Ik weet niet of het toeval is, maar sinds ik IE 8 op me laptop heb. Blijft me laptop steeds heeel lang hangen bij het welkom scherm tijdens het booten (win xp pro).
Ik heb de laatste echte versie staan inderdaad, met een minimaal stukje add-on (eentje, Roboform)Anoniem: 80466 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:26:
[...]
Je hebt wel de final geinstalleerd staan ? (build 6001-18702)
Want een eerdere beta versie was heel slecht met OWA maar in de final was dat opgelost.
Traagheid van IE8 komst meestal door problemen van IE8 in combinatie met andere programma's die iets doen in binnen de browserspace.
Met name addons en diverse security programma's.
Draai dus zeker een keer IE8 zonder addons en probeer het ook eens zonder de virus/malware scanner aan (wel safe sites bezoeken dan natuurlijk).
Bekende programma's die issues geven icm IE8 (met name mbt traagheid)
Addons
- Research/ Onderzoeken (nutteloze MS Office plugin die je sowieso het beste kan disabelen)
- Java SVV helper
- oudere flash plugin versies
Software
- Spybot S&D (immunize feature)
- Spywareblaster (immunize feature) (nieuwe versie 4.2 is compatible met IE8)
- Sophos Client Firewall
- HP Smart Web Printing
- SQL server management studio
- Hotspot shield
Scheelt al aardig wat.. we gaan verder met testen.
Alle andere Add-ons dioe ik niet nodig heb ook disabled.. we gaan weer eens testen ! thanx !!!
[ Voor 17% gewijzigd door Wisc2 op 13-04-2009 10:08 ]
Kanonnier zeg maar.
Ik heb ook nog wel een probleem.
Ik kreeg vandaag de windows update met IE8. Dus ik dacht jeuj.
Maar als ik rechtermuisknop klik en een link in een nieuw tabblad wil openen dan opent hij wel een tab, maar je ziet niet de nieuwe link staan en hij opent het ook niet.
Iemand die weet hoe dit kan?
Maar als ik rechtermuisknop klik en een link in een nieuw tabblad wil openen dan opent hij wel een tab, maar je ziet niet de nieuwe link staan en hij opent het ook niet.
Anoniem: 80466
Omdat heel veel issues IE8 gerelateerd zijn aan add-on en incompatibiliteteiten met security /anti malware software graag eerst kijken of de IE8 problemen ook voorkomen als je zonder addons draait.Alcje schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:56:
Dus even alle IE sessies sluiten en IE starten op de command line met:
run iexplore.exe -extoff
Ook is het relvant om te weten welke security en anti malware software je hebt draaien. Anti virus, firewall, blokkeer software, anti phising, adblockers en dergelijke. Kijk sowieso zelf of je daarvan de laaste versie hebt draaien.
Geen IE8 meer voor mij. Ik heb 'm nogmaals geprobeerd, omdat hij nu via de automatisch updates binnen kwam. Toch maar proberen, maar nog steeds 3x niks.
Het IExplorer.exe wordt soms wel 3x uitgevoerd, als in je het procesbeheer kijkt. Terwel ik 'm maar 1 keer heb opgestart. Het starten van IE8 duurt nog steeds langer dan IE7 en dat geldt al helemaal voor de tabbladen. Bij sommige websites vreet IE8 ongelooflijk veel geheugen. In IE7 was het proces 100 MB bij een bepaalde site. Nu in IE8 500 MB. Als ik FTD wil opstarten, duurt dat ook langer door IE8. Waarom geen idee, maar het is zo.
Of te wel, het maakt mijn PC (wat) langzamer.
Het IExplorer.exe wordt soms wel 3x uitgevoerd, als in je het procesbeheer kijkt. Terwel ik 'm maar 1 keer heb opgestart. Het starten van IE8 duurt nog steeds langer dan IE7 en dat geldt al helemaal voor de tabbladen. Bij sommige websites vreet IE8 ongelooflijk veel geheugen. In IE7 was het proces 100 MB bij een bepaalde site. Nu in IE8 500 MB. Als ik FTD wil opstarten, duurt dat ook langer door IE8. Waarom geen idee, maar het is zo.
Of te wel, het maakt mijn PC (wat) langzamer.
IE8, echt troep, met IE7 nooit vastlopers, nu 1 dag IE8 2x vastloper gehad
Heb het dus heeeeeel snel weer verwijderd, dit is echt 10000x troep
Heb het dus heeeeeel snel weer verwijderd, dit is echt 10000x troep

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 30-04-2009 17:52 ]
Lekker gefundeerd ook.
Ik moet zeggen dat ik zelf nog niet echt overtuigd ben van het nut van IE8 boven IE7, behalve de snelheid. Maar ik vind het nu toch echt wel prima draaien.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Ik heb precies hetzelfde probleem, en heb ook geprobeerd om IE zonder add-ons te runnen, maar dit helpt niets..Anoniem: 80466 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 09:46:
[...]
Omdat heel veel issues IE8 gerelateerd zijn aan add-on en incompatibiliteteiten met security /anti malware software graag eerst kijken of de IE8 problemen ook voorkomen als je zonder addons draait.
Dus even alle IE sessies sluiten en IE starten op de command line met:
run iexplore.exe -extoff
Ook is het relvant om te weten welke security en anti malware software je hebt draaien. Anti virus, firewall, blokkeer software, anti phising, adblockers en dergelijke. Kijk sowieso zelf of je daarvan de laaste versie hebt draaien.
Ook ondervind ik problemen in windows verkenner, als door mijn mappen klik, opent hij elke nieuwe map in een nieuw venster.
Dit zal waarschinlijk wel aan of uit te vinken zijn ( kon het zo snel niet vinden), maar betekend wel dat IE8 sinds zijn installatie problemen veroorzaakt, zelfs in windows verkenner.
Ook kan ik tijdens het browsen tussen mijn mappen de back knop niet meer gebruiken, die lijkt wel uitgeschakeld..
Dat probleem heb ik ook! Via Mapopties --> Door mappen bladeren --> Elke map in hetzelfde venster openen zou de optie aan en uit gezetten moeten kunnen worden. Dat werkt echter niet!!!Contagio schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 20:48:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem, en heb ook geprobeerd om IE zonder add-ons te runnen, maar dit helpt niets..
Ook ondervind ik problemen in windows verkenner, als door mijn mappen klik, opent hij elke nieuwe map in een nieuw venster.
Dit zal waarschinlijk wel aan of uit te vinken zijn ( kon het zo snel niet vinden), maar betekend wel dat IE8 sinds zijn installatie problemen veroorzaakt, zelfs in windows verkenner.
Ook kan ik tijdens het browsen tussen mijn mappen de back knop niet meer gebruiken, die lijkt wel uitgeschakeld..
Ik heb op de laptop van mijn vrouw IE8 geïnstalleerd via Windows Update maar nu is die in het Engels in plaats van in het Nederlands waar IE7 oorspronkelijk op stond. Ik dacht even de Nederlandse versie er overheen te installeren maar dat lukt niet. Als ik de Nederlandse wil installeren krijg ik de melding "De huidige taal wordt niet door deze installatie ondersteund". En dat terwijl het een Nederlandse versie van Windows XP met SP3 is en alle lokalisatie instellingen staan ook op Nederlands. Ik vermoed zelf dat het te maken heeft dat het een Tablet PC Edition 2005 versie van XP is, in het verleden heb ik een vergelijkbaar geval gehad met deze laptop. Toentertijd was het met een beetje googlen snel duidelijk maar nu vind ik er niets van terug.
Heeft iemand een tip voor hoe dit op te lossen? Mijn vrouw wil persé weer een Nederlandse versie.
Heeft iemand een tip voor hoe dit op te lossen? Mijn vrouw wil persé weer een Nederlandse versie.
Je kunt misschien de Nederlandse versie downloaden en dan vanaf schijf installeren.robertwebbe schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:35:
Ik heb op de laptop van mijn vrouw IE8 geïnstalleerd via Windows Update maar nu is die in het Engels in plaats van in het Nederlands waar IE7 oorspronkelijk op stond.
[...]
Wwel eerst die engeltalige versie uninstallen en dan alles op Nederlands localiseren in de IE7 opties maar ook in je configuratiescherm.
Nederlandse download:
http://www.microsoft.com/...3d-4347-8c03-08cdecd8852b
Contagio schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 20:48:
[...]
Kunnen julie en de anderen die last hebben met het openen van mappen iets proberen:Icekool schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 08:16:
[...]
Dat probleem heb ik ook! Via Mapopties --> Door mappen bladeren --> Elke map in hetzelfde venster openen zou de optie aan en uit gezetten moeten kunnen worden. Dat werkt echter niet!!!
Sluit zowel IE8 als de verkenner en andere applicaties die mogelijk IE componenten gebruiken (bv FTD) af.
Type hetvolgende op een command prompt:
regsvr32 actxprxy.dll
Het betreft het herregistreren van een bepaalde reeds aanwezige dll die mogelijk door de installatie van java of van een bepaalde stukje security software na de installatie van IE8 niet meer of niet meer correct geregistreerd staat.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 03-05-2009 11:11 ]
De NL versie downloaden en eroverheen installeren had ik al gedaan, dat werkte niet. Het uninstallen van de Engelstalige versie durfde ik niet aan maar op jouw advies toch gedaan. Helaas werkte dat ook niet en na het herinstalleren van de Engelstalige versie kreeg ik Explorer met geen mogelijkheid meer weer normaal werkend.Anoniem: 80466 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 10:57:
[...]
Je kunt misschien de Nederlandse versie downloaden en dan vanaf schijf installeren.
Wwel eerst die engeltalige versie uninstallen en dan alles op Nederlands localiseren in de IE7 opties maar ook in je configuratiescherm.
Nederlandse download:
http://www.microsoft.com/...3d-4347-8c03-08cdecd8852b
Nu was het toch wel weer even tijd om een clean install te doen, dus daar ben ik maar aan begonnen. Ik hoop dat ik nu wel direct een NL versie krijg, anders moet ik het er maar bij laten totdat Microsoft hier een fix voor heeft.
In de tussentijd hoop ik dat iemand me wellicht kan helpen aan een bepaalde registerwaarde die omgezet moet worden zodat de Tablet versie wel goed gaat.
Op deze pagina kun je in ieder geval nog de taal info zien die de Windows API toont
http://samples.msdn.micro...ientCaps/ccProperties.htm
http://samples.msdn.micro...ientCaps/ccProperties.htm
Ondertussen lijken mijn problemen allemaal niet meer de kop op te steken.. Omdat ik niet genoeg verstand van bovenstaande tip heb, had ik besloten om deze niet uit te voeren en eerst resultaten van andere gebruikers af te wachten.Anoniem: 80466 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 11:07:
[...]
[...]
Kunnen julie en de anderen die last hebben met het openen van mappen iets proberen:
Sluit zowel IE8 als de verkenner en andere applicaties die mogelijk IE componenten gebruiken (bv FTD) af.
Type hetvolgende op een command prompt:
regsvr32 actxprxy.dll
Het betreft het herregistreren van een bepaalde reeds aanwezige dll die mogelijk door de installatie van java of van een bepaalde stukje security software na de installatie van IE8 niet meer of niet meer correct geregistreerd staat.
Maar alles lijkt weer te werken en ik kan mij niet herinneren dat er nog updates in de tussentijd bij zijn gekomen.
Een beetje vreemd maar alles is weer goed.
Verder zeer tevreden over IE8, ik gebruik het voor surfen en verder niet voor spannende dingen, maar ik heb het idee dat het wat stabieler en sneller is. En ik zie ook geen phising filter meer, die mij in IE7 nog wel een ellelang liet wachten bij sites laden.
Is iemand er al achter gekomen hoe je de favorieten en de geschiedenis uit dat dropdown menu van de adresbalk verwijdert? Die pijltjes werken bij mij niet, dan worden ze alleen maar groter..
ik irriteer me d'r mateloos aan, de helft van mn favoriete url's zijn weg en 't ding neemt het halve scherm in beslag zo
ik irriteer me d'r mateloos aan, de helft van mn favoriete url's zijn weg en 't ding neemt het halve scherm in beslag zo

