeten kunnen, ook onder windows.

het is alleen een kwestie van de juiste software en instellingen.

www.midpoint.com

die kan internet delen EN meerdere verbindingen bundelen, dus bv ook 2x kabelmodem.
Ik heb er alleen zelf geen ervaring mee, heb geen 2e werkende kabelmodem ;)

Verwijderd

je zal dan wel DAP oid moeten usen, want windows snapt niet ( achter server ) dat die 2x een lijn moet samen voegen,

• Obruut
  • Laatst online: 30-11 19:18
Ik heb zelf thuis dezelfde situatie. Naar LANG zoeken heb ik de oplossing gevonden; Vicomsoft Internet Gateway (http://www.vicomsoft.com). De oplossing die jij zoekt zit hem in het Connection Teaming. Ik heb nu 3 modems 'gebundeld' en dat gaat erg goed moet ik zeggen.

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Twee kabelmodems met een splitter? Dat gaat dus niet werken, want een gewone kabelsplitter werkt op een geheel andere frequentie. Zelfs al zou je het signaal kunnen splitten op de betreffende frequentie, dan kun je rekenen op interferentie en absoluut geen dubbele snelheid. Het lijkt me dus niet realistisch te veronderstellen dat dit je gaat lukken. Amen :P.

• Obruut
Kjev schreef op 12 augustus 2002 @ 22:15:
Twee kabelmodems met een splitter? Dat gaat dus niet werken, want een gewone kabelsplitter werkt op een geheel andere frequentie. Zelfs al zou je het signaal kunnen splitten op de betreffende frequentie, dan kun je rekenen op interferentie en absoluut geen dubbele snelheid. Het lijkt me dus niet realistisch te veronderstellen dat dit je gaat lukken. Amen :P.
BullShit! http://forum.fok.nl/showtopic.php/132140/1/25 (zie onze modems)

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Kjev schreef op 12 augustus 2002 @ 22:15:
niks geen splitter.. kheb gewoon 3 data uitgangen aan die kabelversterker en die kunnen allemaal los van elkaar werken

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
2 kabelmodems gaan prima werken. Het "verdubbelen" van de snelheid is een ander verhaal... je kunt wel 2 comps met elk 512 kbit/s uitrusten en dus 2 gateways hebben, maar het "bundelen" van de 2 modems tot 1 Mbit/s is vrij lastig.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• fetcher
Da's op FOK!, hoe moet ik dat nu weer weten :)

Verwijderd

http://forum.fok.nl/showtopic.php/132140/2/25

hehehe... /me heeft ook maar meegedaan met die FoK! thread :P

maareh.. Tuurbo_Online

is dat nou elk modem op een andere pc?

en zoniet _HOE_ heb je het bundellen dan gedaan?

/me denkt niet dat ie gaat geloven dat dit werkt als 1 hele dikke verbinding

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 09:38:

maareh.. Tuurbo_Online

Werkt dus wel:
http://www.homenethelp.co...nt-connection-teaming.asp

Ik heb @home, extra ip-adres met andere gateway etc. dus het zou voor mij ook moeten werken zoals bij deze gast.
Binnenkort maar eens proberen.. >:) >:)

Systeem Specs

• Obruut
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 09:38:

maareh.. Tuurbo_Online

Het zijn alle modems op 1 PC!

zoals ik al eerder in de post hierboven zei:

Ik heb zelf thuis dezelfde situatie. Naar LANG zoeken heb ik de oplossing gevonden; Vicomsoft Internet Gateway (http://www.vicomsoft.com). De oplossing die jij zoekt zit hem in het Connection Teaming. Ik heb nu 3 modems 'gebundeld' en dat gaat erg goed moet ik zeggen.

een extra url voor je:

http://www.vicomsoft.us/knowledge/reference/bondteam.html = een interresant stukje om te lezen. contact me gerust als je meer vragen hebt.

• Obruut
Occy74 schreef op 13 augustus 2002 @ 09:47:
[...]

Werkt dus wel:
http://www.homenethelp.co...nt-connection-teaming.asp

Ik heb @home, extra ip-adres met andere gateway etc. dus het zou voor mij ook moeten werken zoals bij deze gast.
Ehm bij @home krijg je wel een extra IP adres, maaaaaar je hebt dat nog steeds dezelfde modem, de modem zelf is gecaped op snelheid dus ga je geen snelheidswinst behalen. Het is wel een leuk idee om het zo te testen, maarja.. je hebt er gewoon niets in dat geval, je zou een 2e modem moeten hebben..

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

Tuurbo_Online schreef op 13 augustus 2002 @ 20:54:
[...]

Het zijn alle modems op 1 PC!

zoals ik al eerder in de post hierboven zei:

een extra url voor je:

http://www.vicomsoft.us/knowledge/reference/bondteam.html = een interresant stukje om te lezen. contact me gerust als je meer vragen hebt.
adsl of kabel?

• Obruut
Ikzelf heb kabel, maar met ADSL/56K is het natuurlijk ook mogelijk!

Verwijderd

dan heb je zeker 5 a 6 kb/sec winst :P

Verwijderd

Tuurbo_Online schreef op 13 augustus 2002 @ 20:56:
[...]

Ehm bij @home krijg je wel een extra IP adres, maaaaaar je hebt dat nog steeds dezelfde modem, de modem zelf is gecaped op snelheid dus ga je geen snelheidswinst behalen. Het is wel een leuk idee om het zo te testen, maarja.. je hebt er gewoon niets in dat geval, je zou een 2e modem moeten hebben..
Als je hele thread goed had gelezen had je geweten dat er dus 2 kabelmodems zijn en dus kan je gewoon met dat proggie 1 Mbit trekken.....

• Obruut
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 13:51:
[...]

Als je hele thread goed had gelezen had je geweten dat er dus 2 kabelmodems zijn en dus kan je gewoon met dat proggie 1 Mbit trekken.....
Er werd daar verteld;
Occy74 schreef op 13 augustus 2002 @ 09:47:
[...]

Hoe kon ik daaruit opmaken dat die dude 2 modems had? hij neemt alleen 2 IP adressen bij @home, da's wat anders..

Pagina: 1