Ik begrijp je issue misschien niet goedheinj schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:36:
Is iemand er al achter gekomen hoe je de favorieten en de geschiedenis uit dat dropdown menu van de adresbalk verwijdert? Die pijltjes werken bij mij niet, dan worden ze alleen maar groter..
Wil je specifieke url's uit de smart adress bar verwijderen of de categorieen "favorieten" en "geschiedenis" ?
Ben je de helft van je ingestelde favorieten kwijt of ben je populaire url's kwijt uit je historie ?
Het verwijderen van (irrelavante of niet nuttige) resultaten in de smart adress bar kan door ze eenvoudig te deleten.
De geschiedenis categorie van adress smartbar werkt nu op basis van relevantie. Als je vaker voor bepaalde url's kiest zullen die vanzelf meer bovenaan komen te staan. Mogelijk lost dat je probleem in een paar dagen op.
Ik wil graag de categorieen favorieten en geschiedenis weg hebben. Nu ben ik de helft van die vaak bezochte url's (die url's die bovenaan staan dus) kwijt en dat vind ik maar niks.. En die geschiedenisfunctie, daar kan ik toch niks mee. Voor favorieten open ik wel dat menuutje links, waarom dat opeens in dat dropdownmenu moet is mij een raadsel 
Google leverde ook al niet veel op, in ieder geval niks wat bij mij werkte.
Je kunt de smart adress bar wel aanpassen via:heinj schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:28:
Ik wil graag de categorieen favorieten en geschiedenis weg hebben. Nu ben ik de helft van die vaak bezochte url's (die url's die bovenaan staan dus) kwijt en dat vind ik maar niks.. En die geschiedenisfunctie, daar kan ik toch niks mee. Voor favorieten open ik wel dat menuutje links, waarom dat opeens in dat dropdownmenu moet is mij een raadsel
Tools => Internet Options => Content tab => Autocomplete settings
om die categorieen te verwijderen.
Maar ik denk niet dat je daar meer opties mee krijg maar alleen maar minder.
Je hebt trouwens mogelijk wel minder opties bovenaan in de smart adress bar maar de selectie ervan zou beter moeten zijn en dus in veel gevallen meer voordeel bieden.
Hier meer info over de smart adress bar:
http://blogs.msdn.com/ie/...te-easier-and-faster.aspx
http://blogs.msdn.com/ie/...-a-few-more-features.aspx
Hier meer info over aanpassingen die je aan IE8 uiterlijk kunt maken:
http://blogs.msdn.com/ie/...customization-in-ie8.aspx
Het stond inderdaad bij auto aanvullen (ik heb een NL Windhoows).. imo een rare plek om zoiets neer te zetten, maar het heeft wel gewerkt, bedankt!!
Dat de opties minder worden vind ik btw helemaal niet erg, ik heb het liefst een zo kaal mogelijke browser, gewoon zo min mogelijk irri werkbalken en knopjes overal, omdat ik die toch nooit gebruik
Dat de opties minder worden vind ik btw helemaal niet erg, ik heb het liefst een zo kaal mogelijke browser, gewoon zo min mogelijk irri werkbalken en knopjes overal, omdat ik die toch nooit gebruik
offtopic:
Windows is een OS, een windhoos is een wervelwind. 2 Verschillende zaken
Windows is een OS, een windhoos is een wervelwind. 2 Verschillende zaken
[ Voor 13% gewijzigd door pasta op 07-05-2009 02:54 ]
Anoniem: 277559
via auto update kwam ie8 bij mij binnen... nu na instalatie is mijn lettertype zo klein dat het haast niet te lezen is ...iemand enig idee hoe ik het leteertype en de grote ervan kan wijzigen?!?
probleem is oplgelost....per ongeluk ctrl+scrol wiel gedrukt...
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 277559 op 11-05-2009 14:27 ]
Ik heb ook IE8 geinstalleerd na een clean Vista Ultimate x64 install. Nu krijg ik geen geluid bij Windows Media Player plug-in dingen op sites als nederland.fm, en dat terwijl alles helemaal up-to-date is. Ook moet ik de hele tijd mijn passwords opnieuw invoeren als Windows niet goed afsluit, ook als IE8 niet eens draaide. Iemand enig idee wat hieraan te doen is?
Quid est fili?!
Heb sinds één weekje Vista 64 bit maar moet zeggen dat IE8
Nu wel goed draait op deze versie........
Nu wel goed draait op deze versie........
Ik heb niet alle postings gelezen, maar mijn ervaringen zijn nu na 2 weken testen: negatief
- Openen van websites lijkt vaak trager te gaan dan met IE7
- Scrollen op vele websites (vooral wanneer er meerdere images aanwezig zijn) gaat extreem traag en schokkerig (nog nooit gehad met geen enkele browser)
- Tabkleurtjes die constant van kleur veranderen
- URL dat zwart/grijs wordt weergegeven
- New tabs met allemaal overbodige informatie erin (en daardoor relatief traag)
- Control-F werkt irritant, hij begint vaak ergens halverwege een pagina met zoeken en werkt vaak niet goed, nog nooit gehad in Windows of een Windows applicatie
- Sluiten van tabs, geeft enkel de mogelijkheid alle tabs of current tab sluiten, terwijl je soms gewoon een foutje maakt en dus een 3e optie: cancel zou moeten hebben
- Veel overbodige troep in IE8
- Bezochte URL's, komen in autoaanvullen van de URL niet correct voor; Voorbeeld gathering.twe........ ik zie enkel de main pagina van GOT en nooit meer de deeplinks
- Sommige websites werken niet of niet meer correct, zoals bv de ohra.
Core2Duo E2180 @ 3GHz
2x1 GB PC6400 CAS4
Asus P35 Pro
- Scrollen op vele websites (vooral wanneer er meerdere images aanwezig zijn) gaat extreem traag en schokkerig (nog nooit gehad met geen enkele browser)
- Tabkleurtjes die constant van kleur veranderen
- New tabs met allemaal overbodige informatie erin (en daardoor relatief traag)
- Control-F werkt irritant, hij begint vaak ergens halverwege een pagina met zoeken en werkt vaak niet goed, nog nooit gehad in Windows of een Windows applicatie
- Sluiten van tabs, geeft enkel de mogelijkheid alle tabs of current tab sluiten, terwijl je soms gewoon een foutje maakt en dus een 3e optie: cancel zou moeten hebben
- Veel overbodige troep in IE8
- Bezochte URL's, komen in autoaanvullen van de URL niet correct voor; Voorbeeld gathering.twe........ ik zie enkel de main pagina van GOT en nooit meer de deeplinks
- Sommige websites werken niet of niet meer correct, zoals bv de ohra.
Core2Duo E2180 @ 3GHz
2x1 GB PC6400 CAS4
Asus P35 Pro
[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 12-05-2009 19:51 ]
Dat ligt vrijwel zeker aan je addons of je anti malware software.n00bs schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:46:
Ik heb niet alle postings gelezen, maar mijn ervaringen zijn nu na 2 weken testen: negatief
IE8 is namelijk beduidend sneller dan IE7.
Probeer het eens met IE8 gestart zonder addons en controleer of je restricted sites list niet is volgeplempt door je antimalware software
De tabkleurtjes zijn tabgroepering. Het geeft een visuele overview van tabs die bij elkaar horen.- Tabkleurtjes die constant van kleur veranderen
Kun je gewoon afzetten
(“Tools” button in de Command balk selecteer “Internet Options”. Selecteer de “Settings” button onder Tabs. Uncheck de “Enable Tab Groups” setting).
De url die in zwart grijs wordt weergegeven is de domainhighlighting. een veiligheidsmaatregel tegen phising en andere url gebaseerde trukkjes om mensen op te lichten. De hightlight switched vanzelf af als je iets met de adres bar doet (bijvoorbeeld de url aanpassen)
De informatie in de new tab maakt die zeker niet traag. In een kale install zonder addon's van windows 7 openen tabs bij mij direct. Op een upgrade van IE7 op Vista duur het bij mij een halve seconde of zo en wordt dan veroorzaakt door de AVG safe search plugin die te traag opstart.- New tabs met allemaal overbodige informatie erin (en daardoor relatief traag)
Ook hier zou ik eens adviseren om je restricted sites lijst te bekijken of die gevuld is door anti malware software en om addon's uit te zetten of IE8 zonder addons te starten en dan te zien of tab sneller openen.
Heel vreemd gedrag. IE8 komt bij mij zeker altijd netjes met de eerste gevonden.- Control-F werkt irritant, hij begint vaak ergens halverwege een pagina met zoeken en werkt vaak niet goed, nog nooit gehad in Windows of een Windows applicatie
Heb je een voorbeeld pagina waar IE8 niet met het eerste search resultaat komt ?
Cancel wat ?- Sluiten van tabs, geeft enkel de mogelijkheid alle tabs of current tab sluiten, terwijl je soms gewoon een foutje maakt en dus een 3e optie: cancel zou moeten hebben
Zoals ?- Veel overbodige troep in IE8
Onthoud jij de message nummertjers van GOT topics ? Ik vond het bij veel sites juist heel hinderlijk dat IE6 en IE7 de hoofd pagina niet lieten zien maar alleen maar deeplink pagina's.- Bezochte URL's, komen in autoaanvullen van de URL niet correct voor; Voorbeeld gathering.twe........ ik zie enkel de main pagina van GOT en nooit meer de deeplinks
Als er bepaalde deeplink pagina's zijn die je altijd terug wilt hebben stop ze dan in je favorieten en de smart bar zal ze ook tonen
Heb je de site al in compatibility view bekeken ?- Sommige websites werken niet of niet meer correct, zoals bv de ohra.
- Ik had al in het begin echt alles in IE8 uitgezet, ik gebruik verder geen add ons en het enige wat er verder draait is NOD32.
- Dat van de kleurtjes wist ik al, maar voor mij het zoveelste wat vermoeiend is naarmate MS zich verder ontwikkeld. Ik als poweruser heb geen zin dat mijn handje vastgehouden wordt. Phishing e.d. ben ik mij van bewust en dat filter staat ook mooi uit
- Ik heb geen restricted sites, in de new tab komen meldingen mbt eerder gesloten websites, accelerators die niet gebruikt worden; Allemaal overbodig en vertragend... dit wil ik gewoon disabled hebben net als in IE7 een kale pagina. Ik vind het ook gelijk een privacy gevoelig punt als jij bv net je porn (als voorbeeld) sites hebt afgesloten en daarna jouw vriendin ff een new tab opent.
- Control-F probleem, zal ik vanavond thuis even testen met de betreffende websites.
- Annuleren van het afsluiten van de Tab
- Overbodige Accelerators etc...
- Ik onthoud idd meestal de vele nummers en zeker handig met je eigen page, zodat je snel naar de door jouw geposte pages kan gaan
- Ja al geprobeerd, maar losts niets op.
Met google vind ik verder ook veel hits met probs IE8, Java, scrollen dat traag gaat (bekend probleem met google eindeloos te vinden) voorbeeld van het scroll probleem: http://www.dumpert.nl/med...nl_met_gratis_krant_.html
Met IE7 of andere browsers gebeurt deze traagheid en stotteren niet.
- Dat van de kleurtjes wist ik al, maar voor mij het zoveelste wat vermoeiend is naarmate MS zich verder ontwikkeld. Ik als poweruser heb geen zin dat mijn handje vastgehouden wordt. Phishing e.d. ben ik mij van bewust en dat filter staat ook mooi uit
- Ik heb geen restricted sites, in de new tab komen meldingen mbt eerder gesloten websites, accelerators die niet gebruikt worden; Allemaal overbodig en vertragend... dit wil ik gewoon disabled hebben net als in IE7 een kale pagina. Ik vind het ook gelijk een privacy gevoelig punt als jij bv net je porn (als voorbeeld) sites hebt afgesloten en daarna jouw vriendin ff een new tab opent.
- Control-F probleem, zal ik vanavond thuis even testen met de betreffende websites.
- Overbodige Accelerators etc...
- Ik onthoud idd meestal de vele nummers en zeker handig met je eigen page, zodat je snel naar de door jouw geposte pages kan gaan
- Ja al geprobeerd, maar losts niets op.
Met google vind ik verder ook veel hits met probs IE8, Java, scrollen dat traag gaat (bekend probleem met google eindeloos te vinden) voorbeeld van het scroll probleem: http://www.dumpert.nl/med...nl_met_gratis_krant_.html
Met IE7 of andere browsers gebeurt deze traagheid en stotteren niet.
Anoniem: 172283
Gewoon op het rood kruisje rechtsboven klikken.n00bs schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:48:
Ja ik snap het praktisch is anders.
Overigens nog 1 hele grotere ergernis: je kan bepaalde websites zoals ebay deeplinks niet meer in je fav. opslaan
Overigens nog 1 hele grotere ergernis: je kan bepaalde websites zoals ebay deeplinks niet meer in je fav. opslaan
Anoniem: 172283
Ik heb ook IE8 gezet op een pc en een laptop maar ze er rap terug afgezwierd. (Alle twee XP Home SP3 32bit).
TRAAAAAAAAAAAAG! En zowat allemaal dezelfde zever als bij u.
Terug IE7 dat gaat normaal.
Maar nu heb ik er eens Firefox opgezet. Dat gaat ook goed.
TRAAAAAAAAAAAAG! En zowat allemaal dezelfde zever als bij u.

Terug IE7 dat gaat normaal.
Maar nu heb ik er eens Firefox opgezet. Dat gaat ook goed.
Overigens leuk ter test: http://service.futuremark.com/peacekeeper/index.action
Mijn benchmark score van IE7 is hoger dan van IE8 op mijn eigen PC. CPU load met IE8 gaat vaak skyhigh op mijn core2duo (max belasting van 1 core) en met IE7 niks nada...
Mijn benchmark score van IE7 is hoger dan van IE8 op mijn eigen PC. CPU load met IE8 gaat vaak skyhigh op mijn core2duo (max belasting van 1 core) en met IE7 niks nada...
Heb de test even gedaan met IE8 en Chrome 1.0.154.65n00bs schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 10:42:
Overigens leuk ter test: http://service.futuremark.com/peacekeeper/index.action
De Punten:

Maar ik zie dat IE8 geen test heeft gemaakt van Complex Graphics ?
Ondanks dat is het nog een heel groot verschil
[ Voor 23% gewijzigd door Albert020 op 16-05-2009 20:22 ]
Zou iemand het volgende even willen bekijken/reproduceren? Win XP-32bit, IE 8.0.6001.18702
Ik weet niet of het een renderfout in mijn IE-8 is, of een algemene eigenschap van IE8. Ik ben het verschijnsel op meerdere websites tegengekomen, dus ik vermoed niet dat het een Tweakers.net-bug is.
Bij de meeste berichten op de frontpage, schuift de text een paar pixels heen en weer tijdens het selecteren van text of zelfs het klikken middenin een woord.
Het betreffende artikel, om vergelijken wat makkelijker te maken: nieuws: Microsoft brengt Bluetrack-toetsenbord en -muizen op de markt
Woorden die er last van hebben heb ik blauw onderstreept. Het verschil tussen wel of niet "muis ingedrukt houden" heb ik met rode puntjes zichtbaar gemaakt. De normale situatie is weergegeven in het zwarte vierkant. In die situatie is geklikt tussen de o en de n van ontvangst. Er is te zien dat het streepje half door de t staat, tijdens het klikken staat het streepje wel op de goede plaats. Op dat moment is de ruimte tussen de o en n een stuk kleiner.
Ik weet niet of het een renderfout in mijn IE-8 is, of een algemene eigenschap van IE8. Ik ben het verschijnsel op meerdere websites tegengekomen, dus ik vermoed niet dat het een Tweakers.net-bug is.
Bij de meeste berichten op de frontpage, schuift de text een paar pixels heen en weer tijdens het selecteren van text of zelfs het klikken middenin een woord.
Het betreffende artikel, om vergelijken wat makkelijker te maken: nieuws: Microsoft brengt Bluetrack-toetsenbord en -muizen op de markt
Woorden die er last van hebben heb ik blauw onderstreept. Het verschil tussen wel of niet "muis ingedrukt houden" heb ik met rode puntjes zichtbaar gemaakt. De normale situatie is weergegeven in het zwarte vierkant. In die situatie is geklikt tussen de o en de n van ontvangst. Er is te zien dat het streepje half door de t staat, tijdens het klikken staat het streepje wel op de goede plaats. Op dat moment is de ruimte tussen de o en n een stuk kleiner.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Anoniem: 93798
Zelfde probleem hier, niet echt storend maar het is inderdaad een render probleempje.
Voor alle duidelijkheid, heb even snel screen recording gedaan
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hhxjnO--qXE]
dan zie je dus wat er fout loopt
Voor alle duidelijkheid, heb even snel screen recording gedaan
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hhxjnO--qXE]
dan zie je dus wat er fout loopt
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 93798 op 21-05-2009 16:08 ]
Idem hier.
Een vreemde wat ik hier overigens ook heb, is dat het menuitem "Favorites Bar" in de favorieten terugkeert als je rechtermuisknop op een ander item doet.
Je verwijderd "Favorites Bar" dus naar de prullenbak, doet rechtermuisknop op een andere favoriet en boem de lege "Favorites Bar" map is er weer
Een vreemde wat ik hier overigens ook heb, is dat het menuitem "Favorites Bar" in de favorieten terugkeert als je rechtermuisknop op een ander item doet.
Je verwijderd "Favorites Bar" dus naar de prullenbak, doet rechtermuisknop op een andere favoriet en boem de lege "Favorites Bar" map is er weer
Die render-bug is mij alleen bij T.net opgevallen.
Overigens kun je die map uit je favorites krijgen, door hem simpelweg via rechtermuisklik --> eigenschappen --> verborgen te laten verdwijnen
Wel effe IE opnieuw openen.
Overigens kun je die map uit je favorites krijgen, door hem simpelweg via rechtermuisklik --> eigenschappen --> verborgen te laten verdwijnen
Wel effe IE opnieuw openen.
Sometimes you need to plan for coincidence
Voor zover 't mij opgevallen is, is het alleen bij tekst die als "uitvullen" opgemaakt is.Groentenboer schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:28:
Die render-bug is mij alleen bij T.net opgevallen.
(...)
Mocht het toch wel alleen op de Frontpage voorkomen, dan kan iemand altijd nog een topic openen in LD mocht de oorzaak toch bij T.net vandaan komen.
[ Voor 5% gewijzigd door APClll op 21-05-2009 20:20 ]
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
>APClll
Dat probleem had ik ook, alleen vergeten te vermelden vanwege de veel grotere problemen met IE8.
Ik kan je enkel zeggen dat ik weer teruggegaan ben naar IE7 wat een hele opluchting is. Eventueel Firefox 3.5 final als die uit is, maar IE8 komt niet meer op mijn PC.
Dat probleem had ik ook, alleen vergeten te vermelden vanwege de veel grotere problemen met IE8.
Ik kan je enkel zeggen dat ik weer teruggegaan ben naar IE7 wat een hele opluchting is. Eventueel Firefox 3.5 final als die uit is, maar IE8 komt niet meer op mijn PC.
Ik zou niet meer terug willen naar IE 7.
De snelheid is goed, stabiliteit is goed. Ook het auto-aanvullen (suggesties) in de adresbalk vind ik goed werken.
En tja, dat renderfoutje stoort me eigenlijk niet. Ik wilde alleen weten of het wel of niet aan mijn systeem lag. Iedereen bedankt voor het proberen/testen. En KimG voor 't filmpje
De snelheid is goed, stabiliteit is goed. Ook het auto-aanvullen (suggesties) in de adresbalk vind ik goed werken.
En tja, dat renderfoutje stoort me eigenlijk niet. Ik wilde alleen weten of het wel of niet aan mijn systeem lag. Iedereen bedankt voor het proberen/testen. En KimG voor 't filmpje
Van die renderfout heb ik ook last, overigens niet alleen op tweakers, ook fok heeft er bv last van.APClll schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 23:38:
Ik zou niet meer terug willen naar IE 7.
Ik dacht ook al dat ik 't vaker gezien had. Ook op Fok zijn de nieuwsberichten "uitgevuld".Pittie schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 00:17:
[...]
Van die renderfout heb ik ook last, overigens niet alleen op tweakers, ook fok heeft er bv last van.
We kunnen dus concluderen dat IE8 niet goed overweg kan met uitgevulde tekst.
Nu we toch met de 'schoonheidsfoutjes' bezig zijn... Hebben er meer mensen last van dat wanneer je meerdere tabs opent (bijvoorbeeld op een nieuwssite, dan open ik de linkjes naar berichten die ik interessant vindt in een nieuwe tab) vlak achter elkaar, dat er sommige tabs dan niet laden?
Met die bewuste tab kan je dan niets meer doen. Stoppen en refreshen heeft geen effect, en ook andere sites opent hij niet meer in die tab.
Meer mensen opgevallen?
Met die bewuste tab kan je dan niets meer doen. Stoppen en refreshen heeft geen effect, en ook andere sites opent hij niet meer in die tab.
Meer mensen opgevallen?
Vanaf de dag dat IE8 uitkwam deze geïnstalleerd op m'n Vista x64. Ervaringen zijn positief, hij crasht minder vaak (als in bijna nooit) in tegenstelling tot IE7. Moet wel zeggen dat ik al die accelerators e.d. wel heb uitgeschakeld die gebruik ik toch niet. Tabs groeperen met een kleurtje is ook handig.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Nee, geen last van "vastlopende tabs" bij het openen van een flinke hoeveelheid tabs achter elkaar.Groentenboer schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:36:
Nu we toch met de 'schoonheidsfoutjes' bezig zijn... Hebben er meer mensen last van dat wanneer je meerdere tabs opent (bijvoorbeeld op een nieuwssite, dan open ik de linkjes naar berichten die ik interessant vindt in een nieuwe tab) vlak achter elkaar, dat er sommige tabs dan niet laden?
Meer mensen opgevallen?
Af en toe lijkt het openen van een tab niet te lukken als ik er een stuk of 6 achter elkaar open binnen een seconde of twee, drie. Echter, dat zou net zo goed aan m'n muis kunnen liggen (brakke midden-knop onder het wieltje)
Weleens vaker iets vergelijkbaars gehad, ook met IE7 trouwens.Groentenboer schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:36:
Meer mensen opgevallen?
Nadat dat optreed doen ook nieuwe tabs niets meer. Ook CTRL+N om de tab als compleet nieuwe pagina te openen helpt dan niet. Er is dan 1 bepaalde tab/sessie die blijkbaar connections tegenhoudt. Sluit je de tabs een voor een weer af, dan gaat het opeens weer goed met laden.
Vrij vreemd en lastig na te bootsen iig.
Vermoedelijk loopt er een addon vast tijdens het opstarten van een nieuwe tab. Juist bij het opstarten vna nieuwe tab zie je relatief veel issues met addons door dat voor nieuwe tab instances de addons gekloond worden opgestart.Psychokiller schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 00:37:
[...]
Weleens vaker iets vergelijkbaars gehad, ook met IE7 trouwens.
Nadat dat optreed doen ook nieuwe tabs niets meer. Ook CTRL+N om de tab als compleet nieuwe pagina te openen helpt dan niet. Er is dan 1 bepaalde tab/sessie die blijkbaar connections tegenhoudt. Sluit je de tabs een voor een weer af, dan gaat het opeens weer goed met laden.
Vrij vreemd en lastig na te bootsen iig.
Anoniem: 162273
Als ik vanaf een site bijv vijf nieuwe sites open (middelmuisklik), dan openen ze naast elkaar: A, B, C, D, E, F.
Als ik dan naar site C ga en weer 3 nieuwe tabs wil openen worden de nieuwe site na F gezet in plaats van na C. In IE7 werden ze gewoon na C gezet, dus A, B, C, C1, C2, C3, D, E, F.
In IE8 is de volgorde echter: A, B, C, D, E, F, C1, C2, C3. Heel irritant als je veel tabs open hebt staan en de meest rechter tabs vallen buiten beeld.
Iemand een idee hoe ik dat kan aanpassen. Tab-grouping aan of uit maakt ook niet uit.
Als ik dan naar site C ga en weer 3 nieuwe tabs wil openen worden de nieuwe site na F gezet in plaats van na C. In IE7 werden ze gewoon na C gezet, dus A, B, C, C1, C2, C3, D, E, F.
In IE8 is de volgorde echter: A, B, C, D, E, F, C1, C2, C3. Heel irritant als je veel tabs open hebt staan en de meest rechter tabs vallen buiten beeld.
Iemand een idee hoe ik dat kan aanpassen. Tab-grouping aan of uit maakt ook niet uit.
Heel vreemd. met tabgrouping aan heb ik in IE8 gewoon dat URL's die ik vanaf een webpagina open in een new tab direct na die pagina in de tabs rij openen. De pagina's krijgen zelfs een gelijk kleurtje om dat te benadrukken.Anoniem: 162273 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 15:36:
Als ik vanaf een site bijv vijf nieuwe sites open (middelmuisklik), dan openen ze naast elkaar: A, B, C, D, E, F.
Ik word helemaal gek van IE8. Twee dagen nadat ik het (via windowsupdate) geinstalleerd heb loopt hij telkens vast. Echt, direct na het opstarten, binnen twee seconden.

En dit is (het begin van) het foutenrapport:

Ik heb het ook al geprobeerd via "iexplore.exe -extoff" maar dan crasht hij ook meteen.
Met IE7 had ik nergens last van en ik kreeg al weer behoorlijk wat vertrouwen in de browsers van Microsoft.
Wie heeft er een idee?

En dit is (het begin van) het foutenrapport:

Ik heb het ook al geprobeerd via "iexplore.exe -extoff" maar dan crasht hij ook meteen.
Met IE7 had ik nergens last van en ik kreeg al weer behoorlijk wat vertrouwen in de browsers van Microsoft.
Wie heeft er een idee?
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Klinkt als een access violation.Sherlock schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:23:
Wie heeft er een idee?
Een veelheid aan oorzaken mogelijk.
Probeer in ieder geval om je startpagina aan te passen zodat het niet ligt aan een combi van je browser een element op die startpagina.
Probeer ook even om deze dll te herregistreren (als admin)
regsvr32 actxprxy.dll
en dan weer IE8 op te starten.
Als dat niet helpt dan is uninstallen (=terug naar IE7) waarschijnlijk de beste mogelijkheid en dan eventueel herinstalleren maar dan daarvoor even je mogelijk aanwezige anti malware protectie programma's uit zetten voor het updaten.
Thanks, ik heb vanavond idd 8 eraf gegooid en ben nu weer terug bij 7, wat allemaal vlekkeloos verlopen is. Ik zal 'binnenkort' eens kijken of ik de stap aandurf.Anoniem: 80466 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:37:
[...]
Klinkt als een access violation.
Een veelheid aan oorzaken mogelijk.
Probeer in ieder geval om je startpagina aan te passen zodat het niet ligt aan een combi van je browser een element op die startpagina.
Probeer ook even om deze dll te herregistreren (als admin)
regsvr32 actxprxy.dll
en dan weer IE8 op te starten.
Als dat niet helpt dan is uninstallen (=terug naar IE7) waarschijnlijk de beste mogelijkheid en dan eventueel herinstalleren maar dan daarvoor even je mogelijk aanwezige anti malware protectie programma's uit zetten voor het updaten.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
bij mij werkt het prima.. , maar ik gebruik liever chrome
Hoe kan je dat lijstje van meest getypte URL's in de adresbalk groter maken? Er kunnen nu 12 in...ik wil er liever wat meer. Ik heb al gezocht op Google, maar geen resultaat.
Anoniem: 304476
De inPrivate modus is een handige functie die er in zit.. Het slaat niks op als je aan het browsen bent dat bespaart geheugen, anders moet je steeds handmatig verwijderen.
Zie daarvoor deze discussieCubic X schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:44:
Hoe kan je dat lijstje van meest getypte URL's in de adresbalk groter maken? Er kunnen nu 12 in...ik wil er liever wat meer. Ik heb al gezocht op Google, maar geen resultaat.
Internet Explorer 8.0 Favorites
De recente Windows update heeft ook verbeteringen geleverd voor enekel van de stabiliteteit en performance issues in IE8.
Van het IE blog
Van het IE blog
@hAl: This update should resolve the performance/stability issue encountered by users with huge numbers of sites in the Restricted Zone.
Ik heb exact hetzelfde probleem en wordt er helemaal gestoord van. Het geheugen loopt hierdoor ook vol (als je een volhouder bent).Alcje schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:56:
Met FF werkt het vooralsnog prima
Anoniem: 306801
Na installatie van IE8 ondervond ik ook de onhebbelijkheid dat in de Verkenner alle mappen in een nieuw venster openen.
Oplossing: één keer IE8 opstarten als administrator (via de verkenner naar Program Files > Internet Explorer > iexplore.exe --> rechter muisknop > als administrator uitvoeren).
Vervolgens IE8 afsluiten, alle verkennervensters afsluiten en daarna werkt de verkenner weer als vanouds.
(Overigens gebruik ik liever Firefox met een aantal goede add-ons)
Oplossing: één keer IE8 opstarten als administrator (via de verkenner naar Program Files > Internet Explorer > iexplore.exe --> rechter muisknop > als administrator uitvoeren).
Vervolgens IE8 afsluiten, alle verkennervensters afsluiten en daarna werkt de verkenner weer als vanouds.
(Overigens gebruik ik liever Firefox met een aantal goede add-ons)
Hier heb ik dus ook enorm last van. De helft van de IE8 sessies lijkt niet levensvatbaar ofzo.Groentenboer schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:36:
Meer mensen opgevallen?
Ik heb geprobeerd IE zonder addons te starten (dus starten met iexplore.exe -extoff), maar dat helpt ook niet dus het is geen addon.
Eerst dacht ik dat het aan m'n wifi lag dus ik heb helemaal een UTP kabel door m'n huis gelegd, maar dat mocht dus niet baten.
Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is? En zijn er ook mensen die hier geen last van hebben?
Naspelen is vrij eenvoudig, open gewoon 10 tabs en open daarin willekeurige websites.... bij mij doet dan meestal ongeveer de helft het (soms meer, soms minder).
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Ik heb er geen last van, zoals ook al hierboven gemeld. Als ik via "favorieten" op de pijl achter een map klik, openen zonder haperen alle pagina's in die map. Of bedoel je een andere manier van veel pagina's tegelijk openen? Op google allerlei pagina's met de middelste muisknop openen gaat hier ook gewoon goed.Exar schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:48:
[...]
(...) En zijn er ook mensen die hier geen last van hebben?
Naspelen is vrij eenvoudig, open gewoon 10 tabs en open daarin willekeurige websites.... bij mij doet dan meestal ongeveer de helft het (soms meer, soms minder).
Krijg je een foutmeldings pagina of blijven je sessies hangen ?Exar schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:48:
[...]
Hier heb ik dus ook enorm last van. De helft van de IE8 sessies lijkt niet levensvatbaar ofzo.
Ik heb geprobeerd IE zonder addons te starten (dus starten met iexplore.exe -extoff), maar dat helpt ook niet dus het is geen addon.
Eerst dacht ik dat het aan m'n wifi lag dus ik heb helemaal een UTP kabel door m'n huis gelegd, maar dat mocht dus niet baten.
Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is? En zijn er ook mensen die hier geen last van hebben?
Probeer eens om de IE dlls te herregistreren.
Zie ook deze Microsoft support pagina:
Internet Explorer open with a blank page instead of web site
Welke anti-malware producten gebruik je (blokkers, filters en scanners) ?
Heb je daarvan de meeste recente versies ? (sommige oudere versies van dit soort software zijn niet IE8 compatibel)
Kun je de issues ook reproduceren als je deze software (tijdelijk) uitschakelt ?
Het gaat om alle manieren van nieuwe explorers of tabs openen. Hierdoor is het soms verdomd lastig om iets te downloaden of iets te zien wat een website alleen als 'popup' wil laten zien.APClll schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:14:
[...]
Of bedoel je een andere manier van veel pagina's tegelijk openen? Op google allerlei pagina's met de middelste muisknop openen gaat hier ook gewoon goed.
Vreemd dat niet iedereen dit probleem heeft.
Ik had het in Vista en heb het nu ook in Windows 7, dus aan mijn OS installatie zal 't niet liggen.
Iemand verder nog ideeën? Of moet ik maar terug naar IE7?

Bedankt voor je ideeën, maar die link gaat over IE6. Maar ik zal dat vanavond als ik thuis ben proberen, wellicht geldt 't ook voor IE8.Anoniem: 80466 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:15:
[...]
Krijg je een foutmeldings pagina of blijven je sessies hangen ?
Welke anti-malware producten gebruik je (blokkers, filters en scanners) ?
Heb je daarvan de meeste recente versies ? (sommige oudere versies van dit soort software zijn niet IE8 compatibel)
Kun je de issues ook reproduceren als je deze software (tijdelijk) uitschakelt ?
Anti-malware: ik heb alleen AVG free edition draaien, verder niks. Daarvan had ik de linkscanner gisteren uitgezet, maar dat hielp ook niet. En zoals vermeld heb ik ook IE8 gedraaid zonder addons, dus daar zit 't probleem ook niet.
Ik heb het ook regelmatig. Ik heb alleen NOD32 antivirus. Dat bemoeit zich niet met IE.
Regelmatig: af en toe is ook regelmatig.
Regelmatig: af en toe is ook regelmatig.
[ Voor 21% gewijzigd door Barleone op 24-06-2009 20:49 ]
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Dit helpt ook niet. De ene dll heb ik geregistreerd, de andere gaf een foutmelding...Anoniem: 80466 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:15:
[...]
Krijg je een foutmeldings pagina of blijven je sessies hangen ?
Ik heb al uren zitten zoeken en het lijkt erop dat meer mensen last hebben van dit probleem, maar ik ben geen werkende oplossing tegen gekomen.
Zou het mogelijk zijn om IE7 op Windows 7 te installeren? Want IE8 verwijderen kan volgens mij niet...

Welke URL kon je niet herregistreren en welke wel ?Exar schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:16:
[...]
Dit helpt ook niet. De ene dll heb ik geregistreerd, de andere gaf een foutmelding...
Welke fout melding kreeg je daarbij ? (had je misschien nog windows programma's open staan ?)
Je kunt met winodws 7 niet terug naar IE7.
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 27-06-2009 14:05 ]
Ik heb die foutmelding opgelost door de dll als administrator te registreren. De twee vetgedrukte dll's die volgens de link eerst moeten wordem geregistreerd zijn dus gelukt. Daarna heb ik de rest van de genoemde dll's geprobeerd te registreren, maar alleen de eerste uit de lijst werd gevonden. Kan iemand dit ook proberen en bevestigen dat de rest van die dll's niet bestaat bij IE8?Anoniem: 80466 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:52:
[...]
Welke URL kon je niet herregistreren en welke wel ?
Welke fout melding kreeg je daarbij ? (had je misschien nog windows programma's open staan ?)
Je kunt met winodws 7 niet terug naar IE7.
Het probleem leek even verholpen, maar is inmiddels weer terug.
Ik was van plan om Windows 7 te gaan kopen, maar als er geen fatsoenlijke IE op werkt dan begin ik toch echt te twijfelen!
[ Voor 4% gewijzigd door Exar op 27-06-2009 20:41 ]
Je kunt de dll namen gewoon intikken in je zoekfunctie van windows 7 toch ?Exar schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:41:
[...]
Kan iemand dit ook proberen en bevestigen dat de rest van die dll's niet bestaat bij IE8?
Misschien heb je software (of malware) die de dll's registratie beinvloed of anderszins IE8 beinvloed ?Het probleem leek even verholpen, maar is inmiddels weer terug.
Hier nog een uitgebreide troubleshoot iinformatie pagina
http://blogs.dotnethell.i...net-Explorer.__15312.aspx
(p.s. blijven je tabs hangen of krijg je foutmeldingen ?)
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 29-06-2009 17:12 ]
Anoniem: 308451
Ik heb precies hetzelfde probleem en krijg het ook niet opgelost. Ik vind het zo'n irritant probleem, dat ik firefox maar geinstalleerd heb en dan werkt alles wel ok. Met IE 7 heb ik dit probleem nooit gehad. Maar als iemand een oplossing weet voor IE8 hoor ik het graag.Exar schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:48:
[...]
Hier heb ik dus ook enorm last van. De helft van de IE8 sessies lijkt niet levensvatbaar ofzo.
De belangrijkste tips:Anoniem: 308451 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:06:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem en krijg het ook niet opgelost. Ik vind het zo'n irritant probleem, dat ik firefox maar geinstalleerd heb en dan werkt alles wel ok. Met IE 7 heb ik dit probleem nooit gehad. Maar als iemand een oplossing weet voor IE8 hoor ik het graag.
* Bepaal of je problemen altijd bij dezelfde sites liggen en bekijk deze sites bijvoorbeeld ook eens in compatibility mode.
* Zorg dat Windows (incl IE8) volledig geupdate is. Bij de recente security patch zat ook een oplossing voor enkele heel specifieke performance issues in IE8
* Controleer of je 3rd party firewall / anti virus / anti malware / ad-blocking software / anti spyware /anti phising software / feedreader / download manager op de meest recente versie zit en of er geen bekende problemen zijn met IE8. Deze software grijpt vaak onzichtbaar in op IE processen
* Controleer of je de Restricted Sites lijst in IE8 niet heel groot is.
* Controleer dat je geen adware of malware hebt draaien. Zie hier
* Draai IE8 een keer zonder addons (run iexplore.exe -extoff) en kijk of dat beter functioneert
* Draai IE8 een keer zonder addons EN met de actieve scanners/shield/blockers uitgeschakeld en kijk of dat beter functioneert
Als dat niet helpt is zijn er een aantal opties om je IE8 installatie te herstellen. Na proberen van elke optie zou je weer het draaien van IE8 zonder addons kunnen uitproberen.
Een optie om een aantal dll's te herregistreren. Met name actxprxy.dll.
* Sluit IE8, start een commando prompt als administrator en type op de prompt: regsvr32 actxprxy.dll
Een optie op al je IE8 settings te resetten
* Reset IE8 settings
Een optie om IE8 te herinstalleren
* Uninstall IE8, zet je malware protectie helemaal (!) uit en Install IE8 opnieuw
Zie ook deze link voor de trouble shouting IE8 die op sommige van deze zaken dieper ingaat
http://blogs.dotnethell.i...net-Explorer.__15312.aspx
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 01-07-2009 16:20 ]
Ik heb soms last dat IE8 de menubalk en 'tabbladbalk' zwart zijn.
Bij de menubalk zie ik alleen de onderliggende menu's als ik op de 'onzichtbare' hoofdmenu klik met mijn muis.
Bij de tabbladenbalk staan de tabbladen normaal aangegeven met daarnaast veel zwarte ruimte. Ook zijn er nog bepaalde iconen zichtbaar zoals geschiedenis, snelle tabbladen, lijst van tabbladen en bij mij nog het startpagina icoontje (huisje).
Opnieuw opstarten van IE8 lost het niet op. Wel het opnieuw opstarten van XP.
Bij de menubalk zie ik alleen de onderliggende menu's als ik op de 'onzichtbare' hoofdmenu klik met mijn muis.
Bij de tabbladenbalk staan de tabbladen normaal aangegeven met daarnaast veel zwarte ruimte. Ook zijn er nog bepaalde iconen zichtbaar zoals geschiedenis, snelle tabbladen, lijst van tabbladen en bij mij nog het startpagina icoontje (huisje).
Opnieuw opstarten van IE8 lost het niet op. Wel het opnieuw opstarten van XP.
Wat mij wel verbaast met IE8 wat ik regelmatig wel eens gebruik, dat de smilies hier op GoT en diverse icoontjes verkeerd soms gerenderd worden en er ietswat misvorm en vet uitzien.
Dit gebeurt totdat ik ze wegscroll uit mijn browserview en weer terug in beeld scroll?
Met IE7 had ik hier geen last van?
En dit is op twee configuraties met Vista op twee pc's...
Iemand bekend ermee?
Dit gebeurt totdat ik ze wegscroll uit mijn browserview en weer terug in beeld scroll?
Met IE7 had ik hier geen last van?
En dit is op twee configuraties met Vista op twee pc's...
Iemand bekend ermee?
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 08-07-2009 08:57 ]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Heb je een toolbar geinstalleerd staan of gehad ?cc12 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:03:
Ik heb soms last dat IE8 de menubalk en 'tabbladbalk' zwart zijn.
Probeer als het gebeurt eens IE8 zonder addons op te starten.Opnieuw opstarten van IE8 lost het niet op. Wel het opnieuw opstarten van XP.
Kijk ook eens in de addon manger van IE8 en schakel 3rd party zaken uit die je niet (meer) nodig hebt.
Anoniem: 84742
http://www.ie8demos.com/tryit/
Handige site om enkele beveiligings- en andere functies (zoals AJAX navigatie) van Internet Explorer 8 te testen.
Handige site om enkele beveiligings- en andere functies (zoals AJAX navigatie) van Internet Explorer 8 te testen.
Ik heb een probleem met IE 8 op XP SP3; als ik (bijvoorbeeld) Google open dan zijn de zoekvelden, alsmede de knoppen microscopisch klein, volledig onleesbaar. Letters zijn misschien 1 of 2 pixels groot, de knoppen 10 pixels hoog met opschriften van ook 1 of 2 pixels (bijv. de "zoeken" knop). De rest van de pagina ziet er wel goed uit.
Tweakers of Wikipedia om een voorbeeld te noemen laten dit probleem niet zien. De onlinebank van Ohra wel, en is totaal onbruikbaar voor mij op XP
Ander probleem, wellicht zelfde oorzaak is dat ik in de menu's van IE8 helemaal géén tekst zie bij de opties, ik moet dus blind kiezen.
Alle opties van kleine of grote letters, of in/uitzoomen heb ik al geprobeerd zonder enig effect. Iemand een idee?
Op mijn Vista PC overigens geen probleem wat dit betreft
Tweakers of Wikipedia om een voorbeeld te noemen laten dit probleem niet zien. De onlinebank van Ohra wel, en is totaal onbruikbaar voor mij op XP
Ander probleem, wellicht zelfde oorzaak is dat ik in de menu's van IE8 helemaal géén tekst zie bij de opties, ik moet dus blind kiezen.
Alle opties van kleine of grote letters, of in/uitzoomen heb ik al geprobeerd zonder enig effect. Iemand een idee?
Op mijn Vista PC overigens geen probleem wat dit betreft
[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 10-07-2009 16:31 ]
Misschien helpt dit ?stefijn schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:28:
Ik heb een probleem met IE 8 op XP SP3; als ik (bijvoorbeeld) Google open dan zijn de zoekvelden, alsmede de knoppen microscopisch klein, volledig onleesbaar. Letters zijn misschien 1 of 2 pixels groot, de knoppen 10 pixels hoog met opschriften van ook 1 of 2 pixels (bijv. de "zoeken" knop). De rest van de pagina ziet er wel goed uit.
http://www.google.com/sup...id=7a47077eac6929df&hl=en
De knoppen zijn weer gefixed, tnxAnoniem: 80466 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 22:27:
[...]
Misschien helpt dit ?
http://www.google.com/sup...id=7a47077eac6929df&hl=en
Anoniem: 184815
Ik heb IE8 icm met NOD32 4 draaien Na instalatie van IE8 gaan er een aantal zaken niet goed. Ik heb het hele draadje dorgelezen maar ben het volgende probleem nog niet tegengekomen.
Als ik in iets van een website wil downloaden, dan start de download niet. Het venster met de verwachte tijd verschijnt wel gewoon, maar begint niet te lopen. Uiteindelijk krijg ik een foutmelding dat de verbinding met de site is verbroken en opnieuw opgebouwd dient te worden.
Zijn hier mensen met suggesties?
Als ik in iets van een website wil downloaden, dan start de download niet. Het venster met de verwachte tijd verschijnt wel gewoon, maar begint niet te lopen. Uiteindelijk krijg ik een foutmelding dat de verbinding met de site is verbroken en opnieuw opgebouwd dient te worden.
Ga eens naar internet opties -> tabblad geavanceerd - > opnieuw instellen.Anoniem: 184815 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:26:
Ik heb IE8 icm met NOD32 4 draaien Na instalatie van IE8 gaan er een aantal zaken niet goed. Ik heb het hele draadje dorgelezen maar ben het volgende probleem nog niet tegengekomen.
Ik had namelijk ook problemen. Als ik iets downloade en alle website's afsloot, dat mijn download ook gelijk kapte. Erg irritant. Gewoon alles netjes opnieuw ingesteld en weg probleem.
Anoniem: 184815
Bedankt voor je snelle reactie. Geprobeerd maar geen resultaat. Het downloaden vangt gewoon helemaal niet aan. Naast Nod 32 4 heb ik ook Agnitum Outpost Firewall Pro draaien. Ik zie in het log dat in agnitum niets wordt geblokkeerd. Ik heb de firewall en Nod uitgezet, maar ook zonder resultaat.Splinter Cell schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:36:
[...]
Ga eens naar internet opties -> tabblad geavanceerd - > opnieuw instellen.
Ik had namelijk ook problemen. Als ik iets downloade en alle website's afsloot, dat mijn download ook gelijk kapte. Erg irritant. Gewoon alles netjes opnieuw ingesteld en weg probleem.
EDIT: IE8 verwijdert > geen resultaat. Nod32 4 verwijdert > probleem opgelost. Erg raar allemaal zit nu zonder virusscanner in IE7 en kan weer wel downloaden.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 184815 op 14-07-2009 14:46 ]
Nee ik heb geen toolbar. Net er weer last van gehad dat er zwarte 'plekken' zijn. Ook het gebruik van de IE-versie zonder invoegtoepassingen blijft het probleem aanwezig. Nu na een herstart van XP (vanwege het avondeten) heb ik er geen last van.Anoniem: 80466 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:17:
[...]
Heb je een toolbar geinstalleerd staan of gehad ?
[...]
Probeer als het gebeurt eens IE8 zonder addons op te starten.
Kijk ook eens in de addon manger van IE8 en schakel 3rd party zaken uit die je niet (meer) nodig hebt.
Ik stell voor dat je eerst upgrade naar IE8 , deze dan uittest en en dan vervolgens pas daarna NOD32 of een andere antivirustool herinstalleert.Anoniem: 184815 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:41:
[...]
Bedankt voor je snelle reactie. Geprobeerd maar geen resultaat. Het downloaden vangt gewoon helemaal niet aan. Naast Nod 32 4 heb ik ook Agnitum Outpost Firewall Pro draaien. Ik zie in het log dat in agnitum niets wordt geblokkeerd. Ik heb de firewall en Nod uitgezet, maar ook zonder resultaat.
EDIT: IE8 verwijdert > geen resultaat. Nod32 4 verwijdert > probleem opgelost. Erg raar allemaal zit nu zonder virusscanner in IE7 en kan weer wel downloaden.
Mogelijk heeft namelijk NOD32 voor of tijdens de installatie van IE8 bepaalde registry elementen beinvloed waardoor IE8 niet meer goed functioneert
Een andere optie is om als zich dit probleem voordoet bepaalde dll's handmatig te herregistreren wat ik ook al in eerdere reacties heb aangegeven. Met name als administrator op de commando prompt "regsvr32 actxprxy.dll" intikken helpt in bepaalde gevallen.
Anoniem: 288121
[quote]Anoniem: 306801 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:16:
Na installatie van IE8 ondervond ik ook de onhebbelijkheid dat in de Verkenner alle mappen in een nieuw venster openen.
Is het normaal dat in IE8 als je adresbalk openklapt dat daar ook snelkoppelingen staan naar locaties op je harde schijf die je recent hebt geopend, bv C:\....\mijn documenten of D:\.....
Is het normaal dat in IE8 als je adresbalk openklapt dat daar ook snelkoppelingen staan naar locaties op je harde schijf die je recent hebt geopend, bv C:\....\mijn documenten of D:\.....
Is het soms de bedoeling dat ik IE8 als verkenner ga gebruiken, want in Vista Home Premium zit niet echt een verkenner, ik kan alleen via 'start' naar 'computer'. Ik lees ook dat sommigen in staat zijn IE8 te verwijderen, bij mij staat ie niet tussen de te verwijderen programma's in het configuratiescherm en ook niet tussen de geinstalleerde updates.
Excuseer mijn lompheid.
Excuseer mijn lompheid.

De verkenner zit in de map BureauaccessoiresAnoniem: 288121 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 18:04:
Is het soms de bedoeling dat ik IE8 als verkenner ga gebruiken, want in Vista Home Premium zit niet echt een verkenner, ik kan alleen via 'start' naar 'computer'. Ik lees ook dat sommigen in staat zijn IE8 te verwijderen, bij mij staat ie niet tussen de te verwijderen programma's in het configuratiescherm en ook niet tussen de geinstalleerde updates.
Excuseer mijn lompheid.
Je kunt deze ook sneller direct openen
Type maar eens verkenner in je Vista zoekfunctie
En je kunt je Verkenner snelkoppeling natuurlijk ook direct in je start menu slepen of op je desktop plaatsen
Ok...., is bijna exact hetzelfde als 'computer', alleen staan bij 'computer' nog wat gegevens, die overigens na een tijdje verdwijnen, over je computernaam, werkgroep, processor en geheugen.
Ben weer terug gegaan naar IE7. IE8 & flash website's is 10x niks.
Bijvoorbeeld een site als www.insidegamer.nl direct in het begin staat flash reclame. Mijn CPU begint te pieken en mijn fans gaan gewoon harder draaien. Ik heb het niet bij alle website's maar toch is het storend.
Het scrollen gaat niet vloeiend zowel met muisscroll als met de toetsenbord pijltjes. Je ziet 'm laggen. Vloeiend schuiven uitzetten helpt enigszins.
Dat zelfde geldt ook voor hele grote plaatjes die op forums zijn gepost en in thumbnails zijn gezet.
Nu ik terug ben gegaan naar IE7 heb ik nergens last van.
Ben nog steeds niet tevreden over IE8.
Bijvoorbeeld een site als www.insidegamer.nl direct in het begin staat flash reclame. Mijn CPU begint te pieken en mijn fans gaan gewoon harder draaien. Ik heb het niet bij alle website's maar toch is het storend.
Het scrollen gaat niet vloeiend zowel met muisscroll als met de toetsenbord pijltjes. Je ziet 'm laggen. Vloeiend schuiven uitzetten helpt enigszins.
Dat zelfde geldt ook voor hele grote plaatjes die op forums zijn gepost en in thumbnails zijn gezet.
Ik heb je linkje geprobeerd en ik heb geen problemen.
CPU 1%
Dus ik vraag me af of het echt aan IE8 ligt of aan andere zaken.
P.s. ik werk op een Winxp laptop.
CPU 1%
Dus ik vraag me af of het echt aan IE8 ligt of aan andere zaken.
P.s. ik werk op een Winxp laptop.
Lijkt me meer iets mis met jouw systeem, hier met IE8 onder Vista x64 geen problemen. Scrollen gaat met Flash in beeld wel wat haperend.Splinter Cell schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:03:
Ben weer terug gegaan naar IE7. IE8 & flash website's is 10x niks.
Misschien heb je een oude flash versie ?
In de addons manager kun je zien welke exacte versie van de flash plugin je hebt.
In de addons manager kun je zien welke exacte versie van de flash plugin je hebt.
[ Voor 217% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 24-07-2009 15:40 ]
Is het in IE8 eindelijk mogelijk om de grootte van de window bij het openen vast te leggen bijvoorbeeld in een register?
Geen idee, ik weet wel dat hij de laatste instelling onthoudt. Je kan dus het venster zo groot slepen als je wil (NIET maximaliseren!), en dan het venster sluiten. Alle nieuwe vensters hierna zullen dezelfde grootte aannemen.
Het is volgens mij een bekend "probleem" als ik zo het internet eens afspeur maar het is heel irritant dat als je je favorieten sorteert op naam, dat dan het lijstje verdwijnt i.t.t. IE6 of 7. Is hier een oplossing voor dat iemand weet? Google geeft alleen andere fora die hetzelfde probleem melden.
Ik heb hetzelfde probleem, en na een zoektocht op internet blijkt het idd een bekend probleem te zijn. Je kunt het tijdelijk oplossen door een ander thema te kiezen en dan weer terug te gaan naar het thema van je keuze.cc12 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:07:
[...]
Nee ik heb geen toolbar. Net er weer last van gehad dat er zwarte 'plekken' zijn. Ook het gebruik van de IE-versie zonder invoegtoepassingen blijft het probleem aanwezig. Nu na een herstart van XP (vanwege het avondeten) heb ik er geen last van.
Wat mij overigens opvalt is dat de meeste mensen hier last van hebben als ze het klassieke Windows thema gebruiken (doe ik ook en ik (her)ken het probleem).
Er zal t.z.t. wel een fix voor komen vermoed ik.
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Anoniem: 2213
Heeft iemand een idee hoe ik de knop "Aanbevolen websites inschakelen"
kan verwijderen uit mijn Favorieten lijst ?
Uiteraard is Aanbevolen websites uitgeschakeld

kan toch via een gpo setting 
user config>administrative templates>windows components>internet explorer
This policy setting controls the Suggested Sites feature, which recommends sites based on the user’s browsing activity. Suggested Sites reports a user’s browsing history to Microsoft to suggest sites the user might want to visit.
If you enable this policy setting, the user will not be prompted to enable the Suggested Sites. The user’s browsing history will be sent to produce suggestions.
If you disable this policy setting, the entry points and functionality associated with this feature will be disabled.
If you do not configure this policy setting, users will able to enable and disable the Suggested Sites feature.
user config>administrative templates>windows components>internet explorer
This policy setting controls the Suggested Sites feature, which recommends sites based on the user’s browsing activity. Suggested Sites reports a user’s browsing history to Microsoft to suggest sites the user might want to visit.
If you enable this policy setting, the user will not be prompted to enable the Suggested Sites. The user’s browsing history will be sent to produce suggestions.
If you disable this policy setting, the entry points and functionality associated with this feature will be disabled.
If you do not configure this policy setting, users will able to enable and disable the Suggested Sites feature.
[ Voor 5% gewijzigd door Zwelgje op 07-11-2009 10:59 ]
A wise man's life is based around fuck you
bij is tabs openen zo ontiegelijk langzaam! Misschien ligt het eraan dat tweakers.net de homepage is, maar ook de page die laadt als je een nieuwe tab opent... Ik zou het gewoonweg niet weten. Ongeveer 10 seconden. Dat is niet normaal bij een:
Core 2 Duo T6500 2.1 Ghz Vista Ultimate 64x en 4 GB RAM
Core 2 Duo T6500 2.1 Ghz Vista Ultimate 64x en 4 GB RAM
Ik heb hem ingeschakelt en er staat: 'Zie aanbevolen websites' Allemaal Microsoft-troep... (Bij mij) Maar weghalen...Anoniem: 2213 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:52:
Heeft iemand een idee hoe ik de knop "Aanbevolen websites inschakelen"
[afbeelding]

[ Voor 50% gewijzigd door F.West98 op 07-11-2009 11:36 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Mijn IE8 heeft de laatste tijd wel erg veel last van niet reageren,
vervolgens moet ik IE afsluiten en opnieuw starten, meer mensen hier last van ?
En hoe kan ik dit probleem verhelpen, het is zeer irritant !
vervolgens moet ik IE afsluiten en opnieuw starten, meer mensen hier last van ?
En hoe kan ik dit probleem verhelpen, het is zeer irritant !
Onlangs besloot ik na lang te hebben gewacht toch maar eens over te stappen op versie 8 van de Internet Explorer, maar ik heb deze een paar dagen na installatie alweer verwijderd, want een paar punten vallen me nogal tegen:
- de snelheid is om te huilen, ik moet gewoon een paar seconden wachten tot een nieuw tabblad wordt geopend (ook een leeg tabblad) en scrollen gaat niet soepel. Het laden van pagina's is over het algemeen ook langzamer en het switchen tussen tabbladen (wat ik nogal veel gebruik) is ook verre van snel.
Ik dacht eerst dat dit aan de instellingen lag maar ik zie geen verandering na het uitschakelen van plugins e.d.
- er zijn niet echt extra functionaliteiten t.o.v. de vorige versie. De kleurtjes van de tabbladen vind ik persoonlijk erg vervelend en de accelerator knop bij het selecteren van iets is nog veel vervelender. Dit kun je natuurlijk allemaal uitzetten, maar dan zou er niet echt reden overblijven om niet op de oude versie te blijven werken
- ik mis ook de auto-aanvulling bij het typen van een url zoals deze is in IE7.
- als laatste een opmerking uit de hoek van css: bij sommige websites waar ik aan werk valt het op dat bijv. de breedte van een <td> in een tabel net 1 pixel kleiner is dan die van de rest uit de kolom. Dit maakt dat er soms een irritant hoekje te zien is aan de linkerkant van de pagina, bij de overgang van content naar achtergrond. Dit probleem heb ik niet bij eerdere versies van IE en ook niet in andere browsers.
Al met al ben ik dus niet bepaald tevreden over IE8, ik wacht denk ik nog even tot versie 9 voordat ik weer een upgrade doe...
- de snelheid is om te huilen, ik moet gewoon een paar seconden wachten tot een nieuw tabblad wordt geopend (ook een leeg tabblad) en scrollen gaat niet soepel. Het laden van pagina's is over het algemeen ook langzamer en het switchen tussen tabbladen (wat ik nogal veel gebruik) is ook verre van snel.
Ik dacht eerst dat dit aan de instellingen lag maar ik zie geen verandering na het uitschakelen van plugins e.d.
- er zijn niet echt extra functionaliteiten t.o.v. de vorige versie. De kleurtjes van de tabbladen vind ik persoonlijk erg vervelend en de accelerator knop bij het selecteren van iets is nog veel vervelender. Dit kun je natuurlijk allemaal uitzetten, maar dan zou er niet echt reden overblijven om niet op de oude versie te blijven werken
- ik mis ook de auto-aanvulling bij het typen van een url zoals deze is in IE7.
- als laatste een opmerking uit de hoek van css: bij sommige websites waar ik aan werk valt het op dat bijv. de breedte van een <td> in een tabel net 1 pixel kleiner is dan die van de rest uit de kolom. Dit maakt dat er soms een irritant hoekje te zien is aan de linkerkant van de pagina, bij de overgang van content naar achtergrond. Dit probleem heb ik niet bij eerdere versies van IE en ook niet in andere browsers.
Al met al ben ik dus niet bepaald tevreden over IE8, ik wacht denk ik nog even tot versie 9 voordat ik weer een upgrade doe...
Hier is het openen van een nieuwe zeer goed te doen, ik gok zo'n 0.1sec vertraging. Het wisselen van tab gaat "instant", muisknop los = andere tab open.T020 schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:11:
Onlangs besloot ik na lang te hebben gewacht toch maar eens over te stappen op versie 8 van de Internet Explorer, maar ik heb deze een paar dagen na installatie alweer verwijderd, want een paar punten vallen me nogal tegen:
Mee eens, weinig schokkende nieuwe dingen voor de consument.Ik dacht eerst dat dit aan de instellingen lag maar ik zie geen verandering na het uitschakelen van plugins e.d.
Ik moest even aan de nieuwe stijl van auto-aanvullen wennen, maar 't werkt goed vind ik.- ik mis ook de auto-aanvulling bij het typen van een url zoals deze is in IE7.

Dat mag(...)
Heb na 1 week met zeer veel irritatie gewerkt te hebben IE8 deze gisteren uit bedrijf gesteld !
Natuurlijk heb ik gelijk even onderzoek gedaan naar verschillende internet browsers qua snelheden
Kom ik toch uit op Mozilla Firefox 3.6 Beta deze komt als 1 na beste uit de test
wekt ook goed met Win_7 64bit
Heb er nu 1 week mee gewerkt en geen vast lopers op andere ellende gehad, dit scheelt een hoop stress
Test Juli 2009
Natuurlijk heb ik gelijk even onderzoek gedaan naar verschillende internet browsers qua snelheden
Kom ik toch uit op Mozilla Firefox 3.6 Beta deze komt als 1 na beste uit de test
wekt ook goed met Win_7 64bit
Heb er nu 1 week mee gewerkt en geen vast lopers op andere ellende gehad, dit scheelt een hoop stress
Test Juli 2009

[ Voor 21% gewijzigd door Albert020 op 13-11-2009 19:38 ]